Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douwe.nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:40:
Deze accu zit er al een paar dagen in, echter gister wel weer een andere rom geflashed dan moet ik die cyclus weer aanhouden denk ik ?

De laatste 3 rom's is de drain over night even groot dus ik hou deze wel even aan en probeer dan zonder microsd.

De plaatjes geven 1.5 uur weer maar de bende draaide dan al zeker een dag, eigenlijk alle tijdens die weergegeven worden slaan nergens op :S

Iig bedankt voor het meedenken allemaal :)
De gegevens in die plaatjes worden pas weer op 0 gezet als de telefoon 100% aangeeft en je links ook een batterij ziet en de foon herstart, dat doe ik na iedere laadcycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:53
Ik zal 'm vandaag uit laten vallen en dan in 1 ruk op laten laden en dat morgen herhalen :)

De plaatjes die ik post slaan wel op het bericht dat ik er omheen typ, lijkt me wel zo handig toch ? :P

Misschien dat ik niet weet hoe ik ze lezen moet of dat de waardes gewoonweg niet goed zijn omdat ik me nog niet aan de laad cyclus gehouden heb o.i.d.

Hier geeft hij bijvoorbeeld 1.5 uur aan terwijl hij 7 uur van de stroom heeft gelegen terwijl ik sliep

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/292a6ie.png

Hier 22 uur op een accu maar dit haald hij never nooit niet.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2q2r34l.png

Waarschijnlijk komt dit dus omdat ik die laad cyclus nog niet goed aangehouden heb, eerst maar even aankijken en dan zien wat hij allemaal aangeeft.

Toestel helemaal opladen (links een batterij zien?) en dan rebooten ? doe ik dat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douwe.nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:03:
Waarschijnlijk komt dit dus omdat ik die laad cyclus nog niet goed aangehouden heb, eerst maar even aankijken en dan zien wat hij allemaal aangeeft.

Toestel helemaal opladen (links een batterij zien?) en dan rebooten ? doe ik dat ook :)
Mooi, als die linker batterij verschijnt en waar je dan meestal ook een waarschuwing ziet om de lader af te koppelen, weet het toestel dat de batterij 100% is, en staan de logs na de reboot weer op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:19
Sinds ik mijn GS2 geroot heb, word deze niet meer herkend door samsung kies.

Is er een truck om dit weer werkend te krijgen?
"verbindingsproblemen oplossen" werkt in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:33:
[...]

Mooi, als die linker batterij verschijnt en waar je dan meestal ook een waarschuwing ziet om de lader af te koppelen, weet het toestel dat de batterij 100% is, en staan de logs na de reboot weer op 0.
Sinds ik de Microsd er uit heb wil dat pest ding maar niet leeg lopen lijkt het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd om weer eens terug te gaan naar CM, nightly van 10.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Hoe bedoel je ?

Na 10 uur op de accu zit ik nu op 37% heel stuk beter al iig, RR schijnt ook goede battery life te geven las ik... of is er 1 rom die er echt uitspringt vwb battery life ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het over mijzelf ;)

Maar nu je kaartje eruit is gaat het dus beter?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ow haha begreep er al niks van :P

Ja zonder kaartje een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zie je maar dat volledige zinnen altijd beter zijn lol.

Grappig. M'n S2 werd de laatste weken zo af en toe heet bij de cameramodule en ik had zo af en toe freezes.

Bleek dat m'n 16gb kaartje van Samsung overleden was. Dit was trouwens niet van invloed op de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Volgende keer trek ik als eerste de Micro sd er uit in ieder geval ;)

Hij is nu weer leeg, vandaag normaal gebruikt, had wel hele dag wifi aan staan en de brightness op 100% (van gister nog omdat hij maar niet leeg wilde...) Moet ergens nog iets niet helemaal lekker zitten lijkt me.

Hoop er uit te gaan komen, zaterdag naar Decibel en halverwege met een lege tel is ook zo ruk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:33:
Tijd om weer eens terug te gaan naar CM, nightly van 10.2.
Ook net geprobeerd. Teveel graphic glitches en de battery drain is aan de hoge kant. Ik ga weer terug naar Slimbean 4.2.2 build 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik geen moeite doen, dank je ;)

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ben hem even kwijt, ik Flash me toestel niet zo vaak.

Mijn toestel begint na 2 jaar trouwe dienst spontaan te rebooten (voornamelijk onder de 50%accu).
Ik vermoedt een firmware probleem en/of accu probleem, nieuwe accu is overigens onderweg.

Vorig jaar heb ik er een andere Rom opgezet, de Litening rom dit puur en alleen om root toegang te krijgen zo dat ik wat standaard App's er uit kon haalen. Wist toen niet beter dat het ook met alleen de kernel kon. Op het soms niet meteen willen unlocken vanuit slaap heb ik nooit klachten gehad, tot van ’t weekend!
Aangezien aankomende week me nieuwe toestel (S4) verwacht wil ik dit toestel aan ons mam geven.

Nu zoek ik om deze tijd te overbruggen een Rom (geen kernel) om volledig opnieuw te beginnen.
Alleen kan ik echter geen simpele Stable builds vinden ik zie alleen maar nightly builds op XDA.
Ik las dat de PhilZ-cwm6 kernel het meest in de buurt komt van wat ik zoek geen flashy poe ha, maar wil ook de ROM vervangen iemand suggesties?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:49
Gewoon originele Samsung ROM+Kernel flashen dan toch?

• remysan
Polster schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:11:
Gewoon originele Samsung ROM+Kernel flashen dan toch?
Was me eerste gedachte maar, kan helaas op bv http://www.sammobile.com/firmwares/ geen nl versie vinden.

Verwijderd

remysan schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:08:
[...]
Was me eerste gedachte maar, kan helaas op bv http://www.sammobile.com/firmwares/ geen nl versie vinden.
Hij staat er toch echt en is 4.1.2

GT-I9100 Galaxy S II
PDA: I9100XWLSD
CSC: I9100XENLS1
MODEM: I9100XXLS8
Added: 2013-02-18

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Sinds ik Dorimanx kernel icm JellyBAM 9.2 heb is mijn SD kaartje steeds corrupt nadat de power off (lege batterij of bewust off) is geweest.

LOEI- LOEI- LOEI irritant om dat te ontdekken op vakantie. Zonder SD-kaart kan je ook geen foto's maken en bekijken terwijl die op het interne geheugen staan. Ook werken ongeveer alle navigatieapps niet. Googlekaarten had ik gecached, staan natuurlijk op de SD kaart.

