Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Weet iemand of slimbean ook een "stock" cf-root (nieuwste) ondersteunt? Of gaat dat niet werken? Kon het nergens vinden.

Ik zoek namelijk een 4.2 rom waarbij ik die kernel kan houden zodat Tegrak blijft werken en ik kan undervolten :)

Edit\ Gee, kan dat ook gewoon in Slimbean :9~ ?

[ Voor 9% gewijzigd door Maks op 06-04-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Maks schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:46:
Weet iemand of slimbean ook een "stock" cf-root (nieuwste) ondersteunt? Of gaat dat niet werken? Kon het nergens vinden.

Ik zoek namelijk een 4.2 rom waarbij ik die kernel kan houden zodat Tegrak blijft werken en ik kan undervolten :)

Je kan Slimrom flashen en daarna je favoriete kernel er over zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 23-09 06:42
RedShift schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:52:
[...]

Je kan Slimrom flashen en daarna je favoriete kernel er over zetten.
Mits die favoriete kernel aosp / cm ondersteunt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
Maks schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:46:

Ik zou geen stock cf-root kernel op een AOSP rom flashen, daat gaat denk ik niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Sakete schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:12:
[...]

Ik zou geen stock cf-root kernel op een AOSP rom flashen, daat gaat denk ik niet werken.
Oke thanks, gelukkig nog niet geprobeerd. Slim bean werkt echt heel goed vooralsnog (weinig drain) alleen duurde het even voordat ik gps fix had in strava (bijna anderhalf uur de eerste keer, halve rit van vandaag staat er niet op :p).

Er zijn trouwens geen instellingen voor voltage control in slim bean, weet iemand iets dat wel werkt om te undervolten in AOSP? (betaald maakt niet uit, dat kost toch meestal net een bietje :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:19
Heb een bootloop denk ik met LSD firmware van neatrom nu. MAar als ik de siyah b6eta5 flash via odin , dan reboot hij niet? EN ook niet met de toch kernel van Philz, met bootloop fix? ENig idee welke ik moet flashen verder?

HEt is gelukt met advance restire via recovery met behulp van xda

[ Voor 13% gewijzigd door Musta op 09-04-2013 22:12 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Sinds kort gebruik ik:

[ROM][AOSP][JB][4.2.2][JDQ39] SuperNexus 2.0 - I9100 - BUILD 4 [03-04-13]

Geweldige ROM, batterij gaat lang mee en is super stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 13:21

Arjan A

Cenosillicafoob

Joao schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:03:
Sinds kort gebruik ik:

Heb ik ook een tijdje gebruikt. In het begin was ik ook enthousiast, zeker vanwege de batterij. Maar op een gegeven moment had ik te maken met spontane reboots en dat-ie minstens 1x per dag vastliep. Toen maar weer terug gegaan naar WanamLite. Maar eigenlijk zou ik liever SuperNexus willen gebruiken...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
Arjan A schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:12:
[...]

Heb ik ook een tijdje gebruikt. In het begin was ik ook enthousiast, zeker vanwege de batterij. Maar op een gegeven moment had ik te maken met spontane reboots en dat-ie minstens 1x per dag vastliep. Toen maar weer terug gegaan naar WanamLite. Maar eigenlijk zou ik liever SuperNexus willen gebruiken...
Ik heb het ook gehad in build 2 als ik mij niet vergis.
In build 3 niet meer. Nu in build4 ook niet meer.

Ik gebruik in combinatie met deze kernel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2222843

Werkt wel goed, heb het nu 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Arjan A schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:12:
[...]

Same maar ook weer het wegvallen van signaal. Ik heb dit nu al een aantal keren bij vschillende aosp roms gehad. Nu ben ik ook weer op wanamlite LSN deze bevalt goed. Iets mindere batterijduur maar acceptable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wegvallend signaal geen last meer van gehad met Rootbox en XXLPS. Batterij ook best tevreden mee :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Rootbox_Build27s.png

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
Brad Pitt schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:48:
Wegvallend signaal geen last meer van gehad met Rootbox en XXLPS. Batterij ook best tevreden mee :)

[afbeelding]
Ik heb zelf XXLPX, is er een verschilt tussen die van mij en die van jou?
Ik ben op dit moment nog tevreden met supernexus, maar heb rootbox even genoteerd :) Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joao schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:48:
Ik heb zelf XXLPX, is er een verschilt tussen die van mij en die van jou?
Die van jou zal wel nieuwer zijn maar heb deze nog niet geprobeerd :) Wellicht leerzaam om eens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Brad Pitt schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:27:
[...]

Die van jou zal wel nieuwer zijn maar heb deze nog niet geprobeerd :) Wellicht leerzaam om eens te doen.
Mijn slim bean galaxy s2 gaat volledig op zijn gaat als ik er xxlpx ofso opzet.

Vraagt niet meer om simcode en na nog es te flashen was zelfs imei blanco :s

Geen problemen op xxls8 of hoger :s

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
azz_kikr schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:17:
[...]

Mijn slim bean galaxy s2 gaat volledig op zijn gaat als ik er xxlpx ofso opzet.

Vraagt niet meer om simcode en na nog es te flashen was zelfs imei blanco :s

Geen problemen op xxls8 of hoger :s
Beste is om te flashen zonder RIL, op JB 4.2.2. Mocht je een modem + RIL zip hebben dan eerst de /system map verwijderen uit de zip en daarna pas flashen. GetRIL maakt ook vaak meer kapot dan je lief is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Had ik gedaan. Kreeg het enkel maar in orde door ril en modem te flashen. Enkel modem lukte niet. Morgen nog wel es proberen, ff stressen omdat men phone niet veel meer deed :d

Nu voorlopig op xxms2. Morgen es zien of ik mer deze modem last heb van gesprek dat af en toe wegvalt (geluiid valt weg, lijn wordt niet verbroken)...heb wel germerkt dat ik nu soms h+ heb thuis. Heb ik nog nooit gezien qua icoontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
azz_kikr schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:35:
Had ik gedaan. Kreeg het enkel maar in orde door ril en modem te flashen. Enkel modem lukte niet. Morgen nog wel es proberen, ff stressen omdat men phone niet veel meer deed :d

Nu voorlopig op xxms2. Morgen es zien of ik mer deze modem last heb van gesprek dat af en toe wegvalt (geluiid valt weg, lijn wordt niet verbroken)...heb wel germerkt dat ik nu soms h+ heb thuis. Heb ik nog nooit gezien qua icoontje
Okay dan :) H+ staat hier bijna altijd maar geen idee of het daadwerkelijk snel(ler) is :P

Benieuwd hoe xxms2 is, ben zelf voor de lol nels1 aan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Over modems gesproken; ik heb met JB een veel beter Wifi bereik dan dat ik met welke eerdere ICS of Gingerbread rom heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 22:18
Ik draai al geruime tijd Cyanogenmod op mijn telefoon met de 10.1 nightly (versie 10-4).

Echter ik heb perongeluk op 'disable root' o.i.d. gedrukt in de superuser app welke CM tegenwoordig meeneemt.
Had vrijsnel door dat ik dit niet wou maar nu is de superuser app dus verdwenen onder instellingen en zit ik met een unrooted CM, alles werkt maar terughebben is wel handig.

Op de forums van CM kan ik zelf niet iets vinden mbt de superuser app, is er een manier om de root weer terug te krijgen of zit er niets anders op dan het hele ding weer opnieuw via ODIN te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Gewoon kernel opnieuw flashen met Odin

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Joao schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:03:
Sinds kort gebruik ik:

Ik wil deze ook installeren, maar ik weet niet hoe ik dit moet installeren. In de instructies staat het volgende:
Copy Google Apps and SuperNexus ROM to your internal SD Card
Enter Recovery
Do a Wipe/Factory Reset (Necessary if coming from a different a ROM)
Flash SuperNexus ROM
Flash Google Apps
Reboot your device!
Voila!

Maar hoe werkt dat Flashen van SuperNexus ROM en Google Apps dan?

Always Look On The Bright Side Of Life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:20
Johannn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:11:
[...]

Ik wil deze ook installeren, maar ik weet niet hoe ik dit moet installeren. In de instructies staat het volgende:
Copy Google Apps and SuperNexus ROM to your internal SD Card
Enter Recovery
Do a Wipe/Factory Reset (Necessary if coming from a different a ROM)
Flash SuperNexus ROM
Flash Google Apps
Reboot your device!
Voila!

Maar hoe werkt dat Flashen van SuperNexus ROM en Google Apps dan?
In recovery mode selecteer je install zip from sd card (http://2.bp.blogspot.com/...lovegalaxy+y-+cmw+rec.jpg en zoek je de Supernexus zip, even wachten en daarna herhaal je hetzelfde voor Google apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
aryan schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:14:
[...]

In recovery mode selecteer je install zip from sd card (http://2.bp.blogspot.com/...lovegalaxy+y-+cmw+rec.jpg en zoek je de Supernexus zip, even wachten en daarna herhaal je hetzelfde voor Google apps.
Dankjewel het is gelukt :) Ik ben benieuwd of ik nu een betere batterijduur heb dan bij Jellybam.

Is er trouwens een manier om de standaard programma's die in de officiele software zitten terug te krijgen? Dat die ontbreken is misschien standaard bij een custom rom, want die miste ik bij Jellybam ook al. Ik bedoel dan bijvoorbeeld kladblok of de android mp3 speler.

Always Look On The Bright Side Of Life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johannn schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:20:
Is er trouwens een manier om de standaard programma's die in de officiele software zitten terug te krijgen? Dat die ontbreken is misschien standaard bij een custom rom, want die miste ik bij Jellybam ook al. Ik bedoel dan bijvoorbeeld kladblok of de android mp3 speler.
Dit is een Cyanogen-based Rom. De Samsung apps die jij bedoelt vereisen waarschijnlijk Touchwiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 07:42
Omdat ik met CM9.1 o.a. wat problemen blijf houden met USB, MHL, wifi en A2DP via bluetooth, wil ik overstappen op Neatrom Lite V4.6.1.
Die zou gebaseerd zijn op Samsung Jelly Bean firmware waardoor ik verwacht dat de kans op driverproblemen minimaal zullen zijn ten opzichte van CM10.1 etc.

Nu heb ik wel de klok horen luiden, maar ik weet niet precies waar de klepel hangt.
Ik heb wel gezocht maar ik krijg 'm niet zo goed gevonden.
Ik heb namelijk ergens gelezen dat wanneer je overstapt van ICS naar Jelly Bean, dat het interne geheugen wordt geherpartitioneerd. Maar ik weet niet precies hoe dit zit.

Momenteel gebruik ik:
  • Siyah kernel V5.0.1 met dualboot-optie
  • Primaire rom: Samsung origineel ICS
  • Secundaire rom: Cyanogenmod 9.1 (laatste nightly)
Dualboot heb ik niet per sé nodig.
Ik ga eerst terug naar singleboot om vervolgens de primaire ICS partitie te flashen naar Neatrom JB met de bij Neatrom meegeleverde nieuwe kernel die JB ondersteunt.

Ik vermoed dat dit het te volgen stappenplan gaat zijn:
  1. Kopieer installatie-zip naar externe SD kaart
  2. Secundaire partitie verwijderen via CWM recovery menu
  3. Factory reset
  4. Wipe cache partitie
  5. Wipe Dalvik cache
  6. Install Neatrom Lite vanaf externe SD kaart via CWM
Gaat dit werken, of moet dit via USB en Odin aan de PC gebeuren ivm het herpartitioneren?

En wordt mijn interne SD kaart sowieso geleegd of is dat een extra handeling die ik heb gemist?
De laatste keer dat ik van GB naar ICS ging, bleef er namelijk een hoop overbodige data achter op de interne SD kaart, onder andere van reeds gedeïnstalleerde apps.
Ook na factory reset volgens mij. Eigenlijk zou ik met een hele schone telefoon verder willen gaan.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-06 15:25
Buzz-01 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:50:
Omdat ik met CM9.1 o.a. wat problemen blijf houden met USB, MHL, wifi en A2DP via bluetooth, wil ik overstappen op Neatrom Lite V4.6.1.
Die zou gebaseerd zijn op Samsung Jelly Bean firmware waardoor ik verwacht dat de kans op driverproblemen minimaal zullen zijn ten opzichte van CM10.1 etc.

Nu heb ik wel de klok horen luiden, maar ik weet niet precies waar de klepel hangt.
Ik heb wel gezocht maar ik krijg 'm niet zo goed gevonden.
Ik heb namelijk ergens gelezen dat wanneer je overstapt van ICS naar Jelly Bean, dat het interne geheugen wordt geherpartitioneerd. Maar ik weet niet precies hoe dit zit.

Momenteel gebruik ik:
  • Siyah kernel V5.0.1 met dualboot-optie
  • Primaire rom: Samsung origineel ICS
  • Secundaire rom: Cyanogenmod 9.1 (laatste nightly)
Dualboot heb ik niet per sé nodig.
Ik ga eerst terug naar singleboot om vervolgens de primaire ICS partitie te flashen naar Neatrom JB met de bij Neatrom meegeleverde nieuwe kernel die JB ondersteunt.

Ik vermoed dat dit het te volgen stappenplan gaat zijn:
  1. Kopieer installatie-zip naar externe SD kaart
  2. Secundaire partitie verwijderen via CWM recovery menu
  3. Factory reset
  4. Wipe cache partitie
  5. Wipe Dalvik cache
  6. Install Neatrom Lite vanaf externe SD kaart via CWM
Gaat dit werken, of moet dit via USB en Odin aan de PC gebeuren ivm het herpartitioneren?

En wordt mijn interne SD kaart sowieso geleegd of is dat een extra handeling die ik heb gemist?
De laatste keer dat ik van GB naar ICS ging, bleef er namelijk een hoop overbodige data achter op de interne SD kaart, onder andere van reeds gedeïnstalleerde apps.
Ook na factory reset volgens mij. Eigenlijk zou ik met een hele schone telefoon verder willen gaan.
Ik ben niet zeker of je je tweede rom partitie moet verwijderen vooraleer je een nieuwe rom installeert maar voor je interne SD kaart leeg te krijgen moet in het CWM menu bij advanced voor 'format sd card' (ofzoiets) kiezen.

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
De optie "format sd card" heb ik nog niet eerder gebruikt, ik zal 'm proberen.

Ik wilde de tweede partitie verwijderen omdat de nieuwe kernel volgens mij niet compatible is met dualboot.
Als ik zou upgraden naar JB en dualboot wil behouden dan moet ik sowieso ook de kernel upgraden naar Siyah V6.0b5, maar die is weer niet compatible met ICS.
Die secondary rom werkt na de upgrade dus niet meer en daarom kan ik 'm beter van tevoren verwijderen.

Waar ik alleen nog over twijfel is of ik überhaupt rechtstreeks vanuit het recoverymenu kan upgraden van ICS naar JB zonder problemen, vanwege het herpartitioneren. Ik weet niet of CWM dat doet/kan of dat ik het via Odin moet doen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-06 15:25
Ik ben ook probleemloos van ICS naar JB gegaan, ik heb Odin maar één keer gebruikt en dat was om root te krijgen :)

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
De upgrade is gelukt.
Waarschijnlijk heet de optie om alle data te wissen "partition internal SD card", die is te bereiken via "advanced". Echter verdwijnt die wanneer je de cache/dalvik cache wist, dat had ik dus eerst moeten doen.
Zal er dus alsnog handmatig de bezem doorheen moeten halen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:55
Hmmm lijkt me apart. Partition is partities aanmaken. Echter zonder speciale software en als je dan partities aanmaakt is de kaart/schijf ook leeg, ten minste zo ziet het systeem het dan. Dus wellicht dat het daarom gelukt is, maar het is niet hetgeen dat je eigenlijk had moeten hebben denk ik. Maar ach, er zijn meerdere wegen die naar Rome lijden :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
Voor de liefhebbers, SlimBean 4.2.2 build 4 is uitgebracht :) Ga 'm dit weekend installeren.

Een full-wipe wordt van harte aanbevolen door het SlimRoms team doordat ze veel wijzigingen hebben doorgevoerd.

Download links: http://www.slimroms.net/i...all/viewcategory/80-i9100
Changelog: http://www.slimroms.net/i...angelog/300-4-2-2-build-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
emzed schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:37:
Ik lees hier weinig over de Chameleon Rom. Ik draai deze nu een aantal weken icm met de Jeboo 2.1 Kernel en het daardoor de bootloop bug niet meer gehad.

