Je kan ook kijjken of hij wel draait van USB, op je sdkaartje hoeven dan alleen opstartbestandjes te staan en ik denk dat hij dan ook read only mag zijn.OttoNL schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 01:23:
Yup supported Sandisk en supported Integral geprobeerd.
De eerste tig boots had hij dus voedings problemen. Toen kunnen beide SD kaartjes corrupt geworden zijn. Denk ik.
De symptomen zijn nu het zelfde (hoewel de problemen ietsje minder vaak voorkomen), maar nu weet ik 99,9% zeker dat de voeding en kabel goed zijn dus neig ik naar corrupte SD kaarten. Of een kapotte Pi.
Ik heb een nieuw kaartje besteld die er morgen zou moeten zijn, maar nu twijfel ik of ik die er wel in moet steken. Het word een prijzig projectje als er nog meer SD kaarten kapot gaan.
Maar helemaal foolproof is het ding niet nee (zo is hij eigenlijk ook niet ontwikkeld), ik heb ook nog steeds problemen dat hij af en toe (eigenlijk altijd als hij 'warm' is) niet opstart. En bij mij begon het ook met voedingsproblemen vanwege een te zwakke adapter. Ik laat hem nu maar aan staan, maar als het ding een keer vast loopt dan kan ik hem dus niet even herstarten en verder kijken omdat hij dan een uur (of langer) niet opstart.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.