SD eruit, in de computer, scannen + fixen op fouten in Windows, en hij deed het weer een dag.
Volgende dag werkte ook dat niet, dus formatteren en backup terug, deed het weer een dag.

Uiteindelijk geformatteerd en niets erop, geen problemen meer gehad. Ik wil graag al mijn muziek er weer opzetten, maar als ie vol staat heb ik steeds dat gezijk weer. Weet niet of het aan Dorimanx of JellyBAM of SDkaart ligt, maar ik denk een van de eerste twee. De kaart heeft verder ook geen problemen in mijn camera of computer.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
remysan schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:35:
Mijn toestel begint na 2 jaar trouwe dienst spontaan te rebooten (voornamelijk onder de 50%accu).
Ik vermoedt een firmware probleem en/of accu probleem, nieuwe accu is overigens onderweg.
Ik had datzelfde, eerst bij 50% over een paar dagen zal het bij 30% gaan "knipperen / trillen"

De accu is aan het doodgaan, kijk maar uit, te lang doorlopen geeft kans op een 'ontploffende' accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

Hij staat er toch echt en is 4.1.2

GT-I9100 Galaxy S II
CSC: I9100XENLS1
MODEM: I9100XXLS8
Added: 2013-02-18
Tanks dan weet ik welke ik moet zoeken.
FreshMaker schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:33:
[...]

Ik had datzelfde, eerst bij 50% over een paar dagen zal het bij 30% gaan "knipperen / trillen"

De accu is aan het doodgaan, kijk maar uit, te lang doorlopen geeft kans op een 'ontploffende' accu
Heb nu een andere accu en het probleem lijkt verholpen!

ps: (offtopic) is het scherm makenlijk te vervangen?
bij de donor telefoon is het scherm glas gebarste.

[ Voor 7% gewijzigd door remysan op 16-08-2013 13:31 . Reden: aanvullende vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 11:01
Mochten anderen hier tegenaan lopen, even de oplossing voor een probleem dat een hele tijd geleden gemeld is in dit topic maar waar naar weten geen oplossing voor is gevonden.

Firmware: Nederlandse XEN Jelly Bean. PDA: I9100XWLSD CSC: I9100XENLS1

Symptomen: Vastlopers na gebruik shortcuts in lockscreen, regelmatig loopt de launcher vast met "touchwiz-start is gestopt")

Oorzaak: Iets wat mis is met de XEN Jelly Bean rom(???), want dit probleem had ik zelfs na opnieuw flashen en een clean toestel. Sommigen zeiden dat het kon helpen om bepaalde widgets uit te schakelen, maar dit verhielp het probleem voor mij niet.

Oplossing: Gebruik de Nederlandse T-mobile JB ROM (mirror 1 of 2 (zoek i9100TNLLSA)). Nadeel is de nodige hoeveelheid bloatware die gelukkig uit te schakelen is. (apps die verwijderbaar zijn en een AFSCHUWELIJKE standaard-ringtone)

[ Voor 1% gewijzigd door Dinnesch op 16-08-2013 19:43 . Reden: extra haakje toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Ik vind dit slimrom toch erg instabiel. veel crashende apps (ook na reinstall, format etc) en slechte accu tijd.
Hoor er weinig anderen over klagen of ook anderen met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:55
Ik herken je problemen niet, na nu enkele maanden verschillende versies van Slimbean te gebruiken. Accutijd is bij mij veel beter dan met vorige roms en crashende apps heb ik al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justinnn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:39:
Ik vind dit slimrom toch erg instabiel. veel crashende apps (ook na reinstall, format etc) en slechte accu tijd.
Hoor er weinig anderen over klagen of ook anderen met problemen?
Build 8 neem ik aan? Is bij mij stabiel moet ik zeggen, idem voor de accuduur.

Ik had wel 'problemen' toen ik vanaf weekly 7.8 naar build 8 ging (deed enkel wipe cache partition) maar wipe data/ factory reset en daarna de rest opschonen was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi en hallo,

Ik heb loop al een kleine twee jaar met mijn S2 rond en de accutijd is niet meer wat het geweest is. Daarom kwam ik op het idee om hem te flashen met een custom rom die dat een stuk moet verbeteren, eventueel een nieuwe accu en misschien kan ik dan de aanschaf van een nieuwe telefoon nog een jaartje uitstellen. Want hij voldoet nog prima.

Ik kom alleen net kijken bij het flashen van Android apparaten (lang lang geleden wel flink wat PSPs geflashed) en heb niet echt een goed idee wat nou de beste rom(s) is(zijn) en welke extra mogelijkheden die dit me bied die ik niet aan me voorbij kan laten gaan. Daar hoop ik dat jullie me mee kunnen helpen.

Ik heb er ondertussen 'Supernexus-2.0-i9100-BUILD4' op staan en loop op een kernel genaamd 'faryaab@build1 X1'. Android 4.2.2. Alleen iets niet goed gedaan, zodat mijn wifi-wachtwoorden verdwenen zijn, niet handig. En hoewel het er wel wat leuker uit ziet dan dat saaie Touchwiz, ben ik er nog niet helemaal tevreden over. Mijn accuduur is wel wat verbeterd, maar ik heb het idee dat het nog beter moet kunnen met deze bejaarde accu. Maar heb geen glasharde bewijzen, moet even die app ervoor downloaden.

Wat zou, voornamelijk op het gebied van accu (want ik gebruik dat ding bijna alleen voor standaard zaken), de beste rom zijn die ik erop kan zetten? De meest bruikbare link die ik op onze grote zoekvriend tegen kwam is deze (klik), maar hij is ondertussen alweer een beetje oud (of de S2 mod scene is dood, lijkt me niet toch). Of is de Paranoid Rom de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb Chameleon 3.03 ROM met Jeeboo kernel, en die bevalt uitstekend. Accu gaat makkelijk anderhalve dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:13:
Wat zou, voornamelijk op het gebied van accu (want ik gebruik dat ding bijna alleen voor standaard zaken), de beste rom zijn die ik erop kan zetten?
De kernel en ook zeker de governor plus eventuele bijbehorende settings bepalen voornamelijk je accuduur, de Rom zelf heeft daar veel minder mee te maken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:24:
[...]

De kernel en ook zeker de governor plus eventuele bijbehorende settings bepalen voornamelijk je accuduur, de Rom zelf heeft daar veel minder mee te maken.
Welke kernel kan ik dan het beste installeren? En over welke instellingen gaat het dan? Dingen zoals helderheid of zijn het instellingen dieper in mijn telefoon en hoe kan ik deze aanpassen en hoe kan ik ze dan ook het beste instellen?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Tja het blijft lastig om te zeggen wat nu de beste kernel is. Ik draai bijvoorbeeld heel stabiel en zuinig met de apolo 4.9 (extreme v0) kernel op chameleon 3.03 (samsung based)
AOSP gebaseerde roms / kernel combinaties zijn meestal wat minder stabiel. Op zich is slimbean met de standaard kernel ook wel ok. Batterijduur is hier wel iets minder dan met chameleon en apolo. (maar ook weer iets sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
remysan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:03:
ps: (offtopic) is het scherm makenlijk te vervangen?
bij de donor telefoon is het scherm glas gebarste.
Tja, dat moet je zelf bepalen ....
Zo te zien is het te doen, maar ligt aan je 'skilzz'

YouTube: Samsung Galaxy S2 Disassemble Repair & Assemble - Screen & Case Replacement

• pitchdown
Bij mij word de interne storage gezien als slechts 2 GB i.p.v. 16 GB.

Iemand een idee wat hier mis gaat?

Verwijderd

pitchdown schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:36:
Bij mij word de interne storage gezien als slechts 2 GB i.p.v. 16 GB.

Iemand een idee wat hier mis gaat?
Wat staat er bij totale ruimte onder USB-opslag?

• pitchdown
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:39:
[...]

Wat staat er bij totale ruimte onder USB-opslag?
2 GB
en m`n sd-kaart ziet hij als 16 GB.

Er zit toch standaard 16 GB in een GS2?

Verwijderd

pitchdown schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:44:
[...]
2 GB
en m`n sd-kaart ziet hij als 16 GB.

Er zit toch standaard 16 GB in een GS2?
Ja, maar daar gaat een aantal GB's vanaf voor Android zelf en de app's.

En kijk je toevallig niet onder "apparaatgeheugen" want daar staat bij mij ook zo'n 2 GB, echt onder het kopje USB-opslag kijken.

• pitchdown
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:50:
[...]

Ja, maar daar gaat een aantal GB's vanaf voor Android zelf en de app's.

En kijk je toevallig niet onder "apparaatgeheugen" want daar staat bij mij ook zo'n 2 GB, echt onder het kopje USB-opslag kijken.
Hm
het lijkt idd of ik verkeerd keek.
Echter wanneer AIRDROID gebruikt is de naam "internal storage" aanwezig. Dit zit gekoppeld aan apparaat-geheugen?

Ik vraag dit omdat ik de laatste weken de melding krijg "onvoldoende opslagcapacitiet" wanneer apps gaan updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door pitchdown op 22-08-2013 14:56 ]

Verwijderd

pitchdown schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:56:
[...]
Hm
het lijkt idd of ik verkeerd keek.
Echter wanneer AIRDROID gebruikt is de naam "internal storage" aanwezig. Dit zit gekoppeld aan apparaat-geheugen?

Ik vraag dit omdat ik de laatste weken de melding krijg "onvoldoende opslagcapacitiet" wanneer apps gaan updaten.
Die melding heb ik nog nooit gehad, misschien heeft een ander een/de oplossing.

En "internal storage" is idd het apparaat-geheugen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 17:15 ]

• pitchdown
Ik draai al een half jaar een custom firmware 4.1.2.

Welke firmware is op dit moment de beste firmware (die ook door kies word ondersteund?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Bij mijn weten is dat die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel irritant. Of het door build 8 (Slimbean) komt weet ik niet maar ik ben momenteel heel slecht te verstaan (zacht volume dus!). Heeft iemand daar ervaring mee, kan het evt. hardwarematig zijn (microfoon half kapot of zo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Pfff ik ben weer eens brak van mijn telefoon.

JellyBAM 9.2.1 + Dorimanx geeft me teveel freezes.

Waarom? Waar- the fuck -om?
Welke oncompetente fuckup zorgt er toch voor dat bij een groot deel van de Rom+Kernel combinaties er steeds van die freezes zijn? Dat deze 1,2 GHz dual core bij [insert iets basics] steeds random zomaar een minuut stil moet staan? Dat deed mijn P2 266MHz nou nooit.

Ik ga even bij JellyBAM 10.0.1 kijken met gewoon de standaard kernel.

Zo dat lucht op. Sorry voor mijn frans. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 27-08-2013 14:59 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29
Sando schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:59:
Pfff ik ben weer eens brak van mijn telefoon.

JellyBAM 9.2.1 + Dorimanx geeft me teveel freezes.

Waarom? Waar- the fuck -om?
Welke oncompetente fuckup zorgt er toch voor dat bij een groot deel van de Rom+Kernel combinaties er steeds van die freezes zijn? Dat deze 1,2 GHz dual core bij [insert iets basics] steeds random zomaar een minuut stil moet staan? Dat deed mijn P2 266MHz nou nooit.

Ik ga even bij JellyBAM 10.0.1 kijken met gewoon de standaard kernel.

Zo dat lucht op. Sorry voor mijn frans. :P
Ik heb toevallig gisteren de laatste versie van Apolo Kernel geflasht bij mn NEAT ROM. Een screenshot heb ik verzuimd te maken, maar ik was ruim 800 uur online. Geen reboots, geen freezes, niets. Er gaat toch niets boven een Sammy based ROM.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dat klinkt fijn. Apollo + Neat Rom. Ik zal het onthouden. Heb nu JellyBAM 10.0.1.
Ik mis een hoop features dan maar als ik weer aggresief wordt dan zal ik die eens proberen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Draai hier sinds gisteren de eerste 4.3-versie van Slimrom. Bevalt tot nu toe erg goed; snel en niet te gulzig qua batterij. Zoals het hoort dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Sando schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:02:
Dat klinkt fijn. Apollo + Neat Rom. Ik zal het onthouden. Heb nu JellyBAM 10.0.1.
Ik mis een hoop features dan maar als ik weer aggresief wordt dan zal ik die eens proberen.
Wat denk je te gaan missen?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:22:
[...]

