X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Voor een tientje doe ik het ook nog wel,maar daar ligt wel de grens..Rekenblok schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:57:
[...]
Daar durf ik je geen antwoord op te geven.
Maar de tarieven die in de start post staan, zijn volgens mij niet van toepassing voor mensen in het gebied van G-3.
Zoals bijvoorbeeld de optie voor de upgrade van 100 mbs, die maar 4 euro extr per maand kost
Jammer dat dat tarief van 4 euro alleen in G-3 (en glazenkamp?) is, en niet in Amersfoort want ik vermoed dat dan iedereen wel over gaat naar glas als dat tarief van 4 euro word ingevoerd
Een signaal tussen de 72 en 78 db is prima hoewel 78 al wel iets aan de hoge kant ligt.Mojo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:17:
Als ik me niet vergis komt er iets uit tussen de 72 en de 78, maar dat zou ik na moeten vragen. Ik weet het niet uit mn hoofd.
[...]
Het gaat inderdaad per headend. Zal waarschijnlijk ook wel te maken hebben met Nick's verhaal over DVB-C in Leiden en dergelijke ;-)
Daar ligt het ook niet aan bij analoog in Leiden,hier lokaal zit er al zoveel rommel in het signaal dat het al "but" de vezel uitkomt. Maar qua sterkte is het prima,ga je echter daarna ook nog eens met foute bekabeling werken en verkeerd aansluit materiaal dan wordt het er niet beter op.
Diagonale strepen ( ook wel visgraten genoemd) komen meestal door invloeden van buitenaf.
Er zit al veel ruis in het signaal hier,toegevoegd door het headend.
Blijkbaar denken een aantal mensen, ruis.. dan is het niet hard genoeg,ik ga het versterken.
Dat heeft weinig nut bij een signaal van 72 db, een versterker op het XMS signaal is dus alleen nodig als je er lange kabels aan gaat hangen,maar splits de tv in de huiskamer er dan wel vanaf.
(een goede f-connector T splitter voor de versterker,op de ene poot de huiskamer aansluiten,op de andere poot de input van de versterker voor de langere kabels)
Je hebt 2 soorten ruis, ruis dat al in het signaal zit door een verkeerde signaal ruisverhouding (in Leiden dus het geval) en ruis dat wordt veroorzaakt door te lange kabels. Alleen in het tweede geval helpt een versterker. Visgraten kunnen veroorzaakt worden door een te hard signaal,harmonischen (neven frequenties opgewekt door allerhande apparatuur) een flinke mobiele telefoon zendmast in de buurt, C-2000 politie zenders en het bekende digitenne,en slechte versterkers en of bekabeling en de gevoeligheid van je tv). De reggefiber monteur kan met een laptopje de output in DB instellen op het type packetfront dat bij jou thuis hangt. Aan de ruis die al uit je packetfront komt,zoals in Leiden,kun je niets doen. Het beste kun je met een zo kort mogelijk kabeltje eerst bij de DRG/genexis kijken. Zit daar dan ook de storing al,hou dan maar op,dan zit het in het signaal zelf en moet er extern iets gedaan worden. Is het daar schoon,en op het eindpunt niet,dan gaat het onderweg fout.
Gebruik dikke coaxkabel (minimaal 8 mm),het liefst met dubbele isolatie (naast de bekende mantel ook een folie). Goede kabel is bv de koka kabel van Hirschmann.
Gebruik geen plastic of metalen t splitters met een kant en klare stekker er in, koop splitters met f-connectoren van een goed merk,zoals wederom Hitschmann. Monteer aan het einde goede metalen stekkers,niet van die 1 euro dingen. Gebruik geen kabels met aangegoten stekkertjes langer dan 1 meter. Zorg dat eventuele kabel restanten niet ergens in een rol/lus liggen.
Moet je een versterker gebruiken,neem dan een goede met f-connectors zoals die van Hirschmann of Konig,eventuele rottigheid versterk je mee,er zijn ook goede Tratec versterkers in de handel die per uitgang een variabele versterking hebben en waarop je dus verschillende lengtes kabel op aan kan sluiten,plaats versterkers zo dicht mogelijk bij de bron.
Maar als de storing dus al uit de glasvezelkast komt,heeft dat allemaal geen zin,dus controleer dat eerst.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Zijn die dan instelbaar? De CPE's die ik ken kunnen hoogstens status uitlezen (wel of geen voldoende licht op de vezel), en de outputnivo's worden bepaald door de lichtsterkte op de vezel ( 80dbuv @ -10dBm input, 90dbuv @ -4dBm input). Dempen kan afaik alleen optisch op de vezel of aan de rf uitgang. De splitters tussen EDFA en CPE zijn bij mijn weten allemaal passief.Nick39 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:14:
[...]
De reggefiber monteur kan met een laptopje de output in DB instellen op het type packetfront dat bij jou thuis hangt.
Toen mijn "ordinaire" packetfront werd afgeleverd (jaar of 4 terug) logde de monteur in op een scherm in het packetfront en stelde daar met een schuifje oid het aantal DB van de analoge tv output in, helaas kon ik niet zien welk ip nummer hij gebruikte,het zal wel met een apart programma en wachtwoord beveiligd zijn geweest ook.DJSmiley schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:04:
[...]
Zijn die dan instelbaar? De CPE's die ik ken kunnen hoogstens status uitlezen (wel of geen voldoende licht op de vezel), en de outputnivo's worden bepaald door de lichtsterkte op de vezel ( 80dbuv @ -10dBm input, 90dbuv @ -4dBm input). Dempen kan afaik alleen optisch op de vezel of aan de rf uitgang. De splitters tussen EDFA en CPE zijn bij mijn weten allemaal passief.
Dempen hebben ze hier de laatste keer op 3 manieren geprobeerd,optisch,via het genoemde interface en rf.
RF dempen maakt niet zoveel uit als er al rommel in het signaal zit,en dempers heb ik zelf ook (Kathrein en Hirschmann) Het maakte trouwens weinig uit ook met de optische demper.
Hoe het met de huidige nieuwe DRG zit (drg-600) weet ik niet,aangezien ik geen analoog en digitaal meer afneem.
Op zich was dat wel "lullig" want bij de installatie van de DRG-600 brak juist de analoge fiber af.
De man heeft een aantal minuten zitten klooien om het te lassen en te proberen en koppelde toen de loze xms coax er op aan die nog in mijn huiskamer los op de vloer ligt,kon het toen niet meer over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat analoog niet meer in mijn pakket zat.
Heel goed mogelijk en indien zo,dan mijn excuus voor het doorgeven van verkeerde info, hij vond het niet zo leuk dat ik mee keek dus het kan best dat het een gemeten waarde is,hij vulde tenminste een aantal DB in en ik kon zelf geen andere optie verzinnen dan dat dit een instelling was,het was in elk geval na de oplevering en ondertussen is de DRG al vervangen.ik222 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:33:
Was dat niet gewoon het scherm waar de monteur op "inlogt" om aan te geven dat de verbinding is opgeleverd. Daar vullen ze namelijk ook de gemeten waarde op de catv module in maar dat heeft niets met instellen te maken. Daarmee geeft de monteur enkel door dat de aansluiting is opgeleverd en dat de diensten erop kunnen.
Volgens mij zette hij er ook mijn adres bij,of stond dat er al,het is al weer 4 jaar geleden... output regelen is dus vermoedelijk niet mogelijk via laptop monteur maar goed,dat hoefde ook niet,het signaal was hard zat en ruim boven de 70,bij de nieuwe DRG is het volgens mij niet gemeten.
Geen een meer nu de boel via g-mail loopt, het is zo stil dat ik me zelfs af en toe afvraag of het wel aan komt en mezelf een testmail stuur.rfbroek schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:20:
En wanneer houdt die spam nou s op?
Ik krijg er minimaal 40 per dag!
Gr
Ik betaal voor de dienst en heb lang gehoopt dat XMS er een oplossing voor had,het is tegen mijn princiepe om dan toch maar een andere dienst als g-mail te gebruiken,maar sinds ik het gedaan heb ben ik er dol blij mee.
- KPN wil zijn marktaandeel in breedband middels autonome groei vergroten van de huidige 41% naar 45%. Daarbij wordt verwacht dat Reggeborgh, moeder van Reggefiber, tussen 2014 en 2015 uitgekocht zal gaan worden;
- De twee dochters Telfort en XS4ALL stappen in TV waardoor zij ook triple-play abonnementen kunnen gaan aanbieden. Tevens wil KPN toegang tot de kabel, nu nog gedomineerd door UPC en Ziggo voor analoge TV. De enige belemmering hier is toestemming van de OPTA;
Anoniem: 120071
Verder had Reggefiber nooit met KPN in zee moeten gaan. De strategie van KPN is om bedrijven over te nemen waar het te goed mee gaat. Bedrijven die consumentvriendelijk zijn en waar KPN niet mee wil concurreren (omdat ze dan te weinig winst maken). Dit zie je nu ook bij Caiway gebeuren. Zo'n bedrijf nemen ze dan vervolgens over om het langzaamaan kapot te maken met hun graaiersmentaliteit en winstmaximalisatie gedachte. Door lekker te profiteren van het goede imago wat zo'n bedrijf in de afgelopen jaren heeft opgebouwd kunnen de aandeelhouders en het KPN-bestuur voorlopig weer flink crashen.
Ik voorspel: Hoe meer macht KPN krijgt op glasvezel, hoe minder vraag en uitrol er gaat komen. De prijs/prestatie verhouding en het onderscheidende aanbod zal ongetwijfeld minder gaan worden met KPN aan het roer. Dingen als hoge kwaliteit onversleutelde DVB-C zullen linea recta verdwijnen als KPN het volledig voor het zeggen krijgt. Iedereen zal dan op termijn gedwongen worden om naar de ge-Verimatrix'te ADSL streams te kijken via de rommel van KPN.
KPN zal echter in alle omstandigheden de volgende marketing prietpraat blijven volhouden om zijn 3,7Mbit SD en 8Mbit HD streams, ontdaan van ondertitel-streams en Dolby Digital geluidssporen, te blijven verdedigen:
Met Interactieve TV via KPN Glasvezel geniet je van geweldige digitale TV met veel beter beeld en geluid dan voorheen. Bovendien is het aanbod van zenders hoger en beleef je TV kijken alsof je er zelf bij bent.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 11-05-2011 05:26 ]
Bron ?wiebo66 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:34:
Plannen KPN:
- KPN wil zijn marktaandeel in breedband middels autonome groei vergroten van de huidige 41% naar 45%. Daarbij wordt verwacht dat Reggeborgh, moeder van Reggefiber, tussen 2014 en 2015 uitgekocht zal gaan worden;
- De twee dochters Telfort en XS4ALL stappen in TV waardoor zij ook triple-play abonnementen kunnen gaan aanbieden. Tevens wil KPN toegang tot de kabel, nu nog gedomineerd door UPC en Ziggo voor analoge TV. De enige belemmering hier is toestemming van de OPTA;
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Anoniem: 100386
In Castricum hebben we nu keuze tussen 3 providers, KPN, XMS en KickXL. Als ik jouw post zo lees is de kwaliteit van de HD(TV) stream van KPN max 8 mbit. Is die van XMS zoveel beter / hoger dan ?Anoniem: 120071 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 02:21:
Telfort en XS4ALL gaan dus ook de uitgeklede lage kwaliteit KPN streams doorgeven. Net als KPN zelf dus gedoemd om te floppen.
Verder had Reggefiber nooit met KPN in zee moeten gaan. De strategie van KPN is om bedrijven over te nemen waar het te goed mee gaat. Bedrijven die consumentvriendelijk zijn en waar KPN niet mee wil concurreren (omdat ze dan te weinig winst maken). Dit zie je nu ook bij Caiway gebeuren. Zo'n bedrijf nemen ze dan vervolgens over om het langzaamaan kapot te maken met hun graaiersmentaliteit en winstmaximalisatie gedachte. Door lekker te profiteren van het goede imago wat zo'n bedrijf in de afgelopen jaren heeft opgebouwd kunnen de aandeelhouders en het KPN-bestuur voorlopig weer flink crashen.
Ik voorspel: Hoe meer macht KPN krijgt op glasvezel, hoe minder vraag en uitrol er gaat komen. De prijs/prestatie verhouding en het onderscheidende aanbod zal ongetwijfeld minder gaan worden met KPN aan het roer. Dingen als hoge kwaliteit onversleutelde DVB-C zullen linea recta verdwijnen als KPN het volledig voor het zeggen krijgt. Iedereen zal dan op termijn gedwongen worden om naar de ge-Verimatrix'te ADSL streams te kijken via de rommel van KPN.
KPN zal echter in alle omstandigheden de volgende marketing prietpraat blijven volhouden om zijn 3,7Mbit SD en 8Mbit HD streams, ontdaan van ondertitel-streams en Dolby Digital geluidssporen, te blijven verdedigen:
Met Interactieve TV via KPN Glasvezel geniet je van geweldige digitale TV met veel beter beeld en geluid dan voorheen. Bovendien is het aanbod van zenders hoger en beleef je TV kijken alsof je er zelf bij bent.
Dit gaat mij helpen mijn keuze tussen de 3 providers te maken nl.
Yup (1 op 1 vanuit technicolor). En XMS heeft de videotheek al geimplementeerd, KickXL nog niet.Anoniem: 100386 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:10:
In Castricum hebben we nu keuze tussen 3 providers, KPN, XMS en KickXL. Als ik jouw post zo lees is de kwaliteit van de HD(TV) stream van KPN max 8 mbit. Is die van XMS zoveel beter / hoger dan ?
Een gemiddelde goede SD stream is al 8 mbit.Anoniem: 100386 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:10:
[...]
Als ik jouw post zo lees is de kwaliteit van de HD(TV) stream van KPN max 8 mbit. Is die van XMS zoveel beter / hoger dan ?
National geographic HD komt bv met ruim 14 mbits binnen.
Nu is dat bij Ziggo,maar aangezien XMS het van dezelfde bron krijgt en het onveranderd op de vezel zet.. waarbij we het bij KPN tv over een maximum van 8 mbit hebben maar die bitrate zit dus niet constant aan de 8 mbit.
Het songfestival gisteren zat op KPN in HD aan de 6.8 mbit waar die 13 was bij Ziggo en dus ook bij XMS.
Dat mag je niet eens meer HD noemen ( die 6.8 mbit ) dat is minder dan een normaal SD kanaal van 8 mbit.
In de KPN presentatie (die in london) stond wel dat ze de kwaliteit van de streams gaan verbeteren. Daar zat alleen geen tijdslijn aan vast. Ze weten in ieder geval wel dat het beter kan (vooral het HD aanbod, SD ziet er eigenlijk best ok uit).Nick39 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:26:
[...]
Een gemiddelde goede SD stream is al 8 mbit.
National geographic HD komt bv met ruim 14 mbits binnen.
Nu is dat bij Ziggo,maar aangezien XMS het van dezelfde bron krijgt en het onveranderd op de vezel zet.. waarbij we het bij KPN tv over een maximum van 8 mbit hebben maar die bitrate zit dus niet constant aan de 8 mbit.
Het songfestival gisteren zat op KPN in HD aan de 6.8 mbit waar die 13 was bij Ziggo en dus ook bij XMS.
Dat mag je niet eens meer HD noemen ( die 6.8 mbit ) dat is minder dan een normaal SD kanaal van 8 mbit.
Al zenden ze het in 50 mbit super HD uit, het blijft natuurlijk bagger... Garbage In, Garbage Out! Voor de rest heb je helemaal gelijk natuurlijk.Nick39 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:26:
...
Gaan die KPN plannen nog consequenties voor XMS hebben?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat zou de concurrentie van KPN in ieder geval een stuk interessanter maken dan wat ze nu te bieden hebben. Er vanuit gaande dat ze ook van de Mediagateway de streams halen en niet langer afknijpen in SD en HD. Een DVB-C dienst zoals Glashart Media heeft zou ook een stuk handiger zijn voor slaapkamer e.d. Daar wordt helaas helemaal niet over gesproken.denan schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:54:
[...]
In de KPN presentatie (die in london) stond wel dat ze de kwaliteit van de streams gaan verbeteren. Daar zat alleen geen tijdslijn aan vast. Ze weten in ieder geval wel dat het beter kan (vooral het HD aanbod, SD ziet er eigenlijk best ok uit).
In dit geval is het dus een positief punt voor KPN.Nick39 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:26:
[...]
Songfestival in een slechtere kwaliteit zodat je er minder van ziet lijkt mij een wenselijk iets
Sterker nog, i.p.v. de dolby geluids sporen eruit te strippen, mogen ze wat mij betreft alle geluids sporen eruit rippenYogoi schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:01:
[...]
In dit geval is het dus een positief punt voor KPN.
Songfestival in een slechtere kwaliteit zodat je er minder van ziet lijkt mij een wenselijk iets
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Wat dacht je van een 3 kbits testbeeld ipv het songfestival ?Yogoi schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:01:
[...]
In dit geval is het dus een positief punt voor KPN.
Iedereen zijn meug, KPN belooft al tijden de kwaliteit van de tv streams op te krikken.
Maar ja,bepaalde termen zijn nu eenmaal niet wettelijk beschermd of omschreven.
Mpeg2 video noemen ze als norm voor SD tv en AVC/H.264 Video voor HD tv.
Ook zo'n mooie kreet: digitale kwaliteit... oh maar dan moet het wel goed zijn.
Op dit moment is er een uitzending op ned 1 in HD: (VBR)
Ned 1 HD Ziggo/UPC : 12.2 Mbit
Ned 1 HD KPN TV : 6.1 Mbit
Canal Digitaal: 5.4 Mbit
Ned 1 Digitenne: 3,8 Mbit
Het HD digitale kwaliteitssignaal van KPN is de helft van het Ziggo/UPC en ik neem aan ook XMS.
Het digitenne signaal is iets meer dan een kwart,maar toch mogen ze het "digitale kwaliteit" noemen.
Dat je de klant belazert is een ding wat zeker is want hoe kan je bij een kwart van de bandbreedte het nog hebben over digitale kwaliteit...
Was het grootste verschil tussen analoge en digitale kwaliteit niet dat je bij analoog sneeuw hebt en bij digitaal blokjes? Hoe minder sneeuw/blokjes er zichtbaar is/zijn hoe beter de kwaliteit.Nick39 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:06:
[...]
... want hoe kan je bij een kwart van de bandbreedte het nog hebben over digitale kwaliteit...
Bij digitenne lijkt het meer op tetris...hoewel hele volksstammen er gelukkig mee zijn.. maar het is zo'n mooie lege kreet: nu ook in digitale kwaliteit !!!! maar hoe die kwaliteit er uit ziet weet je dus niet...nu is het aantal megabits natuurlijk ook maar een indicatie want je kan ook een totaal blurrig, donker,contrastloos signaal neergooien van 15 mbits dat weet ik wel,maar het is toch vaak een goede indicator.Moraxv schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:57:
[...]
Was het grootste verschil tussen analoge en digitale kwaliteit niet dat je bij analoog sneeuw hebt en bij digitaal blokjes? Hoe minder sneeuw/blokjes er zichtbaar is/zijn hoe beter de kwaliteit.
Om die Technicolor IP's 1:1 door te kunnen zetten zou KPN er meer werk van moeten maken om een firmware aanpassing te regelen voor zijn routers. De multicast routers die KPN inzet kunnen namelijk slechts uit één statische route een multicastbron ophalen, en dat is voor KPN in eerste instantie hun eigen multicast pakket. Dat is ook de reden waarom alle providers in de WBA gebieden alleen maar gebruik kunnen maken van die crappy KPN streams.
Helaas hebben al deze punten hierboven allemaal te maken met een klantvriendelijk beleid. En dat is nou waar KPN totaal geen boodschap aan heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 11-05-2011 22:31 ]
Anoniem: 225047
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 225047 op 13-05-2011 20:22 ]
Hier ook op de A130M geen ondertiteling op RTL7 tijdens Operation Repo net. Maar het kan zijn dat het aan RTL7 HD ligt, DVB-C is namelijk de SD variant en die heeft ook een ander ondertitelingspoor.Anoniem: 225047 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:16:
Iemand enig idee waarom RTL 7 als enige zender met buitenlandse programma's geen ondertiteling geeft. Alle overige zenders wel. Heb ook geen optie ondertiteling aan te zetten bij programma's van RTL 7. Het ligt niet aan de programma's want RTL 7 via DVB-C geeft wel ondertiteling. Gaat om de PVR Amino M532.
[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 13-05-2011 20:28 ]
Anoniem: 192602
Nu nog mijn geld terug zien te krijgen.... zucht.
Update: Contact gehad met service desk: schijnt bekend probleem te zijn en vaker voor te komen. Ik kreeg het advies de STB van de stroom af te halen en het dan opnieuw te proberen. Dit blijkt inderdaad te helpen.
Wel weer een gevalletje halfbakken dienst in de markt zetten.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 192602 op 13-05-2011 21:16 ]
Tijdens het telefoongesprek werd er vertelt dat dit hooguit enkele uren zou duren voordat de mail behandeld zou gaan worden. Echter nog weinig van gemerkt.... Weet iemand ofik wel het goede adres had:
orderdesk@xms ?
Thnx
Of orderdesk goed is weet ik niet maar het domein in ieder geval niet. Dat moet 'xmsnet.nl' zijn..NL_NaToR schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:11:
Gisteren de servicedesk aan de lijn gehad van XMS. Ik wou mijn pakket omzetten van het basis pakket naar een duurder (sneller internet) pakket. Hiervoor moest ik een mail sturen naar een mailadres van hun.
Tijdens het telefoongesprek werd er vertelt dat dit hooguit enkele uren zou duren voordat de mail behandeld zou gaan worden. Echter nog weinig van gemerkt.... Weet iemand ofik wel het goede adres had:
orderdesk@xms ?
Thnx
Ze zijn inderdaad erg snel op die afdeling bij XMS maar niet in het weekend.
Dat is gewoon een maandag tot en met vrijdag afdeling.
GerkeP
De klagers over de tegenvallende kwaliteit van het door KPN over de glasvezelkabel geleverde signaal hebben 'technisch gezien' gelijk. Maar, aldus een woordvoerder van Reggefiber, Glashart Media en KPN hebben de afgelopen maanden al een aantal stappen gezet om de kwaliteit van hun diensten te verbeteren. Dit bericht het regionale magazine de Heraut uit Lansingerland.
http://www.heraut-online.....php?itemid=15836&catid=3
Kwaliteit blijft toch achter
Teleurgestelde abonnees bestrijden het standpunt van Reggefiber dat de beloofde kwaliteit wordt waargemaakt. Zij constateren aan de hand van voorbeelden dat de beeldkwaliteit van IPTV van KPN via de glasvezelkabel in de praktijk wel degelijk achterblijft. In hun opinie hadden inwoners van Lansingerland voor HDTV kwaliteit in feite beter bij de aanbieders via de traditionele kabel kunnen blijven. Zij stellen dat UPC, Caiway en Ziggo HD programma’s leveren in H264 (MPEG-4), met een hogere bitrate, en dus van hogere kwaliteit. De conclusie: men gaat er met IPTV van KPN over glas in feite op achteruit. En andere operators zouden op het glasvezelnet als gevolg van de beperkingen van de door KPN gebruikte techniek feitelijk geen andere, betere diensten kunnen aanbieden.
Op verzoek,omdat toevallige passanten dit onduidelijk zouden kunnen vinden, voor alle duidelijkheid: XMS gebruikt haar eigen signaalbronnen en netwerk eb heeft bovengenoemde beperkingen niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 16-05-2011 15:02 ]
Gezien de andere topic's waar ook geklaagd word over ping problemen op verschillende tijds tippen. Dan vraag ik mij soms echt oprecht af: hoe krijg je het voor elkaar om een ping van 50 tot 100 ms te creëren binnen Nederland op een glasvezel netwerk?

Ik had de kpn digitale kwaliteit niet kunnen verdedigen.
[ Voor 76% gewijzigd door White_Collar op 15-05-2011 19:29 ]
Wat heeft dit met XMS te maken? Of gaan wij binnenkort ook dit soort KPN bagger krijgen?Nick39 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:19:
....
De conclusie: men gaat er met IPTV van KPN over glas in feite op achteruit. En andere operators zouden op het glasvezelnet als gevolg van de beperkingen van de door KPN gebruikte techniek feitelijk geen andere, betere diensten kunnen aanbieden.
XMS is onderdeel van Reggefiber en Reggefiber is onderdeel van KPN?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Bij mijn weten levert XMS ook de KPN streams in sommige gebieden, omdat er simpelweg in de WBA gebieden niets anders mogelijk is.Fiber schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:23:
[...]
Wat heeft dit met XMS te maken? Of gaan wij binnenkort ook dit soort KPN bagger krijgen?
Dat is ook de reden dat ik voorlopig het dus lekker bij mn UPC houdt, tenzij XMS eigen apparatuur gaat plaatsen (en dan dus wel de technicolor streams kan gebruiken, zonder vast te zitten aan de kpn beperkingen). Helaas is er op dit moment hier nog maar 1 actieve operator: KPN wholesale, dus wba.
XMS doet hier (Nunspeet) mee met de peilingen voor glasvezel. Ik neem niet aan dat ze dit gaan doen als er verder nog niets is vastgelegd omtrend de verbindingen. Het is WBA gebied, met 1 actieve operator: KPN wholesale.Mojo schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:32:
XMS levert nergens op WBA. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 15-05-2011 21:57 ]
XMS is onderdeel van Reggeborgh; Reggefiber is een aparte tak en daarvan heeft KPN 41% van de aandelen. Met andere woorden er kan slechts 41% van de aparte tak verkloot worden door KPN.Fiber schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:23:
[...]
Dan ben ik benieuwt naar je bron, want xms levert alleen maar glashart media streams..DJSmiley schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:44:
[...]
Bij mijn weten levert XMS ook de KPN streams in sommige gebieden, omdat er simpelweg in de WBA gebieden niets anders mogelijk is.
Dat is ook de reden dat ik voorlopig het dus lekker bij mn UPC houdt, tenzij XMS eigen apparatuur gaat plaatsen (en dan dus wel de technicolor streams kan gebruiken, zonder vast te zitten aan de kpn beperkingen). Helaas is er op dit moment hier nog maar 1 actieve operator: KPN wholesale, dus wba.
[...]
XMS doet hier (Nunspeet) mee met de peilingen voor glasvezel. Ik neem niet aan dat ze dit gaan doen als er verder nog niets is vastgelegd omtrend de verbindingen. Het is WBA gebied, met 1 actieve operator: KPN wholesale.
Als je 1 bladzijde eerder terug had gelezen dan had je kunnen zien dat iemand anders al was begonnen over de lage bitrates van KPN waarbij ik de gegevens van de diverse gemeten bitrates al had gepost,Denan reageerde daar nog op,dit artikel past in het verlengde daarvan.Fiber schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:23:
[...]
Wat heeft dit met XMS te maken? Of gaan wij binnenkort ook dit soort KPN bagger krijgen?
Heeft de reactie van Denan met XMS te maken ? hebben de reacties van anderen op de discussie te maken met XMS ?
Nee.
Toch reageer je wel op mij en trek je een parallel "XMS is onderdeel van Reggefiber en Reggefiber is onderdeel van KPN?

wiebo66 in "XMS Glasvezel ervaring - XII"
Heeft dat iets te maken met XMS ?
Anoniem: 120071 in "XMS Glasvezel ervaring - XII"
Hier het bericht over de tv van KPN. de navolgende reacties gaan allemaal daar over.
Nergens zie je mij enige associatie met XMS maken,sterker,ik ben niet eens over KPN begonnen,lees je zo selectief,lees je helemaal niet ?
Volgens mij maak je hier wat fouten.Rekenblok schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:23:
Gelukkig maar dat XMS klanten op het netwerk van Reggefiber zitten en niet van KPN
Gezien de andere topic's waar ook geklaagd word over ping problemen op verschillende tijds tippen. Dan vraag ik mij soms echt oprecht af: hoe krijg je het voor elkaar om een ping van 50 tot 100 ms te creëren binnen Nederland op een glasvezel netwerk?![]()
Ik had de kpn digitale kwaliteit niet kunnen verdedigen.
Ik denk dat je met het ping probleem ISP's met experia boxen en dergelijke bedoelt.
Als ik Lijbrandt even als voorbeeld neem, want die leveren zowel WBA als WGDO.
De ping is zowel op WGDO als WBA laag. Net als bij XMS eigenlijk.
Afhankelijk van de provider is of het aanbod gewoon compleet anders dan WGDO, dan bedoel ik bijvoorbeeld het verschil tussen KPN glasvezel en XMS, of alles is hetzelrde op de IPTV streams na.
Zo anders hoeft WBA dus niet te zijn hoor
Nee, maar dit is wel een XMS draadje, geen KPN draadje, dus een niets vermoedende lezer die op zoek is naar XMS informatie zou wel eens kunnen denken dat dit toch wat met XMS te maken heeft. Ik vind sowieso dat het in dit draadje te veel over Ziggo en KPN, etc. gaat, maar heb niet altijd zin om er wat van te zeggen. KPN nieuws hoort in een KPN draadje, niet in een XMS draadje. Dit is een XMS draadje en moet over XMS gaan, niet over Ziggo, KPN, etc. maar dat lijkt mij logisch.Nick39 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:22:
...
Nergens zie je mij enige associatie met XMS maken,
...
Maar eigenlijk stelde ik gewoon 2 serieuze, aan elkaar gelinkte, enigzins onhandig geformuleerde vragen.
- Is XMS onderdeel van KPN of gaan ze dat in de nabije toekomst worden?
- Gaat XMS dan ook KPN 'kwaliteit' leveren?
De investeerder van XMS is Reggeborgh.Fiber schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:14:
[...]
- Is XMS onderdeel van KPN of gaan ze dat in de nabije toekomst worden?
- Gaat XMS dan ook KPN 'kwaliteit' leveren?
KPN heeft een 41% aandeel in Reggefiber (en Reggeborgh heeft de andere 59%)
Dus nee momenteel heeft KPN op die manier geen invloed op XMS. Of dat altijd zo zal blijven? geen idee. Je weet nooit wat er gaat gebeuren.
Wat versta je onder KPN kwaliteit?
Want KPN is niet 1 entiteit in het hele glasvezel gebeuren.
Je hebt KPN als ISP , KPN als operator en nog wat andere zaken.
Zal XMS KPN leveren zoals KPN de ISP? dat lijkt me sterk omdat dat zou impliceren dat KPN ook op WGDO ( Reggefiber operated netwerk) gaat leveren)
Ik ben nu druk bezig in mijn nieuwbouwhuis met allerlei loze leidingen enz. Het is glasvezel gereed en dit kan ik aanvragen dan komt er een monteur het installeren in de meterkast en de rest moet ik zelf regelen.
Vanuit de meterkast moeten de volgende kabels komen. 1 tv kabel naar de woonkamer, 1 tv kabel naar een slaapkamer, 1 internetkabel naar een slaapkamer en 1 telefoonkabel naar een slaapkamer waar de vaste telefoon komt.
Overal zitten al of loze leidingen of aansluitingen. Maar wat voor soort kabels moet ik dan overal voor gebruiken? de standaard kabels of heb ik wat anders nodig met glasvezel?
Als je gebruik wil maken van HD televisie of uitgebreidere paketten (via IPTV), dan zal je ook een netwerkkabel naar de woonkamer/tv-meubel moeten trekken.stansfield schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:10:
Even een lekenvraag.
Ik ben nu druk bezig in mijn nieuwbouwhuis met allerlei loze leidingen enz. Het is glasvezel gereed en dit kan ik aanvragen dan komt er een monteur het installeren in de meterkast en de rest moet ik zelf regelen.
Vanuit de meterkast moeten de volgende kabels komen. 1 tv kabel naar de woonkamer, 1 tv kabel naar een slaapkamer, 1 internetkabel naar een slaapkamer en 1 telefoonkabel naar een slaapkamer waar de vaste telefoon komt.
Overal zitten al of loze leidingen of aansluitingen. Maar wat voor soort kabels moet ik dan overal voor gebruiken? de standaard kabels of heb ik wat anders nodig met glasvezel?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Zoals gezegd maakte een ander er een dan niet XMS draadje van,dat dat misleidend kan zijn,is voor de rekening van die ander, jij quoted mij,dus ik reageer,maar ik ben er niet over begonnen.
Gebruik anders even het moderator knopje om aan te geven dat het offtopic gaat,alleeen als het zo strikt alleen maar xms moet gaan worden komt er ook weinig bij.
Dat een ander misleid zou kunnen worden is natuurlijk een leuk excuus van je maar als die de search gebruikt vind die best wat ie zoekt.
Bovendien kan die de info van Wiebo over het glasvezelnetwerk van KPN wel degelijk gebruiken om te zien dat XMS en KPN,hoewel ze beiden fiber gebruiken,geen gelijke diensten en kwaliteit leveren,zo was de opmerking van Wiebo66 volgens mij ook bedoeld,dus iemand die goed leest krijgt juist meer duidelijkheid.
Zelfs door Yogoi wordt verwezen als voorbeeld naar Lijbrand,waar we ook geen gebruik van maken en komt en-passant ook het songfestival nog even voorbij.
En Ziggo wordt ook genoemd als verduidelijking van DVB-C kwaliteit en vanwege het gebruik van de decoders voor DVB-c.
Een aantal dingen kan misschien onduidelijkheden veroorzaken maar dat is maar net welke insteek de toevallig passerende lezer gebruikt.
Ze hebben wel allemaal raakvlakken met elkaar.
[ Voor 42% gewijzigd door Nick39 op 16-05-2011 14:34 ]
Een kort overzicht:stansfield schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:10:
Even een lekenvraag.
Voor de telefonie:
standaard tel kabel met RJ11 stekkers.
Internet:
UTP (Cat 5, 5e of 6)
IPTV:
UTP (Cat 5 ,5e of 6)
Analoog/DVB-C:
Coax (F-connector op de 'genexis/packetfront)
Dus afhankelijk van wat je gaat gebruiken zul je deze kabels nodig hebben.
Hier sinds ongeveer een week hetzelfde probleem. Opnieuw opstarten is inderdaad de enige oplossing, zappen helpt niet en na 5 minuten was ik die balk wel zat.Goku33 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:45:
Ik heb op mijn A532 regelmatig een blok met "de gidsinformatie wordt ververst" pontificaal in beeld staan. De enige manier om hem weg te krijgen is het opnieuw opstarten van de settopbox. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ook andere steeds weer terugkerende problemen met die box: Aanzetten en het lampje blijft blauw......enige oplossing is dan de voeding loskoppelen. Opnames die heel slecht zijn, zoals hele stukken die stilstaand beeld geven terwijl het geluid verderloopt. Afgelopen weekend de naar aanleiding daarvan de software opnieuw ingeladen. Daarna nog niet veel mee gedaan dus ik weet niet of dit geholpen heeft.
Anoniem: 295271
Op de storingspagina van XMS ; niks te vinden

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 295271 op 16-05-2011 18:24 ]
[ Voor 3% gewijzigd door arjants op 16-05-2011 18:31 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
/edit NDR, één en aantal lokale zenders die als laatst zijn toegevoegd doen het ook niet meer (net als eerdere keren toen de EPG eruit lag).
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-05-2011 07:22 ]
Is het jullie opgevallen dat de tijd op de EPG (via DVB-C) niet correct is.. (Op de momenten dat die het wel doet...)
WGDO = Wholesale glasvezel dienst overeenkomst
Alle actieve XMS aansluitingen zijn echter WGDO.
Maar daar hebben we gelukkig Google voor: http://www.google.nl/#scl...r_pw.&fp=60861b0a2a1536d2 Genoeg te vinden en we mogen blij zijn dat XMS met WGDO van Reggefiber werkt.
Als je die google link bekijkt kom je alleen wat zaken omtrent IPTV tegen.Fiber schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:35:
Nou weet hij nog net niks...
Maar daar hebben we gelukkig Google voor: http://www.google.nl/#scl...r_pw.&fp=60861b0a2a1536d2 Genoeg te vinden en we mogen blij zijn dat XMS met WGDO van Reggefiber werkt.
Ja dat is inderdaad het grootste verschil maar er is meer dan alleen dat.
Tot een jaar terug was een provider actief of op het WBA netwerk of het WGDO netwerk.
Iets meer dan een jaar terug is Lijbrandt gestart.
Ik dacht dat dit in april 2010 was. In Augustus 2010 starte Lijbrandt ook met leveren in Berkel en Rodenrijs, hetgeen een WBA gebied is. Zodoende was Lijbrandt de 1e glasvezel ISP die zowel op WGDO en WBA leverde.
Voordat dit een feit was kon je daadwerkelijk verschillen zien tussen de WBA en WGDO providers.
Denk aan Experiabox , PPPoE, KPN IPTV platform , Glashart IPTV platform , routervrijheid, dat soort dingen.
Nu heb je dus Lijbrandt (en vast nog wel meer providers in de toekomst, al heel snel denk ik zo
Het enige verschil tussen die 2 gebieden zijn de IPTV streams. voor de rest is alles precies hetzelfde werkzaam als iedereen bij de WGDO providers al kende. (technisch werkt het wat anders op de achtergrond maar voor een klant is er geen verschil)
Nu hoor je veel mensen 'klagen' omdat de streams lagere bitrate hebben op WBA in vergelijking met WGDO. Ja dat klopt. Is het rampzalig? dat zal per gebruiker verschillen. Echter vergeten veel mensen vaak 1 ding. Eerst had iemand in WBA alleen keuze uit de standaard KPN related WBA providers en nu komen daar zogenaamde WGDO providers bij. (dat WBA/WGDO provider verhaal weer vergeten want zoals je ziet gaat dat snel vervagen)
Long story short:
WGDO: Er is niks anders dan er al was.
WBA: Er komen nieuwe providers bij van buiten de standaard KPN zone en deze leveren het aanbod zoals op WGDO maar met de streams van het WBA netwerk.
Persoonlijk vind ik het een hele goede ontwikkeling aangezien er nu meer concurrentie komt. Dit werpt vroeg of laat zijn vruchten af. Ik snap dat de WBA gebruikers liever de streams zoals op WGDO zouden hebben maar dit is een uitbreiding qua aanbod in hun gebied die ze anders niet zouden hebben. Dat zien veel mensen volgens mij over het hoofd.
Zeker met het in acht nemen van de uitspraken van de WBA operator dat de bitrates van de streams opgekrikt gaan worden deze zomer. (Hoe veel? dat is nog onbekend)
Maar het grootste probleem wat ik op dit moment zie is het zenderaanbod. In de WBA gebieden levert GHM voor zover ik weet namelijk nogs steeds geen 4 Eredivisie Live HD kanalen om maar eens wat te noemen. En volgens mij ontbreken er wel meer zenders. Per 1 juni komen er weer 5 HD kanalen en 1 3D kanaal bij (Bron: totaaltv.nl) maar ik vraag me sterk af of GHM dat op de WBA netwerken ook kan gaan leveren want daarbij is men dan afhankelijk van de medewerking van KPN.
Wat ik overigens niet begrijp:Anoniem: 376876 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:00:
[...]
Of de verschillen tussen WBA en WGDO ooit zullen wegvallen betwijfel ik ernstig, en ik vrees dat ze eerder groter worden, iets wat mij vandeweek in een gesprek met iemand van GHM min of meer werd bevestigd, met direct een verwijzing naar het grote logge KPN wat maar lastig van zijn plannen af te brengen is, ook als die niet stroken met andere partners op het netwerk.
KPN wil opnieuw alle encoders gaan vervangen. Dat gaat een bak geld kosten. Als ze dat geld nou eens zouden gebruiken om een firmware aanpassing te regelen voor hun multicast routers (zodat meerdere statische multicast routes mogelijk worden), dan zijn ze waarschijnlijk een stuk goedkoper uit.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-05-2011 07:21 ]
Wel erbij zeggen dat niet op XMS slaat he en alleen op KPN anders kunnen toevallige passanten in de war gebracht worden,heb ik bij mijn vorig bericht ook maar gedaan,want dit is een XMS draadje dus volgens sommigen hoort dit bericht over KPN hier niet thuisik222 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:11:
Als KPN de bitrates wat opschroeft zie ik in de beeldkwaliteit inderdaad geen probleem voor de gemiddelde consument. Sterker nog die verschillen zullen heel erg klein worden omdat ik verwacht dat KPN heel dicht bij de bitrates van de originele streams komt te zitten. Immers het verschil is nu slechts zo'n 5Mbit, ik ga er vanuit dat KPN met minimaal 2 a 3Mbit gaat verhogen (+ betere encoders) en dan wordt het verschil vrijwel te verwaarlozen voor mensen die niet zo kritisch zijn als wij hier op tweakers.
Maar het grootste probleem wat ik op dit moment zie is het zenderaanbod. In de WBA gebieden levert GHM voor zover ik weet namelijk nogs steeds geen 4 Eredivisie Live HD kanalen om maar eens wat te noemen. En volgens mij ontbreken er wel meer zenders. Per 1 juni komen er weer 5 HD kanalen en 1 3D kanaal bij (Bron: totaaltv.nl) maar ik vraag me sterk af of GHM dat op de WBA netwerken ook kan gaan leveren want daarbij is men dan afhankelijk van de medewerking van KPN.
Nick39 in "XMS Glasvezel ervaring - XII"
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 17-05-2011 13:04 ]
Ook bij ons hetzelfde probleem. 'Gidsinformatie wordt ververst' blijft in beeld staan (A532)Tonger schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:21:
[...]
Hier sinds ongeveer een week hetzelfde probleem. Opnieuw opstarten is inderdaad de enige oplossing, zappen helpt niet en na 5 minuten was ik die balk wel zat. [...]
Anoniem: 295271
Hier ook alles weer okw.d.hartog schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:54:
3815 DVB-C doet het weer (incl correcte tijd in de EPG)
[ Voor 58% gewijzigd door Mrbeam op 18-05-2011 14:30 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Die zender is in elk geval niet aangekondigd om per 1 juni te worden toegevoegd zoals 5 andere HD zenders en een 3D zender.ari3 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:01:
Interessant, ik zie dat NHK World HD gelanceerd is. Gaat XMS deze zender ook doorgeven?
Voorlopig dus nog niet denk ik.
Welke zenders dan wel? Dan overweeg ik misschien het HD pakket te houden.ik222 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:18:
[...]
Die zender is in elk geval niet aangekondigd om per 1 juni te worden toegevoegd zoals 5 andere HD zenders en een 3D zender.
Voorlopig dus nog niet denk ik.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ja ben benieuwd of BBC HD er dan bij zit.Luuk1983 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:56:
[...]
Welke zenders dan wel? Dan overweeg ik misschien het HD pakket te houden.
Volgens mij was het al bekend dat BBC 3 en 4 en BBC HD erbij zouden komen. Pin me er niet op vast, maar dat is wat ik me kan herinneren gelezen te hebben.Anoniem: 100386 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:57:
[...]
Ja ben benieuwd of BBC HD er dan bij zit.
Ik hoop echt op BBC HD, want die zender is (voor mij persoonlijk) een must. Het is DE zender waar al die mooie BBC documentaires als eerste worden uitgezonden; En dan nog in 1080p ook (naja, bijna dan. Het is in in werkelijkheid in H.264 / 1440x1080 anamorphic / MBAFF interlaced gecodeerdLuuk1983 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:58:
[...]
Volgens mij was het al bekend dat BBC 3 en 4 en BBC HD erbij zouden komen. Pin me er niet op vast, maar dat is wat ik me kan herinneren gelezen te hebben.
Anoniem: 319232
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5210Luuk1983 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:56:
[...]
Welke zenders dan wel? Dan overweeg ik misschien het HD pakket te houden.
BBC HD, Mezzo Live HD, Travel Channel HD, Eén HD en Ketnet/Canvas HD dus
Naja alleen BBC HD vind ik nog enigszins boeiend. Van het huidige pakket vind ik Discovery HD behoorlijk tegenvallen, beetje hetzelfde constant, alle RTL en SBS HD's zijn gewoon ruk, weinig native HD te bekennen daar.
Maar blijft de prijs verder hetzelfde?
[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 18-05-2011 20:09 ]
Ja dat artikel en ook nog http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5209 Zijn al weer een paar dagen oud die artikelen overigens....
Maar ik vind de NPO, RTL en SBS zenders in HD toch echt wel wat toevoegen hoor. Films zijn al vrij vaak in native HD en ook de eigen producties komen steeds meer in HD uit. Alleen bij RTL is er nog een groot probleem, die kunnen als enige niets live in HD uitzenden.
[ Voor 40% gewijzigd door ik222 op 18-05-2011 20:13 ]
Anoniem: 269348
31 January 2011
Glashart Media heeft een overeenkomst gesloten met BBC Worldwide Channels dat per juni 2011 de BBC zenders beschikbaar komen op glasvezel via Glashart Media. Glashart Media levert aan XMS het radio- en televisiesignaal. Voor XMS betekent dit, dat vanaf juni 2011 BBC 1 en 2 weer beschikbaar komen in het analoge televisiepakket. In het digitale pakket komen BBC 1, 2, 3 en 4 en BBC HD beschikbaar. Voor meer informatie hierbij het persbericht van Glashart Media:
BBC zenders per juni 2011 beschikbaar op Glasvezel via Glashart Media
Glashart Media, onderdeel van Reggefiber, en BBC Worldwide Channels hebben 18 januari j.l. in Nederland een belangrijke distributieovereenkomst gesloten.
Vanaf 1 juni 2011 zal Glashart Media de Britse zenders van BBC TV aanbieden via TV van Glashart Media: Klanten van de IPTV dienst kunnen BBC One, BBC Two, BBC Three, BBC Four en BBC HD kijken, en klanten van Glashart Media Kabel BBC One en BBC Two. Bestaande klanten worden binnenkort persoonlijk geïnformeerd.
Niels Jonkman, eindverantwoordelijk voor de TV diensten bij Glashart Media:
"We zijn erg blij met de uitbreiding van ons pakket met deze BBC-zenders waarvoor onder onze klanten zeer veel belangstelling is. Het is fantastisch om televisiekijkers de mogelijkheid te geven om deze zenders te bekijken via Glasvezel. Natuurlijk in de beste kwaliteit van Nederland."
Ian McDonough, Senior Vice-President en General Manager EMEA bij BBC Worldwide Channels voegt toe dat het de BBC genoegen doet dat nog meer televisiekijkers in Nederland de kans krijgen deze zenders te bekijken via glasvezel. We weten uit marktonderzoek dat de BBC zenders erg populair zijn bij de Nederlandse kijkers. De overeenkomst omvat ook de HD zender, BBC HD, dat een breed scala aan BBC HD-programma’s biedt.
Klanten van Glashart Media IPTV ontvangen al BBC World News en BBC Entertainment, de internationale amusementszender van BBC Worldwide,. Deze zender biedt comedyseries, dramaseries en amusementprogramma's met Nederlandse ondertiteling. Deze zenders blijven in het pakket. Bij Glashart Media Kabel zullen deze zenders worden vervangen door de populaire zenders BBC One en BBC Two.
Het lijkt erop dat de zenders nu eindelijk overgaan naar echte HD uitzendingen
eddit hierboven: dat was toch al bekend?
[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 18-05-2011 20:41 ]
Nu krijgt het HD pakket echt meerwaarde.
Glasvezel met een hoofdletter en dan de beste kwaliteit van Nederland..."Het is fantastisch om televisiekijkers de mogelijkheid te geven om deze zenders te bekijken via Glasvezel. Natuurlijk in de beste kwaliteit van Nederland"
Met het hele KPN verhaal is al aangetoont dat glasvezel geen garantie is voor de beste kwaliteit,net als de term digitale kwaliteit nergens op slaat.
De beste kwaliteit wordt niet alleen maar bepaald door het medium waarover dit verzonden wordt.
Bij andere aanbieders komen deze zenders in exact dezelfde kwaliteit de huiskamer binnen.
Het staat dan wel leuk om die termen te gebruiken in een pers conferentie maar bij andere aanbieders zitten een behoorlijk aantal HD zenders gewoon in het gratis basispakket waar je bij Glashart straks extra voor mag gaan betalen,alleen staat dat niet zo populair in een persconferentie dus dat laten we dan maar achterwege.
Het is soms net een wedstrijd tussen digitale camera's,mensen worden helemaal "opgewonden" van het aantal megapixels,maar een 10 megapixel digitale camera met een rotte lens maakt echt geen betere foto's dan een 3 megapixel digitale camera met een goede lens
Marketing is niet gemaakt voor tweakers
Dat is me echt wel duidelijk geworden hier de laatste 2 jaar op tweakers. (ik merk het aan mezelf ook
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Die komen in het talenpakket lijkt me?ari3 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:49:
Nog niet in de officiële zenderlijst, maar wel al uitgezonden op het IPTV-subnet, twee nieuwe Arabische zenders: MBC en Al Arabiya.
http://linowsat.de/cgi-bin/lsat.cgi?0130-11747-H-5103-0-0
Dus zal wel in het basispakket komen.
Dat zegt niets aangezien je als distributeur in Nederland ook voor zenders die FTA via de satteliet worden uitgezonden een overeenkomst nodig hebt met de eigenaar van de zender.Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:18:
Beide zenders zijn fta via de sat te ontvangen:
http://linowsat.de/cgi-bin/lsat.cgi?0130-11747-H-5103-0-0
Dus zal wel in het basispakket komen.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 20-05-2011 10:39 ]
Ben sowieso wel benieuwd of zo'n talenpakket nou populair is onder gebruikers. Meeste mensen die graag buitenlandse tv kijken (Arabische televisie en etc.) die hebben toch al lang een schotel?Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:37:
Tuurlijk, maar je denkt toch niet dat als die zendereigenaren hun zenders FTA doorgeven op de SAT dat ze dan zeggen dat ze in een aditioneel betaalpakket willen bij een kabel/glasvezel provider. Dat gaat natuurlijk niet werken.
Toch gebeurt dat wel om de simpele reden dat de satelliet distributie is gemaakt voor inwoners van het eigen land.Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:37:
Tuurlijk, maar je denkt toch niet dat als die zendereigenaren hun zenders FTA doorgeven op de SAT dat ze dan zeggen dat ze in een additioneel betaalpakket willen bij een kabel/glasvezel provider. Dat gaat natuurlijk niet werken.
Wij betalen via de belastingen de uitzendingen van bv Ned 1, 2 en 3.
Als kijkers uit een ander land dit zo maar gratis op de kabel krijgen zonder dat zij meebetalen aan de distributies dan is het hek van de dam.
Land A koopt met veel geld mooie series op en land B gaat dat zo maar gratis op de kabel zetten.
FTA betekent niet Free to Cable.
Neem alleen de huur van zo'n transponder al, dat gaat niet over 30 euro per maand.
Andersom kan je ook niet aan je kijkers en adverteerders verkopen dat zij moeten betalen voor een zender,via welke omweg dan ook, en dat een ander land dat zomaar gratis op de kabel mag gaan gooien.
Zo werkt het niet.
Feit dat het hier te ontvangen is betekent niet dat het hier zomaar op de kabel mag,het is nog steeds auteursrechtelijk beschermd en vele zenders die FTA te ontvangen zijn,kunnen dat aanbieden omdat buurlanden en kabel exploitanten betalen voor die service.
Er blijken dus meerdere mensen last van te hebben, en het komt steeds vaker voor! Ik kan nu iedere dag wel een keer die box resetten omdat ik niet fatsoenlijk TV kan kijken. Wel vreemd dat dit zo ineens op is gekomen en dat het erger lijkt te worden... Oplossing?Goku33 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:45:
Ik heb op mijn A532 regelmatig een blok met "de gidsinformatie wordt ververst" pontificaal in beeld staan. De enige manier om hem weg te krijgen is het opnieuw opstarten van de settopbox. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik weet even niet wat ik erger moet vinden
[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 20-05-2011 11:46 ]
Ook op de 130M komt dit probleem af en toe voor. Inderdaad box uit is de enige oplossing.Goku33 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:27:
[...]
Er blijken dus meerdere mensen last van te hebben, en het komt steeds vaker voor! Ik kan nu iedere dag wel een keer die box resetten omdat ik niet fatsoenlijk TV kan kijken. Wel vreemd dat dit zo ineens op is gekomen en dat het erger lijkt te worden... Oplossing?
GerkeP
Anoniem: 269348
De bug met een herinnering is al weer heel lang verholpenRekenblok schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:46:
Hier ook, terwijl de bug met de herinnering weer weg is.
Niet dat ik die zenders normaal gesproken kijk maar net tijdens het zappen viel het me op.
Dit topic is gesloten.
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.