• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:22
Bedankt voor de tips! Ik kwam net wel in Download Mode. Ik ben nu dus nu stock firmware aan het downloaden, zodat ik kan kijken of het me lukt om via Odin een nieuwe rom te flashen. Ik ben al weer een tijdje uit het flashen dus ik moet me op een aantal dingen weer opnieuw inlezen. Ik download momenteel de Spaanse I9100XWLS8.

EDIT:

Zojuist geflashed, maar nog steeds een boot loop :( (orginele firmware : Spaanse I9100XWLS8)

Nu ben ik dus ook sowieso mijn Root verloren, dus CWM?

Ik denk dat het dus reparatie center wordt?

[ Voor 23% gewijzigd door Gruijters op 14-02-2013 16:18 ]

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Is er voor een noob ook nog uit te komen hoe je je GSII update naar JB of zeggen jullie "niet aan beginnen"?

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Scavy schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:09:
Is er voor een noob ook nog uit te komen hoe je je GSII update naar JB of zeggen jullie "niet aan beginnen"?
Ja, wachten tot hij OTA beschikbaar is.
Standaard zal je foon zelf vragen als hij moet updaten op dat moment.

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
bandidoloco schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:28:
[...]

De JB update komt dus niet OTA. Je moet je telefoon aansluiten op je PC en via Kies checken voor updates.

De reden is dat er een herpartitionering plaats moet vinden voor deze update en dat kan dan niet OTA.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
Sakete schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:23:
[...]

De JB update komt dus niet OTA. Je moet je telefoon aansluiten op je PC en via Kies checken voor updates.

De reden is dat er een herpartitionering plaats moet vinden voor deze update en dat kan dan niet OTA.
Onzin. Hij gebruikt alleen ook de /preload map met symlinks, maar doet niets partitioneren.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Sakete schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:41:
[...]. Maar, de versie van CM10 die ik gebruikte had een bug waarbij je geen noodoproep kon doen, het nummer werd niet herkend (en tja, het is en blijft een telefoon dus ik wil er wel mee kunnen bellen, zeker een noodroep mocht de noodzaak er zijn)
De noodoproep bug is nu opgelost in alle versie van CM!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:22
Mijn Galaxy is zojuist officieel overleden. Gaat nu niet eens meer aan, in de oplader ook geen teken van enkel leven. Ik baal alleen dat ik nog wat foto's op de interne SD kaart heb staan. Ik denk dat er geen mogelijkheid meer is om hier nog iets van af te krijgen?

• AllSeeyinEye
Gruijters schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:06:
Mijn Galaxy is zojuist officieel overleden. Gaat nu niet eens meer aan, in de oplader ook geen teken van enkel leven. Ik baal alleen dat ik nog wat foto's op de interne SD kaart heb staan. Ik denk dat er geen mogelijkheid meer is om hier nog iets van af te krijgen?
Daarom heb ik al mijn foto's in Picasa. Evt kan je daar ook dropbox voor gebruiken. Bij je volgende toestel dan...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:19:
[...]
Daarom heb ik al mijn foto's in Picasa. Evt kan je daar ook dropbox voor gebruiken. Bij je volgende toestel dan...
Het enige wat ik bij Google als backup heb zijn mijn contacten, foto's e.d. sla ik op de ext-SD op.
Google hoeft niet alles van mij te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:38:
[...]

Het enige wat ik bij Google als backup heb zijn mijn contacten, foto's e.d. sla ik op de ext-SD op.
Google hoeft niet alles van mij te hebben ;)
Google heeft geen rechten mijn foto's te gebruiken en alle albums staan prive. Voor mij is dit een acceptabele manier om goedkoop een online backup te houden (naast een backup op telefoon, pc en externe HD. Ik heb een uitbreiding voor mijn Google storage van voor de wijzigingen, dus betaal nog geen 5 US dollar per jaar voor 20 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 06:03
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met exchange icm HI?

Sinds gistermorgen krijg ik geen e-mail meer binnen via push/exchange account (werkt tot gisteren goed). Terwijl 't bij een klasgenoot wel nog gewoon werkt. Ook krijg ik geen e-mail meer verstuurd via het exchange account.
Heb 't account al eens verwijdert, maar krijg 't via 3g dus niet meer opnieuw ingesteld omdat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden. Wanneer ik het opnieuw instel via WI-FI gaat dit wel gewoon en werkt 't perfect.

Ik gebruik overigens AllianceRom 6.1 icm Jeebo kernel 1.3.b

Iemand tips/ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exterminator schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:45:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met exchange icm HI?

Sinds gistermorgen krijg ik geen e-mail meer binnen via push/exchange account (werkt tot gisteren goed). Terwijl 't bij een klasgenoot wel nog gewoon werkt. Ook krijg ik geen e-mail meer verstuurd via het exchange account.
Heb 't account al eens verwijdert, maar krijg 't via 3g dus niet meer opnieuw ingesteld omdat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden. Wanneer ik het opnieuw instel via WI-FI gaat dit wel gewoon en werkt 't perfect.

Ik gebruik overigens AllianceRom 6.1 icm Jeebo kernel 1.3.b

Iemand tips/ideeen?
Ik gebruik geen exchange, maar zou het niet te maken kunnen hebben met de Apple iOS 6.1 bug, een aantal exchange-servers hebben de toegang voor iOS 6.1 afgesloten of beperkt toegankelijk gemaakt. Misschien staan de filters iets te ruim afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:57:
[...]

