Management traffic scheiden kan handig zijn met distributed switches of bij veel management traffic, met een enkele host heb je dat niet. Een tweede nic is handig als backup management, maar als je geen dustributed switch hebt gaat er niet snel iets mis. Op de serverborden zitten sowieso twee nics en optioneel IPMI. Je zou ook voor een Q bord met een vPro i5 kunnen gaan dan heb je AMT.
De serverborden hebben onboard VGA dus geen GPU nodig.
De Samsung is in theorie een stuk sneller, maar ik heb ze beide nog niet in de vingers gehad. Geen idee hoe en of ze op ESXi presteren.
Het nut van ECC bespreken is heel gevaarlijk, voor je het weet wordt ik door vier aluhoedjes opgewacht...
Maar even zonder dollen, de kans op geheugenfouten is heel erg klein.
HT is leuk, maar het is een prijs/prestatie afweging, die 1220 zit dan erg gunstig.
Ik weet niets van problemen met C232, maar ik zal zo eens googlen.
Edit: Ik zie alleen één aanname op reddit dat de C232 geen VT-x heeft, omdat het bij de C232 niet in ARK stond, echter hadden de voorlopers VT-x, de consumer varianten (zelfde chip) hebben VT-x en er staat in ARK wel VT-d, wat je nooit hebt zonder VT-x. Daarnaast staat bij
de Supermicro C232 borden dat ze werken met ESXi, wat niet zou kunnen zonder VT-x. Nu zie je
in ARK bij beide VT-x niet staan.
Alles op socket 2011 en
1151 heeft VT-x en VT-d voor zo ver ik weet.
[
Voor 94% gewijzigd door
|sWORDs| op 16-10-2016 20:37
]