Goede avond medetweakers
Tot nog toe heb ik nooit veel aandacht geschonken aan Raspberri Pi's, maar sinds kort heb ik me laten verleiden door het hele crypto-money gebeuren en heb wat zakgeld ingezet op Peercoins.
Nu zou ik ermee kunnen gaan traden op de exchange en elke 5 minuten de koers checken, maar dat interesseert me niet zo en ik zou er weinig aan verdienen omwille van de fees en transactiekosten.
Nu zou ik graag willen experimenteren met zo'n Raspberri Pi bordje om via Proof-Of-Stake te 'minten'.
De bedoeling is dat je dus je wallet open hebt staan en via proof-of-stake een soort interest kunt opstrijken voor de coins die je onaangeroerd laat staan. Dit kan door de full blown client te laten draaien, maar ook gewoon via een command line daemon.
Kan ik een Raspberri Pi Model B bordje 24/7 aan laten staan om die daemon te draaien? Moet je extra koeling voorzien voor dit soort gebruik? Gewoon een CPU fan of een case fan die lucht doorheen een eventuele handgemaakte case blaast?
Een andere optie zou zijn om zelf PPC te gaan minen (Proof-of-Work), en de opbrengst te minten of deels te verhandelen op de exchange. Stel dat ik met een aantal ASICminer USB Eruptors van 333 MH/s wil beginnen, die elk 2.5W verstoken, want gebruik je dan als stroomvoorziening voor je bordje? Die mirco-usb kabeltjes zullen het niet doen vrees ik. Een silent desktop PSU dan waarbij je molex connectors kunt gebruiken?
Om toch wat coin te verdienen, heb je er dan zo'n 8 stuks nodig die je in serie kunt laten werken via USB.
Hiervoor zullen dus powered USB hubs voor nodig zijn. Is het veilig om de kabel en netstroomadaptor ertussenuit van zo'n hub ertussenuit te halen en direct stroom te voorzien vanuit de PSU, en dus zelf kabels en stekkertje in mekaar te knutselen?
Naargeland de difficulty stijgt, zijn er ook meer van die USB miners nodig, die men dan ook best niet te warm laat worden... Wat denken jullie? Het is maar een optie waar ik deze middag aan zat te denken.
Is zoiets mogelijk volgens jullie?
Hopelijk zijn dit geen domme of vervelende vragen ^^"
Alvast bedankt voor jullie feedback.