Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.807 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakG5 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:17:
[...]

Waar gaan de + van je accu's naartoe dan?
die horen naar de puls van voltmeter te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenll schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:18:
[...]

Nee via Ebay, 15 euro voor 6,8 AH dus vind het heel goedkoop
ik zou graag een link willen hebben !!
ik ben ook opzoek gegaan naar li-ion accu maar ik vond ze prijzig vooral op conrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Schema is okey, op wat schoonheidsfoutjes na. (+ polen van de accu's zou ik wel een schakelaar tussen zetten, verder heeft wisselspanning geen + en - maar fase en nul)
[/quote]

dankje, moet nog veel leren. een schakelaar omdat anders de voltmeter aan staat zekker, dom van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:10:
[...]

Waarom heb je een voltmeter erop als je ook een kratsafe er op hebt zitten?
lijkt me onnodig. Meeste hebben juist een voltmeter om te kunnen zien wanneer ze moeten laden
( waaronder ik ) maar bij jou doet de kratsafe dat toch automatisch.

Tom
klopt helemaal, maar ik vindt het leuk als er een display op zit O-) en wat berik zei is ook wel handig , maar klopt is totaal overbodig

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:34:
ben zelf zowat klaar met me kratje.
maar zit nu met het probleem : radio ontvangst.

heb op het moment een hobbybob antenne door middel van een kabel.
alleen hierdoor heb ik dus slecht ontvangs en ruis.

nu is me vraag, heeft iemand een idee hoe ik hiervanaf kom?

( betere aarding maken heb ik al naar gekeken maar is geen oplossing )

Tom
Ik zou even langs een autosloperij gaan en daar een antenne van een auto zien te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Maartenll schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:08:
Ik heb een bedradingsschema gemaakt voor mijn kratradio.
Zouden jullie hem willen na checken of dit zo kan?
Tips zijn erg welkom!

[afbeelding]
Je hebt de + en - verkeerd om in je tekening, let hier even op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de acculader zoals hier op een stekkertje maakt, moet de adapter dan eraan blijven en zo ja, hoe doe je dat dan? http://dl.dropbox.com/u/7135433/123.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:34:
als je de acculader zoals hier op een stekkertje maakt, moet de adapter dan eraan blijven en zo ja, hoe doe je dat dan? http://dl.dropbox.com/u/7135433/123.jpg
Tenzij je boem wil, lijkt het me wel essentieel om de adapter eraan te laten. Maar ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:34:
Ik weet zo even niet waar het staat, maar er is goenoeg te vinden over acculaders en adapters in dit forum. gebruik even de zoekfunctie!!! Als je het verschil tussen een acculader en een adapter (nog) niet helemaal gegrepen hebt kan ik je een tip geven: lees iets over basis electronica :P een adapter werkt iets anders als een acculader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
ThinkPadd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:33:
[...]
Ik zou even langs een autosloperij gaan en daar een antenne van een auto zien te regelen.
ik moet zeggen dat bij mijn kratje met mp3 decoder en ta2024, incl. accu, acculader en adapter (alles op de accusafe schakeling) mijn mp3 decoder op fm erg gaat storen als deze op 220 aangesloten is en de accu dus gaat laden. Schakel ik de lader uit en laat ik alles wel op de adapter dan is er minder ruis. laat ik alles spelen op de accu dan is de ruis zo goed als weg.

Bij mijn mini radiootje is het fm gedeelte helemaal gesneuveld waarschijnlijk is de antenne aansluiting kapot (daar heb ik alleen maar ruis). Ik heb daarom ook een nieuwe mp3/fm decoder daarvoor besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door boppos op 16-05-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Maartenll schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:43:
[...]
een 12V Led zou toch voldoende zijn?
Voor de rest nog tips ?
een 12v led is een led met een (meestal) voorschakelweerstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Boppos:
Heb jij ook dat je batterypack in beveiliging schiet als hij aanstaat terwijl je ander apparaat op de aux aansluit?
Heb het wel met mijn mp3speler maar niet als ik de pc aansluit... apart. Binnenkort mp3 spelers van anderen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 19:26
lredev schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:38:
[...]

Je hebt de + en - verkeerd om in je tekening, let hier even op ;)
De + en de - van de versterker bedoel je?
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:18:
[...]

ik zou graag een link willen hebben !!
ik ben ook opzoek gegaan naar li-ion accu maar ik vond ze prijzig vooral op conrad
http://cgi.ebay.nl/12V-Re...eries&hash=item41578385a8

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:38:
@ Boppos:
Heb jij ook dat je batterypack in beveiliging schiet als hij aanstaat terwijl je ander apparaat op de aux aansluit?
Heb het wel met mijn mp3speler maar niet als ik de pc aansluit... apart. Binnenkort mp3 spelers van anderen proberen.
Niet bij het aansluiten van aux, maar soms schiet hij wel in de beveiliging als ik iets aanschakel. Ook de mp3 module doet dat soms. Even aan uitzetten lost het altijd op. (tenzij je pack leeg is)

Wat ik me afvroeg na mijn ervaring dat 1 van mijn packs niet in de beveliging ging bij 10,5v kan ik ook een accusafe maken die tot 10,5v ipv 11,5v aanblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:28
boppos schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:25:
[...]

Niet bij het aansluiten van aux, maar soms schiet hij wel in de beveiliging als ik iets aanschakel. Ook de mp3 module doet dat soms. Even aan uitzetten lost het altijd op. (tenzij je pack leeg is)

Wat ik me afvroeg na mijn ervaring dat 1 van mijn packs niet in de beveliging ging bij 10,5v kan ik ook een accusafe maken die tot 10,5v ipv 11,5v aanblijft?
Jahoor, even de verhouding tussen R1 en R2 veranderen :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Maartenll schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:44:
[...]

De + en de - van de versterker bedoel je?
Ja, op de TA2024 zitten die andersom t.o.v. jouw tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:25:
[...]

ik zou gewoon een accu lader bij de action kopen kost ongeveer een 10 euro en dan paralel er overheen zetten dus als de accu leeg raakt stop je de stekker in het stopkontact en laad ie automatisch op en kun je gewoon verder spelen
Acculader heb ik al, daar sluit ik em dan ook wel es op aan, maar soms valt ie alsnog uit als ik em op de lader zet. En die lader is ook niet echt makkelijk mee te nemen. In de beginpost staat ook dat laden en spelen tegelijk niet echt goed is voor je accu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:47:
[...]

Acculader heb ik al, daar sluit ik em dan ook wel es op aan, maar soms valt ie alsnog uit als ik em op de lader zet. En die lader is ook niet echt makkelijk mee te nemen. In de beginpost staat ook dat laden en spelen tegelijk niet echt goed is voor je accu??
Dat is vrij logisch dat 'ie alsnog uitvalt.
Verder is het idd niet goed voor je accu (als je meer verbruikt dan je lader levert trek je de accu verder leeg, waarvan de accu kapot gaat) en niet goed voor je lader omdat deze een constante belasting verwacht, terwijl de spelende versterker een heel gevarieerde stroomvraag heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door lredev op 16-05-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist ja, dat wil ik dus voorkomen door een voeding aan te sluiten, alleen kom ik er niet helemaal uit hoe dat nou moet. Gewoon zonder schakelen.. alleen voeding en klaar. Voeding en acculader zijn dan toch nooit tegelijk aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
nee, want je voeding moet je niet met de accu verbinden. Je kan dit het best aansluiten met een wisselchakelaartje.

Daarnaast is het juist logusch dat acculader en voeding tegelijk gebruikt worden. Je hebt immers alleen voeding nodig als je accu aan het laden is. Er is een heel makkelijk schemaatje voor met een dubbelpolige wisselschakelaar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ELhgBheoY7hSjqYHUERB9ROo/full.png

Dit zijn alleen de +12V draden. De GND kan je gewoon allemaal verbinden.

Met een DPDT ziet dat er dan zo uit vanonderen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DSbQIecjjP8No8tauQUv3D23/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door lredev op 16-05-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i1087.photobucket.com/albums/j473/bierkrat2011/236964.png\

kan dit ook?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DSbQIecjjP8No8tauQUv3D23/full.png
zou je ook zoon plaatje willen maken voor mijn situatie?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
^^ kan ook inderdaad. In plaats van "VERSTERKER" kan er ook "Verbruiker" worden gelezen.

Maar in jouw geval heb je aan een enkelpolige schakelaar genoeg.

[ Voor 59% gewijzigd door lredev op 16-05-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehhh ik snap em ff niet meer. Ik heb een losse acculader, zit niet in de kist. Als ik naar t strand ga ofzo dan laad zet ik em s'nachts onder de lader. Nou wil ik alleen als ik bijv een weekend weg ga in een huisje ofzo dat er een voeding in de kist zit waar die continu op kan draaien zonder dat ie uitvalt.. Lader blijft dan gewoon thuis
Dit moet toch vrij eenvoudig te fixen zijn?? Lees in die begin post iets over dc plug? Maar hoe sluit ik dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:05:
ehhh ik snap em ff niet meer. Ik heb een losse acculader, zit niet in de kist. Als ik naar t strand ga ofzo dan laad zet ik em s'nachts onder de lader. Nou wil ik alleen als ik bijv een weekend weg ga in een huisje ofzo dat er een voeding in de kist zit waar die continu op kan draaien zonder dat ie uitvalt.. Lader blijft dan gewoon thuis
Dit moet toch vrij eenvoudig te fixen zijn?? Lees in die begin post iets over dc plug? Maar hoe sluit ik dat aan?
In dat geval gebruik je dus een voeding, zoals:
http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1846
Die kan je dan inderdaad via een DC plug aansluiten (zo heet dat stekkertje aan het uiteinde van de voeding).
Deze voeding zorgt voor een constante bron van 12V, net als je accu, maar dan uit het stopcontact.

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 16-05-2011 16:09 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/f52akm.png

Ik ben er eindelijk uit, als 1 van jullie het zou willen na checken of dit zou gaan werken. Graag.

Tips zijn erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een 2A voeding dan niet wat weinig om voluit te draaien?? En zo'n dc plug sluit ik dan aan op mijn versterker?? en hoe doe ik dat precies?
sorry voor al die simpele vragen maar ben wat electronica betreft wel echt een noob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenll schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:22:
[afbeelding]

Ik ben er eindelijk uit, als 1 van jullie het zou willen na checken of dit zou gaan werken. Graag.

Tips zijn erg welkom!
Zou zo moeten werken =) ik ga zonder die schakelaar, gebruik gewoon de schakelaar op de batterypack zelf :)

Moet nu alleen bedenken hoe ik twee aparte compartimenten ga maken, 1 voor de batterypack waar ik zo bij kan voor aan/uit en 1 waar de versterker apart in staat want vraag me af hoe goed het is als allemaal dempingsmateriaal op de versterker zit :P

Hij kan trouwens echt snoeihard terwijl die " maar 1A" zou moeten leveren en is nog niet uitgevallen met allerlei stijlen muziek (Skrillex hard aan gaat bijvoorbeeld prima ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoelang duurt het opladen van de 12 v loodgelaccu van kistradio.nl?
alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:44
UIt de TS:
Het laden van een accu

Voor lood-gelaccu's is dit redelijk kritisch. Deze worden bij voorkeur geladen met 1/10de van de capaciteit. Dus een 7 Ah accu, laad je het beste met een 700 mA lader, ook wel bekend als 'druppellader'. Deze druppelladers kun je continu aan de accu laten hangen. Autoaccu's zijn minder gevoelig, maar 1/10 is ook hier een mooie richtlijn. Acculaders met een grotere laadstroom of een laadspanning van meer dan 13,8V zijn niet geschikt om een gel-accu permanent mee op te laden!

Een goedkope 600mA druppellader is te vinden bij onder andere: Conrad en Elektronica-Online. Hiermee duurt het laden van een 7,2Ah accu ongeveer 15 uur.

Het is overigens niet aan te raden tegelijk de accu op te laden en te spelen van de accu. De versterker trekt stroom van de lader waardoor het laadproces langer duurt. Ook kan dit schade veroorzaken aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:27:
[afbeelding]\

kan dit ook?

[afbeelding]
zou je ook zoon plaatje willen maken voor mijn situatie?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xu7IgAAV8LxiheS6BurvZ4Xn/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 15:29

Auxilium

Walking the line

Hier even een update van mijn kistradio. Foto van de kist waarvan ik de 2 zij panelen aan de onderkant gelijmd heb. Bovenste ligt nog los. Even een spuitbus ter indicatie van het formaat. Spullen bovenop de kist zijn voor de druk.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/aeuzux.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2vnpdo4.jpg
Foto van de beschermkappen van de speakers. Ze waren ongelooflijk lelijk, knalgeel dus deze heb ik geschuurd en zwart gespoten. Je ziet de gele gloed er nog door, maar ga er nog een laag overheen spuiten.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/p0o5u.jpg
De speaker TS-A6988. Met specificaties. Deze zijn iets beter dan ik had, met name meer vermogen en lager frequentie bereik dus ga deze gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2wqfomw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/4kwhuh.jpg
Frequency response 25 - 32.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 93 dB
Maximum output power 300 Watt
Nominal output power 80 Watt

Ben nu nog mijn bestelling aan het afwachten, als die binnen is kan ik alles gaan aansluiten en uiteindelijk dicht maken. Komt overigens stof om de kist heen.

[ Voor 25% gewijzigd door Auxilium op 16-05-2011 21:14 ]

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:29:
Is een 2A voeding dan niet wat weinig om voluit te draaien?? En zo'n dc plug sluit ik dan aan op mijn versterker?? en hoe doe ik dat precies?
sorry voor al die simpele vragen maar ben wat electronica betreft wel echt een noob
Een 2A voeding werkt prima (gebruik ze zelf ook). Als je al die elektronica te ingewikkeld vindt, kun je ook voor de TA2024 van Sure-electronics gaan, hier zitten alle aansluitingen al op,. Je kunt er ook zonder moeilijk doen een voeding op aansluiten. Je zou in de schroefterminals ( de dingen die naast de DC plug ingang zitten), de bedrading naar de accu kunnen aansluiten (De Sure kan op 2 manieren van stroom worden voorzien).
Je kunt dan gewoon de accu losmaken, bij de accu lijkt me het handigst, dat kan makkelijk met een kabelschoentje, als je deze wilt opladen. Dan de voeding in het stopcontact stoppen en je kunt zonder accu verder spelen.

EDIT: Afbeelding schuifbaar kabelschoentje toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://www.ripcaclassic.com/WebRoot/Store/Shops/091202/4B18/AB7F/927B/9EA3/4321/5360/9702/74FC/PRR541.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ikke26 op 16-05-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Auxilium schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:07:
Hier even een update van mijn kistradio. Foto van de kist waarvan ik de 2 zij panelen aan de onderkant gelijmd heb. Bovenste ligt nog los. Even een spuitbus ter indicatie van het formaat. Spullen bovenop de kist zijn voor de druk.
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto van de beschermkappen van de speakers. Ze waren ongelooflijk lelijk, knalgeel dus deze heb ik geschuurd en zwart gespoten. Je ziet de gele gloed er nog door, maar ga er nog een laag overheen spuiten.
[afbeelding]
De speaker TS-A6988. Met specificaties. Deze zijn iets beter dan ik had, met name meer vermogen en lager frequentie bereik dus ga deze gebruiken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Frequency response 25 - 32.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 93 dB
Maximum output power 300 Watt
Nominal output power 80 Watt

Ben nu nog mijn bestelling aan het afwachten, als die binnen is kan ik alles gaan aansluiten en uiteindelijk dicht maken. Komt overigens stof om de kist heen.
ziet eruit als een leuk projectje,,, heb je de stof al gekocht? want ik ben ook nog aan het bedenken voor stof, misschien dat ik om 1 kistje wel van dat hoogpolige stof ga doen of gewoon speaker stof maar dat hadden ze niet hier op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Laatst online: 16-09 21:36

pythagorasABC

A²+B²=C²

Mijn "kist"radio:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0Kh8j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8nLwJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KYdVY.jpg

De afwerking is niet perfect, maar ik ben niet ontevreden.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-08 20:38
Ik heb onderstaand bericht ook ge DM't naar wesleytjuh omdat het zijn schakeling betreft, maar als andere mensen ook goede feedback hebben over dit idee hoor ik het graag!

Samen met een vriend wil ik een kratradio en een kistradio gaan maken. Nu was ik eens aan het hersenwaaien over de electronica en hoe ik het makkelijkst de boel kon laten werken met zo min mogelijk schakelaars. Ik was al erg blij met de accusafe schakeling. Ik zat alleen wat verder te denken. De kratsafe doet bijna alles wat je er van verwacht automatisch. De knop om stand 2(zie omschrijving) in te schakelen is zo goed als overbodig. Maar om weer naar stand 1 over te gaan heb je altijd die andere knop nog nodig. Nu zat ik te denken;

Is het niet mogelijk om de voorwaarde van het schakelmoment naar de aanwezigheid van voeding te verleggen. Dus eigenlijk een basic relais werking. Wel voeding-->stand 2, geen voeding--> stand 1. De accuspanning kan dan als voorwaarde dienen voor het in of uitschakelen van het hele systeem. Op het moment dat de accu onder zijn drempelwaarde komt schakelt deze alles uit en wanneer iemand dan de radio weer op 220 zet word er voeding gedetecteerd en automatisch overgeschakeld naar stand 2. Daarnaast word het hele systeem weer ingeschakeld omdat de lader stroom geeft aan de accu en deze dan weer word gedetecteerd door de accusafe. Wanneer de radio word aangesloten op 220 terwijl de accu nog niet leeg is zou er ook geen probleem moeten optreden.

Het is zo maar een hersenspinsel van mij en ik heb te weinig ervaring met electronica om zeker te weten dat dit een werkend systeem zal opleveren maar ik dacht dat het op zn minst de moeite waard is om aan jou voor te leggen. Ik heb geen flauw idee hoe moeilijk of makkelijk het is de werking van de huidige accusafe aan te passen maar als mijn aanpassing kan werken heeft men geen enkele schakelaar meer nodig, behalve een aan/uit schakelaar.

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Amrod schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:39:
Ik heb onderstaand bericht ook ge DM't naar wesleytjuh omdat het zijn schakeling betreft, maar als andere mensen ook goede feedback hebben over dit idee hoor ik het graag!

Samen met een vriend wil ik een kratradio en een kistradio gaan maken. Nu was ik eens aan het hersenwaaien over de electronica en hoe ik het makkelijkst de boel kon laten werken met zo min mogelijk schakelaars. Ik was al erg blij met de accusafe schakeling. Ik zat alleen wat verder te denken. De kratsafe doet bijna alles wat je er van verwacht automatisch. De knop om stand 2(zie omschrijving) in te schakelen is zo goed als overbodig. Maar om weer naar stand 1 over te gaan heb je altijd die andere knop nog nodig. Nu zat ik te denken;

Is het niet mogelijk om de voorwaarde van het schakelmoment naar de aanwezigheid van voeding te verleggen. Dus eigenlijk een basic relais werking. Wel voeding-->stand 2, geen voeding--> stand 1. De accuspanning kan dan als voorwaarde dienen voor het in of uitschakelen van het hele systeem. Op het moment dat de accu onder zijn drempelwaarde komt schakelt deze alles uit en wanneer iemand dan de radio weer op 220 zet word er voeding gedetecteerd en automatisch overgeschakeld naar stand 2. Daarnaast word het hele systeem weer ingeschakeld omdat de lader stroom geeft aan de accu en deze dan weer word gedetecteerd door de accusafe. Wanneer de radio word aangesloten op 220 terwijl de accu nog niet leeg is zou er ook geen probleem moeten optreden.

Het is zo maar een hersenspinsel van mij en ik heb te weinig ervaring met electronica om zeker te weten dat dit een werkend systeem zal opleveren maar ik dacht dat het op zn minst de moeite waard is om aan jou voor te leggen. Ik heb geen flauw idee hoe moeilijk of makkelijk het is de werking van de huidige accusafe aan te passen maar als mijn aanpassing kan werken heeft men geen enkele schakelaar meer nodig, behalve een aan/uit schakelaar.

just my 2 cents
Best leuk idee!

Wellicht zou je iets kunnen maken dat een eenmalige puls geeft aan de "aanknop" van de AccuSafe, als je de aan/uit-schakelaar op aan zet. Bij het uitschakeling valt de AccuSafe ook uit, aangezien je die na de aan/uitschakelaar zal monteren in dit scenario. Dit moet vast kunnen met chipje of wellicht nog simpeler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
lredev schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:18:
[...]

Best leuk idee!

Wellicht zou je iets kunnen maken dat een eenmalige puls geeft aan de "aanknop" van de AccuSafe, als je de aan/uit-schakelaar op aan zet. Bij het uitschakeling valt de AccuSafe ook uit, aangezien je die na de aan/uitschakelaar zal monteren in dit scenario. Dit moet vast kunnen met chipje of wellicht nog simpeler..
thnx voor je feedback.

Dat was inderdaad ook mij idee. We hadden sowieso het idee gevat om een sleutelschakelaar te gebruiken als aan en uit schakelaar. Nu moeten we alleen een andere schakelaar hebben, eentje die net zo werkt als de contactsleutel van je auto ipv dat hij blijft staan op 'aan'.

Eerst maar eens zien wat voor een modificaties er nodig zijn aan de huidige accusafe of dat er een complete nieuwe schakeling gemaakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Amrod schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:44:
[...]

thnx voor je feedback.

Dat was inderdaad ook mij idee. We hadden sowieso het idee gevat om een sleutelschakelaar te gebruiken als aan en uit schakelaar. Nu moeten we alleen een andere schakelaar hebben, eentje die net zo werkt als de contactsleutel van je auto ipv dat hij blijft staan op 'aan'.

Eerst maar eens zien wat voor een modificaties er nodig zijn aan de huidige accusafe of dat er een complete nieuwe schakeling gemaakt moet worden.
Ik moet er morgen nog even dieper op in gaan, maar voor alsnog lijkt een jumper op de header waar de aanknop normaal komt voldoende :). Zo blijft de AccuSafe altijd de spanning controleren, en heb je inderdaad geen schakelaars nodig. Wel een hoofdschakelaar, anders loopt je accu langzaam leeg door de AccuSafe zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
wesleytjuh schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:47:
[...]

Ik moet er morgen nog even dieper op in gaan, maar voor alsnog lijkt een jumper op de header waar de aanknop normaal komt voldoende :). Zo blijft de AccuSafe altijd de spanning controleren, en heb je inderdaad geen schakelaars nodig. Wel een hoofdschakelaar, anders loopt je accu langzaam leeg door de AccuSafe zelf.
Zou echt rlxt zijn als dat alles is.

Ander vraagje, nu je er tocht bent ;) ik las eerder dat weerstanden r1 en r2 aangepast moeten worden om het voltage aan te passen waarop de AS omschakelt. We hebben gekozen voor de li-ion accu's die door MaartenII werden gespot
deze hebben een minimum spanning van 10.8 V. Wat voor een weerstanden zou ik moeten plaatsen om het schakelpunt naar 10.8V te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Amrod schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:44:
[...]

thnx voor je feedback.

Dan haal je toch een contactslot van de sloop? Daar zit die veer al in. Je moet alleen even doormeten, wat nu precies wat doet, maar dat is zo gepiept.
Van wat oudere auto;s zijn ze redelijk recht toe rechtaan. Leg gewoon je doel uit aan de sloper en dan betaal je wellicht ook niet de hoofdprijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fall3n
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:31
ik zag hier een paar foto's voorbij komen van mensen die van die kabelschoentjes voor hun accu en kabelvorkjes voor hun versterker gebruiken om deze aan te sluiten, welke maten hebben jullie hiervoor gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Fall3n schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 01:03:
ik zag hier een paar foto's voorbij komen van mensen die van die kabelschoentjes voor hun accu en kabelvorkjes voor hun versterker gebruiken om deze aan te sluiten, welke maten hebben jullie hiervoor gebruikt ?
Voor een TA2024 heb je smalle vorkjes nodig, 3.7 mm denk ik. De schoentjes voor de accu zijn gewoon standaard 6.35 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja hier is ie dan de pan radio versie 2.0 :D

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/17/1305601792-610.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/17/1305601859-880.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/17/1305601950-130.jpg

Alleen wie kan mij vertellen wat ik allemaal nodig heb als ik, ook een jack ingang er in wil maken en dan kan overschakelen van Mp3 decoder naar Jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:01:
Jaja hier is ie dan de pan radio versie 2.0 :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen wie kan mij vertellen wat ik allemaal nodig heb als ik, ook een jack ingang er in wil maken en dan kan overschakelen van Mp3 decoder naar Jack.
Heeft die MP3-decoder geen aux-ingang?

Als dat wel is, is het makkelijk, anders is het ook goed mogelijk met een dubbelpolige wisselschakelaar waarbij je de L en R schakelt en de GND onderling verbonden. Ene kant hang je dan een jackbus, andere kant de mp3-decoder. Ik zal zo een plaatje doen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eVx5AdYSBdgngyL8ID3UJqIO/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door lredev op 17-05-2011 11:52 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
lredev schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:38:
[...]

Heeft die MP3-decoder geen aux-ingang?

Als dat wel is, is het makkelijk, anders is het ook goed mogelijk met een dubbelpolige wisselschakelaar waarbij je de L en R schakelt en de GND onderling verbonden. Ene kant hang je dan een jackbus, andere kant de mp3-decoder. Ik zal zo een plaatje doen.

[afbeelding]
de "aux" op de mp3 decoders is van veel mindere kwaliteid dan een directe aux. Ik heb er bij 1 kistje ook voor gekozen om zo'n schakelaar te maken zoals je net schetst. zeker als ik een beetje goede speakers/versterker op het mp3 decodertje(de aux daarvan) aansluit hoor ik duidelijk dat de hele lage tonen niet door de mp3 decoder uitgestuurd worden. Bij een rechstreekse aansluiting hoor/voel je ze dan wel. Echt hoge tonen hoor ik niet >:) (meer) dus daar hoor ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Interessante accu/batterij! Ben van plan deze ook te bestellen voor in mijn kratradio.
Ben dan van plan er een voltmetertje tussen te hangen, bij welke spanning kan ik de kratradio dan het beste uitschakelen om levensduur niet al te hard te verkloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Schumaster schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:26:
[...]

Interessante accu/batterij! Ben van plan deze ook te bestellen voor in mijn kratradio.
Ben dan van plan er een voltmetertje tussen te hangen, bij welke spanning kan ik de kratradio dan het beste uitschakelen om levensduur niet al te hard te verkloten?
in die advertentie staat 10.8 Volt. Maar volgens mij zit er een ingebouwd uitschakel moment in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Toch nog even vraagje, ik heb speakers gevonden met 6Ohm. Zou je het geluid verschil heel erg merken? Misschien iemand met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je op de TA2024 ook 4 speakers aansluiten van 8 ohm? Of kan dat alleen met die autoradio's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb mijn kratradio net klaar gemaakt voor gebruik maar er is een probleem mijn jackkabel werkt niet maar de rest allemaal wel ik heb hem zo op de ta2024 aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.124.138/1309050001-1309100000/1309074201-1309074300/1309074290_5_8bD4.jpeg
deze afbeelding is niet echt duidelijk maar bij dit plaatje wel:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.187/1309050001-1309100000/1309080901-1309081000/1309080962_5_AlWR.jpeg

moet ik misschien een andere jack gebruiken of is hij gewoon goed?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:59:
Kun je op de TA2024 ook 4 speakers aansluiten van 8 ohm? Of kan dat alleen met die autoradio's
nee dat gaat hem niet worden omdat je die 4 speakers dan op serie aan moet sluiten worden ze al 16 ohm dus je moet gewoon 2 speakers van 4 ohm gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:16:
[...]

nee dat gaat hem niet worden omdat je die 4 speakers dan op serie aan moet sluiten worden ze al 16 ohm dus je moet gewoon 2 speakers van 4 ohm gebruiken
Je kan 4 speakers best parallel aansluiten op deze manier:

code:
1
2
3
          +______+______+
ta2024            s       s
          -_______-______-

s=speaker

En dat dan voor beide aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:43
Maartenll schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:46:
Toch nog even vraagje, ik heb speakers gevonden met 6Ohm. Zou je het geluid verschil heel erg merken? Misschien iemand met ervaring?
Als je bedoeld om te gebruiken op een ta2024: dit kan gewoon. Misschien wordt het geluid iets zachter dan met 4ohms speakers maar ik zou het gewoon uitproberen!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:59:
In tegenstelling tot de reactie hierboven kun je twee speakers van 8ohm parallel aansluiten waardoor het voor de versterker als 4ohm gezien wordt. Het geluid zal hierdoor wel iets zachter klinken omdat hetzelfde vermogen nu verdeeld wordt over twee speakers.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:15:
Hallo ik heb mijn kratradio net klaar gemaakt voor gebruik maar er is een probleem mijn jackkabel werkt niet maar de rest allemaal wel ik heb hem zo op de ta2024 aangesloten:
[afbeelding]
[afbeelding]

alvast bedankt
Dit is goed aangesloten dus in principe zou het moeten werken. Zijn de gekleurde draadjes (groen en rood) niet geïsoleerd? Misschien maakt het op een andere manier geen goed contact, solderen is altijd beter dan alleen in elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 10:34

Baggeraar

Wat een gebagger..

[afbeelding]
[afbeelding]

alvast bedankt
Het is goed aangesloten hoor. maarr die "gekleurde ijzerkabel" zou wel eens speciale kabel kunnen zijn met een heel dun laagje platic over, ben ik ook al 'ns tegengekomen, probeer met een hele hete soldeerbout de kabels netjes aan elkaar te solderen zodat het soldeersel er echt inloopt (en dus niet er bovenop blijft "kleven")

probeer 'm daarna nogmaals uit. Normaal zou ie dan moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Amrod schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:55:
[...]

Zou echt rlxt zijn als dat alles is.

Ander vraagje, nu je er tocht bent ;) ik las eerder dat weerstanden r1 en r2 aangepast moeten worden om het voltage aan te passen waarop de AS omschakelt. We hebben gekozen voor de li-ion accu's die door MaartenII werden gespot

[...]

deze hebben een minimum spanning van 10.8 V. Wat voor een weerstanden zou ik moeten plaatsen om het schakelpunt naar 10.8V te brengen?
Ik zou toch willen aanraden om voor een schakelaar van de sloop te gaan, die zo'n puls geeft, net als in de auto. Een oplossing met een jumper en normale schakelaar gaat goed, totdat de accu leeg begint te raken. Wanneer het volume een beetje hoog staat, daalt de spanning van de accu door de stroompieken. Wanneer je accu dus ver leeg is, kan zo'n piek ervoor zorgen dat je onder de 11.5V komt, waardoor de AccuSafe uitschakelt. Maar omdat de "aan" knop ingedrukt blijft, schakelt de AccuSafe gelijk weer aan, omdat er geen stroom gevraagd meer wordt, en de spanning weer een beetje stijgt, tot boven de 11.5V. Het gaat rondom dit moment dus wat oscilleren.

Maar heel erg bedankt voor je input in ieder geval. Ik neem dit allemaal weer mee voor V4, welke er ooit nog weleens komt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een zonnepaneel lader, moet dat op de kratsafe bij de accu aansluiting of kan ik dat direct op de accu aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:56:
een zonnepaneel lader, moet dat op de kratsafe bij de accu aansluiting of kan ik dat direct op de accu aansluiten?
Dat heeft min of meer het zelfde effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:20:
[...]

Dat heeft min of meer het zelfde effect :)
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/o5dc0g.jpg

deze manier is het handiger?

nog steeds de vraag:
werkt het goed en lekker als ik 4x75 watt 4ohm perstuk speaker combineer met 2x150 watt 2x30 rms versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:06
Beste mede-tweakers en kratradio enthousiastelingen,

Ik ben super blij met mijn kratradio alleen ik vind het onhandig dat hij zo zwaar en lomp is. Daarom had ik het idee om mijn Eastpak in een tasradio te veranderen. Ik ben niet zo heel goed in natuurkunde enzo maar ik snap wel dat een slappe tas niet zo maar dienst kan doen als speaker. Ik ben daarom van plan om de zij, voor, achter en onderkant te verstevigen met hout. Ik vroeg me alleen af wat het handigste hout daarvoor is? Het moet namelijk niet te zwaar zijn zoals het MDF dat ik nu gebruik.

Ook zit ik nog te kijken welke speakers ik er het beste in kan doen. Ik heb een voor de speakers ongeveer een budget van 30 euro en ik zit te twijfelen tussen deze pioneers en deze speakers. De pioneers zijn wel kleiner(en dus wat makkelijker in te bouwen) maar ik vroeg me af of dat dan niet ten koste van de bass zal gaan?

MVG Jeroen

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Laatst online: 16-09 21:36

pythagorasABC

A²+B²=C²

[afbeelding]
[afbeelding]

alvast bedankt
Dat ziet eruit als een jack kabel van mp3 oortjes, hierbij moet je op de uiteinden van de draden wat soldeersel plakken, pas dan maken ze contact.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
wesleytjuh schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:52:
[...]

Ik zou toch willen aanraden om voor een schakelaar van de sloop te gaan, die zo'n puls geeft, net als in de auto. Een oplossing met een jumper en normale schakelaar gaat goed, totdat de accu leeg begint te raken. Wanneer het volume een beetje hoog staat, daalt de spanning van de accu door de stroompieken. Wanneer je accu dus ver leeg is, kan zo'n piek ervoor zorgen dat je onder de 11.5V komt, waardoor de AccuSafe uitschakelt. Maar omdat de "aan" knop ingedrukt blijft, schakelt de AccuSafe gelijk weer aan, omdat er geen stroom gevraagd meer wordt, en de spanning weer een beetje stijgt, tot boven de 11.5V. Het gaat rondom dit moment dus wat oscilleren.

Maar heel erg bedankt voor je input in ieder geval. Ik neem dit allemaal weer mee voor V4, welke er ooit nog weleens komt :P.
En de normale schakelaar direct weer uit zetten moet ook werken ;)

En nogmaals de vraag wat de weerstandswaardes moeten zijn van r1 en r2 wanneer de accu en minimale spanning heeft van 10,8V? Het is goed mogelijk dat de Li-ion accu's die we gaan gebruiken een ingebouwde beveiliging hebben, maar dan nog is het rlxt als de accusafe ook zn dingetje doet.

*edit; met een gewone schakelaar direct weer uit zal boel natuurlijk direct weer uit gaan en ik heb dus technisch gezien nog steeds 2 schakelaars nodig, maar practisch gezien komt er 1 op stand 1 van de sleutel, en 1 op stand 2.

Geen dank, ik vind het zelf ook gaaf om te hebben meegewerkt aan de 'beroemde' accusafe 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Amrod op 17-05-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me boxen en me versterker getest resultaat was redelijk:

ik had me iphon ede volume op 85% redelijk geluid maar bij 100% of harde bassen viel het uit ikheb een laptop voeding van 19.5 v en 3.5A ik denk dat de voeding een zekering heeft voor als die te veel stroom verbruikt,

heeft iemand tips om zo min mogelijk kraak te hebben, en zo hard mogelijk geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
19.5 volt is wel wat teveel voor de TA2024, deze mag maximaal 13,2 volt als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke26 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:27:
19.5 volt is wel wat teveel voor de TA2024, deze mag maximaal 13,2 volt als ik het goed heb.
dat weet ik , maar ik heb een scooter versterker 300w vermogen en 2x30 rms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn onderdelen net besteld en had een idee wat me wel handig leek.

ik heb een dubbelpolige wisselschakelaar besteld en heb me laten vertellen dat ik hier mee in een stand hem kan laten laden en in de andere hem kan laten spelen maar vroeg me af hoe ik dit moet aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:28:
[...]

dat weet ik , maar ik heb een scooter versterker 300w vermogen en 2x30 rms
Dan denk ik dat je voeding niet zwaar genoeg is, ik denk dat je daarvoor toch wel zo'n 4-5 ampère voor moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Voor 2 kratten bier hebben wij Hertz speakers gekregen, alleen die is 3wegs. Wat is het verschil tussen 3weg en 2 weg. En is het mogelijk om deze aan te sluiten?
Alvast bedankt

*Edit; de versterker is; TA2024*

[ Voor 9% gewijzigd door Salvogs op 17-05-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke26 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:48:
[...]

Dan denk ik dat je voeding niet zwaar genoeg is, ik denk dat je daarvoor toch wel zo'n 4-5 ampère voor moet hebben.
dus dan is de voeding op kistradio ook niet sterk genoeg? en voor de accu safe maakt het niet veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:05:
[...]
dus dan is de voeding op kistradio ook niet sterk genoeg? en voor de accu safe maakt het niet veel uit
de voeding is afhankelijk van wat je erop aansluit! voor een ta2024 is 2A zat maar doe je heel je kist vol met speakers en 6 versterkers dan is een 2a voeding ook niet genoeg... weet je zeker dat je versterker die 19v wel aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppos schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:12:
[...]

de voeding is afhankelijk van wat je erop aansluit! voor een ta2024 is 2A zat maar doe je heel je kist vol met speakers en 6 versterkers dan is een 2a voeding ook niet genoeg... weet je zeker dat je versterker die 19v wel aan kan?
jah zekker te weten hij doet het nog ook, maar ikheb beetje rond gekeken een laptop voeding geeft niet veel vermogen meeste rond de 90 watt, waarschijnlijk licht het daar aan ik heb zkkr 300 w nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:14:
[...]
jah zekker te weten hij doet het nog ook, maar ikheb beetje rond gekeken een laptop voeding geeft niet veel vermogen meeste rond de 90 watt, waarschijnlijk licht het daar aan ik heb zkkr 300 w nodig
kan je laten weten wat voor merk/type versterker het is? of anders meteen alle specificaties... het is al vaker gezegt 300W zegt niks... ik heb een subwoofer met een 500 real watts auto versterker en na het meten van het amperage kwam ik er achter dat het verbruik bij hele heftige bas (buren boos, alles trilde in de schuur) de versterker niet meer dan 10A vroeg... het lag meer tussen de 5A en 8A op 13,6V... even uitgaande van 10A op 13,6V(volle accu) kom ik op een verbruik van 136W... en dat is wat hij verbruikt! dat geeft hij niet aan de speaker!!! maar goed de 10A voeding die ik erbij heb gekocht voldoet perfect!!! heel leuk voor "schuur feesten" in combinatie met mijn kratje (aangesloten op de line out!)

die voeding uit het linkje kan je trouwens ook afstellen... bij mij geeft hij nu altijd 13,8V en dat kan die auto versterker wel hebben!!

[ Voor 5% gewijzigd door boppos op 17-05-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
Amrod schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:31:
[...]

En de normale schakelaar direct weer uit zetten moet ook werken ;)

En nogmaals de vraag wat de weerstandswaardes moeten zijn van r1 en r2 wanneer de accu en minimale spanning heeft van 10,8V? Het is goed mogelijk dat de Li-ion accu's die we gaan gebruiken een ingebouwde beveiliging hebben, maar dan nog is het rlxt als de accusafe ook zn dingetje doet.

*edit; met een gewone schakelaar direct weer uit zal boel natuurlijk direct weer uit gaan en ik heb dus technisch gezien nog steeds 2 schakelaars nodig, maar practisch gezien komt er 1 op stand 1 van de sleutel, en 1 op stand 2.

Geen dank, ik vind het zelf ook gaaf om te hebben meegewerkt aan de 'beroemde' accusafe 8)
Ok wesley we hebben een klein beetje langs elkaar heen zitten praten(mijn schuld), ik snap nu pas wat je bedoelt :P Ja, beter niet de aanknop doorverbinden ivm klapperen, beter een autocontact schakelaar. Dan heb ik gewoon 2 schakelaars in 1. Maar die moet ik dan wel vinden. De sleutelschakelaar werd gebruikt omdat het er vet uit zag, maar zo'n lomp autocontact is natuurlijk niet de bedoeling ;) Al vinden we daar nog wel wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
in vorige edities van dit topic is de LED VU-meter schakeling wel een voorbij gekomen. Wat ik me af vroeg, is er een soort houder voor al de led's of weet iemand of ik ergens een printplaat voor deze schakeling kan bestellen?
Vraag 2 over deze schakeling: kan ik 2 leds parallel of in serie zetten op de plek waar nu de led's staan?

Wat misschien ook wel leuk is voor mensen in hun krat is zoiets als dit: RGB led strip met remote en controller Ik heb hem ook besteld :X kon het niet laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppos schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:27:
[...]

kan je laten weten wat voor merk/type versterker het is? of anders meteen alle specificaties... het is al vaker gezegt 300W zegt niks... ik heb een subwoofer met een 500 real watts auto versterker en na het meten van het amperage kwam ik er achter dat het verbruik bij hele heftige bas (buren boos, alles trilde in de schuur) de versterker niet meer dan 10A vroeg... het lag meer tussen de 5A en 8A op 13,6V... even uitgaande van 10A op 13,6V(volle accu) kom ik op een verbruik van 136W... en dat is wat hij verbruikt! dat geeft hij niet aan de speaker!!! maar goed de 10A voeding die ik erbij heb gekocht voldoet perfect!!! heel leuk voor "schuur feesten" in combinatie met mijn kratje (aangesloten op de line out!)

die voeding uit het linkje kan je trouwens ook afstellen... bij mij geeft hij nu altijd 13,8V en dat kan die auto versterker wel hebben!!
het is een 2extreme sounboard en 2x30W RMS verder informatie heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostRe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05-2024
Werkt de afstandsbediening van de mp3 decoders een beetje goed? En dan vooral die van kistradio.nl. Wil hem de decoder namelijk op dezelfde plek als bijv. de radio van kemphaas zetten. Maar is niet echt handig om steeds de radio om te draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:01:
[...]
het is een 2extreme sounboard en 2x30W RMS verder informatie heb ik niet
meer informatie heb je niet? dus je weet helemaal niet of hij wel geschikt is voor 19V? hij zal wel werken maar goed voor de versterker zal het niet zijn... dat kan ook best de rede zijn dat hij uitvalt als je hem harder zet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
JoostRe schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:14:
Werkt de afstandsbediening van de mp3 decoders een beetje goed? En dan vooral die van kistradio.nl. Wil hem de decoder namelijk op dezelfde plek als bijv. de radio van kemphaas zetten. Maar is niet echt handig om steeds de radio om te draaien :P
dat werkt niet echt, hij doet het wel goed recht van voren!... wat wel kan dat je (als je goed kan solderen) de IR ontvanger losmaakt en met een draadje intern naar voren maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
Ik ben op zoek naar een sleutelschakelaar met vergelijkbare werking als een contactschakelaar in een auto. Alleen dan in een uitvoering als dit

Ik heb bij conrad, ebay, eijlander en radio electronica utrecht gezocht, maar ik kan niet specifiek die schakelaar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De versterker valt niet uit maar de voeding, uit me eigen ervaring maakt de voltage niet zo veel uit , het is alleen slecht voor het apparaat, dus kans op door branding, vroeger hab ik vaak Géexprementeerd, maar de voeding ging gwn uit ik ben bijna zkkr van dat de speakers te hooge stroom sterke vragen en dat kan de voeding niet leveren dus hij denkt dat er kortsluiting is dan gaat de voeding uit, soort accusafe zit er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Doordat je die versterker (deze?) een veel hoger voltage geeft dan waarvoor hij gespecificeerd is loopt hij als het ware op zijn tenen. Hij zit dus eerder aan zijn max en raakt overstuurd en daar krijg je dat nare geluid van. Dus ik zou je toch echt aanraden een 12V voeding te pakken. Daarbij maakt het ook verschil of je de boel al ingebouwd hebt in een dichte klankkast of niet. Speakers los op tafel geeft sowieso waardeloos geluid.

Verder: Jouw speakers vragen helemaal geen stroom (zie daarvoor vele eerdere uitleggen alhier, nuj even geen zin om terug te zoeken.. :P ). Met een 2x3 wat versterkertje kan ik die speakers ook nog best leuk laten spelen. Daar zit het hem niet in.

Dat je voeding uitvalt kan op zich ook wel kloppen. Die versterkers hebben een rendement van 50% en met 2x30W RMS = 60W / 19V = 3,16 /50*100= 6,32 A. Echter weet ik vrij zeker dat je versterker ook helemaal niet blij is met dat voltage.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:41:
ik heb mijn onderdelen net besteld en had een idee wat me wel handig leek.

ik heb een dubbelpolige wisselschakelaar besteld en heb me laten vertellen dat ik hier mee in een stand hem kan laten laden en in de andere hem kan laten spelen maar vroeg me af hoe ik dit moet aansluiten
Daar hadden we het een paginaatje terug nog over...:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xu7IgAAV8LxiheS6BurvZ4Xn/full.png

Dit is een SPDT schakelaar van onderen gezien. (dus 1 rijtje van een DPDT schakelaar ;) )
JeroenF schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:49:
Beste mede-tweakers en kratradio enthousiastelingen,

Ik ben super blij met mijn kratradio alleen ik vind het onhandig dat hij zo zwaar en lomp is. Daarom had ik het idee om mijn Eastpak in een tasradio te veranderen. Ik ben niet zo heel goed in natuurkunde enzo maar ik snap wel dat een slappe tas niet zo maar dienst kan doen als speaker. Ik ben daarom van plan om de zij, voor, achter en onderkant te verstevigen met hout. Ik vroeg me alleen af wat het handigste hout daarvoor is? Het moet namelijk niet te zwaar zijn zoals het MDF dat ik nu gebruik.
Ik zou op zijn minst een dicht vierkante kist in je rugzak maken. Je speakers dan zo monteren dat ze door de stofheen zitten in het hout geschroeft. Met 15 of 12MM multiplex kom je een heel eind. Wellicht wat bracing om het wat meer stevigheid te geven.
Ook zit ik nog te kijken welke speakers ik er het beste in kan doen. Ik heb een voor de speakers ongeveer een budget van 30 euro en ik zit te twijfelen tussen deze pioneers en deze speakers. De pioneers zijn wel kleiner(en dus wat makkelijker in te bouwen) maar ik vroeg me af of dat dan niet ten koste van de bass zal gaan?

MVG Jeroen
Hoewel ik graag heb dat je die boschmann's bij mij koopt, is het voor jouw doel denk ik beter om de 10CM'tjes te nemen. Kleinere speakers heeft doorgaans wel mindere bass als gevolg, daar valt weinig aan te doen, echter heb je echt nog wel lekker geluid met 10 of 13 CM speakers in een goede kist. De 16,5 CM speakers zullen waarschijnlijk ook niet lekker passen in die tas, hebben dan wss te weinig ruimte om echt lekker te knallen en verder zijn ze ook nog weer zwaarder.

[ Voor 68% gewijzigd door lredev op 18-05-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:06
ok dank je wel voor het meedenken,
ga ik dit weekend weer eventjes knutselen :)

EDIT: grootte kans dat jullie dit niet weten maar ik probeer het toch even. Als ik zon tasradio heb, zullen ze daar moeilijk over gaan doen bij de douane op het vliegveld? (ik wil hem als handbagage meenemen naar lloret en cyprus)

[ Voor 59% gewijzigd door Pindakaas op 18-05-2011 11:33 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
JeroenF schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:47:
ok dank je wel voor het meedenken,
ga ik dit weekend weer eventjes knutselen :)

EDIT: grootte kans dat jullie dit niet weten maar ik probeer het toch even. Als ik zon tasradio heb, zullen ze daar moeilijk over gaan doen bij de douane op het vliegveld? (ik wil hem als handbagage meenemen naar lloret en cyprus)
Ik zou even bellen over de accu. Die ziet er "raar" uit op de scan. Ook de bedrading zal op de scan de nodige argwaan wekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een accu, printplaatje(versterker) en draden? Ruwe gok dat de douane daar niet blij mee is. Zelf een leek kan daarvan een bom bouwen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:49
Mijn kratradio uit de verre geschiedenis van dit topic :-p

Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/6469/hpim0937qh3.jpg

P.s.: Als er iemand te lui is om er zelf een kratradio te maken en er één wil, zou hij deze kunnen kopen. Ik word er te oud voor om daar mee rond te lopen :-D (D.M in dat geval)

[ Voor 25% gewijzigd door assje op 18-05-2011 16:13 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 00:33:
Doordat je die versterker (deze?) een veel hoger voltage geeft dan waarvoor hij gespecificeerd is loopt hij als het ware op zijn tenen. Hij zit dus eerder aan zijn max en raakt overstuurd en daar krijg je dat nare geluid van. Dus ik zou je toch echt aanraden een 12V voeding te pakken. Daarbij maakt het ook verschil of je de boel al ingebouwd hebt in een dichte klankkast of niet. Speakers los op tafel geeft sowieso waardeloos geluid.

Verder: Jouw speakers vragen helemaal geen stroom (zie daarvoor vele eerdere uitleggen alhier, nuj even geen zin om terug te zoeken.. :P ). Met een 2x3 wat versterkertje kan ik die speakers ook nog best leuk laten spelen. Daar zit het hem niet in.

Dat je voeding uitvalt kan op zich ook wel kloppen. Die versterkers hebben een rendement van 50% en met 2x30W RMS = 60W / 19V = 3,16 /50*100= 6,32 A. Echter weet ik vrij zeker dat je versterker ook helemaal niet blij is met dat voltage.
jah het is ongeveer het zelfde maar ik heb alleen de versterker gekocht.
en klopt ik heb foute omschrijving geven de versterker vraagt om het stroom.
maar ik heb een 15V=6A voeding besteld . zou de 3V veel schade opleven. bij lang en voor durend gebruik brandt die door of niet? of moet ik nog een spanningsregelaar tussen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:35:
[...]

jah het is ongeveer het zelfde maar ik heb alleen de versterker gekocht.
en klopt ik heb foute omschrijving geven de versterker vraagt om het stroom.
maar ik heb een 15V=6A voeding besteld . zou de 3V veel schade opleven. bij lang en voor durend gebruik brandt die door of niet? of moet ik nog een spanningsregelaar tussen doen?
ik denk het niet want een auto dynamo geeft rond 14 volt dus zal messchien iets warmer worden meer niet (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon14
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06-2023
Na mijn post van vorige week en nog wat gespeur her en der, kwam ik dit tegen:

http://www.ionaudio.com/products/details/tailgater
http://www.iononline.nl/p...-audio/ion-tailgater.html

Iemand enig ervaring mee, of is een zelfgemaakte kistradio beter qua geluidsbeleving / kwaliteit?

Het ligt er natuurlijk aan wat je in je eigen kistradio bouwt, maar uitgaande van een TA2024 versterker en luidsprekers van rond de 30 euro?

Het bouwen is natuurlijk ook leuk en je kan hem net zo mooi maken als je zelf wilt, maar dat daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Edit: Niet goed gekeken, zit wel een accu in..

[ Voor 73% gewijzigd door Shivs op 18-05-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Maartenll schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:41:
Voor 2 kratten bier hebben wij Hertz speakers gekregen, alleen die is 3wegs. Wat is het verschil tussen 3weg en 2 weg. En is het mogelijk om deze aan te sluiten?
Alvast bedankt

*Edit; de versterker is; TA2024*
Zou iemand misschien hier nog op kunnen antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Heb je foto's, plaatjes of typenummers? Want volgens mij kun je dat gewoon aansluiten.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Maartenll schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:54:
[...]

Zou iemand misschien hier nog op kunnen antwoorden?
Kan je gewoon aansluiten. Het verschil is dat een 3-weg speaker 1 speaker meer heeft dan een 2-weg. Over het algemeen betekent meer speakers = betere frequentie bereik. 1 speaker voor hoog, 1 voor midden en 1 voor laag. Als het beide autospeakers zijn dan zijn ze beide 4 ohm en gewoon te gebruiken voor een ta-2024.

[ Voor 10% gewijzigd door Auxilium op 18-05-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Heb even een vraag. Ben bezig met het aansluiten van de voeding op de accusafe en heb de kabel eraf geknipt. Nu zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2u4ubt3.png
Is de witte nog omhulde (middenste) de plus en de zilveren niet omhulde de -?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auxilium schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:15:
Heb even een vraag. Ben bezig met het aansluiten van de voeding op de accusafe en heb de kabel eraf geknipt. Nu zie ik dit:
[afbeelding]
Is de witte nog omhulde (middenste) de plus en de zilveren niet omhulde de -?
ik zou zeggen pak een volt meter of een multie meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 15:03
Even een stomme vraag tussendoor:
http://www.kistradio.nl/w...2cfc0cfb6a198c65b09fc6478
Krijg ik voor de prijs van 26.95 één of twee van deze schoonheid?

en

http://www.carparts.nu/wi...52dweg-(G%252d6532s).html
Dezelfde kun je hier voor 17.95 kopen, iemand ervaring met deze site?
Krijg je er hier één, of twee?

thankyouverymuch

[ Voor 9% gewijzigd door Private Zaagsel op 18-05-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

simon14 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:45:
Na mijn post van vorige week en nog wat gespeur her en der, kwam ik dit tegen:

http://www.ionaudio.com/products/details/tailgater
http://www.iononline.nl/p...-audio/ion-tailgater.html

Iemand enig ervaring mee, of is een zelfgemaakte kistradio beter qua geluidsbeleving / kwaliteit?

Het ligt er natuurlijk aan wat je in je eigen kistradio bouwt, maar uitgaande van een TA2024 versterker en luidsprekers van rond de 30 euro?

Het bouwen is natuurlijk ook leuk en je kan hem net zo mooi maken als je zelf wilt, maar dat daargelaten.
Ik ging een paar weken terug ook enthousiast aan het zoeken naar onderdelen en ideeën voor een krat/kistradio, maar de door jou genoemde ION Tailgater gooide roet in het eten: bij hebbedeal.nl is ie voor 100eu in de aanbieding (duurt niet lang meer). Iets minder dan 100eu aan losse onderdelen of voor 100eu een kant-en-klaar apparaat met vrij goede recensies, dan is de keuze voor mij snel gemaakt!

Ik heb 'm nu bijna twee weken in bezit en bevalt echt heel goed: geluid is prima, volle bass en luid genoeg, de behuizing is stevig en netjes afgewerkt en de aansluitopties zijn legio. Het formaat is erg mooi en, na een vuurdoop afgelopen weekend, kreeg ik veel positieve reacties over de hoeveelheid geluid die uit zo'n klein doosje kan komen :)

Het enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat er geen groot (enkel) handvat bovenop zit, maar dat hoop ik te verhelpen door een (bij conrad besteld) handvat bovenop te schroeven, de behuizing is immers van hout. Over accuduur kan ik nog weinig zeggen, maar na twee uur spelen in het park gaf ie nog 3/3 LEDjes.

Ik zit er zelfs al aan te denken om in plaats van de iPod-dock een MP3 module in te bouwen, is allemaal erg makkelijk aan te sluiten en aan te passen heb ik al gezien :)

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen__online op 18-05-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-01-2023
jeroen__online schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:33:
[...]

Ik ging een paar weken terug ook enthousiast aan het zoeken naar onderdelen en ideeën voor een krat/kistradio, maar de door jou genoemde ION Tailgater gooide roet in het eten: bij hebbedeal.nl is ie voor 100eu in de aanbieding (duurt niet lang meer). Iets minder dan 100eu aan losse onderdelen of voor 100eu een kant-en-klaar apparaat met vrij goede recensies, dan is de keuze voor mij snel gemaakt!

Ik heb 'm nu bijna twee weken in bezit en bevalt echt heel goed: geluid is prima, volle bass en luid genoeg, de behuizing is stevig en netjes afgewerkt en de aansluitopties zijn legio. Het formaat is erg mooi en, na een vuurdoop afgelopen weekend, kreeg ik veel positieve reacties over de hoeveelheid geluid die uit zo'n klein doosje kan komen :)

Het enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat er geen groot (enkel) handvat bovenop zit, maar dat hoop ik te verhelpen door een (bij conrad besteld) handvat bovenop te schroeven, de behuizing is immers van hout. Over accuduur kan ik nog weinig zeggen, maar na twee uur spelen in het park gaf ie nog 3/3 LEDjes.

Ik zit er zelfs al aan te denken om in plaats van de iPod-dock een MP3 module in te bouwen, is allemaal erg makkelijk aan te sluiten en aan te passen heb ik al gezien :)
wat zijn ongeveer de maten van de kist is hij makkelijk op de fiets mee te nemen bijvoorbeeld!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

daan-rutten schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:06:
[...]

wat zijn ongeveer de maten van de kist is hij makkelijk op de fiets mee te nemen bijvoorbeeld!!
Handig he, al die links naar productpagina's uit simon14's post ;) Afmetingen zijn grofweg 30x30x30cm, gewicht is zo'n 9kg. Om 'm makkelijk op de fiets mee te kunnen nemen wil ik er dus een groot handvat bovenop schroeven. De kast is stevig genoeg om desnoods onder stevige snelbinders o.i.d. te vervoeren, hoewel dat natuurlijk al snel krassen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Private Zaagsel schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:27:
Even een stomme vraag tussendoor:
http://www.kistradio.nl/w...2cfc0cfb6a198c65b09fc6478
Krijg ik voor de prijs van 26.95 één of twee van deze schoonheid?
set van 2 stuks, ik heb de omschrijving even aangepast :)
en

http://www.carparts.nu/wi...52dweg-(G%252d6532s).html
Dezelfde kun je hier voor 17.95 kopen, iemand ervaring met deze site?
Krijg je er hier één, of twee?

thankyouverymuch
Waarschijnlijk ook een set van twee. Ik zou ze even bellen als ik jou was. Prijs is erg mooi en daar kan ik zeker niet tegen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

jeroen__online schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:33:
[...]

Haha ik weet niet waar jij voor HONDERD euro aan materiaal kwijt bent voor je kistje, maar als je al 50 euro kwijt bent is het veel! Momenteel ben ik rond de 30 kwijt voor een set die meer kan dan deze. Van SD kaart afspelen, USB (want anders moet je ook nog telkens je mp3 speler opgeladen hebben en meenemen, wat ik erg onhandig vind) etc. Ja, het is een alternatief voor mensen die niet zelf willen klussen, maar dat is voor de meesten hier het leukste onderdeel volgens mij. Maar nee, niet goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Waypoint schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:36:
[...]

Haha ik weet niet waar jij voor HONDERD euro aan materiaal kwijt bent voor je kistje, maar als je al 50 euro kwijt bent is het veel! Momenteel ben ik rond de 30 kwijt voor een set die meer kan dan deze. Van SD kaart afspelen, USB (want anders moet je ook nog telkens je mp3 speler opgeladen hebben en meenemen, wat ik erg onhandig vind) etc. Ja, het is een alternatief voor mensen die niet zelf willen klussen, maar dat is voor de meesten hier het leukste onderdeel volgens mij. Maar nee, niet goedkoop!
Voor die van mijn was ik 110 kwijt zonder de speakers en accu.. Als je alleen een versterker met accu koop red je het onder de 50. Maar zodra er een lader, voeding, beveiliging, aansluitingen voor alle type media in moet dan ga je dat dus nooit redden.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink