Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:46:
[...]

De kans op een officiële JB-Rom lijkt mij ook afgrerond nul hoor. Samsung gaat daar echt geen tijd in steken.
Is toch wel jammer, Android 4.1 zou de S2 goed doen. Op de Galaxy Nexus draait echt super, merkbaar verschil in snelheid met Android 4.0.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
De club van ParanoidAndroid zegt de volgende versie in JB te maken.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1580070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
:-(

De laatste keer dat ik een cyanogen ROM flashte was op mijn HTC Magic (verhalen uit de oude doos dus ;-))

Daarna had ik de Desire. aangezien je allerlei fratsen moest uithalen om CM te flashen op dat toestel heb ik dat nooit gedaan.

Ik ben nu wel weer erg benieuwd hoe CM draait dus ik heb de laatste nightly built gedownload. Daarna even alles gewiped en met goede moed ging ik flashen.

Afijn, ik kreeg de melding: E:can't open /emmc/download/cm-9-20120716-NIGHTLY-galaxys2.zip (bad)
installation aborted

Heb ik hier te maken met een corrupte file? Of moet de sgs2 ook van te voren worden klaargemaakt om een CM-build te flashen???

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:09:
Heb ik hier te maken met een corrupte file? Of moet de sgs2 ook van te voren worden klaargemaakt om een CM-build te flashen???
Zip staat wel gewoon in de root van je SD dan?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:11:
[...]

Zip staat wel gewoon in de root van je SD dan?
Neen, in de downloadmap vanwaaruit ik altijd mn roms flash... Ik krijg nu het donkerbruine vermoeden dat ik m even naar mn root moet verplaatsen ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door MetalManic op 16-07-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:30
:-(

De laatste keer dat ik een cyanogen ROM flashte was op mijn HTC Magic (verhalen uit de oude doos dus ;-))

Daarna had ik de Desire. aangezien je allerlei fratsen moest uithalen om CM te flashen op dat toestel heb ik dat nooit gedaan.

Ik ben nu wel weer erg benieuwd hoe CM draait dus ik heb de laatste nightly built gedownload. Daarna even alles gewiped en met goede moed ging ik flashen.

Afijn, ik kreeg de melding: E:can't open /emmc/download/cm-9-20120716-NIGHTLY-galaxys2.zip (bad)
installation aborted

http://teamhacksung.org/w...l:GT-I9100:How_to_install

Zou als je net begint voor de ODIN methode kiezen en daarna updaten naar nightly

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
ny-hardcore schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:14:
[...]

Zou als je net begint voor de ODIN methode kiezen en daarna updaten naar nightly
Ik heb nu paranoid 1.6 erop staan. aangezien dat ook een cm-build is dacht ik hem er wel gewoon overheen te kunnen knallen. Maar blijkbaar gaat dat niet. Jouw link geeft ook aan dat de ics bootloader lager moet zijn dan lph. mijn smallbandversie is lpw dus ik neem aan dat de bootloader dat ook is (of is dat appels en peren vergelijken???)

Je link spreekt ook over Gapps. Maakt het nog uit als je de Gapps gebruikt die je ook flasht bij Paranoid?? (ik gebruik wel gewoon die van CM want die van paranoid is natuurlijk hybride....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:22:
Je link spreekt ook over Gapps. Maakt het nog uit als je de Gapps gebruikt die je ook flasht bij Paranoid?? (ik gebruik wel gewoon die van CM want die van paranoid is natuurlijk hybride....)
Gewoon de normale Gapps van 29 april gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:23:
[...]

Gewoon de normale Gapps van 29 april gebruiken.
Bedoel je die op goo.im/gapps?? Die pagina werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
:'(

Vanochtend wilde ik CM9 er op knallen. Alles ging goed, keurig backupje gemaakt. Alles klaar en dan maar gaan. Dit stappen plan gebruikt: http://www.androidworld.n.../29468-cyanogen-9-rc.html maar toen na reboot systeem dus helemaal niks. Dus samsung galaxy s2 GT-I9100 met een geel driehoekje met een uitroepteken. Dus ik wachten wachten maar na een half uur nog niks. Dus wilde ik hem in de recovery mode zetten power-home-volume up niet dus he..... Download mode kom ik wel in maar voor de rest niks. Ik heb ook geen idee wat de officiele naam hiervoor is buiten 'kom niet in recovery mode sgs2' dus google kan me ook niet zo goed helpen. Ik heb wel dit gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1457458 maar was benieuwd of mede tweakers mij andere raad konden geven. Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:36:
Bedoel je die op goo.im/gapps?? Die pagina werkt niet...
Hier de zip voor je geüpload :)
fotografie999 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:43:
maar was benieuwd of mede tweakers mij andere raad konden geven. Bedankt alvast!
Je hebt wel vanaf de Gokhanmoral site de kernel voor de S2 en niet toevallig van de S3 gepakt hè...

[ Voor 35% gewijzigd door Brad Pitt op 16-07-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

fotografie999 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:43:
:'(

Vanochtend wilde ik CM9 er op knallen. Alles ging goed, keurig backupje gemaakt. Alles klaar en dan maar gaan. Dit stappen plan gebruikt: http://www.androidworld.n.../29468-cyanogen-9-rc.html maar toen na reboot systeem dus helemaal niks. Dus samsung galaxy s2 GT-I9100 met een geel driehoekje met een uitroepteken. Dus ik wachten wachten maar na een half uur nog niks. Dus wilde ik hem in de recovery mode zetten power-home-volume up niet dus he..... Download mode kom ik wel in maar voor de rest niks. Ik heb ook geen idee wat de officiele naam hiervoor is buiten 'kom niet in recovery mode sgs2' dus google kan me ook niet zo goed helpen. Ik heb wel dit gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1457458 maar was benieuwd of mede tweakers mij andere raad konden geven. Bedankt alvast!
Odin downloaden-> stock rom erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Geweldig! Thanks! Heb m binnen. Ga het nu maar even op de noobmanier dien aangezien ik niet weet welke bootloader ik heb...

[ Voor 112% gewijzigd door MetalManic op 16-07-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
n00bs schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:50:
[...]

Odin downloaden-> stock rom erop.
Kan ik met de back up van het sd kaartje terug zetten of moet ik echt een 'nieuwe' stock rom er op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fotografie999 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:10:
Kan ik met de back up van het sd kaartje terug zetten of moet ik echt een 'nieuwe' stock rom er op zetten?
Je zei dat je niet meer de recovery in kwam dus een backup terugzetten wordt dan wat lastig, of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:12:
[...]

Je zei dat je niet meer de recovery in kwam dus een backup terugzetten wordt dan wat lastig, of niet? :P
De back up op het sd kaartje(ext mircosd kaartje sorry) zijn toch ongeveer dezelfde files als de stock rom bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fotografie999 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:13:
De back up op het sd kaartje(ext mircosd kaartje sorry) zijn toch ongeveer dezelfde files als de stock rom bevat?
Denk dat jij de enige bent die kan weten wat er in die backup staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:30
Dan zou er toch echt eerst een CM10 voor SGSII moeten zijn denk ik dan.....
En dan komt dit bericht van codeworx
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
That's the original post from codeworkx
sound = problem
camera = problem
hwcomposer = probably a problem

think that's enough to say: "we're fuct".
but time will tell. I9300 will have same problems.
the omap4 I9100G looks much better, already got hwcomposer and sound.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
ny-hardcore schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:14:
[...]

tja. Odin3 die ik heb (1.85) doet het niet meer, krijg een vage chinese melding. daarna gebeurt er niks meer. Zal wel een melding zijn dat ik een nieuwere versie moet downloaden maar aangezien ik geen chinees of mandarijns spreek weet ik dat niet zeker. Kan iemand bevestigen wat de laatste versie van odin is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:19:
Kan iemand bevestigen wat de laatste versie van odin is??
Gebruik zelf ook altijd 1.85 maar heb versie 3.04 een keer ergens gedownload en die doet het (hier) ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:22:
[...]

Gebruik zelf ook altijd 1.85 maar heb versie 3.04 een keer ergens gedownload en die doet het (hier) ook prima :)
Mooi man! :-) CM staat er op. De ressurectionversie dan. Nu maar de nightly erop knallen. Kan dat wel gewoon via cwm uit mn downloadmap??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! Komen er wel :)
Nu maar de nightly erop knallen. Kan dat wel gewoon via cwm uit mn downloadmap??
Geen idee, na dezelfde soort foutmeldingen als jij te hebben gehad zet ik altijd alle Rom-based gedoe in root :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:43:
[...]

Nice! Komen er wel :)

[...]

Geen idee, na dezelfde soort foutmeldingen als jij te hebben gehad zet ik altijd alle Rom-based gedoe in root :P
Dan moet ik het maar vanuit de root proberen. vanuit de dl-map krijg ik dezelfde melding!

Ook vanuit Root werkt het niet. Ik ga de file opnieuw binnenslepen.

De nightly die ik wilde flashen was trouwens ook alleen maar als torrent te dowloaden. Dat heb ik dus gedaan waarna ik het bestand op mn foon heb gezet. Ik probeer nu de nightly van de dag ervoor en die download wel gewoon. Misschien was die van 16-7 wel gewoon echt bad :-)

Deze update lijkt te werken.

Ik heb gemerkt dat in CM mn externe sdcard wordt gezien als sd card. In bv Astro kreeg ik eerst altijd de content van mn interne sd card te zien. Nu van de externe.
Na het downloaden van de nieuwe nightly stond die ook niet op mijn interne maar externe sd-card.

[ Voor 49% gewijzigd door MetalManic op 16-07-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Standaard staat dat bij CM inderdaad zo ingesteld. Kan je wel veranderen, via Instellingen-Opslag-Menu-Opslagbeheer.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Ik zet mijn Roms nooit in de root-map en heb nooit problemen gehad. Wel moeten de Roms op het interne geheugen staan.

installation aborted
Hier zie ik dat jouw download map op je externe sdcard staat. Op bijna alle guides staat dat dat niet kan/goed is. Kan natuurlijk ook gewoon aan een corrupte download liggen. Mooi dat het nu wel werkt (of lijkt te werken?).

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Wat is dat voor glazen-bol werk dat JB niet naar de S2 komt? Fabrikanten waren toch een 18 maanden cyclus met google afgesproken? Verder schijnt JB een veel minder complex gebeuren te zijn om vanaf ICS te upgraden, dan ICS vanaf GB was.

Dat het even gaat duren, ongetwijfeld, maar om het zomaar uit te sluiten vind ik wel erg negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 14:19
Ik heb een vraagje en ik zal wel niet goed zitten maar ik kon niks vinden met SII Custom Rom.

Ik probeer Cm9 op een S2 te installeren maar ik zit vast bij het uitvoeren van : on the computer, open terminal and run the following command from the Heimdall directory:
heimdall flash --kernel zImage

Ik krijg dan alleen de foutmelding: Failed to open file "zImage"

GSM: Samsung Galaxy S II i9100
Build: 4.0.3

PS: zImage staat in de heimdell suite directory

bvd

Gino

[ Voor 0% gewijzigd door GinoGio op 16-07-2012 18:22 . Reden: Excuus voor de typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Het is misschien verstandig om nog maar even niet met CM10 aan de slag te gaan als je dit niet voor elkaar krijgt. Het bestand moet in je pwd staan. Niet in de dir van Heimdall.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

GinoGio schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:26:
Ik heb een vraagje en ik zal wel niet goed zitten maar ik kon niks vinden met SII Custom Rom.

Ik probeer Cm10 op een S2 te installeren maar ik zit vast bij het uitvoeren van : on the computer, open terminal and run the following command from the Heimdall directory:
heimdall flash --kernel zImage

Ik krijg dan alleen de foutmelding: Failed to open file "zImage"

GSM: Samsung Galaxy S II i9100
Build: 4.0.3

PS: zImage staat in de heimdell suite directory

bvd

Gino
Zowiezo ben je met de verkeerde rom bezig... CM10 is er niet voor de SGS2 die wij hebben (i9100). Er is alleen een versie voor de i9100G

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 16-07-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCARfaceE schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:55:
Hier zie ik dat jouw download map op je externe sdcard staat. Op bijna alle guides staat dat dat niet kan/goed is.
Hmmm, vaag, flash álles vanaf externe SD eigenlijk, zowel op telefoon als wel tablet.
Henk schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:03:
Dat het even gaat duren, ongetwijfeld, maar om het zomaar uit te sluiten vind ik wel erg negatief.
Denk dat de kans op een officiële versie echt erg klein is. Maar goed, time will tell inderdaad.

[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 16-07-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:14:
[...]

Hmmm, vaag, flash álles vanaf externe SD eigenlijk, zowel op telefoon als wel tablet.

[...]

Denk dat de kans op een officiële versie echt erg klein is. Maar goed, time will tell inderdaad.
Ik moet het zien.. dat het niet morgen zal zijn en de S3 als eerste aan de beurt is geloof ik zo... :P

Toegegeven, ik zit ook met smart te wachten op een stabiele CM10, met alle afgeleide-roms van dien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
HarmoniousVibe schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:34:
Het is misschien verstandig om nog maar even niet met CM10 aan de slag te gaan als je dit niet voor elkaar krijgt. Het bestand moet in je pwd staan. Niet in de dir van Heimdall.
Ik heb per ongeluk een typo gemaakt en het moet Cm9 zijn. Ik volg de instructie zoals die op WIKI staan en kan daar niks vinden over een pwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Iedereen bedankt mijn SGS2 doet het weer perfect. Was idd stock terug er op zetten daarna opnieuw rooten booten in recovery en back up terug zetten. Klinkt makkelijker dan het was maar dat komt door de #fouten die ik steeds kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
GinoGio schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:25:
[...]

Ik heb per ongeluk een typo gemaakt en het moet Cm9 zijn. Ik volg de instructie zoals die op WIKI staan en kan daar niks vinden over een pwd.
De pwd is je present working directory. Oftewel je huidige directory.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:14:
[...]

Het werkt dus wel gewoon, vreemd ik heb aantal keer gelezen dat het op je interne SD moet staat. Mij is het welgeteld 1x niet gelukt om vanaf de externe SD te flashen. Sindsdien pleur ik alles eerst op de interne SD voor ik ga flashen. Maar het moet dus eigenlijk geen probleem zijn :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

fotografie999 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:27:
Iedereen bedankt mijn SGS2 doet het weer perfect. Was idd stock terug er op zetten daarna opnieuw rooten booten in recovery en back up terug zetten. Klinkt makkelijker dan het was maar dat komt door de #fouten die ik steeds kreeg.
Top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 15:46
Zit zelf op dual boot (kernel: siyah 3.3.3d) met wanamlite 11.9 en paranoid 1.6... Wat een geweldige combo :) Gebruikt overdag wanam en 's avonds paranoid :p...

Alleen jammer dat ik de whatsapp berichten niet automatisch in beide roms krijg, en dat ze ook niet gesynct worden via de server :( Daar bestaat vast geen app voor of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wanamlite vind ik ook één van de stabielste roms tot nu toe. Het is volgens mij een sterk verbeterde Samsungrom maar dan met de helft minder batterijverbruik :D Of zitten er toch nog wel wat bugs in volgens jullie? Ik ben nog niks tegengekomen in elk geval :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Paranoid bevalt mij qua functionaliteit en uiterlijk goed.
Accu ben ik helaas nog niet tevreden over.
Iedereen roept weer andere tips om batterylife te vergroten.

Wellicht leuk om van een aantal (hardcore) users met goede accu resultaten te horen welke stappen ze ondernemen als ze een nieuwe rom geflasht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

gabn88 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:30:
Zit zelf op dual boot (kernel: siyah 3.3.3d) met wanamlite 11.9 en paranoid 1.6... Wat een geweldige combo :) Gebruikt overdag wanam en 's avonds paranoid :p...

Alleen jammer dat ik de whatsapp berichten niet automatisch in beide roms krijg, en dat ze ook niet gesynct worden via de server :( Daar bestaat vast geen app voor of wel?
je kunt ze natuurlijk voor het wisselen van ROM backuppen met Titanium en restoren in de andere ROM, maar of dat nou zo praktisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
gabn88 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:30:
Blindfold schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:20:
[...]

je kunt ze natuurlijk voor het wisselen van ROM backuppen met Titanium en restoren in de andere ROM, maar of dat nou zo praktisch is.
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Als je met TB alleen van Whatsapp een backup maakt en die restored heb je je gesprekken terug. Kost hooguit een minuutje extra werk. Maar vergeet ook niet dat Whatsapp zelf ook een backup functie heeft, wellicht dat dat een uitkomst kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
SCARfaceE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 02:30:
[...]

[...]

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Als je met TB alleen van Whatsapp een backup maakt en die restored heb je je gesprekken terug. Kost hooguit een minuutje extra werk. Maar vergeet ook niet dat Whatsapp zelf ook een backup functie heeft, wellicht dat dat een uitkomst kan bieden.
Die restored alleen bij installatie toch? Of zit dat ook weggefrot ergens in een menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 12:54

geerttttt

Manisch positief

KiTsEr schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:20:
Ik heb regelmatig dat mijn sgs2 geen GSM verbinding heeft. Ik krijg dan een rondje met een streep in de notificatie balk.
[afbeelding]

Wanneer dit voorkomt en doe *#*#4636#*#* zie ik dat de radio is uitgeschakeld. Deze kan ik dan niet zelf inschakelen. Het voorkeursnetwerktype staat dan op unknown ipv gsm/cdma auto (PRL)

Soms hersteld dit zich vanzelf. Maar soms moet ik hem opnieuw starten.
Volgens mij had ik dit al voor het rooten, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb verschillende ROMs geprobeerd, maar ik blijf hetzelfde houden.

Nu heb ik hem weer geunroot met een rom van sammobile.com en een jig. Maar nog steeds hetzelfde probleem.

Nu vraag ik me af of dit vaker voorkomt of dat ik hem beter kan opsturen naar Samsung?
Dat is raar , wat toevallig! Ik heb sinds ... ik denk zondag hetzelfde probleem!!

Gister had ik het ook echt erg vaak! D.w.z. constant. Vandaag lijkt het weer veel meer mee te vallen.

Dit is wel erg apart, 3 mensen die dit probleem ineens hebben?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

geerttttt schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:07:
[...]

Dat is raar , wat toevallig! Ik heb sinds ... ik denk zondag hetzelfde probleem!!

Gister had ik het ook echt erg vaak! D.w.z. constant. Vandaag lijkt het weer veel meer mee te vallen.

Dit is wel erg apart, 3 mensen die dit probleem ineens hebben?
Ik heb dit ook al een tijdje... in ieder geval sinds 4.03 en Siyah kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27
Na een lange tijd op een oude versie van Galnet MIUI gedraaid te hebben ben ik van het weekend overgestapt naar Paranoid 1.6
Het is nog wel even winnen aan het grote verschil met de vorige versie en ik heb nog een paar dingen die ik niet kan vinden.

Als ik bij de Paranoid Settings de statusbar style op Tablet UI (onderaan) heb staan kan ik na het klikken op de bar en de popup die erop volgt de extra opties om verschillende dingen aan en uit te zetten (automatische rotatie, flashlight, brightness etc).
Als ik echter de style op Phone UI zet krijg ik maar 4 opties (wifi, bluetooth, gps en geluid).

Kan ik die overige opties in de Phone UI ook benaderen of zijn deze alleen beschikbaar in de Tablet UI?
Verder een meer algemeen CM9 ding, als je de telefoon via USB aansluit krijg je die irritante USB-massa opslag popup. Kan je dit ook uitschakelen zodat je als je het echt nodig hebt er gewoon via de notification naartoe gaat?

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
HarmoniousVibe schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:31:
[...]

De pwd is je present working directory. Oftewel je huidige directory.
Oke nog steeds een beetje onduidelijk, ik moet de heimdall.exe toch starten. dit betekent dat ik moet verwijzen naar de map waar de executable + zImage staat.

Daarom snap ik niet precies wat er bedoelt word met PWD, ik heb het nog even gegoogeld en kom niet veder dan een zooi UNIX jargon.

In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

GinoGio schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:27:
[...]

Oke nog steeds een beetje onduidelijk, ik moet de heimdall.exe toch starten. dit betekent dat ik moet verwijzen naar de map waar de executable + zImage staat.

Daarom snap ik niet precies wat er bedoelt word met PWD, ik heb het nog even gegoogeld en kom niet veder dan een zooi UNIX jargon.

In ieder geval bedankt.
PWD is gewoon je working directory (De folder waarin je aan het werken bent). Stel je start CMD.exe vanuit c:\Windows dan is "C:\Windows" je PWD.

Bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\username>

Hier is "C:\Users\username" je PWD.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 17-07-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red Baron schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:34:
Kan ik die overige opties in de Phone UI ook benaderen of zijn deze alleen beschikbaar in de Tablet UI?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-07-17-13-40-00.png

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 17-07-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ja dat snap ik, maar dan zit je dus redelijk diep in het menu te navigeren.
Ik switch wel regelmatig tussen het al dan niet kantelen van het scherm vind het handig om dat eenvoudig te switchen, zonder er een homescreen widget voor te gebruiken.
Maargoed dan blijf ik wel lekker bij de Tablet layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red Baron schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:01:
Staan erna gewoon kant en klaar klikbaar in je notificatie area. Niks dieps/lastigs/traags aan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-07-17-14-06-05.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Red Baron schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:01:
Ik switch wel regelmatig tussen het al dan niet kantelen van het scherm vind het handig om dat eenvoudig te switchen, zonder er een homescreen widget voor te gebruiken.
Maargoed dan blijf ik wel lekker bij de Tablet layout.
De settings die Brad laat zien zijn niet de settings van de functies zelf, maar dat zijn de settings van welke knoppen je wilt hebben in de statusbar. Deze zijn de vinden onder Systeeminstellingen > Systeem > Notificatiepaneel > Widgetknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Schijnbaar zijn die instellingen alleen voor de Phone UI, want als ik die rotatie knop uitschakel, kan ik hem alsnog via de Tablet UI aan/uit schakelen, vandaar mijn verwarring.

Maar bedankt voor de opheldering :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/4903492/got/device-2012-07-17-154447.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is er ook een firmware die wel de verbinding met WiFi vasthoudt zodra die gemaakt is?
Samsung doet dat in ieder geval niet. Als je Skype/Gtalk/Viber/SIP/Whatsapp gebruikt zonder 3G-data wil je dat wel.

Ideaal is bijvoorbeeld SIP op je telefoon voor je werk, maar als de WiFi steeds kapt na een paar minuten in ongebruik dan kan je niet meer gebeld worden (op je SIPnummer).

Daar is geen functie voor. In CyanogenMod zit wel een functie om WiFi persistent te maken als de SGS2 aan de lader zit, maar ik wil dat ook als ie niet aan de lader zit en verbonden is met een bekend netwerk (kantoor, thuis, ...).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Sando schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:36:
Is er ook een firmware die wel de verbinding met WiFi vasthoudt zodra die gemaakt is?
Samsung doet dat in ieder geval niet. Als je Skype/Gtalk/Viber/SIP/Whatsapp gebruikt zonder 3G-data wil je dat wel.

Ideaal is bijvoorbeeld SIP op je telefoon voor je werk, maar als de WiFi steeds kapt na een paar minuten in ongebruik dan kan je niet meer gebeld worden (op je SIPnummer).

Daar is geen functie voor. In CyanogenMod zit wel een functie om WiFi persistent te maken als de SGS2 aan de lader zit, maar ik wil dat ook als ie niet aan de lader zit en verbonden is met een bekend netwerk (kantoor, thuis, ...).
Settings>Wi-Fi>Advanced>Keep Wi-Fi on during sleep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Sando schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:36:

Ik heb met elk firmware dat ik heb gedraaid geen last gehad van een stoppende WiFi. Misschien gooit de router je S2 van het netwerk af? Of is je WiFi-chip brak? Denk in ieder geval niet dat het aan de firmware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

De meeste artikelen op google zeggen over SGS2 wifi problemen dat er verbinding wordt gemaakt met het netwerk, maar zodra er data wordt gevraagt, een connection problem optreed. Daar heb ik geen last van, dus ik hoor niet bij die (blijkbaar grote) groep mensen die niet goed kunnen connecten.

Het rare is: Als ik gebruik maak van wifi, dan verbreekt de verbinding nooit spontaan.
edit:
Dit dus
businka19 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:51:
[...]
Settings>Wi-Fi>Advanced>Keep Wi-Fi on during sleep?
Oja die was ik alweer vergeten, bij stock rom staat het Advanced menuutje onder de munuknop, niet zoals bij CyanogenMod gewoon in de lijst. En ik heb ook nog eens verkeerd gelezen. Er is wel een Always.

Anyway hij staat al Always, dus lijkt erop dat SCARfaceE gelijk heeft.
SCARfaceE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:03:
[...]
Ik heb met elk firmware dat ik heb gedraaid geen last gehad van een stoppende WiFi. Misschien gooit de router je S2 van het netwerk af? Of is je WiFi-chip brak? Denk in ieder geval niet dat het aan de firmware ligt.
Op kantoor en thuis heb ik wel het zelfde, maar als ik verbinding heb, is er niets mis mee. Kijk ik bijvoorbeeld een film, dan stopt ie niet halverwege. De verbinding verbreekt altijd als ik even niets doe en niet kijk.
edit:
Dit dus

[ Voor 31% gewijzigd door Sando op 17-07-2012 17:32 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:10:
Dan zou ik hem op moeten sturen, men weet hoe dat gaat.
Twee weken geleden m'n S2 opgestuurd vanwege de bekende brakke USB-port en had hem na 4 dagen terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Goeie winkel?
Ik pricewatch goedkoopse webwinkel. :D
TelecomLink.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon in de Vodafone winkel gekocht toendertijd. Prima service al met al, achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ja ik koop ook liever bij winkels in de buurt, als het even kan Media Markt, maar een prijsverschil van €82 was me teveel en ze wilden er niet op afdingen.

Ik dacht, hoeveel kan er mis zijn met een telefoon, ik heb in mijn leven nog nooit een smartphone hoeven terugbrengen. :')

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wat de neuk? Waarom is er een app precies voor mijn probleem? En waarom wordt die niet gewoon door Samsung betaald?

Als het te fixen zou zijn met een app... dan zou er toch ook een firmware kunnen zijn waar die fix al in zit?\
Helaas leggen ze bij die app niet uit wat er precies gefixt wordt.

edit:
Even wat door de related apps gebladerd. Deze gratis open source app maar een dagje proberen.

Ik blijf erbij, als het software fixable is, dan lijkt het mij een software issue wat met de juiste firmware ook zonder apps zou moeten kunnen. Blijkbaar is het probleem bekend genoeg om een hand vol fix-apps te verantwoorden.

[ Voor 35% gewijzigd door Sando op 17-07-2012 17:41 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 15:46
SCARfaceE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 02:30:
[...]

[...]

Bedankt voor de reacties. Zo'n automatische backup functie was ideaal geweest idd, maar dat werkt alleen als je elke keer whatsapp opnieuw installeert...

Dan is Titanium Backup nog sneller denk ik... Ik ben alleen te lui om eerst te backuppen en dan te restoren :P Was makkelijker als een app zoals sms backup+ voor bestond. Met Titanium Backup ben ik ook altijd bang dat het de prestaties negatief beinvloed (zou niet de eerste keer zijn dat ik door het terugzetten van data FC of een battery drain krijg, vorige keer was dan wel op mijn SGS en meer dan een half jaar geleden, maar toch ;))

Misschien een idee om zelf zo'n appje te bouwen die dat automatisch doet, het zijn namelijk eigenlijk maar drie twee stappen:
1. Bij afsluiten ROM, doe standaard whatsapp backup van het programma zelf
2. Bij opstarten nieuwe ROM, plaats (if newer) folder 'whatsapp' uit de andere ROM over die van de op te starten ROM...
3. Herinstalleer whatsapp (if newer version, take from market en download to internal sd, otherwise take whatsapp.apk from internal sd)
Maar voor nu kost het me teveel werk :P

edit: die derde stap hoeft dan niet eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 21:31
Misschien toch maar binnenkort een keer paranoid uitproberen.
Kreeg met Hydro toch weer problemen met de bluetooth. Ik heb het sterke vermoeden dat het met de A2DP te maken heeft. Met eerdere hydra versies waren hier problemen mee en dat zou nu opgelost zijn. Ik schakel echter A2DP uit op het moment dat ik ga navigeren omdat ik anders de stembegeleiding niet hoor. Als ik dan een keer daarna de bluetooth weer inschakel krijg ik weer de melding dat com.android.phone afgesloten wordt. Niets at dan nog helpt om de melding weg te krijgen. Dus nu tijdelijk weer even een nandroid van resurrection er op terug gezet, maar donderdag op mijn vrije dag me maar eens verdiepen in Paranoid.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

gabn88 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:21:
[...]

Bedankt voor de reacties. Zo'n automatische backup functie was ideaal geweest idd, maar dat werkt alleen als je elke keer whatsapp opnieuw installeert...

Dan is Titanium Backup nog sneller denk ik... Ik ben alleen te lui om eerst te backuppen en dan te restoren :P Was makkelijker als een app zoals sms backup+ voor bestond. Met Titanium Backup ben ik ook altijd bang dat het de prestaties negatief beinvloed (zou niet de eerste keer zijn dat ik door het terugzetten van data FC of een battery drain krijg, vorige keer was dan wel op mijn SGS en meer dan een half jaar geleden, maar toch ;))

Misschien een idee om zelf zo'n appje te bouwen die dat automatisch doet, het zijn namelijk eigenlijk maar drie twee stappen:
1. Bij afsluiten ROM, doe standaard whatsapp backup van het programma zelf
2. Bij opstarten nieuwe ROM, plaats (if newer) folder 'whatsapp' uit de andere ROM over die van de op te starten ROM...
3. Herinstalleer whatsapp (if newer version, take from market en download to internal sd, otherwise take whatsapp.apk from internal sd)
Maar voor nu kost het me teveel werk :P

edit: die derde stap hoeft dan niet eens!
Ik heb even in Titanium backup zitten kijken en het inpakken kan met 1 druk op de knop geregeld worden:

- Maak in Titanium backup bij filters een label, bijv Whatsapp. Kies bij add elements alleen Whatsapp.
- Maak een Widget aan. Kies de Titanium Backup actions Widget. Kies bij Action: redo backup for modified data. Kies bij Filter by de naam van je gemaakte label.

Met de druk op de Widget maakt hij een backup van je Whatsapp.

Ik zou zeggen dat je hetzelfde zou moeten kunnen met restoren, maar ik ben wellicht een beetje kippig, maar ik kan de optie restore niet in de actielijst vinden 8)7

Een andere optie is nog om binnen Titanium Backup een schedule te maken die hetzelfde doet. Als je elke dag om dezelfde tijd wisselt naar je andere Rom, dan kun je zelfs rebooten na uitvoeren van schedule (al weet ik niet precies hoe het zit met wisselen van Rom en of je een popup krijgt na rebooten om de rom te kiezen).

[ Voor 3% gewijzigd door Blindfold op 17-07-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Titanium Backup terugzetten = 100x op Install drukken, wachten, en done drukken.
Hoe onhandig. Mis ik een truukje om gewoon alles in eens toe te staan?

Selfnote:
Samsung /mnt/sd_card/external_sd ==
CyanogenMod /emmc

[ Voor 127% gewijzigd door Sando op 18-07-2012 05:08 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 04:41:
Mis ik een truukje om gewoon alles in eens toe te staan?
Rechtsboven, Batch Backup / Restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 04:41:
Titanium Backup terugzetten = 100x op Install drukken, wachten, en done drukken.
Hoe onhandig. Mis ik een truukje om gewoon alles in eens toe te staan?

Selfnote:
Samsung /mnt/sd_card/external_sd ==
CyanogenMod /emmc
De betaalde versie kan alle apps in 1 keer terugzetten. Volgens mij moet je bij de gratis versie wel per app bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Gisteren voor de gein Paranoid 1.6 geprobeerd... leuke rom, wel wennen als je van tablet mode met kleine lettertjes een telefoon app voor je neus krijgt met grote letters. Groter probleem was alleen dat mijn Home knop gewoon functie weigerde...

Vandaag nog maar eens proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Je kan wel per app instellen of hij de tablet modus moet gebruiken of de phone modus. Gebruik zelf de instellingen in tablet modus, maar de kalender en contacten in phone modus. Heb zelf ook alles ingesteld op een dpi van 212. Dan is het niet te klein allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:23
Iemand hier die Resurrection draait? Ik heb hem er sinds eergisteren opstaan, maar 90% van de tijd trilt m'n telefoon gewoon niet.

Als test zo'n vibrator-appje geinstalleerd, en hij trilt gewoon niet.
Gisteravond deed ie het wel even :?

Nog meer mensen hier last van?

[ Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 18-07-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
l3art schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:25:
Je kan wel per app instellen of hij de tablet modus moet gebruiken of de phone modus. Gebruik zelf de instellingen in tablet modus, maar de kalender en contacten in phone modus. Heb zelf ook alles ingesteld op een dpi van 212. Dan is het niet te klein allemaal.
Mjah, zo ver was ik dus (nog) niet gekomen, als je homebutton niet werkt, is het restoren van je CWM backup ERG snel gebeurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:27:
Mjah, zo ver was ik dus (nog) niet gekomen, als je homebutton niet werkt, is het restoren van je CWM backup ERG snel gebeurd :P
Dat heeft echter niéts met de Rom te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Brad Pitt schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:28:
[...]

Dat heeft echter niéts met de Rom te maken :P
:? Euh... jawel? Met mijn huidige rom nergens last van, factory reset, install paranoid volgens de startpost op XDA en dat ding doet het niet. Restore van de Nandroid backup en de homeknop werkt weer, hoe ligt dat dan niet aan de rom? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 18-07-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:30:
:? Euh... jawel? Met mijn huidige rom nergens last van, factory reset, install paranoid volgens de startpost op XDA en dat ding doet het niet. Restore van de Nandroid backup en de homeknop werkt weer, hoe ligt dat dan niet aan de rom? ;)
Op het XDA forum weinig over gelezen en ben daar "wel eens te vinden". Ligt echt niet aan de Rom :P

Lees op zoveel fora de meest exotische problemen, komt meestal door restanten van andere Roms. Na een full wipe / factory reset heb je dit soort dingen, over het algemeen, echt niet. Paranoid's home knop is niks mis mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 18-07-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Brad Pitt schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:40:
[...]

Op het XDA forum weinig over gelezen en ben daar "wel eens te vinden". Ligt echt niet aan de Rom :P

Lees op zoveel fora de meest exotische problemen, komt meestal door restanten van andere Roms. Na een full wipe / factory reset heb je dit soort dingen, over het algemeen, echt niet. Paranoid's home knop is niks mis mee.
En ik ben geen flash-n00b die niet wiped, jammer van de insinuatie :/

Dat het een bad flash kan zijn or whatsoever, prima, accepteer ik zo, maar als ik op een prima werkende rom zit, wipe, paranoid flash (via de guide uit de startpost, waaronder dus weer wipe) en daarna ineens een homeknop heb die alleen nog maar unlocked en verder zijn complete functie vergeten is, zit dat op dat moment toch echt in die rom. Zeker als ik daarna mijn oude rom herstel en die functies weer terug krijg zoals ze horen.

Ik ga zometeen opnieuw downloaden en flashen, kijken of het probleem dan wel weg is/blijft :)

On a total other note: Ik gebruik nu al een paar dagen de ICS-hacked google now, samen met de voice-control uit de market voor die, en het bevalt me eigenlijk best goed. Heel fijn (en stiekem een beetje eng) hoe die app je voorspelt dat je NU weg moet om op tijd te zijn voor een bepaalde afspraak gezien het verkeer, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:51:
Dat het een bad flash kan zijn or whatsoever, prima, accepteer ik zo, maar als ik op een prima werkende rom zit, wipe, paranoid flash (via de guide uit de startpost, waaronder dus weer wipe) en daarna ineens een homeknop heb die alleen nog maar unlocked en verder zijn complete functie vergeten is, zit dat op dat moment toch echt in die rom.
Die wipe = factory reset neem ik aan?
Zeker als ik daarna mijn oude rom herstel en die functies weer terug krijg zoals ze horen.
Mja dat zegt natuurlijk niet zoveel, een Rom herstellen die opeens niet meer goed werkt zou niet handig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Brad Pitt schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:25:
[...]

Die wipe = factory reset neem ik aan?
Jup + wipe caches, voor de zekerheid, ik vertrouw die dingen niet :)

Het lijkt mij niet dat ik voor deze rom de hele interne SD leeg hoef te vegen. Externe SD heb ik niet :)
Mja dat zegt natuurlijk niet zoveel, een Rom herstellen die opeens niet meer goed werkt zou niet handig zijn :P
Nee, maar het is natuurlijk niet zo dat de stock samsung rom (waar mijn huidige een afgeleide van is) een of ander magisch elfje heeft die de taal van mijn homebutton toevallig spreekt ;) Nogmaals, ik geloof ook wel in een bad flash, en ben op dit moment lekker aan het backuppen om het nog een keer te proberen, want die paranoid rom is het meer dan waard.

bij een willekeurige wanam release had ik dit iig al opgegeven ;)

Edit: Exact dezelfde procedure gedaan (maar wel alle files opnieuw gedownload en naar de telefoon gezet), nu wel een werkende rom :)

[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 18-07-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:43:
Jup + wipe caches, voor de zekerheid, ik vertrouw die dingen niet :)
Hahaha, doe het hier ook vaak manueel "dubbel" ja, voor de zekerheid. Al doet het natuurlijk niets, maar ja :P
Het lijkt mij niet dat ik voor deze rom de hele interne SD leeg hoef te vegen. Externe SD heb ik niet :)
Nee wat jij doet is inderdaad ruim afdoende :)
bij een willekeurige wanam release had ik dit iig al opgegeven ;)
Ook in dat forum staan/stonden talloze mensen met Home-knop problemen. Maar ja, dat kon ook komen door het gerommel van de dev met lag-fixes en dergelijke, geen idee, deed hier ook altijd wel okay eigenlijk.

Paranoid is het echter wel waard ja, eenmaal bepaalde apps in een custom dpi te hebben gedraaid is "terug" gaan echt lastig. Is het zó groot opeens allemaal. Heb er voor de lol nu even Siyah kernel op gezet vanwege allemaal anthousiaste opmerkingen op dat forum (die gelukkig allemaal zijn verwijderd omdat "iemand" *kuch* kritiek leverde op die uitspraken) maar uiteraard weinig verschil. Weinig merkbare snelheidswinst, weinig merkbare accuduur verbetering, allemaal BS. Maar ja, het houdt je bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Brad Pitt schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:53:
[...]

Hahaha, doe het hier ook vaak manueel "dubbel" ja, voor de zekerheid. Al doet het natuurlijk niets, maar ja :P
Het geeft een lekker gevoel, caches zijn de duivel. Die kun je niet hard genoeg leegschoppen :P
Nee wat jij doet is inderdaad ruim afdoende :)

Ook in dat forum staan/stonden talloze mensen met Home-knop problemen. Maar ja, dat kon ook komen door het gerommel van de dev met lag-fixes en dergelijke, geen idee, deed hier ook altijd wel okay eigenlijk.
True, kan me herinneren dat ik het ooit met een andere rom ook gehad heb, maar welke of dat dat was... Geen idee meer.
Paranoid is het echter wel waard ja, eenmaal bepaalde apps in een custom dpi te hebben gedraaid is "terug" gaan echt lastig. Is het zó groot opeens allemaal.
Dat is wat ik dus ook merkte toen ik hem had draaien, alleen het was zo lastig navigeren zonder homeknop. Eerst dacht ik nog dat dat 'by design' was, vanwege tablet-mode die je in moest schakelen, maar kwam er toch wel achter dat dat niet helemaal zo was :+

Wat ik me wel afvraag, is het mogelijk om de S2 knoppen te gebruiken zoals je dat op een tablet doet? Dus de menuknop die veranderd in een multitask/keyboard-inklap knop, middenknop voor home en de back blijft back?
Heb er voor de lol nu even Siyah kernel op gezet vanwege allemaal anthousiaste opmerkingen op dat forum (die gelukkig allemaal zijn verwijderd omdat "iemand" *kuch* kritiek leverde op die uitspraken) maar uiteraard weinig verschil. Weinig merkbare snelheidswinst, weinig merkbare accuduur verbetering, allemaal BS. Maar ja, het houdt je bezig :P
Dat hele hallelujah over al die kernels heb ik echt nog nooit begrepen. Heb zelf op een blauwe maandag wel eens siyah geinstalleerd, maar had precies wat jij had. Dan lees je op wat fora ook nog van mensen dat ze door een custom kernel hun telefoon naar de maan hebben geholpen (al weet je nooit of dat komt door idioot upvolten/overclocken natuurlijk), en geloof ik het wel :+

Mensen kunnen zeggen wat ze willen van Sammy, maar de stock kernels voor de SII zitten ERG goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
AzzKickah schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:15:
Iemand hier die Resurrection draait? Ik heb hem er sinds eergisteren opstaan, maar 90% van de tijd trilt m'n telefoon gewoon niet.

Yup en bij mij deed het trillen het gewoon.

Wat betreft kernels, zijn de verbeteringen echt minimaal. Soms juist verslechteringen. Wat wel een toevoeging kan zijn zijn handigheidjes als standaard wat lagere schermverlichting, oid. Maar qua batterijprestaties is het inderdaad minimaal met de huidige 'standaard' kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:41
Henk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:51:
[...]

En ik ben geen flash-n00b die niet wiped, jammer van de insinuatie :/

Dat het een bad flash kan zijn or whatsoever, prima, accepteer ik zo, maar als ik op een prima werkende rom zit, wipe, paranoid flash (via de guide uit de startpost, waaronder dus weer wipe) en daarna ineens een homeknop heb die alleen nog maar unlocked en verder zijn complete functie vergeten is, zit dat op dat moment toch echt in die rom. Zeker als ik daarna mijn oude rom herstel en die functies weer terug krijg zoals ze horen.

Ik ga zometeen opnieuw downloaden en flashen, kijken of het probleem dan wel weg is/blijft :)

On a total other note: Ik gebruik nu al een paar dagen de ICS-hacked google now, samen met de voice-control uit de market voor die, en het bevalt me eigenlijk best goed. Heel fijn (en stiekem een beetje eng) hoe die app je voorspelt dat je NU weg moet om op tijd te zijn voor een bepaalde afspraak gezien het verkeer, etc :)
Welke voice control moet je dan hebben? Bij mij werkt het nog niet zo heel soepel trouwens, als ik zoek op What's the weather in New York, dan krijg ik gewoon een google search, en niet zoals het voorbeeld plaatje in de xda thread.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heb na heel wat geflash nu ook gekozen voor Paranoid. Wel relaxed. Maar ik vind de desktop minder dan die van Samsung stock: die was er altijd meteen, en deze moet steeds weer à la Windows95 opbouwen als je vanuit een app naar home gaat. Alsof ie minder dingen in het geheugen laat staan. Maar het tegendeel is waar; met de Samsung stock had ik geregeld 650 MB vrij, en met Paranoid is dat eerder 150 MB. :?

Ik mis ook [list]• Keyboard spatie swipe = taal veranderen• Desktop pinch = overview• Van laatste naar eerste desktop doorscrollen• Taskmanager in taskswitcher• home+power = screenshot (ik weet dat het wel via het menu kan)• Browser zoomt+flowt niet altijd automatisch zoals Samsung ookal stel je dat in :?

Daarnaast crashte AlarmDroid vanmorgen (eerste gebruik in deze rom). :( :( 8)7 8)7

Trouwens, NeatMod is een erg chille mod met een mod voor SIPsupport, en ze claimen dat deze uit CyanogenMod is gehaald, waar Paranoid weer op is gebaseerd, dus ik vroeg me af... waar zit nu die SIP support? Ik draai nu SipDroid, kan twee accounts instellen, precies wat ik nodig heb. Maar beetje lompe app. Ik bel liever vanuit mijn contactlijst.

Als ik niet instant verslaafd was aan de hybrid-ui van Paranoid, en bovendien als ik geen factory reset zou hoeven doen, dan ging ik weer terug naar NeatMod. :P Is een soort van getweakte Samsung mod how it should be, met extra mod-mogelijkheden.

Samsung Stock en Neatmod zijn compatible, geen factory reset nodig.
CyanogenMod 9 en Paranoid zijn ook compatible, geen factory reset nodit.
Maar ga je van de een naar de ander moet je dat wel doen, anders lopen ze vast tijdens het booten. Kwam daar als noob achter en schrok de eerste keer nogal. :P
l3art schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:25:
Je kan wel per app instellen of hij de tablet modus moet gebruiken of de phone modus.
Heb jij al uitgevonden hoe je enkel Google Talk in phone-modus zet? Die tablet-ui voor Gtalk is echt irritant op de SGS2, en staat niet in de lijst van configureerbare apps.
Brad Pitt schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:09:
Rechtsboven, Batch Backup / Restore.
Dat deed ik.
Blindfold schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:43:
De betaalde versie kan alle apps in 1 keer terugzetten. Volgens mij moet je bij de gratis versie wel per app bevestigen.
Dat zal het zijn dan. :) Ze moeten natuurlijk wel wat goede redenen hebben om de proversie te kunnen verkopen.

[ Voor 53% gewijzigd door Sando op 18-07-2012 18:47 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:45
Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:29:
Heb na heel wat geflash nu ook gekozen voor Paranoid. Wel relaxed. Maar ik vind de desktop minder dan die van Samsung stock: die was er altijd meteen, en deze moet steeds weer à la Windows95 opbouwen als je vanuit een app naar home gaat. Alsof ie minder dingen in het geheugen laat staan. Maar het tegendeel is waar; met de Samsung stock had ik geregeld 650 MB vrij, en met Paranoid is dat eerder 150 MB. :?

Ik mis ook
[list]• Keyboard spatie swipe = taal veranderen
Ligt aan de versie van Swype. Dit zit wel in de beta, maar niet in de laatste officiele versie. Volgens mij kan je de beta ook gewoon installeren op paranoid, dus dat zou ik proberen
• Desktop pinch = overview
• Van laatste naar eerste desktop doorscrollen
Dat zijn eigenschappen van de launcher. Apex kan deze twee dingen wel, dus die kan je installeren ipv de launcher die er nu bij zit (standaard in CM9 is Trebuchet, maar ik weet niet of paranoid die ook gebruikt)
• Taskmanager in taskswitcher
• home+power = screenshot (ik weet dat het wel via het menu kan)
Taskmanager is een optie in samsung roms, maar bijvoorbeeld JKay heeft er nog een knop aan toegevoegd. Ik verwacht dus dat dit met een andere mod wel opgelost kan worden.
Voor de screenshot moet je misschien een andere toetsen-combinatie hebben? Probeer eens volume-down + power?
[quote]
• Browser zoomt+flowt niet altijd automatisch zoals Samsung ookal stel je dat in :?
[/quote]
Da's een probleem van alle niet-samsung-roms volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb nog steeds het probleem dat Wifi steeds verbreekt na het slapen ookal is ingesteld dat dat niet moet gebeuren, ook bij Paranoid.
SCARfaceE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:03:
Ik heb met elk firmware dat ik heb gedraaid geen last gehad van een stoppende WiFi.
Ik weet niet of ze noobs ook helpen, maar ik heb het daar maar even voorgelegd aan xda-developers.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1779593
gwystyl schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:35:
Dat zijn eigenschappen van de launcher. Apex kan deze twee dingen wel, dus die kan je installeren ipv de launcher die er nu bij zit (standaard in CM9 is Trebuchet, maar ik weet niet of paranoid die ook gebruikt)
Paranod heeft Trebuchet inderdaad. Ik zal die ander eens proberen. :)
Probeer eens volume-down + power?
Dafuq je hebt gelijk! :D

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:29:

Heb jij al uitgevonden hoe je enkel Google Talk in phone-modus zet? Die tablet-ui voor Gtalk is echt irritant op de SGS2, en staat niet in de lijst van configureerbare apps.
Ehhh ja, gewoon net als met andere programma's.....
Instellingen -> Paranoid Settings -> List of apps -> Kies dan voor "alles" (boven aan waar gedownload en Op SD-Kaart staat even swipen naar links) -> Talk -> Phone UI

Was niet zo heel moeilijk toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

l3art schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:18:
Was niet zo heel moeilijk toch? ;)
Duuude, je hebt gelijk maar ik wist niet dat je daar kon swipen. Je bent vast heel goed in 100 Floors.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 18:21
Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:15:
Ik weet niet of ze noobs ook helpen, maar ik heb het daar maar even voorgelegd aan xda-developers.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1779593
Je zal vast wel het een en ander geprobeerd hebben, maar wat bij mij hielp:
-Wi-Fi sleep policy verandering gaat pas werken bij de volgende keer dat je Wi-Fi aan gaat, dus je moet deze eerst handmatig uitzetten en weer aan zetten.
-Vast IP-adres instellen op mijn foon voor mijn thuisnetwerk, waarbij ik ook slecht Wifi bereik heb. (IP adres kiezen buiten de DHCP range)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Heel irritant probleem met Paranoid.

Als de accu onder de 25 procent komt dan disconnect hij vaak mijn gesprekken.

[ Voor 28% gewijzigd door justinnn op 18-07-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:28:
[...]

Duuude, je hebt gelijk maar ik wist niet dat je daar kon swipen. Je bent vast heel goed in 100 Floors.
Over 100 Floors gesproken. Ik heb op level 37 het probleem dat het balletje rechts niet beweegt als ik m'n telefoon op z'n kop zet. Nu even de link naar dit topic ;) Heeft iemand die wellicht ook dit spel gespeeld en hetzelfde probleem gehad en zo ja welke ROM heb je geinstalleerd? Het is niet irritant genoeg dat ik een nieuwe ROM ervoor ga installeren, maar als ik meer uitsluitsel heb of het waarschijnlijk een ROM probleem is....
Ik heb overigens een soortgelijk probleem bij Temple Run. Als je de telefoon moet kantelen om langs de rand van het pad te lopen (en muntjes te pakken), dan kan ik kantelen wat ik wil, maar het helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Weet nog niet of ik dat probleem heb, ik zit vast op Floor 32. Maar wellicht ten overvloede: Na flashen iedere keer opnieuw je gyros calibreren.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:15:

Paranod heeft Trebuchet inderdaad. Ik zal die ander eens proberen. :)
Ik kan je Apex launcher aanraden. Doet alles wat jij hierboven beschrijft (doorscrollen, pinch overview etc.). En dat met desktop opbouwen heb ik niet en ik draai ook PA 1.6. Met Android kan er heel veel, vaak even verder kijken dan je neus lang is ipv bestempelen dat iets niet kan of dat het aan de Rom ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

True, maar het is ook een beetje nooberigheid. Er is veel te lezen in allerlei fora, maar daar spreken mensen elkaar ook tegen en worden zaken er voor het gemak bijbedacht.

Zo vermoedde ik dat je een launcher niet moet willen installeren omdat de ingebouwde launcher al in je geheugen* zit. Bovendien zou de CyanogenMod launcher specifiek getweaked voor snelheid en zuinigheid zijn, en mag er best op juist die launcher wat aangemerkt worden. Die zit er immers al in.

*) Zoals bijvoorbeeld volgens mijn Task Manager ook alle widgets in het geheugen zitten, allemaal een paar MB per stuk, en kan ik ze allemaal killen. Lomp geheugengebruik als je maar één widget gebruikt.

Maargoed Apex klinkt wel fijn ja, en ik zal niet zeuren om hoe het geheugen wel of niet gebruikt wordt totdat ik merk dat iets daadwerkelijk niet lekker loopt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:15:

Ik heb ook RR op mijn tel en had ook het gevoel dat mijn telefoon bij whatsapp meldingen bijvoorbeeld niet trilde maar ik ben er niet zeker van omdat ik het amper voel :s. Ik kan ook nergens de sterkte van de trillingen veranderen???????

Als ik naar xxTweaker > Sound and Vibration ga kan ik gewoon niks bij Vibration selecteren?????? Weet iemand hoe het wel moet?

edit:

Ik gebruik Fluxi Kernel XX.03-beta1 by the way.

[ Voor 3% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-07-2012 00:44 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Met xx02 beta 10 kon dit wel gewoon bij de resurrection rom. Dus misschien een kernel issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
Gister een Samsung Galaxy SII laten updaten naar nieuwe Firmware , echter te veel pictogrammen bij gekomen .. en het menu weer helemaal door elkaar .

Hoe kan ik onnodige pictogrammen verwijderen ? kan dat alleen via rooten?

en bij een backup terug zetten word dan alleen de video en muziek en contacten terug gezet niet je eigen persoonlijke menu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er gek van dat mijn ICS nog steeds bij veel te veel games problemen vertoont en de batterij nog steeds niet op Gingerbread niveau is...
Daarom ga ik weer eens terug naar Hyperdroid, tot nu toe v7 omdat de v 6.1.17 niet te vinden is, wil iemand zo vriendelijk zijn om die voor mij te uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Laatst online: 06-07 10:06
DonDee schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:59:
Gister een Samsung Galaxy SII laten updaten naar nieuwe Firmware , echter te veel pictogrammen bij gekomen .. en het menu weer helemaal door elkaar .

Hoe kan ik onnodige pictogrammen verwijderen ? kan dat alleen via rooten?

en bij een backup terug zetten word dan alleen de video en muziek en contacten terug gezet niet je eigen persoonlijke menu ?
In ICS zit voortaan de mogelijkheid om sommige apps "Uit" te zetten, ga daarvoor naar applicaties --> Alle en dan staat er bij veel voorgeinstalleerde apps ipv "verwijderen" de mogelijkheid "Uitzetten", en dan verdwijnt ook meteen het icoon van die app.

Als het goed is blijven ook na een herstart die apps uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik las zojuist op Twitter dat voor SGS3 (T-Mobile) users 4.0.4 officieel uit is. Zal mij benieuwen of deze voor de SGS2 ook komt en zo ja, wanneer er meer customs ROMs ermee komen. WanamLite heeft het bijvoorbeeld niet. CM9 dan weer wel, maar daar ben ik dan weer niet zo tevreden over (hoger batterij verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
TifKag schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:47:
[...]

In ICS zit voortaan de mogelijkheid om sommige apps "Uit" te zetten, ga daarvoor naar applicaties --> Alle en dan staat er bij veel voorgeinstalleerde apps ipv "verwijderen" de mogelijkheid "Uitzetten", en dan verdwijnt ook meteen het icoon van die app.

Als het goed is blijven ook na een herstart die apps uitstaan.
als ik daar na toe ga zie ik idd de apps die voor geinstaleerd zijn die ik zou kunnen uitzetten , zonder ICS , zijn de blanco en heb ik niet de mogelijkheid om ze uit te zetten toch?

en als ik terug ga naar vorige FW , gaan die extra icoontjes weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

CptChaos schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:02:
Ik las zojuist op Twitter dat voor SGS3 (T-Mobile) users 4.0.4 officieel uit is. Zal mij benieuwen of deze voor de SGS2 ook komt en zo ja, wanneer er meer customs ROMs ermee komen. WanamLite heeft het bijvoorbeeld niet. CM9 dan weer wel, maar daar ben ik dan weer niet zo tevreden over (hoger batterij verbruik).
4.04? Android 4.1 komt eraan :) voor de Galaxy is die er al zover ik weet... natuurlijk geen rom door Samsung geleverd ;)
Pagina: 1 ... 81 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.