Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:38
n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:09:
Accu was net vol:
1 uur en 46 minuten later: 76%
Scherm 63% (24m 33s)
Android Systeem (totaal) 22%

Dat betekent dat het display 15% heeft verbruikt van de totale usage in 24 33 (display op auto en zwarte background). Dan verbruikt het display dus nu met 4.12 37% accu per uur en dat is echt een stuk meer dan ik met 4.04 had.

Hebben jullie ook wat eigen voorbeelden?
Vol voor de update? or erna, want ik moet eerlijk zeggen, dat ik nu in het laatste uur slechts 1% kwijt ben. (licht/gemiddeld gebruik, paar keer whatsapp, en 2 gesprekken van 5 minuten)

(locatie gegevens, compleet uit trouwens)

[ Voor 3% gewijzigd door Biersteker op 01-03-2013 17:04 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:16
Wlan en die l2-Hsic wakelocks waren mij ook al opgevallen. Met name met de Samsung base roms had ik hier last van. Was voor mij ook een reden om een andere base rom erop te zetten (draai nu Resurrection). Daar is de drain wat minder, al verschijnt l2-Hsic daar ook nog steeds, al is die wel minder.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:42

n00bs

Het is weer Zomer!

toestel nu 3 uur en 54 minuten aan, 24% over
scherm 40% met 57 minuten
MSN 14%
Media 14%
Android (totaal) 16%
Spraak 8% 12 minuten

Dit is voor mij echt gewoon normaal gebruik en met dit gebruik zat ik met 4.04 op 50-70%

Alle sync. etc staat uit, alles is echt optimaal ingesteld net als mn telefoon altijd al was.

[ Voor 17% gewijzigd door n00bs op 01-03-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Pff ben blij dat ik op CM zit, allang op Android 4.2.2 en totaal geen drains.

Voor iedereen die Maps hoog in zijn verbruik heeft staan: Zet Google Now uit, log uit bij Latitude in Maps en zorg dat Maps niet constant je locatie bijhoudt.

Wlan_rx_wake wakelocks zijn misschien op te lossen door je foon een vast ip-adres te geven op je thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

CRXed schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:20:
Pff ben blij dat ik op CM zit, allang op Android 4.2.2 en totaal geen drains.

Voor iedereen die Maps hoog in zijn verbruik heeft staan: Zet Google Now uit, log uit bij Latitude in Maps en zorg dat Maps niet constant je locatie bijhoudt.

Wlan_rx_wake wakelocks zijn misschien op te lossen door je foon een vast ip-adres te geven op je thuisnetwerk.
Ja dat zou kunnen, echter op werk kan dat niet... en dan nog met 4.04 geen problemen met drains, dit is echt kut. Telefoon is nu na 4 uur (piepte net) onder de 15%. En al die meuk staat bij mij al gelijk uit... display verbruikt gewoon opeens veel meer, ondanks dat mijn backlight of op 0 staat of auto.

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=38720

Heeft iemand een link naar de NL 4.04 rom?

Ik ben er beetje klaar mee, vind toch veel echt gaar in 4.12, dus zie eigenlijk ook niet in waarom ik nog zou wachten op een fix. Beetje jammer van alle verloren tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door n00bs op 01-03-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42
Zet je locatie services uit (dus ook geen automatisch verversen weather widgets, althans qua locatie)
Zet Google Now uit

Als je geroot bent, zet dan alle autostarts van maps uit
Face unlock en smart stay zijn ook grote drainers (houden immers de camera actief)

[ Voor 16% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-03-2013 19:03 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:02:
Zet je locatie services uit (dus ook geen automatisch verversen weather widgets, althans qua locatie)
Zet Google Now uit

Als je geroot bent, zet dan alle autostarts van maps uit
Face unlock en smart stay zijn ook grote drainers (houden immers de camera actief)
Staat uit... al vanaf begin.
Kan iemand de 4.04 rom link plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
En wat draint er volgens bbs?

Roms staan op xda en samfirmware

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:15:
En wat draint er volgens bbs?

Roms staan op xda en samfirmware
Op sam kan ik hem niet vinden ;)

PowerManagerService, deleted wake locks, Wlan_rx_wake en ls_hsic, MediaScannerService, voornamelijk en als grootste verbruiker 2.5x meer dan met 4.04 rom ondanks lage display brightness mijn display.

Maar goed verhalen zie ik overal opduiken, dus ligt echt iets aan die Rom... maar vind sowieso 4.04 prettiger dan 4.12. Alles is net ff 1 stap extra (onnodig)

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 01-03-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
al een factory reset gedaan?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja 2x voor de rom erop ging... maar zoals ik boven lees, loopt bij iedereen de accu sneller leeg alleen bij mij dramatisch.

Maar daarom was het interessant als mensen hun battery status hier kunnen dumpen. Dan valt het beetje met elkaar te vergelijken.

[ Voor 19% gewijzigd door n00bs op 01-03-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:36:
[...]

Ja 2x voor de rom erop ging... maar zoals ik boven lees, loopt bij iedereen de accu sneller leeg alleen bij mij dramatisch.

Maar daarom was het interessant als mensen hun battery status hier kunnen dumpen. Dan valt het beetje met elkaar te vergelijken.
It_ler heeft daar op xda een mooie thread voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:51:
[...]

It_ler heeft daar op xda een mooie thread voor.
Als ik daar op google krijg ik hele andere dingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heeft er iemand nog een mirror voor de laatste cm10.1 nightly. De directe link is niet vooruit te branden.

Edit: Opgelost

[ Voor 8% gewijzigd door Thombias op 01-03-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nu heb ik de dpi settings binnen Wanamlite op 200 gezet, en dat bevalt erg goed! Nu heb ik alleen het probleem dat bepaalde apps niet te downloaden zijn in de Play Store; Uw apparaat is niet compatibel met deze versie. Het gaat bijv om Dropbox, Evernote en Facebook. Is er een manier om dit te omzeilen, anders dan steeds de dpi terug te moeten zetten voordat ik een dergelijke app installeeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:23
koelkast schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:59:
Nu heb ik de dpi settings binnen Wanamlite op 200 gezet, en dat bevalt erg goed! Nu heb ik alleen het probleem dat bepaalde apps niet te downloaden zijn in de Play Store; Uw apparaat is niet compatibel met deze versie. Het gaat bijv om Dropbox, Evernote en Facebook. Is er een manier om dit te omzeilen, anders dan steeds de dpi terug te moeten zetten voordat ik een dergelijke app installeeer?
En wat als je alleen de Play Store op een DPI van 240 laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:10:
Hetgeen werkt is een multi-dpi versie te installeren van Google Play. Ook te vinden op XDA, zoals alles :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
barzi schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:10:
[...]

Xposed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:00
Zoals gemeld verbruikt versie 4.1.2 meer van de batterij, maar wat mij wel opvalt is zolang ik whatsapp niet gebruik het batterij verbruik beter is.
Zodra ik bijv een whatsapp bericht open en reageer dan gaat het totaal mis.

Is dat iemand hier ook al opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:26:
[...]

Hetgeen werkt is een multi-dpi versie te installeren van Google Play. Ook te vinden op XDA, zoals alles :P
Ik heb weer eens cm 10.1 flashed met de dpi naar 200 gezet. Geen andere kernel geflashed. Ik moet er toch maar eens doorheen dat stock niet heilig is. Hoofd doel is om de batterij duur wat te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ben benieuwd heb nu de Poolse Rom erop staan en via root weer zoveel mogelijk eraf gedondert. In ieder geval al die hubs...

telefoon wordt ook weer zo warm net als met die NL rom.
Problemen lijken in ieder geval tot nu toe minder te zijn met de poolse rom.

[ Voor 36% gewijzigd door n00bs op 02-03-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:28:
[...]

Ik heb weer eens cm 10.1 flashed met de dpi naar 200 gezet. Geen andere kernel geflashed. Ik moet er toch maar eens doorheen dat stock niet heilig is. Hoofd doel is om de batterij duur wat te verlengen.
Beter haal je deze:

Afbeeldingslocatie: http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/008/134/nokia-3310-troubleshooting.jpg

Want met andere kernels hoef je geen wonderen te verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Accuduur is bij mij niet direct minder geworden. Wel valt het me op dat het ding minder snel oplaadt dan eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik gisteren JB voor de 2e keer had geflasht is er vannacht in 10 uur bijna 40% verbruikt :(
terwijl er die nacht ervoor maar 5% af ging.
Heb nu de batterij er een paar minuten uit gehad en ben hem nu (uit) aan het opladen, kijken of dat helpt.
Zoniet, dan ga ik denk ik een factory reset doen.

Ik neem aan dat de beste manier van resetten via de recovery-mode is middels
"volumeknop OMHOOG, home button en powerknop"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:12:
[...]
Staat uit... al vanaf begin.
Kan iemand de 4.04 rom link plaatsen?
De 4.0.4 XEN
http://hotfile.com/dl/180...45558_pzckgue68t.zip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Exorcist schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:04:
Accuduur is bij mij niet direct minder geworden. Wel valt het me op dat het ding minder snel oplaadt dan eerder.
opladen gaat bij mij nu je het zegt ook een stuk trager.
Heb nu de Poolse rom erop, maar vannacht is de accu bizar snel leeg geraakt. wel gaat de accu langer mee dan de lsd nl rom.

Straks dus weer 404 terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:34:
[...]

Beter haal je deze:

[afbeelding]

Want met andere kernels hoef je geen wonderen te verwachten ;)
Nee joh, ik hoef niet te kunnen bellen. :-)

Wat mij doel is iets meer dat een halve dag met een acculading te kunnen doen. En dat kan in mijn ogen alleen als er zo weinig mogelijk actief is op het toestel. Dus weinig apps, etc.

Maar met de laatste LSE had ik echt een probleem. Een paar keer bellen en wat surfen en mijn toestel was leeg. Heb nu deze morgen al aardig wat gebeld en gesurfd met gevolg dat ik nog 91% over heb. Met de vorige rom was mijn toestel al leeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:33
Ik heb nu 4.0.4 stock er op staan, met Siyahkernel en root. Wat zijn de stappen die ik moet uitvoeren om naar 4.1.2 stock te upgraden, en te rooten? (Want ik wil root om de samsung troep er af te gooien). Liefst met Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 17:48
phobosdeimos schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:27:
Ik heb nu 4.0.4 stock er op staan, met Siyahkernel en root. Wat zijn de stappen die ik moet uitvoeren om naar 4.1.2 stock te upgraden, en te rooten? (Want ik wil root om de samsung troep er af te gooien). Liefst met Odin.
Ik ga er vanuit dat je de nieuwste Siyah hebt en dus geen last hebt van de brickbug.

1.) Reboot in recovery
2.) Wipe System, data, cache en dalvik of draai een Nuke script
3.) Reboot in Download mode en flash met Odin de XEN ROm welke je op Samfirmware kunt vinden.
4.) Reboot nog een keer in download mode en flash wederom met Odin een geroote kernel naar keus zoals Philz en Jeebo (stock kernel) of Siyah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds mijn update naar 4.1.2 (standaard) heb ik het probleem dat bij scrollen tussen de tabbladen van het homescreen en de tabbladen van Apps/Wigdets er een gesproken melding komt als "page 5 of 7".

TalkBack staat uit, en bij "instellingen" -> "Toegankelijkheid" -> "Uitvoer Tekst naar spraak" zie ik ook niks dat aan staat. Dat wil zeggen dat Autostand uit staat en onder "Voorkeur TTS Engine" -> "Google Tekst naar spraak" staat niks dat uit kan.

Tot nu toe blijft het bij gesproken meldingen bij het wisselen tussen de homescreens en app-tabbladen.

Wie weet hoe ik dit uit krijg?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img545/1144/screenshottalkback.png

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/5196/screenshottts.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:27:
Sinds mijn update naar 4.1.2 (standaard) heb ik het probleem dat bij scrollen tussen de tabbladen van het homescreen en de tabbladen van Apps/Wigdets er een gesproken melding komt als "page 5 of 7".

TalkBack staat uit, en bij "instellingen" -> "Toegankelijkheid" -> "Uitvoer Tekst naar spraak" zie ik ook niks dat aan staat. Dat wil zeggen dat Autostand uit staat en onder "Voorkeur TTS Engine" -> "Google Tekst naar spraak" staat niks dat uit kan.

Tot nu toe blijft het bij gesproken meldingen bij het wisselen tussen de homescreens en app-tabbladen.

Wie weet hoe ik dit uit krijg?

[afbeelding]

[afbeelding]
En dit was spontaan na het flashen aan? ik ben het nog niet tegengekomen namelijk
Wel een bug gevonden mbt Gtalk en sync optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:18

Saven

Administrator

ivo1969 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:17:
Zoals gemeld verbruikt versie 4.1.2 meer van de batterij, maar wat mij wel opvalt is zolang ik whatsapp niet gebruik het batterij verbruik beter is.
Zodra ik bijv een whatsapp bericht open en reageer dan gaat het totaal mis.

Is dat iemand hier ook al opgevallen?
daar zou je wel een punt kunnen hebben, zal er eens op letten of het specifiek door whatsapp komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Saven schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:57:
[...]

daar zou je wel een punt kunnen hebben, zal er eens op letten of het specifiek door whatsapp komt
Ik heb niet zozeer volgens mij een probleem met Whatsapp, kan wel zeggen dat de Poolse rom het een stuk beter doet dan de Nederlandse. Daarnaast heb ik al die Samsung zooi (behalve terugvinden telefoon) eruit gegooid, oude maps erop gezet en een zooi google troep eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:57
En Slimrom is over naar 4.2.2.

Ik denk dat ik Dorimanx niet eens meer nodig heb, hij is weer erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:01:
[...]

En dit was spontaan na het flashen aan? ik ben het nog niet tegengekomen namelijk
Wel een bug gevonden mbt Gtalk en sync optie...
Ja, meteen na de update. Daarvoor nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:35:
[...]

Ja, meteen na de update. Daarvoor nooit gehad.
Ik zou dan doen wat mij ook vaak geadviseerd is: Fact. Reset, cache clear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

n00bs schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:17:
[...]

Ik heb niet zozeer volgens mij een probleem met Whatsapp, kan wel zeggen dat de Poolse rom het een stuk beter doet dan de Nederlandse. Daarnaast heb ik al die Samsung zooi (behalve terugvinden telefoon) eruit gegooid, oude maps erop gezet en een zooi google troep eraf gehaald.
hoe gooi je (en welke?) die 'samsung zooi' behalve terugvinden telefoon eraf? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saven schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:38:
hoe gooi je (en welke?) die 'samsung zooi' behalve terugvinden telefoon eraf? :P
Apk's verwijderen uit de app folder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Saven schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:38:
[...]

Ik heb geen backup gemaakt en kan dus helaas niet zien wat ik allemaal verwijdert heb.
In ieder geval alle hubs, wifi delen, kies, samsung sync. services (op 1 na omdat ik t vermoeden heb die wel nodig is).

Als je een screenshot kan maken van al je apps via bv titanium backup dan kan ik t wel opnoemen... maar goed als iets niet meer werkt, flash je toch de Rom er overheen... je raakt niets kwijt en je settings blijven zoals het was.

Na opruimen wel ff je Dalvik cache opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Brad Pitt schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:45:
[...]

Apk's verwijderen uit de app folder :)
Titanium is denk ik makkelijker en je kan eventueel testen dmv bevriezen of een backupje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bs schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:47:
Titanium is denk ik makkelijker en je kan eventueel testen dmv bevriezen of een backupje maken.
Ja dat is waar... Verwijder zelf alle meuk uit de zip vóór het flashen, vind ik wat makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Brad Pitt schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:48:
[...]

Ja dat is waar... Verwijder zelf alle meuk uit de zip vóór het flashen, vind ik wat makkelijker :P
Dat is idd wel slim... nooit aan gedacht. Neem aan dat je apps ook kan toevoegen en een soort pre install te maken zoals met Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bs schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:51:
Dat is idd wel slim... nooit aan gedacht. Neem aan dat je apps ook kan toevoegen en een soort pre install te maken zoals met Windows?
Uiteraard ;) Alles eerst van tevoren aanpassen, inclusief thema's, apps, etc. En dan flash en presto 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

hmm ff kijken, heeft dat veel impact op je accuduur gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saven schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:57:
hmm ff kijken, heeft dat veel impact op je accuduur gehad?
Die suckt gewoon, zoals met alle recente Roms als je veel met je telefoon speelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:38:
[...]

Ik zou dan doen wat mij ook vaak geadviseerd is: Fact. Reset, cache clear.
Ik heb nu via "Instellingen" "Applicatiebeheer" "Google tekst naar spraak" uitgezet, en vervolgens weer aangezet. Probleem is zo te zien opgelost. Bij het scrollen door de homescreens krijg ik nu geen gesproken meldingen meer.

EDIT: te vroeg gejuicht. Na opnieuw opstarten van de s2 is het probleem weer terug :-(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:58:
[...]

Ik heb nu via "Instellingen" "Applicatiebeheer" "Google tekst naar spraak" uitgezet, en vervolgens weer aangezet. Probleem is zo te zien opgelost. Bij het scrollen door de homescreens krijg ik nu geen gesproken meldingen meer.

EDIT: te vroeg gejuicht. Na opnieuw opstarten van de s2 is het probleem weer terug :-(
Heb je root access? (CF root bv) dan met bv Titanium Backup die Google services verwijderen... of het is ook nog Spraakopdrachten (app). Dan verwijder je die hele meuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:36:
[...]

Probeer anders, voordat je naar 4.04 flasht (sammobile, die XEN moet er gewoon bij staan, heb ik em ook vandaan) nog een factory reset te doen ofzo. Teruggaan kun je altijd nog.

Edit: zie dat je nu de Poolse rom geruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door marhalm op 02-03-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

marhalm schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:13:
[...]

Probeer anders, voordat je naar 4.04 flasht (sammobile, die XEN moet er gewoon bij staan, heb ik em ook vandaan) nog een factory reset te doen ofzo. Teruggaan kun je altijd nog.

Edit: zie dat je nu de Poolse rom geruikt.
Klopt en dat bevalt een heel stuk beter. Ben nog wel aan het testen, maar onder dikke stress gaat de accu alsnog nu 2.5x zo lang mee als matig gebruik met de NL rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:02
Sinds 4.1 heb ik maar 2u schermtijd tegenover 3u30m op ICS.

Zware bummer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Li1quid schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:39:
Sinds 4.1 heb ik maar 2u schermtijd tegenover 3u30m op ICS.

Zware bummer |:(
had ik ook, flash de poolse rom erover en probleem is weg. daarna met root overbodige zooi verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:02
n00bs schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:41:
[...]

had ik ook, flash de poolse rom erover en probleem is weg. daarna met root overbodige zooi verwijderen
atm heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rpv43xz.png

Naar wat moet ik kijken om te controleren welke regio versie ik nu heb? Naar baseband of build number?

Heb je toevallig een link naar je poolse versie? Ik krijg het via samMobile maar niet te pakken.
Ik zie nu ook net dat er sinds 28/02 een nederlandse versie verkijgbaar is. Zou die niet beter zijn?

Nog even een noob vraagje:
Als mensen zeggen 'wipe je toestel voor het flashen' bedoelen ze toch factory reset he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de update gedaan en ben op zich tevreden met het uiterlijk van nu, maar merk meteen de problemen die er zijn met het synchroniseren. Daarnaast ben ik nu dus al mijn agenda items kwijt, stamdaard altijd opgeslagen op mijn gmailaccount, zodat ik kon synchroniseren tussen telefoon, tablet en windows 8 agenda. Nu kan ik ineens op geenvan de apparaten mijn agenda items nog terug vinden. Iemand een oplossing of idee wat te doen, want ik weet het even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 18:14
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:13:
Nadat ik gisteren JB voor de 2e keer had geflasht is er vannacht in 10 uur bijna 40% verbruikt :(
terwijl er die nacht ervoor maar 5% af ging.
Heb nu de batterij er een paar minuten uit gehad en ben hem nu (uit) aan het opladen, kijken of dat helpt.
Zoniet, dan ga ik denk ik een factory reset doen.

Ik neem aan dat de beste manier van resetten via de recovery-mode is middels
"volumeknop OMHOOG, home button en powerknop"
Bij mij ging er vorige nacht na 9 uur 52% uit de battery waar ervoor op 4.0.4 dat maar 15% ofzo max was.
Niet tevreden uiteindelijk met 4.1.2 dus.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:08

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik vind de JB-roms die afgeleid zijn van de officiële Samsungs allemaal zo slecht dat ik nu toch maar ben overgestapt naar een CM-rom.
Het batterijgebruik is gewoon slechter geworden, bij welke rom dan ook. Het batterijgebruik was altijd erg goed, en dat was ook de reden dat ik nooit op CM overstapte. Nu dat toch geen issue meer is (CM is toch niet meer slechter met de batterij), heb ik maar Supernexus erop gezet. Lekker nieuw, en ik kan de Siyah-kernel weer draaien (mijn favoriet).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip:

Rom: Slim Bean (JB 4.2.2)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 25-09 20:55
Een kernel voor de HTC One S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opuske schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:49:
[...]
Bij mij ging er vorige nacht na 9 uur 52% uit de battery waar ervoor op 4.0.4 dat maar 15% ofzo max was.
Niet tevreden uiteindelijk met 4.1.2 dus.
Vannacht in dezelfde 10 uur was er 8% af, het gaat dus al beter. Ik kijk het nog een weekje aan of het zo blijft of zelfs nog beter wordt, want vooral bij gebruik merk ik dat er meer gebruikt wordt dan met 4.0.4, maar misschien wordt ook dat beter, ik blijf optimistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankson
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-04-2022
Vorige week mijn GSII in flipcase meegewassen (2 uur) in mijn broekzak. En geloof het of niet hij doet het nog steeds helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frankson schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:12:
Vorige week mijn GSII in flipcase meegewassen (2 uur) in mijn broekzak. En geloof het of niet hij doet het nog steeds helemaal perfect.
Dat is idd mogelijk met Android versie H2O <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
Wat zal'ie lekker ruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Telefoon was helemaal opgeladen, nu op 4 uur en 50 minuten standby en accu op 80%, ik heb bewust die tijd mijn telefoon niet gebruikt, dus verbruik is gewoon veels te hoog.

Op zich heb ik spijt gelijk te hebben geüpgraded naar 4.1.2.
Nu ben ik handig genoeg met pc's en laptop's zowel hardware als software matig, maar ik heb nog nooit zelf met odin bijv gewerkt om mijn telefoon terug te zetten naar 4.04.

Bij KPN hebben ze voor me toen de kpn update bagger was op het toestel 4.04 xen voor me erop gezet.
Ik denk dat ik van de week maar er weer ff naar toe ga en vragen of ze er weer 4.04 er op willen zetten.

Ik snap niet dat Samsung zoiets niet van te voren test, ik vind het wel super dat ze updates hebben verstrekt voor de S2, maar een batterij die weer sneller leeg raakt is toch wel het minste wat ik zelf wil.

Verder heb ik begrepen dat als het toestel aanstaat en je kijkt naar dat ding dat toestel blijft sluimeren die optie heb ik aanstaan, maar ik denk dat de S2 mijn gezicht niet aanstaat haha, want het scherm gaat na ingestelde tijd toch echt op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankson
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-04-2022
marhalm schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:31:
[...]

Wat zal'ie lekker ruiken :9
Ja ik had ook nog dubbel zeep gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

draaide al een tijdje Omega + wanam roms op m'n S2 maar wilde gisteren weer eens een stock rom proberen. Dus ik heb de laatste nederlandse rom gedownload I9100XENLS1 en m´n S2 helemaal leeggemaakt. Daarna m´n telefoon geflashed via Odin.
Tot vanmiddag liep alles perfect maar nu na een reboot blijft de telefoon steken op het samsung Galaxy s II logo. Met rebooten blijft ik steken hierop..
Wat moet ik doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antidote schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:25:
[...]

Een kernel voor de HTC One S?
.......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ben alleen bang dat het niet voor lang is :P Zal alvast je data maar backuppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een quote van mezelf
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:27:
Ik ben er inmiddels achter dat het een conflict met de app NoLed is. Deze app geeft als de S2 in standby is een icoontje op het scherm als er een nieuw bericht is, bij gebrek aan een verklikker led.

Heeft iemand een goed alternatief voor NoLed?

Quote van de faq van NoLed over de bug.
Q: When I pinch the home screen to add an extra page, the phone speaks to me and says "Home screen edit page open". When I go back to the main home screen it then says "Work space 1 of 2". The "TalkBack" setting is set to off. Any advice?

A: It's a bug with the newer firmwares from Samsung that affect the Galaxy series. The bug manifests when you enable any play store app in Accessibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Is dit een grap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzo2003
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 18:18
Hallo Polster e.a.,

Dank voor de onderstaande info, ik heb er denk ik zelf ook veel aan. Toch even het volgende, heb wel al wat ervaring met rooten maar voel me er niet zo zeker over, misschien wil jij (of iemand anders) even bijspringen:

Ik heb nu een geroote 4.0.4 (CF). Ik wil naar 4.1.2 stock + CF Root, dat is voldoende voor me. Ik heb Odin Pro en ook Rom Manager Premium op mij SII staan.

Bij stap 2 zie ik staan "Wipe System, data, cache en dalvik ".

Vraag 1: ben ik dan alle data van mij phone kwijt of is dat absoluut niet zo?

Bij stappen 3 en 4 zie ik verwijzingen naar de XEN Rom en "geroote kernel"

Vraag 2: XEN Rom is de stock rom van Samsung? En de geroote kernel....is die ook uit JB of...?? Tip?

Dank!!
Hans
Polster schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:54:
[...]

Ik ga er vanuit dat je de nieuwste Siyah hebt en dus geen last hebt van de brickbug.

1.) Reboot in recovery
2.) Wipe System, data, cache en dalvik of draai een Nuke script
3.) Reboot in Download mode en flash met Odin de XEN ROm welke je op Samfirmware kunt vinden.
4.) Reboot nog een keer in download mode en flash wederom met Odin een geroote kernel naar keus zoals Philz en Jeebo (stock kernel) of Siyah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee! Ik begrijp er nu trouwens niks meer van. Had toch echt geen geestverruimende middelen tot mij genomen ;) Ik had die kernel wel degelijk gedownload en op m'n Sll gezet. Ik was in de veronderstelling dat ik deze had geflashed.....niet dus zie ik nu (was er tussen neus en lippen door mee aan het klooien :X)

Link is uiteraard verwijderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Bonzo2003 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:09:
Hallo Polster e.a.,

Dank voor de onderstaande info, ik heb er denk ik zelf ook veel aan. Toch even het volgende, heb wel al wat ervaring met rooten maar voel me er niet zo zeker over, misschien wil jij (of iemand anders) even bijspringen:

Ik heb nu een geroote 4.0.4 (CF). Ik wil naar 4.1.2 stock + CF Root, dat is voldoende voor me. Ik heb Odin Pro en ook Rom Manager Premium op mij SII staan.

Bij stap 2 zie ik staan "Wipe System, data, cache en dalvik ".

Vraag 1: ben ik dan alle data van mij phone kwijt of is dat absoluut niet zo?

Bij stappen 3 en 4 zie ik verwijzingen naar de XEN Rom en "geroote kernel"

Vraag 2: XEN Rom is de stock rom van Samsung? En de geroote kernel....is die ook uit JB of...?? Tip?

Dank!!
Hans

[...]
Wat ik met Samfirmware's XEN rom bedoelde is inderdaad de NL Stock ROM. Kun je bij Samfirmware downloaden en hier is de directe link:
http://www.hotfile.com/dl..._I9100XENLS1_XEN.zip.html

Dit is dus de eche stock ROM, Kernel en Modem en hiermee krijg je geen probleem met je garantie.

Rooten is op verschillende manieren mogelijk. Zelf draai ik Philz
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1877270
Let wel even op dat je de eerste de LSD tar.md5 versie flashed met Odin en daarna de Fixed versie vanuit CWM recovery. Philz kernel is vrijwel identiek aan stock met een custom recovery en een paar kleine fixes zoals het bootloop probleem dat Samsung heeft geintroduceerd. Het is te vergelijken met de CF kernel die je nu draait. Chainfire heeft nog geen geroote CF kernel voor Jelly Bean uitgebracht dus dat is even geen goede optie.
Andere optie is rooten via Mobile Odin
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1746794

Als je geen wipe doet kun je de stock rom flashen met behoud van je data maar ik zou dat niet adviseren. Veel mensen rapporteren rare problemen als ze niet wipen dus beter even wat tijd investeren om onverklaarbare issues in de toekomst te voorkomen. Of je interne sd kaart gewist wordt durf ik even niet te zeggen maar backup ook gewoon de belangrijke data en geef het een keer een wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
ivo1969 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:08:
Telefoon was helemaal opgeladen, nu op 4 uur en 50 minuten standby en accu op 80%, ik heb bewust die tijd mijn telefoon niet gebruikt, dus verbruik is gewoon veels te hoog.

Op zich heb ik spijt gelijk te hebben geüpgraded naar 4.1.2.
Nu ben ik handig genoeg met pc's en laptop's zowel hardware als software matig, maar ik heb nog nooit zelf met odin bijv gewerkt om mijn telefoon terug te zetten naar 4.04.

Bij KPN hebben ze voor me toen de kpn update bagger was op het toestel 4.04 xen voor me erop gezet.
Ik denk dat ik van de week maar er weer ff naar toe ga en vragen of ze er weer 4.04 er op willen zetten.

Ik snap niet dat Samsung zoiets niet van te voren test, ik vind het wel super dat ze updates hebben verstrekt voor de S2, maar een batterij die weer sneller leeg raakt is toch wel het minste wat ik zelf wil.

Verder heb ik begrepen dat als het toestel aanstaat en je kijkt naar dat ding dat toestel blijft sluimeren die optie heb ik aanstaan, maar ik denk dat de S2 mijn gezicht niet aanstaat haha, want het scherm gaat na ingestelde tijd toch echt op zwart.
Heb je al even een factory-reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzo2003
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 18:18
Hallo Polster,

Dank voor je snelle reactie. Is al een stuk duidelijker geworden. Nog een paar dingen en dan ga ik ermee aan de slag:

1. Ik heb Odin Pro op mijn SII. Kan ik daarmee de Stock kernel (die van SamMobile) flashen of MOET ik per se via Odin Windows-USB-Download Mode aan de slag?
2. Je noemt bij Philz (die gebruik ik) dat ik eerst de "de LSD tar.md5 versie flashed met Odin en daarna de Fixed versie vanuit CWM recovery." Bedoel je met de LSD tar.md5 die van Philz of bedoel je daar de stock kernel (XEN-LSD)???

Thnx
Hans
Polster schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:51:
[...]

Wat ik met Samfirmware's XEN rom bedoelde is inderdaad de NL Stock ROM. Kun je bij Samfirmware downloaden en hier is de directe link:
http://www.hotfile.com/dl..._I9100XENLS1_XEN.zip.html

Dit is dus de eche stock ROM, Kernel en Modem en hiermee krijg je geen probleem met je garantie.

Rooten is op verschillende manieren mogelijk. Zelf draai ik Philz
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1877270
Let wel even op dat je de eerste de LSD tar.md5 versie flashed met Odin en daarna de Fixed versie vanuit CWM recovery. Philz kernel is vrijwel identiek aan stock met een custom recovery en een paar kleine fixes zoals het bootloop probleem dat Samsung heeft geintroduceerd. Het is te vergelijken met de CF kernel die je nu draait. Chainfire heeft nog geen geroote CF kernel voor Jelly Bean uitgebracht dus dat is even geen goede optie.
Andere optie is rooten via Mobile Odin
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1746794

Als je geen wipe doet kun je de stock rom flashen met behoud van je data maar ik zou dat niet adviseren. Veel mensen rapporteren rare problemen als ze niet wipen dus beter even wat tijd investeren om onverklaarbare issues in de toekomst te voorkomen. Of je interne sd kaart gewist wordt durf ik even niet te zeggen maar backup ook gewoon de belangrijke data en geef het een keer een wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
marhalm schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:04:
[...]

Heb je al even een factory-reset gedaan?
Nee ik heb geen factory reset gedaan, volgens helpdesk van Samsung was dat niet nodig want dat zou de update doen?

Ik had dus eerst 4.04 daarover via Kies 4.1.2 laten installeren, heeft een factory reset nu nog nut?
En factory reset is dus op deze manier: YouTube: Samsung Galaxy S2 - Hard reset (ITVraag.nl)

Ik heb via Kies een back up dus dat zit wel goed

Sorry met mobile telefoons ben ik gewoon een noob

[ Voor 4% gewijzigd door ivo1969 op 04-03-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 14:21
Op mijn KPN stock 4.04 wordt de JB update nu gewoon OTA gepusht. Ik kan de update alleen uitstellen. Niet annuleren. :?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
dirkjesdirk schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:03:
Op mijn KPN stock 4.04 wordt de JB update nu gewoon OTA gepusht. Ik kan de update alleen uitstellen. Niet annuleren. :?
Ja kan wel. Ga naar Instellingen --> Toestel Info --> Software update, vink "Automatisch bijwerken" uit. Ga daarna naar applicatiebeheer en wipe de cache en data van Software-Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
@Bonzo
- Ja het kan ook met Mobile Odin
- Eerst de ROM flashen en daarna de geroote kernel
- Als je mobile Odin gebruikt kun je ook aanvinken om de kernel gelijk te rooten. Je hoeft dan niet meer apart een kernel te flashen. Je hebt dan alleen geen custom recovery zoals CWM of TWRP.

Lees gewoon even goed de eerste paar posts op de door mij gelinkte url's. Als je de daar beschreven stappen volgt kan er weinig mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Waarom toch al die ophef? Ik (en vele anderen) draaien al een aantal maanden Samsung JB roms. En gelet op het feit dat er nagenoeg niemand 'terug' gegaan is naar oudere versies, zijn ze klaarblijkelijk toch wel goed.

Ik vermoed dat er velen zijn die niet een wipe (factory reset) gedaan hebben na de upgrade. En dit is juist wel aan te bevelen. Daarnaast moet je dus niet (indien root) apps en data gaan restoren (bijvoorbeeld met TB).

Verder valt het op JB aan te bevelen om de locatieservices, in ieder geval de bovenste twee (bepaling van locatie met gps en met wifi of mobiele data netwerken) uit te vinken.

Als je root hebt, verdient het verder aan te bevelen om alle auto starts van Maps uit te schakelen.

Tot slot is het goed om te weten dat Google Now, Smart Stay (slim sluimeren) en Smart Rotate (slim roteren/draaien) zorgen voor een drain. Google Now wil immers altijd weten waar je bent en wat je doet en de beide andere functies houden de front camera constant actief om te kunnen functioneren.

Mijn ervaringen en die van vele anderen op Samsung stock JB zijn dat je toch zeker wel 24 uur door moet kunnen komen met een schermgebruik dat varieert tussen 3,5 en 5 uur. Hierbij heb ik zelf meestal rond de 4 uur schermtijd. Ik heb dan wel altijd wifi aan (schakelt automatisch uit bij geen netwerk), m'n exchange mail staat op push van 7.00 tot 19.00 en m'n Gmail heeft heel de dag push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Polster schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:19:
@Bonzo
- Ja het kan ook met Mobile Odin
- Eerst de ROM flashen en daarna de geroote kernel
- Als je mobile Odin gebruikt kun je ook aanvinken om de kernel gelijk te rooten. Je hoeft dan niet meer apart een kernel te flashen. Je hebt dan alleen geen custom recovery zoals CWM of TWRP.

Lees gewoon even goed de eerste paar posts op de door mij gelinkte url's. Als je de daar beschreven stappen volgt kan er weinig mis gaan.
Via Sammobile heb ik officiele ROM gedownload en via Mobile ODIN geflashed, inclusief root injection, everroot, etc. Tevens wipe cache / Dalvin cache gedaan. Flash was binnen 15 minuten gedaan en meteen geroot. Klaar is kees. Ik kwam van GB 2.3.6, maar mijn energiegebruik is wel toegenomen.

Verder begon JB4.1.2 meteen via 3G Play-apps te upgraden terwijl ik geen abonnement heb. Dus voordat ik kon ingrijpen had ik 20 MB aan de broek a 2 euro/MB bij T-Mobile. Fijn he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Pe Nis schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:11:
[...]

Verder begon JB4.1.2 meteen via 3G Play-apps te upgraden terwijl ik geen abonnement heb. Dus voordat ik kon ingrijpen had ik 20 MB aan de broek a 2 euro/MB bij T-Mobile. Fijn he.
Tijdens de initiële config krijg je gewoon de mogelijkheid om te connecten met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Polster schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:21:
[...]

Tijdens de initiële config krijg je gewoon de mogelijkheid om te connecten met WiFi.
Heb ik gedaan, maar toch was toestel actief op 3G als WiFi. Anyway, als ik pech heb kan ik 40 euro dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 22:27
Ik lees dat sommige met KPN wel al een update hebben. Hoe zou het kunnen komen dat onder andere ik deze nog niet ontvang? Zowel niet met KIES als OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
SimplySimon schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:06:
Ik lees dat sommige met KPN wel al een update hebben. Hoe zou het kunnen komen dat onder andere ik deze nog niet ontvang? Zowel niet met KIES als OTA.
Ik heb de update ook nog niet (unbranded met Tele 2 als provider)... ben benieuwd hoe lang het nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 14:21
Geen idee. Ik zag em met stock KPN mobiel vrijdag op KIes. Vanochtend ook OTA.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is het nu echt onmogelijk om "stil" zonder trillen te laten zijn? Voorheen zat er nog 1 stap voor trillen, en dat is helemaal niets. Nu is trillen de minimale stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Exorcist schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:42:
Is het nu echt onmogelijk om "stil" zonder trillen te laten zijn? Voorheen zat er nog 1 stap voor trillen, en dat is helemaal niets. Nu is trillen de minimale stand.
De telefoon kan nog steeds op stil via de dropdown toggle en het power-menu. Het is inderdaad niet meer mogelijk via de volume knop wat erg irritant en onbegrijpelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Onbegrijpelijk inderdaad. Thanks, is er in ieder geval nog *iets*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zo heel wat irritatie met typen met de nieuwe keyboarden, zowel Samsung als Swype zelf. Vooral in Whatsapp enorm traag (elk beetje latency merk ik erg snel op). Echter Swype die in 4.12 voor de S2 rom zit is versie 1.x, die ik had op 4.04 was 3.x. Ik heb dus nu Swype uit mijn backup gehaald en teruggezet... en lag problemen zijn weg. Snap echt niet wat Samsung heeft lopen klooien met deze Rom en vraag me af of er nog meer oudere meuk op staat. En of dit enkel bij de S2 rom is en of de test versie van maanden geleden dit ook heeft (wat vreemd genoeg hoor ik daar van vrienden geen klachten over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
n00bs schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:13:
Zo heel wat irritatie met typen met de nieuwe keyboarden, zowel Samsung als Swype zelf. Vooral in Whatsapp enorm traag (elk beetje latency merk ik erg snel op). Echter Swype die in 4.12 voor de S2 rom zit is versie 1.x, die ik had op 4.04 was 3.x. Ik heb dus nu Swype uit mijn backup gehaald en teruggezet... en lag problemen zijn weg. Snap echt niet wat Samsung heeft lopen klooien met deze Rom en vraag me af of er nog meer oudere meuk op staat. En of dit enkel bij de S2 rom is en of de test versie van maanden geleden dit ook heeft (wat vreemd genoeg hoor ik daar van vrienden geen klachten over).
Ik vermoed dat de meesten die Custom ROMs gebruiken, ook custom keyboards gebruiken (Swiftkey, Touchpal, Swipe beta, Android tobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Polster schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:47:
[...]

De telefoon kan nog steeds op stil via de dropdown toggle en het power-menu. Het is inderdaad niet meer mogelijk via de volume knop wat erg irritant en onbegrijpelijk is.
Hangt er een beetje vanaf welke rom je draait. Ik draai zelf nu Resurrection en daar kan het wel gewoon. Maar Samsung base roms die ik heb gedraaid konden dat niet nee. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 23-09 11:38
l3art schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:59:
[...]

Hangt er een beetje vanaf welke rom je draait. Ik draai zelf nu Resurrection en daar kan het wel gewoon. Maar Samsung base roms die ik heb gedraaid konden dat niet nee. Zonde.
Welke resurrection draai jij? Ik draai zelf 3.1.1, welke redelijk stabiel is, ongeveer 1 crash/reboot per week. Jammer dat de development van deze rom is gestopt.

Heeft er iemand nog aanraders voor nieuwe roms? Liefst op CM gebaseerd, met een BLN optie, ik kan op XDA door de bomen het bos niet meer zien. Er staan daar zo ontzettend veel roms op.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Laatst online: 05:26
Ik gebruik de app Simple Sound Profile Widget hiervoor, ook niet ideaal inderdaad maar beter dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mitashi schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:12:
Ik gebruik de app Simple Sound Profile Widget hiervoor, ook niet ideaal inderdaad maar beter dan niks.
Profile Scheduler is nog wat uitgebreider... ik vind dat zelf ideaal :) omdat je alle settings in je tel zowat kan aanpassen voor elk moment van de dag maar ook switchen tussen die profielen vanuit je taskbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Strider schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:04:
[...]

Welke resurrection draai jij? Ik draai zelf 3.1.1, welke redelijk stabiel is, ongeveer 1 crash/reboot per week. Jammer dat de development van deze rom is gestopt.

Heeft er iemand nog aanraders voor nieuwe roms? Liefst op CM gebaseerd, met een BLN optie, ik kan op XDA door de bomen het bos niet meer zien. Er staan daar zo ontzettend veel roms op.
Ik draai zelf de laatste 3.1.3 nog geen dingen tegen gekomen die bij mij niet werken. USB tether gebruik ik bijvoorbeeld toch niet. Hij is bij mij sowieso stabiel en met DorimanX 7.45 en dan extreme battery profile is hij ook nog lekker energie zuinig (1% per uur op mobiel data)

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar Revolt, ongeveer hetzelfde idee als Resurrection maar dan wel eentje die geüpdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Strider schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:04:
Je hebt gestructureerde websites, je hebt wat minder gestructureerde fora en je hebt de complete chaos die XDA-developers heet. Fucking hell wat moet je daar graven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Morzzz schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:27:
[...]

Je hebt gestructureerde websites, je hebt wat minder gestructureerde fora en je hebt de complete chaos die XDA-developers heet. Fucking hell wat moet je daar graven...
Valt toch wel mee, overal staan stickies met overzichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 17:38
Morzzz schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:27:
[...]

I couldn't agree more... :/ En die stickies staan de helft van de tijd de andere stickies/developers ook nog 'ns af te kraken.

Nee, ik heb daar een tijdje rondgesnuffeld, maar ik kom er echt niet uit op XDA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 23-09 11:38
l3art schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:20:
[...]

Ik draai zelf de laatste 3.1.3 nog geen dingen tegen gekomen die bij mij niet werken. USB tether gebruik ik bijvoorbeeld toch niet. Hij is bij mij sowieso stabiel en met DorimanX 7.45 en dan extreme battery profile is hij ook nog lekker energie zuinig (1% per uur op mobiel data)

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar Revolt, ongeveer hetzelfde idee als Resurrection maar dan wel eentje die geüpdate wordt.
Revolt heb ik vroeger ook wel eens geprobeerd, maar ik vond hem veel minder stabiel dan de Ressurection. Misschien toch maar weer eens proberen. Ik las op xda dat er heel veel problemen met 3.13 waren.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nou ik ben ze eigenlijk nog niet echt tegen gekomen. Zo wel kan ik altijd nog een andere installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
ivo1969 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:10:
[...]

Nee ik heb geen factory reset gedaan, volgens helpdesk van Samsung was dat niet nodig want dat zou de update doen?

Ik had dus eerst 4.04 daarover via Kies 4.1.2 laten installeren, heeft een factory reset nu nog nut?
En factory reset is dus op deze manier: YouTube: Samsung Galaxy S2 - Hard reset (ITVraag.nl)

Ik heb via Kies een back up dus dat zit wel goed

Sorry met mobile telefoons ben ik gewoon een noob
De echte ROM-experts (ben ik ook niet hoor) raden altijd een factory-reset aan als je een nieuwe firmware flasht. Dit kan vreemde problemen tegengaan of een battery-drain. Ik denk dat als je niet tevreden bent dat je dat dan wel zou kunnen proberen. Ben met je eens dat het een vreselijk tyfuswerk is :X
Pagina: 1 ... 105 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.