Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de Kingston SD10V/8GB class 10 a €7.50 uit dit lijstje gekozen en deze werkt dus ook.
CodeIT schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:17:
[...]

Voor mij lijkt die uitleg (in de startpost) alleen te gaan over XBMC. Of geldt dit voor de gehele image?
Daar zeg je zo wat. Weet ik eerlijk gezegd niet. :?

[ Voor 54% gewijzigd door technorabilia op 31-07-2012 17:41 . Reden: Link toegevoegd ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Centurion schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:58:
Werken class 10 kaartjes nog steeds slecht?
Bij mij werkt deze prima pricewatch: ICIDU Secure Digital Ultra 4GB

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Centurion schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:58:
Werken class 10 kaartjes nog steeds slecht?
Ik heb deze: pricewatch: Transcend SDHC 16GB Class 10 en die werkt ook prima eigenlijk. Wat versta je onder "slecht"? Misschien heb ik dat probleem ook, maar is het me nog niet opgevallen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:32
Zit nu even op de laatste build van OpenElec (vandaag). Wat een verschil t.o.v. Raspbmc; de menu's zijn echt veel vloeiender.

Helaas is 1080p + DTS ook bij deze build echt crap; schokken is de norm. Las op de Raspbmc fora dat veel gebruikers geen problemen meer hebben met 1080p+DTS op RC4-nightlies. Kan RC4 helaas niet draaien, omdat de installer is gebaseerd op RC3. Alle nightlies tot 17/07/2012 zijn gebaseerd op RC3, alles daarna op RC4.
Nog even wachten totdat RC4 ook relatief eenvoudig geïnstalleerd kan worden, zodat vanaf dan alle nightlies ook gedraaid kunnen worden.

Op naar vloeiend 1080p+DTS! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 18:13
Ik heb de 8GB versie. Werkt hier ook prima. :)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceCloud schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:04:
Zit nu even op de laatste build van OpenElec (vandaag). Wat een verschil t.o.v. Raspbmc; de menu's zijn echt veel vloeiender.

Helaas is 1080p + DTS ook bij deze build echt crap; schokken is de norm. Las op de Raspbmc fora dat veel gebruikers geen problemen meer hebben met 1080p+DTS op RC4-nightlies. Kan RC4 helaas niet draaien, omdat de installer is gebaseerd op RC3. Alle nightlies tot 17/07/2012 zijn gebaseerd op RC3, alles daarna op RC4.
Nog even wachten totdat RC4 ook relatief eenvoudig geïnstalleerd kan worden, zodat vanaf dan alle nightlies ook gedraaid kunnen worden.

Op naar vloeiend 1080p+DTS! :D
Dus de RC4 is nog niet te installeren?
Ik begreep dat daar ook hardfp in zit i.p.v. softfp t.b.v efficientere verwerking.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Alsof je RaspBMC in deze fase zou gebruiken. Tot er een stabiele versie uit is mag je er nog niet veel van verwachten, dus dan maar lekker pielen met wat de mogelijkheden allemaal zijn met dit apparaatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
kraades schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:14:
[...]

Dus de RC4 is nog niet te installeren?
Ik begreep dat daar ook hardfp in zit i.p.v. softfp t.b.v efficientere verwerking.
Klopt, voor RC4 moet er een nieuwe .img file geflashed worden. Nightlies kon je eenvoudig updaten door er een Tar overheen te schrijven. RC4 maakt kennelijk gebruik van een gewijzigde kernel / drivers en moet daarom opnieuw geflashed worden. Probleem is echter dat er nog geen public .img beschikbaar is. Zij die nu wel gebruik maken van recente nightly builds (>19/07/2012) hebben er zelf een gecompiled.

Ze zijn met ingang van RC4 overgestapt op hardfp ipv softfp. Schijnt een grote performancewinst op te leveren, al zijn er naar ik begrijp nog een hoop zaken die gefinetuned moeten worden aan de hardfp implementatie voordat er een public nightly op RC4 beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) is coming to Raspberry Pi - see how far we've come with a port at http://www.raspberrypi.org/archives/1700
Kunnen we daar ook eens XBMC op proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Fire69 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:35:
[...]Kunnen we daar ook eens XBMC op proberen :P
Cool dat Android ook komt maar voor XBMC pak je waarschijnlijk beter een 'native' versie zoals Raspbmc of OpenElec want laag op laag op laag gaat de snelheid niet veel helpen.

De YouTube video van Android ICS op de Pi ziet er overigens best aardig uit. Lang niet zo langzaam als dat ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Hier de 32GB-versie erin en loopt ook prima :Y

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:10
Froggle schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:14:
Alsof je RaspBMC in deze fase zou gebruiken. Tot er een stabiele versie uit is mag je er nog niet veel van verwachten, dus dan maar lekker pielen met wat de mogelijkheden allemaal zijn met dit apparaatje. :)
Niet helemaal mee eens, Raspbmc (met nightlies dan wel) speelt hier 1080p met DTS-HD over het netwerk vloeiend af, OpenElec weigert dat. ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Misschien een idee om alle compatible SD(HC) kaartjes in een lijst op te nemen als ik dat zo lees?

Dus de kaartjes die mensen getest hebben, om daar gewoon een PW lijste van te maken of iets dergelijks en deze eventueel in de TS op te nemen.

Edit: hmmz, in de TS gaat wat lastig vermoed ik, TS heeft maar 1 post op GoT, en dat is de topic start...

[ Voor 18% gewijzigd door crizyz op 01-08-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08 15:47
Iemand anders problemen dat het beeld om de paar seconden refreshed?
Wellicht is het mijn HDMI kabel, maar ik kan niet uitvinden waar het aan zou moeten liggen.
Ik heb HDMI_Boost al op 4 gezet in de config.txt

http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 11:19
BounceCloud schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:02:
Gisteren ook de Rpi ontvangen :)

Er staat nu Raspbmc op (normale installer via de site). Gisteren even die 1080p + DTS geprobeerd over een netwerk via Samba en dat leverde bij mij inderdaad hetzelfde probleem op. Om de ongeveer 10 seconden een minuscuul schokje.

So far; zeer tevreden :) Menu reageert nog wat traag; maar nagenoeg alles speelt hij prima af.
Een halve/tijdelijke fix hiervoor is om de output naar 720p terug te schalen. Het schijnt iets te maken te hebben met de software die de refreshrate van je tv probeert te evenaren en dat niet goed genoeg kan bufferen.
Bron: Raspbmc forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik ben hier keihard aan het nooben! Ik snap een aantal dingen nog niet. (en ja ik heb eerst even zelf gegoogled)
Ik heb nu XBmc eropgezet! Draaid als een zonnetje, echter lees ik overal dat je met je afstandsbediening het zooitje kan besturen maar dat je daarvoor OpenElec nodig hebt. (http://wiki.openelec.tv/i...OpenELEC_for_Raspberry_Pi)

Mijn Samsung UE46b6000 ondersteunt dat ook, want ipv dat ie op een hdmi kanaal binnenkomt komt ie op een anynet kanaal binnen.

En nog eentje, ik kom wel op mijn nas terecht, echter zie ik de mappen wel staan, alleen geen bestanden! Ik kan dus niets streamen.

Verder heb ik het meeste baat bij de Ipad2 lader, die geeft 2.1A

Wat moet ik doen om dat aan de praat te krijgen.

Ben er tevens ook nog niet uit hoe je een console kan openen, dan kan ik namelijk dat openelec laten compilen voor de PI!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:38:
Ik ben hier keihard aan het nooben! Ik snap een aantal dingen nog niet. (en ja ik heb eerst even zelf gegoogled)
Ik heb nu XBmc eropgezet! Draaid als een zonnetje, echter lees ik overal dat je met je afstandsbediening het zooitje kan besturen maar dat je daarvoor OpenElec nodig hebt. (http://wiki.openelec.tv/i...OpenELEC_for_Raspberry_Pi)
Als je een IR-receiver erop aansluit op USB, en deze met LIRC kan werken, dan zou dat inderdaad moeten kunnen ja.
Mijn Samsung UE46b6000 ondersteunt dat ook, want ipv dat ie op een hdmi kanaal binnenkomt komt ie op een anynet kanaal binnen.
afaik wordt bidirectioneel verkeer (dus met je remote van je samsung je pi besturen) niet ondersteund. Als dat wel zou is, zou dat natuurlijk perfect zijn en ben ik zeer geinteresseerd in de oplossing ervoor
En nog eentje, ik kom wel op mijn nas terecht, echter zie ik de mappen wel staan, alleen geen bestanden! Ik kan dus niets streamen.
Kan je geen enkel bestand zien? Of van slechts enkele formaten niet? En browse je over SMB? Of ga je via een ander protocol?

Ben er tevens ook nog niet uit hoe je een console kan openen, dan kan ik namelijk dat openelec laten compilen voor de PI!
Je kan natuurlijk een Putty-verbinding er naartoe maken vanaf je pc; dat zou toch voldoende moeten zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
kroegtijger schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:04:
[...]

Als je een IR-receiver erop aansluit op USB, en deze met LIRC kan werken, dan zou dat inderdaad moeten kunnen ja.
Dit kan inderdaad via CEC, maar het werkt vreemd genoeg niet automatisch bij iedereen, ik heb er bij mij ook problemen mee.

[...]

afaik wordt bidirectioneel verkeer (dus met je remote van je samsung je pi besturen) niet ondersteund. Als dat wel zou is, zou dat natuurlijk perfect zijn en ben ik zeer geinteresseerd in de oplossing ervoor
Dit werkt inderdaad via CEC.

[...]

Kan je geen enkel bestand zien? Of van slechts enkele formaten niet? En browse je over SMB? Of ga je via een ander protocol?

[...]

Je kan natuurlijk een Putty-verbinding er naartoe maken vanaf je pc; dat zou toch voldoende moeten zijn?
Ik heb je bericht even verbeterd ;)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

7o9 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:29:
[...]

Cool dat Android ook komt maar voor XBMC pak je waarschijnlijk beter een 'native' versie zoals Raspbmc of OpenElec want laag op laag op laag gaat de snelheid niet veel helpen.

De YouTube video van Android ICS op de Pi ziet er overigens best aardig uit. Lang niet zo langzaam als dat ik verwacht had.
Het ziet er zeker acceptabel uit. Met hardware acceleratie kan dit best wel eens wat worden.
Voordeel voor mij is dat met Android op mijn Pi ik mijn MP3's uit de Google Music cloud afspelen.

Hopelijk binnenkort ook een goede ondersteuning voor externe soundcards ivm aansluiting op receiver (optical only)

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16

iChaos

It's Lupus.

Wordt het niet eens tijd om een topic aan te maken in Mediaplayers en HTPC voor XBMC op Pi? Dit topic heeft nu nogal weinig met EL te maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dit is mijn Pi projectje: http://www.thingiverse.com/thing:27758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
iChaos schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:17:
Wordt het niet eens tijd om een topic aan te maken in Mediaplayers en HTPC voor XBMC op Pi? Dit topic heeft nu nogal weinig met EL te maken :p
+1
Al is er kennelijk weinig interesse voor?
sloth schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:51:
Afgaande op de reacties in dit feedbacktopic werkt het voor een beta al erg goed :)

[...]

Is het gezien de grote belangstelling voor de Raspberry Pi icm Xbmc / als HTPC mogelijk beter hier een apart topic voor aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:48
KingCrash schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:13:
[...]

Het ziet er zeker acceptabel uit. Met hardware acceleratie kan dit best wel eens wat worden.
Voordeel voor mij is dat met Android op mijn Pi ik mijn MP3's uit de Google Music cloud afspelen.

Hopelijk binnenkort ook een goede ondersteuning voor externe soundcards ivm aansluiting op receiver (optical only)
Ik ben zelf benieuwd of ik zonder problemen mijn Logitech Z-10 USB speakers kan aansturen. Dit werkte out-of-the box met de x86 versie van Ubuntu, dus hoop dat dit met Raspbian ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

kroegtijger schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:04:
Dit is niet (meer) juist.

Ik heb het vooralsnog enkel met OpenELEC (r11692) geprobeerd maar daar wordt de Pi als AnyNet+ device op mijn Samsung UE32B6000 getoond. Ik kan vervolgens met mijn Samsung afstandsbediening XBMC op de Pi bedienen. Er zijn best veel knoppen op de afstandsbediening die ook wat doen, niet alleen de pijltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OOok +1

En er is toch redelijk wat interesse? Redelijk wat vragen gaan over XBMC op de RPi
sloth schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:25:
[...]

+1
Al is er kennelijk weinig interesse voor?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 14:50
Lijkt me wel handig, dan kan dit topic meer over de andere functies gaan, zoals klooien met de GPIO etc.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Ik maak wel een OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
7o9 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:56:
[...]

Dit is niet (meer) juist.

Ik heb het vooralsnog enkel met OpenELEC (r11692) geprobeerd maar daar wordt de Pi als AnyNet+ device op mijn Samsung UE32B6000 getoond. Ik kan vervolgens met mijn Samsung afstandsbediening XBMC op de Pi bedienen. Er zijn best veel knoppen op de afstandsbediening die ook wat doen, niet alleen de pijltjes.
Ah, vandaar... Ik draai nog op een r115x-build

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

iChaos in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC" en nu daarheen met de XBMC discussies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 20:51
Heb vandaag mijn raspberry ontvangen :D.
Was eventjes opzoek naar een benchmark voor mijn sdkaart. (32GB Classe 10 (TakeMS))
Dus weet iemand nog een goeie benchmark voor de pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je SD kaart kan je gewoon testen met CrystalDiskMark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Morto schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:45:
Heb vandaag mijn raspberry ontvangen :D.
Was eventjes opzoek naar een benchmark voor mijn sdkaart. (32GB Classe 10 (TakeMS))
Dus weet iemand nog een goeie benchmark voor de pi.
Waarom zou je een benchmark willen draaien, gewoon die Pi lekker laten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 20:51
sebastius schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:48:
[...]

Waarom zou je een benchmark willen draaien, gewoon die Pi lekker laten werken :)
Dat snap ik wil weten hoe snel hij kan lezen / schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:20
SSH naar je PI en voer het volgende commando uit:

code:
1
dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=16k conv=fdatasync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:38:

Weet niet of je een smartphone hebt, maar je kunt XBMC ook met een app besturen. Voor Android is de official XBMC remote app beschikbaar.
Heb al verschillende mensen gelezen die het crap vinden, maar ik begrijp dat niet. Het werkt bij mij feilloos. In de app zijn alle shows en films geordend. Met de remote kun je met de pijltjestoetsen alles in XBMC instellen. Heb gisteren alle instellingen van XBMC gedaan vanaf de bank met mijn Desire HD + Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij worden alleen mijn films getoond en dan nog zonder afbeelding, de TV-Shows (series) worden helemaal niet getoond in die App voor Android. De remote zelf die werkt wel perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
BounceCloud schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:43:
[...]

Heb al verschillende mensen gelezen die het crap vinden, maar ik begrijp dat niet. Het werkt bij mij feilloos.
Het werkt bij mij ook feilloos, maar ik blijf het crap vinden. Het mist een bepaald gevoel imho. Dan hang ik er liever een echte afstandsbediening aan om er iets van te bouwen wat me echt bevalt :Y

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09 09:31
Dag iedereen, ik heb nzbget werkende op de raspberry pi. Ik download naar een usb stick maar de downloadspeeds vallen tegen. Ik heb gemiddeld 573 kb/s. Kot dit omdat het een usb stick is? Zal het met een harde schijf beter werken of is het sneller als ik naar de sd card download? Ik heb momenteel geen harde schijf of grotere sd kaart dus ik kan het niet proberen. Als het beter is met HD of naar Sd card. Dan ga ik er één kopen.

Alvast bedankt :)

edit: hoe laat je NZBGET de bestanden uitpakken en repairen na het downloaden.
Ik heb in de nzbget.conf gezet postproces=postproces-example.sh
Die postproces-example.sh verwijst op zijn beurt naar postprocess-example.conf
Deze ziet eruit als volgt:

####################### Settings section #######################
# Set the full path to unrar if it is not in your PATH
UnrarCmd=unrar (ik denk dat de fout hier zit niet zeker:s)

# Delete rar-files after unpacking (1, 0)
DeleteRarFiles=0

# Joint TS-files (1, 0)
JoinTS=0

# Rename img-files to iso (1, 0)
RenameIMG=0
####################### End of settings section #######################

Ik weet niet of unrar geinstalled is dus heb ik volgende command gerund
sudo apt-get install unrar-free

Nzbget geeft de volgende uitslag bij het postprocessen:

https://dl.dropbox.com/u/64092960/unraring.jpg

Er staat dus dat hij unrart, maar er gebeurd helemaal niets. Ik heb het par checken uitgezet. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft :s

[ Voor 108% gewijzigd door teddysleep op 03-08-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wie heeft er een externe geluidskaart werkend met SPDIF? Ik ben op zoek naar een die ik zonder al te veel gepiel werkend krijg en die het ook gewoon prima doet.
Ik wil een muziekspeler maken voor in de woonkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Bwaaah, over de SSH overclocken is niet leuk, nu boot ie niet en miss fikt m'n huis nu wel af.. :(

Nja 866 zonder overvolt dus zal wel los lopen haha.

Op 800 MHz werkt wel prima en was al een aardige verbetering voor het gevoel binnen de x omgeving van Raspbian.

Ook merk ik dat mijn Linux kennis behoorlijk roestig was maar dat word helemaal op gefrist met dit speeltje :D

Edit: vooralsnog kan ik pingen naar m'n huis dus als het al gaan branden is, is nog niet geheel afgebrand! 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 03-08-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je kan enigszins overclocken, maar ik zou niet veel voorbij de 800MHz gaan, al helemaal niet als je er geen koelblokje op hebt zitten. Dat soort dingen heeft de Pi toch wel moeite mee.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firesphere schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:06:
Je kan enigszins overclocken, maar ik zou niet veel voorbij de 800MHz gaan, al helemaal niet als je er geen koelblokje op hebt zitten. Dat soort dingen heeft de Pi toch wel moeite mee.
Hier werkt 900mhz prima zonder koelblok, zolang je maar niet gaat overvolten loopt het wel los. Ergens gelezen dat je een raspberrypi niet kan mollen met zijn eigen warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

Qua hardware design is de RPi echt goed opgesteld: alles wat enigzins overbodig is, zit er niet op. Die simpliciteit zorgt voor lagere productie kosten en verkoop prijzen, simpelere ontwikkeling van software en vooral ook minder vatbaar voor falen of beschadigingen (waaronder temperatuursverschillen).

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Vind de RasPiComm wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Leuk bordje idd! Ook handig dat er een clock opzit die direct werkt onder debian. Maar helaas nog niet in productie..

Weet iemand of er ergens een minimale image voor Pi te vinden is (met alleen terminal dingen ofzo)? Wil even gaat klooien maar mijn SD kaart is nog in RMA (is in Pi stukgegaan :/ ) maar heb hier alleen maar 16 en 32 Mb SD kaarten over..

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_gadget op 03-08-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Mr_gadget schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:08:
Leuk bordje idd! Ook handig dat er een clock opzit die direct werkt onder debian. Maar helaas nog niet in productie..

Weet iemand of er ergens een minimale image voor Pi te vinden is (met alleen terminal dingen ofzo)? Wil even gaat klooien maar mijn SD kaart is nog in RMA (is in Pi stukgegaan :/ ) maar heb hier alleen maar 16 en 32 Mb SD kaarten over..
Retro :P .

Denk niet dat er daarvoor een image is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wordt een uitdaging. Kleinste Debian image wat ik heb kunnen vinden is 36 Mb groot :P
http://wiki.debian.org/DebianLive/HowTo/SmallSizeImage Opzich wel leuk om je eigen image te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Afwachten tot Buildroot een config heeft voor de Pi. Als je je best doet krijg je die met gemak op een 16 MB-kaartje :P Ik heb een netboot-image geknutseld voor een x86 thinclient die rond de 2 MB zit. Maar daar kan je dan ook niks mee :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 19:28
Even een vraagje; moet ik een powered externe hdd alsnog aan een powered usb hub hangen? Ik heb nu het probleem dat als ik hem rechtstreeks aansluit raspbian hem mount als read-only. Ik kan er dus vrij weinig mee. Kan dit te maken hebben met de voeding. Ik las ergens op het raspberry pi forum (kan momenteel de link niet vinden) dat iemand eenzelfde soort probleem had en het aan de voeding bleek te liggen. Zou het erg vreemd vinden als een powered ext. hdd ook nog een powered usb hub nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Op ebay wat van die I/O pin connectors gekocht, en daar moet natuurlijk kabel in. Net even rondgezocht in mijn huis maar alle oude ribbon cables zijn weggegooid dus dacht ik:

http://nl.farnell.com/amp...le-26way-30-5m/dp/1170225

Is dat iets? 30 meter, dat wel, maar de meter prijs is her en der dermate hoog dat dit al goedkoper is dan 10 meter los.

Misschien iets voor een lokaal samenkoopje want ik denk dat er wel meer Pi-owners zijn die dit willen?

Als dit de juiste kabel is wil ik 'm wel kopen en flinke delen (>1 meter oid) aan een paar mensen doorsturen tegen kostprijs, zodat die dan weer mensen in hun buurt kunnen voorzien? Niet veel zin om 300 stukjes van 10 cm op de bus te doen, ben eigenlijk al te druk om met mijn Pi te spelen

offtopic:
(vriendin heeft er nu ook een en wil leren programeren/spelen met 'r want schattig ... ze werkt in de zorg dus misschien werkt de Pi visie echt?)

Maar als iemand een beter idee of aanbieding heeft, graag! Hier, via DM of desnoods een apart Pi onderdelen topic (want dat is er dacht nog niet?)

edit:/ ebay Uk is niet veel duurder zie ik
PRO POWER - D26 30.5M - RIBBON CABLE FLAT 26 WAY , 30 METRES http://www.ebay.nl/itm/200769289921

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 04-08-2012 00:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:26:
Op ebay wat van die I/O pin connectors gekocht, en daar moet natuurlijk kabel in. Net even rondgezocht in mijn huis maar alle oude ribbon cables zijn weggegooid dus dacht ik:
Voor alle geïnteresseerden is het misschien ook fijn om te weten waar je die connectoren dan hebt gevonden, welke zoektermen je hebt gebruikt om ze zelf te vinden. Ben er namelijk ook al een paar dagen naar op zoek :) Had die IDE kabels nog wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
denial1986 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:17:
Even een vraagje; moet ik een powered externe hdd alsnog aan een powered usb hub hangen? Ik heb nu het probleem dat als ik hem rechtstreeks aansluit raspbian hem mount als read-only. Ik kan er dus vrij weinig mee. Kan dit te maken hebben met de voeding. Ik las ergens op het raspberry pi forum (kan momenteel de link niet vinden) dat iemand eenzelfde soort probleem had en het aan de voeding bleek te liggen. Zou het erg vreemd vinden als een powered ext. hdd ook nog een powered usb hub nodig heeft.
Even een follow-up op deze vraag (mocht het anderen helpen). het lijkt erop dat het probleem is verholpen door sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade. Ik merkte ook dat het mounten van de ext. hdd een kernel panic tot gevolg had. Na de update kreeg ik die panic niet en ik kan nu ook schrijven naar de schijf. Mocht het alsnog misgaan dan meld ik dit hier. :)

edit: geen kernel panic maar ik kan nog steeds niet naar de schijf schrijven :S

edit: chmod -R 777 /media/<ExternalDrive> werkte, dus nu kernel panic vrij en rw permissies :)

[ Voor 8% gewijzigd door denial1986 op 04-08-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Welk formaat heeft je harde schijf? En welk commando (en opties) heb je gebruikt voor het mounten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CurlyMo schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:40:
[...]

Voor alle geïnteresseerden is het misschien ook fijn om te weten waar je die connectoren dan hebt gevonden, welke zoektermen je hebt gebruikt om ze zelf te vinden. Ben er namelijk ook al een paar dagen naar op zoek :) Had die IDE kabels nog wel liggen.
Kijk - er is dus noodzaak aan een onderdelen topic!
10pcs IDC FC-26 Connector 26 PIN Female Header 2.54 mm http://www.ebay.nl/itm/300555634110

Deze passen - vraag me dus af of die kabels waar ik naar linkte hierin passen. Twee ruilen voor een stukje kabel? Dan kunnen wel allebei los ;)

(ik heb er nog maar 9 van de 10 omdat ik natuurlijk zo'n ding in elkaar moest drukken zonder kabel, en los gaan ze dan niet meer haha)

edit: en de verzending was een week of iets meer. maar bij Farnell zijn ze uitverkocht op de site.

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 04-08-2012 01:22 . Reden: klaar met groen ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
Ghehe schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:59:
Welk formaat heeft je harde schijf? En welk commando (en opties) heb je gebruikt voor het mounten?
HD is een WD Elements 1GB. Ik had hem binnen raspbian geformatteerd met Gparted naar ext4 formaat waarna hij automatisch werd gemount. ik hoefde hem dus niet manueel te mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Thanks, leuk bordje. Ga ik in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:05:
[...]

Kijk - er is dus noodzaak aan een onderdelen topic!
10pcs IDC FC-26 Connector 26 PIN Female Header 2.54 mm http://www.ebay.nl/itm/300555634110

Deze passen - vraag me dus af of die kabels waar ik naar linkte hierin passen. Twee ruilen voor een stukje kabel? Dan kunnen wel allebei los ;)

(ik heb er nog maar 9 van de 10 omdat ik natuurlijk zo'n ding in elkaar moest drukken zonder kabel, en los gaan ze dan niet meer haha)

edit: en de verzending was een week of iets meer. maar bij Farnell zijn ze uitverkocht op de site.
Dank je voor de link. Op dit moment heb ik jammer genoeg alle kabels voor verschillende projecten in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Ben er net achter dat de Pi ook prima werkt als je 'm via USB aansluit op de Xbox 360. De Xbox levert ook USB power als ie uit staat, dus is een prima vervanger mocht je TV geen USB poort hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Draait iemand anders hier ook de laatste versie van Openelec? (11708).
Gisteravond die 4 bestanden van die versie in de update map gezet via m'n laptop en niet naar gekeken (als in: Raspberry gebruikt)

Nu wilde ik XBMC gebruiken; krijg ik geen beeld. Eerst het bekende zwarte scherm en daarna OpenElec afbeelding maar dan zwart.

Ik SD eruit gehaald, geformateerd, nieuwe image erop gezet en in de Pi gedrukt. OpenElec werkt weer maar dus alles opnieuw instellen. Soms moet ik de Pi uitzetten (bijv. na het openzetten van webserver voor Android remote via de laptop) en dan zijn de settings weer vergeten; alles staat weer op standaard instellingen (dus ook geen android remote mogelijk).

Draait de een na laatse versie (11707) wél stabiel? (Ben namelijk overgegaan van 11698 o.i.d. naar deze laatste). Overigens start deze versie ook een stuk langzamer op dan m'n vorige versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 04-08-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ik draai de 11708, nieuwe install
Geen problemen mee, draait soepel
Wel volgende conifg.txt
code:
1
2
arm_freq=900
gpu_freq=275

en advancedsettings.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<advancedsettings>
    <splash>false</splash>
    <showexitbutton>false</showexitbutton>
    <destroywindowcontrols>false</destroywindowcontrols>
    <fanartheight>512</fanartheight>
    <thumbsize>256</thumbsize>
    <bginfoloadermaxthreads>2</bginfoloadermaxthreads>
    <useddsfanart>true</useddsfanart>
    <gui>
        <algorithmdirtyregions>3</algorithmdirtyregions>
        <nofliptimeout>0</nofliptimeout>
        <visualizedirtyregions>off</visualizedirtyregions>
    </gui>
    <network>
        <cachemembuffersize>30242880</cachemembuffersize>
    </network>
    <samba>
        <clienttimeout>30</clienttimeout>
    </samba>
</advancedsettings>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:11
De advancedsettings heb ik inmiddels gevonden alleen voor de config.txt moet je je boot partitie mounten nou heb ik heb volgende probleem:

root ~ # sudo
sh: sudo: not found

Ik log in met user: root | pass: openelec

11708 build. Iemand enig idee waar mn sudo gebleven is?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Mr_gadget schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:08:

Images die van zichzelf zo klein zijn ga je waarschijnlijk niet kunnen vinden. Je kan wel proberen of er mogelijkheden zijn om de kernel en GPU blob in te laden vanaf SD, waarna hij USB opslag pakt als zijn root fs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Mattie112 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:53:
De advancedsettings heb ik inmiddels gevonden alleen voor de config.txt moet je je boot partitie mounten nou heb ik heb volgende probleem:

root ~ # sudo
sh: sudo: not found

Ik log in met user: root | pass: openelec

11708 build. Iemand enig idee waar mn sudo gebleven is?
Als je root bent, heb je toch geen sudo nodig? :p Die kan toch alles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ghehe schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:09:
[...]

Als je root bent, heb je toch geen sudo nodig? :p Die kan toch alles. :)
True, mijn bericht is een beetje vaag ja :p

Wat ik er mee bedoel is dat ik een hoop 'standaard' linux commands mis. Als ik inlog onder een niet-root user heb ik ook geen sudo, ik heb geen passwd, adduser, nano, whereis e.d.

Als ik het goed begrijp van de diverse how-to's zou dat er standaard in moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat zit er allemaal niet op. Je hebt wel de vi editor.

Config.txt aanmaken door eerst te doen:
mount -o remount,rw /flash

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ok bedankt :)

Zat net te lezen dat samba "slechter" is qua performance dan nfs en volgens google moet dat kunnen op mn windows 2k8 server dus ik ga dat eerst wel uitzoeken voor ik mn pi een overclock ga geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Laatst online: 20:02
Was op zoek naar een aardige oplossing voor een losse mediaspeler en kwam de pi tegen!, meteen besteld bij farnell.
Gebruik zelf al jaren linux, xbmc (op xbox1), en rommel zo nu en dan ook met electronica en microcontrollers, dus dit is wel echt een ideaal hobbyprojectje wat meteen erg handig gaat zijn...ben benieuwd.

Erg vet om te zien hoe zo'n opensource community dit toch weer zo snel oppakt _/-\o_ XBMC is ook bijzonder net stuk opensource software natuurlijk.

Ik ga eens wat bedenken voor een vette originele case..

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Speedsmile schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:11:
Ik ga eens wat bedenken voor een vette originele case..
Veel vetter dan "onze eigenste Tweakers-case" kan het niet ;)
http://rpicase.jelledekker.com/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
RC4 van RaspBMC werkt erg goed hier! 1080p is vloeiend. Menu heeft wel hier en daar wat lag, maar ik heb liever lag in het menu dan in de film. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:20
Is er zicht op echte airplay ondersteuning in xmbc? Ik weet dat youtube/foto's wel werkt maar ik heb de raspberry eigenlijk gekocht als goedkope airplay device voor mijn spotify op mijn ipad. Voor films valt hij me tegen omdat ik maar niet de audio out fatsoenlijk aan het werk krijg via hdmi op mijn tv. Laat staan dat ik de audio van muziek over analog out krijg en video over hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhaeghe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:17
muffstuff schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:14:
Is er zicht op echte airplay ondersteuning in xmbc? Ik weet dat youtube/foto's wel werkt maar ik heb de raspberry eigenlijk gekocht als goedkope airplay device voor mijn spotify op mijn ipad. Voor films valt hij me tegen omdat ik maar niet de audio out fatsoenlijk aan het werk krijg via hdmi op mijn tv. Laat staan dat ik de audio van muziek over analog out krijg en video over hdmi.
Met deze instructies kan je het outputkanaal kiezen van het geluid (hdmi / analoog)

http://www.raspberrypi-sp...eakers-analog-sound-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Iemand al ervaring met BerryBoot ?
Lijkt mij ideaal als je tussen verschillende distro's wil switchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
ApOE schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:04:
Kind kan de was doen lijkt me zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Zo... mooi dat er zoveel ontwikkeld wordt voor dat platform: dank voor de tip! :)

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Laatst online: 12-09 13:20
Wow! Dat ziet er wel super ideaal uit! Vanavond maar eens ff proberen, moet toch nog Wheezy installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuiBar
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Heren,

Ik zit met het volgende zoals velen hebben maar kan nog niet echt een goede oplossing vinden.
Mijn Raspberry Pi Model B geeft op de TP1 en TP2 uitgang 4,5V aan. Dit is volgens de Wiki te weinig.

Heb vier verschillende opladers geprobeerd. 3 van HTC (5v/1A) en 1 van Samsung Galaxy Tab (5V/2A). Alle voedingen komen dus niet boven de 4,6V.

Mijn Raspberry Pi draait in principe wel maar heeft moeite met het afspelen van HD films vanaf het netwerk. Stopt om de 5 seconden en gaat dan weer verder. Had de cache al iets omhoog geschroeft.

Mijn eigenlijk vraag is nu: Hoe kan ik controleren of de capacitator achter de voedingsingang kapot is of niet. En weet iemand hier in nederland een zaak waar je een goede voeding kan kopen?

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat heb je er dan allemaal op aangesloten? Misschien trekt iets op de usb teveel stroom?

