Het is misschien een wat eigenaardige insteek, zeker in het licht van beperkingen van middelen. Maar, gezien de blijvende menselijk neiging tot het hebben van meningen en reflexief gedrag met dingen waar je op kunt klikken .. en het reeds bestaan van het huidige moderatiesysteem vraag ik me iets af.crisp schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:00:
Ik kan beamen wat RoD hier vermeld. Aangezien de meeste prioriteit bij de nieuwe layout/taxonomie ligt is er maar zeer beperkt tijd beschikbaar voor andere zaken. Je moet dan denken aan slechts enkele uren op weekbasis. Enkele kleine verbeteringen aan het moderatiesysteem staan hoog op de prio-lijst wb community-zaken. Helaas tot nu toe net niet hoog genoeg om de 'cut' te halen.
Ik blijf hiervoor lobbyen en probeer mensen daarin mee te krijgen, maar het is erg lastig aangezien er nog veel meer op de plank ligt en sommige zaken toch echt een hogere prioriteit hebben cq krijgen.
Is hiet niet mogelijk om het huidige systeem te behouden, en met lichte aanpassingen een experiment te doen met een duplicaat van het moderatiesysteem wat waardes zou toekennen juist voor die "problematiek" waar we zo vaak tegen aanlopen?
Dus twee waarderingen. De eerste voor correcte waarde, volgens het systeem zoals nu. Het tweede voor laten we het maar de menselijke reflexen noemen. Een experiment zou zich puur beperken tot het zichtbaar zijn daarvan, maar geen verdere wegingen voor bijvoorbeeld het beinvloeden van zichtbaarheid van berichten.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.