Yes, dat is mijn reactie.CRXed schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:07:
[...]
Diezelfde link die jij postte had ik ook al gepost, dat is nu juist de bug die nog NIET is gefixed.
http://code.google.com/p/cyanogenmod/issues/detail?id=5700
Er staat nu ook een reactie dat het ook in RR 3.1.3 NIET werkt...
Verwijderd
Raar, dit werkte bij mij niet in deze versie. Welke provider heb jij?tennisbal schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:10:
[...]
Hm maar mijn versie wel RR 3.1.2 Ging over, wel gelijk gestopt met bellen, geen zin om operator te krijgen. Lijkt me dat het werkt?
T-mobile. kan het aan de radio versie liggen? en krijg je direct die melding?Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:13:
[...]
Raar, dit werkte bij mij niet in deze versie. Welke provider heb jij?
[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 02-01-2013 22:15 ]
Verwijderd
De melding krijg je bijna direct, maar de telefoon bij de centrale gaat niet over wanneer hij niet voor het eerst over is gegaan. En voor die eerste piep krijg je de mededeling.
Durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat het niets uit maakt. Ik heb vodafone.
Ik heb vanmiddag telefoon 1 keer laten overgaan, niet veel zin om nog een keer te testen, maar vreemd dat het wel werkt hier.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:18:
De melding krijg je bijna direct, maar de telefoon bij de centrale gaat niet over wanneer hij niet voor het eerst over is gegaan. En voor die eerste piep krijg je de mededeling.
Modems maken niet uit, al getest.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:18:
Ik heb ook Vodafone.....meerdere mensen op XDA ook met Vodafone.
De combi Vodafone + CM werkt dus niet.........
Ik heb inderdaad ook vodafone, en zoals ik eerder al gemeld had werkt het bij mij met Vanilla Rootbox ook nietCRXed schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:04:
[...]
Modems maken niet uit, al getest.
Ik heb ook Vodafone.....meerdere mensen op XDA ook met Vodafone.
De combi Vodafone + CM werkt dus niet.........
Verwijderd
Probeer ZERO BUG ROM, samsung based. Geen lockscreen freeze en geen homebutton lag.
"ROM that almost match to the stock official JB"
"ROM that almost match to the stock official JB"
^^ en dan wel een bug in de spelling, da's dan weer jammer.
Verwijderd
Niet OTA, zou dat gedaan zijn om te voorkomen dat de batterij leegraakt tijdens het updateproces omdat het minimaal een uur duurt?Thombias schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:11:
Sammobile over mogelijke update naar JB
http://www.sammobile.com/...elly-bean-update-details/
Als ik het goed begrepen heb kan het ook via Odin, gelukkig.
kan ik mijn dual rom phone updaten met kies? (stock rom dan = second boot). Wss gaat dat niet goed als nieuwe versie uitkomt lijkt me?
Ik denk dat het alleen handmatig kan omdat er meer ruimte gemaakt moet worden voor het systeem. De partities zullen dus opnieuw ingedeeld worden, waardoor al je bestaande partities op de schop gaan. Het snelst is om de oude partities te verwijderen en nieuwe te maken, dus ik verwacht dat ze dat doen. Dat betekent wel dat alle data, ook die op de interne SD-kaart, verdwijnt.
Als je een backup maakt van die hele interne SD-kaart, houdt uiteraard niets je tegen om het na die tijd weer op dezelfde manier in te delen. De laatste keer dat ik keek (ongeveer een maand geleden) was Siyah nog niet geschikt om dual boot te doen met JellyBean. Het kan zijn dat dat intussen veranderd is, maar je kan een custom rom sowieso niet updaten met Kies. Dat hoeft geen probleem te zijn, want als je dual boot aan de gang hebt gekregen is het flashen van een standaard rom via Odin bekend.
Als je een backup maakt van die hele interne SD-kaart, houdt uiteraard niets je tegen om het na die tijd weer op dezelfde manier in te delen. De laatste keer dat ik keek (ongeveer een maand geleden) was Siyah nog niet geschikt om dual boot te doen met JellyBean. Het kan zijn dat dat intussen veranderd is, maar je kan een custom rom sowieso niet updaten met Kies. Dat hoeft geen probleem te zijn, want als je dual boot aan de gang hebt gekregen is het flashen van een standaard rom via Odin bekend.
Dual boot jelly bean kan gewoon? Of bedoel je 2x jb? Laatste niet getest. Heb rr en stockgwystyl schreef op zondag 06 januari 2013 @ 00:54:
Ik denk dat het alleen handmatig kan omdat er meer ruimte gemaakt moet worden voor het systeem. De partities zullen dus opnieuw ingedeeld worden, waardoor al je bestaande partities op de schop gaan. Het snelst is om de oude partities te verwijderen en nieuwe te maken, dus ik verwacht dat ze dat doen. Dat betekent wel dat alle data, ook die op de interne SD-kaart, verdwijnt.
Verwijderd
ik heb nu android 4.04, maar met welke android versie gaat de accu het langst mee?
ik heb ook een 2000 mah battarij
2.3.6 ofso;..Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:52:
ik heb nu android 4.04, maar met welke android versie gaat de accu het langst mee?
hangt er vooral af wat je ermee doet...
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Met mijn 2000mAh heb ik het beste resultaat met CM10.1Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:52:
Beter dan CM9 and CM10 ooit hebben gehad.
Ik denk niet dat je hier een eenduidig antwoord op gaat krijgen...
Klopt, 4.2.1 om precies te zijn.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:57:
CM10.1 is toch gewoon android 4.2?