Ik heb nu een class 4 8 GB kaartje, voelt veel trager aan dan mijn vorige class 10 kaartje. Meer mensen dit probleem?
Of zou het aan de partities kunnen liggen? Ik heb nu ook een Fat partitie..
code:
1
2
3
        Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/mmcblk0p1            8192      122879       57344    c  W95 FAT32 (LBA)
/dev/mmcblk0p2          122880     7626751     3751936   83  Linux

Als ik de ruimte wil vergroten moet ik neem ik de tweede vergroten met fdisk? Is de Fat partitie de swap? Zou dit beter niet ext4 kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_gadget op 08-08-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_gadget schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:08:
code:
1
2
3

Als ik de ruimte wil vergroten moet ik neem ik de tweede vergroten met fdisk? Is de Fat partitie de swap? Zou dit beter niet ext4 kunnen zijn?
Je FAT partitie kan je zien als je BIOS van je PI, hierop staan de aanvankelijk bootscripts waarna je OS start. Als je je *.elf bestanden even weghaalt dan zie je bijv. het regenboog scherm niet meer. Voordeel van FAT is dat je in Windows de config.txt kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuiBar
Mr_gadget schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:08:
Wat heb je er dan allemaal op aangesloten? Misschien trekt iets op de usb teveel stroom?

Ik heb nu een class 4 8 GB kaartje, voelt veel trager aan dan mijn vorige class 10 kaartje. Meer mensen dit probleem?
Of zou het aan de partities kunnen liggen? Ik heb nu ook een Fat partitie..
code:
1
2
3

Helemaal niks. Gewoon HDMI kabel, netwerk en thats it. Bestuur alles vanuit mijn tablet. Heb vanuit mijn datacenter HD film proberen te draaien. Deze stopte ook om de 5 sec. De cache omhoog gegooit naar 50Mb mocht ook niet helpen. Die HD film intern gegooid op mijn pc en dan via intern netwerk streamen. En nog bleef die moeilijk doen. Zit een beetje met mijn handen in het haar. Denk je dat je een leuk speeltje hebt werkt ie niet goed:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KuiBar schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:23:
[...]

Helemaal niks. Gewoon HDMI kabel, netwerk en thats it. Bestuur alles vanuit mijn tablet. Heb vanuit mijn datacenter HD film proberen te draaien. Deze stopte ook om de 5 sec. De cache omhoog gegooit naar 50Mb mocht ook niet helpen. Die HD film intern gegooid op mijn pc en dan via intern netwerk streamen. En nog bleef die moeilijk doen. Zit een beetje met mijn handen in het haar. Denk je dat je een leuk speeltje hebt werkt ie niet goed:(
Draai je XBMC? Zo ja, dan kan je meer hulp vinden in het betreffende topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuiBar
CurlyMo schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:27:
[...]

Draai je XBMC? Zo ja, dan kan je meer hulp vinden in het betreffende topic.
Draai inderdaad XBMC, maar heb het vermoeden dat het daar niet aan ligt. Vandaar mijn bericht hier geplaatst. Zojuist andere SD card geprobeerd en nog steeds geen verschil. Ik zal ook eens rondneuzen in het andere topic. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hier issie dan: http://www.element14.com/community/groups/raspberry-pi Gertboard

Leek me een uitstekend product maar voor self-assembly vind ik de prijs van een al gesoldeerde arduino (EUR37, niet zeker of dat met of zonder vezendkosten is) best wel hoog. Nu snap ik dat de oplages veel lager liggen en er wat duurdere electronica elementen opzitten dan een standaard arduino maar ik heb de neiging om gelijk te kopen even gelaten voor het was.

Wat is jullie mening? Het is natuurlijk wel iets wat de Raspberry ultiem hobby maakt?

verkapte "overtuig mij tot aanschaf" post natuurlijk :+

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 09-08-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:59:
Leek me een uitstekend product maar voor self-assembly vind ik de prijs van een al gesoldeerde arduino (EUR37, niet zeker of dat met of zonder vezendkosten is) best wel hoog. Nu snap ik dat de oplages veel lager liggen en er wat duurdere electronica elementen opzitten dan een standaard arduino maar ik heb de neiging om gelijk te kopen even gelaten voor het was.
Inderdaad, het is wel leuk als out-of-the-box experimenteerbordje. Maar met een PICje van een euro of 2 en een beetje geknutsel met I2C krijg je zoiets ook wel aan de praat. Dan kan je ook alleen de interfaces bouwen die je nodig hebt (meestal heb je niet al die IO's, DAC/ADC's enz. nodig die er op het gertboard zitten).

Voordeel van zoiets is dat je het zelf ook gewoon kan maken. Met de Pi zelf kan dat niet (vanwege alle BGA IC's). Ik denk dat het af hangt van hoe handig je bent met microcontrollers en wat je uiteindelijke doel is (wat je er mee wil gaan doen).

Maar ik vind het ook wel duur ja, die atmel zal ook maar een paar euro kosten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan met I2C en een exander ook al een hoop: http://nathan.chantrell.n...rry-pi-io-expander-board/

Zou iemand mij een tip kunnen geven hoe ik een tweede wifi netwerk kan toevoegen? Heb voor de eerste het script gebruikt maar zou nu graag een tweede SSID toevoegen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
iface wlan0 inet dhcp
   wpa-ssid "network1" 
   wpa-key  "key1" 

iface wlan-kpn inet dhcp
   wpa-ssid "wlan_kpn" 
   wpa-key  "key_kpn"

DIt lijkt niet te werken, de eerste doet het wel maar de tweede lijkt geen ip adres te krijgen. Is dit de goede manier of moet ik met wpa_supplicant.conf gaan werken? (Vertrouw dat KPN accespoint niet, windows laptops hebben vaak ook moeite met connecten. Dus kan niet vastellen of het aan de config ligt of aan KPN).

[ Voor 10% gewijzigd door Mr_gadget op 09-08-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of arduino libraries makkelijk te porten zijn naar de Pi? Op internet zijn er redelijk wat mooie TFT Touch paneeltjes te vinden voor een redelijke prijs:
http://www.elecfreaks.com...s6hvov009agfbbbsn0dqjcu66

Voor Arduino bestaat er de UTFT library om het geheel aan te sturen:
http://henningkarlsen.com/electronics/library.php?id=52

Nu vroeg ik me dus af of het makkelijk/mogelijk is om UTFT te porten naar de Pi. De mogelijkheden zijn dan natuurlijk eindeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Mr_gadget schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:19:
Je kan met I2C en een exander ook al een hoop: http://nathan.chantrell.n...rry-pi-io-expander-board/

Zou iemand mij een tip kunnen geven hoe ik een tweede wifi netwerk kan toevoegen? Heb voor de eerste het script gebruikt maar zou nu graag een tweede SSID toevoegen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
iface wlan0 inet dhcp
   wpa-ssid "network1" 
   wpa-key  "key1" 

iface wlan-kpn inet dhcp
   wpa-ssid "wlan_kpn" 
   wpa-key  "key_kpn"

DIt lijkt niet te werken, de eerste doet het wel maar de tweede lijkt geen ip adres te krijgen. Is dit de goede manier of moet ik met wpa_supplicant.conf gaan werken? (Vertrouw dat KPN accespoint niet, windows laptops hebben vaak ook moeite met connecten. Dus kan niet vastellen of het aan de config ligt of aan KPN).
Zoals ik het heb begrepen, zet je je ssid-gegevens, etc. in de WPA_supplicant, en niet in je interfaces. Zo kun je dus meerdere netwerken toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag heb ik mijn wlan adapter en afstandsbediening binnen gekregen van dealextreme:

AB: http://www.dealextreme.co...ver-for-pc-1-cr2025-26368
WLAN: http://www.dealextreme.co...ess-network-adapter-48166

Alleen heb ik ook sinds vandaag een kraak in het analoge geluid. Ik ga er vanuit dat het aan de WLAN ligt (ik zal hem morgen weer bedraad aansluiten), maar is er iemand die hier ook ervaring mee heeft? Dan weet ik dat ik misschien nu een keer pech heb gehad met Chinese spullen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
CurlyMo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:57:
Vandaag heb ik mijn wlan adapter en afstandsbediening binnen gekregen van dealextreme:

AB: http://www.dealextreme.co...ver-for-pc-1-cr2025-26368
WLAN: http://www.dealextreme.co...ess-network-adapter-48166

Alleen heb ik ook sinds vandaag een kraak in het analoge geluid. Ik ga er vanuit dat het aan de WLAN ligt (ik zal hem morgen weer bedraad aansluiten), maar is er iemand die hier ook ervaring mee heeft? Dan weet ik dat ik misschien nu een keer pech heb gehad met Chinese spullen of niet.
Analoge audio schijnt sowieso niet echt goed te zijn, blijkbaar is het geen echte DAC. Heb er nog geen ervaring mee (want RPi nog niet binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
KuiBar schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:30:
[...]

Draai inderdaad XBMC, maar heb het vermoeden dat het daar niet aan ligt. Vandaar mijn bericht hier geplaatst. Zojuist andere SD card geprobeerd en nog steeds geen verschil. Ik zal ook eens rondneuzen in het andere topic. Bedankt voor de info.
Toch hoort het niet hier thuis maar in het XBMC topic.

Maar je speelt een film af via SMB en hij is 1080p daar heeft vrijwel iedereen last van tenzij je een hele lage bitrate hebt.

Neem NFS en 720p (in x264) en je hebt waarschijnlijk geen stotteringen meer. Dit had je volgens mij ook makkelijk in het XBMC topic kunnen vinden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Heeft iemand toevallig nog een voeding gekocht bij DX en kan mij de link even doorgeven ? Of een suggestie voor een alles-in-een pakket voor de Pi ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Elke voeding die meer 1A of meer kan leveren volstaat..

Edit: Wat ik mij afvraag is: Zou het mogelijk zijn om een powered USB hub aan de Pi the hangen en de Pi daar zelf ook mee te laten voeden?

[ Voor 56% gewijzigd door Hipska op 10-08-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

Zijn er ook al mensen die spellen hebben geprobeerd te spelen op de RPi :P ?
Desnoods text based adventure games?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hipska schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:23:
Elke voeding die meer 1A of meer kan leveren volstaat..

Edit: Wat ik mij afvraag is: Zou het mogelijk zijn om een powered USB hub aan de Pi the hangen en de Pi daar zelf ook mee te laten voeden?
Ja..Zo heb ik het zelf ook
Zo kost het maar 1 stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
TripleQ schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:29:
[...]

Welke gebruik je hiervoor? En wat hangt er nog meer aan?? Want die powered USB-hub moet dan ook nog wel genoeg vermogen kunnen leveren lijkt me..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
[...]

Goed idee. Ik heb een hub met 2A op een uitgang.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

[...]

En dan van de hub met gewone USB kabel naar de USB poort op de RasPI of naar de micro USB connector?

Ik heb zelf ook een powered hub besteld maar die komt morgen pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
7o9 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:37:
[...]

En dan van de hub met gewone USB kabel naar de USB poort op de RasPI of naar de micro USB connector?

Ik heb zelf ook een powered hub besteld maar die komt morgen pas.
He, die heb ik ook besteld. Komt ook morgen binnen. Geen idee hoeveel mA deze per usb port levert. Ik geloof dat de soc van de Pi 500 mA nodig heeft dus ik denk dat het wel goed komt.

Edit: ik het dat het beter is om de usb uit de powered hub weer op de micro usb van de Pi aan te sluiten?

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 10-08-2012 20:43 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

kraades schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:41:
[...]Edit: ik het dat het beter is om de usb uit de powered hub weer op de micro usb van de Pi aan te sluiten?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 100mA op de usb poorten voor beide richting geldt. Dus ik denk dat je gelijk hebt. We gaan het zien.
Pagina: 1 ... 20 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]