Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

OttoNL schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 01:23:
Yup supported Sandisk en supported Integral geprobeerd.

De eerste tig boots had hij dus voedings problemen. Toen kunnen beide SD kaartjes corrupt geworden zijn. Denk ik.
De symptomen zijn nu het zelfde (hoewel de problemen ietsje minder vaak voorkomen), maar nu weet ik 99,9% zeker dat de voeding en kabel goed zijn dus neig ik naar corrupte SD kaarten. Of een kapotte Pi.

Ik heb een nieuw kaartje besteld die er morgen zou moeten zijn, maar nu twijfel ik of ik die er wel in moet steken. Het word een prijzig projectje als er nog meer SD kaarten kapot gaan.
Je kan ook kijjken of hij wel draait van USB, op je sdkaartje hoeven dan alleen opstartbestandjes te staan en ik denk dat hij dan ook read only mag zijn.

Maar helemaal foolproof is het ding niet nee (zo is hij eigenlijk ook niet ontwikkeld), ik heb ook nog steeds problemen dat hij af en toe (eigenlijk altijd als hij 'warm' is) niet opstart. En bij mij begon het ook met voedingsproblemen vanwege een te zwakke adapter. Ik laat hem nu maar aan staan, maar als het ding een keer vast loopt dan kan ik hem dus niet even herstarten en verder kijken omdat hij dan een uur (of langer) niet opstart.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ga me ook maar eens inschrijven op deze thread :) Ik had al tijden twee Pi's Model B, maar die vond ik te traag. Nu twee Pi 2B's en die zijn eindelijk echt leuk! Ik doe nu dus mee!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 11:38
Omdat ik muziek wil afspelen denk er over om een hifiberry aan te schaffen. Ik merk dat de muziek die ik afspeel wat vlak klinkt. Zijn er gebruikers die ervaring hebben met de hifiberry en mij kunnen vertellen wat hun hoorervaring is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een HDMI naar tulp niet voldoende?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
OttoNL schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:21:
Goeie tip.

Oh ja wou nog wel even melden, bij Okaphone geloofden ze mn verhaal nauwelijks. Ze verkopen tientallen Pi's die prima werken met de kabels en adapters die ze leveren.

Nu ik een goeie kabel heeft boot hij (so far) 80% van de keren. Anders blijft ie hangen op waiting for /dev/ to be fully populated en krijg ik later reeksen met I/O errors.*

Dus ik denk dat het mijn Pi is. De kabels van Okaphone (niet de goedkope, maar de 2.0m lange kabel van 7,95) en de adapter zijn niet het probleem. Volgensmij zijn sommige Pi's gewoon overgevoelig voor zulke dingen. Zoals ik eerder ook al een keer noemde (in dit of officieel forum) de problemen zijn er ook als ik niet de lowvoltage melding krijg. Mijn Pi kan ook vreemd doen als hij onder de 5v maar boven de 4.65v binnen krijgt.
Als ik jou was zou ik het voltage van de 3.3V lijn eens gaan meten en/of loggen. Zolang die zo ongeveer 3.3V blijft zou je RPi namelijk prima moeten blijven werken. En met die nieuwe spanningsregelaar (van de B+ en 2) zou dat makkelijk moeten lukken, zelfs als je voedingsspanning onder de 4V duikt. Heb zelf ook een RPi 2 die prima draait met ongeveer 4,1V voedingsspanning.

Als je al zo snel problemen met brownouts hebt is misschien de regelaar niet goed of zo?

Overigens is het belangrijk om die spanning in de gaten te houden, een momentopname zegt niet zo veel. Ik heb me wel eens laten vertellen dat (sommige) SD-kaartjes behoorlijk veel stroom kunnen trekken bij writes bijvoorbeeld, dus het zou zomaar kunnen dat de spanning goed lijkt maar toch ineens inzakt als het OS een schrijfactie doet of zo (en da's natuurlijk net het moment dat je het niet wilt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:15

mymind*

A Beautiful Mind

OttoNL schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 01:23:
Ik heb een nieuw kaartje besteld die er morgen zou moeten zijn, maar nu twijfel ik of ik die er wel in moet steken. Het word een prijzig projectje als er nog meer SD kaarten kapot gaan.
Zijn die corrupte kaarten niet meer te gebruiken dan? Ik heb ook meerdere malen een corrupte kaart gehad maar die kon ik tot nu toe altijd herstellen (diskpart) zodat ze weer bruikbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het zou ook een probleem met het micro-sd slot kunnen zijn, maar om dat te controleren zou je je pi moeten vervangen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CurlyMo schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:19:
Mijn Onkyo kan ook gewoon een HDMI kabel in die geluid doorgeeft (en beeld ook weer via de HDMI out). Ik heb het alleen niet aangesloten omdat ik mijn tv ook wil kunnen gebruiken zonder versterker. Als het me om het geluid ging zou ik het zo aansluiten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 11:38
Marzman schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:05:
[...]

Mijn Onkyo kan ook gewoon een HDMI kabel in die geluid doorgeeft (en beeld ook weer via de HDMI out). Ik heb het alleen niet aangesloten omdat ik mijn tv ook wil kunnen gebruiken zonder versterker. Als het me om het geluid ging zou ik het zo aansluiten.
oeps, ik ben niet duidelijk. Ik wil gebruik kunnen maken van een analoge ingang op mijn versterker en daarnaast nog gewoon xbmc via de tv, dus hdmi, blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:26
DanielAlm schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:09:
[...]

oeps, ik ben niet duidelijk. Ik wil gebruik kunnen maken van een analoge ingang op mijn versterker en daarnaast nog gewoon xbmc via de tv, dus hdmi, blijven gebruiken.
Moet kunnen. Ik weet niet precies wat je moet aanpassen in je config. Maar OSMC heeft in het audio config menu de optie 'both' (hdmi/analog/both).

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:08

Daniel36

vernieuwde formule

Ik kan in xbmc schakelen tussen audio uitvoer hdmi of analoog(jack).
Tevens kan je kiezen voor dubbele geluidsuitvoer.
Blijkbaar doe ik iets niet helemaal goed want bij dubbele uitvoer geeft alleen HDMI geluid door.

Menu:systeem,instellingen,geluidshardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

CurlyMo schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:19:
De Hifiberry kost €35 en een hdmi naar tulp omzetter kost al snel €60.
Belangrijker is de vraag hoe het komt dat de muziek vlak klinkt.
Komt het door de DAC in de Pi, dan is de hifiberry met een hoogwaardige DAC een optie. Afhankelijk van de versie is die zelfs te koop met optische uitgang.
Komt het door de rest van de installatie, bijvoorbeeld afspelen op een platte tv met inherent mindere audiokwaliteit, dan heeft andere DAC geen (minder) nut.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik deze met veel tevredenheid, zo'n € 7.50:
http://www.ebay.nl/itm/Mi...ain_3&hash=item56730adc8b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En dan voor het beeld? Dat wil hij ook via HDMI aansluiten en hij wil het niet (of het kan niet) doorlussen vanaf zijn versterker. Ik denk dat je dan nietontkomt aan die DAC, want als hij de HDMI aansluit op zijn tv zoals hij wil dan heeft hij geen aansluitingen meer over,

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:08

Daniel36

vernieuwde formule

Marzman schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:08:
En dan voor het beeld? Dat wil hij ook via HDMI aansluiten en hij wil het niet (of het kan niet) doorlussen vanaf zijn versterker. Ik denk dat je dan nietontkomt aan die DAC, want als hij de HDMI aansluit op zijn tv zoals hij wil dan heeft hij geen aansluitingen meer over,
hdmi splitter ertussen zetten kan ook toch?
Ik zit zelf naar een hifiberry te kijken ook om de geluidskwaliteit te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttoNL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-04-2024
mcDavid schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:27:
[...]

Als ik jou was zou ik het voltage van de 3.3V lijn eens gaan meten en/of loggen. Zolang die zo ongeveer 3.3V blijft zou je RPi namelijk prima moeten blijven werken. En met die nieuwe spanningsregelaar (van de B+ en 2) zou dat makkelijk moeten lukken, zelfs als je voedingsspanning onder de 4V duikt. Heb zelf ook een RPi 2 die prima draait met ongeveer 4,1V voedingsspanning.

Als je al zo snel problemen met brownouts hebt is misschien de regelaar niet goed of zo?

Overigens is het belangrijk om die spanning in de gaten te houden, een momentopname zegt niet zo veel. Ik heb me wel eens laten vertellen dat (sommige) SD-kaartjes behoorlijk veel stroom kunnen trekken bij writes bijvoorbeeld, dus het zou zomaar kunnen dat de spanning goed lijkt maar toch ineens inzakt als het OS een schrijfactie doet of zo (en da's natuurlijk net het moment dat je het niet wilt hebben).
Probleem is alleen bij Booten. Dus alleen lezen doet ie dan. Denk ik tenminste :P
Marzman schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:14:
[...]

Je kan ook kijjken of hij wel draait van USB, op je sdkaartje hoeven dan alleen opstartbestandjes te staan en ik denk dat hij dan ook read only mag zijn.

Maar helemaal foolproof is het ding niet nee (zo is hij eigenlijk ook niet ontwikkeld), ik heb ook nog steeds problemen dat hij af en toe (eigenlijk altijd als hij 'warm' is) niet opstart. En bij mij begon het ook met voedingsproblemen vanwege een te zwakke adapter. Ik laat hem nu maar aan staan, maar als het ding een keer vast loopt dan kan ik hem dus niet even herstarten en verder kijken omdat hij dan een uur (of langer) niet opstart.
Ah meeste mensen op het web zeggen dat hij 100% van de keren boot. (Tenminste de mensen van wie ik antwoord heb weten te krijgen. Maar ik denk dat veel mensen hem of niet dagelijks gebruiken óf hem 1x aanzetten en na 2 maand weer aan zetten.)

Nieuwe Pi gehaald op aanraden van tig mensen op het www. Eerste 10 X bootte hij, nu uiteindelijk 3 van de 21x niet geboot. Ik vind het wel best.
Ik heb adapter vervangen, ik heb kabel 3x vervangen, ik heb Pi vervangen en ik heb er een gloednieuwe Integral MicroSDHC in gestopt. Het probleem moet weg zijn maar I guess dat ze inderdaad gewoon soms even lijp doen. Het is ook niet alsof er echt iets heel erg mis is, alleen 1 op de zo veel keer boot hij niet omdat hij geen SD kan lezen. Als hij werkt werkt hij goed, hij verliest geen data en hij is nog geen 1 x gecrashed.
Ik neem aan dat als de voeding goed is en de sd kaart goed is en ik 2 pi's uit de zelfde winkel heb er gewoon een batch ietsje mierenneukeriger is dan gebruikelijk. Of deze SD kaart die in de supported lijst staat is stiekem toch niet de beste optie. (Integral van sossolutions)

Btw ook in een ander huis geprobeerd om electromagnetische storing e.d. uit te sluiten xD
mymind* schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:31:
[...]

Zijn die corrupte kaarten niet meer te gebruiken dan? Ik heb ook meerdere malen een corrupte kaart gehad maar die kon ik tot nu toe altijd herstellen (diskpart) zodat ze weer bruikbaar waren.
Ehm ik dacht dat ze dan helemaal dood zijn. Maar achteraf zijn ze nog wel prima ja.

Thanks voor alle reacties :) Hij werkt nu dus 80-87% van de keren en dat is zo goed als dat het gaat worden.
Ik had alleen gedacht dat ze wat betrouwbaarder waren... Ah well

Oh ja de vorige was minder betrouwbaar, gok ik, omdat de microsdhc lezer er scheef op zat. SD kaart ging er niet goed in zonder de sossolutions-eigen-merk-case te modden. Voor de huidige Pi had het niet persé gehoeven. (Nogsteeds erg 'snug')

[ Voor 15% gewijzigd door OttoNL op 02-05-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan een image maken van je sdkaart als hij helemaal geconfigureerd is zoals jij dat wilt (instellingen/addons). Dan is het in 30 seconden terug te zetten (image maken duurde wel een stukje langer bij mij, maar het terugzetten gaat heel snel). En als je toch meerdere kaarten hebt kun je het op meerdere kaartjes zetten, als hij dan corrupt is pak je gewoon een tweede kaartje ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttoNL
Dat heb ik nu ook maar gedaan. Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:36
Wat kabels voor de pi betreft heb ik al een tijdje naar tevredenheid zo'n ps4 charging cable in gebruik. Ik had wat langere lengte nodig, 3 meter. Deze van het merk bigben is vaker te krijgen voor €6,99.

Een andere optie zijn die Anker microusb kabels die verkocht worden op amazon.de. Die zijn ook niet zo duur; zag laatst €5,99 voor 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

JanPedaal schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:32:
Nu beschikbaar: Windows 10 preview voor Raspberry Pi 2 :)
http://blogs.windows.com/...ngs-windows-10-to-makers/

Iemand al geprobeerd?
Nog niet, ik heb de Pi eigenlijk vooral gekocht voor XBMC en dan is iets als Open Elec beter, maar misschien is het wel leuk er eentje bij te kopen als Windows 10 beschikbaar is.

Zijn jullie van plan er Windows 10 op te laten draaien zodra het kan en wat verwacht je er dan mee te kunnen doen? Zou je het achterop een monitor kunnen plakken voor simpele taken als internet/mail?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Kan je de Raspberry PI2 ook inzetten als een thinclient?
Of wil ik dan teveel voor het beestje ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:34
Voor degenen die hun Pi in willen zetten als IP camera heb ik 2 linkjes. Dit werkt eigenlijk "out of the box" zonder ingewikkelde commando's.

Image downloaden, op sd kaart zetten, booten en draaien _/-\o_

Ben het nu verder aan het testen.

Linkjes:

http://makezine.com/projects/pi-spy-surveillance-system/

http://www.averagemanvsra...i-into-cctv-security.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

DanielAlm schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:56:
Omdat ik muziek wil afspelen denk er over om een hifiberry aan te schaffen. Ik merk dat de muziek die ik afspeel wat vlak klinkt. Zijn er gebruikers die ervaring hebben met de hifiberry en mij kunnen vertellen wat hun hoorervaring is?
Hier is de HiFiBerry Digi+ net binnen en draait een volle week naar tevredenheid. Ik had een Pi 512MB voor oa Squeezelite. Geluid ging via de audiojack en was acceptabel maar zeker niet super goed. Nu ik een Pi2 had aangeschaft liet ik deze ook via de audiojack het geluid naar mijn receiver gaan maar vond het niet meer ok klinken.

Met de HiFiBerry op de nieuwe Pi2 hoor ik een behoorlijke verbetering qua geluid! Voor de 35 euro is het zeker een aanrader.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:48
Hmm probeer al de hele middag een Pi 1 te configureren.
Heb de wheezy image op sd card gezet.
Start op dan configureer ik de pi tot zover alles ok.
Dan voer ik nog een apt-get update en apt-get upgrade uit en dan gaat het mis

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Get:69 http://archive.raspberrypi.org/debian/ wheezy/main sonic-pi armhf 1:2.5.0-3 [28.9 MB]
Fetched 149 MB in 2min 2s (1,216 kB/s)
Extracting templates from packages: 100%
Preconfiguring packages ...
dpkg: unrecoverable fatal error, aborting:
 reading files list for package 'libgtk-3-common': Input/output error
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (2)
pi@raspberrypi ~ $ sudo reboot
/sbin/reboot: 3: /sbin/reboot: Syntax error: Unterminated quoted string
pi@raspberrypi ~ $

Doe ik dan weer opnieuw een apt-get update krijg ik dit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
pi@raspberrypi ~ $ apt-get update
Ign http://raspberrypi.collabora.com wheezy Release.gpg
Ign http://archive.raspberrypi.org wheezy Release.gpg
Hit http://archive.raspberrypi.org wheezy Release
Hit http://raspberrypi.collabora.com wheezy Release
17% [Connecting to mirrordirector.raspbian.org (5.153.225.207)]Failed to exec method /usr/lib/apt/methods/copy
Hit http://archive.raspberrypi.org wheezy/main armhf Packages
W: Not using locking for read only lock file /var/lib/apt/lists/lock
E: Method copy has died unexpectedly!
E: Sub-process copy returned an error code (100)
E: Method /usr/lib/apt/methods/copy did not start correctly
W: Not using locking for read only lock file /var/lib/dpkg/lock

Stroom eraf en erop start hij nooit meer op.
Heb ik mijn eerste corrupte sd-kaart te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik ben mijn Raspberry Pi 2 B vanaf vandaag wat aan het uitproberen, maar kom steeds problemen met het lezen en schrijven van de SD kaart tegen en na enkele uren gebruik krijg ik dan ook de undervoltage melding te zien.

In eerste instantie dacht ik het probleem snel te hebben opgelost: de adapter van 1 van mijn andere Pi's (een B en B+) was slechts 1,2A. Snel vervangen door een Goobay 44015 dubbele USB adapter die max 2,1A afgeeft zou moeten afgeven. De lees- en schrijffouten werden een stuk minder, maar op den duur dus undervoltage meldingen.

Vervolgens heb ik de 3e USB adapter die ik bij mijn Raspberry Pi's had ontvangen gevonden, maar die bleek ook slechts 1,2A te zijn.

Blijkbaar had ik de 2A adapter die ik bij de Raspberry Pi 2 B had ontvangen in gebruik gezet bij mijn Raspberry Pi 2B met PiTFT, camera-module, mini Wifi-stick, mini USB opslagstick van 32GB en mini USB-ontvanger voor een toetsenbord/muis combinatie.

Nu vraag ik jullie advies: zou het aanschaffen van een extra 2A USB adapter voldoende zijn voor de Raspberry Pi 2 B? Ik dacht dan aan deze van SOS Solutions: https://www.sossolutions....kabels/2a-via-stopcontact
Of kan ik beter wat meer marge hebben en bijvoorbeeld een 2,5A USB-adapter nemen? Zo ja, welke is dan betrouwbaar en levert echt 2,5A op een stabiele 5V? En waar vind ik die?

Ik heb wel een beetje zitten rondneuzen naar 2,5A USB adapters, maar ondanks het lezen van de reviews heb ik geen idee welke ik echt kan vertrouwen en welke niet.

Liever geef ik de 2A USB-adapter die nu aan mijn Raspberry Pi 1 B+ zit niet op. Ik verwacht dat die combinatie zoals ik hier boven heb genoemd namelijk ook boven de 1,2A zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttoNL
Marzman schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:58:
[...]

Nog niet, ik heb de Pi eigenlijk vooral gekocht voor XBMC en dan is iets als Open Elec beter, maar misschien is het wel leuk er eentje bij te kopen als Windows 10 beschikbaar is.

Zijn jullie van plan er Windows 10 op te laten draaien zodra het kan en wat verwacht je er dan mee te kunnen doen? Zou je het achterop een monitor kunnen plakken voor simpele taken als internet/mail?
Nope W10 IoT heeft geen desktopomgeving. Volgensmij kan je niet eens een kernel oid zien.
Je installeert W10 op je desktop, je installeert W10 op je Pi en je programmeert je Pi vanaf je Windows PC en de Pi voert de codes uit. That's about it.

Veel mensen namen aan dat het om een Windows RT ging oid en toen het uit kwam was de hype ook opeens niet zo groot. Behalve onder de Makers natuurlijk, want het is wel interessant voor de mensen die echt niet met Linux willen of kunnen werken.
Joen schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 01:19:
Ik ben mijn Raspberry Pi 2 B vanaf vandaag wat aan het uitproberen, maar kom steeds problemen met het lezen en schrijven van de SD kaart tegen en na enkele uren gebruik krijg ik dan ook de undervoltage melding te zien.

In eerste instantie dacht ik het probleem snel te hebben opgelost: de adapter van 1 van mijn andere Pi's (een B en B+) was slechts 1,2A. Snel vervangen door een Goobay 44015 dubbele USB adapter die max 2,1A afgeeft zou moeten afgeven. De lees- en schrijffouten werden een stuk minder, maar op den duur dus undervoltage meldingen.

Vervolgens heb ik de 3e USB adapter die ik bij mijn Raspberry Pi's had ontvangen gevonden, maar die bleek ook slechts 1,2A te zijn.

Blijkbaar had ik de 2A adapter die ik bij de Raspberry Pi 2 B had ontvangen in gebruik gezet bij mijn Raspberry Pi 2B met PiTFT, camera-module, mini Wifi-stick, mini USB opslagstick van 32GB en mini USB-ontvanger voor een toetsenbord/muis combinatie.

Nu vraag ik jullie advies: zou het aanschaffen van een extra 2A USB adapter voldoende zijn voor de Raspberry Pi 2 B? Ik dacht dan aan deze van SOS Solutions: https://www.sossolutions....kabels/2a-via-stopcontact
Of kan ik beter wat meer marge hebben en bijvoorbeeld een 2,5A USB-adapter nemen? Zo ja, welke is dan betrouwbaar en levert echt 2,5A op een stabiele 5V? En waar vind ik die?

Ik heb wel een beetje zitten rondneuzen naar 2,5A USB adapters, maar ondanks het lezen van de reviews heb ik geen idee welke ik echt kan vertrouwen en welke niet.

Liever geef ik de 2A USB-adapter die nu aan mijn Raspberry Pi 1 B+ zit niet op. Ik verwacht dat die combinatie zoals ik hier boven heb genoemd namelijk ook boven de 1,2A zit.
Ik weet dat hier een aantal mensen tevreden zijn met de Velleman Ipad laders. Ze leveren 3.1 A (of 2.1 + 1.0 als je beide poorten gebruikt).
Zelf heb ik wel wat power problemen mogelijk, dus ik kan niet zeggen dat mijn eigen ervaringen helemaal optimaal waren, maar de anderen die hem gebruiken hebben naar mijn weten er helemaal geen problemen mee.
Let wel op als je een losse adapter en kabel haalt dat je een goeie kabel haalt. Te dun en te lang zorgt voor veel low-voltage meldingen. Sommige mensen gebruiken 3 meter (dat is ook de max ongeveer dacht ik voor voedende USB kabels) maar ik houd het liever rond een meter wegens eigen low-voltage problemen.

[ Voor 55% gewijzigd door OttoNL op 05-05-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
OttoNL schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:56:
[...]

Ik weet dat hier een aantal mensen tevreden zijn met de Velleman Ipad laders. Ze leveren 3.1 A (of 2.1 + 1.0 als je beide poorten gebruikt).
Zelf heb ik wel wat power problemen mogelijk, dus ik kan niet zeggen dat mijn eigen ervaringen helemaal optimaal waren, maar de anderen die hem gebruiken hebben naar mijn weten er helemaal geen problemen mee.
Let wel op als je een losse adapter en kabel haalt dat je een goeie kabel haalt. Te dun en te lang zorgt voor veel low-voltage meldingen. Sommige mensen gebruiken 3 meter (dat is ook de max ongeveer dacht ik voor voedende USB kabels) maar ik houd het liever rond een meter wegens eigen low-voltage problemen.
Bedankt voor je tip!

Door je tip kwam ik wel deze post tegen: OttoNL in "Raspberry Pi"
En dat verwijst naar https://www.raspberrypi.o...ewtopic.php?f=28&t=108789 waar precies de problemen in staan beschreven waat ik tegenaan loop. :P Daar lag het echter niet per definitie aan de voeding.

Ik blijf nog even uitproberen, want ik heb nog wel flink dikke USB kabels liggen waar ik mijn telefoon altijd goed en snel mee opgeladen krijg. Anders wordt het denk ik toch die 2A lader aangezien daar de kabel aangegoten zit en dus 1 mogelijk los punt minder is. Ook test ik nog even op een 2A powerpack.

Edit 06-05-2015:
Heb nu past door dat ik op iemand reageer van wie de post van destijds ook was. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 06-05-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttoNL
Goed idee. We moeten misschien eens met 100 man officiele adapters gaan inkopen uit de UK. Is alvast 1 zorg minder.

Vraaje, hoe vaak boot jouw pi ongeveer? Ook zon 20 tot 50 procent vd keren?
Ik heb trouwens geen problemen met schrijven. Alleen lezen en specifiek alleen tijdens 1 op de zo veel boots.

En nog 1 ding, bij sossolutions zeggen ze dat hun adapters goed werken. Kan je proberen. Denk dat veel mensen die bestellen en kon nix negatiefs over vinden.

[ Voor 67% gewijzigd door OttoNL op 05-05-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
OttoNL schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:44:
Goed idee. We moeten misschien eens met 100 man officiele adapters gaan inkopen uit de UK. Is alvast 1 zorg minder.
Dat lijkt me niet zo handig. Aan die BS1363 stekkers heb je niet zo veel:

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.ebaystatic.com/d/l96/m/mINHNLL7FOYk-plstY2yp4Q.jpg

Die krijg je niet in een Nederlands stopcontact. Andersom (met een beetje geweld en een theelepeltje O-) ) trouwens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Hubbit zegt originele rasberry pi voedingen te verkopen.
http://www.hubbit.nl/raspberry-pi-2-model-b.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
BPi / RPi 2B: Mijn LG laad/communicatie kabel is 1.22 mtr. en werkt goed bij de Velleman 2.1 + 1.0 Amp.
RPi B / RPi B+: König 2.1 Amp adapter met kabel 1.45 mtr. werkt ook goed.
Ik maak gebruik van König hub, Sweex hub en OEM 7 ports hub (3 Amp).
Maar ik ga straks wel over naar een Mean Well voeding... en dan via de pio pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
OttoNL schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:44:

Vraaje, hoe vaak boot jouw pi ongeveer? Ook zon 20 tot 50 procent vd keren?
Ik heb trouwens geen problemen met schrijven. Alleen lezen en specifiek alleen tijdens 1 op de zo veel boots.

En nog 1 ding, bij sossolutions zeggen ze dat hun adapters goed werken. Kan je proberen. Denk dat veel mensen die bestellen en kon nix negatiefs over vinden.
Ik bedoelde meer in het algemeen de toegang tot de SD-kaart. Als je het wat specifieker benoemt dan gaat het denk ik inderdaad meer om het lezen van de SD-kaart tijdens het opstarten.

De verhouding tussen wel en niet goed opstarten heb ik niet exact bijgehouden, maar ben ik nu wel even aan het doen met een andere stroombron: een powerpack waar een Raspberry Pi 1 B+ ook prima op draait zonder problemen. En wat blijkt? Tot dusver doet de Raspberry Pi 2 B het prima. :) Ook na meerdere herstarts, intensief schrijven naar de SD kaart en straks wil ik de CPU nog even belasten door een filmpje te renderen.

Wat ik wel merk is dat ik draadloos maar 50 kB/sec en bekabeld maar 240 kB/sec haal als ik bestanden er naar toe over wil sturen terwijl mijn Raspberry Pi 1 B+ daar veel sneller over doet (alleen die snelheden heb ik dan weer niet bijgehouden).

Ik blijf nog ff doorklooien, maar in mijn geval is de voeding het probleem geweest vermoed ik.

Edit 06-05-2015 17:14:
Net ff WinSCP gedownload en geïnstalleerd.
Nu 3130 KB/sec. Dat is behoorlijk wat rapper.

Hoewel iets minder rechtstreeks vanuit de Windows Verkenner nu is het qua snelheid wel goed. Dan maar even wennen aan een andere methode van werken met bestanden kopiëren. B)

Edit 06-05-2015 17:51:
Te vroeg gejuicht... Na 1700 bestanden via WinSCP naar de Raspberry Pi 2 B te hebben gekopieerd en daarna een render te hebben gedaan waarbij de Power led en rainbow square niets bijzonders hebben gedaan wordt ik nu opnieuw met leesfouten geconfronteerd... :/
En inderdaad blijft ie dan even hangen op die melding "Waiting for /dev to get fully populated..." (of zo iets).
Moedeloos wordt je er van.

Excel logboek op aanvraag verkrijgbaar trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door Joen op 06-05-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttoNL
Hm... vervelend. Ja de Pi kan erg moeilijk doen.
Ik neem aan dat die /dev problemen kwamen toen je ná het kopiëren opnieuw bootte?

Ik heb een grotere kans op falen als ik sudo reboot doe of als ik binnen een minuut na halt -p hem weer opnieuw aan zet.
Ik vermoed dat net als in de oude Pi's warmte een factor is...

Eneh.. @ gekkeprutser

http://tinkerandhack.com/...-adapter-5v-2a-cul-listed

2e foto zie je ook een stekker die hier in het stopcontact past.

[ Voor 26% gewijzigd door OttoNL op 06-05-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ja klopt na het kopiëren van foto's en renderen van een video (timelapse).
De grootste kans er op is inderdaad bij een sudo reboot of als ik van het stroom af haal en te snel er weer op zet.
Mijn behuizing is wel vrij krap ja. Heb jij hem al in een grotere behuizing oid geprobeerd?
Ik overweeg voor mij zelf een andere voeding en behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
ComTech schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:16:
Hmm probeer al de hele middag een Pi 1 te configureren.
Heb de wheezy image op sd card gezet.
Start op dan configureer ik de pi tot zover alles ok.
Dan voer ik nog een apt-get update en apt-get upgrade uit en dan gaat het mis
..
Stroom eraf en erop start hij nooit meer op.
Heb ik mijn eerste corrupte sd-kaart te pakken?
Is de boot-partitie wel geresized? expand_rootfs in raspi-config. Dit klinkt akelig bekend namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 19:57
Ik heb een 5" hdmi lcd aan de raspberry pi hangen met een resolutie van 800x480. Het werkt allemaal prima, maar wanneer ik de pi aan mijn TV wil hangen dan moet ik eerst de hdmi waarden in config.txt wijzigen. (Ik gebruik nu voor het gemak gewoon een 2e SD kaartje)

Is er een mogelijkheid om dynamisch de config.txt te wijzigen? Ik zit eraan te denken om een switch aan de GPIO pinnen te hangen en afhankelijk van de stand van de switch de juiste config.txt te laden. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27041159/IMG-20150507-WA0001.jpg
Moest hem toch even delen.
Wat zie je:
Een audiovox autoradio.
Wat zie je niet:
Rpi2 en een DVB-T antenne.
Action 12v naar usb adapter

De raspberry draait OSMC, met tvheadend icm met DVB-T stick, en de mini remote gemaped met keymapper. :)

Iets waar ik echt heel blij mee ben: De trrs jack pinout op de raspberry en de audiovox was hetzelfde *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Biersteker op 07-05-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat cool! _/-\o_
Ik wil ook graag met m'n 'Pi in de auto gaan knutselen... maar ik heb een lease-auto :/ Daar mag ik dus niet aanzitten.

PS: Je moet alleen nog even de beeldverhouding fixen :o Het scherm is al 16:9, daar hoeven geen zwarte balken meer bij ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 00:03:
[...]
Wat cool! _/-\o_
Ik wil ook graag met m'n 'Pi in de auto gaan knutselen... maar ik heb een lease-auto :/ Daar mag ik dus niet aanzitten.
Dat is vervelend inderdaad, had ik vroeger ook. Maar daar is misschien ook wel een mouw aan te passen, zonder permanente bevestigingen.

Bijvoorbeeld kan je met zuignappen ook een hoop doen, of een houder maken die precies past in bijv. een pennenbakje in het dashboard of zoiets.. 3D printing is daarvoor een uitgelezen manier (hoef je niet zelf een printer voor te hebben, je hebt bijvoorbeeld ook diensten als Shapeways en I.Materialise).

Ik heb bijvoorbeeld deze laten printen voor in mijn dashboard, voor het pennenbakje onder de auto (overigens geen lease auto meer maar ik vond het gewoon wel handig als het er zonder gedoe weer uit kon). Alleen de voedingskabel en 3G modem kabel ging door een gat achter in het pennenbakje, dat kan je bij een leaseauto natuurlijk weer niet doen maar die zou je ook naar voren kunnen laten lopen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fAFwW8cyR6OZf36U8rSianeU/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TrbAhJ6yG0n6AZSQia3q0G3O/medium.jpg

Er is op zich best wel veel mogelijk, je kan alleen de kabels vaak wat minder mooi wegwerken (voeding pak je van de sigaretten aansteker adapter uiteraard).

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 08-05-2015 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Vaak ook zijn de plastic panelen in je dashboard veel makkelijker los te maken dan je denkt, meestal is het gewoon een kwestie van enigszins met beleid naar voren eruit trekken. Een maat van me had bijv de "mazzel" dat het paneel rondom de radio wat gammel zat. Daar heeft ie moeilijk over gedaan met als gevolg dat hij een nieuw paneeltje kreeg. De oude heeft hij netjes uitgedremeld om ruimte te maken voor zijn carkit en weer terug gezet. Als hij de auto moet inleveren zet hij dat nieuwe paneeltje er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Thanks voor de tips! Ik zal eens kijken of wat ik wil ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Biersteker schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:02:
[afbeelding]
Wat zie je:
Een audiovox autoradio.
Wat zie je niet:

De raspberry draait OSMC, met tvheadend icm met DVB-T stick, en de mini remote gemaped met keymapper. :)

Iets waar ik echt heel blij mee ben: De trrs jack pinout op de raspberry en de audiovox was hetzelfde *O*
Jaaah vet hoor.

Is dit een touchscreen tft?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Raspberry Pi heeft zware concurrentie erbij gekregen: C.H.I.P:
https://www.kickstarter.c...e-worlds-first-9-computer

$9 voor een platform dat qua specs alle versies ouder dan de RPi2 compleet sloopt.
Voor $49 heb je dit systeem, een touch scherm, accu, toetsenboord en een behuizing als de oude gameboy.
Geniaal.
Voor dat geld heb je bij de RP2i net een board, behuizing, en microsd-tje

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

XanderDrake schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:14:
Raspberry Pi heeft zware concurrentie erbij gekregen: C.H.I.P:
https://www.kickstarter.c...e-worlds-first-9-computer

$9 voor een platform dat qua specs alle versies ouder dan de RPi2 compleet sloopt.
Voor $49 heb je dit systeem, een touch scherm, accu, toetsenboord en een behuizing als de oude gameboy.
Geniaal.
Voor dat geld heb je bij de RP2i net een board, behuizing, en microsd-tje
We hebben het dan maar ff niet over de shipping costs.. en dan ben je weer ongeveer net zo duur uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
BoAC schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:54:
[...]

We hebben het dan maar ff niet over de shipping costs.. en dan ben je weer ongeveer net zo duur uit :/
Dat is inderdaad erg jammer en voor mij een drempel om deze kickstarter te backen. Ze hebben het geld al lang en breed gehaald, dus ik wacht wel tot ie op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

BoAC schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:54:
[...]

Die shipping costs zijn inderdaad beetje hoog (zeker voor alleen de CHIP module en niet de behuizing), maar voor $74 ben je met de RPi2 nog lang niet klaar als een zelfde opstelling wilt, meer rond de €100. Ik vind ook niet echt complete producten, alleen maar DIY guides.

edit: Hoewel niet compleet hetzelfde, is alleen deze case al $95 zonder shipping én zonder RPi2

[ Voor 12% gewijzigd door XanderDrake op 08-05-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
If it's too good to be true...

Deze post is zeer waarschijnlijk ook van toepassing op de CHIP:
CurlyMo in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Biersteker schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:02:
[afbeelding]
Wat zie je:
Een audiovox autoradio.
Wat zie je niet:

Gaaf, maar tijdens het rijden werkt dat toch niet heel best meer? Tenminste, dat is wat ik mij nog kan herinneren toen ik met m'n laptopje achterin zat op vakantie, met DVB-T stickje ingeplugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Als je vaak in de Randstad in de file staat is het denk ik wel prima om de tijd door te komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

CurlyMo schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:30:
If it's too good to be true...
Het bedrijf heeft al eerder Kickstarters gelaunched. Ze zijn geen frauduleuze bende iig.
Deze post is zeer waarschijnlijk ook van toepassing op de CHIP:
CurlyMo in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"
Dit is mogelijk wel compleet waar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om een voorbeeld te noemen. De Radxa en de Odroid hebben beide een erg brakke interrupt ondersteuning. Voor beide apparaten heb ik wiringX ondersteuning gemaakt, maar totdat de ontwikkelaars van beide apparaten hun kant van het verhaal goed op orde maken, heb je er eigenlijk weinig aan:
http://forum.odroid.com/v...9e0b03d5de659fb50d#p79201

De Rockchip SoC ondersteund niet eens de BOTH interrupt dus dat zal dan sowieso via kernel emulatie moeten. Ter ontkenning van dat probleem heeft Radxa zelf een patch uitgegeven voor mijn pilight. pilight zou ermee moeten gaan werken op de Radxa, maar uiteindelijk maakt die patch meer kapot dan het oplost. Door die actie van Radxa heb ik de gehele module maar uit pilight gehaald zodat ik geen klachten krijg door hun patch. In plaats dat ze die moeite in het schrijven van de kernel oplossing hadden gestoken (waarvan ik de patch die ze daar weer voor nodig hadden ook letterlijk naar ze gemaild heb |:( )

[ Voor 38% gewijzigd door CurlyMo op 08-05-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joen schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:21:
Als je vaak in de Randstad in de file staat is het denk ik wel prima om de tijd door te komen. :P
Die DVB-T stick kan thuis ook nog wel leuk zijn. Heb geen TV-abo omdat ik het nouwelijks gebruikte, alleen de Raspberry Pi met de ondemand diensten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
ThinkPadd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:42:
[...]

Gaaf, maar tijdens het rijden werkt dat toch niet heel best meer? Tenminste, dat is wat ik mij nog kan herinneren toen ik met m'n laptopje achterin zat op vakantie, met DVB-T stickje ingeplugd.
Het is een camper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik zal ook eens wat foto's posten van mijn RPi projectje van de afgelopen tijd:

Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/250/web/IMG_20150503_182155.jpg Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/250/web/IMG_20150503_184849.jpg

Wat zien we? Een RPi 2 met twee DVB-T dongles die dienst doen als ADS-B en FLARM antennes. En dat hangt nu aan het clubhuis van mijn zweefvliegclub data te vergaren voor Flightradar24, Planefinder en Open Glidernet.
De antennes zijn zelfgemaakte co-co antennes. Ik ben absoluut niet ontevreden over de performance.

Hier de testopstelling bij mij thuis, toen nog draaiende op 2 RPi B's.
Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/250/web/IMG_20150127_212501.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Noppesnada schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:19:
Voor degenen die hun Pi in willen zetten als IP camera heb ik 2 linkjes. Dit werkt eigenlijk "out of the box" zonder ingewikkelde commando's.

Image downloaden, op sd kaart zetten, booten en draaien _/-\o_

Ben het nu verder aan het testen.

Linkjes:

http://makezine.com/projects/pi-spy-surveillance-system/

http://www.averagemanvsra...i-into-cctv-security.html
Edit 9/5

Zojuist de camera ook toe kunnen voegen aan mijn surveillance station op mijn synology DS112.

Dit was precies wat ik wilde :)

Nu nog een beetje spelen met de instellingen en testen of ik buitenshuis beeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 11-09 14:10
Room42 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:00:
[...]

Dat is inderdaad erg jammer en voor mij een drempel om deze kickstarter te backen. Ze hebben het geld al lang en breed gehaald, dus ik wacht wel tot ie op de markt is.
Onbegrijpelijk idd. Maar wachten, tja, het duurt een jaar voordat de backers hem krijgen, dus tegen die tijd, is er vast wat anders in de 10-20 euro range te krijgen, hopelijk zonder zulke verzendkosten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Dat ziet er leuk uit. Welke DVB-t sticks zijn dat, die antennes zien er mooi uit. (Waarom trouwens dat verloopjeblokje op je lan poort?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Biersteker schreef op zondag 10 mei 2015 @ 01:11:
[...]

Dat ziet er leuk uit. Welke DVB-t sticks zijn dat, die antennes zien er mooi uit. (Waarom trouwens dat verloopjeblokje op je lan poort?)
Dat is Power over Lan...

@ mcDavid : ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Idd dat is een passieve POE splitter. Scheelt weer een kabel omhoog trekken. Een oude laptopvoeding aan de injectorkant zorgt voor de prik. Zolang je oppast dat je niet per-ongeluk iets aansluit zonder die splitter ertussen werkt het prima (Rpi 2 kan er een minuutje tegen maar wordt wel bloedheet :+)

De dongles zijn gewone rtl2832 dongletjes van het kleine type (zoiets: http://m.ebay.com/itm/271818650375 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Ja, ik zat al te googlen naar PoE en vond dit en deze: pricewatch: TP-Link TL-POE200 Power over Ethernet Adapter Kit

Ik wou de RPi B+ en een R820T2 daarvoor gebruiken, maar heb ook nog wel E4000 dongles.

Edit: dat printje is dat voor de powersupply via de pio's

[ Voor 6% gewijzigd door PE4000 op 11-05-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Let wel dat als je 5V over LAN kabels doet, dat je het dan na een meter of 10 al wel gaat merken in je spanning, als de stroom hoog is (en 2A is al best hoog).

Zelfs als je 2 adertjes gebruikt voor + en - (elk) krijg je toch een aardige spanningsval. Het is 100mbit dus je hebt 4 adertjes over, maar zelfs dan nog.. Daarom is professionele PoE ook 48 volt (en ook omdat 48VDC gemeengoed is in de telecom)

Rekenvoorbeeldje met 1 ader voor + en 1 voor -: Volgens Google is CAT5 aderweerstand 2,567Ohm per 100 Voet, dat is ongeveer 30 meter. Kom je op 0,77 Ohm per 10 meter.

Stel dat je de volle 2A trekt van je adapter (de meeste mensen gebruiken een 2,1A adapter geloof ik)

U (of V)=I*R dus bij 2A is het 2*0,7 = 1,4 Volt spanningsdrop! Bij 1A is het 0,7V. Nog steeds veel.

Als je 2 draadjes gebruikt is het bij 2A 1/(1/0,7 + 1/0,7) dus 0,35 Ohm. Spanningsdrop 0,7V. Nog steeds te veel, tenzij je wat hoger in gaat sturen, maar als de Pi dan een keer weinig stroom opneemt (bij het booten bijv.) dan schiet je spanning wel omhoog naar 5,7V, ook niet geweldig dus.

Het is veel beter om een hogere spanning PoE in te sturen en dan aan de ontvangende kant met een DC-DC converter te reguleren. Misschien dat die blokjes dat ook doen, maar omdat er geen spanningsregelaar op zit lijkt het me van niet.

Bij 1A zit je met 2 draadjes aan 0,35V dus dat is nog wel te doen, maar zodra de het stroomverbruik oploopt zakt je spanning dus in. Dit is trouwens ook de reden dat je het 'regenboogblokje' ziet bij goedkope Chinese USB kabels; koper is duur dus die kabels zijn meer plastic dan koper. Heeft je Pi het druk, pakt hij meer stroom, zakt de spanning in.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 11-05-2015 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
@ GekkePrutser : Bedankt voor het meedenken en de goede uitleg.
Voor mij leek dat een nette en mooie oplossing omdat:
Vanuit de keuken heb ik amper wifi ontvangst meer is, dus een lan kabel moet ik dan zo wie zo gebruiken.
En dan gelijk de RPi voeden...
Maar ja, in de keuken heb ik wel 230~ Volt voedingspunten, dus dan toch maar vanuit de wcd en de Pi blijft wel gewoon binnenshuis (ook via PoE). Dit geldt ook voor de opstelling balkon 2 en daar kan ik wifi wel weer gebruiken en de voeding kan weer via de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Noppesnada schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:44:
[...]

Edit 9/5

Zojuist de camera ook toe kunnen voegen aan mijn surveillance station op mijn synology DS112.

Dit was precies wat ik wilde :)

Nu nog een beetje spelen met de instellingen en testen of ik buitenshuis beeld heb.
Ging het toevoegen aan Surveillance Station makkelijk? Heb nog een Pi B over hier, en zo'n IP-camera lijkt me wel wat.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

HDMIPi is vrijdag aangekomen! Had helaas van het weekend geen tijd. Maar deze week hoop ik er tijd voor te kunnen maken \o/

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
PE4000 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 00:16:
Ja, ik zat al te googlen naar PoE en vond dit en deze: pricewatch: TP-Link TL-POE200 Power over Ethernet Adapter Kit

Ik wou de RPi B+ en een R820T2 daarvoor gebruiken, maar heb ook nog wel E4000 dongles.

Edit: dat printje is dat voor de powersupply via de pio's
Ja zo'n echte PoE kit is natuurlijk veiliger, maar ja, die passieve kabeltjes heb je voor een dollar of zo op eBay.
Heb idd een dc-dc convertertje (ook 1 dollar op eBay) gebruikt en een laptopvoeding (19v, uit een oude rommelbak) om de stroom door de ethernetkabel een beetje binnen de perken te houden. Had eigenlijk nog willen meten hoeveel spanning ik nog over heb aan het einde van de ethernet kabel maar dat ben ik vergeten. Niet dat het problematisch zal zijn want die dc-dc converter doet het ook wel met 7 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
JanPedaal schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:54:
[...]

Ging het toevoegen aan Surveillance Station makkelijk? Heb nog een Pi B over hier, en zo'n IP-camera lijkt me wel wat.
Heb er in het begin wel mee lopen knutselen (had al een paar pogingen gewaagd), maar sinds ik Motionpi ontdekt had weer opnieuw geprobeerd.

Ik heb wel handmatig een config file toegevoegd aan mijn Synology, maar deze kwam NIET in de drop down box tevoorschijn.

Ik had echter het ipadres en de poort en het pad goed ingevuld en het werkte !

Ik heb hem een tijdje aangesloten gehad via Wifi, maar daar valt de verbinding continue weg. Vervolgens aangesloten op UTP en sindsdien nagenoeg geen uitval meer. Waarschijnlijk een brakke usb wifi adapter.

Ik kan je mijn config in een PM wel mailen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[rant]
Raspberry gehaald om voor iemand een VPN server bij mij neer te zetten. Ik heb geen ervaring met linux configureren enzo, maar wel met basis command line werk, dus dat is al wat meer dan genoeg met een Raspberry zou je denken. Maar zit momenteel op 5 pogingen met verschillende tutorials en automatische scripts volgen en met nog steeds 0.0 resultaat. Enkel laat hij als ik ermee probeer te verbinden verschillende fouten zien, maar doen doet hij het niet.
[/rant]

Andere dag maar een poging 6 starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En een nutteloze rant ook, want het ligt dus zeker aan jou (of je hebt een DOA), maar je geeft ons niks om te discussiëren of je te helpen. Dus... jammer voor je. Doei. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Joen schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:09:
Ja klopt na het kopiëren van foto's en renderen van een video (timelapse).
De grootste kans er op is inderdaad bij een sudo reboot of als ik van het stroom af haal en te snel er weer op zet.
Mijn behuizing is wel vrij krap ja. Heb jij hem al in een grotere behuizing oid geprobeerd?
Ik overweeg voor mij zelf een andere voeding en behuizing.
Vervolg op de read errors van de Raspberry Pi 2 bij vooral sudo reboots en snel stroom er af en op doen:

Ik heb inmiddels zo'n Velleman 3,1A adapter (deze: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=478304) gekocht en ik had nog een 2 meter 24 AWG USB kabel liggen (deze: http://www.allekabels.nl/...1/usb-20-micro-kabel.html).
Ook een ruimere behuizing er om heen van Cyntech (deze: https://www.sossolutions....odel-2b/cyntech-b2b-zwart) gedaan. Wel lekker veel ruimte boven. Dit in tegenstelling tot een veel te krappe die ik er eerder bij had.

Fff flink getest natuurlijk: beetje grotere packages installeren, beetje klooien met window managers, etc.
Na een tijdje sudo reboot gedaan: BAM! weer traag bij "Waiting for /dev to be fully populated" en leesproblemen. Ook na diverse malen stroom onderbreken en er weer op zetten. Geen knipperend rood lampje of rainbow squares.

Van te voren ook nog even met en zonder andere apparaten en een USB doctor metertje de adaptervoltage gecontroleerd. Lijkt toch wat onstabiel te zijn en regelmatig van de 5,07V naar de 4,98V te zakken. Met het opladen van de Nexus 7 (2012 model) kan ik er wel 0,760A op trekken.

Ik blijf nog proberen en heb nog nieuwe ideeën:
- originele adapter gebruiken die bij mijn Raspberry Pi geleverd werd (een Frogswell 2A dacht ik, doe ik zo even uit mijn hoofd), zit nu aan mijn Raspberry Pi 1 B+
- Op zoek in huis naar nog kortere, maar toch goede USB kabels.
- De Raspberry Pi 2 B is in het nieuws vanwege de gevoeligheid voor flitsers van cameratoestellen met LED-flits. Zouden de LED-lampjes die boven mijn bureau hangen van invloed kunnen zijn? Dan zou ik die eens uit kunnen laten. Ik had al express gekozen voor zo dicht mogelijke behuizingen. Dat verklaart niet waarom het buiten het herstarten allemaal geen problemen oplevert.

Omruilen is ook wat lastig allemaal, omdat de Raspberry Pi in een fabriekslogo-loze doos via een eendagsaanbiedingensite is gekomen. Geen voorraad, tussenpersoon, enz. Ik twijfel door dit alles nog even over de Raspberry Pi 2 B's. Ik houd het denk ik liever nog even bij de Raspberry Pi 1 B+ -en. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik betwijfel of zo'n USB Doctor daadwerkelijk zo nauwkeurig kan meten maar als je spanning idd maar 0,02V onder de nominale 5V zit kun je alle voedingsproblemen wel uitsluiten.

Ik lees nog niet of je ook andere SD-kaartjes getest hebt, maar zo ja dan zou ik toch maar eens de garantievoorwaarden erbij zoeken want dan is er echt iets mis met je Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Sissors schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:02:
[rant]
Raspberry gehaald om voor iemand een VPN server bij mij neer te zetten. Ik heb geen ervaring met linux configureren enzo, maar wel met basis command line werk, dus dat is al wat meer dan genoeg met een Raspberry zou je denken. Maar zit momenteel op 5 pogingen met verschillende tutorials en automatische scripts volgen en met nog steeds 0.0 resultaat. Enkel laat hij als ik ermee probeer te verbinden verschillende fouten zien, maar doen doet hij het niet.
[/rant]

Andere dag maar een poging 6 starten...
*Denkt aan familieleden.. *

"kan je even helpen, de pc doet het niet"
Ik : wat doet het dan niet?
" uh ja, de pc, rot ding is het ook "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:15:
[...]

En een nutteloze rant ook, want het ligt dus zeker aan jou (of je hebt een DOA), maar je geeft ons niks om te discussiëren of je te helpen. Dus... jammer voor je. Doei. ;)
Dat is dan ook waarom ik de [rant] eromheen zette, dat was vooral om mijn frustraties te uiten. Overigens is er weinig verder over te zeggen.

Het is iig wel duidelijk waarom het script dat ik als laatst heb geprobeerd het niet doet, die haalt blijkbaar mijn publieke IP en het lokale door elkaar:
Mon May 11 20:33:13 2015 TCP/UDP: Socket bind failed on local address [AF_INET]80.57.xxx.xxx:1194: Cannot assign requested address

(deze: https://github.com/stephe...all/blob/master/bootstrap).

Maar zoals ik ook al schreef, binnenkort tijd voor poging 6 met een random andere tutorial, en dan hopen dat hij ondertussen niet al zover verkloot is qua instellingen dat hij het nog een keer gaat doen.

Edit: Zie dus dat dat van eergisteren was. Oftewel laatste poging kan ik er geen verbinding mee maken en geen van de log files heeft (nieuwe) inhoud. Dan is er ook weinig om te melden. (En uiteraard verwijder ik de hele handel weer naar een mislukte poging, log files blijven enkel achter dus).

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 13-05-2015 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 14:05

Goner

What can I do you for ?

mcDavid schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:10:
[...]
Je houdt alleen dat regenboog icoontje als je er een scherm aan hangt idd.
N00b hier ; is die regenboog een indicatie dat er wat mis kan zijn met de voeding (amperage) ?? Al googelend krijg ik nl. wel die indruk. Maar heb Pi 2 incl. 'speciale' voeding gekocht.
Gisteren Openelec via NOOBS geïnstalleerd en bij (re-)booten krijg ik kort een vierkant met regenboogkleuren te zien. Werkt verder zonder enig probleem.
(Moet wel weer opnieuw beginnen, want als je alleen Openelec installeert, boot-ie daar elke keer mee op zonder mogelijkheid meer zaken te installeren via NOOBS. Beetje zonde van 8GB :o )

EDIT: nog even doorgezocht, maar volgens dit topic is het kort tonen v/h vierkant een feature ...
http://elinux.org/R-Pi_Tr...ng#Coloured_splash_screen

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 13-05-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:22:
[...]

N00b hier ; is die regenboog een indicatie dat er wat mis kan zijn met de voeding (amperage) ?? Al googelend krijg ik nl. wel die indruk. Maar heb Pi 2 incl. 'speciale' voeding gekocht.
Gisteren Openelec via NOOBS geïnstalleerd en bij (re-)booten krijg ik kort een vierkant met regenboogkleuren te zien. Werkt verder zonder enig probleem.
(Moet wel weer opnieuw beginnen, want als je alleen Openelec installeert, boot-ie daar elke keer mee op zonder mogelijkheid meer zaken te installeren via NOOBS. Beetje zonde van 8GB :o )
Heeft inderdaad met je voeding te maken, alleen niet met het amperage maar het voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Goner schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:22:
[...]

EDIT: nog even doorgezocht, maar volgens dit topic is het kort tonen v/h vierkant een feature ...
http://elinux.org/R-Pi_Tr...ng#Coloured_splash_screen
Dit zijn twee verschillende regenboogschermen. De "beeldvullende" waar je naar linkt wordt standaard weergegeven bij power on (tenzij je dat in de configuratie uitzet). Een klein regenboogblokje rechtsboven in beeld is het signaal dat je voltage te laag is; dit is niet bij het booten maar tijdens gebruik (met name bij laden van het OS omdat er dan veel stroom gevraagd wordt, maar kan ook daarna nog voorkomen).

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
mcDavid schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 02:12:
Ik betwijfel of zo'n USB Doctor daadwerkelijk zo nauwkeurig kan meten maar als je spanning idd maar 0,02V onder de nominale 5V zit kun je alle voedingsproblemen wel uitsluiten.

Ik lees nog niet of je ook andere SD-kaartjes getest hebt, maar zo ja dan zou ik toch maar eens de garantievoorwaarden erbij zoeken want dan is er echt iets mis met je Pi.
Die optie was ik nog vergeten te noteren ja. Ik wilde nog een andere kleinere SD-kaart icm een USB-stick voor de volledige image van Raspbian gaan testen.

Ik kom er net achter dat mijn LED-lampjes boven het bureau er ook niet mee te maken hebben. Bij een volledige koude start (dus direct bij de 1e keer aanzetten vandaag) en een sudo reboot wordt /dev weer langzaam geladen en treden daarna weer diverse leesfouten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 06:49:
[...]

*Denkt aan familieleden.. *

"kan je even helpen, de pc doet het niet"
Ik : wat doet het dan niet?
" uh ja, de pc, rot ding is het ook "
Maar eens plan B geprobeerd, ipv OpenVPN een PPTP VPN server opzetten. Beveiliging schijnt bagger te zijn, maar voor zijn doel (uitzending gemist in het buitenland), is dat nou niet bepaald relevant.

En wat een verademing was dat, gewoon paar commando's invoeren, een enkele simpele wijziging in een bestandje, en het werkt gewoon direct :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Kreeg vandaag een mail binnen van iBood met een "aanbieding" van de RPi2b.
Echter is deze aanbieding €12 duurder dan SOS ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MdO82 op 14-05-2015 09:22 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

En voor die €12,- koop je het gemak van voorgeïnstalleerde software die het (bij mij) alleen op de standaard-skin doet. Zodra ik overschakelde op Aeon Nox (die heerlijk draait op de 2, yeah!) was ik die in elk geval weer kwijt...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Van de week de RPI2 binnen gekregen :)

Gisteren uren bezig geweest om dat ding aan de praat te krijgen....

Eerste keer booten ging prima met NOOBS op een 16gb transcend micro sd. Na de eerste configuratie een reboot gedaan. Kreeg een hele lading mmcblk errors...

Op google was het antwoord meestal dat het SD kaartje corrupted zou moeten zijn. Toch maar verschillende distributies geprobeerd en verschillende keren een format, maar nog steeds mmcblk errors.

Verder googlen op mmcblk error zag ik een post waarin stond dat het kaartje niet goed in de pi zou moeten zitten en een keer goed drukken op de sd card slot zou moeten werken.

Case er af gehaald en even wat druk gezet op de sd card slot, booten en het werkt :D

Configureren > RPI2 uit > case er weer op en toen: mmcblk errors...

Blijkt het de case te zijn die net iets op het SD kaartje drukt ( waar hij uitsteekt) waardoor hij het kaartje niet goed kon lezen. Heb nu met een schaar een stuk case er afgehaald en werkt nu weer prima :P

Kost een paar uur... maar dan heb je ook wat :D

Het betreft een transparante behuizing van sossolutions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paste bij mij ook niet bij een SOS case. Ook een stuk af moeten knippen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Weet iemand hier of er ook een mogelijkheid is om binnen de console de CPU usage van de Pi inzichtelijk te krijgen?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Da_maniaC schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:30:
Weet iemand hier of er ook een mogelijkheid is om binnen de console de CPU usage van de Pi inzichtelijk te krijgen?
Met top of htop krijg je een overzicht met cpu usage, memory usage en processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik had nog een oude USB webcam gevonden en ben bezig om middels deze instructies de motion package te installeren etc.
Ik heb nu eigenlijk alle stappen gevolgd en alles is goed gedaan (denk ik).
Zodra ik nu echter boot terwijl mijn USB camera aan de Pi hangt dan werkt na het opstarten zelfs het opzetten van de SSH connectie niet meer.
Het lijkt wel haast alsof de Pi het te zwaar heeft en daardoor deze processen niet meer bereikbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RAPrCI3S2DrlMuN2VL7JtGn5/medium.jpg

Zojuist een tweede poging gedaan en zelfs zonder de USB cam aangesloten lijkt de Pi nu niet goed op te starten. Boot ziet er eigenlijk wel normaal uit.
(De domoticz foutmelding komt volgens mij standaard voor, ook als deze al wel reeds goed gestart is).

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Domoticz gebruikt reeds poort 8080 dus heb ik voor de webcam server poort 8081 en 8082 (control port) toegewezen.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder logs is er weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

En waar kan ik deze logs vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via google startpage ;)

[ Voor 39% gewijzigd door CurlyMo op 16-05-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat zijn jullie ervaringen met overclocken ?
Ik heb net een Pi 2 die via ethernet/switch aan m'n NAS (DS212j) hangt. Kreeg de indruk dat Openelec niet zo soepel streamt als bijv. m'n ACRyan mediaplayer.
Dus mbv van deze handleiding ietsje opgevoerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
De Pi hoeft niet overgklokt te worden voor soepel streamen. De Pi2 al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ga hier vast een waarschuwing voor krijgen O-)
[Python] Framework en Database op Raspberry Pi

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Goner schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:09:
Wat zijn jullie ervaringen met overclocken ?
Ik heb net een Pi 2 die via ethernet/switch aan m'n NAS (DS212j) hangt. Kreeg de indruk dat Openelec niet zo soepel streamt als bijv. m'n ACRyan mediaplayer.
Dus mbv van deze handleiding ietsje opgevoerd ...
Bij mij draait het gewoon soepel en ik stream alles. Gisteren mijn zusje op bezoek geweest die er even (in een half dagje) 20 GB doorheen gestreamed heeft (was niet helemaal de bedoeling, want er zit een datalimiet op mijn abo). Overklokken is echt niet nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Da_maniaC schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:07:
En waar kan ik deze logs vinden? :)
Ik vraag me af of dit wel in de logs te vinden is.. Het klinkt eigenlijk meer als dat de webcam te veel stroom trekt en de pi een brownout veroorzaakt. Dan gaat hij gewoon hangen (elke keer op een beetje andere manier).

Ik zou proberen de webcam in een powered hub te drukken, als het dan wel werkt dan ligt het daar aan. Vooral bij de oude Model B was dit een probleem. Bij de B+ en B 2 wat minder omdat de polyfuses veel ruimer bemeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Deadterrorist22 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:20:
...

Blijkt het de case te zijn die net iets op het SD kaartje drukt ( waar hij uitsteekt) waardoor hij het kaartje niet goed kon lezen. Heb nu met een schaar een stuk case er afgehaald en werkt nu weer prima :P

Kost een paar uur... maar dan heb je ook wat :D

Het betreft een transparante behuizing van sossolutions.
En welke behuizing hebben we het dan precies over? Ze hebben een aantal verschillende modellen van het "eigen merk". Ik sta namelijk op het punt om deze behuizing (ook transparant leverbaar) te bestellen. Als dat al direct problemen oplevert, dan neem ik liever een andere :)

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

GekkePrutser schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:57:
[...]

Ik vraag me af of dit wel in de logs te vinden is.. Het klinkt eigenlijk meer als dat de webcam te veel stroom trekt en de pi een brownout veroorzaakt. Dan gaat hij gewoon hangen (elke keer op een beetje andere manier).

Ik zou proberen de webcam in een powered hub te drukken, als het dan wel werkt dan ligt het daar aan. Vooral bij de oude Model B was dit een probleem. Bij de B+ en B 2 wat minder omdat de polyfuses veel ruimer bemeten zijn.
Het gaat om een 2B, maar ik zal het eens proberen, thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
nose schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:58:
[...]

En welke behuizing hebben we het dan precies over? Ze hebben een aantal verschillende modellen van het "eigen merk". Ik sta namelijk op het punt om deze behuizing (ook transparant leverbaar) te bestellen. Als dat al direct problemen oplevert, dan neem ik liever een andere :)
Dat is idd de case waar het over gaat. Ik zou een andere nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Deadterrorist22 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:06:
[...]

Die case heb ik ook :p Had niet het idee dat er iets wringde bij de sdkaart trouwens (al heb ik wel problemen met de sdkaart die soms corrupt raakt of niet te lezen is. Toch maar eens goed kijken bij de uitsparing voor de sdkaart of alles goed zit dan :) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik heb deze B+ behuizing voor m'n Pi 2, geen probleem met aansluitingen en microSD.

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 17-05-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het proberen om een soort van weer logger te maken waarbij een Pi via usb gegevens krijgt van een arduino, dat is geen probleem en gaat vrij vlot. Nu zou ik die gegevens die de Pi ontvangt willen doorzenden naar een webserver aan de hand van een querystring, nu weet ik wel hoe ik die data kan ontvangen en in een database zetten, maar hoe moet ik die url "openen" op de Pi waarin de querystring zich bevind. Is dit mogelijk in python of zal ik php moeten gebruiken op de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Ik zou vanaf je webserver connecten met de DB op de pi en dan een query.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Deadterrorist22 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:06:
[...]
Laten we dat inderdaad maar doen dan!
Goner schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:39:
Ik heb deze B+ behuizing voor m'n Pi 2, geen probleem met aansluitingen en microSD.
Denk dat die het dan gaat worden :) (die is overigens bij SOS een stuk goedkoper)

P R N D

Pagina: 1 ... 48 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]