Heb 't inmiddels binnen, en 't werkt!
Mijn ervaringen tot nu toe:
• IPMI is superhandig, en werkt zelfs als de PC uit staat; ik denk dat je alles volledig headless kan installeren (zolang je een DHCP-server in je LAN hebt), maar ik heb de installatie van ESXi met monitor/toetsenbord gedaan
• Het flashen van de onboard LSI-controller naar IT mode stelde inderdaad niet zoveel voor (thanks Freakjam)
• Er zit gewoon een USB 3.0-poort in 't midden van het moederbord, dat zag ik pas nadat ik 'm had ingebouwd... daar boot ik nu van (dus niet alleen een header voor front panel USB, maar ook een echte poort waar de USB-stick direct in kan)
• De onboard Intel NICs werken met ESXi, al heb ik wel een VIB toegevoegd m.b.v. de ESXi Customizer (heb 't niet met een "kale" ESXi-ISO geprobeerd)
• De onboard Realtek NIC (RTL8211E) is dedicated voor IPMI, en ik weet niet of je 'm kan gebruiken in ESXi; ik krijg 't in ieder geval niet aan de praat (maar ik heb genoeg aan de 2 Intel NICs)
• De vSphere Client zit goed in elkaar, werkt fijn!
• Een oude HD die tijdelijk op m'n onboard controller zat om wat de kopiëren (de C222-controller, waar ook m'n HD met datastore aan hangt, dus niet de LSI-controller) kon ik niet makkelijk in de vSphere Client middels RDM doorgeven aan een VM (vinkje was grijs), maar op
deze manier lukte 't wel
• Op één van m'n VMs heb ik pfSense draaien (gebaseerd op FreeBSD), en daarop werken de NICs alleen in E1000-mode... VMXNET 2 is instabiel (packet loss), VMXNET 3 wordt niet herkend (heb Open-VM-Tools geïnstalleerd), en met passthrough wordt 'ie wel herkend als Intel I210 maar krijg ik geen IP via m'n router (die in bridge mode staat)... misschien zou dat laatste kunnen komen doordat 't MAC-adres is veranderd na het wijzigen van E1000 naar passthrough (I210) en m'n router dat niet leuk vindt ofzo, dat moet ik nog even uitzoeken
• Een andere VM draait FreeNAS met 3x WD Red 4TB in RAID-Z1; het werkt na wat gepruts wel, maar wat is die UI van FreeNAS brak zeg... opzich vind ik 't niet zo erg om dingen uit te zoeken (plugins installeren werkt bijvoorbeeld niet, gaat iets fout met de jails), maar in productie zou ik toch liever alles handmatig doen of een alternatief proberen dan 't aan FreeNAS over te laten
Anyway, ik kan deze setup zeker aanraden! Als je bedenkt dat je met dit moederbord geen extra M1015 nodig hebt valt de prijs ook nog wel mee, en het is een echt Supermicro server-bord met IPMI enzo.
Ik wil nog wel graag de NICs (VMXNET 3 voor m'n LAN- en passthrough voor m'n WAN-NIC) fixen in pfSense, maar dat is vast wel op te lossen. En ze werken nu wel, al is het dan als E1000.
Erg zuinig zal het vast niet zijn trouwens, maar dat heb ik niet gemeten