Dan nog zou ik het gewoon met mijn eigen telefoon testen.

Heb vaak genoeg gezien dat het voor mijn telefoon toch net iets anders is.
JB is natuurlijk iets zwaarder en daarom zal het iets minder zuinig zijn. Custom Roms op JB gebaseed zijn vaak ook iets minder zuinig.
JB is altijd geadverteerd als nóg zuiniger dan ICS is, qua codebase is JB ook op ICS gebaseerd, waarom JB 'natuurlijk' "zwaarder" is als ICS begrijp ik niet helemaal. Ik draai een custom ROM omdat mijn i9100 daarmee juist zuiniger is dan de stock ROM, ben benieuwd waar je vandaan haalt dat het minder zuinig zou zijn als de stock ROM? Sommige stock ROMs hebben daar gewoon opties voor, zoals Alliance ROM bijvoorbeeld, die nota bene gebaseerd is op de stock ROM. Met ROMs als CM en SlimRom heb ik qua batterij verbuik slechte ervaringen. Mooi dat ze gebaseerd zijn op JB 4.2.2 zelf, maar in de praktijk zijn juist die niet zuinig. Eén van de redenen waarom ik het liefste een ROM heb die gebaseerd is op stock en vervolgens getuned.
Grootste redenen om terug te gaan waren de grijze statusbar en de toetsenbordlag die ik niet wegkreeg, ook niet na nogmaals flashen. Ben nu weer gelukkig op een snappy 4.04, zo stabiel als een huis tot nu toe.
Met Alliance ROM zijn er diverse mods uit, waardoor de statusbar ook in andere kleuren opeens is, best grappig om te zien. Swype is inderdaad wat laggy op de telefoon, maar de Samsung toetsenbord en bijvoorbeeld TouchPal v5 hebben nérgens last van.