Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 11:32
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:10:
[...]

Ik begrijp niet waarom je er een andere kernel op wil zetten om hem te rooten, want dat is nergens voor nodig.
Hoe zou jij het dan doen?

want wat ik tot nu toe heb gelezen over het rooten van de telefoon flash je er altijd een andere kernel in

of een custom kernel die rooted is.
of een unsecured kernel wat dat ook mogen zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door ocwil op 24-06-2013 22:36 ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 10:05

Satom

Verzamel ervaringen

ocwil schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:18:
[...]

Hoe zou jij het dan doen?

want wat ik tot nu toe heb gelezen over het rooten van de telefoon flash je er altijd een andere kernel in

of een custom kernel die rooted is.
of een unsecured kernel wat dat ook mogen zijn.
Ik heb altijd een rooted kernal gepakt, die ge-flashed en vervolgens de originele kernel terug ge-flashed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:53
ShadowBumble schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:58:
Ik heb wel een vraagje ik had al tijden de CM 10.1 draaien welke prima draaide maar dacht ach laat ik eens naar de laatste nightly upgraden en sindsdien heb ik last dat de kleuren niet helemaal meer goed zijn heeft iemand anders dit al eens meegemaakt ? Ik kon het ook zo niet via google vinden.
Als ik het goed heb (moest even zoeken op XDA) is dit op te lossen via Instellingen: setting>advanced>screen>scenario>cyanogenmod(default)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 22:00
Tutti-frutti schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:01:
[...]

Ik had nog even de Apollo kernel geprobeerd, maar precies zelfde versnippering in hoge frequenties (ik gebruik het om muziek te spelen in auto, spraak verkeer heb ik weinig last van).
Gisteren de laatste WanamLite maar eens geinstalleerd om te kijken of dit beter gaat. Deze is gebaseerd op de meest recente LSW Jelly Bean firmware. Vanochtend even gebeld in de auto en het lijkt al beter, nu de komende tijd maar even goed checken of het echt beter is. Zat hiervoor op Slimbean 6.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
Satom schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:01:
[...]
Ik heb altijd een rooted kernal gepakt, die ge-flashed en vervolgens de originele kernel terug ge-flashed O-)
Ok op die manier
maar goed dan flash je er toch wel een andere kernel in om hem te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42
Als je een stock 4.0.4 rom (of lager) draait, kan je ook rooten met de Exynos exploit app van Chainfire. Zo heb ik die van mijn moeder geroot om, eenmaal geroot, met mobile odin een andere kernel te flashen.
Inmiddels draait ze overigens netjes op NeatROM lite :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
ik draai 4.1.2 als ik het goed heb
en wil de telefoon alleen maar rooten
en wat ik tot nu toe heb gelezen moet ik dan een andere kernel flashen via recovery modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
ocwil schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:24:
ik draai 4.1.2 als ik het goed heb
en wil de telefoon alleen maar rooten
en wat ik tot nu toe heb gelezen moet ik dan een andere kernel flashen via recovery modus
Nope, via Download modus en Odin/Heimdall

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
Zou je me een linkje kunnen sturen van die tutorial of heb je die zo niet een twee drie
want dan zoek ik zelf wel even

heb zelf gezocht

en wat je zegt is precies het zelfde als wat ik altijden zelf zeg

om te rooten flash je er een andere kernel in...

[ Voor 37% gewijzigd door ocwil op 25-06-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:23
ocwil schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:29:
Zou je me een linkje kunnen sturen van die tutorial of heb je die zo niet een twee drie
want dan zoek ik zelf wel even
Die heb ik je zondag al gegeven.....KLIK

[ Voor 13% gewijzigd door Polster op 25-06-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
dat is idd de link om te rooten met een andere kernel

maar de 2 mensen van vandaag en gister zeggen dat het kan zonder een andere kernel te flashen
dus ik vraag naar die manier omdat ik alles stock wil houden op de root na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
En ik heb aangegeven dat dat alleen op 4.0.4 en lager kan via de Exynos exploit. Het zal verder vast wel via ADB kunnen, maar het niveau van jouw posts over dit onderwerp zouden voldoende reden moeten zijn om daar niet naar te gaan zoeken :)

Het makkelijkst is om met Odin een CFroot kernel te flashen. Dat is een volledig stock kernel + root + busybox en CWM.

[ Voor 20% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-06-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
nee idd dus dan wordt het de link van polster van zondag.

waar ik hierbij problemen had was het vinden van de juiste versie
mijn telfoon is van de versie:
XWLSD

en in de link is de nieuwste versie met dat type
<< 17.04.2013 - PhilZ-cwm6 v4.93.6
XWLSD

maar er is al een nieuwere versie
<< 03.06.2013 - PhilZ-cwm6 v5.06.1
DVLSH (i9100T) - XWLSS - XWLST - XWLSW - DXLSD - XXLSQ (i9100P) - ZSLSJ

mijn vraag is gaat die nieuwste versie ook werken of moet ik de oudere v4.93 gaan gebruiken?

[ Voor 79% gewijzigd door ocwil op 25-06-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:23
Je kunt mogelijk ook de nieuwere gebruiken maar het beste pak je gewoon de XWLSD versie, dan weet je zeker dat je goed zit. De updates hebben alleen maar betrekking op Philz touch recovery.

Eerst de tar.md5 flashen in download mode via Odin. Dan heb je CWM recovery. Daarna de zip versie flashen vanuit CWM recovery om te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
ok dankje wel zal er vanavond na werk even mee aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 22:00
ocwil schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:03:
ok dankje wel zal er vanavond na werk even mee aan de gang
Het makkelijkst is om gewoon via de stock recovery te doen, heb je ook geen ODIN nodig. Zie de instructie in post 3 van de eerder gegeven link bovenaan: "Recovery (.zip) packages instructions - Will also root your phone * recommanded method *" (http://forum.xda-develope...hp?p=31310884&postcount=3)

In het kort: download de signed zip voor de XWLSD versie, zet hem op je externe SD kaart en flash hem via de normale recovery. Klaar is kees. Je hebt een geroote telefoon met PhilZ kernel

