XMS Glasvezel ervaring - XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.488 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 12:34

Mojo

The Power Within

Aesculapius schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:26:
alle vezels zijn al bezet? voor de analoge telefonie en televisie zeker dan... Ik dacht dat UPC (Ziggo zit hier niet volgens mij) via koperkabel liep?

Blijft het punt liggen dat als de straat open is, je toch veel voordeliger uit bent om dat meteen aan te leggen?
Ik ben het met je eens dat het inderdaad logischer is om het meteen aan te leggen en dat het ook voordeliger is. Maar het is echt een planningtechnische hel om dit af te stemmen met de werkzaamheden van de riolering.

XMS heeft wel eens een pilot gedaan met de aanleg van glasvezel samen met het riool. Volgens mij kwamen daar 5% (oid) aanmeldingen uit. Weggegooid geld in elk geval.

Ook al is het mogelijk om het aan te leggen als de riolering vervangen wordt, je zit ook nog met de aansluiting op de backbone en de wijkcentrale's e.d. Die worden ook niet zomaar geplaatst voor 3 huizen ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H E L P *
Geen zin hebbend in verdere discussies over analoge tv van XMS die ik toch niet gebruik,een vraag die niet zozeer met xms te maken heeft maar wel een waarvan ik denk dat meerdere personen hier een antwoord op kunnen geven.

Zoals jullie misschien weten heb ik een zooi harde schijven waarop mijn netwerk draait.
Misschien niet de beste oplossing maar ik had niet verwacht dat ik met vezel zoveel zou downloaden ,en dat het dus steeds verder ging uitbreiden ( anders had ik wel een ander systeem gekozen)

Anyway, dat spul staat in een klein kamertje dat ook wel het serverhok genoemd wordt.
In dat kamertje is een temperatuur beveiliging van Oregon Scientific opgehangen.
De ingestelde temperatuur is 30 graden,daarboven gaat een alarm af.
Dat is nooit gebeurd tot vorige week.
Ik wilde dus eigenlijk een wand ventilator gaan plaatsen.
Alleen,wat lijkt jullie de beste oplossing, de warmte uit de kamer laten zuigen, of juist koele lucht van buiten naar binnen laten blazen.
Wat is effectiever denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Ik ben hierin geen expert maar als je de warme lucht wegtransporteert dan moeten er wel genoeg mogelijkheden zijn om nieuwe lucht naar binnen te krijgen.
Het is dan zo ver ik weet dan vaak ook makkelijker om koele lucht naar binnen te krijgen dan warme naar buiten.

Ik ben wel benieuwt naar de antwoorden van de mensen die er wel echt wat van weten :) Dan kan ik ook daar mijn voordeel mee doen. (ik heb namelijk vaak wat warmte issues door teveel pc's in 1 ruimte.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:57
Wat je terecht opmerkt er moet in ieder geval een 'flow' van lucht zijn. Ga je lucht afzuigen (bij voorkeur hoog bij het plafond omdat warme lucht stijgt), dan moet er ook nieuwe lucht bij kunnen komen. Je creëert een onderdruk. Dit zal in de regel door openingen onder de deur naar bijvoorbeeld de gang zijn. Let dus op dat het daardoor misschien wat kan gaan tochten, of dat deuren gaan slaan. Koele lucht de kamer inblazen weet ik niet of dat effectief is eerlijk gezegd. Het meest ideale is dus wat je normaal ook in een computerkast ziet: een airflow van koele lucht die naar binnen gehaald wordt en warme lucht dat naar buiten geblazen wordt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 20:23
En ik zou inderdaad zeggen : warme lucht afvoeren.
Logische simpele gedachte; Veel techneuten hebben zich erin verdiept neem ik aan, aangezien mijn voeding van mijn pc het eruit blaast, mijn andere technische spullen blazen het er ook allemaal eruit.
Vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 31-05 14:09
Dit voegt niets toe.

[ Voor 97% gewijzigd door IEF op 04-05-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou nog een dergelijk iets kunnen nemen:
Afbeeldingslocatie: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/verwarmingenradiatoren/article12268569.jpg
en daar dan zo'n pijpje met dakje op kunnen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 23:37
devil-strike schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:38:
[...]

Waarom is upc nu altijd zo slecht, xms enz enz zijn geen haar beter namelijk.
Flame?

Bedankt voor je input :/

eddit: gezien je berichten ben je pro upc. Als je daar nou ook argumenten bij plaatst zou er nog een interessante discussie kunnen ontstaan, maar deze zin hebben we natuurlijk vrij weinig aan.

[ Voor 28% gewijzigd door White_Collar op 03-05-2011 12:53 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nick39 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:41:
Ik zou nog een dergelijk iets kunnen nemen:
[afbeelding]
en daar dan zo'n pijpje met dakje op kunnen zetten...
Dat is een goed begin om een luchtstroom op gang te brengen, een uitgang bovenin :)
Je zou een temperatuur gestuurde ventilator er onder kunnen plaatsen.
Nu wil ik ook even opmerken dat je een zonnige en warme week achter de rug hebt,
Wordt die kamer niet extra opgewarmd door de zon (via een raam) en kan je daar misschien iets aan doen?
Het warmte probleem lijkt me eerder een optelsom van factoren dan alleen die hdd's ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Wat je natuurlijk ook kan doen, is de ruimte te verkleinen. Ik zelf heb een server kast met 2 fans boven en twee fans beneden.

Daar zou je natuurlijk ook een airco aankunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik heb mijn servers tegenwoordig onder het huis in de kruipruimte staan. Afgelopen zomer is het daar niet boven de 28 graden geweest en in de afgelopen winter schommelde het netjes tussen de 2 en de 10 graden

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 10:19
Loveparade schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:15:
Ik heb mijn servers tegenwoordig onder het huis in de kruipruimte staan. Afgelopen zomer is het daar niet boven de 28 graden geweest en in de afgelopen winter schommelde het netjes tussen de 2 en de 10 graden
Moet het wel goed droog zijn daar ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:49:
[...]

Dat is een goed begin om een luchtstroom op gang te brengen, een uitgang bovenin :)
Je zou een temperatuur gestuurde ventilator er onder kunnen plaatsen.
Nu wil ik ook even opmerken dat je een zonnige en warme week achter de rug hebt,
Wordt die kamer niet extra opgewarmd door de zon (via een raam) en kan je daar misschien iets aan doen?
Het warmte probleem lijkt me eerder een optelsom van factoren dan alleen die hdd's ...
Ik dacht inderdaad aan zo'n temperatuur gestuurde ventilator,die past dan in een 100 mm pijp,samen met een dakdoorvoer,zo zit het in de badkamer ook,de ventilator slaat aan bij een bepaalde temperatuur en luchtvochtigheid maar die met alleen temperatuur zijn goedkoper.. een soort afzuigkap idee.
Er is in de ruimte een schuine wand die gevormd wordt door het dak en dat veroorzaakt ook een groot deel van de warmte hoewel het er achter wel geisoleerd is en dan met gipsplaat afgewerkt.
De zon staat daar op tot 12 uur 's middags daarna verschuift ie naar de achterkant en neemt daar de rest van de slaapkamers te grazen,ik denk echter wel dat die pannen nog een tijdje liggen "na te gloeien".
Het raam is voorzien van een zonnecoating met daar achter een soort hor met verduisteringsgordijn.
Rekenblok schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:58:
Wat je natuurlijk ook kan doen, is de ruimte te verkleinen. Ik zelf heb een server kast met 2 fans boven en twee fans beneden.

