Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 13:33
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:37:
[...]

Widgets die zich niet elke seconde updaten zijn geen batterij slurpers imho. Heb weinig widgets op m'n schermen en die paar die er op staan kosten bijzonder weinig accu.

* Mail widget - neem aan dat die zich update met de mail-ververs-interval
* Bookmark widget - zal sowieso "nul" verbruiken denk ik
* Tasks widget - kost heel weinig, update alleen met de sync-interval
* Weer widget - update per twee uur en waarbij lokalisatie uit staat en alle batterijbesparende opties aan

Met wat zorg kosten widget heel weinig accu plus zien er, mijns inziens, te cool uit om niet te gebruiken :)

[afbeelding][afbeelding]
@Brad Pitt,

Welke weer widget "met de opties die in de afbeeldingen worden weergegeven" gebruik je hiervoor?

Ik ben sinds vandaag ook overgestapt naar Slim Bean met de addons Gapps en Extra.
Wat een verschil met mijn vorige Alliance rom wat ook best een mooie rom is.
Ik ben tot nu toe zeer tevreden met Slim Bean en de stock kernel. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mabili op 19-03-2013 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mabili schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 01:00:
@Brad Pitt,
Is dit een screenshot van Slim Bean?
Yes.
Ik heb sinds vandaag ook Slim Bean erop gezet, en op zoek naar deze opties maar tot nu toe heb ik deze opties nog niet kunnen vinden.
Dan moet je eerst nog even HD Widgets installeren ;) Zijn geen settings van de Rom maar van die widget...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 13:33
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 01:03:
[...]

Yes.

[...]

Dan moet je eerst nog even HD Widgets installeren ;) Zijn geen settings van de Rom maar van die widget...
ik had even mijn post ge-edit, maar je bent volgens mij sneller dan het licht ;)
Bedankt voor de tip!

Op dit moment ben ik bijna tevreden met Slim Bean.
Ik heb als DPI 200 aangehouden zodat alles toch nog goed leesbaar is voor mij.
ik word ook een dagje ouder.

Nog een klein probleempje oplossen en dan ben ik helemaal tevreden. :)
Ik heb bijna alle applicaties draaien uitgezonderd Synology DS Video.
Deze app start wel op maar kan geen netwerk verbinding tot stand brengen met mijn Nas server.
DPI aanpassing naar bijvoorbeeld 240 maakt geen verschil.
Kan dit een stock kernel issue zijn of komt het omdat het een AOSP rom is?

[ Voor 43% gewijzigd door Mabili op 19-03-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:42

n00bs

Het is weer Zomer!

En sinds de laatste dagen, trekt weer mijn accu spontaan leeg. 4.12 is echt ondanks compleet slopen ervan via root echt een buggy shit OS voor de S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

majic schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:16:
Hier erg goede ervaringen met PACman rom.

Heel stabiel, snel, prima battery usage. Veel features. Misschien leuk voor mensen om te proberen :)
Is de PACman ROM nog steeds gebaseerd op CM? Dan geef ik de ROM namelijk (op mijn telefoon) weinig kans. De battery usage is dan een drain eigenlijk op mijn telefoon (en geldt voor alle CM-based ROMs in mijn ervaring). Met stock based ROMs heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:54:
En sinds de laatste dagen, trekt weer mijn accu spontaan leeg. 4.12 is echt ondanks compleet slopen ervan via root echt een buggy shit OS voor de S2
Hopelijk brengt 4.2.2 dan verbetering als die uitkomt.
Maar ik moet zeggen dat ik nergens last van heb, behalve dat hij iets meer gebruikt bij gebruik dan 4.0.4.
Ik haal 3 dagen met 2,5 uur schermtijd, ben dan ook geen heavy user :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
n00bs schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:54:
Ik heb op mijn eigen en twee andere S2 toestellen de nieuwste Wanamlite rom geinstalleerd en het werkt gewoon goed, geen problemen mee gehad.

Gebruik sinds een paar dagen de Intensive kernel van geroxx en nu is de accuduur ook weer goed. Ben dus erg tevreden met 4.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doutzen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 21:59
Hoi,

noob-question die ik heb omdat de nieuwste firmware (4.12) mijn accu nogal snel leegtrekt: is er iemand in een straal van 50km van Drachten die me op weg wil helpen met t flashen van een custom rom? Heb er veel over opgezocht maar durf de eerste stap niet alleen te zetten.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Doutzen schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:32:
Hoi,

noob-question die ik heb omdat de nieuwste firmware (4.12) mijn accu nogal snel leegtrekt: is er iemand in een straal van 50km van Drachten die me op weg wil helpen met t flashen van een custom rom? Heb er veel over opgezocht maar durf de eerste stap niet alleen te zetten.

Dank
Nochtans niet zo moeilijk hoor. Kwestie van hem in download modus te zetten. Een geroote kernel flashen met odin. Rom downloaden. Op sd card zetten. In recovery booten en backup lakken en flashen maar :p

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Doutzen schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:32:
Hoi,

Dank
Doutzen uit Friesland? Als je bent wie ik hoop dan kom ik met alle plezier 200 km naar het noorden rijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doutzen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 21:59
Jammer maar helaas, woon er wel vlak bij (ze woonDE in Eastermar) en deel je interesses :P
Naam is ooit aangemaakt als char in WoW, vandaarom.

OnTopic: nog geen antwoord op vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Ik heb niet eerder ervaringen met custom roms, maar wilde het eens proberen. Ik had gehoord dat de Cyanogenmod ervoor moest zorgen dat ik minder input lag zou ervaren. Dus via de wiki wiki dacht ik dat ik hier wel uit zou moeten komen. Helaas krijg ik na stap 5 de volgende error: "claiming interface failed". Ik draai Windows 7.
Via wat zoekwerk via google en GoT ben ik helaas nog niet echt verder gekomen waar het probleem aan zou kunnen liggen en hoe ik dit kan verhelpen. Iemand ideëen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:01
Het lukt me niet om de dpi te veranderen met Xposed? Hoe doe ik dat?
Ik wil de klok weer op 240 zetten, nu ik de build.prop op 200 heb gezet. Als ik op modules druk, is er niks te vinden zegt die. Hoe moet ik dan van hieruit verder? Of lees ik ergens overheen...

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Musta schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:11:
Als ik op modules druk, is er niks te vinden zegt die. Hoe moet ik dan van hieruit verder? Of lees ik ergens overheen...
Stappenplan qua installatie van Xposed ook daadwerkelijk zo uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:01
Brad Pitt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:18:
[...]

Stappenplan qua installatie van Xposed ook daadwerkelijk zo uitgevoerd?
Dit is wat ik heb gedaan:
For the framework:

Download XposedInstaller.apk and install it
Launch the Xposed Installer and click on "Install/Update"
Reboot
Done!
Maar daarna moet ik modules downloaden?
For any modifications/modules you want to install:

Download <module>.apk and install it
Launch the Xposed Installer and go to the "Modules" tab (you will also get there if you click on the notification warning you that the module is not enabled yet)
Enable the module by checking the checkbox
Reboot
Done!
Hier raak ik t een beetje kwijt... Moet je nog het klok.apk ergens vandaan halen voordat je dpi kan vernaderen?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

kippengaas schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:59:
Ik heb niet eerder ervaringen met custom roms, maar wilde het eens proberen. Ik had gehoord dat de Cyanogenmod ervoor moest zorgen dat ik minder input lag zou ervaren. Dus via de wiki wiki dacht ik dat ik hier wel uit zou moeten komen. Helaas krijg ik na stap 5 de volgende error: "claiming interface failed". Ik draai Windows 7.
Via wat zoekwerk via google en GoT ben ik helaas nog niet echt verder gekomen waar het probleem aan zou kunnen liggen en hoe ik dit kan verhelpen. Iemand ideëen?
Moet je laatste heimdal compileren van sources :p

Waarom zo moeilijk doen als het net zo makkelijk is. Welke versie van android heb je?

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 21-03-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09-2023
Heb een Galaxy S2 met een 32gb class10 sd card.

Probleem: het telkens onverwacht ontkoppelen/koppelen fenomeen van de sd-ext.

De kaart werkt zolang die gebruikt wordt. Bij het activeren 's ochtends van de s2, koppelt hij eerst de sd-ext voordat ik alle programma's weer kan gebruiken.

Heb sd-ex al verschillende malen geformatteerd (fat32, exfat nu).

Firmware: I9100XWLSJ (4.1.2) - Nordic Countries (NEE)
Kernel: [i9100/P]PhilZ-cwm6-XWLSE-OXE-4.88.1-signed

Heb forum doorzocht, maar geen oplossing kunnen vinden.

Wie heeft suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
azz_kikr schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:03:
[...]
Moet je laatste heimdal compileren van sources :p

Waarom zo moeilijk doen als het net zo makkelijk is. Welke versie van android heb je?
Ik heb geen ervaring ermee, dus dacht ik probeer het eerst eens even zelf voordat ik hier om hulp ga roepen :)

Ik heb Android 4.0.4. Nog geen 4.1.2 omdat ik T-mobile heb en die het nog niet vrijgegeven hebben over kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
Bij het installeren van een nieuwe ROM doe ik meestal een full wipe, clear cache, clear dalvik cache, format /system en na de flash nogmaals clear cache, clear dalvik cache gevolgd door fix permissions.

Toch zie ik vaak na een reboot weer een wallpaper die ik bij een vorige ROM had gedownload/geinstalleerd.

Welke stap mis ik om echt met een schone ROM te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41
Meer mensen hier die met Slim rom er last van hebben dat de proximity sensor niet altijd werkt?
Na een reboot doet hij het bij mij wel, maar om een onbekende reden, op een gegeven moment niet meer. Net zoals het automatisch mee draaien van het scherm, dat werkt ook niet altijd even soepel...

Totaal nog geen idee waar dit vandaan komt. Heb nog niet kunnen ontdekken of het de rom is of iets anders. Gekke is dat hij na een reboot het wel weer even doet. Maar met andere roms, met dezelfde apps geïnstalleerd weer geen problemen mee gehad.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua draaien van het scherm heb ik geen problemen maar ik moet wel zeggen dat ik die automatische stand enkel aanzet bij het internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Het is ook niet altijd, dat is het vreemde. Voor alsnog lijkt het willekeurig. Daarom snap ik er ook nog geen snars van. Laat staan dat ik een oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:21:
Meer mensen hier die met Slim rom er last van hebben dat de proximity sensor niet altijd werkt?
Na een reboot doet hij het bij mij wel, maar om een onbekende reden, op een gegeven moment niet meer. Net zoals het automatisch mee draaien van het scherm, dat werkt ook niet altijd even soepel...

Totaal nog geen idee waar dit vandaan komt. Heb nog niet kunnen ontdekken of het de rom is of iets anders. Gekke is dat hij na een reboot het wel weer even doet. Maar met andere roms, met dezelfde apps geïnstalleerd weer geen problemen mee gehad.
Daar had ik ook last evenals het wegvallen van signaal en nog een aantal niet zo fijne features daarom nu maar weer een andere rom.
Dit keer de nieuwste nordic stock met jeboo 2.1. Kan gelukkig weer een hele dag met de batterij dus hou het hier effe bij. Met chameleon launcher btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

kippengaas schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:28:
[...]

Ik heb geen ervaring ermee, dus dacht ik probeer het eerst eens even zelf voordat ik hier om hulp ga roepen :)

Ik heb Android 4.0.4. Nog geen 4.1.2 omdat ik T-mobile heb en die het nog niet vrijgegeven hebben over kies.
Ga gewoon copy pasten...

Activate USB debugging on your device
We turned and started in download mode (tel af, volume omlaag, home ingedrukt houden en dan phone starten)
We have installed the USB drivers for our phone is recognized by the pc.(staan er normaal op als je kies hebt)
We connect our device to your computer and open ODIN.
We download a version compatible with siyah kernel 4.0.4 in www.gokhanmoral.com. For example s2 5.0.1
Place the tar file in the PDA box
Click on Start
Our device in a few seconds and restarts the process is over.

Dan is het kwestie van leuke rom te downloaden, op je sasmsung zetten. Rebooten in custom recoveren en vandaar backup nemen en wipen en nieuwe flashen (choose zip from sd).

And done :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36

Ik heb er zelf geen last van gehad, maar las op XDA dat er ook wat andere mensen last van hadden.

Overigens is net SlimRom 4.2.2 build 2.5 gereleased (http://www.slimroms.net). In de changelog staat niets over deze bug, maar wellicht dat het automagisch opgelost is als je de nieuwste versie flasht. Ik ga 'm zelf pas morgen flashen, heb daar nu ff geen zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met SlimRom (tot en met build 2, 2.5 niet meer getest) enorm last van brakke memory management. Na verloop van tijd FC'es van Whatsapp en traag reagerende apps. Alleen een reboot werkte dan. Was helemaal klaar mee en draai nu RootBox en voorlopig helemaal top. Vrijwel zelfde opties, hier wat minder, daar weer wat meer en tot nu toe nog geen dingen meegemaakt zoals hierboven beschreven.

Alles super snel en soepel, geïntegreerde Xposed, erg okay allemaal.

Draai hem nog niet zo lang, kwam vandaag ook weer een nieuwe nightly van uit dus misschien komt het allemaal en wellicht is Build 2.5 van SlimRom ook wel weer gefixt maar gewoon dit als zijnde FYI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Brad Pitt schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:28:
Met SlimRom (tot en met build 2, 2.5 niet meer getest) enorm last van brakke memory management. Na verloop van tijd FC'es van Whatsapp en traag reagerende apps. Alleen een reboot werkte dan. Was helemaal klaar mee en draai nu RootBox en voorlopig helemaal top. Vrijwel zelfde opties, hier wat minder, daar weer wat meer en tot nu toe nog geen dingen meegemaakt zoals hierboven beschreven.

Alles super snel en soepel, geïntegreerde Xposed, erg okay allemaal.

Draai hem nog niet zo lang, kwam vandaag ook weer een nieuwe nightly van uit dus misschien komt het allemaal en wellicht is Build 2.5 van SlimRom ook wel weer gefixt maar gewoon dit als zijnde FYI :)
Ik zie niet zo wat het voordeel is van SlimRom/Rootbox tov CM10.1. Waarom prefereer je deze tov CM10.1?(welke op dit moment super stabiel is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-v schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:52:
Ik zie niet zo wat het voordeel is van SlimRom/Rootbox tov CM10.1. Waarom prefereer je deze tov CM10.1?(welke op dit moment super stabiel is)
Mogelijkheden/opties/instellingen. Als in: meer, leuker, voor mij dan hè...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-03-23-00-14-38_sgs22013-03-23_00-14-50.png

Geen idee of de laatste CM10.1's dit allemaal ook bieden, denk het niet. Ben een tijdje geleden met 10.1 gestopt omdat die wáy minder smooth was dan CM10 en erna niet meer er naar omgekeken eerlijk gezegd.

[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 23-03-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:23
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:06:
[...]

[afbeelding]

Geen idee of de laatste CM10.1's dit allemaal ook bieden, denk het niet. Ben een tijdje geleden met 10.1 gestopt omdat die wáy minder smooth was dan CM10 en erna niet meer er naar omgekeken eerlijk gezegd.
En wat vind je van PACrom (nu v21)? Ik draai die nu een tijdje en deze bevalt me erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:30:
En wat vind je van PACrom (nu v21)? Ik draai die nu een tijdje en deze bevalt me erg goed.
Geen idee, niet getest... Topic wel doorgelezen maar RootBox stond me meer aan. Waarom weet ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58

Sensors werken zoals het hoort hier, Slimrom 4.2.2 versie 2.1. Heb je al eens de originele Samsung ROM er op gezet en gekeken of je daar ook het probleem mee hebt? Indien wel, dan zal het wel een hardwarefout zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nee het is geen hardware fout, aangezien alles na een reboot wel werkt. Het lijkt er op dat eens in de zoveel tijd, om wat voor reden dan ook, alle sensoren er opeens mee stoppen in deze rom. Want lichtsensor, proximity sensor, G-sensor, alles werkt dan niet meer.

Ga nu Rootbox maar eens proberen om te zien wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:06:
[...]

[afbeelding]
Ziet er strak uit.

De schuifknopjes zijn wel een beetje a la IOS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Thombias schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 08:31:
[...]

Ziet er strak uit.

De schuifknopjes zijn wel een beetje a la IOS :+
Ja, maar hij heeft er zelf een theme overheen gegooid. Zit niet standaard in RootBox of SlimRom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laaste nightly van RootBox niet installeren, major DPI-problemen. Tenzij je vrijwel blind bent niet doen dus :)
Oh okay is in Hybrid settings op te lossen. Niet zo ver gekomen, was al terug naar 22/03. Draait bijzonder fijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Brad Pitt op 23-03-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Heb SlimBean 4.2.2 build 2.5 erop gezet. Heb voor de volledigheid een full wipe gedaan (incl. wipe data), merkte bij build 2.1 (toen ik geen full wipe had gedaan toen ik van build 1 afkwam) dat sommige apps wat trager werden.

Tot nu toe geen rare dingen (maar dat is meestal bij een fresh install). Zal in de komende dagen eventueel posten of ik rare dingen tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Eerste indruk van SlimBean vs RootBox.
Rootbox voelt toch wel wat soepeler aan dan SlimBean. Daarentegen lijkt de accu bij RootBox wel weer een stuk sneller leeg te lopen.
Verder een hoop vergelijkbare opties. Dus daar is niet echt een favoriet in te benoemen. Ga Rootbox nu een paar dagen proberen en dan maar eens zien of ik weer terug ga naar Slim of blijf bij Rootbox (of weer iets heel anders ga proberen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Voor de liefhebbers, de Siyah v5 vsync, die nu ook op 4.2.2 roms werkt. Eindelijk weer een 'buttery smooth' android :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2201017

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:05:
Voor de liefhebbers, de Siyah v5 vsync, die nu ook op 4.2.2 roms werkt. Eindelijk weer een 'buttery smooth' android :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2201017
Smoother dan stock is ie zeker niet en je krijgt weer oudere Mali drivers,al kan dat ook een voordeel zijn, voor bepaalde games. Ben zelf weer terug naar stock :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:09:
[...]

Smoother dan stock is ie zeker niet en je krijgt weer oudere Mali drivers,al kan dat ook een voordeel zijn, voor bepaalde games. Ben zelf weer terug naar stock :-P
Oké, vreemd. Bij mij is tie wel smoother dan de stock kernel die met SlimBean komt. Die stottert nog wel eens bij het scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42
Sinds een week of twee gebruik ik Apolo kernel. Is dan wel Spaans, maar de TWRP versie is gewoon in het Engels. De extreme V2 versie loopt prima bij mij. Dit komt overeen met Phenomenal extreme. Maar dan op JB : )

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:19:
Oké, vreemd. Bij mij is tie wel smoother dan de stock kernel die met SlimBean komt. Die stottert nog wel eens bij het scrollen.
Ja kan wel. RootBox is weer wat soepeler dan SlimBean, kan ook placebo zijn maar weet vrijwel zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:32
Ik heb met 4.1.2 stock een raar probleem met wifi, dat ik niet met 4.0.4 en ouder had.
Namelijk WIFI werkt prima als ik de telefoon opzet, 90% signaalsterkte, alles OK.
Maar als ik de telefoon dan lock, en ik kom na een paar minuutjes terug, dan is WIFI super traag, ondanks dat ik nog steeds "full bars" heb.
Zet ik dan WIFI even uit, en dan terug aan, dan is alles terug snel zoals het moet.
Met 3G heb ik hetzelfde probleem niet, die blijft aan normale snelheid.
Klinkt dit iemand bekend in de oren? Kan ik er iets aan doen?
Het probleem doet zich voor ongeacht het soort router of wat dan ook. Heb stock rom geflasht, full factory reset, alle caches wiped etc.
Gewoon stock, met root om samsung meuk er af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octavian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 09:31
Ik ga mijn "oude" s2 proberen terug te zetten naar de officiële software. Ik weet alleen niet waar ik de officiele software kan vinden en hoe ik mijn s2 moet unrooten. Heeft iemand een tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Octavian schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:12:
Ik ga mijn "oude" s2 proberen terug te zetten naar de officiële software. Ik weet alleen niet waar ik de officiele software kan vinden en hoe ik mijn s2 moet unrooten. Heeft iemand een tutorial?
Ja, die kan je vinden op http://lmgtfy.com/?q=how+to+revert+galaxy+s2+back+to+stock

[ Voor 8% gewijzigd door Sakete op 24-03-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Octavian schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:12:
Staat gewoon in dit topic hoor: Verwijderd in "[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic"

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 23:04
Fixed that for you, LMGTFY linkjes zijn niet echt geliefd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Richub schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:04:
[...]

Fixed that for you, LMGTFY linkjes zijn niet echt geliefd hier.
.. .. maar uitermate geschikt voor vragen die iedere 2 pagina terug komen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Brad Pitt schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:14:
[...]

Ja kan wel. RootBox is weer wat soepeler dan SlimBean, kan ook placebo zijn maar weet vrijwel zeker :P
Ik heb vandaag RootBox 20130322 nightly erop gegooid met stock kernel. Hij voelt idd iets soepeler aan, ff uitproberen de komende dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
azz_kikr schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:09:
[...]

Ga gewoon copy pasten...

Activate USB debugging on your device
We turned and started in download mode (tel af, volume omlaag, home ingedrukt houden en dan phone starten)
We have installed the USB drivers for our phone is recognized by the pc.(staan er normaal op als je kies hebt)
We connect our device to your computer and open ODIN.
We download a version compatible with siyah kernel 4.0.4 in www.gokhanmoral.com. For example s2 5.0.1
Place the tar file in the PDA box
Click on Start
Our device in a few seconds and restarts the process is over.

Dan is het kwestie van leuke rom te downloaden, op je sasmsung zetten. Rebooten in custom recoveren en vandaar backup nemen en wipen en nieuwe flashen (choose zip from sd).

And done :p
Dank je ! Ik ga er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 23-09 11:38
Rootbox ziet er wel oke uit, heeft deze ook BLN?
En rootbox 3.9.1 is dus Android 4.2.2?

[ Voor 29% gewijzigd door Strider op 25-03-2013 13:41 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17
Hmm,

Wil mijn S2 weer eens updaten (heb nu een hydrog3n versie erop van van februari vorig jaar ofzo) ... maar mijn hemel wat zijn er weer een hoop nieuwe/andere firmwares bijgekomen zeg als ik naar XDA Dev'vers kijk :X.

Is CWM nog altijd zo'n battery-drainer als dat het destijds was? Die hydrog3n die ik nu heb is wel cool en redelijk snel, maar hij crasht af en toe. Ook moet ik nog iets doen aan die deep-sleep, maar dat zit weer in de kernel dacht ik ...

[ Voor 35% gewijzigd door De_Bastaard op 25-03-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Strider schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:40:
En rootbox 3.9.1 is dus Android 4.2.2?
Yep, is 4.2.2. Weet eerlijk gezegd niet of deze BLN heeft. Ik gebruik dat zelf nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:40:
Dat ligt aan de kernel die je er mee gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Brad Pitt schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:39:
[...]

Dat ligt aan de kernel die je er mee gaat gebruiken.
Okai, natuurlijk :)

Waarom ben jij eig naar stock gegaan, terwijl je van Rootbox afkomt?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Strider schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:27:
[...]

Okai, natuurlijk :)

Waarom ben jij eig naar stock gegaan, terwijl je van Rootbox afkomt?
Hij bedoelde denk ik de stock kernel die met Rootbox komt (wat dus niet stock Samsung is). De stock kernel van Rootbox is van CyanogenMod.

Ik heb overigens toch weer Siyah v5 vsync erop gegooid met Rootbox. Hij is toch soepeler, vooral in de browser (chrome) merk ik verschil in soepelheid. Met de stock Rootbox kernel stottert ie toch een beetje af en toe. Met de Siyah vsync nagenoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Aaaah oke, is Rootbox 3.9.1 helemaal stabiel bij jullie?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Strider schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:47:
Ik draai zelf de 20130322 nightly, en die is tot nu toe rete stabiel. Geen crashes van apps gehad. Ik ga ervanuit dat in principe de 3.9.1 ook stabiel is, dat is een major release. de nightlies zijn minor releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:47:
Niet echt, en da's geen onzin :) Na verloop van tijd wordt telefoon traag en moet ik rebooten. Geen idee nog waar het aan ligt. Had dat ook met SlimBean. Hadden meerdere mensen op XDA ook. Kernel veranderen helpte niet.

Krijg eerst graphics glitches, da's meestel het begin. Moet dan rebooten of wachten tot 'ie dat zelf doet.

Geen last meer van, so it seems :P
Sakete schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:16:
[...]
Ik heb overigens toch weer Siyah v5 vsync erop gegooid met Rootbox. Hij is toch soepeler, vooral in de browser (chrome) merk ik verschil in soepelheid. Met de stock Rootbox kernel stottert ie toch een beetje af en toe. Met de Siyah vsync nagenoeg niet.
Vind Chrome nog steeds brak omgaan met lettergroottes. Vooral in fora zoals deze ziet het er in Chrome heel raar uit (letters scalen niet goed) t.o.v. bijv. de stock browser. Die laatste voldoet (voor mij) gelukkig geheel en is echt razendsnel, ook met de stock kernel. Scrollt soepel, hoe groot de pagina ook is, zonder echt te schokken.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-03-26-09-45-42_sgs22013-03-26_09-45-57s.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-03-26-09-58-56_sgs22013-03-26_09-59-03s.png
Check die lettergroottes. Vind ik de rechter (stock browser) veel consistenter qua header/topic formaat :)

[ Voor 52% gewijzigd door Brad Pitt op 27-03-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ja ik heb ook gemerkt dat de stock browser echt een stuk fijner is dan Chrome, raar eigenlijk. Weet overigens iemand of de standaard kernel van Rootbox ook BLN heeft? Of is een Siyah of Dori kernel toch beter om te gebruiken?

Ik gebruik nu resurrection met een Dorimanx kernel wat opzich wel goed werkt, maar ik heb toch minimaal 1 crash per week wat me soms wel kan irriteren.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Strider schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:11:
Ja ik heb ook gemerkt dat de stock browser echt een stuk fijner is dan Chrome, raar eigenlijk. Weet overigens iemand of de standaard kernel van Rootbox ook BLN heeft? Of is een Siyah of Dori kernel toch beter om te gebruiken?

Ik gebruik nu resurrection met een Dorimanx kernel wat opzich wel goed werkt, maar ik heb toch minimaal 1 crash per week wat me soms wel kan irriteren.
Standaard kernel is volgens mij de CM kernel en die heeft geen BLN ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand dit fenomeen;
4.1.2 met de stock-browser, als startpagina heb ik http://mobiel.nu.nl waar hij ook heen gaat als ik de browser start, regelmatig gebeurt het dat als ik via die site op een link klik deze prima opent, maar als ik daarna de browser sluit en even later weer start krijg ik die laatste pagina weer te zien ipv de startpagina. Als ik die verwijder krijg ik "about:blank". Op dat moment staat "http://mobiel.nu.nl" nog steeds als startpagina ingesteld maar gaat daar niet heen, krijg continu "about:blank". De enige manier om dit op te lossen is nu.nl in de adresbalk te tikken en er heen te gaan, daarna is alles weer goed.
Hoop dat iemand een oplossing daarvoor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:06:
Normaal gesproken als je de laatste tab sluit met dat X'je sluit ook de hele browser. Als je die daarna weer opent zou 'ie moeten beginnen met je startpagina. Als je de browser "sluit" met één of meerdere tabs zal/zullen die weer worden geopend bij een volgende start. Vind dat echt ideaal eigenlijk :)

Zal wel gaan over de Samsung stock browser. Die gebruik ik niet, my bad :$

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 27-03-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
4.1.2 met de stock-browser, als startpagina heb ik http://mobiel.nu.nl waar hij ook heen gaat als ik de browser start, regelmatig gebeurt het dat als ik via die site op een link klik deze prima opent, maar als ik daarna de browser sluit en even later weer start krijg ik die laatste pagina weer te zien ipv de startpagina. Als ik die verwijder krijg ik "about:blank". Op dat moment staat "http://mobiel.nu.nl" nog steeds als startpagina ingesteld maar gaat daar niet heen, krijg continu "about:blank". De enige manier om dit op te lossen is nu.nl in de adresbalk te tikken en er heen te gaan, daarna is alles weer goed.
Je sluit je laatste tab. Dan lijkt about blank me logisch. Als je een nieuwe tab dan opent, dan is nu.nl weer logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

-Dus je opent je browser en nu.nl als je startpagina.
-Vanuit deze pagina (deze tab) open je een andere pagina.
-Als je deze pagina afsluit krijg je een blanke (GEEN) pagina.

Lijkt me logisch. Als je je browser daadwerkelijk afsluit en weer opnieuw opstart kom je gewoon weer bij nu.nl uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Welke model versie hebben jullie draaien? Ik draai nu Rootbox 3.9 + Dorimanx kernel en merk dat mijn 3g signaal eigenlijk best slecht is.

Huidige model versie is XXLQ6

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Sakete schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:16:
De stock kernel van Rootbox is van CyanogenMod.
CM heeft een eigen kernel? PA dus ook?
Want ik las in een update thread dat je eerst je kernel moet flashen (als je dat al eens eerder had gedaan, wegens compatibaliteit blabla) en daarna PA ROM. Dat eerste is toch overbodig als dat laatste zelf een kernel heeft?

Okai, Sijah, Dori, CM, Stock... Er is zeker geen set it and forget it kernel die cool is en niet crashed? :P

Ik merkte dat in recente 4.1 Gapps de compasjes bij locations niet meer werken.. dus ik ga maar even naar Android 4.2 (CM 10.1) zodat ik Gapps 4.2 eens kan proberen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:15:
[...]
-Dus je opent je browser en nu.nl als je startpagina.
-Vanuit deze pagina (deze tab) open je een andere pagina.
-Als je deze pagina afsluit krijg je een blanke (GEEN) pagina.

Lijkt me logisch. Als je je browser daadwerkelijk afsluit en weer opnieuw opstart kom je gewoon weer bij nu.nl uit.
Ik sluit de browser met de back-knop, als ik hem daarna stop via taakbeheer krijg ik bij opnieuw starten weer die about:blank pagina.
Doe ik iets fout met afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:28:
[...]
Je sluit je laatste tab. Dan lijkt about blank me logisch. Als je een nieuwe tab dan opent, dan is nu.nl weer logisch.
Ik kan via de menu-knop alleen een nieuw venster openen, en dan opent nu.nl idd weer, maar zie nergens iets met 'tab', of is dat hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:23:
Ik sluit de browser met de back-knop, als ik hem daarna stop via taakbeheer krijg ik bij opnieuw starten weer die about:blank pagina.
Doe ik iets fout met afsluiten?
De Samsung stock browser sluit niet af als je het laatste venster ook afsluit? Doet de CM stock versie wel.
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:57:
Ik kan via de menu-knop alleen een nieuw venster openen, en dan opent nu.nl idd weer, maar zie nergens iets met 'tab', of is dat hetzelfde?
Dat is hetzelfde ja, venster, tabje, what's in a name :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:33:
[...]
De Samsung stock browser sluit niet af als je het laatste venster ook afsluit? Doet de CM stock versie wel.
[...]
Dat is hetzelfde ja, venster, tabje, what's in a name :)
Ik ben nu Dolphin-browser aan het uitproberen, deze heeft zo te zien deze fratsen niet en heeft duidelijke tabbladen, ben benieuwd of hij gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Tjsonge jonge, Rootbox is echt geen success hier. Het draait wel stabiel maar ik heb ontzettend veel wifi problemen, en volgens XDA ben ik niet de enge:

- Wanneer er meerdere apparaten met mijn wifi netwerk zijn verbonden en ik probeer met mijn S2 te connecten raakt mijn wireless router over de zeik, ineens hebben alle apparaten geen network access meer met mijn wireless netwerk. Mijn w7 laptops geven aan: Limited access, en ook mijn S2 kan er niet mee connecten.

- Als ik dan vervolgens mijn wireless router reset, werkt het weer prima. Maar wanneer ik mijn telefoon reboot, en weer probeer te connecten begint het gezeik weer voor af aan. Het werkt alleen goed als mijn telefoon het enige apparaat is dat is verbonden met mijn wireless netwerk.

8)7

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Strider schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:33:
Tjsonge jonge, Rootbox is echt geen success hier. Het draait wel stabiel maar ik heb ontzettend veel wifi problemen, en volgens XDA ben ik niet de enge:

- Wanneer er meerdere apparaten met mijn wifi netwerk zijn verbonden en ik probeer met mijn S2 te connecten raakt mijn wireless router over de zeik, ineens hebben alle apparaten geen network access meer met mijn wireless netwerk. Mijn w7 laptops geven aan: Limited access, en ook mijn S2 kan er niet mee connecten.

- Als ik dan vervolgens mijn wireless router reset, werkt het weer prima. Maar wanneer ik mijn telefoon reboot, en weer probeer te connecten begint het gezeik weer voor af aan. Het werkt alleen goed als mijn telefoon het enige apparaat is verbonden met mijn wireless netwerk.
Lijkt me sterk dat dat door je S2 komt. Lijkt me eerder een router probleem. Maar wat je kan proberen is een andere kernel installeren. De kernel heeft de WiFi driver, niet de ROM. Standaard wordt RootBox geleverd met de CM kernel (CyanogenMod), wat in principe een goede kernel is. Je kan Dorimanx proberen (ben ik zelf geen fan van) of Siyah.

Download ook de app WiFi Analyzer om te kijken of je niet teveel storing hebt van andere routers in de buurt. Misschien moet je het wel op een ander kanaal zetten (dat wil ook wel 's helpen).

[ Voor 7% gewijzigd door Sakete op 28-03-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Sakete schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:35:
[...]

Lijkt me sterk dat dat door je S2 komt. Lijkt me eerder een router probleem. Maar wat je kan proberen is een andere kernel installeren. De kernel heeft de WiFi driver, niet de ROM. Standaard wordt RootBox geleverd met de CM kernel (CyanogenMod), wat in principe een goede kernel is. Je kan Dorimanx proberen (ben ik zelf geen fan van) of Siyah.
Ik heb serieus waar mijn wireless router nog nooit gereset in 10 jaar tijd, en nu flash ik Rootbox erop en hopla ik heb mijn router al 5x moeten resetten omdat heel mijn wireless netwerk ineens plat ligt.

Ik heb de Dorimanx kernel, en ik kan de standaard en Siyah kernel nog wel eens proberen, maar een andere user heeft ook dit probleem, met meerdere kernels.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:37:
[...]
Ik heb de Dorimanx kernel, en ik kan de standaard en Siyah kernel nog wel eens proberen, maar een andere user heeft ook dit probleem, met meerdere kernels.
Dan nog heeft het geheel niets met RootBox te maken aangezien zoals gezegd de kernel Wifi aanstuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:43:
[...]

Dan nog heeft het geheel niets met RootBox te maken aangezien zoals gezegd de kernel Wifi aanstuurt :)
Siyah kernel geeft een software brick, en de standaard kernel lijkt het wel prima te doen. Dorimanx kernel is de boosdoener idd. Maarja, met die standaard kernel heb ik weer geen BLN.

Toch maar eens Slimbean proberen, misschien dat die wel goed werkt met Siyah.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Strider schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:57:
[...]

Siyah kernel geeft een software brick, en de standaard kernel lijkt het wel prima te doen. Dorimanx kernel is de boosdoener idd. Maarja, met die standaard kernel heb ik weer geen BLN.

Toch maar eens Slimbean proberen, misschien dat die wel goed werkt met Siyah.
Als je siyah wil proberen, dan moet je deze nemen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2201017

De standaard siyah werkt niet goed met JB 4.2 (dus zal bij SlimBean ook een softbrick geven). En daarnaast hebben de meeste nieuwe ROMs de Mali v2 driver, dus je moet altijd opppassen welke kernel je gebruikt. Als je een kernel met Mali v1 gebruikt dan zal de ROM niet booten.

De link hierboven geeft je de Siyah V5 vsync kernel, die wel de Mali 1 driver heeft, maar enkele tweaks waardoor die wel met de nieuwste Roms werkt. Bijkomend voordeel is dat ie vsync patches heeft waardoor je het Project Butter gevoel krijgt. Het is de kernel die ik zelf ook gebruik met RootBox of SlimBean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
En als je de kernel installeert, doe eerst een wipe cache, wipe dalvik cache, installeer de kernel, doe daarna voor de zekerheid weer een wipe cache en dalvik cache, dan fix permissions, en dan rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:07:
De link hierboven geeft je de Siyah V5 vsync kernel, die wel de Mali 1 driver heeft, maar enkele tweaks waardoor die wel met de nieuwste Roms werkt. Bijkomend voordeel is dat ie vsync patches heeft waardoor je het Project Butter gevoel krijgt. Het is de kernel die ik zelf ook gebruik met RootBox of SlimBean.
De link hierboven overschrijft de Mali 2 met Mali 1 drivers. Heeft niks te maken met Siyah + Mali 1 support of iets dergelijks. Na het installeren van de Siyah kernel, waarbij dus de drivers worden overschreven, kan je elke andere kernel installeren die Mali 1 compatible is. Wil je weer "terug" naar een Mali 2 kernel moet je dus ook de Mali 2 drivers weer herinstalleren.

Buiten dat is Siyah Vsync zeker niet smoother dan de stock CM-kernel, dat was wel zo maar de huidige CM kernel is zo soepel als het maar kan, met vrijwel nul haperingen of lags. Naar mijn mening uiteraard ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 28-03-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:26:
[...]

Buiten dat is Siyah Vsync zeker niet smoother dan de stock CM-kernel, dat was wel zo maar de huidige CM kernel is zo soepel als het maar kan, met vrijwel nul haperingen of lags. Naar mijn mening uiteraard ;)
Daar hebben we het inderdaad vaker over gehad en ik vind toch dat Siyah vsync smoother is ;) maar wellicht is het een placebo effect :+

Overigens, welke RootBox nightly draai jij? Ik draai de 20130322 maar ik merk af en toe van die rare bugs, zoals wanneer ik de stockbrowser open hij niets doet en ik eerst m'n back knop lang moet indrukken voor een application kill, waarna ik 'm opnieuw kan opstarten en hij dan naar m'n homepage gaat. En wat ik ook vreemd vind is dat de stockbrowser ineens geen incognito mode meer heeft. Heb jij dat ook?

[ Voor 30% gewijzigd door Sakete op 28-03-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:31:
Daar hebben we het inderdaad vaker over gehad en ik vind toch dat Siyah vsync smoother is ;) maar wellicht is het een placebo effect :+
Hahaha kan best hoor...Sowieso is de PegasusQ governor erg fijn. Maar het is/ik vind het geen WOW verschil.
Overigens, welke RootBox nightly draai jij? Ik draai de 20130322
Nightly 25.
maar ik merk af en toe van die rare bugs, zoals wanneer ik de stockbrowser open hij niets doet en ik eerst m'n back knop lang moet indrukken voor een application kill, waarna ik 'm opnieuw kan opstarten en hij dan naar m'n homepage gaat.
Nee serieus nog niet één keer gehad. En gebruik de browser echt enorm vaak.
En wat ik ook vreemd vind is dat de stockbrowser ineens geen incognito mode meer heeft.
Inderdaad! Niet eens opgevallen nee... Gebruik dat nooit maar die optie is verschwunden ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Sakete schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:07:
[...]

Als je siyah wil proberen, dan moet je deze nemen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2201017

De standaard siyah werkt niet goed met JB 4.2 (dus zal bij SlimBean ook een softbrick geven). En daarnaast hebben de meeste nieuwe ROMs de Mali v2 driver, dus je moet altijd opppassen welke kernel je gebruikt. Als je een kernel met Mali v1 gebruikt dan zal de ROM niet booten.

Bedankt! Mijn wifi werkt weer normaal :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 09:44

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb een vreemd probleem. Nou ja vreemd, ik zal wel iets niet gelezen hebben.
Ik draai eigenlijk al tijden WanamLite. Alleen sinds de overgang naar 4.2.1 vreten de roms toch echt een stuk meer batterij.
Ik heb toen kernel gewisseld, naar Siyah. Toch is het me niet naar tevredenheid, en heb ik SuperNexus uitgeprobeerd. Die werkte prima, maar had af en toe toch kuren, waardoor ik naar Wanam 14.3 ben teruggegaan.

Gisteravond heb ik de dual-boot van Siyah gebruikt om als second rom toch de Supernexus erop te zetten. Dat ging goed, maar daarna kon ik niet meer naar rom1 booten (bootloop in het logo, na het muziekje). Geen probleem, Wanam 14.3 eroverheen geflashd en ik kon weer in mijn eerste rom. Alleen nu kan ik niet meer naar mijn tweede rom.. :?
De hidden folder .secondrom en de .img bestanden staan er wel in, maar ik ben nu een beetje terughoudend om Supernexus weer op de tweede rom te flashen (en evt de originele .img bestanden er overheen terug te zetten), want ik ben bang dat ik dan weer niet in mijn eerste rom terecht kan komen.

Gebruikte roms/kernels:
WanamLite 14.3 met JB reloaded
Supernexus 2.0 (JDQ39)
Siyah v6.0beta5

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
De Samsung JB roms maken gebruik van de /preload folder.
Dual booting gaat via de /preload folder

Dat kan dus niet samen worden gebruikt. Het is of een Samsung based JB rom, of dual boot, maar dan ICS als hoogste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Sjonge wat vind ik die Paranoid Android 3.0 persoonlijk matig vergeleken bij Paranoid Android 2.54.

De Gapps-compasjes doen het weer, but at what cost?
  • Swipen over taakbalk voor brightness werkt niet langer
  • Toggles voor truuks staan niet meer in de taakbalk
    • In plaats daarvan heb je tiles
      • Maar alleen in de Phone-layout
        • En daar staat een knop voor een brightness-slider
  • Drukken op home als het scherm perongeluk uit gaat brengt je ook meteen naar home in plaats van dat het je scherm weer aan zet
  • Perongeluk Extended Desktop aanzetten schopt je DPI in de war, maar het weer uitzetten heeft geen effect.
  • Kleinzerig: bij de minste of geringste crash zit je in een boot-freeze.
    • PA2.54 was hier robuust als een rots, nooit dergelijke problemen gehad.
TL;DR:

PA 2.99 lijkt sprekend op PA3.0. Ik zoek de nieuwste PA die op 2.54 lijkt. Iemand een idee welke dat is?

Ik heb in het CWM-based Recovery een optie Backup en Restore. Geen idee wat ie backupt. Er staat geen bekende woorden als Nandroid bij. Gewoon Backup. Dat heb ik gedaan vóór het flashen. Kan ik nu Restore doen om mijn vorige ROM werkend terug te krijgen, of mist er dan nog iets?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:50:
Ik heb in het CWM-based Recovery een optie Backup en Restore. Geen idee wat ie backupt. Er staat geen bekende woorden als Nandroid bij. Gewoon Backup. Dat heb ik gedaan vóór het flashen. Kan ik nu Restore doen om mijn vorige ROM werkend terug te krijgen, of mist er dan nog iets?
Ligt er aan wat je vorige Rom was. Als dat een, zoals hierboven beschreven, versie was met een Preload map en die niet is geback-upped aangezien niet iedere recovery dat doet (hetgeen echt bizar irritant is) ben je doomed. In andere gevallen, en da's gelukkig bijna altijd zo, is het inderdaad gewoon Restore en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik snap het preload map idee niet helemaal, maar het is zoveel moeite om alles handmatig te doen dat ik de gok wel neem. Hij is nu aan het recoveren. :P Straks kom ik terug om te lachen of huilen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:23
Sando schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:50:
Sjonge wat vind ik die Paranoid Android 3.0 persoonlijk matig vergeleken bij Paranoid Android 2.54.

De Gapps-compasjes doen het weer, but at what cost?
  • Swipen over taakbalk voor brightness werkt niet langer
  • Toggles voor truuks staan niet meer in de taakbalk
    • In plaats daarvan heb je tiles
      • Maar alleen in de Phone-layout
        • En daar staat een knop voor een brightness-slider
  • Drukken op home als het scherm perongeluk uit gaat brengt je ook meteen naar home in plaats van dat het je scherm weer aan zet
  • Perongeluk Extended Desktop aanzetten schopt je DPI in de war, maar het weer uitzetten heeft geen effect.
  • Kleinzerig: bij de minste of geringste crash zit je in een boot-freeze.
    • PA2.54 was hier robuust als een rots, nooit dergelijke problemen gehad.
TL;DR:

PA 2.99 lijkt sprekend op PA3.0. Ik zoek de nieuwste PA die op 2.54 lijkt. Iemand een idee welke dat is?

Misschien is PACrom iets voor jou? Draai hem zelf ook en ben er erg tevreden mee. Hiervoor draaide ik PA 2.54, maar wilde toch 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Yes! restore ging goed! :D
barzi schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:09:
[...]

Misschien is PACrom iets voor jou? Draai hem zelf ook en ben er erg tevreden mee. Hiervoor draaide ik PA 2.54, maar wilde toch 4.2.2.
Ik heb een stuk of 5 roms geprobeerd tot ik uiteindelijk bij PA1.x eindigde. M.A.W. waarom is PACrom iets voor mij? Die heeft wel gewoon toggles en slide-to-brightness?

Ik heb gister + vandaag alweer 6 uur erdoorheen gejast en in the end heb ik een backup teruggezet (en dat ging thank God wel goed) dus ik ben weer terug bij af. Mijn maandbudget aan klooi-uren is bij deze op, dus ik zoek nog even een Gapps-fix en bewaar evt andere upgrades tot volgende maand. :P

Ik heb ook graag 4.2.2 maar het moet minstens geen verbetering zijn, zolang het maar geen achteruitgang is, zoals naar mijn persoonlijke mening PA3 wel is. Kan je twee of drie dingen noemen waarom PACrom je als ex-PA-er wel boeit?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:18:
Die heeft wel gewoon toggles en slide-to-brightness?
Wat bedoel je met toggles? Die bovenin je notificatiebar staan? Brightness slide heeft RootBox ook sowieso.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-03-28-14-22-03_sgs22013-03-28_14-22-15s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Strider schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:16:
[...]

Bedankt! Mijn wifi werkt weer normaal :)
En mijn Wifi problemen zijn weer terug 8)7

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:24:
[...]
Die bovenin je notificatiebar staan?
Ja precies. :) PA3 heeft 'tiles'. Vergt een extra klik, beetje onlogisch stom. Niet alleen kost het meer moeite om iets te veranderen, ook kan je niet in één oogopslag zien wanneer je toch naar je notifications kijkt of je data/bt/2g/3g/wifi/gps etc aanstaat. Daarnaast kost het 2x zoveel moeite om iets wat niet veel lastiger dan aan-uit moet gaan, zoals de zaklamp, aan te zetten. Echt, wie dit bedacht heeft... :N we krijgen steeds meer pixels, en ook hier moeten we steeds minder optiedichtheid nastreven, net als bij Windows Metro en Ubuntu Unity? Putverdeurie. :P

/rant

Wat maak je trouwens altijd mooie screenshots met je telefoon eromheen. :P

[ Voor 44% gewijzigd door Sando op 28-03-2013 14:36 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Strider schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:30:
[...]

En mijn Wifi problemen zijn weer terug 8)7
Heb je die problemen ook met de stockrom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Sakete schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:32:
[...]

Heb je die problemen ook met de stockrom?
Ik heb altijd Resurrection 3.11 gedraaid (Android 4.1.2), nooit een enkel Wifi probleem gehad.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Strider schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:33:
[...]

Ik heb altijd Resurrection 3.11 gedraaid (Android 4.1.2), nooit een enkel Wifi probleem gehad.
Installeer anders eens de laatste CyanogenMod Nightly (http://get.cm) voor de I9100. En kijk dan ff of je problemen krijgt. (want je krijgt dan de stock CM kernel)

Of probeer de stock CM kernel op RootBox. Het kan in elk geval niet een Rom probleem zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Sakete op 28-03-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:31:
Daarnaast kost het 2x zoveel moeite om iets wat niet veel lastiger dan aan-uit moet gaan, zoals de zaklamp, aan te zetten. Echt, wie dit bedacht heeft... :N
Maar op 4.2.2 kan je toch ook gewoon die toggles aan zetten? Je hebt "twee" notificatiedrawers hè ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-03-28-14-41-58_sgs22013-03-28_14-42-12s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-03-28-14-43-00_sgs22013-03-28_14-43-11s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 09:44

Arjan A

Cenosillicafoob

AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:41:
[..] Het is of een Samsung based JB rom, of dual boot, maar dan ICS als hoogste.
Dus als ik rom1 (Samsung JB) naar rom2 clone, en dan ICS als rom1 flash zou het in principe goed moeten gaan? Of omwisselen (eens kijken of dat kan in CWM)?
Ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt met "hoogste"...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:45:
[...]

Maar op 4.2.2 kan je toch ook gewoon die toggles aan zetten? Je hebt "twee" notificatiedrawers hè ;)
[afbeelding] [afbeelding]
Ja, is wel even zoeken naar beiden! De ene staat onder powerwidget (RootBox settings) en de tiles staan onder de statusbar toggles (ROM control).

Werkt helemaal perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:45:
[...]

[afbeelding] [afbeelding]
Ter info voor degenen die het nog niet ondekt hebben:
- als je met 1 vinger van boven naar beneden gaat krijg je de notification drawer
- als je met 2 vingers van boven naar beneden gaat krijg je de toggle drawer
Pagina: 1 ... 108 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.