Ja dat snap ik ook nog wel... maar niet dat hij dalijk denkt dat hij voor 20 euro 2 speakers heeft...
Anoniem: 315662
het is toch ook gewoon 1 paar dus 2 speakers?Anoniem: 403591 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:38:
Ja dat snap ik ook nog wel... maar niet dat hij dalijk denkt dat hij voor 20 euro 2 speakers heeft...
Het nadeel van geen mod is dat de versterker met een MP3 iets zachter gaat,
maar het voordeel van geen mod is dat als je bijv. een laptop, computer, sommige telefoons, of ander apparaten aansluit, die een harder signaal uitsturen, je de versterker overbelast. Ook heb je zonder mod minder ruis. Ik snap bij het deel van de Li-ion even niet wat je bedoelt.
maar het voordeel van geen mod is dat als je bijv. een laptop, computer, sommige telefoons, of ander apparaten aansluit, die een harder signaal uitsturen, je de versterker overbelast. Ook heb je zonder mod minder ruis. Ik snap bij het deel van de Li-ion even niet wat je bedoelt.
[ Voor 9% gewijzigd door ikke26 op 22-05-2011 20:41 ]
Anoniem: 403591
Dit is heel verwarrend. Bij de prijs staat: Aantal: 1, wanneer je bij andere speakers kijkt staat er soms: Aantal: 1 paar
vreemd dat het er hier niet bij staat maar bij de technische specificaties weer wel 1 paar staat.
dit bedoel ik met 1 paar
vreemd dat het er hier niet bij staat maar bij de technische specificaties weer wel 1 paar staat.
dit bedoel ik met 1 paar
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 403591 op 22-05-2011 20:44 ]
Anoniem: 331093
gaat een ipod touch 2g gewoon redelijk hard? welke speakers raad jij aan? lijkt me wel iets om een mini kratje te gaan bouwen net zoals: YouTube: Mini kistradio met TA2024 en Visaton FRS8-4Ohmikke26 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:40:
Het nadeel van geen mod is dat de versterker met een MP3 iets zachter gaat,
maar het voordeel van geen mod is dat als je bijv. een laptop, computer, sommige telefoons, of ander apparaten aansluit, die een harder signaal uitsturen, je de versterker overbelast. Ook heb je zonder mod minder ruis.
Die gaat inderdaad wel hard. Ik gebruik zelf een Ipod 4G
.
In feite zijn alle speakers die genoeg vermogen kunnen hebben en 4ohm zijn goed. Ik ben zelf ook bezig met een compact kistje. Daarvoor heb ik twee oude blaupunkt speakers gebruikt die ik nog had. Het kistje zal gaan werken op een 9800mah Li-ion accu, maar die is op dit moment nog onderweg.
In feite zijn alle speakers die genoeg vermogen kunnen hebben en 4ohm zijn goed. Ik ben zelf ook bezig met een compact kistje. Daarvoor heb ik twee oude blaupunkt speakers gebruikt die ik nog had. Het kistje zal gaan werken op een 9800mah Li-ion accu, maar die is op dit moment nog onderweg.
oke ja ik ga denk ook voor het compacte kistje met die sure versterker en dan speakers moet ik nog naar op zoek gaan denk wel kleine van 10 cm ong. maar die accu he? die stop je dus gewoon in het de dc connecter op de versterker? en wat als je dan gewoon via een adapter wil spelen op netvoeding? moet je dan weer alles verwisselen of kun je adapter dan op je accu aansluiten zodat hij de accu oplaat en gewoon speelt op stroom dus. en hoe weet je trouwens by die li-ion accus wanneer ze te ver leeg raken?ikke26 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:51:
Die gaat inderdaad wel hard. Ik gebruik zelf een Ipod 4G.