Ik heb toevallig gisteren de laatste versie van Apolo Kernel geflasht bij mn NEAT ROM. Een screenshot heb ik verzuimd te maken, maar ik was ruim 800 uur online. Geen reboots, geen freezes, niets. Er gaat toch niets boven een Sammy based ROM.
Op jou aanraden probeer ik deze combinatie nu ook. Ik had me wat verder verdiept in deze ROM en vond vooral multiwindow al de moeite om deze ROM te proberen (ook het ripple lockscreen en zwarte notificatiebalk zijn net wat mooier dan stock).

Ik zag in het volgende topic ook wat onderbouwing voor de apolo kernel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1682765

Kort samengevat; Neatrom en Apolo kernel zorgen voor verbeterde snelheid en accuduur.

Alles is net geïnstalleerd, ook LSW_CRT.zip ( http://forum.xda-develope...=45042946&postcount=68795 ) heb ik erbij geflashed, ziet er toch altijd leuk uit dat CRT effect. Ik zal de komende 800 uur eens kijken of het wat is :P

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:22:
Geen Alliance meer? :P Moet zeggen; Alliance ROM begint ook steeds brakker te werken bij me, hoe hoger de versie wordt, hoe brakker dat het wordt lijkt het wel. OTA updates komen er eigenlijk niet, wel themes en mods via OTA, die dan dus vaak niet werken. Ik zal ook eens kijken naar NEAT ROM, ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik heb eigenlijk juist een hekel aan dat CRT effect en schakel het uit of laat het weg :+ Gelukkig verschillen smaken.

Wel heb ik ook JB Style Reloaded geflashed, en daarbovenop een extra mod om de toggles uit het dropdown menu te verwijderen. Ik gebruik ze relatief weinig. Hiervoor gebruik ik dan weer een app om ze CM style te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ksgOFpILUkWgIyloQGa3Svyt/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/svNtDMnK0aGXzLSnbZzV4X4w/thumb.png

Deze app (Mappz Quick Settings, ik gebruik de pro versie) gebruikt nagenoeg geen resources en staat als persistent notification in mn dropdown menu en met een 100% transparante notificatie in de statusbar. Daarnaast start ik m met een gesture door (zo heb ik het ingesteld) op het linker deel van de statusbar naar beneden te swipen. Rechter deel van de statusbar blijft zo voor het reguliere notification screen en voor de settings button.
Ik heb eerlijk gezegd al maanden (vanaf april/mei?) geen Alliance meer :P

[ Voor 34% gewijzigd door AllSeeyinEye op 28-08-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zit nu ook naar NEAT ROM te kijken (mede dankzij jouw positieve ervaringen) en zie wel een heel mooi lockscreen hoor:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/110d6di.jpg
Enig idee hoe dat voor elkaar te krijgen is? Vind het er wel héél gaaf uit zien. Is dat met JKay?

EDIT:
Wel vreemd hoor, het is de eerste screenshot die je ziet (in het XDA topic en je zou dus verwachten dat het standaard ingebakken zit), maar schijnbaar dus niet.

EDIT2:
Net de lite variant geflashed, ben benieuwd...

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Da's een homescreen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op zich ook niet verkeerd... :) Heb je enig idee hoe ik dat erop krijg, met welke mods? In het topic kom ik zo snel ook (nog) niet tegen. :) (Wel jammer hoor, dat NEAT ROM standaard niet met AOSP geleverd wordt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
CptChaos schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:32:
Op zich ook niet verkeerd... :) Heb je enig idee hoe ik dat erop krijg, met welke mods? In het topic kom ik zo snel ook (nog) niet tegen. :) (Wel jammer hoor, dat NEAT ROM standaard niet met AOSP geleverd wordt...)
Zie DM
Die mooi vormgegeven homepage kan je met UCCW maken. Hoe weet ik niet, ik heb er het geduld en de tijd niet voor :P

Overigens kan je met Xposed ook steeds meer modden.

[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 28-08-2013 19:44 ]

• FeareX
  • Niet online
Ik denk dat wanneer je AOSP stijl wilt hebben je beter Chameleon 3.0.3 kan proberen. Dat is de JB base van Samsung helemaal in AOSP stijl. Die ROM werkt overigens ook perfect.

Ik kan tot zover zeggen dat ik best tevreden ben over NeatROM. Het zijn wat kleine dingen die deze ROM een stuk aangenamer maken tegenover de stock ROM. Een voorbeeld: ik kan nu in landscape typen in Whatsapp en ook nog lezen wat de ander typt. "Vroeger" pakte het toetsenbord dan je hele scherm en kreeg je een wit tekstvak met een verzendknop ernaast boven je toetsenbord. Zo zijn er nog meer dingen die net wat beter werken.

Wordt dit overigens bedoelt met JB Style Reloaded?: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1677032

Het Mappz Quick Settings moet je van houden denk ik. CM10.2 had deze aanpak ook, aangezien ik rechts altijd m'n notificatiebalk pak... werd ik dit snelmenu snel beu :p

Opzich vind ik het standaard Samsung uiterlijk niet lelijk, zeker nu de notificatiebalk weer zwart is.

EDIT:

Wat doe je als je telefoon bijna uitvalt? Precies, screenshots van je accuduur maken zodat je die hier kan delen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/Screenshot_2013-08-29-23-15-26_zpsa7773171.png

Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/Screenshot_2013-08-29-23-15-41_zps340d3859.png

Gezien de schermtijd lijkt me dit een erg mooi resultaat! Het gaat hier dus om NeatROM Lite + Apolo kernel.

[ Voor 25% gewijzigd door FeareX op 29-08-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, dat wordt bedoeld met JB Style Reloaded. :) Ik kom zelf van AllianceROM 9.0 af en moet zeggen, heb toen altijd goede tijden gehad qua battery usage. Morgen kan ik een eerste echte test doen qua battery usage met NEAT ROM 4.8 lite met die JB Style reloaded en wat aanpassingen van mijn kant zodat er minder stroom verbruikt wordt. :)

Ik doe dat overigens via Greenify en LBE Security Master (o.a. per app permissions kun je hiermee instellen, maar ook welke apps automatisch mogen opstarten en welke niet). En geloof me, het scheelt énorm in battery usage. Op een rustige dag, heb ik wel eens 11% battery usage gehad, op 16 uur zonder lader, dus reken uit je winst. ;)

[ Voor 89% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik heb een erg irritant probleem met mijn S2. Soms reageert mijn wifi namelijk niet meer. Dat is dan te zien aan het wifi symbooltje, en het mobiele bereik symbooltje. Die zijn dan allebei grijs. Wifi even aan/uit zetten helpt vaak wel.

Hier een screenshot van als hij er uit ligt. Als ik browser open dan geeft hij niet gelijk een time-out, maar blijft hij oneindig laden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iDXzSDEBYaMelRVm1uxKKR3h/full.png

Het vervelende is echter, dat ik niet weet of het door m'n router of door de telefoon komt. Het is ook niet echt te voorspellen wanneer het gebeurt.

Iemand die dit herkent?

Chameleon 3.03 met Jeboo kernel overigens

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 30-08-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Als het enkel wifi is kan je proberen je wifi-kanaal te veranderen in je router. Met een tool als inssider (op je pc) kan je zelfs zien welk kanaal er rustig is in je omgeving.

Zo heb ik vroeger het wifi van mn HTC touch pro 2 weer in orde gemaakt, hij ging niet lekker overweg met kanaal 13 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Zo ga ik altijd te werk als ik ergens een router plaats, eerst kijken met inSSIDer welke kanalen er vrij zijn. Dat zit wel goed, hij zit op kanaal 7, en die is vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Inmiddels een paar dagen verder met NEAT ROM en de ervaringen zijn zéér positief te noemen. Ik gebruik inmiddels ook de Apolo-kernel en sindsdien is mijn verbruik echt óntzettend laag geworden. Mede dankzij LBE Security Master (Waarvan ik de URL eerder al heb gegeven) en per app permissions heb ingesteld als mede welke apps mogen starten op boot en zo. Scheelt echt bakken. Gemiddeld doe je dan 1% batterij op 3 uur (!) wat in mijn ervaring érg goed te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Zo te lezen moet ik mij maar weer eens gaan verdiepen in custom ROMs e.d., al een ruime 2 jaar heb ik mij er niet meer in verdiept sinds ik mijn Galaxy S2 heb. Iemand wat handige links met step-by-step guides voor total n00bs zoals ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
MeltedForest schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:22:
Zo te lezen moet ik mij maar weer eens gaan verdiepen in custom ROMs e.d., al een ruime 2 jaar heb ik mij er niet meer in verdiept sinds ik mijn Galaxy S2 heb. Iemand wat handige links met step-by-step guides voor total n00bs zoals ik? :P
Welke ROM / firmware staat er op dit moment op? In het meest gunstige geval heb je namelijk nog een oude firmware met exynos vulnerability. In dat geval kan je rooten door simpelweg de patcher van Chainfire, ExynosAbuse, te draaien. Vervolgens met Mobile Odin een kernel met CWM of TWRP erop zetten en dan kan je eender welke ROM flashen.

Heb je een 4.1 ROM of hoger, dan zal je op een andere wijze moeten rooten, bijvoorbeeld door een gerootte kernel met Odin te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

CptChaos schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:11:
Inmiddels een paar dagen verder met NEAT ROM en de ervaringen zijn zéér positief te noemen. Ik gebruik inmiddels ook de Apolo-kernel en sindsdien is mijn verbruik echt óntzettend laag geworden. Mede dankzij LBE Security Master (Waarvan ik de URL eerder al heb gegeven) en per app permissions heb ingesteld als mede welke apps mogen starten op boot en zo. Scheelt echt bakken. Gemiddeld doe je dan 1% batterij op 3 uur (!) wat in mijn ervaring érg goed te noemen is.
Dat lijkt me vrij onmogelijk , behalve natuurlijk als je hem als dumbphone inzet , maar met een beetje browsen of video kijken kan 1%/3u gewoon bijna niet .

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Jeroenneman schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:32:
[...]

Dat lijkt me vrij onmogelijk , behalve natuurlijk als je hem als dumbphone inzet , maar met een beetje browsen of video kijken kan 1%/3u gewoon bijna niet .
Als ik mijn outlook bevries, haal ik ook 1% per 2 a 3 uur. En natuurlijk is dat in idle stand. Je scherm is immers altijd de grootste gebruiker. 4 a 5 uur schermtijd (indien niet video/gamen) is dan in mijn optiek normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

AllSeeyinEye schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:29:
[...]

Welke ROM / firmware staat er op dit moment op? In het meest gunstige geval heb je namelijk nog een oude firmware met exynos vulnerability. In dat geval kan je rooten door simpelweg de patcher van Chainfire, ExynosAbuse, te draaien. Vervolgens met Mobile Odin een kernel met CWM of TWRP erop zetten en dan kan je eender welke ROM flashen.

Heb je een 4.1 ROM of hoger, dan zal je op een andere wijze moeten rooten, bijvoorbeeld door een gerootte kernel met Odin te flashen.
Zit op stock 4.1.2 momenteel, dus simpelweg de patcher gaat hem niet worden ben ik bang :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Dan heb je niet de afgelopen 2 jaar er niets mee gedaan :+

De simpelste methode is om een gerootte kernel te flashen, bijvoorbeeld CF-root, Philz of Apolo. In het geval van CF-root moet je een matching kernel bij je ROM uitzoeken (instructies in de thread van Chainfire op XDA). Bij de andere twee kernels gewoon de meest recente versie pakken. Wel de .tar files downloaden, want die heb je voor Odin nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 12-09 17:54
Flashen met Odin gaat heel erg makkelijk, er zijn heel veel guides op internet te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik zal het eens gaan uitzoeken allemaal, thanks voor de info AllSeeyinEye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jeroenneman schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:32:
Heb het toch echt meerdere dagen na meerdere checks geconcludeerd. Of het dan nog onmogelijk lijkt durf ik te betwijfelen. Daarnaast: video kijken doe ik niet met mijn telefoon, zeker met een SGS2 niet, daar heb ik een TV of mijn PC met 24 inch scherm wel voor (en dan heb ik ook véél beter geluid). ;) En nee, geen dumbphone, wel wat idlen (zoals gezegd is het scherm de grootverbruiker) en af en toe eens een berichtje, zij het Notify My Android, danwel GMail, WhatsApp of een SMS.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 02-09-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:25:
[...]
En nee, geen dumbphone, wel wat idlen (zoals gezegd is het scherm de grootverbruiker) en af en toe eens een berichtje, zij het Notify My Android, danwel GMail, WhatsApp of een SMS.
Met af en toe die dingen doen haal je ook onmogelijk 1/3de procent per uur. Dat soort waarden zijn alleen te halen tijdens "echt" idlen, dus de telefoon lekker rustig op tafel laten liggen, scherm uit, niéts doen.

Met af en toe GMailen, Whatsappen en dergelijke kan je nooit en te nimmer 300 uur er mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Brad Pitt schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:29:
Met af en toe die dingen doen haal je ook onmogelijk 1/3de procent per uur. Dat soort waarden zijn alleen te halen tijdens "echt" idlen, dus de telefoon lekker rustig op tafel laten liggen, scherm uit, niéts doen.

Met af en toe GMailen, Whatsappen en dergelijke kan je nooit en te nimmer 300 uur er mee doen.
Zie mijn edit en eerdere berichten, het is overigens niet alleen NEAT ROM installeren en Apolo kernel flashen. :)

Moet zeggen; ik heb het verbruik dan alléén gemeten als de telefoon van de lader was, 's nachts laat ik de telefoon dan wel weer opladen en begint de teller daarna dus weer vrolijk opnieuw. De periodes dat ik gemeten heb, waren elke keer ongeveer 16 uur (dus de tijd van lader af) en dan had ik écht gemiddeld 1% op 3 uur, met bovenstaand gebruik en echt niet alléén idlen. ;) Hoe het verbruik later is, als ik níet zou opladen heb ik geen idee van, 300 uur op 1 accu zal ik dan dus feitelijk ook niet halen nee, aangezien ik de telefoon elke nacht aan de lader doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:36:
Zie mijn edit en eerdere berichten, het is overigens niet alleen NEAT ROM installeren en Apolo kernel flashen. :)
Ik weet hoe het tweaken van een Rom werkt, trust me :)
...aangezien ik de telefoon elke nacht aan de lader doe.
Doe je hem toch niet op de lader? Aangezien de telefoon fluitend 12 dagen mee kan zie ik het nut niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:40:
[...]
Ik weet hoe het tweaken van een Rom werkt, trust me :)
[...]

Doe je hem toch niet op de lader? Aangezien de telefoon fluitend 12 dagen mee kan zie ik het nut niet O-)
Ik geloof er ook weinig van, de mijne met 4.1.2 gebruikt idle met wifi aan +/- 8% in 12 uur, dus zou hij zo'n 6 dagen meegaan met helemaal niets doen dus, maar in de praktijk gebruik ik zo'n 30 á 40% per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Op vakantie zet ik wifi en 3G uit, sync uit en dan gaat hij dus ruim 12 dagen mee, waarbij ik een enkel kort telefoontje pleeg en soms even kijk hoe laat het is. Het kan dus wel.
Brad Pitt schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:40:

Dat is alleen in de situatie dat je je telefoon niet gebruikt, he. Zodra je gaat browsen etc, knalt de acculading naar beneden, zoals gebruikelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:42:
Op vakantie zet ik wifi en 3G uit, sync uit en dan gaat hij dus ruim 12 dagen mee, waarbij ik een enkel kort telefoontje pleeg en soms even kijk hoe laat het is. Het kan dus wel.
? Dat is toch geheel irrelevant? Hij gebruikt de telefoon én haalt twaalf dagen... Da's geheel onmogelijk.
Dat is alleen in de situatie dat je je telefoon niet gebruikt, he. Zodra je gaat browsen etc, knalt de acculading naar beneden, zoals gebruikelijk...
Blijkbaar niet bij iedereen dus. Gebruiken én bizar lage drain it is d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

ThinkPadd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:13:
Ik heb een erg irritant probleem met mijn S2. Soms reageert mijn wifi namelijk niet meer. Dat is dan te zien aan het wifi symbooltje, en het mobiele bereik symbooltje. Die zijn dan allebei grijs. Wifi even aan/uit zetten helpt vaak wel.

Hier een screenshot van als hij er uit ligt. Als ik browser open dan geeft hij niet gelijk een time-out, maar blijft hij oneindig laden.
[afbeelding]

Het vervelende is echter, dat ik niet weet of het door m'n router of door de telefoon komt. Het is ook niet echt te voorspellen wanneer het gebeurt.

Iemand die dit herkent?

Chameleon 3.03 met Jeboo kernel overigens
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn S2, mijn wifi-verbinding valt regelmatig, op willekeurige momenten, weg. Zowel met de laatste stock rom als met Chameleon 3.03 en Jeboo kernel. Aan mijn router lijkt het niet te liggen, aangezien verschillende andere mensen in mijn omgeving geen enkel problemen hebben om de wifi-verbinding vast te houden met allerhande verschillende apparaten. Het probleem is er ook niet altijd geweest maar lijkt ergens in het afgelopen jaar te zijn ontstaan. Een oplossing heb ik helaas ook nog niet gevonden.

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb helaas een probleem met mijn Galaxy s2. Het is namelijk zo dat al mijn eigen gedownloade apps opeens zijn verwijdert, daarnaast is ook de android store app verdwenen. Weet iemand misschien hoe dit mogelijk is?

• ThinkPad
  • Nu online
Speedy_J schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:29:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn S2, mijn wifi-verbinding valt regelmatig, op willekeurige momenten, weg. Zowel met de laatste stock rom als met Chameleon 3.03 en Jeboo kernel. Aan mijn router lijkt het niet te liggen, aangezien verschillende andere mensen in mijn omgeving geen enkel problemen hebben om de wifi-verbinding vast te houden met allerhande verschillende apparaten. Het probleem is er ook niet altijd geweest maar lijkt ergens in het afgelopen jaar te zijn ontstaan. Een oplossing heb ik helaas ook nog niet gevonden.
Ik heb het probleem waarschijnlijk al op kunnen lossen. Ik las ergens op internet dat het aan de WMM instelling van je router kan liggen. Andere apparaten in mijn netwerk hadden net als bij jou geen moeite met het vasthouden van het netwerk.

Ik heb thuis 2 routers, waarvan eentje ingesteld als accespoint om internet in de tuin te hebben. Ik heb op die 2e router WMM uitgezet, en laat m'n telefoon nu daarmee verbinden ipv met m'n hoofdrouter. Het werkt nu al minstens een week zonder problemen. Nu kan het natuurlijk ook dat het sowieso wel werkt met die andere router, maar volgens mij gaf hij daar in het verleden ook wel problemen. Dus ik denk wel dat die WMM instelling het verschil maakt.

Je zou dus kunnen proberen om de WMM instelling op je router uit te zetten. Gevolg daarvan is wel dat de snelheid naar maximaal 54Mbit gaat.

Zie ook mijn post hier: ThinkPadd in "Netgear WNDR3700" (ik heb de WNDR3700 router).

