@Nofear: lees op de frontpage over lek in sgs2 en sgs3. Staat een link naar een app waarmee je kunt rooten.
Omdat, zoals ik het begrijp, Mr BobJay-v schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:50:
[...]
Waarom niet alleen je toestel Rooten en dan een backup maken met Titanium Backup oid?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Super bedankt! Hij is nu geroot. Als hij van het weekend weer thuis is maar is kijken of we cyanogenmod erop kunnen krijgen.antidote schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:37:
@Nofear: lees op de frontpage over lek in sgs2 en sgs3. Staat een link naar een app waarmee je kunt rooten.
---RAWE CEEK!!!---
Yep, deze versie werkt wel met mn carkit uit mn Renault Megane.-EvoLution- schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:13:
[...]
Ja. ik gebruik Bluetooth om mijn telefoon met de ingebouwde carkit van m'n auto te verbinden. Gebruik 't alleen om mee te bellen. Heb dus geen ervaring met het afspelen van audio via bluetooth.
Het bellen via de bluetooth verbinding werkt perfect bij mij!
Wel reageert het touchscreen 'zenuwachtig' wanneer de telefoon aan de lader hangt (bij het stilhouden van je vinger op het scherm gaat de lijst op en neer)
Wat me wel opvalt is dat het toch wel een seconde of 2 duurt vooraleer het scherm aangaat (lockscreen) na het induwen van bv de power of home button ...devastator83 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:14:
[...]
Yep, deze versie werkt wel met mn carkit uit mn Renault Megane.
Wel reageert het touchscreen 'zenuwachtig' wanneer de telefoon aan de lader hangt (bij het stilhouden van je vinger op het scherm gaat de lijst op en neer)
Jezus Samsung. 4.1 nog niet eens uit, terwijl AOSP al op 4.2 zit. Kom op hé!
En dan nagaan dat AOSP 4.1 ook al tijden uit is voor dit toestel. Als ik dan even voor mezelf spreek mogen ze die Touchwizz experience er ook wel af halen. Vertraagt de vooruitgang en voegt (imo) niets toe behalve bloatware.
Nou wil ik niet zeggen dat de vooruitgang van ICS naar JB zo groot is, maar toch wel redelijk. Voor een OS als Android is het belangrijk dat er een beetje eenzijdigheid komt tussen de verschillende versies en als fabrikant je toestellen regelmatig voorzien van updates hoort daar ook bij.
Maar die discussie is al vaak genoeg gevoerd

Dat nieuws was al een tijdje bekend.
Imho mogen we hartstikke blij zijn dat Samsung zulke (relatief!) oude toestellen überhaupt updated
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Eens, de S2 is op een paar maanden na alweer 2 jaar oud, en 4.0.4 (stock) doet het bij mij ook prima.yohan schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:27:
[...]
Dat nieuws was al een tijdje bekend.
[...]
Imho mogen we hartstikke blij zijn dat Samsung zulke (relatief!) oude toestellen überhaupt updated
Het lijkt mij dan ook beter eerst de pas bekend geworden processor-bug op ta lossen en dan pas 4.1.x uit te brengen. Ik heb inmiddels afgeleerd ongeduldig te zijn
Oke, misschien had ik moeten zeggen "Jezus fabrikanten", want eigenlijk presteert elke fabrikant het om updates relatief laat uit te rollen (Samsung nog één van de beteren wat dat betreft). Een vriend van mij heeft een LG Optimus 2x en die zit nog op 2.4 2.3.4 na een oplettende reactie van Jay-vyohan schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:27:
[...]

In mijn inziens is het best raar dat een moddende community mijlen ver voorloopt op de ontwikkelaars die het toestel zelf ontwikkeld hebben. Is de community nou zo goed, of zijn de (software) ontwikkelaars (op telecom gebied) nou zo slecht?
OT: Ik snap trouwens het verschil niet helemaal tussen de CM10.1 nightlies en de unofficial Codeworkx build. Ik snap dat de nightlies vaker geüpdatet worden, maar die van Codeworkx lijken mij meer geoptimaliseerd. Kan iemand mij precies uitleggen wat exact het verschil is en welke beter is? (Als er überhaupt significant verschil in zit)
Dat is wel super tof!
Simpel, Codeworkx is een ontwikkelaar van CM op onze toestellen. Zodra het allemaal redelijk werkt brengt hij unofficial builds uit. Zodra het team vind dat de builds goed genoeg zijn beslissen ze om elke nacht automatische builds te laten maken met de meest recente code.TheBleeder schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:39:
[...]
OT: Ik snap trouwens het verschil niet helemaal tussen de CM10.1 nightlies en de unofficial Codeworkx build. Ik snap dat de nightlies vaker geüpdatet worden, maar die van Codeworkx lijken mij meer geoptimaliseerd. Kan iemand mij precies uitleggen wat exact het verschil is en welke beter is? (Als er überhaupt significant verschil in zit)
[ Voor 66% gewijzigd door Jay-v op 18-12-2012 15:51 ]
Producenten moeten geld en energie steken in updates, terwijl de community het gewoon als hobby doet. Vanuit commercieel oogpunt is de strategie van bijvoorbeeld LG wel begrijpelijk: vooral nieuwe toestellen promoten, die leveren geld op. Gebruikers hebben geen 'recht' op levenslange updates.TheBleeder schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:39:
Oke, misschien had ik moeten zeggen "Jezus fabrikanten", want eigenlijk presteert elke fabrikant het om updates relatief laat uit te rollen (Samsung nog één van de beteren wat dat betreft). Een vriend van mij heeft een LG Optimus 2x en die zit nog op 2.4.
In mijn inziens is het best raar dat een moddende community mijlen ver voorloopt op de ontwikkelaars die het toestel zelf ontwikkeld hebben. Is de community nou zo goed, of zijn de (software) ontwikkelaars (op telecom gebied) nou zo slecht?
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Gisteren via de Cyanogenmod updater geupgrade van CM10 Nightly naar CM10.1 Nightly. Na de upgrade werkte geen enkele Google App (Gmail, etc.). Logisch, want had de nieuwe 4.2 GApps nog niet geflashed. Nadat ik dat via Recovery gedaan had, werkt alles als een trein.
Las daarna op de Cyanogenmod Twitter dat upgraden via de ingebouwde updater afgeraden wordt, maar dat was voor mij al te laat. Gelukkig viel het dus alles mee
Las daarna op de Cyanogenmod Twitter dat upgraden via de ingebouwde updater afgeraden wordt, maar dat was voor mij al te laat. Gelukkig viel het dus alles mee
Gisterenavond heb ik m'n SGS3 binnen gekregen. Heb veel hulp gehad van dit topic met m'n SGS2, dus hoop dat het SGS3 topic net zo behulpzaam is.
Bedankt allemaal voor alle hulp en info mbt de SGS2 en wellicht tot ziens in het SGS3 topic!
Bedankt allemaal voor alle hulp en info mbt de SGS2 en wellicht tot ziens in het SGS3 topic!
Ik heb cm10.1 ook geflashed, ben positief verrast! Heb alleen een bug in het stock-keyboard, de popup is niet helemaal goed uitgeknipt, ik zie de knoppen ernaast ook een gedeelte uitvergroot. Hebben jullie hier ook last van? irriteert me op de een of andere manier.
In hoeverre werkt CM10.1 ten op zichte van de stock 4.1.2 leaked-versie?
Yup hier ook met cm10.1Mitashi schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:55:
Ik heb cm10.1 ook geflashed, ben positief verrast! Heb alleen een bug in het stock-keyboard, de popup is niet helemaal goed uitgeknipt, ik zie de knoppen ernaast ook een gedeelte uitvergroot. Hebben jullie hier ook last van? irriteert me op de een of andere manier.
Heb ik ook maar ik gebruik Swiftkey en die heeft daar geen last van.Mitashi schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:55:
4.0.4 prima? Oke, slecht is ie niet, maar dat in stille modus het toestel toch trilt bij binnenkomen van een nieuwe e-mail vind ik toch wel gruwelijk irritant (het gebeurt namelijk altijd op de meest ongewenste momenten)Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:37:
[...]
Eens, de S2 is op een paar maanden na alweer 2 jaar oud, en 4.0.4 (stock) doet het bij mij ook prima.
Het lijkt mij dan ook beter eerst de pas bekend geworden processor-bug op ta lossen en dan pas 4.1.x uit te brengen. Ik heb inmiddels afgeleerd ongeduldig te zijn
Ik vind 4.0.4 echt onstabiel. Na een schone installatie gaat alles prima. Maar naar een aantal weken (stuk of 5) wordt het steeds onstabieler (ook zonder apps geinstalleerd te hebben)
Het crasht dan heel veel waardoor ik de telefoon geforceerd moet uitschakelen. Ook moet ik de telefoon herstarten omdat het dan zo traag en niet werkbaar maar is.
Het crasht dan heel veel waardoor ik de telefoon geforceerd moet uitschakelen. Ook moet ik de telefoon herstarten omdat het dan zo traag en niet werkbaar maar is.
Hier van hetzelfde. Soms start ik default browser op en dan doet ie helemaal niks meer. Of een andere app en dan werkt alleen nog de aan en uit knop heel lang indrukken en gaat ie rebooten.kevinkrs schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:19:
Ik vind 4.0.4 echt onstabiel. Na een schone installatie gaat alles prima. Maar naar een aantal weken (stuk of 5) wordt het steeds onstabieler (ook zonder apps geinstalleerd te hebben)
Nog een paar weekjes en dan hebben we de 4.1.2
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Verwijderd
Misschien mis ik iets, maar volgens mij is dat juist de bedoeling van die stille modus.Pilome243 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:31:
[...]
4.0.4 prima? Oke, slecht is ie niet, maar dat in stille modus het toestel toch trilt bij binnenkomen van een nieuwe e-mail vind ik toch wel gruwelijk irritant (het gebeurt namelijk altijd op de meest ongewenste momenten)
Verwijderd
Van alles wat jij hier opnoemt heb ik nog nooit last gehad, en de foon is nog net zo snel als toen ik 4.0.4 er op zette.kevinkrs schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:19:
Sinds gisteravond toch maar weer eens CM geprobeerd. Ik hoorde nogal positieve geluiden hier en daar over 10.1. En ik moet zeggen als iemand die nooit echt enthousiast werd van CM begin in nu toch wat stiekeme juigjes te vertonen. Maar goed heb hem net, maar in vergelijk met Neatrom is dit ook niet slecht. Ik ben vooral benieuwd wat ik in verschil met batterijduur kan bereiken want dat is met neatrom 4.0 lite nog niet helemaal op niveau van wat ik gewend was van 4.0.4 versies.
Trillen en stil zijn twee verschillende modus. Bij stil heb je geen geluid én geen trillen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 08:27:
[...]
Misschien mis ik iets, maar volgens mij is dat juist de bedoeling van die stille modus.