Daar zou je natuurlijk ook een airco aankunnen zetten.
Ik denk dat ik aan een serverkast niet zoveel heb omdat die dan toch de warmte lozen in de ruimte rondom waar de ventilators beneden het er net zo hard weer inzuigen.
Een split airco kan niet, ik kan de buiten eenheid daar niet kwijt, ik heb wel een mobiele airco maar die heeft weer een afvoer nodig,bovendien gebruikt die 2200 watt per uur en levert 12000 BTU koeling.
Een enorme overkill voor een ruimte van 2x2x3 terwijl die airco voor ruimtes tot 125 m3 is.
Bovendien een ventilator van 25 watt per uur of een airco van 2200 watt per uur...
Ik denk dat ik voor de dakafvoer met ventilator ga..de deur kan ook nog op een kier..helemaal open kan niet..er loopt hier een kat rond die denkt dat ie mag bijklussen als striptang :+

Een kruipruimte is er niet.. kan natuurlijk die Carrier van de xms pop jatten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:24:
[...]

Moet het wel goed droog zijn daar ^^
Is bij mij een droge betonnen bak ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

Ik denk dat alleen het pijpje (hoog) monteren al scheelt, evt met een fan er onder voor geforceerde luchtstroming. De luchtverplaatsing die je daarmee creëert kan waarschijnlijk makkelijk onder je deur door e.d. Dat scheelt al een boel hoor.. enne.. volgens google is de beste temp voor een disk tussen de 40 en 60 graden. Daaronder schijnt de schijf eerder stuk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 174828 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:06:
Ik denk dat alleen het pijpje (hoog) monteren al scheelt, evt met een fan er onder voor geforceerde luchtstroming. De luchtverplaatsing die je daarmee creëert kan waarschijnlijk makkelijk onder je deur door e.d. Dat scheelt al een boel hoor.. enne.. volgens google is de beste temp voor een disk tussen de 40 en 60 graden. Daaronder schijnt de schijf eerder stuk te gaan.
Ik denk dat ik dan een rooster of zo moet maken,de deur sluit in rubber, ik kan erg slecht tegen dat jank geluid van die fans.
Ik heb het dan dus wel over een kamer temperatuur van 30 graden, de disks slaan automatisch uit bij 60 en dat was bij 1 gebeurd,maar we vogelen even door,bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-04 01:11
Iemand ervaring met een Amino mood 400-020 ( alias een Tilgin Mood 400 ) ? krijg het stb kastje niet aan de praat terwijl mijn amino 130M wel gewoon werkt ( heb er ook al een switch aangehangen waarop beide stb's zitten maar de Mood 400 vertikt het om te werken )

als er iemand tips heeft dan zijn die welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
timbosie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:44:
Iemand ervaring met een Amino mood 400-020 ( alias een Tilgin Mood 400 ) ? krijg het stb kastje niet aan de praat terwijl mijn amino 130M wel gewoon werkt ( heb er ook al een switch aangehangen waarop beide stb's zitten maar de Mood 400 vertikt het om te werken )

als er iemand tips heeft dan zijn die welkom.
heb je deze gewoon los aangeschaft? zoja dan zal waarschijnlijk de software van glashart er niet op zitten en dus niet werken.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
nou voor zover ik weet haaltie zijn settings op via de opera webbrowser en aangezien ze die allebij hebben moet dat geen probleem zijn.

en ja mijn eigen box is uiteraard los aangeschaft maar dat zou gewoon moeten werken volgens XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
timbosie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:03:
nou voor zover ik weet haaltie zijn settings op via de opera webbrowser en aangezien ze die allebij hebben moet dat geen probleem zijn.

en ja mijn eigen box is uiteraard los aangeschaft maar dat zou gewoon moeten werken volgens XMS.
Lijkt me sterk dat ze dat roepen aangezien ze alleen STB's (mogen) supporten die vanuit glashart media geleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nou het lijkt mij zeer sterk dat dit ding zo direct werkt op het XMS netwerk. Sowieso stuur deze waarschijnlijk een andere identifier waardoor hij niet in het software update netwerk komt. Daarnaast is het gewoon een heel andere stb waar uberhaupt geen software voor beschikbaar is in het XMS netwerk lijkt mij.

En ja het menu, de kanalenlijst e.d. wordt gewoon via de webbrowser geladen. Maar daarnaast moet er op de box ook een GHM firmware draaien die o.a. verwijst naar de juiste servers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
timbosie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:03:

? En je krijgt loading in het scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
en normaal moet zon kastje juist dat soort firmware automatisch opvragen en mijn kastje is wel een amino ( tilgin is geloof ik amino geworden ). En nee ik krijg helemaal geen beeld met het kreng. ik kan wel zien datie wat doet met het netwerk maar weet nie precies watie doet want ik kan geen menu of wat dan ook oproepen.

en hij heeft ookal een full factory reset gehad van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Je kan niet verwachten dat er een firmware versie beschikaar is voor een type die niet word uitgeleverd door xms/glashart media.

Ik kijk daarom ook niet raar op dat het niet ondersteund word en werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 03-05-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Gaat niet werken. Alleen door XMS/Reggefiber/Glashart geleverde decoders werken. Helaas.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja dat vraagt hij ook automatisch op alleen jij hebt een kastje gekocht waarvoor helemaal geen firmware aanwezig is op het netwerk. Simpelweg omdat XMS (of beter gezegd Glahart Media) dit type stb helemaal niet gebruikt. Hoe je dan bedacht hebt dat dit zou gaan werken begrijp ik niet omdat het imo vrij logisch is dat dit niet werkt op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
hij moet werken, ik ben er net achter dat het eigenlijk een amino M532 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
timbosie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:15:
hij moet werken, ik ben er net achter dat het eigenlijk een amino M532 is.
Heb even gegoogled en hij lijkt dan ongeveer hetzelfde als een M540 te zijn, echter ook die zijn momenteel nog niet actief op het GHM netwerk en dus zal er ook nog geen software voor op het netwerk aanwezig zijn. Even los van het feit dat de M540 die men straks wellicht officieel gaat leveren best net iets anders kan zijn waardoor het kastje van jou uberhaupt nooit gaat werken.

Ik snap ook uberhaupt niet hoe je bedacht hebt zelf een kastje te gaan kopen en waarom je dit niet gewoon via XMS hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
omdat dit kastje veel goedkoper is te krijgen van via XMS. Ik denk dat hij wel gaat werken zodra ze idd de amino M540 frmware op het netwerk gaan zetten. Misschien kan iemand mij er alvast aan helpen zodat ik het erin kan flashen in de hoop het apparaat te kunnen gebruiken ? ik vind de amino 130M maar een prutding ( traag heel er traag en instabiel het beeld hapert soms )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Firmware al geprobeert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
waar vind je die en hoe krijg je die in die stb ? hij krijgt hem niet automatisch binnen das 1 ding wat ik zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik had het over de 130. Ga naar menu instellingen en dan de laatste optie of de een na laatste optie.
Over die andere stb die niet werkt. Daar is geen ondersteuning voor dus dat werkt gewoon op dit moment niet. Niemand kan jou daar mee helpen op dit moment .

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 03-05-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
dan zeg jij dat er geen ondersteuning is voor de amino M532 ( want dat is mijn stb eigenlijk ) ik zal eens kijken wat mijn 130M doet maar de firmware updaten doet hij toch automatisch als hij opstart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nee dat zeg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
Kan je geen UTP naar je schuurtje trekken :) kan je een natuurlijke airflow regelen, en in de winter geheid goeie koeling.

Ik heb mijn server in mijn kelder gezet, ik woon boven mijn kelder, mij appartement uit 62 staat half hoog en mijn kelder half onder de grond.

Resultaat. 4x utp in de kelder en een eigen stroomgroep.

In de winter altijd rond de 10 graden. (omdat die server met een aantal schijven zelf genoeg warmte produceert om de ruimte warm te houden) en in de zomer een graatje of 20 max.

Is alleen maar puur geluk
Nick39 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:12:
H E L P *
Geen zin hebbend in verdere discussies over analoge tv van XMS die ik toch niet gebruik,een vraag die niet zozeer met xms te maken heeft maar wel een waarvan ik denk dat meerdere personen hier een antwoord op kunnen geven.

Zoals jullie misschien weten heb ik een zooi harde schijven waarop mijn netwerk draait.
Misschien niet de beste oplossing maar ik had niet verwacht dat ik met vezel zoveel zou downloaden ,en dat het dus steeds verder ging uitbreiden ( anders had ik wel een ander systeem gekozen)

Anyway, dat spul staat in een klein kamertje dat ook wel het serverhok genoemd wordt.
In dat kamertje is een temperatuur beveiliging van Oregon Scientific opgehangen.
De ingestelde temperatuur is 30 graden,daarboven gaat een alarm af.
Dat is nooit gebeurd tot vorige week.
Ik wilde dus eigenlijk een wand ventilator gaan plaatsen.
Alleen,wat lijkt jullie de beste oplossing, de warmte uit de kamer laten zuigen, of juist koele lucht van buiten naar binnen laten blazen.
Wat is effectiever denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
mijn amino 130M zegt nu loading nadat ik heb een commando van upgraden heb gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
timbosie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:10:
en normaal moet zon kastje juist dat soort firmware automatisch opvragen en mijn kastje is wel een amino ( tilgin is geloof ik amino geworden ). En nee ik krijg helemaal geen beeld met het kreng. ik kan wel zien datie wat doet met het netwerk maar weet nie precies watie doet want ik kan geen menu of wat dan ook oproepen.

en hij heeft ookal een full factory reset gehad van mij.
geen beeld... zit er uberhaupt al firmware op?

doe eens een capture op zn netwerkkaart? als je amino in normale modus draait is het vendorid iets van Aminoaminetxxxfisys. Bij een lege box begint ie met een bootloader, iets van mboot ofzo geloof ik in vendorid. Als ie wel een bootloader heeft maar geen firmwaare is het iets van upgrd<versie>.

In alle gevallen moet je via een dhcp-optie de juiste multicastadressen toewijzen tbv de bootloader, firmware en upgrade file.

Verder krijgt ie de configpagina ook via dhcp toegewezen als optie. Als jouw box een fw draait die niet bekend is bij XMS krijg je dus ook niet de url van je amino mee.

als alternatief kun je, (als er tenminste firmware op zit) met een ir toetsenbord de multicastkanalen inproppen.

2e optie is om zelf dhcp af te handelen voor je amino, en eventueel zelf een webpagina te maken (met JMACX opdrachten kun je de toetsen enz definieren van je amino)

Simpel dat ding aansluiten werkt idd niet zomaar.
timbosie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:53:
mijn amino 130M zegt nu loading nadat ik heb een commando van upgraden heb gegeven
Dan zal ie nu iets van een bootloader verwachten, om zn upgrade proces te kunnen afronden. Als je er een sniffer ophangt kun je zien of ie die ook daadwerkelijk krijgt. Zo niet (bv bij een onbekend apparaat/firmware die niet door de dhcp server herkend wordt) zul je 'm zelf opnieuw moeten flashen. (en moet je zelf een multicastserver opzetten die de firmware/bootfiles enz broadcast), en een dhcpd.conf bakken voor jouw versie amino.
Fiber schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:58:
Een echte Tweakert schrijft z'n eigen firmware natuurlijk... ;)
Firmware hoef je niet te schrijven.. maar je eigen startpagina/middleware kan natuurlijk wel.

wat ik dus ook wil als ik hier xms kan nemen, maar eerst maar door de interessepeilingen heen...

[ Voor 25% gewijzigd door DJSmiley op 03-05-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

De Mood400 = Amino M532. Een extern aangeschafte STB gaat XMS natuurlijk _nooit_ ondersteunen.

Het probleem in jouw geval kan een paar dingen zijn. Als ik het me goed herinner werken de STB's met een aantal services die op de lijn staan. In jouw geval heb je de bootloader nodig. Deze checkt op MAC-adress en vendor-class-ID en laat de PVR op de juiste manier starten en de juiste software op te halen.

Het zou ook kunnen dat je firmware niet goed is.

De enige manier om die box werkend te krijgen is door hem via een PC te configureren, denk ik.

De juiste vendorclassID's, die kan je terugvinden met een sniffertje op het netwerkverkeer idd :) Moet je alleen wel een PVR box hebben!

[ Voor 28% gewijzigd door Mojo op 03-05-2011 17:04 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een echte Tweakert schrijft z'n eigen firmware natuurlijk... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
timbosie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:53:
..... Ja ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
mn amino 130M werkt als vanouds ook na de update alsie uberhaubt al iets geupdate heeft.

Mijn Tilgin is eigenlijk een amino M532 en ik moet dus de XMS firmware van de amino M532 dus zelf handmatig in dat ding zien te krijgen kan of weet iemand of dat mogelijk is ( dmv zelf een servertje up te brengen die hem dan voorziet van de juiste firmware ) en volgens mij is mijn Tilgin nu dood ( bricked ) want het blauwe lampje wat eerst knipperde blijft nu constand branden.

Ik zal eens kijken wat hij doet als ik hem op mijn gewone netwerk hang en DMV een packet sniffer proberen te achterhalen wat voor verkeer hij genereert en of hij uberhaubt iets opvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
timbosie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:29:
mn amino 130M werkt als vanouds ook na de update alsie uberhaubt al iets geupdate heeft.

Mijn Tilgin is eigenlijk een amino M532 en ik moet dus de XMS firmware van de amino M532 dus zelf handmatig in dat ding zien te krijgen kan of weet iemand of dat mogelijk is ( dmv zelf een servertje up te brengen die hem dan voorziet van de juiste firmware ) en volgens mij is mijn Tilgin nu dood ( bricked ) want het blauwe lampje wat eerst knipperde blijft nu constand branden.

Ik zal eens kijken wat hij doet als ik hem op mijn gewone netwerk hang en DMV een packet sniffer proberen te achterhalen wat voor verkeer hij genereert en of hij uberhaubt iets opvraagt.
Een update doet meestal wonderen bij hangende en haperende stb 130.
Hij is nu weer gewoon snel?

Voor de M400-200 zul je even in dit topic moeten kijken --> IPTV op je HTPC Daar kunnen ze je vermoedelijk goed helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:52:
Kan je geen UTP naar je schuurtje trekken :) kan je een natuurlijke airflow regelen, en in de winter geheid goeie koeling.
Kan ik wel,maar de schuur is aan de achterzijde van het huis en daar staat dus genadeloos vanaf 12 uur (hartje zomer) tot een uur of 8 de zon op te branden, onze schuur is "inpandig ", de c.v. ketel hangt er,de wasmaschine staat er, de droger staat er en de vaatwasser staat er en een extra koel/vrieskast, dat is niet echt de beste plaats.
Nou ja, als mijn huis eventueel gesloopt wordt ga ik in de nieuwe woning de boel eens goed aanleggen,nu is er door de jaren heen steeds een stukje aangeknoopt.
Misschien is dan ook een serverkast een oplossing,als ik ergens zo'n ding kan opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je zou ook je schijven naar 'buiten' (de kast) kunnen brengen, kun je ze een stuk beter koelen (fan op lage snelheid). En zorg dat je overal software draait om de CPU de 'downscalen' zodat je zo min mogelijk stroom verbruikt. Hoe minder stroom, hoe minder warmte.

En zorg dat de airflow in je pc kasten klopt. Je voeding blaast meestal naar buiten, dus als je gewone fans op de kast dat ook doen, krijg je onderdruk en slechte airflow. Dus warmt de kast op. Probeer je voor te stellen hoe de lucht in je kasten loopt en bedenk daarbij dat lucht niet makkelijk bochten maakt.

Over de temperatuur van de schijven trouwens, als aanvulling, hier de link naar dat onderzoek van Google, kopje 3.4: http://static.googleuserc.../papers/disk_failures.pdf

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 174828 op 03-05-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 174828 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:55:
je zou ook je schijven naar 'buiten' (de kast) kunnen brengen,
Alle schijven zijn buiten,allemaal nas.
2x nas d-link, 4 disks 8 TB. (Samsung)
1x Lacy nas network space, 1 TB
3x Lacy nas network space 2, 2 TB = 6 TB
1 linksys 200, 2 disks, 4 TB (Seagate Barracuda)
1 Verbatim 2 tb usb disk verbonden met lacy Nas.
2 x diginote usb disks, elk 2 TB, 4 TB aangesloten op andere lacy Nas (Samsung Green)
1x Conceptronics nas, 2x 2 TB = 4 TB (Samsung Green)
1x Freecom usb disk,2 TB.
2x Sweex casing 2 x 2 TB (Seagate Barracuda)
2x 8 poorts switch Sitecom

Ja ik had beter een Synology kunnen nemen,of een Qnap of een Thecus,of een combi maar da's achteraf gezien, je begint met een losse nas waarvan je denkt,dat duurt jaren voor ie vol zit, je koopt er nog een bij, je krijgt wat voor vaderdag en je verjaardag en zo staat de boel dus vol voor je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley

Ja, je kan je amino zelf voorzien van de juiste firmware (ik heb in het verleden wel eens een A110 van XMS geflashed naar een 'lege' amino met Opera erop.)
Wel is linux kennis erg handig, je moet namelijk een custom dhcpd.conf maken adhv packet captures, en je moet de juiste firmware/bootloaders multicasten vanaf een linux doos, en deze multicastadressen in je dhcpd.conf opgeven als parameters in je leases.
Lees maar eens
http://www.lecentre.net/blog/archives/119 (over de dhcp opties)
http://www.lecentre.net/blog/archives/694 (flashen)

Amino beschrijft zelf ook de flashprocedures vrij uitgebreid: http://www.settopbox.sk/amino/Install_Upgrade.pdf
Kan overigens ook zijn dat ie een custom-firmware gebruikt. Ik heb hier ook een Amino liggen die officieel van Tele2 is. Dat ding doet zich voor als een Samsung 8)7 (vermoedelijk omdat ze die ook gebruik(t)en)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/amino_tele2.png

Een A130M van Solcon komt met Aminoaminet130mfisys als vendorID terug.. dus dat is al een stuk 'logischer'. Dat ding kon ik voor 10 eur niet laten liggen dus ik heb nu ook een A130M liggen om te testen.

Ooit, als de 30% hier gehaald wordt, heb ik er ook daadwerkelijk wat aan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 03-05-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 06-06 13:43
Modbreak:@ Nick39 en andere.

Zullen we de discussie over een 'serverhok' in huis uit dit topic vandaan laten svp. Open daar even een separaat topic voor in het juiste deel forum onder servers/netwerken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie je PM.

[ Voor 91% gewijzigd door IEF op 04-05-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJSmiley schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:04:
[...]

Ja, je kan je amino zelf voorzien van de juiste firmware (ik heb in het verleden wel eens een A110 van XMS geflashed naar een 'lege' amino met Opera erop.)
Maarja, de grote vraag is: waar haal je de firmware vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:43:
[...]

Linkje? *je hebt nog 2 uurtjes.. dan ben ik hier weg ;)*
Heb je nog wat kunnen regelen in die 2 uurtjes?
Beide servers staan nog steeds op SORBS :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Nope, was uiteindelijk met andere dingen bezig op mijn laatste dag. Ik zal het intern eens doorgeven. (add: done)

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 05-05-2011 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:22:
Nope, was uiteindelijk met andere dingen bezig op mijn laatste dag. Ik zal het intern eens doorgeven. (add: done)
Thnx

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

denan schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:22:
Nope, was uiteindelijk met andere dingen bezig op mijn laatste dag...
* Fiber denkt: bier, bitterballen, cadeautjes, bloemen, kus van de receptioniste, speech van de directeur, het waren twee mooie dagen... snif, snif... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
[...]

[...]

Kan overigens ook zijn dat ie een custom-firmware gebruikt. Ik heb hier ook een Amino liggen die officieel van Tele2 is. Dat ding doet zich voor als een Samsung 8)7 (vermoedelijk omdat ze die ook gebruik(t)en)

[afbeelding]

Een A130M van Solcon komt met Aminoaminet130mfisys als vendorID terug.. dus dat is al een stuk 'logischer'. Dat ding kon ik voor 10 eur niet laten liggen dus ik heb nu ook een A130M liggen om te testen.

Interessant. Ik draai momenteel op twee Amino 130's mijn eigen frontend die gebruik maakt van de JMACX API. De versie die Glashhart gebruikt is echter gedateerd waardoor een aantal functies missen. Zover ik kan zien is de Glashhart firmware een standaard Amino release met een custom config. Eigenlijk wil ik de config zelf kunnen aanpassen zodat:
- de resolutie van de graphics overlay naar 1280x720 gezet kan worden. Glashart heeft deze gelocked op 720x576 waardoor middels de JMACX API niet kan switchen naar een hoge resolutie overlay.
- USB device IDs op de whitelist te plaatsen zodat deze gebruikt kunnen worden voor opnemen en afspelen.
- remote access te krijgen via telnet of SSH via de ethernet poort
- geen speciaal ingerichte DHCP-server nodig is om een IP-adres te krijgen.
- meerdere videowindows tegelijk mogelijk zijn (picture-in-picture).

De nieuwste Amino firmware heeft zo te zien een betere scaling functie. De versie van JMACX die Glashhart gebruikt kan welliswaar wel zoomen, maar de zwarte rand mag niet buiten beeld staan waardoor het niet mogelijk is om letterbox-uitzendingen schermvullend weer te geven.

Weet iemand hoe je aan een clean firmware image komt waarvan ik zelf de config kan instellen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@ari3,

Wil je eens een paar foto's maken van je menu? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig hoe dat eruit zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 18:49
Even een vraag ter controle. Ik wil binnenkort een alles in 1 pakket nemen van XMS met dus digitale tv (iptv?). Het glasvezel modem hangt al in de meterkast. Is het juist dat vanaf de meterkast een UTP kabel nodig is naar de setupbox die bij de TV komt te staan? Of gaat dit nog via COAX?

Edit: nog een vraag die naar voren komt als ik de website invul krijg ik dit als resultaat
Af te nemen producten
Pakketkeuze Internet (50/50Mbit), Telefoon, Radio en Televisie
Pakketkosten De eerste 2 maanden gratis, daarna betaalt u €54.95 per maand
Internet diensten

Verbindingssnelheid: Tot 31-12-2011 ontvangt u 100Mbit/s1 [€0.00 extra per maand]
Vast IP-adres: uit

Telefonie diensten

Tweede telefonielijn: uit
Telefoniepakket: Standaard

Televisie diensten

Digitale TV basispakket: aan [€4.95 extra per maand]
Settopbox: PVR settopbox [eenmalig €160.00]

Aansluiting en start abonnement
Aansluitkosten Geen aansluitkosten
Monteur Ik kies voor de gratis basisinstallatie door een monteur
Start abonnement Ik wil mijn abonnement in laten gaan op het moment dat de diensten in mijn woning beschikbaar zijn
Acties

Ik heb voor HDTV met PVR gekozen, betekend dit automatisch dat ik de Amino 532 krijg? En binnen welke termijn zal de verbinding ongeveer aangesloten kunnen worden door de monteur?

[ Voor 64% gewijzigd door jeroen210 op 06-05-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
pvr box = 532. Deze word naar je toegestuurd zodra je verbinding is opgeleverd.
Voor monteur moet je even een mailtje sturen naar monteur@xmsnet.nl zodra je de tweede welkomst brief van xms hebt ontvangen en die krijg je ook zodra je verbinding is opgeleverd.

[ Voor 55% gewijzigd door White_Collar op 06-05-2011 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Is er weer iets mis met de newsserver van XMS; snelheid 20 - 60 bytes per seconde, helaas geen M ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
wiebo66 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:51:
Is er weer iets mis met de newsserver van XMS; snelheid 20 - 60 bytes per seconde, helaas geen M ervoor.
Slechte / missende stukken van de post misschien ?
Andere post ook al geprobeerd of heb je daar het zelfde probleem?

* White_Collar gaat nu slapen omdat hij morgen weer in de winkel moet staan voor de xms fans :)

[ Voor 21% gewijzigd door White_Collar op 06-05-2011 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Is er wat aan de hand met de webmailserver?

Ik krijg onbekende gebruikersnaam of wachtwoord.
In mijnxms al wachtwoord aangepast, maar blijft de zelfde ellende.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Loveparade schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:55:
Is er wat aan de hand met de webmailserver?

Ik krijg onbekende gebruikersnaam of wachtwoord.
In mijnxms al wachtwoord aangepast, maar blijft de zelfde ellende.
Ik kan gewoon via de webmail inloggen.
Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:14:
[...]

Ik kan gewoon via de webmail inloggen.
Geen enkel probleem.
kun jij in de loggingen zien waarom ik dat dan niet kan?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Loveparade schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:52:
[...]

kun jij in de loggingen zien waarom ik dat dan niet kan?
Nope sorry, ik werk officieel helemaal niet meer voor XMS en heb ook geen toegang tot de logs van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet dat ik zelf kijk, maar CNN Turk staat op zwart. Toevallig is deze zender sinds gisteren gescrambeld op de satelliet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Mrbeam schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:56:
Niet dat ik zelf kijk, maar CNN Turk staat op zwart. Toevallig is deze zender sinds gisteren gescrambeld op de satelliet :)
Kan die er mooi uit en Syfy er op die plek in het basis IPTV abonnement er in ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:55:
[...]

Nope sorry, ik werk officieel helemaal niet meer voor XMS en heb ook geen toegang tot de logs van XMS.
Heb al een mailtje naar support gestuurd, dank voor je reaktie.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Mrbeam schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:56:
Mooi afvoeren die zender, SWR ervoor in de plaats? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Even een vraagje aan bezitters van de combinatie 130 en de 532:

Ik heb deze hier sinds kort, Maar als beide digitale boxen het zelfde kijken en 1 van die boxen zept weg, vriest het beeld van de andere box ongeveer 7 a 10 seconde stil en gaat daarna weer vrolijk verder.

Hebben jullie dat toevallig ook of ben ik de pineut en is het probleem alleen bij mij :+

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 06-05-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
[...]

[afbeelding]

Vandaag mn Tele2 amino opgezocht... Helaas heb ik geloof ik m'n debug cable gesloopt :X
rook uit electronica is nooit goed.. hopen dat mn seriele poort van laptopje niet gefrituurd is.....
Moet dus eerst ff een nieuwe maken vd week. Tot die tijd ff kijken of ik 'm via dhcp options geforceerd kan laten updaten met een (niet-tele2) fw

edit: wtf
ik had mn debug kabel afgeschreven... want er kwam overduidelijk rook uit.

toch nog maar eens testen.. en ding doet het nog gewoon???

Initialising NOR Flash

Amino Communications IntActOS-32
AmiNET Multicast BootROM, version 1.41.07

File: NAND Flash size detected as 64 MBytes
File: Remapping block size from 16 KBytes to 32 KBytes to make INFS 1.2 fit
Video: PAL-I, CVBS-RGBON, HDNONE
Video: HDNONE overridden with HD720P
Ethernet: External PHY clock
Ethernet: TERIDIAN 78Q2123 PHY
Ethernet: STB7109 MAC at 0xB8110000  IRQ:2
Ethernet: MAC address 00:02:02:29:5E:5A

Platform: AMINET532 (Compact PVR)
No viable U-Boot to run
File: NAND Flash size detected as 64 MBytes
File: Remapping block size from 16 KBytes to 32 KBytes to make INFS 1.2 fit
bootos AMINET.img
AMINET.img
Uncompressing Linux...
Ok, booting the kernel.

Goed... inmiddels wat verder. Dat tele2 ding is een **ding, ik kan ook via jtag niets doen, ook niet IntActOS komen. De A130M van Solcon die ik had liggen was een stuk makkelijker, daar kon ik gewoon via IntActOS een flashformat doen, en vervolgens firmware erin flashen. Die draait inmiddels Opera 9 ;)

Nu de Tele2 A532 nog....

[ Voor 41% gewijzigd door DJSmiley op 07-05-2011 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Je kan toch ook gewoon de source aan glashart vragen, volgens mij draaien de amino's Montavista linux.
Het is duidelijk aangepast en volgens de GPL zou de source dus beschikbaar moeten zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Rekenblok schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:56:
[...]

Slechte / missende stukken van de post misschien ?
Andere post ook al geprobeerd of heb je daar het zelfde probleem?

* wiebo66 gaat nu slapen omdat hij morgen weer in de winkel moet staan voor de xms fans :)
Met andere posts ook maar wel van dezelfde auteur, probleem deed zich alleen voor bij die ene auteur, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225047

Ik ben al lange tijd global moderator op een forum en sinds een tijd heb ik het dagelijks beheer hierover gekregen. Nu wil ik mijn XMS homepage ruimte gebruiken om met een kopie van het forum te kunnen rommelen qua veranderingen zodat als dingen mis gaan deze niet gelijk het echte forum offline halen. Soort van oefen forum voor mij zonder echte gebruikers. Want van je fouten leer je het best, en dan kan ik lekker aanrommelen. Nu is mijn vraag: Ondersteund de webserver van XMS php files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 225047 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 08:32:
Ik ben al lange tijd global moderator op een forum en sinds een tijd heb ik het dagelijks beheer hierover gekregen. Nu wil ik mijn XMS homepage ruimte gebruiken om met een kopie van het forum te kunnen rommelen qua veranderingen zodat als dingen mis gaan deze niet gelijk het echte forum offline halen. Soort van oefen forum voor mij zonder echte gebruikers. Want van je fouten leer je het best, en dan kan ik lekker aanrommelen. Nu is mijn vraag: Ondersteund de webserver van XMS php files?
Dat lijkt me sterk en daarnaast heb je voor een werkend forum ook een database (bijvoorbeeld MySQL) nodig, en die zal men al helemaal niet ondersteunen. Als ik jou was zou ik die kopie van het forum dus lekker lokaal op je pc draaien met bijvoorbeeld WampServer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225047

ik222 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 08:48:
[...]

Dat lijkt me sterk en daarnaast heb je voor een werkend forum ook een database (bijvoorbeeld MySQL) nodig, en die zal men al helemaal niet ondersteunen. Als ik jou was zou ik die kopie van het forum dus lekker lokaal op je pc draaien met bijvoorbeeld WampServer
Kijk daar heb ik wat aan. Top, dat ga ik komende week eens proberen. Veel betere oplossing op deze manier. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

Nijmegen (6545) hier; helemaal geen EPG data via DVB-C... :'(
Meer mensen daar last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Hier (6541) ook geen EPG via DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

EPG werkt in Eindhoven al niet sinds afgelopen vrijdag. De laatste EPG info is van vrijdag 6 mei rond 11-12 uur.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 08-05-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Hier in Leiden totaal geen verbinding meer.
Telefoon nummer niet berijkbaar, tv met sneeuw, en internet totaal niets

Ze zijn de straat aan het openbreken, en het zal me niets verbazen dat de kabels kapot zijn :(

De klantenservice geeft al aan dat in Leiden, hilversum en amersfoord problemen zijn, ik hoop dat het snel opgelost is !

(blij dat er iPhone tethering bestaat)

en alles doet het weer, joepie _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door absrnd op 09-05-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Storing:

Mogelijke onderbreking van diensten in Leiden, Hilversum en Amersfoort
Momenteel kunnen klanten in Hilversum, Amersfoort en Leiden mogelijk geen gebruik maken van de diensten van XMS. Dit is bekend en er word hard gewerkt aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Storing is inmiddels verholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 09-05-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
Ik overweeg over te stappen naar XMS alleen ik twijfel nogal aangezien het duurder wordt dan ik nu heb en ik negatieve dingen heb gehoord over de kwaliteit van de digitale televisie. Hieronder een aantal specifieke vragen:

1. Hoe verhoudt de kwaliteit van de digitale televisie van XMS zich ten opzichte van Ziggo.
2. Kan ik mijn Humax gebruiken als ontvanger of mis ik dan de functies die zo'n xms ding leveren? Ik ben zeer tevreden over mijn Humax maar ik wil ook graag gebruik maken van uitzending gemist en dergelijke.
3. Zijn er aanwijzingen dat de snelheid verhoogd gaat worden de komende jaren? En zal de prijs gaan dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Malt007 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:33:
Ik overweeg over te stappen naar XMS alleen ik twijfel nogal aangezien het duurder wordt dan ik nu heb en ik negatieve dingen heb gehoord over de kwaliteit van de digitale televisie. Hieronder een aantal specifieke vragen:

1. Hoe verhoudt de kwaliteit van de digitale televisie van XMS zich ten opzichte van Ziggo.
2. Kan ik mijn Humax gebruiken als ontvanger of mis ik dan de functies die zo'n xms ding leveren? Ik ben zeer tevreden over mijn Humax maar ik wil ook graag gebruik maken van uitzending gemist en dergelijke.
3. Zijn er aanwijzingen dat de snelheid verhoogd gaat worden de komende jaren? En zal de prijs gaan dalen?
Waar heb je dat gehoord want ik ben wel nieuwsgierig waar dat vandaan komt ;)

1.Het zelfde en beter. In de uitgebreide start post staat het volgende daar over geschreven:

De beeldkwaliteit van digitale televisie zal natuurlijk een stuk hoger liggen dan bij analoge televisie doordat wij de NOB-mediagateway streams 1 op 1 doorgeven (8Mit/kanaal). De meeste streams zijn echter wel gewoon in het SD(PAL)-formaat, dus verwacht geen HD-kwaliteit. Dit hangt puur af van het feit dat de zenders niet uitzenden in HD

2.Staat ook in de start post beschreven onder het kopje "XMS - DVB-C VS IPTV"

3. Die aanwijzingen heb ik niet gehad, maar ik sluit ze ook niet uit.

En tot slot misschien nog interessant lees voer met achtergrond informatie: http://dtvuitrol.xmsnet.nl/dtvnhd.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 09-05-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Bedankt voor het snelle antwoord! Ik had je geweldige beginpost wel gelezen maar ik ben niet echt een tweaker dus zodra er afkortingen in beeld komen krijg ik het zwaar :-)

Wat de negatieve ervaringen betreft, ik ken toevallig 2 mensen die een tijdje terug zijn overgestapt naar digitale televisie van XMS maar daarna zo snel mogelijk weer zijn terug gegaan naar Ziggo. Dit was puur om de beeldkwaliteit. Ik ben geen tweaker maar ik hecht wel veel belang aan een hoge kwaliteit beeld en audio. Daarom heb ik zelf ook een pioneer plasma (500A) en die hoop ik wel volledig te kunnen benutten. Jouw tekstje over de beeldkwaliteit staat denk ik bij iedere aanbieder van wat voor soort digitale televisie dan ook, klinkt meer als een soort reclame :-) Het gaat me puur om de HD kwaliteit (bijv op basis van bitrate ofzo) tov ziggo.

Aangezien ik ook graag de "mozaiek" mogelijkheid en de uitzendinggemist module wil denk ik dat ik maar zo'n kastje moet aanschaffen. Dan kan de Humax in de verkoop. Ik zag dat er meerdere mogelijkheden zijn qua settopbox zoals de 532 en de 540, welke kan ik het beste aanschaffen?

Wat de snelheid betreft, ik las dat in zeewolde er 200mbit wordt geleverd, dit staat er volgens mij al best lang. Dus ik hoopte dat je wist wanneer dit landelijk of in Amersfoort wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Als je wilt kan ik je een demo geven in het xms huis amersfoort.
Daar hebben we de drie boxen staan en kan je het zelf ook even uit proberen of het wat voor je is;)

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 09-05-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik denk dat ik vrijdagavond even een kijkje ga nemen in het xms huis. Op de site heb ik de openingstijden gevonden dus volgens mij hoef ik geen afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Klopt ;) ik ben er alleen op zaterdag dus mocht je geholpen willen worden door mij , dan kan je op zaterdag vragen naar Pieter-bas. Dan kan ik je ook het verschil uitleggen tussen hd van xms en hd van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:52:
Klopt ;) ik ben er alleen op zaterdag dus mocht je geholpen willen worden door mij , dan kan je op zaterdag vragen naar Pieter-bas. Dan kan ik je ook het verschil uitleggen tussen hd van xms en hd van ziggo.
Da's knap,verschil uitleggen dat er niet is ;) of bedoel je niet qua beeld ? (jij hoort toch niet bij de partij mensen die echt denkt dat Ziggo de boel afknijpt,want ik kan je via een onafhankelijke site laten zien dat dit niet zo is..)
@Malt71 De digitale tv van Ziggo,komt net als dat van XMS van de mediagateway en is net zo goed of slecht als dat van XMS.
In een aantal gevallen is analoge tv van XMS wel minder.

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 09-05-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nick39 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:03:
[...]

Da's knap,verschil uitleggen dat er niet is ;) of bedoel je niet qua beeld ? (jij hoort toch niet bij de partij mensen die echt denkt dat Ziggo de boel afknijpt,want ik kan je via een onafhankelijke site laten zien dat dit niet zo is..)
@Malt71 De digitale tv van Ziggo,komt net als dat van XMS van de mediagateway en is net zo goed of slecht als dat van XMS.
Verkeerde woord keuze van mij kant, maar daar doelde ik niet op. Wees gerust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Oh dan kan ik dus beter op zaterdag langskomen, wel zo leuk natuurlijk :-)

Als het "dezelfde" digitale input is lijkt me het dus geen probleem om over te stappen. Tenzij dat ontvangertje er nog wat mee doet. Ik ben namelijk erg tevreden over mijn humax... twijfel...twijfel. Op naar de demo dan maar!

Analoog van xms heb ik op een 50" gezien. Ik kon wel huilen zo slecht was de kwaliteit. Maarja dat is iets uit het vorige millenium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:14:
[...]

Verkeerde woord keuze van mij kant, maar daar doelde ik niet op. Wees gerust ;)
Ben niet ongerust hoor en er is altijd de http://www.dtvmonitor.nl/ site die je het verschil kan laten zien,toevallig was ik afgelopen zaterdag bij de BCC en daar verkocht men een HD decoder aan mensen die geen HDTV hadden,die kwamen terug omdat de HDMI kabel niet paste (ingang ontbrak).
Die kregen toen een scart kabel mee/
Dan jeuken je handen om je er mee te gaan bemoeien.. die zitten straks via een scart kabel te kijken en denken HD tv te zien... dat is toch om te huilen ?

In hetzelfde half uurtje komt er iemand met een Conax cam een Canal Digitaal kaartje halen want hij was het Digitenne beeld zat.
Hoe de verkoper dan denkt de schotel aan te sluiten ( als ze die uberhaupt al hebben) op die tv en denkt hoe die canal Digitaal kaart het gaat doen in een Conax cam in een dvb-t slot...

Wat dat betreft kun je beter naar een XMS winkel waar je het spul werkend kan zien want de "vakhandel" bakt er weinig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Malt007 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:18:
Oh dan kan ik dus beter op zaterdag langskomen, wel zo leuk natuurlijk :-)

Als het "dezelfde" digitale input is lijkt me het dus geen probleem om over te stappen. Tenzij dat ontvangertje er nog wat mee doet. Ik ben namelijk erg tevreden over mijn humax... twijfel...twijfel. Op naar de demo dan maar!

Analoog van xms heb ik op een 50" gezien. Ik kon wel huilen zo slecht was de kwaliteit. Maarja dat is iets uit het vorige millenium.
Kwaliteit van analoog verschilt heel erg per TV. Mijn techwood-knakending levert met analoog een enorm slecht beeld, maar een Samsung met hetzelfde beeldmaatje weet er nog een redelijk beeld uit te toveren. Uiteraard moet je dingen als scherpte niet op maximaal zetten (scherpe sneeuw is niet fijn)

Bij digitaal is het verschil in weergave een stuk kleiner, waardoor het op een budgetTV er ook best prima uit ziet.

Wel is van belang bij IPTV of je via WDGO (Reggefiber) of WBA (KPN Wholesale) zit, in WBA gebieden heb je de KPN streams (met bijbehorende kwaliteit)
Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Amersfoort = WDGO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel ik in de nabije toekomst wel problemen verwacht met het digitale signaal van Ziggo en dat dus het signaal van XMS daadwerkelijk beter zal zijn.
Ziggo gaat de zenders opnieuw indelen en gebruik maken van nieuwe analoge frequenties om daar digitale transport streams van te maken.
Ervaringen van vroeger laten zien dat men streams te vol propt,te weinig reserve ruimte overlaat in een stream voor VBR,streams niet correct benoemd waardoor decoders in de war gaan,taal en ondertitel sporen niet goed zet enz... dat gaat de komende maanden als ze er mee gaan beginnen wel weer een tijdje duren voordat alles goed staat en dat nadeel heb je niet bij XMS... (iptv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malt007 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:44:
Wat de negatieve ervaringen betreft, ik ken toevallig 2 mensen die een tijdje terug zijn overgestapt naar digitale televisie van XMS maar daarna zo snel mogelijk weer zijn terug gegaan naar Ziggo. Dit was puur om de beeldkwaliteit.
Wat waren hun klachten precies over de beeldkwaliteit? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

Anoniem: 295271 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:13:
Nijmegen (6545) hier; helemaal geen EPG data via DVB-C... :'(
Meer mensen daar last van ?
Zie net dat de EPG het weer doet.
Blijft wel wisselvallig. Is niet de eerste keer dat die dienst eruit ligt sinds zijn korte bestaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Nick39 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:03:
Ik moet zeggen dat ik daar enorm veel wisselende reacties over hoor. De meeste positief, maar sommige ook negatief.

Doorgaans is het zo dat het XMS CATV signaal pas "analoog" wordt in het glasvezelmodem en dan heb je dus minder lange kabels en minder verliezen. Waarschijnlijk samen met een relatief hoge signaalsterkte en oude prutkabels bij veel mensen thuis is er veel verbetering in het analoge signaal.

Aan de andere kant hoor ik ook af en toe dat mensen het analoge signaal als minder ervaren. Ik vraag me alleen af waar het door komt. Het enige wat ik af en toe zie zijn wat diagonale lijnen door het beeld heen, maar voor de rest is analoog (relatief natuurlijk) best oké.

Losstaand van het verhaal hierboven overigens de opmerking; analoog is per definitie ruk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mojo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:59:
[...]
Doorgaans is het zo dat het XMS CATV signaal pas "analoog" wordt in het glasvezelmodem en dan heb je dus minder lange kabels en minder verliezen.
Bedoel je niet dat de CPE het CATV signaal van optisch naar elektrisch omzet? Het omzetten van digitaal naar analoog gebeurd in de lokale headends volgens mij. Daarom zit er ook zo veel kwaliteitsverschil tussen verschillende gebieden gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Mojo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:59:
[...]

Ik moet zeggen dat ik daar enorm veel wisselende reacties over hoor. De meeste positief, maar sommige ook negatief.

Doorgaans is het zo dat het XMS CATV signaal pas "analoog" wordt in het glasvezelmodem en dan heb je dus minder lange kabels en minder verliezen. Waarschijnlijk samen met een relatief hoge signaalsterkte en oude prutkabels bij veel mensen thuis is er veel verbetering in het analoge signaal.

Aan de andere kant hoor ik ook af en toe dat mensen het analoge signaal als minder ervaren. Ik vraag me alleen af waar het door komt. Het enige wat ik af en toe zie zijn wat diagonale lijnen door het beeld heen, maar voor de rest is analoog (relatief natuurlijk) best oké.

Losstaand van het verhaal hierboven overigens de opmerking; analoog is per definitie ruk. :P
Diagonale strepen over je beeld kan ook het gevolg zijn van een sterk analog signaal.

Glas CPE's leveren over het algemeen een erg sterk signaal (80-90 dbuv), in tegenstelling tot de 65-70 die kabelaars hanteren. Als je dat op 1 TV gebruikt, of er nog 'van vroeger' een versterker tussen hebt, kan het goed zijn dat het signaal veel te hard is. Ik vind zelf zo'n 70-75 dbuv wel het MAX wat ik veilig mn TV's in durf te sturen.
Anoniem: 120071 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:10:
[...]

Bedoel je niet dat het modem het CATV signaal van optisch naar elektrisch omzet? Het omzetten van digitaal naar analoog gebeurd in de lokale headends volgens mij. Daarom zit er ook zo veel kwaliteitsverschil tussen verschillende gebieden gok ik.
Het zal idd per headend gaan gok ik, maar het kan ook hoger in het netwerk gebeuren. Ik weet niet exact de opbouw van glashart, maar een dcm per headend lijkt me wel het meest logisch (alwaar lokale omroepen ook kunnen inkoppelen). De kwaliteit van het analoge signaal wordt zwaar bepaald door de gebruikte hardware in het headend. Er zit een enorm verschil tussen een stapel doorgeluste schotelontvangers of een multicast-naar-RF converter.
Een dcm lust direct multicast, en krijgt SD kanalen in MPEG2 in, en gooit er MPEG2 uit (DVB-C) dus daarin zullen de kwaliteitsverschillen een stuk minder zijn (vnl bepaald door het transpondergebruik)
Maar in alle gevallen is de kwaliteit van de vezels ook van belang, als er al een brakke SNR in je areapop is dan kan een EDFA daar weinig meer aan veranderen.

En ach, bij IPTV heb je dat geneuzel ook allemaal niet meer.
alleen wordt, als mijn woonplaats aangesloten wordt, dit WBA gebied... zucht.. dus voorlopig houd ik het maar op mn UPC

[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 09-05-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Anoniem: 120071 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:10:
[...]

Bedoel je niet dat de CPE het CATV signaal van optisch naar elektrisch omzet? Het omzetten van digitaal naar analoog gebeurd in de lokale headends volgens mij. Daarom zit er ook zo veel kwaliteitsverschil tussen verschillende gebieden gok ik.
Inderdaad. :P
DJSmiley schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:11:
[...]

Diagonale strepen over je beeld kan ook het gevolg zijn van een sterk analog signaal.

Glas CPE's leveren over het algemeen een erg sterk signaal (80-90 dbuv), in tegenstelling tot de 65-70 die kabelaars hanteren. Als je dat op 1 TV gebruikt, of er nog 'van vroeger' een versterker tussen hebt, kan het goed zijn dat het signaal veel te hard is. Ik vind zelf zo'n 70-75 dbuv wel het MAX wat ik veilig mn TV's in durf te sturen.
Als ik me niet vergis komt er iets uit tussen de 72 en de 78, maar dat zou ik na moeten vragen. Ik weet het niet uit mn hoofd. :P
Het zal idd per headend gaan gok ik, maar het kan ook hoger in het netwerk gebeuren. Ik weet niet exact de opbouw van glashart, maar een dcm per headend lijkt me wel het meest logisch (alwaar lokale omroepen ook kunnen inkoppelen). De kwaliteit van het analoge signaal wordt zwaar bepaald door de gebruikte hardware in het headend. Er zit een enorm verschil tussen een stapel doorgeluste schotelontvangers of een multicast-naar-RF converter.
Een dcm lust direct multicast, en krijgt SD kanalen in MPEG2 in, en gooit er MPEG2 uit (DVB-C) dus daarin zullen de kwaliteitsverschillen een stuk minder zijn (vnl bepaald door het transpondergebruik)
Maar in alle gevallen is de kwaliteit van de vezels ook van belang, als er al een brakke SNR in je areapop is dan kan een EDFA daar weinig meer aan veranderen.

En ach, bij IPTV heb je dat geneuzel ook allemaal niet meer.
alleen wordt, als mijn woonplaats aangesloten wordt, dit WBA gebied... zucht.. dus voorlopig houd ik het maar op mn UPC
Het gaat inderdaad per headend. Zal waarschijnlijk ook wel te maken hebben met Nick's verhaal over DVB-C in Leiden en dergelijke ;-)

Het is overigens wel typisch dat je in Wijchen voor DVB-C de headend van Veenendaal gebruikt (netwerk-ID: 3900; gebruikt vrijwel heel XMS) terwijl het analoge signaal samen zit met de headend van Nijmegen (check zenderpakket maar. Vraag me af waarom Reggefiber een dergelijke constructie heeft. DVB-C in Nijmegen zit namelijk op haar eigen headend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:31
Kan iemand vertellen wat de kwaliteit is van het analoge TV signaal in Nijmegen als je het vergelijkt met het analoge signaal van UPC? Dat zou dan iemand van Glazenkamp zijn. Weet iemand of G-3, ald het doorgaat, hetzelfde analoge signaal krijgt als Glazenkamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
EricJH schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:49:
Kan iemand vertellen wat de kwaliteit is van het analoge TV signaal in Nijmegen als je het vergelijkt met het analoge signaal van UPC? Dat zou dan iemand van Glazenkamp zijn. Weet iemand of G-3, ald het doorgaat, hetzelfde analoge signaal krijgt als Glazenkamp?
Daar durf ik je geen antwoord op te geven.

Maar de tarieven die in de start post staan, zijn volgens mij niet van toepassing voor mensen in het gebied van G-3.
Zoals bijvoorbeeld de optie voor de upgrade van 100 mbs, die maar 4 euro extr per maand kost :)
Jammer dat dat tarief van 4 euro alleen in G-3 (en glazenkamp?) is, en niet in Amersfoort want ik vermoed dat dan iedereen wel over gaat naar glas als dat tarief van 4 euro word ingevoerd :P

[ Voor 33% gewijzigd door White_Collar op 10-05-2011 00:38 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.