Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:54
@flash1:
Heb geen antwoord op je probleem, maar ipv je laatste 3 posts apart te plaatsen, kun je de eerste ook wijzigen en daar iets aan toevoegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flash1 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:46:
Net een stock Rom gedownload en geïnstalleerd via Odin op mijn Galaxy s2, maar hij is nog steeds niet gereset. Alles staat nog op mijn telefoon.
SD formatteren vanuit de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baronruud schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:57:
@flash1:
Heb geen antwoord op je probleem, maar ipv je laatste 3 posts apart te plaatsen, kun je de eerste ook wijzigen en daar iets aan toevoegen.....
Het probleem daarmee is, hoe kom je erachter dat iemand een bericht gewijzigd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat staat er dan onder.

Net zoals het er bij mij onder staat.
Maar op zich doet het er ook niet heel veel toe, liever 1 post, dan 3 achter elkaar. :)

[ Voor 74% gewijzigd door 13art op 02-06-2013 09:49 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zondag 02 juni 2013 @ 09:48:
Dat staat er dan onder.

Net zoals het er bij mij onder staat.
Maar op zich doet het er ook niet heel veel toe, liever 1 post, dan 3 achter elkaar. :)
Dat snap ik, maar in een druk topic ben ik vaak al een pagina verder als iemand een bericht edit, en ik ga echt niet terug zoeken naar wijzigingen. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
adinsx schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:59:
[...]

gisteravond geprobeerd, maar ook geen succes.

Volgens mij heb ik wel alle tips&tricks gehad nu 8)7
Toch maar wegbrengen voor reparatie dan.
Of gewoon die kosten maar niet maken en een 2e handje overnemen van m'n neefje...
Wat mag een 2 jaar oude nog kosten?
Adinsx, wil je graag helpen met je S2 (heb wat suggesties) maar je hebt alle mogelijke manieren om contact met je te zoeken op tweakers gedisabled (mail, PB...).

Enfin, in Utrecht bij de Samsung Repair Point (Vodafone Winkel in t' centrum vlakbij t' station) doen ze meestal niet zo heel moeilijk over dingen. Als je daar heen gaat dan willen ze best voor je kijken wat ze kunnen doen, ook al zijn de stickers soms roze. Zeker als je zegt "keer in de regen gelopen lang geleden" dan halen ze hun schouders op en gaan ze rommelen. Als ze hem moeten doorsturen naar Samsung dan ontkom je er niet aan, natuurlijk.

Verder kan je ook eens, als dat niet werkt, op dezelfde dag langsgaan bij Gsmreparatiecentrum.nl in Utrecht tevens. Die leggen hem dan in een alcoholbad of proberen wat andere iets-minder officiële foefjes. Je kan van te voren vragen wat de kosten worden, die zijn meestal niet hoog (Tenzij ze t' hele mobo moeten vervangen).

Enne wat betreft je contacts : Volgende keer maar gewoon syncen met google hé? Heb je nooit meer sim-stress (dat hoeft echt al een jaar of 5 niet meer...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Sinds deze week draai ik Jellybam. Op zich wel een fijne ROM maar ik heb problemen met de responsiveness van m'n scherm. Vooral de onderste regio van het scherm reageert vaak zeer slecht. Bij geen enkele andere ROM heb ik daar problemen mee gehad. Het toestel is niet gevallen of zo dus ik neem aan dat het geen hardwareprobleem is.

Zijn er meer van dit soort ervaringen met deze ROM?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexdesouza
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-02-2024
Ik wil de nederlands xen versie flashen met odin omdat de belgische te lang op zich laat wachten maar welke kernel gebruiken jullie om te rooten. Gewoon siyah of zijn er alternatieven die bijna identiek zijn aan de stock kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexdesouza schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:04:
Ik wil de nederlands xen versie flashen met odin omdat de belgische te lang op zich laat wachten maar welke kernel gebruiken jullie om te rooten. Gewoon siyah of zijn er alternatieven die bijna identiek zijn aan de stock kernel.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar om te kunnen rooten heb je toch geen andere/specifieke kernel nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexdesouza
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:19:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar om te kunnen rooten heb je toch geen andere/specifieke kernel nodig!
Dat wist ik niet. Ik wilde een andere kernel flashen enkel en alleen maar om root toegang te krijgen. Maar als dit niet noodzakelijk is hoe moet ik dit dan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexdesouza schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:09:
[...]
Dat wist ik niet. Ik wilde een andere kernel flashen enkel en alleen maar om root toegang te krijgen. Maar als dit niet noodzakelijk is hoe moet ik dit dan aanpakken?
Hoop dat een ander je op weg kan helpen, ik weet het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:23
Flash Philz kernel. Vrijwel gelijk aan stock en is rooted.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1877270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexdesouza
Dit zocht ik dus. Hartelijk dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Vroegah was PA2.54 IMO de chillste firmware ooit. Geen problemen. Supersnel.

Inmiddels is mijn foon steeds vaker aan het choken. Dan reageert alles niet, is ie een paar minuten aan het stikken (geen idee waarin) en daarna gaat het weer goed.

De boel reageert dan bijna niet meer. Als je toevallig muziek speelt, gaat dat ook een paar minuten haperen.

Dit smaakt HEEL ERG naar typisch Windows-gedrag. Heeft elke firmware dit? Moet ik gewoon een schone flash doen? Is er een firmware die relatief unaniem door iedereen als zeer flex ICM de SGS2 wordt beschouwd?

Enige wat ik een vereiste vind is een phablet-interface, maar dat is allang niet meer PA-only, en een ingebouwde SIP client, wat in CyanogenMod en derivatives (zoals PA) zit.

Ik weet inmiddels ook niet meer welke kernel ik heb, want ik dacht eerst dat het daar aan lag, maar alles leek ongeveer hetzelfde. En of de batterij nou 10 seconden langer of korter meegaat maakt me ook niet zo uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 02-06-2013 20:36 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 17:16
Ik zit met het volgende

Sinds kort wil mijn S2 z'n USB niet meer zien, ja, ik weet wel dat er wat opties zijn om aan te vinken, geen succes. Ook andere ROM etc niet, SD kaart zelf werkt wel.

Ik kan niet via odin de stock rom erop zetten (Want USB=dood)
Heeft iemand de stock rom, die via CWM te flashen is?

Ik zet de SD kaart voor de .zip tijdelijk op een andere telefoon en zet op die manier de zip erop, dan weer terug in de S2, dat werkt wel (voor de vraag, hoe ga je dan die zip overzetten;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

DennisM6 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:14:
Ik zit met het volgende

Sinds kort wil mijn S2 z'n USB niet meer zien, ja, ik weet wel dat er wat opties zijn om aan te vinken, geen succes. Ook andere ROM etc niet, SD kaart zelf werkt wel.

Ik kan niet via odin de stock rom erop zetten (Want USB=dood)
Heeft iemand de stock rom, die via CWM te flashen is?

Ik zet de SD kaart voor de .zip tijdelijk op een andere telefoon en zet op die manier de zip erop, dan weer terug in de S2, dat werkt wel (voor de vraag, hoe ga je dan die zip overzetten;))
Mobile odin installeren en vandaar kan je elke kernel flashen??

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:23
Heerlijk dit: AOSP look en feel en onderwater een stabiele samsung base.
Ik draai nu Chameleon 3.0.3 met de hirox 5.8 extreme kernel. Retestabiel en lekker vlotjes. Ik doe echt bijna 2x zo lang op een acculading als met Slimbean / Jellybam. Aanrader dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:57
savale schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:31:
Ik draai nu Chameleon 3.0.3 met de hirox 5.8 extreme kernel. Retestabiel en lekker vlotjes. Ik doe echt bijna 2x zo lang op een acculading als met Slimbean / Jellybam. Aanrader dit!
Werkt alles ook gewoon met deze rom. Camera, fm-radio etc?

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Alles werkt kan ik melden, heerlijke rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Coehinator schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:59:
Alles werkt kan ik melden, heerlijke rom!
Dan ga ik hem maar eens proberen en kijken wat ie dan met de accu doet (2.000mAh).

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik ga chameleon ook eens proberen. Eerst versie 3.0.2 flashen en dan 3.0.3 eroverheen begrijp ik. Ik zag ookchameleon 3.x thunderbolt scripts als download staan. Echter nergens zie ik wat dit doet. Weet iemand dat? Wordt aangeraden om dat over 3.0.3 te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

savale schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:31:
Dank voor de tip, zo juist ook Chameleon 3.0.3 geïnstalleerd. Nu tijdje testen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
aveenhuysen schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:50:
[...]
Dan ga ik hem maar eens proberen en kijken wat ie dan met de accu doet (2.000mAh).
Gisteren 3.0.2 daarover 3.0.3 en daarna niks. Mooie boot logo en na een half uur nog niks. Restore backup werkt ook niet meer. Vanmorgen maar via Odin even snel een stockrom erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Niet zo heerlijk dus :D

Ik zoek nog steeds de perfecte firmware voor mijn steeds brakker wordende SGS2. Bij voorkeur in een complete flash, dus niet eest versie x, dan kernel y, en dan versie z er overheen en dan nog 2 update packs en dan gapps en een camera driver.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Sando schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:52:

Ik zoek nog steeds de perfecte firmware voor mijn steeds brakker wordende SGS2. Bij voorkeur in een complete flash, dus niet eest versie x, dan kernel y, en dan versie z er overheen en dan nog 2 update packs en dan gapps en een camera driver.
+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gisteren totaal geen last gehad met flashen van Chameleon. En je hoeft maar 2 bestanden te flashen, waarvan de tweede iets van 20 MB is.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 20:44

emzed

*

Het is hier vaker geroepen, ook door mezelf, maar probeer het eens met Chameleon. Het draait gewoon lekker stabiel. Je zult zien dat je opeens flash-addict af bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Ik zit nu ook op chameleon, maar heb nu het volgende probleem:

Als ik mijn gsm opstart vraagt hij niet meer naar mijn simkaart pin en maakt hij geen verbinding met het gsm netwerk.
Simkaart in en uit doen heeft geen nut net als opnieuw opstarten.

anyone??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42
Het enige dat ik aan CM / AOKP echt beter vind is het notification scherm en het tabblad daarop naar de toggles. En juist dat puntje heeft Chameleon niet. Dus is het niet meer dan eender welke Sammy ROM met een AOSP thema en een aantal CM apps ipv Samsung Apps.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Als ik alles bij elkaar optel en deel door twee, dan moet ik dus iene miene mutte doen tussen:
[list]• Chameleon• BAM Android

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Sando schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:10:
Als ik alles bij elkaar optel en deel door twee, dan moet ik dus iene miene mutte doen tussen:
[list]• Chameleon• BAM Android
Ik heb zojuist gekozen voor Chameleon.
Ik had DarkyROM draaien met een oude kernel.. Dat liep voor geen meter meer, dus werd tijd voor wat nieuws.
Nu heb ik Chameleon erop gezet en het draait weer als een zonnetje, nog wel even kijken wat de batterij gaat doen natuurlijk!

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Zanzibar-1337 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:59:
[...]

Ik heb zojuist gekozen voor Chameleon.
Ik had DarkyROM draaien met een oude kernel.. Dat liep voor geen meter meer, dus werd tijd voor wat nieuws.
Nu heb ik Chameleon erop gezet en het draait weer als een zonnetje, nog wel even kijken wat de batterij gaat doen natuurlijk!
+1, like

ik krijg morgen de htc one MAAR na een dik jaar brakke cm roms te hebben gedraaid vind ik deze rom zo fijn dat ik het erg jammer vind om deze phone in de kast te leggen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MetalManic schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:41:
[...]

+1, like

ik krijg morgen de htc one MAAR na een dik jaar brakke cm roms te hebben gedraaid vind ik deze rom zo fijn dat ik het erg jammer vind om deze phone in de kast te leggen... 8)7
cm roms ben ik al een tijdje vanaf gestapt. stockroms zijn dusdanig aan te passen met mods dat het voordeel wegvalt.
cm roms zijn over het algemeen brak met verbinding en accuduur.
Stockroms neatrom, wamanlite, chameleon zijn prima roms die na een maand nog steeds soepel lopen in vergelijk met cm roms.

LSW is trouwens sinds kort uit. Nog niet 4.2 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heeft die Chameleon, die naar wat ik begrijp dus geen CM is, ook SIP integratie? Want dat was voor mij 100 jaar geleden de eerste reden om naar CM te gaan, Stock had dat niet, NeatMod en anderen ook niet. Gewoon geintegreerd met contactenlijst.

Dialer -> Opties -> Settings en onderaan kan je op (meerdere) SIP accounts inloggen voor ingaande en uitgaande gesprekken.

BAM is ook CM dus die is sowieso acceptabel, maar ik hoor (hier) telkens zoveel slechte verhalen over CM. Verder moet het allemaal niet te veel tijd kosten in deze drukke maanden dus leek het me een goed idee om een goed geinformeerde keuze te maken en daar een half jaar bij te blijven ipv ze maar allebei proberen. :P
offtopic:

Haha ik zie een nieuwe trend. Om zeker te zijn dat gebruikers van ieder medium je begrijpen moet je het eigenlijk nog iets uitbreiden:

+1, like, RT, kudos, digg

8)

[ Voor 52% gewijzigd door Sando op 06-06-2013 16:20 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Ik kan Rootbox 4.0 wel aanbevelen. Draai het nu een week en werkt erg goed. Buiten een spontane reboot vlak na het installeren is het erg stabiel. Op de stock rom had ik best veel last van hick-ups in de launcher en traag worden van WiFi. Met Rootbox is dit verdwenen. Batterij verbruik in standby is van +- 1% per uur naar 0.6% per uur gegaan. In Rootbox heb je ook gewoon SIP integratie.

Probleem wat ik wel heb is dat Bluetooth erg matig werkt. Audio streaming en voice calls hebben erg veel onderbrekingen en storingen waardoor het slecht bruikbaar is. Ik had dit in mindere mate ook op stock 4.1.2 en het schijnt ook wel echt een Jelly Bean issue te zijn dus mogelijk in alle roms aanwezig. Ben nog desperate opzoek naar een fix hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Polster schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:19:
Ik kan Rootbox 4.0 wel aanbevelen.

Probleem wat ik wel heb is dat Bluetooth erg matig werkt. Audio streaming en voice calls hebben erg veel onderbrekingen en storingen waardoor het slecht bruikbaar is.
Is dat niet een reden om Rootbox dan af te raden? Bellen is toch zeker wel de belangrijkste functie van een telefoon, en voor de verkeersveiligheid (en je portemonnee :X ) is het aan te bevelen dit in de auto via je carkit te doen...

Ik draai eigenlijk altijd stockroms en heb hoegenaamd nergens last van qua bluetooth.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Ik had op stock ook het probleem (Alliance en puur stock).

[ Voor 27% gewijzigd door Polster op 07-06-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nadat de 4.1.2 stock ROM me wat problemen begon te geven (accuduur leek steeds minder te worden, hier en daar een vastloper), vond ik het weer eens tijd om te flashen. Maar..... de stock ROM opnieuw flashen, of toch een fijne custom ROM vinden?

Een paar posts hierboven las ik over de Chameleon ROM, een mix tussen Samsung en AOKP! Een stabiele Samsung basis met daarop AOKP. Dat leek me een goede combo, gisteravond gelijk geflashed dus.

Wát een fijne ROM zeg! Werkt erg snel en ben nog geen instabiliteit o.i.d. tegengekomen. De laatste keer dat er een custom ROM op m'n SII stond was Cyanogenmod 9 net stable verklaard (dat vond ik overigens ook een fijne ROM destijds, echter toen 4.1.2 van Samsung bijna gelanceerd werd was ik toch maar weer terug naar stock gegaan). Weet iemand toevallig of deze ROM "problemen" heeft met 112? Dat was een poos geleden het geval in Cyanogenmod ROMs, dan kreeg je een melding dat het nummer niet herkend werd. Ik vraag het hier omdat ik liever niet ga bellen om het te proberen.

Ik denk dat Chameleon er nog wel een tijd op blijft staan. Bedankt voor de goede tips hier in ieder geval!

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:53
Chameleon is een Samsung rom en zou dus geen problemen met 112 moeten hebben. Overigens is dat probleem in Cyanogenmod een paar maanden geleden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-09 17:37

bloody

0.000 KB!!

Hier nog een leuke rom: avatar

Gebaseerd op JB 4.2.2, gebouwd op CM 10.1, met een soort van miui theming mogelijkheid.

In de praktijk bevalt deze erg goed!
  • Voelt erg snel aan
  • Accu gaat iig langer mee dan bv paranoid
  • Customizabel
  • Wordt vaak geupdated

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:32
Vraagje:

Ik heb al een aantal i9100 gerommed met CM 10.1

Echter heb ik het volgende probleem:

interne SD: 11.3 GB
externe SD: 8 GB

nu is de interne SD gesplitst in 2 gb voor apps/foto's e.d. en ziet hij deze als interne SD. de rest 7.8 GB wordt niet gebruikt(naar het lijkt). ook de foto's die op de 2 gb partitie staan kan ik niet terugvinden op de Phone memory. Er wordt er wel 1 gekoppeld, maar daar staan niet dezelfde mapjes op als op de telefoon... De externe SD card wordt wel gezien ook. Het lijkt erop dat er dus 3 partities zijn.

2GB interne SD voor apps e.d.
7.x GB interne SD geen idee waarvoor... (rest??)
8 GB externe SD voor eigen meuk

Al met al een vreemd verhaal... mensen een idee hoe ik kan zorgen dat er weer gewoon 11.x GB vrij is voor apps e.d.?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Na een paar recharge cycles te hebben gedaan, nu m'n eerste "echte" accu resultaten met Chameleon v3.0.3. Ik heb de Samsung 2000mAh accu erin zitten en ik heb er nog nooit zulke goede resultaten mee behaald (met de stock ROM, that is).

Eerst de gewone grafiek:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/d208c75ca6d38f572de1c5e30b057c8a_zps26704dc2.jpg

Uiteraard trekt het scherm over het algemeen de meeste stroom, hieronder zie je dus de schermtijd:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/c3fa68f84b6c35d5fab1f42bd38bc344_zpsbd4e1fbf.jpg

Ik heb de brightness van het scherm op automatisch laten staan. Zoals de meeste hier vast wel weten betekend dat bij Samsung "aardig fel". Met nog 12% over had ik makkelijk de 6u schermtijd kunnen halen!
Al met al ben ik ontzettend tevreden met deze ROM. De stock android look and feel spreekt me nog altijd heel erg aan, pak daar de snelheid en stabiliteit van de stock ROM bij en het is dubbel zoveel pret.

Nu de telefoon weer aan de lader, ken'tie morgen weer heel de dag mee :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga Chameleon ook eens proberen. Om wat voor reden ook freezed m'n S2 (SlimBean) een paar x per week, iets waar ik voorheen nooit last van had. En het is ook wel weer eens tijd voor wat anders... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
FeareX schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:04:
Na een paar recharge cycles te hebben gedaan, nu m'n eerste "echte" accu resultaten met Chameleon v3.0.3. Ik heb de Samsung 2000mAh accu erin zitten en ik heb er nog nooit zulke goede resultaten mee behaald (met de stock ROM, that is).

Eerst de gewone grafiek:
[afbeelding]

Uiteraard trekt het scherm over het algemeen de meeste stroom, hieronder zie je dus de schermtijd:
[afbeelding]

Ik heb de brightness van het scherm op automatisch laten staan. Zoals de meeste hier vast wel weten betekend dat bij Samsung "aardig fel". Met nog 12% over had ik makkelijk de 6u schermtijd kunnen halen!
Al met al ben ik ontzettend tevreden met deze ROM. De stock android look and feel spreekt me nog altijd heel erg aan, pak daar de snelheid en stabiliteit van de stock ROM bij en het is dubbel zoveel pret.

Nu de telefoon weer aan de lader, ken'tie morgen weer heel de dag mee :o
met welke kernel is dat en nog andere tweaks uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Afgelopen maandag ook maar eens een Custom Rom + andere kernel geïnstalleerd, sinds de 4.1.2 update leg ik mijn telefoon altijd in de auto aan de lader als ik terug rij van mijn stage, omdat hij anders er rond een uur of 21:00 mee ophield.

Voor de eerste keer ging het mij niet slecht af. Was binnen een uur klaar met installeren, staat overal duidelijk uitgelegd. Had van te voren al wel even gekeken welke ROM & Kernel me interessant leken. Ik had gekozen voor de SentinelROM AOSP 4.2.2 en als kernel Dorimanx kernel.

Eerste dag viel me op dat het battery life niet beter was geworden, ook geen achter uitgang gelukkig. Het viel me ook op dat de Google Serivces wel veel meer batterij verbruikte als eerst (20-30%). Toch maar even BetterBattery Stats geïnstalleerd. Die gaf gister avond aan dat er een kernel wakelock was door "PowerManagerService". En een Partial wakelock door "nlpwakelock". Deze hielden de meer als 90% van de tijd wakker. Na wat googelen kom ik er achter dat een soort gelijke bug voorkomt bij de HTC One, de oplossing voor die bug was het installeren van een nieuwe Play Store update (4.1.6 naar 4.1.10). Deze update wilde hij niet zelf binnen halen dus maar de .apk gedownload via Androidpolice.

Problem solved, gister avond waren de wakelocks al verdwenen. Heb het scherm vandaag al 3,5 uur van de lader, slechts 15 minuten scherm aan gehad en de accu staat nog steeds op 91%. Dat is een goed vooruitzicht. Ik zal van het weekend na nog wat meer verbruik en recharge cycles wat meer over de battery life posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
justinnn schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:40:
[...]

met welke kernel is dat en nog andere tweaks uitgevoerd?
Standaard wanneer je Chameleon flashed: de Jeboo kernel.

Verder heb ik m'n locatieservices uit staan (en dus ook Google Now) en that's it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 16:32
Ik heb net ook Chameleon geflashed, maar ga hem er toch gelijk maar afgooien.
Heb eerst 3.0.2 geflasht (met full wipe), daarna na een enkele boot de 3.0.3 update zip.

Heb nu echter regelmatig fc's, van de store, van swype, sms kan ik niet starten (heb de data gewist zoals aangegeven). Ga nu nog niet eens beginnen aan het restoren van m'n apps etc, want dit wordt niets zo.

Ga nu Neatrom maar erop zetten, kijken of dat beter gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenV_ op 13-06-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Alliance is ook niet aan te raden, is zo traag als de pleures en lockscreen werkt 9 van de 10 keer niet. Ik maar denken dat op stock gebaseerde roms stabiel waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Warapapaba.....pertinent niet waar. Heb nu al op diverse S2's Alliancerom Chameleon geinstalleerd en dat is na zo'n 10 verschillende getest te hebben absoluut mijn voorkeurs rom. Waarom?

- Super stabiel
- Extreem goede battery (ik heb gisteren én vandaag gewoon normaal zitten bellen, skypen, fototjes maken, whatsappen etc zonder op te laden vannacht...!)

Lockscreen werkt perfect, en is net zo snel als andere roms die ik getest heb over het algemeen (spellen niet geprobeerd).

Denk dat je dus gewoon pech hebt gehad. dat ik gewoon een domme prutser ben.

[ Voor 6% gewijzigd door majic op 17-06-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Met Alliance nooit problemen gehad en met Chameleon nu ook niet. Wel heb ik de browser inmiddels vervangen door de stock browser omdat die net iets geavanceerder is. En ik denk dat ik exchange.apk ook ga vervangen, want ik heb het idee dat de Samsung versie voor minder wakelocks zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

majic schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:27:
Warapapaba.....pertinent niet waar. Heb nu al op diverse S2's Alliancerom geinstalleerd en dat is na zo'n 10 verschillende getest te hebben absoluut mijn voorkeurs rom. Waarom?

- Super stabiel
- Extreem goede battery (ik heb gisteren én vandaag gewoon normaal zitten bellen, skypen, fototjes maken, whatsappen etc zonder op te laden vannacht...!)

Lockscreen werkt perfect, en is net zo snel als andere roms die ik getest heb over het algemeen (spellen niet geprobeerd).

Denk dat je dus gewoon pech hebt gehad.
Welke versie van Allicance draai je dan? Want ik vind het wel een mooie rom met dat multiview etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Als je multiwindow bedoelt, da's gewoon een moderator die er voor alle Sammy roms is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Zucht :( Eerst dacht ik dat m'n fiets gestolen was vannochtend, blijk ik hem ergens in de stad vergeten. Nu denk ik dat ik Alliancerom draai, maar draai ik al maanden Chameleon 8)7 :X }:O

Volgens mij is ome majic een beetje in de war :F Sorry. Sorry! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Chamelon vond ik saai, maar was zo steady als een rock, en die zou ik zo weer flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Chameleon draait hier nog steeds super. Echter 1 probleem: eens per dag krijg ik een "System UI stopped working". Gebeurd als ik de taskmanager open (home button ingeduwd houden), maar niet altijd.. eens per dag ofzo.

@Majic: wel een échte kameleon ROM zo hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Wat is met de SGS2 nou het beste om te doen (als je veel batterij over wilt houden) :
1) wifi always on
2) only whem charging
3) hele wifi niet gebruiken, gewoon lekker op 3g?

Ik gebruik ook Chameleon maar kom maar met moeite de dag door :(
Wat ik wel doe: 2x per dag 35 minuten pocketcast afspelen over bluetooth en exchange push-sync aan.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Als je onbeperkte data hebt dan kan je wifi uit laten om batterij te besparen. Ik heb'm altijd aan vanwege m'n 500MB 3G limiet. Als ik ergens naartoe ga waar ik zeker geen wifi heb zet ik die zelf wel uit.

Met betterbatterystats kan je zien of je veel wakelocks hebt. Ik heb veel wakelocks van "l2_hsic", kan geen oplossing vinden op internet helaas. Maar met m'n 2000mAh batterij kom ik toch makkelijk de dag door.

Schermfelheid laag houden werkt uiteraard altijd goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Waar ik eigenlijk tegen aan loop met Chameleon op dit moment is dat er geen 2G/3G switch lijkt te bestaan. Heel irritant, want zeker nu KPN met EDGE uitrol is begonnen (bijproduct van de 4G uitrol!) wil ik eigenlijk vooral veel op 2G blijven, en zo nu en dan op HDSPA als er geen Edge is.

Verder is de rom redelijk stijfjes als het gaat om low-signal op de HDSPA/3G. Duurt echt eeuwig voor ie besluit naar Edge te switchen...waardoor je vaak met 0 streepjes en slakken-internet zit :)

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Toch JellyBAM geinstalleerd. Nu heb ik:

1) Steeds zo'n notificatierondje links op de rand van mijn scherm die afentoe komt zeuren dat er iets is gedownloadt, soort van office-paperclip. Ik kan for the life of me niet uitvinden hoe ik die weghaal.

2) Ik kan niets installeren, ik kan in het permissiescherm niet op INSTALL drukken, alleen op CANCEL. :/

edit:
Dat irritante ding van (1) heet geloof ik HALO en is een feature die ik als eerste zag bij Facebook Messenger, maar die was niet irritant want die kon je omlaag slepen en dan was ie weg.

edit:
To deactivate Halo, tap once, then double tap and hold the Halo Circle Message Icon and drag up to the Red Circle with the X at the top of the screen to disable it!

edit:
OMG! Nu die irritante HALO weg is kan ik ook weer op INSTALL drukken bij apps! *O*

[ Voor 41% gewijzigd door Sando op 17-06-2013 23:35 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 16:32
De installatie van Neatrom is wel probleemloos verlopen, die draait nu al weer een paar dagen.
Geen gekke dingen, en draait verder lekker soepeltjes. Geen idee dus waarom Chameleon niet wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Syiah Beta5 werkt niet met JellyBam 8.1, stopt tijdens het booten met een zwart scherm, en die wordt afentoe wit en weer zwart als je op home blijft drukken. 8)7

Nu (zonder die kernel) kan ik geen berichtnotificatielampjes instellen in de softkeys.

Anyway, verder is ie best netjes. Ben benieuwd of ie zo blijft, of dat ie na een maand trager wordt zoals velen hebben ervaren met cyanogenmod.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 13:21

Arjan A

Cenosillicafoob

Dorimanx ondersteunt ook BLN (die notificatie in de knoppen), gebruik ik ook al een tijdje ipv Siyah

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik durf niet aan de Dorimanx, volgens mij was Dorimanx voor mij de eerste stap naar een steeds trager wordende SGS2 toen ik op een gegeven moment mijn PA2 (die het altijd relaxed heeft gedaan) van een Dorimanx voorzag. Niemand die het zeker weet natuurlijk, CyanogenMod is ook een populaire schuldige.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
JeroenV_ schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:08:
De installatie van Neatrom is wel probleemloos verlopen, die draait nu al weer een paar dagen.
Geen gekke dingen, en draait verder lekker soepeltjes. Geen idee dus waarom Chameleon niet wilde
Mocht je nog in de flashing mood zijn dan kun je eventueel Chameleon 3.0.1 eens proberen: http://d-h.st/zl9
Een nieuwere versie hoeft niet altijd beter te zijn...
Ik zit nu ook te testen met (XWLSW) neatrom lite. Tot nu toe gaat alles goed. Er ziet wel meer meuk op wat ik niet gebruik maar over de accuduur (nog) niet te klagen.

@ majic
Bij Chameleon kun je volgens mij naar "G2 only" schakelen als je in de settings data en roaming hebt uitgeschakeld (in V3.0.1). Kan ff niet checken of er ook een toggle voor is nu ik op Neat zit.

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nieuwe rom, nog steeds valt de verbinding met het netwerk (hollandsnieuwe) random weg.

Nog twee mogelijke oorzaken over:
[list]• Smartphone
• Simkaart

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Is bt audio gerelateerd aan de kernel of rom? Ik ben geswitched van slimbean naar chameleon (3.0.3), maar vind de bt audio kwaliteit ondermaats. Verder zou ik ook bln willen, dus moet daarvoor volgens mij sowieso kernel switchen.

Heb de dpi wel verlaagd, vond de grootte van slkmbeam wel prettig. Batterijduur lijkt in ieder geval wel beter :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Sando schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:24:
Nieuwe rom, nog steeds valt de verbinding met het netwerk (hollandsnieuwe) random weg.

Nog twee mogelijke oorzaken over:
[list]• Smartphone
• Simkaart
Al een ander modem geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 22:49
Zijn er hier ook mensen die van een Custom ROM terug zijn gegaan naar de stockrom? Zo ja, voor welke kernel hebben jullie uiteindelijk gekozen?

Ik wil mijn S2 terugbrengen in "originele" staat, aangezien ik binnenkort overstap naar een andere foon (S4 of One). Ik zit nu op een Omega Rom met Dorimax kernel en batterijduur is om te huilen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Norman schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:02:
[...]

@ majic
Bij Chameleon kun je volgens mij naar "G2 only" schakelen als je in de settings data en roaming hebt uitgeschakeld (in V3.0.1). Kan ff niet checken of er ook een toggle voor is nu ik op Neat zit.
Klopt, maar bij elke andere rom (en volgens mij zelfs de stock rom) kan je dat dus gewoon vanuit de toggles doen. Elke keer weer 5 klikken verder voor 2g/3g switch is een beetje frusti :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:55
Tutti-frutti schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:33:
Is bt audio gerelateerd aan de kernel of rom? Ik ben geswitched van slimbean naar chameleon (3.0.3), maar vind de bt audio kwaliteit ondermaats. Verder zou ik ook bln willen, dus moet daarvoor volgens mij sowieso kernel switchen.

Heb de dpi wel verlaagd, vond de grootte van slkmbeam wel prettig. Batterijduur lijkt in ieder geval wel beter :)
Ben ook wel benieuwd waar BT audio aan gerelateerd is? Krijg juist met Slimbean klachten over de kwaliteit van geluid als ik bel via mijn BT carkit van Jabra. Wanneer ik met mijn Blackberry bel via de carkit ben ik een stuk beter verstaanbaar. Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
Heb Chameleon 3.0.2 >3.0.3 gisteren geïnstalleerd. Draait heel stabiel itt. Wanamlite die ik kleine jaar heb gebruikt en die laatste weken gewoon 6 keer per dag "freeze en reboot" routine op na hield, ondanks full wipes, reinstalls en cache cleans.

Dus blij :*) maar (er is altijd een "maar" uiteraard;) 2 dingen:
1. ik miste S-Planner dus maar aan het flashen gegaan en ported S-Planner hier gepikt en geflashed via recovery. Helaas heeft het geen gewenste resultaat opgeleverd en daarnaast heb ik nu helemaal geen Calendars over.

system/app/Calendar.apk
system/app/CalendarProvider.apk
data/data/com.android.calendar

Bovenstaande items zijn allemaal aanwezig dus ik zie de oorzaak van het probleem niet. Hebben jullie ideeën hoe ik mijn calendars terug krijg en (nog beter uiteraard) een S-Planner op mijn S2 krijg icm. CH 3.0.3? Reflash van Chameleon heeft niets opgeleverd en full wipe zie ik niet zitten als het anders kan.

2. Hoewel C-Rom zip ruim 2 keer zo klein is als Wanam zip is mijn System Rom nu compleet vol (114K over) en kan ik dus geen nieuwe apps installeren of user apps naar system apps converteren.

Graag jullie input, bedankt en fijn weekend alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Chameleon is Sammy based, dus heb je geen geporte S Planner nodig, lijkt me.

In het mod topic van Chameleon staat een S Planner voor deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=35203133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:10:
Chameleon is Sammy based, dus heb je geen geporte S Planner nodig, lijkt me.

In het mod topic van Chameleon staat een S Planner voor deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=35203133
Hmm...denkfoutje idd. Het is gelukt, tnx.

Betreffende full system ROM geen adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
JB gebruikt normaliter /preload voor de system apps omdat de system partitie niet voldoende groot is. Chameleon heeft veel in de apk's geschrapt zodat het net aan toch op de system partitie past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 10:05

Satom

Verzamel ervaringen

AjaxArena schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:11:
Zijn er hier ook mensen die van een Custom ROM terug zijn gegaan naar de stockrom? Zo ja, voor welke kernel hebben jullie uiteindelijk gekozen?

Ik wil mijn S2 terugbrengen in "originele" staat, aangezien ik binnenkort overstap naar een andere foon (S4 of One). Ik zit nu op een Omega Rom met Dorimax kernel en batterijduur is om te huilen....
Stock kernel, i.v.m. verkoop. Anders zou ik zeggen Siyah kernel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:21
Omdat mijn S2 de laatste tijd wat problemen begint te vertonen wil ik graag een custom rom flashen.
Ik ben op zoek naar een "no-nonsense" rom, zonder flashy looks enzo, zo veel mogelijk "stock samsung"
Wat is de beste rom met mijn eisen?
Hartelijk bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Neat of Wanam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:52
Mijn S2 loopt de laatste tijd redelijk vaak vast. Moet dan de batterij eruit halen en weer opnieuw aanzetten.

Heb gewoon de stock rom (4.1.2 XXLS8 /XWLSD), geroot, met Siyah kernel 6.0b5 . Verder nergens aangezet (voltages o.i.d.)

Het toestel reageert vaak nergens meer op. Als ik hem dan met power knop vergrendel, en dan weer aan probeer te doen dan brand schermverlichting op halve helderheid, en touchscreen reageert ook nergens op.

Daarna werkt het toestel gewoon prima, niks op aan te merken dan.

Iemand een idee waar dit door komt?

Edit: Ik ga Chameleon 3.03 er wel op zetten :)

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Draai je een customrom? met alliance had ik namelijk precies hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nee, gewoon de stock, maar wel geroot, en met Siyah kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:56:
JB gebruikt normaliter /preload voor de system apps omdat de system partitie niet voldoende groot is. Chameleon heeft veel in de apk's geschrapt zodat het net aan toch op de system partitie past.
Makes sense. Maar hoe is de ruimte tekort op te lossen? Heeft niemand met Chameleon hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:08
Hallo

ik wil graag mijn S2 rooten en ik vroeg mij af welke kernel ik dan het beste kan uitkiezen wil voor de rest alles eigenlijk zoveel mogelijk stock houden

bijvoorbaat dank.

ocwil

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Genieten die Chameleon 3.03 ROM! Lekker snel, en batterijduur is fenomenaal t.o.v. 4.1.2. stock ROM :o nooit gedacht dat het zo'n verschil zou maken!

Gisteravond om 22:00 was m'n batterij 99%, nu nog 39% over!

Gebruik hem niet superveel, maar tegen deze tijd was m'n S2 met de stockrom allang leeg geweest!
Zit nu op "22u 54m op batterij" (waarvan 53% scherm het grootste aandeel heeft, en daarna "Mobiel standby" met 11%, en nog wat andere dingetjes met rond de 10% per stuk.

:D
ocwil schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:56:
Hallo

ik wil graag mijn S2 rooten en ik vroeg mij af welke kernel ik dan het beste kan uitkiezen wil voor de rest alles eigenlijk zoveel mogelijk stock houden
Ik heb m'n 4.1.2. ook geroot, en gebruikte toen Siyah kernel (6.0b). Liep alleen steeds vaker vast :S Klasgenoot met zelfde kernel en stock ROM heeft er geen last van zegt hij :?

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 23-06-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
hmm ok
de eerste google hit heeft het over een jeboo kernel
maar mijn vraag is eigenlijk een beetje

welke kernel het meest lijtk op de stock kernel maar dan met root :P
het rooten zelf gaat me wel lukken maar ik heb totaal nog geen ervaring wat nou de beste kernel zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
ocwil schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:06:
hmm ok
de eerste google hit heeft het over een jeboo kernel
maar mijn vraag is eigenlijk een beetje

welke kernel het meest lijtk op de stock kernel maar dan met root :P
het rooten zelf gaat me wel lukken maar ik heb totaal nog geen ervaring wat nou de beste kernel zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
hmm dat is inderdaad precies wat ik zoek dankje wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocwil schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:14:
hmm dat is inderdaad precies wat ik zoek dankje wel :D
Ik begrijp niet waarom je er een andere kernel op wil zetten om hem te rooten, want dat is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

meh, laatste tijd durft na enkele dagen de baseband te crashen. Ineens geen signaal meer, en melding dat netwerk unavailable is. Telefoon herstarten en is in orde, redelijk annoying wel...

slimbean 6.5 :s

Ik wacht nog tot volgende official release, anders wordt het tijd voor iets anders (was nochtans erg tevreden van deze, stabiel, zuinig and snel)

[ Voor 27% gewijzigd door SadisticPanda op 24-06-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 10:46
ThinkPadd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:57:
Genieten die Chameleon 3.03 ROM! Lekker snel, en batterijduur is fenomenaal t.o.v. 4.1.2. stock ROM :o nooit gedacht dat het zo'n verschil zou maken!

Gisteravond om 22:00 was m'n batterij 99%, nu nog 39% over!

Gebruik hem niet superveel, maar tegen deze tijd was m'n S2 met de stockrom allang leeg geweest!
Zit nu op "22u 54m op batterij" (waarvan 53% scherm het grootste aandeel heeft, en daarna "Mobiel standby" met 11%, en nog wat andere dingetjes met rond de 10% per stuk.

:D

[...]

Ik heb m'n 4.1.2. ook geroot, en gebruikte toen Siyah kernel (6.0b). Liep alleen steeds vaker vast :S Klasgenoot met zelfde kernel en stock ROM heeft er geen last van zegt hij :?
Waar heb je die Chameleon vandaan? XDA ?

Wil mijn eigen rom ook weer eens updaten (deze is nu anderhalf jaar oud), maar zie door de bomen het bos niet meer :+

edit nevermind, ik had goed naar boven moeten scrollen :o

[ Voor 9% gewijzigd door De_Bastaard op 24-06-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

wmn79 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:55:
[...]

Ben ook wel benieuwd waar BT audio aan gerelateerd is? Krijg juist met Slimbean klachten over de kwaliteit van geluid als ik bel via mijn BT carkit van Jabra. Wanneer ik met mijn Blackberry bel via de carkit ben ik een stuk beter verstaanbaar. Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?
Ik had nog even de Apollo kernel geprobeerd, maar precies zelfde versnippering in hoge frequenties (ik gebruik het om muziek te spelen in auto, spraak verkeer heb ik weinig last van).

Maar ik ben nu weer terug op slimbean. Chameleon had ik problemen mee dat hij vaak teruggaat naar 2G, alsof batterij besparingsmodus aangezet is. Ja dan is het op zich niet gek dat de batterij langer mee ging (maar vind het verschil met Slimbean eigenlijk toch niet zo groot). Ik moet dan gaan stoeien met de geavanceerde mobiele netw. instellingen om hem weer op 3G te krijgen. Daarnaast is een niet-standaard lcd density (ik draaide 180) verre van optimaal met Chameleon. Lockscreen, statusbar etc kloppen niet.
In Slimbean gaat dat prima (en V5 werd ook al met pixel density van 182 (denk ik) gereleased, in V6 weekly moest ik hem nog even aanpassen).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De_Bastaard schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:46:
[...]

Waar heb je die Chameleon vandaan? XDA ?

Wil mijn eigen rom ook weer eens updaten (deze is nu anderhalf jaar oud), maar zie door de bomen het bos niet meer :+

edit nevermind, ik had goed naar boven moeten scrollen :o
Ja XDA inderdaad. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1847600

Eerst de 3.02 flashen, en dan direct daarna de 3.03 update eroverheen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 10:46
Gezien de problemen sommige hebben met Chameleon ga ik toch voor Slimbean. Welke kernel gebruiken jullie? Die ik nu heb is echt rete oud en heeft nog last van die deep sleep bug 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
businka19 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:14:
Makes sense. Maar hoe is de ruimte tekort op te lossen? Heeft niemand met Chameleon hetzelfde probleem?
Even een bump - vraagstelling gaat over het probleem dat installatie van Chameleon Rom je system rom direct vol zit, ervaren jullie dat ook? Zo ja, hoe lossen jullie het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

De_Bastaard schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:12:
Gezien de problemen sommige hebben met Chameleon ga ik toch voor Slimbean. Welke kernel gebruiken jullie? Die ik nu heb is echt rete oud en heeft nog last van die deep sleep bug 8)7.
ingebouwde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
businka19 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:32:
[...]

Even een bump - vraagstelling gaat over het probleem dat installatie van Chameleon Rom je system rom direct vol zit, ervaren jullie dat ook? Zo ja, hoe lossen jullie het op?
Ik heb voor een weekje Chameleon gedraaid, maar had hier geen last van. Sowieso verwijder ik altijd alle Google apps uit /system (of /preload, afhankelijk van de ROM) en installeer ze via de market. Daarnaast verwijder ik alles wat ik niet gebruik. Zoals TTS, Vlingo, Samsung account, KIES rotzooi, Allshare en aanverwante apks.

Gebruik nu sinds een week weer NEAT met Crussader's thema. Bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Mij Galaxy S2 sloot vandaag ineens af. Als ik hem nu probeer op te starten blijft hij hangen in het schermpje met "Samsyng Galaxy S2 GT-I9100" Hij gaat dan niet meer verder..
Weet er iemand iets wat ik kan proberen?
Gr. Yvonne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:40:
Hallo Allemaal,

Mij Galaxy S2 sloot vandaag ineens af. Als ik hem nu probeer op te starten blijft hij hangen in het schermpje met "Samsyng Galaxy S2 GT-I9100" Hij gaat dan niet meer verder..
Gr. Yvonne
Welkom op het forum. Dit is eigenlijk niet de plek voor deze vraag, tenzij je dit probleem hebt na het `flashen` van een `custom rom`, maar dat zal wel niet.

Maar om toch een antwoord te geven: Liep je telefoon ineens vast en/of herstartte hij en hangt hij dus sindsdien op het samsung logo? Als je de batterij er al uit hebt gehad heb je waarschijnlijk te maken met een bekend probleem van de S2... corrupt geheugen. In dat geval ben je dus al je data kwijt en zal de telefoon gerepareerd (nog garantie?) of vervangen moeten worden. Er zijn wel guides om dit probleem *mogelijk* te verhelpen, maar dan moet je de nodige ervaring hebben met het flashen van (Samsung) telefoons. Misschien ken je nog iemand in je omgeving die dat voor je kan proberen? Als je in ieder geval nog garantie hebt, raad ik je aan daar gebruik van te maken (zodat de garantie niet verbroken wordt door eigen reparatie pogingen).

[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-06-2013 17:46 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
AllSeeyinEye schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:37:
Ik heb voor een weekje Chameleon gedraaid, maar had hier geen last van. Sowieso verwijder ik altijd alle Google apps uit /system (of /preload, afhankelijk van de ROM) en installeer ze via de market. Daarnaast verwijder ik alles wat ik niet gebruik. Zoals TTS, Vlingo, Samsung account, KIES rotzooi, Allshare en aanverwante apks.

Gebruik nu sinds een week weer NEAT met Crussader's thema. Bevalt prima.
Tnx voor de tip. Bij mij staat die zooi freezed, ik zal even kijken of het deinstalleren ervan meer effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:40:
Hallo Allemaal,

Gr. Yvonne
Kun je nog wel in recovery booten? Zo ja dan zal een factory reset waarschijnlijk wel helpen. Dit is wel een wipe (sd kaart blijft intact).
2e Optie is booten in download mode en via odin de stock-rom, die je op samfirmware kunt vinden, flashen. Ook dit is als ik het goed herinner een full wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik heb wel een vraagje ik had al tijden de CM 10.1 draaien welke prima draaide maar dacht ach laat ik eens naar de laatste nightly upgraden en sindsdien heb ik last dat de kleuren niet helemaal meer goed zijn heeft iemand anders dit al eens meegemaakt ? Ik kon het ook zo niet via google vinden.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1 ... 112 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.