Het is alleen wat stil van de kant van de ontwikkelaar, maar aan de andere kant draait deze ROM gewoon lekker stabiel.
Heb vandaag ook eens Chameleon erop gezet maar dan met SpeedMod K5-8 kernel. Eerste indrukken zijn goed. Ik kom van CM9.0.0 (rom+kernel) waar ik ook tevreden mee was maar ik wilde uiteindelijk toch naar een (Samsung based) kernel/rom combi zonder exynos exploit.

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
l3art schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:51:
Hmmm lijkt me apart. Partition is partities aanmaken. Echter zonder speciale software en als je dan partities aanmaakt is de kaart/schijf ook leeg, ten minste zo ziet het systeem het dan. Dus wellicht dat het daarom gelukt is, maar het is niet hetgeen dat je eigenlijk had moeten hebben denk ik. Maar ach, er zijn meerdere wegen die naar Rome lijden :)
Inderdaad, dat dacht ik ook. Misschien was ik vaag in m'n vorige post, ik heb die optie uiteindelijk niet gebruikt omdat 'ie niet meer zichtbaar was na het wissen van de cahces.
Heb eerst 2nd rom verwijderd, daarna cache/dalvik gewist en via CWM heb ik toen Neatrom geflasht.
Vervolgens heb ik handmatig grote schoonmaak gehouden op de interne SD kaart, via een file explorer.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
De nieuwe turkbey: [ROM][22.04.2013][LSN]Turkbey Team V4 S4 Edition

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2009098

Deze veranderd je S2 in een S4 softwarematig dan ;-)

Deze ziet er super uit. Veel features van de S4.
Ik heb deze net geflashed dus kan nog niet veel zeggen over accuduur etc.
Maar het is wel veel belovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Sakete schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:55:
Voor de liefhebbers, SlimBean 4.2.2 build 4 is uitgebracht :) Ga 'm dit weekend installeren.

Een full-wipe wordt van harte aanbevolen door het SlimRoms team doordat ze veel wijzigingen hebben doorgevoerd.

Download links: http://www.slimroms.net/i...all/viewcategory/80-i9100
Changelog: http://www.slimroms.net/i...angelog/300-4-2-2-build-4
Maak er maar 4.2 van :p

Net geflashed. Alles lijkt in orde. Kom al van build 1 zonder full wipe. Enkel cache clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
Johannn schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:20:
[...]

Dankjewel het is gelukt :) Ik ben benieuwd of ik nu een betere batterijduur heb dan bij Jellybam.

Check BAM Modificeerder (ik zag deze optie voor het eerst bij v7.5) in het systeem menu, daar vind je een hele lading Samsung en Sony system apps om terug te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai sinds kort Slimbean met de Siyah kernel.
Als mijn telefoon niet aan de lader zit dan gaat het touchcreen automatisch ergens 'klikken' terwijl ik niet aanraak. Meestal op dezelfde plek. Allerlei dingen worden opgestart, onwerkbare situatie.
Echter, als ik de laadkabel inplug zijn alle problemen verholpen.

Iemand een idee waar dit vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:57:
Ik draai sinds kort Slimbean met de Siyah kernel.

Iemand een idee waar dit vandaan komt?
Met een andere kernel of Rom heb je hier neem ik aan dus geheel géén last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet helemaal duidelijk. De problemen zijn inderdaad ontstaan een dag na de nieuwe ROM en kernel. Echter ook de telefoon laten vallen. Software probleem of toch de hardware? Al lijkt dat laatste me sterk ivm het wel werken aan de kabel.

Edit: Heb ook een full wipe gedaan en de kernel en ROM opniew geflashed. Probleem is er nu vanaf het begin, waar ik er eerder de eerste dag geen last van had,

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:03:
...
Edit: Heb ook een full wipe gedaan en de kernel en ROM opniew geflashed. Probleem is er nu vanaf het begin, waar ik er eerder de eerste dag geen last van had,
Na kernel flashen doe ik meestal nog een wipe cache en dalvik cache. Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal al meerdere keren gedaan, probleem blijft bestaan. Ook bij een andere kernel (Dorimanx en CM10) en andere ROM (RRemix). 'Lijkt misschien toch niet aan de software liggen? Blijft de vreemde sitiatie bestaan waarbij als de telefoon is ingeplugged er geen problemen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:47
Gisteren avond toen ik nog 4% batterij had viel mijn S2 plots uit, en geraakte hij niet meer verder dan het bootscreen. Heb toen een factory reset gedaan en alles was terug in orde. Best wel een bummer want ben nu alles kwijt.. ;(

Maar bon, ik ben blij dat alles werkt :p Als ik hiervan geen verstand had kon ik de gsm naar Samsung opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Li1quid schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:21:
Gisteren avond toen ik nog 4% batterij had viel mijn S2 plots uit, en geraakte hij niet meer verder dan het bootscreen. Heb toen een factory reset gedaan en alles was terug in orde. Best wel een bummer want ben nu alles kwijt.. ;(
Bekend verschijnsel van oude/brakke kernels. De recente(re) zullen dit niet meer hebben. Je mocht bij die kernels ook niet de accu er uit trekken bijvoorbeeld als de telefoon aan stond. Deed je dat: bootloop city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:47
Brad Pitt schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:42:
[...]

Bekend verschijnsel van oude/brakke kernels. De recente(re) zullen dit niet meer hebben. Je mocht bij die kernels ook niet de accu er uit trekken bijvoorbeeld als de telefoon aan stond. Deed je dat: bootloop city.
Het is de spaanse 4.1 van een tijdje terug. Zijn er ondertussen al nieuwe builds te verkrijgen? Nu ik toch alles kwijt ben kan ik het beter ineens goed doen :)

atm:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pe2EMPl.png

Wat is eigenlijk het verschil tussen de laatste cijfers van baseband (xxls8) en build (xwlsd) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Buildnr is het OS
Baseband is het modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Li1quid schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:33:
[...]

Het is de spaanse 4.1 van een tijdje terug. Zijn er ondertussen al nieuwe builds te verkrijgen? Nu ik toch alles kwijt ben kan ik het beter ineens goed doen :)
LSN is de nieuwste. Check....
samfirmware.com
xda-developer.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
Norman schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:54:Heb vandaag ook eens Chameleon erop gezet maar dan met SpeedMod K5-8 kernel. blabla
Afgelopen maandag 7:30 uur van de lader gehaald en zojuist (donderdag om 21:30 uur) nog 9% capaciteit over. In totaal 3 dagen en 14 uur maar de batterijcurve geeft precies 3 dagen (en 8 sekonden) aan. Beetje vreemd maar goed. Ik heb het gebruik tijdens mijn test beperkt tot het noodzakelijke:
Telefoon in de batterij spaarstand, alleen 2G,
wifi óf gps+oruxmaps aan (2 keer 3 uur track loggen tijdens wielrennen ^_^),
email (verder geen andere sociale apps zoals facebook etc.),
af en toe een kort telefoontje of ff snel website raadplegen,
scherm op autobrightness. Ik vind het wel best zo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 20:44

emzed

*

Norman schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:54:
[...]

Heb vandaag ook eens Chameleon erop gezet maar dan met SpeedMod K5-8 kernel. Eerste indrukken zijn goed. Ik kom van CM9.0.0 (rom+kernel) waar ik ook tevreden mee was maar ik wilde uiteindelijk toch naar een (Samsung based) kernel/rom combi zonder exynos exploit.
Ik ben inmiddels in het zeer gelukkige bezit van een HTC One. De SGS2 ga ik aan een bekende geven. Ben nog in dubio of ik diegene een stock ROM / Chameleon / andere ROM ga geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:06
Heren,

Sinds een paar dagen vermeld mijn S2 "verbaal" op welke page/slide ik zit als ik tussen app's zoek, ik heb niks echt aangezet ofzo en ben al een aantal dagen aan het pielen waar ik het uit kan zetten maar het wil me niet lukken...

Ik draai wanamlite V14.4 mocht dat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
douwe.nl schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:20:
ik heb niks echt aangezet ofzo en ben al een aantal dagen aan het pielen waar ik het uit kan zetten maar het wil me niet lukken...
Bij Instellingen / Toegankelijkheid alle relevante dingen uit gezet?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-04-26-16-22-55_sgs22013-04-26_16-23-05.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Brad Pitt schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:24:
Bij Instellingen / Toegankelijkheid alle relevante dingen uit gezet?
[afbeelding]
Interessante theme heb je voor die toggles, welke is dat?

Ik sta overigens op het punt om Alliance ROM v7.3 te installeren, ik draai nu Alliance ROM v7.2. Zijn er dingen waar ik op moet letten of moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Enige dat daar aan staat is scherm draaien en Noled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:29:
Interessante theme heb je voor die toggles, welke is dat?
Dat is Alloy Light Blue.
douwe.nl schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:30:
Enige dat daar aan staat is scherm draaien en Noled...
Hmmm okay... Draai ff geen Samsung Rom dus weet niet precies waar het zit maar je moet ergens ook die Talkbalk / spraakgerelateerde dingen hebben staan bij de Instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dank, ik zal er eens naar kijken.

Ik zie trouwens dat je ook andere toegankelijkheidsopties hebt als ik, heb net bij mij door het instellingen menu gebladerd en zie bijvoorbeeld het opnemen met de home button niet. Dat lijkt me (los van de toegankelijkheidsopties zoals ik denk waarvoor ze zijn) best wel een handige optie, maar ik zie hem dus niet. Ik draai Alliance v7.2 (momenteel), welke draai jij, dan kan ik even kijken hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Thx Thombias. Ik ga die Turkse S4 ROM maar eens proberen. Die SGS2 van me ligt toch maar stof te verzamelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:35:
Ik draai Alliance v7.2 (momenteel), welke draai jij, dan kan ik even kijken hoe dat zit.
RootBox. Oudere versie, van 27 maart, vind die veel fijner dan de nieuwste die nu op XDA staat :)

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 26-04-2013 16:37 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Brad Pitt schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:33:
[...]

Dat is Alloy Light Blue.

[...]

Hmmm okay... Draai ff geen Samsung Rom dus weet niet precies waar het zit maar je moet ergens ook die Talkbalk / spraakgerelateerde dingen hebben staan bij de Instellingen.
Kan 't niet vinden :P

TB staat er ook op, enig id waar onder het zou vallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
douwe.nl schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:39:
TB staat er ook op, enig id waar onder het zou vallen ?
Het is echt gewoon ergens een vinkje/paar vinkjes. Titanium Backup gaat daar weinig aan verhelpen :P Lees dit wel vaker op XDA maar aangezien ik het zelf nooit heb gehad skip ik over die vragen heen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Dacht misschien weet jij wat ik in TB kan deinstalleren om het weg te krijgen :P

Thx iig, ik kijk ff verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
douwe.nl schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:41:
Dacht misschien weet jij wat ik in TB kan deinstalleren om het weg te krijgen :P
Mja spraakgerelateerde dingen zou je dan denken, zoals Talkback.apk en zo. Liever eerst freezen en rebooten hè, voor je als een bezetene at random apk's gaat zitten verwijderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

emzed schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:36:
Thx Thombias. Ik ga die Turkse S4 ROM maar eens proberen. Die SGS2 van me ligt toch maar stof te verzamelen :)
OK. Geinstalleerd, en meteen na 10 minuut al een spontane reboot die meteen maar bleef hangen in een bootloop. Dus weer terug naar Chameleon en dat zal m dan ook wel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

hmmmmm, ik he slimbean 4.2 draaien, alles draait als een zonnetje batterij is helemaal super...

ik heb enkel voor als tel tijdje in deep sleep is, dat ik geen data verbinding meer heb :s, als ik phone wakker maakt, is die binnen 4 seconden terug actief en komen de whatsappjes binnen :D

iemand een idee? heb al es gewiped en opnieuw gesinstalleerd. zelfde blijft gebeuren (ik zit op 2g btw, geen wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 14:13

wasco

brightest crayon in the box

Ik heb in het verleden al veel soorten ROMs gebruikt, maar de laatste maanden zat ik gewoon netjes op stock. Deze week toch maar eens aan de custom gegaan en RootBox geprobeerd. Leuke ROM waar weinig mis mee was leek me. Al merk ik nu toch een tweetal kleine probleempjes.

- GPS wil niet meer netjes werken. Hij vindt wel fix, maar het gebied worden constant groter en kleiner en zelfs al sta ik stil, de gps blijft bewegingen maken. Autonavigatie werkt in praktijk dus niet meer zo fijn.
- De mobile banking app van AXA doet het niet meer. De app detecteert dat de telefoon geroot is en weigert gebruik. Superuser disablen in de settings helpt niet, ook als test eens Cyanogenmod 10.1 geïnstalleerd, maar ook geen resultaat. Bij beide ROMs lijkt superuser trouwens geïntegreerd in de settings en geen aparte app meer te zijn. Iemand een idee om het toch aan de praat te krijgen? Ik wil gerust root verliezen, gebruik het in feite toch niet.

Desnoods neem ik terug een Samsung default ROM. "Europe: Nordic Countries", hoort NL/BE daarbij? Kan ik deze desnoods nemen?

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
sinds lange tijd ook maar eens van rom gewisseld, nu op Slimbean 4.2.

blijkt dat de kernel die daar standaard inzit geen BLN support en Siyah support weer geen slimbean 4.2 lees ik. Iemand de oplossing?

edit. gevonden:dorimanx 9.14

[ Voor 22% gewijzigd door Buntmans op 28-04-2013 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is ook een (modded) Siyah die werkt op SB4.2 hoor, maar aangezien enorm veel mensen tevreden zijn met Dorimanx (geen idee waarom, zet hem er nooit meer op) kan je ook die draaien uiteraard ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Brad Pitt schreef op zondag 28 april 2013 @ 08:08:
[...]

Er is ook een (modded) Siyah die werkt op SB4.2 hoor, maar aangezien enorm veel mensen tevreden zijn met Dorimanx (geen idee waarom, zet hem er nooit meer op) kan je ook die draaien uiteraard ja :)
waarom geen dorimanx voor jou ? volgens mij is dorimanx ook een siyah mod trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buntmans schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:00:
waarom geen dorimanx voor jou ? volgens mij is dorimanx ook een siyah mod trouwens..
Dorimanx is voor mij een kernel met teveel meuk er in die no-way zo stabiel is als een normale Siyah kernel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Brad Pitt schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:23:
[...]

Dorimanx is voor mij een kernel met teveel meuk er in die no-way zo stabiel is als een normale Siyah kernel :)
En daarnaast krijg je iedere dag 3 updates voor je kiezen, waarbij je ongevraagd als beta tester ingezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 23-09 11:38
Zijn er meer mensen die Slimbean draaien en iedere dag meldingen van Slimbean krijgen dat er een nieuwe rom versie uit is? Ik heb het in de notificatie instellingen al uit gezet, maar dat heeft geen effect.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Strider schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:37:
Zijn er meer mensen die Slimbean draaien en iedere dag meldingen van Slimbean krijgen dat er een nieuwe rom versie uit is? Ik heb het in de notificatie instellingen al uit gezet, maar dat heeft geen effect.
Yes :(

Dan maar updaten denk ik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Strider schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:37:
Zelfde hier, irritant. Misschien lost een update het probleem op ;)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
jelmervos schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:28:
[...]

Zelfde hier, irritant. Misschien lost een update het probleem op ;)
Update lost het inderdaad op hehe, net even gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maks schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:42:
Update lost het inderdaad op hehe
You don't say! Een update lost de melding over een update op, wow! ;)

Verwijder zelf altijd vóór het flashen van een Rom die update-dingen (Slimcenter en zo), hoef dat niet te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:27
Hebben meer mensen problemen met usb verbinding met de pc?

Heb dit eigenlijk al een hele tijd met cyanogenmod en slimbean maar wil zo onderhand toch echt even een flinke dosis nieuwe muziek op me telefoon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Geen problemen hier. NEAT Rom LSN (4.1.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Geen problemen met Slimbean hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
AllSeeyinEye schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:05:
[...]

En daarnaast krijg je iedere dag 3 updates voor je kiezen, waarbij je ongevraagd als beta tester ingezet wordt.
ik draai hem nu toch zon 48 uur en nog geen FC of updates gezien.

maar mocht ik er straks toch helemaal dol van worden, wat is het alternatief? moet dus werken in SB 4.2 en BLN supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Coehinator schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:34:
Geen problemen met Slimbean hier!
werkt hier prima ook SB 4.2

enige is, sinds ik SB4.2 heb geinstalleerd werkt 'mount usb storage' vanuit CWM niet meer? iets met een lunfile, wat discussies tussen mensen die dit eerder hebben gehad werd ik niet vrolijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
AllSeeyinEye schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:26:
Sinds een week of twee gebruik ik Apolo kernel. Is dan wel Spaans, maar de TWRP versie is gewoon in het Engels. De extreme V2 versie loopt prima bij mij. Dit komt overeen met Phenomenal extreme. Maar dan op JB : )
Phenomenal is er ook voor JB. FF een beetje lopen flashen:
Apolo Extreme V2 slaat bij mij soms vast (in verschillende situaties), V1 werkt bij mij wel. Ook de huidige Phenomenal Extreme (gebasseerd op Speedmod) werkt bij mij (Chameleon V3.0.1).
Phenomenal
Apolo
Speedmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
lappiehero schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:49:
Hebben meer mensen problemen met usb verbinding met de pc?

Heb dit eigenlijk al een hele tijd met cyanogenmod en slimbean maar wil zo onderhand toch echt even een flinke dosis nieuwe muziek op me telefoon 8)7
Soms heb ik dit ook als ik bv eens een andere wallpaper wil plaatsen. Verbind phone met pc. Dan naar System Settings -> Developer Options (aanzetten) -> USB debugging aanzetten en weer uitzetten -> Developer Options uitzetten. Op één of andere manier krijg ik dan weer verbinding. Mijn rom/kernel is dan wel Sammy based en niet OASP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-09 01:43
Gebruik zelf al maanden de CyanogenMod 10.1-nightlies. Zeer tevreden! Enige minpuntje is dat de camera doorgaans aantoonbaar slechtere foto's maakt dan de S II op Samsungs 4.1.2 ROM. Iemand enig idee of er een work-around is om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Redman schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:45:
Gebruik zelf al maanden de CyanogenMod 10.1-nightlies. Zeer tevreden! Enige minpuntje is dat de camera doorgaans aantoonbaar slechtere foto's maakt dan de S II op Samsungs 4.1.2 ROM. Iemand enig idee of er een work-around is om dit te verbeteren?
Nee, Samsung geeft (o.a.) de camera drivers niet vrij. Het is al een klein wonder dat ze zover zijn gekomen als ze nu zijn met reverse engineering. Dat is een van de redenen waarom een hoop devs Samsung nu haten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-09 01:43
Ah, heel logisch. Ik hoopte namelijk stiekem het probleem te zoeken in de applications of API, maar het probleem zit 'm dus helaas op kernelniveau bij de drivers. :(

Zijn er misschien hybride ROM's die Samsungs 4.1.2 en AOSP 4.2.2 combineren waardoor je het beste van beide kanten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Buntmans schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:01:
[...]
maar mocht ik er straks toch helemaal dol van worden, wat is het alternatief? moet dus werken in SB 4.2 en BLN supporten.
De met je ROM meegeleverde kernel?
Norman schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:19:
[...]

Phenomenal is er ook voor JB. FF een beetje lopen flashen:
Apolo Extreme V2 slaat bij mij soms vast (in verschillende situaties), V1 werkt bij mij wel. Ook de huidige Phenomenal Extreme (gebasseerd op Speedmod) werkt bij mij (Chameleon V3.0.1).
Phenomenal
Apolo
Speedmod
Phenomenal is nog niet JB geschikt. Jij linkt naar Hirox, een op gelijkaardige wijze als Phonomenal opgebouwde kernel (en dus ook op Speedmod gebaseerd). Persoonlijk heb ik nog nooit een Hirox kernel stabiel kunnen draaien. Terwijl Phenomenal Extreme altijd soepel loopt en ook Apolo Extreme V2 soepel draaien. En dat heb ik van meerdere mensen gehoord. Hirox doet dus iets 'anders' dat niet alle toestellen slikken.

Verder moet je er met Speedmod rekening mee houden dat hij CWM v5 gebruikt. En dat houdt dus in dat je geen goede backup kan maken (geen preload in je backup) en als je je backup maakt met een app (Orange backup en consorten), dan kan je je goede backup met Speedmod niet terugzetten, want preload zet hij dus niet terug.
The Redman schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:51:
Zijn er misschien hybride ROM's die Samsungs 4.1.2 en AOSP 4.2.2 combineren waardoor je het beste van beide kanten hebt?
Die is er, dat is AllianceROM. Een 4.1.2 ROM met een AOSP theme. Dichterbij ga je niet komen. Met Xposed kan je DPI wijzigingen doen.

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-05-2013 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kijk ik nou ergens overheen? Maar ik kan op 4.1.2 geen KIES vinden?
Ik wil dus via de webbrowser mijn telefoon weer kunnen benaderen om te SMS'en, etc.....

Waar vind ik deze nu?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:27
Iemand een advies hoe ik usb weer aan de praat kan krijgen?
Kan geen mensen vinden met het zelfde probleem :(

Voor de mensen die mijn eerdere post gemist of vergeten zijn ik draai Slimbean met de bijgeleverde kernel.

Probleem is dat hij soms wel herkent word als multimedia device maar dan na een minuut tot max. 3 de verbinding er weer uit knalt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 07:37:

Phenomenal is nog niet JB geschikt. Jij linkt naar Hirox, een op gelijkaardige wijze als Phonomenal opgebouwde kernel (en dus ook op Speedmod gebaseerd).
Eh, ja. Ik dacht dat geroxx het stokje van fenomeno83 had overgenomen vanaf JB?:
http://forum.xda-develope...p=40737738&postcount=1277
Ik kan me zo indenken dat geroxx wel wat andere gedachten heeft bij het modden van speedmod.

Met die paar apps die ik hoef te installeren ben ik in een half uur up 'n running dus ik begin altijd met een schone lei. Ik heb alleen een backup van mijn EFS. Nog geen problemen met Hirox Extreme hier maar ik draai ook geen zware apps/games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
AW_Bos schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:16:
Kijk ik nou ergens overheen? Maar ik kan op 4.1.2 geen KIES vinden?
Ik wil dus via de webbrowser mijn telefoon weer kunnen benaderen om te SMS'en, etc.....

Waar vind ik deze nu?
Airdroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Met andere woorden: Het zit er niet meer in na JB, en je moet dus bij Play voor een vervanger zoeken (Airdroid)?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
AW_Bos schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:37:
[...]

Met andere woorden: Het zit er niet meer in na JB, en je moet dus bij Play voor een vervanger zoeken (Airdroid)?
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of het erin zit (KIES via wifi bedoel je toch?), omdat ik altijd direct alle KIES gerelateerde zaken uit een ROM verwijder omdat dat toch niet werkt.

Airdroid is inderdaad een app waarmee je je telefoon kan verbinden met een PC/laptop en waarmee je een aantal functies van je telefoon dus via PC/laptop kan bedienen.
Dit kan denk ik ook met KIES Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
I9100XWLSS_I9100OXXLS9_DNF is uit.

Iemand al ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

azz_kikr schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:06:
hmmmmm, ik he slimbean 4.2 draaien, alles draait als een zonnetje batterij is helemaal super...

ik heb enkel voor als tel tijdje in deep sleep is, dat ik geen data verbinding meer heb :s, als ik phone wakker maakt, is die binnen 4 seconden terug actief en komen de whatsappjes binnen :D

iemand een idee? heb al es gewiped en opnieuw gesinstalleerd. zelfde blijft gebeuren (ik zit op 2g btw, geen wifi)
ff mezelf quoten... heb oplossing gevonden...

had dit probleem voor met zowel whatsapp als steam op gsm (niet met Gmail).
Waren nou net 2 applicaties die ik had gebackuped en restored met TB.

Heb ze verwijdered en gewoon gesinstalleerd vanuit de market. Nu werkt het gewoon wel, bizar 8)7 nuja fixed. Whiiii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 20:37
Thombias schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:02:
I9100XWLSS_I9100OXXLS9_DNF is uit.

Iemand al ervaring?
Is dit 4.2.2 voor GS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Pfoe, m'n vriendin heeft nu bijna 2 jaar een Galaxy S2, gereset en alles tussendoor, hij doet t redelijk heb ik het idee (heb zelf de S3, dus kan niet echt vergelijken)
Nu is het zo dat er af en toe games en shit op gezet worden, maar ik kan ad free er niet opzetten, dus wil ik de foon rooten. (ook voor wat games ofzo, als ie geroot is zijn er iig meer mogelijkheden)
Maar nu het volgende: wil er een custom ROM opzetten, maar zo clean, stabiel en standaard mogelijk. Welke kernel maakt niet uit, zolang ie maar een goeie batterijduur heeft (accu wordt ook vervangen, ff kijken voor een krachtigere, tips welkom!)
Ik weet echt niet waar te zoeken voor 'n fatsoenlijke Nederlandstalige ROM (ja XDA natuurlijk, maar ik zie door de bomen het bos niet meer)
Voor mijn S3 heb ik deWanamLite ROM welke perfect is voor mijn gebruik, maar ik vraag me af of ie voor de S2 ook zo goed is.
Iemand suggesties?

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
^ Ik heb zelf goede ervaringen met Slimbean, dat is er zeker een om uit te proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Lees trouwens net hier ook dat probleem met die cameradrivers. Beter dan maar geen custom ROM er op? Neem aan dat het geen probleem geeft als ik dat ding enkel root? Is er wel iets voor prestatie- en accuverbetering als een kernel ofzo?

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 22:31

PBP

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:14:
Lees trouwens net hier ook dat probleem met die cameradrivers. Beter dan maar geen custom ROM er op? Neem aan dat het geen probleem geeft als ik dat ding enkel root? Is er wel iets voor prestatie- en accuverbetering als een kernel ofzo?
ik heb at slimbean geen problemen met filmen of fotos what so ever... Doet alles gewoon

merk zelf net da build 5 uit is, straks es testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik vond slimbean na build 3 een beetje laggy worden. Ingeruild voor oude vertrouwde wanamlite, maar toch een beetje heimwee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Coehinator schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:28:
Ik vond slimbean na build 3 een beetje laggy worden. Ingeruild voor oude vertrouwde wanamlite, maar toch een beetje heimwee :+
Wanamlite of Neatrom vind ik persoonlijk nog steeds het prettigst. Eventueel een ander launcher zoals Apex oid. Met Slim of ander aosp roms heb ik toch vrij vaak last van wegvallend signaal.
De nieuwe LSS rom is tot nu toe trouwens behoorlijk batterij vriendelijk.
Pagina: 1 ... 110 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.