• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 07:17

H.Boss

Hugo Boss

FeareX schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:50:
Als je bugvrij wilt dan heb je nog het meeste kans bij stock-based ROM's. Denk dan aan NeatROM of Chameleon ROM bijvoorbeeld. Cyanogenmod 10.1.3 stable draait ook als een trein, enkel bij games niet zoals Jay-V al aan gaf.
Ja klopt.

Ik heb inmiddels weer de originele 4.1.2 ROM van samsung erop geflasht. En alle mogelijke rotzooi middels ROOT eraf gegooid en nova launcher geinstalleerd. Loopt in principe net zo soepel als een Custom ROM die ik erop heb gehad. En heb Rootbox, Jellybam en PA erop gehad.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
Edit:
Bericht verwijderd en verplaatst aangezien het vermoedelijk een hardware matig probleem lijkt te zijn.

[ Voor 123% gewijzigd door Mabili op 29-09-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:03

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb vandaag geprobeerd om de stable release van CyanogenMod te installeren op mijn S2. Dit lukte, alleen miste ik daarna de google play applicatie. Via google kwam ik erachter dat ik een RomManager moest installeren, maar als ik dit doe dan blijft deze zeggen dat ik de laatste versie moet installeren (terwijl dit wel volgens mij het geval is). Anyway, terug maar naar de default ROM.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Je moet Gapps installeren, en even goed kijken welke g-apps bij jouw CM past.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29
Ik vermoed dat je Gapps vergeten te flashen bent.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 10:03

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:04:
Ik vermoed dat je Gapps vergeten te flashen bent.
Inderdaad, het bleek echter lastiger te zijn dan in de youtube video die ik vond, die de rommanager gebruikte.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitroglycerine schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:29:
Inderdaad, het bleek echter lastiger te zijn dan in de youtube video die ik vond, die de rommanager gebruikte.
Lastiger? Download Rom, download Gapps. Flash Rom, flash Gapps, punt. Geen rocket science imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Voor de volgende keer:

- download de ROM die je wil hebben
- download, als het een CM rom is, de juiste Gapps.zip (wordt op xda altijd in de topics naar gelinkt)

Reboot naar recovery
- wipe + advanced wipe
- flash ROM
- flash Gapps

Reboot
Win.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

kivanco schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:32:
Vanochtend een vastloper gehad, en daarna bleef cyanogenmod rondje maar draaien.
Toen wou ik een nieuwe rom flashen en CWM bleef ook maar vastlopen en nu kan ik geen CWM of nieuwe roms via ODIN erop krijgen.
Straks effe een 3 part rom installeren via Odin en als dat ook niet werkt morgen naar de service center in de buurt gaan.
Zelfde ook een tijd geleden ervaren. Moederbord s2 vervangen omder garantie. Als je een van de eerste s2 hebt heb je waarschijnlijk eentje met corrupt nand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:06:
Ik draai sinds een paar dagen Slimbean 4.3 (build 1) en heb tot nu toe een stuk of volkomen spontane reboots gehad. Verder gaat de accu voor mijn gevoel sneller leeg.

Op naar de 2e build dus!
Bekend probleem, ook bij cyanogen mod. Gebeurt bij schermrotatie, vooral bij gebruik camera of youtube, maar niet altijd dus. Work-around is om auto scherm-rotatie uit te zetten.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het is al even stil hier. Is er geen custom-ROM nieuws meer voor de S2? ;)

Ik heb vanmorgen SlimBean geïnstalleerd, ik draaide alweer een poosje stock en het werd weer eens tijd voor wat anders.

Best een mooie ROM, hogere DPI waardoor alles wat kleiner is. Vind ik zelf erg fijn (bij de stock ROM is alles afgestemd op de gemiddelde 50+'er met die grote teksten :p ). NeatROM had ik er ook nog ff op, die lijkt ook wel weer wat verbeterd. Mocht SlimBean toch niks zijn, dan ga ik die weer eens proberen denk ik.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeareX schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:15:
Het is al even stil hier. Is er geen custom-ROM nieuws meer voor de S2? ;)

Ik heb vanmorgen SlimBean geïnstalleerd, ik draaide alweer een poosje stock en het werd weer eens tijd voor wat anders.

Best een mooie ROM, hogere DPI waardoor alles wat kleiner is. Vind ik zelf erg fijn (bij de stock ROM is alles afgestemd op de gemiddelde 50+'er met die grote teksten :p ). NeatROM had ik er ook nog ff op, die lijkt ook wel weer wat verbeterd. Mocht SlimBean toch niks zijn, dan ga ik die weer eens proberen denk ik.
Het is idd stil de laatste tijd, ik vraag me af of 4.1.2 de laatste officiële versie is, of dat er misschien nog 4.2.x of zelfs 4.3.x in het vat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
De SIII, SIV en bijna een nieuwe versie van de SIV zitten nog boven 'ons' toestel. Verder nog de Note II en 3 en de Galaxy Mega. Ik gok dat Samsung wel uitgepoept is met de SII ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:53:
De SIII, SIV en bijna een nieuwe versie van de SIV zitten nog boven 'ons' toestel. Verder nog de Note II en 3 en de Galaxy Mega. Ik gok dat Samsung wel uitgepoept is met de SII ;)
Ik heb hem nu bijna 2 jaar en ga hem denk ik volgend jaar vervangen voor waarschijnlijk de S4 die dan onder de 400,- gezakt zal zijn.
Ergens wel een beetje jammer van m'n S2 die het nog prima doet, maar sinds 4.1.2 is de batterij wel erg snel leeg, 4.0.3 of 4 deed het stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:19
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:21:
[...]

Ik heb hem nu bijna 2 jaar en ga hem denk ik volgend jaar vervangen voor waarschijnlijk de S4 die dan onder de 400,- gezakt zal zijn.
Ergens wel een beetje jammer van m'n S2 die het nog prima doet, maar sinds 4.1.2 is de batterij wel erg snel leeg, 4.0.3 of 4 deed het stukken beter.
Dit herken ik wel.
Voor een 2 jaar oud toestel vind ik o.a. het scherm nog erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
ik vind het nog steeds een heerlijk snel toestel (voor mijn gebruik) na meer dan twee jaar. Heb wel een aantal maanden geleden de iets dikkere accu van Samsung er in zitten. Toestel gaat nu weer langer dan een 1 dag mee.
Heb er nu een Mega 6.3 bij die ik meer als kleine tablet gebruik. Maar voor meer mobiel gebruik kan ik nog wel even vooruit met de S2.

Ben sinds kort weer op Stock rom maar wel geroot. Met TB alle zooi (samsung, g+ enzo) gefreezed en dat draait prima. Ben wel even klaar met flashen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Mijn S4 is al onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:00
Waarom een S4?! Nexus 5 is ook onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baronruud schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:41:
[...]
Die zou ik idd ook wel willen hebben, maar heeft 2 nadelen vind ik, opslag is niet uitbreidbaar en geen mogelijkheid om de accu te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Android 4.x ... Het is in principe allemaal hetzelfde. Als je puur naar de functionaliteiten kijkt, draait het gros van de apps nog op 2.3. Ik snap het gevoel van dat je graag de nieuwste versie wilt hebben, maar in principe is dat *nog* niet nodig.

Daarnaast zijn de custom ROMs ook nog leuk om te proberen. Behalve dat niet alle games draaien op CM gebasseerde ROM's, draaien die ROMs verder wel behoorlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
baronruud schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:41:
[...]

Omdat ik m van de baas krijg. En dan valt er niet veel te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik zit dankzij dit topic te overwegen om Neat ROM met de Apolo 4 kernel te gaan gebruiken.
Echter kan ik nergens vinden wat de verschillen zijn in de kernels qua versies zoals: regular, extreme v0,v1,v2 en light.
Kan iemand dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
De mate van undervolten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
En over welke waarden praten we dan per versie?
Ik kan deze informatie namelijk nergens vinden en weet nu dus niet waar ik voor kies wanneer ik bijvoorbeeld Extreme v0 zou installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Staat ergens in de thread op xda, maar ga dat nu niet opzoeken op mobiel en in t weekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:22:
Staat ergens in de thread op xda, maar ga dat nu niet opzoeken op mobiel en in t weekend :P
Je hebt gelijk! Hier zie ik er een beetje over staan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2291756

En daarna kom ik hier terecht:
https://dl.dropboxusercon...ativa%20de%20Voltajes.pdf

Genoeg leesvoer dus voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Er is ook weer een nieuwe Chameleon ROM uit, deze is nu ook op de laatste Samsung base gebaseerd. Deze ROMs zijn vaak ook wat schoner dan NeatROM. Eerlijk gezegd snap ik niet wat er zo "neat" aan is, er is erg veel spul bij gestopt (extra lockscreens, icoontje in je notificatie menu, kleurtjes aanpassen enzovoorts). Al moet ik wel zeggen dat die NeatROMs wel stabiel draaien :)

Edit: linkje naar de nieuwe Chameleon: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1847600

[ Voor 11% gewijzigd door FeareX op 04-11-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net een controlebericht van NL-alert, maar heb mijn S2 hier nooit voor ingesteld, ik dacht echt dat je dat zelf moest instellen om het te laten werken.
Maar toch wel leuk om te zien dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:51:
Ik krijg net een controlebericht van NL-alert, maar heb mijn S2 hier nooit voor ingesteld, ik dacht echt dat je dat zelf moest instellen om het te laten werken.
Niks ingesteld, niks binnen gekregen. Zal heus wel een SMS-installing zijn in de SMS-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik gebruik de SMS app niet (meer). Had hiervoor een 3rd party app, maar sinds een halve week doe ik dat met Hangouts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:10:
[...]
Niks ingesteld, niks binnen gekregen. Zal heus wel een SMS-installing zijn in de SMS-app.
Ik heb eens gekeken bij de instellingen voor SMS, daar staat idd een vinkje bij "infobericht activeren" maar heb dat niet zelf gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:14:
Ik gebruik de SMS app niet (meer). Had hiervoor een 3rd party app, maar sinds een halve week doe ik dat met Hangouts :)
Weinig zin om een 11MB grote app te installeren die sowieso meer batterij gebruikt puur en alleen om heel af en toe een SMS te kunnen sturen aangezien de rest van de functionaliteit mij ongeveer nul boeit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:18:
[...]
Weinig zin om een 11MB grote app te installeren die sowieso meer batterij gebruikt puur en alleen om heel af en toe een SMS te kunnen sturen aangezien de rest van de functionaliteit mij ongeveer nul boeit :)
Hij komt toch niet op de S2, maar dan is dat ws het 1e wat je zou verwijderen in KitKat, want daar is het de standaard SMS-app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:57:
Hij komt toch niet op de S2, maar dan is dat ws het 1e wat je zou verwijderen in KitKat, want daar is het de standaard SMS-app :)
Ga Kitkat niet draaien, vind AOSP prima dus voorlopig weinig problemen daarmee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
FeareX schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:09:
Er is ook weer een nieuwe Chameleon ROM uit, deze is nu ook op de laatste Samsung base gebaseerd. Deze ROMs zijn vaak ook wat schoner dan NeatROM. Eerlijk gezegd snap ik niet wat er zo "neat" aan is, er is erg veel spul bij gestopt (extra lockscreens, icoontje in je notificatie menu, kleurtjes aanpassen enzovoorts). Al moet ik wel zeggen dat die NeatROMs wel stabiel draaien :)

Edit: linkje naar de nieuwe Chameleon: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1847600
Zo te lezen is ChameleonOS gebaseerd op CyanogenMod en staat dit verder weg van TouchWiz/stock Samsung firmware.
NeatROM is gebaseerd op de stock Samsung firmware waarbij de bloatware verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:49:
[...]

Het is idd stil de laatste tijd, ik vraag me af of 4.1.2 de laatste officiële versie is, of dat er misschien nog 4.2.x of zelfs 4.3.x in het vat zit.
Volgens het lijstje hier wel, maar die bron lijkt me niet erg betrouwbaar.
http://www.usprocyclingne...he-upgrade-list-1095.html

Ik draai btw al een tijdje Slimbean 4.3 met de touchwhiz van de S4 bevalt erg goed. Toch de look and feel van stock zonder bloat en achterlopen.

Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/aa7d0c8ddc969199711fa9df818d5e40.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door switchboy op 04-11-2013 18:56 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:07
Neatrom draait inderdaad zonde problemen. Had deze al draaien sinds juni, en heb eigenlijk van het weekend pas weer eens geupgrade naar de laatste versie (met volledige wipe voor alle zekerheid)
Draait gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Perphide schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:39:
[...]

Zo te lezen is ChameleonOS gebaseerd op CyanogenMod en staat dit verder weg van TouchWiz/stock Samsung firmware.
NeatROM is gebaseerd op de stock Samsung firmware waarbij de bloatware verwijderd is.
't Is een hybride rom. De meegeleverde kernel is nog steeds Samsung based (Apolo 4.11).

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Perphide schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:39:
[...]

Dan heb je het verkeerd gelezen, het is de stock ROM in AOSP look. De slogan van de ROM is dan ook: Chameleon: The stability/features of Stock Samsung, the style and elegance of AOSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:51:
Ik had hem wel al eens ingesteld, maar niks gekregen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
FeareX schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:14:
[...]

Dan heb je het verkeerd gelezen, het is de stock ROM in AOSP look. De slogan van de ROM is dan ook: Chameleon: The stability/features of Stock Samsung, the style and elegance of AOSP.
Er staat toch duidelijk dat het op Cyanogen gebaseerd is hierzo:
http://www.chameleonos.org/

"ChaOS
Chameleon OS (or ChaOS for short) is a custom Android ROM that gives the user more control than they can experience on any other Android ROM. Starting with a CyanogenMOD base, we customize each piece to gi"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Ah, vandaar de verwarring :)
De site waar je naar verwijst gaat om een andere ROM dan degene in de link die ik had vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Oh, echt waar?
Welke doel jij op dan FeareX, daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Edit: nvm, linkje stond er idd al!

[ Voor 17% gewijzigd door Perphide op 07-11-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 19:24
Heb zonet PACMAN rom geflasht, maar ik blijf de melding krijgen dat het Android toestenbord gestopt is. Dalvik cache verwijderen, fix permissions en de cache verwijderen van het toetsenbord bieden geen soelaas. Weet iemand wat de oplossing is?

ROM: pac_i9100-22.2.0-rc1.zip
Kernel: Kernel_Dorimanx-V9.43-[12-16]-[24-10]-JB-SGII-PWR-CORE.zip
Gapps: gapps-jb-20130813-signed.zip

Edit:
Vermoedelijk heb ik de gapps voor 4.3 geinstalleerd op een 4.2 ROM. |:( Nu probeer ik de pac_i9100-nightly-20131105 te installeren met de bovenstaande gapps en kernel.

Edit2: En de problemen zijn verholpen gelukkig! :)

[ Voor 23% gewijzigd door _Uploader_ op 08-11-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ik draai de M1 versie van CM10.2 -20131103-NIGHTLY (4.3.1) sinds 3 nov; alleen de camera module sloeg vast toen ik de video opname startte, komt dat iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racinfo schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:54:
Ik draai de M1 versie van CM10.2 -20131103-NIGHTLY (4.3.1) sinds 3 nov; alleen de camera module sloeg vast toen ik de video opname startte, komt dat iemand bekend voor?
Is dat ook op 720p zo? Bij een hoop CM-based Roms (op de SGS4 tenminste) doet alleen 720p het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Heb zojuist naar NEATROM geflashed, zeker aan te raden! Lekker schoon en multi-window. 1 crash gehad op de galerij.

[ Voor 66% gewijzigd door Ookami op 12-11-2013 11:49 ]

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:42
Hallo,

Ik heb een probleem, ik ben nieuw qua telefoons rooten, maar ik dacht even mijn telefoon te rooten maar nu doet hij niet veel meer.
Ik heb met ODIN Siyah-s2-v6.0b4.tar geflashed, hij bleef eerst hangen in een bootloop met de gele driehoek.
Nu start hij iets verder op/door maar hij blijft nu hangen in het samsung logo wat na het scherm met de driehoek verschijnt. Het samsung logo licht wel steeds op.
Weet iemand hoe ik mijn telefoon weer "normaal" krijg zodat hij op start?
Ik kom nog wel in de recovery en de download modus. Ik ga er dus vanuit dat hij nog te redden is.

Alvast bedankt,
Ohja ik heb al gezocht op het forum maar zie door het bomen het bos niet meer. En heb dit probleem ook nog niet gevonden.
Groet Harm

• Norman
Heb je de cache al ge-wiped?
In je recovery kun je "cache" wipen en via advanced je "dalvik cache".

• Dis4zter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2019
Hey tweakers,

Ik heb nu al een tijdje steeds dezelfde error bij Google Play:
Onvoldoende opslagcapaciteit
Weet iemand hoe je dit oplost?

• Harmvdw
Norman schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:23:
Heb je de cache al ge-wiped?
In je recovery kun je "cache" wipen en via advanced je "dalvik cache".
Ik heb dat allebei al gedaan, maar tot nog toe geen resultaat.
Nu net weer gedaan maar nu kreeg ik wel het begin scherm waar ik de taal kan kiezen, dat gedaan maar nu staat ie weer op het samsung logo.
Ik wacht nog even een kwartier en dan start ik hem weer opnieuw op.
Mijn idee was om mijn telefoon te rooten dan de efs map veilig te stellen en vervolgens wat te gaan stoeien met custom roms e.d. maar begin nu te twijfelen of dat wel verstandig was.
Eerst maar weer eens aan de praat krijgen.

• FeareX
  • Niet online
Harm, wellicht kan je een andere kernel proberen en kijken of je telefoon dan wel weer door start.

Zelf heb ik de laatste XWLSD release van Samsung geïnstalleerd staan met de Philz kernel. De juiste kernel kan je vinden op de volgende pagina: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1877270

De XWLSD uitvoering staat onder het volgende kopje: << 17.04.2013 - PhilZ-cwm6 v4.93.6 with CWM 6.0.3.1 based recovery >>

Als je die kernel direct in ZIP formaat had gedownload, dan had je die in de originele Samsung recovery kunnen flashen zonder dat je een geel driehoekje zou hebben bij het opstarten ;) Ik zou eerst deze Philz kernel proberen, die is gebaseerd op de standaard Samsung kernel alleen dan met root en touch recovery.

Succes!

Edit: ter aanvulling, als je je telefoon weer doorgestart krijg kan je met Triangleaway dat driehoekje nog weghalen. Topic kan je hier vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494114

[ Voor 11% gewijzigd door FeareX op 14-11-2013 20:38 ]

• Harmvdw
FeareX schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:37:
Harm, wellicht kan je een andere kernel proberen en kijken of je telefoon dan wel weer door start.

Zelf heb ik de laatste XWLSD release van Samsung geïnstalleerd staan met de Philz kernel. De juiste kernel kan je vinden op de volgende pagina: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1877270

De XWLSD uitvoering staat onder het volgende kopje: << 17.04.2013 - PhilZ-cwm6 v4.93.6 with CWM 6.0.3.1 based recovery >>

Als je die kernel direct in ZIP formaat had gedownload, dan had je die in de originele Samsung recovery kunnen flashen zonder dat je een geel driehoekje zou hebben bij het opstarten ;) Ik zou eerst deze Philz kernel proberen, die is gebaseerd op de standaard Samsung kernel alleen dan met root en touch recovery.

Succes!

Edit: ter aanvulling, als je je telefoon weer doorgestart krijg kan je met Triangleaway dat driehoekje nog weghalen. Topic kan je hier vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494114
YEAH hij start weer op, :)
Dat was super advies, nu durf ik weer verder te gaan.
Bedankt, ik ga backups maken en dan verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Gelukkig maar Harm, nog wat leuks tegengekomen tijdens het verder spelen met je telefoon? ;)

Ik heb inmiddels de standaard Samsung ROM nog steeds draaiend en ben eens gaan spelen met de DPI instellingen. Ik vind zelf 220 DPI het fijnst, dan is alles een beetje in het "Nexus-formaat". Enkel zijn er een aantal Samsung apps die niet zo houden van DPI veranderingen. Heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee in hoe ik dit aan kan passen?

Ik heb de volgende twee topics gebruikt:
Samsung apps aanpassen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2303535
APK's decompilen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2251719

Ik had de APK's extracted en was in de juiste XML bestanden aan het neuzen, echter geeft het topic op dat moment aan: "speel maar een beetje met de waardes tot je wat goeds gevonden hebt". Nou zeggen mij die waardes helemaal niks. Is iemand er hier eerder mee bezig geweest en zoja, welke waardes moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
Hey S2 fanaten,

Ik vroeg me af of iemand een goede custom ROM wist, die een beetje goed omgaat met batterijgebruik. Nu draai ik de Android 4.1.2 I9100XXLS8 versie, iets wat erop lijkt zou het fijnst zijn.
Alvast bedankt, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
@ Dis4zter, hier alvast wat leesvoer ;) :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1682765
Kies een custom rom gebasseerd op Samsung stock als je ongeveer dezelfde looks wil.
Met de juiste kernel kun je ook nog wat batterijduur winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:30

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik draai nu alweer een tijdje slimbean en deze bevalt me nu het beste. Goed batterijverbruik (bij licht gebruik haal ik 2+ dagen), nieuwste android versie en genoeg opties voor mij.

Tot ik een fatsoenlijke vervanger vindt voor mijn s2 blijf ik hier wel mee zoet denk ik.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 07:47

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• FeareX
  • Niet online
TTLCrazy schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:23:
Ik draai nu alweer een tijdje slimbean en deze bevalt me nu het beste. Goed batterijverbruik (bij licht gebruik haal ik 2+ dagen), nieuwste android versie en genoeg opties voor mij.

Tot ik een fatsoenlijke vervanger vindt voor mijn s2 blijf ik hier wel mee zoet denk ik.
Bedoel je de stable 2 build? Werkt jou GPS daar goed in? De laatste keer dat ik die ROM geïnstalleerd had bleef m'n telefoon van Eindhoven tot Den Bosch zoeken naar signaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:30

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik gebruik mijn GPS zelden tot nooit dus daar kan ik je niet mee helpen helaas.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
FeareX schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:51:
Gelukkig maar Harm, nog wat leuks tegengekomen tijdens het verder spelen met je telefoon? ;)

Ik heb inmiddels de standaard Samsung ROM nog steeds draaiend en ben eens gaan spelen met de DPI instellingen. Ik vind zelf 220 DPI het fijnst, dan is alles een beetje in het "Nexus-formaat". Enkel zijn er een aantal Samsung apps die niet zo houden van DPI veranderingen. Heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee in hoe ik dit aan kan passen?
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik verkeerd doe, als ik een andere kernel installeer zet hij dat hij niet geroot is, ik heb nog steeds geen idee hoe ik hem nu moet rooten. Ik ben dus verder ook nog niks leuks te weten gekomen. Maar van het weekend maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
Oeps, bij updaten van supersu heb ik voor de optie "TWRP/CWM" ipv "Normal" gekozen met als gevolg een softbrick icm Apolo kernel 4.12 Extr V1.
Zag ik net op de thread van Apolo (post nr1) dat ik die optie ook niet mocht kiezen :+
Alleen de download mode deed het nog dus nu maar weer even terug op stock Samsung rom.
Ik zit al een tijdje op Apolo (al voordat deze op xda zat) en heb daardoor die waarschuwing gemist.
Ik dacht laat ik dat maar even melden hier voordat iemand hetzelfde van plan is.
Daar is vandaag een guide voor in het leven geroepen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2538947
Ik durf het nog niet aan, ik ben nog maar een novice user O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 07:47
Norman schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:50:
Oeps, bij updaten van supersu heb ik voor de optie "TWRP/CWM" ipv "Normal" gekozen met als gevolg een softbrick icm Apolo kernel 4.12 Extr V1.
Zag ik net op de thread van Apolo (post nr1) dat ik die optie ook niet mocht kiezen :+
Alleen de download mode deed het nog dus nu maar weer even terug op stock Samsung rom.
Ik zit al een tijdje op Apolo (al voordat deze op xda zat) en heb daardoor die waarschuwing gemist.
Ik dacht laat ik dat maar even melden hier voordat iemand hetzelfde van plan is.

[...]

Daar is vandaag een guide voor in het leven geroepen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2538947
Ik durf het nog niet aan, ik ben nog maar een novice user O-)
her partitioneren is geen probleem, ik heb ervoor gezorgd dat alle ruimte naar de data fs toe gaat, In android 4.3.1 (slimbean build 2) kan je de build.prop aanpassen door2 regels toe te voegen. (persist.sys.vold.switchexternal=1
ro.vold.switchablepair=/storage/sdcard0,/storage/sdcard1), waardoor de externe sd gezien wordt als interne sd. Gevolg: ruimte in overvloed.
Enige probleem dat ik heb, is dat dit niet werkt onder android 4.4

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

TTLCrazy schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:23:

Door de auto-rotate bug die er in de hele 4.3 reeks in heeft gezeten vind ik de originele slim rom niet geschikt voor alledaags gebruikt.
Daarentegen kwam ik de slim mod van Saber tegen, deze fixt dus de auto-rotate (spontane reboot) bug, en is ook nog eens geoptimalizeerd gecompileerd. Voelt erg goed aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2350201

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Gisteren ook maar eens de upgrade naar 4.1.2 gedraaid. En tevens gelijk voor het eerst in jaren dat GPS eindelijk weer eens degelijk werkt op mijn SII. Lock netjes < 10 seconden, i.t.t. tot de voorheen ca. 10 minuten. Ook is de fix stukken beter, ca. 9 ~ 11 sats terwijl eerst net 3 of 4. Zelfs in de woonkamer heb ik nu een GPS signaal te pakken.

Hopenlijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:46:
Gisteren ook maar eens de upgrade naar 4.1.2 gedraaid. En tevens gelijk voor het eerst in jaren dat GPS eindelijk weer eens degelijk werkt op mijn SII. Lock netjes < 10 seconden, i.t.t. tot de voorheen ca. 10 minuten. Ook is de fix stukken beter, ca. 9 ~ 11 sats terwijl eerst net 3 of 4. Zelfs in de woonkamer heb ik nu een GPS signaal te pakken.

Hopenlijk blijft het zo.
Ik overweeg zelfs al een tijdje om terug te gaan naar 4.0.4, met 4.1.2 is mijn batterij veel sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
Ik zit stiekem ook te kijken naar Ubuntu voor de mijn S2. Heeft iemand daar ervaring mee? (stable, bugs etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Voor een Ubuntu install moet je eerst cyanogenmod installeren en daarna een file flashen via cwm. Je draait daarna de Ubuntu userland boven op dezelfde stack als cyanogenmod. Cyanogenmod is tegenwoordig aardig maar wat daarin werkt werkt niet in Ubuntu.

je hebt sowieso geen RIL, dus geen voice, sms of data. Wifi werkt wel. Verder is het OS nog lang niet af. De apps zijn voornamelijk schilletjes om de webapps heen en er mist nog vreselijk veel. Je zou het kunnen installen, voor de lol. Maar ik kan je min of meer garanderen dat je het onwerkbaar gaat vinden. Desalniettemin, leuk om te proberen maar onbruikbaar.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
Aapzak schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:56:
Voor een Ubuntu install moet je eerst cyanogenmod installeren en daarna een file flashen via cwm. Je draait daarna de Ubuntu userland boven op dezelfde stack als cyanogenmod. Cyanogenmod is tegenwoordig aardig maar wat daarin werkt werkt niet in Ubuntu.

je hebt sowieso geen RIL, dus geen voice, sms of data. Wifi werkt wel. Verder is het OS nog lang niet af. De apps zijn voornamelijk schilletjes om de webapps heen en er mist nog vreselijk veel. Je zou het kunnen installen, voor de lol. Maar ik kan je min of meer garanderen dat je het onwerkbaar gaat vinden. Desalniettemin, leuk om te proberen maar onbruikbaar.
Okay, bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 11:59

Arny

Heerst!

Hallo allemaal,

Mijn S2 is plotseling vastgelopen en blijft hangen op de Samsung-animatie. Resetten kan ook niet. Wel kan ik hem in download-modus krijgen. Ik heb geprobeerd met Odin een nieuwe ROM te installeren maar dat lukt ook niet. Hij begint wel maar ik krijg na een paar minuten een failed.
Ik heb een verschillende ROM's geprobeerd, ik heb verschillende Odins geprobeerd en, naar aaneiding van de start-post, verschillende usb-poorten. Maar steeds weer krijg ik een failed-melding.
Iemand nog tips?

All things move towards their end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
psychodude schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:46:

Hopenlijk blijft het zo.
Dit kan ik beamen. Ik gebruik de gps een paar keer per week om mijn route's te loggen als ik ga wielrennen. Met ICS altijd fix problemen gehad, met JB niet.
Er is een Neatrom ICS versie met een gps mod door HawkerPaul, deze werkt ook goed.

@pcfreak52
Ik controlleerde altijd in het lijstje van "running apps" welke apps actief waren, onzin apps heb ik gedisabled evenzo de bloatware. Als het moest (op vakantie en met de juiste instellingen zoals wifi uit etc.) haal ik dan 9-10 dagen standby tijd (stock JB 4.1.2):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88043437/Tweakers%20forum/9days_battery.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norman schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:30:
[...]
@pcfreak52
Ik controlleerde altijd in het lijstje van "running apps" welke apps actief waren, onzin apps heb ik gedisabled evenzo de bloatware. Als het moest (op vakantie en met de juiste instellingen zoals wifi uit etc.) haal ik dan 9-10 dagen standby tijd (stock JB 4.1.2):
[afbeelding]
Dat is natuurlijk heel mooi maar wel extreem, bij normaal gebruik via uitsluitend wifi met 1 á 1,5 uur schermtijd per dag, haal ik de 2 dagen niet eens.
ICS was veel zuiniger en haalde ik vaak 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
Slimkat aan het uitproberen. Rom is nog niet compleet volgens de site maar tot nu toe hier nog geen problemen of gemis aan functionaliteiten:
http://forum.slimroms.net...12slimkat-i9100-alpha-16/
Gebruik wel de juiste gapps anders krijg je foutmeldingen bij de installatiewizard.
Signaalsterkte geeft maar 1 streepje aan maar dat is een bekende bug.
Geen problemen met het signaalbereik in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Tutti-frutti schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:24:
[...]

Door de auto-rotate bug die er in de hele 4.3 reeks in heeft gezeten vind ik de originele slim rom niet geschikt voor alledaags gebruikt.
Daarentegen kwam ik de slim mod van Saber tegen, deze fixt dus de auto-rotate (spontane reboot) bug, en is ook nog eens geoptimalizeerd gecompileerd. Voelt erg goed aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2350201
Ik gebruik 'm nu ook een dag of vijf, ben erg tevreden!
Erg customizable en goede accuduur (bij normaal gebruik aan het einde van de dag nog 40 - 50% van de extended 2000mAh accu over).

Tijdens installatie kwam ik er wel achter dat bij de actuele 4.3.1 builds van zowel SlimBean als SlimSaber de telefoon niet meer opstart als je na installatie een reboot geeft (met zowel de meegeleverde kernels als met Dorimanx). Dan komt 'ie niet meer voorbij het Samsung-logo en kon ik alleen nog opnieuw flashen.
De eerste keer na installatie en instellen van je Google-account een keer echt afsluiten ipv reboot lost dit probleem op. Daarna is rebooten geen probleem meer.

Wel heb ik weer een oud probleem terug: de USB-opslag-verbinding is weer terug waardeloos.
Met de diverse originele roms (2.3.3, 4.x) altijd problemen gehad, maar in Neatrom 4.2 werkte 'ie probleemloos!
Nu met SlimSaber 4.3.1 loopt de transfer (en vaak ook de S2 zelf!) weer telkens vast tijdens data-transfer.
Ik gebruik de originele meegeleverde datakabel, geprobeerd op PC en laptop.
Meer mensen hier last van?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
Ik had hier geen USB problemen met slimsaber 4.3.1 en de originele kernel die bij de rom zat (andere kernels niet geprobeerd). Nu moet ik wel zeggen dat ik niet zo veel files copieerde maar er waren er wel een paar bij van zo'n 400-500 MB (onder andere osm kaarten). Verder had ik de developer options in de settings altijd uit staan dus ook de usb debugging. Als ik na een andere rom ben overgegaan dan krijg ik soms wel eens een melding op mijn pc dat er een driver wordt geinstalleerd als ik mijn S2 er voor de eerste keer terug op aansluit (Windows 7, 64 bit Home versie). De laatste was een melding over "ADB" driver (of zoiets). Eigenlijk bij alle roms en kernels die ik heb geprobeerd nooit problemen gehad. Misschien maakt het uit of je veel kleine files overpompt of een paar grote...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu de laatste (unofficial) CM11
Gaat als een trein en batterijduur is naar mijn idee flink verbeterd tov jelly bean roms.
Zitten schijnbaar nog wel een paar imperfecties in (bijv. video-recording werkt alleen via 3rd-party apps) maar niks waar je in het dagelijks gebruik grote last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Zitten er veel verschillen tussen de kitkat builds tot zover? Ik had eerst de OMNI ROM kitkat versie geïnstalleerd en dat werkte eigenlijk heel stabiel. Inmiddels zijn ze al gebaseerd op de nightly's zie ik.

Inmiddels zit ik overigens op de 3/12 nightly van CM10.2, die draait best lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 21-09 12:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb een uurtje kitkat gedraaid, maar ben weer terug naar de laatste stable van CM (4.2.2).
Sinds 4.3 krijg ik het niet voor elkaar om mijn toestel te rebooten. Installeren gaat dus wel, opstarten ook, maar als ik dingen heb gedaan en een keer wil rebooten, blijft hij hangen op het Galaxy SII scherm.
Ik was het alweer vergeten, maar toen ik vanavond KitKat voor het eerst wilde rebooten, hing hij dus weer.
Alles netjes gewiped van tevoren...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Hey Arjan, dat probleem had ik ook met de nightly die nu op m'n telefoon staat. Het is dan misschien even verstandig om eerst je toestel te wipen (Philz kernel biedt wipe to flash new ROM, die wist wat grondiger dan een standaard factory reset), daarna de stock Samsung ROM erop te zetten.
Check na het flashen gelijk even of je CSC code goed ingesteld is, bij de NL versie moet die op XEN staan (kan je checken door *#1234# te "bellen"). Staat de CSC nog op unknown, dan nog een keer de stockROM er overheen flashen (zonder wipe!). Wanneer de CSC goed is ingevuld kan je de Philz kernel er weer op zetten om vervolgens wipe to flash new ROM te doen en daarna de CM 4.3 nightly erop zetten (+ gapps).

Het zijn een paar extra stappen, maar dan werkt je toestel wel een stuk beter. Met een vorig Android toestel van me werd het ook vaak zat aangeraden om eerst even de stock ROM terug te zetten alvorens je een andere custom ROM ging installeren, vandaar dat ik die methode ook maar toe heb gepast op m'n S2. Het werkte in mijn geval iedere keer goed, CM ROM's liepen bij mij namelijk ook vast na een reboot wanneer ik direct van een andere custom ROM af kwam.

Als je dit een keer wilt proberen op deze manier dan ben ik wel benieuwd naar je resultaten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Zie ook mijn post een stukje hierboven.
Ik moest mijn toestel na installatie de eerste keer echt uitschakelen in plaats van rebooten. Anders bleef hij bij een reboot ook op het logo hangen. Nu kan ik prima rebooten zonder problemen.
Dit werkt voor mijn toestel (kwam van Neatrom Lite 4.2) dus YMMV.
CSC nog niet gecheckt.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
@ Buzz-01: vwb jouw probleem met de usb data transfers, ik kwam deze nog tegen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1090475
Ook is er vandaag een nieuwe slimsaber gepost.

Van het weekend maar even spelen met de gps.conf en sirfgps.conf.
Met AOSP roms duurt een fix (veel) langer (enige minuten in open veld) dan met de stock JB (binnen een halve minuut in huis op 2-3 meter van het raam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 10:21
Hmm opeens wat proberen met SlimRom op mijn S2, waarvan ik niet weet of het nu ligt aan de Rom of aan de GSM zelf.

Mijn dataverbinding klappert de hele tijd, waarbij ik eigenlijk de hele dag geen dataverbinding heb. Reboot ik de GSM, werkt het nog steeds niet en het accu percentage gaat opeens rap omlaag :/

Iemand dit toevallig ook al eens gehad? Op Wifi werkt het uiteraard wel allemaal.

Misschien maar eens een nieuwere versie van die ROM installeren .... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
@ De_Bastaard, de komende dagen is de KPN wel bezig met onderhoud:
http://www.kpn.com/zakeli...gen/gepland-onderhoud.htm
Maar dat begint dus morgen pas.
Eventueel alleen het modem flashen (XXLS8).

Vwb gps.conf in mijn vorige post, het origineel (XEN XWLSD en vele custom roms) heeft de volgende inhoud:
NTP_SERVER=north-america.pool.ntp.org
XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276

Ik heb de eerste regel veranderd naar:
NTP_SERVER=europe.pool.ntp.org
Fix is (/lijkt?) wel wat sneller maar zo snel als de stock rom istie nog niet.

KitKat: ik heb nu met drie versies gespeeld (Slimkat4.4 03/12, Omni4.4.1_Infected 06/12 en CM4.4.1_Infected 07/12) puur uit nieuwsgierigheid. CM werkt voor mij op dit moment het beste. In Slimkat was het nog een beetje behelpen (ik kon de dpi instellingen niet vinden/wijzigen, stond standaard op 184 dus kleine icoontjes/letters). In Omni wilde NAVfree niet installeren. Bij de overgang van OMNI naar CM kon ik via de recovery niet bij mijn DOWNLOAD folder komen waar ik de CM rom had gesaved. Na een recovery reboot lukte het wel. Roms geinstalleerd via TWRP: advanced wipe -> cache, dalvik, data & system -> install rom -> wipe cache&dalvik -> reboot system.
Ik maak nooit backups dus daar kan ik niks over adviseren!
ANTUTU BM 4.1.1 getest met standaard kernel na verse installatie:
Slimkat niet getest
OMNI: 11149
CM: 11450
Slimsaber 4.3.1 ter referentie: 11298
De CM built door _Infected heeft MALI V3 drivers.
Ik kan nog niets zeggen over de batterijduur maar een echte batterydrain zou me wel opgevallen zijn...

Edit: ik vergat te melden welke gapps ik erbij heb geinstalleerd (Omni/CM):
12-6_GApps_Core_4.4.1_signed.zip
Voor Slimkat zie de downloadpagina op slimroms.net.
(verder nog mijn installatiemethode vermeld)

[ Voor 12% gewijzigd door Norman op 08-12-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:07
@Norman: met de Fasterfix app kun je de GPS instellingen ook op NL zetten, dat scheelt wellicht nog iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
@antidote: Thx, handige app idd. Ik kon meteen controleren dat de regio op europe ingesteld stond nadat ik de gps.conf had veranderd. Nu doet de app dat voor je met een druk op de knop nadat je een regio hebt geselecteerd. Heb het nu op NL staan en ga er eens mee testen. Ik moest nog wel ff busybox installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyTwk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 17:31
Beste mensen,

Ik heb hier mijn galaxy S2 van KPN en zit een beetje rond te zoeken om te rooten.
Nu zal ik vast overkomen als een totale idioot, maar ik ben een beetje huiverig vanwege het feit dat bijna alle guides gaan over "International unlocked devices". En dat is de mijne niet.

Wie oh wie heeft er een paar minuutjes over om mij te helpen (A)?

Kut.
Ik had geroot, en volgens mij superSU rechten gegeven. CWM niet.
Nu probeer ik Pacman te flashen, en die gaf mij een error 7 code.
Ik heb blijkbaar een 9100G, inplaats van 9100.

Nu zit mijn mobiel vast op het samsung scherm.

Hoe groot is mijn probleem?

[ Voor 28% gewijzigd door RandyTwk op 11-12-2013 00:03 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Koekjestrommels schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:13:
Beste mensen,

Ik heb hier mijn galaxy S2 van KPN en zit een beetje rond te zoeken om te rooten.
Nu zal ik vast overkomen als een totale idioot, maar ik ben een beetje huiverig vanwege het feit dat bijna alle guides gaan over "International unlocked devices". En dat is de mijne niet.

Wie oh wie heeft er een paar minuutjes over om mij te helpen (A)?

Kut.

Nu zit mijn mobiel vast op het samsung scherm.

Hoe groot is mijn probleem?
Klein. Je kan waarschijnlijk nog gewoon in recovery en download mode. Dus je kan:

1. Nieuwe kernel en rom flashen via CWM die wel geschikt is voor je toestel.

Als dit niet werkt:

2. Stockrom flashen via odin en opnieuw beginnen met rooten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik denk dat optie 1 niet gaat werken, tenzij er al een goede ROM op de interne SD staat (althans, mijn ervaring is dat de S2 niet graag ROMs flashed vanaf extSD).

Optie 2 is dan weer prima mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
Koekjestrommels schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:13:[censored].
Zoals ik de zin lees dan "lijkt" het erop dat het een I9100G-versie is, maar dat is mijn beleving...
Het juiste type nummer staat in ieder geval op de sticker onder de batterij.
Met een I9100 (zonder G) heb ik ook wel eens "status 7" errors gehad tijdens het flashen van een rom die voor mijn toestel bedoeld was (oa MIUI V5). Ik moest toen eerst een andere kernel flashen en daarna de rom. Anyway, ik hoop dat je je toestel weer snel aan de praat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyTwk
Hi ben ik weer.

Hey betreft inderdaad de 9100G, hierdoor kreeg ik tijdens het flashen van 9100-Pacman code 7.
Hierna was mijn android al weg, en heb ik met notepad die error7 weggepoetst, zodat Pacman zou installeren.

Na de installatie, kreeg ik geen beeld, en kon ik enkel nog in download komen.

Probeerde gisteren stock 9100 te installeren, maar toen kreeg ik NAND fail.
Ben nu via Samfirmware de Duitse 9100G aan het binnenhalen.

Zucht.

(Ik weet, het is mijn eigen schuld.)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik probeerde BAM-KitKat (voorheen JellyBAM) maar ondanks uitgebreid moeite* doen kreeg ik 'm niet aan de praat.

*)
• 4.4 kernel flashen (CM11 kernel)
• rebooten naar (nieuwe) recovery
• BAM ROM flashen
• Gapps flashen
• Kernel opnieuw flashen

En dan na een boot blijft ie hangen in het SGS2 logo.

Voorlopig maar even backup van JellyBAM teruggezet.

KitKat is volgens de blabla veel lichter en daarom misschien goed voor het gevoel van snelheid van mijn telefoon en de batterijduur. Heeft iemand op dat gebied al ervaringen met (een wel werkende variant van) KitKat?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyTwk
Heb nu een kernel geinstalleerd, kan weer in download.
Wat is nu de beste stap?

[ Voor 66% gewijzigd door RandyTwk op 11-12-2013 19:50 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Koekjestrommels schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:26:
Heb nu een kernel geinstalleerd, kan weer in download.
Wat is nu de beste stap?
Je kan weer in download of in CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyTwk
Download kon ik altijd nog in.
Ik kan nu ook in een soort van CWM (CWM based recovery) Versie 5.0.2.7.
Had ergens van een Nederlands Android forum een kernel vandaan geplukt, en die werkte.

Ik wil gewoon weer terug naar stock ROM :C

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Koekjestrommels schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:15:
Download kon ik altijd nog in.
Ik kan nu ook in een soort van CWM (CWM based recovery) Versie 5.0.2.7.
Had ergens van een Nederlands Android forum een kernel vandaan geplukt, en die werkte.

Ik wil gewoon weer terug naar stock ROM :C
De stock rom vind je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679636

Instructies om te flashen staan ook in die thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyTwk
Die was ik toevallig net aan het binnenhalen via Sammobile :D

Probeerde vanmiddag de Duitse, maar die deed het niet :(

Werkt niet.

Odin faalt hier:

<ID:0/003> hidden.img
<ID:0/003> MLO
<ID:0/003>
<ID:0/003> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

Ik begin echt de hoop te verliezen.

[ Voor 49% gewijzigd door RandyTwk op 11-12-2013 21:10 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
probeer de franse:
http://androidworld.nl/fo...rick-na-flash-poging.html

odin plaatje:
http://androidromupdate.c...ade-I9100XWLP7-step-2.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Norman op 11-12-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyTwk
Franse al geprobeerd, toch bedankt voor het idee :P

Wie mij hier doorheen helpt krijgt van mij onmeetbare liefde :(

[ Voor 40% gewijzigd door RandyTwk op 11-12-2013 21:20 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Koekjestrommels schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:16:
Franse al geprobeerd, toch bedankt voor het idee :P

Wie mij hier doorheen helpt krijgt van mij onmeetbare liefde :(
Wat werkt er niet als je de instructies in mijn link opvolgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyTwk
Aan het einde van Hidden.img kapt hij er mee, zoals hier boven ook staat.. :(

Nu stopte hij zelfs na FactoryFS... Ik word er echt een beetje gek van.
En na elke gefaalde flash poging moet ik opnieuw de CF-Root kernel flashen.

[ Voor 52% gewijzigd door RandyTwk op 11-12-2013 21:43 ]

-

Pagina: 1 ... 115 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.