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Weet iemand een goede adblock die ook ads blockt ín een app? Ik zit op een nieuwe rom en gebruik nu adblock plus maar die blockt geen in-app ads...

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is er ook een niet-CM-based ROM met PA-features?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• AllSeeyinEye
Chameleon komt het dichtst bij. Welke features mis je in een Sammy ROM?

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb al een poosje geen Samsung-(based)-rom geprobeerd (dat is Sammy?), maar ik kan niet zonder Phablet-layout (DPI per app kiezen), statusbar-slide om brightness aan te passen, customizable toggles en het uit het geheugen verwijderen van apps in het taken-overzicht (die je ziet als je home ingedrukt houdt).

Ook kan ik niet zonder sipp accounts in de standaard dialer (ik weet niet of dat standaard is tegenwoodig, dat was vroeger voor mij de reden om naar CM-based roms te gaan omdat die de enige was voor de SGS2 op dat moment met ondersteuning daarvoor.)

Verder ben ik wel verknocht geraakt aan het kleurtjes-per-app idee van PA maar dat is geen vereiste. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• AllSeeyinEye
Ik kan niet al je punten beantwoorden, zo heb ik namelijk met sip totaal geen ervaring. Maar de per app dpi heb je al lang op iedere geroote telefoon, namelijk met Xposed framework en de module Xposed App Settings.
Sliden over de statusbalk kan inderdaad niet op Sammy/Samsung based (:)) ROMs, daarvoor is vziw ook geen module. Customizable toggles zijn er dan weer wel in nagenoeg iedere ROM, en anders kan je altijd nog besluiten om de toggles te vervangen door een quicksettings applicatie die in je dropdown staat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/svNtDMnK0aGXzLSnbZzV4X4w/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-09-2013 15:46 ]

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Module? Dat ken ik nog niet, is dat een soort van app die je moet flashen?

Het mooie bij bijv. JellyBAM vind ik wel dat je een one-size-fits-all ROM hebt. Eén keer flashen. Niet eerst rom dan gapps dan kernel dan photosphere-gapp-fix (en dan modules?)

Bedankt voor de tips in ieder geval. :)

edit:

@plaatje, ah heten dat quicksettings :) Dat bedoelde ik met toggles. Die zaten vroeger inderdaad gewoon bovenaan de notificaties.

[ Voor 58% gewijzigd door Sando op 11-09-2013 15:58 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• AllSeeyinEye
Die 'oude' toggles zijn er nog steeds, alleen heb ik ze uit mijn rom (systemUI) verwijderd.

Module, ja. Je installeert een apk die het framework installeert. Reboot. Je installeert modules als apk en die modules passen vanalles aan. Je hebt er bijvoorbeeld ook een theming engine voor die bijvoorbeeld ook met CM themes werkt. Maar ook battery mods, alarm icon aanpassingen, enablers etc.
Zie hier voor een overzicht van de modules: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2327541

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nice! d:)b

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• FeareX
  • Niet online
Zijn er hier weinig Cyanogenmod fans? Ik zag vandaag pas dat CM10.1.3 een RC build heeft (al twee weken!): http://download.cyanogenmod.org/?device=i9100&type=RC

Zojuist even geïnstalleerd, draait prima tot zover! De laatste Cyanogenmod build die ik draaide was CM9 stable. Daar was ik toen altijd erg tevreden mee, lekker clean en goede accuduur :)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

FeareX schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:55:
Zijn er hier weinig Cyanogenmod fans? Ik zag vandaag pas dat CM10.1.3 een RC build heeft (al twee weken!): http://download.cyanogenmod.org/?device=i9100&type=RC

Zojuist even geïnstalleerd, draait prima tot zover! De laatste Cyanogenmod build die ik draaide was CM9 stable. Daar was ik toen altijd erg tevreden mee, lekker clean en goede accuduur :)
Ik draai vrijwel altijd CM of Slimbean, zo nu en dan sammy based roms gebruikt maar ik kom toch weer steeds terug. Momenteel gebruik ik de laatste 10.2 nightly omdat ik graag Dynamic Notifications wil gebruiken.
If you're running Android 4.3, it will make use of the new "NotificationListenerService"-feature introduced in Android 4.3.
CM10.2 is nog niet 100% stabiel, soms verlies ik mijn APN settings en moet ik de S2 rebooten om dit te fixen. Zo nu en dan ook een spontane reboot.

• FeareX
  • Niet online
CM10.2 heb ik een maand(?) geleden geprobeerd. Maar die grafische glitches werd ik binnen 1 middag al gek van, daarom vind ik het wel mooi dat er een release candidate van 10.1 is!

Wat is het nut van dynamic notifications? Uit het filmpje te zien staat z'n scherm altijd aan, is dat dan ook precies wat deze app doet?

• LuckyFu
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:14
Ik heb een klein probleempje, Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn s2 had zat nog op android 2.3.4 ( kernel 2.6.35.7-i9100XXKG1-CL349526 se.infra@SEP-39 #2) CSC: i9100OXAKG1. volgens mij is dit geen NL toestel, want via Kies kon het niet geupdate worden Omdat ik hem graag naar 4.1.2 wilde updaten heb ik dat via Odin gedaan. Ik heb gewoon de Stock firmware gebruikt. verder heb ik helaas geen backups gemaakt.

De update is voorzover ik in odin kon zin goed gegaan, geen foutmeldingen. Als ik nu in de telefoon *#1234# in toets krijg dit te zien:

Phone: i9100XXLS8
CSC: 19100XENLS1

Toestel werkt verder goed, alleen wordt mijn simkaart niet herkend en kan dus ook niet bellen (alleen 112 werkt) Heb verschillende simkaarten gebrobeerd.

Heeft iemand enig idee wat ik eventueel fout heb gedaan en hoe ik dit kan oplossen? Ik heb ergens gelezen dat als de EFS map leeg wordt gemaakt, je zo'n probleem kunt krijgen. Daarin staat je IMEI, MAC-adres etc.. Ik kan trouwens in mijn toestel wel die informatie terug vinden, dus dan zou dat mapje niet leeg gemaakt zijn?

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
@LF Ik zag via een ander forum dat je ondertussen weer op je oude firmware zat.
Mogelijk kun je eerst je CSC aanpassen en dan nog eens met kies proberen:
http://www.droidviews.com...in-samsung-galaxy-phones/
Ik heb dit zelf nog nooit gedaan dus laat je eerst goed informeren.

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Vannacht iets raars gehad.
De telefoon was leeg, dus ging uit (weet niet of hij afsloot of uitviel). Na even aan de lader te liggen schakelde ik hem in... bootloop Onee.. het ging anders. Hij bootte nog wel, maar ik wilde direct daarna even een app terugzetten met Titanium. Ik opende titanium, maar de app lijst bleef leeg :? Ook laadde hij de batch-taken niet. Toen startte ik de telefoon maar opnieuw op en toen... bootloop :(
Hij draaide SlimBean 4.3 build 1, maar kreeg hem met geen mogelijkheid meer opgestart zonder een data-wipe te moeten doen. Had geprobeerd de rom opnieuw te flashen, systeem en cache partitie geformatteerd, maar helaas bleef hij hangen op het slimbean bootlogo totdat ik data wipe deed.

Nu uiteindelijk maar weer terug naar 4.2.2 build 8 (4.3 is momenteel toch best frustrerend vanwege reboots bij roteren scherm).

Komt dit iemand bekend voor? Ik heb eMMC Brickbug Check al gedraaid, maar die passed gewoon.

[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-09-2013 15:12 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Misschien leuk om te weten:
http://download.cyanogenm...?type=stable&device=i9100

Ik ben nu aan het updaten OTA vanuit RC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:49:
Vannacht iets raars gehad.
De telefoon was leeg, dus ging uit (weet niet of hij afsloot of uitviel). Na even aan de lader te liggen schakelde ik hem in... bootloop Onee.. het ging anders. Hij bootte nog wel, maar ik wilde direct daarna even een app terugzetten met Titanium. Ik opende titanium, maar de app lijst bleef leeg :? Ook laadde hij de batch-taken niet. Toen startte ik de telefoon maar opnieuw op en toen... bootloop :(
Hij draaide SlimBean 4.3 build 1, maar kreeg hem met geen mogelijkheid meer opgestart zonder een data-wipe te moeten doen. Had geprobeerd de rom opnieuw te flashen, systeem en cache partitie geformatteerd, maar helaas bleef hij hangen op het slimbean bootlogo totdat ik data wipe deed.

Nu uiteindelijk maar weer terug naar 4.2.2 build 8 (4.3 is momenteel toch best frustrerend vanwege reboots bij roteren scherm).

Komt dit iemand bekend voor? Ik heb eMMC Brickbug Check al gedraaid, maar die passed gewoon.
Bij het restoren vanuit TB moet je in de in de backup folder location (preferences) op de knop 'detect' drukken en daarna op 'whole device'. Staat ook op de site van Slimbean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

FeareX schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:10:
Misschien leuk om te weten:
http://download.cyanogenm...?type=stable&device=i9100

Ik ben nu aan het updaten OTA vanuit RC2.
Eerste stable release voor de S2... Ben benieuwd waarom ze nu wel "stable" kiezen. Problemen met games etc inmiddels gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:22

Arjan A

Cenosillicafoob

Jay-v schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:54:
[...]

Eerste stable release voor de S2... Ben benieuwd waarom ze nu wel "stable" kiezen. Problemen met games etc inmiddels gefixed?
Vanmorgen in RC2 is mijn camera nog gecrashed. Maar gelukkig is er nu Stable, dus dat probleem is de wereld uit 8)7 .

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
De laatste stable was CM9.1. Daar was ik destijds erg tevreden over.

Wat voor problemen zou je qua games aan moeten treffen? Zowel in RC2 als in de stable ben ik niet tegen problemen aangelopen (al heb ik vrijwel alleen maar mn fpse emulator aan gehad voor games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

FeareX schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:09:
De laatste stable was CM9.1. Daar was ik destijds erg tevreden over.

Wat voor problemen zou je qua games aan moeten treffen? Zowel in RC2 als in de stable ben ik niet tegen problemen aangelopen (al heb ik vrijwel alleen maar mn fpse emulator aan gehad voor games).
In voorgaande versies van CM10.1 liepen vrijwel alle 3d games vast na een tijdje spelen. oa Temple Run en Carmageddon bij mijzelf. Had iets te maken met de MALI drivers. In builds van ca 3 weken geleden zat deze bug nog steeds.

• FeareX
  • Niet online
Je hebt (helaas :P ) gelijk! Ik ging het proberen op CM10.1.3 stable, Asphalt 7: prima, Rayman Jungle Run..... ik heb denk ik 1 seconde "gespeeld", daarna liep m'n gehele toestel vast.

Daarna nog de laatste NeatROM geprobeerd, maar dat lockscreen vind ik zo buggy werken (ja daar kan ik me aan storen :X ). Bijvoorbeeld: scherm uit en gelijk weer aan, unlock = scherm uit, daarna gelijk aanzetten dan geen lockscreen maar gelijk je homescreen. Toen had ik alweer zoiets van, ik ga wel weer terug naar stock.

Lang verhaal kort, ik draai weer stock. Ik blijf het jammer vinden dat AOSP based ROM's nooit "af" zijn en je dan uit moet wijken naar stock-based ROM's. Overigens draaide de rest van CM10.1.3 wel als een trein (maar ik speel af en toe graag een spelletje).

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 10:08
Vanochtend een vastloper gehad, en daarna bleef cyanogenmod rondje maar draaien.
Toen wou ik een nieuwe rom flashen en CWM bleef ook maar vastlopen en nu kan ik geen CWM of nieuwe roms via ODIN erop krijgen.
Straks effe een 3 part rom installeren via Odin en als dat ook niet werkt morgen naar de service center in de buurt gaan.

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Verwijderd

Ik draai sinds een paar dagen Slimbean 4.3 (build 1) en heb tot nu toe een stuk of volkomen spontane reboots gehad. Verder gaat de accu voor mijn gevoel sneller leeg.

Op naar de 2e build dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 07:17

H.Boss

Hugo Boss

Draai nu vanilla rootbox 4.2.2.

Draait opzich goed alleen is die een paar keer uitgevallen.

Iemand die een ROM weet die echt stabiel is? Die gewoon geheel bugvrij is, want heb gister echt zoveel verschillende geprobeerd. Maar niks stabiels.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• FeareX
  • Niet online
Als je bugvrij wilt dan heb je nog het meeste kans bij stock-based ROM's. Denk dan aan NeatROM of Chameleon ROM bijvoorbeeld. Cyanogenmod 10.1.3 stable draait ook als een trein, enkel bij games niet zoals Jay-V al aan gaf.

Pagina: 1 ... 114 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.