Zoals renedis zegt is het maar de vraag of de SATA-controller via PCI-Passthrough valt door te geven. Ook is Realtek wat minder, heb dan toch liever een Intel LAN-adapter. En de 2x LAN van de Supermicro is wel nice, net als de IPMI.
renedis schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:03:
[...]
Het is altijd een hoop geld.
Als ik het een beetje gok bij jou wil je graag het volgende:
- 2 NICs
- SATA controller doorgeven via PCI-Passthrough met minimaal 2x 3.5" HDD's er aan.
- Apart een datastore via SATA SSD
- IPMI
- 30W/35W idle (incl 2x HDD's)
In de volgende kast:
-
pricewatch: Cooler Master Elite 335
De X11SSL-F is overigens geen slechte optie:
[...]
Aandachtspunten:
- De extra SATA controller is van ASMedia. Je moet
drivers injecten (.vib file) voordat het werkt in ESXi.
- De goedkopere optie heeft een Realtek NIC. Je moet dus wederom drivers injecten voor ESXi.
- Je weet niet zeker of je de onboard SATA van de goedkopere ASRock kan gebruiken via PCI-Passthrough. Dat het bordje Passthrough/vt-d ondersteund betekent nog niet dat het ook kán. Een andere oplossing is dat je de ASmedia controller doorgeeft ipv de onboard. Dan gebruik je de onboard voor je datastore. Enig nadeel is dat je met de ASmedia max 2 HDD's kan aansluiten. Wil je toch meer poorten/veiligheid dan moet je voor een duurdere andere
(V&A) SATA controller gaan (of 2x de controller kopen als je meer HDD's wilt). Een controller zoals die van V&A trekt zo'n 8W.
LOL, dat SATA-kaartje heb ik al eens gehad
productreview: Conceptronic PCI Express Card SATA 600 review door ThinkPad
Nadeel was toen dat hij bleef haken op 164MB/s, maar voor een traditionele HDD is dat prima. Meen dat ik toen tegen die snelheidslimiet aanliep met een SSD. Kaartje kostte mij via eBay maar €11 trouwens, bijna twee tientjes goedkoper dan in NL
De wensen die je opnoemt klopt inderdaad wel aardig. Stroomverbruik en SATA verhaal is wel een harde eis, 2x LAN en IPMI is een 'nice to have'.
Supermicro vs. ASRock is nogal een verschil trouwens. Dat is voor mij een beetje het verschil tussen een dikke Mercedes en een Opel Corsa ofzo

ASRock is in mijn ogen toch wat meer een budgetmerk.
Hoeft niks mis mee te zijn, maar Supermicro heb ik toch wat meer vertrouwen in. Dan liever nu een paar tientjes meer uitgeven en een stabiele server voor een aantal jaren hebben.
Is er trouwens nog een reden dat je voor die specifieke 2x8GB (Kingston / Crucial) stripjes hebt gekozen? Had zelf deze 1x16GB gevonden, even duur:
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR21N15D8/16
Qua financiën ben ik er opzich wel uit dat ik die Supermicro X11SSL-F wil kopen. Enige waar ik nog mee zit is het stroomverbruik. Ik kan eigenlijk nergens voorbeelden vinden van hoeveel zo'n bordje met een G4400 ofzo dan gaat verbruiken

Zou nogal jammer zijn als ik de boel dichtschroef, aanzet en de powermeter niet onder de 50W ofzo komt
[
Voor 3% gewijzigd door
ThinkPad op 14-10-2016 10:42
]