Nickname does not reflect reality
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Het was slechts een voorbeeld
I know
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Apps opnieuw geïnstalleerd en back up die ik had gemaakt via Kies terug gezegd.
Dit voldoende of had ik nog wat meer moeten doen? Toestel hangt nu aan het prik om opgeladen te worden. Hopelijk gaat accu nu weer wat langer mee
Maar er wordt toch juist aangeraden om je gebackupte apps niet van 4.04 naar 4.1.2 te brengen? Meende ergens gelezen te hebben dat dit niet verstandig is als je naar een andere versie van Android gaat. Als dat zo is, dan moet je eigenlijk met een schone lei beginnen dus.. Wellicht heb ik het fout hoor. Ik hoop het in ieder geval welBrad Pitt schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:26:
[...]
Flash Rom, restore Titanium backup, wat settings veranderen. Zijn ergere dingen imho. Al met al beter dan blijven rommelen met een telefoon waar je blijkbaar niet tevreden mee bent.
Nieuw zonder drain met 2.3.3 met wifi aan:

2 jaar later 4.1.2 zonder drain met wifi aan:

Nou waren de gevallen op de eerste pic vrij zeldzaam.
Mijn huidige verbruik onder volle belasting met 2:10 uur schermtijd en 1,5 uur poweramp en een aantal filmpjes kijken met wifi etc:

Toen die nieuw was kon ik dat rond de 10 uur doen. Er is gemiddeld zo'n uur af gegaan denk ik.
Ik raad iedereen aan voordat ze 4.1.2 erop zetten (of erna) gewoon een factory reset te doen en een format.
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Verwijderd
Het werd juist aanbevolen om geen backup terug te zetten maar met een schone lei te beginnen, maar ben toch benieuwd of je verbeteringen merkt na 1 of 2 dagen.ivo1969 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:49:
Nou heb factory reset gedaan , daarna opnieuw oplaten starten.
Apps opnieuw geïnstalleerd en back up die ik had gemaakt via Kies terug gezegd.
Dit voldoende of had ik nog wat meer moeten doen? Toestel hangt nu aan het prik om opgeladen te worden. Hopelijk gaat accu nu weer wat langer mee
System apps terugzetten moet je uiteraard niet doen nee. User (data) apps kunnen over het algemeen geen kwaad, al gaat dat niet bij 100% van de apps goed inderdaad. Als ik bijv. Opera restore doet die het niet goed. Echter verreweg de meeste apps kan je zo restoren en heb je weer een prima werkende telefoon binnen no time. Er zijn zoals gezegd ook andere apps waar je mee kunt restoren, misschien werken die nog wel beter.marhalm schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:00:
Maar er wordt toch juist aangeraden om je gebackupte apps niet van 4.04 naar 4.1.2 te brengen? Meende ergens gelezen te hebben dat dit niet verstandig is als je naar een andere versie van Android gaat. Als dat zo is, dan moet je eigenlijk met een schone lei beginnen dus.. Wellicht heb ik het fout hoor. Ik hoop het in ieder geval wel
Ben benieuwd naar de accuduur
Gadgets FTW!
Oke dat had ik dus weer niet begrepen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:39:
[...]
Het werd juist aanbevolen om geen backup terug te zetten maar met een schone lei te beginnen, maar ben toch benieuwd of je verbeteringen merkt na 1 of 2 dagen.
Met back up bedoel ik de gegevens die in kies staan, bijv als foto's, muziek dat soort dingen.
De Apps heb ik gewoon handmatig opnieuw geïnstalleerd. ( Ook wel eens handig want niet gebruikte apps er niet meer opgezet en dat geeft ook wel een opgeruimd gezicht)
Mocht ik geen verbetering zien m.b.t. duur van de accu, is het dan zinvol om nog een keer een factory reset te doen? en dan zonder die back up van KIES terug te zetten?
En is alleen een factory reset voldoende? Ik lees ook hier in het forum over een format, wat precies wordt met die format bedoeld?
Wat mij nu tot nu toe opvalt is dat de accu nog snel leeg getrokken wordt , maar dat gebeurd vooral als ik de telefoon gebruik en dan kijk ik dus eigenlijk gewoon naar het scherm om bijv een whatsapp berichtje te lezen of te beantwoorden.
Als ik het toestel alleen standby laat ( goed ding moet je uiteraard ook gewoon kunnen gebruiken) gaat het met de accu beter, maar ik blijf zien dat op een of andere duistere reden het scherm de grootste boosdoener blijft m.b.t. het leeg trekken van de accu, dat laatste lijkt mij dan iets van een bug in versie 4.1.2
Zelf blijf ik hopen dat Samsung d.m.v. een update het verbruik van de accu kan optimaliseren, maar ik weet dus meer van pc's en laptop's af dan heel het gebeuren met het android systeem
[ Voor 4% gewijzigd door ivo1969 op 05-03-2013 10:02 ]
Dit is bij elke Rom van elke recente smartphone het geval, echt vreemd is dat uiteraard ook niet.ivo1969 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:51:
[...]
maar ik blijf zien dat op een of andere duistere reden het scherm de grootste boosdoener blijft m.b.t. het leeg trekken van de accu, dat laatste lijkt mij dan iets van een bug in versie 4.1.2
Verwijderd
Ik heb nog geen factory reset gedaan en als ik de berichten hier lees is dat in mijn geval ook niet echt nodig. Ik haal namelijk met 1 lading 2 á 2,5 dag, dat is een halve tot 1 dag minder dan met 4.0.4, maar valt nog mee te leven.Brad Pitt schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:00:
[...]
Dit is bij elke Rom van elke recente smartphone het geval, echt vreemd is dat uiteraard ook niet.
Idle ('s nachts) gebruikt hij 0,5 tot 1% per uur, maar bij gebruik gebruikt hij duidelijk meer dan onder 4.04.
[ Voor 98% gewijzigd door Thombias op 05-03-2013 12:48 ]
Tja, sommige mensen moeten ook 's nachts bereikbaar zijn. Of gebruiken hem als wekker. Ik hang m alleen 's nachts aan de lader als ik minder dan 25% over heb. Voor de rest laadt hij wel in de auto of op kantoor.Thombias schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:56:
[...]
Ik hoor het vaker dat mensen hun toestel 's nachts laten aanstaan. Vreemd want tijdens je slaap gebruik je hem toch niet? 's nachts heb ik hem aan de lader zodat ik weet dat ik tenminste de volgende dag een opgeladen toestel heb.
[ Voor 98% gewijzigd door Thombias op 05-03-2013 12:48 ]
Zelf geen last van, draai al op cm vanaf versie 9.Thombias schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:07:
[...]
Afgelopen weekend heb ik CM10.1 gedraaid maar na twee dagen had ik geen signaal meer.
Bij Phone gaf hij "onbekend" aan, ook na een reset en een wipe?
Is dit een bekend probleem? Ik kan er niks over vinden
[ Voor 98% gewijzigd door Thombias op 05-03-2013 12:47 ]
Als je "niks" kan vinden terwijl je goed hebt gezocht zal het waarschijnlijk niet bekend zijn, is het wel?Thombias schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:41:
Ik vroeg ook niet of iemand er geen last van heeft maar of dit euvel bekend is.
Dat zeg ikIk heb gezocht naar een oorzaak maar er schijnt niks over bekend te zijn.
Andere Rom (-base) flashen, solved.Een herflash schijnt tot nu toe de enige oplosssing. Geeft geen goed gevoel.
[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 05-03-2013 11:42 ]
Ik ben benieuwd of dit nog gaat veranderen in toekomstige versies maar nu is het echt zo slecht dat ik weer terug ben gegaan naar 4.0.3. Weet iemand misschien of er nu al een JB rom is met een "normale" battery drain? Beetje afgezaagde vraag ik weet het, maar misschien is er echt iets dat heel goed werkt.
En welke acties heb je zelf al ondernomen? Wat laten programma's als Better Battery Stats zien?Maks schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:12:
Ik ben echt extreem geschrokken van de slechte batterijprestaties van jellybean (4.1.2/Wanam), mijn high capacity batterij (7,4Wh) houdt het net een dag vol terwijl ik het op ICS (4.0.3/Spike pure) makkelijk twee dagen kon doen.
Ik ben benieuwd of dit nog gaat veranderen in toekomstige versies maar nu is het echt zo slecht dat ik weer terug ben gegaan naar 4.0.3. Weet iemand misschien of er nu al een JB rom is met een "normale" battery drain? Beetje afgezaagde vraag ik weet het, maar misschien is er echt iets dat heel goed werkt.
Heb je al een factory reset gedaan? Staan je locatieservices al uit? Heb je autostart van maps al uitgezet?
Alle handelingen die je noemt verricht, kernel wakeclocks worden eigenlijk alleen door audio_out2 veroorzaakt. Er is dus wel iets van een oorzaak aan te wijzen maar het lukt me maar niet om die wakeclock te verminderen.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:13:
[...]
En welke acties heb je zelf al ondernomen? Wat laten programma's als Better Battery Stats zien?
Heb je al een factory reset gedaan? Staan je locatieservices al uit? Heb je autostart van maps al uitgezet?
Op internet is best veel te vinden (o.a. door verschillende apps) maar zelfs met trillen/geluid uit etc. blijft het probleem, later las ik dat dit inherrent is aan JB ofzo (dat begrijp ik niet echt maar goed).
Is het wel abnormaal dat de drain zo hoog is dan?
Verwijderd
Het is mij ook op gevallen. Gelukkig heb ik genoeg plekken per dag dat ik even kan bij laden.Maks schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:12:
Ik ben echt extreem geschrokken van de slechte batterijprestaties van jellybean (4.1.2/Wanam), mijn high capacity batterij (7,4Wh) houdt het net een dag vol terwijl ik het op ICS (4.0.3/Spike pure) makkelijk twee dagen kon doen.
De MS1 versie van Neatrom(versie 4.4)schijnt een van de meest batterijvriendelijke te zijn. Maar zuiniger dan 4.0.3 heb ik nog niet meegemaakt. Mijn ervaring met niet stockroms zijn uiterst bedroevend maar das persoonlijk. Ik ben nu bezig met een eigen rom samen te stellen die zo kaal mogelijk is.
Verwijderd
Waar vind ik die "autostart van maps", in de instellingen van Maps kan ik dat niet vinden.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:13:
[...]
En welke acties heb je zelf al ondernomen? Wat laten programma's als Better Battery Stats zien?
Verwijderd
Toch vind ik dit vrij apart. Vanaf 2.3.x doe ik er zo'n 1-1.5 dag mee (2000mAh accu) en dat is tot en met 4.2.2 niet heel anders geworden. Als je 's avonds 2 uur met Whatsapp bezig bent dan gaat het uiteraard snel maar verder.....niks te klagen hoor.Maks schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:12:
Verwijderd
Met Gemini app(Expertmodus) kan je dit vrij makkelijk uitzetten.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:58:
[...]
Waar vind ik die "autostart van maps", in de instellingen van Maps kan ik dat niet vinden.
Verwijderd
Erg mooie rom met veel eyecandy. Erg super. Alleen geen werkende tv-out, helaas.barzi schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:21:
Ik draai op dit moment Paranoid 2.54 (niet 3.0 omdat je daar de 'Pie' nog niet uit kunt zetten) en dat draait prima. Erg batterijvriendelijk, snel en veel aan te passen. Zeker een aanrader als je 4.1.2 wilt draaien.
Of met Autostarts. Beiden vereisen overigens wel root.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:05:
[...]
Met Gemini app(Expertmodus) kan je dit vrij makkelijk uitzetten.
Dit vind ik zo fantastisch aan tweakers, alles is supe fantastisch behalve deze super obscure functie die niemand gebruikt.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:25:
[...]
Erg mooie rom met veel eyecandy. Erg super. Alleen geen werkende tv-out, helaas.
Anyway, vandaag via ota 4.1.2 binnen getakeld, maar ik zoek 2 opties die ik niet kan vinden.
1) Ik wil van de fade af als je van je unlock scherm naar je home scherm gaat
2) Ik dacht dat je hier ook splitscreen me kon doen maar ik kan die functie niet vinden.
Verwijderd
Heb je root voor nodig als ik mij niet vergis, maar ik wil geen root, sorry.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:05:
[...]
Met Gemini app(Expertmodus) kan je dit vrij makkelijk uitzetten.
Verwijderd
Geen sorry nodig. Het is jouw keuze.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:31:
[...]
Heb je root voor nodig als ik mij niet vergis, maar ik wil geen root, sorry.
Alleen wordt het wel vrij lastig. Ik ken geen app die het anders wel zou kunnen zonder root.
1. Geen idee wat je bedoeltit0 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:30:
[...]
Dit vind ik zo fantastisch aan tweakers, alles is supe fantastisch behalve deze super obscure functie die niemand gebruikt.
Anyway, vandaag via ota 4.1.2 binnen getakeld, maar ik zoek 2 opties die ik niet kan vinden.
1) Ik wil van de fade af als je van je unlock scherm naar je home scherm gaat
2) Ik dacht dat je hier ook splitscreen me kon doen maar ik kan die functie niet vinden.
2. Da's een feature in vrijwel iedere custom ROM, het heet multiwindow.
2) Ok waar vind ik deze optie in de stock rom van samsung, als ik me het goed herinner melde de ota update dat dit er in zat.
2. bij settings/beeld heb ik als tweede een optie 'meer vensters'
Verwijderd
Als ik in de standaard videospeler iets afspeel staat er rechtsonder een optie om de video in een deelvenster te openen, je kan dan andere apps openen terwijl de video in een deelvenster open blijft.it0 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:30:
[...]
Bedoel je die functie?
Via display -> zie ik niet de optie meer vensters
Een menu beeld heb ik niet.
Je draait toch Alliance? Die is op die punten net wat anders dan stock . De stockrom heeft inderdaad een soort fade in en er is geen multi window mode die je overal kan activeren.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:25:
1. Bij mij staat binnen een seconde mijn homescreen gebruiksklaar
2. bij settings/beeld heb ik als tweede een optie 'meer vensters'
Of is hij al een tijd uit voor nederland?...
[ Voor 29% gewijzigd door kevinkrs op 05-03-2013 21:00 ]
* AllSeeyinEye mompelt iets over spuit 11....kevinkrs schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:57:
Voor de liefhebbers, ik krijg net officieel XEN jelly bean binnen via kies
Of is hij al een tijd uit voor nederland?...
Country/Carrier Date Version PDA CSC KiesAllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:07:
[...]
* AllSeeyinEye mompelt iets over spuit 11....
Netherlands 2013 February 4.1.2 I9100XWLSD I9100XENLS1
Wat bedoel je precies met spuit 11?
Verwijderd
Waarschijnlijk dat je spuit nummer 11 moet nemen.kevinkrs schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:53:
[...]
Country/Carrier Date Version PDA CSC Kies
Netherlands 2013 February 4.1.2 I9100XWLSD I9100XENLS1
Wat bedoel je precies met spuit 11?
(Deze versie is al een aantal dagen bekend)
Hmm dan loop ik wat achter. Helaas draait het niet heel lekker, Ik denk dat ics momenteel nog wat beter is.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:12:
[...]
Waarschijnlijk dat je spuit nummer 11 moet nemen.![]()
(Deze versie is al een aantal dagen bekend)
Ik kom van de originele ics update maar m'n telefoon is nu al 2 keer opnieuw opgestart en hangt nogal vaak.
Misschien toch weer eens een factory reset doen...
Gadgets FTW!
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Ik heb gebeld, whatsapp gebruikt en het weer wordt automatisch bij gehouden, dus ook op de plaatsen waar ik ben.
Moet wel vermelden dat ik vandaag weinig wifi gebruikt heb en ben nu thuis en nu wel wifi, ik weet nog niet of dat nog invloed heeft.
Op dit moment ben ik bezig met het downloaden van de NL firmware kijken of dat een oplossing biedt aan mijn probleem, mocht dit werken zal ik dit ook wel even posten.
Mocht iemand toevallig het antwoord weten wat ik moet veranderen om dit te verhelpen. (in het geval dat flashen met NL firmware niet lukt).
Da's de befaamde wifi bug! Die is verholpen in de kernels LS8 en LSD (meen ik).Fixio schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:14:
2 weken geleden de spaanse firmware geprobeerd maar moet zeggen dat ik het niet echt geweldig vind. Ik heb 1 fout die gewoonweg irritant is. Als mijn scherm uit staat en ik wil hem aanzetten dan reageert me touchscreen pas na 5 seconden.
Op dit moment ben ik bezig met het downloaden van de NL firmware kijken of dat een oplossing biedt aan mijn probleem, mocht dit werken zal ik dit ook wel even posten.
Mocht iemand toevallig het antwoord weten wat ik moet veranderen om dit te verhelpen. (in het geval dat flashen met NL firmware niet lukt).
Thanks, ik heb net de NL versie erop gezet dus ga even kijken hoe die het nu doetAllSeeyinEye schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:24:
[...]
Da's de befaamde wifi bug! Die is verholpen in de kernels LS8 en LSD (meen ik).
Denk dat ik eerst even een half uur ga testen of het inderdaad weg is nu, Gelukkig is nu wel de software update melding weg
Me Uitroepteken is in ieder geval weg bij opstarten telefoon
Update! Alle problemen zijn opgelost
[ Voor 39% gewijzigd door Fixio op 06-03-2013 12:14 ]
Al de Location settings staan uit, en ik heb de overbodige Samsung apps allemaal gefreezed.
Nu zit ik met het issue dat het toestel vaak erg traag is.
Vooral het netwerk (zowel 3G als Wifi) is traag. Met speedtest op wifi (met 90% signaalsterkte) vaak 2000ms ping, en veel lagere snelheden dan het zou moeten zijn.
Soms is het toestel dan weer erg snel, andere keren super traag, nochtans verbruikt er niets veel CPU.
Met betterbatterystats geen wakelock te bespeuren, geen overtollige alarms, en de batterijduur valt ook mee (ongeveer 2 dagen op 2000 mAh).
Waarom voelt m'n telefoon dan vaak zo traag aan? Zelfs icoontjes in de play store laden soms erg traag, duurt tientallen seconden voor ze tevoorschijn komen.
Heb al meerdere keren gereboot, en dalvik plus andere caches gewist, zonder beterschap.
Any ideas?
Laat maar! android.process.media zat zo maar eventjes 60% cpu te verbruiken sinds gisteren. Heeft iets met de mediascanner te maken. Heb media storage app gestopt, data gewist, en reboot, lijkt in orde nu. Zal iets zijn van corrupte media database...
[ Voor 12% gewijzigd door phobosdeimos op 06-03-2013 14:49 ]
Hoe doet-ie het in deep sleep? Ik heb na de update een factory reset gedaan, maar mn batterij gaat hard leeg gedurende de nacht. Er wordt veel verbruikt door 'Apparaat in standby-stand' en 'Mobiel standby', wat bij ICS niet het geval was. Had jij hetzelfde probleem voor je 2e reset?ivo1969 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:44:
Ik heb gisteren voor de 2e keer een factory reset gedaan en moet zeggen dat batterij verbruik nu stukken beter is (versie 4.1.2) nu 11 uur en 26 minuten batterij staat op 76% .
Ik heb gebeld, whatsapp gebruikt en het weer wordt automatisch bij gehouden, dus ook op de plaatsen waar ik ben.
Moet wel vermelden dat ik vandaag weinig wifi gebruikt heb en ben nu thuis en nu wel wifi, ik weet nog niet of dat nog invloed heeft.
Misschien moet ik ook nog maar een keer een reset doen...
Meer mensen die een OTA melding hebben gehad voor Jellybean ?
mijnes is nu aan het updaten :
PDA: LPW / PHONE LQ6 / CSC:LPB (XEN)
Laatste firmware:
PDA:LSD / PHONE LS8 / CSC : LS1 (XEN)
[ Voor 98% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-03-2013 15:51 ]
Timoo0oo schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:45:
Oh, hier staat hij beter
mijnes is nu aan het updaten :
PDA: LPW / PHONE LQ6 / CSC:LPB (XEN)
Laatste firmware:
PDA:LSD / PHONE LS8 / CSC : LS1 (XEN)
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:07:
[...]
* AllSeeyinEye mompelt iets over spuit 11....
Mijn telefoon is geroot, draait momenteel
Android 4.0.3.
Baseband versie: I9100XXLPS
Kernel versie: 3.0.15-I9100XXLPQ-CL223505 se.infra@SEP-94 #3
Buildnummer: DarkyROM_HD ICS v1
Nu zat ik naar deze site te kijken:
http://androidadn.com/201...-1-2-with-cyanogenmod-10/
op zich is dit duidelijk omschreven enzo, alleen mijn vraag, kan ik vanuit DarkyROM_HD direct overstappen naar de Cynagogenmod-10? Moet ik hiervoor nog tussenstappen nemen ?
Zoals ik al zei, ik ben er een tijdje tussenuit geweest, dus ik hoop dat jullie mijn verder kunnen helpen!
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Verwijderd
xda-developers.com heeft hele goede faq's en fora voor dit soort vragen. Hier zijn geen echte specialisten.Zanzibar-1337 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:53:
op zich is dit duidelijk omschreven enzo, alleen mijn vraag, kan ik vanuit DarkyROM_HD direct overstappen naar de Cynagogenmod-10? Moet ik hiervoor nog tussenstappen nemen ?
Zoals ik al zei, ik ben er een tijdje tussenuit geweest, dus ik hoop dat jullie mijn verder kunnen helpen!
AllSeeyinEye heeft mij toen de tijd ook prima geholpen (en hij draaide toen de tijd dezelfde rom)!Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:00:
[...]
xda-developers.com heeft hele goede faq's en fora voor dit soort vragen. Hier zijn geen echte specialisten.
[ Voor 4% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 06-03-2013 21:06 ]
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Verwijderd
Als je CM wilt gaan draaien dan is hier een hele goeie guide:Zanzibar-1337 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:05:
[...]
AllSeeyinEye heeft mij toen de tijd ook prima geholpen (en hij draaide toen de tijd dezelfde rom)!Ik verwacht stiekem ook wel een antwoord te gaan vinden hier, ben al druk bezig met het teruglezen.. maar die 400 pagina's maken het er niet sneller op!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2036229
Alliance rom is van het Darky team, alleen is Darky er niet meer, details ken ik niet, maar die heeft minder aangename dingen gedaan.Zanzibar-1337 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:53:
Ik wil mijn S2 updaten naar Android 4.1.2. en ben een lange tijd geleden hier ook actief geweest op het forum.
Mijn telefoon is geroot, draait momenteel
Android 4.0.3.
Baseband versie: I9100XXLPS
Kernel versie: 3.0.15-I9100XXLPQ-CL223505 se.infra@SEP-94 #3
Buildnummer: DarkyROM_HD ICS v1
Thanks. Ik heb maar gelijk een factor reset gedaan en heb nu al het idee dat mijn batterijverbruik nu minder is. Nog even de nacht afwachten.ivo1969 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:44:
In deep sleep gaat het nu meer dan prima, ik heb nu het zelfde batterij verbruik als bij 4.04
Verwijderd
Yes, zojuist is de melding op mn scherm naar voren gekomen.Timoo0oo schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:45:
Gevonden :
Application manager -> All - Disable Google TTS (text to speech) - Disable Samsung TTS (text to speech).
Werkt al een stuk prettiger....
[ Voor 26% gewijzigd door mcost op 06-03-2013 23:48 ]
Vreemdgenoeg moest ik Chrome ook weer zelf installeren.
Gadgets FTW!
Heb ik ook last van. Ik draaide GB v2.3.6 en ben naar JB 4.1.2 gegaan via Mobile ODIN, inclusief wipe cache en Dalvik cache. Heb daarna geen factory reset gedaan moet ik erbij zeggen. Batterijverbruik nam enorm toe en zag dat 'Apparaat in standby-stand' en 'Mobiel standby' 75% van het energieverbruik voor z'n rekening nam. In spaarstand lijkt verbruik te zijn gehalveerd, 3% in 12½ uur, was voorheen 8%. (WiFi, GPS, etc ,etc allemaal uit, telefoon niet gebruikt, dus scherm ook niet aan, voor de rest ook geen apps die actieg zijn). Verbruik lijkt dus te zijn verbeterd.rikvandinteren schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:33:
[...]
Hoe doet-ie het in deep sleep? Ik heb na de update een factory reset gedaan, maar mn batterij gaat hard leeg gedurende de nacht. Er wordt veel verbruikt door 'Apparaat in standby-stand' en 'Mobiel standby', wat bij ICS niet het geval was. Had jij hetzelfde probleem voor je 2e reset?
Misschien moet ik ook nog maar een keer een reset doen...
Officiele JB 4.1.2
Netherlands - XEN 28 Feb 12:28:17 Available
Netherlands (KPN) - KPN Pending Pending
Netherlands (T-Mobile) - TNL Pending Pending
Netherlands (Vodafone) - VDF 07 Mar 06:56:10 Available
Bron: http://www.sammobile.com/...-ii/#.UP9MuMPYZuI.twitter
[ Voor 32% gewijzigd door Pannekoek_NL op 07-03-2013 09:35 ]
Heb sinds 5-3 (Telfort/KPN) 4.1.2 er op staan. Loopt goed naar mijn mening.Sjoerdiee schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:34:
Voor de geintresseerde
Officiele JB 4.1.2
Netherlands - XEN 28 Feb 12:28:17 Available
Netherlands (KPN) - KPN Pending Pending
Netherlands (T-Mobile) - TNL Pending Pending
Netherlands (Vodafone) - VDF 07 Mar 06:56:10 Available
Bron: http://www.sammobile.com/...-ii/#.UP9MuMPYZuI.twitter
Wel jammer dat de notificatiebalk grijs is ipv zwart?!
hmmm.. dan loopt die site achter danbaronruud schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:43:
[...]
Heb sinds 5-3 (Telfort/KPN) 4.1.2 er op staan. Loopt goed naar mijn mening.
Wel jammer dat de notificatiebalk grijs is ipv zwart?!
Ik ga vanavond me telefoon is ff updaten iig
Laatste tijd best vaak wat vastlopertjes enzo.. ben benieuwd
NU aan het downloaden.
[ Voor 20% gewijzigd door DeBaroN op 07-03-2013 10:22 ]
Positieve punten:
- VEEL lager batterijverbruik. Op ICS had ik aan het eind van een normale dag nog zo'n 35% over, met Alliance was dat 15% en nu met SlimBean is het maar liefst 60%. Ik zou nu niet eens meer elke dag hoeven opladen. Indrukwekkend.
- andere dpi, waardoor er meer op het scherm past. Mijn Twitter-widget bevat nu wel volledige tweets, in plaats van dat de laatste 20 tekens afgebroken worden.
- heerlijk veel mogelijkheden om alles precies zo in te stellen als ik zelf prettig vind, inclusief profielen.
- tot op heden nog geen enkele app die raar doet, zoals bij vorige ROMs wel steeds het geval was. Maar ik gebruik 'm pas een week, dat is misschien nog niet lang genoeg.
Negatieve punten:
- in sommige apps ziet het scherm er direct boven de home-button wat raar uit met een soort streep er doorheen, maar niet onwerkbaar
- in eerste instantie leek het erop dat het niet mogelijk was om eigen ringtones in te stellen, maar vervolgens bleek dat dat er aan lag dat de meegeleverde Slim File Manager daar niet voor geschikt was. Toen ik zelf ES File Explorer had geïnstalleerd, kon het opeens wel. Raar dat dat pas kan als je zelf een extra app installeert.
Iedereen die problemen heeft met batterijverbruik kan ik deze ROM dus van harte aanbevelen. Ook dank aan Sirius, die hem hier noemde, waardoor ik op zoek ging.
Dat van de lijnen herken ik. Dat heeft volgens mij met de DPI te maken want met de ressurection rom heb ik dit ook.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Heb deze nu al enkele weken en tot nu toe geen zware problemen gehad
Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500
Verwijderd
Enkele standaard batterijvretes die ik nog even heb uitgeschakeld:
Maps - Instellingen - Locatie instellingen - Melden (Uw locatie automatisch bijwerken vanaf dit apparaat)
Facebook - Instellingen - Messenger-locatieservices
Twitter - Instellingen - Locatie
Berichten - Instellingen - Infoberichten activeren (CB) (netwerk van T-Mobile werkt nog niet met sms alert en schijnt hierdoor batterydrain te veroorzaken)
Gadgets FTW!
Daar is de batterij duur weer normaal.
Op de Xen was het niet meer te doen met de batterij en nu op de NEE (nordic) is alles weer als het oude.....heb nu nog 63% over na 18 uur gebruik is niet slecht
Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24
ik heb wat rond gekeken naar antwoorden maar kon het niet vinden:
Ik kan mijn S2 niet updaten naar 4.1.2. Als ik op settings naar software update zoek, vind hij niets en op kies is hetzelfde liedje.
Baseband: I9100XXLQ6
Android-Versie: 4.0.4
Buildnummer: IMM76D.XWLPT
Altijd legaal geupdated en nooit geroot of iets dergelijks. Het toestel is legaal en zover ik weet niet verbonden aan een provider. Ik heb hem gewoon op een webshop gescoord.
Wat wel raar is dat mijn serienummer fout word weergegeven, namelijk: 00000000000
Beetje hulp?
Dat 0-serienummer is een 4.0.4 bug. Het nummer zal bij andere versies gewoon weer worden weergegeven.Dis4zter schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:27:
Hey mensen,
ik heb wat rond gekeken naar antwoorden maar kon het niet vinden:
Ik kan mijn S2 niet updaten naar 4.1.2. Als ik op settings naar software update zoek, vind hij niets en op kies is hetzelfde liedje.
Baseband: I9100XXLQ6
Android-Versie: 4.0.4
Buildnummer: IMM76D.XWLPT
Altijd legaal geupdated en nooit geroot of iets dergelijks. Het toestel is legaal en zover ik weet niet verbonden aan een provider. Ik heb hem gewoon op een webshop gescoord.
Wat wel raar is dat mijn serienummer fout word weergegeven, namelijk: 00000000000
Beetje hulp?
Als je de OTA of KIES update (nog) niet aangeboden gekregen hebt (het mechanisme dat Samsung hanteert voor welk toestel wanneer de update krijgt is mij niet duidelijk) kan je altijd overwegen om hem met Odin of Heimdall te flashen.
XWLPT....Dat lijkt me geen Nederlandse firmware toch?AllSeeyinEye schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:45:
[...]
Dat 0-serienummer is een 4.0.4 bug. Het nummer zal bij andere versies gewoon weer worden weergegeven.
Als je de OTA of KIES update (nog) niet aangeboden gekregen hebt (het mechanisme dat Samsung hanteert voor welk toestel wanneer de update krijgt is mij niet duidelijk) kan je altijd overwegen om hem met Odin of Heimdall te flashen.
Had deze week geflasht naar 4.1.2 dacht ik. De orginele die via Samsung OTA werd aangeboden. Eerste paar dagen geen problemen gehad.
Hij werkt inmiddels weer
[ Voor 17% gewijzigd door karakedi op 07-03-2013 21:31 ]
Bekend verschijnsel. Je kan een kernel flashen via Odin die die bootloop bug niet meer heeft. Aangezien er verder niet bij staat welke Rom/kernel je nu hebt is advies lastig en zal je "even" op XDA moeten zoeken dan wel die info alsnog moeten verstrekkenkarakedi schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:32:
Heeft iemand ervaring hiermee? Of heeft deze probleem verholpen?
Verwijderd
Astu! En ik weer dank aan de Tweaker voor mij. Dat van het aantal dpi is top! Ik blijf de komende tijd zeker bij deze rom.Anakha schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:56:
Ik houd er niet van om vaak te wisselen van ROM, dus ik zat al sinds begin vorig jaar op Resurrection Remix ICS. Dat werkte prima, hoewel ik na verloop van tijd ook wel wat dingen had die me net niet helemaal bevielen. Rondom de hype met de JB-update daarom begin februari op aanraden van mensen in dit topic overgestapt naar Alliance 6. Die beviel niet (batterij sneller leeg en allerlei kleine probleempjes zoals Swype die nieuwe woorden niet onthield en vreemd gedrag van wat widgets), dus vorige week weer overgestapt, nu naar SlimBean met Android 4.2.2. En ik moet zeggen, ik ben erg onder de indruk.
Positieve punten:
- VEEL lager batterijverbruik. Op ICS had ik aan het eind van een normale dag nog zo'n 35% over, met Alliance was dat 15% en nu met SlimBean is het maar liefst 60%. Ik zou nu niet eens meer elke dag hoeven opladen. Indrukwekkend.
- andere dpi, waardoor er meer op het scherm past. Mijn Twitter-widget bevat nu wel volledige tweets, in plaats van dat de laatste 20 tekens afgebroken worden.
- heerlijk veel mogelijkheden om alles precies zo in te stellen als ik zelf prettig vind, inclusief profielen.
- tot op heden nog geen enkele app die raar doet, zoals bij vorige ROMs wel steeds het geval was. Maar ik gebruik 'm pas een week, dat is misschien nog niet lang genoeg.
Negatieve punten:
- in sommige apps ziet het scherm er direct boven de home-button wat raar uit met een soort streep er doorheen, maar niet onwerkbaar
- in eerste instantie leek het erop dat het niet mogelijk was om eigen ringtones in te stellen, maar vervolgens bleek dat dat er aan lag dat de meegeleverde Slim File Manager daar niet voor geschikt was. Toen ik zelf ES File Explorer had geïnstalleerd, kon het opeens wel. Raar dat dat pas kan als je zelf een extra app installeert.
Iedereen die problemen heeft met batterijverbruik kan ik deze ROM dus van harte aanbevelen. Ook dank aan Sirius, die hem hier noemde, waardoor ik op zoek ging.
Yep, gebruik nu ook al een tijdje Slimbean (samen met Siyah v5 vsync kernel) en werkt perfect. Heb daarvoor bijna een jaar CM9 gedraaid (ICS). In januari/februari verzeilde ik in een flash mania omdat ik JB wilde proberen en had toen bijna elke dag een andere ROM erop. Maar nu al ruim 2 weken SlimBean en bevalt perfect (alleen laatst nog update gedaan van 4.2.1 naar 4.2.2). Lekker stabiel, alles doet 't gewoon en batterijleven is prima (nu op 44% na 1d 11u gebruik met 1:32u schermtijd, alles grotendeels via 3G, dus weinig WiFI). Heb geen last van crashes of rare glitches tot nu toe.Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:12:
[...]
Astu! En ik weer dank aan de Tweaker voor mij. Dat van het aantal dpi is top! Ik blijf de komende tijd zeker bij deze rom.
Op Alliance ging nu een tijdje goed, maar ineens is mijn toestel weer snel leeg. Toen ben ik maar weer naar CM10.1 gegaan. Zelfde verhaal.
BBS heb ik natuurlijk al uitgebreid gebruikt, maar er zijn geen vreemde wakelocks te bekennen.
Haal meestal maximaal 1,5 - 2uur scherm tijd.
Ik heb nu het vermoeden dat mijn batterij gewoon slechter is geworden, toestel is van juli 2011 dus dat zou kunnen. Denk dat ik op Ebay maar een originele 2000mah batterij ga scoren, wellicht helpt dat.
Edit: moest natuurlijk 2011 zijn :-).
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 08-03-2013 00:02 ]
Je zou ook een andere kernel kunnen proberen. Sommige hebben gewoon iets meer last van drain of er zit een bug in waardoor er een kernel drain ontstaat. Had ik bijvoorbeeld last van toen ik een Dorimanx kernel draaide, maar nu met Siyah veel minder. Maar inderdaad, je batterij begint waarschijnlijk ook gewoon op te raken.Jay-v schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:56:
Ik weet niet meer wat er met mijn S2 aan de hand is. Batterij gaat steeds snel leeg.
Op Alliance ging nu een tijdje goed, maar ineens is mijn toestel weer snel leeg. Toen ben ik maar weer naar CM10.1 gegaan. Zelfde verhaal.
BBS heb ik natuurlijk al uitgebreid gebruikt, maar er zijn geen vreemde wakelocks te bekennen.
Haal meestal maximaal 1,5 - 2uur scherm tijd.
Ik heb nu het vermoeden dat mijn batterij gewoon slechter is geworden, toestel is van juli 2011 dus dat zou kunnen. Denk dat ik op Ebay maar een originele 2000mah batterij ga scoren, wellicht helpt dat.
Edit: moest natuurlijk 2011 zijn :-).
Slide it ook getest, maar voelt log aan... ben erg gevoelig voor lag dat wel.
Verwijderd
Ik bemerk ook af&toe wat lag bij het typen, ook het scrollen gaat flink trager en af&toe ook wat schokkerig.n00bs schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:10:
Ik blijf maar stoeien met die keyboards, aangezien er meer lag zit in de huidige keyboard. Het terugzetten van Swype 3.x van de 4.04 rom werkte wel een stuk beter, echter toch soms crashes op 4.12 en alsnog trager dan op de 4.04 rom.
Gisteren toch maar een factory reset gedaan en 's avonds 100% geladen, ben benieuwd hoeveel dagen/uren hij nu meegaat.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 15:12 ]
Zelf heb ik eerst Swype Beta er op gezet maar daar wordt de lag niet echt beter van. SwiftKey doet het bij mij wel erg goed. Kun je een maand testen, daarna wel helaas betalen als je kiest het te blijven gebruiken.n00bs schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:10:
Ik blijf maar stoeien met die keyboards, aangezien er meer lag zit in de huidige keyboard. Het terugzetten van Swype 3.x van de 4.04 rom werkte wel een stuk beter, echter toch soms crashes op 4.12 en alsnog trager dan op de 4.04 rom.
Nogmaals dank!
Hans
Polster schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:19:
@Bonzo
- Ja het kan ook met Mobile Odin
- Eerst de ROM flashen en daarna de geroote kernel
- Als je mobile Odin gebruikt kun je ook aanvinken om de kernel gelijk te rooten. Je hoeft dan niet meer apart een kernel te flashen. Je hebt dan alleen geen custom recovery zoals CWM of TWRP.
Lees gewoon even goed de eerste paar posts op de door mij gelinkte url's. Als je de daar beschreven stappen volgt kan er weinig mis gaan.
Ik heb idd nu ook Swiftkey erop gezet, die lijkt tot nu toe de minste lag te hebben.Polster schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:01:
[...]
Zelf heb ik eerst Swype Beta er op gezet maar daar wordt de lag niet echt beter van. SwiftKey doet het bij mij wel erg goed. Kun je een maand testen, daarna wel helaas betalen als je kiest het te blijven gebruiken.
Maar ook zoals jouw bovenbuurman zegt heb ik vaak last van lag met scrollen. Geen aanleiding hiervoor gewoon spontaan. Dit soort eigenaardigheden heb ik met 4.04 nooit gehad.
Ik hoop maar dat er nog een update komt 4.21/4.22 voor de S2 die al deze problemen verhelpen die er tot nu toe zijn. maar voor mij blijft de 4.04 als de meest stabiele, snelle rom met de langste accutijd. 4.12 heeft een paar leuke features, maar je moet wel een hoop eruit slopen en wijzigen om het enigzins fatsoenlijk te laten werken op de S2.
Sammobile en OdinDis4zter schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:55:
Kan iemand mij helpen met updaten naar 4.1.2? Als ik mijn model en S/N geef, zegt hij dat het niet wordt ondersteund. Ik heb de nieuwste versie van KIES en draai mn telefoon op 4.0.4. Als ik de update zoek op mn telefoon vind hij ook niets.
Verwijderd
Handmatig updaten is dan een goede optie:Dis4zter schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:55:
Kan iemand mij helpen met updaten naar 4.1.2? Als ik mijn model en S/N geef, zegt hij dat het niet wordt ondersteund. Ik heb de nieuwste versie van KIES en draai mn telefoon op 4.0.4. Als ik de update zoek op mn telefoon vind hij ook niets.
Nieuwste firmware voor Nederland:
http://www.hotfile.com/dl..._I9100XENLS1_XEN.zip.html
Odin 3.0.7:
http://forum.xda-develope...ntid=1168421&d=1341114315
Met Odin flash je de firmware naar je toestel.
Mocht er een wachtwoord op de zip zitten dan is dat sammobile.com
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 09:10 ]
Nu wil ik eigenlijk een totale factory reset doen en Jelly Bean er op, maar KIES geeft aan dat ik de laatste firmware heb (firmware CSC:LP6 (KPN) KPN firmware dus (android 4.0.4), en naar mijn weten is de Jelly Bean update dus nog niet vrijgegeven.
Wat is wijsheid: nog even uitzitten totdat deze toch wordt vrijgegeven of toch andere firmware er op? Ben hiermee redelijk onbekend, maar ben toch wat huiverig om de garantie te verliezen aangezien deze nog een jaar doorloopt.
Sinds een paar dagen draai ik de nieuwe Xylon waarover ik (ondanks dat BT nog niet werkt) erg enthousiast ben.
Wat ik echter bij AOSP altijd mis is een goede muziek widget zoals die standaard in stock ROM zit:

Weet iemand een mp3-widget die hier op lijkt? Ik heb er al heel wat geprobeerd, maar geen enkele is vergelijkbaar, en van stock overzetten naar AOSP werkt ook niet.
Dan nog het instellen van een wallpaper in ICS, te achterlijk voor woorden. Je kunt gewoon niet een hele afbeelding (met de juiste verhouding) selecteren.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.