Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:16:
Je hebt dus meerdere van ditsoort prints in je huis hangen die je via WiFi commando's toestuurt?
Dat is uiteindelijk de bedoeling, tot nu toe heb ik er nog maar eentje :P Een vriend van me wilde dit systeem ook gaan gebruiken bij de ouders van zijn vriendin, die hebben nl. een boerderij. Het gaat dan vooral om het in de gaten houden van temperaturen en evt. de luchtvochtigheidsgraad. Die vriend gaat waarschijnlijk het front-end werk doen (grafieken, AJAX en dat soort dingen).
Ik heb zelf van de week een 433.92MHz zend/ontvangst module besteld, die wil ik aan mijn arduino hangen om mijn klik-aan/klik-uit schakelaars te kunnen bedienen. Of eventueel andere arduino's opdracht geven bijv. de oven vast aan te zetten enzo.
Welke heb jij precies besteld? Ik heb ook een berg 433 MHz schakelaars maar dan van Elro. Om het even simpel te houden wil ik gewoon de afstandsbediening aansluiten op de node en met transistors de knoppen schakelen. Later is het wel de bedoeling om zo'n aparte zender te gebruiken, dat is wel een stuk netter en het gebruikt ook maar 1 IO-pin ipv 6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
http://www.ebay.com/itm/w...ageName=ADME:L:OC:NL:3160 deze heb ik besteld. Ik heb schakelaars van de HEMA.
Als het me echt niet zou lukken het juiste signaal te genereren wou ik idd ook gewoon de bijgeleverde afstandbediening aansluiten (maar het is wel leuk om die ook te kunnen blijven gebruiken)

[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 22-08-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcDavid schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:52:
Als het me echt niet zou lukken het juiste signaal te genereren wou ik idd ook gewoon de bijgeleverde afstandbediening aansluiten (maar het is wel leuk om die ook te kunnen blijven gebruiken)
Of je kan deze kopen (jammer genoeg kan hij niet ontvangen):
http://www.ebay.nl/itm/Te...reens&hash=item4169b94362

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:25
CurlyMo schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:22:
[...]

Wat is inderdaad vrij logisch :) De hub verbruikt dan dus 10-3 = 7w. Het is een simpele sitecom model CN-019 4 poorts hub (6v 2A).
Voor de geïnteresseerde: 'k heb zojuist de Belkin 4 port powered mobile hub (F5U404PERBLK) opgehaald. Als 'k de hub aan m'n Voltcraft hang, verbruikt hij 0,0W als er niets is aangesloten op de hub. Als ik m'n WD 500GB USB3 diskje eraan hangt, wordt er 1,7-2,5W verstookt.

Conclusie: de Belkin c.q. bijbehorende adapter is een zuinig.

De RPi heb ik helaas nog niet binnen, dus daarvan helaas geen meting :(

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

JER00N schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:07:
Prestaties lijken tot nu toe goed, PHP en alles werkt gewoon vlot. Alleen phpMyAdmin is erg traag maar dat is volgens mij altijd by phpMyAdmin :P MySQL-queries worden gewoon vlot afgehandeld.
Dat phpmyadminfetishisme ook. Gewoon de Mysql Workbench op je desktop installeren en remote op de DB inloggen. Dat werkt een stuk prettiger en responsiever dan een lokaal geïnterpreteerd webappje.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:26:
[...]

Dat phpmyadminfetishisme ook. Gewoon de Mysql Workbench op je desktop installeren en remote op de DB inloggen. Dat werkt een stuk prettiger en responsiever dan een lokaal geïnterpreteerd webappje.
Die kende ik nog niet, lijkt idd een stuk handiger... Vanavond eens kijken als ik thuis ben :)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

En als je Mysql workbench niet prettig vindt werken kan je ook nog naar HeidiSQL kijken.

http://www.heidisql.com/

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Of gewoon commandline ..

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dipsausje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:27:
Ik vond het wel een leuke om zelf een case te maken voor mij Raspberry in plaats van er één te bestellen. Eerste versie is klaar en werkt aardig, ik heb alleen de marges wat groot gemaakt, nu dus nog een beetje experimenteren met de exacte maten om alles net wat strakker te krijgen.

Als het goed is koelt hij zo ook nog aardig, Raspberry hangt erin en de hele case is een soort ventilatierooster. De analoge outputs zijn overigens niet bereikbaar, gezien ik die niet gebruik heb ik alleen rekening gehouden met de hdmi poort.

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb hem binnen gekregen, maar hij past helemaal niet...de sound output, daar is helemaal geen gaatje voor gemaakt haha...iemand enig idee?

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Sorry om wat harsh te zijn, maar http://www.hansanders.nl/ is het enige idee dat ik je kan geven.
Dipsausje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:27:
Ik vond het wel een leuke om zelf een case te maken voor mij Raspberry in plaats van er één te bestellen. Eerste versie is klaar en werkt aardig, ik heb alleen de marges wat groot gemaakt, nu dus nog een beetje experimenteren met de exacte maten om alles net wat strakker te krijgen.

Als het goed is koelt hij zo ook nog aardig, Raspberry hangt erin en de hele case is een soort ventilatierooster. De analoge outputs zijn overigens niet bereikbaar, gezien ik die niet gebruik heb ik alleen rekening gehouden met de hdmi poort.

[afbeelding]

[afbeelding]
En nu wat meer helpful: waar heb je sound output voor nodig als je met HDMI hebt aangesloten?

[ Voor 5% gewijzigd door DexterBelgium op 23-08-2012 17:53 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zit ik dan met mijn 1000+ behulpzame posts verdeeld over 10 jaar en dan vraag je zelf eens wat, krijg je zo'n opmerking ;(

Waarom zou ik de sound output nu willen hebben? Omdat het erop zit misschien? Je gooit toch ook niet de binnenzooltjes van je schoenen weg omdat je ze toch niet kan zien? De wereld veranderd echt.

Afijn, het zal wel zo zijn...ik heb hem erin gepropt en we gaan wel weer verder spelen.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:25
Yzord schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:08:
Zit ik dan met mijn 1000+ behulpzame posts verdeeld over 10 jaar en dan vraag je zelf eens wat, krijg je zo'n opmerking ;(

Waarom zou ik de sound output nu willen hebben? Omdat het erop zit misschien? Je gooit toch ook niet de binnenzooltjes van je schoenen weg omdat je ze toch niet kan zien? De wereld veranderd echt.

Afijn, het zal wel zo zijn...ik heb hem erin gepropt en we gaan wel weer verder spelen.
Je quote zelf deze zin van de maker van de behuizing:
"De analoge outputs zijn overigens niet bereikbaar, gezien ik die niet gebruik heb ik alleen rekening gehouden met de hdmi poort."
En daarna ben je verbaasd dat er geen gaatje zit voor de audio output. :?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik had de plaatjes gequote (dacht ik) en de beschrijving niet (meer) gelezen. Mijn excuses.

De reactie die erop volgde geeft eigenlijk maar aan hoe banaal mensen tegen elkaar doen om iets simpels.

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 20:03
Cranberry schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:20:
[...]

Voor de geïnteresseerde: 'k heb zojuist de Belkin 4 port powered mobile hub (F5U404PERBLK) opgehaald. Als 'k de hub aan m'n Voltcraft hang, verbruikt hij 0,0W als er niets is aangesloten op de hub. Als ik m'n WD 500GB USB3 diskje eraan hangt, wordt er 1,7-2,5W verstookt.

Conclusie: de Belkin c.q. bijbehorende adapter is een zuinig.

De RPi heb ik helaas nog niet binnen, dus daarvan helaas geen meting :(
Op http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals#Powered_USB_Hubs staat deze hub (de Belkin F5U404PERBLK) onder Problem USB Hubs genoemd.

Ben je je hiervan bewust? Of kun je ons gerust stellen, dan ga ik er ook een halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

MariosCube schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:06:
[...]
Ben je je hiervan bewust? Of kun je ons gerust stellen, dan ga ik er ook een halen!
Faulty/bad design; Leaks current back up the cable to the Raspberry Pi.
Een aantal mensen in deze thread (inclusief ikzelf) hebben deze Belkin hub. Voorheen stond deze ook in de lijst van goed werkende hubs. Ik heb geen wat ze precies bedoelen met bovenstaande melding. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
MariosCube schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:06:
[...]

Op http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals#Powered_USB_Hubs staat deze hub (de Belkin F5U404PERBLK) onder Problem USB Hubs genoemd.

Interessante pagina! Ik zal er mijn bevindingen ook op plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 20:03
Met de melding: Faulty/bad design; Leaks current back up the cable to the Raspberry Pi.

zou het volgende bedoeld kunnen zijn http://www.pimyride.co.uk/2012/08/12/always-check-the-hardware-compatibility-list/

Geen idee of het kwaad kan, maar het lijkt me niet ideaal.

@7o9 kun je dit gedrag van de hub bevestigen of ontkennen?

[ Voor 0% gewijzigd door MariosCube op 24-08-2012 09:44 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:14
Gisteren wat raars meegemaakt met mij raspberry. Wilde even een fimpje kijken op mij Pi (DarkElec image ). Na twee minuten van film kreeg ik een reboot. ( voor het eerst ). Bij de reboot bleef hij hangen met een fatale error dat hij een fs niet kon mounten. Kaartje in mijn pc gestopt en daar zag ik dat ik gparted enkel de boot (fat) partitie herkende en de overige ruimte was 'onbekende partitie'. Vreemd, maar kan gebeuren.

Omdat ik ook wel weer wat anders wilde heb ik raspbian geinstalleerd en daarna een gecompilede xmbc er opgezet. Hij heeft toen constant stabiel gedraaid. Na het opstarten van xbmc en daar 2 minuten rond gekeken te hebben rebootte hij weer.

Ditmaal met een kernel panic en weer de onbekende partitie. Ik moet wel zeggen dat hij op 1000 mhz liep met een overvolt van 6, maar tot voor kort werkte alles perfect (2 weken lang ) Waar kan dit aan liggen. Aan een brak sd kaartje? Ik heb deze. ADATA Secure Digital 16GB High Capacity Class 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Yzord schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:20:
Ik had de plaatjes gequote (dacht ik) en de beschrijving niet (meer) gelezen. Mijn excuses.

De reactie die erop volgde geeft eigenlijk maar aan hoe banaal mensen tegen elkaar doen om iets simpels.
Mijn excuses, was niet zo bedoeld!

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Kaartje kan niet goed zijn, ADATA is een b merk en geen a merk. Ik zou de overclock ook nog eens nakijken, test met hetzelfde kaartje zonder overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
Ik heb hier thuis een printje nagemaakt die via een atmega die op het net-io van pollin.de zit m'n nikobus installatie kan aansturen. Omdat ik voor m'n 1-wire netwerk m'n rasp pi wil gebruiken ga ik het web frond end voor de nikobus aansturing ook op de pi zetten.
Ik vroeg me af of het ook niet eenvoudig zou zijn om de pi die zaken van dat pollin printje te laten overnemen? ( minder verbruik etc)
Of is het eerder beter om een dedicated atmega dit te laten doen? (de atmega is via 2 gpio pinnen verbonden aan het printje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

MariosCube schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:39:
@7o9 kun je dit gedrag van de hub bevestigen of ontkennen?
Als die link bedoeld is om aan te geven dat er stroom staat op de usb poorten van het hubje en dat deze stroom ook naar de usb poort op de RasPi gaat als je deze aansluit dan kan ik dat bevestigen.

Ik gebruik echter eeen usb->micro usb verloopje om de RasPi van stroom te voorzien vanaf de hub. De hub is dus de enige die stroom uit het stopcontact krijgt.

Geen idee of dit daarmee een probleem is. Ik heb er geen last mee gehad. De stroom die loopt van de hub naar de gewone usb poort van de RasPi is niet genoeg om hem te laten booten. Ik krijg dan een loop tot het gekleurde scherm. Met het kabeltje van de hub naar de micro-usb gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben: New video features! MPEG-2 and VC-1 decode, H.264 encode, CEC support

Voor MPEG-2 en VC-1 kan je de codec kopen. H.264 encoding wordt standaard aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Wahey, die MPEG2 mogelijkheid makes my day. De Pi is ferm in de richting van mijn beste aankoop ooit aan het gaan, en dan gebruik ik er maar een fractie van. Ik ben geneigd er een paar extra te bestellen, just cause :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stomme vraag, maar wat kun je met die serials?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDVken
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11-2023
Films met mpeg 2 codec vloeiend afspelen (zoals dvd's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja dat snap ik, daarvoor koop je het, maar waar voer je de serial dan in? Uit pure nieuwsgierigheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In je config.txt (kun je dus zelfs vanuit windows editen ;) )

Staat verder uitgelegd in de begeleidende documents die je bij de bestelling krijgt :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24

franssie

Save the albatross

ik weet niet of ik het ooit ga gebruiken, maar voor EUR3,03 zeker overkoombaar (voor de MPG2)

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 25-08-2012 01:10 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb'm gewoon besteld. Voor die paar euro, what could possibly go wrong?
Het is vanaf de build van 8 augustus locked maar wel built-in, dus slechts de key is nodig om de boel te unlocken.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja zeg, mpeg2 support had ik zo snel niet verwacht. Top!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even de read/write snelheid van mijn SD-kaart getest.

Sandisk SDHC 16GB Ultra II class 4
Read: 18.41 MB/sec
Write: 5.2 MB/sec
pi@raspberrypi ~ $ sudo hdparm -t /dev/mmcblk0
/dev/mmcblk0:
Timing buffered disk reads: 56 MB in 3.04 seconds = 18.41 MB/sec

pi@raspberrypi ~ $ dd if=/dev/zero of=100mb.bin bs=1M count=100 oflag=direct
100+0 records in
100+0 records out
104857600 bytes (105 MB) copied, 20.1507 s, 5.2 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@BamSlam_
Dat is een prima snelheid voor een class 4 kaartje!

Samsung SDHC 32GB Class 10
Afbeeldingslocatie: http://piserv.nl/public/Samsung%20SDHC%2032GB%20Class%2010.png

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Het maakt niet zo heel veel uit wat de class van het kaartje is. Hoger is in Pi-land niet per sé beter, zoals uit de testresultaten blijkt.

Ik heb mijn Sandisk 16GB Ultra II class 4 nogmaalsgetest, nu op de manier zoals hier beschreven en haal dan nog wat betere resultaten.
root@raspberrypi:/home/pi# dd if=/dev/zero of=~/test.tmp bs=500K count=1024
1024+0 records in
1024+0 records out
524288000 bytes (524 MB) copied, 68.0138 s, 7.7 MB/s
root@raspberrypi:/home/pi# dd if=~/test.tmp of=/dev/null bs=500K count=1024
1024+0 records in
1024+0 records out
524288000 bytes (524 MB) copied, 25.5144 s, 20.5 MB/s
Dit alles met kernel
root@raspberrypi:/home/pi# uname -a
Linux raspberrypi 3.2.27+ #66 PREEMPT Fri Aug 24 23:52:42 BST 2012 armv6l GNU/Linux
en firmware
root@raspberrypi:/home/pi# /opt/vc/bin/vcgencmd version
Aug 23 2012 15:36:01
Copyright (c) 2012 Broadcom
version 332937 (release)

[ Voor 18% gewijzigd door BamSlam_ op 26-08-2012 08:45 . Reden: Kernel- en firmwareversies toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Wow nice MPEG2 :)

Meteen maar even mn Pi updaten want ik gebruik nog een XBian van een maand oud :p

Edit:

heb mn code binnen, ff Xbain downloaden en testen of het werkt :D

[ Voor 27% gewijzigd door Mattie112 op 26-08-2012 12:13 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Whoop whoop! Kreeg net een mailtje van raspberrypi.org met daarin de license keys voor MPEG2 en VC-1 die ik vanochtend om 08:25 bestelde! :)

[ Voor 8% gewijzigd door BamSlam_ op 26-08-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Codes ook binnen, eens even een MPEG2 opzoeken, volgens mij heb ik die helemaal niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Vanochtend Raspbmc geïnstalleerd op een 8GB EyeFi Pro|X2 kaartje dat ik nog had liggen.

Zojuist ook daar even de snelheid van getest.

Write:
root@raspbmc:/home/pi# dd if=/dev/zero of=~/test.tmp bs=500K count=1024
1024+0 records in
1024+0 records out
524288000 bytes (524 MB) copied, 37.6824 s, 13.9 MB/s
Read:
root@raspbmc:/home/pi# dd if=~/test.tmp of=/dev/null bs=500K count=1024
1024+0 records in
1024+0 records out
524288000 bytes (524 MB) copied, 31.5908 s, 16.6 MB/s
Dit alles op:
root@raspbmc:/home/pi# uname -a
Linux raspbmc 3.2.27+ #66 PREEMPT Fri Aug 24 23:52:42 BST 2012 armv6l GNU/Linux

[ Voor 14% gewijzigd door BamSlam_ op 26-08-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
De Adata SDHC 16GB class 10 in mijn raspberry pi levert de volgende resultaten:
read 19.5 MB/s
write 16.9 MB/s
Linux alarmpi 3.2.27+ #60 PREEMPT Thu Aug 23 15:33:51 BST 2012 armv6l GNU/Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Als er nog iemand is die koel-elementjes zoekt voor zijn (/haar) PI:

http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1497.l2649

Die heb ik gekocht, incl kleef "koelpasta" op de onderkant en ze passen perfect!

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/39855-2012-08-26_10.42.14.jpg

Denk dat het eigenlijk wel nodig is, die dingen worden verrot heet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Heb net deze besteld, beetje duur voor 1 Pi maar daar kom ik wel weer vanaf :)
http://highflow.nl/chipse...m-heatsinks-10-stuks.html

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 19:16
Al een tijdje volg ik het topic over de Raspberry Pi. Er wordt van alles over verteld en van alles mee gedaan.

Ik zou er graag een willen aanschaffen om als mediaspeler te gebruiken in combinatie met XBMC. Nu weet ik dat er twee varianten zijn voor op de Pi en dat deze ook verschillend werken. Wat mij alleen niet duidelijk wordt is of het nu al goed werkt om niet te veel te hoeven blijven sleutelen en updaten etc om gewoon 1080p te kunnen streamen. Het apparaatje gaat namelijk voor mijn ouders werken en ik zit er niet op te wachten om er continue mee bezig te zijn.

Daarbij zag ik ook iets over codecs als .h264 en mpeg2. Waar moet ik hierbij precies op letten? Mijn downloads zijn .mvk, maar dit heeft niets met de codec te maken. Wel zijn het meestal .h264 versies. Zijn er nog beperkingen voor het afspelen via de Pi? Of kan ik ervan uitgaan als ik een .h264 versie heb, dat het gewoon werkt?

Wat betreft het geluid zijn er geen eisen, behalve dat het gewoon via de speaker van de tv moet werken.

Ik ben gewoon benieuwd of dit al een goede oplossing is voor mijn ouders, zonder dat ik er mee bezig moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Het blijft een hobbydingetje, geen mediaplayer. In de nieuwsberichten valt te lezen dat er nu dus een licentie te koop is om ook Mpeg2 (lees: DVD's) af te kunnen spelen. Daar zal dus binnenkort ook wel ondersteuning voor komen in XBMC (als dat er al niet is). Maar let wel dat je een hobby/knutselplatform koopt, geen kant en klare mediaplayer.
Overigens bestaan er idd 2 versies RPi, maar alleen versie B (de meest uitgebreide) is op dit moment in productie en leverbaar.

om nog even terug te komen op mijn vorige posts over de RC klik-aan klik-uit schakelaars:
Ik heb hier een library gevonden voor de arduino waarmee die dingen dus gewoon bijna plug-and-play te bedienen zijn. Het is haast niet leuk meer zo makkelijk :')

[ Voor 24% gewijzigd door mcDavid op 26-08-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 19:16
mcDavid schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:49:
Het blijft een hobbydingetje, geen mediaplayer. In de nieuwsberichten valt te lezen dat er nu dus een licentie te koop is om ook Mpeg2 (lees: DVD's) af te kunnen spelen. Daar zal dus binnenkort ook wel ondersteuning voor komen in XBMC (als dat er al niet is). Maar let wel dat je een hobby/knutselplatform koopt, geen kant en klare mediaplayer.
Overigens bestaan er idd 2 versies RPi, maar alleen versie B (de meest uitgebreide) is op dit moment in productie en leverbaar.

om nog even terug te komen op mijn vorige posts over de RC klik-aan klik-uit schakelaars:
Ik heb hier een library gevonden voor de arduino waarmee die dingen dus gewoon bijna plug-and-play te bedienen zijn. Het is haast niet leuk meer zo makkelijk :')
Ik begrijp dat het geen kant en klare mediaspeler is. Maar als ik het eenmaal opzet en werkend heb, dan is het toch een mediaspeler? Mijn vraag is of de Pi in combinatie met XBMC op dit moment al stabiel genoeg is om 1080p te streamen.

Hobby of niet, als het werkt, dan werkt het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dit soort vragen horen thuis in [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC, wat je ook in de waarschuwing boven je ziet als je een nieuw bericht in dit topic post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Laatst online: 14:25
MariosCube schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:39:
Met de melding: Faulty/bad design; Leaks current back up the cable to the Raspberry Pi.
Iemand een idee wat hiervan precies de consequentie zou kunnen zijn? Moet ik echt 'n draadje doorknippen (http://www.pimyride.co.uk...dware-compatibility-list/) om lang te kunnen genieten van m'n RPi?

'k Ben nl. ook van plan de RPi vanuit deze Belkin hub te voeden. Daarnast hang ik ook een externe harddisk aan de hub, die benaderd moet worden door de RPi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cranberry schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 08:00:
[...]

Iemand een idee wat hiervan precies de consequentie zou kunnen zijn? Moet ik echt 'n draadje doorknippen (http://www.pimyride.co.uk...dware-compatibility-list/) om lang te kunnen genieten van m'n RPi?

'k Ben nl. ook van plan de RPi vanuit deze Belkin hub te voeden. Daarnast hang ik ook een externe harddisk aan de hub, die benaderd moet worden door de RPi.
Gevoelsmatig denk ik dat dat wel meevalt als je de Pi ook voedt vanuit de hub en de power op de hub en Pi tegelijk aan/uit zet.

Zo heb ik 'm aangesloten: (onderaan de usb disk)
Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/8738/46842800.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik wil de Pi inzetten als goedkope Squeezebox speler, maar loop tegen het probleem aan dat de geluidskwaliteit van de 'normale' audio uitgang (3,5 mm mini-jack) erg slecht is en ik helaas niet over een versterker met HMDI-aansluiting beschik.

De meest handige/goedkope oplossing lijkt het aanschaffen van een stereo USB audio adapter. Alle adapters die op de lijst met goedgekeurde usb sound cards (http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals#USB_Sound_Cards) kosten inclusief verzendkosten echter minimaal 20 euro. Weet iemand een andere, goedkopere usb geluidskaart die goed werkt op de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:37
Heeft je TV geen uitgangspoort voor audio? Dan kan je de audio via HDMI laten gaan en via je TV weer naar de versterker laten gaan.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Op dealextreme vind je ze vanaf een euro of 2, over de kwaliteit ga ik geen uitspraken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dank voor de hulp. Ik wil hem gebruiken als goedkope audio-speler, dus ik ga hem zeker niet koppelen aan een televisie. Ik heb inmiddels de (goedgekeurde) Logilink UA0053 bij azerty (http://azerty.nl/0-3603-5...ual-3d-soundeffects-.html) gevonden voor EUR 13,10 (incl. verzendkosten), dus dat lijkt hem te gaan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door scorpion303 op 27-08-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:28
l3p schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:57:
Heb net deze besteld, beetje duur voor 1 Pi maar daar kom ik wel weer vanaf :)
http://highflow.nl/chipse...m-heatsinks-10-stuks.html
Mocht je nog 2 heatsinks overhebben, DM me dan even :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Joarie schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:06:
[...]

Mocht je nog 2 heatsinks overhebben, DM me dan even :)
Hier nog een liefhebber.
Ook ik ben via DM (of mail) bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Mochten er meer mensen heatsinks zoeken: hier kun je 10 (!) aluminium heatsinks krijgen voor €3,70 incl. verzenden. Doe er je voordeel mee :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Of je haalt voor een euro een stuk aluminium U-profiel en zaagt daar stukjes af
[/redneckfix]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Het spijt me, de overige 3 setjes zijn allemaal al gereserveerd, ging sneller dan ik dacht :)
Betaal liever iets meer en dat het er binnen 1 a 2 dagen is. Ook zijn deze incl 3M 8815 Thermal Tape.
Morgen laat ik weten of ze er een beetje uitzien.
Jullie kunnen ook elkaar PM-en en dan een setje bestellen :+

[ Voor 13% gewijzigd door l3p op 27-08-2012 19:53 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Rincewind schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:42:
Mochten er meer mensen heatsinks zoeken: hier kun je 10 (!) aluminium heatsinks krijgen voor €3,70 incl. verzenden. Doe er je voordeel mee :)
Tnx, net een setje besteld. Deze komen aan de omschrijving te zien ook met tape.
Voor de liefhebber nog 3 setjes over ;) á 0,93 + postzegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Hehehe, altijd baas boven baas. Die andere staat bij dat ze compatible zijn met de Pi |:( 8)7 en dat ze de beste op de markt zijn. Die van jou zijn trouwens ook de beste op de markt, hahaha.
Moet wel zeggen, dat ik die andere wel ietsje mooier vind door de schuine ribben. Al met al voor weinig geld een beetje meer koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerder in dit topic genoemde koelblokjes zijn nog altijd het goedkoopste $2,40 incl. tape:

http://dx.com/p/aluminum-...8-piece-set-35816?item=26

én schuine ribben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Niet de goedkoopste, wel mooi op maat. Zojuist twee setjes besteld. https://tindie.com/ellisg...-pi-copper-heat-sink-kit/

[ Voor 26% gewijzigd door BamSlam_ op 27-08-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:17

Tuxie

En WeL nU!

Zo, ben ook lekker met de pi aan het klojo'en. Net raspbmc erop gezet (als een breeze) en nu net de MPEG2 en VC1 license keys binnen gekregen. Eerst de firmware updaten en dan mijn media-collectie en vu-ultimo dvb-c / sat box streams testen :)

Mooi speelgoed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:17

Tuxie

En WeL nU!

Zo, iets te weinig slaap gehad vannacht, maar wat is die Pi gaaf zeg. Heb er nu Raspbmc op draaien en heb de firmware geupgrade en de VC1 en MPEG2 license keys toegevoegd. Draait als een zonnetje, kan zelfs alle HD streams van mijn Dreambox (DVB-S2 en DVB-C) streamen naar de Pi.

Nu nog even een DIY case in elkaar flansen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Ik denk dat ik met een paar kennissen ook zo'n setje koelplaten ga aanschaffen.

@kraades: Ja, we weten het nu wel al hoor, trouwens staat die link ook net boven het reageer vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hipska schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:04:
Ik denk dat ik met een paar kennissen ook zo'n setje koelplaten ga aanschaffen.

@kraades: Ja, we weten het nu wel al hoor, trouwens staat die link ook net boven het reageer vak.
Blijkbaar niet gezien de vorige paar reacties.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

CurlyMo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:27:
De eerder in dit topic genoemde koelblokjes zijn nog altijd het goedkoopste $2,40 incl. tape:

http://dx.com/p/aluminum-...8-piece-set-35816?item=26

én schuine ribben :p
Passen deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
kraades schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:21:
[...]

Blijkbaar niet gezien de vorige paar reacties.
Dus jij vindt dat er dan geen enkele reactie meer over iets van xbmc of licenties van MPEG2 mag zijn? Laat dat maar over aan de moderators.

Sorry voor de offTopic, maar ik wou het even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn er in dit topic (even zoeken) die ze gebruiken, dus ik ga er vanuit van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
scorpion303 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:45:
Dank voor de hulp. Ik wil hem gebruiken als goedkope audio-speler, dus ik ga hem zeker niet koppelen aan een televisie. Ik heb inmiddels de (goedgekeurde) Logilink UA0053 bij azerty (http://azerty.nl/0-3603-5...ual-3d-soundeffects-.html) gevonden voor EUR 13,10 (incl. verzendkosten), dus dat lijkt hem te gaan worden.
Hou je ons op de hoogte van je bevindingen? Ik ben zelf ook aan het experimenteren met squeezebox. Squeezeslave geeft over over de analoge output problemen. Harde tikken en na een paar minuten valt het geluid uit. Wellicht dat Squeezeplay beter werkt, maar het lijkt nog niemand gelukt te zijn om die voor de rpi te compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Vraagje over die heatsinks: hoe nodig is dat echt? is het meer voor jullie eigen gemoedsrust? Ze hebben de Pi toch ontworpen zonder die dingen en gaan er dan toch in hun ontwerp van uit dat het zonder heatsinks ook langdurig goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het is vooral handig als je gaat overclocken of je Pi in een warme omgeving plaatsen. De temperaturen blijven binnen de toegestane range: http://hackaday.com/2012/...rature-of-a-raspberry-pi/
Maar misschien is het op de lange termijn wel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Het is enkel nodig als je wil overclocken. Zo'n chip kan best wat warmte aan en in het design is daar rekening mee gehouden. Maar als je gaat overclocken, dan wordt ie warmer dan voorzien en kan je problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ja hoor, ze zijn niet op maat voor de Raspberry Pi, en het ziet er dus niet zo sjiek uit als wat ik hierboven langs zag komen, maar het werkt wel. En je plakt ze er ook zo op met de adhesive die er al onder zit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UQXUP.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Dipsausje op 28-08-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk kan ik bevestiging dan een TSOP aan de GPIO pinnen perfect werkt met de lirc_rpi module. Ik kan nu met alle afstandsbedieningen in huis XBMC bedienen, maar de mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos.

Dan gelijk een vraag: welke afstandsbediening raden jullie aan om het volgende te kunnen schakelen? Via de LIRC remotes database kan ik wel kijken of hij goed werkt met LIRC.
- TV
- (DVD)
- Digitenne
- Lampen
- XBMC

Ik zou dus graag van die selectie knoppen willen hebben waarmee ik kan kiezen voor één van die functies (en dus ook de toetscodes anders worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hipska schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:31:
[...]

Dus jij vindt dat er dan geen enkele reactie meer over iets van xbmc of licenties van MPEG2 mag zijn? Laat dat maar over aan de moderators.

Sorry voor de offTopic, maar ik wou het even kwijt.
Ach, het maakt mij niet zoveel uit maar het lijkt mij dat je in het andere topic meer feedback krijgt waar poster dan weer verder mee kan.
Hipska schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:09:
Het is enkel nodig als je wil overclocken. Zo'n chip kan best wat warmte aan en in het design is daar rekening mee gehouden. Maar als je gaat overclocken, dan wordt ie warmer dan voorzien en kan je problemen krijgen.
Zonder heat sinks gaat mij mij de Pi na een uurtje intensief XBMC ;) gebruik gewoon UIT. Met heat sinks heb ik dit probleem niet.

[ Voor 33% gewijzigd door technorabilia op 28-08-2012 17:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:52
is een case ook aan te raden ivm stof of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboticPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:34
Zelf geen ervaring met de Pi lees wel altijd mee, maar een case is denk ik altijd handig want dan weet je zeker dat hij een beetje beschermd (Stof, kleine metalen dingen, de o zo bekende cola etc) is ipv open en bloot te liggen.

Forum Lurker, Reageer weinig, lees veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoboticPro schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:36:
Zelf geen ervaring met de Pi lees wel altijd mee, maar een case is denk ik altijd handig want dan weet je zeker dat hij een beetje beschermd (Stof, kleine metalen dingen, de o zo bekende cola etc) is ipv open en bloot te liggen.
Behalve dat de meeste cases geen rekening houden met GPIO hobbyisten :) Ik zou namelijk graag mijn IR ontvanger, thermometer, 433,92Mhz zender/ontvanger en LCD ook in een case hebben zitten of via een mooie interface (s-video o.i.d.) aangesloten hebben aan de RPi case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
kraades schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:12:

[...]

Zonder heat sinks gaat mij mij de Pi na een uurtje intensief XBMC ;) gebruik gewoon UIT. Met heat sinks heb ik dit probleem niet.
Ja, maar de Pi is intentioneel niet voor XMBC ontworpen, dat hij XBMC kan draaien is een leuke bijkomstigheid, maar hij was er origineel niet voor bedoeld en dus ook niet op gericht. Als je gewoon linux draait met die programma's voor kinderen kan hij meerdere uren draaien zonder veel te warm te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ook al is hij in eerste instantie niet bedoeld om XBMC te draaien gebeurt dit toch wel heel veel en is het dus een goedkope mediaserver oplossing.
Leuke bijkomstigheid of niet de Pi is ontwikkeld om te experimenteren en als onder dat experimenteren XBMC valt is hij er dus eigenlijk wel voor ontwikkeld.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Zeker! Maar het ging er om of heatsinks nodig waren of niet. Als je constant XBMC HD films wil afspelen, dan blijkbaar wel ja :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Klopt, zeker als de Pi ook nog eens in een case zit (bij mij nog niet het geval en het gaat ook zonder heatsinks redelijk) maar zodra ze binnen zijn gaan ze er zeker op zodat het allemaal wat stabieler gaat lopen en ik hem vervolgens rustig in een case kan doen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Hier draait de Pi dagenlang achter elkaar Raspbmc. Soms gaat hij idd uit, al speelt hij dan geen film af. Hij gaat wel uit wanneer hij lang aan het scannen naar media. Dat doet hij alleen de eerste keer, wanneer er geen media in staat. Bij incrementele scans gaat het altijd wel goed.

Ik heb de koelblokjes ook maar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat uitvallen doet mij eerder vermoeden naar een minder stabiele of ontoereikende voeding.
Wat voor adapter gebruik je?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai hier al tijden de RPi zonder heatsinks, overgeclocked (standaard waarden van XBian) en zonder case. Nooit problemen met uitvallers gehad. Voeding is een Amazon dingetje die ik bij mijn Kindle kocht.

Edit:
Deze dus: http://www.amazon.com/Ama...ords=Kindle+Power+Adapter

[ Voor 53% gewijzigd door CurlyMo op 29-08-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Ik heb ook last van uitvallen van de RPI, dit tussen 5-10 minuten na starten.
Ik heb het met 3 verschillende 1.0A + 2.0 A voedingen getest, 4 verschillende kabels, 3 verschillende microSD met 3 verschillende SD-adapters, zonder iets aangesloten via USB en met lijkt alleen uit te maken hoe lang het duur voor deze crashed.
Ook de verschillende distros als Raspbian Wheezy, Xbian, OpenElec en raspbmc hebben hetzelfde effect.
Het enige wat ik niet heb kunnen testen is de uitgang, dus ipv Composite HDMI.
Iemand nog een ander idee? Het ding moet ingezet gaan worden als xbmchost aangesloten via composite.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 12:33
Ik heb niet het probleem dat hij compleet uit gaat, maar wel dat XBMC compleet blijft hangen, terwijl ik het device dan nog wel via SSH kan benaderen (en een reboot moet doen). Ook met verschillende distro's getest, maar probleem blijft. Mogelijk dat het veroorzaakt wordt doordat de TV wel uit wordt gezet, maar de Pi niet (is met HDMI aangesloten en CEC functioneert hierin prima).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Ultraman schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:57:
Dat uitvallen doet mij eerder vermoeden naar een minder stabiele of ontoereikende voeding.
Wat voor adapter gebruik je?
Ik gebruik een iphone adapter. Ik kan er echt op wachten dat hij uitvalt zodra hij iets langer moet scannen.
Ik heb er iets van 5 herscans over moeten doen om de library compleet te krijgen. Maar als hij nu een keer opstart en gaat scannen duurt dat niet zo lang en gaat het wel goed. Ook blijft de Pi aan staan met xbmc. De library wordt nu up to date gehouden door sickbeard als die een nieuwe episode download. Alleen films scan ik soms handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Even een Pi-voeding ervaring delen: mijn Raspberry Pi wordt sinds ik hem afgelopen vrijdag ontving continu gevoed door de USB-poort van mijn Apple Airport Extreme (gen. 4). Mijn Pi staat 24/7 aan. Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad. Heb hem ook een half uurtje gevoed via een van de USB-poorten van mijn Fritz!Box 7390 en ook dat ging goed.

[ Voor 18% gewijzigd door BamSlam_ op 29-08-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Hipska schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:10:
Ja, maar de Pi is intentioneel niet voor XMBC ontworpen, dat hij XBMC kan draaien is een leuke bijkomstigheid, maar hij was er origineel niet voor bedoeld en dus ook niet op gericht.
Met die stelling ben ik het niet eens. De Pi bevat namelijk hardware H.264-decoding (en via los aan te schaffen licenties worden nu ook MPEG2 en VC-1 ondersteund). Dus stel ik dat hij wel degelijk ontworpen is voor het afspelen van media, zoals bijvoorbeeld via XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 21:55
Probeer zelf nu een seriele interface tussen de Arduino uno en de Pi te maken.. wil niet echt vlotten helaas

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor alle enthousiastelingen die met de GPIO pinnen bezig zijn. Heeft het zin om daar een apart topic voor te maken voor alle projecten of kunnen we beter topic maken voor verschillende type projecten. Ik draai hier nu een IR ontvanger, ook shiftregisters gaan goed (alvast geprobeerd voor mijn toekomstige project van een touchscreen TFT), binnenkort ga ik mijn 433,92mhz usb zender vervangen door een arduino zender/ontvanger. Als laatste heb ik nog een thermometer/hygrometer in de planning staan. Het lijkt me alleen een beetje wazig worden als we alles onder één topic gooien? Of is de animo voor het serieuze GPIO geknutsel te klein om aparte topics te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Had het idee zelf al eens geopperd, maar wegens tijd gebrek niet aan toe gekomen.
Deze week iets meer tijd dus... GPIO topic lijkt me een strak plan.

Zit zelf met i2c te rommelen, lukt aardig.
Heb mn LCD nu via een PCF8574 aangesloten, mn temp wordt door MCP3008 uitgelezen en mn 16 ledjes lopen door een MCP23017 heen en weer te dansen :9

Voorheen lukt het om datum, tijd, ip en temp weer te geven op mijn LCD, alleen loop al een aardige tijd te knoeien om dat met "mijn nieuwe" i2c aansturing voor elkaar te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Toch ook maar even laten zien dan.
Net iets te klein voor de ene chip maar denk dat dit wel voldoet :)

Afbeeldingslocatie: http://www.l3p.nl/files/Hardware/Raspberry/P1130439%20%5B550x%5D.JPG

Iets minder hoog als de ethernet poort.

Afbeeldingslocatie: http://www.l3p.nl/files/Hardware/Raspberry/P1130441%20%5B550x%5D.JPG

Ik gebruikte eerst een Nokia telefoon lader van 1200mA, hier had ik constant reboots mee.
Als ik gewoon een usb poort van een andere laptop of pc pak totaal geen problemen.
Dus ik heb deze Conceptronic USB lader besteld maar hier heb ik hetzelfde reboot probleem mee.
Is dat omdat het een onstabiele voeding is?

[ Voor 29% gewijzigd door l3p op 29-08-2012 18:43 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

BamSlam_ schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:10:
[...]

Met die stelling ben ik het niet eens. De Pi bevat namelijk hardware H.264-decoding (en via los aan te schaffen licenties worden nu ook MPEG2 en VC-1 ondersteund). Dus stel ik dat hij wel degelijk ontworpen is voor het afspelen van media, zoals bijvoorbeeld via XBMC.
De SoC is ontworpen voor een telefoon, met alle video ondersteuning die daar tegenwoordig bij aanwezig is.

De RasPi zelf is duidelijk niet ontworpen als mediaspeler. Kijk maar naar hun site. De missie is educatie.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

l3p schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:35:
Ik gebruikte eerst een Nokia telefoon lader van 1200mA, hier had ik constant reboots mee.
Als ik gewoon een usb poort van een andere laptop of pc pak totaal geen problemen.
Dus ik heb deze Conceptronic USB lader besteld maar hier heb ik hetzelfde reboot probleem mee.
Is dat omdat het een onstabiele voeding is?
Zou kunnen idd, de Pi heeft twee meetpunten waar je met een multimeter de spanning kan checken. Probeer dat eens.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:39
l3p schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:35:
Van de Nokia lader zijn veel namaakexemplaren in omloop. Ze lijken als 2 druppels water op het origineel, maar zijn absoluut niet zo goed.

If it ain't broken, tweak it!

• kroegtijger
  • Laatst online: 12:33
Ik heb m getest met 2 laders van HTC en dat verloopt vlekkeloos. De Nokia-lader geeft bij mij ook problemen

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 22 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]