Ik ben na een paar weken CM10.1 toch weer terug gegaan naar Neatrom maar dan Jeboo kernel erover.
Dat scheelde enorm in batterij tijd.
CM10.1 had ik vaak last dat de gsm ontvangst wegvalt en ik hoorde dat 112 niet werkt op CM roms.
Ik heb het niet geprobeerd maar ik neem het risico niet.
[ Voor 44% gewijzigd door Thombias op 06-01-2013 19:46 ]
Zojuist getest, 112 werkt, ook in airplane mode (CM10.1 build 31-12-2012)Thombias schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:43:
[...]
CM10.1 had ik vaak last dat de gsm ontvangst wegvalt en ik hoorde dat 112 niet werkt op CM roms.
Ik heb het niet geprobeerd maar ik neem het risico niet.
Volgens mij was er één enkele persoon die dat riep, straks gaat iedereen het nog geloven.
Oke, dank je voor het testen.Tk55 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:55:
[...]
Zojuist getest, 112 werkt, ook in airplane mode (CM10.1 build 31-12-2012)![]()
Volgens mij was er één enkele persoon die dat riep, straks gaat iedereen het nog geloven.
En het uitvallen van het GSM ontvangst dat ik persoonlijk ondervond was voor mij nog een reden om er een stockrom op te gooien.
Het kunnen bellen van 112 met een CM10 / 10.1 rom varieert per land en provider. Als ik het goed heb lukt het in NL niet met Vodafone, wel met KPN. Ziet er niet uit dat dit opgelost gaat worden.
Wegvallen van het signaal (ril crash) is door de devs gedeeltelijk, maar dus niet helemaal opgelost. Wat bij mij werkt is een tweetal instellingen in de app Setcpu: bij scherm aan kloksnelheid minimaal 500 MHz, bij scherm uit een profiel instellen met 500 max en 200 minimaal. Dit is ooit door Entropy (CM developer) op xda gezet. Sinds ik dit ingesteld heb, nooit meer een ril crash gehad.
Wegvallen van het signaal (ril crash) is door de devs gedeeltelijk, maar dus niet helemaal opgelost. Wat bij mij werkt is een tweetal instellingen in de app Setcpu: bij scherm aan kloksnelheid minimaal 500 MHz, bij scherm uit een profiel instellen met 500 max en 200 minimaal. Dit is ooit door Entropy (CM developer) op xda gezet. Sinds ik dit ingesteld heb, nooit meer een ril crash gehad.
Ligt eraan welke stock je hebt. Toen ik het geprobeerd heb was de samsung jellybean leak net uit, en die kon ik toen niet dualbooten met resurrection of paranoidandroid. Met 4.0.3 of 4.0.4 samsung roms werkt het inderdaad wel.tennisbal schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:56:
[...]
Dual boot jelly bean kan gewoon? Of bedoel je 2x jb? Laatste niet getest. Heb rr en stock
weten jullie waarom er nog geen stable build is voor Samsung Galaxy S II (intl) - i9100 maar wel voor bijv. Samsung Galaxy S2 T-Mobile - hercules?
wat is trouwens het verschil tussen Galaxy S II (i9100) en Galaxy S II G (i9100g)
wat is trouwens het verschil tussen Galaxy S II (i9100) en Galaxy S II G (i9100g)
De intl heeft de exynos chip waarvan de sources niet beschikbaar zijn. de i9100g heeft een ti omap 4430 waarvan de sources wel beshikbaar zijn.BasZer schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:43:
weten jullie waarom er nog geen stable build is voor Samsung Galaxy S II (intl) - i9100 maar wel voor bijv. Samsung Galaxy S2 T-Mobile - hercules?
Vandaar ook dat de intl versie geen stable cm's heeft.
maw, ik kan nog geen cm10 draaien, iig de stable versie, of draaien jullie de nightly allemaal zonder problemen?
CM10.1 met de nightly van 31-12-2012. De nightly daarvoor draaide bij mij niet lekker, had echt het idee dat mijn accu leeg liep. Deze doet het erg goed. Maar ik ga vanavond / morgen waarschijnlijk toch updaten want dan is de gps bug waarschijnlijk opgelost.
Ter info als je scherm uitstaat / telefoon in deepsleep gaat doet de gps het niet goed. Dus op dit moment is hij niet te gebruiken tijdens het lopen. In de auto heb ik geen problemen omdat het scherm dan gewoon aanstaat
Ter info als je scherm uitstaat / telefoon in deepsleep gaat doet de gps het niet goed. Dus op dit moment is hij niet te gebruiken tijdens het lopen. In de auto heb ik geen problemen omdat het scherm dan gewoon aanstaat
Grapjas! Het is wel degelijk een reële bug, alleen niet voor alle operators.Tk55 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:55:
[...]
Zojuist getest, 112 werkt, ook in airplane mode (CM10.1 build 31-12-2012)![]()
Unable to call Dutch emergency number (112)
I am on Vodafone NL too. Dus voor mij geldt het ook. Ek heb 't nie getes nie.CRXed schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:12:
[...]
Grapjas! Het is wel degelijk een reële bug, alleen niet voor alle operators.
Unable to call Dutch emergency number (112)
maar ook in spanje...
Just to confirm this is not only happening on Dutch providers, but for people in Spain too: http://forum.xda-develope...p=36315892&postcount=4308
[ Voor 19% gewijzigd door Thombias op 07-01-2013 19:57 ]
http://db.tt/XKWKRUTu
Ik wil cm10.1 erop zetten. Voor de zekerheid even de check hier, heb ik te maken met een gevaarlijke kernel waardoor hij kan bricken? Moet ik eerst een andere kernel flashen?