Je kunt de batterij met DC-connector gewoon op de versterker aansluiten. Je moet als je op de voeding wilt spelen inderdaad de boel verwisselen. Je hoeft bij de li-ions niet te controleren of ze te ver leegraken, want ze hebben een ingebouwd beveiligingscircuit tegen te ver en snel ontladen en opladen. Je kunt controleren hoe vol de batterij nog zit d.m.v. een voltmeter.
oke, maar die volt meter is dus eigenlijk overbodig, want er zit toch een beveiliging op?ikke26 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:03:
Je kunt de batterij met DC-connector gewoon op de versterker aansluiten. Je moet als je op de voeding wilt spelen inderdaad de boel verwisselen. Je hoeft bij de li-ions niet te controleren of ze te ver leegraken, want ze hebben een ingebouwd beveiligingscircuit tegen te ver en snel ontladen en opladen. Je kunt controleren hoe vol de batterij nog zit d.m.v. een voltmeter.
ik ga denk maar voor de sure ta2024 speakers dan
12v adapter van je site en dan tijdelijk met een batterijhouder waar ik die dc kabel op aansluit, dat met die accu komt later denk nog wel een keer
Die speaker set is een paar, 2 stuks dus. Bosschman kost erg weinig. Zelf heb ik ze iets duurder in de shop, maar goed, conrad heeft met haar megaomzet iets betere inkoopvoorwaardenAnoniem: 331093 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:20:
[...]
oke bedankt, is by die van sure ook al die mod uitgevoerd? en verkoop je ook laders? want die sure ta2024 klinkt ook wel aantrekkelijk, omdat alles al gesoldeert is? maar weet niet precies hoe ik de boel erop moet aansluiten zo ver ik zag ik de foto's ervan heb je misschien een schema ofzo? en werkt die van sure ook met alle speakers? wilde deze wssn gaan halen: http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/378212.html
Op de Sure, kan je ook gewoon de mod uitvoeren. Laatst nog gedaan voor maurits cassee. Het maakt overigens niet "iets" verschil, maar een hele hoopAnoniem: 331093 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:08:
[...]
oke, maar die volt meter is dus eigenlijk overbodig, want er zit toch een beveiliging op?
ik ga denk maar voor de sure ta2024 speakers dan
12v adapter van je site en dan tijdelijk met een batterijhouder waar ik die dc kabel op aansluit, dat met die accu komt later denk nog wel een keer
Je hebt wel wat meer ruis op de onbelaste ingang. Tijdens het afspelen van muziek hoor je daar niets van. Als je een klein kistje maakt met 10CM speakers, dan heeft de mod niet zoveel zin. Dan is een ongemodde helemaal prima.
Verder heeft ikke26 wel een goed punt met het overbelasten i.c.m. geluidskaart, mengpaneel of andere voorversterkte ingang. Dit is echter iets wat men bij het gebruik van geluidsapparatuur altijd in de gaten moet houden. Gebruik je je radiokist voornamelijk met telefoon of mp3 en neem je flinke maten, dan is een mod uitvoeren zeker aan te raden als je wil dat het lekker hard gaat.
[ Voor 24% gewijzigd door lredev op 22-05-2011 21:25 ]
misschien ervaring met compact kistje? weet jij nog goede 10cm speakers niet al te duur?lredev schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:22:
[...]
Die speaker set is een paar, 2 stuks dus. Bosschman kost erg weinig. Zelf heb ik ze iets duurder in de shop, maar goed, conrad heeft met haar megaomzet iets betere inkoopvoorwaarden
[...]
Op de Sure, kan je ook gewoon de mod uitvoeren. Laatst nog gedaan voor maurits cassee. Het maakt overigens niet "iets" verschil, maar een hele hoop
Je hebt wel wat meer ruis op de onbelaste ingang. Tijdens het afspelen van muziek hoor je daar niets van. Als je een klein kistje maakt met 10CM speakers, dan heeft de mod niet zoveel zin. Dan is een ongemodde helemaal prima.
Verder heeft ikke26 wel een goed punt met het overbelasten i.c.m. geluidskaart, mengpaneel of andere voorversterkte ingang. Dit is echter iets wat men bij het gebruik van geluidsapparatuur altijd in de gaten moet houden. Gebruik je je radiokist voornamelijk met telefoon of mp3 en neem je flinke maten, dan is een mod uitvoeren zeker aan te raden als je wil dat het lekker hard gaat.
Om even in te haken op bovenstaande
Ik merk dat ik met mijn huidige kratradio eigenlijk alleen kan spelen vanaf portable apparaten. Zodra ik mn laptop, computer enz. aansluit beginnen de speakers te fluiten, ook als ik vanaf accu speel.
Nou was mijn gedachtengang, de uitgangsspanning van mn computer is te hoog voor de gemodde ta2024, waardoor die gelijk overbelast.
nu zat ik te denken, als ik nou eens een kabeltje maak, waarin ik weerstanden plaats (iemand een idee welke waarden) om weer op hetzelfde niveau te komen als een ongemodde versterker?
dus dat in het geval van mp3 speler het gewoon is van
mp3 -> normale kabel -> gemodde ta2024
en in het geval van een pc/laptop
Laptop -> gemodde kabel -> gemodde ta2024
Ik merk dat ik met mijn huidige kratradio eigenlijk alleen kan spelen vanaf portable apparaten. Zodra ik mn laptop, computer enz. aansluit beginnen de speakers te fluiten, ook als ik vanaf accu speel.
Nou was mijn gedachtengang, de uitgangsspanning van mn computer is te hoog voor de gemodde ta2024, waardoor die gelijk overbelast.
nu zat ik te denken, als ik nou eens een kabeltje maak, waarin ik weerstanden plaats (iemand een idee welke waarden) om weer op hetzelfde niveau te komen als een ongemodde versterker?
Jep, die boschmanns zijn prima, goedkoper krijg je niets voor elkaar. Wil je wat meer kwaliteit zou ik voor pioneer gaan oid, maar of je dat hoort is maar de vraagAnoniem: 331093 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:26:
[...]
misschien ervaring met compact kistje? weet jij nog goede 10cm speakers niet al te duur?
die werken dus prima in combinatie met een ipod touch en die sure ta2024?lredev schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:28:
[...]
Jep, die boschmanns zijn prima, goedkoper krijg je niets voor elkaar. Wil je wat meer kwaliteit zou ik voor pioneer gaan oid, maar of je dat hoort is maar de vraag
Zeker, gaat prima werken! Voor en compact kistje waar prijs belangrijker is dan geluidskwaliteit is dat een ideale combinatie.Anoniem: 331093 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:29:
[...]
die werken dus prima in combinatie met een ipod touch en die sure ta2024?
ja het gaat mij erom om gewoon leuk kistje te hebben voor ok nog eventueel op het strand, maar weet nog niet wat voor accu? omdat je dan weer moet kijken wanneer die precies leeg enzo.. dus dacht gewoon aa batterijen werkt toch ook prima ofniet?lredev schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:30:
[...]
Zeker, gaat prima werken! Voor en compact kistje waar prijs belangrijker is dan geluidskwaliteit is dat een ideale combinatie.
Ik heb met een gemodde ta2024 en een laptop helemaal nergens last van? Wel een ideale combinatie trouwensduifi schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:27:
Om even in te haken op bovenstaande
Aa batterijen werken inderdaad ook prima, maar je moet wel letten op het volgende:
Oplaadbare batterijen zijn 1.2 volt, dus om 12 volt te krijgen heb je er 10 nodig.
Gewone aa batterijen zijn 1.5 volt, dus om 12 volt te krijgen heb je er 8 nodig. Als je dus een batterijhouder koopt voor 10 batterijen, mag je GEEN niet-oplaadbare batterijen gebruiken, want 10 x 1.5 =15 volt, waardoor je dan de versterker sloopt.
Oplaadbare batterijen zijn 1.2 volt, dus om 12 volt te krijgen heb je er 10 nodig.
Gewone aa batterijen zijn 1.5 volt, dus om 12 volt te krijgen heb je er 8 nodig. Als je dus een batterijhouder koopt voor 10 batterijen, mag je GEEN niet-oplaadbare batterijen gebruiken, want 10 x 1.5 =15 volt, waardoor je dan de versterker sloopt.
En we bouwen hier vrolijk verder: Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 13]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink