Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SamPatterson schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:39:
Dank je wel. Ik ga wel ff met die Spaanse aan de slag.
Heeft iemand ook ervaring met CWM backup? Als ik een backup maak en die later terugzet (stel het bevalt niet) heb ik dan ALLES terug inclusief contacten en call history en sms history?
Ik heb het vermoeden van wel, maar heb het nog nooit geprobeerd.
Voor sms gebruik ik iig Google Play: SMS Backup +

Deze maakt regelmatig een copy van de sms naar je gmail account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
CobyBE schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:52:
[...]

Yep, de CWM backup maakt een volledige backup.
Maar on LS8 verschilt dat per CWM. Sommigen maken namelijk geen Backup van /preload.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
AllSeeinEye, bedankt voor je feedback.
Kan 't wel worden 'gefreezed' in JB, ondanks die preload partition?
Gaat mij er alleen maar om dat die troep niet wordt gestart en niet in App Drawer staat.
Als dit niet kan heb je dan tips voor wat wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
/preload mounten als R/W en simpelweg de apk's verwijderen. Reboot en klaar.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jay-v schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:49:
[...]

nieuws: Regel html-code kan Galaxy-telefoons resetten

[...]

Oke, dan heb je waarschijnlijk het LS8 modem. Fast Dormancy staat aan, ik heb ook gewoon KPN. App notificaties staan aan bij WhatsApp, FB en Gmail.
Nou mijn batterij probleem is opgelost. Gisteren zonder wifi meer dan 3.30 uur schermtijd en nog 9% batterij over toen hij 's nachts aan de lader ging. Er zat iets niet lekker in relatie met mijn wifi maar weet nog niet precies wat.

Vandaag de laatste dorimanx geflashed en nu lijkt de battery-life met wifi aan ook prima, wellicht toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
Heb vandaag de CM 10.1 vsync Nightly van gisteren (4 feb) geïnstalleerd met de bijgevoegde CM kernel. Ik merkte toch te vaak allerlei rare vastlopers en force closes met DorimanX samen met Sammy LS8 ROM (AllianceROM). Heb met CM9 eigenlijk alleen maar goede ervaringen gehad en ga nu dan 10.1 proberen. Bevalt tot nu toe goed, echt heel soepel en snel. Kan nog niets zeggen over batterijleven, hangt nu nog aan de lader. Kan daar over 2-3 dagen meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jay-v schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:45:
[...]

Nou mijn batterij probleem is opgelost. Gisteren zonder wifi meer dan 3.30 uur schermtijd en nog 9% batterij over toen hij 's nachts aan de lader ging. Er zat iets niet lekker in relatie met mijn wifi maar weet nog niet precies wat.

Vandaag de laatste dorimanx geflashed en nu lijkt de battery-life met wifi aan ook prima, wellicht toeval.
Ik neem aan dat dat DorimanX 7.46 is? Ik zit te twijfelen om die of Siyah te installeren, maar volgens de dev van Alliance zouden dergelijke kernels niet werken icm Alliance?

Kan iemand mij daar wat meer over vertellen, AllSeeyinEye wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

CptChaos schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:16:
[...]
Ik neem aan dat dat DorimanX 7.46 is? Ik zit te twijfelen om die of Siyah te installeren, maar volgens de dev van Alliance zouden dergelijke kernels niet werken icm Alliance?

De kernel werkt wel met allience. Volgens mij werkt alleen de romcustomizer niet meer helemaal zoals het hoort. Ik heb de applicaties die ik kwijt wil van te voren verwijderd en de rom zo ingesteld als ik dat wil, daarna dorimanx geinstalleerd. Als ik nog wat wil veranderen flash ik wel tijdelijk een kernel die wel ondersteund word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
CptChaos schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:16:
[...]

Mijn ervaring met DorimanX i.c.m. Alliance is dat het soms vastloopt. Heb één of twee keer een hard reset moeten doen (powerknop 10 sec ingedrukt houden). Ik heb dan steeds DorimanX 7.45 gebruikt met default instellingen. Of die vastlopers liggen aan DorimanX of Alliance weet ik niet.

Maar probeer anders alleen de AllianceROM zonder andere kernels te installeren en kijk hoe dat bevalt.

Overigens heeft DorimanX kernel wel een leuke dual-boot feature. Deze dual-boot werkt echter niet met Samsung based ROMS. Dan krijg je een bootloop op de Samsung ROM en moet je die weer opnieuw flashen (zelfs full wipe helpt niet meer). Het werkt wel perfect met alle andere op AOSP en AOKP gebaseerde roms.

Ik ben zelf helemaal op een AOSP based ROM overgegaan (CM 10.1) en bevalt tot nu toe prima. Dat is dus JellyBean 4.2.1. Maar ff kijken of het me over 3 dagen nog steeds prima bevalt. Hopelijk goed genoeg voor een daily driver, ben het zoeken naar een voor mij geschikte rom wel een beetje zat nu :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sakete op 05-02-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 16:22
Iemand een ervaring met PA 2.99? Kom nu van 2.54 (4.1.2) en zou naar naar een recentere versie willen overstappen
linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2109119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:23
_Uploader_ schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:58:
Iemand een ervaring met PA 2.99? Kom nu van 2.54 (4.1.2) en zou naar naar een recentere versie willen overstappen
linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2109119
Heeft deze ROM nou ook bijvoorbeeld de drivers voor Project Butter (bijvoorbeeld uit de Spaanse LS8 gehaald)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
barzi schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:18:
[...]

Heeft deze ROM nou ook bijvoorbeeld de drivers voor Project Butter (bijvoorbeeld uit de Spaanse LS8 gehaald)?
Nee. PA is een AOSP gebaseerde rom; gebouwd op basis van open broncode. Samsung stelt eigenlijk alleen de code van de kernel beschikbaar. Daartoe zijn ze verplicht omdat die onder de GPL valt. Buiten de kernel geeft Samsung geen bruikbare code, drivers en documentatie vrij. Ze hebben vorig jaar wel toezeggingen in die richting gedaan, maar wat uiteindelijk werd vrijgegeven is achterhaald en onbruikbaar. De belangrijkste AOSP developers voor de S2 hebben dan ook laten weten de S2 en andere toestellen met de Exynos soc de rug toe te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
barzi schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:18:
[...]

Ik moet zeggen, heb een tijdje LS8 gedraaid maar vond het niet bijzonder soepeler werken (wellicht door de relatief zware TouchWiz schil die erover heen zit).

Ik draai nu CyanogenMod 10.1 (JellyBean 4.2.1 AOSP), maar dan met een Vsync mod. En tot nu toe vind ik deze echt héél erg soepel werken, net boter :) Wellicht geen perfect driver ondersteuning, wellicht een placebo effect, maar ik vind het erg lekker werken :)

Google maar naar CM10.1 vsync, en dan kom je vanzelf op de betreffende XDA thread terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sakete schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:45:
[...]

Ik moet zeggen, heb een tijdje LS8 gedraaid maar vond het niet bijzonder soepeler werken (wellicht door de relatief zware TouchWiz schil die erover heen zit).