Dat is gewoon een optie hoor, als je bij geluid -> stille stand -> "trillen" hebt staan dan trilt hij in stille stand. Je kan ook gewoon voor dempen kiezen.Pilome243 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:12:
[...]
Trillen en stil zijn twee verschillende modus. Bij stil heb je geen geluid én geen trillen.
Ja snap ik. Maar zelfs als ik trillen uitzet trilt hij toch nog als ik een mail omtvamg. Is een veel voorkomend probleem blijkt uit google zoekresultaten.
Klopt, dat is vervelend in deze versie. Ook de tekst in de statusbalk klopt niet:Pilome243 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:27:
Ja snap ik. Maar zelfs als ik trillen uitzet trilt hij toch nog als ik een mail omtvamg. Is een veel voorkomend probleem blijkt uit google zoekresultaten.
als je het geluid uitzet staat er: 'mic uit'.

Verwijderd
Bij mij staat er "Melodie" in normale toestand.yohan schreef op zondag 23 december 2012 @ 10:47:
[...]
Klopt, dat is vervelend in deze versie. Ook de tekst in de statusbalk klopt niet:
als je het geluid uitzet staat er: 'mic uit'.
[afbeelding]
Na 1x tikken staat er "Trillen"
Nog een keer tikken levert pas "Mic uit" op. Nog een keer en alles is weer normaal.
Same here. Maar 'mic uit' klopt natuurlijk niet, de stille stand heeft niets met de mic te maken lijkt me?Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:08:
[...]
Bij mij staat er "Melodie" in normale toestand.
Na 1x tikken staat er "Trillen"
Nog een keer tikken levert pas "Mic uit" op. Nog een keer en alles is weer normaal.
Verwijderd
Lijkt mij idd ook niet, maar wat die stand dan wel precies doet is mij ook niet bekend, iemand?yohan schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:55:
[...]
Same here. Maar 'mic uit' klopt natuurlijk niet, de stille stand heeft niets met de mic te maken lijkt me?
Geen geluid én niet trillen. Maar hij trilt af en toe wel, dat is dus kennelijk een bug.Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:03:
[...]
Lijkt mij idd ook niet, maar wat die stand dan wel precies doet is mij ook niet bekend, iemand?
Volgens mij ga ik nu iets onmogelijks vragen, maar is het mogelijk om een andere rom erop te zetten, ZONDER dat usb poort of sdcard te gebruiken? Want die doen het allebei niet meer op me broer z'n telefoon...

---RAWE CEEK!!!---
Op het interne geheugen zetten dmv wifi, of de rom uploaden naar we transfer en met je telefoon weer downloaden en dan flashen via de recovery???
[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 23-12-2012 13:35 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Kan je een rom flashen vanaf het intern geheugen dan?
---RAWE CEEK!!!---
Ja tegenwoordig wel. Als je nog niet geroot bent, kan je Chainfires exynos exploit gebruiken om te rooten, en daarna kan je met Mobile Odin de rom van je keuze flashen, of dat nou een custom rom (meestal .zip) of samsung rom (.tar) is.NoFearCreations schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:44:
Kan je een rom flashen vanaf het intern geheugen dan?
[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 23-12-2012 14:39 ]
Ik zie dat je geen .zip kan flashen met OdinMobile, maar alleen tar.md5 bestanden?
Edit
Hoe krijg ik ClockWorkRecovery op de telefoon zonder USB/SDCard?
Edit
[ Voor 31% gewijzigd door NoFearCreations op 23-12-2012 15:25 ]
---RAWE CEEK!!!---
Door een rooted kernel Met een cwm erin zoals cfroot. Dat is tar file en kan je flashen met mobile odin
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Zip file kan je met mobile odin flashen door te kiezen voor open file of ota/zip fileNoFearCreations schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:16:
Ik zie dat je geen .zip kan flashen met OdinMobile, maar alleen tar.md5 bestanden?
Edit
Clockwork krijg je er inderdaad op door bijvoorbeeld de tar versie van siyah te flashen
Het is inmiddels gelukt, de laatste versie van Odin Mobile kon wel zip flashen. Heeft nu CM9 erop staan, even afwachten of het allemaal bevalt en goed blijft werken.
---RAWE CEEK!!!---
Wat een kinderachtig stel huilebalken in die comments man
Misschien dat up-to-date blijven jou niet interesseert. Maakt verder ook niet uit. Maar ik en ik denk ook vele andere blijven wel graag up-to-date.marhalm schreef op zondag 23 december 2012 @ 18:09:
[...]
Wat een kinderachtig stel huilebalken in die comments manAls je snel updates wilt, moet een een iPhone of een Nexus kopen. Anders krijg je gewoon niet snel updates en dit zal nooit en tenimmer gaan veranderen. Deal with it denk ik dan.
Wat gewoon een groot probleem is, is dat jelly bean al ongeloofelijk lang uit is. En de meeste telefoon's nog steeds niet geupgrade zijn.
Nee, je zult n custom firmware moeten kiezen die goed bijgehouden worden, zo zijn er al 4.2 probeerseltjes en krijg je met jellybam (mij fav. rommarhalm schreef op zondag 23 december 2012 @ 18:09:
Wat een kinderachtig stel huilebalken in die comments manAls je snel updates wilt, moet een een iPhone of een Nexus kopen. Anders krijg je gewoon niet snel updates en dit zal nooit en tenimmer gaan veranderen. Deal with it denk ik dan.
Daarnaats zou ik voor in de TS, dit artikel willen voordragen: http://forum.samdroid.net/f70/repair-imei-s2-5729/ Hierin wordt prima uitgelegd hoe je een imei repareert, bovendien hebben de meeste samsung service points niet 'de benodigde apparatuur' om het imei te repareren, wat betekend dat je naast een hoop geld ook je telefoon een tijd kwijt bent
[ Voor 3% gewijzigd door Achilles op 25-12-2012 02:49 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Verwijderd
ik heb nu een nieuwe accu besteld van 2000 mah, dus het is afwaachten....
maar als ik de nieuwe accu heb, wat kan ik dan het beste doen?
eerst leeg laten lopen of helemaal vol laden?
Laad hem tot 100% en dan tot ongeveer 5 a 10% en doe dit zo een een paar keer.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:10:
Verwijderd
Ik heb gister en vandaag CM10.1 (Vsync) met Siyah (v5-MCM-i9100-vsync_sysfs-20121224) en Jellybam geprobeerd. Jellybam is idd overweldigend qua opties, CM vind ik fijner/ overzichtelijker en daar ben ik momenteel bezig. Bevalt eigenlijk prima op het gezeik met de camera app na dan.Achilles schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 02:47:
[...]
Nee, je zult n custom firmware moeten kiezen die goed bijgehouden worden, zo zijn er al 4.2 probeerseltjes en krijg je met jellybam (mij fav. rom)
In zowel de gewone gallery als die van degene die bij een andere camera app hoort (Snap) heb ik rare lege (video)thumbails staan terwijl het toch echt gewone jpg's zijn. Standaard gebruik ik Quickpic en daar staat alles wel goed in.
Video's werken niet dus dat schiet nog niet echt op.
(Tijdelijke) goed werkende oplossing:
Camera ICS
Voordeel: de gemaakte foto linkt door naar een geïnstalleerde gallery dus dan kan je mooi, in mijn geval dan, Quickpic als default gebruiken.
Oh en er kunnen dan weer filmpjes worden gemaakt!
Enige andere ding is een soort van transparantieprobleem. Bij het scrollen in doorzichtige widgets (mail, agenda en sms) wordt witte tekst een soort van waas.
Maakt m.i. geen drol uit. Bij een redelijk stevig gebruik moet je toch elke dag opladen (ik heb ook die 2000mAh) dus het is om het even.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:10:
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2012 00:43 ]
Verwijderd
oke bedankt voor de infoLuke-san schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:24:
[...]
Laad hem tot 100% en dan tot ongeveer 5 a 10% en doe dit zo een een paar keer.
Verwijderd
is die 2000 mah echt beter dan de 1650 nmah?Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:00:
[...]
Ik heb gister en vandaag CM10.1 (Vsync) met Siyah (v5-MCM-i9100-vsync_sysfs-20121224) en Jellybam geprobeerd. Jellybam is idd overweldigend qua opties, CM vind ik fijner/ overzichtelijker en daar ben ik momenteel bezig. Bevalt eigenlijk prima op het gezeik met de camera app na dan.
In zowel de gewone gallery als die van degene die bij een andere camera app hoort (Snap) heb ik rare lege (video)thumbails staan terwijl het toch echt gewone jpg's zijn. Standaard gebruik ik Quickpic en daar staat alles wel goed in.
Video's werken niet dus dat schiet nog niet echt op.
(Tijdelijke) goed werkende oplossing:
Camera ICS
Voordeel: de gemaakte foto linkt door naar een geïnstalleerde gallery dus dan kan je mooi, in mijn geval dan, Quickpic als default gebruiken.
Oh en er kunnen dan weer filmpjes worden gemaakt!
Enige andere ding is een soort van transparantieprobleem. Bij het scrollen in doorzichtige widgets (mail, agenda en sms) wordt witte tekst een soort van waas.
[...]
Maakt m.i. geen drol uit. Bij een redelijk stevig gebruik moet je toch elke dag opladen (ik heb ook die 2000mAh) dus het is om het even.
Weet iemand al of de aosp al voor de galaxy s2 geport is (dus geen cyanogenmod etc)
[google=galaxy s2 aosp] verwijst je naar een hele sloot roms op XDA die op AOSP gebaseerd zijn (net als CM10)kevinkrs schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:37:
Weet iemand al of de aosp al voor de galaxy s2 geport is (dus geen cyanogenmod etc)
Daarnaast heb je nog AOKP, waar ook een hele lijst aan roms op gebaseerd zijn.
Verwijderd
Tuurlijk, heeft toch meer mAh. Tis niet zo dat je bij een gebruik van 12 uur er opeens 20 uur mee doet maar het scheelt iets. Grootste voordeel is m.i. dat het uitstekende cameradeel (krasgevoelig) mooi is verzonken in de nieuwe batterijcover.Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:05:
[...]
is die 2000 mah echt beter dan de 1650 nmah?
Het is beter voor de levensduur van de accu om hem tussen de 80 en 20% te houden, dus niet te ver laten leeglopen.Luke-san schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:24:
[...]Laad hem tot 100% en dan tot ongeveer 5 a 10% en doe dit zo een een paar keer.
Aan de andere kant, doe ik dat zelf ook

Verwijderd
wat is CM10.1?CRXed schreef op donderdag 27 december 2012 @ 00:10:
[...]
Het is beter voor de levensduur van de accu om hem tussen de 80 en 20% te houden, dus niet te ver laten leeglopen.
Aan de andere kant, doe ik dat zelf ooken met de 2000 mAh en CM10.1 krijg ik dan dit (na 26 uur gebruik):
[afbeelding]
GertHenk, het is misschien verstandig om jezelf even in te lezen, want dit hoor toch wel een beetje bij de basis van dit firmware topic. Google er maar eens op.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Heeft niemand last van volgend verschijnsel?
Ik heb enkele maanden naar volle tevredenheid Cyanogenmod 10 gedraaid (4.1.1/4.1.2) en deze nightlies regelmatig geüpdatet via de ingebouwde CM Update.
Bij de update naar 10.1 twee weken geleden slaat mijn signaalsterke-icoon helemaal tilt. Ik woon op een locatie met nogal slecht bereik en dat ding gaat nu de hele tijd van 0 naar 4 streepjes en terug, en de signaalsterkte bij 'Instellingen' geeft meestal '-51 dBm 31 asu' aan, wat natuurlijk (helaas) veel te hoog is.
Ik ben ondertussen ook al terug van 0 begonnen (wipe data/factory reset, wipe cache partition, wipe dalvik cache), zonder resultaat. Enkele dagen geleden zag ik een "signal strength-fix" in de CM10.1-changelog, ook zonder resultaat.
Zonet heb ik me wat verdiept in het baseband/RIL-flashen, in de hoop dat dit de reden was. GetRIL Premium aangeschaft, dat mij vertelde dat RIL en baseband niet overeenkwamen. Na het aanpassen van de RIL (ook zonder effect), heb ik dan eens mijn baseband vervangen (van XXLPW naar XXLQ6), de versie die aangeraden werd door GetRIL. Geen idee hoe zij dat bepalen, maar ook dit had ook geen positief of negatief effect.
Ik heb enkele maanden naar volle tevredenheid Cyanogenmod 10 gedraaid (4.1.1/4.1.2) en deze nightlies regelmatig geüpdatet via de ingebouwde CM Update.
Bij de update naar 10.1 twee weken geleden slaat mijn signaalsterke-icoon helemaal tilt. Ik woon op een locatie met nogal slecht bereik en dat ding gaat nu de hele tijd van 0 naar 4 streepjes en terug, en de signaalsterkte bij 'Instellingen' geeft meestal '-51 dBm 31 asu' aan, wat natuurlijk (helaas) veel te hoog is.
Ik ben ondertussen ook al terug van 0 begonnen (wipe data/factory reset, wipe cache partition, wipe dalvik cache), zonder resultaat. Enkele dagen geleden zag ik een "signal strength-fix" in de CM10.1-changelog, ook zonder resultaat.
Zonet heb ik me wat verdiept in het baseband/RIL-flashen, in de hoop dat dit de reden was. GetRIL Premium aangeschaft, dat mij vertelde dat RIL en baseband niet overeenkwamen. Na het aanpassen van de RIL (ook zonder effect), heb ik dan eens mijn baseband vervangen (van XXLPW naar XXLQ6), de versie die aangeraden werd door GetRIL. Geen idee hoe zij dat bepalen, maar ook dit had ook geen positief of negatief effect.
welke build draai je? ik draai de 20121227c vsync build icm de 20121227 siyah v4 kernel en heb nergens last van. Cache / dalvik cache leeg? Anders misschien toch even een full wipe...
Dank voor deze tip! Meteen geprobeerd, en inderdaad- heel fijn!savale schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 01:56:
welke build draai je? ik draai de 20121227c vsync build icm de 20121227 siyah v4 kernel en heb nergens last van. Cache / dalvik cache leeg? Anders misschien toch even een full wipe...
Ik wist niet dat ik ooit zo'n fanboy-achtige uitspraak zou doen
Misschien even beter lezen. Hij draait de officiele CM10.1 (en jij niet) en heeft al een volledige wipe gedaan.savale schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 01:56:
Dit is nog een bug in CM10.1, maar is het echt een slecht signaal of alleen de weergave van het signaal?
Thx CRXred, ik had inderdaad al (2x ondertussen) een volledige wipe gedaan, en draai momenteel dagelijks de laatste nighty.CRXed schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:04:
[...]Dit is nog een bug in CM10.1, maar is het echt een slecht signaal of alleen de weergave van het signaal?
Dus als ik je goed begrijp zit die bug er toch nog altijd in, en ervaar jij dit ook? Ik vond er eigenlijk niets over, vandaar mijn post.
Eigenlijk is het alleen de weergave hoor, gesprekken, 2G/3G zijn nog allemaal oké, in mijn geval is het wel wat vervelend als ik thuis ben, omdat ik vaak moet zoeken naar een stabiel plaatsje om te bellen om te vermijden dat de verbinding verbreekt en mijn signaalsterkeweergave nu niet bepaald betrouwbaar is. Geeft eigenlijk meer -51 dBm aan dan de juiste waarde en ik denk ook dat hij zo te lang op 3G (HSDPA in mijn geval) blijft staan dan goed is, door die zogezegde hoge signaalsterkte.
Zo te zien bestaat er ook een sh*tload aan basebands, bij mijn LG Optimus One was dit een pak simpeler, daar spraken ze van de 'oude' en de 'nieuwe' baseband.
Nog even afwachten dus, maar ik ben al blij dat het "normaal" is.
hmm ik heb nu de samsung 4.1 leak geinstald maar die heeft de nodige bugs die me beginnen te irriteren. Ik wil nu terug naar CM10.1 maar ik krijg steeds errors heb nu verschillende rom versies geprobeerd. Iemand een clue waar dit door komt?
[ Voor 10% gewijzigd door haakjesluiten op 28-12-2012 23:36 ]
Al geprobeerd om terug een originele Samsung rom (de 'oude' 4.04) er terug op te zetten met Odin en dan weer de cwm/root kernel etc ?Crazyanz schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:34:
hmm ik heb nu de samsung 4.1 leak geinstald maar die heeft de nodige bugs die me beginnen te irriteren. Ik wil nu terug naar CM10.1 maar ik krijg steeds errors heb nu verschillende rom versies geprobeerd. Iemand een clue waar dit door komt?
Soms is het goed om kompleet van scratch te beginnen heb ik al gemerkt.
Je hebt gelijk. Het was ook wat laat / vroeg, dus dat heeft vast meegespeeld. Ik zat trouwens zelf erg te knoeien met een te hoog stroomverbruik. Ik draaide verschillende versies van jellybam (CM10) icm siyah of dorimanx, maar het bleef best slecht, vooral in idle / deep sleep was het verbruik veel te hoog: ongeveer 3% tot 5% per uur in deep sleep... Ik draai nu dus de niet officiële CM10.1 (vsync build) icm siyah v4 en het probleem is weg. Het verbruik is nu minder dan 1% per uur in deep sleep.CRXed schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:04:
[...]
Misschien even beter lezen. Hij draait de officiele CM10.1 (en jij niet) en heeft al een volledige wipe gedaan.
Dit is nog een bug in CM10.1, maar is het echt een slecht signaal of alleen de weergave van het signaal?
Ik draai al een maand roms die op de leak gebaseerd zijn, maar heb nog geen bug tegengekomen... Alleen in het begin is dat met wifi geweest, maar de kernel devs hebbendat iinmiddels ook al een dikke week verholpen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Gewoon zorgen dat je ROM geroot is en dat er CWM / TWRP op staat, vervolgens wipen en nieuwe ROM installeren. Als dat niet werkt, dan ben ik benieuwd welke error je krijgt.Crazyanz schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:34:
Draai je nog steeds Alliance ROM? Zo ja, welke kernel heb je geïnstalleerd wat het wifi probleem verhelpt? Heb je nu dan die 0.3 met TWRP kernel?AllSeeyinEye schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 08:30:
Ik draai al een maand roms die op de leak gebaseerd zijn, maar heb nog geen bug tegengekomen... Alleen in het begin is dat met wifi geweest, maar de kernel devs hebbendat iinmiddels ook al een dikke week verholpen.
[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 29-12-2012 12:38 ]
Toch kan je dat slechte accuverbruik niet aan stock CM10.1 wijten, want bij mij is juist die ROM met de stock kernel het zuinigst!savale schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:46:
[...]Ik draai nu dus de niet officiële CM10.1 (vsync build) icm siyah v4 en het probleem is weg. Het verbruik is nu minder dan 1% per uur in deep sleep.
Maarja er zijn ook zoveel dingen die accuverbruik beïnvloeden, dat is voor iedereen anders, dus gewoon de ROM gebruiken die voor jou het best werkt!
Hij is geroot en cwm staat er uiteraard opCptChaos schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:21:
[...]
Gewoon zorgen dat je ROM geroot is en dat er CWM / TWRP op staat, vervolgens wipen en nieuwe ROM installeren. Als dat niet werkt, dan ben ik benieuwd welke error je krijgt.
[...]
Draai je nog steeds Alliance ROM? Zo ja, welke kernel heb je geïnstalleerd wat het wifi probleem verhelpt? Heb je nu dan die 0.3 met TWRP kernel?
Tijdens installatie stopt ie er na 10 seconden gewoon mee, met de boodschap dat de rom incompleet zou zijn. Daarop heb ik 3 andere versies van cm10.1 gedownload en geprobeerd met zelfde resultaat
Maakt het nog qua game performance uit of je een stock rom neemt of een custom rom zoals bv. cm10 of neatrom
Dan zou ik even een hashcheck doen op de files die je binnen hebt gekregen, ik denk dat daar dan iets niet goed gaat eventueel in combinatie met de cache.Crazyanz schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:55:
Hij is geroot en cwm staat er uiteraard op
Tijdens installatie stopt ie er na 10 seconden gewoon mee, met de boodschap dat de rom incompleet zou zijn. Daarop heb ik 3 andere versies van cm10.1 gedownload en geprobeerd met zelfde resultaat
Ik draai nu CM10.1 (om de paar dagen een nieuwe nightly), welke kernel is er op dit moment het best (performance-batterijverhouding) in combinatie daarmee?
Draaide een tijd terug CM10 maar ben teruggegaan naar CM9.1 omdat er destijds te veel bugs inzaten. Sim code moest ik soms ineens weer invoeren. Is dit inmiddels al verholpen? Heb CM10.1 laatste tijd niet echt gevolgd namelijk.
Draai nu al een tijdje de CM10.1 van MCM en die is wat mij betreft voldoende stabiel. Ik kom eigenlijk geen bugs tegen.PBP schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:06:
Draaide een tijd terug CM10 maar ben teruggegaan naar CM9.1 omdat er destijds te veel bugs inzaten. Sim code moest ik soms ineens weer invoeren. Is dit inmiddels al verholpen? Heb CM10.1 laatste tijd niet echt gevolgd namelijk.
Er zijn wel ongeveer dagelijks updates van die rom en soms zit er wel eens eentje tussen waarmee iets aan de hand is, maar dan is er ook binnen de dag een update met een fix.
Verwijderd
dus als ik het goed heb,4 0f 5 keer laden tot 80% en leeglopen tot 20%, en daarna kan je gewoon tot 100% laden en leeglaten tot 0%?CRXed schreef op donderdag 27 december 2012 @ 00:10:
[...]
Het is beter voor de levensduur van de accu om hem tussen de 80 en 20% te houden, dus niet te ver laten leeglopen.
Aan de andere kant, doe ik dat zelf ooken met de 2000 mAh en CM10.1 krijg ik dan dit (na 26 uur gebruik):
[afbeelding]
Stats zien er goed uit. Merk je veel verschil met die 2000mah batterij? Ik heb nog steeds de originele maar deze begint wat minder te presteren, op CM10.1 haal ik slechts 2.5 uur scherm tijd op ca 16 uur (ik speel geen games, enkel whatsapp+fb+mail etc).CRXed schreef op donderdag 27 december 2012 @ 00:10:
[...]
[afbeelding]
Gebruik je de fb app of je browser? De officiele fb app is slurpt echt, zelfs als ie op de achtergrond draait.
Weet iemand of de aosp project versie 4.2 build er al voor de s2 is?
CM10.1?kevinkrs schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:33:
Jip die gebruik ik, sinds de meest recente versie is hij een stuk beter.wian schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:29:
Gebruik je de fb app of je browser? De officiele fb app is slurpt echt, zelfs als ie op de achtergrond draait.
[ Voor 24% gewijzigd door Jay-v op 31-12-2012 01:06 ]
Ja liever dus niet cyanogenmod. Zitten nog redelijk wat bugs in valt me op en ik vind alle aanvullingen en rommel dus niks.Jay-v schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:05:
[...]
CM10.1?
[...]
Jip die gebruik ik, sinds de meest recente versie is hij een stuk beter.
Alle AOSP is op CM gebaseerd...kevinkrs schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:16:
[...]
Ja liever dus niet cyanogenmod. Zitten nog redelijk wat bugs in valt me op en ik vind alle aanvullingen en rommel dus niks.
Of je leest gewoon het antwoord de eerste keer dat je de vraag stelt? Of je zoekt zelf?kevinkrs schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:33:
gwystyl in "[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic"
Zoals hierboven al is vermeld vind je de CM bugs terug in alle AOSP roms omdat alle AOSP roms zijn gebaseerd om CM.kevinkrs schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:16:
[...]
Ja liever dus niet cyanogenmod. Zitten nog redelijk wat bugs in valt me op en ik vind alle aanvullingen en rommel dus niks.
Cyanogenmod is gebaseerd op de android open source project ja. Maar sommige roms ( zoals super nexus ) hebben niet de project sources van cyanogenmod gepakt maar opnieuw alles van aosp gecompiled. Ze nemen we de cyanogenmod kernel mee. Dat jij komt met een alternatief van android open kang project.gwystyl schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:13:
[...]
Of je leest gewoon het antwoord de eerste keer dat je de vraag stelt? Of je zoekt zelf?
gwystyl in "[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic"
En gelukkig nieuw jaar allemaal trouwens.
[ Voor 5% gewijzigd door kevinkrs op 31-12-2012 20:27 ]
SuperNexus gebruikt de team hacksung (CM10) device tree, het heeft daarom veel de zelfde bugs als cm10kevinkrs schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:02:
[...]
Cyanogenmod is gebaseerd op de android open source project ja. Maar sommige roms ( zoals super nexus ) hebben niet de project sources van cyanogenmod gepakt maar opnieuw alles van aosp gecompiled. Ze nemen we de cyanogenmod kernel mee. Dat jij komt met een alternatief van android open kang project.
En gelukkig nieuw jaar allemaal trouwens.
Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Ik wil mijn ma's S2 graag voorzien van een Custom ROM, maar ik weet niet of ik nu goed bezig ben. Ik lees veel over een triangle die je niet graag wilt zien, dus voordat ik flash hier maar even checken of dit goed gaat. Op mijn Galaxy Nexus is het allemaal appeltje eitje, maar bij een S2 komt er nog behoorlijk wat bij kijken.
Ik heb nu de officiele Samsung 4.0.4. firmware op de GT-I9100 met kernel SMP PREEMPT KST 2012? Buildnummer IMM76D.BULPG , Baseband I9100BULP8 en wil over naar een stock Android 4.1 ROM.
Stappen die ik zou gaan doen:
-Flash CWM5 via de 3e recovery
-Wipe data/factory reset nu vanuit CWM
-Install zip (nieuwe ROM)
-Reboot
Gaat dit zo lukken, of kom ik niet om ODIN heen en het flashen van kernels etc?
Ik heb nu de officiele Samsung 4.0.4. firmware op de GT-I9100 met kernel SMP PREEMPT KST 2012? Buildnummer IMM76D.BULPG , Baseband I9100BULP8 en wil over naar een stock Android 4.1 ROM.
Stappen die ik zou gaan doen:
-Flash CWM5 via de 3e recovery
-Wipe data/factory reset nu vanuit CWM
-Install zip (nieuwe ROM)
-Reboot
Gaat dit zo lukken, of kom ik niet om ODIN heen en het flashen van kernels etc?
Je zult eerst CWM moeten flashen met Odin. Daarna kun je in de CWM recovery komen en zonder Odin flashen en mocht je die triangle niet willen zien wanneer je boot kun je triangleaway gebruiken.
Alternatieve wijze:
Met de exynos abuse patch app van Chainfire root je je toestel
Met mobile odin (van Chainfire) flash je een geroote kernel (met CWM, maar dat hebben ze allemaal) of direct een ROM met kernel (met CWM)
Geen driehoek. Netjes geroot.
Met de exynos abuse patch app van Chainfire root je je toestel
Met mobile odin (van Chainfire) flash je een geroote kernel (met CWM, maar dat hebben ze allemaal) of direct een ROM met kernel (met CWM)
Geen driehoek. Netjes geroot.
Verwijderd
Kunnen jullie met recente CM roms 112 bellen? Ik krijg de melding 'ongeldig getal'.. En ja, het testen in het waard. Stel dat jij een keer wel noodgedwongen moet bellen en je komt er dan achter dat het niet werkt..
Hellybean, werkt niet.
De nieuwe RR rom? ....
Paranoid: werkt niet.
Vanilla Rootbox werkt ook niet.
JELLYBAM: Werkt niet.
Hebben jullie er 1 gevonden die toevallig wel werkt? Want ik word gek van het flashen en weer terug naar Test 4.1.2 omdat 112 niet werkt.
Dit is voor mij dus een reden om tot dit gefixed is, NIET (jammergenoeg) de Custom ROM's te gebruiken..
Hellybean, werkt niet.
De nieuwe RR rom? ....
Hebben jullie er 1 gevonden die toevallig wel werkt? Want ik word gek van het flashen en weer terug naar Test 4.1.2 omdat 112 niet werkt.
Dit is voor mij dus een reden om tot dit gefixed is, NIET (jammergenoeg) de Custom ROM's te gebruiken..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 09:57 ]
@Groenevis: Ik heb nog nooit 112 gebeld, maar hoe test jij dat? Gewoon bellen en als hij overgaat ophangen?
Nog even een iets. Van de CM10.1 Codeworkx build naar de CM10.1 nightlies, is er dan een wipe vereist, is het aan te raden of kan het gewoon?
Nog even een iets. Van de CM10.1 Codeworkx build naar de CM10.1 nightlies, is er dan een wipe vereist, is het aan te raden of kan het gewoon?
Getest, met Vanilla Rootbox. Werkt inderdaad niet, je krijgt wel te zien dat het het alarmnummer is, maar vervolgens de melding ongeldig getal in beeld, en ook geen kiestoon (wel de toon die je normaal krijgt als de andere kant opgehangen heeft (of iets wat daar op lijkt))Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:55:
Kunnen jullie met recente CM roms 112 bellen? Ik krijg de melding 'ongeldig getal'.. En ja, het testen in het waard. Stel dat jij een keer wel noodgedwongen moet bellen en je komt er dan achter dat het niet werkt..
Hellybean, werkt niet.
De nieuwe RR rom? ....
lekker is dat, is er geen alternatief voor 112? 0900tuig maar dat is niet spoed.The_Fes schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:25:
[...]
Getest, met Vanilla Rootbox. Werkt inderdaad niet, je krijgt wel te zien dat het het alarmnummer is, maar vervolgens de melding ongeldig getal in beeld, en ook geen kiestoon (wel de toon die je normaal krijgt als de andere kant opgehangen heeft (of iets wat daar op lijkt))
RR 3.2.1 kan wel 112 bellen net getest
[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 02-01-2013 14:23 ]
Geen wipe noodzakelijk, je kan gewoon upgraden.TheBleeder schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:10:
Dat is al sinds CM9 een bug waar geen aandacht aan besteed wordtVerwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:55:
http://code.google.com/p/cyanogenmod/issues/detail?id=5700
Enig idee sinds wanneer dit mogelijk is? Is er een bepaalde bugfix?tennisbal schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:22:
[...]RR 3.2.1 kan wel 112 bellen net getest
Verwijderd
Was er inderdaad achter dat dit werkte in RR.CRXed schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:54:
[...]
Enig idee sinds wanneer dit mogelijk is? Is er een bepaalde bugfix?
Iemand meldde het daar ook. Ik weet niet of westcrip er bewust van is dat dit gefixt is in zijn rom. Het staat niet in zijn changelog, of hij is dit vergeten..
Werkt RR 3.1.3 goed? Hoor veel over freezes?
Verwijderd
3.1.3, zal jij bedoelen?tennisbal schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:22:
[...]
lekker is dat, is er geen alternatief voor 112? 0900tuig maar dat is niet spoed.
RR 3.2.1 kan wel 112 bellen net getest
Dan zou ik altijd nog op z'n minst een Samsung based Custom ROM nemen totdat dit wel werkt op CMVerwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:55:
Hellybean, werkt niet.
De nieuwe RR rom? ....
Verwijderd
Had ik ook. Nu even RR omdat het daar wel schijnt te werken.Blindfold schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:48:
[...]
Dan zou ik altijd nog op z'n minst een Samsung based Custom ROM nemen totdat dit wel werkt op CM
Werkt toch niet..
Ja, dat is mijn reactie.Er staat nu ook een reactie dat het ook in RR 3.1.3 NIET werkt...
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 22:12 ]
Diezelfde link die jij postte had ik ook al gepost, dat is nu juist de bug die nog NIET is gefixed.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:59:
[...]
Heb ik ook. Nu even RR omdat het daar wel schijnt te werken.
Er staat nu ook een reactie dat het ook in RR 3.1.3 NIET werkt...
Hm maar mijn versie wel RR 3.1.2 Ging over, wel gelijk gestopt met bellen, geen zin om operator te krijgen. Lijkt me dat het werkt?CRXed schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:07:
[...]
Diezelfde link die jij postte had ik ook al gepost, dat is nu juist de bug die nog NIET is gefixed.
Er staat nu ook een reactie dat het ook in RR 3.1.3 NIET werkt...
Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.