Ben al lang dit topic aan het volgen, en gisteren er eindelijk aan toe gekomen om mijn oude pc te upgraden om ESXi 5.1 te draaien. Bedoeling is om zowel ervaring op te doen met VMware alsook voor Windows Server 2012 studies. Geweldig dat je onder ESXi opnieuw een hypervisor kan installeren
Heb er meteen 32GB in gestoken daar ik zowel met ESXi zelf als Hyper-V wil spelen, alsook het gaan virtueel draaien van een DC, file server en WSUSwsus voor ons thuis netwerk.
Onderstaande heb ik nieuw gekocht, voor de de rest zit er nog een HP NC360 nic, 3x 500GB en 1x 1000GB Samsung schijven. Alles werkt out-of-the-box, installatie van ESXi is gedaan op een USB stick van 8GB, VT-D is in orde moest ik dit in de toekomst nog willen gebruiken.
Nu alleen nog uitzoeken hoe ik de 1TB disk als pass-through kan geven aan een VM
Kan ik onder Hyper-V met de ogen dicht, tot vandaag nog niks van ESXi gezien.
Verbruik is niet geweldig laag (dankzij de niet zo recente disken veronderstel ik?), maar met de ECO instelling in de BIOS, staat de meter nu op 77watt. Zou veel beter kunnen met recentere/zuinige hd, maar dit is 50% minder dan de vorige pc.