• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Zojuist deze ICIDU Nano USB dongle gekocht middels deze tutorial / setup geinstalleerd en het werkt perfect (zonder power hub!)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

l3p schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:35:
Ik gebruikte eerst een Nokia telefoon lader van 1200mA, hier had ik constant reboots mee.
Ik heb hier juist hele goede ervaring met een originele Nokia 1200mA adapter. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
Eerst gebruikte ik een Apple oplade, dit werkte goed. Maar die gebruikte ik ook voor andere dingen. Dus heb ik een Hama lader gekocht voor een tientje (1000 Ma) Op dealer extreme heb ik koelblokjes gekocht, 8 stuks voor 2 dollar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nexn1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1obNv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yGZMS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5FFts.jpg

• RoboticPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:34
CurlyMo schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:46:
[...]

Behalve dat de meeste cases geen rekening houden met GPIO hobbyisten :) Ik zou namelijk graag mijn IR ontvanger, thermometer, 433,92Mhz zender/ontvanger en LCD ook in een case hebben zitten of via een mooie interface (s-video o.i.d.) aangesloten hebben aan de RPi case.
Ik zou wel een case kunnen ontwerpen in Inventor voor de Pi maar ik heb A. Geen pi voor de afmetingen en B. (Nog) geen mogelijkheid om de case zelf te maken maar ik bied me bij deze wel aan kan ik weer wat teken ervaring op doen!

Forum Lurker, Reageer weinig, lees veel.

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:32:
Eerst gebruikte ik een Apple oplade, dit werkte goed. Maar die gebruikte ik ook voor andere dingen. Dus heb ik een Hama lader gekocht voor een tientje (1000 Ma) Op dealer extreme heb ik koelblokjes gekocht, 8 stuks voor 2 dollar.
Hoe bevallen die koelblokjes? Heb je voor/after temperaturen? Of iig iets om te meten wat het effect ervan is? Ik denk dat ik er ook maar een setje haal, voor die 2 dollar laat ik 't niet zitten. Verder nog speciale koelpasta gebruikt of gewoon merkloos

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Voor mij waren die koelblokjes een 'omdat het kan' upgrade, heb ze nog niet binnen dus geen idee hoe te lijmen, maar ik ga voor de simpelste oplossing, vaak de goedkoopste dus ook, het is wel een Pi die ontworpen is voor zonder.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

l3p schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:35:
Toch ook maar even laten zien dan.
Net iets te klein voor de ene chip maar denk dat dit wel voldoet :)

[afbeelding]

Iets minder hoog als de ethernet poort.

[afbeelding]

Ik gebruikte eerst een Nokia telefoon lader van 1200mA, hier had ik constant reboots mee.
Als ik gewoon een usb poort van een andere laptop of pc pak totaal geen problemen.
Dus ik heb deze Conceptronic USB lader besteld maar hier heb ik hetzelfde reboot probleem mee.
Is dat omdat het een onstabiele voeding is?
Waar heb je die koelblokjes besteld?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:07:
[...]

Hoe bevallen die koelblokjes? Heb je voor/after temperaturen? Of iig iets om te meten wat het effect ervan is? Ik denk dat ik er ook maar een setje haal, voor die 2 dollar laat ik 't niet zitten. Verder nog speciale koelpasta gebruikt of gewoon merkloos
Temps heb ik niet. Maar het zal vast wel werken. Onder het blokje zit een soort koelpasta tape. Dus je plakt hem er zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:02
[/quote]
OMX2000 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:15:
[...]

Waar heb je die koelblokjes besteld?
Deze zijn het, stonden een paar pagina's terug ook al genoemd: http://dx.com/p/35816

[ Voor 31% gewijzigd door 3ssen op 31-08-2012 12:06 . Reden: teveel gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 18:10
Zijn koelblokjes überhaupt nodig als je een beetje overklokt? Normaal zitten die chips in tablets/phones waar geen enkele vorm van koeling plaatsvindt. 8)7

Bovendien is al gemeld dat je op 800mhz gewoon veilig kan 'draaien'....

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

-LA- schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:09:
Zijn koelblokjes überhaupt nodig als je een beetje overklokt? Normaal zitten die chips in tablets/phones waar geen enkele vorm van koeling plaatsvindt. 8)7

Nodig misschien niet, maar het staat wel vele malen stoerder natuurlijk. En voor die paar euro is het toch leuk speelgoed?

Weet iemand hoe de temperatuur uit te lezen van de RasPi?

(Ik heb ze ook besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
7o9 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:38:
Weet iemand hoe de temperatuur uit te lezen van de RasPi?
Niet, deze sensoren zitten er wegens kostenoverwegingen niet (bereikbaar) op.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-LA- schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:09:

Tuurlijk is het niet nodig, maar het verhoogt wel de pats (en tweak ;)) factor van de raspberry pi. Daarbij kan het natuurlijk nooit kwaad om lagere temperaturen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor alle GPIO projecten zie:

[GPIO] Raspberry Pi

[ Voor 8% gewijzigd door CurlyMo op 31-08-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel nou dat ik 1 usb adapter gebruik om een USB hub te poweren en ik daar weer mn raspberry pi mee voed, zou dat werken? Ik zag bij V&A een network adapter die een gevoede usb hub nodig heeft en het lijkt me omslachtig om 2 adapters te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 11:54
Iemand in dit topic doet dat al, check de fotos maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
-verplaatst naar GPIO

[ Voor 96% gewijzigd door Promy op 01-09-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De seriele bus doet volgens mij niks aan device-detection zoals USB, als je wat draadjes aan pinnetjes hangt zal er niet op magische wijze opeens een ttyS0 verschijnen zoals met de ttyUSB0 bijvoorbeeld gebeurt als je de goede drivers hebt. Je moet op een of andere manier duidelijk maken dat je die pinnetjes wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Oke, als we een topic hebben over GPIO, XBMC, Aankoop & levering, waarover kunnen/mogen we hier dan nog praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Algemene dingen zoals "is deze voeding goed" of "zomg it's no working" etc. :)

Tips & tricks mbt de pi algemeen... Dat soort dingen toch?

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:04:
Stel nou dat ik 1 usb adapter gebruik om een USB hub te poweren en ik daar weer mn raspberry pi mee voed, zou dat werken? Ik zag bij V&A een network adapter die een gevoede usb hub nodig heeft en het lijkt me omslachtig om 2 adapters te gebruiken
Ik zou toch kiezen voor een losse voeding. Hoe meer je aan die hub hangt, hoe groter de kans op fluctuaties in spanning en lading. Een goeie, stabiele voeding is wat mij betreft belangrijker dan die ene adapter minder. Het is niet alsof de Pi, of een USB hub for that matter, zo veel vermogen zuipt.

[ Voor 70% gewijzigd door Firesphere op 02-09-2012 22:56 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zou toch kiezen voor een losse voeding. Hoe meer je aan die hub hangt, hoe groter de kans op fluctuaties in spanning en lading. Een goeie, stabiele voeding is wat mij betreft belangrijker dan die ene adapter minder. Het is niet alsof de Pi, of een USB hub for that matter, zo veel vermogen zuipt.
Heeft iemand dan ook suggesties waar ik zo'n goede, stabiele voeding aan kan schaffen? Ik heb enkele weken de voeding aangeschaft die iemand in deze thread op dealextreme had gevonden en die bij hem/haar prima werkte. Bij mij valt bij het gebruik van die voeding de netwerkverbinding na enkele minuten weg, terwijl ik daar bij het (her)gebruik van de USB aansluiting van mijn desktop computer geen last van heb. Ik wil best investeren in een stabiele voeding, maar zie door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

scorpion303 schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:46:
[...]

Heeft iemand dan ook suggesties waar ik zo'n goede, stabiele voeding aan kan schaffen? Ik heb enkele weken de voeding aangeschaft die iemand in deze thread op dealextreme had gevonden en die bij hem/haar prima werkte. Bij mij valt bij het gebruik van die voeding de netwerkverbinding na enkele minuten weg, terwijl ik daar bij het (her)gebruik van de USB aansluiting van mijn desktop computer geen last van heb. Ik wil best investeren in een stabiele voeding, maar zie door de bomen het bos niet meer...
Koop de ietwat officiële voeding bij RS Online? (Je kon die meteen bij je Raspberry Pi bestellen)
http://fr.rs-online.com/web/p/products/7263053/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Ik zoek me wezenloos op het moment naar de beste SD-kaart voor Raspbmc of Openelec.. Iemand een tip? Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 11:54
Ghehe schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:02:
[...]

Koop de ietwat officiële voeding bij RS Online? (Je kon die meteen bij je Raspberry Pi bestellen)
http://fr.rs-online.com/web/p/products/7263053/?
Die werkt bij mij prima iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Firesphere schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:55:
Algemene dingen zoals "is deze voeding goed" of "zomg it's no working" etc. :)

Tips & tricks mbt de pi algemeen... Dat soort dingen toch?

[...]

Of het beter/danwel slechter is, geen idee.
Maar ik heb gewoon een stabiele PI op die manier. Belkin USB hub for te record

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llewy schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:01:
Ik zoek me wezenloos op het moment naar de beste SD-kaart voor Raspbmc of Openelec.. Iemand een tip? Ik zie door de bomen het bos niet meer!
http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:52
nieuws: XBMC Frodo kan tv-programma's opnemen

is dat dan straks ook mogelijk op raspberry pi? zou wel gaaf zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 14-09 18:10
timmert26 schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:43:
nieuws: XBMC Frodo kan tv-programma's opnemen

is dat dan straks ook mogelijk op raspberry pi? zou wel gaaf zijn :o
Dat kan al met de nieuwste nightly van Raspbmc ;)

http://www.raspbmc.com/20...r-easy-to-install-codecs/

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:57
Voor op m'n slaapkamer (muur van 4 meter) wil ik 4 van deze aan elkaar knopen en aansturen met een RPi:
http://adafruit.com/products/306

Ik heb alleen de ballen verstand van lichtopbrengst e.d. Levert deze strip genoeg licht om als "sfeerverlichting" te dienen, of zal ik alleen maar een gekleurd randje langs het plafond zien (wil ze in de hoek muur/plafond monteren)?

Ik ben van plan de strips in een 90 graden aluminium profiel te monteren met een matte strip ervoor, zodat het licht wat meer indirect wordt ipv een rij losse lampjes.

Helaas kan ik op Google hier geen informatie over vinden en ook van de foto's kan ik weinig afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Siebsel schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:18:
Voor op m'n slaapkamer (muur van 4 meter) wil ik 4 van deze aan elkaar knopen en aansturen met een RPi:

Ik heb alleen de ballen verstand van lichtopbrengst e.d. Levert deze strip genoeg licht om als "sfeerverlichting" te dienen, of zal ik alleen maar een gekleurd randje langs het plafond zien (wil ze in de hoek muur/plafond monteren)?

Ik ben van plan de strips in een 90 graden aluminium profiel te monteren met een matte strip ervoor, zodat het licht wat meer indirect wordt ipv een rij losse lampjes.

Helaas kan ik op Google hier geen informatie over vinden en ook van de foto's kan ik weinig afleiden.
Vrees dat de Pi redelijk overkill is hiervoor, en realiseer je wel dat je met die strip elke led individueel kan/moet aansturen met een kleur?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Pixelmagic schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:30:
[...]

Vrees dat de Pi redelijk overkill is hiervoor, en realiseer je wel dat je met die strip elke led individueel kan/moet aansturen met een kleur?
Klopt, is me inderdaad bekend ;) heb er ook meer plannen mee, waarvoor ik de ledjes apart aan wil kunnen sturen en waar de Pi echt wel voor aan de bak moet. Maar dan moet er wel een klein beetje fatsoenlijk licht van de strip komen. (ik snap dat het geen echte lamp vervanging is, maar een goede gloed over de muur vind ik wel belangrijk, vandaar mijn vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20
Ik zit te kijken naar een powered usb hub.
Toen kwam ik het volgende tegen via de pricewatch:

pricewatch: Eminent 6 port USB 2.0 HUB with built-in high power 10W charger
Speciale oplaadpoort 2A/10Watt

Dus ideal om de raspberry pi daarop aan te sluiten en hub op de raspberry.
Maar 1 stroom voorziening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is al meerdere malen besproken in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Is het niet een optie om een apart topic te maken met allemaal project uitleg? Zoals het opzetten van een ftp server, http server. Xbmc, Sickbeard, nzb download client etc? Ik zelf ben erg linux noob en kom uit een diep dal. Een centraal punt zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Dat heeft toch allemaal niets met de Raspberry Pi te maken? Daar zijn al genoeg topics over te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb net ook een fijne ervaring gehad met de rasp: ik kreeg zo'n optater dat m'n vingers verkrampten en de pootjes in m'n vingers stonden. Bloeden als een rund natuurlijk en arm was wel even lam. Kan me alleen niet voorstellen dat het van die 5v*1A komt :? Aardlek klapte niet, dus het moet DC zijn geweest. Misschien doet m'n switch PoE, eens zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 04-09-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Siebsel schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:50:
[...]

Klopt, is me inderdaad bekend ;) heb er ook meer plannen mee, waarvoor ik de ledjes apart aan wil kunnen sturen en waar de Pi echt wel voor aan de bak moet. Maar dan moet er wel een klein beetje fatsoenlijk licht van de strip komen. (ik snap dat het geen echte lamp vervanging is, maar een goede gloed over de muur vind ik wel belangrijk, vandaar mijn vraag)
ok, duidelijk, check mijn pinball blog even, daar staan een paar YouTube filmpjes met die strips in een flipperkast. Ik flash ze individueel maar moet je wel eeen beetje een idee geven.

Toch nog even gezocht, hier een test video met 1 meter van die leds:
[YouTube: http://youtu.be/uEBPjF1RS7M]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
neographikal schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:11:
Ik heb net ook een fijne ervaring gehad met de rasp: ik kreeg zo'n optater dat m'n vingers verkrampten en de pootjes in m'n vingers stonden. Bloeden als een rund natuurlijk en arm was wel even lam. Kan me alleen niet voorstellen dat het van die 5v*1A komt :? Aardlek klapte niet, dus het moet DC zijn geweest. Misschien doet m'n switch PoE, eens zoeken.
Laat me raden, goedkope switching power supply met allemaal chinese tekentjes erop?
Meestal als je "aan de 220V hebt gehangen" voel je dat nog wel een paar dagen in je schouder.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
220v heb ik al een paar keer gehad, behalve een mooi dansje viel me dat wel mee. Dankzij de aardlek was dat snel over, maar dit duurde wel ff :P Cheap was ie wel ja, doet het verder wel goed :P

[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 04-09-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Met een beetje pech heb je dan een weerstand in de voedingsadapter zitten die het grootste deel van de "spanningsregeling" doet. Bij een constant verbruik zal dat niet veel schommelen, maar bij wisselend verbruik kan de onboard regelaar van de R'pi ook warm worden.
Waarschijnlijk heeft die weerstand de stroom door jou dan nog een beetje beperkt en dat kan ook gevaarlijk zijn, omdat de aardlek dan bijvoorbeeld net niet reageert.

En persoonlijk zou ik toch wel even op zoek gaan naar een wat betere voeding. Laat je niet misleiden door het CE-logo, want dat wil ook wel eens betekenen "China-Export" aldus de Chinezen ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Heeft Raspbian standaard SSH enabled staan? Ik heb geen scherm om de boel op aan te sluiten en te testen. Het moet meteen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een beetje eigen inzet mag wel hoor..

[ Voor 88% gewijzigd door sloth op 04-09-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zie dara dus alleen dat het SSH heeft. Naar mijn weten betekent dat niet automatisch dat het standaard ook aan staat. Daar zie ik geen info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al geprobeerd om een SSH verbinding te maken. Dan weet je het vanzelf.
Raspbian is nu net een uitzondering omdat dit gewoon een desktop distro is zonder XBMC :)

[ Voor 66% gewijzigd door CurlyMo op 04-09-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
SSH server included, launches on boot by default
komt van http://www.raspbian.org/HexxehImages dus denk dat het wel zal werken zonder scherm, je moet wel het ip adres zien te weten te komen. Je moet wel zorgen dat je r3 hebt (denk ik)

Let wel op, ze zeggen:
The image is shipped with OpenSSH server by default, it is very important to regenerate RSA/DSA keys:
rm /etc/ssh/ssh_host_* && dpkg-reconfigure openssh-server
Ale, is niet zo belangrijk zolang je pi niet bereikbaar is vanop het internet, maar kan geen kwaad om dit te doen :-)

[ Voor 39% gewijzigd door Nactive op 04-09-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Eigenlijk is het wel mijn bedoeling het ook vanaf internet toegankelijk t emaken (natuurlijk alleen voor mijzelf). ik neem aan dat als ik dan wel die keys regenereer het gewoon veilig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Amanoo schreef op woensdag 05 september 2012 @ 02:52:
Eigenlijk is het wel mijn bedoeling het ook vanaf internet toegankelijk t emaken (natuurlijk alleen voor mijzelf). ik neem aan dat als ik dan wel die keys regenereer het gewoon veilig is?
Yep.
Het idee is dat je met dergelijke keys zonder wachtwoord in kunt loggen.
Dus die combinatie van keys moet niet bij anderen bekend zijn.
Dus inderdaad opnieuw genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Pixelmagic schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:12:
[...]

ok, duidelijk, check mijn pinball blog even, daar staan een paar YouTube filmpjes met die strips in een flipperkast. Ik flash ze individueel maar moet je wel eeen beetje een idee geven.

Toch nog even gezocht, hier een test video met 1 meter van die leds:
[video]
Bedankt voor het filmpje! Ziet er op zich wel goed uit. Heb ook even je andere filmpje(s) bekeken, boven op je flipperkast zit die strip ook, of zijn dat losse RGB ledjes? Daar komt namelijk een mooie bak licht vanaf.

Hoe is je ervaring met de lichtopbrengst van de strip zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Er komt een nieuwe versie van het B model met verschillende verbeteringen:
http://www.raspberrypi.org/archives/1929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Siebsel schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor het filmpje! Ziet er op zich wel goed uit. Heb ook even je andere filmpje(s) bekeken, boven op je flipperkast zit die strip ook, of zijn dat losse RGB ledjes? Daar komt namelijk een mooie bak licht vanaf.

Hoe is je ervaring met de lichtopbrengst van de strip zelf?
Als je boven op de backbox bedoeld, dan moet ik je teleurstellen, daar zitten 5x RGB led van 1watt per kleur. De strips zitten links en rechts van het speelveld.

Ik heb de strips gekocht puur met het doel ze voor langs het speelveld te gaan gebruiken. Realiseer ook dat als ze op volle kracht branden je een aardig voeding nodig hebt, en dat je de warmte zal moeten afvoeren.

Als ik jou was zou ik eerst een meter bestellen (Floris.cc heeft ze normaal op voorraad) en daar mee gaan testen. Er is ook een Max lengte wat je in 1 stuk kan aansturen/voeden, hou daar ook rekening mee.

Succes!

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hipska schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:34:
Er komt een nieuwe versie van het B model met verschillende verbeteringen:
http://www.raspberrypi.org/archives/1929
Hmmm. Mijn raspberry wordt morgen bezorgd (vanuit Farnell UK), dus ben heel benieuwd of het versie 2 is....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Atlas schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:20:
[...]

Hmmm. Mijn raspberry wordt morgen bezorgd (vanuit Farnell UK), dus ben heel benieuwd of het versie 2 is....
Nee, versie 2 komt over een week of 2/3 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hij rolt al uit langzaam maar er is geen manier om te bepalen welke je krijgt.

• Siebsel
Pixelmagic schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:18:
[...]

Als je boven op de backbox bedoeld, dan moet ik je teleurstellen, daar zitten 5x RGB led van 1watt per kleur. De strips zitten links en rechts van het speelveld.

Ik heb de strips gekocht puur met het doel ze voor langs het speelveld te gaan gebruiken. Realiseer ook dat als ze op volle kracht branden je een aardig voeding nodig hebt, en dat je de warmte zal moeten afvoeren.

Als ik jou was zou ik eerst een meter bestellen (Floris.cc heeft ze normaal op voorraad) en daar mee gaan testen. Er is ook een Max lengte wat je in 1 stuk kan aansturen/voeden, hou daar ook rekening mee.

Succes!
Ik neem aan dat ze in je filmpje niet op volle kracht branden? Anyway, ik heb de gok genomen en er eentje besteld. Mocht ie niet wat zijn voor wat ik wil, verzin ik er wel een andere bestemming voor, eventueel icm een Arduino ofzo.

Super bedankt voor je info!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sebastius schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:21:
Hij rolt al uit langzaam maar er is geen manier om te bepalen welke je krijgt.
Inderdaad:
I’m aware of at least one person who has received a revision 2.0 board already (from Farnell, in the UK).
Bron: http://www.raspberrypi.org/archives/1929

• Mr_gadget
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Die mounting holes en de verwijderde fuses zijn wel fijn, verder is niet heel veel veranderd. En andere GPIO begrijp ik, hoewel dat wel omhandig is bij tutorials. Mensen houden hierbij geen rekening met revisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
It's a Sony! :)

Rev 2.0 wordt gemaakt in het VK, door Sony.

Bron: http://www.raspberrypi.org/archives/1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Mr_gadget schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:15:
Die mounting holes en de verwijderde fuses zijn wel fijn, verder is niet heel veel veranderd. En andere GPIO begrijp ik, hoewel dat wel omhandig is bij tutorials. Mensen houden hierbij geen rekening met revisies.
Wat is er met die Fuse dan? Wat doet die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Dacuuu schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:15:
[...]

Nee, versie 2 komt over een week of 2/3 uit.
Helaas, ik heb toch een 2 :)
Als ik het goed begrijp, die van mij heeft wel mounting holes.
Afgelopen woensdag bezorgd trouwens vanuit Farnell.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je mounting holes hebt, dan heb je de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Dacuuu schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:46:
[...]

Wat is er met die Fuse dan? Wat doet die?
Ik denk dat die de reden is waarom je eigenlijk geen USB hub wou gebruiken die powerteruggaf aan de USB poorten van de Raspberry. Ik vermoed namelijk dat dat mogelijk die fuse zou kunnen trippen, waardoor je USB poorten dus niet meer werken. That's what I was thinking, anyways.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Blijkbaar zit er mini-usb op ipv micro-usb.... Grmbl. Ik wilde vanavond spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Atlas schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:32:
Stekkertje van de kabel afknippen en solderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Nieuwe firmware alert!
root@raspberrypi:/home/pi# /opt/vc/bin/vcgencmd version
Sep 8 2012 00:09:50
Copyright (c) 2012 Broadcom
version 335712 (release)
Uiteraard te updaten via rpi-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Atlas schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:32:
Huh is dat serieus?

Staat dat ergens gedocumenteerd? Anders is het een productiefout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

mcDavid schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:16:
[...]

Huh is dat serieus?

Staat dat ergens gedocumenteerd? Anders is het een productiefout...
Ehm andersom... Er zit micro op, ik had gehoopt op mini :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Micro is toch veel handiger met telefoonladers?
BamSlam_ schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:23:
Nieuwe firmware alert!

[...]

Uiteraard te updaten via rpi-update.
Is ergens op een site te zien dat er een nieuwe release is? Met wat er verbeterd is e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Vandaag mijn headsinks binnen gekregen,

Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/uploaded/IMG_0170.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Luppie op 08-09-2012 17:35 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Luppie schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:55:

Moest er wel meteen 8 stuks bestellen, waarvan er alweer 4 verkocht zijn.
Als er iemand nog 2 wil hebben, ze zijn € 1,50 incl. verzending.
U heeft mail ;)

edit: Damn too late :P

[ Voor 7% gewijzigd door PNJvG op 08-09-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mijn RasPi is sinds vanochtend ook voorzien van heatsinks.

Helaas bleek de heatsink voor de power regulator 2mm hoger te zijn dan opgegeven, waardoor hij niet lekker in de behuizing meer past. Je ziet ook dat de sink op de power regulator enigzins verschoven is bij het in elkaar klikken van de behuizing. Dat wordt dus veilen binnenkort. En een klachtenmail naar de leverancier.

Rasberry Pi heatsinks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zijn die heatsinks eigenlijk nodig, of is dit puur `voor de show`?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Nactive schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 19:55:
Zijn die heatsinks eigenlijk nodig, of is dit puur `voor de show`?
Als je je Pi in een behuizing hebt zitten of als je wilt overclocken kan het absoluut geen kwaad.

Check ook dit thermal image.

Afbeeldingslocatie: https://hackadaycom.files.wordpress.com/2012/06/raspi3.png

[ Voor 26% gewijzigd door BamSlam_ op 08-09-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:37
In principe is de chip ontworpen om zonder koeling te draaien met normale omgevingstemperaturen, maar als je gaat overclocken, hem in een behuizing stopt of in een warme ruimte gebruikt gaat de temperatuur natuurlijk iets omhoog. Hoogstwaarschijnlijk zit die verhoging nog steeds ruim binnen de marge die de chip aankan, maar de extra koeling helpt hier natuurlijk wel bij.

Theoretisch gezien kan de extra koeling de levensduur van de chip verlengen (door een proces genaamd elektronenmigratie te vertragen) maar over de praktische uitwerking hiervan zijn de meningen nogal verdeeld.

Dus:

Noodzakelijk: nee
Puur voor de show: nee :)

EDIT: Die thermal image is heel leuk, maar de tekst die er bij hoort (bron?) bevestigt mijn verhaal. De foto an sich geeft eigenlijk alleen maar aan welke componenten er warm worden, en geven aan dat deze warmteontwikkeling prima binnen de marges valt :)

[ Voor 16% gewijzigd door citruspers op 08-09-2012 20:23 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
citruspers schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:22:
[...]
EDIT: Die thermal image is heel leuk, maar de tekst die er bij hoort (bron?) bevestigt mijn verhaal. De foto an sich geeft eigenlijk alleen maar aan welke componenten er warm worden, en geven aan dat deze warmteontwikkeling prima binnen de marges valt :)
De temperatuur-toename is altijd tov. de omgevingstemperatuur.
Dus als je R'pi in de vrieskou hangt is het helemaal geen issue (mits geen condens), maar als 'ie hangt in een luchtstroom van zo'n 50 graden, dan heb je het ineens over silicium van zo'n 90+ graden (aangenomen dat de omgevingstemp van de thermo-foto in 20 graden is genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
Waar hebben jullie die mooie transparante behuizingen gekocht?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:43:
Op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
TD-er schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:41:
[...]

