Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

n00bs schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:16:
4.04? Android 4.1 komt eraan :) voor de Galaxy is die er al zover ik weet... natuurlijk geen rom door Samsung geleverd ;)
Zolang 4.1 niet bevestigd is door Samsung voor de SGS2 ga ik er niet blindelings ervan uit dat die voor de SGS2 komt en aangezien 4.0.4 wel naar SGS3 komt, is dat waarschijnlijker dan dat 4.1 naar de SGS2 komt. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Vandaag is mijn SGS 2 ook beginnengekomen.
Nu ik zou hem graag willen rooten (dit heb ik ook met mijn HTC desire gedaan.)

Maar wat is nu de beste methode van stappen ?

- Eerst volledig laten updaten (dus ICS) ?
- Odin gebruiken (ik ben normaal gezien niet echt van plan om een custom rom erop te zetten) ?
- Soort flash tool gebruiken dat je enkel root geeft maar niet een andere kernal zal opzetten (met als gevolg je GEEN custom rom kan installeren , gewoon root access)

Mijn bedoeling is eigenlijk puur applicaties te installeren die ik erop wil (dus gewoon .apk files)

Ik heb al even dit topic afgelopen en vond niet echt een oplossing , ook verschillende sites zijn minder up to date en ik weet zelf in een paar weken tijd kan er enorm veel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 09:49
BioHzRd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:17:
Vandaag is mijn SGS 2 ook beginnengekomen.
Nu ik zou hem graag willen rooten (dit heb ik ook met mijn HTC desire gedaan.)

Maar wat is nu de beste methode van stappen ?

- Eerst volledig laten updaten (dus ICS) ?
- Odin gebruiken (ik ben normaal gezien niet echt van plan om een custom rom erop te zetten) ?
- Soort flash tool gebruiken dat je enkel root geeft maar niet een andere kernal zal opzetten (met als gevolg je GEEN custom rom kan installeren , gewoon root access)

Mijn bedoeling is eigenlijk puur applicaties te installeren die ik erop wil (dus gewoon .apk files)

Ik heb al even dit topic afgelopen en vond niet echt een oplossing , ook verschillende sites zijn minder up to date en ik weet zelf in een paar weken tijd kan er enorm veel veranderen.
APK files kun je gewoon installeren als je toestaat dat applicaties van buiten de market (play store) geïnstalleerd mogen worden. Met een file manager (Astro bijvoorbeeld) kun je deze benaderen en installeren.

Rooten is niet heel moeilijk, maar wel veel leeswerk even even goed opletten om problemen te voorkomen. Heel kort:
- Installeer de CF-Root (even zoeken op xda-developers.com forum) versie geschikt voor je toestel met behulp van Odin. Lees hier goed de instructies om problemen te voorkomen.
- Je kan nu gebruik maken van Clockworkmod, een stuk recoverysoftware waarmee je makkelijk zipjes kan installeren van mods en backups kunt maken/terugzetten

Dit is simpel gezegd de basis, met Clockworkmod kun je vrijwel elke rom installeren die je wil met weinig risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Ok bedankt.
Ik dacht namelijk dat je altijd root moest zijn om APK's te kunnen installeren. (zoals de iets minder legale software)

Hoe zit het met updates, ik had ergens gelezen dat er vanaf ene bepaalde update het veel moeilijker is om te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
BioHzRd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:31:
Ok bedankt.
Ik dacht namelijk dat je altijd root moest zijn om APK's te kunnen installeren. (zoals de iets minder legale software)

Hoe zit het met updates, ik had ergens gelezen dat er vanaf ene bepaalde update het veel moeilijker is om te rooten.
Nee hoor, geroote kernels zijn er voor GB en voor ICS, beiden krijg je op dezelfde wijze op je telefoon: Odin.
En in tegenstelling tot de vorige reactie is het niet veel leeswerk:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

Het belangrijkste is dat je simpelweg doet wat er gezegd wordt en niet meer of minder :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Bedankt, met mijn Desire was het toch een pak moeilijker.

Heel het process duurde zeker een uurtje of 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zelfs ROM's die als .tar te flashen zijn via Odin.
Deze bevatten altijd al een custom kernel en is je telefoon dus meteen geroot.
Voor zover ik weet biedt Litening ROM sowieso al een ROM aan die je kunt flashen via Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:04:
Er zijn zelfs ROM's die als .tar te flashen zijn via Odin.
Deze bevatten altijd al een custom kernel en is je telefoon dus meteen geroot.
Voor zover ik weet biedt Litening ROM sowieso al een ROM aan die je kunt flashen via Odin.
Maar met het doel dat BioHzRd voor ogen heeft, is een custom ROM niet iets waar hij nu aan wil beginnen. Verder zou ik me zeker eerst verdiepen in de verschillende typen custom ROMs (Sammy, AOKP , CM9) en als daaruit een keuze gemaakt is, verder kiezen welke ROM (voornamelijk verschillen in OTA apps en theming).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Dat was ik zeker van plan. Dit heb ik ook met mijn desire gedaan.

Maar nu heb ik zoiets , de stock rom zou enorm goed zijn. Ik wil deze eerst volledig testen, zien welke nadelen ik ondervind en dan een rom zoeken die deze oplost.

Allesinds hartelijk dank voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 20:05
Sinds gisteravond heeft mijn telefoon spontane reboots en vertoond hij eigenaardigheden die ik niet kan verklaren.

Zojuist besloten aan de hand van deze klachten de cache te wissen.
Echter blijkt nu dat de telefoon gewoon uitvalt na enkele seconden. Kan hem weer opstarten via de normale aan/uit knop en vervolgens herhaalt zich dit weer.

Iemand een idee wat dit kan zijn/hoe op te lossen?

Het betreft de normale xen stock firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heeft iemand anders deze foutjes in Paranoid (en dus ook Cyanogenmod 9 denk ik) ook?
[list]• In Viber kan je niet langer een foto die je in het programma maakt sturen. (In WhatsApp nog wel.)
• Je kan tijdens het bellen niet langer Noise Cancellation uitschakelen. In Samsung stock wel.
• Als je tijdens een Skype of Gtalk gesprek de mic mute, hoort de andere partij nog steeds je stem (!)
Als je gebeld WORDT in Skype (voice only) en ophangt, hang je zonder dat je het doorhebt pas echt op als je Skype afsluit.

Die laatste is mss een Skype-bug, maar die eerste drie had ik in de stockrom niet.
Chillosophy schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:27:
[...]
Heel kort:
- Installeer de CF-Root (even zoeken op xda-developers.com forum) versie geschikt voor je toestel met behulp van Odin. Lees hier goed de instructies om problemen te voorkomen.
- Je kan nu gebruik maken van Clockworkmod, een stuk recoverysoftware waarmee je makkelijk zipjes kan installeren van mods en backups kunt maken/terugzetten
Het kan ook zonder Odin en zonder boot-flash. Ik kan de bron niet meer vinden, maar met google kom je vast een helderdere uitleg tegen. Het gaat ongeveer zo:
[list]• Zoek .zip van Clockworkmod 5 touchversie voor Galaxy S2, en zet deze op de sd-kaart.
• Zoek .zip van Root SuperSU + Busybox 1.20.x voor Galaxy S2, en zet deze op de sd-kaart.
• Boot in recovery mode van de stock rom.
• Kies update from zip en kies de Clockworkmod zip
  • Je hebt nu eenmalig Clockworkmod, je bootrom is niet aangepast.
  • Kies vanuit Clockworkmod de update met SuperSU + Busybox combo.
Reboot, en klaar!
Je kunt zo ook firmware flashen zonder de bootrom te hoeven flashen, maar let op dat veel firmwares ook de bootrom aanpassen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 18:21
Sando schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:29:
Heeft iemand anders deze foutjes in Paranoid (en dus ook Cyanogenmod 9 denk ik) ook?
[list]• In Viber kan je niet langer een foto die je in het programma maakt sturen. (In WhatsApp nog wel.)
• Je kan tijdens het bellen niet langer Noise Cancellation uitschakelen. In Samsung stock wel.
1 = bug van CM9, camerapreview werkt in andere apps niet goed
2 = feature can CM9, noise cancelation zit in de opties en kan je standaard aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

CRXed schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:23:
1 = bug van CM9, camerapreview werkt in andere apps niet goed
Preview werkt prima, maar als je een foto maakt zegt ie 'cannot send picture' (Alleen in Viber en alleen in CyanogenMod based. Werkt prima in Stock en NeatRom.)
2 = feature can CM9, noise cancelation zit in de opties en kan je standaard aan of uit zetten.
Zou cool zijn, maar ik kan het echt niet vinden.
Heb wel van horen zeggen :
/system/build.prop -> media.a1026.enableA1026 = 0
maar dat is niet echt een opties-toggle.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:10
Sinds gisteren eindelijk CM9 RC2 op mn gs2. Na een paar maanden met touchwiz gezeten te hebben is dit echt een verademing.
De batterijduur is echt sterk verbeterd ( nu op 50 % na 1 dag waar deze normaal al leeg was) en de telefoon is stukken sneller.

Mijn dank gaat uit naar de posters van alle informatie in dit topic.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Sando schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 02:30:
[...]

Zou cool zijn, maar ik kan het echt niet vinden.
Heb wel van horen zeggen :
/system/build.prop -> media.a1026.enableA1026 = 0
maar dat is niet echt een opties-toggle.
Als je de phone "app" opent, en drukt op de menutoets, komt een instellingen menu'tje omhoog. Hierin staat onder andere de mogelijkheid om noice cancellation aan of uit te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door R86Bakker op 21-07-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Daar heb ik wel "Noise Suppression" staan, maar die is standaard al uitgevinkt dus ik ga ervanuit dat dit geen "Noise Cancellation" is, maar een ander algoritme oid wat gewoon softwarematig nog wat pops probeert te filteren.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Sando schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:41:
Daar heb ik wel "Noise Suppression" staan, maar die is standaard al uitgevinkt dus ik ga ervanuit dat dit geen "Noise Cancellation" is, maar een ander algoritme oid wat gewoon softwarematig nog wat pops probeert te filteren.
Dat is exact hetzeflde.
Dat is de optie om de 2e microfoon uit te schakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door CRXed op 21-07-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
Hoi,

maand geleden heb ik geprobeerd Cyanogenmod9 RC1 te installeren op mijn Samsung SII, ik zat toen op CM7 en kreeg steeds dezelfde error iets van:

assert failed: getprop("ro.product.device") etc...

toen heb ik daar uiteraard op gezocht en ik dacht dat het kwam doordat ik van CM7 naar 9 ging. Nu heb ik een nightly build ingeinstalleerd en dat ging wel goed (met ODIN).

Toch zitten er wel wat bugjes in. En nu is CM9 RC2 uit dus wil ik die installeren. Ik hoopte dat dit nu zonder al te veel problemen zou gaan omdat ik van CM9 naar CM9 ga. Helaas, zelfde error weer.

(ik gebruikte voor deze update clockwork mod)

Weet iemand hoe ik dit moet doen? Word er half gestoord van

[ Voor 4% gewijzigd door BasZer op 21-07-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
BasZer schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:55:
Hoi,

maand geleden heb ik geprobeerd Cyanogenmod9 RC1 te installeren op mijn Samsung SII, ik zat toen op CM7 en kreeg steeds dezelfde error iets van:

assert failed: getprop("ro.product.device") etc...

toen heb ik daar uiteraard op gezocht en ik dacht dat het kwam doordat ik van CM7 naar 9 ging. Nu heb ik een nightly build ingeinstalleerd en dat ging wel goed (met ODIN).

Toch zitten er wel wat bugjes in. En nu is CM9 RC2 uit dus wil ik die installeren. Ik hoopte dat dit nu zonder al te veel problemen zou gaan omdat ik van CM9 naar CM9 ga. Helaas, zelfde error weer.

(ik gebruikte voor deze update clockwork mod)

Weet iemand hoe ik dit moet doen? Word er half gestoord van
Ik lees via Google op XDA iets over ro.product.device. De uitleg daar is van toepassing op een HTC Evo 3D, maar de melding is hetzelfde. Korte versie van het verhaal daar is dat iemand een GSM ROM op zijn CDMA toestel probeerde te flashen, wat dus niet kan.

Je weet zeker dat je de goede versie van de ROM hebt gedownload ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
agoNITE schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:06:
[...]Je weet zeker dat je de goede versie van de ROM hebt gedownload ?
ik heb deze http://get.cm/?device=i9100g&type=RC gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Dat is de verkeerde, tenzij je dus een "G-variant" van de SGII hebt :). Je hebt deze nodig voor de standaard I9100.

edit: Dit is niet de directe download, dus dan kan je eventueel md5 checken e.d.

[ Voor 23% gewijzigd door R86Bakker op 21-07-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
dat meen je niet.... ai wat dom... ik zal um zo testen, bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
BasZer schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:48:
dat meen je niet.... ai wat dom... ik zal um zo testen, bedankt alvast
Kan gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Als je de S2 (met een Sammy ROM) aan de oplader aansluit, geeft hij een dubbele beep en trilt. Weet iemand of en hoe je dit kunt uitzetten? In de settings kan ik het niet vinden en bv. systeemvolume=0 helpt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je ook niet zomaar uitzetten. Volgens mij is er ergens op XDA wel een tweak te vinden om het uit te zetten, maar zal wel van even geleden zijn. Dus even goed zoeken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 28-09 14:18
Na geruime tijd verschillende ics roms te hebben geprobeerd, wil ik me nu eens wagen aan Paranoid/CM9.
Voordat ik de overstap naar Paranoid wil maken zit ik alleen nog met een aantal vragen.

1. Ik maak op dit moment nog gebruik van Zetarom, en daar wil ik eerst een nandroid backup van maken.
Stel mocht Paranoid me toch niet bevallen kan ik dan gewoon via CWM een nandroid restore uitvoeren?
Of moet ik dan eerst weer helemaal terug naar stock voordat ik weer een andere rom erop kan zetten?

2. Ik maak voor mijn apz veel gebruik van titanium backup.
Klopt het dat met Paranoid/CM9 het afgeraden word om titanium backup te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
1: Nandroid backup zet alles terug hoe het was toen je de backup maakte, je hoeft niet eerst naar stock
2. TB werkt prima, als je maar geen Systeem data terugplaatst, apps kan je prima restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 28-09 14:18
CRXed schreef op zondag 22 juli 2012 @ 01:26:
1: Nandroid backup zet alles terug hoe het was toen je de backup maakte, je hoeft niet eerst naar stock
2. TB werkt prima, als je maar geen Systeem data terugplaatst, apps kan je prima restoren.
Bedankt voor je reactie.

Systeem data zet ik nooit terug, alleen aps data van o.a. K9 mail.
Ik vind het wel fijn dat ik dus zonder problemen een nandroid terug kan zetten.
Ik ben wel benieuwd hoe paranoid of CM me zal bevallen.

Een keer wat anders dan de samsung custom roms zoals wanamlite en zetarom.
Over deze twee roms ben ik best tevreden maar raak er al teveel aan gewend.
Ik vind dus tijd voor een nieuwe uitdaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een nieuwe Fluxi kernel met als extraatje dat je je toestel nu wakker kan maken door met je vinger van links naar rechts over het scherm te 'sliden'.

Het precieze nut ervan ontgaat me omdat op een knopje drukken volgens mij nog altijd sneller is, maar goed het is op zich wel een grappige feature. Tevens zijn de fluxi kernels wel heel erg uitgebreid te tweaken met de, voor de fluxi kernel ontwikkelde, xxtweaker app. Maar ook hier geld weer voor, verwacht er geen uren extra screen on time mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

De 2e upgrade van ICS (LPW build) was wel een succes: alles reageert net wat vlotter en vooral de batterij gaat veel langer mee! :9 doe er nu 3-4 dagen mee bij weinig gebruik, normaal was dat 2 dagen en dan moest die echt weer aan het infuus. Niks meer aan doen zo :)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
En ik ben van Paranoid weer terug op Wanam. Na 2 versies van PA geprobeerd te hebben, met diverse flashes na wipe, vind ik wanam toch wat soepeler draaien als ik eerlijk ben, en het scrollen is echt een bevrijding tov CM9 :+ Jammer van de DPI/tablet-mods, die waren wel erg prettig, maar ondanks dat toch echt voorkeur voor het stock samsung spul met aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Henk schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:47:
En ik ben van Paranoid weer terug op Wanam. Na 2 versies van PA geprobeerd te hebben, met diverse flashes na wipe, vind ik wanam toch wat soepeler draaien als ik eerlijk ben, en het scrollen is echt een bevrijding tov CM9 :+ Jammer van de DPI/tablet-mods, die waren wel erg prettig, maar ondanks dat toch echt voorkeur voor het stock samsung spul met aanpassingen.
Een tussenweg is de lettergrootte. Dat kan je met deze app ondervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Henk schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:47:
Ik zat nu net vanochtend op YouTube wat reviews te kijken en op XDA het forum te lezen. Het ziet er inderdaad wel erg slick uit, YouTube op tablet formaat etc is wel erg mooi.

