Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:48
Off-topic:

THIS IS COMMENT 4000!

Thanks guys ;)

On-topic:

..... EUHM .....

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
johnkeates schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:25:
Makkelijk te testen als je DHCP wil gebruiken met: sudo dhclient eth0
Het lijkt wel of mijn rpi geen DHCP lease verkrijgt?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OOpKHrD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dat ook maar weet helaas niet meer hoe ik het opgelost heb. Volgens mij een combinatie van een oplossing op internet vinden en de router rebooten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Als je een dmesg | grep eth0 doet, krijg je dan nog iets boeiends?

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
nose schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:25:
Als je een dmesg | grep eth0 doet, krijg je dan nog iets boeiends?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VV3PFJ1.png

Volgens google zou dit kunnen liggen aan de power supply. Een andere supply biedt echter geen oplossing. Ik gebruik 5V 1,5A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Die regels staan er bij mij ook, dus daar zal het 'm niet in zitten. Alleen wordt dit bij mij gevolgd door de volgende regel:

smsc95xx 1-1.1:1.0 eth0: link up, 100Mbps, full-duplex

Weet je zeker dat je switchpoort goed is? Als het een managed switch is, stel die poort dan eens hard op 100/fd in. Kabels had je al gechecked he?

[ Voor 29% gewijzigd door nose op 19-08-2014 16:37 ]

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

nurdo schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:40:
[...]

[afbeelding]

Volgens google zou dit kunnen liggen aan de power supply. Een andere supply biedt echter geen oplossing. Ik gebruik 5V 1,5A.
Klinkt, als het niet aan je netwerk ligt, als een defecte voeding-regulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Maar ik zie daar geen foutmelding hoor. Ethernet controller registreert zich bij de USB host, omdat de controller op de USB bus zit. Daarna geeft ie de informatieve melding dat WoL niet ondersteund wordt. Diezelfde twee meldingen zie ik bij mijn Raspberries ook terug.

Hang er eens een packetsniffer aan, kijk eens of er überhaupt een dchp request verstuurt wordt. Je controller staat niet op Running, maar wel op Broadcast, dus die zouden er wel gewoon doorheen moeten komen.

[ Voor 28% gewijzigd door nose op 19-08-2014 19:36 ]

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort een B+ en deze wordt gevoed door de USB van mijn Synology NAS (gewoon 1 poort). De NAS staat toch altijd aan en ik heb geen extra stopcontact meer over.

Dit lijkt allemaal prima te gaan icm. bedraad toetsenbord en muis en met als OS OpenELEC. Films kijken gaat allemaal prima, zowel FullHD als 3D, etc.
Ik lees echter dat een goede voeding erg belangrijk is maar ik kan nergens vinden of dit wel een goede manier van voeden is. Iemand ervaring?

[ Voor 7% gewijzigd door Gumball op 20-08-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Als het vlekkeloos werkt, is het een goede manier van voeden... toch? ;)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je via

code:
1
2
apt-get update
apt-get upgrade

maar vooral bij:

code:
1
rpi-update

Geen regenboogvierkantje in je scherm krijgt rechtsboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:46:
als je via

code:
1
2
apt-get update
apt-get upgrade

maar vooral bij:

code:
1
rpi-update

Geen regenboogvierkantje in je scherm krijgt rechtsboven...
Werken niet op openELEC. Heb overigens net via de openELEC manager wel een update gedraaid en deze zou ook de firmware van de Pi updaten. En dat ging goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan good to go I guess.

Ik heb zelf de melding maar onderdrukt, en de boel draait prima verder.

Config.txt:

avoid_warnings=1 removes the warning overlay.
avoid_warnings=2 additionally allows turbo when low-voltage is present.

Op eigen risico ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen ervaring met de B+, maar met de B heb je op de printplaat 'TP1' en 'TP2'.
Even je multimeter op die punten zetten en je kunt kijken wat de inkomende spanning is. Ik had met OpenELEC last van vreemde storingen in het beeld. Bleek (na meten op die punten) dat de Pi te lage spanning binnenkreeg (iets van 4,6V). Na een andere microUSB kabel te gebruiken was het over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De B+ heeft wat andere toleranties sinds de firmware upgrade, ook wat GPIO's zijn anders.
Ik heb wel het idee dat de B+ een stuk verder te overclocken is, als ik zo de lading forums en berichten zie.

Zit nu gewoon op standaard 1Ghz. Ding geeft geen krimp verder, behalve outdated informatie.

Wat een leeswerk :P

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
De B+ zou sowieso een stuk minder gevoelig moeten zijn voor spanningsverschillen. Voor zover ik begrepen heb heeft de nieuwe powersupply geen minimale voltage drop, dus in principe kan de spanning tot 3v3 inzakken voordat je er wat van zou merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Afgelopen weekend eindelijk mijn probleem met instabiliteit opgelost. Mij Pi wilde soms de sd-kaart niet meer lezen/schrijven/zien , en vaak ook niet meer booten. Oorzaak: SD-kaart (merk Platinum) buigt na verloop van tijd door :X
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/i0wwu21az/20130408_165547.jpg

Foto is uit dit topic op het raspberry forum. Wel toevallig dat het daar ook om "Platinum" kaartjes gaat, ik heb nu het vermoeden dat er ook in het plastic nog kwaliteitsverschil kan zitten.

Het ontwerp van de Pi is ook niet ideaal, er had eigenlijk iets achter de SD-kaart moeten zitten om hem tegen te houden.

De fix: In de behuizing, onder de SD-kaart een rubber dopje geplaatst die de kaart aandrukt. Die kan er nu niet meer uit zonder de pi uit de behuizing te halen, maar is in ieder geval weer stabiel. Volgende wordt een B+ , dan hebben we dat probleem ook niet meer.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
u_nix_we_all schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:39:
Afgelopen weekend eindelijk mijn probleem met instabiliteit opgelost. Mij Pi wilde soms de sd-kaart niet meer lezen/schrijven/zien , en vaak ook niet meer booten. Oorzaak: SD-kaart (merk Platinum) buigt na verloop van tijd door :X
[afbeelding]

Foto is uit dit topic op het raspberry forum. Wel toevallig dat het daar ook om "Platinum" kaartjes gaat, ik heb nu het vermoeden dat er ook in het plastic nog kwaliteitsverschil kan zitten.

Het ontwerp van de Pi is ook niet ideaal, er had eigenlijk iets achter de SD-kaart moeten zitten om hem tegen te houden.

De fix: In de behuizing, onder de SD-kaart een rubber dopje geplaatst die de kaart aandrukt. Die kan er nu niet meer uit zonder de pi uit de behuizing te halen, maar is in ieder geval weer stabiel. Volgende wordt een B+ , dan hebben we dat probleem ook niet meer.
Dit heb ik ook gehad, ik gebruik nu een micro SD kaart icm deze adapter! http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
Ik heb een rpi die ik gebruik in met chromium in kiosk mode. Nu wil ik ook audio functionaliteit hieraan toevoegen, hiervoor gebruik ik een externe usb geluidskaart.
Deze geluidskaart is correct gedefinieerd want ik kan muziek afspelen met mpg321.

Vanuit mijn chromiumbrowser krijg ik echter niets te horen. Ik gebruik onderstaande js code.
code:
1
2
var audio = new Audio('http://vip2.str.reasonnet.com:80/qmusic.be.mp3.96');
audio.play();

Op mijn desktop krijg ik met behulp van bovenstaande code wel de stream aan het afspelen.
Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken?

Edit:
Wanneer ik midori in fullscreen mode gebruik speelt de audio wel gewoon af.

[ Voor 6% gewijzigd door nurdo op 26-08-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gisteren 2x Raspberry pi binnen gekregen, heb er nu een beetje spijt van :X :$
Wou er 1 als VPN server gebruiken bij mijn ouders thuis, en die andere om mee te spelen.

Ben best geduldig, maar was eerst met een how-to de hele avond bezig om dat OpenVPN er op te krijgen. Kom bij mijn ouders, Pi aan het netwerk gehangen, eerst opzoeken hoe ik hem een statisch IP geef, ingevuld, reboot.... Niet meer te vinden in het netwerk. En natuurlijk ook geen HDMI-aansluiting op de monitor hier aanwezig.
|:( Arrgggghh.

Schrijven van code voor de Arduino vind ik dan nog gaan, zie ik meteen resultaat, als ik wat verander zie ik het effect ook, hier schrijf ik iets in een bestandje en weet ik niet wat het doet. Computers moeten gewoon werken, geen gezeur. Denk dat dat het ook is.

Koop wel een Synology, dan ben ik met een half uurtje klaar :P Tijd kost ook geld he ;) En dan kan ik mooi extern backup draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

_ferry_ schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:38:
Wou er 1 als VPN server gebruiken bij mijn ouders thuis, en die andere om mee te spelen.

Ben best geduldig, maar was eerst met een how-to de hele avond bezig om dat OpenVPN er op te krijgen. Kom bij mijn ouders, Pi aan het netwerk gehangen, eerst opzoeken hoe ik hem een statisch IP geef, ingevuld, reboot.... Niet meer te vinden in het netwerk. En natuurlijk ook geen HDMI-aansluiting op de monitor hier aanwezig.

Schrijven van code voor de Arduino vind ik dan nog gaan, zie ik meteen resultaat, als ik wat verander zie ik het effect ook, hier schrijf ik iets in een bestandje en weet ik niet wat het doet. Computers moeten gewoon werken, geen gezeur. Denk dat dat het ook is.

Koop wel een Synology, dan ben ik met een half uurtje klaar :P Tijd kost ook geld he ;) En dan kan ik mooi extern backup draaien.
Staan ze al in V&A? Ik zoek er nog eentje om in een Gameboy te bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Als je de handdoek in de ring gooit, en het is een nieuw B+ model, wil ik er wel eentje van je overnemen op de meeting :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:02
En *poef* weg zijn de Raspberry's. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb op verschillende pi's binnen een kwartiertje een VPN opgezet. Je doet echt zelf iets verkeerd.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Jeps, geen ervaring, dan kost het allemaal wat meer tijd. Image dowonloaden, software om de kaart te formatteren en de image te schrijven had ik natuurlijk ook nog niet geïnstalleerd staan. Ik kan dan weer in een kwartiertje waterkoeling monteren, ieder zijn vak zullen we maar zeggen ;)

Is goed Koffie, is idd een B+ model, evt met behuizing en adapter. dan hou ik er 1 om alsnog wat mee te prutsen, retropi vind ik best leuk, dus wellicht ga ik daar wat meer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
Is goed, neem maar mee :Y)
Behuizing hoef ik niet echt, maar als je er anders mee blijft zitten neem ik die ook wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 15:58
Beste Medetweakers,

Ik heb zo'n fantastische Raspberry Pi aangeschaft om er een mooie VPN server op draaien. Zo kan ik vanaf school mijn bestanden benaderen. Ik lijk alleen niet veel aanleg voor het ding te hebben.

Eerst probeerde ik om er een OpenVPN server op te laten draaien met behulp van de ReadWrite tut:

http://readwrite.com/2014...erver-secure-web-browsing

Hoewel dit een enorm overzichtelijke en ogenschijnlijke makkelijke tutorial is lukte het mij niet om de VPN te benaderen. Na eindeloos geklooi, video tutorials en opnieuw installeren besloot ik voor de, volgens internet, gemakkelijke versie te gaan, PPTP. Hiervoor heb ik ook mooi tutorial gevonden:

http://blog.wellsb.com/po...4/raspberry-pi-vpn-server

Na vijf minuten code tikken in putty zou alles klaar moeten zijn. Ik proberen maar helaas.

Momenteel staat alles zoals hierboven geconfigureerd, localip is het statische ip van de Pi en de remote ligt in dezelfde range, alleen vrije adressen. Mijn routers is netjes geforward dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.

Inmiddels heb ik echt geen flauw idee meer waar ik iets fout doe, en waar ik dus naar een fout moet zoeken. Ik vind het alleen wel opvallend dat bij zowel OpenVPN als PPTP de server niet benaderbaar is, wat mij doet vermoeden dat het probleem ergens anders ligt. Maar waar?

Ik hoop dat jullie kunde en kennis mij verder kan helpen!

[ Voor 0% gewijzigd door Stolpert op 08-09-2014 18:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:26

Arjan A

Cenosillicafoob

GRE ook in je router doorgezet? Is niet echt pi-soecifiek, maar kan wel helpen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
Ja, in mijn TP-Link staan alle VPN passtrough opties op Enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stolpert schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:43:
Beste Medetweakers,

Ik heb zo'n fantastische Raspberry Pi aangeschaft om er een mooie VPN server op draaien. Zo kan ik vanaf school mijn bestanden benaderen. Ik lijk alleen niet veel aanleg voor het ding te hebben.

Eerst probeerde ik om er een OpenVPN server op te laten draaien met behulp van de ReadWrite tut:

http://readwrite.com/2014...erver-secure-web-browsing

Hoewel dit een enorm overzichtelijke en ogenschijnlijke makkelijke tutorial is lukte het mij niet om de VPN te benaderen. Na eindeloos geklooi, video tutorials en opnieuw installeren besloot ik voor de, volgens internet, gemakkelijke versie te gaan, PPTP. Hiervoor heb ik ook mooi tutorial gevonden:

http://blog.wellsb.com/po...4/raspberry-pi-vpn-server

Na vijf minuten code tikken in putty zou alles klaar moeten zijn. Ik proberen maar helaas.

Momenteel staat alles zoals hierboven geconfigureerd, localip is het statische ip van de Pi en de remote ligt in dezelfde range, alleen vrije adressen. Mijn routers is netjes geforward dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.

Inmiddels heb ik echt geen flauw idee meer waar ik iets fout doe, en waar ik dus naar een fout moet zoeken. Ik vind het alleen wel opvallend dat bij zowel OpenVPN als PPTP de server niet benaderbaar is, wat mij doet vermoeden dat het probleem ergens anders ligt. Maar waar?

Ik hoop dat jullie kunde en kennis mij verder kan helpen!
Vraag _ferry_ anders even O-) :+ _ferry_ in "Raspberry Pi"

Maar zonder gekheid, controleer eens of de poorten wel echt open staan naar internet: http://www.canyouseeme.org

PPTP zou ik niet gebruiken, dat is inmiddels zo lek als een mandje. OpenVPN is dan beter. OpenVPN schijnt ook beter te zijn in het omzeilen van corporate firewalls e.d., zeker als je het over poort 443 (HTTPS) via TCP doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
ThinkPadd schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:01:
[...]

Vraag _ferry_ anders even O-) :+ _ferry_ in "Raspberry Pi"

Maar zonder gekheid, controleer eens of de poorten wel echt open staan naar internet: http://www.canyouseeme.org

PPTP zou ik niet gebruiken, dat is inmiddels zo lek als een mandje. OpenVPN is dan beter. OpenVPN schijnt ook beter te zijn in het omzeilen van corporate firewalls e.d., zeker als je het over poort 443 (HTTPS) via TCP doet.
Thnx, ik zal hem ff een pb doen. You got me...

Poort staat netjes open volgens canyouseemee. Ik wilde in de eerste instantie ook voor OpenVPN gaan, maar omdat het niet lukte stapte ik over naar PPTP. Mocht de connectie gefixt zijn zal ik zeker voor OpenVPN gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha het was sarcastisch bedoeld omdat ferry het ook niet voor elkaar kreeg _o-

Probeer anders eens een NL tutorial: http://ictoblog.nl/2014/0...envpn-en-een-raspberry-pi

[ Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 08-09-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
De video die gebruikt is bij die tutorial heb ik bij mijn 2e of 3e poging gebruikt, helaas dus zonder resultaat.

Edit: Uiteindelijk is het gelukt! In het .ovpn bestand zaten (willekeurige) enters verwerkt. Thnx voor de hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door Stolpert op 08-09-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat microSD slot op de B+ is ook niet echt je van het. Pi bleef opeens rebooten, bleek dat het sdkaartje eruit gewipt was. Kreeg hem er ook niet normaal meer in, maar na wat gefriemel met het veertje bleef ie weer zitten :F

Nu wel een waarschuwing dat de vfat partitie gechecked moet worden, ik dus fsck draaien (met dosfstools geinstalleerd), gaf wel aan wat het probleem was, maar fixen ho maar.

Ik formatteer de boel maar en gooi de image wel terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:55:
Nu wel een waarschuwing dat de vfat partitie gechecked moet worden, ik dus fsck draaien (met dosfstools geinstalleerd), gaf wel aan wat het probleem was, maar fixen ho maar.
Beetje late reactie maar: fsck op een vfat moet je met de -r optie gebruiken anders wordt er niets gefixt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:50:
[...]

Beetje late reactie maar: fsck op een vfat moet je met de -r optie gebruiken anders wordt er niets gefixt.
Werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:10

HugoBoss1985

Xenotech

Hallo medetweakers,

Afgelopen week heb ik ook besloten om een Raspberry PI aan te schaffen, om te gebruiken als webserver.
Het is een Model B+.
Op dit moment is hij geïnstalleerd via NOOBS met het Rapsbian OS, op een 16GB icidu kaartje met 40mb/s 20mb/s snelheden.

Mijn simpele website van 70 mb draait er goed op.

Ik vind het laden van de pagina's met plaatjes nogal traag gaan en ik vroeg me af hoe dit sneller kan.

-Is het een goed idee om een sneller kaartje te kopen zoals een sandisk ultra? (95mb/s 90mb/s)

-Of is het beter om alleen de sd te gebruiken om vanaf te booten en vervolgens een snelle USB stick te gebruiken voor de rest?

Op internet las ik ergens dat de sd kaartjes minder geschikt zijn voor webservers i.v.m. het komen en gaan van data... hierdoor zou de webserver en database corrupt kunnen raken.

Edit: misschien is het nog een beter idee om gewoon een zelf powered 2,5" hdd of een sdd te gebruiken (in een externe behuizing dus) ???

[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-09-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:06:
Hallo medetweakers,

Afgelopen week heb ik ook besloten om een Raspberry PI aan te schaffen, om te gebruiken als webserver.
Het is een Model B+.
Op dit moment is hij geïnstalleerd via NOOBS met het Rapsbian OS, op een 16GB icidu kaartje met 40mb/s 20mb/s snelheden.

Ik vind het laden van de pagina's met plaatjes nogal traag gaan en ik vroeg me af hoe dit sneller kan.

-Is het een goed idee om een sneller kaartje te kopen zoals een sandisk ultra? (95mb/s 90mb/s)

-Of is het beter om alleen de sd te gebruiken om vanaf te booten en vervolgens een snelle USB stick te gebruiken voor de rest?

Op internet las ik ergens dat de sd kaartjes minder geschikt zijn voor webservers i.v.m. het komen en gaan van data... hierdoor zou de webserver en database corrupt kunnen raken.

Edit: misschien is het nog een beter idee om gewoon een zelf powered 2,5" hdd of een sdd te gebruiken (in een externe behuizing dus) ???
Ola,

De Raspberry pi is niet heel erg geschikt om een website op te draaien. Dit komt nu de zwakke cpu + 512 Mb aan ram geheugen.

Wat voor website draai je precies?

Dit zijn een aantal algemene dingen die je kan doen:

1 Indien je Apache draait vervang dit door nginx of Lighttpd. Deze werken beter op lage hardware.

2 Maak gebruik van cache.

3 indien je een domeinnaam aan je Raspberry pi kijk dan eens naar cloudflare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Op watvoor internetverbinding zit die RPi dan? Als je geen glasvezel hebt gaat het natuurlijk nooit snel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:06:
Hallo medetweakers,

Het is een Model B+.

Het kaartje *kan* helpen. Hoe heb je je servertje ingericht? Zie het verschil tussen Apache en Nginx eens. Dat scheelt enorm veel resources. En probeer vooral niet MySQL te draaien. SQLite voldoet prima.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:08:
[...]

Ola,

De Raspberry pi is niet heel erg geschikt om een website op te draaien. Dit komt nu de zwakke cpu + 512 Mb aan ram geheugen.
I beg to differ

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
Iemand ervaringen met een 16x2 LCD met een TWI1602 module erop?
Ik heb deze op ebay gekocht, maar krijg ze maar niet aan de praat ? :(
Dit zou moeten werken : http://www.extremeelectro...-lcm1602-v2-raspberry-pi/ -> http://www.raspberrypi.or...&t=29080&p=587312#p587312

Heel soms zie ik tekst die er op lijkt, maar meestal garbage of alleen maar oplichtende character posities.

Iemand die deze module al aan de praat heeft gekregen?

edit: Via deze scripts is het me gelukt : http://www.gejanssen.com/...04_raspberrypi/index.html :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Koffie op 23-09-2014 20:28 ]

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:32
Aan m'n raspberry pi hangen er 2 arduino's via de usb poorten. De communicatie verloopt via de usb-serial. .Eentje is draait openenergymonitor en de andere een mengeling van de domotica bus in de gaten houden en wat afstandsmeters uitlezen.
Nu merk is dat er bij die 2e soms wat misgaat als er 2 scripts tegelijk de seriele poort openen.
Via google kan ik niet terugvinden of dit normaal is en wat je eraan kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:12

Silence

Godlike

Misschien kan iemand hier mij helpen.

Ik heb een raspberry pi met RaspBMC erop en probeer via wifi films te streamen.
Nu haal ik echter snelheden die om te huilen zijn (100kb/s tot 1mb) voor een lokaal netwerk.
Ik gebruik de volgende dongle https://wikidevi.com/wiki/EDUP_EP-N8508.

lsusb:
Realtek Semiconductor Corp. RTL8188CUS 802.11n WLAN

Driver:
rtl8192cu

iperf
------------------------------------------------------------
Client connecting to 192.168.2.5, TCP port 5001
TCP window size: 64.0 KByte (default)
------------------------------------------------------------
[ 3] local 192.168.2.9 port 57785 connected with 192.168.2.5 port 5001
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[ 3] 0.0-21.7 sec 2.25 MBytes 871 Kbits/sec

Ik heb echt al van alles geprobeerd maar de snelheden lijken niet hoger te komen. Andere dongles die andere mensen gebruiken hebben dezelfde chipset dus lijkt me niet dat als ik die koop dat het dan allemaal wel werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Silence op 02-10-2014 15:09 ]

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit je niet gewoon aan de max van wat de Pi aan kan? WiFi (54Mbit) is al niet bijster snel, dan komt de trage CPU van de Pi daar ook nog eens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Ik haal met het downloaden van content van nieuws groepen ook ongeveer 1.4 MB/s. Denk dat dat wel het maximum is van de combi RPI en WIFI dongle.

Paar dingen die je kunt proberen:
- RPI dichter (tegen aan) de router zetten. Nog steeds traag? Dan is het de dongle Niet traag, is het de locatie
- Andere WIFI dongle. antwoorden zie optie 1. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

ThinkPadd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:30:
Zit je niet gewoon aan de max van wat de Pi aan kan? WiFi (54Mbit) is al niet bijster snel, dan komt de trage CPU van de Pi daar ook nog eens bij.
Ik zie mensen die 90 mbit halen, en lokaal moet je toch veel meer kunnen halen dan 1mb/s?
ge-flopt schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:31:
Ik haal met het downloaden van content van nieuws groepen ook ongeveer 1.4 MB/s. Denk dat dat wel het maximum is van de combi RPI en WIFI dongle.

Paar dingen die je kunt proberen:
- RPI dichter (tegen aan) de router zetten. Nog steeds traag? Dan is het de dongle Niet traag, is het de locatie
- Andere WIFI dongle. antwoorden zie optie 1. :P
Met downloaden haal ik inderdaad ook maar 1.6 maar ik heb het over het interne netwerk, dus een film van me pc naar de raspberry dan moet je volgens mij toch veel hogere snelheden kunnen halen?

[ Voor 48% gewijzigd door Silence op 02-10-2014 15:35 ]

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Ligt er ook aan wat je als bron neemt.
Gebruik je SMB protocol of NFS. Ik weet dat SMB protocol makkelijk i, maar die heeft weer een "de-coderings" slag nodig, terwijl NFS native is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

ge-flopt schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:55:
Ligt er ook aan wat je als bron neemt.
Gebruik je SMB protocol of NFS. Ik weet dat SMB protocol makkelijk i, maar die heeft weer een "de-coderings" slag nodig, terwijl NFS native is.
Doe het nu inderdaad via SMB, dus NFS zou sneller moeten zijn? want dan probeer ik dat vanavond eens.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Silencex schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:00:
[...]

Doe het nu inderdaad via SMB, dus NFS zou sneller moeten zijn? want dan probeer ik dat vanavond eens.
Maar als je met iperf de snelheid al niet haalt, heeft dat weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:58
Ik wil graag van mijn raspberry een muziek speler maken, dat ik met de mobiel of op de computer muziek kan toevoegen aan de afspeellijst en ook eruit kan halen. En natuurlijk de mogelijkheid om op afstand op play en pauze te zetten.

Is dit mogelijk? De muziek mag gewoon op een nas staan of dat ik de externe hardeschijf met muziek aan de raspberry pi koppel.

Ben benieuwd of iemand een leuke oplossing hiervoor heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik zit even met een dillema: 5.1 audio.
Ik zie 3 mogelijkheden:
1) HDMI aftakken naar HDMI en 5.1 audio. Kan zonder enige vorm van extra software, maar je moet wel een goede converter hebben anders heeft het invloed op je video signaal.
2) SPDIF naar 5.1 converter. Kan zonder enige vorm van extra software. Enige vraag is wel of de de Raspberry bij de video's de audio over de SPDIF poort kan gooien. Ik lees her en der dat OpenELEC (XMBC) daar beetje moeite mee heeft.
3) 7.1 USB audio ding kopen. Alleen even gokken qua drivers wat hij wel en niet zomaar slikt.

Iemand ervaringen hiermee? :) Ik wil graag wel OpenELEC en XMBC blijven gebruiken.

Ow en nog 1 laatste vraag: kan de Raspberry een normale 2.1(?) MP3 als 5.1 uitsturen?

[ Voor 6% gewijzigd door Atlas op 04-10-2014 15:25 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:34
impactftw schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:57:
Ik wil graag van mijn raspberry een muziek speler maken, dat ik met de mobiel of op de computer muziek kan toevoegen aan de afspeellijst en ook eruit kan halen. En natuurlijk de mogelijkheid om op afstand op play en pauze te zetten.

Is dit mogelijk? De muziek mag gewoon op een nas staan of dat ik de externe hardeschijf met muziek aan de raspberry pi koppel.

MPD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Of kijk even in dit topic: Opensource audio streamen
Mijn persoonlijke favoriet is Pi Musicbox die je kant-en-klaar als image op een SD-kaart kan zetten: Joen in "Opensource audio streamen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:05
Ik heb vorige week een Raspberry aangeschaft en draai nu met veel plezier OpenElec.

Nu kwam ik op het idee om mijn PC (i5, geen videokaart, aangesloten via ethernet, Windows 8 ) te bedienen via de Raspberry.

Wat ik dus wil is een muis en toetsenbord aansluiten op de Raspberry om vervolgens via Remote desktop mijn PC te kunnen gebruiken die op een andere etage staat.

Nu krijg ik een heel zooitje mogelijkheden via Google, maar niks dat precies doet wat ik wil. De meeste software werkt alleen andersom, dus de Raspberry benaderen via je PC.
Is er iemand die mij op weg kan helpen? Gebruik ik de verkeerde zoekwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zoek je gewoon een RDP client voor de Debian desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Remminia is de standaard RDP en VNC client op Ubuntu, dikke kans dat er ook wel een versie beschikbaar is voor de pi.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Afgelopen weekend een scherm uit zo'n demonstratie ding van Bose gesloopt (die je in de Mediamarkt wel eens tegenkomt). Is een hartstikke mooi 24" scherm met alleen een HDMI aansluiting.

Nu wil ik daar een digitaal fotolijst van maken mbv een Raspberry PI. In eerste instantie zat ik te denken aan een XBMC installatie waarvan de screensaver een map op mijn NAS uitleest. Gister ook al even getest op mijn XBMC mediaspeler en dat werkt prima.

Maar misschien is hier iemand die hier een veel beter idee voor heeft ipv XBMC...?? Misschien zelfs een optie dat ie foto's laat zien in een slideshow en ondertussen een RSS feed van Nu.nl laat zien.

Voordeel van XBMC is wel dat we onze iPhone kunnen gebruiken om hem te bedienen...

Iemand misschien een ander idee..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
impactftw schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:57:

Ik ben wel gecharmeerd van Volumio. Dat is MPD-based. Die kan je daarom bedienen met je browser, je telefoon, je tablet en diverse desktopclients.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Misschien hier niet op de juiste plaats, maar dat hoor ik dan vanzelf wel..

Bestaat er een Spotify addon voor XBMC waarmee je ook zonder premium lid te zijn kunt streamen vanaf XBMC ?

[ Voor 1% gewijzigd door VAnTurenhout op 08-10-2014 16:23 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:40
Cyphax schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:36:
[...]

Ik ben wel gecharmeerd van Volumio. Dat is MPD-based. Die kan je daarom bedienen met je browser, je telefoon, je tablet en diverse desktopclients.
Musicbox is ook wel een aanrader. Deze kan ook Google music afspelen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

DirectZ schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:34:
Afgelopen weekend een scherm uit zo'n demonstratie ding van Bose gesloopt (die je in de Mediamarkt wel eens tegenkomt). Is een hartstikke mooi 24" scherm met alleen een HDMI aansluiting.

Nu wil ik daar een digitaal fotolijst van maken mbv een Raspberry PI. In eerste instantie zat ik te denken aan een XBMC installatie waarvan de screensaver een map op mijn NAS uitleest. Gister ook al even getest op mijn XBMC mediaspeler en dat werkt prima.

Maar misschien is hier iemand die hier een veel beter idee voor heeft ipv XBMC...?? Misschien zelfs een optie dat ie foto's laat zien in een slideshow en ondertussen een RSS feed van Nu.nl laat zien.

Voordeel van XBMC is wel dat we onze iPhone kunnen gebruiken om hem te bedienen...

Iemand misschien een ander idee..??
Niet helemaal hetzelfde idee, maar ik denk dat het op hetzelfde neerkomt, kijk eens in dit topic

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik zou voor datsoort dingen gewoon een javascript slider gebruiken in een fullscreen browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Ideetje van mij kant: de Raspberry Pi inzetten als streamer voor een webcam. Raspberry Pi zo configureren dat hij webcam (Logitech C310) direct naar YouTube gooit. Heb al het e.e.a. bekeken maar heb nog niks werkend.

GStreamer geprobeerd, blijft dingen missen en het compileren duurt 6 tot 8 uur..
ffmpeg geprobeerd om direct naar YouTube te laten streamen, maar hier krijg ik max 2FPS op 640x480, en krijgt Youtube geen signaal

Wat zouden andere stukken software zijn om dit wel werkend te krijgen? YouTube heeft zelf ondersteuning voor wirecast en Adobe Flash Media Live Converter. Beide natuurlijk niet werkend te krijgen op Linux..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
Ik ben hier wat aan het spelen met een socket server op de raspberry pi.
Nu werkt het perfect binnen dezelfde pi , maar als ik van een andere wil connectie liggen dan mislukt het.
Conclusie (logisch) : de gekozen poort accepteert geen connectie van buiten (is 50002 in mijn geval).
Nu kan ik echter nergens vinden hoe ik die poort open... alle links komen altijd terug op iptables, maar die service draait niet(standaard ligt die niet aan).
Is er een manier om manueel die poort open te zetten (of een ander nummer, mag ook) zonder iptables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Promy schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:46:
Ik ben hier wat aan het spelen met een socket server op de raspberry pi.
Nu werkt het perfect binnen dezelfde pi , maar als ik van een andere wil connectie liggen dan mislukt het.
Conclusie (logisch) : de gekozen poort accepteert geen connectie van buiten (is 50002 in mijn geval).
Nu kan ik echter nergens vinden hoe ik die poort open... alle links komen altijd terug op iptables, maar die service draait niet(standaard ligt die niet aan).
Is er een manier om manueel die poort open te zetten (of een ander nummer, mag ook) zonder iptables?
Ik weet niet precies wat je met socket server bedoelt, maar dat serverproces opent zelf een poort waar hij op luistert.
Je kunt met netstat -anp zien welke poorten er open staan (LISTEN)
Als er geen poort 50002 tussen staat, werkt je server niet goed

Edit: Als hij van binnen de pi wel draait, kan het zijn dat hij aleen op localhost luistert, dan moet je je config nakijken, en zorgen dat hij ook op je LAN ip adres luistert.

[ Voor 8% gewijzigd door u_nix_we_all op 11-10-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
u_nix_we_all schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:04:
[...]

Ik weet niet precies wat je met socket server bedoelt, maar dat serverproces opent zelf een poort waar hij op luistert.
Je kunt met netstat -anp zien welke poorten er open staan (LISTEN)
Als er geen poort 50002 tussen staat, werkt je server niet goed

Edit: Als hij van binnen de pi wel draait, kan het zijn dat hij aleen op localhost luistert, dan moet je je config nakijken, en zorgen dat hij ook op je LAN ip adres luistert.
De server staat tussen de lijst met local address 127.0.0.1:50002 en Foreign Address 0.0.0.0:*
Ik vermoed dus dat hij enkel lokaal luistert...
Met socket server bedoel ik een script dat luistert naar een poort en er info van kan lezen en naartoe sturen
--update-- ondertussen gevonden om de server ook naar buiten te krijgen, opgelost dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Promy op 11-10-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Laatst online: 11-09 18:55
Twee dagen geleden heb ik een Raspberry Pi B+ gekocht. Echter kan ik er weinig mee omdat ik geen beeld kan krijgen op mijn CRT TV d.m.v. Composiet.

Ik heb het met 2 verschillende TV's geprobeerd en de composiet poorten werken op die TV's, want die heb ik getest door er een DVD speler op aan te sluiten.

De kabel die ik gebruik zou goed moeten zijn. Volgens deze site (http://www.raspberrypi-sp...-b-3-5mm-audiovideo-jack/) moet ik dus gewoon een kabel hebben die ook geschikt is voor apple producten.
Daarom heb ik vervolgens deze kabel gekocht. Er staat bij dat de kabel geschikt is voor apple producten en dat staat ook op de verpakking waar ik hem in kreeg.

De Raspberry Pi stuurt wel signaal af via de Composiet poort, echter is het beeld zwaar slecht. Het enige wat ik er soms uit lijk op te maken zijn wat lijntjes die de regels van het booten zouden kunnen zijn. Maar voor het zelfde geld is dat ook gewoon storing.

Ik heb zowel Raspbian als OpenELEC geprobeerd en beiden geven hetzelfde resultaat.

Dus nu weet ik niet echt wat ik nog kan doen. Het ligt denk ik of aan de Raspberry of toch aan de kabel. Maar op veel webshops wordt die kabel beschreven als apple compatible, dus dat kan het haast niet zijn lijkt mij.
Dus het enige wat ik me nog kan bedenken is dat m'n spiksplinter nieuwe Raspberry Pi gewoon een slechte poort heeft.

Maar hopelijk hebben jullie hier nog een idee waar het aan kan liggen!

b.v.d.

p.s. De voeding die ik gebruik is van m'n iPad ( 5.1V 2.1A )

p.s.2 In Raspian heb ik via SSH "sdtv_mode=2" ingesteld in config.txt

sdtv_mode=0 Normal NTSC
sdtv_mode=1 Japanese version of NTSC – no pedestal
sdtv_mode=2 Normal PAL
sdtv_mode=3 Brazilian version of PAL – 525/60 rather than 625/50, different subcarrier

[ Voor 11% gewijzigd door tweakkuiken op 17-10-2014 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Dus je hebt een kabel gebruikt die je bij de dvd speler hebt aangesloten? Daarvan weet je zeker dat die goed is, inclusief de juiste layout?

[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 17-10-2014 12:35 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
GeeBee schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:25:
Dus je hebt een kabel gebruikt die je bij de dvd speler hebt aangesloten? Daarvan weet je zeker dat die goed is, inclusief de juiste layout?
De DVD speler had ik enkel even aangesloten met een oude composiet kabel die ik nog had liggen. Dat was enkel om te testen of de aansluiting op de TV wel goed werkte.
De kabel die ik speciaal gekocht heb zou de juiste layout moeten hebben, maar voor de zekerheid heb ik ook de audio L en R stekkers in de video-in poort gehad om te kijken of daar het video signaal uit zou komen. Maar helaas, die geven ook enkel storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

tweakkuiken schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:11:
[...]

De DVD speler had ik enkel even aangesloten met een oude composiet kabel die ik nog had liggen. Dat was enkel om te testen of de aansluiting op de TV wel goed werkte.
De kabel die ik speciaal gekocht heb zou de juiste layout moeten hebben, maar voor de zekerheid heb ik ook de audio L en R stekkers in de video-in poort gehad om te kijken of daar het video signaal uit zou komen. Maar helaas, die geven ook enkel storing.
Op de pagina die je zelf linkte stonden in de comments nog wel wat handige tips, zoals controleren of de ground op de goede ring zit met een multimeter.
Als je de beschikking hebt over een scart --> composite out kan je die op een bron aansluiten, en dan op de ringen meten waar grond en waar een signaal op zit.
Zodra je dat weet, kabel knippen en de draadjes omdraaien zodat het klopt...
Op zich mooi dat ze op de B+ video en audio hebben gecombineerd, maar dit maakt het toch wel erg onhandig.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

de beschrijving van de site klopt met die van rpi spy dus het lijkt mij dat het zou moeten werken. Zit de connector er wel helemaal in? Bij die 4 rings gaat dat laatste soms net wat stroever.
Aders kabel inderdaad doormeten (kan immers ook kapot zijn) . Werkt die, dan is of je installatie niet goed (kan best, staat ook bij de reacties op tpi-spy die je aanhaalde)
Awesome!i find the problem,it is not the cable,it is the system file broke,when i rewrite the micro SD card with the system ,it works!through the 4 pole A/V jack,i got the video and audio signal ….
Als laatste blijft je rPi zelf over als schuldige ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Een multimeter heb ik helaas niet, dus maar eens even in mijn omgeving rondkijken of iemand er een heeft.

De kabel zit er goed in, heb net voor de zekerheid even de rPi uit de behuizing gehaald en dan de kabel er in gedaan met helaas weer hetzelfde resultaat.

Volgens mij is de installatie wel goed, want ik kan de rPi via SSH gewoon benaderen. Voor de zekerheid zal ik nog een ander OS proberen, maar ik verwacht er niet veel van.

Ik ken wel een paar mensen met een rPi, maar die hebben helaas niet het B+ model. Anders had ik de kabel wel met hun rPi kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 22:54

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb sinds vandaag XBMCtorrent op XBMC op een rpi b+ en dat bevalt goed.
Nu nog proberen de boel wat sneller te laten werken.
Op dit moment is het allemaal wel vrij langzaam maar als een stream eenmaal draait is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
Ik heb een model A voorzien van een camera module en een USB WiFi adapter. Camera werkt prima, wifi is ook top, maar samen gaat het niet. Zodra ik de camera activeer komt er bijna geen byte meer de lijn over. Het lijkt wel of de camera voor storing zorgt ergens in het systeem. Ik heb de WiFi dongle ook al met een USB kabel wat verder weg van de Pi gehangen, maar dat maakt niet echt veel uit.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:02
Wat voor voedingsadapter gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
GioStyle schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:06:
Wat voor voedingsadapter gebruik je?
Hij hangt op dit moment aan een 12V->USB adapter die volgens de specs 3.5 A zou moeten kunnen leveren, maar het geheel trekt niet meer dan 300 mA (bij 12V). Vanwege het lagere verbruik heb ik ook voor model A gekozen (B+ was toen nog niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Daniel36 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:37:
Ik heb sinds vandaag XBMCtorrent op XBMC op een rpi b+ en dat bevalt goed.
Nu nog proberen de boel wat sneller te laten werken.
Op dit moment is het allemaal wel vrij langzaam maar als een stream eenmaal draait is het goed.
Hier net zo, het openen van overzichten gaat behoorlijk traag, rest gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Gek genoeg is het streamen via xbcmtorrent nu ff gebeurt.
Ik denk dat systeem geheugen vol is oid.
maar weer ff freubelen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ik ben van plan om een raspberry pi in mijn tuinhuis te leggen voor weer-monitoring te kunnen doen (dmv temp/hum/barometer op de gpio). Ook wil ik de camera gebruiken om te kijken welke dieren er zoal passeren (pir-sensor die de camera aanstuurt).
De pi is beschermd tegen neerslag, en redelijk tegen wind. De temperatuur zal echter +- gelijk zijn aan die van buiten (met redelijk vriezen dus in de winter) De camera zal meer impact hebben van wind, maar zit ook in een kleine behuizing.
De behuizing van de pi en de camera is alvast niet waterdicht (tuinhuis zelf houdt de neerslag tegen), zodat eventuele condens snel weg kan.

Waar moet ik op letten of welke problemen kan ik verwachten hierbij? Enige tips voor maatregelen die ik best neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:58
wuppie007 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:53:
[...]

Musicbox is ook wel een aanrader. Deze kan ook Google music afspelen enzo
is het ook mogelijk om gebruikers af te schermen van Pi Music box zodat ze alleen maar muziek mogen toevoegen aan de playlist ipv. muziek te kunnen deleten of muziek stop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Daniel36 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:30:
Gek genoeg is het streamen via xbcmtorrent nu ff gebeurt.
Ik denk dat systeem geheugen vol is oid.
maar weer ff freubelen straks.
Jup, ik heb opslaan op usb stick aangevinkt en dan slaat ie alles wat je kijkt daar op.
Dan is 4 gb snel vol idd.
Even opruimen en het werkt weer.
Ook maar eens zonder opslaan proberen dan.

Verder ok, paar films gekeken en ook internetradio werkt leuk.

Overigens vind ik de Yatse remote app echt geweldig.
Maak mijn draadloze toetsenbord eigenlijk volledig onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
tweakkuiken schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:03:
Een multimeter heb ik helaas niet, dus maar eens even in mijn omgeving rondkijken of iemand er een heeft.

De kabel zit er goed in, heb net voor de zekerheid even de rPi uit de behuizing gehaald en dan de kabel er in gedaan met helaas weer hetzelfde resultaat.

Volgens mij is de installatie wel goed, want ik kan de rPi via SSH gewoon benaderen. Voor de zekerheid zal ik nog een ander OS proberen, maar ik verwacht er niet veel van.

Ik ken wel een paar mensen met een rPi, maar die hebben helaas niet het B+ model. Anders had ik de kabel wel met hun rPi kunnen testen.
Even een update:

Gelukkig kende ik iemand met zowel een multimeter als een originele apple kabel. Die kabel werkte direct, en de kabel die ik had besteld hadden we doorgemeten en bleek toch de verkeerde layout te hebben.
Op hun webshop staan dus de verkeerde specificaties bij die kabel. Straks maar even mailen, want ik wil hem nu wel omruilen voor de juiste kabel uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@tweakkuiken, mooi, meten is weten! En een kabel omwisselen is makkelijker dan een rPi omwisselen (al staat je config natuurlijk gewoon op de SD kaart).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik het hier kan vragen.
Maar vroeg me af of dingen zoals netflix en popcorn al goed werken op de raspberry pi?

Mijn mediaspeler is kapot op de slaapkamer en wou dus graag iets vervangends er gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Netflix en Popcorn time heb ik nog geen werkende voorbeelden van gezien / gevonden. Wat wel schijnt te werken is xbmctorrent. Hier zul je er vast wel meer info over vinden.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Netflix zou tegenwoordig moeten werken in Google Chrome. Of de RPi voldoende rekenkracht heeft om de DRM te ontsleutelen en tegelijkertijd de videostream de decoden, durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardstikke bedankt voor de andwoorden ik ga er lekker mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elebroek
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:00
Ik probeer al enkele weken een PPTP-VPN server op te zetten met mijn Raspberry. Ik heb hiervoor de handleiding http://blog.wellsb.com/po...4/raspberry-pi-vpn-server gebruikt.
Het lukt wel de VPN verbinding te maken echter ik heb dan geen internet. Ik wil het gebruiken om in het buitenland TV te kijken met de iPad via mijn eigen IP-adres.
Ik heb:
/etc/ppp/pptpd-options ms-dns het ip-adres van mijn router ingevuld
/etc/sysctl.conf net.ipv4.ip_forward=1 staan.
Ook staat poort 1723 ingesteld naar mijn Raspberry.

Na vele avonden speuren op internet wil het nog niet lukken.

Wat zie ik over het hoofd?

Inmiddels opgelost! Verkeerde IP-adres ingevuld.

[ Voor 12% gewijzigd door elebroek op 26-10-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedenk wel dat PPTP verouderd is en onveilig. L2TP of OpenVPN is een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
Deze ochtend merkte ik dat de site (en domotica) die ik op de pi host niet bereikbaar was... rebooten hielp niet.
Toen ik hem aan een scherm hing, zag ik dat het bootprocess stopte bij een foutmelding:
"[14.413894] mmcblk0: error -110 sending stop command, original cmd response 0x900, card status 0xe00"
na een tijdje komen er nog wat zaken op, maar dan blijft hij hangen
De zaken die erna komen (laatste regel):
[241.0561717] [<c003a7b0>] (kthread+0x88/0x94) from [<c0000e9fc>] (kernel_thread_exit+x0x/0x8) (heb foto van het bootscherm mocht dit nuttig zijn)

Als ik probeer de kaart te clonen met win32diskimage, dan krijg ik een error "21 device not ready". Ook lezen van de kaart met diskinternals lukt niet (geeft blanco aan).

Is er enige manier om dit op te lossen? Zoals zovelen heb ik wel backup van de mysql en website, maar de instellingen van de pi zelf en software heb ik natuurlijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Promy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:53:
Deze ochtend merkte ik dat de site (en domotica) die ik op de pi host niet bereikbaar was... rebooten hielp niet.
Toen ik hem aan een scherm hing, zag ik dat het bootprocess stopte bij een foutmelding:
"[14.413894] mmcblk0: error -110 sending stop command, original cmd response 0x900, card status 0xe00"
na een tijdje komen er nog wat zaken op, maar dan blijft hij hangen
De zaken die erna komen (laatste regel):
[241.0561717] [<c003a7b0>] (kthread+0x88/0x94) from [<c0000e9fc>] (kernel_thread_exit+x0x/0x8) (heb foto van het bootscherm mocht dit nuttig zijn)

Als ik probeer de kaart te clonen met win32diskimage, dan krijg ik een error "21 device not ready". Ook lezen van de kaart met diskinternals lukt niet (geeft blanco aan).

Is er enige manier om dit op te lossen? Zoals zovelen heb ik wel backup van de mysql en website, maar de instellingen van de pi zelf en software heb ik natuurlijk niet....
Dat klinkt als een defect kaartje. Ik heb zoiets ook gehad, maar dat kwam omdat het kaartje krom werd: u_nix_we_all in "Raspberry Pi"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
u_nix_we_all schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:26:
[...]

Dat klinkt als een defect kaartje. Ik heb zoiets ook gehad, maar dat kwam omdat het kaartje krom werd: u_nix_we_all in "Raspberry Pi"
mmm, defect kaartje... in de zin dat er niks aan te doen is vermoedelijk? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Promy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:37:
[...]

mmm, defect kaartje... in de zin dat er niks aan te doen is vermoedelijk? :(
Heb je op de link geklikt ? Ik heb het voor mezelf verholpen, kaartje rechtgebogen en hij deed het weer. Stukje rubber eronder geflansd om het in de toekomst te voorkomen , maar YMMV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
voor zover ik kan zien staat het kaartje niet "bol", en als ik manueel de kaart aandruk terwijl hij in de pi zit, dan lukt het ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ik wou mijn RPi Music Box updaten naar 0.5.1.beta.
Maar ja, nu heeft mijn usb kaartlezer/writer opeens kuren, deze springt aan en uit.
Net ook op een andere pc geprobeerd, hetzelfde resultaat.
En ook op andere poorten en met een andere kabel geprobeerd.

Denk dat ik morgen achter een andere aan moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wellicht dat hier iemand me de juiste richting op kan wijzen. Ik heb dus een raspberry Pi B om mijn zonnepanelen te loggen. Nu heb ik een stroom uitval gehad en volgens mij is mijn cardje nu corrupt. Ik kan niet meer op starten.

Is er een manier om dat te fixen?
Ik heb al een paar live-cd's geprobeerd met linux, maar die herkennen mijn kaartlezer niet.

Als het ff kan zou ik graag de data erop willen recoveren. Vind aardig wat via Google, maar geen handige guide die er vanuit gaat dat je een noob bent in linux.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De essentie is dat je kaartlezer wordt herkend. Ook niet met Ubuntu?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

nou, ik heb het nu zo ver dat ik hem zie in de live omgeving van Ubuntu.
Maar dan alleen de fat partitie, niet de ext4 partitie.

hij ziet hem als een onbekende partitie

[ Voor 14% gewijzigd door Cyberpope op 02-11-2014 21:39 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Goh, de Model A versie is wel onpopulair zeg. In den beginne was hij een tientje goedkoper dan de model B, maar destijds wilde ik gewoon RJ45. Nu wil ik wel een model A maar ik merk dat:
- weinig wordt aangeboden, altijd model B(+)
- prijsverschil klein is, zo niet even duur/duurder dan goedkoopste model B
- als hij al aangeboden wordt, niet voorradig is

Dat ding wordt dus compleet genegeerd eigenlijk?
Volgens mij komt er wel een Model A+ aan met de upgrades van de B+? (zou hem onzuiniger en zwaarder maken lijkt me, maar goed)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:13
!null schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:11:
Goh, de Model A versie is wel onpopulair zeg. In den beginne was hij een tientje goedkoper dan de model B, maar destijds wilde ik gewoon RJ45. Nu wil ik wel een model A maar ik merk dat:
- weinig wordt aangeboden, altijd model B(+)
- prijsverschil klein is, zo niet even duur/duurder dan goedkoopste model B
- als hij al aangeboden wordt, niet voorradig is

Dat ding wordt dus compleet genegeerd eigenlijk?
Volgens mij komt er wel een Model A+ aan met de upgrades van de B+? (zou hem onzuiniger en zwaarder maken lijkt me, maar goed)
Ik zie met die A eigenlijk maar één nuttig doel en dat is bijv. een PiPlay opstelling maken. Daarvoor heb je in feite geen netwerkverbinding nodig (of kan je draadloos doen). Maar inderdaad, omdat het prijsverschil zo klein is, hebben wij zoiets van "we kopen wel een B!" Blijkbaar hebben vrijwel alle klanten zoiets gehad.
Pagina: 1 ... 41 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]