Hmmmzzz... Afbeelding via dropbox werkt niet. Na mn vergadering maar opnieuw proberen. Excuses.
Ik hoop dat de link wel bereikbaar is. Ik kan m in ieder geval openen.
[ Voor 35% gewijzigd door MetalManic op 08-01-2013 10:22 ]
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Verwijderd
Is dit de standaard kernel van deze test versie van 4.1.2, zoja flash even PhilZ kernelMetalManic schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:23:
[afbeelding]
http://db.tt/XKWKRUTu
Ik wil cm10.1 erop zetten. Voor de zekerheid even de check hier, heb ik te maken met een gevaarlijke kernel waardoor hij kan bricken? Moet ik eerst een andere kernel flashen?
Hmmmzzz... Afbeelding via dropbox werkt niet. Na mn vergadering maar opnieuw proberen. Excuses.
Ik hoop dat de link wel bereikbaar is. Ik kan m in ieder geval openen.
--
The ZIP version is rooted and can be flashed in stock recovery without yellow triangle >
<< 03.01.2013 - PhilZ-cwm6 v3.99 with CWM 6.0.2.7 based recovery >>
XXLSJ-OXX (Jellybean leak)
http://www.mediafire.com/file/4f8x8h....99-signed.zip
http://www.mediafire.com/file/6nezk2...X-3.99.tar.md5
Kan eventueel voorkomen dat je via PhilZ cm10.1 niet kan installeren (je kunt het zonder risico's proberen), anders na het flashen van PhilZ even Siyah eroverheen flashen en dan kun je met een gerust hart CM10.1 flashen.
PhilZ kernel is waardeloos, als je die flasht kan je daarna geen CM flashen via recovery, dus dat moet je zeker niet doen!
Gewoon Siyah kernel flashen, die is sowieso veilig, en daarna CM10.1 flashen.
Let wel op dat als je CM flashed hij altijd de voorgaande kernel overschrijft, dus als je siyah/dorimanx (werken samen als ik de laatste naamgeving goed gezien heb) wilt behouden na CM flashen.CRXed schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:06:
PhilZ kernel is waardeloos, als je die flasht kan je daarna geen CM flashen via recovery, dus dat moet je zeker niet doen!
Hell / 0
Maar een andere kernel is dan heel simpel te flashen met mobile odin hoor. Zo heb ik Siyah over Philzz gelfashed. Wat dat betreft is mobil odin nog makkelijker dan de CWM recovery omdat je niet eerst hoeft te rebooten naar de recovery.CRXed schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:06:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Heeft iemand last van freezes bij CM10.1?
Als ik door mijn WhatsApp gesprekkenlijst blijf scrollen loopt het toestel vast en moet ik een reboot doen. Gebeurt ook in de Tweakers App bij het scrollen door de nieuws berichten.
Wil iemand het even proberen? Gewoon blijven scrollen -> binnen 30 sec hangt hij compleet vast.... Als iemand anders er ook last van heeft maak ik ff een filmpje en doe ik een bug report.
Als ik door mijn WhatsApp gesprekkenlijst blijf scrollen loopt het toestel vast en moet ik een reboot doen. Gebeurt ook in de Tweakers App bij het scrollen door de nieuws berichten.
Wil iemand het even proberen? Gewoon blijven scrollen -> binnen 30 sec hangt hij compleet vast.... Als iemand anders er ook last van heeft maak ik ff een filmpje en doe ik een bug report.
niet specifiek met scrollen maar heel af een toe wel een freeze ja. Maar volgens mij is dit al een keer ter sprake gekomen in ht cm10.1 thread. Zoek daar ff op whatsapp of freeze en dan moet je wel wat langs zien komen gok ik.Jay-v schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:58:
Heeft iemand last van freezes bij CM10.1?
Ik probeer nu de laatste Siyah kernel te flashen. http://d-h.st/XRQ. Ik krijg in cwm echter steeds een error : status 7. Wat nazoeken leerde mij dat ik dan wellicht een verkeerde versie probeer te flashen. Maar volgens mij is dit gewoon de juiste. Voor jb roms op de sgs2. Wie kent deze error?CRXed schreef dinsdag 08 januari 2013 @ 23:06:
Je flasht m zeker vanuit Philz. Die kernel is brak, heeft fouten in cwm. Pak gewoon de tar van Siyah.MetalManic schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:32:
[...]
Ik probeer nu de laatste Siyah kernel te flashen. http://d-h.st/XRQ. Ik krijg in cwm echter steeds een error : status 7. Wat nazoeken leerde mij dat ik dan wellicht een verkeerde versie probeer te flashen. Maar volgens mij is dit gewoon de juiste. Voor jb roms op de sgs2. Wie kent deze error?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat is dus DE error van de Philz kernel.....waardeloos ding.MetalManic schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:32:[...] Wie kent deze error?

Gebruik Odin.
Waardeloos die 112 bug.
Ben indertijd van Checkrom afgestapt, omdat hij na x maanden uitstellen een gms-brickende rom uitbracht
Wanamlite ondersteunt checkrom ook steeds slechter.
welke ontwikkelaar(s) maken nog stabiele no nonsense roms, welke ook frequent geupdate worden voor de S2?
Ben indertijd van Checkrom afgestapt, omdat hij na x maanden uitstellen een gms-brickende rom uitbracht
Wanamlite ondersteunt checkrom ook steeds slechter.
welke ontwikkelaar(s) maken nog stabiele no nonsense roms, welke ook frequent geupdate worden voor de S2?
...
[ Voor 98% gewijzigd door Thombias op 10-01-2013 11:13 ]
Op dit moment heb ik nog een stock ROM, maar 't regelmatig vasthangen van de tel en de accuduur van nog niet eens 1 dag begint me steeds meer te irriteren. Daarom had ik 't idee om een custom ROM te flashen. Maar welke ROM behoort nu eigenlijk tot de top 3, oftewel: welke raden jullie aan?
Kan iemand met een STOCK rom de benodigde logs aanleveren waar Codeworkx om vraagt hier?justinnn schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:49:
Waardeloos die 112 bug.
Dus is er iemand bij wie het wel werkt, die 112 durft te bellen en laten overgaan, om daar de logs van te trekken?
Dan komt er misschien eindelijk een beetje vooruitgang in deze zaak! Codeworkx is er nu weer een beetje mee bezig.
logs die nodig zijn = adb logcat en adb logcat -b radio
idem voor mij. Maar dan top 1 wbt accuduur. RR ben ik niet echt tevreden over.Exterminator schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:19:
Op dit moment heb ik nog een stock ROM, maar 't regelmatig vasthangen van de tel en de accuduur van nog niet eens 1 dag begint me steeds meer te irriteren. Daarom had ik 't idee om een custom ROM te flashen. Maar welke ROM behoort nu eigenlijk tot de top 3, oftewel: welke raden jullie aan?
De vorige RR was wel toch gewoon goed (4.1.2). Heeft iemand deze ROM, ik denk dat ik hier naar terug ga.tennisbal schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:12:
[...]
idem voor mij. Maar dan top 1 wbt accuduur. RR ben ik niet echt tevreden over.
Hier kan je verschillende versies vinden: XDA Fileservermaurits82 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:27:
[...]
De vorige RR was wel toch gewoon goed (4.1.2). Heeft iemand deze ROM, ik denk dat ik hier naar terug ga.
Verwijderd
Qua rom draai ik sinds een week of 2 de nightlies van CM10.1 (vsync) met Siyah V5.
Ik zie geen enkele reden om hiervan af te stappen. Accuduur is prima en de notification drawer is top.
Freezes heb ik heel sporadisch gehad, sinds een weekje niet meer dus ik klaag niet
Ik zie geen enkele reden om hiervan af te stappen. Accuduur is prima en de notification drawer is top.
Freezes heb ik heel sporadisch gehad, sinds een weekje niet meer dus ik klaag niet
Hoe zit dat nu precies met 't bricken van de telefoon i.c.m. de laatste Cyanogenmod?
een korte (wellicht noob) vraag, die ik toch voor de zekerheid stel.
als ik mijn telefoon opstart in recovery staat eronder in beeld: CWM-based Recovery v6.0.1.2, ik draai op dit moment CM9 en wil graag naar CM10.1 (nightly). Nu heb ik twee tutorials gevonden (doe dit niet elke dag
), en die zeggen beide in stap 1, installeer CWM I9100_ClockworkMod-Recovery_5.5.0.4.tar, het lijkt mij dat dit een downgrade is, of zie ik dit verkeerd.
Met andere woorden, moet ik deze stap doen, of kan ik deze overslaan?
als ik mijn telefoon opstart in recovery staat eronder in beeld: CWM-based Recovery v6.0.1.2, ik draai op dit moment CM9 en wil graag naar CM10.1 (nightly). Nu heb ik twee tutorials gevonden (doe dit niet elke dag
Download de CM versie die je wil hebben. Daar zal, voor 99% zekerheid, een kernel bij in het pakket zitten. Flash simpelweg je CM10.1 en de kernel flasht mee. Reboot, en je hebt de bij de kernel geleverde ROM.BasZer schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:59:
als ik mijn telefoon opstart in recovery staat eronder in beeld: CWM-based Recovery v6.0.1.2, ik draai op dit moment CM9 en wil graag naar CM10.1 (nightly). Nu heb ik twee tutorials gevonden (doe dit niet elke dag), en die zeggen beide in stap 1, installeer CWM I9100_ClockworkMod-Recovery_5.5.0.4.tar, het lijkt mij dat dit een downgrade is, of zie ik dit verkeerd.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Mag ik aantekenen dat het bellen van 112 voor onnodige meldingen een totaal onzinnig en waardeloos idee is ?CRXed schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:48:
[...]
Kan iemand met een STOCK rom de benodigde logs aanleveren waar Codeworkx om vraagt hier?
Dus is er iemand bij wie het wel werkt, die 112 durft te bellen en laten overgaan, om daar de logs van te trekken?
Dan komt er misschien eindelijk een beetje vooruitgang in deze zaak! Codeworkx is er nu weer een beetje mee bezig.
logs die nodig zijn = adb logcat en adb logcat -b radio
op het moment dat iemand in nood is ( 100'en meldingen per uur ) en de één of andere "hobbyist" gaat nodeloos deze lijnen bezetten ?
in mijn ogen ( ook medewerker van dat soort diensten ) moeten prank callers direct afgestraft worden !
Als je ziet hoe de verontwaardiging is als er een storing is van één van die meldkamers, is het land te klein.
Dan ga je even aanvragen om dat te laten doen ?
Denk toch eens na !
bedankt! Heb dus alleen CM10.1 en de googleapp geinstalleerd. Na het opstarten kreeg ik wel een trebuchet error, maar gelukkig was daar op tweakers een oplossing voor! Ziet er voor alsnog veel belovend uit. Bedankt!AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:19:
[...]
Download de CM versie die je wil hebben. Daar zal, voor 99% zekerheid, een kernel bij in het pakket zitten. Flash simpelweg je CM10.1 en de kernel flasht mee. Reboot, en je hebt de bij de kernel geleverde ROM.
-------
nu ik het heb draaien wordt de telefoon erg warm (net zo warm wanneer ik bijv. spelletje speel / veel browse), hebben jullie dit ook? -edit- koelt alweer af, zou het kunnen dat er nog processen op de achtergrond aan het draaien waren?
[ Voor 17% gewijzigd door BasZer op 10-01-2013 13:14 ]
Als je die recovery niet handmatig vervangen hebt maar hij meegekomen is met CM9, kan je rustig CM10 er overheen zetten. Het gaat er om dat de recovery compatible is met CM. Ik heb zelf zowel CM9 als CM10 (en afgeleiden) vanuit de recovery van Siyah 4.5 en 5.1 en CF-Root geflasht zonder problemenBasZer schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:59:
als ik mijn telefoon opstart in recovery staat eronder in beeld: CWM-based Recovery v6.0.1.2, ik draai op dit moment CM9 en wil graag naar CM10.1 (nightly). Nu heb ik twee tutorials gevonden (doe dit niet elke dag), en die zeggen beide in stap 1, installeer CWM I9100_ClockworkMod-Recovery_5.5.0.4.tar, het lijkt mij dat dit een downgrade is, of zie ik dit verkeerd.
Wat een onzinpost. Als er een behoorlijk groep mensen 112 niet eens KAN bellen is 1 test-telefoontje wel degelijk gerechtvaardigd. Oplossen die bug. En ja ik heb ook 112 tijdje terug "getest" om er zeker van te zijn dat 112 werkt.FreshMaker schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:37:
[...]
Mag ik aantekenen dat het bellen van 112 voor onnodige meldingen een totaal onzinnig en waardeloos idee is ?
op het moment dat iemand in nood is ( 100'en meldingen per uur ) en de één of andere "hobbyist" gaat nodeloos deze lijnen bezetten ?
in mijn ogen ( ook medewerker van dat soort diensten ) moeten prank callers direct afgestraft worden !
Als je ziet hoe de verontwaardiging is als er een storing is van één van die meldkamers, is het land te klein.
Dan ga je even aanvragen om dat te laten doen ?
Denk toch eens na !
Zou een beetje jammer zijn als er daadwerkelijk iemand overlijd en ik niet eens kan ingrijpen... (omdat ik van iemand op tweakers niet mag testen...) Los daarvan die 112 storingen hadden niks te maken met overmatig bellen, maar goed dat is niet eens mijn punt
[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 10-01-2013 13:36 ]
112 Werkt idd niet op vodafone NL, net nog geprobeerd met de telefoon van mijn vrouw. Mijn eigen heb ik teruggezet naar stock, en dat gaat prima
Gaat hij wel over? Ik heb hem een keer over laten gaan, tijd terug. Maar ga er vanuit dat T-mobile gewoon werkt.vanisher schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:53:
112 Werkt idd niet op vodafone NL, net nog geprobeerd met de telefoon van mijn vrouw. Mijn eigen heb ik teruggezet naar stock, en dat gaat prima
Nee gaat niet eens over. "Ongeldig getal" zegt ie direct
Ok dan werkt het bij mij. Dankvanisher schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:00:
Nee gaat niet eens over. "Ongeldig getal" zegt ie direct
We hebben LOGS nodig mensen!! Alleen zeggen dat het werkt om 112 te bellen, schiet voor de mensen bij wie het NIET werkt, echt niet op.
Ik zou het best voor je willen doen, was het niet dat ik ook CM 10.1 draaiCRXed schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:11:
We hebben LOGS nodig mensen!! Alleen zeggen dat het werkt om 112 te bellen, schiet voor de mensen bij wie het NIET werkt, echt niet op.

Als je vanaf CM de stock rom (4.0 uit mn hoofd) terug flashed, zou je dan aan de logs kunnen komen?
Ja terugflashen is een optie, maar voor iemand met Stock ROM en root gaat het sneller.
Draai nu twee dagen de laatste Wanam, maar moet zeggen dat ik nog niet helemaal tevreden ben. Weet niet of dit Wanam gerelateerd is of aan de gelekte samsung rom ligt.
- Via de volume knop kan ik de telefoon niet op stil zetten, hij gaat niet verder dan trillen.
- Maar nog vervelender is dat soms de verbinding weg valt (data icoontjes zijn er nog wel, maar verbinding krijgen ho maar) en dat dan de batterij ook super snel draint op het moment dat hij dan een e-mail probeert binnen te halen.
- Accu verbruik ligt ook wat hoger, als is het verschil niet super groot. Wat wel verschilt is wel dat wifi of mobiel data geen verschil maakt, waar eerder (ICS) wifi duidelijk een stuk zuiniger was.
Dus toch misschien nog maar even terug naar ICS. Ik wacht nog even af wat Alliancerom 5.2 gaat doen, maar die is nog niet uit.
- Via de volume knop kan ik de telefoon niet op stil zetten, hij gaat niet verder dan trillen.
- Maar nog vervelender is dat soms de verbinding weg valt (data icoontjes zijn er nog wel, maar verbinding krijgen ho maar) en dat dan de batterij ook super snel draint op het moment dat hij dan een e-mail probeert binnen te halen.
- Accu verbruik ligt ook wat hoger, als is het verschil niet super groot. Wat wel verschilt is wel dat wifi of mobiel data geen verschil maakt, waar eerder (ICS) wifi duidelijk een stuk zuiniger was.
Dus toch misschien nog maar even terug naar ICS. Ik wacht nog even af wat Alliancerom 5.2 gaat doen, maar die is nog niet uit.
Ik heb odin gebruikt om siyah te flashen .daarna met cww cm10.1. dat ging allemaal goed. daarna weer siyah geflashed. dat werkte ook goed. Echter daarna iedere keer de foutmelding: com.android.phone is gestopt. Na wegdrukken verscheen hij steeds opnieuw. Niet weg te drukken dus. Toen maar weer mn nandroid van de geleakede Samsung jb rom teruggezet. Simpel word je er vanCRXed schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:32:
[...]
Dat is dus DE error van de Philz kernel.....waardeloos ding.![]()
Gebruik Odin.
Ik gebruik alliance al vanaf de beta. Behalve wat gekunstel met kernels om system apps te verwijderen is het een super complete en stabiele rom. Ik draai m met Siyah v6.0b4. V5. 2 is overigens alleen voor wat extra theming (je kan op stock de statusbar en drop down themen, het is niet meer alleen aan aokp en cm voorbehouden)
Ok, misschien dus eens overstappen naar Alliance. Maar goed ik verwacht dat 5.2 snel zal komen, dus dan kan ik net zo makkelijk die flashen en van die nieuwigheden gebruik maken. Kernel vervangen is niet zo moeilijk met Odin mobile, dus dat zal het probleem niet zijn. En system apps verwijder is meestal niet eens, ik bevries ze met Titanium Backup. Maar ook dat doe ik meestal minimaal. Dus zal ook het probleem niet zijn gok ik.
Binnenkort maar eens proberen dan
Binnenkort maar eens proberen dan
Ik heb hem teruggeflashed naar stock, zonder root.. hoe kan ik die meuk loggen, dan wil ik wel even een poging wagen.
Waarom blijf je dan niet gewoon op de stock CM kernel, daar is niks mis mee.MetalManic schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:43:
[...]
Ik heb odin gebruikt om siyah te flashen .daarna met cww cm10.1. dat ging allemaal goed. daarna weer siyah geflashed. dat werkte ook goed. Echter daarna iedere keer de foutmelding: com.android.phone is gestopt. Na wegdrukken verscheen hij steeds opnieuw. Niet weg te drukken dus. Toen maar weer mn nandroid van de geleakede Samsung jb rom teruggezet. Simpel word je er van
Siyah is helemaal niet nodig (en wordt ook niet ondersteund) op CyanogenMod.
Zonder root kan het alleen via ADB, dus dan moet je de Android SDK op je PC hebben.vanisher schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:03:
Ik heb hem teruggeflashed naar stock, zonder root.. hoe kan ik die meuk loggen, dan wil ik wel even een poging wagen.
Met root kan je loggen op je telefoon zelf.
Macht der gewoonte haha. Maybe morgen weer cm10.1 met cm kernel proberen ;-)CRXed schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:28:
[...]
Waarom blijf je dan niet gewoon op de stock CM kernel, daar is niks mis mee.
Siyah is helemaal niet nodig (en wordt ook niet ondersteund) op CyanogenMod.
Net overgestapt van CM naar AOKP want bij CM liep whatsapp, chrome en m'n toetsenbord vast. En moet zeggen dat AOKP een hele verbetering is (tot nu toe)! Ben ik hier de enige of zijn er meer die deze ROM de BOM vinden :-)
Welke?Dark4ever schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:52:
zijn er meer die deze ROM de BOM vinden :-)
In eerste instantie omdat het nieuw is vond ik het leuk net als de nieuwe CM10.1 maar na een tijdje ga ik toch altijd weer terug naar stock.Er is toch altijd iets met die roms die mij tegen gaan staan.Dark4ever schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:52:
Net overgestapt van CM naar AOKP want bij CM liep whatsapp, chrome en m'n toetsenbord vast. En moet zeggen dat AOKP een hele verbetering is (tot nu toe)! Ben ik hier de enige of zijn er meer die deze ROM de BOM vinden :-)
Of er is weer iets met gsm-signaal en data-signaal of wel weer wat anders wat net niet uitkomt als je het toestel wilt gaan gebruiken waar het voor gebouwd is.
Het is wel leuk om mee te spelen maar dan heb ik twee toestelen nodig en dat krijg ik thuis niet voor elkaar

[ Voor 20% gewijzigd door Thombias op 11-01-2013 08:56 ]
Neatrom full geflashed. Installeer ik Chrome Beta browser en bij het aanmelden bij Google website in de browser meteen hangt de boel en daarna een reboot. Gelijk die Chrome Beta maar verwijderd en weer verder met Dolphin browser die werkt als een speer.
Altijd al problemen gehad met die Chrome browser op de SGS2 eensgelijk welke rom of zelfs stockrom.
Opties die dit kunnen verhelpen?
Altijd al problemen gehad met die Chrome browser op de SGS2 eensgelijk welke rom of zelfs stockrom.
Opties die dit kunnen verhelpen?
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Waarom niet dual rom. 1 stock ander proberen. Werkt wel goed vind ikThombias schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:51:
[...]
In eerste instantie omdat het nieuw is vond ik het leuk net als de nieuwe CM10.1 maar na een tijdje ga ik toch altijd weer terug naar stock.Er is toch altijd iets met die roms die mij tegen gaan staan.
Of er is weer iets met gsm-signaal en data-signaal of wel weer wat anders wat net niet uitkomt als je het toestel wilt gaan gebruiken waar het voor gebouwd is.
Het is wel leuk om mee te spelen maar dan heb ik twee toestelen nodig en dat krijg ik thuis niet voor elkaar
Verwijderd
Ik heb de laatste officiele fw op mijn SGS2 gezet maar nu haalt mijn accu nog amper 12 uur.
Waar ik voorheen nog bijna twee volle dagen haalde, is hier iets aan te doen?
Verwijderd
Ik neem aan dat je 4.0.4 bedoelt, verwijder je batterij eens een paar minuten en dan er weer in.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:35:
Ik heb de laatste officiele fw op mijn SGS2 gezet maar nu haalt mijn accu nog amper 12 uur.
http://goo.im/devs/aokp_s2/Nightlies/i9100
Die van 3 jan. Maar nu ik hem wat langer gebruikt hebt moet ik op merken dat de accu toch aardig snel leeg gaat. Misschien dat dat verholpen is in 10 jan nightly maar die moet ik nog installeren als ik er tijd voor heb.
Ik heb de nightly release van gisteren erop staan, ook hier merk ik dat de batterij leeg gesucked wordt. Misschien de Alliance ROM maar eens proberen dan...Dark4ever schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:04:
[...]
http://goo.im/devs/aokp_s2/Nightlies/i9100
Die van 3 jan. Maar nu ik hem wat langer gebruikt hebt moet ik op merken dat de accu toch aardig snel leeg gaat. Misschien dat dat verholpen is in 10 jan nightly maar die moet ik nog installeren als ik er tijd voor heb.
Voor de geïnteresseerden, AllianceRom V5.2 is er. Voorlopig alleen aosp theme, stock theme volgt zsm (op zijn vroegst vanavond laat).
Grotendeels themable statusbar en drop down, ink effect met color picker!
Grotendeels themable statusbar en drop down, ink effect met color picker!
Ok ter info. Ik heb erg lang battery drain gehad van google sync. Oplossing is cache cleanen via software/app. Werkt nu perfect. Latititude draint ook niet meer, na alles uitvinken. RR
Hoi, ik heb een vraag.
Ik heb de Resurection Remix 4.1.2 gebruikt, die beviel goed. 4.2.1 bevalt echter slecht (slechte accuduur en veel vastlopen).
Ik wil dus terug naar 4.1.2
Echter voor mijn I9000 maakte ik altijd gebruik van Slimbean http://www.slimroms.net/
... Deze kom ik hier niet vaak tegen, terwijl deze voor de i9000 echt de aller beste was.
Waarom kom ik deze hier niet zo vaak tegen, is daar een reden voor, of is hij gewoon onbekend??
Ik heb de Resurection Remix 4.1.2 gebruikt, die beviel goed. 4.2.1 bevalt echter slecht (slechte accuduur en veel vastlopen).
Echter voor mijn I9000 maakte ik altijd gebruik van Slimbean http://www.slimroms.net/
... Deze kom ik hier niet vaak tegen, terwijl deze voor de i9000 echt de aller beste was.
Waarom kom ik deze hier niet zo vaak tegen, is daar een reden voor, of is hij gewoon onbekend??
Iemand die een mooie versie van Swype voor me weet die met JB werkt? Ik draai Alliance ROM (v5.2), maar ik vind dat de meegeleverde versie van Swype te grote knoppen heeft en traag reageert op input. Ik heb hier verschillenden al liggen, maar meesten zijn voor ICS, die lopen dus na een tijdje vast en zo of doen het helemaal niet. Ook met zoeken krijg ik vooral hits om die beta te gebruiken, waar ik dus niet mee geholpen ben, want die zit met hetzelfde.
Er zijn zoveel ROMs voor de i9100, ik kwam SlimRom in het verleden al eens tegen, maar in de vergetelheid geraakt. Vandaag kwam ik hem weer tegen en spreekt ie me ergens wel aan. Ben alleen best wel blij met Alliance ROM en heb zelf althans geen zin om wéér te moeten wipen e.d.maurits82 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:46:
Hoi, ik heb een vraag.
[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 13-01-2013 23:46 ]
Meegeleverde swype versie? Waar heb jii die dan uitgehaald, ik zie alleen 'n qwerty toetsenbord en 'n 3x4 toetsenbord... Tevens via de ota gisteren 'n swype gedownload en geinstalleerd maar deze werkt niet..?CptChaos schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:45:
Iemand die een mooie versie van Swype voor me weet die met JB werkt? Ik draai Alliance ROM (v5.2), maar ik vind dat de meegeleverde versie van Swype te grote knoppen heeft en traag reageert op input. Ik heb hier verschillenden al liggen, maar meesten zijn voor ICS, die lopen dus na een tijdje vast en zo of doen het helemaal niet. Ook met zoeken krijg ik vooral hits om die beta te gebruiken, waar ik dus niet mee geholpen ben, want die zit met hetzelfde.
Dan haal je de Swipe bèta toch van de officiële Website?
Dat kan, MAAR helaas kan je die woordverspelling niet uitschakelen (kan wel, maar werkt niet). Dus blijft nog niet veel van je scherm over...AllSeeyinEye schreef op maandag 14 januari 2013 @ 06:54:
Dan haal je de Swipe bÚta toch van de officiële Website?
SwiftKey flow
Slide it
Touchpal
Slide it
Touchpal
Na eerst altijd Swype gebruikt te hebben, ben ik nu ook over naar Touchpal. Bevalt goed, prima themes zodat de boel ook een beetje bij mijn AOKP Rom past. Wel is het soms even wennen, het werkt vaak net anders als swype. Na een volledig woord op backspace drukken resulteert er bijvoorbeeld in dat het hele woord meteen weg is.
Het is niet voor niets meegeleverd, dus heb het nergens uit hoeven halen, de APKs die ik op mijn PC heb staan, heb ik uit de diverse ROMs gehaald die ik draai. Het zit o.a. in AllianceROM (die ik dus gebruik) en dacht in (oude versies van) WanamLite.Exterminator schreef op maandag 14 januari 2013 @ 06:42:
Meegeleverde swype versie? Waar heb jii die dan uitgehaald, ik zie alleen 'n qwerty toetsenbord en 'n 3x4 toetsenbord... Tevens via de ota gisteren 'n swype gedownload en geinstalleerd maar deze werkt niet..?
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2013 21:01 ]
Ik heb hem er maar weer opgezet ... maar ik ben eigenlijk positief verrast!CptChaos schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:45:
[...]
Er zijn zoveel ROMs voor de i9100, ik kwam SlimRom in het verleden al eens tegen, maar in de vergetelheid geraakt. Vandaag kwam ik hem weer tegen en spreekt ie me ergens wel aan. Ben alleen best wel blij met Alliance ROM en heb zelf althans geen zin om wéér te moeten wipen e.d.
Start snel op, alles werkt lekker vlot, genoeg instelmogelijkheden, maar niet te ingewikkeld gemaakt, hele fijne DPI, waardoor er lekker veel op m'n scherm past.
... ik blijf lekker op de slimrom 4.2.1, ben érg tevreden! (ik vind hem eigenlijk zelfs fijner dan stabiele 4.1.2 Resurection Remix!
(zelf daarnaast de laatste dorimax op gezet, werkt ook prima).
Nu we het over toetsenborden hebben, een super nieuwkomer is Kii keyboard
Snelle support en de mogelijkheden die op allerlei andere keyboards verspreid te vinden zijn
Snelle support en de mogelijkheden die op allerlei andere keyboards verspreid te vinden zijn
Wat toetsenborden betreft blijf ik bij Swiftkey om één simpele reden: de mogelijkheid om verschillende talen door elkaar heen te gebruiken (zonder dus met een knop de taal te hoeven wijzigen). Zodra andere keyboards dit implementeren, ga ik pas verder kijken. Zo vind ik de layout van Touchpal geweldig en ook Kii ziet er aangenaam uit.
WOW. Kii even geprobeerd. Bijzonder customizable, zodat je je toetsgrootte zelf kan aanpassen (heb ik aanzienlijk kleiner gemaakt) en spacing tussen keys kan aanpassen (geminimaliseerd).
Helaas is het nog een echte beta, want met gestures voor andere dictionaries schakelt hij over naar mijn andere keyboards
Ik hou m geinstalleerd en wacht de ontwikkelingen af. Helaas merk ik wel dat bijna alle features die ik gebruik premium zijn, en dus alleen gratis gedurende de beta... en ik heb al zoveel toetsenborden....
WOW. Kii even geprobeerd. Bijzonder customizable, zodat je je toetsgrootte zelf kan aanpassen (heb ik aanzienlijk kleiner gemaakt) en spacing tussen keys kan aanpassen (geminimaliseerd).
Helaas is het nog een echte beta, want met gestures voor andere dictionaries schakelt hij over naar mijn andere keyboards
Ik hou m geinstalleerd en wacht de ontwikkelingen af. Helaas merk ik wel dat bijna alle features die ik gebruik premium zijn, en dus alleen gratis gedurende de beta... en ik heb al zoveel toetsenborden....
[ Voor 44% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-01-2013 09:27 ]
*offtopic* google moet naar mijn mening snel maar eens paypal toevoegen in plaats van alleen credit cards
+1. Een andere optie zou zijn om de mogelijkheid aan te bieden om het kopen van apps door te belasten via je abonnement. Bij Hi zouden ze hiermee aan het testen zijn, maar hier heb ik al een tijd lang niets meer over gehoord.nnndoh schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:45:
*offtopic* google moet naar mijn mening snel maar eens paypal toevoegen in plaats van alleen credit cards
nvm
[ Voor 98% gewijzigd door KillerZero86 op 15-01-2013 11:46 ]
oplossingnnndoh schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:45:
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Het wordt *iets* concreter met Samsung en Jelly Bean: http://www.androidworld.n...d-4-1-2-komt-in-februari/
Ik ben benieuwd, er is nog steeds geen concrete maand over een officiële stock versie voor Nederland genoemd.
Mijn SGS2 is ondertussen ontzettend traag geworden, en de batterij is al na 2 uur leeg (en dan heb ik weinig gedaan). Er staat nu cm9 op basis van 4.0.4 op. Ik heb er wel heel wat apps op staan, dus ik denk dat ik maar eens ga opschonen, en dan maar eens Slimrom 4.2.1 beta gebruik.
Ik ben benieuwd, er is nog steeds geen concrete maand over een officiële stock versie voor Nederland genoemd.
Mijn SGS2 is ondertussen ontzettend traag geworden, en de batterij is al na 2 uur leeg (en dan heb ik weinig gedaan). Er staat nu cm9 op basis van 4.0.4 op. Ik heb er wel heel wat apps op staan, dus ik denk dat ik maar eens ga opschonen, en dan maar eens Slimrom 4.2.1 beta gebruik.
Verwijderd
Waarom niet CM10(.1)?
Werkt perfect. Koop je gelijk een 2000mAh accu en je gaat weer als een speer.
Dat vraag ik me nu af. Waarom zou ik Slimrom gebruiken (die gisteren hier als zeer goed werd bestempeld), en waarom cm 10.1?Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:47:
Waarom niet CM10(.1)?
En die accu, ik heb al sinds jaar en dag een heel goede Casemate cover, die past dan niet meer

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.