Ik vond op de video's het ook niet zo soepel ogen als Wanam. Hoe beviel de accuduur?

Ik ben btw uit verveling na heel lang 11.x maar 12.2 gaan installeren van wanam, werkt zoals altijd gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
l3art schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:28:
Kan je ook niet zomaar uitzetten. Volgens mij is er ergens op XDA wel een tweak te vinden om het uit te zetten, maar zal wel van even geleden zijn. Dus even goed zoeken.
Thanks! Heb uiteindelijk op een ander forum wat gevonden, hernoemen (of verwijderen) van /system/media/audio/ui/Charger_Connection.ogg scheelt in elk geval die 2 beeps, dan hou je alleen het trillen over. Nou ff kijken of WanamLite bevalt, anders weer terug naar CM9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:24:
[...]

Een tussenweg is de lettergrootte. Dat kan je met deze app ondervangen.
Er zijn ook genoeg "custom dpi apps" waarmee je de dpi kan instellen en daarmee dus meer op je scherm kan toveren. Zal bij wanam ook gewoon werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

l3art schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:26:
[...]

Er zijn ook genoeg "custom dpi apps" waarmee je de dpi kan instellen en daarmee dus meer op je scherm kan toveren. Zal bij wanam ook gewoon werken lijkt me.
Niet vergeten een aangepaste Market (en googleframework) te installeren als je de dpi aanpast, anders kun je veel updates niet meer in de market vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat zo? Hmm had ik nog niet heel veel van gemerkt, maar goed ook niet heel lang een rom gebruikt waarvan ik zelf de dpi veranderd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R86Bakker schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:42:
[...]

Dat is de verkeerde, tenzij je dus een "G-variant" van de SGII hebt :). Je hebt deze nodig voor de standaard I9100.

edit: Dit is niet de directe download, dus dan kan je eventueel md5 checken e.d.
Ik heb nog geen problemen ontdekt met deze RC2. Ben zaterdag van stock ICS naar deze gegaan en heb zondag de telefoon de hele dag niet gebruikt om te kijken naar battery drain. Standby gebruik lijkt flink afgenomen te zijn (tijd toegenomen dus), ondanks dat ik dezelfde apps er weer op gebruik en dezelfde sync instellingen.

Ik ga niet meer terug, ik ga nog wel even kijken wat er gebeurt als ik de conservative CPU governor gebruik en max frequency naar 1GHz gooi. Ik gebruik niet echt CPU intensieve apps, dus dat zou ik in gebruik nauwelijks moeten merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
  • Laatst online: 12:41
Ik las zojuist dat Samsung vermoedelijk 4.1 nog gaat uitbrengen voor de S2....

http://www.sammobile.com/...roid-4-1-for-galaxy-s-ii/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:29:
Weet nog niet of ik dat probleem heb, ik zit vast op Floor 32. Maar wellicht ten overvloede: Na flashen iedere keer opnieuw je gyros calibreren.
Had ik gedaan, maar helaas.
Er is nu wel een update van het spel waar level 37 weer werkt, dus blijkbaar was het toch een probleem van het spel (al dan niet met sommige Roms)
bove027 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:26:
Ik las zojuist dat Samsung vermoedelijk 4.1 nog gaat uitbrengen voor de S2....

http://www.sammobile.com/...roid-4-1-for-galaxy-s-ii/
Het zal van het testen afhangen of ze hem ook daarwerkelijk uitbrengen. Maar het zou wel mooi zijn (vooral als er dan nog Rommakers zijn die niet alleen voor de S3 wat maken)

[ Voor 36% gewijzigd door Blindfold op 23-07-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

^ Oja, inmiddels zit ik vast in level 55 dus ik had inderdaad geen probleem met level 37. Maar ook niet met die muntjes van dat andere spel wat je noemde.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
Tweakman schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:53:
[...]
Nou ff kijken of WanamLite bevalt, anders weer terug naar CM9 :)
Na diverse ROM-flashes voorlopig overgestapt naar een voor mij nieuwe ROM: DiLiDroid, vandaag is R4 uitgekomen.

GPS werkt nog niet, verder zijn mijn eerste indrukken zeer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:18
Weet iemand een goede muziek speler voor een AOSP ROM? Een belangrijke functie is voor mij de zoekfunctie. Als ik een track heb opgezocht, wil ik dat de muziekspeler na het nummer verder gaat met alle overige nummers, en dus niet (wat veel muziek spelers doen) de zoekresultaten continu blijven herhalen.

Volgens mij doet de standaard Samsung muziek speler dit alleen, alleen hier kan ik geen APK voor vinden icm een AOSP rom.

[ Voor 17% gewijzigd door Perzikvrucht op 23-07-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
barzi schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:28:
Weet iemand een goede muziek speler voor een AOSP ROM? Een belangrijke functie is voor mij de zoekfunctie. Als ik een track heb opgezocht, wil ik dat de muziekspeler na het nummer verder gaat met alle overige nummers, en dus niet (wat veel muziek spelers doen) de zoekresultaten continu blijven herhalen.

Volgens mij doet de standaard Samsung muziek speler dit alleen, alleen hier kan ik geen APK voor vinden icm een AOSP rom.
Apollo Music Player en Google Play Music ken ik zo uit mijn hoofd.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Striptease schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 02:27:
[...]

Apollo Music Player en Google Play Music ken ik zo uit mijn hoofd.
Die herhalen allebei de gezochte nummers, dat is dus niet wat hij wilt.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
vraagje, bij cm7 kreeg je na het maken van een foto altijd een voorbeeld, bij cm9 heb je dat voorbeeld niet, moet je dat ergens instellen? Of is dit normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
BasZer schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:25:
vraagje, bij cm7 kreeg je na het maken van een foto altijd een voorbeeld, bij cm9 heb je dat voorbeeld niet, moet je dat ergens instellen? Of is dit normaal
Ligt aan de camera app die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Ligt aan de camera app die je gebruikt.
gewoon de standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Als je dan graag een preview wil hebben, gebruik je toch simpelweg een camera die dat wel ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
ok, dacht dat het een bug/instelling was aangezien dit wel in cm7 werd ondersteund, ik ga op zoek naar een vervangende camera app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zou een betere camera app zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:16:
Wat zou een betere camera app zijn dan?
Camera Zoom FX is een optie.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Zag dat ik wat vragen had gemist over de PA vs Wanam :P

Over de vloeiendheid: Wanam met apex is hier merkbaar vloeiender dan PA met Apex. Verder vond ik PA opzich best prettig, maar door de verschillende tekstgroottes, niet altijd even consistent, iets wat google imho met ICS juist redelijk in orde aan het maken was.

Wat betreft batterijduur had ik het idee dat wanam het beter doet. Ik zag geen vreemde wakelocks in PA, maar had het idee dat hij minder in deep sleep ging dan onder stocksammy/wanam.

Verder was de automatische brightness op PA echt beroerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Welke Wanam versie raad je aan Henk?
Ik wil hem ook wel even uit testen... :9
nu ik het zo hoor...

[ Voor 47% gewijzigd door Meinon op 24-07-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Cool cool cool die SIP in Cyanogen-based mods is cool. :)
Als die ook in Stock zat en ik zag 'm over het hoofd, dan excuses.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Meinon schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:29:
Welke Wanam versie raad je aan Henk?
Ik wil hem ook wel even uit testen... :9
nu ik het zo hoor...
Wanam (ICS gethemed), Neat (Stock gethemed), TweakyROM (S3 gethemed) (gebruik ik zelf), AllianceROM (AOSP gethemed)... het maakt allemaal niets uit. Alle devs gebruiken dezelfde (standaard) tweaks die veelal een placebo effect hebben, is mijn mening. De verschillen tussen de verschillende ROMs zitten m in de theming.

Wat die theming betreft gebruikt 80% van de devs Jkay's framework. Behalve dat Jkay zelf een aantal themes per ROM base heeft, zijn met name de dev Spannaa (?), Crussader en Nmueret actief aan het themen geslagen op basis van Jkay's framework.

Ergo: kies op XDA een ROM uit, niet CM9, AOKP of MIUI, waarvan de screenshots en de applijst jou bevallen. Installeer die ROM en pas achteraf nog aan wat je niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
BasZer schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:25:
Ja dat is een bug nog in CM9....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:45:
[...]

Ergo: kies op XDA een ROM uit, niet CM9, AOKP of MIUI, waarvan de screenshots en de applijst jou bevallen. Installeer die ROM en pas achteraf nog aan wat je niet bevalt.
thnx.. maar waarom niet cm9 .. wilde ik hierna doen...

en trouwens.. ik had dus LPD erop met CF-Root en dus CWM 5.5
na flashen van wanamlite via CWM, ben ik mijn CF-root kwijt?!! 8)7

Kan ik nu gewoon weer CF-Root erop zetten of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
CM10 is er ;-) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=29280423
Draait prima bij mij, dit eerste uurtje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Meinon schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:16:
[...]

thnx.. maar waarom niet cm9 .. wilde ik hierna doen...

en trouwens.. ik had dus LPD erop met CF-Root en dus CWM 5.5
na flashen van wanamlite via CWM, ben ik mijn CF-root kwijt?!! 8)7

Kan ik nu gewoon weer CF-Root erop zetten of nie?
Omdat ik op Henk reageerde, die een Sammy based ROM overweegt.

Verder installeert iedere ROM een kernel mee naar keuze van de ROM dev. Je kunt CFroot er gewoon overheen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Heb hem er ook meteen opgezet :). Zeer tevreden, merkbaar vloeiender. Het enige wat mij opvalt is dat de tekst van "design" wijzigt wanneer je tussen homescreens scrolled. Ziet er wat lelijk uit.

Ow en mijn APN settings zitten er niet standaard in, maar dat is snel te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Eerst nog wat lezen
idd geflashed met CWM

[ Voor 61% gewijzigd door Kenny1001 op 25-07-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Kenny1001 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:59:
Zijn er dingen die niet werken in cm 10? Want er staat geen log ofzo bij.
Noobvraag;rom geflashed met cwm?
Ja ROM flashen met CWM, instructies staan gewoon in het topic. Geen dingen tegengekomen die niet werken.

Volgens mij werkt de HWComposer nog niet naar behoren, soms is het soepel en soms scrolled het een beetje raar/traag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 06:50
Vanavond gelijk proberen. Ik begrijp uit de eerste ervaringen dat hij geschikt is voor dagelijks gebruik? Werkt alle JB goodness? :9~

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 07:50:
[...]

Omdat ik op Henk reageerde, die een Sammy based ROM overweegt.
Niet eens overweegt, ik ben van paranoid 1.6 teruggegaan naar wanam 11.7 die ik al een tijdje naar volle tevredenheid draaide. PA had echt teveel bugs en onwennigheden naar mijn zin. Scrollen traag, vage auto brightness, battery drain (wellicht door exchange, maar daar heb ik geen boodschap aan verder, zonder exchange hoef ik een rom niet) en nog wat andere dingetjes waren voor mij gewoon reden om bij stock sam te blijven.

Hoe je de toevoegingen van wanam als home-button-lagfix trouwens als placebo wilt omschrijven snap ik nog niet helemaal, maar dan zul je project butter ook wel weinig spannend vinden.
Verder installeert iedere ROM een kernel mee naar keuze van de ROM dev. Je kunt CFroot er gewoon overheen zetten.
Klopt :)

Verder een waarschuwing zoals ook al op XDA gegeven: Let erop dat o.a. de leaked LQ5 rom, icm (bepaalde handelingen in) CWM je telefoon (onherstelbaar!) kan hardbricken!

Mochten mensen deze of een andere recente gelekte samsung-based ROM overwegen, dan zou ik zeker XDA even checken voordat je gaat flashen.

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 25-07-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf dat JB er nu eindelijk is! Alleen gebruik ik liever AOKP dan Cynogenmod. Betekent het met de komst van CM10 dat er ook snel een AOKP JB versie zal volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
ph4ge schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:13:
Vanavond gelijk proberen. Ik begrijp uit de eerste ervaringen dat hij geschikt is voor dagelijks gebruik? Werkt alle JB goodness? :9~
Voor mij doet-ie wat-ie doen moet. De Android-bug lijkt wel weer terug van weggeweest, of m'n batterij en CM10 moeten nog wat aan elkaar wennen. Over een paar dagen kan ik daar meer van zeggen.

Verder is de rom nog niet op alle punten helemaal vloeiend- maar mij hoor je niet klagen over een preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Henk schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Niet eens overweegt, ik ben van paranoid 1.6 teruggegaan naar wanam 11.7 die ik al een tijdje naar volle tevredenheid draaide. PA had echt teveel bugs en onwennigheden naar mijn zin. Scrollen traag, vage auto brightness, battery drain (wellicht door exchange, maar daar heb ik geen boodschap aan verder, zonder exchange hoef ik een rom niet) en nog wat andere dingetjes waren voor mij gewoon reden om bij stock sam te blijven.
Exchange en email 4.1 installeren. De sync bug (die de drain veroorzaakt) is daarin verholpen.
Hoe je de toevoegingen van wanam als home-button-lagfix trouwens als placebo wilt omschrijven snap ik nog niet helemaal, maar dan zul je project butter ook wel weinig spannend vinden.
Dat is inderdaad geen placebo. Wellicht dat mijn ROM hem ook heeft (een gemodde TweakyROM). Ik heb er niet merkbaar last van.
Verder een waarschuwing zoals ook al op XDA gegeven: Let erop dat o.a. de leaked LQ5 rom, icm (bepaalde handelingen in) CWM je telefoon (onherstelbaar!) kan hardbricken!

Mochten mensen deze of een andere recente gelekte samsung-based ROM overwegen, dan zou ik zeker XDA even checken voordat je gaat flashen.
De 'bepaalde handelingen' zijn: restoren van een backup in CWM en een data wipe in CWM. Dit geldt trouwens niet alleen voor LQ5, maar ook voor LPM. In hoeverre dit voor LPO geldt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 12:09
Geldt voor XXLQ5 / ZCLPL / XWLPM / XWLPO / MUGLD3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
smartje74 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:15:
Tnx.
Ik kijk zelf overigens niet naar andere firmware dan XX of XW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:15:
[...]

Exchange en email 4.1 installeren. De sync bug (die de drain veroorzaakt) is daarin verholpen.
4.1 staat er volgens mij automatisch al op. Net een verse installatie gedaan en daarbij was de e-mail app al van versie 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 23:25
Ik hoor mijn moeder wel eens klagen over de batterijduur van haar SII, terwijl ze naar mijn weten niet meer doet dan een beetje internetten, bellen & smsen.

Nu leek het mij een goed plan om CM10 op haar SII te gooien omdat die over het algemeen een stuk zuiniger is dan stock als ik het goed heb. Ik heb zelf geen SII, maar een Desire en daar ervaar ik CM7.2 over het algemeen stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. Is dit bij CM10 ook zo? M'n moeder heeft verder zo goed als 0 technische kennis en ik wil haar geen negatieve custom rom ervaring geven.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KirovAir op 25-07-2012 14:47 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
KirovAir schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:47:
Ik hoor mijn moeder wel eens klagen over de batterijduur van haar SII, terwijl ze naar mijn weten niet meer doet dan een beetje internetten, bellen & smsen.

Nu leek het mij een goed plan om CM10 op haar SII te gooien omdat die over het algemeen een stuk zuiniger is dan stock als ik het goed heb. Ik heb zelf geen SII, maar een Desire en daar ervaar ik CM7.2 over het algemeen stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. Is dit bij CM10 ook zo? M'n moeder heeft verder zo goed als 0 technische kennis en ik wil haar geen negatieve custom rom ervaring geven.. ;)
CM10 is nog in alpha stadium. Weet je zeker dat je dit je moeder aan wil doen?

Voor batterijduur kan je het best een Sammy gebaseerde ROM erop zetten, exchange eruit halen (als ze dat niet gebruikt), notifications in de verschillende apps uitzetten, widgets niet te vaak laten verversen, CPU begrenzen op 1000 MHz, LPD kernel (geeft zo ongeveer het beste deep sleep) en Facebook (mits gebruikt) vervangen door Friendcaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Aangevuld met Watchdog Lite voor de apps die over de schreef gaan, en betterbatterystats om te kijken welke apps, waar van toepassing, wakelocks veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 23:25
Bedankt voor de tips. Zal het even een tandje milder aan gaan pakken. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:56:
[...]
Voor batterijduur kan je het best een Sammy gebaseerde ROM erop zetten, exchange eruit halen (als ze dat niet gebruikt).
Oneens. CM9 heeft een gelijkwaardige batterij tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:16
Ik heb paar dagen lopen pielen met de settings van Extweaks icm Siyahkernel. Maar op deze link wordt eea ander uitgelegd om batterijduur flink te verlengen. http://forum.xda-develope...?p=26755476&postcount=850. Volgens hem is NEAK kernel beste combinatie van batterij en performance.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1466017

[ Voor 10% gewijzigd door hopiconjo op 25-07-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Neak was dat op GB. Op ICS is dat niet zo, daar is CFroot imo de beste kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is friendscaster dan zoveel energie vriendelijker? Ik had juist een tijd terug andersom het idee. Plus dat ik friendscaster nog te onstabiel vond. Te vaak een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
smartje74 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:15:
Is dat zo? Mijn vader zit met smart te wachten op 4.0.4 zodat hij zn rsap carkit kan blijven gebruiken, hij draait nu nog 2.3.6. Op Samfirmware staat de waarschuwing alleen bij I9100XXLQ5, zitten hun er dan naast?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:13:
[...]

Oneens. CM9 heeft een gelijkwaardige batterij tijd.
Hier ook een CM9 stem, alleen al voor het gevoel.
Maar als je je moeder toch echt een leuke ervaring wilt geven:
Hyperdroid v7:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1462227
NEAK 1.4.2 :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1411788
Lazy 200-1200 (Lazy aanzetten dmv van Neak configurator)
Noop (Voltage Control) Google Play: Voltage Control#?t=W251bGwsMSwxLDMsImNvbS5kYXJla3hhbi52b2x0YWdlY29udHJvbCJd
AFTR+IDLE (Neak configurator) Google Play: N.E.A.K. Configurator (free)

Zelfde wat ik draai, fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 12:09
ph4ge schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:08:
[...]

Is dat zo? Mijn vader zit met smart te wachten op 4.0.4 zodat hij zn rsap carkit kan blijven gebruiken, hij draait nu nog 2.3.6. Op Samfirmware staat de waarschuwing alleen bij I9100XXLQ5, zitten hun er dan naast?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1756242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:54:
[...]

Hier ook een CM9 stem, alleen al voor het gevoel.
Maar als je je moeder toch echt een leuke ervaring wilt geven:
Hyperdroid v7:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1462227
NEAK 1.4.2 :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1411788
Lazy 200-1200 (Lazy aanzetten dmv van Neak configurator)
Noop (Voltage Control) Google Play: Voltage Control#?t=W251bGwsMSwxLDMsImNvbS5kYXJla3hhbi52b2x0YWdlY29udHJvbCJd
AFTR+IDLE (Neak configurator) Google Play: N.E.A.K. Configurator (free)

Zelfde wat ik draai, fantastisch.
Behalve dat dit een GB firmware is, ziet Hyperdroid er in mijn beleving nogal wat te futuristisch (en kinderlijk...) uit. Dan ben ik met mijn 33 jaar nog niet eens zo oud. Kan je nagaan hoe een moeder (50+?) dat zal zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik begrijp dat het alleen botst met CWM. Mn vader heeft gewoon stock draaien en hoeft geen geroote telefoon, ik zou dan gewoon de stock kernel gebruiken. Dat kan geen kwaad begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
ph4ge schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:16:
[...]

Ik begrijp dat het alleen botst met CWM. Mn vader heeft gewoon stock draaien en hoeft geen geroote telefoon, ik zou dan gewoon de stock kernel gebruiken. Dat kan geen kwaad begrijp ik.
Er is voor zover bekend niemand die heeft getest of je vanuit Android zelf veilig een data wipe (fabrieksinstellingen) kan doen. In essentie is dit het zelfde als dat je dit vanuit CWM doet. Er bestaat dus ook helemaal stock wel degelijk een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ph4ge schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:16:
[...]

Ben je serieus zo wanhopig voor 4.0.4 dat je een (bewezen) instabiele firmware met risico tot hardbrick wilt gaan draaien? :X

Neem dan CM9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb afgelopen zaterdag een Samsung software update laten uitvoeren en sinds die tijd vind er ongeveer iedere 5 minuten een download plaats van zo'n 100 tot 200 Kb, zo kom je wel aan je internetverbruik!

Ik heb de synchronisatie van de exchangeserver (werk) op handmatig gezet maar hij blijft de grootste verbruiker.Iemand enig idee what to do?

Alvast hartelijk dank!
Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:26:
Hallo,

Ik heb afgelopen zaterdag een Samsung software update laten uitvoeren en sinds die tijd vind er ongeveer iedere 5 minuten een download plaats van zo'n 100 tot 200 Kb, zo kom je wel aan je internetverbruik!

Ik heb de synchronisatie van de exchangeserver (werk) op handmatig gezet maar hij blijft de grootste verbruiker.Iemand enig idee what to do?

Alvast hartelijk dank!
Erwin
Als exchange de boosdoener is: rooten en exchange.apk en email.apk vervangen door versie 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 16:14

wasco

brightest crayon in the box

Welke rom zouden jullie aanraden als ik volgende zaken inorde wil:

- Samsung based ICS
- Samsung camera app & FM radio (zitten die altijd bij samsung based roms?)
- Meer/betere quicktoggles in de notification drawer
- Bluetooth werkende in Audi A3 (sinds ICS werkt dit niet meer, connect/disconnect veelvuldig tijdens rijden)
- Bugloos (of het meest bugloos)

Ik draai nu op F1 GalaxyNexus-12-06-05, maar ik ben eerder teleurgesteld in hoe slecht de camera werkt (focusen is echt veel slechter) en ook de integratie tussen de camera en de gallery is zwak en traag.
Zelf was ik aan het kijken naar NeatRomLite http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1569686.

Er zijn zoooooveel 'roms' dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
Trouwens, ik snap nog steeds niet hoe de ROMs, kernels, recoveries en radio's zich nu verhouden tov van elkaar. Ik begrijp wat ze doen, maar ik ben er nog steeds niet uit welke je nu wel of niet mag nemen in combinatie met elkaar. Het feit dat ze soms gebundeld zitten, en soms dan weer niet, helpt ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door wasco op 26-07-2012 10:50 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@Wasco: Elke samsung-based rom. Ik gebruik wanam, heb icm een parrot-based radio nooit problemen met bluetooth, en de rest werkt ook gewoon top. FM heb je niet bij CM9/AOKP roms voor zover ik weet, dus die vallen ook gelijk af.

Opzich voldoet wanam zijn rom ook grotendeels aan je beschrijving, maar nogmaals; elke rom die gebaseerd is op de officiele releases voldoet, tenzij de cook heel erg heeft zitten rotzooien.

Ik gebruik zelf wanam 11.7 (gebaseerd op de LPD release) met erg veel tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:43:
[...]

Behalve dat dit een GB firmware is, ziet Hyperdroid er in mijn beleving nogal wat te futuristisch (en kinderlijk...) uit. Dan ben ik met mijn 33 jaar nog niet eens zo oud. Kan je nagaan hoe een moeder (50+?) dat zal zien...
Uhm Hyperdroid heeft standaard geen thema= :X
En Gingerbread is veel stabieler dan ICS, vandaar de keuze hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Henk schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:18:
[...]

Ben je serieus zo wanhopig voor 4.0.4 dat je een (bewezen) instabiele firmware met risico tot hardbrick wilt gaan draaien? :X

Neem dan CM9...
Das lekker. Gisterenavond deze firmware erop gezet. -O- had hem al een tijdje binnen en lurk nu toevallig hier.

Nou , FW loopt goed, dus even een reminder maken dat ik eerst terug flash richting 4.03 en dan eventuele nieuwe 4.04 Rom er opzet met een volledige wipe.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
backupdevice schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:09:
[...]

Das lekker. Gisterenavond deze firmware erop gezet. -O- had hem al een tijdje binnen en lurk nu toevallig hier.

Nou , FW loopt goed, dus even een reminder maken dat ik eerst terug flash richting 4.03 en dan eventuele nieuwe 4.04 Rom er opzet met een volledige wipe.
Dat zou ik gewoon nu doen :) Dat ze deze trigger tot hardbrick achterhaald hebben, wil niet zeggen dat er niet meer zijn. Factory reset is immers een doodnormale bewerking die zelfs met stock non-rooted devices gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:32:
[...]

Uhm Hyperdroid heeft standaard geen thema= :X
En Gingerbread is veel stabieler dan ICS, vandaar de keuze hier.
http://www.androidworld.n...-update-05-03-2012-a.html

Verder mag jij mij eens uitleggen waarom GB stabieler zou zijn dan ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:16:
[...]

Die volg ik ook niet helemaal, ICS is behalve net zo stabiel (ik heb nooit problemen gehad met GB, noch met ICS) vele malen gebruiksvriendelijker en op weet-ik-hoeveel vlakken verbeterd...

Laat ik het anders zeggen: Als mensen op dit moment vragen welk Android device ze moeten hebben, zeg ik als eerste dat er ICS/4.0 op moet staan. Zelfs op die wokkie-tokkie tablets uit China draait het gewoon goed, wat met GB heeeel anders was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Henk schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:18:

Neem dan CM9...
Alleen stock roms hebben ondersteuning voor rSAP. 2.3.5 en 2.3.6 zorgen de hele tijd voor reboots bij hem maar werken wel met de carkit, 4.0.3 bevat een bug waardoor de carkit niet werkt en in 4.0.4 is die bug als het goed is gefixed. Vandaar.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 26-07-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:31:
[...]

Die volg ik ook niet helemaal, ICS is behalve net zo stabiel (ik heb nooit problemen gehad met GB, noch met ICS) vele malen gebruiksvriendelijker en op weet-ik-hoeveel vlakken verbeterd...

Laat ik het anders zeggen: Als mensen op dit moment vragen welk Android device ze moeten hebben, zeg ik als eerste dat er ICS/4.0 op moet staan. Zelfs op die wokkie-tokkie tablets uit China draait het gewoon goed, wat met GB heeeel anders was ;)
AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:16:
[...]

Denk je dat ik blind ben? Daar heeft gewoon iemand een heel lelijk thema over gegooid, bij een schone installatie ziet Hyperdroid er exact zo uit als een stock firmware :)
Mijn eigen ervaring is dat vooral games en sommige applicaties vrij vaak crashen onder ICS, ik denk met name omdat de applicaties nog niet goed zijn geoptimaliseerd.

Mja oke misschien heb ik het verkeerd gezegd, mijn ervaring is dat applicaties vaker crashen, voor huis-tuin-en-keukengebruik zou ik nog steeds Gingerbread aanraden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Henk schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:14:
[...]

Dat zou ik gewoon nu doen :) Dat ze deze trigger tot hardbrick achterhaald hebben, wil niet zeggen dat er niet meer zijn. Factory reset is immers een doodnormale bewerking die zelfs met stock non-rooted devices gedaan kan worden.
Nou , met 4.0.3 heb ik steeds last van vastlopers en spontane resets. Met 4.0.4 heb ik tot nu toe na intensief gebruik geen last..... En als ik XDA lees moet ik wegblijven van CWN....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
backupdevice schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:58:
[...]

Nou , met 4.0.3 heb ik steeds last van vastlopers en spontane resets. Met 4.0.4 heb ik tot nu toe na intensief gebruik geen last..... En als ik XDA lees moet ik wegblijven van CWN....
LP9 rom zeker? ;)

Je moet onder andere weg blijven van CWM, maar dus ook de in-rom factory reset optie, die in feite net zoveel doet als de CWM knop, zal je telefoon waarschijnlijk mollen.

Het is maar wat je wilt, ik zou met zo'n beta iig niet willen lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Dat was inderdaad de LP9. Is er een andere stock die is aan te raden? Toch..... de LQ5 loopt heerlijk.

Pagina: 1 ... 82 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.