Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
Soms kan ik beter alleen foto's posten inderdaad. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Borromini schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:00:
Een aan/uitknop zou al veel van die problemen verhelpen maar ik heb begrepen dat je daarvoor ACPI of iets gelijkaardigs zou nodig hebben, en dat biedt ARM niet. Ik weet niet hoe smartphones het doen (die hebben immers wel een fysieke knop).
Niet getest, maar misschien kan dit?
Off: Softwarematig uitschakelen
On: Reset geven door een resetschakelaartje te monteren op P6?

Afbeeldingslocatie: http://raspi.tv/wp-content/uploads/2012/12/DSC_3679-1024x680.jpg

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:00:
Tegen dat krombuigen heb je verloop-PCBtjes:
[afbeelding]
$2 op eBay.

Kun je er gelijk een microSD in stoppen :)
Ja, die was hier ook al eens gepost geloof ik, en heb ik inmiddels ook, maar nog niet in gebruik.
Ik heb een rubber dingetje tussen de SD-kaart en de onderkant van de behuizing gepropt zodat het kaartje lekker klem zit. Draait al maanden zonder problemen :p Alleen gisteren even niet :>

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Rubman schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:29:
Ik ben aan het kijken om de RPi model B (variant met 256mb geheugen) na zijn vroegtijdige pensioen als XBMC speler door komst van een Popcorn Hour in te gaan zetten als steamstreamer.
Dit kan via Limelight begreep ik, maar wat zal ik er verder voor nodig hebben naast het standaard HDMI, voeding, SD, toetsenbord & muis.

Zijn er mensen met ervaring van het draaien hiervan op de RPi? Gaat het enigszins soepel werken of kan ik beter kiezen voor een extra lange HDMI kabel van PC naar TV om straks GTAV bijvoorbeeld vanaf de bank te kunnen spelen met Toetsenbord en Muis.
Ik was eigenlijk benieuwd of dit je ook gelukt was. Ik heb ook de variant met 256mb geheugen en wil eigenlijk ook wel gaan proberen of limelight een beetje acceptabel werkt met Nvidia Gamestream.

Ik heb raspbian er al op staan (zonder gui) en de limelight.jar met de laatste java versie (die standaard bij rasbian zit). Ik heb hem aan het netwerk hangen en heb hem net even ingesteld via SSH zodat ik hem thuis aan de TV kan hangen en uittesten.

Dit wordt mijn setup:
- chinese wireless ontvanger voor Xbox360 controller (ik hoop dat hij het met de pi gaat doen)
- Xbox360 Wireless controller (OEM)
- 2.1A Nokia lader (zodat de Pi niet tekort komt)
- 800Mhz overclock (100 dus :+ ) maar eventueel ga ik meer proberen (als hij defect raakt vind ik niet erg, dan bestel ik een RPi 2 :+ )

Ik heb alles eigenlijk al klaar liggen, ga vanavond aan het testen :) . Als je nog suggesties hebt of dingen waarvan je zegt, let hier even op dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosw87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-08 21:50
Dacuuu schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:46:
Post hem hier ook maar even, mijn eerste (positieve :o ) ervaring met de nieuwe Raspberry Pi 2.
Mooi filmpje! Lekker snel zo te zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Wat zijn jullie gedachten eigenlijk over het volgende?

Android voor de Pi:
Ik zou zelf eigenlijk wel graag een keer een goede Android versie willen zien, voorheen was dit niet mogelijk omdat het gewoon te traag werkte. Nu de rPi2 er is lijkt me dat er een fatsoenlijke port mogelijk moet zijn van Android.

Netflix voor de Pi:
Ik heb gelezen dat de Netflix api vrij is gegeven voor Linux. Voorheen werd Netflix niet ondersteund vanwege DRM zaken. Technisch gezien zou de Pi gewoon Netflix aan moeten kunnen maar totdusver is er eigenlijk nog geen enkele ontwikkeling op dit gebied. Streamen met een andere PC als doorgeefluik vind ik dan ook geen oplossing (dan kun je net zo goed een Miracast aanschaffen).

Ontwikkelingen rond de Pi2:
Wat denken jullie dat de Pi2 allemaal in beweging zal zetten? De Pi1 was al razend populair maar voornamelijk voor een aantal zaken (zoals Android development) niet echt gebruikt omdat hij te langzaam was. De Pi2 is (voor zijn formaat en prijs) een serieuze krachtpatser en zou met gemak vele applicaties aan moeten kunnen.

Zelf denk ik dat de Pi2 veel mogelijkheden opent op gebied van streaming en media. De sneller hardware opent gewoon veel meer opties. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn Pi (voornamelijk vanwege tijdsgebrek) het afgelopen half jaar stof heeft liggen happen omdat wij hier al een dedicated server hebben (i5 met 16GB ram) dus dan ga je de pi niet als file/webserver inzetten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:22
Ik hoop zelf op een Android TV port naar de PI2, daarnaast een Plex versie welke met de Pi werkt (is er al voor de 'oude' Pi maar deze werkt nog niet voor de Pi2). Daarnaast, wat old school games lijkt me ook wel wat.. zo veel mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Isitlightagain schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:56:
Ik hoop zelf op een Android TV port naar de PI2, daarnaast een Plex versie welke met de Pi werkt (is er al voor de 'oude' Pi maar deze werkt nog niet voor de Pi2). Daarnaast, wat old school games lijkt me ook wel wat.. zo veel mogelijkheden :)
Je kent RetroPie al?
http://blog.petrockblock.com/retropie/
Ik ga er binnenkort eens mee aan de slag, als ik m'n SNES usb controllers binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Ik wacht met smacht op de mij RPi2 die nu op de post zit. Ik zit me al een beetje in te lezen.
Raspbian lijkt me het voor de hand liggend, en ze zeggen dat er een update voor de RPi2 is gemaakt, maar daar lees ik weinig over. Er is een release van eind januari, maar daar melden ze niets over de RPi2.

