Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:54:
[...]

Je kan niet SpeedMod erg goed vinden en Hirox "ook niet verkeerd", aangezien ze identiek zijn. Da's alles ;)
Beetje nutteloze discussie maar met wel okay bedoelde ik de winst in accuduur die je terug krijgt voor het undervolten. Vergeleken met de winst in 4.0.4 is het niet net zo goed wel okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:59:
Beetje nutteloze discussie maar met wel okay bedoelde ik de winst in accuduur die je terug krijgt voor het undervolten.
Dat blijkt natuurlijk nergens uit maar whataver ook. Ieder zijn ding, dus >>|

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:00:
[...]

Dat blijkt natuurlijk nergens uit maar whataver ook. Ieder zijn ding, dus >>|
Oh jawel ik gebruik al heel lang dezelfde programmas voor mail twitter etc met dezelfde instellingen voor refreshen en in vergelijking tot 4.0.4 haal ik met vergelijkbaar gebruik ruim een uur minder scherm aan tijd en vaak ook minder uren standby. Dus voor mij blijkt dat daar wel degelijk uit. En dan doel ik op het verschil tussen stock en undervolt, want anders verwaarloos ik de mindere accuduur van JB zelf.

Ook als je bijvoorbeeld in dezelfde toestand het een zwart plaatje laad en het scherm ik noem maar wat een kwartier aan laat staan is er bij JB meer af van de batterij.

Misschien wat simpele tests voor de atoom wetenschappers die hier alles beter weten maar voor mij wel helder en de resultaten zie ik terug in het gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Franco10 op 23-02-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bleek niet uit jouw post, dat jij specifiek het undervolten en het batterijbesparen bedoelde van Hirox. Dá's alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Anyway tot de orde van de dag maar eens 14.3 er op flashen. Het heeft in principe dezelfde changelist als LSD maar toch maar eens de flashfinger voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:12:
Anyway tot de orde van de dag maar eens 14.3 er op flashen. Het heeft in principe dezelfde changelist als LSD maar toch maar eens de flashfinger voeden.
Ja MS1 bleek achteraf een B.S. versie te zijn, al draaide die ook prima natuurlijk. Heb 14.3 nu gestript van alle nonsens en ben hem aan het flashen. Zullen geen schokkende resultaten uit komen, maar ja, flashen moét :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:15:
[...]

Ja MS1 bleek achteraf een B.S. versie te zijn, al draaide die ook prima natuurlijk. Heb 14.3 nu gestript van alle nonsens en ben hem aan het flashen. Zullen geen schokkende resultaten uit komen, maar ja, flashen moét :P
Was op zich een blunder(tje) te noemen want Wanam deed vroegâh alles gebaseerd op changelists. Maar heeft dat nu waarsch over het hoofd gezien. Anyway wel helemaal top van die gozer want hij heeft geen S2 meer dus hij moet er extra moeite voor doen om het up to date te houden en ons nog een plezier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:22:
Anyway wel helemaal top van die gozer want hij heeft geen S2 meer dus hij moet er extra moeite voor doen om het up to date te houden en ons nog een plezier te doen.
Yup, zeker netjes. En iedereen maakt wel eens een foutje ja toch :) Zo, staat er op, eens kijken wat het is :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-02-23-13-34-17_sgs22013-02-23_13-34-44.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Hey Brad, wat is de toetsencombinatie voor zo'n screenshot waar je hele toestel op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakman schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:33:
Hey Brad, wat is de toetsencombinatie voor zo'n screenshot waar je hele toestel op staat?
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
M'n zusje had zojuist een OTA update naar 4.1.2 via Telfort. Op SamMobile staat hier nog niks over :?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yohan schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:58:
M'n zusje had zojuist een OTA update naar 4.1.2 via Telfort. Op SamMobile staat hier nog niks over :?
Die JB update zou toch niet OTA komen, ik begrijp er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakman schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:33:
Klik hier op, betaal, done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, je kan het blijkbaar zo gek niet verzinnen of er is wel een app voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:32:
Grappig, je kan het blijkbaar zo gek niet verzinnen of er is wel een app voor :)
[OT...] Vind super mooie app. Dev is ook heel behulpzaam en luistert naar alle tips.

Plus één maal kopen en je kan het gebruiken op "al" je devices, wat natuurlijk altijd kan, maar je downloadt met de app alleen de device-plaatjes van het apparaat waar je het op gebruikt en het neemt dus geen onnodige resources in. Ben erg blij mee, plus staat altijd wel leuk als je op fora af en toe iets wil posten :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tab/Screenshot_2012-12-14-10-18-35_tab10.12013-01-06_09-25-38b.png

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 23-02-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe is WanamLite inmiddels? Ik ben er weggegaan omdat die alleen nog maar Samsung stock theme had en naar mijn idee ook minder zuinig was dan eerdere versies. Is dat inmiddels ook weer verbeterd?

Momenteel draai ik Alliance ROM v7, die ook erg zuinig is en naar mijn idee ook minder zuinig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 04:00

emzed

*

Iemand ervaring met een 4.2 AOKP rom voor dagelijks gebruik? Vooral stabiliteit is belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Hmmm, net Alliance 7.01 geinstalleerd maar heb een probleem met de Play Store. Ten eerste installeerde apps zich niet vanzelf wat ik wel gewend ben van de stock Roms, maar ok. Het vervelende is dat alle apps waar ik voor heb betaald ook niet handmatig te installeren zijn. Ik krijg na download de foutmelding:
"Installeren op USB-opslag of SDkaart is mislukt". Gratis apps installeren werkt wel gewoon.
- Ik heb de externe sd-kaart verwijderd en installeer nu alles dus naar intern.
- Al meerdere malen Play cache gewiped.
- In de Custom recovery cache en Dalvik gewiped
- Fix permission gedraaid.

....maar het werkt niet. Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Back-ups terugzetten? Bijvoorbeeld van Titanium Backup?

EDIT:
Is er trouwens een nieuwere versie van Swype? Als in: nieuwer dan versie Swype v4.25.92.36347.apk? ;)
De huidige versie stottert af en toe. :(

Volgens Google iig niet...

[ Voor 67% gewijzigd door CH4OS op 23-02-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Hmm ik heb het nu opgelost door Philz Kernel te flashen omdat ik eigenlijk wilde restoren. Nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
CptChaos schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:29:
Hoe is WanamLite inmiddels? Ik ben er weggegaan omdat die alleen nog maar Samsung stock theme had en naar mijn idee ook minder zuinig was dan eerdere versies. Is dat inmiddels ook weer verbeterd?

Momenteel draai ik Alliance ROM v7, die ook erg zuinig is en naar mijn idee ook minder zuinig wordt.
Ben ik ook wel benieuwd naar of daar wat zinnigs over te zeggen is. Want draai nou NEAT die is niet bepaald zuinig. Met de standaard Philz kernel wel een stukje zuiniger dan met de HiroX kernel, maar nog altijd 10% in 8,5uur in standby waar ik bij de Slim rom eerder iets van een 0,5% per uur haalde in standby. Maar helaas had ik met die rom weer andere problemen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
WanamLite 14.3 (LSE) bevalt erg goed, met Aroma installer helemaal naar wens te installeren. Soepel, en batterij verbruik is redelijk goed. Enige wat bij niet goed werkt is format van interne SD-card.
Vraag aan Brad: op XDA heb je een screenshot geplaatst met blauwe 9-toggles i.p.v. standaard groen, is dat een thema of een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:23
Draai nu een tijdje NeatRom (LSD), maar heb last van dat Wifi constant data binnen lijkt te halen. Ik heb BBS al geinstalleerd, en daar zie ik dat het toestel moeite heeft om in deep sleep te komen. De kernel wakelock 'wlan_rx_wake" lijkt hier de boosdoener. Heeft iemand hier ook last van?

Op internet vind ik dat dit een probleem is van de router, en dit merk ik zelf ook. Thuis heb ik het probleem niet, maar op de faculteit (RUG, eduroam) heb ik dit probleem wel. Aangezien ik vaak op de faculteit ben, is dit dus best vervelend. Weet iemand wat er ik hier aan kan doen? Kan dit bijvoorbeeld opgelost worden door een andere kernel/rom? Met ICS of GB had ik hier nooit last van namelijk.

Ik heb hiervoor ook WanamLite MS1 geprobeerd (standaard kernel), maar daar had ik hetzelfde probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Perzikvrucht op 24-02-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
Polster schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:59:
Hmmm, net Alliance 7.01 geinstalleerd maar heb een probleem met de Play Store. Ten eerste installeerde apps zich niet vanzelf wat ik wel gewend ben van de stock Roms, maar ok. Het vervelende is dat alle apps waar ik voor heb betaald ook niet handmatig te installeren zijn. Ik krijg na download de foutmelding:
"Installeren op USB-opslag of SDkaart is mislukt". Gratis apps installeren werkt wel gewoon.
- Ik heb de externe sd-kaart verwijderd en installeer nu alles dus naar intern.
- Al meerdere malen Play cache gewiped.
- In de Custom recovery cache en Dalvik gewiped
- Fix permission gedraaid.

....maar het werkt niet. Nog andere suggesties?
Ja. De thread van Alliance lezen of er een search doen... Je had dan geweten dat je een andere kernel moet gebruiken. Ficeto's kernel heb je alleen nodig voor de visual mods.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Ja had gezien dat Ficeto's alleen een tijdelijke kernel is. Echter niets over Google Play problemen gezien, maar blijkbaar niet goed gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb ook de wanamlite 14.3 op mijn sgs2 maar ben nog steeds bezig uit te zoeken welke kernel er het beste bij past. Ik heb het idee dat er super weinig verschil in zit wat betreft batterijduur.
Voor de SIII is nu een 4.2.1 rom. Het gerucht is dat deze ook naar de S2 komt....
http://www.autoomobile.co...jelly-bean-news/10014593/

[ Voor 20% gewijzigd door Thombias op 24-02-2013 17:27 . Reden: herziene versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Thombias schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:21:
Ik heb ook de wanamlite 14.3 op mijn sgs2 maar ben nog steeds bezig uit te zoeken welke kernel er het beste bij past. Ik heb het idee dat er super weinig verschil in zit wat betreft batterijduur.
Ik zal je uit de droom helpen: er ís geen verschil merkbaar tussen kernels. ;)

Even een vraagje van mijn kant, heb gedaan wat ik kon, maar niets lijkt te werken:
Ik fiets af en toe en hou met Strava de routes bij, nu heb ik gisteren een wipe gedaan en versie 7.01 van Alliance ROM geïnstalleerd. Als ik nu Strava wil starten, dan krijg ik de melding dat mijn apparaat de Google Play services niet zou ondersteunen. Via Google gezocht naar een APK ervan, kreeg twee links, eentje van de Google Play store, de andere van de site zelf, die wilden mijn mailadres hebben om vervolgens de download link te mailen. Die link geopend, app geïnstalleerd, maar werkt nog steeds niet. :( Iemand een idee?

Heb ook geprobeerd om de Play Store vanuit de Alliance OTA opnieuw te installeren, maar ook dat is niet de oplossing. Andere, vergelijkbare apps zoals bijvoorbeeld Endomondo, doet het bijvoorbeeld wel.

EDIT:
Inmiddels ook de app caches van Google Play-Services en Google Services Framework, maar mocht ook niet baten.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ees
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 14:42

Ees

Ik kreeg vanochtend de 4.1.2 update (OTA) aangeboden.

Kwam in eerste instantie wel in een bootloop terecht, maar na data/cache wipe was alles prima.

Misschien relevant: mijn S2 is oorspronkelijk een Pools exemplaar. Gewoon hier gekocht, maar doosje en standaardtaal zijn Pools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakman schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:15:
Vraag aan Brad: op XDA heb je een screenshot geplaatst met blauwe 9-toggles i.p.v. standaard groen, is dat een thema of een instelling?
Thema, dat groen vind ik persoonlijk erg inconsistent doorgevoerd en niet echt mooi :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-02-25-09-27-38_sgs22013-02-25_09-27-50.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-02-25-09-28-24_sgs22013-02-25_09-28-31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Mooi thema, alleen jammer dat hij niet alle 23 toggles heeft toegevoegd. Was een kleine verrassing toen ik het geïnstalleerd had. Later wat verder lezend in het topic kwam ik het wel tegen, en ook waar de andere te verkrijgen zijn, maar goed zo handig ben ik nou ook weer niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
Brad Pitt schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:33:
[...]

Thema, dat groen vind ik persoonlijk erg inconsistent doorgevoerd en niet echt mooi :)
Thanks, ik heb inmiddels mijn S2 vermoord met Jelly Bean Style Reloaded .. geen notification bar meer, geen Systeem instellingen (app is niet geinstalleerd), geen wallpaper (ook niet in te stellen) en geen IMEI meer :?

Ga vanavond proberen hem te reanimeren, en vervolgens jouw thema proberen.

PS. mooie screenshots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56
Tweakman schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:09:
[...]

Thanks, ik heb inmiddels mijn S2 vermoord met Jelly Bean Style Reloaded .. geen notification bar meer, geen Systeem instellingen (app is niet geinstalleerd), geen wallpaper (ook niet in te stellen) en geen IMEI meer :?

PS. mooie screenshots!
Klinkt als wat overgebleven instellingen van je oude rom, waardoor systemui vastloopt. Ik zou hem gewoon nog een keer flashen, en in ieder geval een full wipe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
[...]

PS. mooie screenshots!
Dat is ook gek, want dat thema heb ik er nu ook op staan, maar bij mij doet alles het nog gewoon.
Welke versie heb je geprobeerd te installeren? Ikzelf heb de LSD versie genomen (Hmmm LSD icm genomen klinkt wel wat gek 8)7 )

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 25-02-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
l3art schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:37:
[...]

Dat is ook gek, want dat thema heb ik er nu ook op staan, maar bij mij doet alles het nog gewoon.
Welke versie heb je geprobeerd te installeren? Ikzelf heb de LSD versie genomen (Hmmm LSD icm genomen klinkt wel wat gek 8)7 )
Ik heb ook de LSD-versie, en dat werkte ook verschillende keren prima, maar vanochtend heb ik hem een paar keer gedraaid met verschillende settings (thema-achtergronden, accuweather widget, circle battery) en ineens was het game over.

Opnieuw flashen, full wipe, backup's terugzetten, keiharde reset-code, niets helpt. Vanavond proberen de EFS te herstellen en eventueel met Odin aan de slag.

Anders wordt het misschien tijd voor een nieuwe telefoon. Misschien wordt er op 14 maart wel een leuke opvolger aangekondigd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand al op zijn Nederlandse S2 de offciele poolse rom gezet en getest?
I9100XXMS1_I9100OXAMS1_XEO

En zoja, geen problemen verder inc een Qwerty keyboard (ipv QwertZ)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
wat verwijderen jullie zoal uit de wanam installer? Welke apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zou het installeren van een andere kernel kunnen helpen om de Google Play Services weer werkend te krijgen?
Ik gebruik momenteel Alliance ROM v7.01, waarbij de Google Play Services dus niet werken, althans, volgens Strava niet.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 25-02-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
justinnn schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:55:
wat verwijderen jullie zoal uit de wanam installer? Welke apps?
Ik heb echt het minimale geïnstalleerd. Eigenlijk geen extra apps mee laten installeren.

Moet trouwens zeggen dat ik Wanam tot nu toe nog niet heel energievriendelijk vindt. Draai trouwens de standaard kernel die er bij zit, maar ik verwacht geen hele grote verschillen met een andere kernel. Toch weer jammer.

[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 25-02-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
oke bedankt.

Ik doel eigenlijk op elke .apk files jullie verwijderen uit de zip.

Daarnaast snap ik ook echt niet hoe mensen .5-1% battery drain per uur halen met data geactiveerd.
bij mij is het toch x procent per uur (ook als ik slaap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
[...]

PS. mooie screenshots!
Hem hem weer aan de praat, na de zoveelste keer afwisselend een willekeurige backup terugzetten en Jelly Bean Style Reloaded draaien met totaal afwijkende opties en fix permissions kreeg ik eindelijk weer "optimaliseren 1 van 208" (was telkens "1 van 12", "1 van 14" of "1 van 16"), en was mijn IMEI weer terug. _/-\o_

Vervolgens full wipe, WanamLite 14.3 opnieuw geflashed, en het door Brad genoemde thema er overheen gezet.

Mocht je gebruik maken van Jelly Bean Style Reloaded, wees voorzichtig, het is sterk spul :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Net even de nieuwste DorimanX kernel geïnstalleerd, maar dat heeft ook niet geholpen om mijn Google Play Services probleem op te lossen. :( Iemand nog een idee, ik kom er echt niet meer uit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik zou gewoon beginnen met een hele nieuwe installatie. Volledige wipe, system format, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
l3art schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:14:
[...]

Moet trouwens zeggen dat ik Wanam tot nu toe nog niet heel energievriendelijk vindt. Draai trouwens de standaard kernel die er bij zit, maar ik verwacht geen hele grote verschillen met een andere kernel. Toch weer jammer.
ROMs zijn dan ook niet de manier om batterij te sparen. Dat hangt alleen maar af van schermgebruik, syncen van bepaalde apps en in mindere mate de kernel. Mijn ervaring is dat Ondemand en Pegasusq de meest batterij vriendelijke kernels zijn waarbij je niet op prestaties inlevert. Gebruik ze bij voorkeur met NOOP / SIO of ROW scheduler.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik had SlimRom 1.0 erop staan, en -wat heerlijk- zoveel informatie op het scherm door een hoge dpi! Maar.... ik vond hem behoorlijk schokkerig en hij crashte bij o.a. instellingen geregeld (Wifi instellingen vooral).
Dus... heb hem weer opnieuw geflasht, deze keer met Wanamlite 14.3. Wat een schrik! Die oude clowneske interface, zo weinig info tegelijk op het scherm door lage dpi, al loopt hij wel heel erg lekker smooth. Dat wordt nogal wat aanpassen dan :(

Iemand die Wanamlite 14.3 aangepast heeft naar hogere dpi? Thema's heb ik al langs zien komen, daar ga ik eens mee prutsen.

En... is SlimRom er ook in een 4.1.1 of 4.1.2 variant? Zoja, werkt die wel soepeler / beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:18
Sinds zondag Neatrom 4.3 Lite draaiend. Na bijna 17 uur op 20% met 3u32m aan schermtijd. Nooit eerder gehad, wel nice dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
koelkast schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:34:
I
Dus... heb hem weer opnieuw geflasht, deze keer met Wanamlite 14.3. Wat een schrik! Die oude clowneske interface, zo weinig info tegelijk op het scherm door lage dpi, al loopt hij wel heel erg lekker smooth. Dat wordt nogal wat aanpassen dan :(

Iemand die Wanamlite 14.3 aangepast heeft naar hogere dpi? Thema's heb ik al langs zien komen, daar ga ik eens mee prutsen.
Xposed settings met Xposed App Settings module ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:43:
[...]

Xposed settings met Xposed App Settings module ;)
Hé, heb jij een manier gevonden om je statusbar een lagere dpi te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ari Gold schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:44:
[...]

Hé, heb jij een manier gevonden om je statusbar een lagere dpi te geven?
Gewoon met dpi changer je hele ROM een lagere dpi geven en de apps die niet compatible zijn met Xposed op de normale dpi laten lopen, lijkt me?

Zelf heb ik alleen een paar apps die ik prettiger vind op een lagere dpi (email, gmail en messaging) gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:50:
[...]

Gewoon met dpi changer je hele ROM een lagere dpi geven en de apps die niet compatible zijn met Xposed op de normale dpi laten lopen, lijkt me?

Zelf heb ik alleen een paar apps die ik prettiger vind op een lagere dpi (email, gmail en messaging) gezet.
Ja, die kan ik dus niet vinden. Heb bijna op alles de dpi veranderd. Voor mn homescreen heb ik gewoon maar de dpi van Nova Launcher aangepast. Lockscreen was me ook gelukt alleen stonden de icoontjes niet meer in het midden. De apps die een lagere dpi moeten hebben, heb ik al aangepast. Dat is goed gelukt.

Alleen de setting voor hele rom vind ik dus niet. Wat heb jij aangepast of weet je dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
DPI Changer heb ik in het verleden nog wel eens gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ari Gold schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:55:
[...]
Alleen de setting voor hele rom vind ik dus niet.
Build.prop aanpassen werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:57:
DPI Changer heb ik in het verleden nog wel eens gebruikt.
"Sorry, your version of android os is not supported".
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:57:
[...]

Build.prop aanpassen werkt ook niet?
Staat niet in het lijstje. Of bedoel je op een andere manier dan Xposed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ari Gold schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:04:
[...]
Staat niet in het lijstje. Of bedoel je op een andere manier dan Xposed?
Ja, gewoon de good old manuele manier door build.prop aan te passen in /system, op deze manier:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/1361870008_picsay-1361870008_sgs22013-02-26_10-13-32.png
Na een reboot heb je in dit geval dus 200dpi en dat ziet er dan zo uit (allemaal clickable):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-02-26-10-04-06_sgs22013-02-26_10-04-39s.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-02-26-10-05-20_sgs22013-02-26_10-05-29s.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-02-26-10-06-18_sgs22013-02-26_10-06-28s.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-02-26-10-07-49_sgs22013-02-26_10-08-04s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:18:
[...]

Ja, gewoon de good old manuele manier door build.prop aan te passen in /system, op deze manier:
[afbeelding]
Na een reboot heb je in dit geval dus 200dpi en dat ziet er dan zo uit (allemaal clickable):

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Thanks man, even proberen zo. Ik ga voor de 160. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ari Gold schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:24:
Thanks man, even proberen zo. Ik ga voor de 160. :)
Jij bent jonger dan ik, hebt betere ogen of een combinatie van beiden :(

8) Gewoon een beetje experimenteren ja. Bepaalde stock apps wel weer op 240dpi zetten erna hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:25:
[...]

Jij bent jonger dan ik, hebt betere ogen of een combinatie van beiden :(

8) Gewoon een beetje experimenteren ja. Bepaalde stock apps wel weer op 240dpi zetten erna hè...
Beide. 8)

Shiiitt, 1 voor 1 aanpassen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had hier eigenlijk moeten stoppen met lezen c.q. reageren, jah! ;)
Shiiitt, 1 voor 1 aanpassen? :/
Nee, gewoon diegenen die erna niet meer werken, zoals dialer, contacten, browser. Of alternatieve apps daarvoor gebruiken. Vind persoonlijk bijv. de Samsung telefoon app initieel te traag opstarten, gebruik daarvoor Exdialer. Die is sneller, heeft meer opties en is gewoon multi-dpi compatible. Dus kijken welke apps erna een force close melding geven en die (paar) dingen even weer op 240 dpi zetten. Eenmaal klaar, hop Nandroid, oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 08:56:
[...]

ROMs zijn dan ook niet de manier om batterij te sparen. Dat hangt alleen maar af van schermgebruik, syncen van bepaalde apps en in mindere mate de kernel. Mijn ervaring is dat Ondemand en Pegasusq de meest batterij vriendelijke kernels zijn waarbij je niet op prestaties inlevert. Gebruik ze bij voorkeur met NOOP / SIO of ROW scheduler.
Dat hoeft per definitie niet zo te zijn natuurlijk. Ik heb zat roms gedraaid die zuiniger waren dan NEAT en Wanam die ik nu draai. Maar vaak is er altijd wel iets aan een rom wat niet bevalt, waardoor je toch weer door gaat naar iets anders. Maar tot op heden heb ik JB nog niet heel erg energie zuinig gevonden. Ja SlimBean, maar daar had ik weer genoeg andere problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:21:
[...]
Dat hoeft per definitie niet zo te zijn natuurlijk. Ik heb zat roms gedraaid die zuiniger waren dan NEAT en Wanam die ik nu draai.
Dan zal het een andere base geweest zijn...

CM10.1 Rom X = gelijk qua accuduur aan CM10.1 Rom Y, met dezelfde kernel/apps.
Samsung based Rom X = gelijk qua accuduur aan Samsung based Rom Y, met dezelfde kernel/apps.

CM10.1 Rom X kan heel andere accuduur hebben dan Samsung based Rom Y echter.

Kernel, governor en achtergrond-dingen bepalen voornamelijk de accuduur, niet persé de Rom op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:34:
[...]

Dan zal het een andere base geweest zijn...

CM10.1 Rom X = gelijk qua accuduur aan CM10.1 Rom Y, met dezelfde kernel/apps.
Samsung based Rom X = gelijk qua accuduur aan Samsung based Rom Y, met dezelfde kernel/apps.

CM10.1 Rom X kan heel andere accuduur hebben dan Samsung based Rom Y echter.

Kernel, governor en achtergrond-dingen bepalen voornamelijk de accuduur, niet persé de Rom op zich.
Bovendien kan je nooit 2 ROM's met elkaar vergelijken, of je moet 2x precies hetzelfde doen....

Ik gebruik nu Wanamlite 14.3 met eengepast dpi (200).
Wat ook erg prettig is, dat je in Wanam de gesprekken weer kunt opnemen. Wel geregeld gebruikt toen ik eerder op Wanam zat.
Ik heb die alternatieve dialer gebruikt, nu nog een fatsoenlijke sms -app :)

[ Voor 17% gewijzigd door koelkast op 26-02-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat is helemaal waar je kan ze nooit echt 1 op 1 vergelijken. Al moet ik zeggen dat ik op alle roms van de laatste tijd, dezelfde apps, dezelfde launcher gebruik, maar inderdaad kernels ed zijn weer anders. Maar voor mij pakken de JB Samsung base roms in ieder geval, wat betreft energie zuinigheid, niet heel gunstig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:05:
Maar voor mij pakken de JB Samsung base roms in ieder geval, wat betreft energie zuinigheid, niet heel gunstig uit.
Oh maar dáár ben ik het wel helemaal mee eens hoor :P Oh well, als je maar een dag haalt, en dat lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maakt bij mij totaal niet uit met welke rom. Een (werk)dag is altijd haalbaar. Je hebt er toch geen drol aan als je toestel het tot de 2e dag ergens in de ochtend volhoudt. Opladen zal dan toch echt 's nachts of de avond ervoor moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

l3art schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 07:55:
Ik zou gewoon beginnen met een hele nieuwe installatie. Volledige wipe, system format, etc.
Nja je zou niet verwachten dat zoiets de oplossing moet zijn; ik had voordat ik AllianceROM 7.01 installeerde al een wipe gedaan. Nu net nogmaals gewiped en letterlijk álles gecleared, en nu werkt het inderdaad wel, vreemd toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Lekker, word ik net gebeld, freezed mn scherm gewoon. Kon ook niet unlocken of uit doen. Na een tijdje ging ie vanzelf uit. Wil ik 'm aandoen blijft 'ie hangen bij Samsung logo. Pff, the fuck man....terug naar Paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
CptChaos schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:47:
[...]
Nja je zou niet verwachten dat zoiets de oplossing moet zijn; ik had voordat ik AllianceROM 7.01 installeerde al een wipe gedaan. Nu net nogmaals gewiped en letterlijk álles gecleared, en nu werkt het inderdaad wel, vreemd toch? :?
Wat volgens mij veel mensen niet doen (deed ik tot voor kort ook niet) was /system formatteren. Vermoed dat dit nog wel eens voor problemen kan zorgen als je dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 04:00

emzed

*

Brad Pitt schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:18:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Netjes, netjes! Dit maakt dat een Samsung based ROM er wel strak uit ziet. Als er weer wat ruimte komt in mijn werk/vrije tijd verhouding ga ik hiermee eens experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:32
CptChaos schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:25:
Net even de nieuwste DorimanX kernel geïnstalleerd, maar dat heeft ook niet geholpen om mijn Google Play Services probleem op te lossen. :( Iemand nog een idee, ik kom er echt niet meer uit nu.
Bij mij start hij niet op met de nieuwe DorimanX, terug naar 7.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Is het nou echt zo dat bij 4.12 alles opnieuw geformat en gepartioneerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
n00bs schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:27:
Is het nou echt zo dat bij 4.12 alles opnieuw geformat en gepartioneerd wordt?
Nee. Al is een full wipe wel aan te bevelen omdat je van base verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:38

PBP

Is bij CM 10.1 die bug dat je 112 niet kan bellen opgelost? Ik las dat 1 iemand hier wel gemeld had dat het opgelost word maar kan het ergens anders niet terug vinden. Moet er wel zeker van zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

PBP schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:16:
Is bij CM 10.1 die bug dat je 112 niet kan bellen opgelost? Ik las dat 1 iemand hier wel gemeld had dat het opgelost word maar kan het ergens anders niet terug vinden. Moet er wel zeker van zijn :P
Ja, sinds 7 feb: http://review.cyanogenmod.org/#/c/31560/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:27:
[...]
Nee. Al is een full wipe wel aan te bevelen omdat je van base verandert.
Dus wat hier staat klopt niet 'meer'?
http://www.sammobile.com/...elly-bean-update-details/
Of hier;
nieuws: Jelly Bean-update voor Galaxy S II komt waarschijnlijk in februari

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik heb nooit een .pit file hoeven flashen en toch draai ik 4.1.2. Dus het lijkt me dat die informatie niet juist is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:06:
[...]
Ik heb nooit een .pit file hoeven flashen en toch draai ik 4.1.2. Dus het lijkt me dat die informatie niet juist is :)
Dat zal dan ook de reden zijn dat sommigen hier hem zelfs OTA aangeboden kregen, toch wel vreemd dat die site's die "achterhaalde" foutieve tekst/info niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:23
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:37:
[...]

Had hier eigenlijk moeten stoppen met lezen c.q. reageren, jah! ;)

[...]

Nee, gewoon diegenen die erna niet meer werken, zoals dialer, contacten, browser. Of alternatieve apps daarvoor gebruiken. Vind persoonlijk bijv. de Samsung telefoon app initieel te traag opstarten, gebruik daarvoor Exdialer. Die is sneller, heeft meer opties en is gewoon multi-dpi compatible. Dus kijken welke apps erna een force close melding geven en die (paar) dingen even weer op 240 dpi zetten. Eenmaal klaar, hop Nandroid, oOo
Hoe stel je de stock apps weer in op 240dpi? Voor de dialer en contacten heb ik een alternatieve app, maar de browser van Samsung vind ik best fijn en wil ik dus behouden.

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 27-02-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:00:
Hoe stel je de stock apps weer in op 240dpi? Voor de dialer en contacten heb ik een alternatieve app, maar de browser van Samsung vind ik best fijn en wil ik dus behouden.
Met die Xposed app:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-02-27-16-15-33_sgs22013-02-27_16-17-10s.png
<clickable>

• koelkast
  • Niet online
Het nadeel van af en toe flashen is dat je bestandssysteem zo vervuild raakt. Zo heb ik alle mappen van apps op de interne sd-kaart nog staan.
Daarom zou ik mijn toestel een keer écht grondig opnieuw willen installeren. Ik zie wel allerlei guides hoe je android mappen via CWM kunt verwijderen, maar ook reacties dat er dingen misgaan etc. Ik doe nu een wipe, format van /data, maar heb steeds de app mappen weer terug.

Nu mijn vraag: heeft er iemand een overzicht/guide van het opschonen van onze GS2? Wat is de volgorde bij het flashen zeg maar? Welke mappen kan ik verwijderen met CWM en hoe?

• AllSeeyinEye
Heel simpel.
Backup alles wat je wil bewaren naar ext SD.
Delete de hele map /Android (staat de data in van de meeste apps, inclusief de cache van de verschillende galerij versies die je wellicht gebruikt hebt)
Format /system
Format /data
Installeer ROM
Klaar.

[ Voor 49% gewijzigd door AllSeeyinEye op 28-02-2013 10:16 ]

• koelkast
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:14:
Heel simpel.
Delete de hele map /Android (staat de data in van de meeste apps, inclusief de cache van de verschillende galerij versies die je wellicht gebruikt hebt)
Format /system
Format /data
Installeer ROM
Klaar.
Dankje! Hiermee verwijder ik dus niet teveel? CWM verwijder ik dus niet? Ben bang dat ik straks een baksteen heb :)

• AllSeeyinEye
format /system en /data doe je vanuit CWM, he ;)

• koelkast
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:14:
Heel simpel.
Format /system
Format /data
Installeer ROM
Klaar.
Oh, en die map deleten, kan dat ook vanuit CWM of moet dat vanuit een file explorer binnen Android?

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:38

PBP

De Nederlandse Jellybean XEN versie is uitgerold.

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ah, goed nieuws.

Ik wil een S2 compleet opnieuw installeren met deze firmware. Apps+data mogen er allemaal af, behalve de inhoud van de SD card. Ik begrijp dat dit makkelijk via Odin kan, maar welke velden gebruik ik dan, PIT/PDA/PHONE/CSC?

En wat is een makkelijke manier om daarna alleen root toegang te krijgen? Andere recovery en kernel liever niet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• antidote
  • Laatst online: 22:08
jelmervos schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:48:
[...]

Ah, goed nieuws.

Ik wil een S2 compleet opnieuw installeren met deze firmware. Apps+data mogen er allemaal af, behalve de inhoud van de SD card. Ik begrijp dat dit makkelijk via Odin kan, maar welke velden gebruik ik dan, PIT/PDA/PHONE/CSC?

En wat is een makkelijke manier om daarna alleen root toegang te krijgen? Andere recovery en kernel liever niet.
De JB leak en de Spaanse versie heb ik met Mobile Odin geïnstalleerd. Die selecteert zelf de velden en met de everroot optie heb je meteen root zonder een kernel te hoeven flashen.

• koelkast
  • Niet online
Wat is eigenlijk de Unlimited MultiView Control in het Aroma installatiescherm van Wanamlite? Het gaat over de Lengendk95 MVC App, maar daar vind ik weinig zinnigs op met Google.

Verwijderd

Eindelijk, ben hem nu aan het sponzen, nog een half uurtje en gooi hem er gelijk op, ben erg benieuwd.

• Qosmic
  • Laatst online: 20:09
ook via kies?

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, zag hem toevallig net op sammobile, wou het hier melden, maar was dus al bekend :)

Doen jullie allemaal een factory reset en zoja wat nog meer (Odin)

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Tats! OTA had ik nog niks, maar via Kies nu aan het upgraden! :)

Edit: Great success!

[ Voor 18% gewijzigd door Morzzz op 28-02-2013 14:51 ]

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
Aan het updaten via Kies.

Fingers crossed!

• Qosmic
  • Laatst online: 20:09
ota doet ie het niet. Zal vanavond even via Kies proberen.
Hoe kan het dat als ze melden dat hij via OTA aangeboden wordt, ik nooit een update via OTA kan binnenhalen?

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:37:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, zag hem toevallig net op sammobile, wou het hier melden, maar was dus al bekend :)
Doen jullie allemaal een factory reset en zoja wat nog meer (Odin)
Ik heb alleen een "wipe cache partition" gedaan, herstart in Odin-mode en JB geflasht wat helemaal goed ging, heb zelfs QWERTY behouden _/-\o_
Verder moet ik nog afwachten wat betreft batterijduur e.d.
Morgen weet ik meer.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik blijf het vaag vinden, ik weet zeker dat Samsung had gemeld dat het geheugen opnieuw geformat en gepartioneerd zou worden?

Als dat niet gebeurt, zie ik weinig nut om een factory reset te doen... dat kan altijd als t nog niet goed werkt.

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:55:
Ik blijf het vaag vinden, ik weet zeker dat Samsung had gemeld dat het geheugen opnieuw geformat en gepartioneerd zou worden?

Als dat niet gebeurt, zie ik weinig nut om een factory reset te doen... dat kan altijd als t nog niet goed werkt.
Het duurde bij mij minder dan 5 min, dus idd geen herformat wat ik net als jij erg vreemd vind na alle berichtgeving erover.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
Update heeft tijdens het process connectie-problemen.
Batterij-procedure al een keer moeten doen. En nu poging 2....forza kies...

• AllSeeyinEye
En ik zie veel nut om juist wél die full wipe te doen. Je verandert namelijk van base. Dus bij eventuele klachten moet je niet hier zijn :)

Pagina: 1 ... 103 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.