CM10 was in bepaalde opzichten idd stabieler en sneller dan CM10.1. Vooral de butter implementatie lijkt beter in CM10 t.o.v. CM10.1. Maar, de versie van CM10 die ik gebruikte had een bug waarbij je geen noodoproep kon doen, het nummer werd niet herkend (en tja, het is en blijft een telefoon dus ik wil er wel mee kunnen bellen, zeker een noodroep mocht de noodzaak er zijn). En ook wanneer het scherm aanging stotterde die altijd bij de fade-in (om het ff zo te noemen) en dat ging mij heel snel irriteren.
CM10.1 had dan weer wat andere kleinigheidjes die me irriteerden, zoals dat het wat meer stottert. Er zit ook een kleine bug in waarmee de hardware keys oplichten, ook als je het scherm niet hebt aangeraakt. Dat begon mij ook te irriteren op een gegeven moment.
Dus ja, ik heb ze allebei eraf geflikkerd en draai nu ReVolt. Dat is een AOKP base. Maar zou zomaar kunnen dat die er morgen weer af is. Ik ben de laatste tijd ineens bezeten van de zoektocht naar de voor mij perfecte ROM, die nog steeds niet gevonden helaas

Ik wil in elk geval niet meer terug naar ICS. En ik heb ook ff Chameleon gedraaid, wat een cross is tussen Samsung ROM en AOKP, maar vond dat de meeste features van AOKP niet eens geïmplementeerd waren. En stock Samsung ROM mist voor mij gewoon teveel features die ik handig vind (zoals het kunnen swipen van de statusbalk om brightness te veranderen, iets wat ik veel doe!). En ook lockscreen widgets kunnen op SamsungROM/ Samsung based ROM niet, omdat JB 4.1.2 dat nog niet ondersteunt, is pas vanaf 4.2. En ik vind dat toch wel erg handig, vooral de Chronus widget die standaard bij CM10.1 zit, maar ook in veel andere ROMS en anders ook los te krijgen is, vind ik een erg mooie lockscreen widget. Ziet er erg clean uit, laat 't weer zien en me eerstvolgende afspraken. En ik hoef m'n telefoon niet eens te unlocken dan
Dus ja, de zoektocht gaat verder... ReVolt bevalt tot nu toe wel, maar draai 'm pas sinds vanavond dus is nog te vroeg om er echt iets over te zeggen. Maar de interface is wel verrassend vlot, gaat een beetje richting dat boterige