Als je een goedkope maar kwalitatief goede case zoekt: http://www.banggood.com/A...Transparent-p-960218.html
Voor 2,50 euro een betere case dan die van SOS imho.
Voor 2,50 euro een betere case dan die van SOS imho.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik ben met Python nog niet zo bekend, maar daar zal het ongetwijfeld mee kunnen. Het kan ook in bash met wget en in PHP met fsockopen, curl, etc. Is maar net waar je voorkeur naar uit gaat en in welke programmmeertaal de scriptjes van de datalogger zijn gemaakt denk ik.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:50:
Ik ben aan het proberen om een soort van weer logger te maken waarbij een Pi via usb gegevens krijgt van een arduino, dat is geen probleem en gaat vrij vlot. Nu zou ik die gegevens die de Pi ontvangt willen doorzenden naar een webserver aan de hand van een querystring, nu weet ik wel hoe ik die data kan ontvangen en in een database zetten, maar hoe moet ik die url "openen" op de Pi waarin de querystring zich bevind. Is dit mogelijk in python of zal ik php moeten gebruiken op de Pi?
[ Voor 31% gewijzigd door CurlyMo op 17-05-2015 23:42 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
http://blog.petrockblock....me-computers-in-retropie/aegieles schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:37:
Ik wil retropi wel eens proberen. Kan ik op de rpi bijvoorbeeld wii en ps2 spellen spelen of heb ik daar meer power voor nodig, bijv een rpi2. Is dit uberhaubt te doen op een rpi of moet ik toch kijken naar een pc'tje?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Je had gelijk, heb de camera nu aan een powered USB Hub hangen en de Pi start goed door. Thanks!GekkePrutser schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:57:
[...]
Ik vraag me af of dit wel in de logs te vinden is.. Het klinkt eigenlijk meer als dat de webcam te veel stroom trekt en de pi een brownout veroorzaakt. Dan gaat hij gewoon hangen (elke keer op een beetje andere manier).
Ik zou proberen de webcam in een powered hub te drukken, als het dan wel werkt dan ligt het daar aan. Vooral bij de oude Model B was dit een probleem. Bij de B+ en B 2 wat minder omdat de polyfuses veel ruimer bemeten zijn.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
| Thread 0 daemon = on process_id_file = /var/run/motion/motion.pid setup_mode = off videodevice = /dev/video0 v4l2_palette = 8 input = 8 norm = 0 frequency = 0 rotate = 0 width = 320 height = 240 framerate = 2 minimum_frame_time = 5 netcam_url = (not defined) netcam_userpass = (not defined) netcam_http = 1.0 netcam_proxy = (not defined) netcam_tolerant_check = off auto_brightness = off brightness = 0 contrast = 0 saturation = 0 hue = 0 roundrobin_frames = 1 roundrobin_skip = 1 switchfilter = off threshold = 1500 threshold_tune = off noise_level = 32 noise_tune = on despeckle = EedDl area_detect = (not defined) mask_file = (not defined) smart_mask_speed = 0 lightswitch = 0 minimum_motion_frames = 1 pre_capture = 2 post_capture = 2 gap = 60 max_mpeg_time = 0 output_all = off output_normal = on output_motion = off quality = 100 ppm = off ffmpeg_cap_new = on ffmpeg_cap_motion = off ffmpeg_timelapse = 30 ffmpeg_timelapse_mode = daily ffmpeg_bps = 500000 ffmpeg_variable_bitrate = 2 ffmpeg_video_codec = swf ffmpeg_deinterlace = off snapshot_interval = 0 locate = off text_right = %Y-%m-%d\n%T-%q text_left = (not defined) text_changes = off text_event = %Y%m%d%H%M%S text_double = off target_dir = /tmp/motion snapshot_filename = %v-%Y%m%d%H%M%S-snapshot jpeg_filename = %v-%Y%m%d%H%M%S-%q movie_filename = %v-%Y%m%d%H%M%S timelapse_filename = %Y%m%d-timelapse webcam_port = 8081 webcam_quality = 50 webcam_motion = off webcam_maxrate = 1 webcam_localhost = off webcam_limit = 0 control_port = 8082 control_localhost = off control_html_output = on control_authentication = (not defined) track_type = 0 track_auto = off track_port = (not defined) track_motorx = 0 track_motory = 0 track_maxx = 0 track_maxy = 0 track_iomojo_id = 0 track_step_angle_x = 10 track_step_angle_y = 10 track_move_wait = 10 track_speed = 255 track_stepsize = 40 quiet = on on_event_start = (not defined) on_event_end = (not defined) on_picture_save = (not defined) on_motion_detected = (not defined) on_area_detected = (not defined) on_movie_start = (not defined) on_movie_end = (not defined) on_camera_lost = (not defined) sql_log_image = on sql_log_snapshot = on sql_log_mpeg = off sql_log_timelapse = off sql_query = insert into security(camera, filename, frame, file_type, time_stamp, event_time_stamp) values('%t', '%f', '%q', '%n', '%Y-%m-%d %T', '%C') mysql_db = (not defined) mysql_host = localhost mysql_user = (not defined) mysql_password = (not defined) pgsql_db = (not defined) pgsql_host = localhost pgsql_user = (not defined) pgsql_password = (not defined) pgsql_port = 5432 video_pipe = (not defined) motion_video_pipe = (not defined) thread = No threads |
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Verwijderd
Zou je dit kunnen toelichten? Ik begrijp het nog niet volledig.CurlyMo schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:11:
Dat is een buffering probleem. Je kan een kijken naar mbuffer.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2015 23:34 ]
[ Voor 50% gewijzigd door CurlyMo op 20-05-2015 23:30 ]
Ik heb het ook een paar keer gehad dat mijn RPi 2 niet wilde booten met de melding dat er iets mis was met SDcard. Ik heb de mijne ook bij SOS gekocht met die gelaagde behuizing. Ik verdacht eigenlijk de sd card die meegeleverd is. Had ook beter een tried en tested SANdisk moeten kopen...Marzman schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:19:
[...]
Die case heb ik ookHad niet het idee dat er iets wringde bij de sdkaart trouwens (al heb ik wel problemen met de sdkaart die soms corrupt raakt of niet te lezen is. Toch maar eens goed kijken bij de uitsparing voor de sdkaart of alles goed zit dan
)
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Heb je hem aangesloten tijdens boot?Rincewind schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:42:
Noob-vraag: ik heb een losse 7"TFT die ik aansluit aan mijn Raspberry Pi 2 via HDMI. De Pi doet het goed maar ik krijg geen beeld op die TFT. Als ik de Pi koppel aan een andere TV met HDMI koppel dan krijg ik wel beeld. Waar/wat moet ik aanpassen om dat scherm wel gewoon te kunnen gebruiken?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
HDMI mode juist instellen in /boot/config.txtRincewind schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:42:
Noob-vraag: ik heb een losse 7"TFT die ik aansluit aan mijn Raspberry Pi 2 via HDMI. De Pi doet het goed maar ik krijg geen beeld op die TFT. Als ik de Pi koppel aan een andere TV met HDMI koppel dan krijg ik wel beeld. Waar/wat moet ik aanpassen om dat scherm wel gewoon te kunnen gebruiken?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ja. Aan de ledjes te zien boot-ie ook gewoon door. Alleen zie ik dus niets op het scherm.
Dat had ik ook gelezen alleen maak ik in dit geval gebruik van een pre-configured image (RetroPie) die op een normale tv wel gewoon werkt. Koppel ik hem daarna aan dat 7" tft-tje dan zie ik helemaal niets meer. ESC drukken tijdens het booten levert ook geen boot-progress-window op. Hoe kan/moet ik dan de config.txt instellen als ik niets zie? Helaas ook geen commandline/window o.i.d.u_nix_we_all schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:18:
[...]
HDMI mode juist instellen in /boot/config.txt
Zie http://elinux.org/RPiconfig voor de juiste waarde, afhankelijk van wat jou 7" TFT aankan.
De disk even mounten in een ander systeem en dan de file aanpassen.Rincewind schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:48:
[...]
Hoe kan/moet ik dan de config.txt instellen als ik niets zie? Helaas ook geen commandline/window o.i.d.
Als je het IP-adres weet, kun je via SSH inloggen. Als het IP-adres niet weet, zou je de DHCP-server kunnen checken of met een network scanner zoeken.Rincewind schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:48:
[...]
Ja. Aan de ledjes te zien boot-ie ook gewoon door. Alleen zie ik dus niets op het scherm.
[...]
Dat had ik ook gelezen alleen maak ik in dit geval gebruik van een pre-configured image (RetroPie) die op een normale tv wel gewoon werkt. Koppel ik hem daarna aan dat 7" tft-tje dan zie ik helemaal niets meer. ESC drukken tijdens het booten levert ook geen boot-progress-window op. Hoe kan/moet ik dan de config.txt instellen als ik niets zie? Helaas ook geen commandline/window o.i.d.
Inmiddels lijken de leesfouten tijdens het opstarten van Raspbian op de Raspberry Pi 2 B opgelost te zijn.Joen schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:35:
[...]
Die optie was ik nog vergeten te noteren ja. Ik wilde nog een andere kleinere SD-kaart icm een USB-stick voor de volledige image van Raspbian gaan testen.
Ik kom er net achter dat mijn LED-lampjes boven het bureau er ook niet mee te maken hebben. Bij een volledige koude start (dus direct bij de 1e keer aanzetten vandaag) en een sudo reboot wordt /dev weer langzaam geladen en treden daarna weer diverse leesfouten op.
He! Die site/pagina kende ik nog niet. Vanavond even doorlezenPE4000 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:35:
Zie anders hier: http://www.libregeek.org/...ide-for-the-raspberry-pi/
Bij 6.1 No HDMI TV Output
/▌
In aanvulling hierop:u_nix_we_all schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:18:
[...]
HDMI mode juist instellen in /boot/config.txt
Zie http://elinux.org/RPiconfig voor de juiste waarde, afhankelijk van wat jou 7" TFT aankan.
[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 23-05-2015 01:31 ]
Iemand die me hier mee kan helpen toevallig?Da_maniaC schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:40:
[...]
Je had gelijk, heb de camera nu aan een powered USB Hub hangen en de Pi start goed door. Thanks!
Webcam control pagina is nu ook beschikbaar! De stream van de webcam zelf wil het echter helaas nog niet doen.![]()
Zodra ik test met uvccapture krijg ik dit:
[afbeelding]
De instelling volgens motion.conf:
code:
1 [....]
Iemand enig idee wat er verkeerd kan gaan?
De camera kan snapshots maken op 640x480 maar filmen op slechts 320x240 (dus vandaar deze settings).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Waarom NTFSDa_maniaC schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 02:06:
[...]
Ik zou graag een 20 GB NTFS partitie aanmaken toegankelijk als networkshare en een ~12GB (ext4?) partitie voor de Pi zodat deze hier onder andere Domoticz logs kan wegschrijven enzo.
Ik wil er naartoe schrijven met een IP camera, die ondersteund geen Unix partities.
...je wilt de USB-stick ook in die camera zelf prikken? Die heeft een USB-aansluiting?Da_maniaC schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:33:
[...]
Ik wil er naartoe schrijven met een IP camera, die ondersteund geen Unix partities.
[ Voor 22% gewijzigd door mcDavid op 23-05-2015 16:45 ]
Jamaar...Da_maniaC schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:33:
[...]
Je wilt dus een netwerkshare maken (ik neem maar even Samba aan) en daar de camera naar laten schrijven. Dan heeft die camera toch niks te maken met het filesytemDa_maniaC schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 02:06:
[...] toegankelijk als networkshare [...]
Verwijderd
Niet doen zou ik zeggen.Cancun schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:27:
Sinds kort ook een Raspberry Pi 2. Prima ding en erg tevreden over. Heb hem nu tijdelijk aan mijn bedrade netwerk (internet) hangen maar dit kabeltje is eigenlijk voor de PS4.
Ik heb een vrij goedkope WiFi dongle van Maxter bij Action gekocht. Alleen het lijkt erop dat de Raspberry deze niet herkend.
Iemand een idee of ik dit kan oplossen?
Voor de volledigheid. Ik draai OpenElec > KODI.
[ Voor 22% gewijzigd door Cancun op 28-05-2015 15:45 ]
Ik ben zelf erg tevreden met de TP-Link spullen, goed spul voor weinig geld.
Die heb ik zelf ook achter mijn TV kast hangen. Ik zou altijd voor een Gigabit switch gaan. Wellicht heb je het niet nodig, maar kwaad kan het niet. Ik heb steeds meer apparaten rond mijn tv meubel die graag een UTP verbinding willen.GekkePrutser schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:48:
[...]
Ik ben zelf erg tevreden met de TP-Link spullen, goed spul voor weinig geld.
Ze hebben ook een metalen versie als je daar van houdt: pricewatch: TP-Link TL-SG105 en een versie die "managed" is, helaas niet met een web interface maar met een programma dat alleen onder Windows werkt, maar niettemin kan je daar wel veel dingen mee instellen zoals VLANs en bijv. monitor mode (handig voor packet sniffen om te debuggen).: pricewatch: TP-Link TL-SG105E
Ik heb zelf de 105e en de 108e (8-poorts versie) en ben er erg tevreden over.
Kijk eens hier:Cancun schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:43:
Nee ik denk dat je inderdaad aardig wat snelheid verliest.
Heb je nog suggesties voor een goede switch? En dan bedoel ik eigenlijk gewoon een degelijke..
http://tweakers.net/price...3/tp-link-tl-sf1005d.html
Zoiets?
Bing
Maar voor de werking van je RPi zelf (USB-apparatuur uitgezonderd) kan het geen kwaad als de spanning zakt tot een volt of 4 of zelfs nog wat lager, dus of het daadwerkelijk een probleem is moet je zelf bepalen.On model B+ (and presumably also the A+), the circuit has been improved to give a much more reliable warning of poor power quality. The red power LED is wired to an APX803 supervisor[2] which kicks in when the 5V power supply drops below 4.63V[3]. If it does, the LED will blink. Check your connections, cable, and power supply.
Hoe zijn de rechten op je share in smb geregeld? Jij bent namelijk aan het rommelen geweest met de schrijfrechten van je lokale users, dat is wat anders dan je smb users.Da_maniaC schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:05:
Zojuist mijn setup op de rpi eens nagelopen maar ik loop nog tegen een probleem aan.
-Ik heb een 16GB USB flashdrive in de Pi zitten gemount op /media/usb0/ middels usbmount
-Ik heb samba geïnstalleerd en een networkshare gemaakt van de map /media/usb0/gegevens/
-Ik heb een user toegevoegd voor samba genaamd 'pi'.
-Ik kan via Windows nu de map /gegevens/ benaderen via het adres \\RPI\data\gegevens\
-Bij het benaderen van de share werd ik gevraagd om credentials en ben ik ingelogd met de user genaamd 'pi'
-Ik mag niet schrijven naar de locatie (niet gemachtigd / toegang geweigerd).
Ik vermoed dat dit simpelweg een rechten kwestie is voor rw(x) rechten op de /usb0/ map maar wanneer ik ingelogd ben als 'pi' op de raspberry en 'sudo chmod +rwx /media/usb0/' wordt dit commando gewoon uitgevoerd. Ik heb echter nog steeds geen rechten om via windows te schrijven naar de gedeelde map.
Doe ik iets verkeerd? Moet ik ergens nog Samba rechten instellen?
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Het lijkt erop dat het toch in de schrijfrechten zit en niet in de samba rechten.arie_papa schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:56:
[...]
Hoe zijn de rechten op je share in smb geregeld? Jij bent namelijk aan het rommelen geweest met de schrijfrechten van je lokale users, dat is wat anders dan je smb users.
maw /etc/samba/smb.conf bekijken/googlen
1
2
| pi@rpi ~ $ sudo chown pi: /media/usb0/ chown: changing ownership of `/media/usb0/': Operation not permitted |
1
2
3
4
| pi@rpi /media/usb0 $ ls -l /media/usb0/ total 32 drwxr-xr-x 2 root root 16384 May 31 11:43 Gegevens drwxr-xr-x 2 root root 16384 May 28 23:01 System Volume Information |
[ Voor 13% gewijzigd door Da_maniaC op 01-06-2015 21:32 ]
Wat voor filesystem staat er op de USB-stick?
Kan je de mountscripts niet aanpassen?Da_maniaC schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:29:
...
Enig idee hoe ik als gebruiker 'pi' toch lees/schrijf rechten kan krijgen op deze map?
FAT32
USBMount heeft volgens mij wel een config, maar zover ik weet worden hier geen user rechten ingesteld?
[ Voor 43% gewijzigd door Da_maniaC op 02-06-2015 08:30 ]
Per udev en usbmount zijn vast en zeker ergens de rechten te configureren, dat kan eigenlijk niet anders toch? Ik zou even de configbestanden en scripts bekijken, of op internet naar meer info hierover zoeken, net bij vluchtig zoeken al het een en ander gevonden.Da_maniaC schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:29:
...
USBMount heeft volgens mij wel een config, maar zover ik weet worden hier geen user rechten ingesteld?
[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 02-06-2015 08:54 ]
waar heb je die 12>>5volt omvormer vandaan als ik vragen mag?ComTech schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:24:
Heb er een 5v 3A voeding opzitten. (12V 5A met omvormer 5V 3A).
[afbeelding]
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
In de usbmount.conf staat wel het volgende:begintmeta schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:50:
[...]
Per udev en usbmount zijn vast en zeker ergens de rechten te configureren, dat kan eigenlijk niet anders toch? Ik zou even de configbestanden en scripts bekijken, of op internet naar meer info hierover zoeken, net bij vluchtig zoeken al het een en ander gevonden.
1
| FS_MOUNTOPTIONS="uid=1000,gid=1000" |
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook gehad bij transmission en deluge op een rpi 2. De downloadsnelheden waren traag en de applicaties crashte minimaal 1x per dag. Raspbian gebruikt een oude libtorrent versie wat niet lekker werkt. Transmission maakt hier ook gebruik van en zal wss ook crashen. Je kan libtorrent updaten, maar schijnt lang te duren (moet je compilen). Ik ben over gegaan op xbian en daar werkt het prima op. Heb nu ook volle snelheid wat ik op raspbian niet had (zolang deluge of transmission niet crashte). Draai nu een week zonder crashVerwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:25:
Deluge lijkt na enige tijd gewoon te crashen op m'n Raspbian installatie. (De logs laten verder niks zien, geen segfault of iets dergelijks). Ik lees veel soortgelijke ervaringen op internet, maar geen concrete oplossingen.
Het is een eigen gecompileerde versie 0.3.11 van de officiele source. Ik draai 'm niet met bijzondere instellingen.
Is er reden om over te stappen op bijvoorbeeld Transmission? Werkt deze even goed?
[ Voor 13% gewijzigd door ProfaNe op 05-06-2015 09:16 ]
Ik zou haast zeggen dat je beter een eigen topic kan starten. Ik zou de titel dan groots maken als "Raspberry Pi als DAB+-ontvanger in de auto". Je zou daar jouw gebruikte methode moeten uitleggen en leg ook uit waar je de RTL2832u goed kunt kopen en hoe je die aan de praat gekregen hebt. Vertel vervolgens wat er misgaat bij het compileren van sdr-j en vertel precies wat je gedaan hebt (welke apt-get's) en wat de compile errors zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 06-06-2015 09:25 ]
Ergens op eBay gekocht ooit bij welke verkoper weet ik niet meer.shure-fan schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:20:
[...]
waar heb je die 12>>5volt omvormer vandaan als ik vragen mag?
Zeker een goed idee ja, dacht al dat ik niet de enige zou zijn met een idee zoals deze.Room42 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:24:
[...]
Ik zou haast zeggen dat je beter een eigen topic kan starten. Ik zou de titel dan groots maken als "Raspberry Pi als DAB+-ontvanger in de auto". Je zou daar jouw gebruikte methode moeten uitleggen en leg ook uit waar je de RTL2832u goed kunt kopen en hoe je die aan de praat gekregen hebt. Vertel vervolgens wat er misgaat bij het compileren van sdr-j en vertel precies wat je gedaan hebt (welke apt-get's) en wat de compile errors zijn.
Ik denk namelijk wel dat dat op zich een populair topic kan worden. Ik zou het, nu je erover begint, ook wel willenIn de vorm van een eigen topic kan er dan ook meegedacht worden over de beste manier van ontvangen (antenne en zo) en uitvoer (de analoge audio van de Pi(2) is, ja, hoe zeg je dat netjes... slecht).
Het is even meer werk, maar je maakt de community wel een stuk sterker.
Heb ik gezien inderdaad, daarnaast is er ook een creatie van monkeyboard.org alleen loopt die qua kosten al gauw boven de €50,- terwijl ik het idee heb dat die simpele USB sticks prima het vergelijkbare kunnen. Als voorbeeld: tvheadend voor dvb-t uitzendingen streamen heb ik in het verleden met succes kunnen doen, dus het zou alleen een kwestie zijn van een andere frequentie & compressietechniek toepassen (maar kan weinig vinden over de combinatie tvheadend met dab+, volgens mij focust die zich echt alleen op dvb-t).Lizard schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:09:
Iemand anders heeft een printje gemaakt voor de Rpi: http://www.mikrocontroller.net/topic/342689
[ Voor 7% gewijzigd door Cancun op 07-06-2015 14:30 ]
Verwijderd
Transmission ben ik nu aan het uitproberen. Eigenlijk werkt dit net zo goed als Deluge (qua functionaliteit), wellicht nog iets beter aangezien Transmission start scripts (in /etc/init.d) meelevert. Ik ben benieuwd hoe lang het blijft draaien.Deadterrorist22 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:11:
[...]
Ik heb dit probleem ook gehad bij transmission en deluge op een rpi 2. De downloadsnelheden waren traag en de applicaties crashte minimaal 1x per dag. Raspbian gebruikt een oude libtorrent versie wat niet lekker werkt. Transmission maakt hier ook gebruik van en zal wss ook crashen. Je kan libtorrent updaten, maar schijnt lang te duren (moet je compilen). Ik ben over gegaan op xbian en daar werkt het prima op. Heb nu ook volle snelheid wat ik op raspbian niet had (zolang deluge of transmission niet crashte). Draai nu een week zonder crash
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door HallonRubus op 09-06-2015 22:31 ]
Ik vermoed dat de PV530A iets sneller is dan de C7 die ik ooit had.sdk16420 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:28:
Hoe zou een ultra-budget x86 cpu on board zoals bijvoorbeeld deze pricewatch: ASRock PV530A zich verhouden tot een Raspberry Pi?
Uiteraard gebruik het een factor 2 à 3 meer energie, maar je hebt wel meteen 2 sata aansluitingen en uitbreidbaar RAM.
Ik zou bijvoorbeeld een weerstation, een NAS of webcam willen hosten (voor privégebruik).
[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 09-06-2015 22:46 ]
Met 2 AND gates en een OR gate ben je er al. Bijv. de 7400 chips. Want de rs232 is al op TTL niveau (zij het 3.3V). Als je wil kan ik wel even de datasheets er bij zoeken? Je hebt ze met meerdere gates op een chip.ToniW schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:43:
Ik heb twee devices die op een RS232 poort status informatie spuien. Omdat het 3.3V is kan ik ze rechtstreeks aan de UART op de Pi hangen. Met ééntje lukt dat prima. Nu wil ik de tweede er ook aan hangen, maar de Pi heeft maar één UART. Ik wil de twee devices nu gaan multiplexen: eerst 10 seonden naar het ene device luisteren, daarna 10 seconden naar het andere. Ik hoef geen info terug te sturen, het is RX only. Wat ik zoek is een simpel (!) schakelingetje waarmee ik via een GPIO pin kan kiezen naar welk device ik wil luisteren. Iemand een goed idee of een pointer?
(Nee, ik zoek geen RS232->USB converter)
Als je wat meer gedetailleerde info hebt graag. Ik kan prima een soldeerbout hanteren, maar schakelingen verzinnen is niet mijn kopje thee. Kun je het voor me tekenen? Much appreciated!GekkePrutser schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:30:
[...]
Met 2 AND gates en een OR gate ben je er al. Bijv. de 7400 chips. Want de rs232 is al op TTL niveau (zij het 3.3V). Als je wil kan ik wel even de datasheets er bij zoeken? Je hebt ze met meerdere gates op een chip.
[ Voor 16% gewijzigd door 1337aldi op 10-06-2015 22:10 ]
Googlend op 4051 zie ik dat die veel wordt gebruikt in Arduino projectjes. 8 analoog in kiesbaar naar 1 anloog uit. 0-5V. Klinkt prima. Alleen: ik wil best de pull-ups niet vergeten, maar heb geen idee wat dat zijn. En waar moeten die?1337aldi schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:00:
[afbeelding]
Met de selectie pin kunnen je kiezen tussen RS232 #1(=selectie pin laag) en RS232 #2 (=selectie pin hoog). Eventueel kan je de inverter weglaten en er twee aparte selectie/enable ingangen van maken.
En andere optie is een 4051 multiplexer, dan heb je maar 1 chip nodig(vergeet de pull-ups niet!).
ik heb hiervoor een Wyse S10 (600MHz) en een C10LE (1GHz) gebruikt, als je per MHz rekent zit er weinig verschil tussen de Pi2 en de Via Eden CPU's en ik vermoed dat dit voor de meeste x86 CPU's ook zo zal zijn.sdk16420 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:28:
Hoe zou een ultra-budget x86 cpu on board zoals bijvoorbeeld deze pricewatch: ASRock PV530A zich verhouden tot een Raspberry Pi?
Uiteraard gebruik het een factor 2 à 3 meer energie, maar je hebt wel meteen 2 sata aansluitingen en uitbreidbaar RAM.
Ik zou bijvoorbeeld een weerstation, een NAS of webcam willen hosten (voor privégebruik).
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Zit nog steeds te worstelen met het bovenstaande share probleem.Da_maniaC schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:47:
[...]
In de usbmount.conf staat wel het volgende:
code:
1 FS_MOUNTOPTIONS="uid=1000,gid=1000"
User 'Pi' is user 1000 en lid van group 1000. Ik zou volledige rechten moeten hebben toch?
1
2
3
4
| pi@raspberry $ ls -l /media/ lrwxrwxrwx 1 root root 4 May 31 11:21 usb -> usb0 drwxr-xr-x 4 root root 16384 Jan 1 1970 usb0 |
Nee want fat32 ondersteunt dat niet. Je moet die opties meegeven met het mounten.
Hey, bedankt voor je reactie.WildeBeestje schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:52:
[...]
Nee want fat32 ondersteunt dat niet. Je moet die opties meegeven met het mounten.
Ik gebruik zelf nooit fat32, dus weet niet zeker of het volgende werkt.
Probeer eens dit toe te voegen aan de FS_MOUNTOPTIONS: umask=111,dmask=000
1
2
3
4
5
6
7
| ENABLED=1 MOUNTPOINTS="/media/usb0 /media/usb1 /media/usb2 /media/usb3 /media/usb4 /media/usb5 /media/usb6 /media/usb7" FILESYSTEMS="vfat ext2 ext3 ext4 hfsplus" MOUNTOPTIONS="sync,noexec,nodev,noatime,nodiratime" FS_MOUNTOPTIONS="uid=1000,gid=1000,umask=111,dmask=000" VERBOSE=no |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| #Standaard parms: workgroup = WORKGROUP server string = %h server dns proxy = no log file = /var/log/samba/log.%m max log size = 1000 syslog = 0 panic action = /usr/share/samba/panic-action %d encrypt passwords = true passdb backend = tdbsam obey pam restrictions = yes unix password sync = yes passwd program = /usr/bin/passwd %u passwd chat = *Enter\snew\s*\spassword:* %n\n *Retype\snew\s*\spassword:* %n\n *password\supdated\ssuccessfully* . pam password change = yes map to guest = bad user usershare allow guests = yes valid users = %S #Mijn share: comment = Raspberry Pi Network Share path = /media/usb0 only guest = no guest ok = yes browseable = yes read only = no writeable = yes create mask = 0777 directory mask = 0777 valid users = pi force user = pi |
[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 16-06-2015 20:47 ]
Ja, maar ik kwam er zojuist achter dat het waarschijnlijk de connector van de SD kaart is. Met wat gepruts heb ik de contactjes wat omhoog gezet, en zowaar: ding boot weer. ZuchtVuikie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:59:
Heb je al geprobeerd NOOB op de SD te zetten, dan kan je kiezen wat je op je Pi wilt draaien en test je gelijk of tie het nog doet.
Kromme SD kaart? Dit komt vaker voorgibraltar schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:17:
[...]
Ja, maar ik kwam er zojuist achter dat het waarschijnlijk de connector van de SD kaart is. Met wat gepruts heb ik de contactjes wat omhoog gezet, en zowaar: ding boot weer. Zucht.
Wat ik in ieder geval zeker weet is dat het opgelost is door middel van een stukje draad tussen de SD kaart en de socket. Die drukt de contactpinnen blijkbaar genoeg aan om goed contact te kunnen maken. Zou heel goed een kromme SD kaart kunnen zijn inderdaad
http://raspberrypihelp.ne...spberry-pi-bended-sd-cardgibraltar schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:42:
[...]
Wat ik in ieder geval zeker weet is dat het opgelost is door middel van een stukje draad tussen de SD kaart en de socket. Die drukt de contactpinnen blijkbaar genoeg aan om goed contact te kunnen maken. Zou heel goed een kromme SD kaart kunnen zijn inderdaad.
Ik was niet slim genoeg om het probleem in de hardware te zoeken. De meeste zoekresultaten gingen over mensen die problemen hebben door slecht gepartitioneerde SD kaarten, niet compatible SD kaarten of problemen met de bootloader. De kaart werkte gewoon prima in een kaartlezer, dus hardware kon het niet zijn dacht ik.
De_Bastaard schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:19:
Welke 'desktop' werkt nu eigenlijk het snelste op de RPi 2 ? Ik heb dat ding initieel gekocht om wat oude games op te spelen (wat prima werkt), maar aangezien mijn vriendin de TV hijacked voor Netflix was dat feest ook snel voorbij.
code:
1 Whuut? Hack dr terug!
Nu wil ik hem in mijn garage gaan gebruiken om wat te internetten (browsen, youtube, muziek streamen) terwijl ik aan een auto aan het prutsen ben... maar kan dat wel goed? Ik las bijv. dat de Ubuntu desktop helemaal niet zo snel zou zijn. Win10 Desktop is volgens mij nog helemaal niet werkend ivm ARM cpu....
code:
1 Win10 desktop gaat er ook niet komen..Youtube en muziek streamen gaat lekker in Kodi. Je zal daar ook wel een browser voor hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Da_maniaC op 22-06-2015 10:31 ]
Ik denk dat je het beste knt kijken naar een HTPC installatie als bv OSMC. Met de goede plugins en apps kun je ermee doen wat je wilt.De_Bastaard schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:19:
Welke 'desktop' werkt nu eigenlijk het snelste op de RPi 2 ? Ik heb dat ding initieel gekocht om wat oude games op te spelen (wat prima werkt), maar aangezien mijn vriendin de TV hijacked voor Netflix was dat feest ook snel voorbij.
Nu wil ik hem in mijn garage gaan gebruiken om wat te internetten (browsen, youtube, muziek streamen) terwijl ik aan een auto aan het prutsen ben... maar kan dat wel goed? Ik las bijv. dat de Ubuntu desktop helemaal niet zo snel zou zijn. Win10 Desktop is volgens mij nog helemaal niet werkend ivm ARM cpu....
[ Voor 62% gewijzigd door ge-flopt op 26-06-2015 13:58 ]
Theoretische max van 11.5MB/s, Stel dat je dan 9MB/s haalt. Op zich zou het genoeg zijn..ge-flopt schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:54:
Ik gebruik 1 van mijn Pi's (de oude) met een powered USB harddisk. De doorvoer snelheid is acceptabel over samba. Tuurlijk werk jij met een Pi2 en een niet powered harddisk, maar als je met niet te veel mensen ermee werkt en niet verwacht dat je gigabytes binnen seconden overgezet zijn, dan is het een goede oplossing.
Hier heb je iemand die het getest heeft:
http://www.mikronauts.com...i-2-nas-experiment-howto/
Ik heb hier nog een Qnap TS-119 liggen zonder behuizing. Als je interesse hebt mag je deze wel hebben voor de verzendkosten, heb hem zelf ook gekregen en heeft zo'n 2 jaar hier gedraaid zonder problemenB2 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:22:
Heeft er iemand ervaring met een Pi 2 als NAS? Ik zit er aan te denken om er een low power nas van te maken die alleen data hoeft op te slaan. Geen services ala sabnzbd, sickrage, plex e.d.
Welke doorvoer snelheid zou ik kunnen verwachten vanaf mijn VPS naar de Pi 2 (met USB powered harde schijven eraan) via SSH?
Neuh, ik heb nu ook al een DIY NAS staan. Het ging mij er vooral om dat of de Raspberry Pi 2 inmiddels rond de 100Mbit trok met SSH/SCP zodat ik die pc, die toch zo'n 20-25W trekt de deur uit kan doen.sweebee schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:44:
[...]
Ik heb hier nog een Qnap TS-119 liggen zonder behuizing. Als je interesse hebt mag je deze wel hebben voor de verzendkosten, heb hem zelf ook gekregen en heeft zo'n 2 jaar hier gedraaid zonder problemenDus als je een goedkope en goede NAS zoekt
[ Voor 17% gewijzigd door ge-flopt op 26-06-2015 15:19 ]
Verwijderd
Gewoon een 2 Amphere voeding kopen van een merk (of misschien heb je wat liggen). Dat maakt niet zo veel verschil, ik denk dat 95 procent van de raspberry's trouwens 24/7 aan staat want ze hebben geen aan- of uitknop.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:55:
Hallo tweakers,
Ik ben van plan een raspberry pi 2b in te gaan zetten als server.
Wat ik me dan afvraag is hoe het zit qua voeding aangezien het voor 24/7 gebruik is.
Zou elke beetje kwaliteit voeding die ik koop en geen chinees spul goed zijn?
/▌
Inderdaad, mijn oude raspberry draait ook 24/7. Had wat problemen met de bijgeleverde voeding, maar met een namaak iPad voeding doet ie het prima. Al 2 jaar of zo.Marzman schreef op maandag 29 juni 2015 @ 18:12:
[...]
Gewoon een 2 Amphere voeding kopen van een merk (of misschien heb je wat liggen). Dat maakt niet zo veel verschil, ik denk dat 95 procent van de raspberry's trouwens 24/7 aan staat want ze hebben geen aan- of uitknop.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq