Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

CM10.1 gaat sneller vooruit dan ik gedacht had.... Heerlijk!

Latest CM10.1 nightly + 220 DPI = *O* *O* *O*.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-v op 11-12-2012 23:00 . Reden: Smiley :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
CptChaos schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:48:
[...]
De telefoon geeft dan een network ID aan zover ik weet. Hoe je die naar boven haalt weet ik even niet meer, wellicht kan die Fast Dormancy Toggle dat. Zover ik het filmpje begrepen heb, zit dat Fast Dormancy gebeuren 'standaard' in de 3G protocollen, dus zou elke ISP dat moeten hebben, helaas.
De fast dormancy guide die ik gevonden heb geeft aan dat het een goed idee is als zowel je telefoon als de provider fastdormancy aan hebben staan, maar dat als of je telefoon of de provider het niet ondersteunen, je beter beide uit kan hebben dan één van beide aan.
Het netwerk ID van KPN is wel weer te vinden, dus dat zou betekenen dat KPN het wel zou ondersteunen? Op een forum van Simyo (ook KPN netwerk) staat dat Simyo het niet ondersteunt. Enig idee of dit betekent dat KPN het ook niet ondersteunt? Met andere woorden: is het een beperking van het netwerk (palen/bekabling/backbone dingen) of van de provider (instelling aan of uit staan)?

edit: volgens androidworld forum ondersteunen Vodafone en T-Mobile het wel, maar van KPN weten ze het niet. Met een tool van Supercurio zou je uit moeten kunnen vinden of je provider het ondersteunt, en aan of uit kunnen zetten. Deze app geeft echter wel mijn network ID (20408) en naam (KPN), maar ik kan nergens zien of hij dan wel of geen fastdormancy ondersteunt. Of betekent het feit dat het niet zichtbaar is ook dat het niet ondersteund wordt?
edit2: Tweakers geeft ook aan dat T-Mobile het in ieder geval kan

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 12-12-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:32
hoe is het met de ril crashes bij de laatste cm10 nightly? Ik draai nu een oude, van 25sep, en deze doet het redelijk. Heb eigenlijk geen behoefte om te updaten als de ril crashes nog niet zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 16:31
Jay-v schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:59:

Oh, dat is goed om te horen :) Hopelijk snel ook een beetje stabiele AOKP build dan :D

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55

Wat is de grote meerwaarde van CM10.1 over CM10?
En wat is 220DPI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 16:31
Predje schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:49:
[...]

En wat is 220DPI?
CM10.1 is gebaseerd op Android 4.2, waar CM10 gebaseerd is op Android 4.1

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Wat betreft het DPI verhaal heb ik al wat uitleg gevonden; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1753242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Ik krijg constant (status 7) installation aborted als ik CM nightly will installeren op mijn Wanamlite v13.
wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
justinnn schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:09:
Ik krijg constant (status 7) installation aborted als ik CM nightly will installeren op mijn Wanamlite v13.
wat doe ik fout?
Neem aan dat je de goede versie hebt :)
Anders full date wipe eerst doen en dan opnieuw installeren.

Weet iemand of er een trucje is om die full data wipe niet te hoeven doen? Wil ook updaten van CM9 naar CM10.1 maar niet weer alles opnieuw hoeven te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
Biatch schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:43:
[...]

Weet iemand of er een trucje is om die full data wipe niet te hoeven doen? Wil ook updaten van CM9 naar CM10.1 maar niet weer alles opnieuw hoeven te installeren.
Ja hoor. Neem bijvoorbeeld TB. En na de wipe en de installatie laat je alle niet systeem apps volautomagisch herstellen, inclusief de data. Enige dat je dan nog hoeft te doen is je geluid, wallpaper, google account (die je als het goed is als eerste doet) en de koppeling van andere accounts even terugzetten. Max 5 minuten werk!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
Biatch schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:43:
[...]

Neem aan dat je de goede versie hebt :)
Anders full date wipe eerst doen en dan opnieuw installeren.
Ik heb de Samsung galaxy 2 versie ja.
Ook data en cache endalvik cache wipe doen geen wonderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Grote kans dat het een corrupte download is. Probeer het even opnieuw te downloaden.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
justinnn schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:09:
wat doe ik fout?
Met [google=status 7] kwam ik een heleboel mensen tegen die ook een status 7 tegen kwamen. Heb je daar al wat dingen van gelezen/geprobeerd?

De eerste hint was 'probably a bad zip'. Ik zou dus beginnen met de nightly opnieuw downloaden. Check desnoods de MD5 en flash hem dan.

Als dat niet werkt kan je een andere CWM pakken, al heb ik zelf nooit problemen gehad met die van Wanam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die status error 7 komt doordat cwm bij philz kernel niet als een 'fatsoenlijke' cwm-recovery wordt geacht door het cm-team. Je moet even downgraden naar een niet-XXLSJ rom en dan kan je wel cm10.1 flashen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:37:
Die status error 7 komt doordat cwm bij philz kernel niet als een 'fatsoenlijke' cwm versie wordt geacht
Het enige juiste antwoord! Makkelijkste oplossing is Siyah of een andere kernel flashen via Odin. Dan starten naar CWM recovery en je gewenste rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Predje schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:49:
[...]

En wat is 220DPI?
Laatste versie van Android en de Audio bug is verholpen.

Oeps: dubbelpost :+

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 12-12-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
Jay-v schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:38:
[...]

Het enige juiste antwoord! Makkelijkste oplossing is Siyah of een andere kernel flashen via Odin. Dan starten naar CWM recovery en je gewenste rom flashen.
Super bedankt voor alle reacties. Ben helaas mijn usb kabel kwijt, dus zal me in mobile odin moeten storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
justinnn schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:07:
[...]

Super bedankt voor alle reacties. Ben helaas mijn usb kabel kwijt, dus zal me in mobile odin moeten storten.
Met Mobile Odin kan je ook een tar of zip versie van Siyah flashen, en je kan zelfs proberen de zip van CM10 er mee te flashen (vul in bij OTA/ZIP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje

Hoe zet je DPI op 220?
Via appjes of via adb... elke aanpassing aan mijn built.prop zorgt ervoor dat de telefoon niet meer boot..
Krijg niet eens het CM logo te zien..
Enige wat ik dan kan doen ik opnieuw flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb onlangs AllianceROM v5 (JB) geïnstalleerd op mijn SGS2, maar heb sindsdien last van een partial wakelock die de batterij flink doet drainen. Het is de AlarmManager die roet in het eten gooit, een simpele Google opdracht leert dat dat het systeem is die alle alarmen (wekkers eigenlijk) bijhoudt. Deze wordt dan dus getriggerd door één of meerdere apps, op advies van wat ik vond, heb ik even een dumpsys alarm gemaakt met adb. De resultaten daarvan zijn te lezen op http://pastebin.com/8ZrAUFyf, maar nu zit ik echter vast: hoe kan ik nu zien welke app roet in het eten gooit? En vervolgens: hoe kan ik het oplossen?

For the record: ik heb géén alarm/wekker momenteel aan staan.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
CptChaos schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:52:
Heb onlangs AllianceROM v5 (JB) geïnstalleerd op mijn SGS2, maar heb sindsdien last van een partial wakelock die de batterij flink doet drainen. Het is de AlarmManager die roet in het eten gooit, een simpele Google opdracht leert dat dat het systeem is die alle alarmen (wekkers eigenlijk) bijhoudt. Deze wordt dan dus getriggerd door één of meerdere apps, op advies van wat ik vond, heb ik even een dumpsys alarm gemaakt met adb. De resultaten daarvan zijn te lezen op http://pastebin.com/8ZrAUFyf, maar nu zit ik echter vast: hoe kan ik nu zien welke app roet in het eten gooit? En vervolgens: hoe kan ik het oplossen?

For the record: ik heb géén alarm/wekker momenteel aan staan.
Ik draai die ROM ook al een tijdje, naar alle tevredenheid overigens, en heb van wakelocks (door alarm) geen last. Heb je een full wipe gedaan voor of na het flashen?

Wat je kan proberen is de data te wissen van clock. Verder heb ik zelf, omdat ik het niet gebruik, de alarm widget en de clock widgets verwijderd.

Verder draai ik deze ROM met het stock thema. Heb daar wel een %batterij in gezet.

Overigens zou ik de framework fix wel even installeren, voor zover nog niet gedaan. Het blijkt dat in alle frameworks van LSJ een belachelijke fout van Samsung zit die ontdekt is door een AllianceROM gebruiker en opgelost is door Goldie (de dev van AllianceROM): het is een knip/plak fout van het S3 framework (blijkt uit de batterij capaciteit en het aantal cores). Sinds deze fix heb ik geen freezes meer op het lockscreen gehad!

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-12-2012 15:25 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Predje schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:51:
[...]

Hoe zet je DPI op 220?
Via appjes of via adb... elke aanpassing aan mijn built.prop zorgt ervoor dat de telefoon niet meer boot..
Gewoon met de CM filemanager je build.prop openen en het daar aanpassen. Daarna rebooten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AllSeeyinEye schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:22:
Ik draai die ROM ook al een tijdje, naar alle tevredenheid overigens, en heb van wakelocks (door alarm) geen last. Heb je een full wipe gedaan voor of na het flashen?
Ik zie jou ook veel posten in de forums aldaar idd (ik heb een account daar, maar post niet zo heel veel)... ;) Heb een full wipe gedaan vóórdat ik de rom installeerde.
Wat je kan proberen is de data te wissen van clock.
Kun je aangeven wat je hiermee bedoelt? Als in: welke data? :?
Verder heb ik zelf, omdat ik het niet gebruik, de alarm widget en de clock widgets verwijderd.
De widgets gebruik ik ook niet, enkel de klok als wekker. :)
Verder draai ik deze ROM met het stock thema. Heb daar wel een %batterij in gezet.
Ik heb ook de stock theme, in het blauw, die groene is niks. Overigens gebruik ik de build-in % batterij. :)
Overigens zou ik de framework fix wel even installeren, voor zover nog niet gedaan. Het blijkt dat in alle frameworks van LSJ een belachelijke fout van Samsung zit die ontdekt is door een AllianceROM gebruiker en opgelost is door Goldie (de dev van AllianceROM): het is een knip/plak fout van het S3 framework (blijkt uit de batterij capaciteit en het aantal cores). Sinds deze fix heb ik geen freezes meer op het lockscreen gehad!
Ik heb sowieso geen problemen met het lockscreen gehad. Wel dat ik met de ROM customizer geen apps kon verwijderen, dus heb ik die aangepaste kernel moeten installeren. En daarmee lijkt het weer niet mogelijk om die framework fix te installeren. :(

Overigens valt het me op dat met elke JB ROM die ik tot nu toe heb geprobeerd (CM10, JellyBAM, Pacman en nu dus Alliance ROM) het verbruik altijd hoger is dan wat ik had met ICS (terwijl JB toch gepromoot wordt als zuiniger?). Alliance is daarbij tot nu toe de zuinigste. Ben echt benieuwd nog naar de WanamLite v13 ROM, ook een JB, die ook zuiniger zou zijn, ik moet het echter nog testen, deze gaf bij mij althans een eeuwigdurende boot animation...

EDIT:
Net even opnieuw geflashed, om die fix te installeren, dat flashen + de reboots... 4% van de batterij kwijt, waar dat eerst altijd 0% verschil was. De batterij draint ook als het scherm maar aan staat en de CPU wordt een beetje warm.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Brad Pitt schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:23:
[...]

CM10 Vsync (zal wel placebo zijn) i.c.m. Siyah Vsync (zal ook heus wel placebo zijn) draait super snel en smooth to the max werkelijk. DPI op 200, geen gezeur van apps die dat niet willen, all is well. Voor nu :)
Ik ben ook wel geinteresserd in (placebo) verbeteringen :) Maar ik kan echt opmerkelijk weinig info vinden over die gepatchte CM10. Het topic op XDA (béétje onduidelijk) en zn Sourceforge heb ik natuurlijk al gevonden.
Maar wat is nou de beste manier om dit erop t zetten? Ik zie belangrijke dingen staan in zowel de "vsync_sysfs" als de "mr1-staging" map, waaronder Gapps in de laatste.
Ik heb dus een gepatchte ROM, Kernel en Gapps nodig :?

Ik draai op dit moment CM10 nightly van 1 dec. en Siyah v5

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

YoG schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:47:
[...]

Ik ben ook wel geinteresserd in (placebo) verbeteringen :) Maar ik kan echt opmerkelijk weinig info vinden over die gepatchte CM10. Het topic op XDA (béétje onduidelijk) en zn Sourceforge heb ik natuurlijk al gevonden.
Maar wat is nou de beste manier om dit erop t zetten? Ik zie belangrijke dingen staan in zowel de "vsync_sysfs" als de "mr1-staging" map, waaronder Gapps in de laatste.
Ik heb dus een gepatchte ROM, Kernel en Gapps nodig :?

Ik draai op dit moment CM10 nightly van 1 dec. en Siyah v5
Waarom niet gewoon CM10.1 proberen? Daar werkt de vsync namelijk gewoon (zijn wel nog andere bugs met hwc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Jay-v schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:34:
[...]

Waarom niet gewoon CM10.1 proberen? Daar werkt de vsync namelijk gewoon (zijn wel nog andere bugs met hwc).
Das nog wat te vroeg lijkt mij.. de thread op XDA staat bol van de bugs.. ook al wordt er specifiek gevraagd door Codeworkx om geen bugs op te sommen.
En ik las ook iets over de brickbug. Dat risico neem ik dan liever ook niet
of je moet me toch kunnen overtuigen

[ Voor 5% gewijzigd door YoG op 12-12-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Draai sinds gisteren CM10.1. Perfecte rom, draait voor mij net zo stabiel als CM10.
Zojuist is een update uitgebracht. De voor mij belangrijkste verandering. Bluetooth audio werkt nu.

Ik bestempel deze versie als stabiel genoeg voor dagelijks gebruik!

Known issues op dit moment zijn hier te vinden.

Wat 'Audio: not all features implemented yet' precies betekend weet ik niet, naar mijn idee werkt het audio gedeelte perfect.
- Bluetooth audio werkt
- Beltoon/notificatietoon werkt
- Geluid bij video's werkt

Hier is het XDA topic te vinden waar alle info betreffende deze ROM te vinden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dus de camera doet het nu? Iig wel als je normale foto's neemt?

Met de rest is m.i. prima te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ga denk ik maar terug naar ICS. Ik heb zojuist wederom Alliance v5 geflashed, na wederom een wipe te hebben gedaan, de drainage blijft. Ik zal trouwens eens Siyah 5.01 installeren als kernel, wellicht helpt dat.

EDIT:
Nou, dat hielp dus niet. Ik denk dat het komt omdat TWRP zich heeft geïnstalleerd ipv CWM, dat die roet in het eten gooit of zo. Nu maar wéér een ROM flashen met Odin, toestel kon namelijk niets meer, behalve dat dus.

[ Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Hmmm heb mijn telefoon vandaag laten vallen, waardoor de bovenste 1/3 van het scherm ongeveer in een heleboel splinters is gesprongen. Het touchscreen werkt (nog) wel, maar fijn is anders. je voelt echt scherpe overgangen en ik had gelijk al een splinter in mijn vinger.

Morgen even naar een servicepunt; kijken of er nog wat te repareren valt voor een schappelijk bedrag, anders uitkijken naar een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
damn, dual boot stock rom en resurrection 3.2.1 vind ik maar niks. afgelopen weekend eigenlijk alleen stock gedraaid omdat phone binnen 5 uur normaal gebruik op was. Ging natuurlijk nergens over. Stock ging stuk beter, hebben andere mensen hier zelfde ervaring mee?

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Predje schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:51:
[...]

Hoe zet je DPI op 220?
Zijn meerdere manieren, maar persoonlijk doe ik het altijd via programma Nitrality. Wees er wel bewust van dat de Play Store wel eens lastig kan gaan doen als je de DPI aanpast (dat ie zegt dat bepaalde dingen niet compatible zijn, terwijl ze gewoon prima werken op aangepaste DPI). Zoek op XDA naar Multi DPI Play Store voor een aangepaste versie die het wel goed doet.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

gwystyl schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:06:
Hmmm heb mijn telefoon vandaag laten vallen, waardoor de bovenste 1/3 van het scherm ongeveer in een heleboel splinters is gesprongen. Het touchscreen werkt (nog) wel, maar fijn is anders. je voelt echt scherpe overgangen en ik had gelijk al een splinter in mijn vinger.

Morgen even naar een servicepunt; kijken of er nog wat te repareren valt voor een schappelijk bedrag, anders uitkijken naar een andere telefoon.
Balen, dat word denk ik een nieuw toestel. Het vervangen van een SGS2 scherm is een duur grapje: 150-200 euro. Mijn scherm is al eens vervangen (op kosten van de verzekering) nadat mijn vriendin hem perongeluk van een tafel liet vallen.
YoG schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:44:
[...]

Das nog wat te vroeg lijkt mij.. de thread op XDA staat bol van de bugs.. ook al wordt er specifiek gevraagd door Codeworkx om geen bugs op te sommen.
En ik las ook iets over de brickbug. Dat risico neem ik dan liever ook niet
of je moet me toch kunnen overtuigen
Wat mij betreft is CM10.1 vrijwel net zo stabiel als CM10 is/was. De bugs zijn er vast maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Er zit alleen nog een bug in de camera (welke zou ik niet weten, werkt prima bij mij) en niet alle audio features zijn geimplementeerd vanwege de opensource driver (ook geen idee welke dat zijn). Verder werkt de HWC nog niet 100% maar dat is op CM10 ook het geval.

De brickbug zit niet/nooit in een CM kernel. Enkel in gelekte Samsung kernels. Flash dus NOOIT een leaked build zonder gepatchte kernel. Mocht je dat wel gedaan hebben zorg dan dat je je device niet wiped, of een zip flashed in CWM (sommige zips doen ook eerst een wipe). Flash eerst een veilige kernel via Odin.

[ Voor 71% gewijzigd door Jay-v op 13-12-2012 01:22 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05

Dat is flink balen. Hier ook barsten in het scherm doordat ik hem heb laten vallen, maar gelukkig nog niet zo versplinterd als bij jou. Wordt nadenken of het nog waard is een ander scherm er te zetten of niet.

Draai nu zelf al een tijdje Sensation ROM naar volle tevredenheid. Icm met de Phenominal kernel haal ik de beste uit mn accu. Mooie rom om te zien, en werkt ook soepel. Ben nog geen bugs tegen gekomen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Valschade is sowieso nooit garantie. Scherm repareren is ook het duurste wat er is. Ga er maar vanuit dat nieuwe kopen goedkoper is. Mooie smoes wel om voor kerst een SGS3 te nemen. ;)

Ik mag trouwens wel van geluk spreken: ik liet mijn telefoon tijdje terug ook vallen, de telefoon kwam daarbij met een hoekje op de zijkant op de grond terecht. Hoekje is natuurlijk niet gaaf meer, maar het scherm nog wel heel gelukkig.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 13-12-2012 10:51 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05
Is beetje de vraag wat een S2 tweedehands oplevert met een heel scherm en wat eentje oplevert met barsten in het scherm. Is het verschil 90 euro is het de moeite om een scherm op ebay te bestellen en zelf te vervangen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MensionXL schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:05:
Ik draai al een tijdje Cyanogenmod 9 stable en de nightlies maar het valt me op dat de signaalsterkte van het mobiele netwerk nooit hoger dan -89dBm is (het is een negatief getal, dus dat hij bijvoorbeeld tegen -65dBm aan zit). Zelfs in situaties waarbij ik direct naast de antenne van mijn provider sta (bijvoorbeeld met een femtocel), blijft hij op -89dBm hangen, wat natuurlijk niet klopt.

Weet iemand of dit een bug is of dat ik ermee moet 'leren leven'? :)
Even mezelf quoten, weet iemand of dit verholpen kan worden door een andere modem te installeren? Als ik terug ga met CWM naar m'n stock Samsung Android installatie dan is het probleem met de signaalsterktes opgelost :) Momenteel heb ik baseband I9100DXLPA.

Goedkoop bellen via VoIP

• Tennisbal
CptChaos schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:44:
[...]
Valschade is sowieso nooit garantie. Scherm repareren is ook het duurste wat er is. Ga er maar vanuit dat nieuwe kopen goedkoper is. Mooie smoes wel om voor kerst een SGS3 te nemen. ;)

Ik mag trouwens wel van geluk spreken: ik liet mijn telefoon tijdje terug ook vallen, de telefoon kwam daarbij met een hoekje op de zijkant op de grond terecht. Hoekje is natuurlijk niet gaaf meer, maar het scherm nog wel heel gelukkig.
ik vind de phone juist wel sterk. al diverse malen van hoog laten vallen, geen probleem. misschien geluk gehad

• gwystyl
CptChaos schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:44:
[...]
Check.... ik blijk al te kunnen verlengen, dus komt er op zeer korte termijn een SGS 3. Nieuw scherm was € 160,- incl BTW en montage, verlengen met SGS 3 € 55. Beetje een no-brainer dus. Prijs van reparatie viel me dan nog mee, want bij de webshops in NL waar ik ze gezien had was een scherm met digitizer (heel front) alsnog € 175 en dan moet je hem er nog zelf opzetten. Via Ebay is het waarschijnlijk wel mogelijk een goedkopere oplossing te krijgen. Misschien is dat nog wat als mijn vader bijvoorbeeld mijn SGS 2 wil gaan gebruiken.
Dit heb ik ook gehad. Het metalen randje om het scherm was al ingedeukt, maar het scherm is tot gisteren dan steeds heel gebleven. Nu viel hij blijkbaar net verkeerd, al was de vloer verder glad.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:48
gwystyl schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:01:
Check.... ik blijk al te kunnen verlengen, dus komt er op zeer korte termijn een SGS 3. Nieuw scherm was € 160,- incl BTW en montage, verlengen met SGS 3 € 55. Beetje een no-brainer dus.
Nouja, no-brainer, nu zit de prijs van de SGS3 gewoon in je abonnement, anders had je waarschijnlijk een stuk goedkoper abonnement kunnen nemen. Maar nieuw scherm van 160 slaat nergens op. Als nieuwe S2's gaan voor iets van 250 euro op Marktplaats, en uit de biedingen die ik ontvang voor mijn S2 weet ik dat hij met wat gebruikssporen maar krasvij scherm iets meer dan 200 euro waard is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• YoG
  • Niet online

YoG

MensionXL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:16:
[...]

Even mezelf quoten, weet iemand of dit verholpen kan worden door een andere modem te installeren? Als ik terug ga met CWM naar m'n stock Samsung Android installatie dan is het probleem met de signaalsterktes opgelost :) Momenteel heb ik baseband I9100DXLPA.
Ja dat heb ik ook maar verder nooit last met gesprekken. Andere modems erop zetten haalt hier weinig uit

Ik ga ook maar eens 10.1 proberen dan.. die gepatchte CM10 met vsync fix werkt hier trouwens uitstekend.. zeker geen placebo effect !

Edit: er is dus ook al een gepatchte CM10.1.. ga m nu proberen

[ Voor 10% gewijzigd door YoG op 13-12-2012 14:11 ]

• -EvoLution-
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:48:
Oh dus de camera doet het nu? Iig wel als je normale foto's neemt?

Met de rest is m.i. prima te leven.
Camera doet het prima, zowel foto's maken als video's maken.
Alleen de video effecten werken niet.

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:19
Weet niet of het al is besproken maar

Samsung released the source code of the GT-I9100_HK Galaxy SII Jelly Bean update.
The Galaxy SII is based on Android 4.1 with the new TouchWiz interface.
Thanks to this release developers could make easier new DEV roms for the GT-I9100_HK Galaxy S II.

The Source code is based on the Firmware I9100ZSLS6

Dus hopelijk over niet zo lange tijd een officiële release voor GT-I9100

• YoG
  • Niet online

YoG

Toch maar weer terug naar CM10.. 10.1 heeft nog te veel lag en wat andere bugjes. Videos afspelen met MvideoPlayer en Quickpic gaat prima maar de ingebouwde camera en camcorder crashen steeds. Vreemd, want 3rd party apps zoals CameraZoomFX en Ustream doen het prima. Ook fontjes worden niet helemaal goed weergegeven. En het overzicht van de appdrawer raakt vernaggeld zo gauw je gaat scrollen. Faster Drawer werkt weer wel prima
Een paar FCs met de klok.
Als er aan de oppervlakte zichtbare bugs zitten dan zal ik die op de lange termijn ook wel gaan merken vanuit onder de 'kap'... dus ik wacht nog gewoon even op een betere versie. Dit is iets te 'on the edge' voor mij

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Dit zegt mij dat jij geen full wipe hebt gedaan.

• YoG
  • Niet online

YoG

Jawel, maar had er bij moeten zetten dat ik wat apps met Titanium heb gerestored.. maar alleen het broodnodige. Alleen de apps die niet goed werkten heb ik geprobeerd door 3rd party apps te vervangen, zoals Faster Drawer, CameraZoomFX enz.
Ik heb ook wat fontjes teruggezet want ik had wat problemen met fonts in widgets maar dat had hielp niks.

Bij jou werkt alles wel prima?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

YoG schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:52:
[...]

Ja dat heb ik ook maar verder nooit last met gesprekken. Andere modems erop zetten haalt hier weinig uit

Ik ga ook maar eens 10.1 proberen dan.. die gepatchte CM10 met vsync fix werkt hier trouwens uitstekend.. zeker geen placebo effect !

Edit: er is dus ook al een gepatchte CM10.1.. ga m nu proberen
Oke top, bedankt voor je reactie! :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
draai sinds gisteren cm10.1. Ik ben blij want ik had op cm10 veel ril crashes (moest meerdere keren per dag mijn sim pin weer invoeren). Met cm10.1 nog geen ril crash mee gemaakt. Enige probleem die ik tegenkom is dat WIFI LEAP niet werkt, beetje jammer want nu kan ik niet op het netwerk op mijn werk. Ligt trouwens niet aan cm10.1 maar aan android 4.2

Vandaag ook even de 4.2 camera app erop gezet. Net even gespeeld met photosphere. Leuk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Hier nog een tevreden CM10.1-gebruiker. Met ^^^: eindelijk verlost van die RIL-crashes!

Enige bug waar ik last van heb is dat de gps erg vreemd doet, maar dat schijnt wel bekend te zijn, de thread op XDA lezend. Lastig bij het geocachen, dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Klein beetje offtopic maar hier een voorbeeld wat je met de photosphere app precies kan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/we8a0ear08zmmp1/PANO_20121214_103346.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Voor een alpha build wel ja!
FC heb ik niet, ook niet met de camera.
UI issues in de drawer zie ik niet als ik scroll, hooguit soms bij roteren, maar dat is bekend.
Font is het geüpgrade 4.2 font, dus daar mag je Google de schuld van geven.

[ Voor 4% gewijzigd door CRXed op 14-12-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 21:11
Ik lees hier dat CM 10.1 steeds beter en minder buggy wordt, wat natuurlijk mooi is.
Alleen hoe staat de batterijduur in verhouding met CM10? (Waar ik nu een variant van draai, nl PA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
TheBleeder schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:36:
Ik lees hier dat CM 10.1 steeds beter en minder buggy wordt, wat natuurlijk mooi is.
Alleen hoe staat de batterijduur in verhouding met CM10? (Waar ik nu een variant van draai, nl PA)
valt mij nog niet tegen, ik heb het idee dat hij het iets beter doet maar ik kan het mis hebben. Komend weekend zal ik mijn telefoon niet veel aan de oplader hebben dus maandag zal ik er meer over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Hoe is de performance van cyanogenmod 10.1? Ik had het gevoel bij super nexus dat alle vensters openen etc erg haperig ging. Effecten niet vloeiend etc. Is dit opgelost (en met de vsync fix)

Edit: Heb hem nu geinstalleerd met de vsync fix. En WAUW wat is het vloeiend. Is een tip voor iedereen. Werkt een stuk vloeiender dan de buggy stock rom.

[ Voor 29% gewijzigd door kevinkrs op 14-12-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

TheBleeder schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:36:
Voor mijn gevoel is het batterijgebruik gelijk. Bij het luisteren van muziek zou de batterij zelfs langer moeten meegaan. Doordat ze nu de opensource audio hal gebruiken kan de processor een tandje lager bij het luisteren van muziek (volgens entropy512).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
Wanneer komt de officiele update uit voor GS2 voor 4.1? Komt er ook nog een update naar 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
pitchdown schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:24:
Wanneer komt de officiele update uit voor GS2 voor 4.1? Komt er ook nog een update naar 4.2?
Wat zei Samsung toen je het ze vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:02:
[...]

Wat zei Samsung toen je het ze vroeg?
Ik gok iets van:
申し訳ありませんが、オランダ語を話すことはありません。日本で私たちを扱ってください。

Euh, Samsung is helemaal niet Japans ;) . Eerder dit dus:
죄송합니다, 우리는 네덜란드어를 구사하지 않습니다. 일본어로 저희를 해결하시기 바랍니다

[ Voor 26% gewijzigd door Blindfold op 15-12-2012 15:36 . Reden: Samsung is niet Japans ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
CRXed schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:21:
[...]

Voor een alpha build wel ja!
FC heb ik niet, ook niet met de camera.
UI issues in de drawer zie ik niet als ik scroll, hooguit soms bij roteren, maar dat is bekend.
Font is het geüpgrade 4.2 font, dus daar mag je Google de schuld van geven.
Dat het font op onze toestellen niet helemaal goed weergegeven wordt, komt idd door Google.
Google heeft namelijk de support voor HDPI telefoons laten vallen, aldus Codeworkx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Ook CM 10.1 er maar eens op geknald. Eerste indruk is iig goed.
En de manier op de menu's Ontwikkelaar en Performance te unlocken is ook leuk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
TheBleeder schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:30:
Ook CM 10.1 er maar eens op geknald. Eerste indruk is iig goed.
En de manier op de menu's Ontwikkelaar en Performance te unlocken is ook leuk gedaan.
hoe is de batterij? toevallig googy sync ook?

resurrection 3.2.1 CM 10.0? is om te huilen, accu is zo leeg dus zoek een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
tennisbal schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:38:
[...]

hoe is de batterij? toevallig googy sync ook?

resurrection 3.2.1 CM 10.0? is om te huilen, accu is zo leeg dus zoek een nieuwe
Batterij kan ik nog niet zeggen, heb hem der net anderhalf uur op ofzo. Google sync werkt volgens mij wel, iig de pushmail.

Iemand enig idee hoe ik photosphere erop krijg?

Edit: Eerste bug gevonden. De spotify app vergeet je login gegevens na een reboot of als je de app beeïndigt via de ingebouwde taskmanager. Bloed irritant, weet iemand de oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door Hompu op 15-12-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
TheBleeder schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:43:
[...]

Batterij kan ik nog niet zeggen, heb hem der net anderhalf uur op ofzo. Google sync werkt volgens mij wel, iig de pushmail.

ok las ergens dat google sync mijn probleem kon veroorzaken, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
-EvoLution- schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:38:
[...]

Dat het font op onze toestellen niet helemaal goed weergegeven wordt, komt idd door Google.
Google heeft namelijk de support voor HDPI telefoons laten vallen, aldus Codeworkx.
OK, waarschijnlijk heb ik te weinig linkjes doorgeklikt en gelezen, maar waarom is support voor HDPI devices vervallen? HDPI is toch alles boven 320x480? Volgens mij werd 800x480, al jaren de standaard in smartphones, ook hdpi genoemd. Alles met hogere resolutie, ofwel ongeveer alle toestellen van minder dan anderhalf jaar oud, zou dit dus moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:33
Mijn broertje heeft zijn scherm gesloopt en nu heb ik er een nieuw scherm in gezet. Alles werkt goed behalve de camera.

Als ik de camera app start krijg ik een error (waarschuwing: Camerafout) en kan ik niets anders doen dan op OK klikken en de app sluiten. Heb ook 360 camera gedownload, maar deze geeft ook een error.

Nu lukte het de eerste keer wel om een foto te maken, maar kwam de error nadat ik geswitched was naar de front cam. Ik heb al een factory reset gedaan, maar dit helpt ook niet. Ook zijn er geen updates voor de camera geïnstalleerd voor zover ik weet.

Wat kan ik nu het beste doen. Dat de front cam niet werkt is niet belangrijk, maar hoe krijg ik de normale cam weer aan de praat?

Ik zit te denken om de telefoon te rooten en een custom rom te installeren, misschien dat dit het probleem verhelpt en anders geeft het mij op zijn minst extra mogelijkheden om er iets aan te doen.

Mocht rooten de beste oplossing zijn, dan wil ik CM 9 erop zetten. Maar wat zijn precies de stappen die ik hiervoor moet nemen? Er staat hier (en op XDA) zoveel informatie dat het lastig is om te bepalen wat de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thriller schreef op zondag 16 december 2012 @ 11:03:
Mijn broertje heeft zijn scherm gesloopt en nu heb ik er een nieuw scherm in gezet. Alles werkt goed behalve de camera.

Als ik de camera app start krijg ik een error (waarschuwing: Camerafout) en kan ik niets anders doen dan op OK klikken en de app sluiten. Heb ook 360 camera gedownload, maar deze geeft ook een error.

Nu lukte het de eerste keer wel om een foto te maken, maar kwam de error nadat ik geswitched was naar de front cam. Ik heb al een factory reset gedaan, maar dit helpt ook niet. Ook zijn er geen updates voor de camera geïnstalleerd voor zover ik weet.

Wat kan ik nu het beste doen. Dat de front cam niet werkt is niet belangrijk, maar hoe krijg ik de normale cam weer aan de praat?

Ik zit te denken om de telefoon te rooten en een custom rom te installeren, misschien dat dit het probleem verhelpt en anders geeft het mij op zijn minst extra mogelijkheden om er iets aan te doen.

Mocht rooten de beste oplossing zijn, dan wil ik CM 9 erop zetten. Maar wat zijn precies de stappen die ik hiervoor moet nemen? Er staat hier (en op XDA) zoveel informatie dat het lastig is om te bepalen wat de beste oplossing is.
Ik zou eerder denken aan een montagefout, mogelijk dat er iets slecht/geen contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 24-09 20:44
pitchdown schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:24:
1. Op Twitter circuleert nu januari 2013.
2. Lijkt me wel. 4.2 = gewoon JellyBean met een paar verbeteringen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 11:10:
[...]

Ik zou eerder denken aan een montagefout, mogelijk dat er iets slecht/geen contact maakt.
Ik zal hem nog is een keer open maken, maar veel kan ik volgens mij niet fout doen.

EDIT: het is duidelijk een hardware fout, als ik de front cam ontkoppel werkt het wel gewoon. Sluit ik hem aan dan krijg ik een error. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb er geen probleem mee om de front cam weg te laten, maar de licht sensor en proximity sensor zitten hier ook aan verbonden en die zijn toch vrij belangrijk.

[ Voor 38% gewijzigd door thriller op 16-12-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

TheBleeder schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:43:
[...]
Deze zit niet in AOSP. Dan zal je de APK van de Nexus 4 moeten installeren, maar dan heb je 2 camera's en 2 gallery's

Vanaf morgen official 10.1 nightly builds :)
EDIT: Lol dit ziet er niet zo goed uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2048511

[ Voor 20% gewijzigd door Jay-v op 16-12-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:12
Vraagje over NeatRom Lite, staat er bij jullie ook bij mijn bestanden de interne kaart weergegeven als sdcard0? Want bij Titanium Backup kan ik bij externe locatie niet kiezen voor mijn backups om te herstellen. Wel kan ik een backup locatie toewijzen, maar dat is t ook.
Weet iemand misschien waar dit aan ligt?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/28737664/Screenshot_2012-12-16-20-16-46.png

Hmm, het is me gelukt voorlopig. Heb de pro versie verwijderd en de gratis versie erop gezet weer. Nu doet die t wel opeens.

[ Voor 25% gewijzigd door Musta op 16-12-2012 20:34 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Hoi,

Heb net de 'cm-10.1-20121211-UNOFFICIAL-i9100-CODEWORKX' op mn i9100 gezet.
Wat me opvalt is dat wanneer ik bv mn vinger stil houd in een lijst, de lijst verticaal op en neer begint te bewegen :-(

Nog mensen met dit probleem? Of beter nog, een oplossing? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Musta schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:16:
Vraagje over NeatRom Lite, staat er bij jullie ook bij mijn bestanden de interne kaart weergegeven als sdcard0? Want bij Titanium Backup kan ik bij externe locatie niet kiezen voor mijn backups om te herstellen. Wel kan ik een backup locatie toewijzen, maar dat is t ook.
Weet iemand misschien waar dit aan ligt?

[afbeelding]

Hmm, het is me gelukt voorlopig. Heb de pro versie verwijderd en de gratis versie erop gezet weer. Nu doet die t wel opeens.
Als je bij de gratis versie je licentiefile in de root van je externe sd zet, dan wordt ie meteen weer de pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
devastator83 schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:58:
Hoi,

Heb net de 'cm-10.1-20121211-UNOFFICIAL-i9100-CODEWORKX' op mn i9100 gezet.
Wat me opvalt is dat wanneer ik bv mn vinger stil houd in een lijst, de lijst verticaal op en neer begint te bewegen :-(

Nog mensen met dit probleem? Of beter nog, een oplossing? :-)
Ok, blijkt dus te komen omdat de telefoon aan de lader hangt ...
Anyways, terug naar CM9, omdat er iets mis lijkt te gaan met mijn BT carkit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:35

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Doordat ik me ziggo app niet mag gebruiken ivm root, wil ik terug naar stock.

Ik draai een of andere ICS custom rom, die ik paar dagen voor de stock ICS-update van Samsung erop heb gezet, omdat ik wrs te ongeduldig was. (werkt prima, daar niet van..)

Nu heb ik CWM in me app list staan, en heb daar de mogelijkheid om daar stock software terug te plaatsen, nu heb ik gehoord dat er een Jelly Bean release is voor SGS2, kan ik deze gewoon in de firmware folder knallen die voor terug-naar-stock blijkbaar nodig is op de SD (app geeft deze info) en ik ben van me root af, en heb de laatste official software?

(krijg telkens update meldingen, maar die rebooten installeren en breken weer af..)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
sain onez schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:25:
Doordat ik me ziggo app niet mag gebruiken ivm root, wil ik terug naar stock.
Binnen superuser/supersu kun je root tijdelijk uischakelen, waarna je gewoon Ziggo tv kunt kijken. Daarna zet je root weer aan, best of both worlds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:35

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

i know, maar is die jelly bean update niet "from another planet", lees een degelijke update waar de telefoon beter door draait, of is het de moeite niet? ook spelen een hoop games die ik via een backup op me ICS vanuit Gingerbread terug gezet heb, ook niet meer, waardoor me vraag nog altijd onbeantwoord blijft, maar toch bedankt ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
De eerste CM10.1 Nightly voor de i9100 is uit en hier te downloaden!
Enige probleem die ik nu heb, nadat ik heb geupdate vanaf de laatste onofficiële build van Codeworkx, is dat ik een force close krijg van super user bij het openen van een app die root toegang nodig is.

De app die root nodig is blijft dus wel open staan, en ik kan ook gewoon de functies die root toegang nodig hebben gebruiken.

Verder draait deze build als een zonnetje!

Hier het officiële CM10.1 discussie topic op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
kevinkrs schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:15:
Hoe is de performance van cyanogenmod 10.1? Ik had het gevoel bij super nexus dat alle vensters openen etc erg haperig ging. Effecten niet vloeiend etc. Is dit opgelost (en met de vsync fix)

Edit: Heb hem nu geinstalleerd met de vsync fix. En WAUW wat is het vloeiend. Is een tip voor iedereen. Werkt een stuk vloeiender dan de buggy stock rom.
Wat is precies die vsync patch?

En waarom is dat niet een standaard CM10.1 ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
-EvoLution- schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:03:
Enige probleem die ik nu heb, nadat ik heb geupdate vanaf de laatste onofficiële build van Codeworkx, is dat ik een force close krijg van super user bij het openen van een app die root toegang nodig is.

De app die root nodig is blijft dus wel open staan, en ik kan ook gewoon de functies die root toegang nodig hebben gebruiken.

Hier het officiële CM10.1 discussie topic op XDA.
Ik draai hem ook. Super!
Om de FC van de superuser weg te krijgen moet je even alle app data wissen van de superuser app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Predje schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:05:
[...]

Ik draai hem ook. Super!
Om de FC van de superuser weg te krijgen moet je even alle app data wissen van de superuser app.
Dat heb ik gedaan. Maar ik krijg alsnog force closes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
-EvoLution- schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:27:
[...]

Dat heb ik gedaan. Maar ik krijg alsnog force closes..
Mhhh.. ik heb de app gestopt, toen alle gegevens gewist en toen de telefoon gereboot.
Na de reboot bij mij geen FC's meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zit te kijken om met ODIN mijn Duitse CSC firmware om te zetten naar de NL'se, maar ik vraag me af oe het met de persoonlijke data staat in mijn telefoon? Zoals foto's telefoonboek etc...
Kan ik het beste deze backuppen met KIES o.i.d.?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Kzit nu op de geleakte JB stock firmware.(voorheen op parandroid)

Wat ik meteen merk is dat alles sneller gaat. Maar vooral de playback support van flacs en de screenrotation. Echt een verademing dat de screen rotation veel sneller en vloeiender gaat.

Heb wel last van de lockscreeb lag maar dat is makkelink te verhelpen door de lockscreen helemaal uit te zetten. :p draait voor de rest echt lekker. Ik ben zeer tevreden tot nu toe. Draai het nu al 2 dagen probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Wat is er mis met dat lockscreen dan? Werkt die patroon-ontgrendeling traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
AW_Bos schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:05:
Wat is er mis met dat lockscreen dan? Werkt die patroon-ontgrendeling traag?
Nee het loopt gewoon vast tot het scherm timeout gaat. Daarna kun je weer normaal unlocken. Heel storend. Soms gebeurt het gewoon 5x in 1 kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
-EvoLution- schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:03:

Werkt deze beter als die van Codeworkx ?

Hoe zit het met BT headsets ? (Carkit verbindt bij mij wel met die van Codeworkx, maar pas audio na een halve minuut ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
devastator83 schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:20:
[...]

Hoe zit het met BT headsets ? (Carkit verbindt bij mij wel met die van Codeworkx, maar pas audio na een halve minuut ...)
Die builds van codeworkx zijn in principe t zelfde als deze nightly. Echter, er komt elke dag een nieuwe nightly uit, met de nieuwste opties.. Dus de nightly is meer up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
-EvoLution- schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:39:
[...]

Die builds van codeworkx zijn in principe t zelfde als deze nightly. Echter, er komt elke dag een nieuwe nightly uit, met de nieuwste opties.. Dus de nightly is meer up-to-date.
Klopt...
Heeft deze build ook nog last van rare verspringingen in een lijst wanneer de telefoon aan de lader hangt ?
Misschien probeer ik em, maar was beetje ontgoocheld na de build van codeworkx :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
devastator83 schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:58:
[...]

Klopt...
Heeft deze build ook nog last van rare verspringingen in een lijst wanneer de telefoon aan de lader hangt ?
Misschien probeer ik em, maar was beetje ontgoocheld na de build van codeworkx :-(
Ik heb er geen last van;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Gebruik je een BT headset/carkit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
devastator83 schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:11:
[...]

Gebruik je een BT headset/carkit ?
Ja. ik gebruik Bluetooth om mijn telefoon met de ingebouwde carkit van m'n auto te verbinden. Gebruik 't alleen om mee te bellen. Heb dus geen ervaring met het afspelen van audio via bluetooth.
Het bellen via de bluetooth verbinding werkt perfect bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb een vraag. Mijn broer z'n S2 heeft een beschadigde USB poort. Hij laad nog wel op, maar windows herkent hem niet meer. Nu heeft hij op mijn Ace CyanogenMod gezien, en wilt hij dat ook graag. Is er een manier om hem te rooten met CWM, zonder hem aan de pc te hangen? Ik kon op mijn Ace gewoon een bestandje op de SD kaart zetten, en hem dan in de standaard recovery updaten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Maar heeft iemand enig idee hoe je een brick via ODIN zo veel mogelijk kan voorkomen? Enhoe zit het met de backup? Via KIES maken o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
NoFearCreations schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:39:
Ik heb een vraag. Mijn broer z'n S2 heeft een beschadigde USB poort. Hij laad nog wel op, maar windows herkent hem niet meer. Nu heeft hij op mijn Ace CyanogenMod gezien, en wilt hij dat ook graag. Is er een manier om hem te rooten met CWM, zonder hem aan de pc te hangen? Ik kon op mijn Ace gewoon een bestandje op de SD kaart zetten, en hem dan in de standaard recovery updaten.
Je zou misschien de benodigde bestanden via Airdroid op de telefoon kunnen plaatsen. Dan met mobile odin een kernel met root ondersteuning flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
devastator83 schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:20:
[...]

Ik gebruik de versie van Codeworkx en die werkt perfect met de ingebouwde bluetooth op het audio systeem van de Kia C'eed SW van m'n pa.

Ik zet bluetooth aan en de auto detecteert hem. Na ongeveer 5 seconden speelt de auto de muziek uit mijn Spotify playlist af. (Moet ik Spotify de muziek wel laten afspelen, dat doet ie niet automatich 8)7 )
NoFearCreations schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:39:
Kun je de benodigde bestanden niet op de telefoon krijgen dmv een cloud service? (Zoals dropbox ofzo)
Dan kun je met mobile odin volgens mij wel een custom kernel flashen.

[ Voor 34% gewijzigd door Hompu op 17-12-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mobile odin had ik nog niet voorbij zien komen. Kan eventueel de bestanden even op een skydrive/dropbox zetten. Ga me even verdiepen in mobile odin.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
AW_Bos schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:40:
Ik zit te kijken om met ODIN mijn Duitse CSC firmware om te zetten naar de NL'se, maar ik vraag me af oe het met de persoonlijke data staat in mijn telefoon? Zoals foto's telefoonboek etc...
Kan ik het beste deze backuppen met KIES o.i.d.?
Kies heb je niets aan, na root en andere rom herkent kies je toestel sowieso niet meer.

Het makkelijkst is om een no-wipe rom te pakken. Dan ben je niets kwijt en kan je als het niet werkt alsnog wipen. Contacten kan je in je Googleaaccount backuppen. Ook een wipe komt niet aan de sd kaart, intern noch extern. Alleen je instellingen en programma's zijn weg. Apps kan je overigens (niet de instellingen) ook in je Google accountbbackuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

MobileOdin heb ik niks aan, want daar moet je telefoon voor geroot zijn :(

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

AllSeeyinEye schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:36:
[...]

Kies heb je niets aan, na root en andere rom herkent kies je toestel sowieso niet meer.

Het makkelijkst is om een no-wipe rom te pakken. Dan ben je niets kwijt en kan je als het niet werkt alsnog wipen. Contacten kan je in je Googleaaccount backuppen. Ook een wipe komt niet aan de sd kaart, intern noch extern. Alleen je instellingen en programma's zijn weg. Apps kan je overigens (niet de instellingen) ook in je Google accountbbackuppen.
Waarom niet alleen je toestel Rooten en dan een backup maken met Titanium Backup oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Had een methode gevonden om via sd-card te rooten, maar ook die werken niet meer in me broer ze telefoon. Heb maar gezegd dattie opzoek moest naar een andere telefoon.

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1 ... 96 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.