"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1580070
De laatste keer dat ik een cyanogen ROM flashte was op mijn HTC Magic (verhalen uit de oude doos dus ;-))
Daarna had ik de Desire. aangezien je allerlei fratsen moest uithalen om CM te flashen op dat toestel heb ik dat nooit gedaan.
Ik ben nu wel weer erg benieuwd hoe CM draait dus ik heb de laatste nightly built gedownload. Daarna even alles gewiped en met goede moed ging ik flashen.
Afijn, ik kreeg de melding: E:can't open /emmc/download/cm-9-20120716-NIGHTLY-galaxys2.zip (bad)
installation aborted
Heb ik hier te maken met een corrupte file? Of moet de sgs2 ook van te voren worden klaargemaakt om een CM-build te flashen???
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Zip staat wel gewoon in de root van je SD dan?MetalManic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:09:
Heb ik hier te maken met een corrupte file? Of moet de sgs2 ook van te voren worden klaargemaakt om een CM-build te flashen???
Nickname does not reflect reality
Neen, in de downloadmap vanwaaruit ik altijd mn roms flash... Ik krijg nu het donkerbruine vermoeden dat ik m even naar mn root moet verplaatsen ;-)Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:11:
[...]
Zip staat wel gewoon in de root van je SD dan?
[ Voor 15% gewijzigd door MetalManic op 16-07-2012 12:15 ]
http://teamhacksung.org/w...l:GT-I9100:How_to_installMetalManic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:09:
De laatste keer dat ik een cyanogen ROM flashte was op mijn HTC Magic (verhalen uit de oude doos dus ;-))
Daarna had ik de Desire. aangezien je allerlei fratsen moest uithalen om CM te flashen op dat toestel heb ik dat nooit gedaan.
Ik ben nu wel weer erg benieuwd hoe CM draait dus ik heb de laatste nightly built gedownload. Daarna even alles gewiped en met goede moed ging ik flashen.
Afijn, ik kreeg de melding: E:can't open /emmc/download/cm-9-20120716-NIGHTLY-galaxys2.zip (bad)
installation aborted
Zou als je net begint voor de ODIN methode kiezen en daarna updaten naar nightly
cd /pub && more beer
Ik heb nu paranoid 1.6 erop staan. aangezien dat ook een cm-build is dacht ik hem er wel gewoon overheen te kunnen knallen. Maar blijkbaar gaat dat niet. Jouw link geeft ook aan dat de ics bootloader lager moet zijn dan lph. mijn smallbandversie is lpw dus ik neem aan dat de bootloader dat ook is (of is dat appels en peren vergelijken???)ny-hardcore schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:14:
[...]
http://teamhacksung.org/w...l:GT-I9100:How_to_install
Zou als je net begint voor de ODIN methode kiezen en daarna updaten naar nightly
Je link spreekt ook over Gapps. Maakt het nog uit als je de Gapps gebruikt die je ook flasht bij Paranoid?? (ik gebruik wel gewoon die van CM want die van paranoid is natuurlijk hybride....)
Gewoon de normale Gapps van 29 april gebruiken.MetalManic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:22:
Je link spreekt ook over Gapps. Maakt het nog uit als je de Gapps gebruikt die je ook flasht bij Paranoid?? (ik gebruik wel gewoon die van CM want die van paranoid is natuurlijk hybride....)
Bedoel je die op goo.im/gapps?? Die pagina werkt niet...Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:23:
[...]
Gewoon de normale Gapps van 29 april gebruiken.
Vanochtend wilde ik CM9 er op knallen. Alles ging goed, keurig backupje gemaakt. Alles klaar en dan maar gaan. Dit stappen plan gebruikt: http://www.androidworld.n.../29468-cyanogen-9-rc.html maar toen na reboot systeem dus helemaal niks. Dus samsung galaxy s2 GT-I9100 met een geel driehoekje met een uitroepteken. Dus ik wachten wachten maar na een half uur nog niks. Dus wilde ik hem in de recovery mode zetten power-home-volume up niet dus he..... Download mode kom ik wel in maar voor de rest niks. Ik heb ook geen idee wat de officiele naam hiervoor is buiten 'kom niet in recovery mode sgs2' dus google kan me ook niet zo goed helpen. Ik heb wel dit gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1457458 maar was benieuwd of mede tweakers mij andere raad konden geven. Bedankt alvast!
Hier de zip voor je geüploadMetalManic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:36:
Bedoel je die op goo.im/gapps?? Die pagina werkt niet...
Je hebt wel vanaf de Gokhanmoral site de kernel voor de S2 en niet toevallig van de S3 gepakt hè...fotografie999 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:43:
maar was benieuwd of mede tweakers mij andere raad konden geven. Bedankt alvast!
[ Voor 35% gewijzigd door Brad Pitt op 16-07-2012 12:49 ]
Odin downloaden-> stock rom erop.fotografie999 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:43:
![]()
Vanochtend wilde ik CM9 er op knallen. Alles ging goed, keurig backupje gemaakt. Alles klaar en dan maar gaan. Dit stappen plan gebruikt: http://www.androidworld.n.../29468-cyanogen-9-rc.html maar toen na reboot systeem dus helemaal niks. Dus samsung galaxy s2 GT-I9100 met een geel driehoekje met een uitroepteken. Dus ik wachten wachten maar na een half uur nog niks. Dus wilde ik hem in de recovery mode zetten power-home-volume up niet dus he..... Download mode kom ik wel in maar voor de rest niks. Ik heb ook geen idee wat de officiele naam hiervoor is buiten 'kom niet in recovery mode sgs2' dus google kan me ook niet zo goed helpen. Ik heb wel dit gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1457458 maar was benieuwd of mede tweakers mij andere raad konden geven. Bedankt alvast!
[ Voor 112% gewijzigd door MetalManic op 16-07-2012 13:19 ]
Kan ik met de back up van het sd kaartje terug zetten of moet ik echt een 'nieuwe' stock rom er op zetten?
Je zei dat je niet meer de recovery in kwam dus een backup terugzetten wordt dan wat lastig, of niet?fotografie999 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:10:
Kan ik met de back up van het sd kaartje terug zetten of moet ik echt een 'nieuwe' stock rom er op zetten?
De back up op het sd kaartje(ext mircosd kaartje sorry) zijn toch ongeveer dezelfde files als de stock rom bevat?Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:12:
[...]
Je zei dat je niet meer de recovery in kwam dus een backup terugzetten wordt dan wat lastig, of niet?
Denk dat jij de enige bent die kan weten wat er in die backup staatfotografie999 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:13:
De back up op het sd kaartje(ext mircosd kaartje sorry) zijn toch ongeveer dezelfde files als de stock rom bevat?
Dan zou er toch echt eerst een CM10 voor SGSII moeten zijn denk ik dan.....Molybdenum schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:05:
De club van ParanoidAndroid zegt de volgende versie in JB te maken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1580070
En dan komt dit bericht van codeworx
1
2
3
4
5
6
7
8
| That's the original post from codeworkx sound = problem camera = problem hwcomposer = probably a problem think that's enough to say: "we're fuct". but time will tell. I9300 will have same problems. the omap4 I9100G looks much better, already got hwcomposer and sound. |
cd /pub && more beer
tja. Odin3 die ik heb (1.85) doet het niet meer, krijg een vage chinese melding. daarna gebeurt er niks meer. Zal wel een melding zijn dat ik een nieuwere versie moet downloaden maar aangezien ik geen chinees of mandarijns spreek weet ik dat niet zeker. Kan iemand bevestigen wat de laatste versie van odin is??ny-hardcore schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:14:
[...]
http://teamhacksung.org/w...l:GT-I9100:How_to_install
Gebruik zelf ook altijd 1.85 maar heb versie 3.04 een keer ergens gedownload en die doet het (hier) ook primaMetalManic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:19:
Kan iemand bevestigen wat de laatste versie van odin is??
Mooi man! :-) CM staat er op. De ressurectionversie dan. Nu maar de nightly erop knallen. Kan dat wel gewoon via cwm uit mn downloadmap??Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:22:
[...]
Gebruik zelf ook altijd 1.85 maar heb versie 3.04 een keer ergens gedownload en die doet het (hier) ook prima
Nice! Komen er welMetalManic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:41:
Mooi man! :-) CM staat er op.
Geen idee, na dezelfde soort foutmeldingen als jij te hebben gehad zet ik altijd alle Rom-based gedoe in rootNu maar de nightly erop knallen. Kan dat wel gewoon via cwm uit mn downloadmap??
Dan moet ik het maar vanuit de root proberen. vanuit de dl-map krijg ik dezelfde melding!Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:43:
[...]
Nice! Komen er wel
[...]
Geen idee, na dezelfde soort foutmeldingen als jij te hebben gehad zet ik altijd alle Rom-based gedoe in root
Ook vanuit Root werkt het niet. Ik ga de file opnieuw binnenslepen.
De nightly die ik wilde flashen was trouwens ook alleen maar als torrent te dowloaden. Dat heb ik dus gedaan waarna ik het bestand op mn foon heb gezet. Ik probeer nu de nightly van de dag ervoor en die download wel gewoon. Misschien was die van 16-7 wel gewoon echt bad :-)
Deze update lijkt te werken.
Ik heb gemerkt dat in CM mn externe sdcard wordt gezien als sd card. In bv Astro kreeg ik eerst altijd de content van mn interne sd card te zien. Nu van de externe.
Na het downloaden van de nieuwe nightly stond die ook niet op mijn interne maar externe sd-card.
[ Voor 49% gewijzigd door MetalManic op 16-07-2012 14:07 ]
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Hier zie ik dat jouw download map op je externe sdcard staat. Op bijna alle guides staat dat dat niet kan/goed is. Kan natuurlijk ook gewoon aan een corrupte download liggen. Mooi dat het nu wel werkt (of lijkt te werken?).MetalManic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:09:
installation aborted
PSN ID: Beest41
Dat het even gaat duren, ongetwijfeld, maar om het zomaar uit te sluiten vind ik wel erg negatief.
Ik probeer Cm9 op een S2 te installeren maar ik zit vast bij het uitvoeren van : on the computer, open terminal and run the following command from the Heimdall directory:
heimdall flash --kernel zImage
Ik krijg dan alleen de foutmelding: Failed to open file "zImage"
GSM: Samsung Galaxy S II i9100
Build: 4.0.3
PS: zImage staat in de heimdell suite directory
bvd
Gino
[ Voor 0% gewijzigd door GinoGio op 16-07-2012 18:22 . Reden: Excuus voor de typo ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Zowiezo ben je met de verkeerde rom bezig... CM10 is er niet voor de SGS2 die wij hebben (i9100). Er is alleen een versie voor de i9100GGinoGio schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:26:
Ik heb een vraagje en ik zal wel niet goed zitten maar ik kon niks vinden met SII Custom Rom.
Ik probeer Cm10 op een S2 te installeren maar ik zit vast bij het uitvoeren van : on the computer, open terminal and run the following command from the Heimdall directory:
heimdall flash --kernel zImage
Ik krijg dan alleen de foutmelding: Failed to open file "zImage"
GSM: Samsung Galaxy S II i9100
Build: 4.0.3
PS: zImage staat in de heimdell suite directory
bvd
Gino
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 16-07-2012 16:46 ]
Hmmm, vaag, flash álles vanaf externe SD eigenlijk, zowel op telefoon als wel tablet.SCARfaceE schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:55:
Hier zie ik dat jouw download map op je externe sdcard staat. Op bijna alle guides staat dat dat niet kan/goed is.
Denk dat de kans op een officiële versie echt erg klein is. Maar goed, time will tell inderdaad.Henk schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:03:
Dat het even gaat duren, ongetwijfeld, maar om het zomaar uit te sluiten vind ik wel erg negatief.
[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 16-07-2012 17:15 ]
Ik moet het zien.. dat het niet morgen zal zijn en de S3 als eerste aan de beurt is geloof ik zo...Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:14:
[...]
Hmmm, vaag, flash álles vanaf externe SD eigenlijk, zowel op telefoon als wel tablet.
[...]
Denk dat de kans op een officiële versie echt erg klein is. Maar goed, time will tell inderdaad.
Toegegeven, ik zit ook met smart te wachten op een stabiele CM10, met alle afgeleide-roms van dien
Ik heb per ongeluk een typo gemaakt en het moet Cm9 zijn. Ik volg de instructie zoals die op WIKI staan en kan daar niks vinden over een pwd.HarmoniousVibe schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:34:
Het is misschien verstandig om nog maar even niet met CM10 aan de slag te gaan als je dit niet voor elkaar krijgt. Het bestand moet in je pwd staan. Niet in de dir van Heimdall.
De pwd is je present working directory. Oftewel je huidige directory.GinoGio schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:25:
[...]
Ik heb per ongeluk een typo gemaakt en het moet Cm9 zijn. Ik volg de instructie zoals die op WIKI staan en kan daar niks vinden over een pwd.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Het werkt dus wel gewoon, vreemd ik heb aantal keer gelezen dat het op je interne SD moet staat. Mij is het welgeteld 1x niet gelukt om vanaf de externe SD te flashen. Sindsdien pleur ik alles eerst op de interne SD voor ik ga flashen. Maar het moet dus eigenlijk geen probleem zijnBrad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:14:
[...]
Hmmm, vaag, flash álles vanaf externe SD eigenlijk, zowel op telefoon als wel tablet.

Topfotografie999 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:27:
Iedereen bedankt mijn SGS2 doet het weer perfect. Was idd stock terug er op zetten daarna opnieuw rooten booten in recovery en back up terug zetten. Klinkt makkelijker dan het was maar dat komt door de #fouten die ik steeds kreeg.
Alleen jammer dat ik de whatsapp berichten niet automatisch in beide roms krijg, en dat ze ook niet gesynct worden via de server
Accu ben ik helaas nog niet tevreden over.
Iedereen roept weer andere tips om batterylife te vergroten.
Wellicht leuk om van een aantal (hardcore) users met goede accu resultaten te horen welke stappen ze ondernemen als ze een nieuwe rom geflasht hebben?
je kunt ze natuurlijk voor het wisselen van ROM backuppen met Titanium en restoren in de andere ROM, maar of dat nou zo praktisch is.gabn88 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:30:
Zit zelf op dual boot (kernel: siyah 3.3.3d) met wanamlite 11.9 en paranoid 1.6... Wat een geweldige comboGebruikt overdag wanam en 's avonds paranoid
...
Alleen jammer dat ik de whatsapp berichten niet automatisch in beide roms krijg, en dat ze ook niet gesynct worden via de serverDaar bestaat vast geen app voor of wel?
gabn88 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:30:
Alleen jammer dat ik de whatsapp berichten niet automatisch in beide roms krijg, en dat ze ook niet gesynct worden via de serverDaar bestaat vast geen app voor of wel?
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Als je met TB alleen van Whatsapp een backup maakt en die restored heb je je gesprekken terug. Kost hooguit een minuutje extra werk. Maar vergeet ook niet dat Whatsapp zelf ook een backup functie heeft, wellicht dat dat een uitkomst kan bieden.Blindfold schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:20:
[...]
je kunt ze natuurlijk voor het wisselen van ROM backuppen met Titanium en restoren in de andere ROM, maar of dat nou zo praktisch is.
Die restored alleen bij installatie toch? Of zit dat ook weggefrot ergens in een menu?SCARfaceE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 02:30:
[...]
[...]
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Als je met TB alleen van Whatsapp een backup maakt en die restored heb je je gesprekken terug. Kost hooguit een minuutje extra werk. Maar vergeet ook niet dat Whatsapp zelf ook een backup functie heeft, wellicht dat dat een uitkomst kan bieden.
Dat is raar , wat toevallig! Ik heb sinds ... ik denk zondag hetzelfde probleem!!KiTsEr schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:20:
Ik heb regelmatig dat mijn sgs2 geen GSM verbinding heeft. Ik krijg dan een rondje met een streep in de notificatie balk.
[afbeelding]
Wanneer dit voorkomt en doe *#*#4636#*#* zie ik dat de radio is uitgeschakeld. Deze kan ik dan niet zelf inschakelen. Het voorkeursnetwerktype staat dan op unknown ipv gsm/cdma auto (PRL)
Soms hersteld dit zich vanzelf. Maar soms moet ik hem opnieuw starten.
Volgens mij had ik dit al voor het rooten, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb verschillende ROMs geprobeerd, maar ik blijf hetzelfde houden.
Nu heb ik hem weer geunroot met een rom van sammobile.com en een jig. Maar nog steeds hetzelfde probleem.
Nu vraag ik me af of dit vaker voorkomt of dat ik hem beter kan opsturen naar Samsung?
Gister had ik het ook echt erg vaak! D.w.z. constant. Vandaag lijkt het weer veel meer mee te vallen.
Dit is wel erg apart, 3 mensen die dit probleem ineens hebben?
Oost west, 127.0.0.1 best!
Ik heb dit ook al een tijdje... in ieder geval sinds 4.03 en Siyah kernel.geerttttt schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:07:
[...]
Dat is raar , wat toevallig! Ik heb sinds ... ik denk zondag hetzelfde probleem!!
Gister had ik het ook echt erg vaak! D.w.z. constant. Vandaag lijkt het weer veel meer mee te vallen.
Dit is wel erg apart, 3 mensen die dit probleem ineens hebben?
Het is nog wel even winnen aan het grote verschil met de vorige versie en ik heb nog een paar dingen die ik niet kan vinden.
Als ik bij de Paranoid Settings de statusbar style op Tablet UI (onderaan) heb staan kan ik na het klikken op de bar en de popup die erop volgt de extra opties om verschillende dingen aan en uit te zetten (automatische rotatie, flashlight, brightness etc).
Als ik echter de style op Phone UI zet krijg ik maar 4 opties (wifi, bluetooth, gps en geluid).
Kan ik die overige opties in de Phone UI ook benaderen of zijn deze alleen beschikbaar in de Tablet UI?
Verder een meer algemeen CM9 ding, als je de telefoon via USB aansluit krijg je die irritante USB-massa opslag popup. Kan je dit ook uitschakelen zodat je als je het echt nodig hebt er gewoon via de notification naartoe gaat?
Oke nog steeds een beetje onduidelijk, ik moet de heimdall.exe toch starten. dit betekent dat ik moet verwijzen naar de map waar de executable + zImage staat.HarmoniousVibe schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:31:
[...]
De pwd is je present working directory. Oftewel je huidige directory.
Daarom snap ik niet precies wat er bedoelt word met PWD, ik heb het nog even gegoogeld en kom niet veder dan een zooi UNIX jargon.
In ieder geval bedankt.
PWD is gewoon je working directory (De folder waarin je aan het werken bent). Stel je start CMD.exe vanuit c:\Windows dan is "C:\Windows" je PWD.GinoGio schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:27:
[...]
Oke nog steeds een beetje onduidelijk, ik moet de heimdall.exe toch starten. dit betekent dat ik moet verwijzen naar de map waar de executable + zImage staat.
Daarom snap ik niet precies wat er bedoelt word met PWD, ik heb het nog even gegoogeld en kom niet veder dan een zooi UNIX jargon.
In ieder geval bedankt.
Bijvoorbeeld:
1
2
3
4
| Microsoft Windows [Version 6.1.7601] Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved. C:\Users\username> |
Hier is "C:\Users\username" je PWD.
[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 17-07-2012 13:37 ]
Red Baron schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:34:
Kan ik die overige opties in de Phone UI ook benaderen of zijn deze alleen beschikbaar in de Tablet UI?

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 17-07-2012 13:41 ]
Ik switch wel regelmatig tussen het al dan niet kantelen van het scherm vind het handig om dat eenvoudig te switchen, zonder er een homescreen widget voor te gebruiken.
Maargoed dan blijf ik wel lekker bij de Tablet layout.
Staan erna gewoon kant en klaar klikbaar in je notificatie area. Niks dieps/lastigs/traags aan.Red Baron schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:01:
Ja dat snap ik, maar dan zit je dus redelijk diep in het menu te navigeren.

De settings die Brad laat zien zijn niet de settings van de functies zelf, maar dat zijn de settings van welke knoppen je wilt hebben in de statusbar. Deze zijn de vinden onder Systeeminstellingen > Systeem > Notificatiepaneel > Widgetknoppen.Red Baron schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:01:
Ja dat snap ik, maar dan zit je dus redelijk diep in het menu te navigeren.
Ik switch wel regelmatig tussen het al dan niet kantelen van het scherm vind het handig om dat eenvoudig te switchen, zonder er een homescreen widget voor te gebruiken.
Maargoed dan blijf ik wel lekker bij de Tablet layout.
Maar bedankt voor de opheldering

Samsung doet dat in ieder geval niet. Als je Skype/Gtalk/Viber/SIP/Whatsapp gebruikt zonder 3G-data wil je dat wel.
Ideaal is bijvoorbeeld SIP op je telefoon voor je werk, maar als de WiFi steeds kapt na een paar minuten in ongebruik dan kan je niet meer gebeld worden (op je SIPnummer).
Daar is geen functie voor. In CyanogenMod zit wel een functie om WiFi persistent te maken als de SGS2 aan de lader zit, maar ik wil dat ook als ie niet aan de lader zit en verbonden is met een bekend netwerk (kantoor, thuis, ...).
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Settings>Wi-Fi>Advanced>Keep Wi-Fi on during sleep?Sando schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:36:
Is er ook een firmware die wel de verbinding met WiFi vasthoudt zodra die gemaakt is?
Samsung doet dat in ieder geval niet. Als je Skype/Gtalk/Viber/SIP/Whatsapp gebruikt zonder 3G-data wil je dat wel.
Ideaal is bijvoorbeeld SIP op je telefoon voor je werk, maar als de WiFi steeds kapt na een paar minuten in ongebruik dan kan je niet meer gebeld worden (op je SIPnummer).
Daar is geen functie voor. In CyanogenMod zit wel een functie om WiFi persistent te maken als de SGS2 aan de lader zit, maar ik wil dat ook als ie niet aan de lader zit en verbonden is met een bekend netwerk (kantoor, thuis, ...).
Ik heb met elk firmware dat ik heb gedraaid geen last gehad van een stoppende WiFi. Misschien gooit de router je S2 van het netwerk af? Of is je WiFi-chip brak? Denk in ieder geval niet dat het aan de firmware ligt.Sando schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:36:
Is er ook een firmware die wel de verbinding met WiFi vasthoudt zodra die gemaakt is?
Het rare is: Als ik gebruik maak van wifi, dan verbreekt de verbinding nooit spontaan.
Dit dus
Oja die was ik alweer vergeten, bij stock rom staat het Advanced menuutje onder de munuknop, niet zoals bij CyanogenMod gewoon in de lijst. En ik heb ook nog eens verkeerd gelezen. Er is wel een Always.businka19 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:51:
[...]
Settings>Wi-Fi>Advanced>Keep Wi-Fi on during sleep?
Anyway hij staat al Always, dus lijkt erop dat SCARfaceE gelijk heeft.
Op kantoor en thuis heb ik wel het zelfde, maar als ik verbinding heb, is er niets mis mee. Kijk ik bijvoorbeeld een film, dan stopt ie niet halverwege. De verbinding verbreekt altijd als ik even niets doe en niet kijk.SCARfaceE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:03:
[...]
Ik heb met elk firmware dat ik heb gedraaid geen last gehad van een stoppende WiFi. Misschien gooit de router je S2 van het netwerk af? Of is je WiFi-chip brak? Denk in ieder geval niet dat het aan de firmware ligt.
Dit dus
[ Voor 31% gewijzigd door Sando op 17-07-2012 17:32 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Twee weken geleden m'n S2 opgestuurd vanwege de bekende brakke USB-port en had hem na 4 dagen terugSando schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:10:
Dan zou ik hem op moeten sturen, men weet hoe dat gaat.
Ik pricewatch goedkoopse webwinkel.
TelecomLink.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Gewoon in de Vodafone winkel gekocht toendertijd. Prima service al met al, achteraf.Sando schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:24:
Goeie winkel?
Ik dacht, hoeveel kan er mis zijn met een telefoon, ik heb in mijn leven nog nooit een smartphone hoeven terugbrengen.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Als het te fixen zou zijn met een app... dan zou er toch ook een firmware kunnen zijn waar die fix al in zit?\
Helaas leggen ze bij die app niet uit wat er precies gefixt wordt.
Ik blijf erbij, als het software fixable is, dan lijkt het mij een software issue wat met de juiste firmware ook zonder apps zou moeten kunnen. Blijkbaar is het probleem bekend genoeg om een hand vol fix-apps te verantwoorden.
[ Voor 35% gewijzigd door Sando op 17-07-2012 17:41 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Bedankt voor de reacties. Zo'n automatische backup functie was ideaal geweest idd, maar dat werkt alleen als je elke keer whatsapp opnieuw installeert...SCARfaceE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 02:30:
[...]
[...]
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Als je met TB alleen van Whatsapp een backup maakt en die restored heb je je gesprekken terug. Kost hooguit een minuutje extra werk. Maar vergeet ook niet dat Whatsapp zelf ook een backup functie heeft, wellicht dat dat een uitkomst kan bieden.
Dan is Titanium Backup nog sneller denk ik... Ik ben alleen te lui om eerst te backuppen en dan te restoren
Misschien een idee om zelf zo'n appje te bouwen die dat automatisch doet, het zijn namelijk eigenlijk maar drie twee stappen:
1. Bij afsluiten ROM, doe standaard whatsapp backup van het programma zelf
2. Bij opstarten nieuwe ROM, plaats (if newer) folder 'whatsapp' uit de andere ROM over die van de op te starten ROM...
3. Herinstalleer whatsapp (if newer version, take from market en download to internal sd, otherwise take whatsapp.apk from internal sd)
Maar voor nu kost het me teveel werk
edit: die derde stap hoeft dan niet eens!
Kreeg met Hydro toch weer problemen met de bluetooth. Ik heb het sterke vermoeden dat het met de A2DP te maken heeft. Met eerdere hydra versies waren hier problemen mee en dat zou nu opgelost zijn. Ik schakel echter A2DP uit op het moment dat ik ga navigeren omdat ik anders de stembegeleiding niet hoor. Als ik dan een keer daarna de bluetooth weer inschakel krijg ik weer de melding dat com.android.phone afgesloten wordt. Niets at dan nog helpt om de melding weg te krijgen. Dus nu tijdelijk weer even een nandroid van resurrection er op terug gezet, maar donderdag op mijn vrije dag me maar eens verdiepen in Paranoid.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb even in Titanium backup zitten kijken en het inpakken kan met 1 druk op de knop geregeld worden:gabn88 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:21:
[...]
Bedankt voor de reacties. Zo'n automatische backup functie was ideaal geweest idd, maar dat werkt alleen als je elke keer whatsapp opnieuw installeert...
Dan is Titanium Backup nog sneller denk ik... Ik ben alleen te lui om eerst te backuppen en dan te restorenWas makkelijker als een app zoals sms backup+ voor bestond. Met Titanium Backup ben ik ook altijd bang dat het de prestaties negatief beinvloed (zou niet de eerste keer zijn dat ik door het terugzetten van data FC of een battery drain krijg, vorige keer was dan wel op mijn SGS en meer dan een half jaar geleden, maar toch
)
Misschien een idee om zelf zo'n appje te bouwen die dat automatisch doet, het zijn namelijk eigenlijk maar drie twee stappen:
1. Bij afsluiten ROM, doe standaard whatsapp backup van het programma zelf
2. Bij opstarten nieuwe ROM, plaats (if newer) folder 'whatsapp' uit de andere ROM over die van de op te starten ROM...
3. Herinstalleer whatsapp (if newer version, take from market en download to internal sd, otherwise take whatsapp.apk from internal sd)
Maar voor nu kost het me teveel werk
edit: die derde stap hoeft dan niet eens!
- Maak in Titanium backup bij filters een label, bijv Whatsapp. Kies bij add elements alleen Whatsapp.
- Maak een Widget aan. Kies de Titanium Backup actions Widget. Kies bij Action: redo backup for modified data. Kies bij Filter by de naam van je gemaakte label.
Met de druk op de Widget maakt hij een backup van je Whatsapp.
Ik zou zeggen dat je hetzelfde zou moeten kunnen met restoren, maar ik ben wellicht een beetje kippig, maar ik kan de optie restore niet in de actielijst vinden

Een andere optie is nog om binnen Titanium Backup een schedule te maken die hetzelfde doet. Als je elke dag om dezelfde tijd wisselt naar je andere Rom, dan kun je zelfs rebooten na uitvoeren van schedule (al weet ik niet precies hoe het zit met wisselen van Rom en of je een popup krijgt na rebooten om de rom te kiezen).
[ Voor 3% gewijzigd door Blindfold op 17-07-2012 23:14 ]
Hoe onhandig. Mis ik een truukje om gewoon alles in eens toe te staan?
Selfnote:
Samsung /mnt/sd_card/external_sd ==
CyanogenMod /emmc
[ Voor 127% gewijzigd door Sando op 18-07-2012 05:08 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Rechtsboven, Batch Backup / Restore.Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 04:41:
Mis ik een truukje om gewoon alles in eens toe te staan?
De betaalde versie kan alle apps in 1 keer terugzetten. Volgens mij moet je bij de gratis versie wel per app bevestigen.Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 04:41:
Titanium Backup terugzetten = 100x op Install drukken, wachten, en done drukken.
Hoe onhandig. Mis ik een truukje om gewoon alles in eens toe te staan?
Selfnote:
Samsung /mnt/sd_card/external_sd ==
CyanogenMod /emmc
Vandaag nog maar eens proberen
Als test zo'n vibrator-appje geinstalleerd, en hij trilt gewoon niet.
Gisteravond deed ie het wel even
Nog meer mensen hier last van?
[ Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 18-07-2012 13:16 ]
Mjah, zo ver was ik dus (nog) niet gekomen, als je homebutton niet werkt, is het restoren van je CWM backup ERG snel gebeurdl3art schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:25:
Je kan wel per app instellen of hij de tablet modus moet gebruiken of de phone modus. Gebruik zelf de instellingen in tablet modus, maar de kalender en contacten in phone modus. Heb zelf ook alles ingesteld op een dpi van 212. Dan is het niet te klein allemaal.
Dat heeft echter niéts met de Rom te makenHenk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:27:
Mjah, zo ver was ik dus (nog) niet gekomen, als je homebutton niet werkt, is het restoren van je CWM backup ERG snel gebeurd
Brad Pitt schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:28:
[...]
Dat heeft echter niéts met de Rom te maken
[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 18-07-2012 13:34 ]
Op het XDA forum weinig over gelezen en ben daar "wel eens te vinden". Ligt echt niet aan de RomHenk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:30:
Euh... jawel? Met mijn huidige rom nergens last van, factory reset, install paranoid volgens de startpost op XDA en dat ding doet het niet. Restore van de Nandroid backup en de homeknop werkt weer, hoe ligt dat dan niet aan de rom?
Lees op zoveel fora de meest exotische problemen, komt meestal door restanten van andere Roms. Na een full wipe / factory reset heb je dit soort dingen, over het algemeen, echt niet. Paranoid's home knop is niks mis mee.
[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 18-07-2012 13:41 ]
En ik ben geen flash-n00b die niet wiped, jammer van de insinuatieBrad Pitt schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:40:
[...]
Op het XDA forum weinig over gelezen en ben daar "wel eens te vinden". Ligt echt niet aan de Rom
Lees op zoveel fora de meest exotische problemen, komt meestal door restanten van andere Roms. Na een full wipe / factory reset heb je dit soort dingen, over het algemeen, echt niet. Paranoid's home knop is niks mis mee.

Dat het een bad flash kan zijn or whatsoever, prima, accepteer ik zo, maar als ik op een prima werkende rom zit, wipe, paranoid flash (via de guide uit de startpost, waaronder dus weer wipe) en daarna ineens een homeknop heb die alleen nog maar unlocked en verder zijn complete functie vergeten is, zit dat op dat moment toch echt in die rom. Zeker als ik daarna mijn oude rom herstel en die functies weer terug krijg zoals ze horen.
Ik ga zometeen opnieuw downloaden en flashen, kijken of het probleem dan wel weg is/blijft
On a total other note: Ik gebruik nu al een paar dagen de ICS-hacked google now, samen met de voice-control uit de market voor die, en het bevalt me eigenlijk best goed. Heel fijn (en stiekem een beetje eng) hoe die app je voorspelt dat je NU weg moet om op tijd te zijn voor een bepaalde afspraak gezien het verkeer, etc
Die wipe = factory reset neem ik aan?Henk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:51:
Dat het een bad flash kan zijn or whatsoever, prima, accepteer ik zo, maar als ik op een prima werkende rom zit, wipe, paranoid flash (via de guide uit de startpost, waaronder dus weer wipe) en daarna ineens een homeknop heb die alleen nog maar unlocked en verder zijn complete functie vergeten is, zit dat op dat moment toch echt in die rom.
Mja dat zegt natuurlijk niet zoveel, een Rom herstellen die opeens niet meer goed werkt zou niet handig zijnZeker als ik daarna mijn oude rom herstel en die functies weer terug krijg zoals ze horen.
Jup + wipe caches, voor de zekerheid, ik vertrouw die dingen niet
Het lijkt mij niet dat ik voor deze rom de hele interne SD leeg hoef te vegen. Externe SD heb ik niet
Nee, maar het is natuurlijk niet zo dat de stock samsung rom (waar mijn huidige een afgeleide van is) een of ander magisch elfje heeft die de taal van mijn homebutton toevallig spreektMja dat zegt natuurlijk niet zoveel, een Rom herstellen die opeens niet meer goed werkt zou niet handig zijn
bij een willekeurige wanam release had ik dit iig al opgegeven
Edit: Exact dezelfde procedure gedaan (maar wel alle files opnieuw gedownload en naar de telefoon gezet), nu wel een werkende rom
[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 18-07-2012 14:53 ]
Hahaha, doe het hier ook vaak manueel "dubbel" ja, voor de zekerheid. Al doet het natuurlijk niets, maar jaHenk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:43:
Jup + wipe caches, voor de zekerheid, ik vertrouw die dingen niet
Nee wat jij doet is inderdaad ruim afdoendeHet lijkt mij niet dat ik voor deze rom de hele interne SD leeg hoef te vegen. Externe SD heb ik niet
Ook in dat forum staan/stonden talloze mensen met Home-knop problemen. Maar ja, dat kon ook komen door het gerommel van de dev met lag-fixes en dergelijke, geen idee, deed hier ook altijd wel okay eigenlijk.bij een willekeurige wanam release had ik dit iig al opgegeven
Paranoid is het echter wel waard ja, eenmaal bepaalde apps in een custom dpi te hebben gedraaid is "terug" gaan echt lastig. Is het zó groot opeens allemaal. Heb er voor de lol nu even Siyah kernel op gezet vanwege allemaal anthousiaste opmerkingen op dat forum (die gelukkig allemaal zijn verwijderd omdat "iemand" *kuch* kritiek leverde op die uitspraken) maar uiteraard weinig verschil. Weinig merkbare snelheidswinst, weinig merkbare accuduur verbetering, allemaal BS. Maar ja, het houdt je bezig
Het geeft een lekker gevoel, caches zijn de duivel. Die kun je niet hard genoeg leegschoppenBrad Pitt schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:53:
[...]
Hahaha, doe het hier ook vaak manueel "dubbel" ja, voor de zekerheid. Al doet het natuurlijk niets, maar ja
True, kan me herinneren dat ik het ooit met een andere rom ook gehad heb, maar welke of dat dat was... Geen idee meer.Nee wat jij doet is inderdaad ruim afdoende
Ook in dat forum staan/stonden talloze mensen met Home-knop problemen. Maar ja, dat kon ook komen door het gerommel van de dev met lag-fixes en dergelijke, geen idee, deed hier ook altijd wel okay eigenlijk.
Dat is wat ik dus ook merkte toen ik hem had draaien, alleen het was zo lastig navigeren zonder homeknop. Eerst dacht ik nog dat dat 'by design' was, vanwege tablet-mode die je in moest schakelen, maar kwam er toch wel achter dat dat niet helemaal zo wasParanoid is het echter wel waard ja, eenmaal bepaalde apps in een custom dpi te hebben gedraaid is "terug" gaan echt lastig. Is het zó groot opeens allemaal.
Wat ik me wel afvraag, is het mogelijk om de S2 knoppen te gebruiken zoals je dat op een tablet doet? Dus de menuknop die veranderd in een multitask/keyboard-inklap knop, middenknop voor home en de back blijft back?
Dat hele hallelujah over al die kernels heb ik echt nog nooit begrepen. Heb zelf op een blauwe maandag wel eens siyah geinstalleerd, maar had precies wat jij had. Dan lees je op wat fora ook nog van mensen dat ze door een custom kernel hun telefoon naar de maan hebben geholpen (al weet je nooit of dat komt door idioot upvolten/overclocken natuurlijk), en geloof ik het welHeb er voor de lol nu even Siyah kernel op gezet vanwege allemaal anthousiaste opmerkingen op dat forum (die gelukkig allemaal zijn verwijderd omdat "iemand" *kuch* kritiek leverde op die uitspraken) maar uiteraard weinig verschil. Weinig merkbare snelheidswinst, weinig merkbare accuduur verbetering, allemaal BS. Maar ja, het houdt je bezig
Mensen kunnen zeggen wat ze willen van Sammy, maar de stock kernels voor de SII zitten ERG goed in elkaar.
Yup en bij mij deed het trillen het gewoon.AzzKickah schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:15:
Iemand hier die Resurrection draait? Ik heb hem er sinds eergisteren opstaan, maar 90% van de tijd trilt m'n telefoon gewoon niet.
Wat betreft kernels, zijn de verbeteringen echt minimaal. Soms juist verslechteringen. Wat wel een toevoeging kan zijn zijn handigheidjes als standaard wat lagere schermverlichting, oid. Maar qua batterijprestaties is het inderdaad minimaal met de huidige 'standaard' kernel.
Welke voice control moet je dan hebben? Bij mij werkt het nog niet zo heel soepel trouwens, als ik zoek op What's the weather in New York, dan krijg ik gewoon een google search, en niet zoals het voorbeeld plaatje in de xda thread.Henk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:51:
[...]
En ik ben geen flash-n00b die niet wiped, jammer van de insinuatie
Dat het een bad flash kan zijn or whatsoever, prima, accepteer ik zo, maar als ik op een prima werkende rom zit, wipe, paranoid flash (via de guide uit de startpost, waaronder dus weer wipe) en daarna ineens een homeknop heb die alleen nog maar unlocked en verder zijn complete functie vergeten is, zit dat op dat moment toch echt in die rom. Zeker als ik daarna mijn oude rom herstel en die functies weer terug krijg zoals ze horen.
Ik ga zometeen opnieuw downloaden en flashen, kijken of het probleem dan wel weg is/blijft
On a total other note: Ik gebruik nu al een paar dagen de ICS-hacked google now, samen met de voice-control uit de market voor die, en het bevalt me eigenlijk best goed. Heel fijn (en stiekem een beetje eng) hoe die app je voorspelt dat je NU weg moet om op tijd te zijn voor een bepaalde afspraak gezien het verkeer, etc
Ik mis ook [list]• Keyboard spatie swipe = taal veranderen• Desktop pinch = overview• Van laatste naar eerste desktop doorscrollen• Taskmanager in taskswitcher• home+power = screenshot (ik weet dat het wel via het menu kan)• Browser zoomt+flowt niet altijd automatisch zoals Samsung ookal stel je dat in
Daarnaast crashte AlarmDroid vanmorgen (eerste gebruik in deze rom).

Trouwens, NeatMod is een erg chille mod met een mod voor SIPsupport, en ze claimen dat deze uit CyanogenMod is gehaald, waar Paranoid weer op is gebaseerd, dus ik vroeg me af... waar zit nu die SIP support? Ik draai nu SipDroid, kan twee accounts instellen, precies wat ik nodig heb. Maar beetje lompe app. Ik bel liever vanuit mijn contactlijst.
Als ik niet instant verslaafd was aan de hybrid-ui van Paranoid, en bovendien als ik geen factory reset zou hoeven doen, dan ging ik weer terug naar NeatMod.
Samsung Stock en Neatmod zijn compatible, geen factory reset nodig.
CyanogenMod 9 en Paranoid zijn ook compatible, geen factory reset nodit.
Maar ga je van de een naar de ander moet je dat wel doen, anders lopen ze vast tijdens het booten. Kwam daar als noob achter en schrok de eerste keer nogal.
Heb jij al uitgevonden hoe je enkel Google Talk in phone-modus zet? Die tablet-ui voor Gtalk is echt irritant op de SGS2, en staat niet in de lijst van configureerbare apps.l3art schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:25:
Je kan wel per app instellen of hij de tablet modus moet gebruiken of de phone modus.
Dat deed ik.Brad Pitt schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:09:
Rechtsboven, Batch Backup / Restore.
Dat zal het zijn dan.Blindfold schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:43:
De betaalde versie kan alle apps in 1 keer terugzetten. Volgens mij moet je bij de gratis versie wel per app bevestigen.
[ Voor 53% gewijzigd door Sando op 18-07-2012 18:47 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ligt aan de versie van Swype. Dit zit wel in de beta, maar niet in de laatste officiele versie. Volgens mij kan je de beta ook gewoon installeren op paranoid, dus dat zou ik proberenSando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:29:
Heb na heel wat geflash nu ook gekozen voor Paranoid. Wel relaxed. Maar ik vind de desktop minder dan die van Samsung stock: die was er altijd meteen, en deze moet steeds weer à la Windows95 opbouwen als je vanuit een app naar home gaat. Alsof ie minder dingen in het geheugen laat staan. Maar het tegendeel is waar; met de Samsung stock had ik geregeld 650 MB vrij, en met Paranoid is dat eerder 150 MB.![]()
Ik mis ook
[list]• Keyboard spatie swipe = taal veranderen
Dat zijn eigenschappen van de launcher. Apex kan deze twee dingen wel, dus die kan je installeren ipv de launcher die er nu bij zit (standaard in CM9 is Trebuchet, maar ik weet niet of paranoid die ook gebruikt)• Desktop pinch = overview
• Van laatste naar eerste desktop doorscrollen
Taskmanager is een optie in samsung roms, maar bijvoorbeeld JKay heeft er nog een knop aan toegevoegd. Ik verwacht dus dat dit met een andere mod wel opgelost kan worden.• Taskmanager in taskswitcher
• home+power = screenshot (ik weet dat het wel via het menu kan)
Voor de screenshot moet je misschien een andere toetsen-combinatie hebben? Probeer eens volume-down + power?
[quote]
• Browser zoomt+flowt niet altijd automatisch zoals Samsung ookal stel je dat in
[/quote]
Da's een probleem van alle niet-samsung-roms volgens mij
Ik weet niet of ze noobs ook helpen, maar ik heb het daar maar even voorgelegd aan xda-developers.SCARfaceE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:03:
Ik heb met elk firmware dat ik heb gedraaid geen last gehad van een stoppende WiFi.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1779593
Paranod heeft Trebuchet inderdaad. Ik zal die ander eens proberen.gwystyl schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:35:
Dat zijn eigenschappen van de launcher. Apex kan deze twee dingen wel, dus die kan je installeren ipv de launcher die er nu bij zit (standaard in CM9 is Trebuchet, maar ik weet niet of paranoid die ook gebruikt)
Dafuq je hebt gelijk!Probeer eens volume-down + power?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ehhh ja, gewoon net als met andere programma's.....Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:29:
Heb jij al uitgevonden hoe je enkel Google Talk in phone-modus zet? Die tablet-ui voor Gtalk is echt irritant op de SGS2, en staat niet in de lijst van configureerbare apps.
Instellingen -> Paranoid Settings -> List of apps -> Kies dan voor "alles" (boven aan waar gedownload en Op SD-Kaart staat even swipen naar links) -> Talk -> Phone UI
Was niet zo heel moeilijk toch?
Duuude, je hebt gelijk maar ik wist niet dat je daar kon swipen. Je bent vast heel goed in 100 Floors.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Je zal vast wel het een en ander geprobeerd hebben, maar wat bij mij hielp:Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:15:
Ik weet niet of ze noobs ook helpen, maar ik heb het daar maar even voorgelegd aan xda-developers.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1779593
-Wi-Fi sleep policy verandering gaat pas werken bij de volgende keer dat je Wi-Fi aan gaat, dus je moet deze eerst handmatig uitzetten en weer aan zetten.
-Vast IP-adres instellen op mijn foon voor mijn thuisnetwerk, waarbij ik ook slecht Wifi bereik heb. (IP adres kiezen buiten de DHCP range)
Als de accu onder de 25 procent komt dan disconnect hij vaak mijn gesprekken.
[ Voor 28% gewijzigd door justinnn op 18-07-2012 21:44 ]
Over 100 Floors gesproken. Ik heb op level 37 het probleem dat het balletje rechts niet beweegt als ik m'n telefoon op z'n kop zet. Nu even de link naar dit topicSando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:28:
[...]
Duuude, je hebt gelijk maar ik wist niet dat je daar kon swipen. Je bent vast heel goed in 100 Floors.
Ik heb overigens een soortgelijk probleem bij Temple Run. Als je de telefoon moet kantelen om langs de rand van het pad te lopen (en muntjes te pakken), dan kan ik kantelen wat ik wil, maar het helpt niets.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik kan je Apex launcher aanraden. Doet alles wat jij hierboven beschrijft (doorscrollen, pinch overview etc.). En dat met desktop opbouwen heb ik niet en ik draai ook PA 1.6. Met Android kan er heel veel, vaak even verder kijken dan je neus lang is ipv bestempelen dat iets niet kan of dat het aan de Rom ligt.Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:15:
Paranod heeft Trebuchet inderdaad. Ik zal die ander eens proberen.
Zo vermoedde ik dat je een launcher niet moet willen installeren omdat de ingebouwde launcher al in je geheugen* zit. Bovendien zou de CyanogenMod launcher specifiek getweaked voor snelheid en zuinigheid zijn, en mag er best op juist die launcher wat aangemerkt worden. Die zit er immers al in.
*) Zoals bijvoorbeeld volgens mijn Task Manager ook alle widgets in het geheugen zitten, allemaal een paar MB per stuk, en kan ik ze allemaal killen. Lomp geheugengebruik als je maar één widget gebruikt.
Maargoed Apex klinkt wel fijn ja, en ik zal niet zeuren om hoe het geheugen wel of niet gebruikt wordt totdat ik merk dat iets daadwerkelijk niet lekker loopt.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik heb ook RR op mijn tel en had ook het gevoel dat mijn telefoon bij whatsapp meldingen bijvoorbeeld niet trilde maar ik ben er niet zeker van omdat ik het amper voelAzzKickah schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:15:
Iemand hier die Resurrection draait? Ik heb hem er sinds eergisteren opstaan, maar 90% van de tijd trilt m'n telefoon gewoon niet.
Als ik naar xxTweaker > Sound and Vibration ga kan ik gewoon niks bij Vibration selecteren?????? Weet iemand hoe het wel moet?
edit:
Ik gebruik Fluxi Kernel XX.03-beta1 by the way.
[ Voor 3% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-07-2012 00:44 ]
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Hoe kan ik onnodige pictogrammen verwijderen ? kan dat alleen via rooten?
en bij een backup terug zetten word dan alleen de video en muziek en contacten terug gezet niet je eigen persoonlijke menu ?
Verwijderd
Daarom ga ik weer eens terug naar Hyperdroid, tot nu toe v7 omdat de v 6.1.17 niet te vinden is, wil iemand zo vriendelijk zijn om die voor mij te uploaden?
In ICS zit voortaan de mogelijkheid om sommige apps "Uit" te zetten, ga daarvoor naar applicaties --> Alle en dan staat er bij veel voorgeinstalleerde apps ipv "verwijderen" de mogelijkheid "Uitzetten", en dan verdwijnt ook meteen het icoon van die app.DonDee schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:59:
Gister een Samsung Galaxy SII laten updaten naar nieuwe Firmware , echter te veel pictogrammen bij gekomen .. en het menu weer helemaal door elkaar .
Hoe kan ik onnodige pictogrammen verwijderen ? kan dat alleen via rooten?
en bij een backup terug zetten word dan alleen de video en muziek en contacten terug gezet niet je eigen persoonlijke menu ?
Als het goed is blijven ook na een herstart die apps uitstaan.
als ik daar na toe ga zie ik idd de apps die voor geinstaleerd zijn die ik zou kunnen uitzetten , zonder ICS , zijn de blanco en heb ik niet de mogelijkheid om ze uit te zetten toch?TifKag schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:47:
[...]
In ICS zit voortaan de mogelijkheid om sommige apps "Uit" te zetten, ga daarvoor naar applicaties --> Alle en dan staat er bij veel voorgeinstalleerde apps ipv "verwijderen" de mogelijkheid "Uitzetten", en dan verdwijnt ook meteen het icoon van die app.
Als het goed is blijven ook na een herstart die apps uitstaan.
en als ik terug ga naar vorige FW , gaan die extra icoontjes weer weg?
4.04? Android 4.1 komt eraanCptChaos schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:02:
Ik las zojuist op Twitter dat voor SGS3 (T-Mobile) users 4.0.4 officieel uit is. Zal mij benieuwen of deze voor de SGS2 ook komt en zo ja, wanneer er meer customs ROMs ermee komen. WanamLite heeft het bijvoorbeeld niet. CM9 dan weer wel, maar daar ben ik dan weer niet zo tevreden over (hoger batterij verbruik).
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.