Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zie wel meer nut voor de A hoor..

Ik heb er een in de auto, daar heb ik toch alleen een 3G verbinding. En eentje als mobiele terminal server, ook aan 3G. Zodra je aan WiFi of 3G hangt en beperkte stroomvoorziening hebt is het handig omdat de A een stuk minder stroom verbruikt (al is dat verschil tegenover de B+ wat kleiner geworden).

Meer dan 1 USB is alleen wel handig, maar ik heb hier in de pond-winkel (soort action) een mobiele telefoon hubje gevonden met een printplaatje van 2x2 cm er in met een 4-poorts hub er op, dus die soldeer ik er aan vast en heb ik zo veel meer USB's met bijna geen extra stroomverbruik.

[ Voor 29% gewijzigd door GekkePrutser op 04-11-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P91
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:57

P91

Daar is V&A voor.

[ Voor 88% gewijzigd door Sprite_tm op 05-11-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06
P91 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:35:
...wolfson geluidskaart... Heb 'm gekocht terwijl hij niet compatibel is met mijn RPi model B+....
Waar haal je vandaan dat die niet compatible is ?
Het enige waarmee je zit is wellicht het eerste rijtje pinnen van je GPIO header

[ Voor 10% gewijzigd door Sprite_tm op 05-11-2014 00:01 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fysiek past het niet en de B+ heeft de P5 header niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
Aha, dat van die P5 header wist ik niet. Weer iets geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn wel met een nieuw Wolfson bordje bezig.

Overigens, al zat die header er wel op, dan werkt het nog niet, de B+ is een stukje korter...

En er is wat gehussel met de GPIO pennen, quick 'n dirty flatcables eraan hangen is er ook niet bij geloof ik :P

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:09
Er is ook een Banana Pi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:32
Omdat m'n sd card dit weekend de geest heeft gegeven (gewoon onleesbaar geworden sandisk 16gb ultra) had ik een nieuwe install gemaakt op een64gb kinston microsd (met adapter).
Dat ding is echter super traag dus wil ik het vervangen door een sneller exemplaar. Ik heb terug een 16gb versie gehaald.
Nu zit ik natuurlijk met het probleem dat de partition size nog 64gb is en ik dus niet gewoon kan overkopieren.... Via gparted kan je enkel niet actieve partities gaan aanpassen...
Op het net kan ik overal tutorials vinden om een kleine partitie groter te maken, maar nooit omgekeerd...
Kan er me iemand zeggen hoe dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Kun je niet gewoon met gparted (of iets vergelijkbaars) op een pc/laptop de SD kaart partitie wijzigen?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
!null schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:35:
Kun je niet gewoon met gparted (of iets vergelijkbaars) op een pc/laptop de SD kaart partitie wijzigen?
Dat heb ik nu gedaan, maar als ik vervolgens via win32diskimage een image maak, dan neemt hij terug die unallocated space erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

Promy schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:07:
[...]

Dat heb ik nu gedaan, maar als ik vervolgens via win32diskimage een image maak, dan neemt hij terug die unallocated space erbij...
Gebruik USB Image Tool, daar kan je bij het restoren aangeven dat de hij de 64GB partitie gewoon op de 16GB partitie van je kaart moet zetten. Alle "data" die na de 16GB zit valt er dan gewoon af.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
mno schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:56:
[...]

Gebruik USB Image Tool, daar kan je bij het restoren aangeven dat de hij de 64GB partitie gewoon op de 16GB partitie van je kaart moet zetten. Alle "data" die na de 16GB zit valt er dan gewoon af.
Ik ging net m'n post aanpassen om te zeggen dat ik een oplossing gevonden had via USB Image Tool via deze forumpost van raspberrypi.org ;) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 23:16

Niellz

PSN: Niellzje

Ik heb een Raspberry Pi B over, is er toevallig iets leuks of handigs wat ik er mee kan doen?

http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Niellz schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:20:
Ik heb een Raspberry Pi B over, is er toevallig iets leuks of handigs wat ik er mee kan doen?
Aan mij geven vind ik persoonlijk wel leuk en handig... >:)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Niellz schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:20:
Ik kom er altijd 1 te kort. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 11-09 14:00
Fijn dat de model A+ er nu is gekomen, en leverbaar is. Het gevaar dreigt een beetje, net als de vorige Model A, dat hij niet zoveel verkrijgbaar is en alsnog niet zo goedkoop is als ze zeggen.
Nu scheelt het dat je hem voor 29 euro inclusief verzenden in huis kan halen, maar nog steeds vergelijkbaar met de model B.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:07
Ik heb na een raspbmc update dat hij blijft hangen op het boot logo, iemand een idee?

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:07
cverkooyen schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:24:
Ik heb na een raspbmc update dat hij blijft hangen op het boot logo, iemand een idee?
Opgelost, sd kaart deed het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Laatst online: 20:41

nWn

In Geocentric Orbit

Ik heb zojuist Planet Simulator geïnstalleerd op één van mij Raspberries (B+) en het draait :). Planet Simulator (http://www.mi.uni-hamburg...net-Simul.216.0.html?&L=3) is een klimaatmodel, iets wat je niet snel associeert met de beperkte rekenkracht van de RPi. Echter kan de Raspberry gewoon een weekje in een hoekje staan draaien, en aangezien het een hobby-project is maakt dat qua tijd ook niet uit.

Mijn desktop doet zo'n 100 jaar aan simulatie per dag, ben benieuwd hoe snel het gaat op deze krachtpatser :)
Iemand ervaring met een UPS voor de Pi? Draai m'n domotica erop, en heb liever niet dat de boel corrupt raakt als de stroom uitvalt. Ik kan m'n lichten zonder stroom niet bedienen natuurlijk, maar dat geeft niet. Gaat me puur om de SD.

Zag net deze: http://wiki.enigma14.eu/wiki/5V_UPS_for_Raspberry_Pi

Zo'n accu heb ik nog wel liggen, DC-DC converter (LM2596) ook. Die UPS voeding zou ik kunnen bestellen, maar heb het niet zo op Chinese voedingen op 230V aansluiten (en in dit geval ook nog 24/7).

Iemand nog andere ideeën?

Of een powerbank zoals deze ENB gebruiken. Die schijnt z'n output ook onder spanning te laten staan als hij aan het opladen is.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Hoe lang moet je kunnen overbruggen? Volgens mij doen de meeste powerbanks gewoon continue 5V leveren. Je schijnt ze vaak ook te kunnen daisy-chainen (al is dat natuurlijk funest voor de efficiëntie).

Duracell heeft ook van die opladers met ingebouwde 1800mAH, die laden ook gewoon door als je ze uit het stopcontact trekt. Zijn wel iets duurder, maar dan heb je wel een fatsoenlijke (storingsvrije) voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo beste mensen.

ik ben helemaal nieuw in het wereldje van raspberry pi. heb op internet wat afgespeurd naar ambilight en zodoende bij de DIY van GREAT SCOTT uitgekomen om met raspberry pi de ambilight zelf te bouwen.

nu heb ik alleen een imac en heb dus om het makkelijk te houden de laptop van mijn ouders gebruikt om de benodigde software van raspbmc op een SD kaartje te zetten.

enkel wat ik nu van de raspberry pi zelf nog niet begrijp is dat er 2 video uitgangen zijn. maar geen video ingangen.
hoe werkt het dat dat apparaat het beeld van de tv kan analyseren om zodoende de led lampjes aan te kunnen sturen?

voordat ik dat volledig begrijp wil ik er namelijk nog geen geld in gaan steken, omdat ik het dan misschien wel niet voor elkaar ga krijgen.

groetjes patrick lange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
ThinkPadd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:25:
Iemand ervaring met een UPS voor de Pi? Draai m'n domotica erop, en heb liever niet dat de boel corrupt raakt als de stroom uitvalt. Ik kan m'n lichten zonder stroom niet bedienen natuurlijk, maar dat geeft niet. Gaat me puur om de SD.
Zo veel mogelijk van de logging uitzetten/verplaatsen helpt ook tegen corruptie.

Zie hier een blog: Stopping SD Card Corruption on Raspberry Pi’s Raspbian

Zelf thuis heb ik bijna alles uitgezet qua logging, zet ik wel aan als ik in de problemen loop. En mijn colocated Raspberry draait vrolijk inc. logging door.

Edit:
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:00:
ik ben helemaal nieuw in het wereldje van raspberry pi. heb op internet wat afgespeurd naar ambilight en zodoende bij de DIY van GREAT SCOTT uitgekomen om met raspberry pi de ambilight zelf te bouwen.

nu heb ik alleen een imac en heb dus om het makkelijk te houden de laptop van mijn ouders gebruikt om de benodigde software van raspbmc op een SD kaartje te zetten.

enkel wat ik nu van de raspberry pi zelf nog niet begrijp is dat er 2 video uitgangen zijn. maar geen video ingangen.
hoe werkt het dat dat apparaat het beeld van de tv kan analyseren om zodoende de led lampjes aan te kunnen sturen?

voordat ik dat volledig begrijp wil ik er namelijk nog geen geld in gaan steken, omdat ik het dan misschien wel niet voor elkaar ga krijgen.
Welkom in de wereld van de RPi, maar verder begroeten en sluiten we forum berichten niet af zoals in als brieven/emails. Ik heb momenteel geen geluid op mijn machine maar volgens mij gebruikt hij zijn PC voor het doorsturen van de gewenste kleuren op de gewenste plekken.
Verder lijkt mij dit ook zeker geen beginners project gezien het deel met solderen en dergelijk maar ik kan natuurlijk niet inschatten of het jou wel of niet zou lukken.

[ Voor 46% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 15-12-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je bouwt een OS dat volledig in de RAM draait zoals ik met mijn energielogger heb gedaan :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:00:

De R-PI is bedoeld als een simpele computer waar kinderen op leren te programmeren. Om het zo goedkoop mogelijk te houden is er gekozen voor zo min mogelijk extra's. De 2 video uitgangen zijn gedaan om het goedkoop te houden. Er is 1 voor analoge uitgang (tulip) en een digitale (HDMI) gekozen. Video input is niet echt nodig voor programmeren.
Overigens hebben ze met de B+ variant de analoge aansluiting alweer laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het solderen is het probleem niet. een beetje software installeren ook niet. het probleem is het puur dat ik de exacte werking van raspberry pi nog niet begrijp.
kunnen jullie me daar bij helpen? ik heb al gelezen en gezien dat de raspberry voor een gigantisch aantal doeleinden te gebruiken is omdat het een kleine computer is die met de juiste software prachtige dingen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Wat wil je weten? Hoe hij precies werkt?
Weet je hoe een gewone pc/laptop werkt? Neem dat ik je achterhoofd en veklein dat, zo werkt een Pi.

Misschien een beetje simpel gezegd, maar zo moet je het wel zien. Een Pi heeft geen aansluiting voor een harde schijf (via SATA of PATA), maar kan bv via USB wel een harde schijf aansturen. Hij boot (ten alle tijden! ) van de SD card.Daarop kunnen verschillende distro's staan. Mocht je nog een PI willen aanschaffen, neem dan de B+, want die heeft meer GPIO aansluitingen en meerdere USB poorten (4 ipv 2).

[ Voor 59% gewijzigd door ge-flopt op 15-12-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu wil ik die verkleinde computer gebruiken om ambilight te creëren. zal ik daar dan altijd een laptop bij nodig hebben of is dat werkend te krijgen als een opzichzelf staande computer? en als ik dat dan werkend zou kunnen krijgen zonder extra computer hoe moet ik dan het beeld van de dvd speler door de pi kunnen laten analyseren? dan moet ik dat beeld toch ergens in de pi kunnen invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Volgens dit filmpje moet het lukken;
https://www.youtube.com/watch?v=kf2WNVrerck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat filmpje heb ik al 15 keer bekeken. haha. en ik zie hem de boel wel configureren maar dan zie ik nog steeds niet hoe hij het beeld kan laten analyseren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:29:
zal ik daar dan altijd een laptop bij nodig hebben of is dat werkend te krijgen als een opzichzelf staande computer? en als ik dat dan werkend zou kunnen krijgen zonder extra computer hoe moet ik dan het beeld van de dvd speler door de pi kunnen laten analyseren? dan moet ik dat beeld toch ergens in de pi kunnen invoeren?
Volgens mij, maar wat ik al zei ik heb momenteel geen geluid, werkt het alleen in combinatie met het beeld van de PC of laptop waar het beeld zich op bevind en die draait software welke de kleuren doorstuurt naar de Raspberry Pi. Maar goed lees en luister nog eens goed naar de 4-delige video tutorial van GreatScott! die jij gevonden had.

Edit: in andere woorden de Raspberry Pi analyseert helemaal niets hij stuurt enkel de LED-strip aan middels de GPIO pinnen, de informatie krijgt hij via het netwerk van de computer waaraan je de Ambilight effecten wilt koppelen en dit gaat niet werken met je losse DVD speler.

Edit 2: Excusez moi! Volgens mij draait het allemaal op de Pi en is het enkel voor het beeld wat de Pi zelf uitzend!

[ Voor 21% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 15-12-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn situatie is al volgt, ik heb een tv, daarop aangesloten een blueray home cinema set, daarop aangesloten een apple tv, als ik de raspberry dus aan zou sluiten op de home cinema set en dan beeld via usb vanaf de computer zou afspelen zou het moeten werken? momenteel ben ik alleen in het bezit van een imac. iemand ervaring of die combinatie zou werken?

en als het dan alleen voor het beeld geld dat de pi uitzend dan moet dat beeld toch ergens vandaan komen? (dvd speler, computer, etc)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat GewoonWatSpul zegt is kan dit alleen voor de video die (d.m.v. XBMC) door de Raspberry Pi zelf wordt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin een beetje te begrijpen hoe het werkt denk ik.

pi aangesloten via de hdmi op de tv, xbmc media center geïnstalleerd op de pi die het beeldmateriaal via de ethernet kabel binnenhaalt en dus zodoende zonder computer kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raspberry Pi is een computer
Aan de andere kant van je LAN kabel zit ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de andere kant van de lan kabel zou ik de router hebben neergezet? fout dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar staan je films dan op? Op je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
...en wat denk je dat een router is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha goed punt.

ik heb nog een filmpje gevonden die zegt dat je via een hdmi switch ook met andere bronnen de ambilight kunt gebruiken.
https://www.youtube.com/watch?v=8cpQpGYtjR0
hij gebruikt hier ook de apple tv en daarbij is ook het ambilight effect ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij vind jij dat filmpje duidelijker dan ik. Ik zie namelijk totaal niet hoe hij al die randapparatuur gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is voor mij ook niet helemaal duidelijk. ik hoopte dat jullie misschien een beeld konden vormen hiervoor. ik begin wel een beetje het idee te krijgen dat dit project een beetje hoog gegrepen is voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat idee heb ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:52
ThinkPadd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:25:

Zag net deze: http://wiki.enigma14.eu/wiki/5V_UPS_for_Raspberry_Pi

Zo'n accu heb ik nog wel liggen, DC-DC converter (LM2596) ook. Die UPS voeding zou ik kunnen bestellen, maar heb het niet zo op Chinese voedingen op 230V aansluiten (en in dit geval ook nog 24/7).

Iemand nog andere ideeën?

Of een powerbank zoals deze ENB gebruiken. Die schijnt z'n output ook onder spanning te laten staan als hij aan het opladen is.
Ik had dit idee ook al een tijdje, mijn Pi lijkt vast te lopen doordat de voedingspanning niet stabiel genoeg is. Ondanks dat ik in China woon is het mij nog niet gelukt een originele Xiaomi batterypack te kopen. De 2 keer dat ik het nu geprobeerd heb kreeg ik een neppe die niet kan laden en opgeladen worden tegelijk. Die ENB ook besteld, en die kan het ook niet...ik heb het maar opgegeven.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannisi schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:01:
[...]

Ik had dit idee ook al een tijdje, mijn Pi lijkt vast te lopen doordat de voedingspanning niet stabiel genoeg is. Ondanks dat ik in China woon is het mij nog niet gelukt een originele Xiaomi batterypack te kopen. De 2 keer dat ik het nu geprobeerd heb kreeg ik een neppe die niet kan laden en opgeladen worden tegelijk. Die ENB ook besteld, en die kan het ook niet...ik heb het maar opgegeven.
Hmmm... misschien hier eens kijken: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2 daar kwamen ze tijdje terug massaal voorbij?

En apart van die ENB, volgens de review schijnt die het wel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:29
Ik zou graag http://www.bitcointrading...-raspberry-pi-lcd-screen/ met mijn Raspberry pi b+ willen namaken. Helaas heb ik geen verstand van solderen/de spullen ervoor. Een breadboard eraan hangen vind ik ook zo lomp.

Zijn er goedkope plug and play 16x2 lcd schermpjes te koop?
Kan http://m.ebay.nl/itm/371040899650 of http://m.ebay.com/itm/181262073798 bijvoorbeeld in de RPi geprikt worden?

http://m.ebay.nl/itm/121219399660
Dit touch schermpje is ook wel leuk, daar is ook wat meer mee mogelijk. Aangezien mijn programmeerkennis in C en Python 0 is, vraag ik mij af of eenzelfde script ook simpel hiervoor kan worden geschreven.

[ Voor 14% gewijzigd door remcoboy1479 op 04-01-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

De laatste tijd redelijk wat dingen hier in huis naar RPi geoffload:

- Aparte Pi voor domotica, draait nu Cacti en owfs, lees momenteel 1 DS1820 uit in de woonkamer maar dat moeten er nog meer worden. Tevens in de toekomst stroom en gas via P1 uitlezen en graphen
- Downloadbak: 500 GB HD, ouwe USB -> SATA adapter, transmission-daemon en samba doen de rest :) Tevens video opslag van de ipcam, dmv. avconv wordt er telkens een filmpje van een kwartier middels rtsp van de ipcam getrokken. Dit kost meer harde schijf ruimte dan ik wil en slaat ook veel idle video op. Helaas werkt mijn ipcam niet met motion, geen directe jpegs te downloaden. Moet nog eens motion met rtsp compilen, dit schijnt mogelijk te zijn.

-edit-

Weet iemand hier trouwens ook nog goede behuizingen voor de RPi met wat meer ruimte? Ik wil diverse kabels wat beter kunnen vastzetten en ook een 3,5" HD kunnen plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door TNW op 05-01-2015 21:31 ]

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:11
kan je windows8 2go gebruiken op de raspberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
chimera2 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:05:
kan je windows8 2go gebruiken op de raspberry?
Geen idee, wat heb je zelf al erover opgezocht ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik ben aan het kijken om de RPi model B (variant met 256mb geheugen) na zijn vroegtijdige pensioen als XBMC speler door komst van een Popcorn Hour in te gaan zetten als steamstreamer.
Dit kan via Limelight begreep ik, maar wat zal ik er verder voor nodig hebben naast het standaard HDMI, voeding, SD, toetsenbord & muis.

Zijn er mensen met ervaring van het draaien hiervan op de RPi? Gaat het enigszins soepel werken of kan ik beter kiezen voor een extra lange HDMI kabel van PC naar TV om straks GTAV bijvoorbeeld vanaf de bank te kunnen spelen met Toetsenbord en Muis.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TNW schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:57:
De laatste tijd redelijk wat dingen hier in huis naar RPi geoffload:

- Aparte Pi voor domotica, draait nu Cacti en owfs, lees momenteel 1 DS1820 uit in de woonkamer maar dat moeten er nog meer worden. Tevens in de toekomst stroom en gas via P1 uitlezen en graphen
[..]
Domoticz - Open source domotica systeem werkt als een trein bij mij. Lees er een drietal DS18B20 mee uit, en bestuur verlichting via een RFXCOM transceiver (helaas wel wat prijzig). Slimme meter lees ik ook uit via P1, gewoon met de goedkoopste USB > Serial kabel die ik kon vinden. Even een RJ11 connector aangeknepen en gaan met die banaan. Netjes de verbruiken e.d. in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Rubman schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:29:
Ik ben aan het kijken om de RPi model B (variant met 256mb geheugen) na zijn vroegtijdige pensioen als XBMC speler door komst van een Popcorn Hour in te gaan zetten als steamstreamer.
Dit kan via Limelight begreep ik, maar wat zal ik er verder voor nodig hebben naast het standaard HDMI, voeding, SD, toetsenbord & muis.

Zijn er mensen met ervaring van het draaien hiervan op de RPi? Gaat het enigszins soepel werken of kan ik beter kiezen voor een extra lange HDMI kabel van PC naar TV om straks GTAV bijvoorbeeld vanaf de bank te kunnen spelen met Toetsenbord en Muis.
Ik gebruik een 'oude' Pi als muziekstreamer. Volumio er op en de HDMI op mijn home cinema.
Bedienen via de webinterface op je android device of pc.
Werkt leuk! Het bekijken waard m.i..

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 12-01-2015 10:52 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik wil graag mijn huidige XBMC configuratie updaten naar Kodi.
Om zeker te zijn dat het goed gaat leek het me slim om m'n SDcard te klonen.
Ik heb XBMC op een Transcend 8Gb class 10 SDHC staan en heb bij Kruidvat ook een 8Gb class 10 SDHC gehaald.
Vervolgens met win32diskimage gekloond. Eerst een melding dat het image te groot was, met een andere softwareversie weten te omzeilen.
Helaas wil het kloonkaartje niet booten.
Om uit te sluiten dat het aan het image ligt heb ik Pibaker gedownload en volgens procedure NOOB er op gezet. Ook die wil niet booten.
Met de 'originele' Transcend loopt de Pi als een speer.
Heeft iemand ideeën hoe en wat ik nog kan proberen? Het lijkt wel alsof de SD niet herkend wordt. Alleen het rode lampje brand. Het act-lampje licht niet eens even op.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je bijv. XBian draait dan zitten deze functies standaard ingebakken. Een mogelijkheid van clonen van alleen de gebruikte sectoren en een mogelijkheid tot een backup maken van XBMC gebruikersdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:11
Koffie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:18:
[...]

Geen idee, wat heb je zelf al erover opgezocht ? :)
Ik heb gezocht op internet en er eigenlijk niet echt veel interessants over kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

chimera2 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:31:
[...]

Ik heb gezocht op internet en er eigenlijk niet echt veel interessants over kunnen vinden
Dan ben je niet zo goed in zoeken. Staat gewoon op de wikipagina.
When using a PC as a host, only hardware certified for use with either Windows 7 or Windows 8 operating systems will work well with Windows To Go.
Met andere woorden, zodra je win7 eenmaal draaiend hebt op een RPi is W2G geen probleem meer.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Kreeg vandaag een mailtje van een bekende Pi leverancier.
Blijkbaar is er nu ook een quad-core variant geklokt op 800 mhz met 1024 mb geheugen. Klinkt bijna te goed om waar te zijn, maar toch is het echt waar. _/-\o_
http://www.theregister.co.../02/raspberry_pi_model_2/

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ben erg benieuwd wat dit doet met de XBMC/Kodi performance op de Pi, deze upgrade! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Net vorige week de b+ gekocht :(

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 20:39
precies hetzelfde hier! :'(
is deze qua afmetingen en aansluitingen hetzelfde als de b+?

edit

What to watch out for!
Watch out, the Raspberry Pi 2 Model B is VERY different from the Raspberry Pi Model B - check for that "2" when checking accessories and compatibility!
The Raspberry Pi 2 Model B looks *a lot* like a Raspberry Pi Model B+! Look for the chip on the bottom to identify the Pi 2

What hasn't changed
The basic form-factor of the Pi 2 Model B is nearly 100% the same as the Pi model B+
  • The shape and size of the PCB is the same
  • The 4 mounting holes are in the same location and are the same size
  • The USB, Ethernet, A/V, HDMI, micro SD and microUSB connectors are int the same exact locations and are the same size
  • The Camera, Display and 40-pin GPIO connectors are in the same exact locations and are the same size
The physical changes include:
  • Processor chip is larger, has moved slightly
  • The RAM is now soldered onto the bottom of the board (no longer PoP)
  • Other components and chips are moved around slightly to make space for the larger processor and RAM chip on bottom

[ Voor 69% gewijzigd door Bartjeuhz op 02-02-2015 09:37 ]

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Bartjeuhz schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:32:
[...]

precies hetzelfde hier! :'(
is deze qua afmetingen en aansluitingen hetzelfde als de b+?

edit

What to watch out for!
Watch out, the Raspberry Pi 2 Model B is VERY different from the Raspberry Pi Model B - check for that "2" when checking accessories and compatibility!
The Raspberry Pi 2 Model B looks *a lot* like a Raspberry Pi Model B+! Look for the chip on the bottom to identify the Pi 2

What hasn't changed
The basic form-factor of the Pi 2 Model B is nearly 100% the same as the Pi model B+
  • The shape and size of the PCB is the same
  • The 4 mounting holes are in the same location and are the same size
  • The USB, Ethernet, A/V, HDMI, micro SD and microUSB connectors are int the same exact locations and are the same size
  • The Camera, Display and 40-pin GPIO connectors are in the same exact locations and are the same size
The physical changes include:
  • Processor chip is larger, has moved slightly
  • The RAM is now soldered onto the bottom of the board (no longer PoP)
  • Other components and chips are moved around slightly to make space for the larger processor and RAM chip on bottom
Kan hem binnen 14 dagen terugbrengen dus wellicht als die in de winkel komt bij hun ruil ik hem om met de nieuwe versie.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zo wat een nieuws vanmorgen!! Echt goed, een Raspberry met extra performance kan ik goed gebruiken. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat de ethernet nog steeds op 100Mbit zit. Zo te zien hangt hij ook nog steeds aan de USB bus. Maar dat is geen ramp, ivm gebrek aan SATA is hij toch niet zo geschikt als NAS en de SD kaart heeft ook niet zulke geweldige performance.

En ja, ik heb ook nog 2 ongebruikte B+'en liggen (en enkele oudere B/A modellen :) ). Je kan ze altijd weer doorverkopen, zat projectjes waar de oude Pi voldoende voor is. Voor 15-20 euro krijg je ze nog wel weg denk ik. Ik denk dat ik ze zelf niet eens weg doe, ze komen altijd wel van pas. Ik hoop alleen dat raspbian op armhf nog een tijd ondersteund blijft.

Ik hoop verder trouwens dat er ook een nieuwe Model A versie 2 komt, zal vast wel over een paar weken. Dat wordt interessant voor mijn carPC project, waar ik toch geen ethernet nodig heb :D

Ik ben ook benieuwd naar de XBMC performance, van de oude vond ik dit niet voldoende en ik zat net naar van die Android boxjes te kijken, maar ik heb veel liever iets opens waar ik wat meer mee kan.

Ik heb er nu 2 in bestelling staan, ben benieuwd!

Edit: Trouwens, ik wou nog even toevoegen: De Windows 10 versie die je er op kan gaan draaien is de IoT versie, die heeft geen desktop (en zelfs helemaal geen GUI). Dus het voegt niet zo heel veel toe. Tenzij je echt per se native .NET CLI applicaties wil draaien (die niet werken onder mono) heb je met Linux een veelzijdigere en bovendien open source optie.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 02-02-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zat idd ook heel lang te wachten en twijfelen, wilde vrijdag gaan bestellen. En nu dit nieuws. Toppie. Gelijk 1 besteld

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
GekkePrutser schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:31:

Ik hoop verder trouwens dat er ook een nieuwe Model A versie 2 komt, zal vast wel over een paar weken. Dat wordt interessant voor mijn carPC project, waar ik toch geen ethernet nodig heb :D
Although the new board is called Raspberry Pi 2 Model B, we have no plans to introduce a Raspberry Pi 2 Model A before the end of 2015.
bron

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
GekkePrutser schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:31:

Edit: Trouwens, ik wou nog even toevoegen: De Windows 10 versie die je er op kan gaan draaien is de IoT versie, die heeft geen desktop (en zelfs helemaal geen GUI). Dus het voegt niet zo heel veel toe. Tenzij je echt per se native .NET CLI applicaties wil draaien (die niet werken onder mono) heb je met Linux een veelzijdigere en bovendien open source optie.
Is er nog iets bekend over een volwaardige (of uitgeklede) versie met GUI voor de rPi 2? Of denk je dat de kans er in zit dat de community een W10 met GUI released? Het zou natuurlijk wel echt super zijn als je gewoon Windows 10 apps kan draaien op de Pi. Microsoft is wel heel goed bezig op het moment om W10 zo veel mogelijk toegankelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:49
Annihilism schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:59:
[...]

Is er nog iets bekend over een volwaardige (of uitgeklede) versie met GUI voor de rPi 2? Of denk je dat de kans er in zit dat de community een W10 met GUI released? Het zou natuurlijk wel echt super zijn als je gewoon Windows 10 apps kan draaien op de Pi. Microsoft is wel heel goed bezig op het moment om W10 zo veel mogelijk toegankelijk te maken.
Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar, helaas wacht ik nog even met het aanschaffen van de Pi2 totdat er wat meer reviews/tests beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Ryatzu schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:22:
[...]

Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar, helaas wacht ik nog even met het aanschaffen van de Pi2 totdat er wat meer reviews/tests beschikbaar zijn.
Ik ook, waar ik met name benieuwd naar ben is hoe de DAC en opamps zijn van de nieuwe Pi. De oude was nogal een ruisbak, ik verwacht geen audiofiele kwaliteit maar het lijkt me wel een keer leuk om een audioprojectje te doen met de pi zonder dat ik gelijk met losse DAC's en zo hoef te gaan werken.

Ik denk wel dat het superfijn is qua prestaties om van een single core 700mhz naar 900 quad core te gaan. Ik ben ook erg benieuwd naar het overclockpotentieel van deze SoC (1000mhz moet te doen zijn lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Annihilism schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:59:
[...]

Ideale dev hardware inderdaad, mede ook omdat er redelijk wat Windows Phones op een dergelijke quadcore draaien. Geweldige update

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Is er gratis software om een RaspberryPi als signage te laten fungeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Morgen als de nieuwe pi binnen komt, hem even aan de tand voelen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
sander817 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:40:
Is er gratis software om een RaspberryPi als signage te laten fungeren?
Wat voor signage? Je kan in elk geval chromium in full screen kiosk mode draaien en de muis pijl uitzetten. Dit heb ik wel eens gedaan. Zo kan je fullscreen een webpagina laten zien. Snel is chromium alleen niet. Maar de raspberry 2 zal wel een flinke vooruitgang zijn wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

franssie

Save the albatross

Signage als in een semi-life slideshow? Beetje off-topic maar heeft iemand dat eens geprobeerd met een WIFI SD kaartje?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Waarom zou je? Gewoon een WiFi-USB stick en een gewone SDkaart. Stukken goedkoper en simpeler programmeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik wil mijn Raspberry Pi kunnen voeden via PoE (Power over Ethernet).

Met behulp van een power-insertor is dit eenvoudig te realiseren, maar een mooiere oplossing zou zijn om via de bestaande netwerkconnector de spanning naar de Pi toe te brengen. Ik gebruik zelf een PoE switch, en het zou handig zijn als ik de switch als voedingsbron kan gebruiken.

Met een kleine modificatie van de netwerkconnector en toepassing van een DC-DC convertor is dit mogelijk, zowel passief (pennen 4+5 en 7+8) als actief (1+2 en 3+6). De modificatie bereist wel dat de netwerkconnector van de print verwijderd wordt:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/7c470b7ef4be5d4ea077a05b0f7917c2.jpg

Als je in het schema van de Pi type B kijkt zie je dat pennen 4+5 en 7+8 aan de connector kant via een afsluitweerstand (van 75 ohm) aan elkaar geknoopt zijn.

Schema Raspberry Pi: http://www.raspberrypi.or...hematics-Issue2.2_027.pdf

In ditzelfde schema is ook te zien dat van de pennen op het PCB, pen 7 en 8 niet gebruikt worden. Door in de connector de afsluitweerstanden te verwijderen en een draadbrug te leggen van pennen 4+5 en 7+8 (connectorkant) naar respectievelijk pen 7 en 8 aan de PCB-kant heb je spanning binnen in de Pi.

Met bovenstaande methode kun je op twee manieren de Pi voeden:
- Gebruiken een power-insertor die 5V levert: Soldeer 2 draadjes van pen 7 en 8 op de PCB naar de + en de - van de micro-USB connector.
- Via een DC-DC convertor met een PoE switch die type B (passieve voeding) ondersteunt of via een power-insertor die bijv 24V levert. Pen 7+8 gaan dan de DC-DC convertor in. Aan de uitgang van de DC-DC convertor staat 5V en die soldeer je vast aan de micro-USB connector van de Pi.

Voor voeding volgens type B is het voldoende om in de connector alleen de weerstanden te verwijderen (rood omlijnd in onderstaande foto) en de genoemde doorverbindingen te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/36033f101f01020f4e79c04518fcbb10.jpg

De meest gebruikte methode is echter type A waarbij de voeding loopt via pen 1+2 en 3+6. Hiervoor moeten de weerstanden blijven zitten maar moet er tussen iedere weerstand en de connector nog een condensator komen te zitten (10nF tot 22 nF) voor blokkeren van DC. Enige manier om dit voor elkaar te krijgen is door het blokje met 4 weerstanden te verwijderen en er 4x een losse 75R weerstand en condensator voor terug te plaatsen. Als je 0603 SMD componenten gebruikt gaat dit passen. Die heb ik niet op voorraad, dus een reeds gemodificeerde connector kan ik nog niet tonen.

Je hebt na de modificatie van de connector 48V PoE voeding in de Pi. Spanning tap je dan af via de middenaftakking van de trafo. Via een geschikte DC-DC convertor maak je hier weer 5V van waarmee de Pi te voeden is.

Ik heb zelf deze DC-DC convertor besteld: http://www.antratek.nl/ca...esult/?q=ARDUINO%2FPOE-5V. Deze module is 802.3af compliant, dwz dat deze module met de switch onderhandelt over het te leveren vermogen.

Ik hoop binnenkort een werkende Raspberry Pi met voeding via PoE te kunnen tonen. Het wachten is nog op onderdelen en de benodigde tijd ...

Oh ja, de firma EDAC die de connector levert voor de Pi heeft geen passende connector in het standaard assortiment zitten, anders was de modificatie een stuk makkelijker geweest.

Meer info over PoE: http://en.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet

[ Voor 0% gewijzigd door Zerobase op 02-02-2015 21:58 . Reden: Spelvaut gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk die V2 ARMv7, maar het voelt wel als een leugen dat men steeds volhield niets aan de CPU (ARMv6) te doen (na de release van de v1.2 B+ en A+)

Verder natuurlijk *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Tja, voelt idd wat dubbel van een non profit organisatie verwacht je wat meer openheid. Maar zal ongetwijfeld voor een deel met voorraden te maken hebben. Daarnaast zijn er zoveel pi's verkocht dat het oude model nog wel even ondersteund zal worden door de communities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze konden niet anders met de serieuze concurrentie van de Hummingboard en in mindere mate de Banana Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Crazyanz schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:10:
Tja, voelt idd wat dubbel van een non profit organisatie verwacht je wat meer openheid. Maar zal ongetwijfeld voor een deel met voorraden te maken hebben. Daarnaast zijn er zoveel pi's verkocht dat het oude model nog wel even ondersteund zal worden door de communities.
Kan ook goed zijn dat ze een NDA hebben moeten tekenen met Broadcom.
Vergeet niet dat de gebruikte chip in samenwerking met RaspberryPi foundation is ontwikkeld (of in elk geval met feedback van...)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:58:
Leuk die V2 ARMv7, maar het voelt wel als een leugen dat men steeds volhield niets aan de CPU (ARMv6) te doen (na de release van de v1.2 B+ en A+)

Verder natuurlijk *O*
Gelukkig is hij backwards compatible met alles wat tot nu toe voor de Pi is gemaakt. En ze maken nog steeds gebruik van de open architectuur gelukkig. Ze hebben gewoon gezien dat de Pi razend succesvol was. Ook kwamen er steeds meer alternatieve bordjes met betere specs dus gingen mensen overstappen, dat hoeft nu niet meer per sé. Nou jah, er zijn nog steeds snellere maar ik vind voor de prijs een quadcore soc met 1GB ram echt prima.

Eigenlijk wil ik er wel één bestellen maar heb er geen tijd voor op het moment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
TD-er schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 07:47:
[...]

Kan ook goed zijn dat ze een NDA hebben moeten tekenen met Broadcom.
Vergeet niet dat de gebruikte chip in samenwerking met RaspberryPi foundation is ontwikkeld (of in elk geval met feedback van...)
Ik denk ook wel dat ze van het verleden geleerd hebben dat het niet altijd handig is mensen lang te laten wachten met het risico dat het langverwachtte bij de release een beetje tegen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

slideshow inderdaad, voor hier op het bedrijf. Dus een directory met jpgs laten zien of zoiets, liefst incl filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Gave ontwikkeling natuurlijk... Maar ik heb net 2,5 week mijn RPi B+... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Post hem hier ook maar even, mijn eerste (positieve :o ) ervaring met de nieuwe Raspberry Pi 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentroel
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-06 20:25
Zou je windows vista kunnen draaien op een raspberry pi 2? Volgens mij voldoet hij aan de systeem vereisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
vincentroel schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:35:
Zou je windows vista kunnen draaien op een raspberry pi 2? Volgens mij voldoet hij aan de systeem vereisten.
Als jij vista aan de praat krijgt op een ARM processor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 08:39

Convoy

g44p

Dacuuu schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:46:
Post hem hier ook maar even, mijn eerste (positieve :o ) ervaring met de nieuwe Raspberry Pi 2.

[video]
Is het koud daar binnen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwarming op standje airco :*) Nee zonder dollen, heb een aandoening waarvan trillende handen een onderdeel is. En aangezien je mijn handen nu juist goed ziet in dit filmpje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 22:48

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Zou je op de nieuwe pi wel Android kunnen draaien?

nieuws: Microsoft kondigt Windows 10 voor Raspberry Pi 2 aan

[ Voor 63% gewijzigd door Djesse8999 op 04-02-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 08:39

Convoy

g44p

Dacuuu schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:47:
[...]

Verwarming op standje airco :*) Nee zonder dollen, heb een aandoening waarvan trillende handen een onderdeel is. En aangezien je mijn handen nu juist goed ziet in dit filmpje. :+
Ah oke, geen probleem man, tof filmpjuh, ben van plan er ook 1 aan te schaffen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Waren er bij de vorige RPI niet veel problemen met corruptie van bestanden/filesystem op de SD card?
Zou dit bij de RPI2 opgelost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Djesse8999 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:48:
Zou je op de nieuwe pi wel Android kunnen draaien?
Waarschijnlijk gaat er wel een port komen ja. Voor de oude waren ze ook druk doende maar heeft het nooit echt willen lukken. Op een ARMv7 chip zal het niet zo'n probleem zijn lijkt me.
sloth schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:17:
Waren er bij de vorige RPI niet veel problemen met corruptie van bestanden/filesystem op de SD card?
Zou dit bij de RPI2 opgelost zijn?
Dat is sinds de B+ al (grotendeels) opgelost door de betere voeding toch?

[ Voor 31% gewijzigd door mcDavid op 04-02-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zie nog steeds veel meldingen van corrupte SD-kaarten. Het feit dat veel mensen hun systeem niet (softwarematig) uitschakelen maar de stroom uittrekken is daar niet vreemd aan.

Een aan/uitknop zou al veel van die problemen verhelpen maar ik heb begrepen dat je daarvoor ACPI of iets gelijkaardigs zou nodig hebben, en dat biedt ARM niet. Ik weet niet hoe smartphones het doen (die hebben immers wel een fysieke knop).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:30:
[...]
[...]

Dat is sinds de B+ al (grotendeels) opgelost door de betere voeding toch?
Bij de B+ zijn ze naar micro-sd gegaan. Ik heb zelf met de gewone B wel problemen gehad, omdat de sd-kaart langzaam steeds verder van de contactpunten weg boog en uiteindelijk niet meer werkt, maar corruptie heb ik daar nooit van gehad.
Ik denk dat veel problemen veroorzaakt worden door het feit dat de pi geen uitknop heeft, en je dus netjes een shutdown moet doen voor je de stroom eraf haalt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik heb wel eens begrepen dat gebrekkige voeding/brownouts één van de oorzaken is/was van corrupte SD-kaartjes. Die dingen schijnen aardig wat stroom te kunnen trekken bij schrijfacties. Met het verbeterde voedingscircuit zou dat niet of iig minder snel moeten gebeuren.
Krombuigen doen ze ook niet meer en het netjes afsluiten heb je zelf in de hand.

Je zou zelf natuurlijk een interrupt kunnen gebruiken om een shutdown commando te geven. Moet je alleen zelf een button op je pi klussen. Misschien is dat ook wel wat smartphones doen als je de aan/uit knop lang ingedrukt houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tegen dat krombuigen heb je verloop-PCBtjes:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTk5WDYwMA==/z/OEUAAOxy3NBSjehm/$_35.JPG
$2 op eBay.

Kun je er gelijk een microSD in stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ThinkPadd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:00:
Tegen dat krombuigen heb je verloop-PCBtjes:
[afbeelding]
$2 op eBay.

Kun je er gelijk een microSD in stoppen :)
Werken erg fijn die dingen. Heb er een klein stukje over geschreven. Daar vind je ook een linkje naar de eBay seller waar ik ze vandaan heb (voor $1,07 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:03:
[...]

Werken erg fijn die dingen. Heb er een klein stukje over geschreven. Daar vind je ook een linkje naar de eBay seller waar ik ze vandaan heb (voor $1,07 :+ )
offtopic:
bended > bent ;)
Pagina: 1 ... 42 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]