EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik gebruik ook die kernel, en inderdaad na een tijdje op 200mhz te zijn hangen is ie uiteindelijk in deep sleep gegaan. Gebruik je andere setting qua undervolting? Ik heb geprobeerd om de instellingen van de Phenom kernel na te bootsen, is niet helemaal gelukt omdat die lager zijn dan wat mogelijk is in Stweaks.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 07:18:
Ik gebruik DorimanX v7.44. Gaat perfect in deep sleep, ook met de standaardinstellingen van Stweaks. Alle kernelbouwers doen er juist alles aan om zoveel mogelijk deep sleep te halen. Je hebt dus een ander probleem. Better Battery Stats kan je verder helpen.
Voor de mensen die dat grijs maar niets vinden, dit vind ik altijd wel een mooie mod: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1677032
Helaas wel ja, snap niet waarom ze dat soort functies in GB nog wel konden, maar in ICS opeens niet meer...
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Het was in 4.0.3 pas geïntroduceerd en dat is ook de enige versie die het had. Het gegeven dat ze het daarna niet meer opgenomen hebben doet vermoeden dat het toch niet functioneerde zoals het moest, of andere problemen veroorzaakte.Jeroenneman schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:41:
[...]
Helaas wel ja, snap niet waarom ze dat soort functies in GB nog wel konden, maar in ICS opeens niet meer...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Gisteravond is mijn Galaxy SII (2.3.3 geroot) doodgegaan (zoals het er nu op lijkt). Het is misschien niet he-le-maal in lijn met dit topic, maar misschien dat hier iemand zit die mij kan helpen.
Wat er gebeurt is; gisteravond tijdens het opnemen van video begon de telefoon te freezen, het beeld van de camera bleef ververst worden, echter liep de timer van de opname niet meer en reageerde de telefoon niet meer op het touchscreen. Ook kon ik hem niet meer locken. Telefoon uitgezet (kan me niet meer herinneren of ik hem echt uit heb kunnen zetten of dat ik de batterij eruit trok) en daarna weer getracht aan te zetten. Telefoon kwam niet voorbij het bootscherm met witte tekst. Daarna nog een poging gedaan, maar de telefoon reageerde nergens meer op. Geen teken van leven bij inpluggen op netstroom/usb, geen reactie op de aan-knop, geen download/recovery mode, helemaal niks. Heb de batterij er ook voor langere periode uitgehad en de aan-knop langer ingedrukt. Geen reactie.
Het lijkt mij een softwarematig probleem, of zou er iets doorgebrand oid kunnen zijn? Telefoon was erg warm trouwens, ik meen dat als ik nu de batterij erin doe hij uiteindelijk ook warm wordt maar niks doet.
Ik heb natuurlijk al veel gezocht, maar heb maar 1 situatie gevonden waarbij iemand zijn telefoon weer werkte nadat deze opgestuurd en teruggestuurd is met een nieuw moederbord (en een full wipe..). Verder lees ik her en der dat ik respons "zou moeten krijgen" met gebruik van een USB jig die ik niet heb maar waar ik eventueel wel aan kan komen.
Kan iemand mij wellicht helpen?
Heeft altijd perfect gewerkt on GB en ICS maar niet onder JB.
Nu start Google Now of Search of hoe dat nu mag heten op zelfs als ik alles gefreezed het in TB. Ik kan niet werken zonder die functionaliteit en baal als een stekker dat er geen oplossing voor te vinden is. Ik heb JKAY headset control al in gebruik om de "buttonclick"te catchen maar dat is niet stabiel te krijgen. Denk dat ik maar terug ga na GB of ICS.
- statusbar is gewoon zwart zoals hierboven bij Ari Gold
- scrollen is onwijz stroperig, jammer, eindeloos scrollen was bij WL juist zo lekker
- als ik TBP start dan krijg ik melding dat mijn Android ID veranderd is, wil ik de oude herstellen dan beland het toestel in de bootloop dus maar zo gelaten
- brightness slider zou van mij weggelaten mogen worden, settings button is daarentegen een mooie toevoeging
- mijn tril-probleem is met JB opgelost, verademing
- S-Planner is prachtig, Business Calendar is niet meer nodig
[ Voor 32% gewijzigd door businka19 op 25-01-2013 16:43 ]
Dat zou ik heel raar vinden.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:47:
[...]
Het was in 4.0.3 pas geïntroduceerd en dat is ook de enige versie die het had. Het gegeven dat ze het daarna niet meer opgenomen hebben doet vermoeden dat het toch niet functioneerde zoals het moest, of andere problemen veroorzaakte.
Ik heb de S2 al sinds de launch, dus 2.3.3, en zelfs daar kon je door simpelweg over de statusbar te vegen de brightness aanpassen, dus zonder eerst de statusbar naar beneden te moeten slepen.
Ik denk dat ik dan maar eens met custom roms aan de weer ga. Heb het wel een beetje gehad met het verwijderen van handige functies, ipv al het goede laten en daaraan toevoegen!
http://www.androidpolice.com/2012/03/14/quick-tip-swipe-sideways-across-the-notification-bar-to-control-screen-brightness-in-touchwiz-cyanogenmod-and-aokp-based-roms/
Dat dus.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
True, die optie was er zeker al vanaf 2.3.x
Ik heb gisteravond 2 stuks galaxy s2 geupdate.
Nu heb ik bij beide problemen;
* De witte gaat nog wel aan, maar laad niet meer op. Door dat hij niet meer oplaad kan ik hem
ook niet meer aan de computer aansluiten om te downgraden! Iemand een oplossing?
* De zwarte gaat helemaal niet meer aan. Ook niet in download mode of iets dergelijks.
Iemand hier een oplossing voor?
Voor ik hem wipe wacht ik nu eerst de Nederlandse update maar even af.
Mobile Odin of, als je telefoon rooted is, CWM / TWRP gebruiken om te flashen.diederick89 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:13:
* De witte gaat nog wel aan, maar laad niet meer op. Door dat hij niet meer oplaad kan ik hem
ook niet meer aan de computer aansluiten om te downgraden! Iemand een oplossing?
Dan kan je de JIG methode nog gebruiken als laatste redmiddel.* De zwarte gaat helemaal niet meer aan. Ook niet in download mode of iets dergelijks.
Iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2013 12:33 ]
Je veranderd van base en je wiped niet. Dan moet je ook niet klagen over problemen.greenlizzard schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:42:
Voor ik hem wipe wacht ik nu eerst de Nederlandse update maar even af.
Nee.fotografie999 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:22:
Als je die Spaanse rom 'flasht' met Odin wiped hij zelf dat toestel?
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
De rom gebruikt de /preload partitie.TRaSH schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:29:
ik dacht dat hij met de JB update je partities zou veranderen/vergroten ?
Om er nog maar even op terug te komen, heb vandaag een jig geprobeerd, maar tevergeefs. Het apparaat lijkt echt helemaal dood te zijn. Heb me er wat verder in verdiept, en m'n laatste hoop is nu zo ongeveer een jtag unbrick of een methode die met Linxus software zou moeten lukken.. SpannendAllSeeyinEye schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:08:
Als hij niet naar download modus boot, is een jig je laatste keuze die je vanuit huis kan maken. Anders wordt het een bezoekje servicecenter.
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Heb al aardig wat gegoogled maar ik heb geen idee hoe ik deze kan oplossen...
Over het algemeenheb ik sinds JelleBean echt wel een mindere battery life. Met ICS haalde ik ongeveer 2 a 2,5 halve dag. Nu is het ongeveer 1 dag. Mijn gebruik is uiteraard ongeveer hetzelfde.
Het stoort me ongelofelijk dat zelfs ik ik zelfs in standby aardig wat batterij verlies...
Hij lijkt alleen wel minder soepel sinds ik de dorimax kernel gebruik terwijl ik kwa settings nergens aangezeten heb met CPU snelheden etc
[ Voor 15% gewijzigd door haakjesluiten op 27-01-2013 23:53 ]
Waar ik normaal 1 tot 1,5 dag batterij had bij een screentime van 3,5 tot 4 uur (wifi + 3G altijd aan, exchange en gmail op push) had ik op LSJ 1 dag en max 3 uur screentime. Nu zit ik weer op 1 tot 1,5 dag met 5 uur screentime.
NB. Ik speel nagenoeg geen spelletjes op mijn telefoon. Scherm aan = browsen, tapatalk, IM.
Met wipe bedoel je niet;AllSeeyinEye schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:51:
[...]
Je veranderd van base en je wiped niet. Dan moet je ook niet klagen over problemen.
Install nieuwe rom
Del cache
Rest factory
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Met wipe bedoel ik:backupdevice schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:13:
[...]
Met wipe bedoel je niet;
Install nieuwe rom
Del cache
Rest factory
- boot naar recovery
- wipe data/factory reset
- wipe cache
- wipe dalvik
- flash nieuwe rom
- reboot
Mocht je een andere kernel of mods willen flashen, doe dat nooit direct na het flashen van de nieuwe rom (in dezelfde 'cwm sessie'), maar altijd eerst een reboot naar Android.
Ah, Alliance 6 is dus uit of draai je een testversie van Alliance?AllSeeyinEye schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:05:
Ik draai een custom LS8 rom (Alliance) met Philz kernel. Mijn batterij tijd is verbeterd ten opzichte van ICS en sterk verbeterd tov LSJ.
Ik draai inderdaad nog een (closed) beta van V6, maar die is identiek aan V6 die zaterdag gereleased is.CptChaos schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:40:
[...]
Ah, Alliance 6 is dus uit of draai je een testversie van Alliance?Either way: ik kan niet wachten om die te flashen over mijn Alliance 5.2 installatie heen (na te wipen natuurlijk).
Voor diegenen die Wanam of Neat draaien, Goldie heeft nu ook een AllianceMOD uitgebracht die de features van AllianceROM naar andere ROMs brengt (natuurlijk maakt deze mod je build eigenlijk naar AllianceROM, maar ja, er zijn nu eenmaal mensen die zweren bij Neat of Wanam en die toch mods willen....)
edit:
Er is een gemodde versie van contacts.apk voor zowel stock als aosp theme beschikbaar speciaal voor Nederlandstalige gebruikers. Hierbij zijn de namen van de tabs aangepast, zodat er 4 tabs in een scherm passen en je niet meer hoeft te scrollen (door androids standaard 'toetsenbord' 'logboeken' en 'favorieten'. Indien gewenst kan ik dat bestand wel delen (credits aan Dikkebas, een long time gebruiker van Alliance).
Verder is de OTA fix voor black statusbar aan te bevelen. Dit verhelpt de niet zichtbare statusbar (totdat je een notificatie ontvangen hebt) na boot.
[ Voor 26% gewijzigd door AllSeeyinEye op 28-01-2013 08:55 . Reden: aanvulling ]
Hangt eigenlijk puur van jouw eigen voorkeur af. Momenteel gebruik ik Alliance ROM (zit zelf momenteel echter op 5.2, maar ga sowieso updaten naar 6), maar zit te twijfelen of ik ga overstappen naar Slim ROM.ind0mi schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:23:
draai nu al een tijdje Omega roms op mn S2 maar ben er niet erg tevreden over. De telefoon blijft vaak hangen of loopt erg traag. Wil graag een andere Rom-bakker proberen... welke raden jullie mij aan??
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2013 09:35 ]
CheckROM (gestopt na ontmaskering en een 'geintje' met een brick ROM)
AllianceROM
SpeedWizz (ontwikkelaar gestopt ivm crisis)
Is dat met een 2000 mah accu? Dat zijn best goede cijfers. Ik draai momenteel Wanam 14 icm met de dorimanx kernel, maar die vind ik maar niets om eerlijk te zijn.AllSeeyinEye schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:05:
Ik draai een custom LS8 rom (Alliance) met Philz kernel. Mijn batterij tijd is verbeterd ten opzichte van ICS en sterk verbeterd tov LSJ.
Waar ik normaal 1 tot 1,5 dag batterij had bij een screentime van 3,5 tot 4 uur (wifi + 3G altijd aan, exchange en gmail op push) had ik op LSJ 1 dag en max 3 uur screentime. Nu zit ik weer op 1 tot 1,5 dag met 5 uur screentime.
NB. Ik speel nagenoeg geen spelletjes op mijn telefoon. Scherm aan = browsen, tapatalk, IM.
Er zitten kleine bugs in en het verbuik met scherm aan is hoog (van de kernel dus).
Goeiedag dan is 5 uur scherm aan tijd heel goed te noemen. En de Philz-kernel is gewoon gebaseerd op de stock kernel toch? Geen undervolting oid.AllSeeyinEye schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:14:
Ik heb de 1650 mah batterij.
Als de speedmod/phenomenal te lang op zich laat wachten ga ik jou settings maar es proberen. Ik (2000 mah) haalde met 4.0.4 ruim 6 uur, daar is nu met dorimanx een dik uur of meer af gegaan.
Het ligt m voornamelijk aan het gebruik. Ik draai geen muziek op mn telefoon en speel geen spelletjes. Ik zet standaard de notificaties van alle apps uit, behalve van sms, whatsapp en email.Franco10 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:09:
[...]
Goeiedag dan is 5 uur scherm aan tijd heel goed te noemen. En de Philz-kernel is gewoon gebaseerd op de stock kernel toch? Geen undervolting oid.
Als de speedmod/phenomenal te lang op zich laat wachten ga ik jou settings maar es proberen. Ik (2000 mah) haalde met 4.0.4 ruim 6 uur, daar is nu met dorimanx een dik uur of meer af gegaan.
Ik heb een vrij strak schema voor exchange sync.
Overigens: 2000/1650*5 = 6.06 dus jouw 6 uur schermtijd komt gewoon overeen met mijn 5
[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 28-01-2013 14:32 ]
Yep maar dat haalde ik met 4.0.4-Phenomenal. Met LS8 icm dorimanx haal ik dat onmogelijk. Oh en dat haalde ik ook niet met de stock kernel, dus als je dat zonder undervolting haalt heb je alles goed ingesteld en evt bevroren.AllSeeyinEye schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:30:
[...]
Overigens: 2000/1650*5 = 6.06 dus jouw 6 uur schermtijd komt gewoon overeen met mijn 5
Ik heb alles wat ik niet gebruik verwijderd en alleen alle autostarts van Maps en location based services uitgezet.Franco10 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:06:
[...]
Yep maar dat haalde ik met 4.0.4-Phenomenal. Met LS8 icm dorimanx haal ik dat onmogelijk. Oh en dat haalde ik ook niet met de stock kernel, dus als je dat zonder undervolting haalt heb je alles goed ingesteld en evt bevroren.
Die zou ik wel willen hebben jaAllSeeyinEye schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:46:
[...]
edit:
Er is een gemodde versie van contacts.apk voor zowel stock als aosp theme beschikbaar speciaal voor Nederlandstalige gebruikers. Hierbij zijn de namen van de tabs aangepast, zodat er 4 tabs in een scherm passen en je niet meer hoeft te scrollen (door androids standaard 'toetsenbord' 'logboeken' en 'favorieten'. Indien gewenst kan ik dat bestand wel delen (credits aan Dikkebas, een long time gebruiker van Alliance).
Zou ik bijvoorbeeld de Spaanse versie van 4.1.2 op m'n S2 kunnen zetten?
Heb m'n telefoon los bij de mediamarkt gekocht, dus zonder abonnement.
Dan kan. Gewoon flashen via odin.HansAnders07 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:37:
Ik draai nu de standaard Android 4.0.4.
Zou ik bijvoorbeeld de Spaanse versie van 4.1.2 op m'n S2 kunnen zetten?
Heb m'n telefoon los bij de mediamarkt gekocht, dus zonder abonnement.
neatrom of alliancerom?
en welke kernel raden jullie aan?
heb nu neatrom lite v4.0 met jeboo kernel v1.1, opzich goed qua batterijduur, maar niet geweldig (zeker geen 6uur scherm, ik haal meestal rond de 1:20 uur en speel geen games en loop niet hele tijd te syncen (alleen whatsapp)
aan "Could not detect device model" en daarna kan ik niet verder.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Download odin 1.85. Zorg dat je telefoon op "Download mode" staat. Dan zou je een geel vakje moeten zien, en kun je flashen.diederick89 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:28:
Ik heb nu mobile odin pro gedownload, maar als hij opstart geeft hij
aan "Could not detect device model" en daarna kan ik niet verder.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb alleen de stock versie http://db.tt/ff5QehOG, voor de aosp versie moet je in het Alliance topic zoeken naar een post vanDDikkebas.
Het is mobile odin! Mijn lader doet niet waardoor ik mobile odin moet gebruiken..
Iemand een oplossing?
Voor mobile odin heb je geloof ik nog een plugin nodig voor de s2. Kijk even in het topic op XDA.diederick89 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:31:
[/quote]Download odin 1.85. Zorg dat je telefoon op "Download mode" staat. Dan zou je een geel vakje moeten zien, en kun je flashen.[quote]
Het is mobile odin! Mijn lader doet niet waardoor ik mobile odin moet gebruiken..
Iemand een oplossing?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1347899
De pro versie zou automatisch de flashkernel moeten downloaden. Als hij niet het goede devicetype detecteert, download hij ook niet die flashkernel.Jay-v schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:47:
[...]
Voor mobile odin heb je geloof ik nog een plugin nodig voor de s2. Kijk even in het topic op XDA.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1347899
Heb je niet toevallig een exotisch niet ondersteunde uitgave (verizon of AT&T ofzo?). Zo niet, zou ik het even posten in het topic dat Jay-v noemt of Chainfire een mailtje sturen.....
En brengt dit risico's met zich mee? Of is de kans dat dit fout gaat heel erg klein?
-Ik heb er nog steeds (net als bij LSJ) last van dat het lockscreen soms niet goed reageert.
-Als ik een patroon instel werkt dit soms niet. Ik krijg dan het standaard lockscreen en rechts staan alleen de 3 linker puntjes van het patroon. Daardoor kan ik mijn toestel niet ontgrendelen -> reboot is de enige oplossing.
-Batterij: ik las hierboven dat mensen 5 uur schermtijd halen op 1 charge, daarom was ik enthousiast. Ik heb de telefoon vanochtend om 8.30 van de lader gehaald. Nu, is er nog 60% over na 29minuten schermtijd. BBS laat geen wakelocks oid zien....
Niet zo tevreden dus. Denk dat ik morgen maar weer terug naar CM flash.
Welke kernel gebruik je? De standaard meegeleverde kernel is een beta voor LSJ roms. Die zit er alleen bij omdat dat de enige kernel is waarbij alle visual mods van OTA werken. Het verdient de aanbeveling om een andere LS8 geschikte kernel te gebruiken (Siyah V6.0b4 / DorimanX / Philz / Jeboo)Jay-v schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:54:
Ik ben weer even van CM10.1 afgestapt om LS8 (allience) te proberen.
-Ik heb er nog steeds (net als bij LSJ) last van dat het lockscreen soms niet goed reageert.
-Als ik een patroon instel werkt dit soms niet. Ik krijg dan het standaard lockscreen en rechts staan alleen de 3 linker puntjes van het patroon. Daardoor kan ik mijn toestel niet ontgrendelen -> reboot is de enige oplossing.
-Batterij: ik las hierboven dat mensen 5 uur schermtijd halen op 1 charge, daarom was ik enthousiast. Ik heb de telefoon vanochtend om 8.30 van de lader gehaald. Nu, is er nog 60% over na 29minuten schermtijd. BBS laat geen wakelocks oid zien....
Niet zo tevreden dus. Denk dat ik morgen maar weer terug naar CM flash.
Omdat ik hem echt niet meer aan de praat kreeg, cache gewiped etc, heb ik maar direct de Alliance rom v6.0 geinstalleerd. Voorlopig draait die soepel gelukkig.
Heb overigens de nieuwste Dorimanx 7.45 kernel geïnstalleerd met active governor HYPER en sleep governor pegasusq. Ben benieuwd naar de stabiliteit, dat zal de komende dagen moeten blijken als de ROM en Kernel eenmaal gesettled zijn.
Heb hiervoor overigens een tijdje CM9 gedraaid, maar wilde de overstap naar JB maken vanwege Project Butter en het is het CM development team nog niet gelukt om goeie drivers voor de Mali GPU van Samsung te schrijven (omdat Samsung niet erg open is over Exynos), dus daarom maar een Samsung based ROM die lekker soepel draait voor wat betreft de grafische schil.
Overigens altijd raadzaam om een Kernel Wipe script te draaien voor je een nieuwe kernel flasht, komt de stabiliteit ten goede
[ Voor 113% gewijzigd door Franco10 op 29-01-2013 17:18 ]
Oke, ik heb inderdaad de standaard kernel. Dan ga ik even Siyah of DorimanX flashen. Daar zit weinig verschil in dacht ik? Zie dat jij succes had met Philz kernel. Dat ga ik dus maar even proberen.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:25:
[...]
Welke kernel gebruik je? De standaard meegeleverde kernel is een beta voor LSJ roms. Die zit er alleen bij omdat dat de enige kernel is waarbij alle visual mods van OTA werken. Het verdient de aanbeveling om een andere LS8 geschikte kernel te gebruiken (Siyah V6.0b4 / DorimanX / Philz / Jeboo)
Lockscreen heb ik opgelost door een ander lockscreen te selecteren.
Kan je even uitleggen hoe dat werkt? Ik krijg dat namelijk niet voorelkaar....Sakete schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:56:
de AOSP schil eroverheen gooien
[ Voor 26% gewijzigd door Jay-v op 29-01-2013 20:42 ]
Oké in het kort en in het Engels (ik draai m'n roms altijd in het Engels), je gaat naar Settings, en dan Alliance Control. Dan ga je naar ROM Customizer. Eenmaal daar klik je op Old AllianceOTA. Dan Updates -> en dan druk je op V6_AOSP_Theme.Jay-v schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:34:
Kan je even uitleggen hoe dat werkt? Ik krijg dat namelijk niet voorelkaar....
Wat dan gebeurt is dat deze gedownload wordt (dus schakel eerst WiFi aan als je niet teveel data wil verbruiken, is ruim 40MB), waarna je op de install knop drukt. Er volgen nog wat vragen, waaronder of je een data wipe wil doen (is niet nodig). Hij gaat dan rebooten in recovery moden en automatisch wordt deze patch geïnstalleerd. Dan start ie weer opnieuw op en voila, je hebt de AOSP schil (naar mijn mening véél mooier dan de Samsung schil).
Makkelijker kan het haast niet
Echter heb ik de kernel geflashed (na het flashen van de ROM), maar ik krijg geen root acces? Ik krijg ook geen superuser app of iets dergelijks te zien. Titanium backup kan ik dan echter wel weer installeren, maar root checker zegt dat ik geen root access heb (titanium backup dan weer wel). Vervolgens een willekeurig app geprobeerd die root acces nodig heeft en deze geeft ook aan dat er geen root access is. Wat doe ik fout? Of flash ik de verkeerde kernel (iemand een linkje)?
Wanneer ik bij toestelinfo kijk staat er bij kernel: 3.0.31-816988dpi@DELL166 #3. Ik weet niet of dit normaal is voor de Philz kernel of dat er iets anders hoort te staan?
Alvast bedankt
Aangezien je deze mods bij "Updates" download kan je er wel van uitgaan dat 'ie gewoon mods download en installedsavale schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:45:
Uit nieuwsgierigheid ook de Alliance 6.0 rom aan het proberen. Ik begrijp alleen de customization niet helemaal: past dit de zip vooraf aan of is het een kwestie van mods downloaden en installeren? Ik wil bijvoorbeeld de AOSP look...
Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500
http://www.alliance-rom.c...0-alliance-rom-v6-0.8387/
Overigens, als je de AOSP update installeert (het is dus een mod die gedownload wordt en die via CWM Recovery geïnstalleerd wordt) moet je daarna ook de BlackStatusFix installeren. Er zit in een bug in waardoor na het opstarten je statusbalk helemaal zwart is en er pas wat zichtbaar wordt bij een notificatie (bijv. een SMS).
Als antwoord op je vraag, de aanpassing vindt dus achteraf plaats
Als je een geroote versie van de leak (LSJ) erop hebt staan, zal je met Kies niet kunnen updaten.loen1 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:02:
Iemans enig idee wanneer de officiele Nederlandse versie (vodafone) via KIES beschikbaar is? Daarmee hoef ik de telefoon toch alleen maar aan de computer te koppelen? Ik ben een noob betreft firmware downloaden en ben bang voor de risico's. Odin etc zegt me niets, ik heb er nu de leak opstaan (stond er op toen ik de foon overnam).
En wanneer de firmware komt? Ik denk dat alleen Samsung en/of Vodafone daar antwoord op kan geven.
Hier had ik inderdaad last van, thanks.Sakete schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:07:
Voor meer info over de verschillende updates en wat ze precies doen, ga hier:
http://www.alliance-rom.c...0-alliance-rom-v6-0.8387/
Overigens, als je de AOSP update installeert (het is dus een mod die gedownload wordt en die via CWM Recovery geïnstalleerd wordt) moet je daarna ook de BlackStatusFix installeren. Er zit in een bug in waardoor na het opstarten je statusbalk helemaal zwart is en er pas wat zichtbaar wordt bij een notificatie (bijv. een SMS).
Als antwoord op je vraag, de aanpassing vindt dus achteraf plaats
Wat moet ik doen om wel met Kies te kunnen updaten, ik weet er gewoon te weinig van om met ROMS te werken dus het risico is gewoon te groot. Ik wil gewoon een officiele versie (blijkbaar werkt de Spaanse JB versie hier prima) via Kies erop zetten.AllSeeyinEye schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:33:
[...]
Als je een geroote versie van de leak (LSJ) erop hebt staan, zal je met Kies niet kunnen updaten.
En wanneer de firmware komt? Ik denk dat alleen Samsung en/of Vodafone daar antwoord op kan geven.
Kan je wat meer van je setup posten? Welk modem gebruik jij bijvoorbeeld?AllSeeyinEye schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:05:
De rom bevalt echt prima. Zeker met het AOSP theme. Alleen mijn batterij blijft maar snel leeg lopen.
Heb al:
-Opnieuw geflashed.
-Andere kernel geprobeerd.
-Uitvoerig onderzoek gedaan met BBS.
Update: het enige wat ik kan vinden is een l2_hsic kernel wakelock. Schijnt iets met het modem te maken te hebben.
Ik heb het modem volgens mij gewoon meegeflashed met de ROM. Telefoon nu even niet bij de hand, dus kan het niet nakijken.Jay-v schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:18:
[...]
Kan je wat meer van je setup posten? Welk modem gebruik jij bijvoorbeeld?
De rom bevalt echt prima. Zeker met het AOSP theme. Alleen mijn batterij blijft maar snel leeg lopen.
Heb al:
-Opnieuw geflashed.
-Andere kernel geprobeerd.
-Uitvoerig onderzoek gedaan met BBS.
Update: het enige wat ik kan vinden is een l2_hsic kernel wakelock. Schijnt iets met het modem te maken te hebben.
Verder heb ik in alle apps notificaties uit gezet, met uitzondering van WA, SMS, exchange en gmail.
Sluit trouwens Fast Dormancy niet uit, he. Dat staat namelijk standaard aan. Mijn provider (KPN) ondersteunt het, dus ik laat het aan staan, maar als je provider het niet ondersteunt en het staat aan, dan is het alleen maar een drainer.
nieuws: Regel html-code kan Galaxy-telefoons resettenmacmouse schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:44:
Is het nu zo dat als je via de browser op je samsung naar een website gaat je niet op het nummer kan klikken om te bellen ? Zo nee, is dat bewust ?
Oke, dan heb je waarschijnlijk het LS8 modem. Fast Dormancy staat aan, ik heb ook gewoon KPN. App notificaties staan aan bij WhatsApp, FB en Gmail.AllSeeyinEye schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:39:
[...]
Ik heb het modem volgens mij gewoon meegeflashed met de ROM. Telefoon nu even niet bij de hand, dus kan het niet nakijken.
Verder heb ik in alle apps notificaties uit gezet, met uitzondering van WA, SMS, exchange en gmail.
Sluit trouwens Fast Dormancy niet uit, he. Dat staat namelijk standaard aan. Mijn provider (KPN) ondersteunt het, dus ik laat het aan staan, maar als je provider het niet ondersteunt en het staat aan, dan is het alleen maar een drainer.
[ Voor 47% gewijzigd door Jay-v op 31-01-2013 13:53 ]
Dan doe je toch gewoon het nummer kopierenmacmouse schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:44:
Is het nu zo dat als je via de browser op je samsung naar een website gaat je niet op het nummer kan klikken om te bellen ? Zo nee, is dat bewust ?
Is er een groot risico dat dit fout gaat als ik mijn standaard S2 met android 4.0.4 met behulp van Odin wil voorzien van 4.1.2?
Of is er weinig kans dat het fout gaat?
En zo ja mocht dit fout gaan kan ik m'n telefoon nog herstellen dan?
Ik ben echt een kneus op dit gebied, maar wil wel graag de 4.1.2 versie van android proberen.. Het wachten op de officiele voor Nederland duurt zo lang....!
Alvast bedankt!
Verwijderd
Toch zou ik wachten op de juiste versie, ik moet bijvoorbeeld XEN hebben.HansAnders07 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:20:
Weer even een vraagje over het gebruik van Odin en een spaanse versie van android 4.1.2.
Is er een groot risico dat dit fout gaat als ik mijn standaard S2 met android 4.0.4 met behulp van Odin wil voorzien van 4.1.2?
Of is er weinig kans dat het fout gaat?
En zo ja mocht dit fout gaan kan ik m'n telefoon nog herstellen dan?
Ik ben echt een kneus op dit gebied, maar wil wel graag de 4.1.2 versie van android proberen.. Het wachten op de officiele voor Nederland duurt zo lang....!
Alvast bedankt!
Ik kon vorig jaar ook niet wachten op de XEN-versie van ICS en flashte LUX erop die overigens prima werkte, toen de XEN versie uitkwam die er overheen gezet en toen begonnen de problemen.
- De zwarte gaat helemaal niet meer aan. Ik heb een jig gekocht, maar deze werkt ook niet.
Iemand een adres in overijssel (twente liefst) waar ik een jtag reparatie kan laten uitvoeren?
- De witte wilde nog wel opstarten, maar daar werkt de usb connector niet meer van. Usb connector
vervangen,maar hielp niks. Hierna via mobile odin pro proberen te flashen,,eindelijk voor elkaar gekregen.
Start de mobiel na het flashen opnieuw op,blijft hij hangen in het opstart scherm! Nu kan ik nog wel in
download mode komen, alleen mijn usb connector werkt niet dus daar kan ik niks mee.
Iemand oplossingen?
Je kan in iedere rom de dpi aanpassen. Het framework weet er in de meeste gevallen ook nog mee om te gaan. Alleen een aantal Google en Samsung apps weet hier vaak niet mee om te gaan, dus daar zal je andere versies voor moeten zoeken en installeren (bijvoorbeeld contacts.apk (waar de dialer tegenwoordig bij in zit) en phone.apk.Ari Gold schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:00:
Kan je bij de AllianceRom ook de dpi aanpassen?
Alles werkt allemaal snel en soepel, heb weinig tot geen problemen gemerkt met apps of iets dergelijks. Hij gebruikt zon 50-100 mb meer ram in idle na een fresh reboot ten op zichte van 4.0.4. Maar als je bezig bent met een paar apps dan gebruikt hij zo goed als het hele ram geheugen, dat is iets wat ik nog niet heb gezien met ICS.
Het batterij verbruik is ongeveer hetzelfde als 4.0.3, toen ik nog alles stock draaide. Ten opzichte van mijn undervolte phenomenal kernel met 4.0.4 verbuikt hij wel meer. Maar gezien de wat betere smoothness en extra functies is dat geen ramp.
Wat betreft kernels; heb een paar dagen de dorimanx gebruikt, was niet tevreden. Hij doet iets raars met het contrast van het scherm, persoonlijk vind ik dat niet mooi. Het verbruik was ondanks undervolting nog steeds hoog. Het verbuik in idle is wel heel goed. Voor mensen die de telefoon weinig gebruiken en vaak het scherm uit hebben kan ik die adviseren.
De stock kernel werkt gewoon goed en soepel, geen rare dingen.
[ Voor 10% gewijzigd door Franco10 op 02-02-2013 12:17 ]
Ik heb via SamMobile de Spaanse ROM gedownload en merk dat de accu nu binnen 14 uur leeg is, terwijl ik met Android 4.0.3 ruim 2 dagen kon doen. Ik heb ook al geprobeerd om diverse achtergrond apps te stoppen en minder te synchroniseren, maar dat maakt nauwelijks verschil.
Het gaat om:
PDA: I9100XWLS8
CSC: I9100FOPLS3
Version: 4.1.2
De meeste stroom gaat op aan:
Apparaat in stand-by - 25%
Mobiel stand-by - 22%
Android systeem - 18%
Scherm - 12%
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
update ging vlekkeloos.
maar toen ik wat apps wou her-installeren krijg ik de volgende melding.
"Installeren op USB-opslag of SD-kaart mislukt"
heb wat gegoogled en kon vinden dat het aan de kernel kan liggen.
heb daarna de phill kernel er overheen gedaan.
nu kan ik hem wel installeren maar als de app (o.a. mindfeud) open dan klapt hij er uit.
heb al zelf geprobeerd om een full wipe te doen en een reflash van alles maar zonder succes.
zelfs als ik een backup van titanium wil terug zetten van de app doet hij het niet.
iemand een idee hoe dit op te lossen ?
edit:
had op hun forum ook al iets gevonden maar dat werkt ook niet bij mij,
schijnen meer mensen problemen mee te hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door TRaSH op 03-02-2013 18:07 ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Probeer eens de Dorimanx Kernel te flashen.TRaSH schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:11:
ik heb vandaag eens me telefoon geupdate naar AllianceROM i9100 JB V6.0.
update ging vlekkeloos.
maar toen ik wat apps wou her-installeren krijg ik de volgende melding.
"Installeren op USB-opslag of SD-kaart mislukt"
heb wat gegoogled en kon vinden dat het aan de kernel kan liggen.
heb daarna de phill kernel er overheen gedaan.
nu kan ik hem wel installeren maar als de app (o.a. mindfeud) open dan klapt hij er uit.
heb al zelf geprobeerd om een full wipe te doen en een reflash van alles maar zonder succes.
zelfs als ik een backup van titanium wil terug zetten van de app doet hij het niet.
iemand een idee hoe dit op te lossen ?
edit:
had op hun forum ook al iets gevonden maar dat werkt ook niet bij mij,
schijnen meer mensen problemen mee te hebben.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1617219
Ikzelf gebruik nu de Phillz kernel icm AllianceROM 6.0. Wat voegt deze kernel nog toe en welke versie raad je mij dan aan?Sakete schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:47:
[...]
Probeer eens de Dorimanx Kernel te flashen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1617219
Ken het verschil niet precies tussen Phillz en DorimanX, maar bij mij draait ie stabiel op AllianceROM 6.0.barzi schreef op zondag 03 februari 2013 @ 19:21:
[...]
Ikzelf gebruik nu de Phillz kernel icm AllianceROM 6.0. Wat voegt deze kernel nog toe en welke versie raad je mij dan aan?
Installeer in elk geval versie 7.45, niet 7.46 (nu de meest recente versie). 7.46 is meer een beta versie, 7.45 is een stabiele versie.
Verder kan je met DorimanX prima tweaken als je daar zin in hebt. Maar de default settings zijn goed genoeg (dus als je niets aanpast werkt ie perfect).
Het rare is ook dat hij telkens zijn verbinding lijkt te verliezen en weer op te pakken als ik een snelheids test doe. Dit is namelijk te zien in de download grafiek linksonder in de afbeelding.

Je ziet bij de download grafiek dat hij telkens een dal heeft, de verbinding is dus absoluut niet stabiel lijkt het. Ik heb al meerdere modems geprobeerd maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Telfort heeft mijn verbinding ook al een keer gereset.
Ik ben benieuwd of jullie deze resultaten ook hebben en of er iets aan te doen is. Voorheen gebruikte ik XXLQ6 als modem en RIL en inmiddels ben ik naar het originele 4.04 modem (XXLPW) terug gegaan en daarbij ook de bijbehorende RIL. Dit heeft het misschien iets verbeterd maar het is alsnog dramatisch. Dit is altijd op CM10.1 geweest.
Ik zou het op prijs stellen als iemand zijn resultaat icm het gebruikte modem zou willen posten.
[ Voor 6% gewijzigd door pauldegroot op 04-02-2013 03:39 ]
1. stock kernel geflashed
2. stock 4.04 rom geflashed
3. unroot guide via XDA gevolgd met tijdelijke recovery en dan een .zip flashen (om SU te verwijderen)
4. gechecked of ik root had met een app, die zegt van niet
Al met al blijft SU hardnekkig staan, Kies herkent de telefoon met geen mogelijkheid (klopt als je root hebt), ook niet na deverse herinstallaties. Wat doe ik fout? Ik kom dus echt never nooit niet van SU af lijkt het wel..
Je hoeft enkel een stockrom te flashen met Odin. Weet je zeker dat niet enkel de SU app geinstalleerd is?marhalm schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:42:
Een tijd geleden heb ik m'n S2 geroot, tweemaal een kernel vervangen en daarna weer een stock kernel teruggezet. SU bleef aanwezig en blijkbaar had ik nog steeds root. Vier weken geleden heb ik de officiële 4.04 geflashed, maar SU bleef eveneens aanwezig. Dat moet toch nooit kunnen. Om te unrooten heb ik dus de onderstaande stappen ondernomen:
1. stock kernel geflashed
2. stock 4.04 rom geflashed
3. unroot guide via XDA gevolgd met tijdelijke recovery en dan een .zip flashen (om SU te verwijderen)
4. gechecked of ik root had met een app, die zegt van niet
Al met al blijft SU hardnekkig staan, Kies herkent de telefoon met geen mogelijkheid (klopt als je root hebt), ook niet na deverse herinstallaties. Wat doe ik fout? Ik kom dus echt never nooit niet van SU af lijkt het wel..
Had eerst wel root, maar die is waarschijnlijk komen te vervallen tijdens flashen rom. Na een vijftal rootcheckers te hebben geprobeerd, is mijn conclusie toch echt dat ik geen root heb. SU kan ik echter ook niet deïnstalleren. Ik zou nu dus inderdaad wel alleen de SU app hebben, maar hoe kom ik er vanaf?Jay-v schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:50:
[...]
Je hoeft enkel een stockrom te flashen met Odin. Weet je zeker dat niet enkel de SU app geinstalleerd is?
Edit: na veel gedoe heb ik de app kunnen uitzetten door het app-pictogram naar app-info te slepen, toen kon ik deze uitzetten. Verwijderen is echter nog steeds niet gelukt. SU is namelijk niet in System te vinden. Verwijderen via Play lukt ook niet. Wat zit die app vreselijk verworteld in Android zeg..
[ Voor 25% gewijzigd door marhalm op 04-02-2013 22:31 ]
Het klinkt tegenstrijdig, maar het makkelijkst is volgens mij een chainfire kernel met root flashen (of supersu/busybox .zip), en dan in SuperSU kiezen voor 'volledig unrooten'.marhalm schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:03:
[...]
Had eerst wel root, maar die is waarschijnlijk komen te vervallen tijdens flashen rom. Na een vijftal rootcheckers te hebben geprobeerd, is mijn conclusie toch echt dat ik geen root heb. SU kan ik echter ook niet deïnstalleren. Ik zou nu dus inderdaad wel alleen de SU app hebben, maar hoe kom ik er vanaf?
Edit: na veel gedoe heb ik de app kunnen uitzetten door het app-pictogram naar app-info te slepen, toen kon ik deze uitzetten. Verwijderen is echter nog steeds niet gelukt. SU is namelijk niet in System te vinden. Verwijderen via Play lukt ook niet. Wat zit die app vreselijk verworteld in Android zeg..Nergens een spoor van te bekennen, maar verwijderen, ho maar.
Ik heb de laatste paar pagina's wel doorgespit, maar kom niet echt tot een eenduidig antwoord. Ik zie Spaanse firmware (zit daar ook de Nederlandse taal bij?) en allerlei custom roms, maar ik zie ook klachten over het niet snel scrollen, ik wil wel snel door mijn bestandenlijst kunnen scollen.
Kan iemand mij zeggen of datgene wat ik zoek al bestaat en onder welke naam ik het kan vinden?
Of moet ik nog wachten tot de Nederlandse versie uit komt en daar een root voor vinden?
Alle Android roms zijn meertalig, je krijgt tijdens de eerste boot gewoon het standaard Android setup waar je de taal kunt aanpassen.SamPatterson schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 08:55:
Ik ben op zoek naar een goeie Nederlandstalige firmware met JB. Het liefst zou ik iets van een stock rom willen met Touchwiz, maar zonder alle bloatware (Samsung music, social en andere blabla) en ook met root.
Ik heb de laatste paar pagina's wel doorgespit, maar kom niet echt tot een eenduidig antwoord. Ik zie Spaanse firmware (zit daar ook de Nederlandse taal bij?) en allerlei custom roms, maar ik zie ook klachten over het niet snel scrollen, ik wil wel snel door mijn bestandenlijst kunnen scollen.
Kan iemand mij zeggen of datgene wat ik zoek al bestaat en onder welke naam ik het kan vinden?
Of moet ik nog wachten tot de Nederlandse versie uit komt en daar een root voor vinden?
Waarom flash je niet gewoon een Samsung rom en root je de telefoon om vervolgens de standaard Samsung bloatware uit te schakelen ? Ik heb precies hetzelfde gedaan.
En Welke ROM heb jij geinstalleerd? Is het JB en hoe werkt het scrollen bij jou?
Neem aan dat je bloatware met TBP hebt uitgeschakeld?
Misschien niet alle roms ter wereld die uitgebracht worden, maar de meeste in ieder geval wel. Zoek een willekeurige voor West-Europa, dan zit je altijd goed.SamPatterson schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:14:
Jawel, maar niet alle ROMS ondersteunen Nederlands toch? Of vergis ik me?
En Welke ROM heb jij geinstalleerd? Is het JB en hoe werkt het scrollen bij jou?
Neem aan dat je bloatware met TBP hebt uitgeschakeld?
Ik heb hetzelfde gedaan als Dylan93: ik heb de leak uit December nog staan, maar ik zou zelf de spaanse versie pakken die pas uitgekomen is I9100XXLS8
Rooten met philz kernel of siyah, en dan inderdaad met Titanium Backup alle overbodige meuk verwijderen/bevriezen.
De firmware die ik link is JB, hoe hij loopt kan ik niet zeggen omdat ik hem zelf niet draai. Mijn ervaring met de leak uit december is echter positief. Het is iets minder snel dan 4.0.3/4, maar ziet er veel mooier uit en is heel stabiel.
Heeft iemand ook ervaring met CWM backup? Als ik een backup maak en die later terugzet (stel het bevalt niet) heb ik dan ALLES terug inclusief contacten en call history en sms history?
Ik heb het vermoeden van wel, maar heb het nog nooit geprobeerd.
Yep, de CWM backup maakt een volledige backup.SamPatterson schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:39:
Dank je wel. Ik ga wel ff met die Spaanse aan de slag.
Heeft iemand ook ervaring met CWM backup? Als ik een backup maak en die later terugzet (stel het bevalt niet) heb ik dan ALLES terug inclusief contacten en call history en sms history?
Ik heb het vermoeden van wel, maar heb het nog nooit geprobeerd.
Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.