Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.811 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:35
Hallo,

Vandaag de speakers en de druppellader besteld, ergens deze week volgt de accu, voltmeter en de versterker.
Alleen zit ik nu te twijfelen tussen de gemodde en 'normale' TA2024. Is het enige verschil dat bij de gemodde er meer volume uitkomt bij afspelen van een mp3/telefoon/iPod?
En ergens las ik in dit topic dat een koelblokje geen overbodige luxe is op een gemodde TA2024?
Morgen ga ik beginnen met zagen in mijn kratje, ik heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:41
De gemodde versie heeft minder ingang signaal nodig om flink hard te gaan. Essentieel als je een MP3 speler of telefoon wilt aansluiten. Als je een laptop gebruikt is het niet nodig en kan je beter voor een normale gaan. Deze heeft iets minder ruis als ik het goed heb.

De twee versies hebben evenveel maximaal vermogen alleen de gemodde versie bereikt dat al met minder ingangs signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:58:
[...]

Ja dan doe ik dat maar denkik, helaas is de doos al weg denkik... 8)7
Ik heb de doos, inclusief garantiebewijs, versterker en al die zooi wel voor je liggen.
Kun je zo van me overnemen :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:58:
[...]

Ja dan doe ik dat maar denkik, helaas is de doos al weg denkik... 8)7
Bewaar jij al je dozen dan? :P Als je echt denkt dat hij stuk is kun je 1. een andere versterker pakken en op dezelfde manier aansluiten of 2. de versterker terugsturen naar de verkoper(mits die garantie geeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Gewoon even bij de kijkshop langsgaan, desnoods met een printscreen van de afschrijving als je met pin betaald hebt en je de bon niet meer hebt. Mogen ze echt niet te moeilijk over doen.
SonnSikk schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:16:
Hallo,

Vandaag de speakers en de druppellader besteld, ergens deze week volgt de accu, voltmeter en de versterker.
Alleen zit ik nu te twijfelen tussen de gemodde en 'normale' TA2024. Is het enige verschil dat bij de gemodde er meer volume uitkomt bij afspelen van een mp3/telefoon/iPod?
En ergens las ik in dit topic dat een koelblokje geen overbodige luxe is op een gemodde TA2024?
Morgen ga ik beginnen met zagen in mijn kratje, ik heb er zin in :)
Koelblokje heb ik persoonlijk nooit gebruikt. Wel wordt de gemodde TA lekker warm (heet) al zijn er gevallen voorbij gekomen waarmen het wel nodig had.

Of je de meerwaarde van de gemodde kunt gebruiken hangt ook een beetje af van je speakers en gebruiksdoel. Voor een setje monitorspeakers naast je PC zou ik zeker de mod achterwege laten, ook een klein kistradiotje met kleine speakers heeft er weinig baat bij.

Wil je echter lekker uitpakken en heb je flinke speakers ( > 13CM ) dan is de gemodde zeker de moeite. icm een mp3/ipod etc gaat dat echt een pak harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow net de ta2024 gemod.
zag er eerst heel erg tegenop omdat ik dacht dat het em toch niet ging lukken
maar het valt eigenlijk heel erg mee.
Ik soldeer al best lang maar ik denk als je een kitje inelkaar kan zetten kan je de ta2024 ook modden.
Gewoon niet moeilijk doen allebij de condensators loshalen de weerstanden bruggen alles weer inelkaar zetten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• substatemusic
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-04 14:25
Hee,

Dit is dus echt ideaal voor de zomer voor op m'n bootje en bij de BBQ. Echt fijn dat er zoveel experts zijn die de onkundigen onder ons (lees: mij) kunnen helpen!

Nu heb ik een vraagje, ik heb namelijk e.e.a. besteld waaronder de TA2024[mod] en zoek daar nu goede budgetspeakers bij. Nu heb ik inmiddels mijn zinnen gezet op de Blaupunkt GTx 662 die ik ergens voor een prikkie kan kopen.

specs:

High power handling capacity 200 watts.

* 165mm injected polypropylene cone in silver
* Rated capacity 45 watts
* Frequency response 60 - 22,000Hz
* Impedance 4 ohms
* Efficiency 92dB
* Installation hole diameter 144mm
* Installation depth 56mm
* Complete with cable, mounting screws, fitting and operating guide

Nu is mijn vraag, is de RMS van 45 W niet ietswat hoog voor een enkele TA2024[mod]? Ik weet dat het RMS vermogen iets hoger moet liggen dan die van de versterker maar de TA2024 staat op 15 W en dat is toch een flink verschil. Of denk ik nu te snel door de bocht?

Een andere vraag: ik heb het idee dat >diameter zorgt voor meer bas, klopt dit of is het verschil tussen 10-16 cm niet significant?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Een speaker heeft nooit een te hoge maximale belastbaarheid voor een versterker. Laat ik voor de lol eens mijzelf quoten :
lredev schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:05:
Allereerst. De opdruk met een x aantal Watt doet niets met je versterker. Dus een tot 1000W belastbare speaker, of een tot 3 watt belastbare speaker. Je kan ze beiden aan de versterker hangen.

Vanzelf sprekend vind de tot 3 watt belastbare speaker het helemaal niet leuk als je daar 10W in gaat verstoken. Dat kan 'ie niet aan, en dat hoor je, en als je lang genoeg doorgaat kan je het nog ruiken ook!

Het enige aan luidsprekers dat je versterker kan overbelasten is een te lage impedantie.

Een overbelaste versterker (elke versterker is te overbelasten) krijgt het niet voor elkaar een mooie sinus (wisselspanning) uit te sturen naar de luidspreker. Die wisselspanning laat jouw luidspreker zo mooi trillen. In plaats hiervaan stuurt een overbelaste versterker (te lange stukjes) gelijkstroom naar de luidspreker. Tijdens zo'n gelijkspanningsbelasting op een spoel blijft deze stilstaan (helemaal uit of helemaal in), doordat beweging ontbreekt en de spoel niet kan koelen / niet gemaakt is voor deze belasting brandt hij door. Dit kan je met nagenoeg ELKE luidspreker / versterker combinatie klaarspelen.

Het overbelasting is heel makkelijk. ELKE autoradio ondersteund dit, deze kunnen namelijk altijd harder dan ze werkelijk kunnen. Daarnaast kan ook haast elke geintegreerde versterker (met actieve voorversteker) te hard. Draai thuis het volume maar eens op max en je hoort paniek. Grote kans dat het niet de boxen zijn die het max vermogen niet aankunnen, maar de versterker die rommel uitstuurt omdat ze overstuurt is.

Wat het voornaamste element is in de ultieme Luidspreker vertersterker combinatie is een derde element, gezond luister verstand. Want je hoort prima wanneer je OF je luidspreker OF je versterker overbelast. Tikkie terug en je zit veilig.

De mod op de TA2024 "unlocked" het maximale potentieel van je TA2024, hiermee is het mogelijke deze te overbelasten met een ipod, telefoon maar met name als je een wat duurdere mediaspeler of laptop gebruikt. Het uitgangsniveau ligt hierbij een stuk hoger. Hiermee wordt het dus ook makkelijker de TA2024 te oversturen, met als risico dat je de speakers doorbrandt.

Dit is overigens niet uniek voor de TA2024 maar zoals ik al zei voor nagenoeg alle versterkers.
Met andere woorden: Die speakers kunnen prima op de ta2024, beter nog: ik weet uit ervaring dat ze zeer geschikt zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
substatemusic schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:10:
Hee,

Dit is dus echt ideaal voor de zomer voor op m'n bootje en bij de BBQ. Echt fijn dat er zoveel experts zijn die de onkundigen onder ons (lees: mij) kunnen helpen!

Nu heb ik een vraagje, ik heb namelijk e.e.a. besteld waaronder de TA2024[mod] en zoek daar nu goede budgetspeakers bij. Nu heb ik inmiddels mijn zinnen gezet op de Blaupunkt GTx 662 die ik ergens voor een prikkie kan kopen.

specs:

High power handling capacity 200 watts.

* 165mm injected polypropylene cone in silver
* Rated capacity 45 watts
* Frequency response 60 - 22,000Hz
* Impedance 4 ohms
* Efficiency 92dB
* Installation hole diameter 144mm
* Installation depth 56mm
* Complete with cable, mounting screws, fitting and operating guide

Nu is mijn vraag, is de RMS van 45 W niet ietswat hoog voor een enkele TA2024[mod]? Ik weet dat het RMS vermogen iets hoger moet liggen dan die van de versterker maar de TA2024 staat op 15 W en dat is toch een flink verschil. Of denk ik nu te snel door de bocht?

Een andere vraag: ik heb het idee dat >diameter zorgt voor meer bas, klopt dit of is het verschil tussen 10-16 cm niet significant?

Alvast bedankt!
Grotere diameter is zeker niet per definitie meer bas, dit heeft vooral met de grote van de klankkast te maken. Ik had 2 x 20cm JBL speakers in een bierkratje en dat gaf erg weinig bas. Ik heb ze vervangen voor de zelfde soort speakers maar dan 16,5cm en dat klinkt heel veel beter. De 20cm speakers bleken een minimale klankkast van ca. 22 liter per speaker nodig te hebben. De 16,5cm hebben genoeg aan ca. 7 liter per speaker, een bierkrat met inhoud (lees: lader, accu, ect) is dan ongeveer de juiste maat voor deze 2 speakertjes van mij.

Verder heb ik ook een kleiner kistje met daarin 2 x 10cm speakertjes van een cheapass merk (US-Blaster). en dat klinkt verbazingwekkend goed in dat kistje met natuurlijk een TA2024. De inhoud van dat kistje zal tussen de 5 en 10 liter zijn en ik heb hem volgestopt met schuimrubber.

De speakers die ik gebruik zijn ook 45w RMS en gaan echt loei hard met de TA2024 (met mod).

[ Voor 7% gewijzigd door boppos op 10-05-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• substatemusic
  • Laatst online: 15-04 14:25
Iredev en boppos bedankt! Ik ga ze denk ik maar bestellen, moet alleen wachten tot mn spul binnenkomt van kistradio punt nl, maar daar weet Iredev denk ik meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Kan ik mijn kistradio (zonder accu), zonder problemen meenemen in het vliegtuig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoelang duurt het ongeveer voordat je de spullen binnen hebt bij kistradio.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zojuist teruggekomen van de kijkshop, en een nieuwe MCA-200 gekregen omdat die andere het niet deed (dacht ik). Maar nu ik de ook al splinternieuwe versterker aansluit, doet deze het WEER niet! Ik snap er helemaal niks meer van! Pluspool op: B+ en REM. Minpool op GND. Volume op versterker half open. Verzekering oke. Speakers net getest: ook oke. Tulp/jack getest, ook oke. Ipod: oke. De high-input op de versterker NIET gebruikt. Wat doe ik fout?
Gr Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:41:
hoelang duurt het ongeveer voordat je de spullen binnen hebt bij kistradio.nl?
Normaliter 2-4 dagen. Afgelopen tijd zijn er wat problemen ontstaan door een vetraagde levering van TA2024's. Welke vanaf morgen weer volop beschikbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:52
ik heb hier ook een MCA-200 die er gewoon is mee opgehouden, geen idee waarom maar een andere werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:20

Ch3cker

Testlab Teamlead
@bartjow

Ik had ook behoorlijk wat moeite om de MCA-200 aan te sluiten. Bleek dat ik de + door moest lussen naar de REM, wat ik niet had gedaan in eerste instantie. Nu heb ik t dus zo gedaan :

- van + Accu naar + van MCA-200.
- van + MCA-200 naar REM MCA-200.
- van - Accu naar GND MCA-200

Vervolgens de speakers aansluiten op de aansluitingen links van de +, GND en REM.

Tulp -> Minijack kabeltje aansluiten, volume op de versterker helemaal open gooien, en vervolgens volume regelen met de iPod/MP3 speler. (mocht dat te hard gaan kan je t volume op de MCA-200 nog wat terugschroeven).

Post anders eens een foto van hoe jij t hebt aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door Ch3cker op 12-05-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:11
Ch3cker schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:28:
@bartjow

Ik had ook behoorlijk wat moeite om de MCA-200 aan te sluiten. Bleek dat ik de + door moest lussen naar de min, wat ik niet had gedaan in eerste instantie. Nu heb ik t dus zo gedaan :

- van + Accu naar + van MCA-200.
- van + MCA-200 naar REM MCA-200.
- van - Accu naar GND MCA-200

Vervolgens de speakers aansluiten op de aansluitingen links van de +, GND en REM.

Tulp -> Minijack kabeltje aansluiten, volume op de versterker helemaal open gooien, en vervolgens volume regelen met de iPod/MP3 speler. (mocht dat te hard gaan kan je t volume op de MCA-200 nog wat terugschroeven).

Post anders eens een foto van hoe jij t hebt aangesloten?
+ Doorlussen naar de min? Je bedoelt naar de REM :P? Anders zou je mooie gloeiende kabeltjes krijgen :D.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:55:
Ben zojuist teruggekomen van de kijkshop, en een nieuwe MCA-200 gekregen omdat die andere het niet deed (dacht ik). Maar nu ik de ook al splinternieuwe versterker aansluit, doet deze het WEER niet! Ik snap er helemaal niks meer van! Pluspool op: B+ en REM. Minpool op GND. Volume op versterker half open. Verzekering oke. Speakers net getest: ook oke. Tulp/jack getest, ook oke. Ipod: oke. De high-input op de versterker NIET gebruikt. Wat doe ik fout?
Gr Bart
Wat gebruik je als spanningsbron? Accu? Heeft deze een voldoende hoge spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorlussen naar de REM heb ik dus al gedaan. Dat zei ik al. Naar de min lijkt me idd niet zo slim, wat wesleytjuh zegt. Ik gebruik als spanningsbron idd een accu van 12 volt, 18 ah. Maar deze heb ik ook rechtstreeks aangesloten aan een druppellader. Dus het kan toch niet dat er te weinig spanning is?
Gr Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:06

Auxilium

Walking the line

Vandaag heb ik 2 auto speakers opgehaald bij de auto sloop. Heb even wat foto's van gemaakt met hieronder (engelse) specificaties.

Pioneer TS-A6976 200W 6" x 9"

200 Watts Max. Music Power (60 Watts Nominal)
2-3/8" PI (Poly-Imide) Dome Midrange with Magnetic Fluid
3/4" Ceramic Dome Tweeter
1/2" Ceramic Dome Supertweeter
Frequency Response: 28Hz - 30kHz
Sensitivity (Efficiency): 93dB (1W/1m)
Impedance: 4 Ohm

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/6152/cimg8635.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/3673/cimg8636.jpg

Heb ze aangesloten en het gaat een lekker geluid opleveren denk ik. Alleen, wat is een goede inhoud voor de kist voor deze speakers? Zit zelf te denken aan 55cm breed, 30cm hoog en 40cm diep. Is de inhoud dan voldoende voor de speakers? De accu en alle onderdelen zitten in de kist.

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-01-2023
waar plaatsen jullie meestal de speakers allebei voorin of in iedere zijkant een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

daan-rutten schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:06:
waar plaatsen jullie meestal de speakers allebei voorin of in iedere zijkant een
Net waar het geluid heen moet. Zijkant vind ik persoon zonde omdat je dan hooguit 1 kant van het geluid goed hoort. Is zonde als er muziek speelt met effecten over links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
dan word het dus aan de voorkant als dat past :)

[ Voor 3% gewijzigd door daan-rutten op 10-05-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Auxilium schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:54:
Heb ze aangesloten en het gaat een lekker geluid opleveren denk ik. Alleen, wat is een goede inhoud voor de kist voor deze speakers? Zit zelf te denken aan 55cm breed, 30cm hoog en 40cm diep. Is de inhoud dan voldoende voor de speakers? De accu en alle onderdelen zitten in de kist.
Dat moet zeker groot genoeg zijn om lekkere bas te krijgen, `t zijn goede speakers, 93DB :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

eko990 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:36:
[...]

Dat moet zeker groot genoeg zijn om lekkere bas te krijgen, `t zijn goede speakers, 93DB :D
Ben eigenlijk bang dat het misschien wat te groot is :X Ben aardig blij met de speakers. Het frequentie bereik is ook zeer aangenaam :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Moet zeker lukken ik heb de TS-A2010 aangsloten op een gemode TA2024 en na 3 seconde bgonnen de buren al te zuren dat ie uit moest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Moet zeker lukken ik heb de TS-A2010 aangsloten op een gemode TA2024 en na 3 seconde bgonnen de buren al te zuren dat ie uit moest
Haha, dat klinkt al leuk ;) Heb je dezelfde maten gebruikt als ik wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Nu online

pythagorasABC

A²+B²=C²

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:46:
Doorlussen naar de REM heb ik dus al gedaan. Dat zei ik al. Naar de min lijkt me idd niet zo slim, wat wesleytjuh zegt. Ik gebruik als spanningsbron idd een accu van 12 volt, 18 ah. Maar deze heb ik ook rechtstreeks aangesloten aan een druppellader. Dus het kan toch niet dat er te weinig spanning is?
Gr Bart
Dit lijkt mij zeker niet goed, een accu kan volgens mij niet tegelijk opgeladen en gebruikt worden, dit is ook waarom mensen een voeding gebruiken als de accu op aan het laden is.
Een te hoge stroom is niet erg, een te hoge spanning wel! Het kan zou kunnen dat de versterker kapot is...

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pythagorasABC schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:10:
[...]

Dit lijkt mij zeker niet goed, een accu kan volgens mij niet tegelijk opgeladen en gebruikt worden, dit is ook waarom mensen een voeding gebruiken als de accu op aan het laden is.
Een te hoge stroom is niet erg, een te hoge spanning wel! Het kan zou kunnen dat de versterker kapot is...
Nou, dit doe ik pas net, omdat ik dacht dat de spanning misschien te laag was. Maar daarvoor deed de versterker het dus ook al niet...Nu is de lader wel aangesloten, maar de versterker niet. Zal straks eens kijken of dat de versterker het dan misschien wel doet. Ben er eigenlijk bang voor, omdat de accu volgens mij behoorlijk vol was.
Gr Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
TBTL schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:58:
Kan ik mijn kistradio (zonder accu), zonder problemen meenemen in het vliegtuig?
Accu vonden ze bij mij niet zo leuk tijdens de douane controle. Voor de rest valt een versterker/hout?/speakers geloof ik niet onder de verboden handbagage. Even informeren bij de maatschappij waarmee je vliegt lijkt me voldoende.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:14:
[...]

Nou, dit doe ik pas net, omdat ik dacht dat de spanning misschien te laag was. Maar daarvoor deed de versterker het dus ook al niet...Nu is de lader wel aangesloten, maar de versterker niet. Zal straks eens kijken of dat de versterker het dan misschien wel doet. Ben er eigenlijk bang voor, omdat de accu volgens mij behoorlijk vol was.
Gr Bart
Als je de lader op de accu hebt aangesloten zit je zo op een klemspanning van 14-15 volt...

[ Voor 28% gewijzigd door fterheide op 10-05-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ongeveer wel ik zal wel ff een paar foto's posten

http://dl.dropbox.com/u/7135433/SDC10970.JPG
http://dl.dropbox.com/u/7135433/SDC10967.JPG
http://dl.dropbox.com/u/7135433/SDC10966.JPG
http://dl.dropbox.com/u/7135433/SDC10965.JPG
http://dl.dropbox.com/u/7135433/SDC10964.JPG

ik heb er momenteel 2 pioneer TS-A2010 350 watt speakers in liggen
2 mac speakers http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372935
er komt nog een gemodde TA2020 in en een TA2024
vervolgen ook nog LED die mee knipperen op het geluid via een TIP31c transistor
en bluetoothdongel van Dealextreme http://www.dealextreme.co...-and-handsfree-black-8422
er zit ook een hendel aan wielen onder zodat ik er mee kan rijden zoals een trolly
en noch een goedkope MP3 decoder http://www.dealextreme.co...-sd-mmc-slot-silver-56312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiiiiiiitt, helemaal niet gechecked. Kom er net achter dat mn accu op de 6 volt zit op het moment. Hij is de hele winter niet gebruikt, dus nu weer voor het eerst. Is ie dan te ver ontladen, of kapot? Laat hem vanacht iig aan de druppellader liggen, ben benieuwd wat er morgen van over is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:28:
Shiiiiiiitt, helemaal niet gechecked. Kom er net achter dat mn accu op de 6 volt zit op het moment. Hij is de hele winter niet gebruikt, dus nu weer voor het eerst. Is ie dan te ver ontladen, of kapot? Laat hem vanacht iig aan de druppellader liggen, ben benieuwd wat er morgen van over is...
Verwacht niet te veel meer van die accu :+
De MCA-200 zal niet beschadigen door een te lage ingangsspanning....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft het denk wel overleeft ik heb mijn accu 3keer per ongelijk kortgesloten hij doet het noch steeds wel goed. En die accu´s zijn gemaakt om een lage tijd niet gebruikt te worden dus ik neem aan dat de er nog steeds wel wat van kunt draaien. Maar je zou beter een TA2024 modden en er op kunnen zetten die is stukken zuiniger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
eko990 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:50:
Ik heb een mp3 decoder met een ingebouwd 3watt versterkertje,
weet iemand hoe ik het versterkergedeelte los soldeer zodat ik alleen de decoder gebruik?
Iemand? ik heb er namelijk best wel haast mee, omdat ik nu de kist in elkaar aan het zetten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
eko990 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:34:
[...]

Iemand? ik heb er namelijk best wel haast mee, omdat ik nu de kist in elkaar aan het zetten ben.
Ik heb geen idee wat voor je MP3-decoder/versterker je hebt, heb je misschien een foto?
Als het een 'hele' printplaat is dan kun je niet zomaar het 'versterker' gedeelte losmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

mischien een een idee om er even een paar duidelijke foto´s van te maken zodat wij kunnen kijken of dat we iets kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
oke, zal zo er ff een foto op zetten

@ fterheide,
het is 1 board, maar ik wil gewoon een uitgang maken, die ik dan naar mn versterker soldeer.

EDIT: foto`s

Afbeeldingslocatie: http://i439.photobucket.com/albums/qq115/hoodride2cv/DSC02178.jpg

dit is het versterkergedeelte:
Afbeeldingslocatie: http://i439.photobucket.com/albums/qq115/hoodride2cv/DSC02183.jpg

Het is dus een 3 watt versterkertje.

Of kan ik niet iets achter de speaker outputs zetten dat het vermogen verminderd? een weerstand ofzoiets?

[ Voor 57% gewijzigd door eko990 op 10-05-2011 21:06 . Reden: foto adden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
[...]

Die mp3 decoders hebben gewoon een line-uitgang die je kunt gebruiken voor je versterker. De ingebouwde versterker laat je gewoon voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
Michel5128 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:03:
[...]

Die mp3 decoders hebben gewoon een line-uitgang die je kunt gebruiken voor je versterker. De ingebouwde versterker laat je gewoon voor wat het is.
deze dus niet, ik heb deze gesloopt uit een klein 5volt mini radio`tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:19
Geef eens typenummers van de chips die erop zitten, want hier kunnen we opzich ook niet heel veel mee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders als het niet lukt koop je deze toch http://www.dealextreme.co...-sd-mmc-slot-silver-56312
zit een led scherm en afstandsbediening bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
Op de versterker chip staat YH2203, maar daarvan is niets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
eko990 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:41:
oke, zal zo er ff een foto op zetten

@ fterheide,
het is 1 board, maar ik wil gewoon een uitgang maken, die ik dan naar mn versterker soldeer.
Of kan ik niet iets achter de speaker outputs zetten dat het vermogen verminderd? een weerstand ofzoiets?
Hmm als je geen informatie erover kan vinden wordt het al wat lastiger. Als je de speaker output volgt naar het versterker IC toe, de voeding van het versterker IC, en kijkt waar de rest van de sporen naar toe loopt kan je er wel achter komen.

Ik gok dat er van de MP3-decoder 3 sporen naar het versterker IC moeten lopen. (left/right/ground)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe die klemmetjes heten hoe je die kist radio mee dicht kan doen want ik kan ze nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:09:
weet iemand hoe die klemmetjes heten hoe je die kist radio mee dicht kan doen want ik kan ze nergens vinden
Koffersluiting misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:27:
Ja ongeveer wel ik zal wel ff een paar foto's posten

http://dl.dropbox.com/u/7135433/SDC10970.JPG
http://dl.dropbox.com/u/7135433/SDC10967.JPG
http://dl.dropbox.com/u/7135433/SDC10966.JPG
http://dl.dropbox.com/u/7135433/SDC10965.JPG
http://dl.dropbox.com/u/7135433/SDC10964.JPG

ik heb er momenteel 2 pioneer TS-A2010 350 watt speakers in liggen
2 mac speakers http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372935
er komt nog een gemodde TA2020 in en een TA2024
vervolgen ook nog LED die mee knipperen op het geluid via een TIP31c transistor
en bluetoothdongel van Dealextreme http://www.dealextreme.co...-and-handsfree-black-8422
er zit ook een hendel aan wielen onder zodat ik er mee kan rijden zoals een trolly
en noch een goedkope MP3 decoder http://www.dealextreme.co...-sd-mmc-slot-silver-56312
Ziet er leuk uit, vrij aparte vorm van de kist. Nu alleen de houten delen nog even zwart maken voor het mooie ;) Hoe is eigenlijk het geluid van de MAC Audio speakers? Voor die prijs (30 euro) heb ik er toch vaak geen goed gevoel over. Alhoewel specificaties wel redelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 06:06
Ok, ik doe kennelijk echt nog wat fout met m'n potmeter..

schematisch schetje gemaakt (sorry, geen scanner bij de hand) van hoe ik 'm aangesloten heb. Ik heb echter een enorme ruim zodra ik mijn potmeter <100% open heb staan. Kleine hoekverdraaiing is al genoeg voor een lekkere bak herrie, op beide kanalen van de potmeter (stereo log, 100k).
Afbeeldingslocatie: http://data.stevenp.nl/personal/potmeter.jpg
Doe ik iets grandioos fout?

--
Ik heb overigens al eens de potmeter er tussenuit gehaald en toen had ik clean geluid, het ligt dus niet aan gebruikte kabels of versterkerchip (TA2024)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Nu online

pythagorasABC

A²+B²=C²

Is het mono geluid? Wat is de ground?
Als het mono geluid is, en de linkerkabel is de ground, dan lijkt het me dat je de kabel tussen de potmeter en de ground weg moet halen, dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:00

tomtommie

Alaaf!

eko990 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:18:
Op de versterker chip staat YH2203, maar daarvan is niets te vinden.
Er zitten toch wel luidspreker aansluitingen op of niet? Als je deze dan nu gewoon doorlinkt naar de ta2024 (of welke andere versterker dan ook), dan is het gewoon een voorversterker... of denk ik nu te simpel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
stevenP schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:45:
Ok, ik doe kennelijk echt nog wat fout met m'n potmeter..

schematisch schetje gemaakt (sorry, geen scanner bij de hand) van hoe ik 'm aangesloten heb. Ik heb echter een enorme ruim zodra ik mijn potmeter <100% open heb staan. Kleine hoekverdraaiing is al genoeg voor een lekkere bak herrie, op beide kanalen van de potmeter (stereo log, 100k).
[afbeelding]
Doe ik iets grandioos fout?

--
Ik heb overigens al eens de potmeter er tussenuit gehaald en toen had ik clean geluid, het ligt dus niet aan gebruikte kabels of versterkerchip (TA2024)
Heb je de ground ook tussen beide pootjes van de potmeter verbonden? Wat Pythagoras zegt klopt niet. De potmeter werkt namelijk als een spanningsdeler dus ook al zou het een mono signaal zijn, moet de ground aangesloten zijn.
tomtommie schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:53:
[...]

Er zitten toch wel luidspreker aansluitingen op of niet? Als je deze dan nu gewoon doorlinkt naar de ta2024 (of welke andere versterker dan ook), dan is het gewoon een voorversterker... of denk ik nu te simpel 8)7
Een speaker signaal heeft een veel hoger voltage dan een lijn signaal. Wat jij zegt kan dus niet zomaar. Oplossing is zoals fterheide al gezegd heeft de lijnsignalen opzoeken op de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
pythagorasABC schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:52:
Is het mono geluid? Wat is de ground?
Als het mono geluid is, en de linkerkabel is de ground, dan lijkt het me dat je de kabel tussen de potmeter en de ground weg moet halen, dan zou het moeten werken.
Ik heb inderdaad het tweede kanaal even weggelaten (ook met testen) om gerichter te kunnen zoeken. Linker kabel is ground, dus wat jij suggereerd is connector 1 leeg te laten? Waar gaat dan m'n signaal heen als ik de potmeter op 3% zet?
Michel5128 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:09:
Heb je de ground ook tussen beide pootjes van de potmeter verbonden? Wat Pythagoras zegt klopt niet. De potmeter werkt namelijk als een spanningsdeler dus ook al zou het een mono signaal zijn, moet de ground aangesloten zijn.
Ik heb de ground op het moment niet verbonden tussen de twee pootjes (welke pootjes refereer je naar? Ik neem aan connector1 (van mijn tekening) met die daar direct onder, de ground van het tweede kanaal. En nee, dat heb ik niet, aangezien ik op het moment maar 1 kanaal aangesloten heb om uitsluitsel te krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door stevenP op 11-05-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Nu online

pythagorasABC

A²+B²=C²

stevenP schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:11:
[...]

Ik heb inderdaad het tweede kanaal even weggelaten (ook met testen) om gerichter te kunnen zoeken. Linker kabel is ground, dus wat jij suggereerd is connector 1 leeg te laten? Waar gaat dan m'n signaal heen als ik de potmeter op 3% zet?
Nevermind that, potmeter helemaal verkeerd begrepen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
stevenP schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:11:
Ik heb de ground op het moment niet verbonden tussen de twee pootjes (welke pootjes refereer je naar? Ik neem aan connector1 (van mijn tekening) met die daar direct onder, de ground van het tweede kanaal. En nee, dat heb ik niet, aangezien ik op het moment maar 1 kanaal aangesloten heb om uitsluitsel te krijgen.
Ik bedoel inderdaad beide pootjes 1, maar als je nu 1 kanaal gebruikt is dat inderdaad niet nodig. Misschien heb je gewoon een slechte potmeter of maandagochtendexemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Michel5128 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:20:
[...]

Ik bedoel inderdaad beide pootjes 1, maar als je nu 1 kanaal gebruikt is dat inderdaad niet nodig. Misschien heb je gewoon een slechte potmeter of maandagochtendexemplaar.
Dan heb ik het dus wel goed aangesloten en zal hij gaar zijn.. Ik twijfel of ik niet eerst de input op 2 gezet heb en output op 3, zou deze situatie per direct problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Auxilium schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:23:
[...]

Ziet er leuk uit, vrij aparte vorm van de kist. Nu alleen de houten delen nog even zwart maken voor het mooie ;) Hoe is eigenlijk het geluid van de MAC Audio speakers? Voor die prijs (30 euro) heb ik er toch vaak geen goed gevoel over. Alhoewel specificaties wel redelijk zijn.
Ik heb die speakers nu toevallig in de auto, en ze vallen me weinig tegen, was meer een tijdelijke oplossing maar voor de 30 euro mogen ze daar ook wel blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

lredev schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:52:
[...]

Ik heb die speakers nu toevallig in de auto, en ze vallen me weinig tegen, was meer een tijdelijke oplossing maar voor de 30 euro mogen ze daar ook wel blijven :)
Dat is dan ideaal voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Zal deze potmeter gaan werken?

http://cgi.ebay.com/2x-AL...ain_0&hash=item27b487bba9

En het aansluitschema is hetzelfde als die andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
xammies schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:38:
Zal deze potmeter gaan werken?

http://cgi.ebay.com/2x-AL...ain_0&hash=item27b487bba9

En het aansluitschema is hetzelfde als die andere?
ja die doet het volgens mij perfect ik heb er ook een paar van die liggen (is zover ik kan zien het zelfde als die van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
boppos schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:05:
[...]

ja die doet het volgens mij perfect ik heb er ook een paar van die liggen (is zover ik kan zien het zelfde als die van mij)
Bedankt en Besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
hoe maken jullie het 230volt gedeelte vanaf de ingang in de kratradio via een euro stekker. en moet ik dan de draadjes van de voeding doorknippen als ik die in de accusafe wil aansluiten of is daar een andere oplossing voor hetzelfde voor de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 10:44
Als je de draadjes van de voeding heel wilt houden kun je ook zoiets gebruiken. Ikzelf gebruik geen eurostekker, omdat ik alles aan de binnenkant heb zitten, het enige dat naar buiten gaat is een kabel voor de voeding, als deze nodig is. ik heb dat gedaan om alles zo weerbestendig mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
oke iemand nog meer tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik op dit moment bezig met een kistradio.
alleen heb ik nog een accu nodig, ik had een idee om deze accu te gebruiken.
is het mogelijk om die te combineren met de TA2024 non-modded versie?

de onderdelen die ik al heb:
17 cm pioneer compo set
TA2024 non-modded
hout

p.s. de reden dat ik de non-modded gebruik is om clipping te voorkomen :D

mvg
reloader13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:00:
hallo,

17 cm pioneer compo set
TA2024 non-modded
hout

mvg
reloader13
Dit zal waarschijnlijk goed werken. 8)
Je hoeft volgens mij ook geen voltmeter of accuschakeling te gebruiken met deze accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
hallo,

17 cm pioneer compo set
TA2024 non-modded
hout

mvg
reloader13
Ik zou gewoon de modded nemen als ik jouw was hoor, je hebt helemaal niet zoveel last van clipping, vooral met grote speakers. als je een ipod/mp3/mobiel gebruikt voor je muziek zou ik het helemaal aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reacties en vooral zo snel :P
Pespre schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:06:
[...]

Dit zal waarschijnlijk goed werken. 8)
Je hoeft volgens mij ook geen voltmeter of accuschakeling te gebruiken met deze accu.
ja volgens mij zit er ook een begrenzer op voor overloaden en undervoltage denk ik weet niet zeker
en de lader die word me geleverd ondersteund ook 230 dus dat is perfect
duifi schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:21:
[...]

Ik zou gewoon de modded nemen als ik jouw was hoor, je hebt helemaal niet zoveel last van clipping, vooral met grote speakers. als je een ipod/mp3/mobiel gebruikt voor je muziek zou ik het helemaal aanraden
ik ga het ook voor laptop gebruiken zo niet kijk ik wel even of ik em zelf kan modden dus dat komt goed eerst even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

17 cm pioneer compo set
TA2024 non-modded
hout

mvg
reloader13
Heb ook een dergelijk soort li-ion accu besteld komt begin volgende week binnen en zal m'n ervaring dan ook met jullie delen.

verder zou ik idd de modded versie nemen (of zelf doen). Daar krijg je echt geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:42:
[...]

Heb ook een dergelijk soort li-ion accu besteld komt begin volgende week binnen en zal m'n ervaring dan ook met jullie delen.

verder zou ik idd de modded versie nemen (of zelf doen). Daar krijg je echt geen spijt van!
ik zit ook te twijfelen want mijn idee is op een compacte kistradio te maken en om dat ik de pioneers heb ge test in een relatief kleine kist ben ik er nog niet 100% overuit dat ik ze ga gebruiken.
ik dacht meer aan 13 cm in een gepoorte kist met winisd (sommige merken leveren uitgebreide speceficaties)

ik ben ook benieuwd hoe de accu presteerd :9~

mvg
reloader13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmaano
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 18:31
Zojuist heb ik zitten spelen met wat PVC om te gebruiken als bass reflex poort. Ben onder de indruk! Maar nu heb ik moeite met objectief een oordeel te veilen betreft bassweergave. Zo is mijn kist nog niet gedempt, dit heeft vermoedt ik redelijk ongewenste effecten op het geluid.

Om nou niet al het PVC aan bonken te snijden, hoe kun je de frequenties bepalen die bij de poorten horen?
Winisd geeft enkel wat getallen van de poort. Ik wil enkel de poort uitrekenen (ism de kist uiteraard) zonder de drivers.

Een idee van het formaat, PVC buis van 40mm buiten en 33 inwendig, lengte 110mm.
Drivers: Visaton FR10 4ohm, 100 mm breedbandspeakers

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Hallo,

Eindelijk al mijn kleine onderdeeltjes binnen en klaar om alles te gaan schakelen etc. Ik zoek nog een goede manier om kleine schakelaars (bijvoorbeeld voor de ledjes en voltmeters) netjes aan de buitenkant van de kist te kunnen bedienen. Iemand adviezen?

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/168buva.jpg

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
xammies schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:08:
Hallo,

Eindelijk al mijn kleine onderdeeltjes binnen en klaar om alles te gaan schakelen etc. Ik zoek nog een goede manier om kleine schakelaars (bijvoorbeeld voor de ledjes en voltmeters) netjes aan de buitenkant van de kist te kunnen bedienen. Iemand adviezen?

[afbeelding]

Groetjes
Een inbouwpaneel wordt hier veel voor gebruikt. Daar kun je aansluitingen/schakelaars etc. netjes in verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
fterheide schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:09:
[...]

Een inbouwpaneel wordt hier veel voor gebruikt. Daar kun je aansluitingen/schakelaars etc. netjes in verwerken.
Wat een snelheid :)
Tips waar een goede (liefst niet al te duur) te bestellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xammies schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:11:
[...]

Wat een snelheid :)
Tips waar een goede (liefst niet al te duur) te bestellen is?
www.kistradio.nl

www.conrad.nl

edit:
conrad linkje
kistradio linkje

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Desmaano schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:03:
Zojuist heb ik zitten spelen met wat PVC om te gebruiken als bass reflex poort. Ben onder de indruk! Maar nu heb ik moeite met objectief een oordeel te veilen betreft bassweergave. Zo is mijn kist nog niet gedempt, dit heeft vermoedt ik redelijk ongewenste effecten op het geluid.

Om nou niet al het PVC aan bonken te snijden, hoe kun je de frequenties bepalen die bij de poorten horen?
Winisd geeft enkel wat getallen van de poort. Ik wil enkel de poort uitrekenen (ism de kist uiteraard) zonder de drivers.

Een idee van het formaat, PVC buis van 40mm buiten en 33 inwendig, lengte 110mm.
Drivers: Visaton FR10 4ohm, 100 mm breedbandspeakers

Iemand ervaring hiermee?
Bij de FR10 zijn alle benodigde parameters voor winisd bekend, kan je gewoon van de visaton site halen... Volgens mij is basreflex namelijk een product van alle elementen, dus kistvolume, speakers parameters en de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Die had ik inderdaad ook al gezien, maar ik zoek er eentje van iets groter formaat. Mijn digitale voltmeter wil ik er ook in kunnen verwerken.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
ik heb ook een blauwe li-ion maar dan de 4800mAh. deze schakeld uit bij ca. 10,5V en heeft dus zeker een accu ontlaad beveliging. Als je hem laad met de bijbehorende lader dan kan er niks mis gaan!
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:42:
Ook deze li-ion sinds 2 maanden in bezit (de (9800mAh), echter deze op laag volume laten spelen in de schuur om te kijke hoelang hij het vol hield. Dat deed hij aardig lang ;) met een mp3 module en een ta2024(met mod). Zaterdag begin van de middag aangezet en zondag heel de dag gespeeld. Zondag avond was hij toen nog ergens tussen de 10V en 11V. Dus ik liet hem spelen tot maandag, echter was ik vergeten smorgens te gaan kijken dus uit mijn werk even de schuur in gegaan en toen bleek hij onder de 10,5V gegaan te zijn. Hij was namelijk bijna 9V!!!! Dus ik schrok omdat er namelijk normaal 3-3,5v per cel als minimum wordt aangehouden. Maar na lang laden (24uur) van de accu kwam hij weer terug op 12,6V. Ik weet dus nog niet zekker of er een beveiliging in zit bij de zwarte. Het kan ook komen doordat er te weinig stroom gevraagt wordt om in de beveiliging te schieten.

Al met al dus meer dan 2 dagen (lees meer dan 48uur) gespeeld op de li-ion van 9800mAh.
Let wel hij speelde zo zacht dat als de schuur/berging dicht was ik het buiten nog net kon horen en het in de schuur was het een aangenaam muziekje.

Vorig jaar op een scoutingkamp nog ca. 10uur per dag met de 4800mAh gedaan (en snachts weer laden). Dan wel op een wat hoger volume :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alternatief voor een class-d of Marquant versterker kan je ook kiezen voor deze dealextreme versterker:
http://www.dealextreme.co...cycle-with-usb-port-34406

Krijgt veel positieve reviews op dealextreme. Zelf heb ik 'm al wel besteld, maar nog niet in huis. Zodra ik 'm hem horen jullie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppos schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:13:
[...]

Al met al dus meer dan 2 dagen (lees meer dan 48uur) gespeeld op de li-ion van 9800mAh.
Let wel hij speelde zo zacht dat als de schuur/berging dicht was ik het buiten nog net kon horen en het in de schuur was het een aangenaam muziekje.

Vorig jaar op een scoutingkamp nog ca. 10uur per dag met de 4800mAh gedaan (en snachts weer laden). Dan wel op een wat hoger volume :9~
hoe meet je het voltage van de batterypack? Ik heb deze 9800mAh versie ook besteld en vind het erg
mooi te horen dat hij zo lang mee gaat!! Stukken langer dan ik had verwacht :)

Zou je misschien fotos/schema erbij kunnen plaatsen van hoe je het hebt gedaan want zou zonde
vinden als mijn batterypack te ver ontlaad (dacht dat de beveiliging hoort in te schakelen??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ja die heb ik op de boot. Prima ding, alleen wel wat zwaarder dan een 7 ah modelletje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha dan is het goed, ga ik maar is even bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Heeft iemand iets van een mp3 die niet te horen is, maar waarmee je de speelduur kunt testen?
Ik wil eens kijken hoe lang mijn kistje meegaat op flink volume, maar met normale muziek veroorzaak ik natuurlijk flinke overlast...

edit:
Hmm misschien zoiets als dit http://www.mediacollege.com/audio/noise/brown-noise.html
Mocht iemand nog iets anders weten hoor ik het graag!

[ Voor 25% gewijzigd door tomtommie op 12-05-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:10:
[...]
hoe meet je het voltage van de batterypack? Ik heb deze 9800mAh versie ook besteld en vind het erg
mooi te horen dat hij zo lang mee gaat!! Stukken langer dan ik had verwacht :)

Zou je misschien fotos/schema erbij kunnen plaatsen van hoe je het hebt gedaan want zou zonde
vinden als mijn batterypack te ver ontlaad (dacht dat de beveiliging hoort in te schakelen??)
Ik heb een kistje waar geen accu ingebouwd zit maar ik achter een klep van alles op kan bergen / accu plaatsen of een adapter in kan stoppen. Ook zitten daar wat knopjes om wat ledje aan en uit te zetten en er zit een digitale voltmeter op de 12v ingang, dat is bij dat kistje dit plugje:
Afbeeldingslocatie: http://www.dickbest.nl/webshop/images/uploads/scg25.jpg
daarop sluit ik dan dus of een van de 2 li-ion accu's aan want deze hebben ook zo'n aansluiting
of een 2A 12v adapter met ook zo'n aansluiting
of een 12Ah gel accu die er dan naast staat met kabelschoentjes en ook weer zo'n aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
tomtommie schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:29:
Heeft iemand iets van een mp3 die niet te horen is, maar waarmee je de speelduur kunt testen?
Ik wil eens kijken hoe lang mijn kistje meegaat op flink volume, maar met normale muziek veroorzaak ik natuurlijk flinke overlast...

edit:
Hmm misschien zoiets als dit http://www.mediacollege.com/audio/noise/brown-noise.html
Mocht iemand nog iets anders weten hoor ik het graag!
Ik vind dat wel een intressant iets om te kijken wat mijn li-ions dan doen en ook om me 12Ah eens te stesten met de KS3.0. Ik heb hier op me werk geen speakers, maar zal thuis eens luisteren hoe brown noise klinkt en of ik dat de buren kan aan doen voor een dagje. 2 huizen verder woont een zeurende, alleenstaande, werkloze, moeder met 2 kinderen (15 en 2 jaar). Als ik teveel lawaai maak in me schuur gaat ze klagen en dan nog het ergste 8)7 ... ze is bijna altijd thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Even snel getest, maar nee dus, misschien als je hem in een schuurtje zet dat het wel kan, maar het is toch nog een flink lawaai...

edit:
Weer iets nieuws gevonden om te testen, ik heb er zelf hoge verwachtingen voor:
http://www.burninwave.com/

[ Voor 15% gewijzigd door tomtommie op 12-05-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 19:26
Hee mensen, ik zit al een tijdje te kijken op het forum voor tips etc.
En nu zie ik mensen veel vragen naar Li-ion accu's dus ik heb zelf ook even zitten kijken.
Alleen kan iemand mij uitleggen hoe ik deze ga aansluiten op de versterker TA2024.

http://cgi.ebay.nl/12V-Re...rgers&hash=item1c19fba0b0

Die gaat het dan denk ik worden.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Maartenll schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:56:
Hee mensen, ik zit al een tijdje te kijken op het forum voor tips etc.
En nu zie ik mensen veel vragen naar Li-ion accu's dus ik heb zelf ook even zitten kijken.
Alleen kan iemand mij uitleggen hoe ik deze ga aansluiten op de versterker TA2024.

http://cgi.ebay.nl/12V-Re...rgers&hash=item1c19fba0b0

Die gaat het dan denk ik worden.

Alvast bedankt,
zie een paar berichten hierboven:
dit plugje:
afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
boppos schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:59:
[...]

zie een paar berichten hierboven:
dit plugje:
afbeelding
Ow haha mijn excuses, zou je misschien een foto hebben van hoe hij dan word? of heb je het zelf niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Laatst online: 17-09 22:28
Hoe laden jullie die li-ion accu's op? want op alle foto's op ebay staat dat er een USA stekker bij zit.

[ Voor 7% gewijzigd door jaricool op 12-05-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

jaricool schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:08:
Hoe laden jullie die li-ion accu's op? want op alle foto's op ebay staat dat er een USA stekker bij zit.
Hiermee kan het:
http://cgi.ebay.com/US-US...ain_0&hash=item4ce9683a59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
jaricool schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:08:
Ik zie bij de link van mij, deze tekst;
S / EU / UK Plug Available, NO AU Plug.

We will send the plug according to your shipping address

Dus ik denk dat je dan een Plug erbij krijgt van Europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Laatst online: 17-09 22:28
edit:

te laat;p

[ Voor 92% gewijzigd door jaricool op 12-05-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forummers, het alweer een tijd geleden dat ik hier was, ondertussen weer een nieuwe kist gebouwd.
Deze keer wilde ik was meer bass creeren en vond in de schuur nog een fikse luidspreker die ooit diende als subwoofer.

Om de kanalen te scheiden heb ik een active crossover (filter) van Sony gekocht, de XEC-500, deze scheid de kanalen netjes en er is een mogelijkheid om fequenties aan te passen.

In de kist zitten twee gemodde TA24, voor de hoge en middentonen 1, en voor de subwoofer 1. Nu resteert de vraag hoe ik deze het beste aan kan sluiten. Is het mogelijk om beide kanalen van de Ta2024 te gebruiken die samen de basluidspreker aansturen?

Ik de beginpost stond nog een afbeelding van aansluiting van een subwoofer met 2 weerstanden erin verwerkt. Als een leek op het gebied van electronica vroeg ik me af wat de functie van deze weerstanden is?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15u61y.jpg

Edit:
Er schoot me nog een vraag binnen
Is het slim om de TA2024 voor de bassluidspreker, te voorzien van 2 elco's?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]boppos schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:13:
[...]

ik heb ook een blauwe li-ion maar dan de 4800mAh. deze schakeld uit bij ca. 10,5V en heeft dus zeker een accu ontlaad beveliging. Als je hem laad met de bijbehorende lader dan kan er niks mis gaan![quote]

oke dat is mooi om te weten dankje voor de informatie

p.s. wat gaat het hier snel zeg kom een keer niet op forum en er al meteen nieuwe pagina ga zoo door en we kunnen deel 13 starten :D

mvg
reloader13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon14
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06-2023
Hallo mede kistmakers,

Ik ben bezig om een kist radio te gaan maken, en ik heb een aantal vragen:

Ik wil misschien een ipod / phone dock erin willen maken zodat die ook opgeladen wordt, iemand hier ervaring mee? Of is dit onverstandig in verband met de accu duur als je een 7,2Ah accu gebruikt?

Anders wordt het een MP3 speler, en leek mij http://www.ienk.com/sd-us...d-lrc-amp-mp86-p-521.html wel vet, is er behalve kistradio nog ergens anders in Nederland te vinden met deze onderdelen, of heb ik nou echt zo slecht gegoogled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:12:
Beste forummers, het alweer een tijd geleden dat ik hier was, ondertussen weer een nieuwe kist gebouwd.
Deze keer wilde ik was meer bass creeren en vond in de schuur nog een fikse luidspreker die ooit diende als subwoofer.

Om de kanalen te scheiden heb ik een active crossover (filter) van Sony gekocht, de XEC-500, deze scheid de kanalen netjes en er is een mogelijkheid om fequenties aan te passen.

In de kist zitten twee gemodde TA24, voor de hoge en middentonen 1, en voor de subwoofer 1. Nu resteert de vraag hoe ik deze het beste aan kan sluiten. Is het mogelijk om beide kanalen van de Ta2024 te gebruiken die samen de basluidspreker aansturen?

Ik de beginpost stond nog een afbeelding van aansluiting van een subwoofer met 2 weerstanden erin verwerkt. Als een leek op het gebied van electronica vroeg ik me af wat de functie van deze weerstanden is?
[afbeelding]

Edit:
Er schoot me nog een vraag binnen
Is het slim om de TA2024 voor de bassluidspreker, te voorzien van 2 elco's?
Als de subwoofer een dubbele spoel (dubbele aansluiting) heeft dan wel. Zo niet dan kun je hem alleen op 1 kanaal aansluiten. De weerstanden zorgen ervoor dat je de twee kanalen niet kortsluit, en het zo geen belasting voor de muziekbron is. Een elco voor een basluidspreker is zeker geen slecht idee. Of dat er twee moeten zijn kan ik niet zeggen. Als je 16v 4700uF te weinig vind kun je ook een grotere van 10.000uF plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
simon14 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:27:
Hallo mede kistmakers,

Ik ben bezig om een kist radio te gaan maken, en ik heb een aantal vragen:

Ik wil misschien een ipod / phone dock erin willen maken zodat die ook opgeladen wordt, iemand hier ervaring mee? Of is dit onverstandig in verband met de accu duur als je een 7,2Ah accu gebruikt?

Anders wordt het een MP3 speler, en leek mij http://www.ienk.com/sd-us...d-lrc-amp-mp86-p-521.html wel vet, is er behalve kistradio nog ergens anders in Nederland te vinden met deze onderdelen, of heb ik nou echt zo slecht gegoogled?
Degene die je daar linkt heeft geen lijnuigang (om een versterker mee aan te sturen) maar alleen een onboard versterkertje.

Ik heb getwijfeld of ik die nog zou opnemen in mijn assortiment maar ik vind het te lelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Maartenll schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:06:
[...]
Ow haha mijn excuses, zou je misschien een foto hebben van hoe hij dan word? of heb je het zelf niet gedaan?
Het is nog lang niet af allemaal, want ik wil eerst zeker weten dat het goed werkt! Afwerking komt als aller laatste!

Hierbij dus wat foto's van mijn 3 projectjes:
Allereerst mijn "medium" kistje waar ik erg veel mee muziek draai in de schuur als ik aan het klooien ben.
Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/Kratkistradio/P1110720.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/Kratkistradio/P1110721.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/Kratkistradio/P1110723.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/Kratkistradio/P1110724.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/Kratkistradio/P1110725.jpg

Het kleine mini radiootje waar iedereen zich over verbaast hoe hard het gaat!!!
Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/Kratkistradio/P1110726.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/Kratkistradio/P1110727.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/Kratkistradio/P1110729.jpg

Dan mijn eerste project. Het is nog nooit ergens mee naartoe geweest. Het werkt wel en wordt steeds uitgebreider. Maar die bierkrat gaat binnenkort weg... Ik wil een mooie behuizing met 2 speakers aan de voorkant en de rest ook. Ik ben er nog niet uit over de maten en de vorm.
Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/Kratkistradio/P1110730.jpg

alle 3 bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/Kratkistradio/P1110734.jpg

Dan nog even de li-ion accu's:
Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/Kratkistradio/P1110735.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/Kratkistradio/P1110737.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppos schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:48:
[...]

Het is nog lang niet af allemaal, want ik wil eerst zeker weten dat het goed werkt! Afwerking komt als aller laatste!

Hierbij dus wat foto's van mijn 3 projectjes:
Allereerst mijn "medium" kistje waar ik erg veel mee muziek draai in de schuur als ik aan het klooien ben.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het kleine mini radiootje waar iedereen zich over verbaast hoe hard het gaat!!!
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dan mijn eerste project. Het is nog nooit ergens mee naartoe geweest. Het werkt wel en wordt steeds uitgebreider. Maar die bierkrat gaat binnenkort weg... Ik wil een mooie behuizing met 2 speakers aan de voorkant en de rest ook. Ik ben er nog niet uit over de maten en de vorm.
[afbeelding]

alle 3 bij elkaar:
[afbeelding]

Dan nog even de li-ion accu's:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit
de kistjes worden allemaal wel veel compacter door die kleine li-ion accutjes
ik heb inmiddels ook al weer 3kratradio's en 1 kistradio gemaakt
waar heb jij die mp3 decoder vandaan gehaald??
thx
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink