XMS Glasvezel ervaring - XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.484 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Connected TV introduceert Glashart 0900-TV en andere diensten

Connected TV 2011 is het televisie congres van Telecompaper waarbij een aantal sprekers aanwezig zijn die nieuwe diensten aankondigen of in discussie gaan over deze diensten. Een van de sprekers is Bert Meijerink van Glashart Media / Reggefiber. Hij verteld over de nieuwe dienst '0900-TV' waarbij aanbieders van programma’s en content eenvoudig en snel zelf eigen html5 gebaseerde applicaties aan kunnen bieden op interactieve TV op het glasvezelnetwerk en settopboxen. Andere partijen die spreken zijn o.a. Philips Net TV, NPO en Amino. GlasVezel.nu doet de hele dag verslag. Het congres is ook via Twitter te volgen via #contv.

0900-TV
In November vorig jaar gaf Glashart Media directeur Niels Jonkman tijdens de glasdag aan dat een HTML5 platform in januari 2011 geintroduceerd zou worden. Met enige uitloop is het vandaag zover. Traditioneel kunnen aanbieders van programma’s en informatie alleen op basis van specifieke eisen van TV aanbieders toegang krijgen tot de TV kijker. Deze belemmeringen zijn net als met Google TV en Apple TV met het 0900-TV concept weggenomen. Aanbieders zijn in staat eigen applicaties te bouwen en daarvoor zelf prijs en contract afspraken met de TV kijker te maken. Ze kunnen daarbij zelf aangeven welke beveiligingsniveaus binnen de dienst noodzakelijk zijn en kunnen gebruik maken van het incassosystemen van Glashart Media en de daaraan verbonden serviceproviders zoals XMS, Solcon, Concepts ICT, Lijbrandt, e.a.

Naast het uitgebreide reguliere radio- en televisieaanbod, bieden een aantal contentaanbieders zoals de publieke omroepen, RTL en SBS nu al Video On Demand-diensten. Via het 0900-TV concept krijgt de ontwikkeling eeen boost omdat andere partijen nu vergelijkbare diensten kunnen bieden of zelfs geheel nieuwe diensten kunnen bedenken. Glasvezel aanbieder Reggefiber en Glashart Media bewijzen hiermee dat hun infrastructuur open staat voor nieuwe ontwikkelingen en dit ook aan te kunnen. TV kijkers kunnen zelf kiezen van welke interactieve TV programma's ze gebruik willen maken. Aan beveiliging is ook gedacht, via een pincode kunnen applicaties afgeschermd worden.

Inmiddels zijn met de eerste partijen afspraken gemaakt over de ontwikkeling van applicaties en aanbiedingen van programma’s. Glashart Media verwacht op korte termijn dat een scala aan programma’s en applicaties voor niche doelgroepen beschikbaar komen. Ontwikkelaars die zelf een applicatie op het platform willen ontsluiten kunnen contact opnemen met Glashart Media.

Update 11:25: Bert Meijerink verteld op Connected TV dat voor de naam 0900-TV gekozen is omdat het model vergelijkbaar is met 0900 nummers. De aanbieder van de applicatie bepaald de prijs, en verekend een deel met Glashart Media. Wij vroegen naar wanneer de eerste applicaties beschikbaar komen. Bert 'De eerste applicaties verwachten wij voor de zomer, het is echter aan de aanbieders zelf wanneer zij dit aankondigen en de applicatie op ons platform lanceren. Zelf zal Glashart Media een voorbeeld tonen met Google YouTube Leanback'. Wij vroegen of naast Glashart Media ook gekozen kan worden voor andere betaalproviders zoals Google Checkout en Paypal, ook dit behoort tot Bert volgens de mogelijkheden waarbij de applicatie dan gratis via Glashart Media beschikbaar is en het verdere betaalproces in de applicatie gebeurt. Tot slot vroegen wij naar de mogelijkheden van targeting. Volgens Bert is het mogelijk om content per plaats en serviceprovider beschikbaar te maken.

Glashart Media
Andere opvallende informatie is dat circa 62% van TV kijkers van Glashart Media dageljks gebruik maakt van uitzending gemist. Er is dus duidelijk een behoefte aan deze manier van televisie kijken. SBS speelt daar bijvoorbeeld op in door onlangs te zijn begonnen aan het toepassen van commercials in de uitzending gemist programma's.

In het tweede kwartaal zal tevens een Turks pakket met 32 basis, 14 plus en 4 sport zenders geintroduceerd worden. Een Arabisch pakket zal ook in dit tweede kwartaal volgen. Tenslotte zullen de Amino set-top boxen van het type A140 SD-HD en A540 SD-HD PVR uitgeleverd gaan worden.

Social Media
Volgens een aantal sprekers zal social media steeds meer met televisie gecombineerd worden. De Publieke Omroepen zijn van plan vanaf september te gaan testen met HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) waarbij de TV kijker bijvoorbeeld kan kiezen om Twitter berichten over het TV programma te tonen. Op deze manier kan ook interactief deelgenomen worden aan TV programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Makkelijk en overzichtelijk;
alle info over televisie kijken via de glasvezel:

http://glashartmedia.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:38
Ah kijk:
In het tweede kwartaal [...] zullen de Amino set-top boxen van het type A140 SD-HD en A540 SD-HD PVR uitgeleverd gaan worden.
:D

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:26:
Een aantal van jullie wisten er al van...
En dat aantal heeft netjes de mond gehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 21:03
Ik ben helemaal niet blij met de Uitzendinggemist gebeuren, ik mis bij SBS veel programma`s die je via Internet wel kan vinden. Dit ook bij meerdere zenders.

Ik ben dan ook van mening dat mocht deze dienst ooit betaald gaan worden, dat ik dit in deze toestand nooit ga afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:01:
Ik ben helemaal niet blij met de Uitzendinggemist gebeuren, ik mis bij SBS veel programma`s die je via Internet wel kan vinden. Dit ook bij meerdere zenders.

Ik ben dan ook van mening dat mocht deze dienst ooit betaald gaan worden, dat ik dit in deze toestand nooit ga afnemen.
Tja, SBS6 beslist wat er in die uitzending gemist zit... evenals de RTL zenders.
Rechtenkwestie denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Nick39 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:32:
[...]

Tja, SBS6 beslist wat er in die uitzending gemist zit... evenals de RTL zenders.
Rechtenkwestie denk ik...
Ongetwijfelt, maar als je dan via internet naar SBSgemist op internet gaat, staan alle die programma`s er wel op.
Het is ook soms wel soms niet. Sporadisch kom je bijv een Reportage tegen, maar ook niet altijd.

Dat maakt het niet echt een betrouwbare dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:00

Goku33

Ownage!

In mijn XMS-webmail staat de Verbruikte Diskruimte ineens op 43000 Mb / 43000 Mb (100%) met een grote rode balk eronder. Gisteren was dit nog zo'n 15%, en ik heb in de tussentijd geen mail ontvangen of verzonden...
Een testmail naar mezelf ontvang ik overigens wel, dus hij lijkt niet écht vol te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik vind de 'gemist' dienst ook niet echt het geld waard. Het concept is natuurlijk ideaal: kijken wanneer je wilt, maar in de praktijk vind ik het nog te onstabiel en te duur. En vooral als er reclame bij gaat komen, dan vind ik dat de dienst gratis moet worden en betaald moet worden uit de reclame inkomsten. Ik snap ook wel dat XMS hier niks aan kan doen: die bepalen niet wat de zenders vragen voor hun gemist programma's, maar ik gebruik liever mijn HDD recorder waarmee ik alles kan opnemen dan dat ik extra moet betalen voor een dienst die niet echt heel betrouwbaar is, waarbij je de helft van de programma's niet kan terug kijken (ivm rechten denk ik) en die na een x aantal dagen niet meer beschikbaar zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Goku33 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:52:
In mijn XMS-webmail staat de Verbruikte Diskruimte ineens op 43000 Mb / 43000 Mb (100%) met een grote rode balk eronder. Gisteren was dit nog zo'n 15%, en ik heb in de tussentijd geen mail ontvangen of verzonden...
Een testmail naar mezelf ontvang ik overigens wel, dus hij lijkt niet écht vol te zitten...
Klopt, dit is iets puur cosmetisch. Gisteren zijn een aantal werkzaamheden uitgevoerd om de capaciteit te vergroten en de snelheid/stabiliteit/monitoring te verbeteren. Die werkzaamheden zijn afgerond maar de quota weergaven moeten nog geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 23:50
Jongens zo als ik een tijdje terug al had gemeld heb ik een domein aangevraagd via Transip
Dit heb ik gedaan omdat de hoeveelheid spam incl. virussen niet langer te doen was.
Mijn bevindingen na een weekje google apps die alle mail nu afhandeld zijn geweldig
Na 1 week : 0 virus mails 0 spam mails ik wou dat ik dit veel eerder had gedaan en kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 23:37
Misschien een idee dat iemand een kleine how to schrijft hoe je dat kan fixen?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:06:
Misschien een idee dat iemand een kleine how to schrijft hoe je dat kan fixen?
Dat heeft google zelf al gedaan. Er is een 100 stappen plan voor dummy's die je kan volgens via het control panel.

Gewoon aanmelden dus en de guide van google zelf volgen.

Overigens gaan ze zeer binnenkort het aantal accounts (email boxen) wat je krijgt terug brengen voor de gratis variant (van 100 naar 10). Dus als je het n og even snel doet voor die datum dan word je alleen terug geschroeft naar 50 accounts (i.p.v. 100)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401977

Op het eerste gezicht ziet het er goed uit. Indien de prijzen nog op een concurrerend niveau liggen dan wordt het misschien nog iets met het hele glasvezel. 700.000 huizen zijn blijkbaar aangesloten maar van dit aantal nemen 200.000 diensten af (lees betalen voor internet en/of tv en/of telefonie). Hiervan zal KPN een groot gedeelte doen 3/4? en alle aan de Reggefiber gelieerde clubs (lijbrandt, tweak, exm, solcon ons net etc) de rest?
Het open karakter waar met de aanleg zo over geroepen wordt is dus nog lang niet zo open als het lijkt.
Snap niet waarom ze geen andere TV aanbieders toelaten (lees andere als KPN/Reggefiber) concurrentie is goed voor de consument en volgens mij ook voor Reggefiber / KPN omdat dan het aantal abonnementen zal toenemen.

Een mooie toevoeging van de dienst vind ik het beschikbaar hebben van het analoge signaal (voor zolang dit duurt) zo hoef je met behoud van het cai aansluiting geen extra decoders te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

Ik had al eens een soort howto geschreven voor iemand op dit forum, hier de tekst, doe er mee wat je wilt :P

- vul op de homepage van www.transip.nl je gewenste domeinnaam in (met
.nl er ook achter).
- kies in het volgende scherm voor kopen
- kies dan rechtsonder voor 'alleen domeinnaam bestellen'
- kies dan rechts in de winkelwagen op verder
- hoe het dan verder gaat weet ik niet, want dan moet ik een domein
bestellen en ik heb er al genoeg :P

Als je je domein gekocht hebt, log je in op transip.nl en ga je naar
https://www.transip.nl/controlpanel/
- daar selecteer je je domein en kies je voor dns instellen
- open nu een 2de browser window met
https://www.google.com/a/cpanel/domain/new en vul daar je domein naam
in
- vul het formulier in
- ook hier kan ik je niet verder helpen totdat de registratie compleet is.
- werk nu het lijst links af - confirm domain, verify ownership (kies
hier voor dns entry maken en klik other bij provider).
- ga nu terug naar transip en klik 'een regel toevoegen'
- vul als naam @ in en als type txt. Vul dan als waarde de string in
van de google pagina
(google-site-verification=JvW2Q3MYlgAxqKPJ0D8b-vzL3-zg2QVifdQ8j_5hxwe
bijv).
- klik opslaan, verder.
- ga nu terug naar google en klik verify. Waarschijnlijk werkt t nog
niet, dat kan een paar minuten duren, probeer nog een paar keer verify
totdat t wel werkt
- als t gelukt is kom je in je dashboard terecht. Daar kun je email
aanzetten (activate email)
- onderaan staat een lijstje met dns records die je moet toevoegen aan
transip. Daarna volgt weer verificatie.

Je kunt in het dashboard
(https://www.google.com/a/cpanel/jouwdomeinnaam.nl/Dashboard) Ook
kiezen voor sites, kies daarna change URL en voeg het CNAME record toe
aan transip zoals google je vraagt. Dan heb je ook een site op google.

Transip biedt je voor die 2 euro domeinregistratie en DNS, niets meer,
niets minder. Google doet al je hosting zoals ik t boven omschrijf.
Transip rekent trouwens die 2 euro alleen voor t eerste jaar, daarna
is het 7.50 per jaar
(https://www.transip.nl/korting-informatie/prm/domeinen/). Nog steeds
niks dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 401977 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:23:
Snap niet waarom ze geen andere TV aanbieders toelaten (lees andere als KPN/Reggefiber) concurrentie is goed voor de consument en volgens mij ook voor Reggefiber / KPN omdat dan het aantal abonnementen zal toenemen.
Zoals het product van Iphion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rjn27 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:01:
Jongens zo als ik een tijdje terug al had gemeld heb ik een domein aangevraagd via Transip
Dit heb ik gedaan omdat de hoeveelheid spam incl. virussen niet langer te doen was.
Mijn bevindingen na een weekje google apps die alle mail nu afhandeld zijn geweldig
Na 1 week : 0 virus mails 0 spam mails ik wou dat ik dit veel eerder had gedaan en kan het iedereen aanraden.
Mijn mail loopt nu ook sinds een maand via G-Mail, geen virusmailtjes,geen spam,niets meer gehad.
Dat transip komt later, ik heb nog tot augustus hosting bij De Heeg, daar moet ik eerst een zogenaamd "Token" aanvragen en met die Token kan ik dan mijn Domein verhuizen.
Aangezien mijn sites wel bij XMS op de webspace staan moet ik in de gaten houden hoe dat loopt maar in de 4 jaar bij XMS is er met mijn sites nog niets gebeurd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:17

Fiber

Beaches are for storming.

Op het eerste gezicht ziet het er goed uit. ...
Welkom op GOT. Ik heb je verhaal nu drie keer gelezen en ik snap er helemaal niets van. Ik kan de woorden lezen, de zinnen ook min of meer, maar het verband ontgaat me volledig. Wat is je punt nou precies? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
. 700.000 huizen zijn blijkbaar aangesloten maar van dit aantal nemen 200.000 diensten af (lees betalen voor internet en/of tv en/of telefonie). Hiervan zal KPN een groot gedeelte doen 3/4? en alle aan de Reggefiber gelieerde clubs (lijbrandt, tweak, exm, solcon ons net etc) de rest?
Ik denk dat het aandeel van KPN binnen deze 200.000 je zwaar tegen zal vallen.
dat is echt niet eens in de buurt van 75% en dan bedoel ik echt lang niet in de buurt.
(als jouw aantal van 200.000 klopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iPhion dat is toch een proef in eindhoven met een aantal gebruikers en een beperkt aantal zenders (goede gedachte overigens) opgezet met subsidie geld en geld van de Ilse oprichters? ben benieuwd of de broadcasters dit laten bestaan na de pilotperiode. lijkt mij niet.
Nee ik bedoel dat al de providers moeten werken met een identiek product wat gekoppeld is aan reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yogoi schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:21:
[...]

Ik denk dat het aandeel van KPN binnen deze 200.000 je zwaar tegen zal vallen.
dat is echt niet eens in de buurt van 75% en dan bedoel ik echt lang niet in de buurt.
(als jouw aantal van 200.000 klopt)
Dit aantal van 200.000 is door Reggefiber (Meijerink) op een congres genoemd.
De verhouding van abonnees weet ik niet maar ik kan mij zo voorstellen dat met marketingkracht van een KPN ze meer abonnees aansluiten dan de andere providers op het glasvezelnetwerk.. maar dat is gissen vandaar mijn aanname van 3/4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 401977 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:26:
iPhion dat is toch een proef in eindhoven met een aantal gebruikers en een beperkt aantal zenders (goede gedachte overigens) opgezet met subsidie geld en geld van de Ilse oprichters? ben benieuwd of de broadcasters dit laten bestaan na de pilotperiode. lijkt mij niet.
Nee ik bedoel dat al de providers moeten werken met een identiek product wat gekoppeld is aan reggefiber.
De proef is al voorbij en ze leveren het nu in eindhoven als een product: http://www.iphion.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ah, tweede kwartaal. Nou, dat zou mooi zijn. Ik wacht al een tijdje op de M540-inruilactie. Zodra die aangekondigd wordt, ga ik meteen inschrijven. Aangezien het tweede kwartaal over 2 maanden afgelopen is, is het einde van het wachten nu dan toch eindelijk in zicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:11:
[...]

Ah, tweede kwartaal. Nou, dat zou mooi zijn. Ik wacht al een tijdje op de M540-inruilactie. Zodra die aangekondigd wordt, ga ik meteen inschrijven. Aangezien het tweede kwartaal over 2 maanden afgelopen is, is het einde van het wachten nu dan toch eindelijk in zicht!
Let wel op, dat is een statement van Glashart media en niet zozeer XMS.
Ik moet wel zeggen dat ik geen idee heb of er enig verschil in gaat zitten maar het leek me wel handig dat even duidelijk te maken voordat mensen straks eventueel teleurgesteld gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Inmiddels staan de smtp en webmail van xmsnet/internl.net nog steeds gelist op SORBS en wordt het dus niet opgelost :(

Ik vraag mij werkelijk af waarom daar niets aan gedaan wordt?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:41:
Inmiddels staan de smtp en webmail van xmsnet/internl.net nog steeds gelist op SORBS en wordt het dus niet opgelost :(

Ik vraag mij werkelijk af waarom daar niets aan gedaan wordt?
Linkje? *je hebt nog 2 uurtjes.. dan ben ik hier weg ;)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Grappig, krijg net een persoonlijk geadresseerde, papieren brief over de post van Reggefiber met de mededeling dat Glashart vanaf nu Reggefiber heet en dat ze heel Amersfoort en daarna heel Nederland van glasvezel willen voorzien. Ze hebben ook een glasvezelwinkel geopend in de Arnhemse straat, Amersfoort en blijkbaar een nieuwe website. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die winkel is er al heel lang, alleen was dat eerst -verrassing- de Glashart winkel ;)

De website van Glashart weet nog niet dat ze nu Reggefiber heten.

Gisteravond werkte bij mij trouwens de herinnering vanuit de EPG ineens weer wel (al is het even geleden dat ik het heb geprobeerd). Is dat probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

wel apart, via tweak in Veenendaal dus 200 Mbit leverbaar, via XMS niet (niet dat ik dat voor de huidige prijs wil, maar toch)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij ons (Amersfoort) is sowieso nog geen Tweak over glas te krijgen. Wanneer zou het netwerk in Amersfoort eigenlijk open worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 06-06 22:32
Fiber schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:53:
Bij ons (Amersfoort) is sowieso nog geen Tweak over glas te krijgen. Wanneer zou het netwerk in Amersfoort eigenlijk open worden?
Volgens mij was dit standaard een jaar nadat de eerste aansluiting gemaakt zou zijn.

Uitzonderingen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Voor zover ik weet is de situatie dat in de twee wijken waar onlangs een buurtinitiatief is geweest om glasvezel te krijgen het netwerk niet open is (Kattenbroek en Zielhorst). In de rest van Amersfoort is dat wel zo. Dat is dan voor de wijken die nog aangelegd moeten worden en de wijken die al langer aangesloten zijn (zoals Vathorst en Nieuwland).

Met het buurtinitiatief is afgesproken dat na 1 jaar het netwerk ook open zou gaan voor andere aanbieders. De eerste aansluitingen in Kattenbroek zijn sins begin juli 2010 jaar actief, maar er is nog een klein gedeelte bij Emiclaer wat nog niet is aangesloten. Ik durf zo niet te zeggen of men vanaf tijdstip 1e activatie of tijdstip laatste activatie rekent met dat 1e jaar. Volgens mij is het zo dat je hier "stilletjes" toch al bij een andere aanbieder aangesloten kan worden ook al is het jaar nog niet voorbij, zelfs al reken je met de eerste aansluitingen.

Ik woon in Kattenbroek en ben zelf ongeveer een half jaar aangesloten. Bij tweak.nl kan ik wel glasvezel aanvragen, maar alleen via KPN en niet via Reggefiber. Dus dat is nog vager...

Bij concepts-ict krijg ik niet echt een melding of het nu wel kan of niet. Als ik een postcode uit Amersfoort invoer waarvan ik zeker weet dat het niet kan krijg ik dezelfde "maak uw keuze" te zien.
Bij kickxl kan ik volgens hen ook hier aangesloten worden. Bij Solcon kan het weer niet (wellicht zijn die nog niet actief in Amersfoort), bij Plinq kan het weer wel en de nieuwe toko van Folkert zegt het ook te kunnen.

Dus op zich kan je al meer kiezen dan XMS alleen, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238539

Hoorde van de week dat alle Portaal aansluitingen over zijn genomen door Reggifiber?
Dus duidt erop dat Portaal niets meer te zeggen heeft over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

In het Soesterkwartier heb je alleen XMS, al jaren overigens. Niet dat ik ontevreden ben, maar een beetje concurrentie zou welkom zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Als je al bent aangesloten in het Soesterkwartier dan zit je in een Portaal huurwoning; andere woningen kunnen daar nog geen glasvezel krijgen. Als ik het goed hebt beginnen ze halverwege 2012 pas met het aansluiten van de rest van het Soesterkwartier.

Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe dat dan werkt bij bestaande aansluitingen omdat jouw aansluiting ooit door Portaal is gefinancierd. Wellicht kan je daarom geen andere aanbieder kiezen. Maar dat zou je aan Portaal moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Anoniem: 238539 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:33:
Hoorde van de week dat alle Portaal aansluitingen over zijn genomen door Reggifiber?
Dus duidt erop dat Portaal niets meer te zeggen heeft over het netwerk.
Heb je hier een bron van; Dit maakt mij erg blij namelijk.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Welke wijk? welke postcode ?

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 29-04-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

3812, Soesterkwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:58:
[...]

Heb je hier een bron van; Dit maakt mij erg blij namelijk.
Dat hoef je niet, het klopt wel maar (al langere tijd trouwens) Reggefiber is voorlopig niet van plan om in Leiden te investeren,dus verwacht je DVB-C nou maar niet op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Rtl4 stream is vanavond drama, regelmatig stilstaand beeld, ook ff bij de buren gevraagd, zelfde probleem:(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:09:
[...]

Dat hoef je niet, het klopt wel maar (al langere tijd trouwens) Reggefiber is voorlopig niet van plan om in Leiden te investeren,dus verwacht je DVB-C nou maar niet op korte termijn.
Jij weet het ook.wel weer te verpesten heh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Loveparade schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:43:
Rtl4 stream is vanavond drama, regelmatig stilstaand beeld, ook ff bij de buren gevraagd, zelfde probleem:(
Haper haper, Nederland 1,2 en 3 doen ook gezellig mee. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 23:50
Zou het dan toch zo zijn in Leiden het netwerk ook open gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:21:
[...]

Jij weet het ook.wel weer te verpesten heh ;)
Haha, sorry ik ben gewoon realistisch... hoewel ik het dom blijf vinden van KPN/Reggefiber dat ze wel in elk nieuwbouwhuis een telefoonkabel neergooien,maar geen glasvezel,als je nu toch al die geul gemaakt hebt, en dat gat geboord, gooi dan naast die kpn kabel met koperdraad ook een vezel in die geul,al is het maar de tube, de vezel kan je altijd later nog blazen.
Het hoeft niet gelijk te functioneren,maar als je toch al de infra structuur met koperdraad maakt,kun je net zo snel die vezelhuls er in gooien,scheelt gegraaf achteraf,en je hoeft alleen nog maar de apparatuur aan te leggen,de infra structuur heb je al,maar dat doet KPN niet.
En juist het ontbreken van die infrastructuur,het aanvragen van vergunningen,het opengraven,het aanleggen is nu de bottleneck en ook het kriterium,gaan we aanleggen of niet.
Als je nu toch de boel al open hebt voor het koperkabeltje,leg dan het vezeltje er naast in dezelfde handeling,dan is het eventueel later realiseren een stuk voordeliger... want bij de originele aanleg bij een nieuw huis is alles nog kaal en woont er nog niemand,kom je een half jaar na oplevering van de wijk, dan heeft het merendeel zijn tuintje al klaar,zijn kabel aansluiting al in gebruik,en die hoeven het gegraaf niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
Loveparade schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:43:
Gisteren X Factor gekeken op RTL4 via DVB-C. Geen haperingen in beeld (6604).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:48:
[...]

Haha, sorry ik ben gewoon realistisch... hoewel ik het dom blijf vinden van KPN/Reggefiber dat ze wel in elk
bla bla bla
heeft het merendeel zijn tuintje al klaar,zijn kabel aansluiting al in gebruik,en die hoeven het gegraaf niet meer...
http://www.eindelijkglasvezel.nl/nieuwbouw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:54
Ik wil graag mijn eigen mailserver draaien, voor UITgaande mail, zonder dat ik mijn mail via de servers van xmsnet hoef te relayen. Sommige mailservers weigeren echter met mij te praten omdat ik een ip-adres heb uit dynamische range (zie logregel). Weet iemand of een vast ip-adres van xmsnet uit een andere range komt, waardoor dit niet langer zal optreden?

Apr 28 11:07:49 mail postfix/smtp[1897]: 3A4F163D67: to=<xxxxxx@chello.nl>, relay=smtp.chello.nl[213.46.255.2]:25, delay=1.5, delays=0.21/0.01/1.3/0.03, dsn=5.1.0, status=bounced (host smtp.chello.nl[213.46.255.2] said: 550 5.1.0 Dynamic/Generic hostnames are blocked. Please contact your Email Provider. Your IP was 82.215.xx.xx. Your hostname was xx-xx-215.ftth.xms.internl.net (in reply to MAIL FROM command))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
ToniW schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 13:08:
Ik wil graag mijn eigen mailserver draaien, voor UITgaande mail, zonder dat ik mijn mail via de servers van xmsnet hoef te relayen. Sommige mailservers weigeren echter met mij te praten omdat ik een ip-adres heb uit dynamische range (zie logregel). Weet iemand of een vast ip-adres van xmsnet uit een andere range komt, waardoor dit niet langer zal optreden?

Apr 28 11:07:49 mail postfix/smtp\[1897]: 3A4F163D67: to=<xxxxxx@chello.nl>, relay=smtp.chello.nl[213.46.255.2]:25, delay=1.5, delays=0.21/0.01/1.3/0.03, dsn=5.1.0, status=bounced (host smtp.chello.nl[213.46.255.2] said: 550 5.1.0 Dynamic/Generic hostnames are blocked. Please contact your Email Provider. Your IP was 82.215.xx.xx. Your hostname was xx-xx-215.ftth.xms.internl.net (in reply to MAIL FROM command))
Kan je mij even een PM sturen met je mail adres of kan je bijv naar @gmail.com sturen ?
Ik heb namelijk xmsnet Leiden en draai linux/mailserver en daar heb ik naar gmail en hotmail nog geen problemen gehad

EDIT

Naar gmail: komt gewoon in de inbox
Naar live.nl: komt aan in mogenlijk spam
Naar Solcon.nl: komt gewoon in inbox

[ Voor 5% gewijzigd door boswandeling op 30-04-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

MadFly schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:01:
[...]

Gisteren X Factor gekeken op RTL4 via DVB-C. Geen haperingen in beeld (6604).
Vandaar dat ik ook stream aangaf, ik heb hier Iptv ;)
Gelukkig had Rekenblok ook last :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Loveparade schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 13:27:
[...]

Vandaar dat ik ook stream aangaf, ik heb hier Iptv ;)
Gelukkig had Rekenblok ook last :D
Ik weet niet of ik daar heel blij van moet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie weet! In uw woonplaats kan binnenkort glasvezel komen.Het aansluiten van alle huishoudens in Nederland is een enorme operatie. En waar de meeste interesse ontstaat, komt glasvezel het eerst. In uw gemeente zijn wij aan het inventariseren of er voldoende interesse is om glasvezel te krijgen. Kiest tenminste 30 % van de huishoudens voor een glasvezelabonnement, dan gaat glasvezel er ook echt komen. Wordt dat niet gehaald, dan zijn de investeringen helaas te hoog en gaan andere gemeenten voor

Echt betrouwbare info dus,gecontroleerd op postcode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:50:
[...]

Wie weet! In uw woonplaats kan binnenkort glasvezel komen.Het aansluiten van alle huishoudens in Nederland is een enorme operatie. En waar de meeste interesse ontstaat, komt glasvezel het eerst. In uw gemeente zijn wij aan het inventariseren of er voldoende interesse is om glasvezel te krijgen. Kiest tenminste 30 % van de huishoudens voor een glasvezelabonnement, dan gaat glasvezel er ook echt komen. Wordt dat niet gehaald, dan zijn de investeringen helaas te hoog en gaan andere gemeenten voor

Echt betrouwbare info dus,gecontroleerd op postcode..
Daar lijken idd een hoop reggefiber projecten ingetekend te zijn, maar is niet 100% betrouwbaar. Mijn dorp (Nunspeet) staat er niet op, terwijl daar toch echt een glasbundelingsonderzoek loopt. Andere plaatsen in de buurt waar redelijk tegelijk een interessepeiling is opgestart (Putten, Wapenveld, Heerde) staan er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:36
Hopelijk gaat in de buurt, G-3 Nijmegen, glasvezel komen en XMS is naast KPN één van de twee aanbieders.

Hoe is de beeldkwaliteit van DVB-C van Glashart/Reggefiber t.o.v. Digitenne (DVB-T)?

Digitenne heeft naar mijn smaak teveel datareductie en creëert veel grote relatief egale vlakken waarbij veel detaillering verloren gaat. Een paar voorbeelden. Ik zat bij een vriend van de zomer een keer 's middags een etappe van de Tour de France te kijken De renners waren duidelijk in beeld maar het struikgewas langs de kant van de weg was vaag en uitgesmeerd.

Bij dezelfde vriend zaten we een keer Nova te kijken. De gast had een fikse set dikke rimpels op zijn voorhoofd die frontaal goed zichtbaar zijn maar iedere keer als hij zijn hoofd 15 graden draaide waren de rimpels ineens weg. Ze kwamen weer tevoorschijn als hij weer recht de camera in keek.

Ik sloot gisteren Digitenne aan bij een tante en zag een stukje van de Engelse koninklijke trouwerij. De prins had een rood jasje aan dat bijna egaal was met zeer weinig detaillering; uitgesmeerd in mijn ogen.

Zijn dit soort observaties ook te maken voor DVB-C van Glashart/Reggefiber of is dat duidelijk beter dan Digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
EricJH schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:31:
Hopelijk gaat in de buurt, G-3 Nijmegen, glasvezel komen en XMS is naast KPN één van de twee aanbieders.

Hoe is de beeldkwaliteit van DVB-C van Glashart/Reggefiber t.o.v. Digitenne (DVB-T)?

Digitenne heeft naar mijn smaak teveel datareductie en creëert veel grote relatief egale vlakken waarbij veel detaillering verloren gaat. Een paar voorbeelden. Ik zat bij een vriend van de zomer een keer 's middags een etappe van de Tour de France te kijken De renners waren duidelijk in beeld maar het struikgewas langs de kant van de weg was vaag en uitgesmeerd.

Bij dezelfde vriend zaten we een keer Nova te kijken. De gast had een fikse set dikke rimpels op zijn voorhoofd die frontaal goed zichtbaar zijn maar iedere keer als hij zijn hoofd 15 graden draaide waren de rimpels ineens weg. Ze kwamen weer tevoorschijn als hij weer recht de camera in keek.

Ik sloot gisteren Digitenne aan bij een tante en zag een stukje van de Engelse koninklijke trouwerij. De prins had een rood jasje aan dat bijna egaal was met zeer weinig detaillering; uitgesmeerd in mijn ogen.

Zijn dit soort observaties ook te maken voor DVB-C van Glashart/Reggefiber of is dat duidelijk beter dan Digitenne?
Dat is al in vele topics besproken. Kort samengevat gebruikt glashart in principe de technicolor streams vanaf de mediagateway, en gebruikt KPN voor hun TV een veel sterker gecomprimeerde stream (3-5Mbit, zowel ip als digitenne). XMS (en anderen) leveren iets van 8Mbit (bij de SD kanalen, afhankelijk van de zender uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
DJSmiley schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:37:
[...]

Dat is al in vele topics besproken. Kort samengevat gebruikt glashart in principe de technicolor streams vanaf de mediagateway, en gebruikt KPN voor hun TV een veel sterker gecomprimeerde stream (3-5Mbit, zowel ip als digitenne). XMS (en anderen) leveren iets van 8Mbit (bij de SD kanalen, afhankelijk van de zender uiteraard)
Hartelijk dank voor de informatie. Ik kon het niet vinden in dit en het vorige XMS ervaringen topic.

Misschien iets voor in de, overigens uitgebreide en zeer lovenswaardige :Y , start post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:50:
...Kiest tenminste 30 % van de huishoudens voor een glasvezelabonnement, dan gaat glasvezel er ook echt komen. Wordt dat niet gehaald, dan zijn de investeringen helaas te hoog en gaan andere gemeenten voor...
Is sowieso al een heel stuk haalbaarder dan de behoorlijk strenge 40 procent die het voorheen was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJSmiley schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:01:
[...]

Daar lijken idd een hoop reggefiber projecten ingetekend te zijn, maar is niet 100% betrouwbaar. Mijn dorp (Nunspeet) staat er niet op, terwijl daar toch echt een glasbundelingsonderzoek loopt. Andere plaatsen in de buurt waar redelijk tegelijk een interessepeiling is opgestart (Putten, Wapenveld, Heerde) staan er wel bij.
Ik bedoelde het wat ironisch... in mijn buurt en op mijn postcode zou men bezig zijn de interesse te peilen terwijl ik al 4 jaar vezel heb,maar de koophuizen 20 meter verderop niet.
De postcodecheck levert op de ene knop op dat men de interesse peilt, de andere knop levert 2x dezelfde xms dienst op met 2 verschillende prijzen,maar men wekt door de spots de indruk dat heel Leiden al voorzien zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat is dat toch met die spam bij XMS?

In 12 uur 40 spam mailtjes.

Op DDS heb ik al meer dan 10 jaar een mail only account, en echt zelden spam gehad.

En dat terwijl mn DDS adres wel te vinden is op internet en mn XMS adres absoluut niet.

En dan zijn er nog mensen die durven beweren dat het onze eigen schuld is??

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
EricJH schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:28:
[...]
Hartelijk dank voor de informatie. Ik kon het niet vinden in dit en het vorige XMS ervaringen topic.

Misschien iets voor in de, overigens uitgebreide en zeer lovenswaardige :Y , start post?
Stond er al in, maar dan onder iptv. Zal het ook even toevoegen bij dvb-c ;)

Kopje beeldkwaliteit:

De beeldkwaliteit van digitale televisie zal natuurlijk een stuk hoger liggen dan bij analoge televisie doordat wij de NOB-mediagateway streams 1 op 1 doorgeven (8Mit/kanaal). De meeste streams zijn echter wel gewoon in het SD(PAL)-formaat, dus verwacht geen HD-kwaliteit. Dit hangt puur af van het feit dat de zenders niet uitzenden in HD.

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 01-05-2011 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op zondag 01 mei 2011 @ 01:57:
[...]

Kopje beeldkwaliteit:

De beeldkwaliteit van digitale televisie zal natuurlijk een stuk hoger liggen dan bij analoge televisie doordat wij de NOB-mediagateway streams 1 op 1 doorgeven (8Mit/kanaal). De meeste streams zijn echter wel gewoon in het SD(PAL)-formaat, dus verwacht geen HD-kwaliteit. Dit hangt puur af van het feit dat de zenders niet uitzenden in HD.
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren op het moment dat er een kantelpunt gaat optreden,er komt een moment dat men het simultaan uitzenden in zowel HD als SD kwaliteit gaat stoppen en over gaat op HD kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
De beeldkwaliteit van digitale televisie zal natuurlijk een stuk hoger liggen dan bij analoge televisie doordat wij de NOB-mediagateway streams 1 op 1 doorgeven (8Mit/kanaal).
Als je het zo stelt, dan kan die slechtere beeldkwaliteit van analoge televisie op twee mogelijke oorzaken duiden:
  1. Door XMS wordt als bronsignaal voor analoge televisie niet gebruik gemaakt van dezelfde NOB mediagateway streams die aan de klanten worden doorgegeven voor digitale televisie;
  2. De door XMS gebruikte MPEG decoders voor analoge televisie zijn van slechtere kwaliteit dan de MPEG decoders die de klanten gebruiken.
De meeste streams zijn echter wel gewoon in het SD(PAL)-formaat, dus verwacht geen HD-kwaliteit. Dit hangt puur af van het feit dat de zenders niet uitzenden in HD.
Bij DVB-C wordt er bewust voor gekozen om alleen de SD variant door te geven bij de kanalen die ook beschikken over een HD simulcast variant. Voor IP-TV hangt het er denk ik niet alleen vanaf of een zender (ook) in HD uitzendt, maar spelen doorgifte overeenkomsten met die zenders ook een grote rol. Een zender die een kanaal zowel in SD als in HD uitzendt zal mogelijk een extra vergoeding vragen voor de HD variant als de TV provider die (ook) wil doorgeven waardoor het een financiële overweging wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door ArChie op 01-05-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:49:
[...]

Als je het zo stelt, dan kan die slechtere beeldkwaliteit van analoge televisie op twee mogelijke oorzaken duiden:
[list=1]
• Door XMS wordt als bronsignaal voor analoge televisie niet gebruik gemaakt van dezelfde NOB mediagateway streams die aan de klanten worden doorgegeven voor digitale televisie;
Dat klopt, een deel van de klanten, zoals Leiden, wordt analoog voorzien door een eigen "kopstation" waar een paar schoteltjes op het dak met daaraan een paar DVB-S ontvangers,gekoppeld met een DVB-T ontvanger op wat plankjes (nee niet in racks,het is niet eens de standaard 19 inch apparatuur) waarna het geheel een modulator in gaat.
Aan het eind, bij de klant, zit weer een demodulator die het analoog maakt.

Nu weten we allemaal wel dat de bitrate van veel zenders op de satelliet niet grandioos is,maar als ik het beeld van mijn eigen schoteltje ( dus lokaal dezelfde bron als XMS) vergelijk met het analoge beeld van XMS hier in Leiden dan ga je huilen bij het XMS beeld.
Het kopstation hier is niet gekoppeld aan welke aanvoer via glas dan ook,het is een "stand alone" kopstation en dat geldt voor veel van de Portaal en Dudok gebieden.

Voor het kopstation Leiden geldt,dat is door Hako,XMS,Hertzinger en Reggefiber gemeten, dat de signaal- ruis verhouding al totaal verrot is voor het vanaf het kopstation de aanvoer vezel voor de pops in gaat.
De gebruikte componenten veroorzaken zoveel ruis dat er een "vuil signaal" naar de klanten gaat.
Qua DB is het signaal hard zat, maar de signaal-ruis verhouding is finaal naar zijn grootje voor het de glas modulator in gaat.
Het netwerk zelf is in orde,de apparatuur die het analoge signaal op de vezel naar de pops zet niet.
Hertzinger moest toen in opdracht van Portaal en de aannemer het "kopstation" bouwen, heeft wat schoteltjes met dual en quadro LNB-koppen neergezet en daarbij het goedkoopste materiaal gebruikt.

[ Voor 42% gewijzigd door Nick39 op 01-05-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Gelukkig hoe ik dat analoog ook niet te gebruiken, opzich is het nieteens zo heel slecht vindt ik zelf, maar ik kijk er ook niet de hele dag naar, in mijn kelder (werkplaats) heb ik tvtje staan voor als ik beneden lang bezig en. Ik erger me dan totaal niet aan het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:44:
Gelukkig hoe ik dat analoog ook niet te gebruiken, opzich is het nieteens zo heel slecht vindt ik zelf, maar ik kijk er ook niet de hele dag naar, in mijn kelder (werkplaats) heb ik tvtje staan voor als ik beneden lang bezig en. Ik erger me dan totaal niet aan het beeld.
Ik heb wel wat beeld verbeteraars,maar je kan het pas vergelijken als je,zoals ik toen, ook het analoge van Ziggo er naast had. Gelukkig kon het test team dat dus heel netjes vergelijken.
En dan zie je pas echt het verschil. Dan kun je zeggen,niet eerlijk,want het analoog van Ziggo komt rechtstreeks vanaf het NOB vandaan en dat van Hertzinger van de satelliet,vandaar dat we ook de bitrate vergeleken hebben en mijn eigen satelliet aanvoer (ik heb zelf ook een aantal schotels) en daarbij bv de ARD genomen die een volledig 8 mbits kanaal gebruikt op de Astra. Gemeten is ook in het kopstation pal achter de ontvanger, daar was het signaal qua signaal ruisverhouding in orde en gelijk aan dat van mij,puur zo vanaf de satelliet. Alleen aan het eind van de keten van het kopstation voordat het digitaal de vezel op ging, was er aanzienlijk meer ruis bijgekomen. Qua signaalsterkte in DB was het signaal bij mij goed. Daarna is er in het kopstation een test signaal op de "analoge" vezel gezet en is in de wijkpop gemeten of daar verlies was. Dat was niet zo, daarna is hetzelfde gedaan van de pop naar mijn huis, ook daar was geen signaal verlies. Direct vanaf het kopstation,naar mijn huis,was het testsignaal uitmuntend hetgeen ook bewijst dat het glas netwerk zelf uitstekend is,en daar kon dan ook niets aan gedaan worden.
Normaal is een opstelling (sterk vereenvoudigde uitleg,er komt nog wat meer bij kijken) als volgt:
Een aantal satelliet ontvangers gekoppeld aan schotels leveren een aantal MPEG streams. Deze MPEG streams worden door een multiplexer samen gekoppeld, gebundeld. Van daaruit gaat het naar een converter die er een lichtsignaal van maakt waaraan de vezel gekoppeld kan worden.
Achter de multiplexer was al een aanzienlijke hoeveelheid ruis welke door de eenvoud van de multiplexer niet weg gehaald kon worden. Ook ontbreekt het aan dynamiek, het contrast deugt niet,fletse kleuren. Let op, bovenstaand geldt dus naar ik weet alleen in Leiden, er kunnen meer kopstations zo uitgerust zijn,maar dat weet ik niet.

In de moderne variant is alles exact hetzelfde alleen bestaat er in de multiplexer ook nog de mogelijkheid om de glasvezelstream uit Hilversum te koppelen en met het signaal te mengen..
Deze multiplexer is van een veel betere kwaliteit dan die hier in Leiden gebruikt is.
Ten tijde van de meting, zo'n 2 jaar geleden,was de multiplexer niet geschikt om ook het glasvezel signaal uit Hilversum te koppelen,en ook al zou die mogelijkheid er zijn,er is gewoon geen aanvoer vezel aanwezig. Daarom kan er ook geen DVB-C geleverd worden, de multiplexer kan het niet verwerken en er is geen aanvoer. Voor zover ik begrepen heb passen de oude satelliet decoders niet op een nieuwe multiplexer,ontbreekt de vezel,dus al die apparatuur zou vervangen moeten worden,plus een aanvoervezel ingraven naar een leased line van het NOB en dat allemaal om een analoog signaal te kunnen leveren dat alleen gebruikt wordt op een tweede tv,want het merendeel kijkt in de huiskamer al wel digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Iptv ligt er hier uit, PC3905 :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
alles zenders?

Modem herstart + stb herstart al geprobeerd?

Hier werkt hij nog :P

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 01-05-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Het werkt weer, 130m half uur van de stroom gehad. Vreemde was dat in menu alles wel gewoon zichtbaar was, gidsgegevens werden ook gewoon bijgewerkt, alleen dus geen beeld en geluid.

Ja alle zenders waren zwart en stil, ook radiozenders.

[ Voor 13% gewijzigd door GerkeP op 01-05-2011 18:56 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hier is alleen Discovery World sinds gisteravond dood. (iptv)

En je zou geloof ik nog kijken naar het eventuele opengooien van het netwerk in het Soesterkwartier... (3812)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:52:
[...]

En je zou geloof ik nog kijken naar het eventuele opengooien van het netwerk in het Soesterkwartier... (3812)
Pm mij even je huisnummer en de letters van de postcode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:52:
[...]

Discovery World ligt er bij mij zeker al sinds gisteravond er ook uit... (Postcode 1214)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Mau_Maus schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:13:
[...]

Discovery World ligt er bij mij zeker al sinds gisteravond er ook uit... (Postcode 1214)
Hier bij OnsBrabantNet (postcode 5502) ook geen Discovery World, T&L en Science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Nick39 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:43:
[...]
Achter de multiplexer was al een aanzienlijke hoeveelheid ruis welke door de eenvoud van de multiplexer niet weg gehaald kon worden. Ook ontbreekt het aan dynamiek, het contrast deugt niet,fletse kleuren. Let op, bovenstaand geldt dus naar ik weet alleen in Leiden, er kunnen meer kopstations zo uitgerust zijn,maar dat weet ik niet.
Dus als ik je goed begrijp wordt het slechte contrast en de fletse kleuren veroorzaakt door de multiplexer in het proces van het samenvoegen van meerdere MPEG streams in 1 Transport stream? En dan hebben we het dus nog over een digitaal signaal?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 01-05-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
[...]

Kopje beeldkwaliteit:

Dank voor de verwijzing; ik had het één niet met het ander in verband gebracht als nieuweling in de wereld van de mogelijkheden van digitale tv.
ArChie schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:49:
Bij DVB-C wordt er bewust voor gekozen om alleen de SD variant door te geven bij de kanalen die ook beschikken over een HD simulcast variant.
Dat is duidelijk. Voor ons studentenhuis kan dat eventueel interessant zijn gezien de niet briljante kwaliteit van het huiskabel systeem.

Volgens Wikipedia kan bij de DVB-C2 standaard 83 Mb/s in een 8 MHz band worden gestop; dat zouden 10 streams 8 Mb/s kunnen zijn. Dus als DVB-C2 wordt gebruikt dan zou het total tv pakket van bijna 40 zenders in 4 8 Mhz banden gestopt kunnen worden. Technische een indrukwekkend staaltje. Gebruikt XMS DVB-C2?

Als ik Nick's verhaal goed begrijp is de kwaliteit van doorgifte op het Reggefiber netwerk in orde maar werd/wordt er in Leiden een gecompromitteerd signaal aangeleverd; een onfortuinlijke garbage in - garbage out situatie.

Kan iemand van Glazenkamp Nijmegen mij vertellen wat de beeldkwaliteit is van het analoge R/TV pakket in Nijmegen (Ik neem voor het gemak aan dat G-3 Nijmegen hetzelfde signaal gaat krijgen als Glazenkamp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
EricJH schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:22:
[...]
Dank voor de verwijzing; ik had het één niet met het ander in verband gebracht als nieuweling in de wereld van de mogelijkheden van digitale tv.

[...]
Dat is duidelijk. Voor ons studentenhuis kan dat eventueel interessant zijn gezien de niet briljante kwaliteit van het huiskabel systeem.

Volgens Wikipedia kan bij de DVB-C2 standaard 83 Mb/s in een 8 MHz band worden gestop; dat zouden 10 streams 8 Mb/s kunnen zijn. Dus als DVB-C2 wordt gebruikt dan zou het total tv pakket van bijna 40 zenders in 4 8 Mhz banden gestopt kunnen worden. Technische een indrukwekkend staaltje. Gebruikt XMS DVB-C2?
Nee. Glashart media gebruikt gewoon DVB-C, zodat elke (geschikte) STB of TV werkt.
The first DVB-C2 tuners are expected mid-2011.
En daar begint het al mee, laat staan dat er al DVB-C2 TV's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
EricJH schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:22:
Nee, er wordt gewoon DVB-C toegepast. Er is nog geen enkel kabelbedrijf in Nederland dat DVB-C2 toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:34

Mojo

The Power Within

Sowieso komt XMS al ruim uit met DVB-C. XMS hoeft er niet zo veel kanalen op te proppen als dat UPC of Ziggo dat moeten doen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 120071 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:41:
[...]

Dus als ik je goed begrijp wordt het slechte contrast en de fletse kleuren veroorzaakt door de multiplexer in het proces van het samenvoegen van meerdere MPEG streams in 1 Transport stream? En dan hebben we het dus nog over een digitaal signaal?
Nee we kunnen niet in het algemeen spreken, er zit trouwens nog wel meer in de keten dan alleen dat, het gaat hier puur om de slechte analoge kwaliteit in het Leidse geval met de hier gebruikte onderdelen.Je kan niet zonder onderzoek zo maar stellen dat als jij slechter beeld hebt,het bij jou ook zo gaat en bij jou dezelfde apparatuur wordt gebruikt.
In princiepe kun je onderstaand verhaal gebruiken,het enige verschil is dat het dan bij de kabel naar een coax gaat, en bij vezel naar een glasvezel.

http://www.digitalekabelt...techniek/kopstation.shtml

Je kan niet op basis van de hier gebruikte apparatuur zo maar zeggen dat de hele situatie bij jou hetzelfde is.
Dat betwijfel ik ook want uit jouw verhaal las ik dat de beeldkwaliteit varieert,iets wat met slechte componenten niet zo zou zijn,dat zou constant hetzelfde beeld opleveren.
Jouw varierend beeld verhaal moet echt gezocht worden door verschillende personen achter verschillende knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mojo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:03:
Sowieso komt XMS al ruim uit met DVB-C. XMS hoeft er niet zo veel kanalen op te proppen als dat UPC of Ziggo dat moeten doen.
Ziggo hoeft dat ook niet, de qam zou naar 256 kunnen,dan passen er veel meer kanalen in een stream, alleen valt rotte bedrading dan wel door de mand. Voordeel zou zijn, meer kanalen met de huidige decoders,nadeel is meer klachten.

Ziggo is gestopt met de verkoop van SD decoders.
Een tweede truukje om de capaciteit enorm te vergroten is gebruik te maken van H.264 video compressie, een techniek die nu al bij HD televisie gebruikt wordt. Zou men die compressie ook gaan gebruiken voor SD dan verdubbel je bijna de capaciteit. Nadeel is dat een standaard SD decoder die mpeg4/H.264 niet aan kan,maar een HD decoder wel. Voordeel: enorme capaciteitsuitbreiding,nadeel de SD decoders moeten weg. Waar de klachten vandaan zouden komen lijkt me duidelijk. Maar door de verkoop van SD decoders te staken en door natuurlijk verloop mensen HD decoders te laten aanschaffen heb je over een paar jaar nog maar een kleine groep die nog met een SD decoder zitten en dan kun je met een inruil actie komen,Ziggo lijkt daarvoor te gaan,door de verkoop van SD decoders te staken.

In het geval van kabeltv zijn er dus zonder meer enorme verbeteringen mogelijk zonder verslechtering of uitschakelen van analoog, alleen hebben nieuwe technieken de oude ingehaald, wil je de nieuwe technieken gebruiken,dan moet de klant doorgaans andere apparatuur kopen.

Glasvezel is hierin een absolute winnaar omdat die in een keer kan inhaken op de nieuwe mogelijkheden zonder de klanten lastig te hoeven vallen met nieuwe indelingen en aanschaf van andere apparatuur en verbetering van huis installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:24:
Nee we kunnen niet in het algemeen spreken, er zit trouwens nog wel meer in de keten dan alleen dat, het gaat hier puur om de slechte analoge kwaliteit in het Leidse geval met de hier gebruikte onderdelen.Je kan niet zonder onderzoek zo maar stellen dat als jij slechter beeld hebt,het bij jou ook zo gaat en bij jou dezelfde apparatuur wordt gebruikt.
In princiepe kun je onderstaand verhaal gebruiken,het enige verschil is dat het dan bij de kabel naar een coax gaat, en bij vezel naar een glasvezel.
Ik denk dat de verwarring ontstaat omdat je het hebt over de kwaliteit van analoge TV, maar verwijst naar de technieken die gebruikt worden voor de samenstelling en DVB-C transmissie van het digitale TV signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:45:
[...]

Ik denk dat de verwarring ontstaat omdat je het hebt over de kwaliteit van analoge TV, maar verwijst naar de technieken die gebruikt worden voor de samenstelling en DVB-C transmissie van het digitale TV signaal.
Omdat in dit geval analoge tv niet echt analoog is, het komt digitaal bij de mensen aan via een tweede vezel,het analoge signaal wordt dus digitaal verzonden via glas, het wordt pas analoog door de modulator in het packetfront/genexis in de meterkast van de mensen of waar dat ding ook hangt.
In zekere zin komt het analoge signaal dus hetzelfde aan als het dvb-c signaal en wordt dezelfde techniek gebruikt.
Alleen de aanvoer verschilt.

KPN heeft trouwens Caiway overgenomen en ziet blijkbaar toch ook nog wel brood in het oude coax.
http://www.nu.nl/economie/2505281/kpn-neemt-caiway.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 18:02

The Wizard

Moderator Mobile
Caiway was al druk bezig met verglazen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

denan schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:32:
[...]

tuurlijk... http://mijn.xmsnet.nl en aanklikken. Kost je 30 seconden ;)
Grapjas. Dat is 100Mb, niet 100MB. (Of ik heb de aankondiging van de 1Gb-abo's gemist natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 39993 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:53:
Grapjas. Dat is 100Mb, niet 100MB. (Of ik heb de aankondiging van de 1Gb-abo's gemist natuurlijk.)
Ah.. ik miste de hoofdletter M :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik denk alleen dan AMS-IX niet zo blij is als iedereen 100MB (800Mbit) krijgt...
(laat staan van de verbinding tussen Nikhef en XMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Yogoi schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:19:
Ik denk alleen dan AMS-IX niet zo blij is als iedereen 100MB (800Mbit) krijgt...
(laat staan van de verbinding tussen Nikhef en XMS)
En toch, als ik zie hoe vaak je 100Mbit al niet eens haalt omdat de server(s) aan de andere kant de snelheid niet aankunnen, dan denk ik echt niet dat er veel mensen zijn die tegelijk een hele hoge snelheid halen, op een paar die-hard uploaders en downloaders na.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 02-05-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Luuk1983 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:55:
[...]

En toch, als ik zie hoe vaak je 100Mbit al niet eens haalt omdat de server(s) aan de andere kant de snelheid niet aankunnen, dan denk ik echt niet dat er veel mensen zijn die tegelijk een hele hoge snelheid halen, op een paar die-hard uploaders en downloaders na.
Ik denk dat er opeens een heleboel servers bij zouden komen met 800Mbit capaciteit op het moment dat XMS zo'n upgrade zou doen. (wat natuurlijk ijdele hoop is op dit moment upgrade naar 800Mbit ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Luuk1983 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:55:
[...]

Erg handig voor backups tussen 2 XMS abonnees ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:50:
Omdat in dit geval analoge tv niet echt analoog is, het komt digitaal bij de mensen aan via een tweede vezel,het analoge signaal wordt dus digitaal verzonden via glas, het wordt pas analoog door de modulator in het packetfront/genexis in de meterkast van de mensen of waar dat ding ook hangt.
In zekere zin komt het analoge signaal dus hetzelfde aan als het dvb-c signaal en wordt dezelfde techniek gebruikt.
Dat het bij de klanten op de coax kabel te moduleren analoge TV signaal met een digitale techniek via de tweede glasvezel verzonden wordt klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat de analoge RTV en de digitale RTV signalen ook qua opbouw op ongeveer dezelfde manier tot stand komen en wil ook niet zeggen dat ze min of meer te vergelijken zijn tot ze bij de klant op de coax kabel gemoduleerd worden.

Voor een analoog TV kanaal wordt juist bij de provider in de headend het analoge TV signaal gemaakt voordat het naar de klant verstuurd wordt door bijvoorbeeld een digitaal MPEG bronsignaal met een MPEG decoder om te zetten naar een analoog TV signaal dat gemoduleerd kan worden. Voor DVB-C zijn juist de digitale MPEG data streams nodig die m.b.v. een multiplexer gecombineerd worden tot een digitale MPEG Transport Stream die gemoduleerd kan worden.

Dat voor de uiteindelijke transmissie methode door het gebruikte medium, de glasvezel, een digitale techniek nodig is voor de begrippen analoge en digitale RTV niet interessant vanuit het perspectief van de klant. Zodra de via glasvezel aangevoerde analoge en digitale RTV signalen bij de klant op de coax kabel zijn gemoduleerd is er in feite weer sprake van analoge transmissie technieken voor zowel de analoge RTV als de digitale RTV kanalen, maar toch hebben we het dan over analoge en digitale RTV. Bij de kabelbedrijven is dat eigenlijk niet anders. De distributie van de signalen vindt ook bij hen grotendeels plaats via glasvezel, alleen de plek waar de signalen op de coax kabel gemoduleerd wordt verschilt. Bij glasvezel gebeurt dat bij de klant en bij de kabel bedrijven in de wijk centrales voor een volledig coax segment.

[ Voor 7% gewijzigd door ArChie op 02-05-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:00:
[...]

Dat het bij de klanten op de coax kabel te moduleren analoge TV signaal met een digitale techniek via de tweede glasvezel verzonden wordt klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat de analoge RTV en de digitale RTV signalen ook qua opbouw op ongeveer dezelfde manier tot stand komen en min of meer te vergelijken zijn tot ze bij de klant op de coax kabel gemoduleerd worden.
Aha, dan hebben de diverse monteurs die hier steeds waren dus continue gelogen.
Dus toen ze naar het kopstation gingen,liepen ze steeds naar niet bestaande multiplexers toe,die ze ook expres foutief zo noemden.
En zo komen we weer in een heerlijke discussie waarin ik je al verwacht had,je reageerde alleen wat traag.
Waar het om gaat is dat het Leidse analoge kopstation,waar jij natuurlijk geweest bent,op een ouderwetse,niet meer compatible manier opgebouwd is en opnieuw dient te worden opgebouwd, dat er geen aanvoer vezel is van het NOB en dat die ook niet aangesloten kan worden.
Dat Reggefiber niet de hoogste prioriteit geeft aan de vervanging ervan.
Het spijt me dat ik vergeten ben om van elk apparaat serienummer en type nummer te noteren.
En het spijt me dat het schema dat ik gebruikt heb om ONGEVEER aan te geven hoe de opbouw is,niet EXACT gelijk is hoewel ik er duidelijk bij gezegd heb dat de opbouw niet exact zo was omdat ik al wist dat je zou gaan reageren en zou gaan verbeteren.
En voila.Nick39 in "XMS Glasvezel ervaring - XII"
Kijk, hier staat nog meer wat niet exact en volledig benoemd is.

Wat je mist is dat ik als een soort van Jip en Janneke manier iets probeer uit te leggen,met ongeveer schematische voorstellingen om gewoon uit te leggen dat de huidige apparatuur verouderd is.
Dit vond ik wat overdreven:
Afbeeldingslocatie: http://www.bird.nl/Portals/0/audio/buizenversterker.jpg
En voordat je daar ook weer op in gaat, ook dit is geen multiplexer maar een buizen versterker.
Het was een simpele reactie om te verklaren waarom e.e.a. hier nog niet de nodige investering is gedaan,waar ik duidelijk al zei dat het een versimpelde weergave was.
Zoals gewoonlijk ga je niet op de vraag in,maar val je de uitleg aan.
Als ik zeg dat pi ongeveer 3.1516 is ga jij weer zeggen dat het in werkelijkheid 3.1415926535897932384626433832795028841971693993751058209749445923078164062862089986280348253421170679
8214808651328230664709384460955058223172535940812848111745028410270193852110555964462294895493038196
4428810975665933446128475648233786783165271201909145648566923460348610454326648213393607260249141273
724587006606315588174881520920962829254091715364367892590360011330530548820466521384146951941511609... moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:44:
En zo komen we weer in een heerlijke discussie waarin ik je al verwacht had,je reageerde alleen wat traag.
Waarom is het met jou nu nooit mogelijk om op een volwassen manier over techniek te discussiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Nick39 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:50:
[...]
KPN heeft trouwens Caiway overgenomen en ziet blijkbaar toch ook nog wel brood in het oude coax.
http://www.nu.nl/economie/2505281/kpn-neemt-caiway.html
Wat ontzettend zuur moet dit zijn voor de Caiway abonnees. Wordt het eerlijke en open Caiway ineens overgenomen door zo'n verschrikkelijk autoritair graaiersbedrijf als KPN. Ik voorspel dat er op termijn het volgende gaat gebeuren:

- Prijsverhoging voor alle pakketten.

- Alle HD zenders die nu in het basispakket zitten worden in het aparte HD-pakket gestopt, incl. publieke zenders als Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, Nederland 3 HD, ARD HD, ZDF HD, ARTE HD, één HD, Canvas HD etc..

- Uiteraard zal het basispakket versleuteld worden. Onversleutelde streams zijn natuurlijk uit den boze bij KPN.

- KPN zal de hoge kwaliteit Technicolor streams vervangen voor zijn reeds bestaande ADSL streams. Dat scheelt weer extra apparatuur en netwerkcapaciteit. Door op kwaliteit te besparen kan er meer winst gemaakt worden.

- Op termijn zal men ook een eigen Ontvanger/CI+ module gaan verplichten. Om de klant zoveel mogelijk uit te melken zal deze levenslang huur moeten betalen voor zo'n Ontvanger/CI+ module. Natuurlijk gaat men dan ook meteen smartcard pairing toepassen (smartcard koppelen aan de Ontvanger/CI+ module) zodat de klant toch niet stiekem een eigen ontvanger koopt en de top van KPN+aandeelhouders inkomsten misloopt.

- Vervolgens zal men alle mogelijke flags bij CI+ gaan aanzetten om maximale controle en autoriteit uit te oefenen op de klant. Opnemen, timeshiften en pauzeren mag alleen nog tegen bijbetaling.

Caiway wordt straks het 2e UPC.
Dit terwijl 1 UPC eigenlijk al teveel is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

@ Nick, Archie > kom op jongens...
Laten we het gezellig houden.
Want ik constateer weer wat grimmigheid!
Niet rot bedoeld naar beide.
Maar forum moet wel gezellig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46
Vergeef me als ik niet alle 12 topics heb doorgelezen, maar het volgende is het geval;

Onder meerdere bewoners in de straat is enkele maanden geleden een schriftelijk verzoek gedaan aan XMS om glasvezel beschikbaar te krijgen (binnenstad Nijmegen). Ons werd toen verteld dat dit alleen met een deelname van xx% zou gaan, omdat er geen glas in de buurt lag en het daardoor anders een te dure aangelegenheid werd.

Nu wordt er deze weken aan de riolering gewerkt waardoor de straat open ligt op sommige punten. Zo ook nog geen 5 meter van ons huis. Terwijl een medewerker de boel aan het inspecteren was, hem eens gevraagd of het niet veel makkelijker was om - als de straat toch al open ligt - er niet meteen glasvezel in te leggen?!

Grijpt de beste man tot mijn verbazing aan een label een kabel omhoog uit de grond, met duidelijk erop vermeld dat het glasvezel betreft.

?!?!?!? Hoezo, er ligt geen glas in uw straat? Zoals het uitziet zou een lijntje naar de voordeur voldoende zijn, maar toch wordt er zo moeilijk gedaan? Heeft iemand enig idee waar de oorzaak van deze complicatie ligt?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat kan natuurlijk een kabel zijn van Ziggo/UPC (wat daar ook is) of een andere operator. Er ligt veel glas in de grond. Zelfs al is die van Reggefiber, dan nog hoeft het niet mogelijk te zijn omdat het een glasvezel is voor bijv. de backbone of alle vezels zijn al bezet, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46
alle vezels zijn al bezet? voor de analoge telefonie en televisie zeker dan... Ik dacht dat UPC (Ziggo zit hier niet volgens mij) via koperkabel liep?

Blijft het punt liggen dat als de straat open is, je toch veel voordeliger uit bent om dat meteen aan te leggen?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ja, het laatste stuk, maar de wijkcentrales worden gevoed met glasvezel.

Klopt, zou ook veel voordeliger zijn, maar er zijn plaatsen waar ze wel 3x de boel open trekken. Bureaucratische logica :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 20:23
Aesculapius schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:26:
Blijft het punt liggen dat als de straat open is, je toch veel voordeliger uit bent om dat meteen aan te leggen?
Ach die logica moet je gewoon niet willen begrijpen.
In Wijchen-centrum zijn ze vorig jaar bezig geweest met het opknappen van het centrum. Hele boel lag los.
In de tussentijd waren ze de vezel al in het wijchen-zuid aan het leggen en toen is er nog bij de gemeenteraad aangegeven of het niet beter was als de gemeente en xms samen overeen kon komen om toen ook meteen de vezel in het centrum te leggen.
Dit is om de 1 of andere reden niet gebeurd.

En wat gebeurd er 1/2 a 3/4 jaar later.
Ze gooien het centrum op z'n kop om de vezel in de grond te leggen.

_/-\o_
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.