Mooi, dan wil ik deze XEN versie voor JB 4.1.2 ook met Mobile Odin doen. Hoe zit het met brick-bug en JB? Ik zit nog op GB 2.3.6. Dat zou geen kwaad kunnen als het goed is. Alleen ICS v4.0.4. is ruk.antidote schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:06:
[...]
De JB leak en de Spaanse versie heb ik met Mobile Odin geïnstalleerd. Die selecteert zelf de velden en met de everroot optie heb je meteen root zonder een kernel te hoeven flashen.
Geen idee eigenlijk hoe het in de officiele kernels met de brickbug staat... Alle custom kernels hebben m verholpen...Pe Nis schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:39:
[...]
Mooi, dan wil ik deze XEN versie voor JB 4.1.2 ook met Mobile Odin doen. Hoe zit het met brick-bug en JB? Ik zit nog op GB 2.3.6. Dat zou geen kwaad kunnen als het goed is. Alleen ICS v4.0.4. is ruk.
Welke kernel is er eigenlijk met de XEN LPD meegeleverd?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
n.v.m
[ Voor 97% gewijzigd door Ari Gold op 28-02-2013 15:51 ]
Full Wipe == Factory Reset?AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:35:
En ik zie veel nut om juist wél die full wipe te doen. Je verandert namelijk van base. Dus bij eventuele klachten moet je niet hier zijn
Full Wipe = Factory reset, format data, format cache, format dalvik cache, format /system
en het liefst ook nog een kernel cleaning script draaien, maar als je van Samsung base naar Samsung base gaat is dat niet echt nodig denk ik.
Als je SlimRom goed wil laten draaien, installeer de Siyah V5 vsync kernel van MCM er overheen. Bij mij draait ie lekker soepel zo. Over batterij leven kan ik nog niet veel zeggen, was afgelopen week in het buitenland en had dus data verbindingen uitstaan, maar hij werkt wel soepel en heb geen problemen ervaren met WiFi. WiFi wordt overigens via de kernel geregeld en is niet ROM gerelateerd. De standaard kernel van SlimRom is afkomstig van CyanogenMod.koelkast schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:34:
Ik had SlimRom 1.0 erop staan, en -wat heerlijk- zoveel informatie op het scherm door een hoge dpi! Maar.... ik vond hem behoorlijk schokkerig en hij crashte bij o.a. instellingen geregeld (Wifi instellingen vooral).
Dus... heb hem weer opnieuw geflasht, deze keer met Wanamlite 14.3. Wat een schrik! Die oude clowneske interface, zo weinig info tegelijk op het scherm door lage dpi, al loopt hij wel heel erg lekker smooth. Dat wordt nogal wat aanpassen dan
Iemand die Wanamlite 14.3 aangepast heeft naar hogere dpi? Thema's heb ik al langs zien komen, daar ga ik eens mee prutsen.
En... is SlimRom er ook in een 4.1.1 of 4.1.2 variant? Zoja, werkt die wel soepeler / beter?
De Siyah v5 vsync kan je hier downloaden: http://sourceforge.net/pr...sfs-20130217.zip/download
ok nog nooit gedaan, maar heb de laatste tijd veel crashes met mijn stock 4.04 rom (met root)Sakete schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:01:
[...]
Full Wipe = Factory reset, format data, format cache, format dalvik cache, format /system
en het liefst ook nog een kernel cleaning script draaien, maar als je van Samsung base naar Samsung base gaat is dat niet echt nodig denk ik.
Ik lees hier dit (maar heb geen CWM)
What to do dus met een stock rom?Full Wipe
Boot into CWM recovery (with power off, hold VOL-UP+HOME+POWER) (in that order) Release keys as soon as the screen shows anything.
Wipe Data/factory reset
Wipe Cache
Wipe Dalvik-Cache
Wipe Battery Stats
Format /system
Alternatively, you can just run my GS2 ROM Nuke script
Neither of the above wipe methods wipes your internal card (/sdcard) as far as your personal files are concerned. GS2ROMNuke will wipe old application data off the internal SD Card so that your next ROM can start afresh after restoring your apps.
I think a factory format might wipe the /sdcard, but i'm not totally sure.
Factory Format: dial *2767*3855# ONLY USE AS LAST RESORT. AS SOON AS YOU PRESS THE "#" KEY, THERE'S NO GOING BACK!!!!!
(Personally I dont think wiping battery stats does anything whatsoever due to the nature of the GS2's fuel chip, but feel free to do it for completeness. I don't bother personally)
After this, you are in a position to flash your new ROM. Once flashed, here are the steps I perform.
Note: These steps are not a complete list of what you all should do, as everyone is different with differing applications and needs, but at least it should give you a starting point
Opties die ik heb:
Wipe Data/factory reset
Wipe Cache
Dalvik Cache via Titanium Backup.
Formatten staat overal dat je juist niet moet doen...
[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 28-02-2013 16:12 ]
Update staat er nu op.
Waar ik nog wat moeite mee heb , zijn de "tabbladen" onder de knop applicaties.
Ik wil op het 1e scherm, mijn meeste gebruikte applicaties zetten.
Hoe doe ik dat?
Waar ik nog wat moeite mee heb , zijn de "tabbladen" onder de knop applicaties.
Ik wil op het 1e scherm, mijn meeste gebruikte applicaties zetten.
Hoe doe ik dat?
Verwijderd
Ik zie net dat *#1234# een CSC unknown geeft.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:51:
[...]
Ik heb alleen een "wipe cache partition" gedaan, herstart in Odin-mode en JB geflasht wat helemaal goed ging, heb zelfs QWERTY behouden![]()
Verder moet ik nog afwachten wat betreft batterijduur e.d.
Morgen weet ik meer.
*#272*imei#* reageert helaas niet, of ik doe iets fout.
Maar heb gelukkig wel QWERTY, en alle apps werken gewoon nog.
vind het nieuwe swype toetsenbord iets minder
zinloze post, zonder onderbouwing hebben we hier niks aan
zinloze post, zonder onderbouwing hebben we hier niks aan
[ Voor 43% gewijzigd door 13art op 01-03-2013 08:01 ]
Ohnee gaan we weer, same problem als met die vorige ROM?Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:11:
[...]
Ik zie net dat *#1234# een CSC unknown geeft.
*#272*imei#* reageert helaas niet, of ik doe iets fout.
Maar heb gelukkig wel QWERTY, en alle apps werken gewoon nog.
Misschien dan toch fac. reset proberen? ik heb geen idee wat wel en niet verstandig is
doe in elk geval een wipe data/factory reset en een wipe cache. formatten is alleen gevaarlijk als je de verkeerde mappen format. je wil bijvoorbeeld je /efs map NIET formatten, want dan doet je telefoon het niet meer (daar wordt o.a. je IMEI nummer opgeslagen).n00bs schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:09:
[...]
ok nog nooit gedaan, maar heb de laatste tijd veel crashes met mijn stock 4.04 rom (met root)
Ik lees hier dit (maar heb geen CWM)
[...]
What to do dus met een stock rom?
Opties die ik heb:
Wipe Data/factory reset
Wipe Cache
Dalvik Cache via Titanium Backup.
Formatten staat overal dat je juist niet moet doen...
Waar zie je die opties overigens staan? ben je in recovery mode? meestal als je root hebt op een stockrom dan krijg je er een recovery mode bij, maar ik weet dus niet hoe jij dat geregeld hebt.
home button + vol up + power... dus default manier.Sakete schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:17:
[...]
doe in elk geval een wipe data/factory reset en een wipe cache. formatten is alleen gevaarlijk als je de verkeerde mappen format. je wil bijvoorbeeld je /efs map NIET formatten, want dan doet je telefoon het niet meer (daar wordt o.a. je IMEI nummer opgeslagen).
Waar zie je die opties overigens staan? ben je in recovery mode? meestal als je root hebt op een stockrom dan krijg je er een recovery mode bij, maar ik weet dus niet hoe jij dat geregeld hebt.
Heb SuperUser voor root dus niks spannends en geen extra opties. Die EFS folder heb ik ooit gebackupt vanwege IMEI ja
doe dan in elk geval een wipe data/factory reset en een wipe cache. Dan kom je al een heel end en is mijn inziens het minimale wat je moet doen als je van samsung base naar samsung base gaat.
Hou er dus rekening mee dat hiermee wel al je apps en data wist. Dus doe evt. eerst een backup van alles dat je wil bewaren. denk ook aan je wifi access points, je call logs, je smsjes (dat is allemaal system data en kan je weer restoren na afloop m.b.v. titanium backup pro). Daar waar mogelijk is het wel altijd beter om een app gewoon opnieuw te installeren vanuit de Play store dan hem te restoren vanuit Titanium. Dan heb je de hoogste garantie dat ie het perfect doet, zeker als je naar een nieuwere android versie gaat.
Hou er dus rekening mee dat hiermee wel al je apps en data wist. Dus doe evt. eerst een backup van alles dat je wil bewaren. denk ook aan je wifi access points, je call logs, je smsjes (dat is allemaal system data en kan je weer restoren na afloop m.b.v. titanium backup pro). Daar waar mogelijk is het wel altijd beter om een app gewoon opnieuw te installeren vanuit de Play store dan hem te restoren vanuit Titanium. Dan heb je de hoogste garantie dat ie het perfect doet, zeker als je naar een nieuwere android versie gaat.
Bedankt voor de tips.
Werkt PhilZ-cwm6 v4.64 with CWM 6.0.2.8 based recovery voor root op deze XEN ROM? Zo ja, welke moet je dan hebben, XWLSE of XWLSD?
Werkt PhilZ-cwm6 v4.64 with CWM 6.0.2.8 based recovery voor root op deze XEN ROM? Zo ja, welke moet je dan hebben, XWLSE of XWLSD?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Je moet de LSD hebben (de PDA van de XEN ROM is I9100XWLSD).jelmervos schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:30:
Bedankt voor de tips.
[ Voor 0% gewijzigd door Sakete op 28-02-2013 16:37 . Reden: typo ]
Ah, logisch, dank.Sakete schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:37:
[...]
Je moet de LSD hebben (de PDA van de XEN ROM is I9100XWLSD).
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Iemand een idee waarom ik met *#272*imei#* onder JB de "product code" niet te zien krijg, er gebeurt gewoon niets. Met 4.0.4 werkte dit wel, heeft het te maken met nieuwe beveiligings instellingen of zo?
Heb de I9100XWLSD_I9100XXLS8_I9100XENLS1_HOME.tar.md5 file van Sammobile omlaag getrokken. Ik wil deze met Mobile ODIN v3.65 op mijn S2 zetten en meteen root en Super SU injecteren. Ik zit nu op GB 2.3.6. Is het verstandig ook de cache en Dalvin cache te wipen? M.a.w. welke settings in Mobile Odin raden jullie aan? Alvast bedankt.
Best apart... net 2x fact. reset gedaan en wipe cache en dalvik daarna update, maar op zeker dat mn telefoon niet leeggemaakt is.. al mn audio (speech en wat ringtones) zitten er gewoon nog op. Wat een bagger
Staan die niet in een mapje op je SD dan? Wordt ook gescanned hè.n00bs schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:56:
Best apart... net 2x fact. reset gedaan en wipe cache en dalvik daarna update, maar op zeker dat mn telefoon niet leeggemaakt is.. al mn audio (speech en wat ringtones) zitten er gewoon nog op. Wat een bagger
Nickname does not reflect reality
Ik had voor de zekerheid mijn SD card eruit gehaaldBrad Pitt schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:00:
[...]
Staan die niet in een mapje op je SD dan. Worden ook gescanned hè.
Ik zie zelfs dat echt alles nog op mn geheugen aanwezig is, inc whatsapp...
[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 28-02-2013 21:05 ]
Is ook nog een "interne" SD hè.n00bs schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:01:
Ik had voor de zekerheid mijn SD card eruit gehaald
Ah zo, ik dacht dat het complete interne geheugen gewist zou worden?
Oh geen idee. Da's uiteraard zo gechecked toch?n00bs schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:05:
Ah zo, ik dacht dat het complete interne geheugen gewist zou worden?
Nee maar dit is toch vreemd als je dus een fact. reset doet, dat je in feite verwacht zo het toestel te kunnen verkopen, maar vervolgens zit alles nog in het interne geheugen... al je foto's etcBrad Pitt schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:07:
[...]
Oh geen idee. Da's uiteraard zo gechecked toch?
Factory reset doet niéts met je (interne) SD kaart (gelukkig) hè... Moet je eventueel handmatig cleanen.n00bs schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:08:
Nee maar dit is toch vreemd als je dus een fact. reset doet, dat je in feite verwacht zo het toestel te kunnen verkopen, maar vervolgens zit alles nog in het interne geheugen... al je foto's etc
Verwijderd
Niet helemaal hetzelfde probleem, want toen hadden we een QWERTZ-keyboard wat niet te wijzigen was, nu heb ik nog gewoon QWERTY en ben verder nog geen problemen tegengekomen.n00bs schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:13:
[...]
Ohnee gaan we weer, same problem als met die vorige ROM?
Misschien dan toch fac. reset proberen? ik heb geen idee wat wel en niet verstandig is
Alleen met scrollen komt hij met een flinke veeg minder ver dan met 4.0.4.
Batterij-gebruik is ook prima, afgelopen nacht in 10 uur maar 5% met wifi, mail en Gmail sync aan.
Verder ben ik wel blij dat je nu links naast de spatiebalk de , neer kan zetten, hoef ik tenminste niet meer te toggelen naar nummeriek.
Als jij erachter kan komen waarom *#272*imei#* niet werkt/reageert onder JB graag.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 09:12 ]
Ervaringen update tot nu toe... telefoon lijkt sneller warm te worden, dus zal de accu ook wel sneller leeg raken.
Resizen van een plaatje voor de achtergrond is echt extreem irritant met die rare blauwe vlakjes... snap echt niet wat het idee daarvan is, plus ik kan oude lockscreens niet meer normaal full size erop krijgen.
Irritant als je meer apps hebt die dezelfde taak kunnen uitvoeren dat je niet direct de app kan aanklikken en de actie starten, maar nog een tussenstap krijgt om dit voor altijd zo in te stellen of voor eenmaal.
Sync. menu waarbij alles in accounts uitgesplitst is, vind ik onhandig. 1 menu was overzichtigelijker. Zat me echt wezenloos te zoeken en dat heb ik nog nooit met Android gehad.
Browser is op zich verbeterd, maar gewoon te weinig ruimte om de URL balk normaal weer te geven, maar dit ligt meer aan het display formaat van de S2
Scherm overgangen ben ik niet echt kapot van, dat mag van mij gewoon zoals het was.
Apps en Widgets onder 1 knop... niet mijn keuze
Wekker + Kalender zijn sterk verbeterd. Taskbar verbeterd en je kan nu eindelijk je eigen snelkoppelingen onderin plaatsen.
Al met al... tjaaaa
ps: heb wel met CF Root een hoop ellende verwijderd en host file voor reclame zooi aangepast.
Resizen van een plaatje voor de achtergrond is echt extreem irritant met die rare blauwe vlakjes... snap echt niet wat het idee daarvan is, plus ik kan oude lockscreens niet meer normaal full size erop krijgen.
Irritant als je meer apps hebt die dezelfde taak kunnen uitvoeren dat je niet direct de app kan aanklikken en de actie starten, maar nog een tussenstap krijgt om dit voor altijd zo in te stellen of voor eenmaal.
Sync. menu waarbij alles in accounts uitgesplitst is, vind ik onhandig. 1 menu was overzichtigelijker. Zat me echt wezenloos te zoeken en dat heb ik nog nooit met Android gehad.
Browser is op zich verbeterd, maar gewoon te weinig ruimte om de URL balk normaal weer te geven, maar dit ligt meer aan het display formaat van de S2
Scherm overgangen ben ik niet echt kapot van, dat mag van mij gewoon zoals het was.
Apps en Widgets onder 1 knop... niet mijn keuze
Wekker + Kalender zijn sterk verbeterd. Taskbar verbeterd en je kan nu eindelijk je eigen snelkoppelingen onderin plaatsen.
Al met al... tjaaaa
ps: heb wel met CF Root een hoop ellende verwijderd en host file voor reclame zooi aangepast.
Verwijderd
Ik vind die nieuwe galerij-app maar niets, vorig jaar raadde iemand een andere aan die ik perfect vond maar weet de naam niet meer.
Verder zie ik in de galerij foto's met het picasa icoon terwijl ik niets met picasa doe, ik kan het als app ook niet vinden op mijn foon en die foto's ook niet verwijderen, wie weet hier een oplossing voor.
Verder zie ik in de galerij foto's met het picasa icoon terwijl ik niets met picasa doe, ik kan het als app ook niet vinden op mijn foon en die foto's ook niet verwijderen, wie weet hier een oplossing voor.
Zal QuickPic wel zijn. Snel, goed configureerbaar, topVerwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:47:
Ik vind die nieuwe galerij-app maar niets, vorig jaar raadde iemand een andere aan die ik perfect vond maar weet de naam niet meer.
Verwijderd
Ziet er goed uit, zie gelijk die picasa foto's niet meer, ook niet als ik 'hidden' aan zetBrad Pitt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:51:
[...]
Zal QuickPic wel zijn. Snel, goed configureerbaar, top
Heeft er iemand al gevonden hoe je de status bar terug zwart krijgt (zoals in 4.0.4)? Er was in het verleden hier al discussie over maar ik vind die posts niet meer terug.
Je kan /SystemUI/smali/com/android/systemui/statusbar/StatusBar.smali in SystemUI.apk editten en weer naar de telefoon pushen.RedShift schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:09:
Heeft er iemand al gevonden hoe je de status bar terug zwart krijgt (zoals in 4.0.4)? Er was in het verleden hier al discussie over maar ik vind die posts niet meer terug.
[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 01-03-2013 10:12 ]
Weet iemand waarom er auto uploads en picasa in google sync zit? je krijgt niet eens een melding om dit te disablen, valt mij dus op dat er fotos in picasa zitten die ik nooit geupload heb en dan heb je ook nog dit: http://webapps.stackexcha...t-upload-photos-on-google
Ik wil niet eens een google+ account en log er dus niet mee in, maar om op webpicasa in te loggen moet je dus met de terms akkoord gaan. Dat klinkt als een slechte deal
Iemand een oplossing?
Ik wil niet eens een google+ account en log er dus niet mee in, maar om op webpicasa in te loggen moet je dus met de terms akkoord gaan. Dat klinkt als een slechte deal
Iemand een oplossing?
Deze wel uit staan dan?n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:29:
Iemand een oplossing?
<clickable>

[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 01-03-2013 10:37 ]
Yes en picasa uploader er net uitgeknald, maar ik vind het van den zotte dat er zomaar dingen geupload worden waar nooit om gevraagd of goedkeuring voor is gegeven, zie ook die link die ik net gaf. Dat zit blijkbaar in google+ dat ik niet gebruik.
Staan die foto's dan ook meteen in een map die publiekelijk te bekijken is? Dat zou inderdaad "slordig" zijn...n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:41:
Yes en picasa uploader er net uitgeknald, maar ik vind het van den zotte dat er zomaar dingen geupload worden waar nooit om gevraagd of goedkeuring voor is gegeven, zie ook die link die ik net gaf. Dat zit blijkbaar in google+ dat ik niet gebruik.
Geen idee ik gebruik geen google+ of picasa, waren nu paar fotos van een feest, Maar heb nooit toestemming gegeven.Brad Pitt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:43:
[...]
Staan die foto's dan ook meteen in een map die publiekelijk te bekijken is? Dat zou inderdaad "slordig" zijn...
Okay... Aan de andere kant, heb al zoveel huilverhalen van mensen in mijn omgeving moeten aanhoren dat ze een x-aantal "super leuke" of "super belangrijke" foto's kwijt waren door ze niet handmatig te backuppen dat voor dat soort mensen dit best wel een nuttige feature zou zijn. Ben het echter wel met jou eens hoor...n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:49:
Geen idee ik gebruik geen google+ of picasa, waren nu paar fotos van een feest, Maar heb nooit toestemming gegeven.
Snap ik, maar die maak ik wel met een echte cameraBrad Pitt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:51:
[...]
Okay... Aan de andere kant, heb al zoveel huilverhalen van mensen in mijn omgeving moeten aanhoren dat ze een x-aantal "super leuke" of "super belangrijke" foto's kwijt waren door ze niet handmatig te backuppen dat voor dat soort mensen dit best wel een nuttige feature zou zijn. Ben het echter wel met jou eens hoor...
Verwijderd
@ n00bs
Ik neem aan dat jij ook gewoon QWERTY behouden hebt, en wat staat er bij CSC bij jou?
Ik neem aan dat jij ook gewoon QWERTY behouden hebt, en wat staat er bij CSC bij jou?
*#1234#Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:24:
@ n00bs
CSC: I9100XENLS1
hoe lang gaat jouw accu mee? bij mij lijkt die tot nu toe 2x sneller leeg te gaan.
Weet iemand trouwens waar de wallpapers staan? ben mijn telefoon aan het opruimen en kom in de gallerij 2x een folder wallpaper tegen die ik niet kan editten... (die nieuwe gallerij sucks best redelijk). Ik kom allemaal wallpapers tegen die dubbel staan en dus gewoon opgeruimd kunnen worden.
[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 01-03-2013 11:58 ]
Verwijderd
Bij jou is dat dus wel goed gegaan, mazzelaarn00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:57:
[...]
*#1234#
hoe lang gaat jouw accu mee? bij mij lijkt die tot nu toe 2x sneller leeg te gaan.
Weet iemand trouwens waar de wallpapers staan? ben mijn telefoon aan het opruimen en kom in de gallerij 2x een folder wallpaper tegen die ik niet kan editten... (die nieuwe gallerij sucks best redelijk). Ik kom allemaal wallpapers tegen die dubbel staan en dus gewoon opgeruimd kunnen worden.
Batterij-gebruik is ook prima, afgelopen nacht in 10 uur maar 5% met wifi, mail en Gmail sync aan.
Verder ben ik wel blij dat je nu links naast de spatiebalk de , neer kan zetten, hoef ik tenminste niet meer te toggelen naar nummeriek.
Ben hem nu voor het eerst helemaal vol aan het laden, kijken of hij nog steeds 3 dagen mee kan.
Werkt/reageert *#272*imei#* bij jou?
Als je opnieuw in recovery mode gaat wat zie je dan mbt je CSC?Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:07:
[...]
Bij jou is dat dus wel goed gegaan, mazzelaar![]()
Ben hem nu voor het eerst helemaal vol aan het laden, kijken of hij nog steeds 3 dagen mee kan.
Werkt/reageert *#272*imei#* bij jou?
Verwijderd
Er staat;n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:17:
[...]
Als je opnieuw in recovery mode gaat wat zie je dan mbt je CSC?
Appling Multy CSC
Applied the CSC-code XEN
Succesfully applied multy CSC
Dan zou je CSC dus erin moeten staan..Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:28:
[...]
Er staat;
Appling Multy CSC
Applied the CSC-code XEN
Succesfully applied multy CSC
En als je de ROM opnieuw flasht?
Welke Odin versie gebruik jij?
[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 01-03-2013 12:38 ]
Verwijderd
Niet te geloven, opnieuw geflasht en idd CSC: I9100XENLS1n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:34:
[...]
En als je de ROM opnieuw flasht?
Welke Odin versie gebruik jij?
Ik wist dat een 2e keer flashen kon helpen maar had er totaal niet aan gedacht, thanks voor de reminder
Odin 1.85
mooiVerwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:16:
[...]
Niet te geloven, opnieuw geflasht en idd CSC: I9100XENLS1
Ik wist dat een 2e keer flashen kon helpen maar had er totaal niet aan gedacht, thanks voor de reminder
Odin 1.85
Als ik jou was zou ik CF Root verkrijgen en alle overbodige meuk eraf donderen
Sinds ik de stock JB firmware draai heb ik regelmatig last van een hangende WiFi verbinding... Even WiFi uit/aan toggelen helpt dan...
Meer mensen met dit probleem?
Dit had k juist in 4.0.3. Lijkt alleen wel bij mij alsof de accu minder lang meegaat. Meer mensen hier ervaring mee?Morzzz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:33:
Sinds ik de stock JB firmware draai heb ik regelmatig last van een hangende WiFi verbinding... Even WiFi uit/aan toggelen helpt dan...
Bekend euvel ja. Knappe jongen die het met een paar klikjes weet op te lossenSaven schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:41:
Lijkt alleen wel bij mij alsof de accu minder lang meegaat. Meer mensen hier ervaring mee?
Na een flash met Odin (en dus een handmatige factory reset) zijn alle caches en dergelijken leeg. Hierdoor staan de batterystats ook op 0. In het begin (maar toch zeker met 24 uur) moet je verbetering gaan zien en gaat de batterij weer langer mee.n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:57:
[...]
*#1234#
Wat overigens ook goed helpt bij batterij verbruik LBE Security Master, kreeg de tip daarvoor via een ander topic alhier via iemand en sindsdien gebruik ik dit geweldige programma. Je kan met deze app bijvoorbeeld ook instellen welke applicaties opstarten bij het booten e.d. Schakel daar een aantal uit en het verbruik zal ook verbeteren, althans, bij mij wel. Voorwaarde is wel dat je telefoon rooted is. Overigens is er wel meer mogelijk met deze app dan alleen wat ik hier noem, de rest is denk ik niet te bespreken hier.
Verwijderd
Heb 3.07 gevonden en begrijp dat hij ook prima werkt met onze S2, want er staat "Odin3_v3.07_SGSIII"n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:24:
[...]
mooiik weet niet of het aan Odin ligt, maar ik gebruik 3.07 (te downloaden via XDA).
Als ik jou was zou ik CF Root verkrijgen en alle overbodige meuk eraf donderenheb net mijn battery stats gewipt en dalvik weer opgeschoond. Is kijken hoe de accu het nu uithoudt.
Heb geen zin in rootten, iig bedankt.
Is niet erg, battery stats wipen op een i9100 is zo zinloos als het maar zijn kan
Ja in 30 minuten met scherm uit, 4% eraf... ik word hier echt gek van. Met 4.04 had ik dit niet.Brad Pitt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:50:
[...]
Is niet erg, battery stats wipen op een i9100 is zo zinloos als het maar zijn kan
wlan_rx_wake zorgt voor veel wake locks en l2_hsic
[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 01-03-2013 14:57 ]
Gewoon geduld hebben, dat komt echt vanzelf. Ik heb nu regelmatig dat als ik om 7u 10 de telefoon van het stroom haalt en ik om 17u 45 thuis ben slechts 11% verbruikt.
Met licht verbruik
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2013 15:01 ]
Verwijderd
Afgelopen nacht in 10 uur 5% gebruikt (met JB).n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:56:
[...]
Ja in 30 minuten met scherm uit, 4% eraf... ik word hier echt gek van. Met 4.04 had ik dit niet.
wlan_rx_wake zorgt voor veel wake locks en l2_hsic
Hier even mijn ervaring voor de mensen die nog informatie zoeken over het overstappen.
Toen de FOP jelly bean uit kwam had ik die over mijn stock 4.0.4 XEN heen gezet. Toen was er een hard reset nodig omdat m'n telefoon niet helemaal stabiel was, favorieten in m'n Google account wilde bijvoorbeeld niet syncen.
Zojuist de XEN 4.2.1 update erover gezet met Odin. Ik heb het *#1234# verhaal gedaan zoals hier eerder is uitgelegd en daar geeft'ie netjes aan dat ik de XEN release draai:
PDA: I9100XWLSD
PHONE: I9100XXLS8
Build Info: Thu Jan 31 14:30:29 KST 2013
Apps optimaliseren is automatisch al overgeslagen, net als de intro wizard van Android. Hij werkt dus weer 1 op 1 verder waar die gebleven was
Edit: Voor de mensen waarbij de batterij snel leegloopt, ga hiervoor naar [Google Maps > Instellingen > Locatie-instellingen > Locatie melden]. Zet daar het locatie melden uit, dan zijn je wake locks ook weg.
Toen de FOP jelly bean uit kwam had ik die over mijn stock 4.0.4 XEN heen gezet. Toen was er een hard reset nodig omdat m'n telefoon niet helemaal stabiel was, favorieten in m'n Google account wilde bijvoorbeeld niet syncen.
Zojuist de XEN 4.2.1 update erover gezet met Odin. Ik heb het *#1234# verhaal gedaan zoals hier eerder is uitgelegd en daar geeft'ie netjes aan dat ik de XEN release draai:
PDA: I9100XWLSD
PHONE: I9100XXLS8
Build Info: Thu Jan 31 14:30:29 KST 2013
Apps optimaliseren is automatisch al overgeslagen, net als de intro wizard van Android. Hij werkt dus weer 1 op 1 verder waar die gebleven was
Edit: Voor de mensen waarbij de batterij snel leegloopt, ga hiervoor naar [Google Maps > Instellingen > Locatie-instellingen > Locatie melden]. Zet daar het locatie melden uit, dan zijn je wake locks ook weg.
[ Voor 12% gewijzigd door FeareX op 01-03-2013 15:02 ]
Canon EOS R | Olympus OM-1
Daarom heb ik geen zin om te updaten. Ik moet via Odin updaten, want Kies herkent de telefoon niet (niets helpt: deïnstalleren, installeren, usb drivers eraf en erop etc). Maar met al die horrorverhalen over de batterij kijk ik eerst de kat nog wel uit de boom. Ook omdat je dan eigenlijk een full wipe moet doen en dus een backup moet maken. Nu is daar Carbon voor voor non-rooted telefoons, maar die vertrouw ik niet. Backups verschijnen niet op SD-kaart en de backup naar de PC is maar een paar KB groot...
Ik heb zoveel shit op mijn telefoon staan dat ik echt extreem tegen alles opnieuw instellen op zie.
Ik heb zoveel shit op mijn telefoon staan dat ik echt extreem tegen alles opnieuw instellen op zie.
hier gaat dus ook in een half uurtje zo'n 4 a 5% er af terwijl ik 2 keer een whatsapp berichtje stuur.Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:59:
[...]
Afgelopen nacht in 10 uur 5% gebruikt (met JB).
erg vervelend
Ik heb fast dormacy uitgezet, *#9900# volgens mij had ik dat in 4.04 ook gedaan.Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:59:
[...]
Afgelopen nacht in 10 uur 5% gebruikt (met JB).
l2_hsic high usage:
Try this...
1. Ensure that you are on GSM only... Settings > More settings > Mobile networks > Network mode
2. Ensure that you have Fast Dormancy disabled.
3. Power off phone and remove sim card.
4. Reboot phone without sim for a few minutes.
5. Power off and re-insert sim card and power up again.
6. Now go to... Settings > More settings > Mobile networks > Network operators
7. Let the screen populate with all the available carriers.
8. Select a carrier that is not your own. You will be told, after trying to connect, not allowed.
9. Repeat this with one or two other non carriers.
10. Finally, select your own carrier, Automatic, and reconnect your phone again.
Leave it for a few hours, overnight preferably, and see if it helps.
[ Voor 61% gewijzigd door n00bs op 01-03-2013 15:14 ]
Die was ik nog even vergeten, zojuist uitgezet: dat werkt dus ook weer in Alliance ROM v7.01!
Dat maakt niet uit, drain gaat gestaag door daarna.n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:02:
Ik heb fast dormacy uitgezet, *#9900# volgens mij had ik dat in 4.04 ook gedaan.

Terwijl het scherm in totaal misschien 5 minuten heeft aangestaan, en een halve minuut gebeld.
En ook nog terwijl ik de laagste helderheid heb ingesteld die mogelijk is
Dan is het verstandig om even BetterBatteryStats te installeren als je het tot op de bodem wilt uitzoeken.
Daar komt toch niks zinnigs uit... Ik gok dingen als l2_hsic die hoog staan en waar je niets aan kan doenCptChaos schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:17:
Dan is het verstandig om even BetterBatteryStats te installeren als je het tot op de bodem wilt uitzoeken.
Ik draai nu nog een stock 4.0.4 XEN S2, als ik nu 4.1.2. met root wil dan begrijp ik dat ik het volgende moet doen
1) backup
2) instaleer cwm met odin
3) vind een gerootte 4.1.2 als zip en zit deze op de telefoon
4) herstart met cwm om dit te instaleren
Is er ergens waar je gewoon een gerootte stock samsung 4.1.2 XEN kan downloaden?
1) backup
Is er ergens waar je gewoon een gerootte stock samsung 4.1.2 XEN kan downloaden?
Kortom: niet upaten dus als tip als je nog iets van de sowieso al slechte batterij over wil houden
Mijn voorkeur zou stap 2 en 3 omdraaien, maar dat maakt niet zo veel uit, verder zit je goed.it0 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:20:
Ik draai nu nog een stock 4.0.4 XEN S2, als ik nu 4.1.2. met root wil dan begrijp ik dat ik het volgende moet doen
1) backup
De ROM is net uit, even geduld.Is er ergens waar je gewoon een gerootte stock samsung 4.1.2 XEN kan downloaden?
Té kort door de bocht, niet iedereen heeft er last van. Ik draai zelf een custom ROM (Alliance ROM 7.01) en heb geen batterij drain.marhalm schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:21:
Kortom: niet upaten dus als tip als je nog iets van de sowieso al slechte batterij over wil houden
[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2013 15:28 ]
Hoe lang draai jij al 4.1.2 dan? Neem aan dat je XEN hebt? Moet je telefoon niet gewoon nog een beetje inwerken?Brad Pitt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:20:
[...]
Daar komt toch niks zinnigs uit... Ik gok dingen als l2_hsic die hoog staan en waar je niets aan kan doen
Al tijden. Niet de Rom die hier wordt besproken maar die gaat echt geen magische veranderingen introduceren.marhalm schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:32:
Hoe lang draai jij al 4.1.2 dan?
Ben benieuwd wanneer het op de FP verschijnt dat JB voor SGS2 uit is...
Dus bij jou is je accu ook minder al die maanden tov 4.04? want dan zie ik niet veel nut om 4.04 te houden, vind de meeste opties sowieso een achteruitgang.Brad Pitt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:35:
[...]
Al tijden. Niet de Rom die hier wordt besproken maar die gaat echt geen magische veranderingen introduceren.
Nu ga ik vast domme vragen stellen, maar je hebt een wipe gedaan? Van voren af aan begonnen om het zo maar te zeggen?Brad Pitt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:35:
[...]
Al tijden. Niet de Rom die hier wordt besproken maar die gaat echt geen magische veranderingen introduceren.
Zo ja, dan is JB dus gewoon kut voor de batterij
Jezus wat verschrikkelijk slecht van die accu drain. Misschien toch maar die dikke accu kopen. Maar daar zijn natuurlijk weer geen goedkope rubbere/siliconen cases voor.
Al ben ik benieuwd of die dikkere accu veel verschil gaat maken
Al ben ik benieuwd of die dikkere accu veel verschil gaat maken
[ Voor 16% gewijzigd door Saven op 01-03-2013 15:39 ]
"Meer dan eens" zullen we maar zeggen danmarhalm schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:38:
Nu ga ik vast domme vragen stellen, maar je hebt een wipe gedaan? Van voren af aan begonnen om het zo maar te zeggen?
Jawel hoor, SGP heeft/had een hoesje waar die makkelijk in kon, heb zelf de witte genomen toen.Saven schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:38:
Jezus wat verschrikkelijk slecht van die accu drain. Misschien toch maar die dikke accu kopen. Maar daar zijn natuurlijk weer geen goedkope rubbere/siliconen cases voor.
Oh wacht, moest goedkoop zijn lees ik nu, welnu dat was deze helaas dan weer niet
Voordeel van deze cover was wel weer dat 'ie ook nog steeds in zijn mooie dockje paste erna.
Niet veel, komt een procent of 20 accutijd bij.Al ben ik benieuwd of die dikkere accu veel verschil gaat maken
[ Voor 60% gewijzigd door Brad Pitt op 01-03-2013 15:43 ]
Daarom gaf ik al aan dat het waarschijnlijk een domme vraag zou zijnBrad Pitt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:39:
[...]
"Meer dan eens" zullen we maar zeggen danFlash wel vaker iets hoor
Jammerdebammer van 4.1.2. Twijfel heel erg om te updaten. Wellicht blijf ik wel op 4.04.
Ik persoonlijk als ik geen crashes opeens had met 4.04 emn dit nu wetend zou ik dus never nooit niet updatenmarhalm schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:40:
[...]
Daarom gaf ik al aan dat het waarschijnlijk een domme vraag zou zijn
Jammerdebammer van 4.1.2. Twijfel heel erg om te updaten. Wellicht blijf ik wel op 4.04.
Heb dus wel vage dingen: vreemde halve vastlopers, meestal in browser (stock en chrome) en als ik links in apps wil openen en de link wordt in een andere app geopend (bv youtube of chrome) dan vallen alle verbindingen weg. Dan moet ik wachten totdat wifi of 3g weer is opgestart en kan op refreshen. Maar wel goede batterylife.n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:42:
[...]
Ik persoonlijk als ik geen crashes opeens had met 4.04 emn dit nu wetend zou ik dus never nooit niet updatenen ik kijk het een paar dagen aan, maar anders ga ik dus vrolijk terug naar 4.04 of probeer ik de Poolse 4.12 rom nog eerst (die is nieuwer)
Bovendien hik ik er erg tegenaan om een jaar van data/apps/saves/wachtwoorden etc te verliezen omdat ik geen root he en geen backup kan maken. Dan is er wel Carbon, maar ik kan de backups niet terugvinden of ze zijn slechts 150 kb groot, dus vertouw die app niet
Edit: first world problems dus
[ Voor 3% gewijzigd door marhalm op 01-03-2013 15:46 ]
Waarom zoek je dan niet naar CF root op XDA... dan kan je alle backups maken die nodig zijn.
Toch apart dat ik die drie maanden op JB (niet CM) geen drain heb... Locatieservices en/of Google Now wellicht? Sowieso herhaal ik: als je niet hebt gewiped, mag je nergens over klagen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Zoals ik eerder al schreef, idle gaat er bij mij een 0,5% per uur af met wifi, mail en Gmail sync aan.n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:42:
[...]
Ik persoonlijk als ik geen crashes opeens had met 4.04 emn dit nu wetend zou ik dus never nooit niet updatenen ik kijk het een paar dagen aan, maar anders ga ik dus vrolijk terug naar 4.04 of probeer ik de Poolse 4.12 rom nog eerst (die is nieuwer)
Wel heb ik alle locatie-services uit staan, misschien scheelt dat wel een hoop.
Heb eigenlijk met geen enkele rom battery-drain gehad.
Accu was net vol:
1 uur en 46 minuten later: 76%
Scherm 63% (24m 33s)
Android Systeem (totaal) 22%
Dat betekent dat het display 15% heeft verbruikt van de totale usage in 24 33 (display op auto en zwarte background). Dan verbruikt het display dus nu met 4.12 37% accu per uur en dat is echt een stuk meer dan ik met 4.04 had.
Hebben jullie ook wat eigen voorbeelden?
Scherm 63% (24m 33s)
Dat betekent dat het display 15% heeft verbruikt van de totale usage in 24 33 (display op auto en zwarte background). Dan verbruikt het display dus nu met 4.12 37% accu per uur en dat is echt een stuk meer dan ik met 4.04 had.
Hebben jullie ook wat eigen voorbeelden?
[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 01-03-2013 16:11 ]
Da's bij mij ook de grootste vreter idd. Wel iets minder dan bij jou, maar dat komt denk ik omdat ik helderheid op het allerlaagste heb staann00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:09:
Accu was net vol:
Scherm 63% (24m 33s)
Met 4.04 kon ik 4 uur screentijd wel halen als ik spelletjes deed/internetten/youtube. Nu red ik bijna de helft... dus wel ontzettend vreemd.Saven schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:11:
[...]
Da's bij mij ook de grootste vreter idd. Wel iets minder dan bij jou, maar dat komt denk ik omdat ik helderheid op het allerlaagste heb staan
Verwijderd
Gaat hij wel in deep sleep eigenlijk? anders weet ik het ook niet.n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:09:
Accu was net vol:
Scherm 63% (24m 33s)
scherm bij mij heeft 43% gebruikt van het totaaln00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:12:
[...]
Met 4.04 kon ik 4 uur screentijd wel halen als ik spelletjes deed/internetten/youtube. Nu red ik bijna de helft... dus wel ontzettend vreemd.
Geen idee? Hoe kun je dat checken?Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:12:
[...]
Gaat hij wel in deep sleep eigenlijk? anders weet ik het ook niet.
Instellingen -> batterij en dan op grafiek klikken. Dan kijken bij 'wakker'.Saven schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:13:
[...]
scherm bij mij heeft 43% gebruikt van het totaal
[...]
Geen idee? Hoe kun je dat checken?
Jawel 20% van de tijd met een screen on van 15%... dus je kan stellen dat hij sowieso niet snel in deep sleep gaat. Qua services die wake locks veroorzaken... MediaScannerService, Wlan_rx_wake en ls_hsic... de rest valt mee.Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:12:
[...]
Gaat hij wel in deep sleep eigenlijk? anders weet ik het ook niet.
Verwijderd
Installeer "CPU spy" uit de playstore, dan zie je het in 1 oogopslag.Saven schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:13:
[...]
scherm bij mij heeft 43% gebruikt van het totaal
[...]
Geen idee? Hoe kun je dat checken?
Even voor mijn eigen beeldvorming: je hebt gewiped?n00bs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:15:
[...]
Jawel 20% van de tijd met een screen on van 15%... dus je kan stellen dat hij sowieso niet snel in deep sleep gaat. Qua services die wake locks veroorzaken... MediaScannerService, Wlan_rx_wake en ls_hsic... de rest valt mee.
OT: die mediascanner is wel een bekende batterijslachter, kom je overal op internet tegen. Ook al bij 4.03/4.04..
Ja die scanner is volgens mij niet uit te zetten zonder dat je telefoon niet meer normaal werkt.marhalm schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:19:
[...]
Even voor mijn eigen beeldvorming: je hebt gewiped?
OT: die mediascanner is wel een bekende batterijslachter, kom je overal op internet tegen. Ook al bij 4.03/4.04..
Ik had dalvik cache, cache partition, 2x fact. reset gedaan en daarna via Odin die Rom erop.
Interne SD niet geformat, wel handmatig overbodige meuk zover ik dat weet eraf gegooid.
Rooten en uitzettenmarhalm schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:19:
Pak dan liever cpu spy plus van xdaVerwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:17:
[...]
Installeer "CPU spy" uit de playstore, dan zie je het in 1 oogopslag.
Zie nu trouwens net dat de backup via Carbon wel gelukt is. Denk dat ik binnenkort toch maar poging waag. Neem aan dat het zo moet: wipen, flashen en daarna weer wipen?
Ik zal mezelf even quoten voor de battery drain fixFeareX schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:00:
Canon EOS R | Olympus OM-1
Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.