Ik draai nu CyanogenMod 10.1 (JellyBean 4.2.1 AOSP), maar dan met een Vsync mod. En tot nu toe vind ik deze echt héél erg soepel werken, net boter :) Wellicht geen perfect driver ondersteuning, wellicht een placebo effect, maar ik vind het erg lekker werken :)

Google maar naar CM10.1 vsync, en dan kom je vanzelf op de betreffende XDA thread terecht.
Er zitten nog te veel bugs in cm10.1 dat ik toch steeds weer terug ga naar stock.
Een van de dingen waar ik tegen aanliep was wegvallende gsm verbindingen. En dat vind ik een vrij belangrijke functie van mijn telefoon. :P (Met een clean install dus na full wipe etc.)

Ipv de touchwiz launcher kan je ook altijd een andere launcher pakken dus het excuus dat de touchwiz het allemaal traag maakt is geen issue. Een goede launcher is bijv Apex, Nova of Golauncher etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Thombias schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:19:
[...]

Er zitten nog te veel bugs in cm10.1 dat ik toch steeds weer terug ga naar stock.
Een van de dingen waar ik tegen aanliep was wegvallende gsm verbindingen. En dat vind ik een vrij belangrijke functie van mijn telefoon. :P (Met een clean install dus na full wipe etc.)

Ipv de touchwiz launcher kan je ook altijd een andere launcher pakken dus het excuus dat de touchwiz het allemaal traag maakt is geen issue. Een goede launcher is bijv Apex, Nova of Golauncher etc.
Je kan idd een andere launcher gebruiken, maar TouchWiz blijft dan nog wel op de achtergrond draaien. Maar goed, CM 10.1 is nog verre van perfect, het zijn ook alleen maar de Nightlies die nog erg buggy kunnen zijn. Bovendien begint de support voor de Galaxy S2 een beetje op te drogen bij de developers van CM, omdat Samsung niet echt openkaart speelt voor wat betreft de hardware in de telefoon, zoals driver support. Maar toch blijf ik het een fijne ROM vinden, je kan net genoeg customizen om het helemaal naar je eigen smaak te maken, maar ook weer niet teveel (zoals bij andere customROMS) dat je het overzicht kwijt raakt en dat het snel een beetje buggy wordt.

Mijn volgende telefoon zal denk ik in elk geval geen Samsung meer worden maar een Sony of een Nexus. Sony werkt bijvoorbeeld goed samen met developers dus custom ROMS zijn al veel sneller stabiel.

Overigens, wegvallende GSM verbindingen kunnen ook aan de modem liggen, en niet per se aan de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Sakete schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:44:
[...]

Je kan idd een andere launcher gebruiken, maar TouchWiz blijft dan nog wel op de achtergrond draaien. Maar goed, CM 10.1 is nog verre van perfect, het zijn ook alleen maar de Nightlies die nog erg buggy kunnen zijn. Bovendien begint de support voor de Galaxy S2 een beetje op te drogen bij de developers van CM, omdat Samsung niet echt openkaart speelt voor wat betreft de hardware in de telefoon, zoals driver support. Maar toch blijf ik het een fijne ROM vinden, je kan net genoeg customizen om het helemaal naar je eigen smaak te maken, maar ook weer niet teveel (zoals bij andere customROMS) dat je het overzicht kwijt raakt en dat het snel een beetje buggy wordt.

Mijn volgende telefoon zal denk ik in elk geval geen Samsung meer worden maar een Sony of een Nexus. Sony werkt bijvoorbeeld goed samen met developers dus custom ROMS zijn al veel sneller stabiel.

Overigens, wegvallende GSM verbindingen kunnen ook aan de modem liggen, en niet per se aan de ROM.
Er is een verschil tussen TouchWiz en TouchWiz launcher. Zodra je een andere launcher gebruikt, is TW launcher niet meer actief. TW zelf is in het framework verweven en gebruikt dus niets meer of minder dan AOSP. Het is simpelweg een andere kleurstelling en een aantal effecten die daarin vastgelegd zijn.

Overigens zijn tot nu toe de meeste Nexus-sen ook van Samsung ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
AllSeeyinEye schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:04:
[...]

Er is een verschil tussen TouchWiz en TouchWiz launcher. Zodra je een andere launcher gebruikt, is TW launcher niet meer actief. TW zelf is in het framework verweven en gebruikt dus niets meer of minder dan AOSP. Het is simpelweg een andere kleurstelling en een aantal effecten die daarin vastgelegd zijn.

Overigens zijn tot nu toe de meeste Nexus-sen ook van Samsung ;)
Toch vind ik het dan knap dat de stock ROM voor mij altijd minder snel aanvoelt dan bijv. CM. Misschien omdat er teveel bloatware op staat. Dat kan je dan wel verwijderen, wat ik ook wel eens heb gedaan, maar dan toch is het gewoon een beetje laggy met van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Sakete schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:01:
[...]

Toch vind ik het dan knap dat de stock ROM voor mij altijd minder snel aanvoelt dan bijv. CM. Misschien omdat er teveel bloatware op staat. Dat kan je dan wel verwijderen, wat ik ook wel eens heb gedaan, maar dan toch is het gewoon een beetje laggy met van alles.
Ik herken dat totaal niet. Klik = start. Wachten hoeft vrijwel nergens (muv 1e keer contacts na reboot en WhatsApp (teveel grote conversaties))
Een zwiep naar boven / beneden en het beeld scrollt direct.

Maar goed, touchscreen responsiveness ligt grotendeels aan de kernel die je gebruikt en heeft weinig met de ROM te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 11:53
Ik ben toch niet geheel tevreden over de alliance v6 rom.

Redenen:
- Batterijduur is behoorlijk minder dan de 4.0.4 rom die ik hiervoor had.
- Ik gebruik een patroonlock; soms reageert het scherm hier totaal niet op, ik moet dan wachten tot het scherm weer uitgaat, en het dan nog een keer proberen.
- Soms staat ook plotseling het normale lockscreen er, en pas na wegswipen hiervan staat het patroonlock scherm er

Ga nu dus maar weer op zoek naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 09:31
gwystyl schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:34:
[...]

Misschien niet alle roms ter wereld die uitgebracht worden, maar de meeste in ieder geval wel. Zoek een willekeurige voor West-Europa, dan zit je altijd goed.
Ik heb hetzelfde gedaan als Dylan93: ik heb de leak uit December nog staan, maar ik zou zelf de spaanse versie pakken die pas uitgekomen is I9100XXLS8
Rooten met philz kernel of siyah, en dan inderdaad met Titanium Backup alle overbodige meuk verwijderen/bevriezen.
De firmware die ik link is JB, hoe hij loopt kan ik niet zeggen omdat ik hem zelf niet draai. Mijn ervaring met de leak uit december is echter positief. Het is iets minder snel dan 4.0.3/4, maar ziet er veel mooier uit en is heel stabiel.
Thanks!!! Voor die link naar die firmware ;)

Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JeroenV_ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:10:

Redenen:
- Ik gebruik een patroonlock; soms reageert het scherm hier totaal niet op, ik moet dan wachten tot het scherm weer uitgaat, en het dan nog een keer proberen.
- Soms staat ook plotseling het normale lockscreen er, en pas na wegswipen hiervan staat het patroonlock scherm er

Voor de battery-usage: schakel de stroomspaarstand eens in, scheelt stukken bovenop het betere verbruik, bij mij althans. :) Mijn lockscreen gaat ook wel beetje buggy af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
Thombias schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:19:
[...]

De verbinding kan wegvallen door een Rilcrash. Daar zijn verschillende dingen tegen te doen, zoals een andere modem of een andere modem/ril combinatie installeren. Zelf ben ik van de rilcrashes afgekomen door twee instellingen in SetCPU: de kloksnelheid minimaal 500 MHz bij scherm aan, bij scherm uit een profiel instellen met 500 max en 200 minimaal. Daarmee nooit meer een rilcrash gehad, wat ik zeker weet omdat de sim-pinlock aan staat. Verder zullen er ongetwijfeld bugs in cm10.1 zitten, maar geen waar ik last van heb.

De leak en de Spaanse versie van de Samsung JB heb ik allebei geprobeerd. Die doen het beide goed, maar dat ze duidelijk sneller zijn dan cm10 of 10.1 is in mijn ervaring niet zo -evenmin als omgekeerd. Binnen een paar dagen heb ik ze er weer afgegooid, en dat ligt aan Touchwizz. Naar mijn mening was Touchwizz op Android 2.x qua look&feel beter dan stock Android, vanaf 4.0 is dat omgekeerd. Een andere launcher is voor mij geen oplossing; zogauw je bijvoorbeeld een menu instellingen opent kom je alsnog de TW stijl tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56
antidote schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:43:
[...]
De leak en de Spaanse versie van de Samsung JB heb ik allebei geprobeerd. Die doen het beide goed, maar dat ze duidelijk sneller zijn dan cm10 of 10.1 is in mijn ervaring niet zo -evenmin als omgekeerd. Binnen een paar dagen heb ik ze er weer afgegooid, en dat ligt aan Touchwizz. Naar mijn mening was Touchwizz op Android 2.x qua look&feel beter dan stock Android, vanaf 4.0 is dat omgekeerd. Een andere launcher is voor mij geen oplossing; zogauw je bijvoorbeeld een menu instellingen opent kom je alsnog de TW stijl tegen.
Bij mij was de grootste ergernis met TouchWiz dat je het startmenu niet alfabetisch kon sorteren. Dat kan in de nieuwe versie wel. Ook de nieuwe versie van de AccuWeather widget vind ik erg mooi. Ik merk zowel op de SGS II als de SGS III die ik nu gebruik dat ik steeds minder third party widgets gebruik omdat de meegeleverde widgets er imo mooi uitzien en voor een groot deel doen wat ik wil.
Met thema's kan je nog aardig wat veranderen als je toch alle hardware ondersteund wil hebben, maar volgens mij is CM10 inmiddels ver genoeg om als daily driver te gebruiken. Als je dus meer van een AOSP look houdt, lijkt me dat een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Redenen:

Het stock lockscreen werkt inderdaad niet naar behoren. Dat kan je oplossen door een andere lockscreen in te stellen via het allience menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
Jay-v schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:13:
[...]

Het stock lockscreen werkt inderdaad niet naar behoren. Dat kan je oplossen door een andere lockscreen in te stellen via het allience menu.
Ik had hier ook last van ik heb de Philz kernel geflashed die zorgt voor en betere accu duur en verhelpt lockscreen bug. (die overigens uit de eerdere leak komt dus hoe die hierin is verzeild :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redenen:

Slimbean!

Als kernel kan je bijv. Dorimanx (7.45) nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Nieuwe 4.1.2 voor nordic countries is uit....

GT-I9100 Nordic countries 2013 February Android 4.1.2 I9100XWLSD I9100OXXLS6 :

http://www.hotfile.com/dl..._I9100OXXLS6_NEE.zip.html

Password is sammobile.com (als die erop zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Thombias schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:29:
Nieuwe 4.1.2 voor nordic countries is uit....

GT-I9100 Nordic countries 2013 February Android 4.1.2 I9100XWLSD I9100OXXLS6 :

http://www.hotfile.com/dl..._I9100OXXLS6_NEE.zip.html

Password is sammobile.com (als die erop zit)
Ik verwacht dat de NL update dan ook niet meer zo lang op zich laat wachten. Ik zou daar op wachten als je al op JB zit, en anders is het misschien ook nog wel uit te houden....

Ik zie op de SGS III hetzelfde fenomeen als hier: iedereen wil altijd de nieuwste hebben, ook al is het compleet onduidelijk wat de voordelen zijn. Vervolgens gaan ze zeuren bij ontwikkelaars van mods (zoals JKay) dat die mod nog niet compatible is en dus kut is.

Dat gezegd hebbende: ik heb een hele historie als flashoholic; voornamelijk op de Spica, maar ook met de SGS II was het een wonder als ik langer dan twee weken met dezelfde rom deed. Op de SGS III probeer ik me in te houden; ik zit nu op de officiele NL JB update met JKay, en zolang één van beide geen update krijgt met nieuwe features die ik echt wil hebben probeer ik hierop te blijven...

Goed nieuws voor JKay fans: hij is bezig met het porten van zijn framework naar JB voor de SGS II. Aangezien hij Scandinavisch is (ik dacht Deens?), denk ik dat ook de release van zijn mod voor de SGS II niet al te lang meer op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik ben zo'n flashaholic. Daarom ben ik vanmiddag ook weer druk :-)
Dat van JKay is goed nieuws!

Wat vind jij nu het voordeel van de sgsii vs sgsiii? Buiten het grotere scherm dan...

[ Voor 5% gewijzigd door Thombias op 08-02-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Laatst online: 26-09 13:40
- Dubbel post -

[ Voor 93% gewijzigd door DaJohn op 08-02-2013 09:02 . Reden: Dubbel post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Laatst online: 26-09 13:40
Ik had vanmorgen op de "Spaanse" 4.1.2 (XXLS8) een systeemupdate gekregen. Gewoon geinstalleerd, maar ik heb ik de vlugheid van installeren niet gekeken wat de fixes zijn.. Stom! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Thombias schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:49:
[...]

Ik ben zo'n flashaholic. Daarom ben ik vanmiddag ook weer druk :-)
Dat van JKay is goed nieuws!

Wat vind jij nu het voordeel van de sgsii vs sgsiii? Buiten het grotere scherm dan...
Om eerlijk te zijn zie ik niet echt een gigantisch voordeel. De SGS III is zeker merkbaar sneller, maar ik vond de SGS II al niet te traag. Dit in tegenstelling tot de Spica die ik daarvoor had. Die was zo traag dat ik me er meerdere keren per dag aan ergerde.

Om toch even wat punten op een rij te zetten
Voordelen van de SGS III boven de SGS II
  • Sneller
  • Scherper beeld (iets groter scherm icm veel hogere resolutie)
  • Batterij gaat langer mee
Voordelen van de SGS II boven de SGS III
  • Handzamer
  • Kan na twee jaar nog steeds goed meekomen
  • Lekker clean ontwerp
Ik had mijn SGS II laten vallen en kon verlengen. De SGS III is iets meer futureproof dus heb ik die genomen, anders was ik net zo lief nog een jaar bij de SGS II gebleven. Ik heb ook zitten kijken naar de Sony Xperia T omdat die een wat strakker design heeft, maar die hadden ze niet bij de winkel waar ik verlengde (moest daar vanwege werk).
De algehele ervaring blijft hetzelfde aangezien het beide (Samsung) Android apparaten zijn met een fatsoenlijk scherm. Nu JB ook uitgerold wordt naar de SGS II, komen ook veel van de features van de SGS III beschikbaar. Je mist alleen wat eyecandy (ripple lockscreen, fancy animaties, inkt effect), maar dat vind ik voor een telefoon niet zo boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
oke.
Dat eyecandy spul is via een mod toe te voegen maar vind ik geen must..
Ben ook nog steeds heel tevreden met mijn SGS II. Ik heb net mijn abo verlengd met twee jaar sim only 75min/10GB voor 14,85 dus ik hoop er nog twee jaar mee te doen en anders schaf ik een los toestel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DaJohn schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:02:
Ik had vanmorgen op de "Spaanse" 4.1.2 (XXLS8) een systeemupdate gekregen. Gewoon geinstalleerd, maar ik heb ik de vlugheid van installeren niet gekeken wat de fixes zijn.. Stom! 8)7
Bij mij installeerde hij niet... :? Ook de xxls8 geflashed 2 weken geleden én geroot maar deze update kan niet geïnstalleer worden.

Ik wacht wel op een volledige rom ipv losse updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCD_viewer schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:28:
[...]
Bij mij installeerde hij niet... :? Ook de xxls8 geflashed 2 weken geleden én geroot maar deze update kan niet geïnstalleer worden.

Ik wacht wel op een volledige rom ipv losse updates.
Er is trouwens een nieuwe FOP, I9100XWLSD
http://samsung-updates.com/device/?id=GT-I9100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:39
Deze methode (Method 3 terug naar stockrom 4.0.3 NEE) gevolgd en KIES is nu bezig.

http://forum.xda-develope...p=37733895&postcount=8054

Wel voor de NEE gekozen (4.0.3)

[ Voor 12% gewijzigd door aveenhuysen op 08-02-2013 12:44 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Als je een stukje had terug gelezen dan had je dit al gelezen.

Tot nu toe erg snel. Batterijduur kan ik nog niet veel over zeggen maar tot nu toe lovend.
Hier kan CM10.1 echt niet tegen op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
aveenhuysen schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:43:
Deze methode (Method 3 terug naar stockrom 4.0.3 NEE) gevolgd en KIES is nu bezig.

http://forum.xda-develope...p=37733895&postcount=8054

Wel voor de NEE gekozen (4.0.3)
4.0.3 das een lange tijd geleden.....net als de LP's of de grammofoonplaten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:39
Thombias schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:10:
[...]

4.0.3 das een lange tijd geleden.....net als de LP's of de grammofoonplaten. :+
Cassetebandjes.................... 8) Mooi was die tijd!!!

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik heb de nieuwe wanamlite gebaseerd op de LSD release er gisteravond op gezet. Wat een verbetering zeg t.o.v van LS8.

Ik heb geen wipe ofzo gedaan, gewoon eroverheen. En ik merk gewoon dat alles sneller is. Vaak heb je altijd wel een placebo effect bij een nieuwe rom, maar deze is gewoon duidelijk wat beter.

Ik zie btw dat Speedmod (eindelijk) zijn kernel heeft uitgebracht. Nu hopen dat ook Phenomenal gaat volgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Franco10 op 09-02-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Ik heb zojuist ook de nieuwe wanamlite erop gezet, en alles lijkt inderdaad soepeler te lopen dan met de ls8. Met de spaarstand aan werd het batterij verbruik inderdaad wel iets beter, maar leek het wel of de problemen met het lockscreen erger werden.
De adviezen hierboven om andere kernels etc te flashen, heb ik dus ook niet meer uit hoeven voeren nu (maar toch bedank voor de adviezen)

Enige probleem wat ik nu nog heb, en dat had ik ook al met de vorige 2 roms, is dat na een reboot mijn accu bijna leeg is. Zit ik boven de 70% en reboot, is er niets aan de hand. Zit ik op 50% of lager en doe een reboot, staat hij na opstarten op 17% of soms piept hij zelfs al bij het opstarten dat de lader aangesloten moet worden.
Zou een wipe battery stats helpen? Ik heb verder weinig problemen met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanamlite @ 657MB. Eerst maar eens even een hele hoop meuk uit de zip halen dus voor het flashen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
JeroenV_ schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:16:
Ik heb zojuist ook de nieuwe wanamlite erop gezet, en alles lijkt inderdaad soepeler te lopen dan met de ls8. Met de spaarstand aan werd het batterij verbruik inderdaad wel iets beter, maar leek het wel of de problemen met het lockscreen erger werden.
De adviezen hierboven om andere kernels etc te flashen, heb ik dus ook niet meer uit hoeven voeren nu (maar toch bedank voor de adviezen)

Enige probleem wat ik nu nog heb, en dat had ik ook al met de vorige 2 roms, is dat na een reboot mijn accu bijna leeg is. Zit ik boven de 70% en reboot, is er niets aan de hand. Zit ik op 50% of lager en doe een reboot, staat hij na opstarten op 17% of soms piept hij zelfs al bij het opstarten dat de lader aangesloten moet worden.
Zou een wipe battery stats helpen? Ik heb verder weinig problemen met de accu.
Heb ik ook wel eens last van. Een wipe van battery stats helpt dan. Dan zal die nadat ie weer een keer volledig is opgeladen weer normale waardes moeten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:56:
Heb ik ook wel eens last van. Een wipe van battery stats helpt dan. Dan zal die nadat ie weer een keer volledig is opgeladen weer normale waardes moeten weergeven.
De i9100 heeft geen battery stats file die enige functie heeft :) Opladen, batterij er even uit en weer er in doen is voldoende. Gaat verder allemaal vanzelf. Daarom zie je soms ook een oplopende batterij-lading, terwijl de telefoon niet eens wordt opgeladen. Wipen van dit bestand op de i9100 is dan ook geheel onzinnig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Franco10 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:54:
Ik heb de nieuwe wanamlite gebaseerd op de LSD release er gisteravond op gezet. Wat een verbetering zeg t.o.v van LS8.

Ik heb geen wipe ofzo gedaan, gewoon eroverheen. En ik merk gewoon dat alles sneller is. Vaak heb je altijd wel een placebo effect bij een nieuwe rom, maar deze is gewoon duidelijk wat beter.

Ik zie btw dat Speedmod (eindelijk) zijn kernel heeft uitgebracht. Nu hopen dat ook Phenomenal gaat volgen.
Ook hier is het een placebo. Het enige dat anders is aan LSD is de kernel en de CSC code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Brad Pitt schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:58:
[...]

De i9100 heeft geen battery stats file die enige functie heeft :) Opladen, batterij er even uit en weer er in doen is voldoende. Gaat verder allemaal vanzelf. Daarom zie je soms ook een oplopende batterij-lading, terwijl de telefoon niet eens wordt opgeladen. Wipen van dit bestand op de i9100 is dan ook geheel onzinnig :P
In de kernel die bij wanamlite zit, kan ik geeneens meer wipe stats doen (of ik kijk er zwaar overheen).
Maar goed, dan nu maar opgeladen tot 100%, en de accu er even uitgehaald.
Kijken of het helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:14:
[...]

Ook hier is het een placebo. Het enige dat anders is aan LSD is de kernel en de CSC code.
Ik weet niet hoe belangrijk het is maar LS8 heeft natuurlijk een andere changelist. Maar hij loopt hier echt wel sneller hoor.

Het aantal ram na een clean reboot is minder, het aantal ram dat het standaard samsung toetsenbord gebruikt en ook de instellingen app is ook minder. Via nova launcher veeg ik apps naar boven om ze geforceerd te stoppen bijv, dat wilde met LSD soms iets haperen, bij deze gaat dat gewoon soepel.

Maar ik kan natuurlijk alleen spreken over wat ik zie bij mn eigen toestel, kan best zijn dat anderen dat niet zo ervaren. Ik heb wel vaak genoeg nieuwe releases geflashed om te merken of het een placebo is of echt iets sneller. Bij LSD merkte ik weinig buttery smoothness, wat ik nu wel zie.

Ga vandaag bij een ander (duits) toestel ook 14 vervangen door 14.1, zal kijken of diegene ook hetzelfde ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik heb nu de allerlaatste Omega rom draaiende. ben hier niet tevreden over.. wil eigelijk terug naar stock rom.
Kan ik bovenstaande gewoon via Odin eroverheen flashen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ind0mi schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:48:
[...]
Ik heb nu de allerlaatste Omega rom draaiende. ben hier niet tevreden over.. wil eigelijk terug naar stock rom.
Misschien kan een kenner deze vraag beantwoorden, want dat weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je CWM niet?

Kan wel wat je wilt maar ik heb enkel ervaring met CWM. Daar sowieso wipe data/ factory reset doen en de andere wipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ind0mi schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:48:
[...]

Ja downloadmode, en de de files in hun respectievelijke vakjes zetten.

Alleen ben je dan wel root en alles verloren, en is de telefoon weer in "fabriekstoestand" ( softwarematig )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:25:
Gebruik je CWM niet?

Kan wel wat je wilt maar ik heb enkel ervaring met CWM. Daar sowieso wipe data/ factory reset doen en de andere wipes.
Via CWM naar Stock gaat niet lukken, Dat moet via Odin.
Gewoon je stockfrimware downloaden van Sammobile en dan flashen met Odin.
Maakt overigens niet uit in wel vakje je hem gooit :D

Ik ga ook maar terug naar stock denk ik, want ik ben nog geen stable Jelly Bean rom tegengekomen, Allicance freezed en heeft een bagger lockscreen bug. RR jaagt zijn accu erdoorheen, net als Lion.

[ Voor 4% gewijzigd door Coehinator op 10-02-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Coehinator schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:15:
[...]

Via CWM naar Stock gaat niet lukken, Dat moet via Odin.
Gewoon je stockfrimware downloaden van Sammobile en dan flashen met Odin.
Maakt overigens niet uit in wel vakje je hem gooit :D

Ik ga ook maar terug naar stock denk ik, want ik ben nog geen stable Jelly Bean rom tegengekomen, Allicance freezed en heeft een bagger lockscreen bug. RR jaagt zijn accu erdoorheen, net als Lion.
NeatROM al geprobeerd? of WanamLite? Allemaal stockbased custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Die zal ik eens even proberen dan! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
ik draai nu sinds een dag neatrom. tot nu toe lijkt het stabiel. zit ook niet teveel meuk in, zoals bij alliancerom (waardoor die volgensmij zo buggy was).

ben ff van cm 10.1 vsync overgestapt naar stockrom omdat ik een wifi probleempje had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik ben nu Wanamlite aan het downloaden. eens kijken hoe doe bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Over wanamlite hoor je mij voorlopig niet klagen.
Lockscreen reageert gewoon netjes
Algehele feel is gewoon smooth bij scrollen
Nog niets tegengekomen wat niet werkt, of forced closed's geeft
En na 20u heb ik nog 65% accu over, wat weer overeenkomt met de laatste 4.0.3 rom die ik had.

So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Draait inderdaad als een zonnetje hier. Hopelijk blijft dat zo! Tot nu toe ben ik onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen van Wanamlite(LSD) en NeatRom(LSD).
Met beide heb ik goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Sakete schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:28:
ik draai nu sinds een dag neatrom. tot nu toe lijkt het stabiel. zit ook niet teveel meuk in, zoals bij alliancerom (waardoor die volgensmij zo buggy was).

ben ff van cm 10.1 vsync overgestapt naar stockrom omdat ik een wifi probleempje had.
Als er ergens weinig rotzooi in zit, dan is het alliance rom. Waarschijnlijk heb je m niet geflashed met de bijbehorende rom customizer een /of geen full wipe gedaan. In de eerste krijg je namelijk een goed keuzemenu van wat je wel en niet wil installeren.
Van buggyness verder geen last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Het batterijverbuik met LSD is voor mij ook beter t.o.v LS8, haal er een klein uur meer aan schermtijd mee, gewoon met de stock kernel. Zal deze nog een paar cycles gebruiken om echt een goed beeld te krijgen, om daarna de speedmod te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
AllSeeyinEye schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:27:
[...]

Als er ergens weinig rotzooi in zit, dan is het alliance rom. Waarschijnlijk heb je m niet geflashed met de bijbehorende rom customizer een /of geen full wipe gedaan. In de eerste krijg je namelijk een goed keuzemenu van wat je wel en niet wil installeren.
Van buggyness verder geen last gehad.
Als ik iets flash doe ik altijd full wipe, cache wipe, dalvik cache wipe, ik draai een script die alle kernel settings helemaal leeg haalt, kortom ik volg alle belangrijke stappen voor ik iets opnieuw flash.

Dat gezegd hebbende, AllianceROM werkte bij mij niet perfect. Was er niet tevreden mee. Misschien kwam dat omdat ik 'm steeds i.c.m. Dorimanx kernel draaide, misschien kwam 't door iets anders.

Heb een dagje NeatROM gedraaid maar heb net ReVolt geflashed. Vind de sammy roms toch te beperkt, mis enkele handige features. En ik vind AOSP er toch gewoon mooier uitzien. Mooiere lockscreens, icoontjes, etc.

Enige wat jammer is aan non-sammy ROMS is minder perfecte compatibiliteit met de camera en de GPU, omdat Samsung de drivers daarvoor niet vrijgeeft. Maar overall werkt het wel lekker.

En last, but not least, ik gebruik graag OpenPdroid. Dat is een programma waarmee je privacy instellingen per app kan instellen, zodat bijv. een app niet bij je contacten kan komen. Helaas kan dit niet installeren via een eenvoudige apk, maar moet je echt je ROM patchen. En OpenPdroid ondersteunt alleen custom roms gebaseerd op AOKP, AOSP en CM.

Overigens, als iemand hier toch een keer CM10.1 wil proberen, download niet de reguliere CM, maar de MCM vsync versie. Die is echter boter smooth, waar de gewone cm 10.1 misschien een beetje stottert hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:10:
[...]
Overigens, als iemand hier toch een keer CM10.1 wil proberen, download niet de reguliere CM, maar de MCM vsync versie. Die is echter boter smooth, waar de gewone cm 10.1 misschien een beetje stottert hier en daar.
Waarbij de CM10-versie dan nóg weer een beetje soepeler is, gemiddeld gesproken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
JeroenV_ schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:19:
[...]

In de kernel die bij wanamlite zit, kan ik geeneens meer wipe stats doen (of ik kijk er zwaar overheen).
Maar goed, dan nu maar opgeladen tot 100%, en de accu er even uitgehaald.
Kijken of het helpt...
Gisteravond was de accu op 38%, en ik herstart de telefoon om te testen of het nu goed was.
Bij het opstarten direct al piepen dat de oplader aangesloten moest worden, en er bleek nog 8% over.
Accu eruit halen heeft dus niet geholpen in ieder geval, en de philz kernel heeft geen wipe battery stats.
Nog andere ideeën? Zal eens kijken of er geen app is die dit kan doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenV_ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:08:
Gisteravond was de accu op 38%, en ik herstart de telefoon om te testen of het nu goed was.
Bij het opstarten direct al piepen dat de oplader aangesloten moest worden, en er bleek nog 8% over.
En als je dan even wacht zie je je accu ook niet oplopen dan?
Zal eens kijken of er geen app is die dit kan doen ofzo.
Zoals gezegd heeft de i9100 geen accu-stats-file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Brad Pitt schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:25:
[...]

Waarbij de CM10-versie dan nóg weer een beetje soepeler is, gemiddeld gesproken :P
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen CM 10 en 10.1 (dus JB 4.1.2 en JB 4.2.1) qua features? Zit daar nou veel verschil tussen?

Als dat niet zo is wil ik overwegen om CM10 te proberen, omdat die waarschijnlijk wat verder ontwikkeld is dan 10.1 (en dus waarschijnlijk stabieler, niet dat CM 10.1 onstabiel is bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Brad Pitt schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:23:
[...]
En als je dan even wacht zie je je accu ook niet oplopen dan?
Nope, die loopt alleen maar af.
Opladen gaat wel weer relatief snel, en als ik de telefoon niet herstart loopt hij ook gewoon netjes normaal leeg. Het is echt puur met een reboot dat het verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
JeroenV_ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:05:
[...]

Nope, die loopt alleen maar af.
Opladen gaat wel weer relatief snel, en als ik de telefoon niet herstart loopt hij ook gewoon netjes normaal leeg. Het is echt puur met een reboot dat het verkeerd gaat.
Vreemde zaak dan. Ik heb daar maar één keer last van gehad, maar sindsdien loopt ie gewoon altijd normaal. Misschien begint je batterij op te raken. Hoe oud is tie? (ik ben hier puur aan 't speculeren hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Hij is nu bijna 2 jaar, was 1 van eersten die hem destijds kreeg.
Er zijn nog 6 collega's die een s2 hebben, maar die hebben hier geen last van. Nu doen die ook niets met custom roms ofzo, maar de telefoon is even oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
JeroenV_ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:48:
Er zijn nog 6 collega's die een s2 hebben, maar die hebben hier geen last van. Nu doen die ook niets met custom roms ofzo, maar de telefoon is even oud.
Je hebt gewoon de stock batterij toch? Geen aftermarket batterij geïnstalleerd? Sowieso is het geen gek idee om je batterij te vervangen, er vanuitgaand dat je je telefoon nog 1-2 jaar wil gebruiken :)

Maar ik weet niet of dat het probleem zal oplossen.

Mocht je STweaks of ExTweaks geïnstalleerd hebben dan is erbij Misc een optie om je fuel-gauge te resetten. Weet niet of dat hetzelfde doet als wipe battery stats bij CMW Recovery. En misschien maakt het helemaal niet uit want volgens Brad Pitt heeft de I9100 geen battery stats.

Maar je kan 't allicht proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-saxo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
JeroenV_ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:48:
Als je nu een dag of 2-3 een accu van een collega gebruikt en andersom, wat zijn dan je bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Sakete schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:06:
[...]
Je hebt gewoon de stock batterij toch? Geen aftermarket batterij geïnstalleerd? Sowieso is het geen gek idee om je batterij te vervangen, er vanuitgaand dat je je telefoon nog 1-2 jaar wil gebruiken :)
Jep, gewoon de stock. Ik heb verder geen problemen met de accu, hij gaat ruim een dag mee met normaal gebruik maar herstarts vindt ie niet leuk
lars-saxo schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:25:
[...]
Als je nu een dag of 2-3 een accu van een collega gebruikt en andersom, wat zijn dan je bevindingen?
Kan ik inderdaad wel eens vragen als ik ze zie, gebeurd niet vaak dat we tegelijk op kantoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-06 15:25
Iemand anders al Paranoid Android 3 geprobeerd? Zitten blijkbaar toch wat erge bugs in. So FC'd de system settings en is standaard het hardware keyboard enabled. Je krijgt dus niet direct het software toetsenbord te zien :o

Heb toch het gevoel alsof de AOKP 4.2.1 varianten nog niet zo lekker lopen. Geven tot nu toe allemaal wel fouten die voor dagelijks gebruik niet acceptabel zijn.

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Ik zag net de Chameleon ROM op XDA. Dat is Samsung kernel en base (gebaseerd op LS8) met AOSP/AOKP apps e.d. Een Samsung/AOSP hybride ROM :)

Wil die misschien wel een keer proberen, ben nu alleen ff flash moe :)

Voor de geïnteresseerden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1847600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
CobyBE schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:55:
Iemand anders al Paranoid Android 3 geprobeerd? Zitten blijkbaar toch wat erge bugs in. So FC'd de system settings en is standaard het hardware keyboard enabled. Je krijgt dus niet direct het software toetsenbord te zien :o

Heb toch het gevoel alsof de AOKP 4.2.1 varianten nog niet zo lekker lopen. Geven tot nu toe allemaal wel fouten die voor dagelijks gebruik niet acceptabel zijn.
Ik heb ook al een paar AOKP 4.2.1 varianten geprobeerd zoals Resurrection Remix, JellyBam, ReVolt en het was allemaal net niet idd. Ben nu weer terug bij CM 10.1 MCM Vsync Nightly die me tot nu toe het meeste bevalt van de JB Roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Tnx, had hem gedownload maar Kies wilde zowaar de FOP updaten met dezelfde update. Dat maar even gedaan ipv Odin draaien wat mij overigens zeer verbaasde meestal krijg je de melding "deze firmware is niet ondersteund... etc. "

Helaas verloor ik wel de root rechten door de update maar dat was snel weer gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCD_viewer schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:04:
[...]
Tnx, had hem gedownload maar Kies wilde zowaar de FOP updaten met dezelfde update. Dat maar even gedaan ipv Odin draaien wat mij overigens zeer verbaasde meestal krijg je de melding "deze firmware is niet ondersteund... etc. "

Helaas verloor ik wel de root rechten door de update maar dat was snel weer gefixt.
Misschien heb je wel een Spaans toestel met FOP waardoor Kies hem wilde upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:39:
[...]

Misschien heb je wel een Spaans toestel met FOP waardoor Kies hem wilde upgraden.
Ligt niet aan het toestel maar aan de CSC van de rom doe je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:39:
[...]

Nee, het is een non-branded versie die oorspronkelijk op een XEN versie draaide, altijd origineel gehouden.

Eerder al lang op de ICS xen moeten wachten, terwijl dat niet perse hoeft maar reacties en problemen afwachten met nieuwe rom's is wellicht wel verstandig.

Huidige ervaring is dat de accu even lang meegaat, maar minder lang dan ICS, is mogelijk te verklaren door de leeftijd van de accu.

Verder bevalt hij prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:13:
[...]
Ligt niet aan het toestel maar aan de CSC van de rom doe je gebruikt.
Dat bedoelde ik ook te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Ik zit met een probleem.
Al twee weken loopt mn telefoon om de paar dagen vast op het bootlogo.
Ik moet dan allle data wissen en rom opnieuw flashen voor het weer werkt.

Ik dacht eerst dat het aan neatrom lag en heb nu de nieuwe wanam geprobeerd, maar deze geeft vandaag (gister geflasht) alweer hetzelfde probleem.
Ik tweak verder niks en laat de meegeleverde kernel en modem installeren.

Ik heb zelfs een kernelclean script gedraaid omdat ik dacht dat het daar mss aan kon liggen, maar helaas..

wie heeft er tips?
erg vervelend zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
justinnn schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:27:
Ik zit met een probleem.
Al twee weken loopt mn telefoon om de paar dagen vast op het bootlogo.
Ik moet dan allle data wissen en rom opnieuw flashen voor het weer werkt.

Ik dacht eerst dat het aan neatrom lag en heb nu de nieuwe wanam geprobeerd, maar deze geeft vandaag (gister geflasht) alweer hetzelfde probleem.
Ik tweak verder niks en laat de meegeleverde kernel en modem installeren.

Ik heb zelfs een kernelclean script gedraaid omdat ik dacht dat het daar mss aan kon liggen, maar helaas..

wie heeft er tips?
erg vervelend zo
Probeer de stock rom een paar dagen en wanneer dat niet helpt kun je het ter reparatie aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Goed plan. waar kan ik de juiste versie voor NL vinden? flashen via kies neem ik aan?
ZIjn er nog dingen die ik tevoren moet runnen? kernelclean script? andere dingen?

thanks voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

justinnn schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:59:
Goed plan. waar kan ik de juiste versie voor NL vinden? flashen via kies neem ik aan?
ZIjn er nog dingen die ik tevoren moet runnen? kernelclean script? andere dingen?

thanks voor je reactie!
Via Sammobile, even een account aanmaken en daar kan je alle stockfrimwares afhalen. dus dan kies je gewoon gt-i9100 en dan XEN voor nederland, en als je een Vodafone of KPN toestel hebt zijn daar ook frimware's voor. Die flash je via Odin, niet via kies. zorg ook dat kies niet openstaat of een proces ervan. dat kan namelijk je telefoon bricken, en dat is bij mij een keer gebeurt.

na dat je geflashed hebt heb je de Stock rom en Stock kernel, dan kan je eventueel je Download Couter (kan je zien als je je telefoon in de download mode zet) op 0 zetten, hoe dit moet weet ik niet. en die van mij staat inmiddels op 34 ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Coehinator schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:06:
[...]na dat je geflashed hebt heb je de Stock rom en Stock kernel, dan kan je eventueel je Download Couter (kan je zien als je je telefoon in de download mode zet) op 0 zetten, hoe dit moet weet ik niet. en die van mij staat inmiddels op 34 ofzo :+
Dat kun je hier vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n antivirus program. zegt dat Alliance rom kwaadaardig is, helemaal neergehaald vanaf de originele site. Kent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:57:
M'n antivirus program. zegt dat Alliance rom kwaadaardig is, helemaal neergehaald vanaf de originele site. Kent iemand dit?
Gewoon een mailtje naar de dev van je antivirus programma sturen (staat in de play store). Als je de link uit de TS van XDA gebruikt hebt, dan is het een false positive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sakete schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:48:
[...]

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen CM 10 en 10.1 (dus JB 4.1.2 en JB 4.2.1) qua features? Zit daar nou veel verschil tussen?

Als dat niet zo is wil ik overwegen om CM10 te proberen, omdat die waarschijnlijk wat verder ontwikkeld is dan 10.1 (en dus waarschijnlijk stabieler, niet dat CM 10.1 onstabiel is bij mij).
Weet je al meer over de verschillen tussen CM10 en CM10.1? Ik ben ook benieuwd, aangezien CM10 stabieler en sneller lijkt dan 10.1. Ik gebruik nu nog CM9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:32:
[...]

Gewoon een mailtje naar de dev van je antivirus programma sturen (staat in de play store). Als je de link uit de TS van XDA gebruikt hebt, dan is het een false positive.
Nou android en antivirus gezien het verleden richting debian etc een antivirus program. slaan op het filesysteem zie ik nog steeds niet zo in..

Maar het ophalen geschied middels m'n win o/s en niet vanuit een rommanger int toesel ozid. Het is puur een win download feit icm het geinstalleerde antivirus program. op m'n o/s pc. Nah ik kijk wel verder..Groet U..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 18:25
Normaal is mijn SGS2 (met jellybam 4.2.1) best veel moeite om het einde van de dag te halen, maar op wintersport even gezien dat het ook anders kan:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/31496065/2013-02-05%2021.23.14.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/31496065/2013-02-05%2021.23.42.png
Als ik geen WIFI had gevonden, dan had ie het denk ik wel de hele week uitgehouden. Het kan dus toch

[ Voor 77% gewijzigd door Damsplaat op 13-02-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
3G stond zeker uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
koelkast schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:44:
[...]

Weet je al meer over de verschillen tussen CM10 en CM10.1? Ik ben ook benieuwd, aangezien CM10 stabieler en sneller lijkt dan 10.1. Ik gebruik nu nog CM9 :)
CM10 was in bepaalde opzichten idd stabieler en sneller dan CM10.1. Vooral de butter implementatie lijkt beter in CM10 t.o.v. CM10.1. Maar, de versie van CM10 die ik gebruikte had een bug waarbij je geen noodoproep kon doen, het nummer werd niet herkend (en tja, het is en blijft een telefoon dus ik wil er wel mee kunnen bellen, zeker een noodroep mocht de noodzaak er zijn). En ook wanneer het scherm aanging stotterde die altijd bij de fade-in (om het ff zo te noemen) en dat ging mij heel snel irriteren.

CM10.1 had dan weer wat andere kleinigheidjes die me irriteerden, zoals dat het wat meer stottert. Er zit ook een kleine bug in waarmee de hardware keys oplichten, ook als je het scherm niet hebt aangeraakt. Dat begon mij ook te irriteren op een gegeven moment.

Dus ja, ik heb ze allebei eraf geflikkerd en draai nu ReVolt. Dat is een AOKP base. Maar zou zomaar kunnen dat die er morgen weer af is. Ik ben de laatste tijd ineens bezeten van de zoektocht naar de voor mij perfecte ROM, die nog steeds niet gevonden helaas :) Ik wil in elk geval niet meer terug naar ICS. En ik heb ook ff Chameleon gedraaid, wat een cross is tussen Samsung ROM en AOKP, maar vond dat de meeste features van AOKP niet eens geïmplementeerd waren. En stock Samsung ROM mist voor mij gewoon teveel features die ik handig vind (zoals het kunnen swipen van de statusbalk om brightness te veranderen, iets wat ik veel doe!). En ook lockscreen widgets kunnen op SamsungROM/ Samsung based ROM niet, omdat JB 4.1.2 dat nog niet ondersteunt, is pas vanaf 4.2. En ik vind dat toch wel erg handig, vooral de Chronus widget die standaard bij CM10.1 zit, maar ook in veel andere ROMS en anders ook los te krijgen is, vind ik een erg mooie lockscreen widget. Ziet er erg clean uit, laat 't weer zien en me eerstvolgende afspraken. En ik hoef m'n telefoon niet eens te unlocken dan :)

Dus ja, de zoektocht gaat verder... ReVolt bevalt tot nu toe wel, maar draai 'm pas sinds vanavond dus is nog te vroeg om er echt iets over te zeggen. Maar de interface is wel verrassend vlot, gaat een beetje richting dat boterige :)

• CobyBE
Ik zit momenteel op de nieuwste PA 3.0 en eigenlijk mis ik een heleboel functies die 2.54 wel nog had! Komt waarschijnlijk omdat PA nu een andere base gebruikt. Ik denk dat PACman rom (?) nu het beste alternatief is. Jammer genoeg heeft deze ook nog niet alle AOKP customization opties ingebouwd. Zo is het customize menu maar half werkend.

Weet er ook iemand hoe het komt dat op PA 3.0 mijn netwerk en wifi icoontjes niet blauw worden? Ik kan niet eens zien hoeveel "streepjes" ontvangst ik heb omdat het allemaal donker is. Dit zou normaal toch blauw moeten zijn? Ik heb trouwens gewoon een full wipe gedaan vooraleer de installatie.

En weet er iemand hoe je je lock screen wallpaper vervangt op 4.2? Vind deze functie niet meer :s

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Eergisteren JB update geïnstalleerd (foontje komt uit Frankrijk..) en wat is mijn batterij sindsdien snel moe, als ik thuiskom van het werk heb ik nog 15% ofzo, vroeger was dat minstens 50%..........

Buy a Mac or install Linux

• Sakete
CobyBE schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:41:
Ik zit momenteel op de nieuwste PA 3.0 en eigenlijk mis ik een heleboel functies die 2.54 wel nog had! Komt waarschijnlijk omdat PA nu een andere base gebruikt. Ik denk dat PACman rom (?) nu het beste alternatief is. Jammer genoeg heeft deze ook nog niet alle AOKP customization opties ingebouwd. Zo is het customize menu maar half werkend.

Weet er ook iemand hoe het komt dat op PA 3.0 mijn netwerk en wifi icoontjes niet blauw worden? Ik kan niet eens zien hoeveel "streepjes" ontvangst ik heb omdat het allemaal donker is. Dit zou normaal toch blauw moeten zijn? Ik heb trouwens gewoon een full wipe gedaan vooraleer de installatie.

En weet er iemand hoe je je lock screen wallpaper vervangt op 4.2? Vind deze functie niet meer :s
Ik heb gisteren ook ff PACman gedraaid, maar die heeft dezelfde CM10.1 bug waarbij de hardware keys ook aangaan terwijl je niets aanraakt, wat ik zelf erg irritant vind. Draai nu sinds gisteren ReVolt en tot nu toe bevalt 't me wel.

Ik vermoed overigens dat sommige van de AOKP opties (bij PACman) eruit zijn gesloopt omdat veel van de AOKP opties ook bij CM voorkomen. Dit voorkomt dan dat opties dubbel ingesteld kunnen worden en dat er dan conflicten optreden.

• Sakete
bandidoloco schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:50:
Eergisteren JB update geïnstalleerd (foontje komt uit Frankrijk..) en wat is mijn batterij sindsdien snel moe, als ik thuiskom van het werk heb ik nog 15% ofzo, vroeger was dat minstens 50%..........
Kan zijn dat je een wakelock hebt van een bepaald proces. Sommige roms hebben ook een mediascanner bug. Draai je BetterBatteryStats? Daar kan je het probleem opsporen.

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:22
Probleem probleem. Afgelopen zondag was ik mijn Galaxy uren kwijt om hem vervolgens op de grond in de kroeg terug te vinden. Ik was allang blij dat ik hem had en niet dat al mijn persoonlijke data ergens rond zwerfde, maar hij bleek het ook nog te doen. Tot op vandaag. Vastlopers, reboots etc. Ik wilde hem dus opnieuw gaan flashen, want ik had al wat langer van dit soort probleempjes.
Maar nu heb ik een boot loop.. Einde oefening denk ik?

Is er nog een mogelijkheid dat ik mijn foto's / video's haal van de interne SD kaart?

• CobyBE
Als je in recovery kan opstarten kan je je GSM via USB kabel met je computer verbinden en dan in het menu "mount" de optie "Mount USB" (ofzoiets) selecteren. Dan kan je je interne SD benaderen vanuit Windows.

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:22
Ik krijg het niet meer voor elkaar om hem in recovery te krijgen. Vanmorgen startte ie nog wel af en toe op, stom dat ik toen niet direct m'n foto's heb gebackupt..

Nu ligt de Galaxy aan de lader, met een leeg batterij icoontje..

• CobyBE
Al geprobeerd even de batterij eruit te halen (10 min ofzo) om ze daarna terug te steken? Dan direct de toetsencombo voor Recovery doen (Vol up + home + power)

Anders kan je proberen via een USB jig in download modus te geraken en zo via Odin een nieuwe ROM te flashen. Als je in de buurt van Dilsen-Stokkem in België woont wil ik je graag mijn USB jig lenen.

Pagina: 1 ... 101 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.