Daarnaast heb je Ubuntu Core die nu ook werkt. Tevens lees ik dat door de toegevoegde hardware-floating point van de nieuwe CPU en de ondersteuning van ARMv7 eigenlijk elke moderne linux versie werkt op de RPi2.
Waarom zou ik dan nog een specifieke RPi linux installeren?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
XanderDrake schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:19:
Ik wacht met smacht op de mij RPi2 die nu op de post zit. Ik zit me al een beetje in te lezen.
Raspbian lijkt me het voor de hand liggend, en ze zeggen dat er een update voor de RPi2 is gemaakt, maar daar lees ik weinig over. Er is een release van eind januari, maar daar melden ze niets over de RPi2.
http://downloads.raspberrypi.org/raspbian/release_notes.txt

code:
1
2
3
4
5
6
7
2015-01-31:
  * Support for Pi2
  * Newer firmware
  * New Sonic Pi release
  * Updated Scratch
  * New Wolfram Mathematica release
  * Updated Epiphany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:19:
Daarnaast heb je Ubuntu Core die nu ook werkt. Tevens lees ik dat door de toegevoegde hardware-floating point van de nieuwe CPU en de ondersteuning van ARMv7 eigenlijk elke moderne linux versie werkt op de RPi2.
Waarom zou ik dan nog een specifieke RPi linux installeren?
Hardfloat zat ook al op de oude CPU! Alleen omdat dat geen ARM7 was, waren er maar weinig distro's die dat ondersteunen. En daarvan was raspbian de enige die hardfloat (armhf) ook ondersteunde (de standaard debian wheezy deed alleen softfloat op armel)

Maar een specifieke distro is nog steeds handig voor makkelijke aansturing van de specifieke functies van de Raspberry. Zoals de GPIO, Camera, I2C bus, SPI, watchdog enz.

Voordat Raspbian er was, was het een heel gedoe om de juiste kernel modules voor i2c te compileren, bijvoorbeeld. In Raspbian zit dat er gewoon standaard in.
Annihilism schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:20:
Wat zijn jullie gedachten eigenlijk over het volgende?

Netflix voor de Pi:
Ik heb gelezen dat de Netflix api vrij is gegeven voor Linux. Voorheen werd Netflix niet ondersteund vanwege DRM zaken. Technisch gezien zou de Pi gewoon Netflix aan moeten kunnen maar totdusver is er eigenlijk nog geen enkele ontwikkeling op dit gebied. Streamen met een andere PC als doorgeefluik vind ik dan ook geen oplossing (dan kun je net zo goed een Miracast aanschaffen).
Het probleem met de netflix DRM zit hem er vooral in dat deze gebruik maakt van een binary decoder (niet open-source), die is wel aanwezig voor linux op intel maar niet op ARM (wel voor Android op arm maar die is niet 1:1 te gebruiken). Bovendien werkt het alleen officieel in Chrome op Linux, dus niet in XBMC ofzo, waardoor je er nog niet zo veel aan hebt (al zou je evt. natuurlijk wel een Chrome wrapper kunnen maken voor in XBMC of zoiets).

Dus het wachten is nog steeds op Netflix die de rpi actief moet ondersteunen. Vanuit de foundation zelf verwacht ik niet zo veel hulp eigenlijk, de raspberry is nooit bedoeld als goedkoop media center. Natuurlijk is hij daar wel goed geschikt voor maar het is niet iets dat de raspberry foundation actief loopt te promoten.

[ Voor 41% gewijzigd door GekkePrutser op 05-02-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Annihilism schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:41:
[...]

Ik was eigenlijk benieuwd of dit je ook gelukt was. Ik heb ook de variant met 256mb geheugen en wil eigenlijk ook wel gaan proberen of limelight een beetje acceptabel werkt met Nvidia Gamestream.

Ik heb raspbian er al op staan (zonder gui) en de limelight.jar met de laatste java versie (die standaard bij rasbian zit). Ik heb hem aan het netwerk hangen en heb hem net even ingesteld via SSH zodat ik hem thuis aan de TV kan hangen en uittesten.

Dit wordt mijn setup:
- chinese wireless ontvanger voor Xbox360 controller (ik hoop dat hij het met de pi gaat doen)
- 800Mhz overclock (100 dus :+ ) maar eventueel ga ik meer proberen (als hij defect raakt vind ik niet erg, dan bestel ik een RPi 2 :+ )

Ik heb alles eigenlijk al klaar liggen, ga vanavond aan het testen :) . Als je nog suggesties hebt of dingen waarvan je zegt, let hier even op dan hoor ik het graag!
Ik ben er nog niet aan toegekomen door drukte met school en werk.
Hoor dus andersom ook graag of het lukt. O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hij lijkt mij een stuk beter/fijner dan de rb1 (ik heb volgens mij de 2de uitvoering)
Van wat ik tot nu toe gezien heb zijn de prestaties best indrukwekkend. Als moet ik zeggen dat ik hem al een tijdje niet meer gebruikt heb.

Maar zoals ik het nu zie is die nieuwe een stuk meer geschikt als 'HTPC' vooral de demo's die ik zag van andere dat ze tijdens het afspelen van de films gewoon nog door de menu's e.d. konden browsen was best indrukwekkend.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Ik ben erg benieuwd naar benchmarks. Vooral in vergelijking met Amlogic en Rockchip devices en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:51
Annihilism schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:41:
[...]

Dit wordt mijn setup:

Ben hier heel benieuwd na anders ga ik ook een RPi 2 bestellen en gebruiken voor nvidea gamestream. Ik hoor het graag van je! :D Ben benieuwd of je over die 10/100 netwerkpoort 720 in 60fps kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31
Ik heb hem vandaag binnen. Direct op de eerste dag besteld bij RS. Heb een bedrijf :).
Ik ben er van plan om er een MineCraft server op te draaien. Ik had een Odroid U2 maar die is kapot gegaan en geen garantie of iets dergelijks gekregen. Kapot gegaan na 8 maand. Bye bye 160 piek.
Nu een jaar later de Pi2 uit kwam en ik zag de specs dacht ik direct van, dit is een opvolger. Jeej mijn MineCraft server kan weer online. Ik heb al een filmpje gevonden waar ze hem testen. http://www.stuffaboutcode...i-2-minecraft-server.html Vanilla en met spigot. Ik denk zelf dat het soepeler moet kunnen draaien. Je hebt allerlei mods waardoor je hem veel lichter kan draaien end. Nou ik ben benieuwd hoe het gaat werken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ShittyNL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:28:
en geen garantie of iets dergelijks gekregen. Kapot gegaan na 8 maand. Bye bye 160 piek.
Daar heb je nogal wat RPi2's voor...

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
XanderDrake schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:36:
[...]

Daar heb je nogal wat RPi2's voor...
Ja dat klopt zeker, maar het apparaatje had ook wat power. Het had een exynos quadcore en 2gb ram. Ideaal voor in dit geval minecraft.

Daarnaast was die meer dan krachtig genoeg voor minecraft. Gewoon balen maar nu heeft de Raspi een opvolger die goed betaalbaar is.

Odroid U2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar opnieuw, met een Mali GPU. Die dingen zijn echt niet te doen om images voor te maken :) Niet voor niets vind je ze vooral in Chinese Android sticks.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ook maar besteld, voor dat geld kun je gewoon niet gaan zitten knoeien met die oudere, die van mij draait op 950mhz en alsnog is hij erg traag in het menu van ?wat er nu opstaat? (openelec+xbmc geloof ik).

Ook als ik een film kijk is de muis laggy en menus reageren langzaam. CPU load zit de hele tijd tussen 50-100, vaker tegen de 100.

Misschien als hij doet wat ik wil dat hij doet dat mijn HTPC een andere functie krijgt en de RPI2 dan deze rol gaat overnemen.

Het valt me wel op dat de 'alternatieven' op zich niet onaardig zijn, alleen de ondersteuning voor de RPI(2) is gewoon groter/beter wat ook een overweging is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
prutser001 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:55:
Ook maar besteld, voor dat geld kun je gewoon niet gaan zitten knoeien met die oudere, die van mij draait op 950mhz en alsnog is hij erg traag in het menu van ?wat er nu opstaat? (openelec+xbmc geloof ik).

Ook als ik een film kijk is de muis laggy en menus reageren langzaam. CPU load zit de hele tijd tussen 50-100, vaker tegen de 100.

Misschien als hij doet wat ik wil dat hij doet dat mijn HTPC een andere functie krijgt en de RPI2 dan deze rol gaat overnemen.

Het valt me wel op dat de 'alternatieven' op zich niet onaardig zijn, alleen de ondersteuning voor de RPI(2) is gewoon groter/beter wat ook een overweging is.
Hij is CPU technisch sneller. Alleen de GPU is hetzelfde hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ShittyNL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:58:
[...]

Hij is CPU technisch sneller. Alleen de GPU is hetzelfde hou daar rekening mee.
Van wat ik tot nu toe gezien heb die paar 'reviews' en 'unboxings' en dan hoe snel de menu's voorbij knallen en hoe snel hij reageert ten opzichte van de mijn oude dan is dat een verschil van dag en nacht. Als ik dezelfde stappen wil doen als diegene op de video loop ik na 4 stappen al achter, ook als ik 1080p materiaal kijk en wil 'skippen' is haast niet te doen op de oudere RPI de video draait voor de rest wel goed dat is niet zo'n probleem.

4 x ~800mhz scheelt heel wat met 1 x 950, en dat zie je eigenlijk overal wel terug.

Als ik tijd heb dan ga ik kijken of ik een 'side by side' video kan maken en zo hopelijk duidelijk het verschil kan laten zien tussen de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik stond ook wel van het filmpje te kijken, maar dat hangt ook wel van de software af volgens mij. Ik draai al een tijdje Xbian 1.0RC3 op twee van mn bordjes waarvan het update mechanisme niet meer lekker werkte, en al 77 dagen up was.. Gisteren eens de latest erop gezet en ik was echt aangenaam verrast door de snelheidswinst. Helaas op een brak kaartje en op een RPi die niet lekker werkt met Xbian, om een of ander vage rede, dus die deed het bij de eerste reboot niet meer, maar ga binnenkort toch maar eens upgraden met de overige systemen.

Desalniettemin, deze upgrade is toch wel heel erg tof en ben erg benieuwd naar meerdere tests die ongetwijfeld binnenkort in overvloed te vinden zijn. Ik wacht nog even af, maar zeer waarschijnlijk gaat RPi nr 4 dit jaar nog zeker als aanvulling erbij komen (bezit nu 3x model B, 512mb)

@hieronder, super!

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:04:
[...]

...

Als ik tijd heb dan ga ik kijken of ik een 'side by side' video kan maken en zo hopelijk duidelijk het verschil kan laten zien tussen de 2.

Het is nogal dramatisch :+

Mijne is ook binnen, het wachten is op een bijgewerkte RetroPie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:30:
[...]

[video]
Het is nogal dramatisch :+

Mijne is ook binnen, het wachten is op een bijgewerkte RetroPie.
Het is nog beter te zien met xbmc, dit is al duidelijk en dan laat hij diegene nog niets van apps zien e.d.
Kan niet wachten eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:34
maandag besteld bij SOS en vandaag op de bus gekregen. Dit is mijn eerste ervaring met RPI. Kodi werkt perfect erop en het is soepel genoeg. Ik heb hiervoor HTPC gebruikt met quadcore intel cpu...

Nou mijn vraag: is er enige manier om dat ding via wake up on lan in te stellen icm openELEC? En hoe zit je het uit??! stroom eraf?

al met al kijk ik naar uit om meer te spelen met de RPI :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je niet wilt is zomaar de stroom eraf halen, dat is de reden dat veel SD kaartjes corrupt raken op het filesystem.

OpenELEC heeft vast wel ergens een powerknopje zitten.

En anders SSH naar je Pi en een sudo shutdown -h now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Edd

Volgens mij heeft Kodi nog steeds linksonderin een aan/uit-knop? Als je die kiest krijg je een menutje, alwaar je het systeem kunt afsluiten.

Ik dacht dat de RPi geen Wake on Lan ondersteunde? Wat is erop tegen om hem 24x7 aan te laten staan? ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:51
Er zijn wel een aantal oplossingen om een power-switch te krijgen:

http://www.mausberrycircuits.com/
https://www.pi-supply.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel gebruiken wij een Raspberry Pi B+ i.c.m. een camera module als baby-monitor. Dat valt qua frame rate erg tegen.
Vloeiend opnemen op een deftige resolutie is eigenlijk al niet mogelijk. De beelden dan ook nog eens streamen over het netwerk om op een scherm te kunnen kijken wat er in de babykamer gebeurd is helemaal een aanslag op de Pi. De processor load zit dan continu tussen de 80 á 100%.

Zou dit met de nieuwe Pi2 wel goed werken? De processor is beter, maar voor de rest is er niet veel veranderd.
Heeft de videoverwerking en streaming baat bij de snellere multicore processor of is de videochip veel belangrijker in deze keten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 01:09:
Momenteel gebruiken wij een Raspberry Pi B+ i.c.m. een camera module als baby-monitor. Dat valt qua frame rate erg tegen.
Vloeiend opnemen op een deftige resolutie is eigenlijk al niet mogelijk. De beelden dan ook nog eens streamen over het netwerk om op een scherm te kunnen kijken wat er in de babykamer gebeurd is helemaal een aanslag op de Pi. De processor load zit dan continu tussen de 80 á 100%.
Wat gek, ik heb totaal geen problemen met 1080p / 30Hz.. Draait echt super vloeiend en scherp (over het LAN natuurlijk). Gestreamed vanaf mijn pi naar mijn laptop (mplayer).

Opnemen werkt ook super soepel.. Ik denk toch dat er iets niet goed zit met je firmware ofzo. Want het opnemen of streamen van video is volledig hardware versneld. Het enige dat de pi moet doen is de bitjes opslaan of versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik duwde gewoon een USB cam stream via de Pi richting het netwerk, stream was full hd, maar de framerates bleven inderdaad achter (bitrate issue). GPU was ongebruikt, headless.
Vast wel dat de V2 beter werkt. Al wil ik deze in gaan zetten als RTSP streamer icm met mijn goedkope sportscam met Wifi.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 01:59:
[...]

Wat gek, ik heb totaal geen problemen met 1080p / 30Hz.. Draait echt super vloeiend en scherp (over het LAN natuurlijk). Gestreamed vanaf mijn pi naar mijn laptop (mplayer).

Opnemen werkt ook super soepel.. Ik denk toch dat er iets niet goed zit met je firmware ofzo. Want het opnemen of streamen van video is volledig hardware versneld. Het enige dat de pi moet doen is de bitjes opslaan of versturen.
Over de beeldkwaliteit had ik zeker geen klachten. Hoeveel frames per seconde haal je ongeveer en hoe stream jij over het netwerk? Misschien valt daar nog de nodige winst te halen bij onze Pi. :)

Het werk wel, maar realtime en vloeiender beeld zou veel fijner zijn natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom mensen een Raspberry Pi kopen als mediaspeler.Elke fatsoenlijke tv heeft namelijk dat.
Heb nu de pricewatch: LG 55UB850V Zwart dus met WebOs ben ik al blij genoeg 8)

Ik wil nu wel eentje kopen voor de fun en als torrentbox (dit kan toch met een externe hdd?)
Welke accessoires moet ik er allemaal bij kopen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 02:00:
Ik duwde gewoon een USB cam stream via de Pi richting het netwerk, stream was full hd, maar de framerates bleven inderdaad achter (bitrate issue). GPU was ongebruikt, headless.
Ja maar dat verbaast me ook niet zo. Alle USB-poorten & LAN delen dezelfde enkele USB 2.0 bus op de chip. Tel daarbij op de nodige overhead (nattevingerwerk: 25~50%) plus het feit dat de stream softwarematig gedecodeerd en geëncodeerd moet worden.
Pak je daarentegen de on-board camera interface dan zit je a) op een aparte bus en b) kan de hardware een groot deel van het werk doen.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
tumtum100 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:12:
[...]

Ben hier heel benieuwd na anders ga ik ook een RPi 2 bestellen en gebruiken voor nvidea gamestream. Ik hoor het graag van je! :D Ben benieuwd of je over die 10/100 netwerkpoort 720 in 60fps kan streamen.
Van wat ik op Reddit en op de Raspberry forums las lukte het mensen zelfs om 1080p op 60fps te streamen met de B+. Ik heb zelf nog de oude B met 256MB ram dus ik gok dat die niet zo veel aankan (ivm shared video geheugen).

Ik heb gister helaas geen tijd gehad om het te testen maar ik denk dat ik er zondag wel aan toe kom :). Ik zal dan zeker hier posten wat mijn bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
sipaan schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:09:
maandag besteld bij SOS en vandaag op de bus gekregen. Dit is mijn eerste ervaring met RPI. Kodi werkt perfect erop en het is soepel genoeg. Ik heb hiervoor HTPC gebruikt met quadcore intel cpu...

Nou mijn vraag: is er enige manier om dat ding via wake up on lan in te stellen icm openELEC? En hoe zit je het uit??! stroom eraf?

al met al kijk ik naar uit om meer te spelen met de RPI :D
Via cec kan je instellen dat hij met je TV uitgaat. Als je hem dan ook nog powered vanaf een USB port op je TV gaat ie ook weer aan op het moment dat je je TV aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsParadijs
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 11:15
Ik heb op BeeTronics een 7'' touchscreen besteld, maar het lukt mij niet om deze weekend te krijgen op mijn Pi. HDMI en usb aangesloten.

Ik draai raspbian wheezy en loop tegen een error aan als ik de software van het scherm wil installeren. 'Xserver niet gevonden'. Deze heb ik wel geïnstalleerd.

Heeft iemand tips of deze hardware wel weekend gekregen, zodat ik het ook werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

230 mA * 5v input = 1.15watt op Idle gebruik? Geweldig!

jammer dat ik de waarden tijdens de boot niet goed kan aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:34
Bedankt. Okay ik ga hem dan maar met USB aan de TV hangen. Als idle verbruik zo laag is dan maakt het ook niet uit.

ODROID-C1 is dat niet beter product dan de RPi? Het kost even veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog een (ebay?) adresje waar ik wat van die micro SD kaartjes kan bestellen class 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

sipaan schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:07:
Bedankt. Okay ik ga hem dan maar met USB aan de TV hangen. Als idle verbruik zo laag is dan maakt het ook niet uit.

ODROID-C1 is dat niet beter product dan de RPi? Het kost even veel..
bezitter van de c1 hier:

voordelen: sneller dan rpi (ook dan de 2 zo te zien), kan emmc opslag gebruiken (véél sneller dan sd kaart, helaas ook véél duurder)

nadelen:
kleinere community, en niet alle software werkt: tvheadend bijvoorbeeld moet je in de source duiken om het überhaupt gecompileerd te krijgen, om er daarna achter te komen dat de dvb-t ontvanger die perfect werkt op de pi het niet doet op de c1... (alles geeft status ok, maar geen enkel kanaal kan ontvangen worden). Voor xbmc/kodi moet je maar hopen dat odroid de ontwikkelingen blijft volgen, want omwille van de gpu is dat niet echt evident om dat aan de praat te krijgen...

Qua 'kost evenveel': de firma in korea is zo vriendelijk de echte waarde (inclusief verzendkosten) op je pakket te zetten, dus je moet gegarandeerd douane betalen, en als je hem in duitsland haalt (pollin) zijn de prijzen toch merkelijk hoger dan de pi bij sos...

Had ik geweten dat er een quadcore pi 2 aankwam had ik mijn c1 nooit gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
beste,

Ik heb zojuist de rpi 2 ontvangen. bij het aansluiten krijg ik een vierkant met daarin regenboog kleuren. Ik heb diverse voedingen geprobeerd met:

1. 5.25V/2.1A USB stekker (diverse micro usb draadjes geprobeerd)
2. 5V/1200ma directe stekker.

Ook heb ik NOOBS en Openelec images op het microsd kaartje gezet, maar dat is geen oplossing geweest.

Ik vroeg me af wat het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
remondoo schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:43:
beste,

Ik heb zojuist de rpi 2 ontvangen. bij het aansluiten krijg ik een vierkant met daarin regenboog kleuren. Ik heb diverse voedingen geprobeerd met:

1. 5.25V/2.1A USB stekker (diverse micro usb draadjes geprobeerd)
2. 5V/1200ma directe stekker.

Ook heb ik NOOBS en Openelec images op het microsd kaartje gezet, maar dat is geen oplossing geweest.

Ik vroeg me af wat het probleem kan zijn.
Geen idee, eventueel kan je hem testen met deze build.
Volgensmij is die wel headless, maar ik draai hem en hij werkt zonder problemen.
http://sjoerd.luon.net/posts/2015/02/debian-jessie-on-rpi2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36

mno

remondoo schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:43:
beste,

Ik heb zojuist de rpi 2 ontvangen. bij het aansluiten krijg ik een vierkant met daarin regenboog kleuren.
...
Heb je wel de speciale RaspberryPi-2 build van OpenELEC gebruikt? De 'gewone' RaspberryPi build geeft inderdaad het regenboogscherm, maar de RaspberryPi-2 build doet het zoals het hoort.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Weet trouwens iemand of je extra performance krijgt door je HDMI en serial signaal uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
mno schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:00:
[...]

Heb je wel de speciale RaspberryPi-2 build van OpenELEC gebruikt? De 'gewone' RaspberryPi build geeft inderdaad het regenboogscherm, maar de RaspberryPi-2 build doet het zoals het hoort.
Held :) dat was hem, had het verkeerde bestand gedownload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:26

Arjan A

Cenosillicafoob

sipaan schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:09:
[..]
WOL is niet nodig: de Pi verbruikt zo weinig energie dat je hem gewoon aan kan laten staan.
Twee van mijn Pi's zitten aan de USB van een modem vast, zo hou je ook nog eens twee stopcontacten vrij :)
Uitzetten kan nog steeds linksonder in beeld.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 02:40:
Ik snap niet waarom mensen een Raspberry Pi kopen als mediaspeler.Elke fatsoenlijke tv heeft namelijk dat.
Heb nu de pricewatch: LG 55UB850V Zwart dus met WebOs ben ik al blij genoeg 8)

Ik wil nu wel eentje kopen voor de fun en als torrentbox (dit kan toch met een externe hdd?)
Welke accessoires moet ik er allemaal bij kopen?
Ik gebruik hem als mediaspeler en een embylight kloon de lightberry, dat zie ik niet elke tv doen. ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:17:
[...]

Ik gebruik hem als mediaspeler en een embylight kloon de lightberry, dat zie ik niet elke tv doen. ;)
Ja daar dacht ik ook over na: www.ambiledhd.com
Maar vertel mij hoe ik dan 4K video's moet afspelen en hoe ik bij normale TV ambilight heb?
Volgens mij is het véél easier als iemand een App maakt en het dan op WebOs zet.

Edit: http://developer.lge.com/...r-first-web-app-webos-tv/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:21:
[...]

Ja daar dacht ik ook over na: www.ambiledhd.com
Maar vertel mij hoe ik dan 4K video's moet afspelen en hoe ik bij normale TV ambilight heb?
Volgens mij is het véél easier als iemand een App maakt en het dan op WebOs zet.

Edit: http://developer.lge.com/...r-first-web-app-webos-tv/
Lightberry.eu heeft ook een setje waar je ook met normaal tv kijken er gebruik van kan maken, deze heb ik niet gebruik het alleen met films/series icm plex en draait als een trein.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:57:
[...]

Lightberry.eu heeft ook een setje waar je ook met normaal tv kijken er gebruik van kan maken, deze heb ik niet gebruik het alleen met films/series icm plex en draait als een trein.
Nouja ambilight is méér een gimmick totdat er geen WebOs app voor komt, ga ik er voorlopig niks mee doen.
Overigens is de cpu in de TV zelf veel krachtiger dan een Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:17:
[...]

Nouja ambilight is méér een gimmick totdat er geen WebOs app voor komt, ga ik er voorlopig niks mee doen.
Overigens is de cpu in de TV zelf veel krachtiger dan een Pi.
Ik vind het een toegevoegde waarde tijdens het kijken van media, en de CPU maakt mij niet uit transcoding doe ik op de server en surround set, tijdens load zit de raspberry rond de 20% zonder overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb mijn RPi2 gelanceerd met raspbian en tp link wifi module en wordt prima herkent. Ik zit een beetje alles af te tasten maar het lijkt goed te werken allemaal. Ping is al prima, zo'n 12ms. Epiphony claimt al 25%+ van het ram, met twee tabs open. Ik begrijp niet hoe jullie het voor elkaar kregen met de versie A als semi desktop te gebruiken hehe :p.

Ik zit nu kraken te testen via de browser, al 15 minuten te stampen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDUwMA==/z/XQEAAOSwPe1UGBBK/$_12.JPG

ik heb maar gelijk een bij mijn Raspberry Pi 2 passende New Trendy Sd Mmc Cf Micro Memory Card Storage Carrying Pouch Case Holder Wallet besteld.
je moet toch ergens je OS'en en applicaties laten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nou ik zit nu lekker te typen op mijn RPi2, verbonden met de TV. Ik ben te spreken over de out-of-the box support van hardware, wireless logitech keyboard wordt direct herkent, zelfs touchpad EN gestures werken, evenals TV en wifi. Internet gaat redelijk, niet altijd even soepel, maar het komt er wel! Een bijna complete pc ervaring voor een fractie van de kosten en stroom gebruik :)

Helaas ondersteunt de standaard browser lang niet alle features die ik zoek. Youtube draaide amper, Gmail was compleet kaal en Google Music vereist een flash plugin terwijl ik HTML5 aan had gezet. Ik ga es kijken naar alternatieven, chrome of die Webkit2 based browser, iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Zo de Pi 2 aan het werk gezet met Kodi. Ik moet zeggen dat het toch wel een behoorlijke verbetering is opzichte van de Pi B. Deze verhuisd nu naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

RPi 2 B+ pakket binnen, een kleine koelblokje op de CPU gezet (het kan wel 133 Fahrenheit worden, 56 graden dus) voor de levensduur. Die zakt al naar 120 Fahrenheit / 48 graden, stuk gunstiger.

Getest op software 1080p 10bits media draaien, en het wordt trage video met 2 fps of zo. De quadcore gaat dan op 900 Mhz en 4 cores aan. Wordt wel aardig warm.
Hardware mode werkt ook, maar wel grote blokken en in het begin groene waas. De CPU zakt al flink terug en doet maar 10-20%.

Verder loopt de systeem lekker vlot en doet ook wat sneller. Jammer genoeg zijn er nog steeds addons die niks meer doen. Die zouden ze moeten markeren als 'niet werkende addon' of weghalen.

Ik heb ook oude raspberry B, kan ik straks nog even verschil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Kan niets anders zeggen dan dat ik onder de indruk ben, gewoon stock voelt de RPI2 veeeeel sneller aan Waar de RPIB gewoon op 80-100% zit in het menu van XBMC zit de RPI2 uit z'n neus te eten.

Wil ik b.v. het menu (muis bewegen) tijdens het draaien van een film dan is de RPIB haperend en stotterend waar bij de RPI2 alles heerlijk soepel gaat.

Ik denk dat alleen als een dual core RPI een heel verschil zou hebben gemaakt maar nu met quad core is het genieten. Ook gaat gewoonweg alles sneller.

Ik heb even mijn Samsung EVO 64GB micro SD cards gepakt en op beide raspbian gezet buiten dat het op de RPI2 practisch 3 keer zo snel op start en 'snappier' werkt gaat alles vlotter. Iets opstarten gaat ook vele malen beter, browsen, scrollen etc.

Ik vraag me af of het nou nog sneller zou gaan als er een volwaardige SSD aan zou hangen via zo'n expansion board deze b.v. http://www.suptronics.com/Xseries/x300_images_2.html
Helaas is daar niet veel over te vinden. Dan kun je bijna een volwaardige PC maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Reminder: Opmerkingen over de levering van je RPI 1/2, a/b, met of zonder plus, mogen allemaal in Raspberry Pi: aankoop&levering . Ik ben zo vrij geweest om een aantal posts die kant op te moven.

[ Voor 16% gewijzigd door Sprite_tm op 07-02-2015 00:04 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
ik ben wel benieuwd naar de raspberry pi 2, dit in verband met de snellere cpu. Met kodi/xmbc is het schijnbaar al een aardig verschil, maar hoe zit het met usenet?

ik weet dat met de oude pi met nzbget maximaal 3MB/s gehaald kan worden, maar hoe zit het met de pi2?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het moge duidelijk zijn dat de nieuwe RPi wat kritischer is tov de voeding die hij krijgt.
Mocht er iemand een goed werkende hebben gevonden die voor een klein bedrag te bestellen is; laat maar horen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Smultie schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:25:
Het moge duidelijk zijn dat de nieuwe RPi wat kritischer is tov de voeding die hij krijgt.[...]
Vergeet niet ook even een andere USB-kabel te proberen.
Daar kan ook nogal wat verschil in zijn, mbt de weerstand.
Ik kan me zo voorstellen dat het piekverbruik van de Rpi-2 wat hoger ligt, dus dat de spanningsval dan wat groter is dan bij de Rpi1

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:21
Een half jaar geleden de rasberry B+ besteld en met veel plezier gebruikt. Nu wil ik gaan updaten naar de 2. Als ik het goed heb begrepen kan ik mijn huidige behuizing toch hergebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorroy schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:00:
Een half jaar geleden de rasberry B+ besteld en met veel plezier gebruikt. Nu wil ik gaan updaten naar de 2. Als ik het goed heb begrepen kan ik mijn huidige behuizing toch hergebruiken?
volgens mij niet, zat net hier naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Edd

Ja, dat past volgens mij gewoon. De case die ik bij mijn Pi 2 besteld had, was ook voor de B+. Misschien dat iemand hier daar nog daadwerkelijk uitsluitsel over kan geven, aangezien ik zelf geen B+ heb om te testen.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:22:
volgens mij niet, zat net hier naar te kijken

[video]
Die video laat een aanpassing zien voor een case van een Model A naar Model B+/Pi 2..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 20:43
Volgens sossolutions.nl moet dit lukken:
"De afmetingen, aansluitingen en kleuren zijn hetzelfde gebleven, hij is puur alleen sneller gemaakt!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
PASware schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:03:
ik ben wel benieuwd naar de raspberry pi 2, dit in verband met de snellere cpu. Met kodi/xmbc is het schijnbaar al een aardig verschil, maar hoe zit het met usenet?

ik weet dat met de oude pi met nzbget maximaal 3MB/s gehaald kan worden, maar hoe zit het met de pi2?
Ik heb gisteren op mijn Pi2 Raspbian gedownload via NOOBS en kwam op een max van 3,5MB/s. NZB's niet getest maar ik vermoed dat het amper sneller zal zijn. (Mijn kabelverbinding kan tot 15MB/s trouwens, het ligt dus niet aan mijn verbinding. :))

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Je kan er vanuit gaan dat dit sneller gaat, NZBget met mijn B was ook ruk, cpu constant op 100%
Transmission b.v. gaat ook gewoon maximaal nu en ik gebruik dezelfde SD kaarten even (Samsung EVO 64GB - welke erg lekker werken)

Misschien dat ik mijn huidige Ubuntu (transmission/TS3) naar de RPI2, maar dan moet ik wel naar Mumble aangezien er (nog) geen TS3 server is voor de RPI.

Helaas kan ik weinig reviews vinden van gebruikers die zo'n expansion bord hebben met Sata. Die X300 ziet er leuk uit maar ben benieuwd of alles gewoon standaard gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiest
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-03 20:19
Bij booten krijg ik slechts het "regenboog" vierkant te zien. Verder brandt slechts 1 van de 2 lampjes (rood) op mijn Pi 2. Het groene lampje gaat even aan, maar meteen weer uit.. Betekent dit dan mijn power supply niet afdoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Of dat je een kernel boot die niet geschikt is voor de Rpi2 ?
Kan natuurlijk ook nog steeds de voeding zijn.
Probeer anders eens met alleen de Rpi en een HDMI-kabel aangesloten (en SD-kaartje)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Smultie schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:25:
Het moge duidelijk zijn dat de nieuwe RPi wat kritischer is tov de voeding die hij krijgt.
Mocht er iemand een goed werkende hebben gevonden die voor een klein bedrag te bestellen is; laat maar horen :D
Ik heb een philips 2,1A 5V dual output, bij de Action toentertijd voor 4 of 6 euro meen ik. Moet je even kijken of die er nog is.
http://www.bol.com/nl/p/p...r-zwart/9200000010322359/
helaas totaal andere prijsklasse, maar wel exact zelfde model

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiest
  • Laatst online: 02-03 20:19
TD-er schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:45:
Of dat je een kernel boot die niet geschikt is voor de Rpi2 ?
Kan natuurlijk ook nog steeds de voeding zijn.
Probeer anders eens met alleen de Rpi en een HDMI-kabel aangesloten (en SD-kaartje)
Was inderdaad de kernel boot, bedankt

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Vraagje, past de Raspberry 2 eigenlijk in de case van de gewone Raspberry?

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
De Pi 2 heeft dezelfde afmetingen als een Pi 1 B+, dus dat past zeker. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
weet iemand hoe het zit met de raspberry pi 2 b met MPEG2 en VC-1 licentie...?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Slarioux schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:32:
Vraagje, past de Raspberry 2 eigenlijk in de case van de gewone Raspberry?
Ja, hij past in de case van de B+, niet de gewone B.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Icekiller2k6 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:54:
weet iemand hoe het zit met de raspberry pi 2 b met MPEG2 en VC-1 licentie...?
Zelfde als alle versies: zelf aanschaffen.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Arjan A schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:00:
[...]

Ja, hij past in de case van de B+, niet de gewone B.
Goed punt, er is een B en een B+. Ik heb natuurlijk de B. Ach ja, shoppen maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
tumtum100 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:12:
[...]

Rubman schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:55:
[...]

Ik ben er nog niet aan toegekomen door drukte met school en werk.
Hoor dus andersom ook graag of het lukt. O-)
Nou ik ben vandaag maar eens aan het klussen geweest en ik ben erg positief over het resultaat! 720P streaming werkt helemaal vloeiend op de Raspberry Pi Model B (met 256mb Ram) Ik ga er vanuit dat het op de geupgrade versies (512MB B+ en de RPI 2) ook alleen nog maar sneller zal werken.

Mijn Xbox 360 controller werkt redelijk, ik moet nog wel wat aan de keymaps doen maar hier ga ik vast wel uitkomen. Ik heb even een video gemaakt. In de link staat ook wat je nodig hebt, zal binnenkort even een handleiding maken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:51
Annihilism schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:48:
[...]

[...]

Nou ik ben vandaag maar eens aan het klussen geweest en ik ben erg positief over het resultaat! 720P streaming werkt helemaal vloeiend op de Raspberry Pi Model B (met 256mb Ram) Ik ga er vanuit dat het op de geupgrade versies (512MB B+ en de RPI 2) ook alleen nog maar sneller zal werken.

Mijn Xbox 360 controller werkt redelijk, ik moet nog wel wat aan de keymaps doen maar hier ga ik vast wel uitkomen. Ik heb even een video gemaakt. In de link staat ook wat je nodig hebt, zal binnenkort even een handleiding maken ;) .
[video]
Ziet er netjes uit! _/-\o_ . Zou dit ook mogelijk zijn met een logitech F510 controller? De video die je op youtube hebt staan is de stream daar in 1080p 60fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
tumtum100 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:00:
[...]

Ziet er netjes uit! _/-\o_ . Zou dit ook mogelijk zijn met een logitech F510 controller? De video die je op youtube hebt staan is de stream daar in 1080p 60fps?
Ik had hem hier nog op 720 staan. Maar heb op reddit en een aantal blogs gelezen dat 1080p ook zeker mogelijk moet zijn op 60FPS. 1080 zal ik binnenkort ook zeker even gaan testen :). In principe zou elke controller moeten werken maar hier zul je zelf een controllerschema voor moeten inladen in Raspbian.

Maar vaak als je op jou controller zoekt plus de woorden Retropi dan zul je ongetwijfeld vinden hoe je die het beste kunt pairen met Raspbian :) . In Retropi (gebaseerd op rasbian) hebben ze al zo'n beetje elk denkbare controller geprobeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

XanderDrake schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:15:
Ik ben benieuwd of de Pi's met XBMC ook de TV-server plugin van Mediaportal kunnen handlen. Ik heb een TV servertje staan en die kan direct TV streamen naar clients van Mediaportal en sinds een tijdje ook XBMC.
We hebben nog een oudere analoge TV staan op de boven verdieping, Pi-tje eraan en voila cheap-ass mediacenter op de slaapkamer :)
Mediaportal weet ik niet zeker, maar aan een analoge tv hangen gaat prima. Als je met de (2) +B aan de slag gaat moet je wel een andere kabel aanschaffen om composiet op de scart te kunnen zetten. Heb zo een tijdje een pi aan mn dochters 35 cm analoge tv gehad. Was op zich wel humor om daar xbmc goed op te draaien. Wifi erbij en gaan met de banaan pieter post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik ben wel benieuwd naar de raspberry pi 2, dit in verband met de snellere cpu. Met kodi/xmbc is het schijnbaar al een aardig verschil,
Ben ik ook benieuwd naar, heb nu een B model in de slaapkamer achter de tv hangen en dat is nu werkbaar (media + shared library staat op nas) maar wat hogere snelheid zou fijn zijn, nu wil het nogal eens stroperig reageren.
binnenkort maar eens upgraden, kan de oude mooi dienen als test/knutsel ding :)

recent nog een een B+ aangeschaft voor Volumio in de woonkamer, maar heb niet het idee dat het daarmee veel uitmaakt als ik die zou upgraden.

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 09-02-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Dat Volumio is wel interessant. Kun je Volumio draaien en dan nog steeds scriptjes e.d. draaien om de GPIO te gebruiken? Ik wil temp+hum sensor in de woonkamer, dan kan ik net zo goed deze functies combineren.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crisium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-02 16:26
Ben benieuwd of de rpi2 snel genoeg is als backend van tvheadend. Met de oude pi lukte het mij alleen om SD video door te sturen, HD was een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raspi bittorrent download box die bijna alleen 1080Web-dl kwaliteit download. Zo'n 5Gb tot 8Gb gemiddeld per dag schat ik. Ik kijk ook via een samba share op een NTFS schijf. Als backend is dat zeer okay, alleen bij een download die toevallig samenvalt met kijken moet ik het downloaden wel eens pauzeren. Ik heb normaliter nooit last van Kodi dat die moet bufferen. Alleen dus bij een snelle download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor iedereen die met ZFS aan de slag wil. XBian biedt naast de CuBox-i en Hummingboard nu ook de ZFS kernel modules aan voor de Raspberry Pi 2. Zelf gebruik ik al tijden een Hummingboard voor een ZFS offsite backup. Even het automatisch starten van Kodi uitzetten en je hebt gewoon een volwaardig ZFS OS.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Gister heb ik mijn Rasp2 ontvangen, ook met een case.

De Raspberry pi 2 past niet geheel in de nieuwe case. De maten zijn hetzelfde, maar de aansluitingen zijn anders. Je kan hem er dus wel in doen, maar ik had problemen omdat er dan 2 usb poorten geblokkeerd zouden worden en de HDMI ingang kwam ook niet geheel overeen. Er steekt bij de 2 net een (audio?) connector uit, dit pastte niet.

Zie voor uzelf:

Raspberry PI 2:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Raspberry_Pi_B%2B_top.jpg

Raspberry PI 1
Afbeeldingslocatie: http://hertaville.com/wp-content/uploads/2012/09/sony-rasp-pi11.jpg

Rechts zitten de USB aansluitingen, je mist er gelijk 2. Rechtsonder zie je naast de HDMI poort ook verschil.

[ Voor 38% gewijzigd door TJHeuvel op 10-02-2015 15:26 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Erm. Het enige wat er doorgegeven was is: de RPi 2 past in een B+-behuizing.

Jij hebt geen B+.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
De 2 past inderdaad in een behuizing van de B+. Maar de oudere B versie, zonder "+". Past niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@TJHeuvel:

Je hebt nu een plaatje van een B+ en een oude B.
Als ik het goed begrepen heb past model 2 wel in een B+ behuizing.
Dit is een model2:
Afbeeldingslocatie: https://www.sossolutions.nl/9324189-2887-thickbox/raspberry-pi-type-b-versie-20.jpg

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Yes, daar ging ik dus wel bijna de fout in. Ik heb een B. Daar past de "2" dus gewoon niet in. Morgenochtend is de postbode thuis met de nieuwe "2" en dus ook met een nieuwe behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

http://www.adafruit.com/products/1601

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--xcb9Z396--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/640571176669784865.jpg

Dit is het vetste wat ik deze week gezien heb 8)
Wil het heel graag bestellen, kost niet eens zo veel, paar tientjes. Alleen weet niet of het al werkt voor mijn RPi2. Op de bonnefooi bestellen en hopen dat het werkt of effe wachten?

[ Voor 13% gewijzigd door XanderDrake op 10-02-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Plaatje is hotlinkbeveiligd ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 10-02-2015 17:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Soort van smartphone maken van je Pi, heel (on)handig :D

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:04:
Dit is het vetste wat ik deze week gezien heb 8)
Wil het heel graag bestellen, kost niet eens zo veel, paar tientjes. Alleen weet niet of het al werkt voor mijn RPi2. Op de bonnefooi bestellen en hopen dat het werkt of effe wachten?
Let wel dat er binnenkort een nieuw display aan komt van de Raspberry foundation zelf. Wel een stuk groter maar gebruikmakend van de speciale displayconnector.

Volgens het topic op het raspberry forum zijn ze nu bezig met het EMC testen van de eerste batch dus ik denk dat hij binnen een maand of 2 wel uit is.

Het display waar je naar linkt is ook wel aardig, een collega heeft er een afstudeerproject mee gemaakt, ik heb zelf een schermrand voor hem getekend en laten 3D printen. Maar de kijkhoeken snelheid van updates en kleuren vielen wel nogal tegen, het is geen geweldig schermpje. Het touchscreen is resistief.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 10-02-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GekkePrutser schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:24:
[...]

Let wel dat er binnenkort een nieuw display aan komt van de Raspberry foundation zelf. Wel een stuk groter maar gebruikmakend van de speciale displayconnector.

Volgens het topic op het raspberry forum zijn ze nu bezig met het EMC testen van de eerste batch dus ik denk dat hij binnen een maand of 2 wel uit is.

Het display waar je naar linkt is ook wel aardig, een collega heeft er een afstudeerproject mee gemaakt, ik heb zelf een schermrand voor hem getekend en laten 3D printen. Maar de kijkhoeken snelheid van updates en kleuren vielen wel nogal tegen, het is geen geweldig schermpje. Het touchscreen is resistief.
Dank je voor de heads up. Dit Schermpje was ook niet duur, wordt de andere ook niet te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:15

mymind*

A Beautiful Mind

XanderDrake schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:32:
[...]

Dank je voor de heads up. Dit Schermpje was ook niet duur, wordt de andere ook niet te duur?
Dat scherm van Adafruit is er ook in een capacitieve uitvoering: http://www.adafruit.com/product/1983
Ze passen beide ook op een B+ of een PR2 maar dan hangt het bordje een stukje over de USB aansluitingen.

Ik heb er van de week zelf ook naar zitten kijken maar ik wacht nog even op het scherm van de Raspberry foundation zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door mymind* op 10-02-2015 18:46 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]