De temperatuur-toename is altijd tov. de omgevingstemperatuur.
Dus als je R'pi in de vrieskou hangt is het helemaal geen issue (mits geen condens), maar als 'ie hangt in een luchtstroom van zo'n 50 graden, dan heb je het ineens over silicium van zo'n 90+ graden (aangenomen dat de omgevingstemp van de thermo-foto in 20 graden is genomen).
Precies, om nog maar te zwijgen over het overklokken van je Pi. Mijn Pi staat in een ruimte waar het met gemak 30 graden kan worden als de zon er op staat en staat 24/7 aan. Dus ben ik erg blij met de sinkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mr_Blobby schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:43:
Ik vind de case van Tweaker Dipsausje mooier persoonlijk. Ik hoef't ding niet te zien, het moet gewoon werken :)

Ow ja, ik wilde iets zinnigs posten.

Mijn DistCC voor de pi werkt! *O*

Een combinatie van de instructies hier en hier en een handmatige download hier

[ Voor 38% gewijzigd door Firesphere op 08-09-2012 23:13 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Laatst online: 13:48

iChaos

It's Lupus.

Zojuist op een 2GB MicroSD (die 32GB kreeg ik niet vol als ik er niet mee ging downloaden) de DarkBasic Raspbian Wheezy image gezet. Zometeen even kijken of Mono zijn werk doet, en daarna eens wat experimenteren met AI's voor schaken/dammen/weetiket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mr_gadget schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:30:
Is ergens op een site te zien dat er een nieuwe release is? Met wat er verbeterd is e.d.?
De firmware release notes staan op github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Siebsel schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:18:

Om mezelf antwoord te geven (misschien hebben anderen er wat aan 8) ):

De lichtopbrengst van deze strip is voldoende om een kamer van 5 bij 6 meter in fatsoenlijk licht te zetten (witte led, volle sterkte). Ook kleuren etc. zijn (vooral op volle brightness) letterlijk oogverblindend. Getest in een schemerige en donkere kamer.

Strip is dus goed geschikt om moodlight projecten etc. mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
En dan heb je het over een strip over de lengte van 1 muur, of langs alle 4 de muren?
En fatsoenlijk licht, is dat je er makkelijk bij zou kunnen lezen?
De specs van de LED's zijn een beetje onduidelijk voor mij. Er staat 5V 120mA per 2.5", oftewel is dat 24 Watt per strekkende meter?
Dan zou je al bijna verwachten dat een strip van 5 meter voldoende zou zijn voor de hele kamer, wat neer zou komen op zo'n 120 Watt, oftewel zo'n 500 Watt aan halogeen verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
TD-er schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:37:
En dan heb je het over een strip over de lengte van 1 muur, of langs alle 4 de muren?
En fatsoenlijk licht, is dat je er makkelijk bij zou kunnen lezen?
De specs van de LED's zijn een beetje onduidelijk voor mij. Er staat 5V 120mA per 2.5", oftewel is dat 24 Watt per strekkende meter?
Dan zou je al bijna verwachten dat een strip van 5 meter voldoende zou zijn voor de hele kamer, wat neer zou komen op zo'n 120 Watt, oftewel zo'n 500 Watt aan halogeen verlichting.
Een strip van 1 meter (32 leds). Makkelijk lezen verschild natuurlijk per persoon, maar er is bij te lezen, hoewel 't denk ik niet heel ideaal is. Ik gok dat je met 5 meter een ruimt ook met wat minder fel licht goed kunt verlichten.

Rest van de vragen kan ik helaas geen antwoord op geven, ben niet zo technisch en heb de apparatuur niet om 't voor je na te kijken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Iemand een paar hints/tips voor CEC en openelec?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Laatst online: 13:48

iChaos

It's Lupus.

Breder kon je die vraag niet stellen. En ook het verkeerde topic ook trouwens.

[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Excuses, ging via m'n bookmarks. Tnx!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Er is vandaag weer een nieuwe firmware uitgekomen. Een van de nieuwe dingen daarin is dat het nu mogelijk is de temperatuur van je Pi weer te geven.

Hieronder de huidige temp van mijn Pi, die voorzien is van heatsinks en 24/7 aanstaat. Als mijn tweede Pi binnen is zal ik een vergelijking doen tussen de temp zonder en met heatsinks.
root@raspberrypi:/home/pi# /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp
temp=61.6'C
root@raspberrypi:/home/pi# /opt/vc/bin/vcgencmd version
Sep 10 2012 01:06:25
version 335792 (release)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Kijk! dat is nog is leuk :) Vraag me idd af hoe warm mn PI is :p

Hopen dat xbian snel een update uitgeeft met de nieuwe firmware ;)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kan je op xbian ook niet gewoon rpi-update gebruiken dan?

61 graden is al fors, ben benieuwt wat voor temperaturen die van mij haalt als hij een uurtje iets staat te compileren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ah wat stom idd, rpi-update werkt gewoon :p

updating now.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ehhh, Mattie112?
Succes, dat had je niet moeten doen :/

XBian gebruikt een custom kernel, een rpi-update vernielt die kernel :'(

de rpi-update functie moet er eigenlijk uit gesloopt worden. Ga'k even met Koenkk regelen dat daar iets aan gedaan wordt. XBian 0.7beta2 is in compile modus at this moment.

p.s.
Dit valt meer onder de Mediaplayer-rpi-topic trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 10-09-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Firesphere schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:20:
Ehhh, Mattie112?

de rpi-update functie moet er eigenlijk uit gesloopt worden. Ga'k even met Koenkk regelen dat daar iets aan gedaan wordt. XBian 0.7beta2 is in compile modus at this moment.

p.s.
Dit valt meer onder de Mediaplayer-rpi-topic trouwens.
Ach al issie corrupt: hup ff image opnieuw op de SD en klaar :p

Nou failed ie ook dus het valt mee :p

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
root@XBian:~# rpi-update
Raspberry Pi firmware updater by Hexxeh, enhanced by AndrewS
Performing self-update
Autodetecting memory split
Using ARM/GPU memory split of 240MB/16MB
We're running for the first time
Setting up firmware (this will take a few minutes)
fatal: read error: Connection reset by peer
fatal: early EOF
fatal: index-pack failed

Naja dan wachten op xbian

edit: idd dit valt onder het media player topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firesphere schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:20:
Ehhh, Mattie112?

Voor iedereen die een custom kernel gebruikt:
code:
1
SKIP_KERNEL=1 rpi-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nieuwe firmware

pi@raspbmc:/opt/vc/bin$ ./vcgencmd version
Sep 10 2012 01:06:33
version 335792 (release)
pi@raspbmc:/opt/vc/bin$ ./vcgencmd measure_temp
temp=47.6'C

Vet!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

op XBian gaat een SKIP_KERNEL ook fout zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig voor de mensen die XBMC gebruiken ;)
~/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml
code:
1
2
3
4
<advancedsettings>
  <gputempcommand>/opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp | sed -e 's/temp=\([0-9\.]*\).*/\1 C/'</gputempcommand>
</advancedsettings>

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firesphere schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:37:
op XBian gaat een SKIP_KERNEL ook fout zo te zien.
Ik draai XBian met een custom kernel en hier werkt het zo prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Grappig/apart.

Ach ja, een schone lei dan maar he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mr_gadget schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:17:
Kan je op xbian ook niet gewoon rpi-update gebruiken dan?

61 graden is al fors, ben benieuwt wat voor temperaturen die van mij haalt als hij een uurtje iets staat te compileren :X
Bedenk me ineens dat mijn Raspberry bovenop een Apple staat :o Om precies te zijn: op een Airport Extreme, en die dingen worden ook nogal heet. Ik denk dat als ik mijn Pi er af haal en ergens anders neerzet dat flink in de temp gaat schelen. :)

Edit: hij staat nu naast de Airport en de temperatuur is inmiddels teruggelopen naar 48,7 graden Celsius.

[ Voor 9% gewijzigd door BamSlam_ op 11-09-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

BamSlam_ schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:54:[...]Bedenk me ineens dat mijn Raspberry bovenop een Apple staat
Misschien tijd voor een fruitschaal met koelribben?
Pagina: 1 ... 23 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]