Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42
Thombias schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:59:
[...]

De nieuwe LSS rom is trouwens behoorlijk batterij vriendelijk.
En dat heb je na een dag, dus in je eerste cyclus, kunnen vaststellen?!?!?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik zit op Slimbean en gebruik momenteel Dorimanx kernel omdat de Slimbean kernel geen BLN support. Nu heb ik het gevoel dat mijn telefoon niet 100% stabiel meer is. Spontane reboots, niet veel, maar eerst was het 0.

Wie draait net zoals ik Slimbean en kan een kernel aanraden? Hij moet wel BLN supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Ik plaats deze maar even hier want ik wil geen nieuw topic openen.

Ik heb zojuist een Galaxy S2 Plus bij Mediamarkt gekocht. Ik doe hem aan en zie tot mijn verbazing dat er geen 16GB interng eheugen in zit, maar 4GB. Ik dus rondzoeken op internet en kom er ook achter dat de USB Mass Storage optie compleet weg is uit Settings -> Device -> Storage. (http://abload.de/img/screenshot_2013-05-07thcqu.png + http://abload.de/img/screenshot_2013-05-079mej6.png
) Ik lees verder op internet en vind dat er in de begindagen van deze telefoon een gelekte CWF was die het geheugen verkeerde partitioneerde en waardoor je slechts 4GB overhoud.

Heb ik wellicht een refubrished telefoon gekregen van Mediamarkt? Lijkt me niet dat het een typfout is op de webshop, want er zijn geneens 4GB S2 Plusses op de markt.

Iemand een idee? Android 4.1.2 XXAMB3

[Edit] Ik lees nu opeens dingen online over dat de Plus versie slechts 8GB intern geheugen heeft, met liefst 4 permanent in gebruik door Android zelf. De Normale S2 zou dat niet hebben. Is dat wellicht aan de hand? Dan zou ik in ieder geval een gratis SD kaartje van Mediamarkt moeten kunnen krijgen...

[ Voor 22% gewijzigd door Notlupus op 07-05-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:23
De S2 plus is inwendig een andere telefoon met minder goede hardware. Als je opzoek was naar de S2 dan zou ik de hele telefoon teruggeven en niet alleen om een SD kaart vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Polster schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:01:
De S2 plus is inwendig een andere telefoon met minder goede hardware. Als je opzoek was naar de S2 dan zou ik de hele telefoon teruggeven en niet alleen om een SD kaart vragen.
Ik was opzoek naar een voordelige optie om mijn Nokia 3310 te vervangen. Heb nooit een smartphone gehad. Deze was 250€ bij mediamarkt Simlockvrij, precies wat ik nodig had. Had geen zin in een BB via m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Polster schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:01:
Volgens mij valt dat wel mee, volgens mij is de CPU in de S2 plus zelfs sneller dan in de gewone S2. Alleen de grafische cpu is wel minder.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Even een korte update voor wie het wat kan boeien;

De S2 plus heeft helemaal geen 16GB versie. Enkel een 8GB versie waarvan Android en Samsung onzin er blijkbaar 4 in beslag nemen. Mediamarkt gaat mij op een bepaalde manier nu compenseren vanwege foute informatie op de site. Ik hoop op een SD kaart van minimaal 16GB, want ik verlies natuurlijk wel een SD slot door het geheugen op deze manier naar 16GB te tillen.

Tijd om dit ding te rooten, dan zou ik de Mass USB Storage ook weer terug moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Ik heb gisteren mijn S2 geroot met behulp van deze guide op XDA: CF-ROOT.

Nadeel is dat CF-ROOT een aangepaste kernel is met ClockWorkMod, op basis van de stock firmware die je al hebt, maar moet je wel de juiste CF-Root file pakken bij je eigen stock firmware, anders krijg je een bootloop, zoals bij mij.

Om dit te verhelpen heb ik een stock rom geflasht met Odin:
GT-I9100_XEN_I9100XWLPD_I9100XXLPW_I9100XENLP5
Vervolgens heb ik toen de juiste CF-Root kunnen vinden: CF-Root-SGS2_XX_NEE_LPD-v5.5-CWM5

Toen dat eenmaal werkte, was het een fluitje van een cent om de nieuwste CM 10.1 + Gapps te flashen vanuit de recovery.

Hopelijk heeft iemand wat aan deze info.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Strider schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:22:
[...]

Volgens mij valt dat wel mee, volgens mij is de CPU in de S2 plus zelfs sneller dan in de gewone S2. Alleen de grafische cpu is wel minder.
SII plus heeft dezelfde CPU op dezelfde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
jmk schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 08:57:
Ik heb gisteren mijn S2 geroot met behulp van deze guide op XDA: CF-ROOT.
...
Zo heb ik dat ook ongeveer gedaan, my route 2 root:
Mbv Odin eerst I9100XWLP7_I9100XENLP3_XEN.zip erop gezet en daarna CF-Root-SGS2_XW_XEN_LP7-v5.4-CWM5.zip. Geen issues gehad.

Edit: toegevoegd verschil S2 en S2 plus:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=3621&idPhone2=5213

[ Voor 6% gewijzigd door Norman op 09-05-2013 11:36 ]

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Even stemmen op de S2 mensen :)! Gaat over de ontwikkeling van een 4.3 custom rom.... http://xplod.fr/poll/
Originally Posted by XpLoDWilD
As Galaxy Note users already organized themselves to max out their number of votes, remember to vote for the device you want to see me working on first for CM-10.2 at http://xplod.fr/poll/
As far as I know, codeworkx won't be doing any more development for the Exynos platform, so I'll take care of the ones I have.

[ Voor 63% gewijzigd door Jay-v op 09-05-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb zojuist bij al mijn machte bijgedragen aan CM 10.2 voor de SGS2. Was wel even zweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb een GT-I9100 die simlockvrij is, maar wel met Vodafone-software geleverd komt.
Is het Rooten hetzelfde als bij de normale 9100, en moet ik bij herstel 'gewoon' de offiele VDF firmware van sammobile.com halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Is je doel rooten? Of een stock ROM te hebben die geroot is zonder Vodavone crap? Of een nieuwe custom ROM er op zetten?

In dat laatste geval, kan je het doen zoals ik hierboven, of de route van Norman gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Thombias schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:59:
[...]

Wanamlite of Neatrom vind ik persoonlijk nog steeds het prettigst. Eventueel een ander launcher zoals Apex oid. Met Slim of ander aosp roms heb ik toch vrij vaak last van wegvallend signaal.
De nieuwe LSS rom is tot nu toe trouwens behoorlijk batterij vriendelijk.
Precies! ik heb met slimbean ook last van wegvallend signaal, ook met een andere modem... Maar nu doet mijn internet raar, zowel met wifi als met databundel. Ga even naar stock om te kijken hoe het daar gaat. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:11:
Is je doel rooten? Of een stock ROM te hebben die geroot is zonder Vodavone crap? Of een nieuwe custom ROM er op zetten?

In dat laatste geval, kan je het doen zoals ik hierboven, of de route van Norman gebruiken.
Ik gebruikte voor de internationale versie van de S2 gewoon CF-root, en flashte meestal Rootbox, of CM10.1.
Maar met de Vodafone gebrande versie ben ik bang dat er andere dingen moeten gebeuren.. ik ben hier echter niet zeker van, aangezien hij wel simlockvrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
Ik heb idd een I9100 int. non branded versie. Er zijn al wat posts over Vodafone en root geweest:
[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic, search for vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Coehinator schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:28:
[...]

Precies! ik heb met slimbean ook last van wegvallend signaal, ook met een andere modem... Maar nu doet mijn internet raar, zowel met wifi als met databundel. Ga even naar stock om te kijken hoe het daar gaat. :o
Met Slim Bean (heb nog geen andere roms geprobeerd) had ik dus ook last van wegvallende verbinding. Maar het lijkt opgelost als ik nationale roaming aanzet, werkt al 48 uur zonder problemen. Dit is met de XXLS6 modem, ik las dat die zuiniger was dan de (laatste?) XXLS8.

ps. Ik heb Telfort. Volgens mij zou die nationale roaming optie alleen nodig moeten zijn voor netwerken als Tele2.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Pff... heel wat pagina's gelezen, maar dit topic is inmiddels zó groot dat ik het toch maar ga vragen. Sinds vanmorgen namelijk een flink probleem met mijn bijna 2 jaar oude S2.

Wellicht vooraf goed om te weten, 1,5 week geleden de 4.1.2 update er op gezet en sindsdien hield de batterij het ook geen 12 uur meer vol. Maargoed, het volgende issue:

Ik werd wakker van een 'tok' geluid. Bleek dat de telefoon (die gewoon aan de lader op m'n nachtkastje lag) dit geluid te maken. In beeld stond: "Voer het wachtwoord in om apparaat opslag te beheren."
Ik denk, wachtwoord apparaatopslag? Het wachtwoord was niet met cijfers, want ik kreeg een 'C' toen ik daarop drukte. Weird.
Dus ik denk -> ff opnieuw opstarten.
Aan/Uit knop werkte en ik had maar twee opties. Afsluiten of opnieuw opstarten. :S

Opnieuw opstarten gedaan, en sinds dien blijft ie hangen tijdens het opstarten.
Eerst alleen op het Samsung Galaxe SII tekst. Later, en nu nog steeds, constant op het Samsunglogo met die blauwe animatie vooraf. Telkens weer opnieuw. :(

Batterij er een tijd uit, aan laptop hangen etc. etc. Allemaal van 0,0 waarde.
Enige wat ik in beeld kreeg toen ik de Aan/Uit knop + volume + home vasthield was een scherm met de vraag of ik een Custom OS wilde installeren.

Ehhh... geen idee.

Oftewel, klinkt bovenstaand bekend en zo ja, hoe los ik het op. Daarbij is erg belangrijk dat ik de data op de telefoon kan behouden zoals de contacten, foto's e.d.
Ik heb dan wel sinds kort een *waardeloze* BB Bold 9780 als zakelijk, maar ik wilde mijn S2 na afloop contract (juli) als privé telefoon gaan gebruiken als prepaid.

Help :p

[ Voor 5% gewijzigd door adinsx op 12-05-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:59:
[...]
ps. Ik heb Telfort. Volgens mij zou die nationale roaming optie alleen nodig moeten zijn voor netwerken als Tele2.
Waarom wel bij Tele2 en niet bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Grmbl... inmiddels reageert m'n S2 helemaal nergens meer op. Niet op de Aan-knop, maar ook geen batterij'tje in beeld met de oplader eraan. Compleet overleden dus? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
@Adinsx. Waarschijnlijk heb je last van de bootloop bug die in de stock Samsung kernel zit. Enige manier om hier uit te komen is dmv een factory reset vanuit het recovery menu (volume up + home + power) of het opnieuw flashen van de ROM via Odin. Als je daarna weer up and running bent zou ik een bootloop vrije kernel flashen zoals bijv. Philz: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1877270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Polster schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:31:
@Adinsx. Waarschijnlijk heb je last van de bootloop bug die in de stock Samsung kernel zit. Enige manier om hier uit te komen is dmv een factory reset vanuit het recovery menu (volume up + home + power) of het opnieuw flashen van de ROM via Odin. Als je daarna weer up and running bent zou ik een bootloop vrije kernel flashen zoals bijv. Philz: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1877270
Volgens mij zou hij met een bootloop toch een beginscherm moeten laten zien.
Even de batterij, sim en sd-kaart eruit en na een half uurtje enkel batterij erin en nog eens testen is wat ik zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Uh ja maar ik de 2e post van adinsx nog niet gezien, op hetzelfde moment gepost. Batterij er uit en even met rust laten en dan een tijdje aan de lader laten hangen. Komt er hopelijk wel weer leven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tk55 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:38:
[...]

Waarom wel bij Tele2 en niet bij Telfort?
De technische verklaring weet ik niet precies, maar het heeft te met de manier hoe tele2 het t-mobile netwerk gebruikt. Voor telfort/hi/hollands nieuwe hoef je roaming niet aan te zetten om mobiele data werkend te krijgen. Was dan ook verbaasd toen ik laatst erachter kwam dat roaming aangezet moest worden om mobiele data werkend te krijgen met tele2 op een andere android phone. Maar blijkt genoeg over geschreven op internet.

De optie 'nationale roaming' kende ik ook nog niet naast de normale roaming opties. Is volgens mij redelijk recent toegevoegd. Zullen de tele2 gebruikers die over de grens gaan wel blij mee zijn.
Het lostte in ieder geval het probleem met instabiele dataverbinding op in mijn geval.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
@Luke-San en Polster

Thanks voor het meedenken, maar er zit echt 0,0 leven nog in.
Hele middag aan de lader laten liggen, zo net een uurtje alles los. Maar er gebeurt nul komma nul :(

Geen enkele reactie, dus dat wordt even Vodafone bellen komende week. Twee jaar garantie op zo'n S2 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
adinsx schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:34:
@Luke-San en Polster

Thanks voor het meedenken, maar er zit echt 0,0 leven nog in.
Hele middag aan de lader laten liggen, zo net een uurtje alles los. Maar er gebeurt nul komma nul :(

Geen enkele reactie, dus dat wordt even Vodafone bellen komende week. Twee jaar garantie op zo'n S2 toch?
Normaal garantie. Check nog eens even de contacten met de batterij, is het waarschijnlijk niet maar je weet maar nooit. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Meh, last van serieuze wifi drain op slimrom. Snachts op wifi ongeveer 7 percent per uur. Op edge hoop en al 1 percent per uur.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie? 5e build?

En over je wifi: er is wel een heel simpele workaround om dat op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Tutti-frutti schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:08:
[...]

De technische verklaring weet ik niet precies, maar het heeft te met de manier hoe tele2 het t-mobile netwerk gebruikt. Voor telfort/hi/hollands nieuwe hoef je roaming niet aan te zetten om mobiele data werkend te krijgen. Was dan ook verbaasd toen ik laatst erachter kwam dat roaming aangezet moest worden om mobiele data werkend te krijgen met tele2 op een andere android phone. Maar blijkt genoeg over geschreven op internet.

De optie 'nationale roaming' kende ik ook nog niet naast de normale roaming opties. Is volgens mij redelijk recent toegevoegd. Zullen de tele2 gebruikers die over de grens gaan wel blij mee zijn.
Het lostte in ieder geval het probleem met instabiele dataverbinding op in mijn geval.
Tele2 gebruikers kunnen zendmasten in het buitenland niet gebruiken, tenzij:
Ze de telefoon uit doen, aan doen, en 1+eigen pin invoeren.

Dus roaming gaat met tele2 zo bewust, dat je niet per ongeluk kosten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Tutti-frutti schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:59:
[...]

Met Slim Bean (heb nog geen andere roms geprobeerd) had ik dus ook last van wegvallende verbinding. Maar het lijkt opgelost als ik nationale roaming aanzet, werkt al 48 uur zonder problemen. Dit is met de XXLS6 modem, ik las dat die zuiniger was dan de (laatste?) XXLS8.

Naja, ik heb ook telfort. maar ik stock is ook bagger. ik weet even niet waar ik naartoe moet... Slimbean werkt niet verkeerd, alleen vond ik m af en toe wat laggy en unstable. Wanamlite is té stock, en ik wil een national roaming optie hebben, dus niet met een roamingtekentje zitten voor mobiel internet. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Coehinator schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:15:
[...]

Naja, ik heb ook telfort. maar ik stock is ook bagger. ik weet even niet waar ik naartoe moet... Slimbean werkt niet verkeerd, alleen vond ik m af en toe wat laggy en unstable. Wanamlite is té stock, en ik wil een national roaming optie hebben, dus niet met een roamingtekentje zitten voor mobiel internet. Iemand suggesties?
Maar roaming hoef je met telfort niet aan te zetten toch? Heb ik in ieder geval nooit hoeven doen met vorige telefoons, maar is misschien gerelateerd aan de modems van Samsung. Ik draai zelf nog wel slim bean v5 met Dorimanx-V9.16 kernel en Crossbreeder zip. Voelt in ieder geval erg vlot en smooth, maar dat is het al snel als je jaren lang een HTC desire gewend was :z

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Tutti-frutti schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:00:
[...]

Maar roaming hoef je met telfort niet aan te zetten toch? Heb ik in ieder geval nooit hoeven doen met vorige telefoons, maar is misschien gerelateerd aan de modems van Samsung. Ik draai zelf nog wel slim bean v5 met Dorimanx-V9.16 kernel en Crossbreeder zip. Voelt in ieder geval erg vlot en smooth, maar dat is het al snel als je jaren lang een HTC desire gewend was :z
De national roaming optie zit in alle cyanogen based roms, dat moet je dus ook gewoon aan hebben staan als je een virtuele provider zoals Telfort hebt.

Werkt bij mij gewoon prima, nooit problemen mee gehad op CM10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Tutti-frutti schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:00:
[...]

ik ga slimbean eroverheen gooien dan, ik heb niet al te beste ervaringen met dorimanx maar goed, als het bij jou goed werkt dan moet het bij mij toch ook goed gaan. en wat houd dat crossbreeder in? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Jay-v schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:47:
[...]

De national roaming optie zit in alle cyanogen based roms, dat moet je dus ook gewoon aan hebben staan als je een virtuele provider zoals Telfort hebt.

Werkt bij mij gewoon prima, nooit problemen mee gehad op CM10.1.
Als ik hem nu uitzet werkt hij inderdaad niet meer. Dacht eerst een instabiele verbinding te hebben zonder nationale roaming, maar blijkbaar is het toch vereist deze aan te hebben. Het zal bij andere android roms die deze instelling niet laten zien waarschijnlijk dan altijd aan hebben gestaan? Ik heb roaming namelijk nog nooit aan hoeven zetten met Telfort.
Coehinator schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:19:
[...]

ik ga slimbean eroverheen gooien dan, ik heb niet al te beste ervaringen met dorimanx maar goed, als het bij jou goed werkt dan moet het bij mij toch ook goed gaan. en wat houd dat crossbreeder in? :o
Doet wat aanpassingen aan de entropy generation, dns delay reduction en ... nouja zie : Xda-developers:[MOD] CrossBreeder -3.15.13-Entropy Lag Reduce/DNS Speedup/Tether boost/Clean Adblock.

De dorimanx kernel gebruik ik vooral omdat ik daarmee BLN control kan gebruiken. Lees ook dat hij wat zuiniger zou zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-05-2013 13:01 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Heb het draaiende, tot op heden zeer tevreden, een blijvertje dus! Toch fijn om weer terug te zijn op slimbean!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg tot gisteren als er update's voor programma's waren altijd een melding in de notification-bar, voor progjes die ik gebruik installeerde ik die dan ook, maar die ik toch nooit gebruik update ik niet.
Toen ik vanmorgen mijn foon wakker maakte stonden er tot mijn verbazing zo'n 10 meldingen van progjes die bijgewerkt waren, de meeste waren progjes die ik nooit gebruik, hoe kan dat nu weer want dat wil ik niet.
Ik heb nergens instellingen veranderd of zo. (JB 4.1.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:15:
Ik kreeg tot gisteren als er update's voor programma's waren altijd een melding in de notification-bar, voor progjes die ik gebruik installeerde ik die dan ook, maar die ik toch nooit gebruik update ik niet.
Toen ik vanmorgen mijn foon wakker maakte stonden er tot mijn verbazing zo'n 10 meldingen van progjes die bijgewerkt waren, de meeste waren progjes die ik nooit gebruik, hoe kan dat nu weer want dat wil ik niet.
Ik heb nergens instellingen veranderd of zo. (JB 4.1.2)
Waarschijnlijk heb je toch per ongeluk in een van je apps aangevinkt dat je automatisch wil bijwerken. En dan doet de Play Store dat direct voor alle apps.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:16:
[...]
Waarschijnlijk heb je toch per ongeluk in een van je apps aangevinkt dat je automatisch wil bijwerken. En dan doet de Play Store dat direct voor alle apps.
Als dat zo is zou ik niet weten welke dan, is er geen algemene instelling in de playstore of zo om dat te kunnen wijzigen, ik ga iig ff zoeken.

Edit;
Gevonden, in de playstore instellingen stond hij plots op automatisch bijwerken, gelijk ff veranderd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:20:
Overbodig.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

De playstore vraagt sinds kort heel intrusive of hij voortaan aan auto updates mag doen, na een update. Tijdens het updaten is je android device niet altijd responsief, dus tijdens een lag-moment kan je makkelijk de verkeerde keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:47:
De playstore vraagt sinds kort heel intrusive of hij voortaan aan auto updates mag doen, na een update. Tijdens het updaten is je android device niet altijd responsief, dus tijdens een lag-moment kan je makkelijk de verkeerde keuze maken.
Dan zal er waarschijnlijk zoiets gebeurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Heb wel last van vastlopers met Slimbean, en dan met name van Whatsapp. Waarschijnlijk ligt dit aan de app zelf. maar is wel knap irritant.

Mocht je last hebben van een haperend geluid als je MP3 aan luisteren bent, en je je scherm vergrendelt. Dit is makkelijk te verhelpen door in Stweaks in het tabblad CPU-TUNING (SLEEP) de Sampling_rate_sleep iets te verhogen rond de 800000uS

Verder werkt Slimbean zeer stabiel, echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Coehinator schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 18:50:
Heb wel last van vastlopers met Slimbean, en dan met name van Whatsapp. Waarschijnlijk ligt dit aan de app zelf. maar is wel knap irritant.

Mocht je last hebben van een haperend geluid als je MP3 aan luisteren bent, en je je scherm vergrendelt. Dit is makkelijk te verhelpen door in Stweaks in het tabblad CPU-TUNING (SLEEP) de Sampling_rate_sleep iets te verhogen rond de 800000uS

Verder werkt Slimbean zeer stabiel, echt een aanrader.
Vastlopers, haperend geluid.....ja heel stabiel. ;-)
Supernexus is na mijn ervaring veeeel stabieler.

[ Voor 3% gewijzigd door Thombias op 17-05-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Luke-san schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:02:
[...]

Normaal garantie. Check nog eens even de contacten met de batterij, is het waarschijnlijk niet maar je weet maar nooit. Succes!
Pff... een paar dagen verder en nog altijd 0,0 leven. Ook niet met een andere batterij...
Morgen maar even naar de Vodafone winkel, en ik weet al wel wat er op terug gaat komen. Geen garantie want vochtschade. (vorig jaar zomer op vakantie 5 minuten onder een vochtige handdoek laten liggen. Ding was twee dagen van slag 8)7 )

Dan maar hopen dat reparatiekosten niet te hoog zijn, maar nog veel belangrijker dat ik de data die erop staat behoud.
Kom er net namelijk achter (oude N96 weer uit de kast getrokken) dat er op de SIM kaart geen enkel telefoonnummer is opgeslagen. ;w

Dus naast foto's, notities, nu ook al m'n contacten kwijt als de data niet behouden blijft. Arrghhh...
*chagerijnige adinsx hier*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Thombias schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:06:
[...]

Vastlopers, haperend geluid.....ja heel stabiel. ;-)
Supernexus is na mijn ervaring veeeel stabieler.
met enig gepruts in stweaks is hij zeer stabiel hoor! Maar ik zal supernexus eens bekijken. misschien dat ik m er nog even overheengooi vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Coehinator schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:09:
[...]

met enig gepruts in stweaks is hij zeer stabiel hoor! Maar ik zal supernexus eens bekijken. misschien dat ik m er nog even overheengooi vanavond.
Flash-a-holic eh? Supernexus komt met een nieuwe build vanavond of morgen.
Twitter :I delayed #SuperNexus because of the gaming issue and the new Mali Blobs has fixed it, so expect new builds tonight.

[ Voor 17% gewijzigd door Thombias op 17-05-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Thombias schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:16:
[...]

Flash-a-holic eh? Supernexus komt met een nieuwe build vanavond of morgen.
Flashaholic ja XD Ik wacht dan nog even met het flashen van Supernexus, want grote kans dat als ze op 4.2.2 komen dat ik geen full wipe hoef te doen als ik van Slimbean af kom. Dat is het proberen waard want heb net mijn homescreens naar mijn zin met RSS channels etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Zeg, welke firmware moet ik nou flashen terug naar stock te zijn?

Ik heb een i9100, ik geloof unbranded, maar in de Play Store staat

"Vodafone Samsung GT-I9100"

Ik kan het zo snel niet vinden, vind op XDA alleen een KPN fw, of is die ook geschikt?

edit: Netherlands – I9100XWLSD_I9100XENLS1_XEN.zip
Dit lijkt me de unbranded 4.1.2?

[ Voor 15% gewijzigd door Sua op 18-05-2013 14:03 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sua schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:57:
Zeg, welke firmware moet ik nou flashen terug naar stock te zijn?

Ik heb een i9100, ik geloof unbranded, maar in de Play Store staat

"Vodafone Samsung GT-I9100"

Ik kan het zo snel niet vinden, vind op XDA alleen een KPN fw, of is die ook geschikt?

edit: Netherlands – I9100XWLSD_I9100XENLS1_XEN.zip
Dit lijkt me de unbranded 4.1.2?
De Playstore laat altijd je provider zien. Je kan gewoon een unbranded firmware flashen. Die wat je hier noemt is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

Bedankt. Ik heb op het moment een Siyah kernel, wordt deze ook automatisch gewiped als ik die _XEN flash? Ik zal sowieso eerst GS2KernelWipe Script (V2.07 03/04/13) draaien via CWM.

edit: Heb ook I9100XWLSD_I9100VDFLSC_VDF.zip gevonden (VDF ipv XEN) op http://www.galaxys2manual...bean-update-availability/

VDF of XEN?

[ Voor 31% gewijzigd door Sua op 18-05-2013 14:24 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:13:
[...]
De Playstore laat altijd je provider zien. Je kan gewoon een unbranded firmware flashen. Die wat je hier noemt is prima.
Heb daar eens naar gezocht, maar kan geen provider-info vinden in de playstore, waar/hoe zie je die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

Ik zag het bij (bij een app) "Compatible with all your devices" en dan dat +'je klikken om je devices te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Sua op 18-05-2013 15:01 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sua schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:01:
Ik zag het bij (bij een app) "Compatible with all your devices" en dan dat +'je klikken om je devices te zien.
Waar moet je dan naar zoeken om "Compatible with all your devices" in beeld te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Sua schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:16:
Bedankt. Ik heb op het moment een Siyah kernel, wordt deze ook automatisch gewiped als ik die _XEN flash? Ik zal sowieso eerst GS2KernelWipe Script (V2.07 03/04/13) draaien via CWM.

edit: Heb ook I9100XWLSD_I9100VDFLSC_VDF.zip gevonden (VDF ipv XEN) op http://www.galaxys2manual...bean-update-availability/

VDF of XEN?
Unbranded is dus XEN. VDF is voro Vodafone. en je flasht met odin dus ook de Siyah kernel eraf dan, dus dan ben je compleet stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik heb rootbox geïnstalleerd terwijl ik ICS had. Alleen nu is mijn internal sdcard niet meer mounted. Ik wil mijn nandroid backup terugzetten, maar die geeft een md5 error. De routine die ik heb gevonden via adb om dat te repareren lukt niet, omdat ik dan niet bij de storage kom?

Iemand enig idee hoe ik 1 van beide problemen kan oplossen, ik ben al uren bezig...

----------

Een update: Ik heb via een externe sd ICS terug kunnen zetten en dan via deze oplossing de md5 hersteld: http://www.ikevinshah.com...ckup-nandroid-backup.html

Helaas krijg ik wel de error: "error while restoring /data" in cwm. Daarna apps en settings uit de backup die ik had gemaakt terug gezet om zo toch weer mijn data te hebben. In totaal 6 uur gespendeerd aan mijn telefoon en weer terug bij de beginsituatie :)

Ik geef het misschien nog 1 keer een poging, maar anders laat ik JB wel links liggen...

[ Voor 43% gewijzigd door Webby_143 op 19-05-2013 02:08 ]

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vandaag maar eens een nieuwe poging gewaagd voor zo'n gecombineerde ROM, ik heb gekozen voor RootBox. Alliance ben ik een beetje beu aan het worden en alle customization opties zijn leuk, maar default opties komen er schijnbaar niet in terug, ik heb er iig van alles voor geprobeerd en vind het eens tijd voor wat frisse wind.

Er zijn echter wel wat dingen die ik mee wil nemen, het meeste is daarvoor al gelukt. Ik struikel enkel nog op de klok app van Samsung, die zou ik graag ook op mijn RootBox install mee willen nemen, maar heb dat nog niet voor elkaar gekregen. Ook het installeren als system app heeft niet mogen baten. Iemand die hier een idee voor heeft? Is het installeren van die app voldoende of is er méér nodig om het werkend te krijgen? De standaard klok app is voor mij niet voldoende, deze mist zover ik kan zien sluimer opties en 'slim' wekken. Met name dat laatste vind ik erg fijn om 's ochtends mee wakker te worden, dan ben ik zowaar niet chagerijnig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Er zijn toch zat alarm apps in de Play Store waar je dezelfde functionaliteit kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Omdat de meeste van die apps (met die functies) niet gratis zijn, terwijl de Samsung app dat wel is. :)
Daarnaast vertrouw ik eerder apps van Samsung dan apps die (onnodige) permissies nodig zijn vanuit de Play Store.

EDIT:
Maar laat maar, ik heb geen zin om verder te zoeken op het web (heb ik in het verleden ook al (te) veel gedaan... Ik flash Alliance wel weer, al gaat het nu niet meer van harte.
AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 07:37:
Die is er, dat is AllianceROM. Een 4.1.2 ROM met een AOSP theme. Dichterbij ga je niet komen. Met Xposed kan je DPI wijzigingen doen.
Hmmm... Even klooien met de settings dus... Ben benieuwd. :) Leuk, de Jelly Bean lockscreen, maar vervolgens zijn er nérgens settings te vinden...

[ Voor 112% gewijzigd door CH4OS op 19-05-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oeps!

[ Voor 98% gewijzigd door CH4OS op 19-05-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

CptChaos schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:57:
Maar laat maar, ik heb geen zin om verder te zoeken op het web (heb ik in het verleden ook al (te) veel gedaan... Ik flash Alliance wel weer, al gaat het nu niet meer van harte.
CptChaos schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:10: deze mist zover ik kan zien sluimer opties en 'slim' wekken. Met name dat laatste vind ik erg fijn om 's ochtends mee wakker te worden, dan ben ik zowaar niet chagerijnig. ;)
Zelf ben ik al een tijdje bij jellybam, stabiele combi-rom, die ook wat features van paranoid 'geleend' heeft. De standaard clock, 'geleend' van cm10, heeft ook sluimer. Daarnaast is daar het lockscreen wel aan te passen :P Ow en die kan ook out of de box permissions blokeren 8) (zitten overigens niet meer op XDA, ze leende te veel 8)7 )

[ Voor 5% gewijzigd door Achilles op 20-05-2013 01:19 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:42

TRaSH

koffie ?

adinsx schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:59:
[...]

......

Dus naast foto's, notities, nu ook al m'n contacten kwijt als de data niet behouden blijft. Arrghhh...
*chagerijnige adinsx hier*
goede tip voor de volgende keer,
zorgen dat je contacten met google contacts gesync is dan kan je overal bij je contacten zelfs op een ander toestel en ben je niks kwijt.
voor de foto's gebruik ik dropbox die sync automatisch zodra ik een wifi verbinding heb (instelbaar volgens mij)
zo ben je nooit je foto's kwijt en kan je er op verschillende locaties bij.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
adinsx schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:59:
[...]Pff... een paar dagen verder en nog altijd 0,0 leven. Ook niet met een andere batterij...
Morgen maar even naar de Vodafone winkel, en ik weet al wel wat er op terug gaat komen. Geen garantie want ...
Misschien dat dan de hardware probleempjes geeft.
Ik weet niet of je je toestel al hebt weggebracht maar ik heb mijn pc, lcd monitor en 2 modems al eens tot leven kunnen wekken door ze eerst op te warmen met een haarfohn (geen verfbrander gebruiken!!! :+ ). Ze hadden allemaal last van elco's die niet goed meer waren. Misschien helpt dit ook bij jouw toestel zodat je alsnog je data kan backuppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
@norman
Ga ik vanavond nog even proberen.
Ik heb het toestel nog niet weggebracht, deze week een te drukke agenda tijdens werktijd.
Zal het vanavond eens proberen met de fohn van de wederhelft.
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Supernexus erop gehad, vond ik echt drie keer niks. Ik had roaminggedoe met telfort. ik kon geen energiewidget in me notificatieslider krijgen. verder niks veranderen.
Dus ik ga voor nu gewoon naar stock en ik kijk de ontwikkelingen nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:23
Achilles schreef op maandag 20 mei 2013 @ 01:18:
[...]

[...]
Zelf ben ik al een tijdje bij jellybam, stabiele combi-rom, die ook wat features van paranoid 'geleend' heeft. De standaard clock, 'geleend' van cm10, heeft ook sluimer. Daarnaast is daar het lockscreen wel aan te passen :P Ow en die kan ook out of de box permissions blokeren 8) (zitten overigens niet meer op XDA, ze leende te veel 8)7 )
Ben ook al een tijdje fan van jellybam. Lekker rappe ROM met veel features. De standaard kernel is eigenlijk prima. Ik kan dorimanx icm deze rom niet aanraden. De laatste Siyah doet het trouwens wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik heb na een tijdje NeatROM te hebben gedraaid van het weekend de laatste AllianceROM er op gezet. Na wat probleempjes met het installeren van het Sammy thema (Alliance gebruikt een eigen app voor custom installaties, ik heb een keer of 5 geflashed voordat het helemaal goed ging :s) heb ik nu een lekker instelbare Sammy ROM.

Met Philz kernel (die ik overigens niet kan gebruiken voor het flashen van visual mods) kom ik gemakkelijk een dag door met 3,5 tot 4 uur schermtijd. Zoals te doen gebruikelijk dus. Gisteren de telefoon zo'n 14 uur niet aangeraakt. Kwam van de lader af, dus 100%. Halverwege de avond stond ik op 80%. Een ruime % per uur voor standby met sync, wifi en 3G aan. Vind ik netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

savale schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:34:
Ben ook al een tijdje fan van jellybam. Lekker rappe ROM met veel features. De standaard kernel is eigenlijk prima. Ik kan dorimanx icm deze rom niet aanraden. De laatste Siyah doet het trouwens wel prima.
Ik heb deze rom nog uit de tijd dat het standaard met dorimanx geleverd werd :7 , en heb sindsdien altijd dorimanx gebruikt, wel de nieuwste versies (van dori). Zie wel eens dat mensen problemen met de rom (bootloops enzo) hebben, heb hier maar twee keer last van gehad(en beide keren opgelost d.m.v. sys & data wipe). Ik kan t dus wel aanraden eigenlijk. S-tweaks installeren, slide2wake & bln aanzetten :9~

Vraag me alleen wel af of het terug zetten van de minimum cpu frequentie naar 100mhz nu ook echt het battery life verbeterd. (of dat het dat alleen in mijn gedachte doet :+ )

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achilles schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:19:
[...]
Vraag me alleen wel af of het terug zetten van de minimum cpu frequentie naar 100mhz nu ook echt het battery life verbeterd. (of dat het dat alleen in mijn gedachte doet :+ )
Integendeel. De "sweetspot" qua snelheid (de taak is uiteraard eerder klaar) en het daaruit voortvloeiende batterijverbruik-voordeel is 200MHz, is reeds uitvoering getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Norman schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:24:
[...]

Misschien dat dan de hardware probleempjes geeft.
Ik weet niet of je je toestel al hebt weggebracht maar ik heb mijn pc, lcd monitor en 2 modems al eens tot leven kunnen wekken door ze eerst op te warmen met een haarfohn (geen verfbrander gebruiken!!! :+ ). Ze hadden allemaal last van elco's die niet goed meer waren. Misschien helpt dit ook bij jouw toestel zodat je alsnog je data kan backuppen...
gisteravond geprobeerd, maar ook geen succes.

Volgens mij heb ik wel alle tips&tricks gehad nu 8)7
Toch maar wegbrengen voor reparatie dan.
Of gewoon die kosten maar niet maken en een 2e handje overnemen van m'n neefje...
Wat mag een 2 jaar oude nog kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adinsx schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:59:
[...]
gisteravond geprobeerd, maar ook geen succes.

Volgens mij heb ik wel alle tips&tricks gehad nu 8)7
Toch maar wegbrengen voor reparatie dan.
Of gewoon die kosten maar niet maken en een 2e handje overnemen van m'n neefje...
Wat mag een 2 jaar oude nog kosten?
De S2 is best nog een aardige foon, maar meer dan 75 á 100,- zou ik er niet voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:08:
De S2 is best nog een aardige foon, maar meer dan 75 á 100,- zou ik er niet voor over hebben.
Aan de andere kant zou ik mijn trouwe S2 nooit maar dan ook echt never voor die prijs van de hand doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Jellybam is gewoon geweldig,
Het is een prachtige rom. werkt snel!

En ik zet de bootanimatie uit, komt eronder ''Eikel!'' :+

Geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Mijn Samsung Galaxy s2 heb ik laatst opnieuw geïnstalleerd, maar helaas heeft hij nu last van vastlopers. Wanneer dit gebeurt valt hij helemaal stil. Het enige wat ik dan nog kan doen is opnieuw opstarten, nadat ik dit heb gedaan is de batterij opeens helemaal leeg (nog maar een paar procent). Dit is nogal vreemd, omdat hij soms tot 90% vol was.

Nadat dit gebeurt wil het nog wel eens lukken na een aantal keren opstarten dat hij weer een hoger batterij niveau aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

flash1 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:20:
Mijn Samsung Galaxy s2 heb ik laatst opnieuw geïnstalleerd, maar helaas heeft hij nu last van vastlopers. Wanneer dit gebeurt valt hij helemaal stil. Het enige wat ik dan nog kan doen is opnieuw opstarten, nadat ik dit heb gedaan is de batterij opeens helemaal leeg (nog maar een paar procent). Dit is nogal vreemd, omdat hij soms tot 90% vol was.

Nadat dit gebeurt wil het nog wel eens lukken na een aantal keren opstarten dat hij weer een hoger batterij niveau aangeeft.
Batterij niveau is maar een indicatie die lang niet altijd accuraat is, zeker niet na reboots of vastlopers. Even opnieuw flashen en een factory reset uitvoeren zou ik je aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Jay-v schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:32:
[...]

Batterij niveau is maar een indicatie die lang niet altijd accuraat is, zeker niet na reboots of vastlopers. Even opnieuw flashen en een factory reset uitvoeren zou ik je aanraden.
Bedankt voor de tip, maar hoe kan het dan dat wanneer ik de telefoon net uit de oplader haal en dat hij dan in 3 seconden naar 2% batterij niveau gaat? Dit gebeurt in een paar seconden wanneer de telefoon vast is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 23-09 11:38
Slimbean 5.7 is alweer uit, iemand al getest?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
En MIUI V5 Sammy JB based voor onze I9100 international sinds 2 weekjes, hier mijn eerste kennismaking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 22:31

PBP

Wat is volgens jullie eigelijk de beste rom? Ben nu weer terug naar stock omdat ik een aantal maanden geleden met CM10.1 soms problemen had met een haperende/vastlopende camera app. Er is zoveel beschikbaar dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En ik heb eerlijk gezegd geen zin om te blijven flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
Is heel persoonlijk maar ik ben heel tevreden met Chameleon 3.0.1 van Jazzk icm Hirox 5.8 Extreme kernel van geroxx. Is ook stock maar zonder bloatware. Voor de grap eens als dumbphone ingesteld en stond toen na 24 uur sleep mode nog op 97% batterijlading. Op deze combi val ik altijd terug als ik genoeg heb van het experimenteren met andere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 21:33
Norman schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:44:
Is heel persoonlijk maar ik ben heel tevreden met Chameleon 3.0.1 van Jazzk icm Hirox 5.8 Extreme kernel van geroxx. Is ook stock maar zonder bloatware. Voor de grap eens als dumbphone ingesteld en stond toen na 24 uur sleep mode nog op 97% batterijlading. Op deze combi val ik altijd terug als ik genoeg heb van het experimenteren met andere roms.
Je verkiest versie 3.0.1 ook bewust over 3.0.3 (de nieuwste versie op dit moment)? Zo ja, waarom? En heb je misschien een linkje van 3.0.1? Ik kan alleen 3.0.2 en 3.0.3 vinden in de XDA topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Perzikvrucht op 28-05-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 22:31

PBP

Norman schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:44:
Danku, heb nu 3.0.3 erop staan en ga die even een paar dagen uitproberen. Het is precies wat ik wil,stock android maar gebruikt wel de camera app van Samsung als ik het goed begrijp. Dan krijg ik hopelijk ook geen vastlopende camera wat ik bij CM wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
barzi schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:04:
Je verkiest versie 3.0.1 ook bewust over 3.0.3 (de nieuwste versie op dit moment)? Zo ja, waarom? En heb je misschien een linkje van 3.0.1? Ik kan alleen 3.0.2 en 3.0.3 vinden in de XDA topic.
Niet bewust eigenlijk. Ik dacht "never change a winning team".
Ik weet wel dat Jazzk een tijdje niet actief was.
In die tijd hadden de gebruikers van 3.0.1 eigenlijk niet zoveel op- en aanmerkingen dus het leek mij wel een stabiele rom. Sinds kort zit er weer leven in de brouwerij en zijn 3.0.2 & 3 uitgekomen. Deze heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd dus daar kan ik geen oordeel over vellen.
Versie 3.0.1 is hier te vinden: http://d-h.st/zl9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik draai 3.0.3 al een paar dagen nu, Ik ben er echt echt zeer tevreden over. Over stabiliteit kan ik nog vrij weinig zeggen, maar alles werkt, en heb tot nu toe nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:23
Coehinator schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:30:
Jellybam is gewoon geweldig,
Het is een prachtige rom. werkt snel!

En ik zet de bootanimatie uit, komt eronder ''Eikel!'' :+

Geweldig
Haha ja gekke ontwikkelaar en ja mooie rom :) Ik gebruik hem ook al een tijdje naar tevredenheid. Nog wel af en toe gezeik icm de dorimanx kernel, maar mogelijk trekt mijn telefoon het undervolten wat slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik heb Chameleon 3.03 geinstalleerd. Ik kwam van Omega v23, heb een full-wipe gedaan en via 3.02 naar 3.03 geflasht.
Bij mij crasht de message applicatie constant. Ik heb de app data al gecleard en een reboot gedaan maar het blijft verrot. Is dit een known issue?

En dan nog een vraag .... waarom verkiezen jullie een hybride die zo weinig samsung software aan boord heeft boven bijvoorbeeld volledig AOSP of Cyanogenmod?

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

OK, messaging gefixt.

Ik heb titanium backup gebruikt om de cache van Dialer Storage te cleanen. Nu start messaging wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Strider schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:30:
Slimbean 5.7 is alweer uit, iemand al getest?
Staat er bij mij op. Wel nog niet veel mee gespeeld laar werkt gewoon :d

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Ik heb gister meerdere malen mijn Galaxy s2 proberen te resetten, maar dat is niet helemaal gelukt. Wanneer ik hem hard reset dan staan bijvoorbeeld mijn gedownloade muziek nog op mijn telefoon. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flash1 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:24:
Ik heb gister meerdere malen mijn Galaxy s2 proberen te resetten, maar dat is niet helemaal gelukt. Wanneer ik hem hard reset dan staan bijvoorbeeld mijn gedownloade muziek nog op mijn telefoon. Is dat normaal?
Als die op je/een SD staan, yup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:26:
[...]

Als die op je/een SD staan, yup :)
Bedankt voor je reactie. Maar ik gebruik geen SD kaart op mijn Galaxy s2. Betekend dit dan dat er iets fout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flash1 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:50:
Bedankt voor je reactie. Maar ik gebruik geen SD kaart op mijn Galaxy s2. Betekend dit dan dat er iets fout is?
Je interne geheugen wordt ook gedeeltelijk gezien als zijnde SD. Interne-SD en externe-SD (kaartje) zeg maar. Als je je gehele telefoon wilt leegmaken zal je je interne geheugen ook moeten formatteren. Let wel dat je dan "alles" kwijt bent en uiteraard ook niet meer een Rom/Nandroid kunt flashen die daar eventueel op stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:54:
[...]

Je interne geheugen wordt ook gedeeltelijk gezien als zijnde SD. Interne-SD en externe-SD (kaartje) zeg maar. Als je je gehele telefoon wilt leegmaken zal je je interne geheugen ook moeten formatteren. Let wel dat je dan "alles" kwijt bent en uiteraard ook niet meer een Rom/Nandroid kunt flashen die daar eventueel op stonden.
Oke, bedankt. Ik wilde eigenlijk de telefoon helemaal resetten, omdat hij de laatste tijd heel vreemd doet. Hij valt bijvoorbeeld constant uit wanneer de batterij nog niet op is. Als ik hem dan weer aan zet dan geeft hij vaak aan dat de batterij leeg is. Kan dit duiden op een batterij probleem of een virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flash1 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:59:
Oke, bedankt. Ik wilde eigenlijk de telefoon helemaal resetten, omdat hij de laatste tijd heel vreemd doet. Hij valt bijvoorbeeld constant uit wanneer de batterij nog niet op is. Als ik hem dan weer aan zet dan geeft hij vaak aan dat de batterij leeg is. Kan dit duiden op een batterij probleem of een virus?
Een virus lijkt mij stug maar probeer anders gewoon "vanaf nul" een goede Rom er op te zetten? Full wipe, Rom er op en dan maar kijken. En geen vage apps er op zetten uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:05:
[...]

Een virus lijkt mij stug maar probeer anders gewoon "vanaf nul" een goede Rom er op te zetten? Full wipe, Rom er op en dan maar kijken. En geen vage apps er op zetten uiteraard ;)
Ok, bedankt! Weet jij misschien hoe ik een volledige clean install kan uitvoeren? En wat houdt die Rom precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flash1 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:30:
Ok, bedankt! Weet jij misschien hoe ik een volledige clean install kan uitvoeren? En wat houdt die Rom precies in?
Makkelijkste is denk ik een stock Samsung Rom te pakken en deze via Odin te flashen. Gaat wat ver om in dit specifieke topic een stap-voor-stap handeling te gaan zitten intikken :P Zijn zó veel tutorials voor... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Kom je nu niet meer in CWM?

ALs je er wel in komt kan je je telefoon nog mounten als USB device, al je kostbare data eraf gooien copieren en binnen CWM je SD kaarten formateren. Dan is de bende echt schoon. Als je daarna met Odin een standaard Sammie rom erop flasht heb je een echte factory reset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Heel erg bedankt allemaal! Ik ga zoeken naar een tutorial. Hopelijk dat dit mijn problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Waar kan ik een stock rom voor de Galaxy s2 in het Nederlands krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Net een stock Rom gedownload en geïnstalleerd via Odin op mijn Galaxy s2, maar hij is nog steeds niet gereset. Alles staat nog op mijn telefoon.
Pagina: 1 ... 111 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.