Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Vanmorgen de 20.0.0 versie van Pacman rom op m'n Galaxy S2 gezet (Draaide resurrection).

Alles werkt perfect, echter is de onderste 5% van m'n scherm niet meer responsief. Dat wil zeggen, bij de standaard drawer is zeg maar alles onder het midden van de rij icons onderin "dood". In alle programma's. Ook bijv. de spatiebalk indrukken bij een toetsenbordje is lastig geworden.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
majic schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:20:
Vanmorgen de 20.0.0 versie van Pacman rom op m'n Galaxy S2 gezet (Draaide resurrection).

Alles werkt perfect, echter is de onderste 5% van m'n scherm niet meer responsief. Dat wil zeggen, bij de standaard drawer is zeg maar alles onder het midden van de rij icons onderin "dood". In alle programma's. Ook bijv. de spatiebalk indrukken bij een toetsenbordje is lastig geworden.

Iemand enig idee?
Ja die weet ik!

Je moet in de instellingen Pie uitschakelen, dan is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhip
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Ik heb een probleem met m'n galaxy s2, Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.
zodra ik mijn telefoon unlock en ik naar het beginscherm ga gebeurt er niks. Maar als ik naar applicaties of ergens heen wil gaan krijg ik de eroor Touchwiz-start is gestopt.
Iemand die hier raad mee weet?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Tweakman schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:37:
[...]

Ja die weet ik!

Je moet in de instellingen Pie uitschakelen, dan is het opgelost.
omg. Thank you! Ging bijna m'n hele rom weer herinstalleren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iemand al jelly bean gekregen via Kies of OTA voor T-Mobile... zie wat posts maar is dit voor NL , ik zie in Kies alleen maar de 4.0.4 update. Officiele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:29
Ik bleek een paar weken terug de KPN rom geflashed te hebben met odin. Oeps. :$ Vandaar dat ik maar geen OTA update kreeg...

Gisteren heb ik de nederlandse JB stock rom met odin geflashed. Zo na een dag ben ik nog geen opvallende bugs ofzo tegengekomen. Accuduur lijkt ook in orde te zijn, al kan ik pas over een paar dagen daar echt over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Ik heb het idee dat steeds meer mensen overgaan op stock roms. Klopt dat? en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 11:16

Ursamajor

Astrofotograaf

Valt wel mee denk ik. Alleen zie je er in dit topic veel.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
justinnn schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:25:
Ik heb het idee dat steeds meer mensen overgaan op stock roms. Klopt dat? en waarom?
Ik ben bewust teruggegaan naar stock nadat ik een keer 112 moest bellen met de Jellybam rom en een 'ongeldig nummer' foutmelding kreeg.
Dat bleek een bekende bug in sommige custom roms te zijn. Veel romdevelopers hebben dit inmiddels gefixed.

Aangezien ik nu tevreden ben heb ik geen behoefte meer om mijn S2 te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ga toch maar geven wachten met updaten.
http://datanews.knack.be/...article-4000260681583.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat dit;

Samsung heeft het probleem erkend ten opzichte van de website Androidworld. Gebruikers die problemen ondervinden, worden door het bedrijf aangeraden een kopie te maken van hun gegevens en vervolgens de fabrieksinstellingen van het toestel te herstellen.

Maar er staat niet bij dat dit het probleem oplost.
Ik heb dat namelijk een paar dagen terug ook gedaan maar merk niet echt veel verschil, in idle is het verbruik prima (+/- 5% in 12 uur) maar tijdens gebruik gaat het batterijgebruik nog steeds flink sneller dan met 4.0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Dat bij aktief gebruik de batterij sneller leegloopt dan bij ICS mek ik ook, het toestel wordt bij aktief gebruik met JB ook duidelijk warmer dan bij hetzelfde gebruik op ICS.
De standby-tijd is gewoon in orde, daar merk ik weinig verschil met ICS.

Ik kijk het nog een paar dagen aan, maar ben eigenlijk wel geneigd om ICS terug te zetten. Ik was nl. erg tevreden over de batterijduur van mijn S2 met ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Welke stappen voeren jullie uit tbv het batterijverbruik?

zelf:
- onnodige sync uitzetten / beperken
- geen widgets op homescreen (heb wel agenda maargoed)
- auto brightness
- BT, GPS etc uit.
- zoveel mogelijk WIFI

die nette percentages van 5% in 12 uur etc haal ik niet. welke stappen voeren jullie nog meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justinnn schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:18:
Welke stappen voeren jullie uit tbv het batterijverbruik?

zelf:
- onnodige sync uitzetten / beperken
- geen widgets op homescreen (heb wel agenda maargoed)
- auto brightness
- BT, GPS etc uit.
- zoveel mogelijk WIFI

die nette percentages van 5% in 12 uur etc haal ik niet. welke stappen voeren jullie nog meer uit?
Met "sync" heb ik Gmail + contacten, gewone mail 1x per uur sync, verder niets.
Locatieservices heb ik overal uitgeschakelt.
Whatsapp.
Geen enkele widget.
auto brightness.
BT en GPS uit.
Mobiele data staat altijd uit, gebruik alleen wifi, mocht ik het nodig hebben schakel ik het tijdelijk even in.
Spaarstand uit.
Verder heb ik niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42
Zonder widgets, waarvoor heb je dan een smartphone?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:25:
Vraag dat aan de 100/200/weet ik het miljoen sheep zou ik zeggen ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Om de informatie die ik wil hebben zonder energieslurpende widgets te raadplegen op de tijden die ik kies. (dus niet 24/7) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, dus zonder widgets heb ik genoeg aan een Nokia 3110 of zo :?
Ik hoef geen widget die mij bijvoorbeeld 24/7 het weer laat zien, ik kijk wel naar buiten, daarnaast zijn het energieslurpers.
Er is ook nog zoiets als surfen, mailen, maps en whatsapp e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 19:40
Isaja schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:24:
Pffffff word helemaal simpel van mijn Galaxy2.. maar afgelopen dagen ook spontaan uitvallen waarna de batterij van 60% naar 18% gaat, en nu deze ochtend al twee keer vastgelopen tijdens het laadproces... Erg vreemd, want heb echt maar het minimale aan apps er op staan.
Ik heb ook 1 x zon uitval gehad de 2e dag nadat ik me galaxy s2 had geflasht van 40% naar 8%..

Ik merk wel dat bij actief gebruik de telefoon echt sneller leeg gaat.. of dit komt omdat ik er nu meer op let weet ik niet maar dat idee heb ik in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 25-09 23:19
Ik heb zelf sinds dit weekend SlimBean en ben hier enorm over te spreken: het ziet er netjes uit en het is erg snel. Ik kom van een officiële ICS rom (leaked) dus dit is echt een enorme vooruitgang.
Batterijduur is ook veel beter, maar dat komt meer doordat ik geen apps als Facebook meer heb en ook mijn mail staat nog niet ingesteld...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak-eddie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 17:00
Hallo,

Sinds de OTA update vorige week (4.1.2 official Samsung ROM) heb ik aanhoudend problement met:

* Batterij die heel snel leeg is (bekend geloof ik) en
* Onstabiele Bluetooth verbinding.

De verbinding met mijn carkit valt om de haverklap weg, of het toestel verbind helemaal niet. Zijn er mensen die vergelijkbare problemen hebben met Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak-eddie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:14:
Hallo,

Sinds de OTA update vorige week (4.1.2 official Samsung ROM) heb ik aanhoudend problement met:

* Batterij die heel snel leeg is (bekend geloof ik) en
* Onstabiele Bluetooth verbinding.

De verbinding met mijn carkit valt om de haverklap weg, of het toestel verbind helemaal niet. Zijn er mensen die vergelijkbare problemen hebben met Bluetooth?
Een factory reset kan problemen oplossen, al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
De update van ICS naar JB (4.1.2) heeft voor mij een positief effect gehad op de batterij. Wel heb ik wat last van langzamer verschijnen van bepaalde apps. Maar dit is verwaarloosbaar aangezien Jelly Bean er toch wel gelikt uit ziet.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:54:
[...]
Ik hoef geen widget die mij bijvoorbeeld 24/7 het weer laat zien, ik kijk wel naar buiten, daarnaast zijn het energieslurpers.
Widgets die zich niet elke seconde updaten zijn geen batterij slurpers imho. Heb weinig widgets op m'n schermen en die paar die er op staan kosten bijzonder weinig accu.

* Mail widget - neem aan dat die zich update met de mail-ververs-interval
* Bookmark widget - zal sowieso "nul" verbruiken denk ik
* Tasks widget - kost heel weinig, update alleen met de sync-interval
* Weer widget - update per twee uur en waarbij lokalisatie uit staat en alle batterijbesparende opties aan

Met wat zorg kosten widget heel weinig accu plus zien er, mijns inziens, te cool uit om niet te gebruiken :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-03-12-09-30-42_sgs22013-03-12_09-30-49s.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-03-12-09-29-45_sgs22013-03-12_09-30-06s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:37:
[...]
Widgets die zich niet elke seconde updaten zijn geen batterij slurpers imho. Heb weinig widgets op m'n schermen en die paar die er op staan kosten bijzonder weinig accu.

* Weer widget - update per twee uur en waarbij lokalisatie uit staat en alle batterijbesparende opties aan

Met wat zorg kosten widget heel weinig accu plus zien er, mijns inziens, te cool uit om niet te gebruiken :)

[afbeelding][afbeelding]
Heb ff gezocht, maar kan die 2 schermen nergens vinden, waar staan ze, heb stock JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:49:
Heb ff gezocht, maar kan die 2 schermen nergens vinden, waar staan ze, heb stock JB.
Bij de voor jou geheel overbodige weer widget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:51:
[...]
Bij de voor jou geheel overbodige weer widget ;)
Bedankt, en die heb ik idd niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:37:
[...]

[afbeelding][afbeelding]
Zijn dit screenshots van Slimbean rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:30:
Zijn dit screenshots van Slimbean rom?
Yes. Wel "iets" aangepast hoor, dit is niet de stock look :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:34:
[...]

Yes. Wel "iets" aangepast hoor, dit is niet de stock look :P
Modje of zelf gesleuteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beiden... Thema er op (zelf aangepast (k*twerk was, decompilen van apk en zo)), statusbar mod (ook aangepast), ander font, etc. Oh well, keeps one busy. As we speak met Settings.apk bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:38:
[...]

Beiden... Thema er op (zelf aangepast (k*twerk was, decompilen van apk en zo)), statusbar mod (ook aangepast), ander font, etc. Oh well, keeps one busy. As we speak met Settings.apk bezig :P
Thema van Vertimus? Lijkt er wel iets op namelijk.
Welk font heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:42:
Thema van Vertimus? Lijkt er wel iets op namelijk.
Nee deze, Vertumus al in geen jaar gebruikt of zo. Was een beetje klaar met zijn God-like gedoe :P
Welk font heb je gebruikt?
Aangepaste Roboto en DroidSans. Smaller, past er meer op een regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:23
Arjan90 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:03:
Ik heb zelf sinds dit weekend SlimBean en ben hier enorm over te spreken: het ziet er netjes uit en het is erg snel. Ik kom van een officiële ICS rom (leaked) dus dit is echt een enorme vooruitgang.
Batterijduur is ook veel beter, maar dat komt meer doordat ik geen apps als Facebook meer heb en ook mijn mail staat nog niet ingesteld...
Welke versie van Slimbean draai je? Zelf vond ik 1.0 ook snel, maar bij het scrollen in whatsapp gesprekken haperde het toch wel. Grote kans dat het met Whatsapp te maken heeft, maar dat is wel de meest gebruikte app op m'n telefoon. Heb jij hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:53:
Welke versie van Slimbean draai je? Zelf vond ik 1.0 ook snel, maar bij het scrollen in whatsapp gesprekken haperde het toch wel. Grote kans dat het met Whatsapp te maken heeft, maar dat is wel de meest gebruikte app op m'n telefoon. Heb jij hier ook last van?
Bekend euvel, schijnt echter met de nieuwe(re) Whatsapp beter te zijn (geen idee, gebruik WA+) echter is er ook sowieso een versie op XDA te downloaden met hardware acceleration die soepeler moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:56:
[...]

Bekend euvel, schijnt echter met de nieuwe(re) Whatsapp beter te zijn (geen idee, gebruik WA+) echter is er ook sowieso een versie op XDA te downloaden met hardware acceleration die soepeler moet zijn.
Ook ik gebruik WA+. Bedoel je met de versie op XDA een versie van WA+? Of een andere versie?
En welke versie SlimBean draai jij Brad Pitt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:09:
Ook ik gebruik WA+. Bedoel je met de versie op XDA een versie van WA+? Of een andere versie?
Aangepaste versie van de "normale" unthemed Whatsapp helaas ja :)
En welke versie SlimBean draai jij Brad Pitt?
Gewoon, 4.2.2 build 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
barzi schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:09:
[...]

Whatsapp Holo

[ Voor 7% gewijzigd door thommy86 op 12-03-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de fun Hyperdroid v6 geflashed. Deze is best rap en doet eigenlijk niet onder bij modernere firmwares.
Mogelijk ff nieuwste TW of andere launcher met modernere look et voila...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Richub schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:04:
........

Ik kijk het nog een paar dagen aan, maar ben eigenlijk wel geneigd om ICS terug te zetten. Ik was nl. erg tevreden over de batterijduur van mijn S2 met ICS.
Nu 1 dag later merk ik eigenlijk bar weinig verschil meer met de batterijduur van JB.
JB is hier een blijvertje dus. :)

Het lijkt wel of JB zich de eerste dag na installatie optimaliseert, daarom werd mijn telefoon dus ook warmer.
Nu na 3 dagen wordt de telefoon ook niet meer zo warm bij aktief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:53
Klopt t dat als ik de Xposed app gebruik, dan de dpi van mn hele rom kan veranderen naar bijvoorbeeld 200 of 182? En dan de bepaalde apps, als die niet goed schalen of werken, weer op 240 kan zetten?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
Richub schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 03:15:
[...]

Nu 1 dag later merk ik eigenlijk bar weinig verschil meer met de batterijduur van JB.
JB is hier een blijvertje dus. :)

Het lijkt wel of JB zich de eerste dag na installatie optimaliseert, daarom werd mijn telefoon dus ook warmer.
Nu na 3 dagen wordt de telefoon ook niet meer zo warm bij aktief gebruik.
Ik heb dat ook, haal nu weer een standby van ruim 3 dagen bij licht gebruik (1,5 uur schermtijd, half uur gesprekstijd, weer widget die elk uur update). Dat haalde ik ook met ICS (CM9).

Draai SlimBean 4.2.2 build 1 met Siyah v5 vsync kernel.

Ben zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk modem gebruiken jullie met Slimbean. Ik heb het idee dat ls8 niet echt prettig werkt.
Heb namelijk last dat het signaal wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Musta schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:02:
Klopt t dat als ik de Xposed app gebruik, dan de dpi van mn hele rom kan veranderen naar bijvoorbeeld 200 of 182? En dan de bepaalde apps, als die niet goed schalen of werken, weer op 240 kan zetten?
Yes. Via build.prop de "universele" dpi-waarde op 182/200, erna met Xposed bepaalde apps weer op 240.
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:08:
Welk modem gebruiken jullie met Slimbean. Ik heb het idee dat ls8 niet echt prettig werkt.
LS8 werkte hier ook niet echt top nee, verbazend genoeg. Heb er LS6 op gezet en so far so good eigenlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Brad Pitt op 13-03-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:19:

[...]

LS8 werkte hier ook niet echt top nee, verbazend genoeg. Heb er LS6 op gezet en so far so good eigenlijk.
Oke, dank je. We gaan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mijn vriendin heeft een S2 en al een tijdje kijkt ze uit naar 4.1.2. Echter kies laat zien dat haar toestel een XEF code heeft, dus blijkbaar uit Frankrijk komt (nadeel van webwinkels denk ik dan maar). En ondanks ik dat niet zou verwachten voor zo'n flink land, heeft Frankrijk blijkbaar nog geen 4.1.2 update gekregen.

Er blijken manieren/apps te zijn om die CSC:XEF code om te zetten in een ander, mocht dat werken en ik zet er een XEN (Nederland?) code in, geeft kies dan aan dat er wel een firmware update is?
ODIN is ook een optie, maar op zich vereist zij geen root, noch een exotische ROM, dus een stock ROM vanaf samsung voldoet prima, alsmede eventuele toekomstige (security) updates.

(ik begrijp dat een CSC verandering een hardreset veroorzaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Fly-guy schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:06:
Mijn vriendin heeft een S2 en al een tijdje kijkt ze uit naar 4.1.2. Echter kies laat zien dat haar toestel een XEF code heeft, dus blijkbaar uit Frankrijk komt (nadeel van webwinkels denk ik dan maar). En ondanks ik dat niet zou verwachten voor zo'n flink land, heeft Frankrijk blijkbaar nog geen 4.1.2 update gekregen.

Er blijken manieren/apps te zijn om die CSC:XEF code om te zetten in een ander, mocht dat werken en ik zet er een XEN (Nederland?) code in, geeft kies dan aan dat er wel een firmware update is?
ODIN is ook een optie, maar op zich vereist zij geen root, noch een exotische ROM, dus een stock ROM vanaf samsung voldoet prima, alsmede eventuele toekomstige (security) updates.

(ik begrijp dat een CSC verandering een hardreset veroorzaakt)
Volgens mij kun je gewoon met Odin updaten naar XEN 4.1.2 zonder root of wat dan ook en zonder gegevens verlies. Backup maken is altijd slim!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
jelmervos schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:10:
[...]

Volgens mij kun je gewoon met Odin updaten naar XEN 4.1.2 zonder root of wat dan ook en zonder gegevens verlies. Backup maken is altijd slim!
Oh ok, punt is, ik ben niet bekend met de Samsung manier van flashen/updaten. Mijn desire ooit geroot en met rom manager cyanogen erop gezet, laten de bootloader unlocked. Nandroid backup in het geval dat... Met mijn nexus eigenlijk hetzelfde, maar kies, odin en dergelijke verwarren me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al enig idee waarom met Jelly Bean *#272*imei#* niet meer werkt, althans bij mij niet.
En is er dan misschien een andere manier om dat op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37
Fly-guy schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:35:
[...]

Oh ok, punt is, ik ben niet bekend met de Samsung manier van flashen/updaten. Mijn desire ooit geroot en met rom manager cyanogen erop gezet, laten de bootloader unlocked. Nandroid backup in het geval dat... Met mijn nexus eigenlijk hetzelfde, maar kies, odin en dergelijke verwarren me :D
Dan is het handig om de TS hier goed door te lezen, of een flash guide voor de S II op te zoeken. Korte versie om de laatste officiele JB firmware voor NL op je S II te krijgen
  1. Download Odin v3 (1.85 of 3.0.x maakt niet uit, werken beide)
  2. Download de laatste firmware _I9100XENLS1_XEN.zip en pak deze uit
  3. Zet de telefoon in download mode (volume down, home toets en power toets tegelijk inhouden)
  4. Sluit de telefoon aan op de computer en laat drivers installeren. Als het niet herkend wordt, zoek dan naar "Samsung drivers for mobile"
  5. Open Odin; als de telefoon herkend wordt, verschijnt er [COM x] in een andere kleur dan de rest van de vakjes
  6. Druk op het knopje <PDA> en zoek de uitgepakte firmware op. Verder geen opties aanpassen!
  7. Druk op <Start> en wacht tot het flashen klaar is en de telefoon opnieuw opgestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:12:
Iemand al enig idee waarom met Jelly Bean *#272*imei#* niet meer werkt, althans bij mij niet.
Al jarenlang *#06# voor je IMEI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:31:
[...]
Al jarenlang *#06# voor je IMEI.
Nee, met *#272*imei#* krijg je de Product code te zien, bijvoorbeeld "XEN"
Dat werkte t/m 4.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 25-09 15:31
edit: Spuit 11, en blijkbaar niet wat hij zoekt O-)

[ Voor 102% gewijzigd door RedPixel op 13-03-2013 15:54 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwwhizz schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:53:
edit: Spuit 11, en blijkbaar niet wat hij zoekt O-)
Ik reageerde op je oorspronkelijke tekst, maar na het posten stond je gewijzigde tekst er.
Vind het trouwens wel jammer dat je een eigen bericht niet kunt verwijderen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Niet echt een firmware-vraag, maar door de update naar 4.1.2 toch hier maar neergezet:

Vanmiddag geüpdated naar 4.1.2. Voor de update wipe gedaan, daarna update, daarna weer wipe. Tot nu toe alles goed en stabiel, maar heb wel behoorlijke keyboardlag. Swype is amper werkbaar en het standaard samsung keuboard heeft ook behoorlijke lag. Heb al verschillende malen cache gewist, maar helt niet. Iemand toevallig een idee hoe het op te lossen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
marhalm schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:23:
Niet echt een firmware-vraag, maar door de update naar 4.1.2 toch hier maar neergezet:

Vanmiddag geüpdated naar 4.1.2. Voor de update wipe gedaan, daarna update, daarna weer wipe. Tot nu toe alles goed en stabiel, maar heb wel behoorlijke keyboardlag. Swype is amper werkbaar en het standaard samsung keuboard heeft ook behoorlijke lag. Heb al verschillende malen cache gewist, maar helt niet. Iemand toevallig een idee hoe het op te lossen valt?
Probeer Swiftkey, geeft bij mij geen lag. Gratis opties om te proberen zijn SlideIt en Touchpal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:12:
Het verschilt per ROM of dat het werkt of niet. Zo werkte het niet in Alliance v6, maar werkt het in Alliance v7 weer wel. Tenminste, *#9900* oid werkte niet met v6 en wel met v7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
Polster schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:01:
[...]

Probeer Swiftkey, geeft bij mij geen lag. Gratis opties om te proberen zijn SlideIt en Touchpal.
Dank je voor de reactie. Ik heb 4.04 er echter weer opgezet. De keyboardlag, samen met de lelijke grijze statusbalk, de meer verstopte opties en de vermoedelijke mindere batterijduur hebben me doen teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De vermoedelijke verminderde batterijduur? Je hebt het dus niet eens getest? Dan ben je wel erg snel terug naar ICS. Met JB moeten de batterij stats even hercalculeren, je zult zien dat het dan steeds beter gaat qua verbruik. JB is juist zuiniger dan ICS dat is. Of je hebt dan gewoon iets wat slurpt. :) Zoals wel meer hier in het topic hebben of hadden. :) Zo verschilt het in mijn ervaring enorm per ROM.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2013 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
CptChaos schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:51:
De vermoedelijke verminderde batterijduur? Je hebt het dus niet eens getest? Dan ben je wel erg snel terug naar ICS. Met JB moeten de batterij stats even hercalculeren, je zult zien dat het dan steeds beter gaat qua verbruik. JB is juist zuiniger dan ICS dat is. Of je hebt dan gewoon iets wat slurpt. :) Zoals wel meer hier in het topic hebben of hadden. :) Zo verschilt het in mijn ervaring enorm per ROM.
Baseer mij mening over batterijduur juist op ervaringen van anderen ;) JB is natuurlijk iets zwaarder en daarom zal het iets minder zuinig zijn. Custom Roms op JB gebaseed zijn vaak ook iets minder zuinig.

Grootste redenen om terug te gaan waren de grijze statusbar en de toetsenbordlag die ik niet wegkreeg, ook niet na nogmaals flashen. Ben nu weer gelukkig op een snappy 4.04, zo stabiel als een huis tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gisteren Slim Bean op een S2 geïnstalleerd, ben benieuwd of dit verbetering in vooral de accu tijd brengt.
Op zich lijkt alles goed te werken. Heb begrepen dat de FM radio ontbreekt, is er nog meer wat ontbreekt of niet werkt tov stock 4.1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jelmervos schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:31:
Heb begrepen dat de FM radio ontbreekt, is er nog meer wat ontbreekt of niet werkt tov stock 4.1.2?
Multi-window? :P En wat er ook mist, wordt meer dan goed gemaakt door alle dingen die er wél in zitten plus de (relatief) prima accuduur. Gisteren bij hevig gebruik vier uur scherm-aan tijd gehad en da's (IMHO) okay.
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:08:
Terug komend hierop: ook met LS6 net een geheel weggevallen data-connectie. Da's dus ook niet de oplossing. Erg irritant dit. Nu even LQ6 testen, kijken of dát dan wel weer blijft werken. Nope, next.

Heb ook al een aantal spontane reboots gehad. Helemaal 100% is dit het niet. Build 2 mag snel komen.

[ Voor 42% gewijzigd door Brad Pitt op 14-03-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Zo, er is een nieuwe SlimBean versie uit, 4.2.2 build 2. Zal binnenkort downloadbaar zijn voor de I9100.

http://www.slimroms.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:09:
Zo, er is een nieuwe SlimBean versie uit, 4.2.2 build 2. Zal binnenkort downloadbaar zijn voor de I9100.
Er is nog helemaal niks uit, dit is slechts een WIP zonder enige ETA whatsoever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

marhalm schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 01:38:
Baseer mij mening over batterijduur juist op ervaringen van anderen ;)
Dan nog zou ik het gewoon met mijn eigen telefoon testen. :) Heb vaak genoeg gezien dat het voor mijn telefoon toch net iets anders is.
JB is natuurlijk iets zwaarder en daarom zal het iets minder zuinig zijn. Custom Roms op JB gebaseed zijn vaak ook iets minder zuinig.
JB is altijd geadverteerd als nóg zuiniger dan ICS is, qua codebase is JB ook op ICS gebaseerd, waarom JB 'natuurlijk' "zwaarder" is als ICS begrijp ik niet helemaal. Ik draai een custom ROM omdat mijn i9100 daarmee juist zuiniger is dan de stock ROM, ben benieuwd waar je vandaan haalt dat het minder zuinig zou zijn als de stock ROM? Sommige stock ROMs hebben daar gewoon opties voor, zoals Alliance ROM bijvoorbeeld, die nota bene gebaseerd is op de stock ROM. Met ROMs als CM en SlimRom heb ik qua batterij verbuik slechte ervaringen. Mooi dat ze gebaseerd zijn op JB 4.2.2 zelf, maar in de praktijk zijn juist die niet zuinig. Eén van de redenen waarom ik het liefste een ROM heb die gebaseerd is op stock en vervolgens getuned.
Grootste redenen om terug te gaan waren de grijze statusbar en de toetsenbordlag die ik niet wegkreeg, ook niet na nogmaals flashen. Ben nu weer gelukkig op een snappy 4.04, zo stabiel als een huis tot nu toe.
Met Alliance ROM zijn er diverse mods uit, waardoor de statusbar ook in andere kleuren opeens is, best grappig om te zien. Swype is inderdaad wat laggy op de telefoon, maar de Samsung toetsenbord en bijvoorbeeld TouchPal v5 hebben nérgens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Brad Pitt schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:59:
[...]

Er is nog helemaal niks uit, dit is slechts een WIP zonder enige ETA whatsoever :)
Ah, my mistake :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:25:
[...]

Dan is het handig om de TS hier goed door te lezen, of een flash guide voor de S II op te zoeken. Korte versie om de laatste officiele JB firmware voor NL op je S II te krijgen
  1. Download Odin v3 (1.85 of 3.0.x maakt niet uit, werken beide)
  2. Download de laatste firmware _I9100XENLS1_XEN.zip en pak deze uit
  3. Zet de telefoon in download mode (volume down, home toets en power toets tegelijk inhouden)
  4. Sluit de telefoon aan op de computer en laat drivers installeren. Als het niet herkend wordt, zoek dan naar "Samsung drivers for mobile"
  5. Open Odin; als de telefoon herkend wordt, verschijnt er [COM x] in een andere kleur dan de rest van de vakjes
  6. Druk op het knopje <PDA> en zoek de uitgepakte firmware op. Verder geen opties aanpassen!
  7. Druk op <Start> en wacht tot het flashen klaar is en de telefoon opnieuw opgestart is.
Was uiteraard van plan om me in te lezen in het nodige, maar je korte uitleg is al een goede start, bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhhh met Slimbean spontane reboots als ik WiFi aan en uit zet. LS6 werkt ook niet prettig als modem. Of zit er een kevertje in de rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:00:
Ahhhh met Slimbean spontane reboots als ik WiFi aan en uit zet.
Stock kernel? Wifi wordt door de kernel geregeld namelijk. Dáár voorlopig geen issues mee gehad echter :P
LS6 werkt ook niet prettig als modem.
LS6 viel hier ook weg, voorlopig doet XXLPS het echter prima. Afkloppen.
Of zit er een kevertje in de rom?
Wel meerdere ja. Vastlopen, soft reboots bij updaten in de Play Store, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:00:
Ahhhh met Slimbean spontane reboots als ik WiFi aan en uit zet. LS6 werkt ook niet prettig als modem. Of zit er een kevertje in de rom?
Hmm van dat alles eigenlijk nog niks meegemaakt hier.
Draai de standaard kernel die mee kwam, verder alleen GAPPS geïnstalleerd en verder niks van slimbean. Alleen een ander thema, en natuurlijk mn eigen apps die ik er altijd op zet....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik ga XXLPS flashen. Ik vind het persoonlijk niet zo prettig als mijn verbindingen wegvallen en al helemaal niet die reboots. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Op aanraden van een medeforummer heb ik Omega 19.2 met baseband LS8 geflasht.
Nu heb ik 2 problemen.
Ten eerste wat ik hierboven ook lees, problemen met verbinding. Als ik thuis binnen ben heb ik regelmatig geen bereik. Hierdoor gaat het toestel continu verbinding proberen te zoeken met als gevolg dat ie niet in sleep, laat staan deep sleep gaat. Dit kost me zo'n 8% batterij per uur.
Brad Pitt, laat je het weten als je een betere modem hebt gevonden dan LS8?

Tweede probleem is dat ik geen MTP optie meer heb. Ik heb geen idee hoe ik dit aan kan zetten. De S3 mini van mijn vriendin geeft als ie aan de PC gekoppeld wordt aan "Aangesloten als media-apparaat" en vervolgens worden zowel de interne als de externe SD kaart gemount in Explorer. Dit was voorheen ook het geval bij mijn S2. Alleen bij Omega 19.2 heb ik alleen "USB verbonden" notificatie, als ik die naar beneden sleep heb ik uitsluitend de knop "opslag verbinden met PC" (met dat android USB poppetje erboven.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SamPatterson schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:54:
Brad Pitt, laat je het weten als je een betere modem hebt gevonden dan LS8?
XXLPS zou je kunnen proberen, deze doet het (tot nu toe i.i.g.) prima :)
Alleen bij Omega 19.2 heb ik alleen "USB verbonden" notificatie, als ik die naar beneden sleep heb ik uitsluitend de knop "opslag verbinden met PC" (met dat android USB poppetje erboven.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Heb je bij Instellingen / Opslagruimte als je op Menu drukt en USB-computerverbinding kiest niet deze opties:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-03-15-15-11-15_sgs22013-03-15_15-11-26.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Bij TouchWiz heet dat USB-hulpprogramma's. En gek genoeg heb ik daar alleen de keuze uit USB-massaopslag.Bij de S3 mini van mijn vriendin is er ubehaupt geen USB-hulpprogramma's optie.

Heb je een stappenplan hoe je die XXLPS baseband moet flashen? Ik heb nog nooit alleen een modem geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 23-09 06:42
SamPatterson schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:33:
Bij TouchWiz heet dat USB-hulpprogramma's. En gek genoeg heb ik daar alleen de keuze uit USB-massaopslag.Bij de S3 mini van mijn vriendin is er ubehaupt geen USB-hulpprogramma's optie.

Heb je een stappenplan hoe je die XXLPS baseband moet flashen? Ik heb nog nooit alleen een modem geflasht.
Of je download een flashable zip, of je doet het met mobile Odin.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:13:
[...]

XXLPS zou je kunnen proberen, deze doet het (tot nu toe i.i.g.) prima :)

[...]

Heb je bij Instellingen / Opslagruimte als je op Menu drukt en USB-computerverbinding kiest niet deze opties:
[afbeelding]
Wat is dat voor thema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alloy Light Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Timoo0oo schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:45:
Oh, hier staat hij beter :o

Meer mensen die een OTA melding hebben gehad voor Jellybean ? :D

mijnes is nu aan het updaten :
PDA: LPW / PHONE LQ6 / CSC:LPB (XEN)
Laatste firmware:
PDA:LSD / PHONE LS8 / CSC : LS1 (XEN)
Ik zag vanmiddag heel toevallig in mijn scherm dat hij zei: "softwareversie updaten". Toen had ik al het vermoeden dat nu eindelijk Jellybean beschikbaar is. Bij het aansluiten vanavond zie ik inderdaad dat "csc:ls1" nu beschikbaar is. Maar... het vage is... ik krijg hem niet geupdate! Hij start gewoon normaal, ik kan alles doorklikken maar dan krijg ik ineens weer de melding in Kies: "er is een nieuwe firmware update gevonden". Dus op de een of andere manier zet de update niet door ofzo, heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:22:
[...]

Of je download een flashable zip, of je doet het met mobile Odin.
Oke, om dit topic niet te bevuilen met mijn noobreacties wilde ik n PM sturen, maar ik kan niet vinden hoe, dus moet ik toch een noobreactie plaatsen.

Die XXLPS is een ICS radio toch? Krijg je geen Kernelpanics of andere foutmeldingen? En moet je na 't flashen van die radio je telefoon weer hard resetten of draait alles vrolijk verder?

En noobste vraag van allemaal: waar haal ik alleen een modem? Ik heb op google gezocht, maar ik word er niet echt wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
SamPatterson schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:23:
[...]

Oke, om dit topic niet te bevuilen met mijn noobreacties wilde ik n PM sturen, maar ik kan niet vinden hoe, dus moet ik toch een noobreactie plaatsen.

Die XXLPS is een ICS radio toch? Krijg je geen Kernelpanics of andere foutmeldingen? En moet je na 't flashen van die radio je telefoon weer hard resetten of draait alles vrolijk verder?

En noobste vraag van allemaal: waar haal ik alleen een modem? Ik heb op google gezocht, maar ik word er niet echt wijs uit.
http://forum.xda-develope...?p=24342933&postcount=625

Daar vind je de XXLPS modem. En modems staan los van ROMS, die draaien op alle versies, dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
En verder. nu is daadwerkelijk SlimBean 4.2.2 build 2 gereleased for de I9100:

http://slimroms.net/index...all/viewcategory/80-i9100

Ga 'm zo direct flashen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sakete op 15-03-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah! Idem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:27:
En verder. nu is daadwerkelijk SlimBean 4.2.2 build 2 gereleased for de I9100
De grootste verandering, The Real Dark Slim, kan mij niet zo bekoren maar ook dit zal wel zijn fans hebben. Plus de manier waarop het geïmplementeerd is is wel cool. Eens kijken of het hangen/soft rebooten over is Nope :(

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 17-03-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:10
Is XXLS8 eigenlijk de laatste nieuwe baseband? Want ik draai 4.1.2 stock XEN, geroot, alle samsung troep frozen, en mijn wifi doet soms raar. Ik heb volle verbinding, en toch is mijn wifi vaak erg traag. Google play doet er eeuwen over om de icoontjes te laden, chrome is responsive maar traag, Tumblr start snel op maar doet er lang over om artikels te laden. Soms helpt een reboot, soms de wifi aan- en uit zetten.
Verder alles perfect, geen cpu slurpers, lange batterijduur, en het toetsel reageert supersnel.
Enkel de wifi is soms erg sloom (op meerdere netwerken getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
phobosdeimos schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:22:
Enkel de wifi is soms erg sloom (op meerdere netwerken getest).
Wifi wordt geregeld door de geïnstalleerde kernel...

[Edit] Slim Bean 2.1 is uit. Geen idee (nog) wat de veranderingen zijn. Alleen veranderde SuperSU helaas :P

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 16-03-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ben ook over naar JB.
Bij mij werkt schermbeveiliging niet goed.
Ik gebruik een pincode om scherm te ontgrendelen.
De eerste keer gaat dat goed.
Daarna vraagt hij echter niet meer om een pincode en kan ik het scherm met een wipe ontgrendelen.
In instellingen bij schermbeveiliging staat dan ook niet meer dat de beveiliging via pincode is, maar via een wipe.
Ik wil echter telkens de pincode gebruiken om scherm te ontgrendelen.
Hij houdt dus mijn instelling via pin niet vast.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
Je kunt de tijd tot automatisch vergrendelen instellen. Misschien heb je deze te lang staan waardoor je niet opnieuw om een pin wordt gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bedankt. Probleem bleef aanhouden.
Ben weer terug van stock JB naar ICS 4.0.2.
Vond een aantal zaken geen verbetering, zoals schermbeveiliging en agenda (te kleine letters voor mijn slechte ogen).
Ga wellicht Slimrom 2.2 uitproberen.
Kan iemand posten hoe de agenda bij slimrom 2.2 er uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
Kan ik ergens de stock NL android 4.1.2 downloaden?

Ik ben beetje klaar met de custom roms na 2 jaar, ik draai nu wanam die ineens voortdurend vastloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Crazyanz schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:18:

Ik ben beetje klaar met de custom roms na 2 jaar, ik draai nu wanam die ineens voortdurend vastloopt
Really ?
Serieuse vraag ?

XDA, samfirmware ..... google ..... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

FreshMaker schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:11:
[...]

Really ?
Serieuse vraag ?

XDA, samfirmware ..... google ..... ??
Niet eens. Paar posts terug in dit topic staat een linkje met uitleg zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
trillion schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:06:
Bedankt. Probleem bleef aanhouden.
Ben weer terug van stock JB naar ICS 4.0.2.
Vond een aantal zaken geen verbetering, zoals schermbeveiliging en agenda (te kleine letters voor mijn slechte ogen).
Ga wellicht Slimrom 2.2 uitproberen.
Kan iemand posten hoe de agenda bij slimrom 2.2 er uitziet
Ziet er uit als de standaard calendar app dat bij de gapps komt (al dan niet inverted):
http://cdn.gsmarena.com/p...r-update/gsmarena_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
RedShift schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:40:
[...]

Ziet er uit als de standaard calendar app dat bij de gapps komt (al dan niet inverted):
http://cdn.gsmarena.com/p...r-update/gsmarena_001.jpg
En anders installeer je aCalendar. Vind ik tot nu toe de beste en mooiste calendar app.

Google Play: aCalendar - Android Calendar

[ Voor 5% gewijzigd door Sakete op 18-03-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 25-09 15:31
Een ander goed alternatief is Business Calendar
free: Google Play: Business Calendar Free
pro: Google Play: Business Calendar

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb deze ff getest maar ik vind het minder overzichtelijk dan Jorte Calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 13:33
Ik heb op dit moment nog Alliance Rom 7.1 erop staan daar ben ik niet echt tevreden over aangezien ik
veel last heb van batterij drain en forced closed apz.

Ik zit er nu dan ook aan te denken gezien de positieve berichten om toch eens Slim Bean 2.1 uit te gaan proberen.

Mijn vraag is wat is verstandiger een Full Wipe met met de Nuke Rom Wipe script van HawkerPaul of terug naar stock (lang geleden dat ik terug ben gegaan naar stock) voordat ik Slim Bean erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Mabili schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:13:
Ik heb op dit moment nog Alliance Rom 7.1 erop staan daar ben ik niet echt tevreden over aangezien ik
veel last heb van batterij drain en forced closed apz.

Ik zit er nu dan ook aan te denken gezien de positieve berichten om toch eens Slim Bean 2.1 uit te gaan proberen.

Mijn vraag is wat is verstandiger een Full Wipe met met de Nuke Rom Wipe script van HawkerPaul of terug naar stock (lang geleden dat ik terug ben gegaan naar stock) voordat ik Slim Bean erop zet?
Een full wipe zou voldoende moeten zijn. Ik ken die script niet, maar onder full wipe versta ik:
factory reset
format data
format cache
format dalvik cache
format /system

na installatie rom nog eens format cache en format dalvik cache en doe wipe permissions.

ik draai zelf ook altijd de GS2 kernel cleaning script.

En doe voor de zekerheid een backup voordat je gaat wipen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Crazyanz schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:18:

Hier: http://www.hotfile.com/dl...N8010PHNCMB1_PHN.zip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Hier erg goede ervaringen met PACman rom.

Heel stabiel, snel, prima battery usage. Veel features. Misschien leuk voor mensen om te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 13:33
Sakete schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:32:
[...]

Een full wipe zou voldoende moeten zijn. Ik ken die script niet, maar onder full wipe versta ik:
factory reset
format data
format cache
format dalvik cache
format /system

na installatie rom nog eens format cache en format dalvik cache en doe wipe permissions.

ik draai zelf ook altijd de GS2 kernel cleaning script.

En doe voor de zekerheid een backup voordat je gaat wipen :)
Bedankt!
Ik denk dat ik heb gevonden waar het mis gaat.
ik deed wel een wipe permissions maar geen format cache en format dalvik cache.
Zelf maak ik gebruik van deze cleaning script.
GS2ROMWipe
This wipes pre-defined areas of your device without performing any backups beforehand.
Looks to clear off both internal and external SD cards.
Does the following:
1. Runs GS2KernelWipe
2. Clears the following folders.
....a) LOST.DIR
....b) .android_secure
....c) log
....d) .downloadTemp
3. Clears Specific ROM folders off SD Card for Neat ROM and Alliance ROM
....a) SaleTweaks
....b) Alliance
....c) alliance-tweak
....d) com.ficeto.darkyromota
....e) OtaDownloads
4. Clears old theme morph backup folders
....a) vrtheme
....b) vrtheme-backup
....c) UniversalFlasher
5. Clears pre-defined files/folders of your own choosing (see Extra user-defined files/folders for removal below)
6. Runs GS2MediaWipe to clear all known cache and temporary files relating to Media to aid media scanning process on your new ROM.
7. Formats /system
8. Formats /data
9. Formats /preload
10. Formats /cache

GS2ROMNuke
This does everything a Wipe does, and also deletes the following Android/Application-related folders on the internal SD Card.
These areas will be backed up to /sdcard/MyBackups before doing so. To change this location, see Changing the Backup Location below.

Nuke Folders
The Default Nuke Folders are what the Nuke operation will remove in addition to what gets performed in the Wipe operation.
Nuke Folders will also get backed up if required. (See Changing the Backup Location and Summary of Options File below)
1. /sdcard/Android
2. /sdcard/data
3. /sdcard/.data
4. /sdcard/.news24
5. /sdcard/.thumbnails
6. /sdcard/Application
Dat zou dus wat overeenkomt met je advies voldoende moeten zijn.
Pagina: 1 ... 107 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.