[ Voor 11% gewijzigd door wmn79 op 25-06-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
Hey ik heb die manier net uigevoerd in minder dan 5 minuten :)

werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een "klein" probleempje sinds ik 4.1.2 geflasht heb.
Ik gebruik een sim/pin-code en veegpatroon. Nu heb ik er een gewoonte van gemaakt om na het tot 100% opladen de foon te herstarten, dit ging altijd goed maar sinds een paar maanden krijg ik na de herstart niet het scherm voor de sim/pin-code maar gelijk het veegpatroon waardoor ik natuurlijk geen netwerk heb.
Ik herstartte dan nog maar een keer en ging het wel goed, maar vanmorgen moest ik het wel 4x doen waarvan 1x echt uit en weer aan.
Wie herkent dit gedrag en heeft evt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik herken het gedrag. Heb alleen nooit kunnen achterhalen of het een probleem in een ROM, kernel, combinatie of iets anders is. Ik vermoed dat het komt doordat het betreffende process niet of te laat geladen wordt. Ik restart niet zo vaak, dus kan je er niet veel verder mee helpen (ik gebruik nagenoeg altijd hot boot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:54:
Ik herken het gedrag. Heb alleen nooit kunnen achterhalen of het een probleem in een ROM, kernel, combinatie of iets anders is. Ik vermoed dat het komt doordat het betreffende process niet of te laat geladen wordt. Ik restart niet zo vaak, dus kan je er niet veel verder mee helpen (ik gebruik nagenoeg altijd hot boot)
Misschien komt er nog een update waar dit in opgelost is.

PS; Wat is een "hot boot"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik heb er op LSS en LSW sowieso nooit last van gehad.

Met een hot boot reboot je alleen de shell, zodat je niet opnieuw hoeft in te loggen. Is dan ook veel sneller, een reboot duurt slechts enkele seconden. Is volgens mij tegenwoordig in iedere custom ROM toch wel opgenomen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:11:
Ik heb er op LSS en LSW sowieso nooit last van gehad.

Met een hot boot reboot je alleen de shell, zodat je niet opnieuw hoeft in te loggen. Is dan ook veel sneller, een reboot duurt slechts enkele seconden. Is volgens mij tegenwoordig in iedere custom ROM toch wel opgenomen?!
Ik draai alleen stock NL roms, en 30 sec wachten op de herstart vind ik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:50:
Ik heb een "klein" probleempje sinds ik 4.1.2 geflasht heb.
Ik gebruik een sim/pin-code en veegpatroon. Nu heb ik er een gewoonte van gemaakt om na het tot 100% opladen de foon te herstarten, dit ging altijd goed maar sinds een paar maanden krijg ik na de herstart niet het scherm voor de sim/pin-code maar gelijk het veegpatroon waardoor ik natuurlijk geen netwerk heb.
Ik herstartte dan nog maar een keer en ging het wel goed, maar vanmorgen moest ik het wel 4x doen waarvan 1x echt uit en weer aan.
Wie herkent dit gedrag en heeft evt een oplossing.
Uitzetten., batterij er even uit. Aanzetten

Dat werkt bij mij als het heel soms nodig is.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:02:
[...]
Uitzetten., batterij er even uit. Aanzetten

Dat werkt bij mij als het heel soms nodig is.
Gedaan en ging gelijk in 1x goed, afwachten hoe het de komende tijd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Polster schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:23:
Je kunt mogelijk ook de nieuwere gebruiken maar het beste pak je gewoon de XWLSD versie, dan weet je zeker dat je goed zit. De updates hebben alleen maar betrekking op Philz touch recovery.

Eerst de tar.md5 flashen in download mode via Odin. Dan heb je CWM recovery. Daarna de zip versie flashen vanuit CWM recovery om te rooten.
Ik las dat het al gelukt was via de zip versie maar toch nog even een waarschuwing:
Via de Samsung stock download mode + odin kreeg ik (en waarschijnlijk dus iedereen) de yellow triangle en mijn custom rom counter ging van 0 naar 1 :'( Heb het gelukkig weer weg kunnen halen :)
Dus beter meteen de zip versie op externe sd plaatsen en via de stock recovery flashen.
Er wordt ook vermeld dat de zip versie geen yellow triangle geeft. Over de Odin versie staat er helemaal geen vermelding van de yellow triangle en daar was ik ingestonken ;)
(of ik deed nog iets verkeerds?)

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Weer terug op chamelon. maar nu opeens een probleem. System-UI Crashed en soms zie ik geen notificaties zoals het whatsappiconntje of mail in mijn statusbalk.

Deze problemen had ik eerst nooit, kan het zijn omdat ik verkeerd opgeruimd heb tijdens t flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

antidote schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:07:
[...]

Als ik het goed heb (moest even zoeken op XDA) is dit op te lossen via Instellingen: setting>advanced>screen>scenario>cyanogenmod(default)
Sorry voor de late reacties was het hier vergeten maar dit werkte inderdaad :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
Coehinator schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:54:
Weer terug op chamelon. maar nu opeens een probleem. System-UI Crashed en soms zie ik geen notificaties zoals het whatsappiconntje of mail in mijn statusbalk.

Deze problemen had ik eerst nooit, kan het zijn omdat ik verkeerd opgeruimd heb tijdens t flashen?
Ik flash dan meestal eerst een philz kernel, die heeft een "Full Wipe to Install a new ROM" in de recovery mode. Eigen data (zoals foto's, navigatiekaarten etc.) op je interne/externe sd kaart blijven behouden.

Nu is het me gelukt om extra apps in de data/app folder van chameleon v3.0.1 te zippen en die mee te flashen. Ik miste bv vooral een file explorer om apps vanaf de sd kaart te installeren.
Is het nu ook mogelijk om de zimage (kernel) te vervangen voor een andere zimage die compatibel is met deze rom of komt er dan nog meer bij kijken? Ik kom wel vaak kernel flashers tegen (waar je de zimage in stopt en flasht) maar dat zoek ik niet, ik wilde voor mezelf 1 zipfile maken met rom/kernel/apps naar eigen wens (en ik ben hiermee nog een beetje onbekend...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik flashte ook vanaf de philz kernel op een of andere manier, zat volgensmij bij wanamlite. want die had ook een Full wipe to install a new rom. dus dat kan niet fout gegaan zijn. inmiddels terug op stock :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
Ik ondertussen ook. Maar toen ik *#1234# telefoneerde kreeg ik "Unknown CSC". Wat ik ook probeerde, ik moest uiteindelijk terug naar ICS 4.0.3 (XWLPD) om mijn originele CSC weer terug te krijgen, beetje teleurstellend ;) Maar goed, nu loopt de update met Kies naar XWLSD gelukkig weer wel voorspoedig zodat m'n S2 er straks weer fris en fruitig bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05
Noodgedwongen moet ik een tijdje een SGS2 gaan gebruiken. Gezien het toestel al wat ouder is en ik de huidige Quad's gewend bent, wil ik een zo clean mogelijke maar wel goed werkende Android ROM op de SGS2 installeren.

Nu is er enorm veel te vinden op het Internet. En vroeg ik me af of dit dan de beste oplossing is: http://androidcritics.com...-samsung-galaxy-s2-i9100/. Dit is een getunde Nexus ROM voor de SGS2.

Kan iemand mij met dit vraagstuk helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 02-07-2013 13:41 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
De stock roms zijn, in tegenstelling tot AOSP / AOKP / CM nog altijd het meest soepel en bugvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 09:05
CM is toch de meest gebruikte Custom?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens, stock-roms zijn het meest betrouwbaar. Veel mensen hier draaien Chameleon 3.0.3 Een Samsung-based rom met de look & feel van stock-Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Jumpman schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:52:
CM is toch de meest gebruikte Custom?
Ik denk dat voor de I9100 de meest gebruikte custom ROM NEATrom, WanamROM, Chameleon en AllianceROM zijn. Alle vier stock roms en geen AOKP/CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb het idee dat de laatste weeklies van Slimbean (draai nu Slim-i9100-4.2.2.build.6.9-WEEKLY-348) redelijk zuinig zijn qua batterijduur.

Dit is met rom geleverde kernel:

Afbeeldingslocatie: http://computer-tuning.nl/images/SGS2/Screenshot_2013-07-02-16-09-19.pngAfbeeldingslocatie: http://computer-tuning.nl/images/SGS2/Screenshot_2013-07-02-16-23-32.png

Heb hem niet heel intensief gebruikt (34 minuten screen on time), maar wel +/- 45 minuten spotify over bluetooth audio erbij. Draait ook erg stabiel, nog geen vastloper gehad tijdens de afgelopen 10 dagen (deels met 6.8 weekly).

Voor m'n gevoel net zo zuinig als chameleon die ik hiervoor draaide.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Hallo Allemaal,

Ik draai stock JB v4.1.2 XWLSD op mijn SII, rooted via Mobile ODIN root injection. Ik wil graag naar XWLSW. Nu heb ik via Sammobile de XEU XWLSW firmware gedownload. Kan ik daar de zImage (kernel XWLSW) file uithalen en probleemloos flashen over stock XWLSD? Ik bedoel, kan ik zo switchen van XWLSD naar XWLSW zonder problemen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb resurrection remix draaien en sinds een tijd problemen met het updaten van apps. Ik krijg elke keer de melding "onvoldoende opslagcapaciteit". Erg irritant want ik heb ruimte zat. Zelfs na deinstallatie van een grote app (300 mb+).

Schijnt een bug te zijn maar een oplossing heb ik nog niet gevonden, moest de .Odex file verwijderen uit de data/app map. Maar die is er niet.

2e oplossing zou zijn Lucky Patcher te installeren en dan een "verwijder fixes en backups" draaien.

Het lijkt erop dat er 1 app opeens wel geupdate kon worden, maar de rest niet. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:45
Tennisbal schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 20:19:
Ik heb resurrection remix draaien en sinds een tijd problemen met het updaten van apps. Ik krijg elke keer de melding "onvoldoende opslagcapaciteit". Erg irritant want ik heb ruimte zat. Zelfs na deinstallatie van een grote app (300 mb+).

Schijnt een bug te zijn maar een oplossing heb ik nog niet gevonden, moest de .Odex file verwijderen uit de data/app map. Maar die is er niet.

2e oplossing zou zijn Lucky Patcher te installeren en dan een "verwijder fixes en backups" draaien.

Het lijkt erop dat er 1 app opeens wel geupdate kon worden, maar de rest niet. Iemand een oplossing?
Hier heb ik al tijden last van! (op de leaked 4.1 ROM eind vorig jaar, van Samsung zelf) Een aantal apps waren hierdoor niet te installeren. Nooit echt een ramp geweest, maar de laatste update van Whatsapp gaf ook de melding dat er onvoldoende opslagcapaciteit was en dat vond ik wel een beetje vervelend.

Jou tweede oplossing heb ik zojuist een kans gegeven, en dit heeft het voor mij (voorlopig?) opgelost! Whatsapp kan weer geupdated worden, en apps waarvan de installatie voorheen voor problemen zorgde, staan nu werkend op m'n toestel!
Ik hoop dat die laatste oplossing voor jou ook gaat werken, anders wil ik je iig bedanken :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de standaard mail-app 1 account van mijn eigen domein gezet en laat die om het uur syncen wat prima werkt. Eens in de paar weken leeg ik de prullenbak, maar het probleem is dat na een aantal dagen/weken die verwijderde mailtjes weer opnieuw binnenkomen?
Ik heb het account al eens verwijderd en weer opnieuw aangemaakt en dan gaat het weer een paar maandjes goed totdat het weer gebeurt.
Ik gebruik datzelfde acc ook op mijn PC en beiden laten de mail op de server staan.
Op de PC komt de mail nooit opnieuw binnen maar wel op mijn S2 (4.1.2), weet iemand waarom? bug misschien?
Ik gebruik als protocol POP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Richh schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:39:
[...]

Hier heb ik al tijden last van! (op de leaked 4.1 ROM eind vorig jaar, van Samsung zelf) Een aantal apps waren hierdoor niet te installeren. Nooit echt een ramp geweest, maar de laatste update van Whatsapp gaf ook de melding dat er onvoldoende opslagcapaciteit was en dat vond ik wel een beetje vervelend.

Jou tweede oplossing heb ik zojuist een kans gegeven, en dit heeft het voor mij (voorlopig?) opgelost! Whatsapp kan weer geupdated worden, en apps waarvan de installatie voorheen voor problemen zorgde, staan nu werkend op m'n toestel!
Ik hoop dat die laatste oplossing voor jou ook gaat werken, anders wil ik je iig bedanken :)
Relaxt dat het opgelost is bij jou! Het werkte bij mij redelijk, uiteindelijk kreeg ik alle updates erop met veel gekloot. Maar vandaag waren er 5 updates die weer niks deden. Erg onhandig.

Welke optie heb jij precies gekozen? via toolbox alleen "verwijder fixes and backups (om app te updaten)" of nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik draai nu stock 4.1.2 en wil over op Chameleon 3.0.3. Hiervoor heb ik gegoogled en deze thread doorgenomen, maar door conflicterende berichten weet ik niet precies hoe ik dit moet bewerkstelligen.

Volgens mij moet ik het volgende scenario doorlopen:

1. rooten (waarmee is dit het simpelst)
2. opstarten in CWM (welke meekomt door rooten) en Chameleon 3.0.3 zip installeren

Klopt deze aanname? Maakt het uit waarmee ik root? CF-Root, Siyah, Jeeboo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

kavorka schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:23:
1. rooten (waarmee is dit het simpelst)
CF-Root, Siyah, maakt eigenlijk allemaal niks uit.
kavorka schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:23:
2. opstarten in CWM (welke meekomt door rooten) en Chameleon 3.0.3 zip installeren
  • Opstarten naar CWM recovery
  • Wipe data/factory reset
  • Wipe cache
  • Eerst Chameleon 3.0.2, daarna 3.0.3 (3.0.3 is alleen een update voor 3.0.2)
Misschien is de wipe niet noodzakelijk, maar het is in de meeste gevallen wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
Jay-v schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:57:
[...]

CF-Root, Siyah, maakt eigenlijk allemaal niks uit.

[...]
  • Wipe cache
Misschien is de wipe niet noodzakelijk, maar het is in de meeste gevallen wel aan te raden.
Bedankt, het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
Jay-v schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:57:
[...]
  • Wipe cache
Voor de dagelijkse flashers wellicht een domme vraag, maar ik neem het risico toch maar:
Ik neem aan dat ik met die wipe data/factory reset al mijn data en instellingen, behalve wat ik op mijn externe SD kaart heb staan, kwijt ben. Dat betekent dat ik alles opnieuw moet gaan instellen. Ik krijg de indruk dat sommigen hier bijna dagelijks een nieuwe ROM installeren - zit je dan iedere keer eerst een halve ochtend je telefoon en alle apps weer goed in te stellen? Of blijven de instellingen van de apps wel gehandhaafd en hoef je alleen je systeeminstellingen opnieuw te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:28
Tutti-frutti schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:30:
Ik heb het idee dat de laatste weeklies van Slimbean (draai nu Slim-i9100-4.2.2.build.6.9-WEEKLY-348) redelijk zuinig zijn qua batterijduur.

Dit is met rom geleverde kernel:

[afbeelding][afbeelding]

Heb hem niet heel intensief gebruikt (34 minuten screen on time), maar wel +/- 45 minuten spotify over bluetooth audio erbij. Draait ook erg stabiel, nog geen vastloper gehad tijdens de afgelopen 10 dagen (deels met 6.8 weekly).

Voor m'n gevoel net zo zuinig als chameleon die ik hiervoor draaide.
Ja, ik heb nu de 7 build, merk dat de batterij nu idd erg lang mee gaat!
Deze nieuwe versie schijnt nogal wat werk in te hebben zitten qua optimalisaties ... gebruik ook slimrom ... veruit de beste rom wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
asvogel schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:37:
[...]

Voor de dagelijkse flashers wellicht een domme vraag, maar ik neem het risico toch maar:
Ik neem aan dat ik met die wipe data/factory reset al mijn data en instellingen, behalve wat ik op mijn externe SD kaart heb staan, kwijt ben. Dat betekent dat ik alles opnieuw moet gaan instellen. Ik krijg de indruk dat sommigen hier bijna dagelijks een nieuwe ROM installeren - zit je dan iedere keer eerst een halve ochtend je telefoon en alle apps weer goed in te stellen? Of blijven de instellingen van de apps wel gehandhaafd en hoef je alleen je systeeminstellingen opnieuw te doen?
Mwah, dagelijks is overdreven, maar in twee jaar tijd heb ik nu denk ik zo'n 50 x geflashed. Systeemapps restore ik nooit. Gebruiker apps en data restore ik alleen als ik van Sammy naar Sammy ROM of van CM naar CM rom ga. En ja, soms werkt een app daarna niet lekker, maar da's een kwestie van gewoon de data van die app clearen en alsnog opnieuw invullen.

Al met al kost een nieuwe ROM flashen me een half uurtje, waarbij de eerste 10 minuten in beslag genomen worden door het maken van een backup van de huidige ROM. Vanaf de installatie is het:

- Wifi
- Gmail account, en op dat moment staat terug: alle Google settings, inclusief wallpaper, contacten, ringtones, agenda items, gebruiker apps
- Exchange account
- Gebruiker data terugzetten
- restore van de interne backup van Nova, waarmee ook de widgets terug staan.

klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Draai al maanden naar tevredenheid Slimrom, op dit moment build 6.2. Met deze, maar ook met alle vorige buils, ervaar ik wegvallende 3G en WiFi verbinding, om de zoveel tijd.

In de release notes van build 7 zie ik "use opensource RIL and SamsungExynos4RIL class", zijn er inmiddels ervaringen bij jullie of dit bovenstaande probleem wellicht verhelpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:22
Goedemorgen allemaal.
Door wat problemen met Neatrom en doordat ik ben overgestapt naar Tele2, ben ik opzoek naar een nieuwe rom.
Mijn "eisen" zijn: stockrom look en nationale roaming.
Wat is volgens jullie een goede rom met die eisen? Heb zelf gezocht maar krijg geen rom gevonden die naar mn wensen is.
Hartelijk dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:06

Gallus

Cheesy

Mijn S2 laat me momenteel in de steek. Ik kom bij het booten niet meer voorbij het 'Samsung Galaxy SII-logo)'. Het toestel was nooit eerder geroot of voorzien van een andere firmware dan die ik automatisch kreeg van Samsung (KIES / OTA). Ben dus nooit eerder in dit topic geweest. ;-)

Ik heb geprobeerd om in het recovery menu te komen (volume-up, home, power), maar dat lukte helaas niet.

Ook heb ik geprobeerd om in het 'ODIN-menu' te komen en dat lukte wel. Vervolgens heb ik http://gathering.tweakers...message/39918433#39918433 gevolgd om de stock JB firmware opnieuw te installeren. Dat verliep op zich succesvol.

Helaas kom ik nog steeds niet door de boot heen... Ik kom nu wel een klein beetje verder bij mijn poging om in het recovery menu te komen (volume-up, home, power). Op een gegeven moment verdwijnt het eerste logo uit beeld (power heb ik dan al losgelaten) en verschijnt het Android-poppetje met dat draaiende blauwe blokje in z'n buik. Na een paar seconden reboot het toestel en blijf ik weer in het logo hangen...

Heeft er iemand nog suggesties? Ik weet even niet wat ik verder nog moet proberen...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:15
Met Odin de CWM Recovery erop proberen te flashen? Dan kijken of je met root wel erdoor komt. Met alleen CWM flash je nog niet je hele stock ROM. En wellicht fix je zo wel dat je in het recovery menu kunt, waar je eventueel wat zaken kunt wipen (normaal, bij custom ROMs zou ik zeggen dat je een factory reset moet uitvoeren).

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
JBS schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:35:
Draai al maanden naar tevredenheid Slimrom, op dit moment build 6.2. Met deze, maar ook met alle vorige buils, ervaar ik wegvallende 3G en WiFi verbinding, om de zoveel tijd.

In de release notes van build 7 zie ik "use opensource RIL and SamsungExynos4RIL class", zijn er inmiddels ervaringen bij jullie of dit bovenstaande probleem wellicht verhelpt?
Bij mij heeft het iig geholpen. Had wel wat GPS-problemen de laatste paar builds, maar dat is met de laatste weekly ook gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Upquark schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:43:
[...]

Bij mij heeft het iig geholpen. Had wel wat GPS-problemen de laatste paar builds, maar dat is met de laatste weekly ook gefixt.
Bij mij is het ook stukken beter, hoewel het nog heel af en toe gebeurt dat WiFi/3G eruit vliegt. GPS gebruik ik eigenlijk nooit, dus kan daar niets over zeggen. Draai overigens weekly 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Welke stappen voeren jullie uit om naar een nieuwe build van Slimrom te gaan? Ik zie er tegenop om na iedere update weer mijn hele telefoon in te moeten stellen, zoals wanneer je er een nieuwe ROM opzet, maar misschien is dat bij de Slimrom-updates niet nodig? Ik zit nu nog op build 6 official.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Anakha schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:14:
Welke stappen voeren jullie uit om naar een nieuwe build van Slimrom te gaan? Ik zie er tegenop om na iedere update weer mijn hele telefoon in te moeten stellen, zoals wanneer je er een nieuwe ROM opzet, maar misschien is dat bij de Slimrom-updates niet nodig? Ik zit nu nog op build 6 official.
Even daargelaten dat ik Slimrom zelf niet gebruik, wat heb je voor exotische dingen op je telefoon staan dat het instellen iets is waar je tegenop ziet? Ik ben na een wipe in een kwartiertje up and running:

- Google account invullen en contacts, wifi points, bluetooth connecties, browser voorkeuren en history, wallpaper en apps zijn terug
- Vanuit de nandroid backup zet ik vervolgens van alle gebruiker apps de data in een keer terug
- Exchange account even invullen

Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Anakha schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:14:
Ik doe alleen maar even cache+dalvik cache wipen, en dan flashen. Zolang je bij dezelfde rom blijft, werkt dit volgens mij altijd wel, tenzij anders vermeld natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Upquark schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:37:
[...]
Ik doe alleen maar even cache+dalvik cache wipen, en dan flashen. Zolang je bij dezelfde rom blijft, werkt dit volgens mij altijd wel, tenzij anders vermeld natuurlijk...
Dank voor je reactie - update gedaan en dat werkt zoals je zegt prima. Ik was bang dat ik dan allerlei instellingen o.i.d kwijt zou zijn, maar dat blijkt inderdaad niet zo te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:06
Net Slimbean 7.8 geflashed maar krijg totaal geen fix met de gps, iemand die dit probleem ook heeft ?

[ Voor 82% gewijzigd door douwe.nl op 30-07-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Vreemd probleempje:

Draai Slimbean 7.8 weekly 24

1. Ik had de build.prop aangepast om fast dormancy uit te zetten, vanwege bepaalde wakelock (met es file explorer note pad, geen typos oid).
2. reboot telefoon -> boot niet meer en blijft hangen op slimbean bootlogo.
3. dalvik cache / cache wipe -> maakt geen verschil
4. in cwm adb verbinding vanaf pc gemaakt en originele build.prop terug gezet + cache+dalvik wiped -> boot niet eens door naar slimbean bootlogo, na S2 logo gaat hij op zwart
5. fix permissions dan maar misschien? -> helaas nogsteeds op zwart
6. reflash van slimbean rom (zelfde versie)+ cache+dalvik wipe -> blijft weer hangen op slimbean bootlogo zoals in (2)
7. modem ook maar reflashed + slimbean rom ook weer + cache+dalvik wipe -> nogsteeds hangend zoals in (2)

Wat zou hier nog aan de hand kunnen zijn dat hij blijft hangen op slimbean boot logo? Factory reset heb ik dus nog niet gedaan, dat zal het vast wel fixen. Maar misschien herkent iemand het issue en kan het minder rigoreus opgelost worden...

edit: Heb inmiddels maar gewiped.. loste het probleem inderdaad op. Blijf het wel vreemd vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 31-07-2013 14:23 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

JellyBam 9.2.0 werkt wel met Dorimanx 9.35.
Zonder die laatste kernel werkt JellyBam niet, daarom geeft de updater aan dat 9.1.2 de laatste versie is.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/n71/1000508_10151733075411866_258323475_n.jpg

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 13:21

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik draai al een tijdje Chameleon 3.0.3 Hybrid (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1847600).
Alleen één ding irriteert me mateloos: Ik kan geen NL woordenboek op dat ding krijgen. Alle teksten zijn rood onderlijnd en hij vraagt bij elk woord of ik het wil toevoegen aan mijn woordenlijst.

Ik heb alle opties binnen Android al geprobeerd om de NL correctie erin te krijgen, maar zonder resultaat. Het alternatief is autocorrect/-suggest uit te zetten en dat wil ik niet.

Heeft iemand een oplossing? Ik heb al wel een nl_general.dict kunnen vinden, maar heb geen idee waar ik die kan plaatsen in het Android systeem (ik ben bekend met ADB, shell etc).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 12-09 17:54
Beter toetsenbord gebruiken? Swiftkey (als je niet veel om privacy geeft) bijvoorbeeld :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik draai nu sinds gisteren CM 10.2 (Android v4.3) ondanks dat ik geen fan ben van CM.
Draait best soepel moet ik zeggen. En ben nog niet tegen rare dingen aangelopen maar dat komt door de korte tijd waarop ik het nu aan het testen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 13:21

Arjan A

Cenosillicafoob

Aan het keyboard ligt het niet, want het verschijn ook in apps gewoon bij teksten die je neit kan wijzigen.
Anyway, ik ga weer terug naar CM. Ik had deze ROM eigenlijk alleen maar erop gezet voor de snellere GPS in het buitenland... (en ik ben inmiddels weer terug)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Google Now nu minder relaxed?

Vroeger (Android 4.0) kon ik zeggen: Remind me to [iets] in x [minutes|hours], en dit werd altijd een reminder.
Maar nu (Android 4.2) wordt een groot deel van deze acties een google-zoekopdracht. Weinig logica.

Voorbeeld.
Remind me to pick up my brother in 40 minutes.
Reminder. Geen probleem.
Remind me to check the oven in 10 minutes.
En nu krijg ik opeens google-zoekresultaten. Wth?

Ik google NOOIT met Google Now. Ik wil gewoon reminders setten en maps- of wikipedia-gerelateerde vragen stellen. Wat is up met 'remind me to'?

Ik heb een aantal keer geROMhopped dus ik weet niet precies waar deze wijziging is geintroduceerd.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:55
Arjan A schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:11:
Aan het keyboard ligt het niet, want het verschijn ook in apps gewoon bij teksten die je neit kan wijzigen.
Anyway, ik ga weer terug naar CM. Ik had deze ROM eigenlijk alleen maar erop gezet voor de snellere GPS in het buitenland... (en ik ben inmiddels weer terug)
Vreemd. Ik heb die ROM ook, en nergens last van. Wel Swiftkey zoals hierboven al genoemd werd.

GPS sneller maken was ook een app voor, die stelde de correcte NTP server in voor jouw land. FastFix oid heet ie (blauw icoontje)

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Arjan A schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:03:
Ik draai al een tijdje Chameleon 3.0.3 Hybrid (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1847600).
Alleen één ding irriteert me mateloos: Ik kan geen NL woordenboek op dat ding krijgen. Alle teksten zijn rood onderlijnd en hij vraagt bij elk woord of ik het wil toevoegen aan mijn woordenlijst.

Ik heb alle opties binnen Android al geprobeerd om de NL correctie erin te krijgen, maar zonder resultaat. Het alternatief is autocorrect/-suggest uit te zetten en dat wil ik niet.

Heeft iemand een oplossing? Ik heb al wel een nl_general.dict kunnen vinden, maar heb geen idee waar ik die kan plaatsen in het Android systeem (ik ben bekend met ADB, shell etc).
Ik had dit probleem ook, en heb toen het toetsenbord van cm9 geïnstalleerd en de orginele gefreezed.

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ik had met slimbean enorm battery verbruik, cm10 geflashed en weer veel battery verbruik, nu heb ik wakelock detector er op gezet maar snap er niet zo heel veel van eigenlijk.

Wat zegt de info die wake lock detector geeft...

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/xm25u9.png

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2heapz9.png

Facebook houd 'm bezig ? De instellingen heb ik al nagekeken en daar ligt het niet aan, locatie is uit, sync is uit, chat is uit, meldingen uit...

Zie net ook dat scherm aan tijd op 57 minuten staat, lijkt me ook wat raar...

[ Voor 7% gewijzigd door douwe.nl op 07-08-2013 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Een uur scherm aan zonder dat je het touchscreen gebruikt zou zo'n 10 a 15% moeten kosten.
Facebook kan, ook zonder sync en meldingen, we degelijk je telefoon goed wakker houden / batterij drainen. Zelf heb ik Facebook greenified.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ik zal dat greenify eens proberen dan, het is pas sinds ik slimbean geprobeerd heb, normaliter heb ik eind vd dag zo'n 30% over nu haal ik het eind niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
douwe.nl schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:00:
Ik zal dat greenify eens proberen dan, het is pas sinds ik slimbean geprobeerd heb, normaliter heb ik eind vd dag zo'n 30% over nu haal ik het eind niet eens...
Probeer eens een dag ( of 2 ) zonder Facebook ?
De-installeren en dan controleren hoe de accuspanning zich houdt ?

( ik had nl ook zo'n drain, maar het verwijderen van "boosdoeners" leverde niets op, accu was gewoon "op")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sando schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:17:
Google Now nu minder relaxed?

Vroeger (Android 4.0) kon ik zeggen: Remind me to [iets] in x [minutes|hours], en dit werd altijd een reminder.
Maar nu (Android 4.2) wordt een groot deel van deze acties een google-zoekopdracht. Weinig logica.

Voorbeeld.
Remind me to pick up my brother in 40 minutes.
Reminder. Geen probleem.
Remind me to check the oven in 10 minutes.
En nu krijg ik opeens google-zoekresultaten. Wth?

Ik google NOOIT met Google Now. Ik wil gewoon reminders setten en maps- of wikipedia-gerelateerde vragen stellen. Wat is up met 'remind me to'?

Ik heb een aantal keer geROMhopped dus ik weet niet precies waar deze wijziging is geintroduceerd.
Staat Google now wel "aan"? Volgens mij gebruik je namelijk alleen maar Google search. Reminders werken hier perfect op 4.2 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
douwe.nl schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 06:23:
Ik had met slimbean enorm battery verbruik, cm10 geflashed en weer veel battery verbruik, nu heb ik wakelock detector er op gezet maar snap er niet zo heel veel van eigenlijk.

Wat zegt de info die wake lock detector geeft...

[afbeelding]

[afbeelding]

Facebook houd 'm bezig ? De instellingen heb ik al nagekeken en daar ligt het niet aan, locatie is uit, sync is uit, chat is uit, meldingen uit...

Zie net ook dat scherm aan tijd op 57 minuten staat, lijkt me ook wat raar...
Kernel kan ook veel uitmaken. Ik heb Chameleon ROM (even maar boven scollen), met bijbehorende kernel, en daar red ik makkelijk anderhalve dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Jay-v schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:17:
[...]

Staat Google now wel "aan"? Volgens mij gebruik je namelijk alleen maar Google search. Reminders werken hier perfect op 4.2 namelijk.
Yes, staat aan. Het werkt ook wel, maar de helft van de tijd heeft Google Search precedence over Google Now (of wat de reminders e.d. ook verschaft), en het is toch raar dat bepaalde commando's uitgevoerd worden en tegelijk soortgelijke commando's gewoon een zoekopdracht worden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douwe.nl schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 06:23:
Ik draai Slimbean al een tijd, steeds geupdate en had met build 7 opeens (en voor het eerst) een accu drain. Probeerde Chameleon even maar stoorde mij eraan dat ik niet meer diagonaal kon schuiven in m'n browser (Boat Browser). Of daar een oplossing voor is of dat het wat anders was weet ik niet, had geen zin om daar aandacht aan te besteden.

Daarna weer terug naar Slimbean (weekly 7.8) en die draaide weer perfect. In de tussentijd op build 8 en niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
M'n broertje heeft nu ook een S2.

Wil er de Chameleon 3.03 ROM met Jeeboo kernel op flashen.

Maar hoe gaat dat ook alweer :$ ? (kan je merken hoe snel je zo iets vergeet, aangezien ik het nog geen 2 maand terug bij m'n eigen S2 gedaan heb).

Hij is nu compleet stock. Eerst rooten denk ik? En dan via CWM de zip installeren vanaf SD ? Of kan ik direct de ROM erop knallen via de Samsung recovery?

Al gevonden :) Deze: http://www.telefoonrooten...galaxy-s2-root/#jellybean en dan gewoon via CWM de 2 zipjes flashen.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:48:
[...]

Ik draai Slimbean al een tijd, steeds geupdate en had met build 7 opeens (en voor het eerst) een accu drain. Probeerde Chameleon even maar stoorde mij eraan dat ik niet meer diagonaal kon schuiven in m'n browser (Boat Browser). Of daar een oplossing voor is of dat het wat anders was weet ik niet, had geen zin om daar aandacht aan te besteden.

Daarna weer terug naar Slimbean (weekly 7.8) en die draaide weer perfect. In de tussentijd op build 8 en niks te klagen.
Ik zit nu op CM10.1 en heb dezelfde drain issues, met greenify heb ik alle niet essentiele zaken greenified en het lijkt niks beter te zijn geworden.

Ik pak vanavond de accu van de S2 van m'n vriendin en kijk wat over night trekt, misschien is het dan toch de accu...

Wat ook opvalt is dat het toestel direct aan gaat als je de accu er weer in doet, dit war voorheen niet zo...

-----

Weer een nacht verder. Nu met de accu van de S2 van m'n vriendin op 100% gaan slapen en weer terug gelopen naar 61%

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/sv6wix.png

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/292a6ie.png

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2q2r34l.png

GTALK en Alarm manager zijn de 2 grootste wakker houders lijkt het zo, 177x 3 sec lijkt veel maar ik zou het niet weten, misschien is dit wel heel normaal ?

Het moge duidelijk zijn dat de 22u 20m op accu ook niet correct is maar je ziet het einde van de grafiek wel heel netjes aflopen in de periode dat ik sliep.

[ Voor 29% gewijzigd door douwe.nl op 09-08-2013 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Verkeerde topic, maar het Galaxy S topic is gesloten.

Een vriend van me heeft tijdens een kiesupdate zijn telefoon gebrickt. Ik kan hem wel in download mode zetten.
Hoe kan ik zijn galaxy S nu alsnog rooten en met custom firmware weer werkend krijgen?
De manieren die ik via google vindt zeggen dat ik hem in usb debug mode moet zetten en de firmware versie moet vinden, dit kan niet aangezien de telefoon niet meer opstart. Kan het ook gewoon met odin?

Nogmaals excuus voor verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:47

TRaSH

koffie ?

hij is toch al gebrickt zeg je gewoon doen,
moet volgens mij ook geen probleem zijn ik vergeet het ook nog wel eens na een full wipe en fresh install

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Nou, vanmorgen om 0700 het toestel van de lader gehaald, vandaag normaal gebruikt en hij zit nu op 20% een hele verbetering maar het toestel van mijn vriendin zat net nog op 65%... Ook om 0700 van de lader gegaan en draait ook op de laatste CM, tevens zit mijn accu nog in haar toestel.

Scherm en android tijd vergeleken en ze had op beide een hogere tijd staan.

Ook reset mijn accu monitor app niet als ik hem van de lader haal, hij blijft maar doorlopen, zit nu dus op 1 dag en 22 uur op lading volgens die app maar dat kan nooit...

Iemand nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Ik slaag er ineens niet meer in een ROM deftig te installeren....
Alles wat ik probeer mislukt. Bvb die Illusion Rom .... zit dan vast op startscherm. Probeer ik weer een andere, bvb die superNexus rom voor galaxy s2 .... zit ik vast op het laadscherm van de ROM (gekleurde en geanimeerde X).

Gelukkig kan ik steeds wel een saaie stock rom (4.0.4) installeren via ODIN die ik ergens vond op sammobile....

Kan er iets loos zijn met mijn toestel? Ik bedoel, het enige dat je kan doen is toch telkens "wipe cache/dalvik/factory reset", eventueel een format system en cahce, en dan install rom from zip ....

Pfff, hangt mij de keel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
@douwe, schakel eens auto sync (van je account(s)) en je wifi uit?

@SideShow, eventueel ook nog een format preload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douwe.nl schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:49:
Nou, vanmorgen om 0700 het toestel van de lader gehaald, vandaag normaal gebruikt en hij zit nu op 20% een hele verbetering maar het toestel van mijn vriendin zat net nog op 65%... Ook om 0700 van de lader gegaan en draait ook op de laatste CM, tevens zit mijn accu nog in haar toestel.

Scherm en android tijd vergeleken en ze had op beide een hogere tijd staan.

Ook reset mijn accu monitor app niet als ik hem van de lader haal, hij blijft maar doorlopen, zit nu dus op 1 dag en 22 uur op lading volgens die app maar dat kan nooit...

Iemand nog tips ?
Ja, Slimbean een dag proberen. Ik besteed geeneens meer tijd aan problemen, dan wissel ik gelijk van rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Heh, eindelijk gelukt en die supernexus rom kunnen installeren...
Weet niet zeker als het iets met die format preload te maken heeft, want heb het toch nog steeds enkele keren moet proberen...

Lijkt steeds meer en meer problemen te geven die custom roms .... :s

Toch bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Norman: Autosync is uit, wifi kan ik proberen ja maar heb ik eigenlijk nog nooit als drain ervaren.. :S

Sirius: Slimbean heb ik 3 dagen terug gehad en dat was ook drama, ik kijk wel weer ff naar wat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Nou, die supernexus rom bevalt me niet super iig. Zeer minimalistisch, in dit geval is dit slecht want er zijn bijna geen opties ... :s Ik kan zelfs geen battery percentage tonen .... Verder wil de GPS niet locken ....
Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

SideShow schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:56:
Heh, eindelijk gelukt en die supernexus rom kunnen installeren...
Weet niet zeker als het iets met die format preload te maken heeft, want heb het toch nog steeds enkele keren moet proberen...

Lijkt steeds meer en meer problemen te geven die custom roms .... :s

Toch bedankt !
Zou het te maken kunnen hebben met de geinstalleerde modem? Ik weet niet of er bepaalde modems niet lekker werken met 4.X versies, waardoor bijvoorbeeld Samsung's eigen 4.0.4 wel goed draait? Of misschien soort mounting issue in geval je een microsd kaart gebruikt?

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-08-2013 13:28 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
Sideshow misschien is het eens tijd voor een schone lei ;)
Wipe, format & reset to factory via de stock kernel en firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Zo doe ik het toch steeds voor ik een nieuwe rom installeer.
Verder wil mijn PC op geen enkele manier nog het toestel herkennen als opslagmedium ... 8)7

*edit: heb nu de nieuwe ressurection remix succesvol kunnen installeren, maar van de play store is er geen spoor. Ook van "accounts & sync" is er geen spoor. Kan dit te maken hebben met het feit dat ik voor die supernexus rom manueel de gapps moest erop zetten ofzo?

Nondedju, het eerste jaar dat ik mn phone had, was het rompje installeren en alles werkte - hedentendage blijkt dit niet meer het geval te zijn

[ Voor 102% gewijzigd door SideShow op 11-08-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
douwe.nl schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 07:22:
Norman: Autosync is uit, wifi kan ik proberen ja maar heb ik eigenlijk nog nooit als drain ervaren.. :S

Sirius: Slimbean heb ik 3 dagen terug gehad en dat was ook drama, ik kijk wel weer ff naar wat anders :P
Ben je toevallig overgestapt van vaste internetprovider? Toen ik overstapte van Tele2 naar Ziggo en dus het Wifi-modem van Ziggo moest gebruiken, liep mijn telefoon als een malle leeg. Als work-around heb ik nu Wifi uitstaan als scherm van de S2 uit is. Met Wifi aan neemt hij zo tussen de 8% en 12% per uur, terwijl dit met het Tele2-modem maximaal 1% per uur was. Ik zou overigens bij god niet weten hoe dit komt, heb al wat gezocht op internet, maar heb nog geen duidelijkheid.

Ik heb een databundel van 600 MB dus kleine achtergrondtaakjes die hij de hele dag door doet en waarvoor wat bytes verstuurd moeten worden gaan verder prima en drukken mijn bundel amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Nee heb al jaren de zelfde provider, ik zal vanavond een proberen wat hij doet met WIFI uit.

Heb iig 3 roms gedownload om te proberen dus kan weer ff voort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douwe.nl schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:15:
Nee heb al jaren de zelfde provider, ik zal vanavond een proberen wat hij doet met WIFI uit.

Heb iig 3 roms gedownload om te proberen dus kan weer ff voort :P
Wat ging er niet goed met Slimbean dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Drain is begonnen toen ik slimbean geflasht had een week ofzo terug.... daar voor eind vd dag (2200/2300) ongeveer 30% over daar na 1800 al bijna leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eens een van die roms een dag moeten draaien enkel met noodzakelijke apps (ik denk aan mail/ sms/ agenda/ whatsapp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

SideShow schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:21:
Nondedju, het eerste jaar dat ik mn phone had, was het rompje installeren en alles werkte - hedentendage blijkt dit niet meer het geval te zijn
Dan moet je een Samsung Based Rom nemen. Da's gewoon hetzelfde als toen ;-).

CM heeft goede ROMs met leuke opties en ze zien er te gek uit (als je van Stock houdt dan), maar ik bleef kleine issues houden met bijv. Bluetooth, dus uiteindelijk kom ik altijd weer terug naar Samsung ROMs (meestal Omega, of Wanam).
Het is ook iets meer werk qua installatie, maar volgens mij niet bijster veel meer dan gApps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Zal ik op letten.
In ieder geval lijkt de nieuwste ressurection wel top. Voelt snel aan, batterijgebruik valt goed mee en gps lockt binnen de 5 seconden.
/blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:49:
Je zou eens een van die roms een dag moeten draaien enkel met noodzakelijke apps (ik denk aan mail/ sms/ agenda/ whatsapp).
Ik heb nu codename lungo draaien, zeer kale rom en nog op de 60% de tijd op accu slaat ook nergens op, dit was zon 7 uur weer. Ander probleem is dat ik met gps tester wel maximaal satellieten zie maar de navigatie niks doet. Ergens denk ik dat dat ding gewoon koek koek is geworden :P

Scherm aan tijd 12 min en nog zo veel trekken...

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/t02mpl.png

De accu grafiek.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2rot37n.png

Dit zijn alle apps die er op staan...

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/29fwkd3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

douwe.nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 06:06:
[...]

Ik heb nu codename lungo draaien, zeer kale rom en nog op de 60% de tijd op accu slaat ook nergens op, dit was zon 7 uur weer. Ander probleem is dat ik met gps tester wel maximaal satellieten zie maar de navigatie niks doet. Ergens denk ik dat dat ding gewoon koek koek is geworden :P

Scherm aan tijd 12 min en nog zo veel trekken...

[afbeelding]

De accu grafiek.

[afbeelding]

Dit zijn alle apps die er op staan...

[afbeelding]
Accu grafieken kan wel pas vertrouwen als je een volledige ontlaad+laad cyclus hebt gedaan.
Je hebt ook al een andere accu getest lees ik, ook daar complete laadcyclus mee doorlopen?

Zo ja (x2), dan kan het een hardware issue zijn. Bijvoorbeeld dat een geheugenblock niet goed leesbaar is, dan draint hij ook omdat (bijv) mediaserver het geheugen maar blijft proberen te lezen. Als je een microsd kaartje gebruikt, probeer die eerst eens te verwijderen. Of ergens sluiting...
Wat ook opvalt is dat het toestel direct aan gaat als je de accu er weer in doet, dit war voorheen niet zo...
En verder.. kijk naar better battery stats. Geeft zoveel meer informatie. Edit: oh je gebruikt ook al wld, weet niet of die ook zoveel info geeft, maar die plaatjes die je postte laten maar 1.5u zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-08-2013 09:45 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Deze accu zit er al een paar dagen in, echter gister wel weer een andere rom geflashed dan moet ik die cyclus weer aanhouden denk ik ?

De laatste 3 rom's is de drain over night even groot dus ik hou deze wel even aan en probeer dan zonder microsd.

De plaatjes geven 1.5 uur weer maar de bende draaide dan al zeker een dag, eigenlijk alle tijdens die weergegeven worden slaan nergens op :S

Iig bedankt voor het meedenken allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

douwe.nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:40:
Deze accu zit er al een paar dagen in, echter gister wel weer een andere rom geflashed dan moet ik die cyclus weer aanhouden denk ik ?
Zodra je nieuwe rom flasht moet android weer leren hoe je accu draint. Dan pas kan hij redelijk goed percentages schatten, dus ja, volledige cyclus (echt tot hij uitvalt) is aan te raden. En idd ook bij wisselen accu ja.
De plaatjes geven 1.5 uur weer maar de bende draaide dan al zeker een dag, eigenlijk alle tijdens die weergegeven worden slaan nergens op :S
Als in, ze slaan niet op het bericht wat je erbij postte? Of begrijp je niet hoe je de waardes moet interpreteren?

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1 ... 113 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.