Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:43
Gebruik nu NeatRom Full with kernel PhilZ en werkt prima. De Lite version reageert soms amper bij het typen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
aveenhuysen schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:22:
Gebruik nu NeatRom Full with kernel PhilZ en werkt prima. De Lite version reageert soms amper bij het typen.
De lite werkt hier prima. Had je een mod geflashed oid?
Lite en jeboo kernel zijn top en voor JB ook redelijk qua batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:35
Wat is de consensus over de batterij met CM10.1? Ik draai nu al een hele tijd de vsync fix versie, maar ik blijf met een batterijduur zitten van max 15 uur ofzo. In idle is de battery drain minimaal 4 procent per uur.
Is dat op te lossen? Ik vind het niet zo erg als de telefoon niet optimaal draait als ie actief is, maar in idle verwacht ik toch wel iets betere performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

koelkast schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:58:
[...]

Dat vraag ik me nu af. Waarom zou ik Slimrom gebruiken (die gisteren hier als zeer goed werd bestempeld), en waarom cm 10.1?
En die accu, ik heb al sinds jaar en dag een heel goede Casemate cover, die past dan niet meer :/
Daarnaast is batterijverbruik ook afhankelijk van de apps die je draait. Vooral widgets lijken (in mijn ervaring) graag wake locks te initiëren, waardoor je een flinke drain hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
CptChaos schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:12:
[...]
Daarnaast is batterijverbruik ook afhankelijk van de apps die je draait. Vooral widgets lijken (in mijn ervaring) graag wake locks te initiëren, waardoor je een flinke drain hebt. ;)
CM 10.1 staat er om bekend niet zo batterij vriendelijk te zijn. Dus het ligt niet helemaal aan de apps en widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Thombias schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:52:
CM 10.1 staat er om bekend niet zo batterij vriendelijk te zijn. Dus het ligt niet helemaal aan de apps en widgets.
Er is een bug in de kernel (iig bij Samsung leaked JB's) waarbij de wifi voor een dikke battery drain zorgt, met de nieuwe Siyah of DorimanX en nu ook Jeboo of zoiets zou dat opgelost zijn. Daarnaast is CM bij mij iig nooit battery friendly geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 13:43
Thombias schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:57:
[...]

De lite werkt hier prima. Had je een mod geflashed oid?
Lite en jeboo kernel zijn top en voor JB ook redelijk qua batterijduur.
De rom zoals je hem bij XDA kan downloaden verder alleen cache wipe, dalvik cache wipe en installaren via CWM. Niks veranderd. Weer terug nu naar Full rom en nergens last van (het was voornamelijk bij het typen met SwiftKey Flow Beta in alle apps etc.).

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:58:
[...]

Dat vraag ik me nu af. Waarom zou ik Slimrom gebruiken (die gisteren hier als zeer goed werd bestempeld), en waarom cm 10.1?
En die accu, ik heb al sinds jaar en dag een heel goede Casemate cover, die past dan niet meer :/
Dan probeer je ze beiden toch even. CM draait bij mij perfect en over een mogelijke drain: ik blijf dagelijks opladen (met die 2000mAh) en heb nog geen rom meegemaakt waarmee ik het bij stevig gebruik 2 dagen vol kan houden.

Dan haal je de originele accu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Resurrection blijft maar crashen (met vreselijke battery drain tijdens crash), dus nu maar neatrom lite proberen.
wat is het idee achter die removesapps zip?
en iemand ervaring met de verschillende mods? de s3 ziet er mooi uit, maar hoe gaat het met de battery dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
justinnn schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:09:
Resurrection blijft maar crashen (met vreselijke battery drain tijdens crash), dus nu maar neatrom lite proberen.
wat is het idee achter die removesapps zip?
en iemand ervaring met de verschillende mods? de s3 ziet er mooi uit, maar hoe gaat het met de battery dan?
Ik gok, zonder het NeatRom topic op xda te hebben gelezen, dat je een zip hebt waarin de apps zitten die niet in de rom opgenomen zijn. Vandaar "lite".

Wat betreft mods zal je wat specifieker moeten zijn.
Een s3 wil ik ook wel maar zolang mijn s2 niet of voelt, koop ik geen ander toestel.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 06:34:
[...]
Een s3 wil ik ook wel maar zolang mijn s2 niet of voelt, koop ik geen ander toestel.
Betreft een mod om de S2 met Neatrom er uit te laten zien als een S3 ;) Zal niet heel veel accuduur kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 17-01-2013 11:12 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Brad Pitt schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:12:
[...]

Betreft een mod om de S2 met Neatrom er uit te laten zien als een S3 ;) Zal niet heel veel accuduur kosten.
LSJ ziet er toch sowieso al nagenoeg uit als de S3 firmware? Nagenoeg identieke features en beiden de laatste TW schil...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik draai nu CM9.1 helemaal stabiel, goede batterijduur etc.. ik hoopte eigenlijk al een volledig werkende JB te vinden, maar dat is mij helaas niet gelukt. Als laatste heb ik CM10.1 geprobeerd maar kwam al snel Bluetooth problemen tegen. Helaas. Ik zal waarschijnlijk geduld op moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Zit nu al even op de 4.2.1 slimrom.
Ben erg tevreden over de accuduur. 3 dagen met m'n 2000mAh batterij. Verder gewoon snel en stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Ik kan in de nightly van cm10.1 de instelling USB fouten opsporen niet vinden. Ligt dat aan mij of zit het er gewoon niet in? Ik heb echt alle instellingen uitgepluist maar mis gewoon helemaal de sectie Toepassingen.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
MetalManic schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:00:
Ik kan in de nightly van cm10.1 de instelling USB fouten opsporen niet vinden. Ligt dat aan mij of zit het er gewoon niet in? Ik heb echt alle instellingen uitgepluist maar mis gewoon helemaal de sectie Toepassingen.
Ik heb zelf ook lopen zoeken maar gevonden:

Ga naar Instellingen
Ga naar Over de Telefoon
Druk vaak op Build-nummer
Je ziet nu staan, Je bent nu ontwikkelaar
Ga terug naar instellingen
Druk op Opties voor ontwikkelaars
Druk op USB-foutopsporing }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Van de week Resurrection Remix 3.1.3 geflashed na een aantal weken 3.1.2 gebruikt te hebben.
Volop vastlopers en na benodigde reboot 20-30% accu weg. Voornamelijk vastlopers tijdens browsen (Dolphin, Chrome, stock browser) maar ook in het Android instellingen menu etc.
Instructies zoals factory reset zoals beschreven. Dorimanx kernel geflashed. Verreweg van betrouwbaar en stabiel dus helaas.

3.1.2 was een stuk stabieler, maar dit heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat 3.1.3 op 4.2.1 JB gebaseerd is. Binnenkort maar weer terug dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
PA voor de i9100 is 'overgenomen' door een andere dev, we zullen weer kunnen genieten van updates binnenkort. Hopen dat die dev het goed oppakt, heb er alle vertrouwen in.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
JBS schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 21:26:
Van de week Resurrection Remix 3.1.3 geflashed na een aantal weken 3.1.2 gebruikt te hebben.
Volop vastlopers en na benodigde reboot 20-30% accu weg. Voornamelijk vastlopers tijdens browsen (Dolphin, Chrome, stock browser) maar ook in het Android instellingen menu etc.
Instructies zoals factory reset zoals beschreven. Dorimanx kernel geflashed. Verreweg van betrouwbaar en stabiel dus helaas.

3.1.2 was een stuk stabieler, maar dit heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat 3.1.3 op 4.2.1 JB gebaseerd is. Binnenkort maar weer terug dus.
Naar Slimrom 4.2.1 gaan. Even stabiel en snel als de 3.1.2, maar dan met een fijnere dpi instelling.
(ik was met m'n i9000 al fan van Slimrom, maar nu ook voor m'n i9100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

maurits82 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 05:10:
[...]

Naar Slimrom 4.2.1 gaan. Even stabiel en snel als de 3.1.2, maar dan met een fijnere dpi instelling.
(ik was met m'n i9000 al fan van Slimrom, maar nu ook voor m'n i9100)
Nog nooit zo klakkeloos op basis van twee post een ROM geflashed, maar dit is dan de eerste keer :)
Zojuist dus [ROM][4.1.2]Slim Bean - SGS2 [v3.1][All Languages] geflashed. Naast de ZIP met GApps ook "Extra" geflashed voor Exchange.

Eerste dat me opvalt is de DPI, alles is behoorlijk klein maar, eerste indruk daarvan is prettig. Verder gaan we het zien komende dagen, ben benieuwd :)

[ Voor 14% gewijzigd door JBS op 20-01-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zit sinds gisteren ook op SlimRom. Daarvoor op CM10.1 maar de batterij ging daar steeds sneller leeg. Tot nu toe bevalt het, maar het heeft nog wat langer testen nodig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:28:
[...]

Ik neem aan dat je 4.0.4 bedoelt, verwijder je batterij eens een paar minuten en dan er weer in.
Bedankt, ben daar iets mee opgeschoten...
Daarnaast heb ik de cache van diverse apps verwijderd, wat echt wonderen heeft verricht.

Inmiddels haal ik twee dagen met de S2. (4.0.4 idd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:08
Ik probeer hier ook slimrom (rc1) met slimbean apps. Het ziet er veelbelovend uit, alleen heb ik geen sms app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

savale schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:47:
Ik probeer hier ook slimrom (rc1) met slimbean apps. Het ziet er veelbelovend uit, alleen heb ik geen sms app?
Kijk even naar de addons zoals 'extra' wanneer je wat standaard dingen mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
savale schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:47:
Waarschijnlijk krijg je "app not installed" of zoiets op je homescreen(dock), dan moet je dat icon even verwijderen en vanuit de app-drawer de sms-app naar je homescreen(dock) slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 16:08
Bedankt. Alleen staat de messaging app niet eens geïnstalleerd... Ik verdenk n corrupte zip ofzo

*update* opnieuw gedownload en geïnstalleerd en probleem was over... Fraaie rom. Enige waar ik tegen aan loop is dat de Nederlandse dictionary niet werkt, maar ik wilde toch een ander toetsenbord gaan proberen dus dat is niet echt een probleem

[ Voor 56% gewijzigd door savale op 20-01-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09
savale schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:29:
Bedankt. Alleen staat de messaging app niet eens geïnstalleerd... Ik verdenk n corrupte zip ofzo

*update* opnieuw gedownload en geïnstalleerd en probleem was over... Fraaie rom. Enige waar ik tegen aan loop is dat de Nederlandse dictionary niet werkt, maar ik wilde toch een ander toetsenbord gaan proberen dus dat is niet echt een probleem
Als je Xii keyboard installeert, en dan het Nederlandse woordenboek pakt, dan vraagt hij of je je deze als standaard wilt gebruiken. Je kunt dan ook het standaard toetsenbord met dit woordenboek gebruiken.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
The_Fes schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:47:
[...]

Als je Xii keyboard installeert, en dan het Nederlandse woordenboek pakt, dan vraagt hij of je je deze als standaard wilt gebruiken. Je kunt dan ook het standaard toetsenbord met dit woordenboek gebruiken.
Ik heb vorige week Xii geinstalleerd. Veel customization mogelijk, maar een vreselijk irritante eigenschap is dat dit keyboard iedere geinstalleerde taal als een apart keyboard ziet. En met wisselen tussen talen, wisselt hij dus feitelijk tussen keyboards. En behalve dat dit het geheugengebruik niet ten goede komt, betekent dit dat 'volgend keyboard' met een gesture bij mij regelmatig wisselt naar Swiftkey, Swiftkey flow, standaard Android keyboard of Touchpal. En omdat daar de slide to change keyboard gestures niet werken, moet ik via het menu terug naar Kii.

Ik heb het er dus weer vanaf gegooid en vermaak me verder met Swiftkey. Voor mij het enige bord dat vooralsnog voldoet, omdat dat het enige bord is dat niet hoeft te wisselen tussen talen, maar ze gewoon door elkaar kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Joao schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:10:
[...]

Ik heb zelf ook lopen zoeken maar gevonden:

Ga naar Instellingen
Ga naar Over de Telefoon
Druk vaak op Build-nummer
Je ziet nu staan, Je bent nu ontwikkelaar
Ga terug naar instellingen
Druk op Opties voor ontwikkelaars
Druk op USB-foutopsporing }:O
Thanks, daar had ik zelf niet aan gedacht.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

AllSeeyinEye schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:00:
[...]

Ik heb vorige week Xii geinstalleerd. Veel customization mogelijk, maar een vreselijk irritante eigenschap is dat dit keyboard iedere geinstalleerde taal als een apart keyboard ziet. En met wisselen tussen talen, wisselt hij dus feitelijk tussen keyboards. En behalve dat dit het geheugengebruik niet ten goede komt, betekent dit dat 'volgend keyboard' met een gesture bij mij regelmatig wisselt naar Swiftkey, Swiftkey flow, standaard Android keyboard of Touchpal. En omdat daar de slide to change keyboard gestures niet werken, moet ik via het menu terug naar Kii.

Ik heb het er dus weer vanaf gegooid en vermaak me verder met Swiftkey. Voor mij het enige bord dat vooralsnog voldoet, omdat dat het enige bord is dat niet hoeft te wisselen tussen talen, maar ze gewoon door elkaar kan gebruiken.
Gebruik ook al tijden Swiftkey, merk met SlimRom een vertraging waardoor het tikken niet lekker gaat. In combinatie met andere ROMs waren snelle aanslagen achter elkaar geen enkel probleem, maar merk nu dat aanslagen (indrukken van letters) niet allemaal achter elkaar geregistreerd worden. Ben er nog niet achter of het licht aan de combinatie ROM en Swiftkey, of de aanraakgevoeligheid. Hoe ervaren andere Slim ROM 4.2.1 gebruikers dit met Swiftkey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loen1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:11
Kort vraagje; wat is de laatste orginele firmware die van de samsung site te downloaden is voor de SII? Is dat de android versie 4.1.2.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
loen1 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:01:
Kort vraagje; wat is de laatste orginele firmware die van de samsung site te downloaden is voor de SII? Is dat de android versie 4.1.2.?
Nee, das wel een originele gelekte versie als je tenminste de LSJ bedoeld.
Op sammobile .com hebben ze een mooi overzicht van firmwares.
De laatste is dus:
Android 4.0.4 firmware: I9100XWLQ2
Voor Nederland I9100XWLPW maar de LQ2 bevat ook de nederlandse taal.

[ Voor 39% gewijzigd door Thombias op 21-01-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loen1 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:01:
De laatste officiele is 4.0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loen1
Ok bedankt. Aansluitend heb ik een tweede vraag. Indien de telefoon al de 4.1.2 versie heeft (de leak) en Samsung brengt deze officieel uit (volgens mij volgende maand). Kan ik dan zonder problemen via de software op mijn PC de telefoon updaten of kfrijg ik de melding "geen nieuwe software update beschikbaar"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:48
loen1 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:04:
Ok bedankt. Aansluitend heb ik een tweede vraag. Indien de telefoon al de 4.1.2 versie heeft (de leak) en Samsung brengt deze officieel uit (volgens mij volgende maand). Kan ik dan zonder problemen via de software op mijn PC de telefoon updaten of kfrijg ik de melding "geen nieuwe software update beschikbaar"?
Je kan dan niet OTA updaten, maar als hij uit is, kan je hem op dezelfde manier als nu de gelekte versie via Odin flashen.
Er is wel sprake van dat 4.1.2 voor de SGS II alleen met de computer geïnstalleerd kan worden omdat er meer ruimte gemaakt moet worden voor systeemprogramma's. Dit betekent dat alle data van de telefoon af is en er opnieuw gepartitioneerd moet worden. Je zal dus eerst al je data moeten backuppen voor je dat doet.
De gelekte is nog zonder verlies van data te flashen, maar heeft vrij weinig ruimte over op /system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:06:
[...]
Je kan dan niet OTA updaten, maar als hij uit is, kan je hem op dezelfde manier als nu de gelekte versie via Odin flashen.
Er is wel sprake van dat 4.1.2 voor de SGS II alleen met de computer geïnstalleerd kan worden omdat er meer ruimte gemaakt moet worden voor systeemprogramma's. Dit betekent dat alle data van de telefoon af is en er opnieuw gepartitioneerd moet worden. Je zal dus eerst al je data moeten backuppen voor je dat doet.
De gelekte is nog zonder verlies van data te flashen, maar heeft vrij weinig ruimte over op /system.
Is het nog aan te raden om de ext-SD kaart eruit te halen alvorens de update te starten of blijft deze altijd ongemoeid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:18:
[...]

Is het nog aan te raden om de ext-SD kaart eruit te halen alvorens de update te starten of blijft deze altijd ongemoeid?
Die blijft ongemoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, voor de zekerheid toch maar een backupje maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar je weet maar nooit! ;)

Een vriendin van mij heeft een Galaxy S2 met een gebroken scherm. Er zitten 2 dikke scheuren in en hij doet dus niets meer. Natuurlijk heeft ze nooit een backup gemaakt en op de een of andere manier heeft de telefoon geen contactpersonen met GMail gesynct.

Ik kreeg 'm dus in m'n handen geduwd met de vraag of ik er nog wat vanaf kon krijgen. Hij boot wel, de knoppen onderaan het scherm lichten op als je ze aanraakt en hij trilt een keer als je USB aansluit.

Kies
  • Telefoon wordt herkend
  • Kies geeft aan dat de telefoon gelockt is
  • 100-den pogingen om het screen te unlocken met haar patroon werken niet, ik denk dat het scherm niets meer registreert
  • Kies kan er dus niets vanaf halen
Android SDK
  • adb.exe kan de S2 niet vinden (mijn DHD wel gewoon)
  • Onder Linux ook niet :( (DHD wel)
  • Ik gok er op dat debugging niet aan staat
Heeft iemand anders nog tips om er iets vanaf te krijgen? Misschien iets installeren via de browser die iets open zet op de telefoon? Iets met de 'download modus'?

Alle hulp is welkom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
JBS schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:20:
[...]
Gebruik ook al tijden Swiftkey, merk met SlimRom een vertraging waardoor het tikken niet lekker gaat. In combinatie met andere ROMs waren snelle aanslagen achter elkaar geen enkel probleem, maar merk nu dat aanslagen (indrukken van letters) niet allemaal achter elkaar geregistreerd worden. Ben er nog niet achter of het licht aan de combinatie ROM en Swiftkey, of de aanraakgevoeligheid. Hoe ervaren andere Slim ROM 4.2.1 gebruikers dit met Swiftkey?
oh, ik gebruik ook swiftkey ... heb eigenlijk geen lag ... geen idee waarom het bij jou wel is.
2dagen online, 28%, hij gaat maar weer eens in de lader. (wel met een nieuwe 2.000mAh batterij).

Ik zie dat er ook al een paar over waren ... ik kan hem ook nog steeds voor de rest aanbevelen!
(ik heb nog beta 2, RC1 is net uit ... ik flash hem over een maand of 2 wel weer een keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 12-09 17:54
JBS schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:20:
[...]
Heb je een restore van Swiftkey met TBP ofzo gedaan? Dat kan ook voor vreemde problemen zorgen. Hoe is die slim ROM verder? Ik draai nu nog 4.0 maar door die rom wil ik gaan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Maks schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:02:
[...]

Heb je een restore van Swiftkey met TBP ofzo gedaan? Dat kan ook voor vreemde problemen zorgen. Hoe is die slim ROM verder? Ik draai nu nog 4.0 maar door die rom wil ik gaan overstappen.
Nee, geen enkele app middels een restore geïnstalleerd. Alles netjes schoon geinstalleerd, juist om dit soort fratsen te voorkomen. :)

SlimRom RC1 bevalt verder prima. Enige kwaal die ik regelmatig ervaar is dat Chrome crashed, maar daar had ik ook al last van met eerdere ROM's. Leek opgelost, maar met deze ROM is het probleem weer terug.

Soms valt data (mobiel en WiFi) spontaan uit, icoontjes worden grijs. Met een paar seconde is ie dan ook wel weer terug. Dit was ook al zo met Resurrection Remix ROM of CM10, dus geef hiervan SimRom niet de schuld :)

Verder prima, soepel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
Ik heb in het verleden via samsungdive.com mijn telefoon op afstand kunnen unlocken. Maar ik weet niet of dat ook werkt als je er niet op bent aangemeld. Maar zeker het proberen waard.
haling schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:12:

Een vriendin van mij heeft een Galaxy S2 met een gebroken scherm. Er zitten 2 dikke scheuren in en hij doet dus niets meer. Natuurlijk heeft ze nooit een backup gemaakt en op de een of andere manier heeft de telefoon geen contactpersonen met GMail gesynct.

Ik kreeg 'm dus in m'n handen geduwd met de vraag of ik er nog wat vanaf kon krijgen. Hij boot wel, de knoppen onderaan het scherm lichten op als je ze aanraakt en hij trilt een keer als je USB aansluit.

Kies
  • Telefoon wordt herkend
  • 100-den pogingen om het screen te unlocken met haar patroon werken niet, ik denk dat het scherm niets meer registreert
Android SDK
Heeft iemand anders nog tips om er iets vanaf te krijgen? Misschien iets installeren via de browser die iets open zet op de telefoon? Iets met de 'download modus'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:10:
[...]

Mooi, nu nog ff wachten op de XEN-versie.
Wat verwacht je dat daar anders aan zal zijn behalve de bloat die bij de Nederlandse releases zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

haling schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:12:

Kies
  • Telefoon wordt herkend
Android SDK

Dat kan je vergeten als het lock screen aanstaat, gewoon nieuw scherm kopen dat is het toestel naar mijn idee gewoon waard: http://www.ebay.nl/sch/i....p3286.c0.m14.l1513&_pgn=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:36:
[...]
Wat verwacht je dat daar anders aan zal zijn behalve de bloat die bij de Nederlandse releases zit?
Het gaat mij niet om die 'bloat', maar om de problemen die ik had toen ik van GB naar ICS ging.
Ik kon niet wachten op de XEN-ICS en heb toen de LUX-versie met Odin geflasht wat goed werkte, en toen XEN uitkwam heb ik die er overheen geflasht en toen begonnen de problemen.
Ik had plots een QWERTZ-keyboard wat niet te wijzigen was en ik was de enige niet.
"n00bs" hielp mij uit de brand n00bs in "Het Grote Galaxy S II ICS update topic"
Na dit uitgevoerd te hebben was alles weer goed, vandaar dat ik dus wacht op XEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:57:
[...]

Het gaat mij niet om die 'bloat', maar om de problemen die ik had toen ik van GB naar ICS ging.
Ik kon niet wachten op de XEN-ICS en heb toen de LUX-versie met Odin geflasht wat goed werkte, en toen XEN uitkwam heb ik die er overheen geflasht en toen begonnen de problemen.
Ik had plots een QWERTZ-keyboard wat niet te wijzigen was en ik was de enige niet.
"n00bs" hielp mij uit de brand n00bs in "Het Grote Galaxy S II ICS update topic"
Na dit uitgevoerd te hebben was alles weer goed, vandaar dat ik dus wacht op XEN.
Ik wacht ook nog even :) De spaanse variant staat overigens vandaag op http://www.sammobile.com/firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:38:
[...]
Ik wacht ook nog even :) De spaanse variant staat overigens vandaag op http://www.sammobile.com/firmware/
Ik heb ze tot nu toe hier gehaald;
http://samsung-updates.com/device/?id=GT-I9100 en daar staat die versie nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:57:
Kan je nu al vertellen dat XEN niet gaat komen voor JB, aangezien XEN dingen aangeeft over o.a. de kernel. Zie hiervoor ook XDA Developers reference topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Ik zie uit de link niet wat je bedoelt dat er geen XEN JB release komt. Lijkt me dat deze er binnenkort wel zal zijn toch?

Heeft iemand overigens de FOP release al getest?

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 12:34
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:51:
[...]

Ik heb ze tot nu toe hier gehaald;
http://samsung-updates.com/device/?id=GT-I9100 en daar staat die versie nu ook.
Kan ik deze rom eigenlijk gewoon flashen via clockworkmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
frye schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:12:
[...]

Kan ik deze rom eigenlijk gewoon flashen via clockworkmod?
Nee. Van Sammobile haal je (officiele) images van Samsung. Die zijn altijd in .tar formaat. Kan je flashen met Odin of Mobile Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FeareX schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:05:
Ik zie uit de link niet wat je bedoelt dat er geen XEN JB release komt. Lijkt me dat deze er binnenkort wel zal zijn toch?
Ah, even gekeken op http://samsung-updates.com/device/?id=GT-I9100, XEN, FOP en zo gaat over region, niet de firmware zelf, dat is wat anders dan ik bedoelde idd. :)

Overigens zijn de builds onderling vaak hetzelfde, dus XEN of FOP bijvoorbeeld maakt niets uit, is beiden west Europees in dit geval. Beiden zullen (afaik) de Nederlandse taal hebben. Als je dan een XEN release wil gaat dat nog wel even duren denk ik.

EDIT: Bijna 10000 berichten in dit topic! :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Deze schijnt wel goed te werken. .... (de laatste Siyah kernel 6 beta schijnt icm. goed te werken.)

GT-I9100 - Spain
PDA: I9100XWLS8
CSC: I9100FOPLS3
Version: 4.1.2
Date: 2013-01-16
Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom

Deodexed, zipaligned and rooted with Chainfire's superuser su 0.99 and busybox 1.20.2.

Added ripple effect in framework-res.apk

Download:
https://www.wuala.com/Ted...xy%20S2/?key=CjKcrbzC84Go
Android OS version : 4.1.2
Device : GT-I9100
Model : GT-I9100
ROM Name : JZO54K.I9100XWLS8
CSC version : I9100FOPLS3
Rooted (Superuser app + su) : YES
Rooted (unsecured boot.img) : NO
BusyBox installed : YES
BusyBox run-parts support : NO
Apps2SD (Apps to EXT) enabled : NO
/data/app enabled : YES
Custom boot animation allowed : YES
Nano text editor installed : NO
Bash shell support : NO
/system/framework is deodexed : YES
/system/app is deodexed : YES
modem.bin found : YES
ROM will wipe all data : NO

[ Voor 45% gewijzigd door Thombias op 23-01-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 13:16

PBP

Waarom komen al die Europese versies niet gelijktijdig uit zoals XEN als er toch geen verschil in zit? Hoe zat het met ICS , hoelang duurde het daar voordat de XEN versie uit kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Toen de ICS update uit was, was die eerst in Polen uitgebracht. Het duurde volgens mij nog wel een dikke maand voordat er een XEN release was. Overigens kon de Poolse release in NL prima gebruikt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PBP schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:19:
Waarom komen al die Europese versies niet gelijktijdig uit zoals XEN als er toch geen verschil in zit? Hoe zat het met ICS , hoelang duurde het daar voordat de XEN versie uit kwam?
Omdat men eerst wil testen in verschillende landen of de firmware werkt met de providers?

Destijds met ICS heb ik eerst de (ik meen) Poolse variant gedraaid, de XEN release heb ik niet afgewacht, was dacht ik 2-3 weken later, maar goed, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 24-09 12:34
Heb de rom eventjes getest en kwa snelheid allemaal zeer top.
Maar mis gewoon de eenvoud van pure android & ga zo weer terug over naar CM 10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeareX schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:22:
Toen de ICS update uit was, was die eerst in Polen uitgebracht. Het duurde volgens mij nog wel een dikke maand voordat er een XEN release was. Overigens kon de Poolse release in NL prima gebruikt worden :)
Omdat ze nu met Spanje zijn begonnen zouden wij best eens eerder aan de beurt kunnen zijn, we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frye schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:00:
Heb de rom eventjes getest en kwa snelheid allemaal zeer top.
Maar mis gewoon de eenvoud van pure android & ga zo weer terug over naar CM 10.1.
Duurde het flashen van JB idd ongeveer een uurtje in verband met het wijzigen van de partitie-grootte's?
En kom je daardoor niet in de problemen als je bijvoorbeeld terug wil naar 4.0.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Het duurde bij mij anders maar 10 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:46:
[...]

Duurde het flashen van JB idd ongeveer een uurtje in verband met het wijzigen van de partitie-grootte's?
En kom je daardoor niet in de problemen als je bijvoorbeeld terug wil naar 4.0.4?
Duurt een paar minuten, want hij wijzigt je partities niet. Er zit geen pit file bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:00:
[...]
Duurt een paar minuten, want hij wijzigt je partities niet. Er zit geen pit file bij.
Vreemd, volgens diverse site's zou het daardoor juist een uurtje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Wel raar dat de rom nu al is uitgekomen. Heb toch al diverse bugs ontdekt.
Titelbalk is grijs??
Bij browser zijn de sluit icoontjes erg korrelig en slecht.
Scrollen door contacten hapert.
Telefoon wordt warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
kevinkrs schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:09:
Wel raar dat de rom nu al is uitgekomen. Heb toch al diverse bugs ontdekt.
Titelbalk is grijs??
Bij browser zijn de sluit icoontjes erg korrelig en slecht.
Scrollen door contacten hapert.
Telefoon wordt warm.
De notificatiebalk hoort inderdaad niet grijs te zijn. Die is sinds JB blauwgrijs.
Wat zijn sluit icoontjes in de browser?
Scrollen = kernel
Telefoon warm = meestal een proces of service dat/die de cpu belast.

1. Heb je een full wipe gedaan? Zo nee, dan mag je niet klagen over problemen
2. Draai je een custom kernel? Welke? En welke governor/schedular?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ja
Ja
En nee

De icoontje als je tabbladen open hebt staan en je wilt een tab sluiten.

Edit: nog een bug. Als het scherm aanstaat gaan de 2 icoons niet aan (van menu en terug)

[ Voor 106% gewijzigd door kevinkrs op 23-01-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Zwarte notificatiebalk is geen bug, is bij beide SII's zo die ik vanmiddag heb geflashed. Kijk ook maar even naar de screens die Sammobile heeft geplaatst:
http://www.sammobile.com/...-ii/#.UP9MuMPYZuI.twitter

Tenzij je een zeer slecht afgesteld scherm hebt, is de notificatiebalk toch echt grijs :) Ik vind het overigens wel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Ik heb trouwens nog wel twee vragen.

Ik heb gewoon een upgrade gedaan ipv alles te wipen. Het proces gapps loopt bij mij vast als ik in m'n browser favorieten opsla, heeft iemand anders hier last van? Ik heb het idee dat het syncen van de favorieten niet erg lekker verloopt.

De tweede vraag is: hoe zet je icoontjes op je slotscherm? Ik heb het aangezet in m'n instellingen maar er verschijnt niets :(

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:48
FeareX schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:42:
Ik heb trouwens nog wel twee vragen.

Ik heb gewoon een upgrade gedaan ipv alles te wipen. Het proces gapps loopt bij mij vast als ik in m'n browser favorieten opsla, heeft iemand anders hier last van? Ik heb het idee dat het syncen van de favorieten niet erg lekker verloopt.
Dat kan verholpen worden door een full wipe te doen, maar helaas is dat geen garantie. Ik heb op een Galaxy S Advance ook 4.1.2 gezet over 2.3.6 heen, en die deed het eerst heel brak. Constant vastlopers, traag scrollen/swipen enz.
Toen heb ik maar een backup gemaakt van alle programma's en instellingen, factory reset gedaan vanuit de recovery, en de instellingen van de gebruikersprogramma's teruggezet. Nu loopt hij vrij goed, vergelijkbaar als de 4.1.2 leak die ik op de SGS II had.
De tweede vraag is: hoe zet je icoontjes op je slotscherm? Ik heb het aangezet in m'n instellingen maar er verschijnt niets :(

Iemand tips?
Instellingen - Vergrendelscherm - Vergrendelschermopties - Sneltoets.
Als je op het woord Sneltoets drukt ga je nog een submenu in, daar kan je de optie aanzetten (zelfde effect als in het scherm ervoor op de rechterkant van die regel drukken), en daaronder staan volgens mij twee icoontjes met een + ernaast. Icoontjes kan je lang indrukken om weg te gooien, en als je op de + drukt krijg je een lijst met al je programma's die je in het vergrendelscherm kan weergeven. Volgens mij kan je maximaal vier programma's kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:48
Thombias schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:18:
Deze schijnt wel goed te werken. .... (de laatste Siyah kernel 6 beta schijnt icm. goed te werken.)

GT-I9100 - Spain
PDA: I9100XWLS8
CSC: I9100FOPLS3
Version: 4.1.2
Date: 2013-01-16
Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom

Deodexed, zipaligned and rooted with Chainfire's superuser su 0.99 and busybox 1.20.2.

Added ripple effect in framework-res.apk

Download:
https://www.wuala.com/Ted...xy%20S2/?key=CjKcrbzC84Go

[...]
Die moet je niet via Odin flashen wel? CWM Rom zeker aangezien in de zip alleen folders staan..

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Magnolia schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:12:
[...]

Die moet je niet via Odin flashen wel? CWM Rom zeker aangezien in de zip alleen folders staan..
Nee is gewoon via CWM. Philz Kernel is ook uit voor LS8 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:48
Ok, en ook duidelijk een no wipe rom dus? Dat is voor mij belangrijk, en dit is met standaard kernel?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:09:
[...]

Dat kan verholpen worden door een full wipe te doen, maar helaas is dat geen garantie. Ik heb op een Galaxy S Advance ook 4.1.2 gezet over 2.3.6 heen, en die deed het eerst heel brak. Constant vastlopers, traag scrollen/swipen enz.
Toen heb ik maar een backup gemaakt van alle programma's en instellingen, factory reset gedaan vanuit de recovery, en de instellingen van de gebruikersprogramma's teruggezet. Nu loopt hij vrij goed, vergelijkbaar als de 4.1.2 leak die ik op de SGS II had.

[...]

Instellingen - Vergrendelscherm - Vergrendelschermopties - Sneltoets.
Als je op het woord Sneltoets drukt ga je nog een submenu in, daar kan je de optie aanzetten (zelfde effect als in het scherm ervoor op de rechterkant van die regel drukken), en daaronder staan volgens mij twee icoontjes met een + ernaast. Icoontjes kan je lang indrukken om weg te gooien, en als je op de + drukt krijg je een lijst met al je programma's die je in het vergrendelscherm kan weergeven. Volgens mij kan je maximaal vier programma's kiezen.
Nou, dat was apart. Ik wilde net een reactie naar je typen. Toen ik wilde posten kreeg ik het bootscreen te zien en daarna m'n homescreen. Terwijl ik net wilde schrijven, mooie reden om bij de XEN release een full wipe te doen.

Maargoed, allereerst bedankt voor je reactie :) Inmiddels is m'n telefoon geheel schoon, ik heb vanuit de recovery een factory reset gedaan en de cache gewist (die vastloper was de druppel). M'n lockscreen werkt, bookmarks syncen weer. Kortom: perfect en je had gelijk ;) Het toetsenbord werkt nu ook weer zo snel als vanouds en de hele interface en webpagina's e.d. lopen nu ook veel soepeler.

Ik ga nu ff genieten van m'n jelly bean powered sII!

Een fijne avond verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Laatst online: 16:35
Ik heb de officieele rom over de leak geflashed maar de lockscreen lag is er nog steeds.

Zijn er nog mensen die hier last van hebben? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
Nope werkt prima hier en heb hem ook over de leak heen geflashed met behoud van data en apps.

Ben vooral benieuwd hoe die vandaag omspringt met de accu, die wou nog wel eens absurd snel leeg lopen met de leak :+

[ Voor 39% gewijzigd door haakjesluiten op 24-01-2013 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Li1quid schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:08:
Ik heb de officieele rom over de leak geflashed maar de lockscreen lag is er nog steeds.

Zijn er nog mensen die hier last van hebben? :s
Full wipe gedaan? Zo nee, dan niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Laatst online: 16:32
Zit de Nederlandse taal ook in deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Wanam heeft zijn versie van die officiële release ook beschikbaar gesteld www.wanamlite.com

Denk dat het tijd wordt om toch afscheid te nemen van mijn dreamteam (4.0.4 & phenomenal). ;w
Crazyanz schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 06:38:
Nope werkt prima hier en heb hem ook over de leak heen geflashed met behoud van data en apps.

Ben vooral benieuwd hoe die vandaag omspringt met de accu, die wou nog wel eens absurd snel leeg lopen met de leak :+
Heb je de stock erop gezet of een custom rom?

[ Voor 53% gewijzigd door Franco10 op 24-01-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even een korte vraag:

Lijkt het sinds de Jelly Bean update of het langer duurt voordat ie doorheeft dat je op de homeknop geramd hebt? Heel irritant. Lijkt wel alsof er een soort delay zit tussen drukken, en daadwerkelijk terug naar je homescreen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:50

peer

oeps

Isengrim schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:26:
Zit de Nederlandse taal ook in deze versie?
Kort antwoord.. JA ;)

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Jeroenneman schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:20:
Even een korte vraag:

Lijkt het sinds de Jelly Bean update of het langer duurt voordat ie doorheeft dat je op de homeknop geramd hebt? Heel irritant. Lijkt wel alsof er een soort delay zit tussen drukken, en daadwerkelijk terug naar je homescreen.
Dit was toch ook met de ICS versie? Is gedaan omdat je ook kunt dubbelklikken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Jeroenneman schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:20:
Even een korte vraag:

Dit was toch al sinds GB zo? Het toestel wacht heel even om te kijken of er een dubbelklik volgt voordat je naar het homescreen gaat ivm voice-command.
Voor de voorgaande ROMs zijn er home-button lag fixes uitgekomen. Zal in JB ook wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is de JB Samsung rom eenvoudig te rooten? Of moeten we toch weer met Odin aan de gang etc? Ik zou graag wel weer apps terugzetten met titanium. Ik wil graag overstappen naar JB, maar de huidige custom roms zijn niet stabiel of in ieder geval niet volledig functioneel met de S2. (bluetooth issues etc.) Nu draai ik nog CM9.1, wat ik verder wel erg fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Hann1BaL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:50:
Is de JB Samsung rom eenvoudig te rooten? Of moeten we toch weer met Odin aan de gang etc? Ik zou graag wel weer apps terugzetten met titanium. Ik wil graag overstappen naar JB, maar de huidige custom roms zijn niet stabiel of in ieder geval niet volledig functioneel met de S2. (bluetooth issues etc.) Nu draai ik nog CM9.1, wat ik verder wel erg fijn vind.
Waar haal je vandaan dat de huidige roms niet stabiel zouden zijn? Bluetooth issues? Nooit iets van gemerkt of gehoord....

En je hebt nu een custom ROM, dus naar verwachting ook CWM. Dus kan je, mits eerst een full wipe, gewoon een nieuwe custom ROM, al is het een 'gewone' deodexed stock rom, flashen vanuit CWM, toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Zo heb de WanamLite erop gezet icm de voor mij compleet nieuwe Dorimanx kernel. Zal mn bevindingen proberen te posten de komende dagen.

Iemand tips over instellingen van ExTweaks? Het hoeft voor mij niet high performance, een accu die langer meegaat is belangrijker.

Vind om te beginnen de grijze notification bar niet zo mooi :-(

[ Voor 11% gewijzigd door Franco10 op 24-01-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Je moet beginnen met de deinstallatie van extweaks want dat wordt niet meer ondersteund. Gebruik daarvoor stweaks. Als het goed is wordt dat met de kernel geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
AllSeeyinEye schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:48:
Je moet beginnen met de deinstallatie van extweaks want dat wordt niet meer ondersteund. Gebruik daarvoor stweaks. Als het goed is wordt dat met de kernel geïnstalleerd.
Ja ik zag het, heb al even gekeken maar voor mij allemaal veel te ingewikkeld. Heb als profile battery gekozen, hopen dat dat een beetje in de buurt komt van Phenomenal Medium, ben benieuwd. Split screen zit er nog niet bij toch? Heb namelijk wel het icoontje in het drop down menu, maar die zit standaard in die 23-patch denk ik.

Lijkt allemaal wel goed te werken. Vond de S2 altijd al retesnel en dat is nu dus ook gewoon het geval. GPS gaat ook meteen goed de eerste keer, heeft al een fix voordat Sygic is opgestart bij wijze van spreken.

Heb begrepen dat de telefoon in deep sleep op 200 mhz blijft slapen om een SoD te voorkomen, ben benieuwd hoe dat zich uit in drain tijdens de nacht.

[ Voor 14% gewijzigd door Franco10 op 24-01-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Wat een onzin, 200 MHz is geen deep sleep. Als hij dat doet heb je dus een wakelock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
AllSeeyinEye schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:03:
Wat een onzin, 200 MHz is geen deep sleep. Als hij dat doet heb je dus een wakelock.
Vond ik ook een beetje vreemd maar dat stond bij de opening post van een van de kernel cookers. Zal even met BBS kijken hoe dat er uit ziet.

/Hij gaat inderdaad niet in deep sleep, blijft op 200 mhz, en niet vanwege wakelocks maar omdat de Dorimanx kernel zo staat ingesteld. Welke kernel gebruik jij?
Kernel will sleep in deep sleep on 200Mhz->600Mhz as Samsung requesting to prevent SOD.

[ Voor 28% gewijzigd door Franco10 op 24-01-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

En natuurlijk moest Samsung weer iets verpesten ...

Grijze statusbar , wie verzint dat ?! Heb je een Amoled scherm dat perfect zwart kan weergeven , gaan ze voor grijs ...

En waarom nu weer de klok en datum zo enorm groot als je statusbar naar beneden sleept ? Nog steeds geen brightness slider , die er in GB wel inzat ...faal , functies eruit slopen ..

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Laatst online: 16:35
Jeroenneman schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:13:

Grijze statusbar , wie verzint dat ?! Heb je een Amoled scherm dat perfect zwart kan weergeven , gaan ze voor grijs ...

En waarom nu weer de klok en datum zo enorm groot als je statusbar naar beneden sleept ? Nog steeds geen brightness slider , die er in GB wel inzat ...faal , functies eruit slopen ..
- De grijze statusbar is idd belachelijk
- grote klok en datum is standaard android dacht ik
- bij mij is er een grote brightness slider

Heb vandaag een fullwipe gedaan en de lockscreen lag is véél minder. Het is van 100x op een dag naar 2x op een dag gegaan. Ik ben tevreden al had ik liever 0x gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:24

Zou toch echt wat beter bij de instellingen kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2013/01/Screenshot_2013-01-23-04-18-50.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
hmm hij valt me beetje tegen (standaard kernel). Verbruik vandaag idle was 3,5% per uur en ik heb de 2000mah accu! Ik heb google now niet ingesteld en alleen gmail,twitter,facebook en whatsapp syncen.

[ Voor 4% gewijzigd door haakjesluiten op 24-01-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Ik heb ook de 2000mAh accu en schrok na de update van het verbruik. Houd er rekening mee dat ook Android ff moet settelen op je telefoon en dat na een stuk of 3 recharge cycles je vebruik pas representatief is.

Ik heb op internet rondgekeken naar waar de battery drain vandaan kan komen. Het blijkt dat in Jelly Bean (de Nexus heeft er dus ook last van) de locatieservices je telefoon graag veel wakker houd. Ik heb daarom Google Now, de netwerkgebaseerde locatie en de GPS uitgezet. Als ik bij mn batterijgrafiek kijk zie ik daaronder dat ik nu al veel minder wakelocks heb (dus waar het scherm uit staat en er toch streepjes bij "wakker" staan.

Mijn advies zou dus zijn: begin met het uitzetten van je locatieservices.

Overigens heb ik Whatsapp, Facebook, gmail (push), hotmail (1u pull) en mijn schoolmail (15m pull) die syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
FeareX schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 02:22:

Ik heb op internet rondgekeken naar waar de battery drain vandaan kan komen. Het blijkt dat in Jelly Bean (de Nexus heeft er dus ook last van) de locatieservices je telefoon graag veel wakker houd. Ik heb daarom Google Now, de netwerkgebaseerde locatie en de GPS uitgezet. Als ik bij mn batterijgrafiek kijk zie ik daaronder dat ik nu al veel minder wakelocks heb (dus waar het scherm uit staat en er toch streepjes bij "wakker" staan.

Mijn advies zou dus zijn: begin met het uitzetten van je locatieservices.
Klopt. Location services drainen op Jelly Bean.
Franco10 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:32:
[...]

Vond ik ook een beetje vreemd maar dat stond bij de opening post van een van de kernel cookers. Zal even met BBS kijken hoe dat er uit ziet.

/Hij gaat inderdaad niet in deep sleep, blijft op 200 mhz, en niet vanwege wakelocks maar omdat de Dorimanx kernel zo staat ingesteld. Welke kernel gebruik jij?

[...]
Ik gebruik DorimanX v7.44. Gaat perfect in deep sleep, ook met de standaardinstellingen van Stweaks. Alle kernelbouwers doen er juist alles aan om zoveel mogelijk deep sleep te halen. Je hebt dus een ander probleem. Better Battery Stats kan je verder helpen.

Kwestie van smaak. Ik vind de blauw grijze statusbar juist mooi. Sterker nog, ik draai een rom waar ik de kleur van de statusbar on the fly kan wijzigen en heb m zelfs naar de Sammy kleur gewijzigd (wel met transparancy).
Maar er zijn meer dan voldoende mods om m zwart te krijgen, hoor ;)
Brightness slider zit er gewoon in, zoals in het screenshot onder je al getoond. En ik vind de layout van het het dropdown menu wel mooi juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loen1
Gents,

ik dacht de vraag eerder gesteld te hebben, maar er is blijkbaar iets misgeaan. Kan iemand mij (een nieuwe Andriod SG2 gebruiker) in Jip&Janneke taal uitleggen hoe en met wat ik veilig de Jelly Bean firmware op de telefoon kan zetten. Of raden jullie aan om te wachten totdat deze kan worden geinstalleerd met KIES?

Heb een voorkeur voor de Nederlandse taal, maar is geen must.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
loen1 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:05:
Gents,

ik dacht de vraag eerder gesteld te hebben, maar er is blijkbaar iets misgeaan. Kan iemand mij (een nieuwe Andriod SG2 gebruiker) in Jip&Janneke taal uitleggen hoe en met wat ik veilig de Jelly Bean firmware op de telefoon kan zetten. Of raden jullie aan om te wachten totdat deze kan worden geinstalleerd met KIES?

Heb een voorkeur met de Nederlandse taal, maar is geen must.....
Methode 1: geen custom rom/kernel:
1a. Download en installeer KIES
1b. Download en installeer Odin
1c. Download de LS8 ROM

2. Sluit KIES, inclusief achtergrond processen af.
3. Start Odin
4. Plaats de image van de ROM bij pda
5. Reboot je SII naar download mode
6. Maak zeker dat je geen repartition aanklikt in Odin
7. Klik Start, sit back and enjoy!

Methode 2: Custom rom/kernel
1. Root je telefoon (meer dan voldoende guides voor te vinden)
2. Download de rom naar keuze (op je telefoon)
3. Reboot naar recovery, wipe, flash en klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-01-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Met brightness slider bedoelde ik eigenlijk het swipen over de statusbar zelf , ipv daarvoor een aparte slider in het notification center te hebben .

Pagina: 1 ... 99 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.