Ik gebruik geen exchange, maar zou het niet te maken kunnen hebben met de Apple iOS 6.1 bug, een aantal exchange-servers hebben de toegang voor iOS 6.1 afgesloten of beperkt toegankelijk gemaakt. Misschien staan de filters iets te ruim afgesteld.
Hoe verklaar je het wi-fi verhaal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exterminator schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:13:
[...]
Hoe verklaar je het wi-fi verhaal dan?
Geen idee, het was zomaar een gedachtengang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:23:
[...]

Geen idee, het was zomaar een gedachtengang.
Heb inderdaad 2 dagen terug een e-mail ontvangen dat zaken geblokkeerd waren mbt jouw gedachtengang. Zou erg toevallig zijn dan.... Ik heb eens gemailed naar de ict servicedesk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Exterminator op 15-02-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Israel kan nu ook genieten van JB:
GT-I9100 - Israel (Orange/Partner)
PDA: I9100JHLS4
CSC: I9100PTRLS2
Version: 4.1.2
Date: 2013-01-29
Regions:
(bron)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 15-02-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
Is al bekend wanneer de update voor GS2 voor NL beschikbaar is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:24:
Is al bekend wanneer de update voor GS2 voor NL beschikbaar is??
Morgen <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 25-09 20:46
Is morgen inderdaad de officiële datum, of is dat nog hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:28:
[...]
Is morgen inderdaad de officiële datum, of is dat nog hopen?
Vraag het eens aan Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

Sakete schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:23:
[...]

Eerst informeren, dan reageren. Ik had trouwens 3 posts eerder vermeld dat ik de JB update op mijn Franse S2 al had ontvangen...

edit: ik zie nu pas dat je er zelf nog op gereageerd hebt, wel dat moet dus ergens een misopvatting zijn, een roddel op een geruchtensite die voor officïeel werd aannomen ofzo, het is dus niet het geval :)

[ Voor 18% gewijzigd door bandidoloco op 15-02-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

Sakete schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:11:
[...]

Kan zijn dat je een wakelock hebt van een bepaald proces. Sommige roms hebben ook een mediascanner bug. Draai je BetterBatteryStats? Daar kan je het probleem opsporen.
Die heb ik dus niet, en ik zie dat het betalend is en heb geen kredietkaart.
Mijn collega heeft trouwens hetzelfde probleem, batterij 's ochtends uit de lader en hij haalt de avond niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 21:49
bandidoloco schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:48:
[...]

Die heb ik dus niet, en ik zie dat het betalend is en heb geen kredietkaart.
Mijn collega heeft trouwens hetzelfde probleem, batterij 's ochtends uit de lader en hij haalt de avond niet...
Je kan het ook gratis sideloaden met de apk die de developer via XDA verspreidt. Kun je ook gelijk lezen hoe je de app moet interpreteren.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
@bandidoloco: BBS kun je ook -onbetaald- downloaden uit de thread op XDA van de developer. Edit: te langzaam getypt!
Met de Samsung JB had ik zelf ook de ervaring dat in idle de batterij te hard leeg ging. Ik heb me er niet verder in verdiept, maar volgens mij is in dit topic wel e.e.a. erover te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door antidote op 15-02-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
bandidoloco schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:28:
[...]

Je had ook kunnen zeggen: "probeer de volgende link eens"
http://www.androidpit.com...alaxy-s2-download-it-here

Is mij iig met die handleiding gelukt en 4.1.2 draait als een zonnetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 19:20
Ik heb de spaanse JB stock rom uit Scavy's post van sammobile gedownload en 3 dagen gedraaid, en ik haalde net 7-8 uur accuduur voor ik opnieuw moest opladen.

Na via Odin de stock ICS erop gezet te hebben haal ik bij matig gebruik makkelijk 2 dagen. Er zit dus een behoorlijke batterydrain in die spaanse JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
De drain in JB zit in de location services. Zet die alle drie uit en 30 uur bij matig gebruik zo'n makkelijk haalbaar. (matig is zo'n 2 tot 3 uur schermtijd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:39

TRaSH

koffie ?

bandidoloco schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:48:
[...]

....en ik zie dat het betalend is en heb geen kredietkaart.
...
pre-paid credit card net zoiets als die itunes kaarten.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Zelf draai ik Revolt JB 3.1 met DorimanX 7.47 en heb sinds de update naar custom JB enorme last van drains, spontaan uitvallen van mijn telefoon (oa bij Spotify en camera gebruik), na uitvallen alleen maar kunnen rebooten aan de oplader en dan een drop van 20-30% in batterij te hebben. Hiervoor JellyBam 4.0, 4.1 en 5.0 gebruikt, maar was niet veel beter. Ik kwam overigens van Checkrom GingerBread 2.3.6.

Nu komt het: vandaag eens batterij geruild met mijn vrouw en geen enkel probleem meer. Mijn batterij in haar telefoon doet het ook gewoon normaal. Iemand enig idee? Lijkt me geen hardware probleem toch? Dan zou zij ook problemen hebben. Zij zit overigens op stock Gingerbread 2.3.3.

Nu doe ik 6u41min en heb nog 68% over. Heb ook meteen maar BetterBatteryStats geinstalleerd om te kijken of er meer te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Richub schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 08:55:
Ik heb de spaanse JB stock rom uit Scavy's post van sammobile gedownload en 3 dagen gedraaid, en ik haalde net 7-8 uur accuduur voor ik opnieuw moest opladen.

Na via Odin de stock ICS erop gezet te hebben haal ik bij matig gebruik makkelijk 2 dagen. Er zit dus een behoorlijke batterydrain in die spaanse JB.
Die drain zit er bij mij niet in, draai nu 24 uur en batterij heeft nog 39%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:25
Draai nu ook een dag CM10.1, mooie rom hoor maar inderdaad hier en daar wel wat traag.
Denk dat ik nog maar even verder ga zoeken of gewoon weer terug ga naar Sensation ROM en dan maar ICS, die is tot nu toe wel het meest energie vriendelijk op mijn toestel gebleken.

Kan iemand Revolt 3.2 ergens uppen voor me? De links zijn offline gehaald en volgens FB gaat het nog wel even duren voordat de nieuwe versie 4.0 er is.

[ Voor 115% gewijzigd door 13art op 16-02-2013 19:29 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:32
Ik ben nog steeds blij met m'n slimrom.
Ik lees hierboven geklaag over drain ed.
... Bij mijn gebruik heb ik toch echt bij slimrom de beste resultaten en meest stabiele rom. (icm met de nieuwste dorimax kenel).

Ik snap niet dat voor de i9100 de slimrom zo slecht bekend is, het af moet leggen tegen mijn mening, minder goede en minder gebruiksvriendelijkere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb ook een tijdje jellybam gedraaid, dat draaide an sich prima, maar toen ik met de gladheid vorige maand iemand een been zag breken bij een val van de fiets en ik 112 wilde bellen kreeg ik een 'onbekend nummer' melding.
Ik kon hoe dan ook geen 112 bellen. :X

Bij een check op XDA bleek dit een bekende bug in redelijk veel roms te zijn. Dat was het moment dat ik terug ging naar stock. Dan maar iets minder snappy, maar als ik 112 moet bellen wil ik dat ook kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Links for SlimBean werken op dit moment ook weer even niet. Dat schiet niet op met het downloaden van een andere rom.

edit:
slimbean kan weer gedownload worden :)

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 16-02-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
maurits82 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:46:
...Ik snap niet dat voor de i9100 de slimrom zo slecht bekend is, het af moet leggen tegen mijn mening, minder goede en minder gebruiksvriendelijkere roms.
Ik moet toegeven dat ik deze rom ook niet kende. Via Google en XDA zag ik dat dit een AOSP rom is. Ik neem aan dat er wat functionaliteit toegevoegd en aangepast is, maar in de basis is deze rom dan toch hetzelfde als CM of andere AOSP en AOPK roms?
Richub schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:35:
...
Ik kon hoe dan ook geen 112 bellen. :X

Bij een check op XDA bleek dit een bekende bug in redelijk veel roms te zijn. Dat was het moment dat ik terug ging naar stock. Dan maar iets minder snappy, maar als ik 112 moet bellen wil ik dat ook kunnen...
Inderdaad een belangrijke overweging. In CM is dit opgelost en kun je weer 112 bellen, ook met bijv. Vodafone NL. Is op XDA en hier voorbij gekomen. Of andere AOSP roms dit hebben overgenomen, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
antidote schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:56:
[...]

Ik moet toegeven dat ik deze rom ook niet kende. Via Google en XDA zag ik dat dit een AOSP rom is. Ik neem aan dat er wat functionaliteit toegevoegd en aangepast is, maar in de basis is deze rom dan toch hetzelfde als CM of andere AOSP en AOPK roms?

[...]

Inderdaad een belangrijke overweging. In CM is dit opgelost en kun je weer 112 bellen, ook met bijv. Vodafone NL. Is op XDA en hier voorbij gekomen. Of andere AOSP roms dit hebben overgenomen, weet ik niet.
Slimrom is idd erg naar wens aan te passen. Elk menu oid kan je naar wens aanpassen, verschillende lock-screens, alles is aan te passen. Maar hoe hij stock staat vind ik al erg prettig. (alleen wil ik bij de batterij het perentage er bij, dat is het enige).
Verder werkt hij met de Dorimax kernel erbij het lekkerste.

(let op, na installatie moet je zelf de extra's ed installeren) (gapps extra's ed).

Maar ik laat graag hier mijn mening weten over hoe tevreden ik ben over deze rom.
Ik heb met mijn I9000 en I9100 al veel roms gehad. Maar net als de I9000 kom ik elke keer weer op deze uit als meest stabiel, snelste en beste accuduur ... en vooral meest prettig in gebruik (icm de juiste kernel die ik zelf er op zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Batterij percentage kan je ook gewoon instellen hoor. Instellingen > Interface > Statusbar > Battery Icons and bar style.

Heb zelf nu ook slimrom draaien. Maar eens kijken hoe dat werkt. Heb aan de kernel verder nog niks aangepast. Alles zoals die stock is. Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
l3art schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:47:
Batterij percentage kan je ook gewoon instellen hoor. Instellingen > Interface > Statusbar > Battery Icons and bar style.

Heb zelf nu ook slimrom draaien. Maar eens kijken hoe dat werkt. Heb aan de kernel verder nog niks aangepast. Alles zoals die stock is. Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen.
Ben benieuwd wat je er van vind.
Ik zou hem ook nog proberen met de dorimax kernel.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 02:19
Ik heb één en ander via oa dit forum doorgenomen als het gaat om het updaten van de firmware, maar heb toch een aantal vragen, ook ter verifiëring:

- Ik zit nu nog op stock GB 2.3.3, maar wil evt naar stock ICS (of JB indien al beschikbaar), omdat je dan oa stereo opnemen schijnt te hebben met video. Klopt dat idd?
- Sommigen hebben na de update qua scherm last van veranderde kleuren, dwz minder fel. Hier bekend?
- Vanaf JB is flash via een omweg nog te gebruiken, maar zullen daar geen veiligheidspatches meer voor worden uitgegeven. Is dat bij ICS ook al zo?
- Ik wil terug kunnen naar stock GB 2.3.3 als ik niet tevreden ben over de update. Is dat makkelijker te doen dan ik soms lees? Hoe gaat dat precies (via Odin?)? Lees daar nl tegenstrijdige instructies over.

[ Voor 3% gewijzigd door ecb1 op 17-02-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
maurits82 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:05:
[...]

Ben benieuwd wat je er van vind.
Ik zou hem ook nog proberen met de dorimax kernel.

Gr
Welke gebruik jij op het moment dan? Heb zelf zojuist de laatste 7.47 oid er op gezet.
ecb1 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:58:
Ik heb één en ander via oa dit forum doorgenomen als het gaat om het updaten van de firmware, maar heb toch een aantal vragen, ook ter verifiëring:

- Ik zit nu nog op stock GB 2.3.3, maar wil evt naar stock ICS (of JB indien al beschikbaar), omdat je dan oa stereo opnemen schijnt te hebben met video. Klopt dat idd?
- Sommigen hebben na de update qua scherm last van veranderde kleuren, dwz minder fel. Hier bekend?
- Vanaf JB is flash via een omweg nog te gebruiken, maar zullen daar geen veiligheidspatches meer voor worden uitgegeven. Is dat bij ICS ook al zo?
- Ik wil terug kunnen naar stock GB 2.3.3 als ik niet tevreden ben over de update. Is dat makkelijker te doen dan ik soms lees? Hoe gaat dat precies (via Odin?)? Lees daar nl tegenstrijdige instructies over.
Ik ga een poging doen om een beknopt antwoord te geven. Alles is te flashen en je bent ook wel weer in staat om terug te gaan naar een stock versie, zolang je maar de juiste bestanden hebt. Terug naar stock kan inderdaad via Odin, voor al het andere is het het makkelijkste (vind ik) om te flashen via de recovery.

Flash wordt inderdaad niet meer ondersteund in JB je kan het nog wel installeren en dan ondersteunen sommige browsers het nog wel, maar daar is dan ook alles mee gezegd. ICS weet ik even niet uit mijn hoofd of die nog flash ondersteund, maar daar is via google wel achter te komen gok ik zo.

Veranderende kleuren komt mij niet bekend voor, is mij niet opgevallen in ieder geval.

[ Voor 72% gewijzigd door 13art op 17-02-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:24
Ik wil mijn GS2 verkopen
Toestel draait nu een custom rom.

Graag wil ik weer helemaal terug naar een stock rom en ook dat het driehoekje wat ik in beeld heb staan bij het opstarten weg is.

op welke manier kan ik het beste mijn SGS2 weer terug krijgen naar Stock rom (4.1.2?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

md5 stock rom opzoeken, toestel in downloadmode brengen, odin opstarten, toestel middels usb aan je pc koppelen, in het pda-veld je md5 file sellecteren, op start klikken en voila je stockrom is geinstalleerd...Als alles goed is gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
toevallig ook een link naar de juiste rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GT-I9100_XEU_I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XEULP5.tar als voorbeeldfile.Hier een link naar de stockrom: klik welke het moet zijn..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
l3art schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:16:
[...]

Welke gebruik jij op het moment dan? Heb zelf zojuist de laatste 7.47 oid er op gezet.
Ja die iid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:41:
md5 stock rom opzoeken, toestel in downloadmode brengen, odin opstarten, toestel middels usb aan je pc koppelen, in het pda-veld je md5 file sellecteren, op start klikken en voila je stockrom is geinstalleerd...Als alles goed is gegaan..
Is dan ook het gele driehoekje wel weg?
Anders eerst even van chainfire die remover downloaden, uitvoeren en binnen 15min een refund doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
maurits82 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:49:
[...]

Slimrom is idd erg naar wens aan te passen. Elk menu oid kan je naar wens aanpassen, verschillende lock-screens, alles is aan te passen. Maar hoe hij stock staat vind ik al erg prettig. (alleen wil ik bij de batterij het perentage er bij, dat is het enige).
Verder werkt hij met de Dorimax kernel erbij het lekkerste.

(let op, na installatie moet je zelf de extra's ed installeren) (gapps extra's ed).

Maar ik laat graag hier mijn mening weten over hoe tevreden ik ben over deze rom.
Ik heb met mijn I9000 en I9100 al veel roms gehad. Maar net als de I9000 kom ik elke keer weer op deze uit als meest stabiel, snelste en beste accuduur ... en vooral meest prettig in gebruik (icm de juiste kernel die ik zelf er op zet).
Slimrom geïnstalleerd :) (4.1.2 stable versie). Ga vanavond apps terugzetten, en dan eens een paar dagen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maurits82 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:06:
[...]

Is dan ook het gele driehoekje wel weg?
Anders eerst even van chainfire die remover downloaden, uitvoeren en binnen 15min een refund doen :)
jawel, eerst de app downloaden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Even een ervaring van mijn kant wat betreft de Jelly Bean updates. Als flasholic heb ik ze werkelijk allemaal gebruikt. LS8, LSD. Ik vond de tel maar traag en de accu redde de middag niet.
Na een snoeiharde reset met [spoiler] *2767*3855[/spoiler] teruggegaan naar de officiele xen XPLW firmware. Wat een verademing: retesnel en de accu gaat weer langer dan een dag mij onder zelfde omstandigheden.

Note *2767*3855 formatteert ook de interne SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Tja... Met als enige verschil dat ik location based services nu uit heb staan (en op ICS aan had staan), gaat bij mij de accu even lang mee bij het zelfde gebruik. 24 uur en 3,5 - 4 uur schermtijd. Geen gaming. Wifi 100% aan. Pushmail van Gmail en Exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik haal hier ook ongeveer hetzelfde als met ICS. Toch wel leuk die updates die -itt tot bijv de middeleeuwse IOS- hier en daar wat verandering brengen aan de beleving van de telefoon.

Het design van de S2 vind ik erg mooi, en het formaat is voor velen de max. grootte. Dus als ie up to date is en het ziet er gelikt uit (zoals 4.1.2) kun je er nog lang lol aan hebben.

Ik hoop dat de S4 ook in een strak zwarte uitvoering komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sayko schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:29:
Als flasholic heb ik ze werkelijk allemaal gebruikt. LS8, LSD. Ik vond de tel maar traag
LSD + traag = :? Telefoon is werkelijk absurd snel, smooth, stabiel en de accuduur is ook best redelijk. Top!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Gisteren CM10.1 geinstalleerd, kwam van een CM9. Ben er erg tevreden over en loopt als een zonnetje.
Kom er alleen niet uit hoe ik het weer in cLock erbij krijg? De widget zelf laat zien dat dit kan maar krijg alleen clock widget zonder het weer. Iemand idee hoe ik dit werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
Biatch schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:01:
Gisteren CM10.1 geinstalleerd, kwam van een CM9. Ben er erg tevreden over en loopt als een zonnetje.
Kom er alleen niet uit hoe ik het weer in cLock erbij krijg? De widget zelf laat zien dat dit kan maar krijg alleen clock widget zonder het weer. Iemand idee hoe ik dit werkend krijg?
cLock widget toevoegen, je zit nu waarschijnlijk tegen de standaard clockwidget aan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 14:37

nXXt

Carpe omnia

Geduld hebben is soms best lastig :+

Heeft het eigenlijk nog specifiek zin om op XEN te wachten of werkt een andere Europese versie ook prima? Ben zelf niet zo'n flashverslaafde :P Meen me te herinneren dat de vorige keer dat ik geen geduld had, alles in principe prima ging. Het enige manco werd gevormd door die Samsung Game Hub-app e.d., omdat je in een ander land zit. Maar goed, die gebruik ik toch niet :P

Aan de andere kant: de XEN moet er wel bijna aankomen, aangezien het aantal Europese landen gestaag groeit.

[ Voor 29% gewijzigd door nXXt op 19-02-2013 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Afgfelopen nacht met Slim 1.0 stable toch wel een flinke drain gehad. Geen idee waardoor. Volgens de standaard accu app van android was mn toestel niet wakker oid, maar toch een flinke drop in batterij verbruik. Ook in CPUSpy waren geen afwijkingen te zien en in BattStat kon ik ook niet terug vinden waar het verbruik plotseling vandaan kwam. Nu een reboot gedaan en de telefoon aan het opladen om te zien wat hij nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Vanmorgen een beetje gespeeld met Xposed settings. Wat een heerlijke mod is dat! Voornamelijk om Gmail en Email in een lagere dpi te draaien (182), zodat er meer info getoond wordt en bij gmail direct de label lijst aan de linkerkant.

Daarnaast nog een aantal handige modules:

- Play Store link in app info
- Xposed default app picker (zodat je niet meer voor 'eenmaal' hoeft te kiezen, maar kan dubbel tappen)
- Xposed DeliveryNotify toast (sms delivery toast in plaats van een statusbar melding)

Kan het iedereen aanbevelen (maar zoals altijd: eerst een backup maken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Draai nu de i9100XXMS1 (Wanamlite 14.2 versie) Niet echt veel veranderd maar werkt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:16
Zoek nog steeds een rom die stock is, waarvan de dpi veranderd kan worden en waar je de notification bar kan aanpassen (blauwe).

Net de Space & Time rom gevonden waarbij de 1ste 2 mogelijk zijn. Iemand die deze rom al eens gebruikt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ari Gold schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:44:
Zoek nog steeds een rom die stock is, waarvan de dpi veranderd kan worden en waar je de notification bar kan aanpassen (blauwe).

Net de Space & Time rom gevonden waarbij de 1ste 2 mogelijk zijn. Iemand die deze rom al eens gebruikt heeft?
Alliance ROM met Xposed mod.

Alliance ROM heeft veel opties om statusbar, clock, wifi, signal en battery icons aan te passen
Xposed kan per app de dpi instellen, zodat je bij een verlaging van dpi de phone/contacts en play store op 240 kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:23:
Vanmorgen een beetje gespeeld met Xposed settings. Wat een heerlijke mod is dat! Voornamelijk om Gmail en Email in een lagere dpi te draaien (182), zodat er meer info getoond wordt en bij gmail direct de label lijst aan de linkerkant.

Daarnaast nog een aantal handige modules:

- Play Store link in app info
- Xposed default app picker (zodat je niet meer voor 'eenmaal' hoeft te kiezen, maar kan dubbel tappen)
- Xposed DeliveryNotify toast (sms delivery toast in plaats van een statusbar melding)

Kan het iedereen aanbevelen (maar zoals altijd: eerst een backup maken ;) )
En hierbij de link naar het xposed topic voor de mensen die er ook oren naar hebben maar geen rom draaien waar het in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:23
Hebben jullie ook last van de bug met LSD (NeatRom in mijn geval), dat als je de batterij verwijderd en deze er vervolgens weer instopt, de telefoon niet meer opstart. Het toestel blijft hangen op het Samsung logo.

Een aantal mensen op XDA hebben het ook, maar ik heb geen idee of het kernel of rom gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
barzi schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:51:
Hebben jullie ook last van de bug met LSD (NeatRom in mijn geval), dat als je de batterij verwijderd en deze er vervolgens weer instopt, de telefoon niet meer opstart. Het toestel blijft hangen op het Samsung logo.

Een aantal mensen op XDA hebben het ook, maar ik heb geen idee of het kernel of rom gerelateerd is.
Dat is kernel gerelateerd, en wel kernels met een initramfs van LS8 of LSD. Kernels die initramfs van LSJ gebruiken hebben geen bootloop.

Bootloop treedt overigens op bij het trekken van de batterij terwijl de telefoon aan staat, en soms indien je telefoon uitvalt bij 0%. Sporadisch schiet een telefoon vanzelf in bootloop, vrijwel altijd na een kernel panic.

Onder andere Philz 4.35 en Jeboo 2.1 hebben geen last (meer) van de bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:23:
[...]

Alliance ROM met Xposed mod.

Alliance ROM heeft veel opties om statusbar, clock, wifi, signal en battery icons aan te passen
Xposed kan per app de dpi instellen, zodat je bij een verlaging van dpi de phone/contacts en play store op 240 kan zetten.
Had ik al gezien ja, maar gebruik liever geen aparte app om dat aan te passen. Misschien als laatste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ari Gold schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:56:
[...]

Had ik al gezien ja, maar gebruik liever geen aparte app om dat aan te passen. Misschien als laatste optie.
... om dat aan te passen ....

Wat is 'dat'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:57:
[...]

... om dat aan te passen ....

Wat is 'dat'?
De dpi. Zie dat de S&T rom daar ook gebruik van maakt. Ik kijk er even tegen aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Je bent nog steeds niet duidelijk. Bedoel je het aanpassen van de algemene dpi van de rom, of het nadien aanpassen van de dpi van bepaalde apps die niet bij een lagere dpi werken?

Je kan er ook voor kiezen om de algemene dpi te veranderen en de niet werkende apps te vervangen door gemodde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:55:
[...]

Dat is kernel gerelateerd, en wel kernels met een initramfs van LS8 of LSD. Kernels die initramfs van LSJ gebruiken hebben geen bootloop.

Bootloop treedt overigens op bij het trekken van de batterij terwijl de telefoon aan staat, en soms indien je telefoon uitvalt bij 0%. Sporadisch schiet een telefoon vanzelf in bootloop, vrijwel altijd na een kernel panic.

Onder andere Philz 4.35 en Jeboo 2.1 hebben geen last (meer) van de bootloop.
Ah dit wist ik niet, bedankt! Heb gelijk even Jeboo 2.1 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:01:
Je bent nog steeds niet duidelijk. Bedoel je het aanpassen van de algemene dpi van de rom, of het nadien aanpassen van de dpi van bepaalde apps die niet bij een lagere dpi werken?

Je kan er ook voor kiezen om de algemene dpi te veranderen en de niet werkende apps te vervangen door gemodde apps.
Oh sorry, homescreen/menu, lockscreen dpi en gmail dpi.

Edit: Lees in Alliance topic dat het nog niet mogelijk is om Stock theme te draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Ari Gold op 19-02-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
zojuist mijn GS2 weer terug naar een stock rom zoals hierboven in dit topic beschreven.
voorzien van Stock 4.0.4
is dit tevens de laatste officiele versie? zowel Kies als het Toestel geven aan dat er geen nieuwere is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Jup, de JB update moet nog uitkomen voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Toch stom dat je al wel de source code kan downloaden ( http://opensource.samsung...=search&searchValue=I9100 ) maar dat de EUR versie nog ontbreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:22
Ik wou de Revolt ROM ook eens proberen aangezien er nog wat problemen zijn vermeld met CM 10.1 en PA 3.0, maar de download link is verwijderd uit het XDA topic. Welke link kan ik gebruiken?
Ik kom nu van PA 2.54

[ Voor 5% gewijzigd door _Uploader_ op 20-02-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
http://netload.in/dateiry6Idp4Gvv.htm die is nog redelijk te doen wat snelheid betreft.
Anders deze: http://www.share-online.biz/dl/RMEX3THMF27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06
l3art schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 07:53:
Afgfelopen nacht met Slim 1.0 stable toch wel een flinke drain gehad. Geen idee waardoor. Volgens de standaard accu app van android was mn toestel niet wakker oid, maar toch een flinke drop in batterij verbruik. Ook in CPUSpy waren geen afwijkingen te zien en in BattStat kon ik ook niet terug vinden waar het verbruik plotseling vandaan kwam. Nu een reboot gedaan en de telefoon aan het opladen om te zien wat hij nu doet.
Ik draai ook slim 1.0 maar dan met de 0204 Siyah v5 mcm vsync kernel. Ik had daarbij nog wel een udnervolt van 50mv en het batterijverbruik was echt heel laag (beter dan de stock kernel). Ik draai nu de SiyahKernel S2-v6.0beta5, ook deze lijkt prima te werken, maar moet nog even een nachtje afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Het zal waarschijnlijk weer een heel simpele reden hebben maar; sinds ik de JB based roms ben gaan gebruiken krijg ik geen data meer binnen bij BBS, iemand hetzelfde gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm ja dat heb ik ook wel eens gehad, waarschijnlijk krijg je ook vlug een melding te zien bij het opstarten van BBS, of niet?
Heb je al een andere kernel geprobeerd? Dacht dat dat de vorige keer bij mij hielp.
savale schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:19:
[...]

Ik draai ook slim 1.0 maar dan met de 0204 Siyah v5 mcm vsync kernel. Ik had daarbij nog wel een udnervolt van 50mv en het batterijverbruik was echt heel laag (beter dan de stock kernel). Ik draai nu de SiyahKernel S2-v6.0beta5, ook deze lijkt prima te werken, maar moet nog even een nachtje afwachten :)
Undervolten heb ik nog niet eens gedaan, zou ik nog wel eens kunnen proberen ja. Vraag me altijd af of er echt zoveel verschil in kernels zit. I doubt it. (tussen de grote goede dan natuurlijk)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wil de slimrom ook weleens proberen. Heb nu CM9 erop. Als ik de Dorimanx kernel erop wil hebben, hoe ga ik dan te werk? Eerst met CWM de Dorimanx kernel flashen en daarna Slimrom?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56
koelkast schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:11:
Ik wil de slimrom ook weleens proberen. Heb nu CM9 erop. Als ik de Dorimanx kernel erop wil hebben, hoe ga ik dan te werk? Eerst met CWM de Dorimanx kernel flashen en daarna Slimrom?
Nee eerst de rom, dan de kernel. Met de rom flash je ook de bijbehorende kernel als die er is. Als er geen kernel bij de rom zit maakt het niet uit.

Verwijderd

Eerst de rom ja. Ik heb de laatste Dorimanx draaien (6.47) en dat doet ie prima. Ik merk overigens bijna nooit verschillen qua smoothness enz. moet ik zeggen.

• koelkast
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:34:
[...]

Nee eerst de rom, dan de kernel. Met de rom flash je ook de bijbehorende kernel als die er is. Als er geen kernel bij de rom zit maakt het niet uit.
Okee, dus als ik de SlimRom flash, moet ik daar de bijbehorende Dorimanx kernel bij flashen er direct achteraan?

Verwijderd

Klopt.

• koelkast
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:45:
Eerst de rom ja. Ik heb de laatste Dorimanx draaien (6.47) en dat doet ie prima. Ik merk overigens bijna nooit verschillen qua smoothness enz. moet ik zeggen.
Bedoel jij niet de 7.47? Dat is de laatste :)

Verwijderd

Ai, ja klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
AllianceRom v7 is uit. Gelukkig even gewacht met flashen, lees dat een paar mensen last hebben van bootloops etc.
Same for me, also tried it as non wipe upgrade, same problem
I came up to the swipe unlock screen, the moment I tried to unlock, back to the Alliance boot animation.
V7 won't play ball at all with me unfortunately.

Did a ROMNuke, then installed. All went well. Goes into the Android setup wizard then bang....goes back to boot animation for a second or two, and then instantly back to the language selection.

I can sometimes get as far as the wifi network selection, but it keeps going back to the Alliance boot animation then restarts the setup wizard.

Going to try to install v7 as a non-wipe now to see what happens.....
Ik wacht even tot Goldie met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarschijnlijk is het een beta of zo van Alliance ROM? Want ik kom nergens op hun site een topic ervan tegen. Een changelog zou ook wel fijn zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
CptChaos schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:30:
Waarschijnlijk is het een beta of zo van Alliance ROM? Want ik kom nergens op hun site een topic ervan tegen. Een changelog zou ook wel fijn zijn. :)
Laatste 4 pagina's ;)

http://forum.xda-develope...ad.php?t=2037363&page=469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Heb zonet Wanamlite 14.2 eropgezet (gebaseerd op een stock 4.1.2-versie). Op zich werkt het wel aardig, al is het wel irritant dat 4.1 meer ruimte rondom alle icoontjes en sliders houdt, zodat je effectief minder dingen in beeld hebt. Maar dat went vast wel.

Wat ik wel heel vervelend vind, is dat hij trager scrollt dan 4.0.4, en vooral ook eerder stopt met scrollen als je een zwieper gegeven hebt. Nu was dat bij de overgang van 2.3 naar 4.0 met sommige ROMs ook zo. Hoe werd dat opgelost? Is er ergens een instelling oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ari Gold schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:25:
AllianceRom v7 is uit. Gelukkig even gewacht met flashen, lees dat een paar mensen last hebben van bootloops etc.

[...]

[...]

Ik wacht even tot Goldie met een oplossing komt.
Downloaden naar pc, supersu erin zetten. Die schijnt per abuis niet in de zip te zitten.
Ik heb over de beta het stock theme gezet om up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Laatst online: 27-09 04:00

emzed

*

Sakete schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:00:
Ik zag net de Chameleon ROM op XDA. Dat is Samsung kernel en base (gebaseerd op LS8) met AOSP/AOKP apps e.d. Een Samsung/AOSP hybride ROM :)
....
Voor de geïnteresseerden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1847600
Ik heb hem geprobeerd en simpel gezegd is dit de ideale ROM (echter..)
Positief:
  • Omdat het een Samsung kernel is, is de rom lekker snel en werkt bijvoorbeeld de auto brightness perfect zonder schokken.
  • Standaard JB, dus niet die afzichtelijk lelijke schil die Samsung er overheen gooit.
Negatief:
  • LS8 rom met bootloop bug :( dus na een paar dagen lekker draaien, start hij opeens spontaan opnieuw op en blijf je hangen in het Samsung gele driehoek scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
emzed schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:56:
[...]

Ik heb hem geprobeerd en simpel gezegd is dit de ideale ROM (echter..)
Positief:
  • Omdat het een Samsung kernel is, is de rom lekker snel en werkt bijvoorbeeld de auto brightness perfect zonder schokken.
  • Standaard JB, dus niet die afzichtelijk lelijke schil die Samsung er overheen gooit.
Negatief:
  • LS8 rom met bootloop bug :( dus na een paar dagen lekker draaien, start hij opeens spontaan opnieuw op en blijf je hangen in het Samsung gele driehoek scherm
Ken de rom zelf niet, maar is het niet mogelijk om een andere kernel (bijv. Philz) te flashen, zodat de bootloop verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zelf heb ik slim er gisteren af gegooid. Had het probleem dat na een reoboot de internet SD kaart niet meer herkend werd. Pas na het volledig uit zetten van de telefoon en dan weer aanzetten zag hij de SD kaart weer, maar moesten alle geluiden ed weer opnieuw ingesteld worden.
Volgens mij was dit gekomen na het proberen van de Siyah kernel. Maar terug gaan naar DorimanX loste het probleem dus niet op.
Nu maar eens over gestapt naar NEAT icm HiroX kernel. Kijken wat die doet. Visueel gezien is die niet heel specatculair, ik vind dat samsung schilletje verschrikkelijk, maar goed dan maar even niet. Er zijn ook wel themes, maar weet niet of ze allemaal werken op MS1

edit:
Op het eerste gezicht lijkt de rom me niet energie vriendelijk. In 4 uur tijd al 14% er af met slecht 10 min screen on time. Kan op het eerste gezicht ook geen app vinden die de boel draint (draai ook dezelfde apps als op elke andere rom). Maar even een dag of wat aankijken voordat ik eventueel weer overstap naar een andere rom.

[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 23-02-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Inmiddels is 7.01 ook uit, die heeft wel een eigen topic gekregen binnen de alliance-rom.com website. :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 23-02-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Laatst online: 27-09 04:00

emzed

*

Nee een andere kernel zal niet helpen, het probleem zit m in die LS8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
WanamLite 14.3 is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig is de bootloop gefixt. Al knal ik Phil's er toch meteen vanaf dus da's sowieso een non-issue :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:44:
[...]

Gelukkig is de bootloop gefixt. Al knal ik Phil's er toch meteen vanaf dus da's sowieso een non-issue :P
Welke gebruik je eigenlijk?

Ik heb er een paar geprobeerd en vond de SpeedMod het meest smooth. De HiroX is ook niet verkeerd, maar niet zo accuvriendelijk als in de ICS tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:46:
Ik heb er een paar geprobeerd en vond de SpeedMod het meest smooth. De HiroX is ook niet verkeerd, maar niet zo accuvriendelijk als in de ICS tijd.
Hirox = SpeedMod (+uv)... Gebruik zelf Jeboo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:47:
[...]

Hirox = SpeedMod (+uv)... Gebruik zelf Jeboo.
Ja de undervolt versie, maar die was met 4.0.4 heel erg zuinig en dat is ie nu niet, maar toch wel (iets) zuiniger dan stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:53:
Ja de undervolt versie, maar die was met 4.0.4 heel erg zuinig en dat is ie nu niet, maar toch wel (iets) zuiniger dan stock.
Je kan niet SpeedMod erg goed vinden en Hirox "ook niet verkeerd", aangezien ze identiek zijn. Da's alles ;)

Pagina: 1 ... 102 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.