Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Er zit ook composite out op aan de andere kant.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
clonedonkey schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:48:
Iemand misschien ervaring met een raspberry pi en een touchscreen monitor ? Ik wil voor in de auto een kleine touchscreen monitor (7inch ofzo) monitor hebben met touchscreen die ik dan kan aansluiten op de raspberry pi als mediacenter. Nu vindt ik deze b.v. erg interessant maar zou de touchscreen gaan werken ? Er zitten geen linux drivers bij namelijk. Iemand ervaring met zoiets ?

http://www.chinavasion.co...-car_Entertainment_PC_POS
texy verkoopt touchscreens met interface board voor 20 pond + postage: http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=59&t=48956

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan A schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:36:
Er zit ook composite out op aan de andere kant.
Waar lees je dat? Volgens mij niet hoor.
theMob schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:40:
[...]

texy verkoopt touchscreens met interface board voor 20 pond + postage: http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=59&t=48956
2.8" is erg klein en de resolutie van 320x240 is ook niet echt heel nuttig.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doelde op de wandboard en pcduino. Dat de Pi een composite out heeft weet ik, die gebruik ik zelf namelijk op een 7" TFT scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:10:
[...]

2.8" is erg klein en de resolutie van 320x240 is ook niet echt heel nuttig.
Hangt er vanaf wat je wilt doen; tijdens het rijden wil je toch graag een zo simpel mogelijke interface ;-)

Zelf bestuur ik mijn Pi via een browser interface met elke telefoon/ereader/tablet/computer die toevallig voorhanden is. Telefoon heb je toch altijd bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
theMob schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:39:
[...]

Hangt er vanaf wat je wilt doen; tijdens het rijden wil je toch graag een zo simpel mogelijke interface ;-)

Zelf bestuur ik mijn Pi via een browser interface met elke telefoon/ereader/tablet/computer die toevallig voorhanden is. Telefoon heb je toch altijd bij je.
Hoe bestuur de raspberry pi met je smartphone ? Met welke programma's kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat hangt er vanaf wat je op de Raspberry draait aan software.

XBMC bijvoorbeeld kan met de applicatie van XBMC, zie daarvoor het XBMC op RPi topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

-DarkShadow- schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:02:
[...]

Ik vind dit ook een mooi alternatief, zeker als XBMC bordje veel geschikter dan de RPi:
http://www.wandboard.org/

Helaas is de community niet zo groot, dus ontwikkeling van XBMC gaat traaag. Over een paar maanden komt de Udoo uit. Bijna hetzelfde als de Wandboard, maar verkocht via een succesvolle Kickstarter campagne, dus mijn verwachting is dat rond de Udoo wel een community vormt.
Probleem met al die dev boardjes (er zijn er inmiddels echt super veel) is dat de grafische core vaak niet gesupport is in XBMC. Hoewel dat bij deze wel zo lijkt te zijn.

Maar is voor puur XBMC zo'n android stick niet een stuk makkelijker?
http://samenkopen.net/action_product/98466/790462

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Heeft iemand al geprobeerd de Pi als FM-transmitter te gebruiken? Hier de link: http://www.icrobotics.co....Pi_Into_an_FM_Transmitter

't Is nogal simpel en de geluidskwaliteit gaat tot 22kHz. Je downloadt wat software, knoopt een touwtje aan GPIO-4 en je kan gaan.

't Is mij met bovenstaand gelukt, maar de Pi zendt wel erg breed uit: Ingesteld op 100MHz, kon ik hem nog ontvangen op 102.5. Bovendien kreeg een van mijn monitoren een raar streepjespatroon. Last but not least (maar altijd zo vaag te meten): Ik kreeg er enorme hoofdpijn van.

Maar, het idee blijft natuurlijk leuk!

Canon EOS | DJI M2P

Verwijderd

En illegaal in NL.

Het lijkt me zeer sterk dat je hoofdpijn krijgt van een FM radiosignaal, maar wellicht dat er een hoogfrequent geluid wegens een of andere resonantie aanwezig is? Dat kan onhoorbaar zijn maar toch een flinke hoofdpijn veroorzaken. Van radiogolven in het FM spectrum krijg je hoe dan ook geen hoofdpijn, iedereen die anders beweert liegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
clonedonkey schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:29:
[...]

Hoe bestuur de raspberry pi met je smartphone ? Met welke programma's kan dat ?
Ik heb Apache met PHP draaien op de Pi. PHP kan Python progjes starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:25
Ik heb sinds kort een RPi en ik vraag me af of het mogelijk is om een autostart script te maken. Dit script moet 1x lxterminal starten, een commando uitvoeren, een nieuw tab openen, weer een commando uitvoeren en dan nogmaals een nieuw tab gevolgd door een commando. Zou iemand me hiermee willen helpen? Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen..

Ik heb al wel een desktop entry aangemaakt in .config/autostart met het volgende erin:

[Desktop Entry]
Encoding=UTF-8
Name=LXTerminal
Comment=start mining
Exec=lxterminal
Terminal=true

Dus de terminal start al wel op tijdens het starten van Raspbian.

[ Voor 26% gewijzigd door Deagle op 26-08-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Als je bij Exec=lxterminal nou het commando zet, of een script met daarin je commando's, dan ben je klaar. Vanwege Terminal=true zal er sowieso een terminal venster worden opgestart om het commando of het script uit te voeren. Dat scherm zal echter wel weer verdwijnen als het commando/script klaar is. Kun je ook weer wat aan doen als je dat niet wil.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:25
Bedankt, maar ik heb het met behulp van google al opgelost op jouw manier, via een executable script!

Edit: Als de terminal gewoon open moet blijven staan, moet ik dan terminal=true helemaal weghalen?

[ Voor 33% gewijzigd door Deagle op 26-08-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:32
Ik was bezig met via een ssh-connectie een apt-get dist-upgrade te doen. Dit duurt redelijk lang en vraagt af en toe input.
Ondertussen was ik ook bezig op de pc, maar die crashte... hierdoor verloor ik ook de ssh connectie en staat de pi waarschijnlijk te wachten op input.
Is er een of andere mogelijkheid om terug het oude login venster op te pikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Je moet zien om je oude sessie terug te pakken. Hier een linkje (de zoekopdracht was: unix pick up lost terminal session) http://unix.stackexchange...ver-a-lost-screen-session

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je 'screen' gebruikt is het geen probleem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
Of je nu de sessie nog kan terug pakken weet ik niet. Maar als ik jou was zou ik snel screen installeren en dat voortaan gebruiken.

Raspberry pi screen tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
Ik ga in het vervolg inderdaad screen gebruiken als ik belangrijker zaken via de ssl uitvoer, om te vermijden dat ik dit terug tegenkom.

Een andere vraag:
sinds enige tijd krijg ik foutmeldingen via de mail. Het betreft een cron error, maar ik kan de oorzaak niet terugvinden (kan de desbetreffende cron niet vinden in de standaard crontabs?)
de foutmelding is

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
From root@localhost6.localdomain6  Tue Aug 27 22:39:03 2013
Return-Path: <root@localhost6.localdomain6>
Date: Tue, 27 Aug 2013 22:39:03 +0200
From: root@localhost6.localdomain6 (Cron Daemon)
To: root@localhost6.localdomain6
Subject: Cron <root@raspberrypi>   [ -x /usr/lib/php5/maxlifetime ] && [ -d /var/lib/php5 ] && find /var/lib/php5/ -depth -mindepth 1 -maxdepth 1 -type f -ignore_readdir_race -cmin +$(/usr/lib/php5/maxlifetime) ! -execdir fuser -s {} 2>/dev/null \; -delete
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
X-Cron-Env: <SHELL=/bin/sh>
X-Cron-Env: <HOME=/root>
X-Cron-Env: <PATH=/usr/bin:/bin>
X-Cron-Env: <LOGNAME=root>
Status: R

PHP Warning:  Module 'mysql' already loaded in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20100525+lfs/suhosin.so' - /usr/lib/php5/20100525+lfs/suhosin.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20100525+lfs/suhosin.so' - /usr/lib/php5/20100525+lfs/suhosin.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Promy schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:05:
Ik ga in het vervolg inderdaad screen gebruiken als ik belangrijker zaken via de ssl uitvoer, om te vermijden dat ik dit terug tegenkom.

Een andere vraag:
sinds enige tijd krijg ik foutmeldingen via de mail. Het betreft een cron error, maar ik kan de oorzaak niet terugvinden (kan de desbetreffende cron niet vinden in de standaard crontabs?)
de foutmelding is

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
From root@localhost6.localdomain6  Tue Aug 27 22:39:03 2013
Return-Path: <root@localhost6.localdomain6>
Date: Tue, 27 Aug 2013 22:39:03 +0200
From: root@localhost6.localdomain6 (Cron Daemon)
To: root@localhost6.localdomain6
Subject: Cron <root@raspberrypi>   [ -x /usr/lib/php5/maxlifetime ] && [ -d /var/lib/php5 ] && find /var/lib/php5/ -depth -mindepth 1 -maxdepth 1 -type f -ignore_readdir_race -cmin +$(/usr/lib/php5/maxlifetime) ! -execdir fuser -s {} 2>/dev/null \; -delete
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
X-Cron-Env: <SHELL=/bin/sh>
X-Cron-Env: <HOME=/root>
X-Cron-Env: <PATH=/usr/bin:/bin>
X-Cron-Env: <LOGNAME=root>
Status: R

PHP Warning:  Module 'mysql' already loaded in Unknown on line 0

Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Kijk eens in /etc/cron.daily :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb je een aangepaste php.ini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
Zelf heb ik alvast de php.ini niet aangepast.
ik heb wel een bestand suhosin.ini gevonden in de map /etc/php5/conf.d ik heb deze verwijderd om te kijken of het hiermee is opgelost...

maar daarmee is de waarschuwing van de Mysql nog niet van de baan... iemand een idee?

[ Voor 79% gewijzigd door Promy op 28-08-2013 13:27 ]

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Dit is best mooi gedaan:
Mini Vmac op mini Macintosh

[ Voor 5% gewijzigd door JanPedaal op 29-08-2013 13:37 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Na veel geklooi om op te kunnen starten van harde schijf (lees root op harddisk, boot gedeelte op sd card), is het me toch gelukt met Berry Boot
Soms zijn dingen makkelijker dan je denkt... |:( _/-\o_ :P

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:39

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik wil mijn raspberry automatisch laten inschakelen. 1 dag in de week op een bepaalde tijd. Als ik ga zoeken kom ik alleen maar pagina's met opmerkingen over automatisch opstarten van programma's na het aanzetten of het versnellen van het opstartproces.

Iemand ervaring mee?

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/000020901975115/T/340x340/C/FFFFFF/url/digitale-tijdschakelaar-met.jpg
Lijkt mij de makkelijkste oplossing ;).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11
alexkroeze schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:04:
Ik wil mijn raspberry automatisch laten inschakelen. 1 dag in de week op een bepaalde tijd. Als ik ga zoeken kom ik alleen maar pagina's met opmerkingen over automatisch opstarten van programma's na het aanzetten of het versnellen van het opstartproces.

Iemand ervaring mee?
Hang er een tijdklok aan welke je 1 dag in de week voor xx minuten aan laat springen.

edit : te laat :P

overigens : laat op die manier je RPi aan gaan, en zorg dat je met een scriptje een shutdown commando geeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 29-08-2013 16:08 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:39

Sr_Ogel

Klop klop klop

Koffie schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:07:
[...]

Hang er een tijdklok aan welke je 1 dag in de week voor xx minuten aan laat springen.

edit : te laat :P
Lieuwe15 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:06:

Lijkt mij de makkelijkste oplossing ;).
Dat is nou jammer, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. :P Waarom toch altijd op zoek gaan naar een moeilijke oplossing voor iets wat toch weer heel simpel blijkt op te lossen.

_/-\o_ bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
vraagje: normaal kan ik vanuit thuis via FTP op de PI komen om bijvoorbeeld afbeeldingen voor de theme te wijzigen etc. Log dan in via IP.

Maar als ik die van buitenaf wil benaderen moet ik dan nog iets instellen op de pi of router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Paulus07 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:10:
vraagje: normaal kan ik vanuit thuis via FTP op de PI komen om bijvoorbeeld afbeeldingen voor de theme te wijzigen etc. Log dan in via IP.

Maar als ik die van buitenaf wil benaderen moet ik dan nog iets instellen op de pi of router?
je moet in je router de poorten forwarden naar je pi. Verder hoef je op de pi niets aan te passen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
alexkroeze schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:12:
Dat is nou jammer, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. :P Waarom toch altijd op zoek gaan naar een moeilijke oplossing voor iets wat toch weer heel simpel blijkt op te lossen.
Zorg alleen wel dat je een shutdown schedulet voor de tijd dat hij weer uit gaat. En zorgt dat je bij elke bootup de datum/tijd update met ntpdate ;) Want de Pi heeft geen Real Time Clock.

Want linux is er op zich niet zo blij mee als je elke keer de stekker er hard uit trekt, dat corrumpeert zijn filesystem uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
GekkePrutser schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:17:
[...]

Zorg alleen wel dat je een shutdown schedulet voor de tijd dat hij weer uit gaat. En zorgt dat je bij elke bootup de datum/tijd update met ntpdate ;) Want de Pi heeft geen Real Time Clock.

Want linux is er op zich niet zo blij mee als je elke keer de stekker er hard uit trekt, dat corrumpeert zijn filesystem uiteindelijk.
Ik werk inmiddels al een jaar met vrijwel iedere dag gewoon uitschakelen (stroom eraf halen als xbmc gewoon in hoofdmenu zit). Ik draai Openelec, maar nog nooit corruptie oid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Ik denk dat zo'n tijdklok duurder is dan het dingetje een paar jaar 24/7 laten draaien.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon uit China voor een paar cent halen, alleen dan niet vreemd opkijken als je huis in de fik gaat :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
De pi 24/7 laten draaien kost een euro of 4 per jaar. Zon stekker timer kost ongeveer 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
Sinds een update heb ik problemen met m'n remote desktop: de menubar onderaan is verdwenen... ik zie wel de desktop (lxde) en de icoontjes hierop.
Ik heb reeds lxde en tightvncserver eraf gehaald en herinstalled, maar niks lijkt te helpen.

update - gevonden lag aan het feit dat er nog nooit een monitor aangehangen had :?

[ Voor 15% gewijzigd door Promy op 31-08-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Geweldige toepassing toch?

Minicomputer Raspberry Pi houdt bedreigde neushoorns veilig
http://www.nu.nl/tech/357...de-neushoorns-veilig.html

Rinocerous Pi :)

[ Voor 18% gewijzigd door GeeBee op 09-09-2013 18:21 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestCees
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 11:21
GekkePrutser schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:17:
[...]
Raspbian gebruikt standaard ext4 wat minder gevoelig zou moeten zijn voor een abrupte power-off.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Die flatcable van de camera module, is dat iets standaarderigs? Zovan, kan je een paar meter van dat spul kopen bij Conrad oid bij wijze van 'verlengsnoer'? Iemand dat al geprobeerd?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sando schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:55:
Die flatcable van de camera module, is dat iets standaarderigs? Zovan, kan je een paar meter van dat spul kopen bij Conrad oid bij wijze van 'verlengsnoer'? Iemand dat al geprobeerd?
Ja, er zijn langere te krijgen. Ik gebruik deze, hij heeft ze nu tot een lengte van 1 meter. Ik heb de 30cm en de 1 meter. Beide werken prima, maar hoe langer hoe meer kans op storing schijnt het (zowel qua instraling als op het gebied van uitstraling naar andere apparatuur). Want dit type verbinding is niet bedoeld voor lange kabels en al helemaal niet voor dit soort onafgeschermde types. Het is bedoeld voor korte verbindingen binnen apparaten zoals tablets. Ik heb er zelf geen last mee gehad maar het kan dus wel zijn dat het problemen geeft.

Er is ook een verleng kit beschikbaar waarmee je gewone lintkabel kan gebruiken: deze, heb ik alleen geen ervaring mee.

Tipje trouwens: Als je de camera module gebruikt, zorg dat je een sudo rpi-update doet, want in de drivers die in de huidige raspbian (en standaard firmware) zitten, zit een foutje waardoor de camera af en toe blijft hangen zodat je het hele ding moet resetten. Ik dacht eerst dat dat door de kabel kwam maar met de gewone korte gebeurde het net zo goed, vandaar dat ik hier achter kwam.
TestCees schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:11:
[...]
Raspbian gebruikt standaard ext4 wat minder gevoelig zou moeten zijn voor een abrupte power-off.
Ja ext4 is wel wat beter (en journaled) maar een filesystem kan niet alle problemen voor je oplossen (bijvoorbeeld applicaties die bewerkingen in meerdere schrijf-sessies doen). Hard uitzetten is nooit handig tenzij je readonly bezig bent, of je zeker weet dat er nergens naar geschreven wordt. Maargoed als je er geen last van hebt en je hebt toch niets belangrijks er op dan kan het ook best.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

GekkePrutser schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:06:
[...]

Ja, er zijn langere te krijgen. Ik gebruik deze, hij heeft ze nu tot een lengte van 1 meter. Ik heb de 30cm en de 1 meter. Beide werken prima, maar hoe langer hoe meer kans op storing schijnt het (zowel qua instraling als op het gebied van uitstraling naar andere apparatuur). Want dit type verbinding is niet bedoeld voor lange kabels en al helemaal niet voor dit soort onafgeschermde types. Het is bedoeld voor korte verbindingen binnen apparaten zoals tablets. Ik heb er zelf geen last mee gehad maar het kan dus wel zijn dat het problemen geeft.

Er is ook een verleng kit beschikbaar waarmee je gewone lintkabel kan gebruiken: deze, heb ik alleen geen ervaring mee.

Tipje trouwens: Als je de camera module gebruikt, zorg dat je een sudo rpi-update doet, want in de drivers die in de huidige raspbian (en standaard firmware) zitten, zit een foutje waardoor de camera af en toe blijft hangen zodat je het hele ding moet resetten. Ik dacht eerst dat dat door de kabel kwam maar met de gewone korte gebeurde het net zo goed, vandaar dat ik hier achter kwam.
Thanks! d:)b
Maar tering wel dikke business hee, twee van die verlengkabels zijn net zo duur als die hele camera. Zeker gesmeedt door elven in het maanlicht.

En die Extension Kit, welke me wel handiger lijkt omdat ik nog rolletjes van die ide-achtige-kabel heb liggen, is ook gewoon €15 excl. verzendkosten. ;(

Productiekosten: 50 cent. (ongefundeerde gok)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09 19:05
Dacuuu schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:13:
De pi 24/7 laten draaien kost een euro of 4 per jaar. Zon stekker timer kost ongeveer 10 euro.
Klopt, goedkoopste die ik heb gevonden is 8€ -20%sticker is 6,40€
Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2012/04/digitaletijdschakelaar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is er ook een euroshopper-oplossing om GPIO buffered te maken?

Zo'n TI Launchpad schijnt 'maar' $10 te kosten, maar dan moet je eerst dat ding gaan programmeren in C.
Ik wil eigenlijk gewoon de onboard GPIO gebruiken, maar dan iets ertussen wat het buffered maakt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Sando schreef op zondag 15 september 2013 @ 00:28:

Zo'n TI Launchpad schijnt 'maar' $10 te kosten, maar dan moet je eerst dat ding gaan programmeren in C.
Ik wil eigenlijk gewoon de onboard GPIO gebruiken, maar dan iets ertussen wat het buffered maakt.
Een level shifter gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Ik ben op mijn Pi aan het nagaan wat er precies cpu time zit te gebruiken om te kijken waar ik winst kan behalen. Nu valt mij op de mysqld soms een paar minuten lang 94% cpu gebruikt. Ik heb een paar taken die gebruik maken van de database, maar dit zijn echt minimale scripts en als ik die in TOP zie voorkomen dan zijn de php taken ook zo weer weg, maar soms blijft de mysql deamon nog een paar minuten doorwerken.

Weet iemand waar ik hier moet beginnen met zoeken? Database inrichting of ligt het echt aan de deamon?

edit:
Na enige frustratie en zoektocht kwam ik bij de volgende pagina uit: http://stackoverflow.com/...2232/mysql-high-cpu-usage

Op het hoogte punt van de load ben ik gaan kijken naar de processlist van mysql: SHOW PROCESSLIST; en daar kwam ik een erg query tegen die meerdere malen werd uitgevoerd, maar erg lang er over deed om uitgevoerd te worden. Tevens liep dit script iedere 5 minuten, en daarom bleef de mysqld dus een aardig tijd boven in de cpu-load staan. Nu maar kijken of ik het script beter kan schrijven of met indexs sneller kan laten lopen.

edit:
Wow, het toevoegen van één index aan een tabel en de taak werd zo snel uitgevoerd dat ik hem maar even zag voorkomen en de load even iets omhoog ging, maar het was helemaal geen moeite voor hem. De tabel heeft iets van 600.000 regels en daar moest een controle slag op worden uitgevoerd om te kijken of een regel al bestaat. Dit moet 40 keer worden gecheckt, dus het is wel even werk, maar met de index doet hij alsof het niets voorstelt. Geweldig! :D

[ Voor 53% gewijzigd door 4Real op 15-09-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Van de FP:
nieuws: Google Coder maakt eenvoudige ontwikkelomgeving van Raspberry Pi
Mijn RPi is fulltime in gebruik als mediacenter, maar wellicht komt er een 2e om met dit soort dingen `aan te klooien'. Mooi spul.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Die is wel een eerlijke prijs, maar het wordt er niet makkelijker op. Ten eerste heb je dan nog maar 4 verbindingen, ten tweede 2 voor in en twee voor out. Je kan dus niet zomaar een level shifter eraan hangen, anders kan mag je niet meer switchen van richting:
code:
1
2
echo "out" > /sys/class/gpio/gpio4/direction
echo "in" > /sys/class/gpio/gpio4/direction
MAW, verkeerd scriptje of verkeerde verbinding en je maakt je Pi alsnog stuk. Het moet juist iets veiliger worden.

Is er niet gewoon een simpele tutorial voor mensen die goed zijn met software, matig met hardware, maar nog wel snappen dat je een buffer nodig hebt voor de wat lompere schakelingen om schade te voorkomen? Het is toch niet zo dat iédereen dit zelf opnieuw moet onderzoeken?

Levelshifter is wel goed hiervoor als je nooit de richting en de verbindingen aanpast. :P
code:
1
2
echo 1 > /sys/class/gpio/gpio11/value
echo 0 > /sys/class/gpio/gpio11/value

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik ben me toch tegen wat raars aangelopen.
Raspberry Pi 1 (Farnell ontvangen dec 2012) draait al sinds die tijd super ok (momenteel alweer maanden op Xbian 12.2)
Raspberry Pi 2 (SOS, aantal maanden in bezit) heeft een tijd Raspbian gedraaid icm Freenx server om zo als een soort remote desktopje dienst te doen. Nooit problemen mee gehad.

Nu heb ik een image getrokken van RPi1, die daarna hostname en ip gewijzigd en hij werkt nu zonder problemen als XBMC dingetje op de slaapkamer (nieuwe locatie).
Image nu op verder identieke hardware (kabels / voeding / sd kaart) gepleurd op RPi2. Leek in eerste instantie prima te werken, maar ineens was SSH niet meer bereikbaar. HTTP remote + CEC remote werkte prima, dus reboot > Hanger. Stroom eraf en erop (kruisgebedje) en hij kwam netjes op. Zodra ik via CEC zapte kreeg ik zwart scherm. Stroom eraf, reboot, zap, zelfde. Etc, etc.

Nu heb ik de behuizing losgeschroefd en lijkt dat ding prima weer te functioneren.
Rasbian was op 700 mhz geklokt, Xbian op 840.
RPi1 heeft een koelblokje + cheap ass behuizing.
RPi2 heeft geen koelblokje, en iets opener behuizing.

Heb ik gewoon pech, of zijn de RPi's van tegenwoordig hittegevoeliger ofzo? Kan me weinig erbij voorstellen dat dat enkele koelblokje in een bijna even afgesloten behuizing werkelijk zoveel verschil uitmaakt. Andere mensen ook zo'n ervaringen opgedaan?

Edit: Enige wat ik dus aan de orginele image heb gewijzigd is (via Ubuntu pc) de config.txt ivm video-licenties (dus RPi1 en 2 hebben beide unieke geactiveerde licenties)

[ Voor 5% gewijzigd door arie_papa op 17-09-2013 20:56 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb laatst ook een Pi gehad die dood leek. had altijd gewerkt en op een gegeven moment gaf hij kuren. Nieuwe images er op werkte ook niet.

Bleek uiteindelijk dat de sd kaart niet goed meer was. Probeer eens een andere SD kaart.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Lijkt me sterk in mijn situatie, nu met open case is hij sinds dinsdag avond constant up geweest en gebruikt zonder problemen. Bij een rotte SD kaart verwacht ik dat die symptomen zich alweer hadden voorgedaan.

Ga maar eens op zoek naar koelblokjes, al zie ik nu dat RPi1 met dichte case nu 47.6 graden celcius is en RPi2 met open case 42.2 doet. Vanavond maar eens meten met dichte case.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Sando schreef op zondag 15 september 2013 @ 00:28:
Als ik je vraag goed begrijp, wil je er voor zorgen dat de RPI niet rechtsreeks iets aanstuurt via de GPIO poorten, zodanig dat je hem niet opblaast?

Normaal gezien kan je hier een opto coupler voor gebruiken. Een IC met vanbinnen per ingang een LEDje en een sensor dat gevoelig is voor licht. Kosten niet veel

Misschien kan je met deze tutorial iets

• BenPi
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Tip van mij: de 5 V power modulen hebben NIET het eeuwige leven.
Sinds juli had ik ook problemen met o.a rebooten en kopiëren van mijn SD card. Rare verschijnselen zoals soms niet doorstarten, niet rebooten, bij kopieren blijft tot ongeveer de helft en blijft dan wachten, soms geen netwerk etc . :(
Na meerdere malen proberen werkte het toch wel weer. :? maar onbetrouwbaar!!!
Gisteravond een usb stick geprobeerd. Bij insteken zie ik dat de raspberry ledjes even uitgaan.
Even een u meter op de voedingslijn gehangen -> 5 volt varieert tot 4,3 V .
Met een scoop zie ik regelmatig HF blokken voorbij komen Huh ???
Andere voeding eraan en alles nu OK.
De originele voeding heeft vanaf dec 2012 continue gedraaid , en heeft nu, juli,dus de geest gegeven.(China)

Ps: zojuist toch maar even geopend, en ja hoor, twee bolle elkos aan 5 volt zijde.

[ Voor 5% gewijzigd door BenPi op 19-09-2013 12:57 ]

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
@BenPI ik denk dat de meeste telefoon laders en dergelijke niet berekend zijn om een jaar 24/7 te draaien.
Ik ben van plan te kopen . Heb ik nog reserve voor een harde schijf (ook 700mA) en lcd + ledjes.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Helemaal offtopic, misschien is de vraag al eens gesteld, maar het topic is inmiddels al zo lang, dat het wat moeilijk zoeken is. Gewoon uit nieuwsgierigheid, waar is eigenlijk de naam van dit ding op geïnspireerd? Voor iedereen die de Engelse taal beheerst mag bekend zijn dat raspberry heel simpel framboos betekent. Ik zie trouwens nu ik voor het eerst even Google ook een framboos als logo op hun site afgebeeld. Er zal toch wel een gedachte aan verbonden zijn dunkt me. Ik moet wel vertellen dat ik helemaal niet bekend ben met dit product, ik zie het alleen maar regelmatig staan als ik de rubriek Elektronica open, Heeft het apparaat het uiterlijk van een framboos, of is het een zomaar een willekeurig bedachte naam, net zoals destijds met de bedenkers van Java is gebeurd toen ze toevallig een kopje Java-koffie zaten te drinken? Analoog daaraan zou ik me kunnen voorstellen dat bij het bedenken van dit product toevallig een schaaltje frambozen werd genuttigd. Iemand die toevallig hier het antwoord op weet?

Edit:
Ik wou er geen nieuw bericht om plaatsen, maar onderstaand antwoord lijkt me wel aannemelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Techneut op 19-09-2013 13:35 ]

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Techneut schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:25:
Helemaal offtopic, misschien is de vraag al eens gesteld, maar het topic is inmiddels al zo lang, dat het wat moeilijk zoeken is. Gewoon uit nieuwsgierigheid, waar is eigenlijk de naam van dit ding op geïnspireerd? Voor iedereen die de Engelse taal beheerst mag bekend zijn dat raspberry heel simpel framboos betekent. Ik zie trouwens nu ik voor het eerst even Google ook een framboos als logo op hun site afgebeeld. Er zal toch wel een gedachte aan verbonden zijn dunkt me. Ik moet wel vertellen dat ik helemaal niet bekend ben met dit product, ik zie het alleen maar regelmatig staan als ik de rubriek Elektronica open, Heeft het apparaat het uiterlijk van een framboos, of is het een zomaar een willekeurig bedachte naam, net zoals destijds met de bedenkers van Java is gebeurd toen ze toevallig een kopje Java-koffie zaten te drinken? Analoog daaraan zou ik me kunnen voorstellen dat bij het bedenken van dit product toevallig een schaaltje frambozen werd genuttigd. Iemand die toevallig hier het antwoord op weet?
Dit vond ik op RPi forum: There's a history of fruit-named computers - Tangerine, Apple, Apricot…even an Acorn's a fruit. And we like irrational numbers. And pie.

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik wordt er echt gek van. Ik heb al vanalles geprobeerd om mijn RPI aan de gang te krijgen. In eerste instantie heeft ie het een paar gedaan met Raspbmc en XBIAN via NOOBS maar toen wilde ik eigenlijk Pi Musicbox gebruiken. Ik heb geprobeerd dit image te flashen door eerst de SD kaart te formateren met SDformatter zoals de handleiding aangeeft en vervolgens te flashen met Win32DiskImager. Nu krijg ik hem totaal niet meer aan het booten. Rode ledje brand altijd en groene led knippert, soms 3 keer, soms 8 keer. Ik blijf een zwart scherm krijgen. Hetgeen ik heb geprobeerd:
  • Andere SD kaart geprobeerd.
  • Andere voeding/telefoonlader.
  • Tig andere images.
  • Nog eens met Noobs, heeft een keer gewerkt maar vervolgens ook niet meer.
  • Image flashen met dd onder linux live cd.
  • Ander PC met ander SD kaart station
Is mijn RPI stuk en zal ik hem retourneren?

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

skinlee78 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:44:
Lijkt me sterk in mijn situatie, nu met open case is hij sinds dinsdag avond constant up geweest en gebruikt zonder problemen. Bij een rotte SD kaart verwacht ik dat die symptomen zich alweer hadden voorgedaan.

Ga maar eens op zoek naar koelblokjes, al zie ik nu dat RPi1 met dichte case nu 47.6 graden celcius is en RPi2 met open case 42.2 doet. Vanavond maar eens meten met dichte case.
Intussen de case van RPi2 maar eens dichtgemaakt sinds gisteren. Temperatuur stijgt van 42 naar 50 graden gemiddeld bij idle. Of hij gebruikt wordt of niet heeft weinig invloed op de temperatuur. RPi1 doet idle zo'n 48 graden. Het verschil lijkt mij meer kamertemperatuur dan wat anders. Intussen blijft RPi2 prima functioneren met een dichte case, dus ik kijk het nog even aan of de kuren weer terugkomen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:49
Hallo allen,

Heb zojuist openelec 3.2 op een sd kaart gezet met win32diskimager (uiteraard de ISO gedownload).

Met usb wifi en hdmi aan de TV gehangen en ......

NIETS. Geen beeld.

Wat doe ik verkeerd ?

De RPI heb ik al vaker gebruikt icm dezelfde voeding en USB wifi stick zonder problemen. Wel altijd via Putty, dus dit wordt de eerste keer via de tv.

Wie helpt me even op weg ?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Noppesnada schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:58:
Hallo allen,

Heb zojuist openelec 3.2 op een sd kaart gezet met win32diskimager (uiteraard de ISO gedownload).

Met usb wifi en hdmi aan de TV gehangen en ......

NIETS. Geen beeld.

Wat doe ik verkeerd ?

De RPI heb ik al vaker gebruikt icm dezelfde voeding en USB wifi stick zonder problemen. Wel altijd via Putty, dus dit wordt de eerste keer via de tv.

Wie helpt me even op weg ?

John
Gaan alle lampjes aan? Probeer het eens met putty zoals het eerst wel werkte. Verwijder de wifi stick, kan zijn dat die teveel stroom trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Hmmm. Raar.

Blijkbaar vind de rpi mijn hdmi splitter niet aardig. Rechtstreeks op de hdmi aangesloten en nu heb ik wel beeld. Alleen Wi-Fi valt uit. Hij ziet de netwerken, wil een verbinding met mijn eigen netwerk maken maar dan valt de wifi uit. Geen lampje meer op de USB Wi-Fi.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Noppesnada schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:39:
Hmmm. Raar.

Blijkbaar vind de rpi mijn hdmi splitter niet aardig. Rechtstreeks op de hdmi aangesloten en nu heb ik wel beeld. Alleen Wi-Fi valt uit. Hij ziet de netwerken, wil een verbinding met mijn eigen netwerk maken maar dan valt de wifi uit. Geen lampje meer op de USB Wi-Fi.

Iemand een suggestie?
Je hebt hem hiervoor als met dezelfde hardware als headless setup gebruikt? Ook met wifi? Of is die toegevoegd.
Enige wat ik me kan bedenken is namelijk de voeding, waar nu meer van gevraagd wordt. Extra power wordt nu iig via HDMI gevraagd en evt ook de wifi. Bij de Action heb je usb laders die 2A aankunnen voor minder dan 5 euro. Proberen waardt als je nu met een lader werkt die minder Ampere aankan.
skinlee78 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:45:
[...]

Intussen de case van RPi2 maar eens dichtgemaakt sinds gisteren. Temperatuur stijgt van 42 naar 50 graden gemiddeld bij idle. Of hij gebruikt wordt of niet heeft weinig invloed op de temperatuur. RPi1 doet idle zo'n 48 graden. Het verschil lijkt mij meer kamertemperatuur dan wat anders. Intussen blijft RPi2 prima functioneren met een dichte case, dus ik kijk het nog even aan of de kuren weer terugkomen of niet.
Wat betreft mijn probleem die ik had met mijn RPi2, vandaag de hele dag case dichtgehad en pas vanavond voor de eerste keer gebruikt om een filmpje te kijken. Filmpje stotterde elke x seconden. Nadat ik de bovendeksel verwijderd had, liep het filmpje wel weer lekker. Ik krijg toch echt de indruk dat ik een zeer temperatuur gevoelige Pi binnen gehaald heb. (met case zit ie rond de 51 graden, zonder 46)

[ Voor 19% gewijzigd door arie_papa op 22-09-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartHeerink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:14
Promy schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:52:
Sinds een update heb ik problemen met m'n remote desktop: de menubar onderaan is verdwenen... ik zie wel de desktop (lxde) en de icoontjes hierop.
Ik heb reeds lxde en tightvncserver eraf gehaald en herinstalled, maar niks lijkt te helpen.

update - gevonden lag aan het feit dat er nog nooit een monitor aangehangen had :?
Mag ik vragen hoe je remote desktop gebruikt? Kijk je van je PC/Mac op de Pi, of ga je juist van de Pi naar je PC/Mac? Ik ben zelf erg geïnteresseerd om een RPi aan te schaffen om deze te gebruiken als remote desktop-oplossing: ik wil graag vanuit de kelder (met de Pi) op mijn Mac Mini in het kantoor kunnen werken. Ik heb volgens mij alle topics op GOT nageplozen, maar nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik volg dit topic -en een groot aantal andere topics op GOT- al geruime tijd, maar had tot vandaag, nog nooit de moeite genomen om te reageren. Denk je dat bovenstaande te realiseren is door iemand zonder Linux cq. commandline -ervaring? Ik hoop op een antwoord van een meer gevorderde medegebruiker.

Bart

NetGate, UniFi Switch 24p, UnifFi AP Nano-HD, 2x UnifFi AP-mesh. AP-lite UniFi Cloud Key Gen.2 Doorbell Pro 4, UVC G4-bullit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
skinlee78 schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:55:
Wat betreft mijn probleem die ik had met mijn RPi2, vandaag de hele dag case dichtgehad en pas vanavond voor de eerste keer gebruikt om een filmpje te kijken. Filmpje stotterde elke x seconden. Nadat ik de bovendeksel verwijderd had, liep het filmpje wel weer lekker. Ik krijg toch echt de indruk dat ik een zeer temperatuur gevoelige Pi binnen gehaald heb. (met case zit ie rond de 51 graden, zonder 46)
Zorgt het deksel er niet voor dat er iets klem zit waardoor het bordje krom staat of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
[quote]skinlee78 schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:55:
[...]

Je hebt hem hiervoor als met dezelfde hardware als headless setup gebruikt? Ook met wifi? Of is die toegevoegd.
Enige wat ik me kan bedenken is namelijk de voeding, waar nu meer van gevraagd wordt. Extra power wordt nu iig via HDMI gevraagd en evt ook de wifi. Bij de Action heb je usb laders die 2A aankunnen voor minder dan 5 euro. Proberen waardt als je nu met een lader werkt die minder Ampere aankan.

Yep, dezelfde setup. Wifi werkte onder raspbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartHeerink schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:11:
[...]

Mag ik vragen hoe je remote desktop gebruikt? Kijk je van je PC/Mac op de Pi, of ga je juist van de Pi naar je PC/Mac? Ik ben zelf erg geïnteresseerd om een RPi aan te schaffen om deze te gebruiken als remote desktop-oplossing: ik wil graag vanuit de kelder (met de Pi) op mijn Mac Mini in het kantoor kunnen werken. Ik heb volgens mij alle topics op GOT nageplozen, maar nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik volg dit topic -en een groot aantal andere topics op GOT- al geruime tijd, maar had tot vandaag, nog nooit de moeite genomen om te reageren. Denk je dat bovenstaande te realiseren is door iemand zonder Linux cq. commandline -ervaring? Ik hoop op een antwoord van een meer gevorderde medegebruiker.

Bart
Beide opties kunnen: vanaf de PC/Mac kijk je dan naar de RPi en/of andersom. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld Putty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Is er eigenlijk al een oplossing om de Pi i.c.m. Camera module als IP-camera in te zetten met leuke resolutie (lees; HD of Full-HD)?

Genoeg pagina's waarin van alles geprobeerd wordt en tijd geleden heb ik ook wel eens iets gemaakt (foto 1 en foto 2) maar dat werkt ook maar half; kan maar op 1 pc kijken en daar moet ook nog eens speciale software opstaan.

Nou staat bijvoorbeeld hier al een mooi begin (aangepaste Motion software en makkelijk te zien d.m.v. ip-adres) maar resultaat is nog vrij waardeloos (lage resolutie en erg lage framerate).

Nou hoef ik geen 1080p en 30fps te hebben, maar een wat hogere resolutie en re-de-lijke framerate is toch wel welkom. Is er al zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb net dit ding aangeschaft met de bedoeling er een MPD server van te maken. Dat op zich is/was een eitje. Ik heb eerst RaspyFi geprobeerd, en ik was serieus onder de indruk van de web interface, maar ik heb last van gestotter tijdens het afspelen. Ik dacht dat de webserver een te zware belasting was maar het processorgebruik was nooit zwaar genoeg om dat te bevestigen.

Ik heb een andere kernel geprobeerd, zelfde liedje (3.6 ipv 3.8).

Ik heb ondertussen Raspbian (de Jessie variant) draaien, maar het gestotter blijft. MPD meldt constant buffer underruns in zijn log. Ik heb /etc/modprobe.d/alsa-base.conf en /etc/asound.conf gecheckt (cfg. hier) maar dat helpt niks.

Ter illustratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
pi@pi:~$ grep -i underrun /var/log/mpd/mpd.log |wc -l
51
pi@pi:~$ grep -i underrun /var/log/mpd/mpd.log | tail -10
Sep 24 22:48 : alsa: Underrun on ALSA device "default"
Sep 24 22:52 : alsa: Underrun on ALSA device "default"
Sep 24 22:52 : alsa: Underrun on ALSA device "default"
Sep 24 23:00 : alsa: Underrun on ALSA device "default"
Sep 24 23:00 : alsa: Underrun on ALSA device "default"
Sep 24 23:06 : alsa: Underrun on ALSA device "default"
Sep 24 23:10 : alsa: Underrun on ALSA device "default"
Sep 24 23:10 : alsa: Underrun on ALSA device "default"
Sep 24 23:13 : alsa: Underrun on ALSA device "default"
Sep 24 23:15 : alsa: Underrun on ALSA device "default"
pi@pi:~$ head -1 /var/log/mpd/mpd.log 
Sep 22 18:31 : state_file: failed to open /var/lib/mpd/state: No such file or directory

Ik heb ondertussen ook de hardwarebuffer voor ALSA verhoogd in mpd.conf (entry in de MPD Bugzilla maar dat helpt evenmin:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
audio_output {
        type            "alsa"
        name            "Broadcom BCM2835"
        buffer_time     "2000000"
#       device          "hw:0,0"        # optional
#       format          "44100:16:2"    # optional
#       mixer_type      "hardware"      # optional
#       mixer_device    "default"       # optional
#       mixer_control   "PCM"           # optional
#       mixer_index     "0"             # optional
}

Ik stream over NFS naar de Raspberry Pi. Die NFS setup is uitvoerig getest (die wordt meermaals per week gebruikt om 720p video te streamen naar mijn AD10 met Xbmc, zonder problemen). Net nog even nfsstats gecheckt op de server, die rapporteert geen fouten. Alles wordt over het bedrade netwerk gestreamd.

Iemand tips? Ik vind stilaan geen nieuwe suggesties meer. Gelukkig is de Pi maar 35 €, maar als ik dit niet gefikst krijg dan ga ik geen dure USB naar BNC converter kopen om audio via SPDIF door mijn versterker te laten decoderen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Borromini op 24-09-2013 23:19 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:56
Ik ben zeer tevreden over mijn RPI module, draait XMBC op, en het verwonderde hoe makkelijk het allemaal werkte.

Via het forum heb ik al een beetje lopen snuffelen uiteraard, en kwam alleen maar tegen dat wat ik nu vraag moeizaam gaat. . . .

Ik draai op dit moment op een oude laptop Spotweb / Sickbeard / Autosub / SabNZB+
(geen Couchpotatoe, die kaait om de 2 dagen)
De laptop gaat echter op zwart zodra PAR2 probeert te repairen en dit niet lekker loopt (pakweg 2% van de downloads).
Dit is een hitte vs HDD issue denk ik, want ik kan niets verder achterhalen, long story short: vervangen die handel

Is het mogelijk om dit in/op een RPI module te draaien?

Wat zouden punten zijn waarop ik moet letten?

Ik had zelf al gelezen;
- externe powered harde schijf, wat moet hierop? Want de uiteindelijke unpack folder word mijn NAS.
- Hoe sneller je SD, hoe beter ... 8GB 10x speed goed genoeg? Grotere kaart nodig voor grotere downloads denk ik?
- Misschien een USB stick als 'temp' folder ?
- Koelblokjes zwaar aangeraden
- Spotweb updates op ~30 min zetten om kleine updates te houden, minder CPU load

Waar ga ik nog tegenaan lopen? en/of Wat zie ik over het hoofd?

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Iemand een idee hoeveel een RPi maximaal aan stroom kan verbruiken? Heb een usb wifi stick die volgens mij af en toe teveel stroom trekt en de RPi laat vastlopen. Zit aan zo'n sitecom cn-050 hub te denken maar die heeft maar een 1A adapter. En ik wil de RPi en de usb wifi stick met de hub voeden..
En zou overclocken (licht) nog significant extra veel stroom kosten?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien een stomme vraag, maar ik heb ondertussen m'n Pi via HDMI aangesloten op mijn receiver.

Dan fungeert de receiver toch als DAC, niet? Ik heb het gevoel dat muziek een stuk levendiger klinkt via DLNA (gestreamd naar de receiver die decodeert) dan via HDMI vanop de Pi met MPD.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zal wel moeten ja, als je gewoon PCM/DD/DTS via HDMI naar de receiver drukt zal die de boel decoden.

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 06:40
Heeft iemand ervaring met een windows pc via VPN inloggen op OpenVPN draaiende op je pi? Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de gang... Alle tutuorials al afgestruind maar geen resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

neographikal schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:27:
Zal wel moeten ja, als je gewoon PCM/DD/DTS via HDMI naar de receiver drukt zal die de boel decoden.
Bedankt, er komt inderdaad PCM op het schermpje van de receiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
wuppie007 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:31:
Heeft iemand ervaring met een windows pc via VPN inloggen op OpenVPN draaiende op je pi? Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de gang... Alle tutuorials al afgestruind maar geen resultaat...
Deze tut moet werken hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 06:40
Ja deze heb ik gister zitten proberen. Ik had de keys gecopieerd naar mijn windows pc. Maar hoe kan ik met zo'n key een vpn verbinding in windows opzetten dan?

[ Voor 13% gewijzigd door wuppie007 op 27-09-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:01:
Is er eigenlijk al een oplossing om de Pi i.c.m. Camera module als IP-camera in te zetten met leuke resolutie (lees; HD of Full-HD)?

Genoeg pagina's waarin van alles geprobeerd wordt en tijd geleden heb ik ook wel eens iets gemaakt (foto 1 en foto 2) maar dat werkt ook maar half; kan maar op 1 pc kijken en daar moet ook nog eens speciale software opstaan.

Nou staat bijvoorbeeld hier al een mooi begin (aangepaste Motion software en makkelijk te zien d.m.v. ip-adres) maar resultaat is nog vrij waardeloos (lage resolutie en erg lage framerate).

Nou hoef ik geen 1080p en 30fps te hebben, maar een wat hogere resolutie en re-de-lijke framerate is toch wel welkom. Is er al zoiets?
Aan het ontbreken van reacties waarschijnlijk geen ervaringen hier.

Heb gisteren wel dit geprobeerd; op de Pi:
code:
1
raspivid -o - -t 9999999 |cvlc -vvv stream:///dev/stdin --sout '#rtp{sdp=rtsp://:8554/}' :demux=h264

Pi hing nog aan de tv en dus kwam camera-footage in beeld en dat was erg netjes (kan wel eens de volledige 1080P resolutie zijn geweest). Echter als ik onderstaande bij VLC invoerde:
code:
1
rtsp://<YourPiIP>:8554/

kon VLC deze stream maar 1 keer openen. (op een Android tablet ook geen succes)
Misschien een instelling bij VLC die verkeerd staat maar dat weet ik (nog) niet. Maar heel erg stabiel is het ook nog niet; eerste keer viel beeld na een tijdje weg; 2e keer leek het wel gewoon door te gaan.

In theorie kun je bovenstaande stream ook bijvoorbeeld toevoegen aan Surveillance-station op de NAS; dat kan nog wel geinig zijn. Misschien zelfs met bewegingsdetectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje..

Stel ik heb een externe hardeschijf aangesloten op mijn Raspberry Pi. Hier staan allemaal films en series op. Kan ik deze dan ook bekijken op mijn ipad via de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

Piet91 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:55:
[...]

Aan het ontbreken van reacties waarschijnlijk geen ervaringen hier.

Heb gisteren wel dit geprobeerd; op de Pi:
code:
1
raspivid -o - -t 9999999 |cvlc -vvv stream:///dev/stdin --sout '#rtp{sdp=rtsp://:8554/}' :demux=h264

Pi hing nog aan de tv en dus kwam camera-footage in beeld en dat was erg netjes (kan wel eens de volledige 1080P resolutie zijn geweest). Echter als ik onderstaande bij VLC invoerde:
code:
1
rtsp://<YourPiIP>:8554/

kon VLC deze stream maar 1 keer openen. (op een Android tablet ook geen succes)
Misschien een instelling bij VLC die verkeerd staat maar dat weet ik (nog) niet. Maar heel erg stabiel is het ook nog niet; eerste keer viel beeld na een tijdje weg; 2e keer leek het wel gewoon door te gaan.

In theorie kun je bovenstaande stream ook bijvoorbeeld toevoegen aan Surveillance-station op de NAS; dat kan nog wel geinig zijn. Misschien zelfs met bewegingsdetectie.
Ben je hier nog uitgekomen? Het lukt mij met deze commando's ook niet om in vlc een stream te openen (ook niet 1x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tim Schuhmacher schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:57:
[...]

Ben je hier nog uitgekomen? Het lukt mij met deze commando's ook niet om in vlc een stream te openen (ook niet 1x)
Da's ook toeval. Ben er op dit moment mee bezig.

Het is echt hit and miss met die commando's want net kreeg ik wel gewoon beeld op VLC.
Maar toen ''main input debug: Buffering'' klaar was (dus op 100%) stopte de boel weer.

Heb nu weer zelfde commando gegeven en nu doet hij het weer. Wel 10 seconden vertraging.
Nu was buffering zo gedaan en lijkt hij het te blijven doen. Zal bericht editten als camera weer uitgaat.

Ben helaas nog niets tegengekomen wat nou echt goed werkt, goede kwaliteit geeft (meer dan VGA-resolutie en meer dan 5 fps e.d.). Terwijl dat toch ieders hoop was dat deze combinatie van Pi en camera-module zoiets mooi mogelijk zou maken.

EDIT: en weer weggevallen. Zal dat aan die:
code:
1
-t 9999999

liggen?
Of loopt er een buffer vol of?

[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 02-10-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

ik heb hem net aangesloten met hdmi aan mijn tv, maar het beeld is heel traag. Doe ik mijn hand voor de lens, dan zie ik dat 5 seconden later, en niet vloeiend. Verwacht ik te veel, of deugt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Nog een tip, of info, voor de mensen waar de Pi slecht overclocked of instabiel is.
Zelf heb ik vorige week een B-model met 512MB gekocht die ik mooi op 900MHz kan laten lopen zonder een probleem.
Een collega had een 'defecte' B met 256MB die ik mocht hebben. Op de standaard 700MHz was deze onstabiel en overclocken maakte hem nog onstabieler.
Beide heb ik dan maar getest op een zeer goede power supply die 5.1V geeft en max 3A kan leveren. Mijn collega zijn Pi was idd zo onstabiel als de pest, reboots, hangen etc.
Dan even beginnen lezen over die fuses en aan het meten geslagen over TP1 en TP2. Mijn 512MB versie gaf nog mooi tussen de 4.87V en 4.93V aan bij wat rekenwerk, maar de 256MB versie zakte al gewoon naar 4.54V bij het booten. Na een GUI opgestart te hebben ging die vrolijk richting 4.3V. Blijkbaar een probleem met sommige van die Poly fuses.
Even rechtstreeks draden over de condensator C6 gesoldeerd en de 256MB versie ook zonder problemen op 900MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Condensator C6 is de polyfuse neem ik aan? Geen condensator toch? Is de polyfuse niet verwijderd op latere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tim Schuhmacher schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:43:
ik heb hem net aangesloten met hdmi aan mijn tv, maar het beeld is heel traag. Doe ik mijn hand voor de lens, dan zie ik dat 5 seconden later, en niet vloeiend. Verwacht ik te veel, of deugt dat niet?
Bij veel van die manieren heb je inderdaad veel vertraging. Ik heb momenteel veel succes met het volgende.
Doe als hierboven maar doe nu:
code:
1
raspivid -o - -t 0 -w 640 -h 360 -fps 25 |cvlc -vvv stream:///dev/stdin --sout '#standard{access=http,mux=ts,dst=:8090}' :demux=h264 &

De
code:
1
-t o

zou er voor moeten zorgen dat deze stream blijft streamen en niet stopt na bijv. 999999 miliseconden, en
code:
1
&

aan het eind zorgt ervoor dat dit blijft streamen ook wanneer je SSH-sessie afsluit.

Met VLC op je telefoon/pc kun je deze stream openen met dit:
code:
1
http://<YourPiIP>:8090

Dit geeft bij mij nu uitstekend resultaat. Weinig vertraging en best goede kwaliteit.
Opent direct op VLC van pc én Android tablet.

Ook IP Cam Viewer kan deze stream openen, maar handig is die app niet.
Enig voordeel dat je daar het adres niet opnieuw hoeft in te voeren wat bij VLC wel moet.

Je kunt hogere resoluties proberen maar dat is niet echt aan te raden. Zelfs 1280*720 en 15fps gaf soms even schokken (en dat is ook te zien in ssh verbinding van putty).
1080p en 25fps hoef je helemaal niet aan te beginnen; maar probeer het maar eens uit :P
Kan ook zijn dat de Pi aan een powerline-adapter ligt.

Ik probeer de stream eens door te laten lopen; kijken of er problemen komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 03-10-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik neem aan een enkele : in vlc?

Overigens nog geen succes, maar mijn pi hangt aan een wifi dongle en niet aan een draadje. Hoe heb jij hem aangesloten?

edit: ah succes! ik had de cam onder root geinstalleerd, maar vlc weigert onder root te draaien. Dus had ik een user toegevoegd. Deed vlc het wel, maar die had geen rechten om bij de camera te komen...

code:
1
sudo chmod 777 /dev/vchiq

En er was beeld, draadloos heb ik de resolutie nog wat teruggeschroeft.

[ Voor 134% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 03-10-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Oeps. :+
Verbeterd.
Overigens nog geen succes, maar mijn pi hangt aan een wifi dongle en niet aan een draadje. Hoe heb jij hem aangesloten?
Powerline.
edit: ah succes! ik had de cam onder root geinstalleerd, maar vlc weigert onder root te draaien. Dus had ik een user toegevoegd. Deed vlc het wel, maar die had geen rechten om bij de camera te komen...

code:
1
sudo chmod 777 /dev/vchiq

En er was beeld, draadloos heb ik de resolutie nog wat teruggeschroeft.
Hmm, daar nooit last van gehad.

Het wordt nu donker en ik zie nu alleen maar de keuken (camera stond achter raam naar buiten gericht in de keuken) dus boel maar uitgezet. Morgen maar eens verschillende resoluties, framerates en bitrates proberen. Ook aan netwerk hangen en niet aan powerline.

Blij dat het eindelijk werkt; doch op lage resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Mr_gadget schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:25:
Condensator C6 is de polyfuse neem ik aan? Geen condensator toch? Is de polyfuse niet verwijderd op latere modellen?
Een condensator is geen poly fuse (= zekering) maar dient in dit geval voor de afvlakking.

Zal nog eens moeten kijken, maar dacht dat in alle modellen nog zo'n ding aan de 5 Volt ingang zat. (onderkant pcb?)
Bij model A zaten er 140mA poly fuses aan de USB poorten, wat veel te weinig was.
In model B met 256MB zitten er 0 Ohm weerstanden aan de USB poort en op de nieuwe 512MB versie is de PCB aangepast maw geen 'beveiliging' meer naar de USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Piet91 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:17:
[...]

Oeps. :+
Verbeterd.

[...]

Powerline.

[...]

Hmm, daar nooit last van gehad.

Het wordt nu donker en ik zie nu alleen maar de keuken (camera stond achter raam naar buiten gericht in de keuken) dus boel maar uitgezet. Morgen maar eens verschillende resoluties, framerates en bitrates proberen. Ook aan netwerk hangen en niet aan powerline.

Blij dat het eindelijk werkt; doch op lage resolutie.
Mijn rechtenprobleem kwam voornamelijk doordat ik een image die voor siriproxy gemaakt was heb misbruikt om de camera snel op te testen. In het weekend maar even een kale, verse image gebruiken.

Maar met powerline bedoel jij een ethernetkabel?

Is het voor de camera nuttig op die codecs ook te hebben? Ontlasten van de cpu voor het encoderen van de beelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:32:
Mijn rechtenprobleem kwam voornamelijk doordat ik een image die voor siriproxy gemaakt was heb misbruikt om de camera snel op te testen. In het weekend maar even een kale, verse image gebruiken.

Maar met powerline bedoel jij een ethernetkabel?
Nee, zoiets (netwerk via de stroomkabels):

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagemedium/1318232073.png
Is het voor de camera nuttig op die codecs ook te hebben? Ontlasten van de cpu voor het encoderen van de beelden?
Nee, dat heeft verder niets met dergelijk streamen te maken.

Correct me if I'm wrong :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

ah tuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Luke-san schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:39:
[...]

Een condensator is geen poly fuse (= zekering) maar dient in dit geval voor de afvlakking.

Zal nog eens moeten kijken, maar dacht dat in alle modellen nog zo'n ding aan de 5 Volt ingang zat. (onderkant pcb?)
Bij model A zaten er 140mA poly fuses aan de USB poorten, wat veel te weinig was.
In model B met 256MB zitten er 0 Ohm weerstanden aan de USB poort en op de nieuwe 512MB versie is de PCB aangepast maw geen 'beveiliging' meer naar de USB poort.
Weet ik, dus het leek me niet logisch om de condensator te overbruggen met een soldeerbrug toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nou, ik kan vertellen dat 1080P streaming met 25 fps werkt over bedraad netwerk. Ongeveer 2 seconden vertraging.

Heb 'm even met netwerkkabel verbonden i.p.v. powerline en dat maakt direct bovenstaande mogelijk.
Erg scherp is het beeld nog niet vind ik, maar dat kan ook door de ruimte of hoeveelheid licht liggen.

Ik ga eens knutselen met de command line (m.b.v. deze commands), en als daar iets uit komt rollen kijken of ik dit kan aansluiten op Surveillance Station van m'n Qnap. Vooralsnog lijkt dat namelijk nog niet mogelijk; hooguit door wat config-files e.d. op de NAS aan te passen.

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 04-10-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het is alleen een beetje jammer dat -ISO flag nog niet geïmplementeerd is voor raspivd. De beelden in schemer zijn niet echt best, hoewel beveiligingscamera's daar ook last van hebben.

Maar hoe heb je hem op 2 sec vertraging gekregen? BIj mij is het eerder 5 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik zal hem zometeen ook even bedraad aansluiten en kijken hoe het streamen dan wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mr_gadget schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:03:
Het is alleen een beetje jammer dat -ISO flag nog niet geïmplementeerd is voor raspivd.
Oh, dat wist ik niet. Hoef ik daar dus ook niet mee te experimenteren. :P
De beelden in schemer zijn niet echt best, hoewel beveiligingscamera's daar ook last van hebben.
True, en een paar IR-ledjes uit China ernaast hangen heeft ook geen zin want er zit een filter voor die dat teniet doet (en moeilijk is te verwijderen; althans dat was het laatse wat ik daar maanden geleden over heb gelezen)
Maar hoe heb je hem op 2 sec vertraging gekregen? BIj mij is het eerder 5 sec.
Ik heb een kale (up-to-date) Rasbian image waar verder niets op staat of draait, Raspberry hangt bekabeld aan het netwerk (dus niet via Wifi of powerline) en waar ik het op kijk is een vaste PC ook bedraad aan het netwerk.

Merkte net als ik op een Android device (zowel telefoon als tablet) via VLC wilde bekijken dat ik daar eerder vertraging of artefacts had dan op de pc. Maar ik zat ook settings uit te proberen dus dan heb je dat natuurlijk al sneller.

1080P met hoge bitrate (25 Mbits/s) hoef je sowieso niet te proberen; dat lukte niet soepel bij mij.
Maar 1080P met standaard bitrate lijkt prima te werken op zowel vaste PC als Android devices.

Ga nu nog wat aanklooien met white balance, exposure enzo.
Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:04:
Ik zal hem zometeen ook even bedraad aansluiten en kijken hoe het streamen dan wil
Bedraad is natuurlijk wel meest ideale situatie voor zoiets. ;)

Hopelijk kan ik het nog werkend krijgen met Surveillance Station (just for the heck of it) maar daarna moet ik eens een praktisch doel gaan verzinnen...

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 04-10-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Bedraad geeft 960*540@25 fps een vertraging van max 2 seconden. Best aardig. Brightness wel op 55 gezet.

Inderdaad nu een toepassing vinden, maar dat wordt lastig want dat moet dus te bereiken zijn met een utp kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Ben bezig met een raspberry pi te kopen, nu kwam ik deze 2 tegen, zit hier een verschil op?
Mij lijkt van niet maar wou het toch eens vragen voor de zekerheid:
http://www.amazon.de/Rasp...8-1&keywords=raspberry+pi
http://raspberrypi.rsdeli...mputer-512mb/7568308.aspx

Voor de rest ga ik me nog dit aanschaffen:
Case
Power supply
HDMI kabel
Ethernet kabel
SD kaartje

Heb echt niks meer liggen dus moet alles kopen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Mijn raspberry pi (headless) loopt wel eens vast. Geen SSH, samba mogelijk. Kan ik iets van logging aan zetten zodat ik wat beter kan achterhalen wat er aan de hand is? Ik twijfel namelijk of dat het aan voeding licht of aan de rand apperatuur (1 USB harddisk powered via USB hub en 2 USB harde schijven die zelf stroom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
kryptz schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:55:
Ben bezig met een raspberry pi te kopen, nu kwam ik deze 2 tegen, zit hier een verschil op?
Mij lijkt van niet maar wou het toch eens vragen voor de zekerheid:
http://www.amazon.de/Rasp...8-1&keywords=raspberry+pi
http://raspberrypi.rsdeli...mputer-512mb/7568308.aspx
Er zijn eigenlijk maar 2 smaken (Type: A de eerste, Type: B de 2e) en beide links zijn type B. Dus geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
ge-flopt schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:20:
[...]

Er zijn eigenlijk maar 2 smaken (Type: A de eerste, Type: B de 2e) en beide links zijn type B. Dus geen verschil.
Ja dacht het, bedankt :)
Alles is besteld, nu hopen dat het hier snel is :*)
Pagina: 1 ... 36 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]