Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 77.686 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291263

Hoi allemaal hier wat foto's van mijn speaker kistje.
Hij is nog niet helemaal af ik moet hem nog verven,
en nog bescherm kappen maken voor de speakers.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/dqoruw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/dnd85t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/5uhli9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waypoint schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:36:
[...]

Haha ik weet niet waar jij voor HONDERD euro aan materiaal kwijt bent voor je kistje, maar als je al 50 euro kwijt bent is het veel! Momenteel ben ik rond de 30 kwijt voor een set die meer kan dan deze. Van SD kaart afspelen, USB (want anders moet je ook nog telkens je mp3 speler opgeladen hebben en meenemen, wat ik erg onhandig vind) etc. Ja, het is een alternatief voor mensen die niet zelf willen klussen, maar dat is voor de meesten hier het leukste onderdeel volgens mij. Maar nee, niet goedkoop!
Mijn kist heeft voor 575 euro aan onderdelen. 'T is maar hoeveel waarde je aan kwaliteit hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-01-2023
mijn kistje word rond is voor 100 euro nieuwe spullen(versterker,voeding,lader,mp3-module, accusafe) en speakers die in nog had van 30 euro accu heb ik ook al gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik was voor mijn 2.1 kist 20,- kwijt, 12.50 euro voor een 2.1 set en de rest voor een spanningsbewaker, en nog kleine onderdelen.
het meeste spul heb ik gewoon uit de schuur geplukt, en hout kon ik gratis via een vriend regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 09:07
Begginen met een kistje is natuurlijk leuk om al sprokkelend te doen tussen oude onderdelen. Wellicht koop je er dan een onderdeeltje hier en daar nieuw bij.

Echter kan je het zo mooi en leuk maken als je zelf wilt. Dan wordt het al snel wat prijziger. Maar vrij naar mastercard:
Je eigen creatie knallend en lof oogstend op het strand!? Onbetaalbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291263

Mijn kistje was niet zo duur tot nu toe
accu 10 euro
versterkertje met afstandsbediening
speelt usb sticks en sd kaarten af was maar 12 euro
speakers rond 30euro
en nog wat losse onderdelen kom ik op rond 60 euro uit voor mijn speakerkistje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Je kunt het zo gek maken als je wilt...
Als je thuis nog spullen hebt die je kan gebruiken scheelt dat natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Net dit kabeltje binnen gekregen van DealExtreme, Mij was verteld met dit kabeltje geluid uit je hifi uitgang van je ipod te krijgen. Hoe moet ik dit nu aansluiten?

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/29lxush.jpg

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Die jackplug zal dan waarschijnlijk de uitgang zijn. Aangezien die uitgang in de appleconnector zit. Ik heb een dock die min of meer hetzelfde doet. USB dient dan denk ik om te laden..

Maar is maar een gok. Op de productpagina van DX kan je het beter vragen, of waarschijnlijk staat het daar al!

[ Voor 23% gewijzigd door lredev op 18-05-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
xammies schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:56:
Net dit kabeltje binnen gekregen van DealExtreme, Mij was verteld met dit kabeltje geluid uit je hifi uitgang van je ipod te krijgen. Hoe moet ik dit nu aansluiten?

[afbeelding]

Groeten
Dit kabeltje pakt als het goed is de line-out van de iPod, dus de 3,5 Jack gaat naar de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
fterheide schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:15:
[...]

Dit kabeltje pakt als het goed is de line-out van de iPod, dus de 3,5 Jack gaat naar de versterker.
Moet ik de jack dan afknippen en dan verbinden aan de tulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Of je koopt zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.virtualdj.com/image/33954/22462/CABLE-Audio-Y-Splitter-2-RCA-Male-to-1-3-5mm-Female-Cwholesale.jpg

Tada: http://www.erconline.nl/audio-video-kabel-02-p-5772.html

Overigens kun je daarvan niet het volume regelen, van die uitgang.

[ Voor 3% gewijzigd door lredev op 19-05-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 10:52

Auxilium

Walking the line

Auxilium schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:15:
Heb even een vraag. Ben bezig met het aansluiten van de voeding op de accusafe en heb de kabel eraf geknipt. Nu zie ik dit:
[afbeelding]
Is de witte nog omhulde (middenste) de plus en de zilveren niet omhulde de -?
Iemand een idee van het bovenstaande? Heb namelijk geen voltmeter. Neem aan dat het klopt, met vrijwel alle aansluitingen is dit zo, maar vuurwerk zie ik liever met nieuwjaar :P

[ Voor 11% gewijzigd door Auxilium op 19-05-2011 08:46 ]

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:24

tomtommie

Alaaf!

Auxilium schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:45:
[...]

Iemand een idee van het bovenstaande? Heb namelijk geen voltmeter. Neem aan dat het klopt, met vrijwel alle aansluitingen is dit zo, maar vuurwerk zie ik liever met nieuwjaar :P
Dan zou ik die als eerste eens aanschaffen, op eBay krijg je ze al voor 5 euro en het helpt heel erg bij het maken van kratjes!
(Ook overigens voor alle andere mensen die vragen hoe ze iets moeten aansluiten: meten = weten! Dus koop gewoon een voltmeter voor een prikkie!)

Overigens zal de witte de + zijn, dus de binnenste. Zeker weet je het natuurlijk nooit, dus het zou handig zijn om te testen. Pak een lamp van 12v bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

tomtommie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:57:
[...]

Dan zou ik die als eerste eens aanschaffen, op eBay krijg je ze al voor 5 euro en het helpt heel erg bij het maken van kratjes!
(Ook overigens voor alle andere mensen die vragen hoe ze iets moeten aansluiten: meten = weten! Dus koop gewoon een voltmeter voor een prikkie!)

Overigens zal de witte de + zijn, dus de binnenste. Zeker weet je het natuurlijk nooit, dus het zou handig zijn om te testen. Pak een lamp van 12v bijvoorbeeld.
Dat klopt, alleen heb hem zo zelden nodig..(evengoed besteld, nu een tijd afwachten) Het lampje ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:29
[...]

99% zeker van wel. Sluit anders een je accu en voeding aan aan op de accusafe. Dan eerst even aanzetten wanneer de voeding uitstaat, zodat de led gaat branden. Dan de voeding aanzetten en de led zou uit moeten gaan. Dan weet je 100% zeker dat het goed zit.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
[...]

Bij elke die ik tot nu toe gestript heb, was dit inderdaad zo. Maar bij goedkope voedingen weet je het nooit helemaal zeker :P Ga er maar van uit dat het zo is of doe wat wesley zegt.

Of pak een 12V LED:
rood op de plus + --> led aan,
rood op de min --> led niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
lredev schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:10:
[...]
Of pak een 12V LED:
Ik dacht altijd dat als je de polariteit omdraaide dat het apparaat kapot ging (A)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
xammies schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:18:
[...]

Ik dacht altijd dat als je de polariteit omdraaide dat het apparaat kapot ging (A)?
Bij apparaten die niet beveiligd zijn hiertegen vaak wel ja. Maar een LED is een (Light Emiting) Diode. Zoek maar eens op wat een diode doet ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

lredev schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:10:
[...]

Bij elke die ik tot nu toe gestript heb, was dit inderdaad zo. Maar bij goedkope voedingen weet je het nooit helemaal zeker :P Ga er maar van uit dat het zo is of doe wat wesley zegt.

Of pak een 12V LED:
Ik ga er voorlopig maar van uit, heb hier geen 12v lamp of led. Als mijn accu binnen is dan ga ik de manier van Wesley gebruiken om het te testen. Net even gezaagd in mijn voor en achter paneel, alles past er perfect strak in:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 20:25
Van de week plaatste ik het volgende:
boppos schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:47:
in vorige edities van dit topic is de LED VU-meter schakeling wel een voorbij gekomen. Wat ik me af vroeg, is er een soort houder voor al de led's of weet iemand of ik ergens een printplaat voor deze schakeling kan bestellen?
Vraag 2 over deze schakeling: kan ik 2 leds parallel of in serie zetten op de plek waar nu de led's staan?
Weet iemand of dat kan 2 leds per aanlsuiting op de LM 3915?
Wat misschien ook wel leuk is voor mensen in hun krat is zoiets als dit: RGB led strip met remote en controller Ik heb hem ook besteld :X kon het niet laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

boppos schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:59:
Van de week plaatste ik het volgende:

[...]

Weet iemand of dat kan 2 leds per aanlsuiting op de LM 3915?

[...]
Moet kunnen, de leds worden cathode (-) geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Even een vraag over mijn accu lader. Heb deze lader: http://www.kistradio.nl/w...r-lood-gelaccus-p-13.html

Morgen kan ik bij een beveiligingsbedrijf waarschijnlijk een aantal accu’s ophalen. Uiteraard 12v maar waarschijnlijk zijn er verschillende aH te verkrijgen. 7aH, 10aH en misschien tot 30aH. 7aH is al voldoende om een lange speeltijd te hebben voor mijn kist, maar 10aH is ook handig om te hebben als deze niet veel groter en zwaarder is.

Kan 10aH ook met deze lader? De laadstroom is 600 mA.
En is het zo dat een 30aH hier ook mee geladen kan worden, maar dat het dan gewoon heel lang duurt?
Heb al wel gelezen dat minimum van 10% nodig is, maar dan is de lader ook te licht voor de 7aH, vandaar mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

pythagorasABC schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:27:
Mijn "kist"radio:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De afwerking is niet perfect, maar ik ben niet ontevreden.
Misschien een simpele vraag maar hoe stuur je zoiets mono aan? Misschien een foto van de binnenkant of de manier waarop je alles hebt aangesloten?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Touchdomex schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:59:
[...]

Misschien een simpele vraag maar hoe stuur je zoiets mono aan? Misschien een foto van de binnenkant of de manier waarop je alles hebt aangesloten?
De speakers zitten parallel aan elkaar vermoed ik zo ;) Die onderste voor het laag- en midden, en de bovenste (tweeter) voor de hoge tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ThinkPadd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:01:
[...]

De speakers zitten parallel aan elkaar vermoed ik zo ;) Die onderste voor het laag- en midden, en de bovenste (tweeter) voor de hoge tonen.
Meer in de richting van hoe stuur je dit netjes met een stereo ingang aan? Ik heb nog wel enkele speakers die ik wel zou verbouwen voor zo'n project.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Hallo,

volgens mij is dit een hele goede deal voor een 24 volt 14amp voeding:

Ebay

Maar ik zie op de plaatjes geen ingang voor een eurostekker. Hoe is dit aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:21
Volgens mij moet je die aansluiten als losse draadjes en vastschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
xammies schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:42:
Hallo,

volgens mij is dit een hele goede deal voor een 24 volt 14amp voeding:

Ebay

Maar ik zie op de plaatjes geen ingang voor een eurostekker. Hoe is dit aan te sluiten?
Zijn gewoon schroef terminals. Wel opassen dus ;)
Touchdomex schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:03:
[...]
Meer in de richting van hoe stuur je dit netjes met een stereo ingang aan? Ik heb nog wel enkele speakers die ik wel zou verbouwen voor zo'n project.
Ik wil dit ook nog eens doen, denk gewoon het signaal mono maken met behulp van weerstandjes en dan weer splitsen naar de twee ingangen. Dan mid/hoog op 1 kanaal en laag op het andere kanaal.

Dat is wat ik in ieder geval ga proberen :)

[ Voor 53% gewijzigd door lredev op 19-05-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381362

Ik heb vanmiddag 2 Sony XPLOD 6" x 9" Coaxial Speakers op de kop getikt voor een 10tje :).
200Watt max
45Watt RMS
90 dB

Erg lekker geluid (wel met een 2x 150Watt max versterker van Caliber),
alleen moet mn kist aanpassen. (nieuwe voorplaat maken.)
Als dat klaar is post ik even wat foto's .

Ik hou het aardig lang vol vind ik zelf ;)

normaal + - 6 - 7uur.
maxed out (abnormaal hard, de hele buurt kan meegenieten, veel bekijkers :+) 1 - 1,5uur

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 381362 op 19-05-2011 21:51 . Reden: Hoofdletters, punten ect. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Anoniem: 381362 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:43:
Ik heb vanmiddag 2 Sony XPLOD 6" x 9" Coaxial Speakers op de kop getikt voor een 10tje :).
200Watt max
45Watt RMS
90 dB

Erg lekker geluid (wel met een 2x 150Watt max versterker van Caliber),
alleen moet mn kist aanpassen. (nieuwe voorplaat maken.)
Als dat klaar is post ik even wat foto's .

Ik hou het aardig lang vol vind ik zelf ;)

normaal + - 6 - 7uur.
maxed out (abnormaal hard, de hele buurt kan meegenieten, veel bekijkers :+) 1 - 1,5uur
Je woont niet in de binnenstad hoop ik :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

lredev schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:35:
[...]

[...]

Ik wil dit ook nog eens doen, denk gewoon het signaal mono maken met behulp van weerstandjes en dan weer splitsen naar de twee ingangen. Dan mid/hoog op 1 kanaal en laag op het andere kanaal.

Dat is wat ik in ieder geval ga proberen :)
Ik ben benieuwd of het je gelukt is en vooral de manier waarop! Ik wou eigenlijk heel simpel een grote speaker ombouwen tot stereo torentje. Nadeel is dat ik dan dus de gehele kast moet verbouwen maar ook speakers moet kopen die passen. Speaker ombouwen is veel makkelijker dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381362

lredev schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:08:
[...]

Je woont niet in de binnenstad hoop ik :P ?
Nee, aan de rand rustige wijk(was rustig :+ ). (Borgele)
Heb h'm niet al te vaak hard staan, heb liever normaal dat het niet te zacht gaat,
maar ook niet te hard gaat dan knetter hard en mensen soms wel 's gaan zeuren(zoals in diepenveen :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-05 15:21
lredev schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:26:
[...]

set van 2 stuks, ik heb de omschrijving even aangepast :)

[...]

Waarschijnlijk ook een set van twee. Ik zou ze even bellen als ik jou was. Prijs is erg mooi en daar kan ik zeker niet tegen op
Bedankt! heb zojuist een mailtje gestuurd, wacht het antwoord even af en zal posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Auxilium schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:57:
Even een vraag over mijn accu lader. Heb deze lader: http://www.kistradio.nl/w...r-lood-gelaccus-p-13.html

Morgen kan ik bij een beveiligingsbedrijf waarschijnlijk een aantal accu’s ophalen. Uiteraard 12v maar waarschijnlijk zijn er verschillende aH te verkrijgen. 7aH, 10aH en misschien tot 30aH. 7aH is al voldoende om een lange speeltijd te hebben voor mijn kist, maar 10aH is ook handig om te hebben als deze niet veel groter en zwaarder is.

Kan 10aH ook met deze lader? De laadstroom is 600 mA.
En is het zo dat een 30aH hier ook mee geladen kan worden, maar dat het dan gewoon heel lang duurt?
Heb al wel gelezen dat minimum van 10% nodig is, maar dan is de lader ook te licht voor de 7aH, vandaar mijn vragen.
Iemand hier nog een antwoord op?

[ Voor 14% gewijzigd door Auxilium op 19-05-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Auxilium schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:05:
[...]
En welke 2 van de 3 moet ik dan hebben, aangezien beide maar 2 polen heb en deze 3.
De twee buitenste, middelste is aarde aansluiting
Auxilium schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:05:
[...]

Iemand hier nog een antwoord op?
Moet gewoon kunnen, zal inderdaad langer duren voor een grotere accu.

[ Voor 31% gewijzigd door tomtommie op 19-05-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

tomtommie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:17:

De twee buitenste, middelste is aarde aansluiting
Had me post al aangepast, me vader gaf me de tip om het met een schroevendraaier (met lamp) te testen. Evengoed bedankt :)
Moet gewoon kunnen, zal inderdaad langer duren voor een grotere accu.
Lijkt me ook, alleen snap ik dan niet dat ze zeggen dat je minimaal 1/10e moet nemen.

[ Voor 27% gewijzigd door Auxilium op 19-05-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403591

zoals belooft een korte recensie over mijn bestelde li-ion van ebay.

Vandaag deze li-ion 6800mah 12v binnen gekregen.

Inhoud bestaat uit de batterij, oplader en een kabeltje.
Afbeeldingslocatie: http://remonvdeijnden.nl/files/liion.png

Volgens de beschrijving is ook deze batterij beschermt tegen over- en onder-laden.
Afbeeldingslocatie: http://remonvdeijnden.nl/files/liion2.png

De oplader die erbij zit is 350mah.
Ik heb het meegeleverde kabeltje parallel bevestigd op m'n ta2024. Zo kan ik kiezen of ik m'n adapter eraan hang, of m'n accu erop aansluit. Adapter en batterij aansluiten kan ook, maar dat zal ik maar niet doen...

Alles lijkt goed te werken. batterij schakelt niet uit wanneer ik de kabel van m'n mp3 speler eruit trek ofzo. Over de duur kan ik nog weinig zeggen, maar ik ga hem komend weekend zeker uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Auxilium schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:26:
[...]

Had me post al aangepast, me vader gaf me de tip om het met een schroevendraaier (met lamp) te testen. Evengoed bedankt :)

[...]

Lijkt me ook, alleen snap ik dan niet dat ze zeggen dat je minimaal 1/10e moet nemen.
Niet minimaal, maar neem het als een richtlijn. Rond de koers van 1/10 de capaciteit zit je altijd goed, minder mag altijd, maar dan duurt het langer. Meer mag ook, maar dan heb je kans dat je accu (met warme omstandigheden) te warm wordt.

Ik zal trouwens morgen eens kijken naar die weerstandverhouding voor je ;).

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 20-05-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-05 15:21
JeroenF schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:49:
Beste mede-tweakers en kratradio enthousiastelingen,

Ik ben super blij met mijn kratradio alleen ik vind het onhandig dat hij zo zwaar en lomp is. Daarom had ik het idee om mijn Eastpak in een tasradio te veranderen. Ik ben niet zo heel goed in natuurkunde enzo maar ik snap wel dat een slappe tas niet zo maar dienst kan doen als speaker. Ik ben daarom van plan om de zij, voor, achter en onderkant te verstevigen met hout. Ik vroeg me alleen af wat het handigste hout daarvoor is? Het moet namelijk niet te zwaar zijn zoals het MDF dat ik nu gebruik.

Heb zelf ook zoiets in elkaar gezet, maar dan veel simpeler:
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/8606/dsc00625ad.jpg

speaker = http://dixons.nl/artikel/...c_Lansing_IMT_237_speaker

komt wel leuk geluid uit, lekker licht, maar geweldig is het niet. Heb ook een maf tasje gebruikt die hier nog ergens lag, dan hoefde ik geen gat te maken in m'n Eastpak, leek me zonde! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

wesleytjuh schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:59:
[...]

Niet minimaal, maar neem het als een richtlijn. Rond de koers van 1/10 de capaciteit zit je altijd goed, minder mag altijd, maar dan duurt het langer. Meer mag ook, maar dan heb je kans dat je accu (met warme omstandigheden) te warm wordt.

Ik zal trouwens morgen eens kijken naar die weerstandverhouding voor je ;).
Oké dat is mooi. Straks er naartoe om te kijken wat er voor me ligt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 20:25
tomtommie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:31:
[...]
Moet kunnen, de leds worden cathode (-) geschakeld.
Ik kan dus gewoon de leds in deze schakeling verdubbelen door er paralel bij elke led 1 bij te plaatsen. De stroom wordt dan natuurlijk ook 2 keer zo groot en ik vroeg me af of die ic dat aan kan? of snap ik nu iets niet helemaal goed?

[ Voor 4% gewijzigd door boppos op 20-05-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

Anoniem: 403591 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:40:

Alles lijkt goed te werken. batterij schakelt niet uit wanneer ik de kabel van m'n mp3 speler eruit trek ofzo. Over de duur kan ik nog weinig zeggen, maar ik ga hem komend weekend zeker uit proberen.
Ik denk dat ik al heb gevonden wat het is met uitvallen van de accu... specifiek mijn mp3 speler een Creative Zen X-Fi2 die blijkbaar een piek doorstuurt zodra je kabel erin stop of er uit haalt. Accu blijft netjes aanstaan met het verwisselen van kabel met de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
lredev schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:35:
[...]

[...]
Dubbelcheck, + / - speelt geen rol toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Bij de wisselspanning niet nee. De gelijkspanning moet je echter niet verkeerd aansluiten, anders krijg je vuurwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Ik kwam net deze kabel tegen op eBay, misschien handig voor mensen die nu steeds zitten te klooien met de soldeerbout om een mono kabel te solderen? http://cgi.ebay.nl/RCA-AU...ain_0&hash=item3367abcf31

EDIT: Oeps, dubbelpost

[ Voor 4% gewijzigd door ikke26 op 20-05-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388049

JeroenF schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:49:
Beste mede-tweakers en kratradio enthousiastelingen,

Ik ben super blij met mijn kratradio alleen ik vind het onhandig dat hij zo zwaar en lomp is. Daarom had ik het idee om mijn Eastpak in een tasradio te veranderen. Ik ben niet zo heel goed in natuurkunde enzo maar ik snap wel dat een slappe tas niet zo maar dienst kan doen als speaker. Ik ben daarom van plan om de zij, voor, achter en onderkant te verstevigen met hout. Ik vroeg me alleen af wat het handigste hout daarvoor is? Het moet namelijk niet te zwaar zijn zoals het MDF dat ik nu gebruik.

Ook zit ik nog te kijken welke speakers ik er het beste in kan doen. Ik heb een voor de speakers ongeveer een budget van 30 euro en ik zit te twijfelen tussen deze pioneers en deze speakers. De pioneers zijn wel kleiner(en dus wat makkelijker in te bouwen) maar ik vroeg me af of dat dan niet ten koste van de bass zal gaan?

MVG Jeroen
dit heb ik ook gedaan want ik vond sjouwen met zo'n kist maar onhandig
een in een sporttas (wel een hele grote speaker gebruikt en een 120 watt versteker (was gebrugd))
en een kleinere in een rugtas die iets kleiner is dan je eastpak maaar kwam een enorme bak herrie uit.
die grote liet buiten de grond echt hard trillen. O-)
hier maar weer de foto's
http://picasaweb.google.com/104663457550981585154
twee keer 13 cm bij rugzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:06
Ik zit net nog even te kijken,
http://cgi.ebay.nl/12V-Re...eries&hash=item41578385a8

Zit daar wel een schakelaar op om de accu aan en uit te doen? of moet ik er nog een schakelaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405038

hallo,
ik heb nou voor mijn jackkabel aan te sluiten dit bestelt:
RCA-connectorplaat
en:
Jack-Tulp kabel [SQ] [1,5M]
ik heb in dit plaatje :
Afbeeldingslocatie: http://www.kistradio.nl/winkel/images/attributes/rca-GESOLDEERD.png
ik heb al gekeken hoe ik het aan moet sluiten maar ik vind het te klein om te kijken hoe het moet...
maar moet je de zwarte van de ta2024 gewoon op hetzelfde stukje metaal aansluiten als de rode en de gele of moet je dat op het plastic omhulsel doen?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Anoniem: 405038 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:26:
hallo,
RCA-connectorplaat
en:
ik heb in dit plaatje :
[...]
ik heb al gekeken hoe ik het aan moet sluiten maar ik vind het te klein om te kijken hoe het moet...
maar moet je de zwarte van de ta2024 gewoon op hetzelfde stukje metaal aansluiten als de rode en de gele of moet je dat op het plastic omhulsel doen?
alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~mjmahon/Adapter/Image29.jpg
Met de gele hetzelfde als de rode hierboven en de zwarten mag je met elkaar verbinden.
Maartenll schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:59:
Ik zit net nog even te kijken,
http://cgi.ebay.nl/12V-Re...eries&hash=item41578385a8

Zit daar wel een schakelaar op om de accu aan en uit te doen? of moet ik er nog een schakelaar maken?
Ik zie er ook geen, die zal je vermoedelijk zelf moeten regelen.

[ Voor 24% gewijzigd door thmss op 20-05-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Anoniem: 405038 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:26:
hallo,
RCA-connectorplaat
en:
ik heb in dit plaatje :
[afbeelding]
alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XY2YEgLdSFOBu1iapdW2X6tO/full.png
let niet op de lelijke solderingen, moest ff wennen aan een nieuwe bout :P

[ Voor 5% gewijzigd door lredev op 20-05-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405038

lredev schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:22:
[...]

[afbeelding]
let niet op de lelijke solderingen, moest ff wennen aan een nieuwe bout :P
hartstikke bedankt eigenlijk moeten ze dit in de topic start zetten want zo is het harstikke duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:49
Anoniem: 388049 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:56:
[...]

dit heb ik ook gedaan want ik vond sjouwen met zo'n kist maar onhandig
een in een sporttas (wel een hele grote speaker gebruikt en een 120 watt versteker (was gebrugd))
en een kleinere in een rugtas die iets kleiner is dan je eastpak maaar kwam een enorme bak herrie uit.
die grote liet buiten de grond echt hard trillen. O-)
hier maar weer de foto's
http://picasaweb.google.com/104663457550981585154
twee keer 13 cm bij rugzak
Ja zoiets ga ik dus ook proberen. Morgen komen hopelijk mijn boxen binnen. (2x 13cm pioneers) zodra die binnen zijn even langs de gamma gaan voor hout en gaan met die banaan :)

Welk hout heb jij eigenlijk gebruikt?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:06
Net toch maar de accu bestelt, als ik hem binnen heb. zal ik foto's maken en een feedback geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Eindelijk mn 2e Kratje helemaal 'af'. nouja, 'af' ik zou mn voltmetertje enzo nog kunnen inbouwen, ledjes er in etc. maar ik hou hem voor eerst nog even zo :+

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/f2qyqf.jpg
Het oude kratje ~ nu overleden
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/161ynht.jpg
oude kratje, en toen nog, toekomstige nieuwe :+
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/v7rxi1.jpg
Uitgezaagd
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2e2o743.jpg
De binnenkant
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/21nf8yw.jpg
En dit is em dan :D
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/3538cop.jpg
En nog een x :D

Specs:
TA2024 [modded]
Kratsafe 3.0
Loodgelaccu 12V 7.2Ah
2X 25W Rms allround Scania speakers (dont ask how I get those :+ )
bekleding met akkoestisch noppenschuim, en echt waar, dat maakt zo'n verschil. het geluid is veel mooier!
en verder nog draadjes en hout :*)

EDIT:
De randjes van de speakers worden er nog van afgehaald, zodat het '1 glad geheel' word.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet bel op 21-05-2011 11:29 ]

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Haha :) in de google ads in dit topic staat nu een advertentie voor de volgende kratten.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanleyenpackaging.nl/images/speciale_producten.jpg
Das wel voor héél grote kratradio's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227101

Michel5128 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:25:

[...]

In tegenstelling tot de reactie hierboven kun je twee speakers van 8ohm parallel aansluiten waardoor het voor de versterker als 4ohm gezien wordt. Het geluid zal hierdoor wel iets zachter klinken omdat hetzelfde vermogen nu verdeeld wordt over twee speakers.
Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Hoi ik heb een autoradio speakers opgehaald bij de kijkshop

Een 4 weg 200 watt speaker systeem.
Alleen als ik hem aansluit op mijn autoradio komt er geen bass af, hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341150

Webstarr schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:25:

Alleen als ik hem aansluit op mijn autoradio komt er geen bass af, hoe komt dit?
mischien moet je ze eerst inbouwen zonder klankkast heb je ook geen bass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Webstarr schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:25:

Inderdaad, zonder inbouwen is het geluid maar brak.

Daarnaast kan het ook zijn dat je de polariteit bij een speaker verkeerd om hebt wat ook een groot deel van de bass laat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update m.b.t. mijn review over de 6800mah 12v Li-ion van ebay.(12,6V -10,8V) Na ongeveer 11 uur spelen op normaal tot hard volume nog steeds 11,3 V.
Echt een aanradar voor iedereen die een klein kistradiotje wil bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Piet bel schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:27:
Eindelijk mn 2e Kratje helemaal 'af'. nouja, 'af' ik zou mn voltmetertje enzo nog kunnen inbouwen, ledjes er in etc. maar ik hou hem voor eerst nog even zo :+

[afbeelding]
Het oude kratje ~ nu overleden
[afbeelding]
oude kratje, en toen nog, toekomstige nieuwe :+
[afbeelding]
Uitgezaagd
[afbeelding]
De binnenkant
[afbeelding]
En dit is em dan :D
[afbeelding]
En nog een x :D

Specs:
TA2024 [modded]
Kratsafe 3.0
Loodgelaccu 12V 7.2Ah
2X 25W Rms allround Scania speakers (dont ask how I get those :+ )
bekleding met akkoestisch noppenschuim, en echt waar, dat maakt zo'n verschil. het geluid is veel mooier!
en verder nog draadjes en hout :*)

EDIT:
De randjes van de speakers worden er nog van afgehaald, zodat het '1 glad geheel' word.
Haha wat grappig ik heb bijna precies hetzelfde kratje tenminste zo ingedeeld met dat paneeltje en dan die voltmeter erin met tulp, mn speakers zitten aan de voorkant! Ik moet alleen het paneeltje nog inbouwen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388049

JeroenF schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:24:
[...]

Ja zoiets ga ik dus ook proberen. Morgen komen hopelijk mijn boxen binnen. (2x 13cm pioneers) zodra die binnen zijn even langs de gamma gaan voor hout en gaan met die banaan :)

Welk hout heb jij eigenlijk gebruikt?
ik heb omeerlijk te zijn geen idee bij die grote was het een bestaande speaker en bij die tweedeheb ik gebruikt gemaakt van een oud gereedschapskistje waar ze presies in pasten () denk ong. 6mm maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320165

Hoe zit het met aan- en uitschakelen met die Li-ion accu's? Ze hebben al een powerknop op de accu zelf zitten, maar wat als ik die altijd aan laat en verderop een schakelaar maak die ik dan van buiten het kratje kan bedienen?
Loopt die dan standaard leeg omdat die knop op 'aan' staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Als je de accuschakelaar aan laat staan staat het beveiligingscircuit nog wel aan, en dat neemt inderdaad stroom ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tii, Ik verwacht dat hij inderdaad heel erg langzaam zal leeglopen. Er band namelijk een ledje op de batterij zodra je hem aan zet, ongeacht of er een stekkertje aan zit. Waarschijnlijk staat dan het circuit onder spanning wat er voor zorgt dat de batterij op tijd stopt met op- of ontladen. Geen idee of dit schadelijk voor de batterij is, en of hoelang hij er dan over doet voordat ie leeg is.

Voor een klein kistradiotje zou ik zo'n accu zeker aanraden. Mijn kistje speelt al zeker 15 uur op 1 accu lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320165

Ja ik ga ook zeker zo'n accu gebruiken omdat ik mijn kistje niet te zwaar wilt maken, ben nu nog bezig met het ontwerp. Vandaar de vraag ook, nu weet ik dus dat ik een ontwerp moet maken zodat ik nog makkelijk bij de accu kan.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407528

hier een filmpje van mijn kratradio / kistradio over hoe je hem bouwt.
beschrijving staat bij mijn filmpje.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/25rfnmc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/dvn4gg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2hi7aeg.jpg

ZIE HIER MIJN FILMPJE OVER DEZE KISTRADIO :*)

YouTube: ‪how to build a homemade speakerbox‬‏

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 407528 op 22-05-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Waar heb jij die accu's vandaan?

Mooi kistje btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407528

Webstarr schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:52:
Waar heb jij die accu's vandaan?

Mooi kistje btw
dat staat allemaal in de beschrijving op youtube....

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 407528 op 22-05-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

read pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345303

hallo allemaal,
ben weer verder gegaan met me project en heb een beetje getest hoe klinkt.
zover is het goed
hier zie me test op stelling met 2x Ni-Cd 6 volt 1,5Ah accu's in serie
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2vkbypc.jpg

op ongeveer 2/3 volume kan die ruim 8 uur spelen dus dat is prima
de poortjes op de boven kant zijn van binnen uit dicht getaped(ik het het bijden geprobeert gepoort en gesloten maar gesloten pakte het beste uit ;))

p.s. ik had totaal niet verwacht dat er zo'n herrie uit komt :D

mvg
reloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331093

Hoi,

ik sta op het punt om een speakerkratje te gaan bouwen

ik heb alleen wat vragen, aangezien ik nog een redelijke noob ben op dit gebied..

ik ga de volgende onderdelen halen:
-TA2024
-speakers: http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/378212.html
-batterijhouder voor 10x AA (een gelaccu vind ik teveel werk en gebruik de speakers toch meer op netvoeding)
-voeding 12v 2a nog kopen, alleen weet nog niet waar.. (iemand een suggestie?)

Ik weet wel hoe ik de boel moet aansluiten, maar ik zou willen switchen tussen de batterijen en de 12v adapter maar hoe doe ik dat? weet dat het met een schakelaar kan, maar welke? en hoe sluit je het aan?
heeft iemand toevallig wat foto's voor me?

mvg

kamiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Afbeeldingslocatie: http://i1224.photobucket.com/albums/ee376/ikke265/TA2024batterijenvoeding.png
Sorry voor de beroerde tekening, maar zo zou je het kunnen aansluiten met een SPDT switch en een DC-bus icm een TA2024.

Wat je ook kunt doen als je bovenstaande oplossing te ingewikkeld vind, is een TA2024 van Sure-electronics nemen, daar kun je de voeding rechtstreeks op aansluiten en aan de batterijhouder kun je een DC plug maken, dat is erg eenvoudig te doen. Dan moet je gewoon de plug verwisselen

EDIT: De pinnen van de schakelaar kloppen op deze tekening niet.

[ Voor 11% gewijzigd door ikke26 op 22-05-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
ikke26 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:58:
[afbeelding]
Sorry voor de beroerde tekening, maar zo zou je het kunnen aansluiten met een SPDT switch en een DC-bus icm een TA2024.

Wat je ook kunt doen als je bovenstaande oplossing te ingewikkeld vind, is een TA2024 van Sure-electronics nemen, daar kun je de voeding rechtstreeks op aansluiten en aan de batterijhouder kun je een DC plug maken, dat is erg eenvoudig te doen. Dan moet je gewoon de plug verwisselen
Met deze tekening krijg je vuurwerk :X
Middelste pootje op de SPDT schakelaar gaat naar de verbruiker en de buitenste pootjes naar de bronnen.
(het kan zijn dat jij een ander type hebt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Anoniem: 331093 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:21:
Hoi,

ik sta op het punt om een speakerkratje te gaan bouwen

ik heb alleen wat vragen, aangezien ik nog een redelijke noob ben op dit gebied..

ik ga de volgende onderdelen halen:
-TA2024
-speakers: http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/378212.html
-batterijhouder voor 10x AA (een gelaccu vind ik teveel werk en gebruik de speakers toch meer op netvoeding)
-voeding 12v 2a nog kopen, alleen weet nog niet waar.. (iemand een suggestie?)

Ik weet wel hoe ik de boel moet aansluiten, maar ik zou willen switchen tussen de batterijen en de 12v adapter maar hoe doe ik dat? weet dat het met een schakelaar kan, maar welke? en hoe sluit je het aan?
heeft iemand toevallig wat foto's voor me?

mvg

kamiel
Een stukje terug kwam een eBay link voorbij met goede en goedkope accu's (€14,- incl. lader oid). Dat lijkt me beter dan batterijen :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

De kist is af en moet alleen nog afgeschilderd worden :) Nu is die helemaal wit door de primer :P

Hij kan snoeihard maar hij is toch zwaarder dan verwacht :( Nog even haakjes erachter op monteren zodat ik hem zo aan de fiets kan hangen voor vervoer =)

Hopelijk binnenkort met fotos!

Onderdelen:
- Ta2024 modded met dc female plug
- 9800 mAh li-ion battery pack
- 9" x6" Pioneer autospeakers
- Veel mdf (vond multiplex toch iets te duur :()
- koffer handvat boven op
- 2x koffersluitingen
- 2x scharnieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krentenbol schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:15:
[...]

Een stukje terug kwam een eBay link voorbij met goede en goedkope accu's (€14,- incl. lader oid). Dat lijkt me beter dan batterijen :)
weet je toevallig die link nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikke26 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:58:
[afbeelding]

oke bedankt, maar hoe zit dat met die DC plug? maakt het uit aan welk uiteinde je de + en - vast soldeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Anoniem: 331093 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:33:
[...]

weet je toevallig die link nog?
4800mAh
9800mAh
De dollar is wel wat sterker geworden, trouwens. Laatst was die 4800mAh nog precies €13.37 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krentenbol schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:37:
[...]

4800mAh
9800mAh
De dollar is wel wat sterker geworden, trouwens. Laatst was die 4800mAh nog precies €13.37 8)
en welke raad jij aan? hoelang gaan ze mee?
is er ook een mogelijk om die accu dan in te bouwen he, maar als je op netvoeding wilt spelen je dan gewoon die adapter van de accu aansluit op de accu zelf? en hoe zit dat met over en onder laden? of is dat beveiligd?
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
fterheide schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:00:
[...]

Met deze tekening krijg je vuurwerk :X
Middelste pootje op de SPDT schakelaar gaat naar de verbruiker en de buitenste pootjes naar de bronnen.
(het kan zijn dat jij een ander type hebt?)
Nee, het moet inderdaad anders, zat twee dingen tegelijk te doen tijdens het tekenen, dus niet opgelet, heb het per ongeluk gewoon van links naar rechts aangesloten. 8)7 :$
Afbeeldingslocatie: http://i1224.photobucket.com/albums/ee376/ikke265/TA2024batterijenenvoeding.png

[ Voor 5% gewijzigd door ikke26 op 22-05-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikke26 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:48:
[...]

Nee, het moet inderdaad anders, zat twee dingen tegelijk te doen tijdens het tekenen, dus niet opgelet. 8)7 :$
[afbeelding]
klopt deze tekening nou wel ofniet?:P het is namelijk de zelfde als net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Anoniem: 331093 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:40:
[...]

en welke raad jij aan? hoelang gaan ze mee?
is er ook een mogelijk om die accu dan in te bouwen he, maar als je op netvoeding wilt spelen je dan gewoon die adapter van de accu aansluit op de accu zelf? en hoe zit dat met over en onder laden? of is dat beveiligd?
gr
Ik heb hem zelf niet. Als ik jou was zou ik even de laatste 7 pagina's van het topic doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ik denk eraan om de MP3 module bij dealextreme te bestellen (zelfde als op kistradio.nl meen ik), maar ik kan niet vinden wat er precies op het display getoond wordt. Worden hier ook bestandsnamen (gedeeltelijk) op getoond in geval van een SD-card/USB stick met bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Anoniem: 331093 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:50:
[...]

klopt deze tekening nou wel ofniet?:P het is namelijk de zelfde als net!
Ik zou even je pagina vernieuwen, want het is een andere, maar met dezelfde bestandsnaam, dus waarschijnlijk staat de oude nog in je tijdelijke internetbestanden, bij mij was hij na vernieuwen wel goed.

[ Voor 5% gewijzigd door ikke26 op 22-05-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikke26 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:58:
[...]

Ik zou even je pagina vernieuwen, want het is een andere, maar met dezelfde bestandsnaam, dus waarschijnlijk staat de oude nog in je tijdelijke internetbestanden, bij mij was hij na vernieuwen wel goed.
haha bedankt begin het te begrijpen, maar die dc plug he? aan welke kant moet + en welke kant -?;p, want dadelijk doe ik het verkeerd en is die chip meteen verkloot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:46
Ik wilde zoiets gaan aansluiten, dan ik dan gewoon die plug eraf knippen en dan direct op mn accu aansluiten of moet ik nog wat anders verzinnen/erbij kopen?

Afbeeldingslocatie: http://img.diytrade.com/cdimg/972408/9880407/0/1248759630/Car_cigarette_lighter_socket_extension.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341150

Bartske schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:03:
Ik wilde zoiets gaan aansluiten, dan ik dan gewoon die plug eraf knippen en dan direct op mn accu aansluiten of moet ik nog wat anders verzinnen/erbij kopen?

[afbeelding]
je kunt hem gewoon erafknippen .
als je niet weet wat de min of plus is moet je em voorzichtig slopen het pinnetje onder is + en die aan de zijkant -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Anoniem: 331093 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:00:
[...]

haha bedankt begin het te begrijpen, maar die dc plug he? aan welke kant moet + en welke kant -?;p, want dadelijk doe ik het verkeerd en is die chip meteen verkloot..
De plus moet aan de binnenkant en de min aan de buitenkant. controleer wel even of dit bij de voeding die je hebt ook het geval is, als je een oude voeding van een ander apparaat gebruikt, want soms is dit omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikke26 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:06:
[...]

De plus moet aan de binnenkant en de min aan de buitenkant. controleer wel even of dit bij de voeding die je hebt ook het geval is, als je een oude voeding van een ander apparaat gebruikt, want soms is dit omgekeerd.
en hoe zie je dat dan op die lader?:p heb je toevallig miss ervaring met die sure ta2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:46
Anoniem: 341150 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:05:
[...]

je kunt hem gewoon erafknippen .
als je niet weet wat de min of plus is moet je em voorzichtig slopen het pinnetje onder is + en die aan de zijkant -
Ok die plug is dus voor niks anders dan om hem erin te klikken normaal, ik dacht misschien zit er nog een beveiliging in oid maar dan weet ik voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Anoniem: 331093 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:08:
[...]

en hoe zie je dat dan op die lader?:p heb je toevallig miss ervaring met die sure ta2024?
Je kunt het zien aan het rondje met de plus en de min, zie de foto voor de verduidelijking, je moet kijken naar het streepje met 3 rondjes links onderin. Bij deze voeding is de + aan de binnenkant en de - aan de buitenkant.
Afbeeldingslocatie: http://i1224.photobucket.com/albums/ee376/ikke265/Samenkopen/IMG_0066.jpg
Ik verkoop de Sure zelfs :) . Het grootste verschil met de bekende groene is dat deze iets groter is en iets duurder is, alleen heeft deze alle aansluitingen al aan boord, terwijl je bij de andere zelf nog moet solderen. Je krijgt er ook al kabeltjes bij meegeleverd voor aansluiting op een MP3. Als je ook een volumeregelaar wilt en een mooie metalen behuizing is er ook nog de Muse MU-15 en andere varianten, maar deze zijn wel een heel stuk duurder.

[ Voor 12% gewijzigd door ikke26 op 22-05-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikke26 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:15:
[...]

Je kunt het zien aan het rondje met de plus en de min, zie de foto voor de verduidelijking, je moet kijken naar het streepje met 3 rondjes links onderin. Bij deze voeding is de + aan de binnenkant en de - aan de buitenkant.
[afbeelding]
Ik verkoop de Sure zelfs :) . Het grootste verschil met de bekende groene is dat deze iets groter is en iets duurder is, alleen heeft deze alle aansluitingen al aan boord, terwijl je bij de andere zelf nog moet solderen. Je krijgt er ook al kabeltjes bij meegeleverd voor aansluiting op een MP3. Als je ook een volumeregelaar wilt en een mooie metalen behuizing is er ook nog de Muse MU-15 en andere varianten, maar deze zijn wel een heel stuk duurder.
oke bedankt, is by die van sure ook al die mod uitgevoerd? en verkoop je ook laders? want die sure ta2024 klinkt ook wel aantrekkelijk, omdat alles al gesoldeert is? maar weet niet precies hoe ik de boel erop moet aansluiten zo ver ik zag ik de foto's ervan heb je misschien een schema ofzo? en werkt die van sure ook met alle speakers? wilde deze wssn gaan halen: http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/378212.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Nee, op de Sure is nog geen mod uitgevoerd, maar dat is bij de groene standaard TA2024 ook niet zo.
Wat voor soort laders bedoel je? Ik verkoop wel voedingen. Elke 12V voeding van boven de 2A is in feite geschikt. Als je een Li-ion pack koopt is de lader meestal meegeleverd. Op mijn site kun je hier onder het kopje "download" een handleiding vinden, daar staat op pagina 6 een afbeelding met hoe het aansluiten moet.
De voeding/batterij sluit je aan via de DC-bus, maar je kunt deze ook vastschroeven in de schroefterminals naast de DC-bus als je losse draden hebt. De Sure werkt in principe met alle speakers tussen de 4 en 8 ohm. De speakers die je linkt zullen prima werken. Met de versterker wordt ook een kabeltje met een DC-plug meegeleverd. De andere kant hiervan kun je aan de batterijhouder bevestigen.

[ Voor 7% gewijzigd door ikke26 op 22-05-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is de prijs op die pagina per speaker, anders staat er op Conrad altijd "1 paar". Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikke26 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:31:
Nee, op de Sure is nog geen mod uitgevoerd, maar dat is bij de groene standaard TA2024 ook niet zo.
Wat voor soort laders bedoel je? Ik verkoop wel voedingen. Elke 12V voeding van boven de 2A is in feite geschikt. Als je een Li-ion pack koopt is de lader meestal meegeleverd. Op mijn site kun je hier onder het kopje "download" een handleiding vinden, daar staat op pagina 6 een afbeelding met hoe het aansluiten moet.
De voeding/batterij sluit je aan via de DC-bus, maar je kunt deze ook vastschroeven in de schroefterminals naast de DC-bus als je losse draden hebt. De Sure werkt in principe met alle speakers tussen de 4 en 8 ohm. De speakers die je linkt zullen prima werken. Met de versterker wordt ook een kabeltje met een DC-plug meegeleverd. De andere kant hiervan kun je aan de batterijhouder bevestigen.
oke ja die pagina had ik al gezien ja! maar dus doordat er geen mod op zit, gaan de speaker dus niet zo hard ofwel? wat is het nadeel van geen mod? en met die lion voeding he, kun je dan als je die voeding aansluit op de accu speelt die dan op je accu of op het net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Een paar = 2 speakers. Een stuk = 1 speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403591 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:35:
[...]

Volgens mij is de prijs op die pagina per speaker, anders staat er op Conrad altijd "1 paar". Of heb ik het mis?
een paar is toch altijd 2? je hebt toch ook 1 paar schoenen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 403591 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:35:
[...]

Er staat toch ook gewoon "1 paar" bij de beschrijving :?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink