EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Vond met één vinger "rechts" omlaag trekken iets makkelijker en dat dus ook maar zo ingesteldTweakman schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:17:
Ter info voor degenen die het nog niet ondekt hebben:
- als je met 1 vinger van boven naar beneden gaat krijg je de notification drawer
- als je met 2 vingers van boven naar beneden gaat krijg je de toggle drawer
Nickname does not reflect reality
PACrom is een combi van o.a. CM en PA. Beide functies kan je dus gebruiken. De rom bevat bijvoorbeeld ook de brightness slider. Verder vind ik het erg fijn dat als je géén notificaties hebt en je haalt de notification drawer tevoorschijn, je de toggle drawer krijgt. Heb je wel een notificatie, dan is het gewoon de notification drawer. Ook kan je, als je dat fijner vindt, de 'oude' toggles instellen. Daarnaast vind ik de browser van PA (die er dus in zit) erg fijn, loopt de rom soepel en zijn de hybrid settings handig.Sando schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:18:
Yes! restore ging goed!
[...]
Ik heb een stuk of 5 roms geprobeerd tot ik uiteindelijk bij PA1.x eindigde. M.A.W. waarom is PACrom iets voor mij? Die heeft wel gewoon toggles en slide-to-brightness?
Ik heb gister + vandaag alweer 6 uur erdoorheen gejast en in the end heb ik een backup teruggezet (en dat ging thank God wel goed) dus ik ben weer terug bij af. Mijn maandbudget aan klooi-uren is bij deze op, dus ik zoek nog even een Gapps-fix en bewaar evt andere upgrades tot volgende maand.
Ik heb ook graag 4.2.2 maar het moet minstens geen verbetering zijn, zolang het maar geen achteruitgang is, zoals naar mijn persoonlijke mening PA3 wel is. Kan je twee of drie dingen noemen waarom PACrom je als ex-PA-er wel boeit?
Het zijn vooral de PA functies die ik gebruik, maar enkele CM functies vind ik toch erg handig die niet standaard in PA zitten. Nu heb je deze functies dus wel. En je draait dus 4.2.2.
Ik wil echt BLN hebben, ik heb nu Slimbean geïnstalleerd en zie dat je onder 'weergave' de optie 'knipperen trackbal' hebt staan.Sakete schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:34:
[...]
Installeer anders eens de laatste CyanogenMod Nightly (http://get.cm) voor de I9100. En kijk dan ff of je problemen krijgt. (want je krijgt dan de stock CM kernel)
Of probeer de stock CM kernel op RootBox. Het kan in elk geval niet een Rom probleem zijn.
Werkt die optie ook als je de standaard kernal hebt draaien die met Slimbean wordt meegeleverd?
BlaBlaBla
Genoemde dingen zitten ook allemaal in RootBox. Is echt een kwestie van welke je als eerste hebt geïnstalleerd en daarbij blijven als het voldoet denk ikbarzi schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:40:
[...]
Het zijn vooral de PA functies die ik gebruik, maar enkele CM functies vind ik toch erg handig die niet standaard in PA zitten. Nu heb je deze functies dus wel. En je draait dus 4.2.2.
Misschien dat ik RootBox dan nog wel even probeer. De laatste nightly die ik kan vinden is echter van 23 maart (http://goo.im/devs/RootBox/Nightlies/i9100). Waar heb jij die van 25 maart vandaan?Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:51:
[...]
Genoemde dingen zitten ook allemaal in RootBox. Is echt een kwestie van welke je als eerste hebt geïnstalleerd en daarbij blijven als het voldoet denk ik
Niet verder gekeken dan mijn neus lang is..
[ Voor 5% gewijzigd door Perzikvrucht op 28-03-2013 16:00 ]
Post van Kroz op XDA http://forum.xda-develope...ad.php?t=1806401&page=768barzi schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:54:
[...]
Misschien dat ik RootBox dan nog wel even probeer. De laatste nightly die ik kan vinden is echter van 23 maart (http://goo.im/devs/RootBox/Nightlies/i9100). Waar heb jij die van 25 maart vandaan?
Niet verder gekeken dan mijn neus lang is..
http://d-h.st/users/kroz
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=36026
Welke ics gebruik je ? met welke kernel?PJzzz schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:06:
Ben terug naar ICS want sinds JB ben ik de controle over mijn headset button kwijt aan dat achterlijke Google Now. Is niet op te lossen en er is een thread bij Google over geopend.
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=36026
Hmm, GPS werkt overigens ook niet
[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 28-03-2013 23:52 ]
BlaBlaBla
Dan zou ik zweren dat de mogelijkheid om de toggledrawer aan te zetten bij PA3 op een onlogische plaats zit, want als het op een logische plaats zat dan had ik het zeker gevonden.Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:45:
[...]
Maar op 4.2.2 kan je toch ook gewoon die toggles aan zetten? Je hebt "twee" notificatiedrawers hè
PA3.0 is trouwens Android 4.2.1. Not sure if relevant.
Het is toch niet RootBox only? PA heeft geen powerwidget.Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:11:
[...]
Ja, is wel even zoeken naar beiden! De ene staat onder powerwidget (RootBox settings)
Maar wel onlogisch om twee items uit de zelfde categorie bij verschillende "setting-managers" onder te brengen.
Wow.. ik wou dat ik dit eerder wist, dat heb ik niet geprobeerd.Tweakman schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:17:
[...]
Ter info voor degenen die het nog niet ondekt hebben:
- als je met 1 vinger van boven naar beneden gaat krijg je de notification drawer
- als je met 2 vingers van boven naar beneden gaat krijg je de toggle drawer
Hoewel ik liever gewoon een notification drawer met toggles heb. Ik snap de meerwaarde van het opsplitsen niet helemaal.
Klinkt wel cool. Ik zet PACrom op mijn lijstje van if time then try. RootBox ook trouwens, lijken wel een aantal mensen enthousiast over te zijn.
Maar PA is ook maar gewoon CM met hybride features en wat extra's. Dus PA is al een combi van PA en CM. Ik vermoed dat PACrom gewoon een soort 'remix' is?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Batterij verbruik was altijd prima, in idle 1% per uur. Maar moet zeggen dat Rootbox (na nu een paar dagen gebruiken) toch wat energiezuiniger blijkt te zijn. Daar red ik de 1% per uur niet eens. Plus dat hij minder vaak vast loopt dan SlimBean. Niet dat hij dat daar al vaak deed, maar in de paar dagen dat ik nu rootbox draai, maar 1x een vast loper gehad (gewoon met de stock kernel, alleen de i/o op noop gezet).Strider schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 23:17:
Ik draai nu Slim Bean v2.5 + Siyah V5 en het lijkt erop of dat mijn Wifi problemen weg zijn. Maar ik merk dat mijn accu wel erg snel achteruit gaat. In idle stand gaat er zo 3% per uur vanaf (2000mah accu). Ik heb geen andere apps geïnstalleerd dan voor deze rom. Hoe is jullie accu drain met de Slim Bean rom?
Hmm, GPS werkt overigens ook niet
Verder zijn Slim en Rootbox vergelijkbaar. Alleen is Rootbox naar mijn idee wat soepeler. Dus wellicht, als je problemen blijft houden, dat een overstap naar Rootbox nog wat zou zijn.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik wilde zojuist mijn post editten, want mijn GPS deed het vanochtend wel en mijn accu drain in de nacht bleek uiteindelijk nagenoeg niets te zijn. Toch nog maar eens goed testen waarom hij gisteren vanaf de 100% ineens zo snel omlaag dropte zonder iets te doen.l3art schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:43:
[...]
Batterij verbruik was altijd prima, in idle 1% per uur. Maar moet zeggen dat Rootbox (na nu een paar dagen gebruiken) toch wat energiezuiniger blijkt te zijn. Daar red ik de 1% per uur niet eens. Plus dat hij minder vaak vast loopt dan SlimBean. Niet dat hij dat daar al vaak deed, maar in de paar dagen dat ik nu rootbox draai, maar 1x een vast loper gehad (gewoon met de stock kernel, alleen de i/o op noop gezet).
Verder zijn Slim en Rootbox vergelijkbaar. Alleen is Rootbox naar mijn idee wat soepeler. Dus wellicht, als je problemen blijft houden, dat een overstap naar Rootbox nog wat zou zijn.
Waarmee merk je eigenlijk dat Rootbox iets soepeler is? (Als Slim Bean overigens te snel crasht, dan stap ik over naar Rootbox inc. de standaard kernel. Ik wil BLN wel opgeven voor Android 4.2.2
[ Voor 9% gewijzigd door Strider op 29-03-2013 09:26 ]
BlaBlaBla
De stock Slimrom kernel heeft *geen* BLN functionaliteit (ook al zijn de opties er voor voorzien in de UI). BLN zal enkel maar werken als je er een custom kernel zoals Dorimanx op flasht.Strider schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:50:
[...]
Ik wil echt BLN hebben, ik heb nu Slimbean geïnstalleerd en zie dat je onder 'weergave' de optie 'knipperen trackbal' hebt staan.
Werkt die optie ook als je de standaard kernal hebt draaien die met Slimbean wordt meegeleverd?
BLN staat bekend als energieslurper, dus die opgeven is sowieso handig als je een energiezuinigere rom wil.Strider schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:20:
[...]
Ik wilde zojuist mijn post editten, want mijn GPS deed het vanochtend wel en mijn accu drain in de nacht bleek uiteindelijk nagenoeg niets te zijn. Toch nog maar eens goed testen waarom hij gisteren vanaf de 100% ineens zo snel omlaag dropte zonder iets te doen.
Waarmee merk je eigenlijk dat Rootbox iets soepeler is? (Als Slim Bean overigens te snel crasht, dan stap ik over naar Rootbox inc. de standaard kernel. Ik wil BLN wel opgeven voor Android 4.2.2en dat maakt het upgraden naar een nieuwere versie uiteindelijk toch wel een stuk handiger)
Tja waarin merk ik dat Rootbox soepeler gaat. In alles eigenlijk. Slimbean voelde voor mij wat stroef aan, hoe je door de menu's ging, hoe programma's ed laden. Er is niet 1 ding aan te duiden als 'daarom is het soepeler' Ook kan ik het niet meten, maar het is gewoon in het gebruik dat ik het merk (of in ieder geval denk te merken).
Verwijderd
Na het aanpassen van de lcd density heb ik wel Google Play opnieuw moeten flashen (multi dpi variant, staat op XDA, ik heb 3.10.10, voor JBv4.2+, de versie daarboven crashte) want Gmail en Maps waren niet meer compatible.
BlaBlaBla
Daarnaast gaf RootBox me een vreemde bug dat bij opstarten van de browser die de eerste keer vastloopt en ik 'm geforceerd moet sluiten. Pas daarna deed ie 't weer normaal. (en er zit geen incognito mode in? ook vreemd).
Met SlimBean heb ik al die problemen niet en ik vind RootBox en SlimBean even smooth
BlaBlaBla
JaStrider schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:46:
Worden jullie nooit helemaal crazy van dat geflash? Het kost zoveel tijd om iedere keer alle instellingen naar wens in te stellen, alle apps hun plekje weer te geven, je schermen in te delen etc.
Verwijderd
Nee, eigenlijk niet. De laatste tijd ben ik gegaan van CM10.1 -> Slimbean -> RootBox.
Wat de widgets betreft hoef ik niet heel veel te doen. Vantevoren met Titanium een backup maken en terugzetten als de nieuwe rom is geflashed. M'n layout wijzig ik niet dus de widgets goed instellen is dan niet heel veel werk.
Verder pas ik enkel de powerwidget + toggles/ tiles in de notificationdrawer aan. Die handelingen zijn bij de bovengenoemde roms redelijk gelijk.
Overigens is de gebruikerservaring bij alledrie voor mij ook zo goed als gelijk. CM10.1 was al prima maar m'n mailwidget (Aquamail) vertoonde glitches als ik door m'n inbox heen scrollde. Sowieso was het Holo-deel niet heel goed geïmplementeerd (ongeacht de kerel). Vanaf Slimbean werkte dit wel goed.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 13:58 ]
Ja, eigenlijk welStrider schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:46:
Worden jullie nooit helemaal crazy van dat geflash? Het kost zoveel tijd om iedere keer alle instellingen naar wens in te stellen, alle apps hun plekje weer te geven, je schermen in te delen etc.
En wat instellingen betreft, ik hoef niet zo gek veel aan te passen. M'n apps restore ik vanuit een Titanium backup (altijd zonder data, met uitzondering van Sygic en SwiftKey, omdat ik niet al m'n instellingen voor die apps wil kwijtraken plus alle maps die ik gedownload heb) en ook m'n smsjes, call log en wifi instellingen restore ik vanuit Titanium backup. Als laatste pas ik de toggles aan die ik wil hebben.
Kost me iedere keer maar een half uurtje om alles weer te krijgen zoals ik 't wil, dus qua tijd valt 't mee.
Ik heb inmiddels al behoorlijk wat tijd gestoken in de te volgen stappen, maar er is zoveel informatie te vinden op internet, dat het me allemaal een beetje begint te duizelen.
Ik denk dat het flashen van een rom met odin niet zo veel problemen hoeft te geven. Dat is redelijk uniform in alle tutorials. Hoe ik mijn toestel moet gaan rooten is me echter nog niet duidelijk. Er zijn genoeg tutorials te vinden op youtube/XDA/Androidworld o.a. maar als je dan doorleest, dan staat er in de reacties weer iemand bij, die zegt dat het geen goede methode is en die zet er een link bij naar een andere tutorial, zucht!!!! Je komt in een oneindige aaneenschakeling van websites waarop men claimt de enige juiste methode te hebben om SGS2 te rooten.
Kan iemand mij zeggen wat een betrouwbare methode is voor een root van stock JB 4.1.2?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501719
of
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2163521
of
YouTube: How to Root Galaxy S2 GT-i9100 Jelly Bean Android 4.1.1/4.1.2!
Of wellicht een andere link?
Maar de eerste methode is wellicht wat eenvoudiger. Je flasht daarmee een ClockWorkMod recovery omgeving, waarmee je dus ook andere ROMs makkelijk kan flashen. Je zou niet eens de SU-Busybox stap hoeven te nemen als je toch van plan bent gelijk een andere ROM te flashen. De SU-Busybox is alleen om root te verkrijgen op je stockROM. Maar bijna alle customROMs hebben standaard root (en dus SU-Busybox erop staan).
Het is alleen wat stil van de kant van de ontwikkelaar, maar aan de andere kant draait deze ROM gewoon lekker stabiel.
Begrijp ik het goed: ik hoef niet eerst te rooten voordat ik een custum ROM (bijv. Slimbean) installeer? Ik heb dan gelijk root access? En mocht ik ooit weer terug willen flashen naar stock ICS of JB, dan ben ik na het flashen mijn root access weer kwijt, omdat dat nou eenmaal niet in de stock ROM zit?Sakete schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:12:
Ik heb ooit mijn telefoon geroot met de 2e methode. Via Odin, door een geroote kernel te installeren. Dat was destijds een geroote stock kernel van Chainfire.
Maar de eerste methode is wellicht wat eenvoudiger. Je flasht daarmee een ClockWorkMod recovery omgeving, waarmee je dus ook andere ROMs makkelijk kan flashen. Je zou niet eens de SU-Busybox stap hoeven te nemen als je toch van plan bent gelijk een andere ROM te flashen. De SU-Busybox is alleen om root te verkrijgen op je stockROM. Maar bijna alle customROMs hebben standaard root (en dus SU-Busybox erop staan).
BlaBlaBla
Als je een customROM installeert hoef je geloof ik (pin me er niet op vast) geen root te hebben, want je flasht toch over de ROM heen. Wanneer je de CWM.zip hebt geflashed dan krijg je een andere recovery omgeving, als het ware een menu systeem waarmee je o.a. andere zips kan flashen, maar ook een factory reset kan doen. Vanuit die omgeving kan je direct een andere ROM flashen en dat zou geloof ik gewoon prima moeten werken.den_the_man schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:12:
[...]
Begrijp ik het goed: ik hoef niet eerst te rooten voordat ik een custum ROM (bijv. Slimbean) installeer? Ik heb dan gelijk root access? En mocht ik ooit weer terug willen flashen naar stock ICS of JB, dan ben ik na het flashen mijn root access weer kwijt, omdat dat nou eenmaal niet in de stock ROM zit?
Maar het beste is om gewoon één van die handleidingen te volgen
Balen
Edit: build 3 is nu al beschikbaar: http://www.slimroms.net/i...91-4-2-2-build-3-released
Download het voor de I9100 hier: http://www.slimroms.net/i...00-4-2-2-build-3-official
Slim Gapps met aroma installer hier: http://www.slimroms.net/i...ddons/1613-aio-aroma-v1-2
[ Voor 31% gewijzigd door Sakete op 29-03-2013 21:49 ]
Extra widgets mogelijk op het lockscreen is ook leuk, maar dat lockscreen kom je nooit meer tegen als je pattern/face/pin beveiliging op je foon hebt staan?
Is het linken naar Gapps, firmware, kernel etc eigenlijk toegestaan hier?
Zou mooi zijn als iedereen die iets probeert even linkjes naar de succescombo geven. Die Gappsversie is niet altijd even straightforward, en soms moet je een versie zonder x hebben en dan y apart flashen anders werkt het niet.
Hoe kom ik eigenlijk aan CWM-based recovery, zat dat er standaard op? Wel handig, maar kan me niet herinneren dat ik dat er zelf op heb gezet. In den beginne laadde ik altijd een touchversie van CWM via een zipje.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Thanks, ik heb overigens ook nog een andere issue met deze rom. Het duurt in tegenstelling tot mijn vorige rom erg lang tot mijn S2 100% opgeladen is. En als hij dan eenmaal op 100% staat, zijn de eerste 3 procenten ook erg snel weer weg. Daar kan ik op zich wel meeleven, alhoewel dit totaal niet het geval was bij mijn vorige rom. Maar mijn S2 wordt gloeiend heet tijdens het laatste beetje opladen, net of dat hij aan het overladen is. Heb jij hier ook last van?Sakete schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:47:
[...]
BalenWaarschijnlijk komt morgen build 3 beschikbaar, dus die zou je dan kunnen flashen (en daarvoor hoef je geen factory reset te doen, alleen een format /system, format /cache en format /dalvik cache is voldoende. dus als je instellingen blijven behouden).
Edit: build 3 is nu al beschikbaar: http://www.slimroms.net/i...91-4-2-2-build-3-released
Download het voor de I9100 hier: http://www.slimroms.net/i...00-4-2-2-build-3-official
Slim Gapps met aroma installer hier: http://www.slimroms.net/i...ddons/1613-aio-aroma-v1-2
Als ik build 3 hier overheen flash is de Siyah kernel natuurlijk ook weg? Of blijft deze behouden.
BlaBlaBla
Kun je me uitleggen hoe je de back-up van Sygic met instellingen en maps met Titanium hebt gemaakt?Sakete schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:00:
[...]
Ja, eigenlijk welMaar ik wil gewoon een 'perfecte' rom hebben en helaas is die er nog niet (of ik zou zelf moeten gaan bouwen maar daar heb ik echt geen zin in).
En wat instellingen betreft, ik hoef niet zo gek veel aan te passen. M'n apps restore ik vanuit een Titanium backup (altijd zonder data, met uitzondering van Sygic en SwiftKey, omdat ik niet al m'n instellingen voor die apps wil kwijtraken plus alle maps die ik gedownload heb) en ook m'n smsjes, call log en wifi instellingen restore ik vanuit Titanium backup. Als laatste pas ik de toggles aan die ik wil hebben.
Kost me iedere keer maar een half uurtje om alles weer te krijgen zoals ik 't wil, dus qua tijd valt 't mee.
Ben wel benieuwd of ze nog verder gaan dan 4.1.2
een 4.2.2 ofzo zou ook nog wel leuk zijn
Oké, ik heb dat probleem niet. Bij mij laadt ie gewoon normaal op en hij wordt niet gloeiend heet. Ik heb ook niet dar er snel 3 procent weg is. Wat je wellicht kan proberen is ergens uitschakelen dat hij een 'wake-up' doet wanneer je 'm unplugged/plugged. Maar zal waarschijnlijk niet veel uitmaken.Strider schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:38:
[...]
Thanks, ik heb overigens ook nog een andere issue met deze rom. Het duurt in tegenstelling tot mijn vorige rom erg lang tot mijn S2 100% opgeladen is. En als hij dan eenmaal op 100% staat, zijn de eerste 3 procenten ook erg snel weer weg. Daar kan ik op zich wel meeleven, alhoewel dit totaal niet het geval was bij mijn vorige rom. Maar mijn S2 wordt gloeiend heet tijdens het laatste beetje opladen, net of dat hij aan het overladen is. Heb jij hier ook last van?
Als ik build 3 hier overheen flash is de Siyah kernel natuurlijk ook weg? Of blijft deze behouden.
Bij build 3 flash is de Siyah kernel idd weg. Je moet dan ff naar advanced menu gaan en doe dan reboot recovery. Dan kan je de siyah kernel nog ff flashen en dan volledige reboot.
Gewoon een backup van de app+data doen in Titanium. En dan bij restore ook weer kiezen voor de app+data. That's all!PJzzz schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:45:
[...]
Kun je me uitleggen hoe je de back-up van Sygic met instellingen en maps met Titanium hebt gemaakt?
Gedaan maar dan kijk ik op m'n ext sd en zie geen back-up met de groote van de maps van sygic(1.5 Gb ongeveer)?Sakete schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 00:10:
[...]
Gewoon een backup van de app+data doen in Titanium. En dan bij restore ook weer kiezen voor de app+data. That's all!
Wat doe ik fout?

Niets. TB maakt namelijk helemaal geen backup van de maps folder. Deze staat sowieso al "los" op de SD en wordt niet gewiped als je een nieuwe Rom flasht dan wel zelf kiest voor wipe data/cache in de recovery
Verwijderd
Als ik met de standaard bestanden app mijn ext-SDkaart bekijk, zie ik alle bestanden/mappen gewoon staan, als ik dat doe met ES file explorer is die ext-SD kompleet leeg, hoe kan dat nou?
Dan zal je wellicht moeten kijken in /storage/sdcard1 of /storage/extsdcard etc.Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:11:
Iets vreemds;
Als ik met de standaard bestanden app mijn ext-SDkaart bekijk, zie ik alle bestanden/mappen gewoon staan, als ik dat doe met ES file explorer is die ext-SD kompleet leeg, hoe kan dat nou?
Verwijderd
Met ICS kon ik via /sdcard/external_sd de inhoud zien, met JB is dat kennelijk gewijzigd.Brad Pitt schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:09:
[...]
Dan zal je wellicht moeten kijken in /storage/sdcard1 of /storage/extsdcard etc.
Want als je ES opstart kom je in /sdcard (hoger kan ik niet) en zie je external_sd staan die dus leeg is.
De map /storage zie ik daar ook niet staan, maar toen ik naar geschiedenis ging zag ik daar wel /storage staan, hoe die daar komt is mij een raadsel, maar daar stond idd de map /extSdCard in met wel de juiste inhoud.
Toen ik 1 stapje hoger ging "/" zag ik ook de map "system" staan.
Ik heb geen root, dus volgens mij zou ik de mappen storage en dus ook system nooit kunnen zien, omdat ES bij de start niet hoger wil dan /sdcard.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 15:26 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Dat is mij bekend, ik blijf het dan wel vreemd vinden dat ik met ES op de normale manier niet hoger kan dan /sdcard en dus nooit bij mijn ext-SD kan komen, terwijl dit met de standaard 'verkenner' wel lukt.AllSeeyinEye schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:12:
Je kan zonder root wel in systeem mappen kijken, je hebt alleen geen rechten om er iets mee te doen.
Verwijderd
Geprobeert en idd, het standaard opstart-pad kun je wijzigen in / en werkt, thanks.
BlaBlaBla
Rom?Strider schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:45:
Als ik wat aan het internetten ben, of ik ben met een app bezig merk ik dat regelmatig de lampjes onder de 2 touch knoppen (back, menu) gaan branden. Voor mij hoeven ze niet echt te branden, is het mogelijk om dat ergens uit te zetten?
BlaBlaBla
Dat kan je instellen bij Settings (Instellingen) > Device (Apparaat?) > Screen (scherm) en dan vinkje weghalen bij 'Enable keys backlight' (of de Nederlandse vertaling daarvan, ik draai alles in het Engels).
Zaak is wel om PIE uit te zetten op een plain vanilla i9100 want anders zijn je toetsen en touchscreen redelijk ongevoelig
Ga m denk ik een tijd zo houden. M'n S2 is met de 2 jaar naderend en met een 2000mAh batterij in een polyurethaan hoesje bijna nog zo goed als nieuw. Nog net twee nieuwe van zulke batterijen bijgekocht via ebay. Zo zou ik de 4 jaar gebruik wel moeten gaan halen en wordt smartphone gebruik met een fijn toestel nog eens goedkoop
Ik draai de standaard 4.1.2 stock jellybean. Nu is vannacht zoals de meeste van jullie weten de zomertijd ingegaan. De systeemtijd is netjes bijgesteld, alleen de tijd in Accuweather+klok widget staat nog op wintertijd. Deze heb ik al een aantal keer bijgewerkt, locatie opnieuw toegevoegd maar ik krijg de tijd niet goed. Iemand een oplossing?
Hartelijk dank alvast
Edit: Problem solved! schijnbaar liep accuweather nog wat achter
[ Voor 6% gewijzigd door GeertH op 31-03-2013 14:04 . Reden: Problem solved ]
Momenteel draai ik 4.0.4. stock rom van T-mobile. Echter tot op heden heb ik nog geen update kunnen downloaden. Ook niet via Samsung Kies.
Om de juiste rom te kunnen downloaden moet je naar je KERNEL versie nummer kijken, om de juiste rom te downloaden.
Echter heb ik het volgende staan bij m'n KERNEL:
3.0.15-1056084
dpi@DELL170 #3
SMP PREEMPT Fri Aug24 enz..
Hieruit kan ik niet opmaken welke versie ik nodig heb?
Iemand die mij kan helpen? Ik zou ook graag 4.1.2. willen draaien
ps. Samsung Kies geeft het volgende aan qua firmware gegevens:
PDA: LPM / Phone: LP7 / CSC:LP8 (TNL)
[ Voor 8% gewijzigd door AMDFreak op 31-03-2013 17:43 ]
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
ThanksSakete schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:58:
[...]
Dat kan je instellen bij Settings (Instellingen) > Device (Apparaat?) > Screen (scherm) en dan vinkje weghalen bij 'Enable keys backlight' (of de Nederlandse vertaling daarvan, ik draai alles in het Engels).
Ik ga trouwens niet slimbean build 3 proberen, las op xda dat die ook niet helemaal bug vrij loopt.
Misschien dat ik rootbox met de std kernel nog eens ga proberen, ik heb nu minimaal 1 crash per dag met slimbean v2.5 + siyah, en dat vind ik eigenlijk toch net iets te veel.
BlaBlaBla
Je hoeft dus niet naar je kernel versie te kijken. Waar je op moet letten bij het downloaden van een Samsung ROM is de CSC. Dat is in jou geval LP8. Als je namelijk niet dezelfde CSC downloadt dan doet de telefoon automatisch een full wipe (dus al je instellingen en apps en data worden gewist).AMDFreak schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:32:
Ik heb een wellicht onzeker vraagje. Ik sta eigenlijk op het punt een vernieuwde rom te installeren.
Momenteel draai ik 4.0.4. stock rom van T-mobile. Echter tot op heden heb ik nog geen update kunnen downloaden. Ook niet via Samsung Kies.
Om de juiste rom te kunnen downloaden moet je naar je KERNEL versie nummer kijken, om de juiste rom te downloaden.
Echter heb ik het volgende staan bij m'n KERNEL:
3.0.15-1056084
dpi@DELL170 #3
SMP PREEMPT Fri Aug24 enz..
Hieruit kan ik niet opmaken welke versie ik nodig heb?
Iemand die mij kan helpen? Ik zou ook graag 4.1.2. willen draaien
ps. Samsung Kies geeft het volgende aan qua firmware gegevens:
PDA: LPM / Phone: LP7 / CSC:LP8 (TNL)
Als je van 4.0.4 afkomt kan ik je sowieso aanbevelen om een full-wipe te doen, het is een andere base en zal complicaties minimaliseren. Het enige wat je wellicht eerst wil doen is een volledige backup te maken van all je systeemdata en apps + data. De beste app hiervoor (naar mijn mening) is Titanium Backup Pro. Deze maakt ook een backup van je SMS/MMSjes, al je WiFi instellingen, je belgeschiedenis en eventueel lokaal opgeslagen contactgegevens (maar ik neem aan dat je die gewoon met je google account synced, dus dat wordt vanzelf weer teruggezet).
Als je een nieuwe firmware uitzoekt, kijk dan naar de PDA. Dat is bij jou LPM. Ik geloof dat de meest recente stock firmware LSJ is. De land van herkomst (de CSC dus) is niet zo belangrijk, je kan je taalinstellingen e.d. toch altijd aanpassen. Maar houd er dus rekening mee dat bij een andere CSC, zoals ik al in de eerste alinea aangaf, de telefoon automatisch een full-wipe doet. Dus maak eerst een backup!
[ Voor 4% gewijzigd door Sakete op 31-03-2013 18:05 ]
Ik heb tot nu toe geen problemen met slimbean build 3. Loopt als een zonnetje. Vastlopers kan ook komen doordat mensen het niet goed geïnstalleerd hebben. Ik doe zelf altijd format /system, naast wipe cache en wipe dalvik cache.Strider schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:59:
[...]
Thanks![]()
Ik ga trouwens niet slimbean build 3 proberen, las op xda dat die ook niet helemaal bug vrij loopt.
Misschien dat ik rootbox met de std kernel nog eens ga proberen, ik heb nu minimaal 1 crash per dag met slimbean v2.5 + siyah, en dat vind ik eigenlijk toch net iets te veel.
Ik had bij RootBox weer rariteiten. Las trouwens wel dat Bajee (de ontwikkelaar van RootBox) nieuwe sources heeft gemaakt, een 20130330 nightly als het ware. Zal binnenkort wel beschikbaar zijn voor de i9100.
Duidelijk! Een full-wipe kan inderdaad niet zoveel kwaad.Sakete schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:01:
[...]
Je hoeft dus niet naar je kernel versie te kijken. Waar je op moet letten bij het downloaden van een Samsung ROM is de CSC. Dat is in jou geval LP8. Als je namelijk niet dezelfde CSC downloadt dan doet de telefoon automatisch een full wipe (dus al je instellingen en apps en data worden gewist).
Als je van 4.0.4 afkomt kan ik je sowieso aanbevelen om een full-wipe te doen, het is een andere base en zal complicaties minimaliseren. Het enige wat je wellicht eerst wil doen is een volledige backup te maken van all je systeemdata en apps + data. De beste app hiervoor (naar mijn mening) is Titanium Backup Pro. Deze maakt ook een backup van je SMS/MMSjes, al je WiFi instellingen, je belgeschiedenis en eventueel lokaal opgeslagen contactgegevens (maar ik neem aan dat je die gewoon met je google account synced, dus dat wordt vanzelf weer teruggezet).
Als je een nieuwe firmware uitzoekt, kijk dan naar de PDA. Dat is bij jou LPM. Ik geloof dat de meest recente stock firmware LSJ is. De land van herkomst is niet zo belangrijk, je kan je taalinstellingen e.d. toch altijd aanpassen.
Echter als ik ga zoeken op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1113928
Voor LPM of LSJ dan vind ik ook niks?
Heb jij nog geen 1 vastloper gehad?Sakete schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:03:
[...]
Ik heb tot nu toe geen problemen met slimbean build 3. Loopt als een zonnetje. Vastlopers kan ook komen doordat mensen het niet goed geïnstalleerd hebben. Ik doe zelf altijd format /system, naast wipe cache en wipe dalvik cache.
Ik had bij RootBox weer rariteiten. Las trouwens wel dat Bajee (de ontwikkelaar van RootBox) nieuwe sources heeft gemaakt, een 20130330 nightly als het ware. Zal binnenkort wel beschikbaar zijn voor de i9100.
Hoe doe je trouwens format /system? Wordt overigens niet aangeraden als je Slimbean wilt installeren?
Het enige wat ik overigens niet heb gedaan is de slim gapps geflashed, ik heb gewoon de nieuwste gapps van google gedownload en geflashed, en mijn dpi op 240 gezet.
[ Voor 10% gewijzigd door Strider op 31-03-2013 18:29 ]
BlaBlaBla
Hier ook SlimBean 3 geïnstalleerd en tot nu toe geen problemen gehad. Heb hem over SlimBean 1 geïnstalleerd, dus zonder wipe oid.Strider schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:59:
[...]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Enige irritante is dat wifi niet actief wordt bij de power widget toggles (idem bij RootBox), wel bij de tiles (wat bij RootBox helaas te wisselvallig was, SlimBean pakt het signaal veel sneller op).
Aha, daar komt het misschien door dat je vastlopers had. Met SlimBean moet je ook echt de Slim Gapps gebruiken. Die iets aangepast om perfect te werken met SlimBean. Ik raad aan om de AIO_Aroma versie te nemen, dan krijg je een installatie wizard waarmee je zelf kan kiezen wat je wel of niet geïnstalleerd wil hebben. Kan je de meuk tot een minimum beperkenStrider schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:15:
[...]
Heb jij nog geen 1 vastloper gehad?
Hoe doe je trouwens format /system? Wordt overigens niet aangeraden als je Slimbean wilt installeren?
Het enige wat ik overigens niet heb gedaan is de slim gapps geflashed, ik heb gewoon de nieuwste gapps van google gedownload en geflashed, en mijn dpi op 240 gezet.
Ik zelf heb de dpi op 217 (nexus 7 default), vind ik net wat fijner. Maar dpi zou los moeten staan van vastlopers
Format /system doe je overigens door in Recovery mode naar 'mounts and storage' te gaan. Dan moet je eerst 'mount /system' selecteren (soms is tie al gemount en dan staat er 'unmount /system' en dan hoeft dat dus niet) en daarna 'format /system'. Hiermee wis je feitelijk de hele ROM uit. Je instellingen blijven wel bewaard, die staan in /data. Uiteraard bij een andere rom gewoon een full wipe.
[ Voor 18% gewijzigd door Sakete op 31-03-2013 20:53 ]
WiFi wordt in principe door de kernel geregeld, en niet door de Rom. En ik geloof dat Dorimanx nog steeds Wifi problemen heeft. Ik zelf ben definitief van Dorimanx afgestapt, vindt het te buggy. Bij elke nieuwe release lijkt het of er nieuwe bugs in zitten. Doe mij maar Siyah of stock CM kernel. Die zijn stabiel.Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:01:
Hier ook weer van RootBox naar SlimBean (build 3) i.c.m. Dorimanx 9.12.
Enige irritante is dat wifi niet actief wordt bij de power widget toggles (idem bij RootBox), wel bij de tiles (wat bij RootBox helaas te wisselvallig was, SlimBean pakt het signaal veel sneller op).
Je zou in elk geval een andere kernel kunnen proberen te flashen (zoals Siyah v5 vsync: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2201017 )
Dat zijn allemaal carrier branded firmwares. Als je perse een T-Mobile firmware wil moet je wachten totdat T-Mobile die vrijgeeft. Die verschijnt dan overigens vanzelf op Kies. Je kan ook gewoon een stock samsung firmware downloaden. Die vind je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1544487AMDFreak schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:07:
[...]
Duidelijk! Een full-wipe kan inderdaad niet zoveel kwaad.
Echter als ik ga zoeken op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1113928
Voor LPM of LSJ dan vind ik ook niks?
Als je zowat XDA doorleest kom je inderdaad bij elke release nieuwe problemen tegen. Het is echt alsof dat de ontwikkelaars de laatste nieuwe kernel source downloaden, random patches bijvegen en op één of andere manier er in geslaagd zijn om er een werkende kernel van te maken. Je merkt het ook aan het ritme waarmee releases gedaan worden, soms zelfde meerdere per week. Wordt er eigenlijk ooit tijd gestoken in het onderhouden van een stabiele release en enkel maar bugfixes uit te voeren? Ik denk het niet.Sakete schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:51:
[...]
WiFi wordt in principe door de kernel geregeld, en niet door de Rom. En ik geloof dat Dorimanx nog steeds Wifi problemen heeft. Ik zelf ben definitief van Dorimanx afgestapt, vindt het te buggy. Bij elke nieuwe release lijkt het of er nieuwe bugs in zitten. Doe mij maar Siyah of stock CM kernel. Die zijn stabiel.
Je zou in elk geval een andere kernel kunnen proberen te flashen (zoals Siyah v5 vsync: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2201017 )
Thnx, het is inmiddels gelukt!Sakete schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:55:
[...]
Dat zijn allemaal carrier branded firmwares. Als je perse een T-Mobile firmware wil moet je wachten totdat T-Mobile die vrijgeeft. Die verschijnt dan overigens vanzelf op Kies. Je kan ook gewoon een stock samsung firmware downloaden. Die vind je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1544487

BlaBlaBla
Had je een full wipe gedaan toen je in eerste instantie Slimbean had geïnstalleerd?Strider schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:25:
Vreemd, Slimbean v3.0 + Siyah v5 kernel + Slim Gapps, en toch had ik zojuist 3 crashes achter elkaar. In mijn whatsapp, lockscreen, en browser
En het schiet me nu ook te binnen dat als je Slim Gapps over de normale Gapps heen flasht (zonder een full wipe) er wellicht ook problemen kunnen optreden.
Wat ik in elk geval doe zodra ik allerlei rare vastlopers merk is een full wipe en alles opnieuw flashen. Heb ik er dan nog last van dan werkt de ROM gewoon niet goed op mijn SGS2.
Dit is mijn procedure:
- factory reset (wipe /data en /cache)
- wipe /dalvik cache
- format /system
- flash ROM
- flash gapps
- wipe /cache
- wipe /dalvik cache
- fix permissions
- reboot recovery
- flash kernel
- wipe cache
- wipe dalvik cache
- fix permissions
Er zit wat redundantie in, maar ik doe dat voor de zekerheid
[ Voor 20% gewijzigd door Sakete op 01-04-2013 19:20 ]
Ik heb de stappen gevolgd die zijn aangegeven op de slimroms site:Sakete schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:15:
[...]
Had je een full wipe gedaan toen je in eerste instantie Slimbean had geïnstalleerd?
En het schiet me nu ook te binnen dat als je Slim Gapps over de normale Gapps heen flasht (zonder een full wipe) er wellicht ook problemen kunnen optreden.
Wat ik in elk geval doe zodra ik allerlei rare vastlopers merk is een full wipe en alles opnieuw flashen. Heb ik er dan nog last van dan werkt de ROM gewoon niet goed op mijn SGS2.
-Download device_x.x.zip, slim_gapps.zip.
-Enter CWM, wipe data, format system ( in mounts and storage)
-Flash Device_x.x.zip***, then MUST flash slim_gapps.zip (other files optional)
Ik weet eigenlijk niet wat er precies onder een full wipe verstaan wordt.
Tsjonge, wifi probleem is alweer terug. Misschien dat ik Slimbean nog 1x flash met de std kernel, maar dat is dan ook de laatste keer.
[ Voor 7% gewijzigd door Strider op 02-04-2013 14:01 ]
BlaBlaBla
Ik had eerst wanam en gister ben ik maar eens overgegaan op een aopk rom rootbox maar deze lijkt nog sneller leeg te lopen.
Wat aanstaat: gmail, whatsapp, twitter (facebook staat synchronisatie uit)
GPS en google now staan uit.
Ik ben er beetje klaar mee, helemaal aangezien het steeds erger lijkt te worden. Kan dit hardware matig zijn? accu lijkt me sterk maar ik zal voor de zekerheid morgen de originele eens terug plaatsen. Of moet ik het toch echt zoeken in de software?
En BBS zegt..?
rootbox ingebouwde time in state geeft aan dat ie vandaag 79% van de tijd in deep sleep is geweest (+/- 9 uur unplugged) en scherm 39 minuten aan geweest) en nog 59% charge.
[ Voor 68% gewijzigd door haakjesluiten op 02-04-2013 16:26 ]
Verwijderd
Thnx! Draai nu Siyah v5 en idd, wifi wordt nu weer snel geactiveerd.Sakete schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:51:
[...]
WiFi wordt in principe door de kernel geregeld, en niet door de Rom. En ik geloof dat Dorimanx nog steeds Wifi problemen heeft. Ik zelf ben definitief van Dorimanx afgestapt, vindt het te buggy. Bij elke nieuwe release lijkt het of er nieuwe bugs in zitten. Doe mij maar Siyah of stock CM kernel. Die zijn stabiel.
full wipe is format /data, /cache, /system, /dalvik cahe.Strider schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:19:
[...]
Ik weet eigenlijk niet wat er precies onder een full wipe verstaan wordt.
Jammer dat je wifi problemen weer terug zijn. Je zou bijna denken dat het een hardware probleem is. Als je echt het probleem wil isoleren dan raad ik je aan om stock Samsung erop te doen. Als je dan nog problemen hebt dan is het waarschijnlijk een hardware probleem.
En ook, kijk of je niet heel veel storing hebt van andere wifi signalen. Ik heb de laatste tijd ook last van een zwakker signaal thuis, maar door wifi analyzer zie ik dat er ineens een hoop andere WiFi APs bij zijn gekomen (overigens bijna allemaal van UPC, dus de omliggende buren, was een paar maanden geleden nog niet zo). Als je veel storing hebt kan je een WiFi kanaal proberen waar weinig tot geen andere signalen op uitgezonden worden.
Ik heb maar 1 wifi verbinding hier en dat is die van mij. Format /data heb ik trouwens nooit gedaan, alleen wipe data factory reset. Of bedoel je hiermee hetzelfde?Sakete schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:25:
[...]
full wipe is format /data, /cache, /system, /dalvik cahe.
Jammer dat je wifi problemen weer terug zijn. Je zou bijna denken dat het een hardware probleem is. Als je echt het probleem wil isoleren dan raad ik je aan om stock Samsung erop te doen. Als je dan nog problemen hebt dan is het waarschijnlijk een hardware probleem.
En ook, kijk of je niet heel veel storing hebt van andere wifi signalen. Ik heb de laatste tijd ook last van een zwakker signaal thuis, maar door wifi analyzer zie ik dat er ineens een hoop andere WiFi APs bij zijn gekomen (overigens bijna allemaal van UPC, dus de omliggende buren, was een paar maanden geleden nog niet zo). Als je veel storing hebt kan je een WiFi kanaal proberen waar weinig tot geen andere signalen op uitgezonden worden.
Ik snap overigens ook helemaal niets van mijn accu: 2000mah, en dan dit verbruik (alleen whatsapp staat gesynchroniseerd, 1.5 uur schermtijd):

BlaBlaBla
Draai je BetterBatteryStats (BBS)? Daarmee kan je achterhalen waar dat door komt. Vast een wakelock.Strider schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:27:
[...]
Ik heb maar 1 wifi verbinding hier en dat is die van mij. Format /data heb ik trouwens nooit gedaan, alleen wipe data factory reset. Of bedoel je hiermee hetzelfde?
Ik snap overigens ook helemaal niets van mijn accu: 2000mah, en dan dit verbruik (alleen whatsapp staat gesynchroniseerd, 1.5 uur schermtijd):
[afbeelding]
En wat je Wifi betreft, ik weet 't verder ook niet

En wipe data factory reset is idd hetzelfde als format /data.
[ Voor 4% gewijzigd door Sakete op 02-04-2013 19:52 ]
Alvast bedankt.
Wat heb je verder zelf al geprobeerd om er achter te komen waar je accu drain vandaan komt? Waarom denk je dat het je wifi is? Iets meer input graag.
[ Voor 80% gewijzigd door janvanduschoten op 03-04-2013 09:44 ]
Educated guess: hij loopt nóg smoother, accuduur is nóg beter, LSN ftw! Of iets van die strekking i.i.g.Franco10 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:53:
Weer een nieuwere changelist. Ben benieuwd.
Het standaard meegeleverde placebo effect zit er inderdaad wel weer in. Bij volwassen ICS en Gingerbread versies maakte een changelist niet heel veel uit. However ik merkte wel echt een verschil tussen de eerste JB versies en die met een hogere changelist. Ach een beetje flashen kan geen kwaadBrad Pitt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:57:
[...]
Educated guess: hij loopt nóg smoother, accuduur is nóg beter, LSN ftw! Of iets van die strekking i.i.g.
Thanks, ik heb zojuist BBS geïnstalleerd, ben benieuwt. Ik blijf het wel opmerkelijk vinden dat Slimbean + Siyah bij jou wel stabiel loopt, en hij bij mij 1x per dag crasht. Zelfs met de nieuwe slim gapps.Sakete schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:49:
[...]
Draai je BetterBatteryStats (BBS)? Daarmee kan je achterhalen waar dat door komt. Vast een wakelock.
En wat je Wifi betreft, ik weet 't verder ook niet
En wipe data factory reset is idd hetzelfde als format /data.
BlaBlaBla
Als ik bijvoorbeeld in slaap val met veel apps die draaien, zie je de volgende dag een dalende lijn in de batterij grafiek die opeens weer vlak wordt bij 15%. Hij zet dus zelf de energievreters uit. Zou handig zijn als je zoiets zelf kan aanzetten.
Gokje:Franco10 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:13:
Weten we trouwens wat de automatische spaarstand bij lager dan 15% doet? Is die vergelijkbaar met de spaarstand die je zelf kan aanzetten?
Als ik bijvoorbeeld in slaap val met veel apps die draaien, zie je de volgende dag een dalende lijn in de batterij grafiek die opeens weer vlak wordt bij 15%. Hij zet dus zelf de energievreters uit. Zou handig zijn als je zoiets zelf kan aanzetten.
Geen background sync meer, scherm dimt witte / lichte kleuren, processorsnelheid max 800 MHz, scherm uit bij Idle 15 sec.
Waarschijnlijk allemaal correct, maar het gaat mij meer om wat het doet als je het niet gebruikt. Wit wordt inderdaad grijs en de max cpu wordt minder. Maar dat ie zelf apps die blijven draaien stopt zou wel handig zijn af en toe. Ik heb sowieso niet veel/ regelmatig syncen dus ook al zou hij daar iets veranderen merk ik het niet.AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:31:
[...]
Gokje:
Geen background sync meer, scherm dimt witte / lichte kleuren, processorsnelheid max 800 MHz, scherm uit bij Idle 15 sec.
Hij maakt dus met wifi of 3G aan het idle verbuik heel laag door die modus onder de 15%.
Lees de post boven die van jou (die ik nu citeer) eens, die geeft precies antwoord op jouw vraag.flash1 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:10:
De batterij van mijn Galaxy s2 gaat snel leeg na het updaten van de nieuwe firmware (versie 4.1.2). De batterij gaat bijvoorbeeld in de nacht wanneer hij geen taken uitvoert snel leeg, soms wel 50% batterij vermogen. Ik denk dat het iets met wifi heeft te maken. Kan iemand misschien suggesties geven?
Alvast bedankt.
Hoe is trouwens inmiddels het verbruik bij CM- of AOKP-based ROM's, zoals Slim? In het verleden heb ik wel eens CM en Slim geprobeerd, maar binnen een dag verwijderd, omdat ze naar mijn idee teveel batterij verbruikten, is dat inmiddels verbeterd sinds JB officieel uit is voor onze i9100?
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 03-04-2013 11:54 ]
Ik ervaar het batterijverbruik als net zo goed als CM9 (ICS).CptChaos schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:43:
[...]
Lees de post boven die van jou (die ik nu citeer) eens, die geeft precies antwoord op jouw vraag.
Hoe is trouwens inmiddels het verbruik bij CM- of AOKP-based ROM's, zoals Slim? In het verleden heb ik wel eens CM en Slim geprobeerd, maar binnen een dag verwijderd, omdat ze naar mijn idee teveel batterij verbruikten, is dat inmiddels verbeterd sinds JB officieel uit is voor onze i9100?
Overigens is SlimBean AOSP based, oftewel het is helemaal zelf ontwikkeld, geen CM base of AOKP base zoals veel andere ROMs. Alleen de kernel gebruiken ze van CM.
Waarom zou een dergelijke ROM dan links voor PayPal donaties van CM en AOKP toevoegen?Sakete schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:38:
Overigens is SlimBean AOSP based, oftewel het is helemaal zelf ontwikkeld, geen CM base of AOKP base zoals veel andere ROMs. Alleen de kernel gebruiken ze van CM.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 03-04-2013 13:37 ]
Waarschijnlijk omdat ze wel enkele features hebben gekopieerd van CM en AOKP, zoals cLock widget, CM kernel en een paar ROM control dingetjes. Op de OP op XDA staat de volgende regel:CptChaos schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:29:
[...]
Waarom zou een dergelijke ROM dan links voor PayPal donaties van CM en AOKP toevoegen?Zie de laatste screen op http://www.slimroms.net/index.php/slim-bean-features. Of is het dan eerder andersom? Dat AOKP en CM gebaseerd zijn op Slim?
Fully compiled from AOSP source ( source.android.com) with our mods.
Anyway, is de juiste methode:
Wipe data/factory reset
Wipe cache partition
Wipe Dalvik cache
Format system
Flash slimbean + Flash slim Gapps.
Wipe cache partition
Wipe Dalvik cache
Reboot
Of kan ik beter dit doen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2100558
1. Reboot into CWM Recovery
2. Install zip from SD card>Run GS2ROMWipe or GS2ROMNuke
3. Install zip from SD card>Flash your new ROM
4. Reboot
BlaBlaBla
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 16:17 ]
De laatste versie draait hier, zoals alle voorgaande Omega's, perfect.
Alleen heb ik een hekel aan die lelijke stock opbouw. maar goed.
Verwijderd
Neemt niet weg dat flashen leuk is om te doen, bezigheidstherapie
Ik wil ook mijn telefoon rooten zodat ik een backup kan maken met Titanium Backup, maar SuperOneClick loopt vast op mijn Windows 7 (not responding). Hebben meer hier last van gehad en wat kan ik doen?
Ik denk dat praktisch alle ROMs met de standaard Android talen komen. Met Slimrom kan ik allesinds Nederlands selecteren en dan is alles in het Nederlands.MeltedForest schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:42:
Hebben alle custom roms tegenwoordig nu meerdere talen? Want ik zoek eigenlijk een Nederlandse custom rom. Maar bij de roms die ik tegen kom op XDA staat niet welke talen inbegrepen zijn.
Ik wil ook mijn telefoon rooten zodat ik een backup kan maken met Titanium Backup, maar SuperOneClick loopt vast op mijn Windows 7 (not responding). Hebben meer hier last van gehad en wat kan ik doen?
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.