Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.813 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:22
lredev schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:31:
[...]

ERg geinig gedaan maar ziet er wel kwetsbaar uit! Waar muziek is, is vaak bier en "onhandigheid"...

Bij dit soort speakers kan je vaak erg goed een woofer er uit schroeven, en dan heb je best veel werkruimte.

En bij de speaker waar je alle hardware inbouwt maak je van "speaker ingang" de uitgang naar de andere toe. en dan gewoon aan elkaar lijmen of balkje eronder!

Anyway, gewoon wat ideeen :)
ja klopt, nadat ik even gevoeld heb hoe zwaar dit wel niet was ben ik maar even gaan bedenken hoe ik dit lichter kan gaan maken en ik denk dat ik die speakers er gewoon uit ga proberen te schroeven. en een aparte kist maken. Zo groot zijn de speakers niet dus hoeft er ook geen gigantische kist omheen zoals nu wel het geval is.

Maargoed, allemaal leuke ideeen die pas werkelijkheid worden zodra mijn examens achter de rug zijn (en de vakantie die er gelijk achteraan komt xD)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 10:44
Dat zou ik niet doen met hifi luidsprekers want deze zijn ontworpen voor een bepaalde inhoud. Wat bedoelt wordt is dat je een luidsprekers openschroeft en aan de binnenkant de versterker, elektronica en de rest. Als je er een aparte kist voor gaat maken moet deze even groot zijn als de speakers nu zijn anders krijg je waarschijnlijk een zeer belabberd geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:22
Als je alles binnenin de speaker doet neemt het volume toch ook af lijkt mij?
Naja ik zie het wel. Ik hou komende ook marktplaats gewoon goed in de gaten. Misschien dat ik leuke auto speakers op de kop kan tikken.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Ik doel ook niet op het volume maar op de geluidskwaliteit . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:11
ikke26 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 23:50:
Ik doel ook niet op het volume maar op de geluidskwaliteit . :)
En misschien werd er ook wel geen geluidsdruk bedoelt maar kistinhoud(aantal liters/dm3) :P

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
@ Ikke26,

Daar heb je best een punt, maar vaak gaat het best goed. Eventueel kan je het compenseren met wat luidspreker vulmateriaal wat (hoe tegenstrijdige het ook mag lijken) het volume (kastinhoud :P ) weer vergroot, als de speaker hier niet al van voorzien was natuurlijk :)

@ daan-rutten,

Duurde even, maar dit is wellicht completer :P :

Complete aansluitschets

[ Voor 4% gewijzigd door lredev op 07-05-2011 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
lredev schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:20:
@ Ikke26,

Daar heb je best een punt, maar vaak gaat het best goed. Eventueel kan je het compenseren met wat luidspreker vulmateriaal wat (hoe tegenstrijdige het ook mag lijken) het volume (kastinhoud :P ) weer vergroot, als de speaker hier niet al van voorzien was natuurlijk :)

@ daan-rutten,

[afbeelding]
Je blijft ons verbazen met je paint skills }:O . Erg netjes overzicht van een oplossing met alles erop en eraan.

Wel een klein (mierenneukerig)puntje, even GND maken van die -12VDC, het is geen symetrische voeding natuurlijk die we nodig hebben in kistradio's :P.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
nelsch schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:56:
beste mensen,

ik heb 2 jaar geleden een kistradiotje gebouwd op basis van een 4ah 12vol accu, een 13-in-een-dozijn scooter versterkertje zo eentje en 2 jbl gto6427 nu ben ik hier opzich tevreden mee, maar aangezien de speakers 2 ohm zijn(op de doos stond 4ohm op de voorkant en 2ohm bij de spec's..hoe word je gena*id) en aangezien ik soms toch tegen het probleem loop dat de versterker te veel stroom van de accu vraagt en kan klippen wil ik eigenlijk een betere versterker en betere accu erin plaatsen+een nieuwe behuizing maken ivm een betere bass weergave want dit klonk in mn oude kist met zelfde speakers toch ent ff iets lekkerder(overigens kan ik iedereen aanraden om je kist zo lucht dicht mogelijk te maken met bv tochtstrip op de deksel, werkt zeer goed!)

nu zit ik tussen de volgende versterkertjes te twijfelen:
optie 1(2x25watt)

optie 2(2x100watt)

het zijn beide klasse d versterkers dus dat betekend hoog rendement. de 100watter is een bekende TA2050 chip, een grote broer van de TA2024 als ik het goed heb. ik weet dat 100watt hel erg veel is, maar aangezien deze in rust maar 100mA pakt zal het actieve stroomverbruik wel meevallen en aangezien de luidsprekers 2 ohm zijn toch redelijk reserve hebben bij het wat harder spelen op een lagere impedantie. aan de andere kant ken ik de chip van de 2x25 watter, de TPA3123 van TI niet.

nou heb ik natuurlijk ook naar de bekende standaard bordjes gekeken op basis van de 2024 chip, maar de door mij genoemde zijn ongeveer even duur dan de gemodde versie, terwijl hier standaard als een keuze zit op de input gain en een potmeter zal er vast nog wel ergens bij kunnen;)

aan de andere kant lijkt het me ook wel echt kicken om een klein subwoofertje erbij te stoppen, gewon omdat het kan en de jbl's wat eerder op te laten houden

welke versterker raden jullie mij aan en miss ook welk subje?

gr n.
niemand die iets weet? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
wesleytjuh schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:23:
[...]

Je blijft ons verbazen met je paint skills }:O . Erg netjes overzicht van een oplossing met alles erop en eraan.

Wel een klein (mierenneukerig)puntje, even GND maken van die -12VDC, het is geen symetrische voeding natuurlijk die we nodig hebben in kistradio's :P.
Oeps :P Zal ik maar even aanpassen dan :P (ik heb ook beetje photoshop gebruikt hoor (A) )
nelsch schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:29:
[...]

niemand die iets weet? :'(
Elke klasse D versterker is een stuk zuiniger dan het versterkertje dat je had. Beide versterkers die je linkt zullen bij gelijke spanning een gelijk vermogen uitsturen. Daarbij houden ze ook beiden niet van te lage impedantie.

Meet voor de grap eens met een multimeter de weerstand door de spoel van de speaker.. Grote kans dat die toch gewoon rond de 3,2 Ohm schommelt... wat wel een indicatie is dat die klasse D'tjes ze prima kunnen hebben. Overigens kan je net zo goed een TA2024 nemen, die heeft sure ook.
Auxilium schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 23:25:
Iredev, even een vraag. Heb een bestelling geplaatst en vrijwel alles kunnen bestellen bij je. Alleen ben ik nog op zoek naar de juiste 16v 4700uF elco. Deze kon ik niet vinden op je site. Kan je me een link sturen welke ik moet hebben? Had het al eerder gevraagd, maar van niemand een juiste link gekregen.
Als de elco die specificaties heeft is 'ie sowieso goed genoeg. Ik heb toevallig al wel elco's in huis maar moet ze nog op de site zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

lredev schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:20:
[afbeelding]
-12V(DC) of Ground / 0V(DC)

Anders krijg je wel een spanningsverschil van 24V, lijkt me niet dat dat de bedoeling is he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Blue-Tiger schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 01:07:
[...]

-12V(DC) of Ground / 0V(DC)

Anders krijg je wel een spanningsverschil van 24V, lijkt me niet dat dat de bedoeling is he :P
Ja ja .. rustig jongens :)

Done btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Laatst online: 19:28

pythagorasABC

A²+B²=C²

pythagorasABC schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:29:
[...]

Oh geweldig! Wat zou er gebeuren als ik hem ondersteboven/op zijn kant probeer op te laden? Gebeurt er niets of gaat hij kapot?
Waar zou jij trouwens de accu plaatsen? Zou het veel bas kosten als ik de accu gewoon onderop plaats?
Ik zit eigenlijk nog steeds met deze vraag: wat gebeurd er als ik de gelaccu ondersteboven of op zijn kant probeer op te laden? Gaat hij dan kapot of gebeurd er gewoon niets?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ondersteboven mag niet. Bij het laden kan gasvorming ontstaan en dat moet er uit door een speciaal vloeistofdicht ventiel dan, je raadt het al, in de bovenkant zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
wesleytjuh schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:05:
[...]

En misschien werd er ook wel geen geluidsdruk bedoelt maar kistinhoud(aantal liters/dm3) :P
Haha, je hebt gelijk, heb ik natuurlijk weer verkeerd gedacht gisteren met mijn slaperige hoofd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je met een 8 ampere lader een accu van 7,2 ampere laden?
of gaat hij dan stuk?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:06

Auxilium

Walking the line

Als de elco die specificaties heeft is 'ie sowieso goed genoeg. Ik heb toevallig al wel elco's in huis maar moet ze nog op de site zetten :P
Oké, zijn namelijk zoveel met dezelfde specificaties, maar andere prijs. Is het mogelijk als je er 2 met mijn bestelling mee stuurt? Dan maak ik het bedrag gewoon via de bank naar je over, heb de bestelling namelijk al betaald. Heb je ook even een pm gestuurd met mijn gegevens. Kan zijn dat je alles al heb verzonden natuurlijk :)

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen

Ik ben zelf inmiddels zelf van plan om een kratradio te maken.
Bestaande uit een 12v 7.2ah loodgelaccu, autoradio, boxen en voeding.
Hierbij heb ik nog een aantal vragen.
Ik heb de beginpost gelezen en gezien dat als ik gebruik ga maken van een auto radio ik geen versterker nodig heb? in het kratje komen 4 boxen te zitten.

Dan een vraag over een voeding, Hoeveel Ampère trekt een autoradio? zelf dacht ik ongv. 8? Welke voeding heb ik hier voor nodig ( en wat is het beste, computervoeding ombouwen? of zo'n voeding van een laptop achtig iets).
Hoe zorg ik ervoor dat de accu wordt opgeladen, en dat ik wel kan spelen via de voeding. Ik heb het schema gezien (lredev in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 9]" ) maar deze werkt dan met de versterker.

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsw89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 18:25
Ik volg dit topic al een tijdje zo nu en dan, en ben ook ook begonnen aan een krat radio. ben nu bij het punt aangekomen dat ik bezig ben de accusafe (v2.1) in elkaar te zetten. Ik heb dit eerst op een breadbordje gedaan, daar ging alles goed, echter nu heb ik het op een gaatjesprint gesoldeerd, en nu doet hij het opeens niet zo goed meer. ik heb de schakeling zoals ik m gesoldeerd heb meerdere keren nagekeken en geen rare dingen kunnen ontdekken.

het probleem is namelijk dat hij niet overgaat op de accu, maar op het moment dat je contact maakt om hem aan te zetten, dat gedurende die tijd het relais heen en weer blijft klapperen, waardoor de spanning dus ook heen en weer blijft klapperen. Kan het zijn dat er een component kapot is gegaan, of dat ik toch iets verkeerd heb aangesloten? Zoja, heeft iemand enig idee wat het kan zijn / hoe ik het goed kan testen? Dingen als weerstanden en diodes weet ik hoe ik die kan testen, maar de LM's heb ik eigenlijk geen flauw benul van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik ben gisteren bezig geweest met mijn kratje. Moet nog wel e.e.a. aan gebeuren: demping, roosters voor speakers, verven, deksel, nieuwe bovenkant (gat te groot gezaagd voor de versterker) etc. Maar het begin is er! Kan met afstandsbediening vanaf USB, SD en jack in èn tulpingang afspelen :) . Verder verschillende EQ presets en ook bass en trebble zijn te regelen. :)

Bedankt iedereen voor alle ideeën en hulp, dat mag ook wel eens gezegd worden _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zWFz3F9vhrEdAUaLFyGutGIr/thumb.jpg
(het lcd scherm heb ik inmiddels omgedraaid ;) )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E44CCKE5ZjahjIp72TycBoGk/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0eZn7wJKvVyrd5BwnhB4Jhnk/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/glTAxG6xhpFMDT5pkDUuVlu2/thumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Waypoint op 07-05-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Dit is het schema om mono geluid te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15u61y.jpg
Werkt dit schema ook:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r9SPm.png

Ik neem aan van wel, maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid.
Word het geluid eigenlijk niet een stuk zachter hierdoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:48
Volgens mij gaat dit niet werken gezien de versterker maar 1 kanaal binnen krijgt en dus alleen de linker/rechter speakers aan gaat sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Dat is het idee, en dan moet die rechter of linker speaker ook mono zijn, dus wel van beide kanalen het geluid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op, kicken binnen 24 uur is niet nodig.

[ Voor 79% gewijzigd door FeaR op 08-05-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Dat is te veel voor die accu, een 0,8A lader zal wel kunnen, 1/10 van de capaciteit is de vuistregel. Dus een lader tussen de 500mA of 900mA. Hoger gaan kan de accu beschadigen, lager duurt het langer om op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:10:
@ Iredev of Wesley,
Heeft 1 van jullie miss Het schema van de kratsafe 3.0? ik heb een klein beetje lopen kloten met het vastsolderen van een weerstand, dus ik wil de weerstand f op het volgende 'aankomstpunt' alsnog vastsolderen ;)
Ik kon wel het schema vinden van de Hks 2.1. maar daar stond de weerstand die ik nodig had niet in, en het stond niet in de goede volgorde..
Je bedoelt de weerstand R5(voorschakelweerstand van de led) neem ik aan? Deze is aan de ene kant verbonden met het pinnetje van het IC recht ernaast (3 mm opzij), en aan de andere kant verbonden met het + pinnetje van de pin header van de led. Aan een van deze(of beide) pinnetjes zou je de weerstand dus ook kunnen solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey ik heb vrijdag rond 8 uur een accu en een oplader voor de accu en een ta2024 besteld op kistradio.nl
maar de ta2024 was niet op voorraad dus wanneer krijg ik hem dan binnen?
alvast bedankt!
en hoeveel ohm luidsprekers krijg je als je er 2 op 1 serie aansluit en die 2 luidsprekers zijn 4 ohm
heb je dan gewoon 4 ohm samen of 8 ohm?
en als het 8 ohm is heb je dan goed geluid?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:04:
ey ik heb vrijdag rond 8 uur een accu en een oplader voor de accu en een ta2024 besteld op kistradio.nl
maar de ta2024 was niet op voorraad dus wanneer krijg ik hem dan binnen?
alvast bedankt!
en hoeveel ohm luidsprekers krijg je als je er 2 op 1 serie aansluit en die 2 luidsprekers zijn 4 ohm
heb je dan gewoon 4 ohm samen of 8 ohm?
en als het 8 ohm is heb je dan goed geluid?
Voor levertijden is dit topic niet bedoeld, en dit is al vaker voorbij gekomen. Wij kunnen je ook niet vertellen wanneer deze verstserker weer voorradig is, wel staat op de begin pagina van zijn winkel onderaan wanneer artikels weer voorradig zijn. Verder levert kistradio zo'n paar dagen na ontvangst bestelling.

In serie krijg je 2x4 = 8 ohm. Geluidskwaliteit zal hetzelfde zijn, enkel wat zachter, omdat de versterker in de meeste gevallen minder vermogen levert bij 8 ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In serie krijg je 2x4 = 8 ohm. Geluidskwaliteit zal hetzelfde zijn, enkel wat zachter, omdat de versterker in de meeste gevallen minder vermogen levert bij 8 ohm.
dus kan ik dan beter 2 speakers doen inplaats van 3 en 2 dan op serie? of maakt dat niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:34:
[...]

dus kan ik dan beter 2 speakers doen inplaats van 3 en 2 dan op serie? of maakt dat niks uit
Waarom niet 1 speaker per kanaal? En maximaal 2 speakers op 1 kanaal in serie ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus is 2 speakers het beste?

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmaano
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58
Wie heeft er succesvol aan bassreflexpoorten gerekend? Ik heb een kist staan met 2 100-mm speakers en het klinkt erg goed, mooie klankkast erachter. Maar de lage tonen wil ik wat beter krijgen, wat meer druk.
De speakers zijn breedbandluidsprekers met dubbele conus, Visaton FR 10 4 Ohm.

Ben met Winisd aan de slag geweest, maar reflexpoorten staan niet in het pakket?

Kan iemand zijn bevindingen delen? Zoals hoe je ze berekend hebt en hoe ze presteren?

[ Voor 16% gewijzigd door Desmaano op 08-05-2011 13:17 . Reden: toevoegen speakertype ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo,

Ik heb thuis twee potmeters van 100k liggen die ik wil gebruiken om het volume te regelen bij mijn 4x 100 watt versterker
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/241v792.gif

Nou hebben deze potmeter 3 pootjes en ik dacht dat ze er eigenlijk 6 nodig hadden. Iemand een idee of ik ze kan gebruiken?

Bedankt!

Edit: Ik denk dat ik van Stereo geluid Mono geluid maak? Dat lijkt me in dit geval niet echt een probleem want de speakers zitten naast elkaar dus is voor het gehoor al Mono. Zie ik dit goed?

[ Voor 23% gewijzigd door xammies op 08-05-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Die van jou zijn dus mono. Je kunt dan voor ieder kanaal (links en rechts) een eigen potmeter gebruiken, maar handig is anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
ThinkPadd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:06:
Die van jou zijn dus mono. Je kunt dan voor ieder kanaal (links en rechts) een eigen potmeter gebruiken, maar handig is anders :P
Dan moet het zo worden aangesloten?
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/312v055.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me versterker waarschijnlijk ruim voor ik mijn batterypack heb en vroeg me af wat voor 12v adapter ik in tussentijd kan gebruiken om hem te testen??

Hoeveel ampere mag hij max leveren? Anders neem ik gewoon 1tje van een speaker set/modem/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
xammies schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:17:
[...]

[afbeelding]
Nee, Voor je linker en rechter kanaal een aparte potmeter (A). zo sluit je het linker aan het rechter kanaal aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:37:
Ik heb me versterker waarschijnlijk ruim voor ik mijn batterypack heb en vroeg me af wat voor 12v adapter ik in tussentijd kan gebruiken om hem te testen??

Hoeveel ampere mag hij max leveren? Anders neem ik gewoon 1tje van een speaker set/modem/etc.
Welke versterker heb je, De ta2024 heeft minimaal 2A nodig. Voor dat kijkshop ding zou ik rond de 5A gaan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Laatst online: 17-09 22:28
Ik wilde nog een klein kratje voor op school, en toen kwam ik deze cd houders van Heineken tegen. De ta2024 houd het met 8 normale aa batterijen nog best lang uit.
Het is bijna af maar weet iemand nog een slotje ofzo voor het deksel? met tie wraps werkt niet zo fijn :P .

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/1zx4mr8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/5po3sp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2isdroi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
xammies schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:02:
Ik heb thuis twee potmeters van 100k liggen die ik wil gebruiken om het volume te regelen bij mijn 4x 100 watt versterker
Lineair of logaritmisch (te herkennen aan de letter die erop staat)? Een lineaire werkt niet goed als volumeregelaar, je moet dan nog een weerstand van rond de 15k solderen tussen het middelste pootje en het pootje waar je de zwarte draad (massa) op aansluit. Een logaritmische kan je zonder weerstand gebruiken.

In de startpost staat hoe je een potmeter moet aansluiten.

[ Voor 42% gewijzigd door TBTL op 08-05-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duifi schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:52:
[...]

Welke versterker heb je, De ta2024 heeft minimaal 2A nodig. Voor dat kijkshop ding zou ik rond de 5A gaan zitten
Ik heb de modded TA2024 en heb een 12v voeding liggen voor mijn externe schijf die 1.8A levert. Zou die het daar op doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:00:
[...]

Ik heb de modded TA2024 en heb een 12v voeding liggen voor mijn externe schijf die 1.8A levert. Zou die het daar op doen?
P=2*15watt=30watt
P=I*U
30=I*12
I=2.5
Om het volle vermogen aan te spreken heb je dus 2.5ampere nodig. Ik denk dat je met het geluid volledig open je trafo kapot maakt. Verder denk ik dat een HDD-adapter niet geschikt is voor de wisselende belasting die een geluidssysteem erop uitvoert, maar dit weet ik niet zeker.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Krentenbol schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:12:
[...]

P=2*15watt=30watt
P=I*U
30=I*12
I=2.5
Om het volle vermogen aan te spreken heb je dus 2.5ampere nodig. Ik denk dat je met het geluid volledig open je trafo kapot maakt. Verder denk ik dat een HDD-adapter niet geschikt is voor de wisselende belasting die een geluidssysteem erop uitvoert, maar dit weet ik niet zeker.
Met 1,8A doet de TA2024 het zeker weten, alleen heb je kans dat je bij bass op hoog volume even niets hoort of de versterker uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat mij puur om het testen tot ik de batterypack heb :)
Zal geen Skrillex of iets dergelijks aan zetten just to be sure :)

Maar voor in de toekomst als ik een permanente oplossing voor thuis vind zal ik dus een iets zwaardere voeding moeten halen begrijp ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:32:

Maar voor in de toekomst als ik een permanente oplossing voor thuis vind zal ik dus een iets zwaardere voeding moeten halen begrijp ik :)
Een 2 Ampere voeding is meer dan toereikend. Een 1.8 A zal ook zeker wel werken. Zet even een elcootje parallel eventueel mocht de bass je tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:32:

Het zijn vooral de pieken die richting de 2A schieten, hierover hoef je jezelf niet druk te maken. Een hardeschijf gebrukt bij het opspinnen ook een piekstroom, hierop is de voeding berekend :). Beste manier om erachter te komen is nog altijd door te testen, maar ik verwacht geen problemen met een 1.8A variant ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe zit het dan met de accus en batterypacks die voorbij komen? Die leveren toch ook niet 2A anders haal je de 10-12 uur niet op zo'n 7Ah accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
De TA2024 verbruikt op hoog volume gemiddeld zo'n 0.4-0.6 A. Echter zijn er flinke hogere pieken die tegen de 2 A aan komen, maar dit is telkens kortstondig en alleen bij nagenoeg maximaal uitgangsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:31:
Beste Mensen

Ik ben zelf inmiddels zelf van plan om een kratradio te maken.
Bestaande uit een 12v 7.2ah loodgelaccu, autoradio, boxen en voeding.
Hierbij heb ik nog een aantal vragen.
Ik heb de beginpost gelezen en gezien dat als ik gebruik ga maken van een auto radio ik geen versterker nodig heb? in het kratje komen 4 boxen te zitten.

Dan een vraag over een voeding, Hoeveel Ampère trekt een autoradio? zelf dacht ik ongv. 8? Welke voeding heb ik hier voor nodig ( en wat is het beste, computervoeding ombouwen? of zo'n voeding van een laptop achtig iets).
Hoe zorg ik ervoor dat de accu wordt opgeladen, en dat ik wel kan spelen via de voeding. Ik heb het schema gezien (lredev in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 9]" ) maar deze werkt dan met de versterker.

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een kratradio gemaakt maar het geluid doet het niet:(
Alles is goed aangesloten en als ik hem aanzet gaat het power lampje van de versterker branden.
Weet iemand wat er mis kan zijn gegaan?

Ik heb een Raveland XCA-1000 versterker
met 2 Pioneer boxen van 90 watt
Accu is een 12V 7ah...

iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:00:
Beste mensen,

Alles is goed aangesloten en als ik hem aanzet gaat het power lampje van de versterker branden.

Accu is een 12V 7ah...

iemand een idee???
Je mist nog een radiogedeelte :D

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsw89
  • Laatst online: 21-08 18:25
Thijsw89 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:01:
Ik volg dit topic al een tijdje zo nu en dan, en ben ook ook begonnen aan een krat radio. ben nu bij het punt aangekomen dat ik bezig ben de accusafe (v2.1) in elkaar te zetten. Ik heb dit eerst op een breadbordje gedaan, daar ging alles goed, echter nu heb ik het op een gaatjesprint gesoldeerd, en nu doet hij het opeens niet zo goed meer. ik heb de schakeling zoals ik m gesoldeerd heb meerdere keren nagekeken en geen rare dingen kunnen ontdekken.

het probleem is namelijk dat hij niet overgaat op de accu, maar op het moment dat je contact maakt om hem aan te zetten, dat gedurende die tijd het relais heen en weer blijft klapperen, waardoor de spanning dus ook heen en weer blijft klapperen. Kan het zijn dat er een component kapot is gegaan, of dat ik toch iets verkeerd heb aangesloten? Zoja, heeft iemand enig idee wat het kan zijn / hoe ik het goed kan testen? Dingen als weerstanden en diodes weet ik hoe ik die kan testen, maar de LM's heb ik eigenlijk geen flauw benul van.
Iemand die me hier mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Scyth schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:19:
[...]

Je mist nog een radiogedeelte :D
Neem aan dat hij daar wel op gelet heeft:p

[ Voor 29% gewijzigd door Auxilium op 09-05-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Beste mensen,

Accu is een 12V 7ah...

iemand een idee???
Teken een aansluitschema en plaats die, dat geeft een beter inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Beste mensen,

Accu is een 12V 7ah...

iemand een idee???
Ten eerste, Trek je niet gelijk je mini accu'tje leeg met deze versterker?
en zoals ook al gezegd is, maak even een schema'tje, heb je bijvoorbeeld de remote doorgelinkt aan de plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Beste mensen,

Accu is een 12V 7ah...

iemand een idee???
Hoe heb je de ingang aangesloten en wat gebruik je om muziek af te spelen? Het is niet heel handig om te zeggen dat "alles goed is aangesloten", dan had het (indien er niets kapot is) gewoon gewerkt natuurlijk. Dus laat eventueel met foto's zien dat je dit daadwerkelijk hebt gedaan ;)

Verder: Wat is de spanning op de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58
pythagorasABC schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:45:
Dit is het schema om mono geluid te krijgen:
[afbeelding]
Werkt dit schema ook:
[afbeelding]

Ik neem aan van wel, maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid.
Word het geluid eigenlijk niet een stuk zachter hierdoor?
Ja dit werkt, is het zelfde idee alleen bij de eerste split je de uitgang weer naar beide ingangen van de versterker. :) Het signaal zal iets zachter worden maar bij een gemodde ta2024 geen probleem.
xammies schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:17:
[...]
[afbeelding]
Nee zo sluit je de kanalen kort. Je kunt de (logaritmische?) potmeter wel gebruiken als je het signaal eerst mono maakt met twee weerstanden. Zie de quote hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Michel5128 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:00:
[...]

Ja dit werkt, is het zelfde idee alleen bij de eerste split je de uitgang weer naar beide ingangen van de versterker. :) Het signaal zal iets zachter worden maar bij een gemodde ta2024 geen probleem.
Dat lijkt me ook niet, als ik het volume op twee derde zet is het al zeker hard zat. En ik neem aan dat het volume niet halveert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

wesleytjuh schreef op zondag 08 mei 2011 @ 00:59:
[...]

Je bedoelt de weerstand R5(voorschakelweerstand van de led) neem ik aan? Deze is aan de ene kant verbonden met het pinnetje van het IC recht ernaast (3 mm opzij), en aan de andere kant verbonden met het + pinnetje van de pin header van de led. Aan een van deze(of beide) pinnetjes zou je de weerstand dus ook kunnen solderen.
En het heeft idd geholpen, hij werkt perfect nu. BEDANKT! _/-\o_

Maaaarrr;; ik had vorige week de 2e HkS in elkaar gezet, en deze even aangesloten.. maar als ik deze nu probeer aan te zetten valt hij direct weer uit. het groene lampje brand heel even, maar valt direct weer weg.
enig idee wat er fout zou kunnen zijn?
voor zover ik weet is alles correct aangesloten en heeft de accu meer dan genoeg spanning.
De HkS is overigens alleen op de accu en versterker aangesloten.

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:29:
[...]

En het heeft idd geholpen, hij werkt perfect nu. BEDANKT! _/-\o_

Maaaarrr;; ik had vorige week de 2e HkS in elkaar gezet, en deze even aangesloten.. maar als ik deze nu probeer aan te zetten valt hij direct weer uit. het groene lampje brand heel even, maar valt direct weer weg.
enig idee wat er fout zou kunnen zijn?
voor zover ik weet is alles correct aangesloten en heeft de accu meer dan genoeg spanning.
De HkS is overigens alleen op de accu en versterker aangesloten.
Ik stuur je zo een dm ;).
2 stuks trouwens :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
pythagorasABC schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:27:
[...]

Dat lijkt me ook niet, als ik het volume op twee derde zet is het al zeker hard zat. En ik neem aan dat het volume niet halveert?
Hm oke bedankt! Dan koop ik toch maar even een andere potmeter met 6 pootjes 100k.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.136/1302200001-1302250000/1302223201-1302223300/1302223257_5_edfX.jpeg

Hoe moet ik deze jackkabel op de ta2024 aansluiten? want ik heb al eerder gelezen dat je de rode op de rode en de witte op de gele en de zwarte op allebei moet doen, maar dit zijn andere kleuren :?
alvast bedankt voor je hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

wesleytjuh schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:43:
[...]

Ik stuur je zo een dm ;).
2 stuks trouwens :p?
Idd, ik was er zeer over tevreden, dus maar een vriend van me ervoor warm gedraait O-)
En zo mocht ik die dus f in elkaar zetten, soldeerskills weer eens even aan de tand voelen :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg610/scaled.php?tn=0&server=610&filename=mgabr.jpg&xsize=640&ysize=640

Ik hem m'n radio dit weekend uitvoerig getest en hij klinkt echt uitstekend nu! Ik heb hem van binnen bekleed met wat schuim rubber, en tussen de voorkant en het kistje zit foam zodat er niks gaat trillen.

Heeft er iemand misschien een idee waarmee ik de voorkant nog kan dichtmaken om de speakers te beschermen?
Mij lijkt geperforeerd metaal wel mooi er uit zien maar ik heb geen idee of dit het geluid dempt?

Verder ook op ebay een li-ion 6800mah besteld. Ik ben benieuwd hoe lang hij mee gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:25:
[afbeelding]

Ik hem m'n radio dit weekend uitvoerig getest en hij klinkt echt uitstekend nu! Ik heb hem van binnen bekleed met wat schuim rubber, en tussen de voorkant en het kistje zit foam zodat er niks gaat trillen.

Heeft er iemand misschien een idee waarmee ik de voorkant nog kan dichtmaken om de speakers te beschermen?
Mij lijkt geperforeerd metaal wel mooi er uit zien maar ik heb geen idee of dit het geluid dempt?

Verder ook op ebay een li-ion 6800mah besteld. Ik ben benieuwd hoe lang hij mee gaat!
Je kan gebruik maken van gaas, maar heb je wel staal op staal. Dus dat moet je zo monteren dat er niets trilt, want dat ga je anders horen. Verder is het een keuze van smaak denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Piet bel schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:23:
[...]

Idd, ik was er zeer over tevreden, dus maar een vriend van me ervoor warm gedraait O-)
En zo mocht ik die dus f in elkaar zetten, soldeerskills weer eens even aan de tand voelen :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wOqoGTZCHpMvthFpRLL7y5Hc/full.jpg
[afbeelding]

Het zal het geluid niet dempen als je een beetje ruime opgezet gaas hebt. Dat spul bij de gamma is goed te doen.

Misschien wel mooi om het tussen het metaal en het hout van de speakers in te klemmen. Als het dan een beetje strak zit zal je ook geen last van de trilling hebben. Of andere eerst de randen van het metaal aan de binnenzijde insmeren met PU-lijm oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Iemand ervaring met het volgende?
http://www.budgettronics....VU-meter--N_art_4502.html
Of een professioneel gezien commentaar erop?
Ander lijkt het mij wel een leuk bordje om toe te voegen aan mn kratje :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:58:
Iemand ervaring met het volgende?
http://www.budgettronics....VU-meter--N_art_4502.html
Of een professioneel gezien commentaar erop?
Ander lijkt het mij wel een leuk bordje om toe te voegen aan mn kratje :+
Zal prima werken, stelt niet zoveel voor dus veel is er eigenlijk niet op aan te merken. Wel is het best duur, zoiets kan je zelf stukken goedkoper in elkaar zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....
Ik heb met dat probleem ook gezeten, en wou absoluut niets uit laten steken. Uiteindelijk heb ik uit de gecoate ijzeren plaat van een oude equaliser gepakt en daaruit ringen geslepen met mijn dremel, en daarna bijgeslepen. Daarna heb ik er stof van een oude JVC speaker voorgespannen en vastgelijmd met hittelijm. 8 schroefjes van mechano zette het geheel vast. Dat gaat nu al zo'n 2 jaar mee.

http://thijs-v-loon.hyves.nl/fotos/1144619217/0/geCD/
http://thijs-v-loon.hyves.nl/fotos/1144619364/0/3PBc/

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 18:13 . Reden: vage zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

wesleytjuh schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:04:
[...]

Zal prima werken, stelt niet zoveel voor dus veel is er eigenlijk niet op aan te merken. Wel is het best duur, zoiets kan je zelf stukken goedkoper in elkaar zetten :).
Hmm, losse onderdelen opzoeken dus, en dan gewoon alles schakelen ? :*)
Ledjes wou ik dan gelijk mooi wegwerken in het krat, zou dus nog handiger zijn ook..

Iemand met een makkelijke schakeling? :?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:17:
[...]

Hmm, losse onderdelen opzoeken dus, en dan gewoon alles schakelen ? :*)
Ledjes wou ik dan gelijk mooi wegwerken in het krat, zou dus nog handiger zijn ook..

Iemand met een makkelijke schakeling? :?
Kijk maar eens op circuitsonline.net, vooral het wegwerken is inderdaad een groot voordeel waar ik zelf ook aan dacht ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/jggkjt.png[/img]

het is een 12v accu,
ik wil muziek afspelen met mijn mp3 speler, via de chinchingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
wel een aan uit schakelaar er nog bij plaatsen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:49:
[afbeelding][/img]

het is een 12v accu,
als je de rem en de 12v met elkaar doorverbind moet hij het doen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:49:
[afbeelding][/img]

het is een 12v accu,
12 volt moet zowel op de Rem als op de 12v+ worden aangesloten. Dat het lampje ging branden kan komen omdat die spanning had op de Rem(ote) aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wOqoGTZCHpMvthFpRLL7y5Hc/full.jpg
oja sorry haha, ja het zijn 3 ringen maar bedankt. het rode en groene draad is trouwens rood en groen metaal maar het is dus wel gewoon goed zoals jij aangeeft op de afbeelding?
dankjewel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb een mp3 decoder met een ingebouwd 3watt versterkertje,
weet iemand hoe ik het versterkergedeelte los soldeer zodat ik alleen de decoder gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:28:
[...]

oja sorry haha, ja het zijn 3 ringen maar bedankt. het rode en groene draad is trouwens rood en groen metaal maar het is dus wel gewoon goed zoals jij aangeeft op de afbeelding?
dankjewel ;)
Ik neem aan dat er ook iets van isolatie om 1 van de draden per ader zit? Wellich kan je anders een fotootje plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond allen,

Ik heb al eens eerder een kratradio gemaakt met een TA2024 versterker, maar maak er nu een voor een vriend van me. Hiervoor heb ik een MCA-200 gekocht (kraak maar af, ik weet het), maar nu krijg ik geen geluid uit de boxen die ik erop aangesloten heb. Ik heb het volgende gedaan: REM en B+ op de plus-pool van de accu aangesloten. De GND op de min-pool aangesloten. Tulpkabel aangesloten op de achterkant uiteraard, om hieraan mijn ipod te hangen. Boxen gewoon goed aangesloten op de speakerdingen, boxen zijn ook gewoon oke. Ook dat volumeding op de versterker staat gewoon open. Kan iemand mij helpen? Ik denk zelf dat ik de vesterker gewoon kapot binnengekregen heb, wat me toch sterk lijkt.

Mvg Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Je kunt met een multimeter meten waar wel en geen spanning op/over staat.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gedaan, er staat spanning op de accu sowieso, en dus ook op de versterker. Het lampje brand namelijk ook. Ook weet ik zeker dat mijn tulpkabel goed is, omdat ik deze op mijn stereo heb aan gesloten, en het gewoon doet. De speakers, en de speakerdraad is ook oke. Ik weet niet wat ik er mee aanmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:55:
[..]
Hiervoor heb ik een MCA-200 gekocht (kraak maar af, ik weet het), maar nu krijg ik geen geluid uit de boxen die ik erop aangesloten heb. Ik heb het volgende gedaan: REM en B+ op de plus-pool van de accu aangesloten. De GND op de min-pool aangesloten. Tulpkabel aangesloten op de achterkant uiteraard, om hieraan mijn ipod te hangen. Boxen gewoon goed aangesloten op de speakerdingen, boxen zijn ook gewoon oke. Ook dat volumeding op de versterker staat gewoon open. Kan iemand mij helpen? Ik denk zelf dat ik de vesterker gewoon kapot binnengekregen heb, wat me toch sterk lijkt.
Volgens mij heeft de MCA-200 een LEDje wat moet gaan branden als hij spanning krijgt, brand dat LEDje?

Check anders de zekering van de MCA-200 even.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 09-05-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LEDje brand, en de zekering is oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een klein vraagje.

men zegt dat het cruciaal om een gel accu op te laden met 13.8V.
maar ik heb hier een lader en deze laad met 14.4v (tronic T4X SE).
mag dit dan gebruikt worden of niet want het is een lader met veel standen en beveiligingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:23:
nog een klein vraagje.

mag dit dan gebruikt worden of niet want het is een lader met veel standen en beveiligingen.
Ietsje meer of minder maakt niet veel uit. Het is wel belangrijk dat je met maximaal 1/10 van de capaciteit laadt. Dus als je 7 Ah hebt, laadt je met 700 mAh.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:25:
[...]

Ietsje meer of minder maakt niet veel uit. Het is wel belangrijk dat je met maximaal 1/10 van de capaciteit laadt. Dus als je 7 Ah hebt, laadt je met 700 mAh.

Gr
er staat in de handleiding dat hij laad met 0.8A. dat is wel redelijk goed niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:28:
[...]

er staat in de handleiding dat hij laad met 0.8A. dat is wel redelijk goed niet?
Moet lukken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:23:
nog een klein vraagje.

Ondanks dat ik een verschil van 0,6v niet 'ietsje meer of minder' vind kun je deze lader wel gebruiken om de accu op te laden. Echter je mag de 14,4v na het laden nooit aan de accu laten hangen! Met een druppellader van 13,8v kan dit wel! Kijk dus even in de handleiding van de lader of deze overgaat op druppellading en dan niet meer dan 13,8v geeft. En inderdaad even kijken naar de laadstroom, vaak hebben deze laders ook een stand voor motoraccu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh sorry ik was nog iets vergeten vragen.

als je met een autoradio i.p.v een versterkertje werkt moet je dan ook een
ontlaad beveiliging hebben? oh stopt de radio gewoon bij 12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:34:
[...]

Ondanks dat ik een verschil van 0,6v niet 'ietsje meer of minder' vind kun je deze lader wel gebruiken om de accu op te laden. Echter je mag de 14,4v na het laden nooit aan de accu laten hangen! Met een druppellader van 13,8v kan dit wel! Kijk dus even in de handleiding van de lader of deze overgaat op druppellading en dan niet meer dan 13,8v geeft. En inderdaad even kijken naar de laadstroom, vaak hebben deze laders ook een stand voor motoraccu's.
het is inderdaad een lader die een motor accu stand heeft.
en als de batterij vol is schakelt hij automatisch over naar druppel laderstand.
ik weet niet precies met welk voltage dit gebeurt.
ik heb net met men multi meter parallel gemeten en het was +- 13.4V dus das al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
@skatersan,
nee, die stopt niet met 12v, dus is het verstandig om een ontlaadbeveiling te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:28:
[...]
dankjewel ;)
Op de website staat een uitgebreide tutorial voor het solderen/aansluiten van de TA2024 connector aan een 3,5 Jack kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog oplossingen om de MCA-200 werkend te krijgen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:44:

Mvg
Bron okey? Bron wisselen?
Speakers okey? Speakers wisselen?
Kun je de MCA-200 open krijgen? Spanning op de chip meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50

Mvg
Een keer met een hamer erop slaan? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Japperrrr schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:47:
[...]

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:47:
[...]

Bron okey? Bron wisselen?
Speakers okey? Speakers wisselen?
Kun je de MCA-200 open krijgen? Spanning op de chip meten?
Bron is oke, speakers heb ik ook al 5x verschillend aangesloten, wel altijd goed natuurlijk;) Maar om een splinternieuwe versterker nou open te gaan maken, lijkt me niet erg slim....
Japperrrr schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:47:
[...]

Ook jij bedankt *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvg
Als het niet lukt even terug gaan naar de winkel, daar gaan ze niet moeilijk over doen(voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:51:
[...]

Als het niet lukt even terug gaan naar de winkel, daar gaan ze niet moeilijk over doen(voor zover ik weet).
Ja dan doe ik dat maar denkik, helaas is de doos al weg denkik... 8)7
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink