Verwijderd

Zenix schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:57:
[...]

Lijkt mij prima, ik draai 4 servers 24/7 op mijn i3 2100 met 16GB en daarnaast zitten er zo'n 30~50 mensen op de gameservers in de avond i3 2100 heeft er geen moeite mee. Wat je wel zou kunnen overwegen is een ssd erbij.
ik heb van me bestaande set nog :

30Gb OCZ SSD Cache disk
96Gb Kingston SSD datastore
*toekomst* nog een keer 256Gb SSD als datastore

Ik was zelf erg benieuwd hoe het moederbord het doet onder ESXi en 32Gb DDR3

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ondanks de SSD..
t10.ATA_____INTEL_SSDSA2M080G2GC____________________CVPO015203N5080JGN__
performance has deteriorated. I/O latency
increased from average value of 7507
microseconds to 154828 microseconds.
warning
9/18/2012 12:28:23 AM
Draait het volgende op:
- Windows Server 2008 R2 (Kerioconnect).
- nas4free. (NAS)
- Ubuntu 12 Server (sabnzbd, couchpotato, headphones, sickbeard, masharato).
- 2x CentOS (Apache/MySQL).
- pfSense. (netwerk/VPN)

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
Even trimmen?

Even niets...

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat is / doet masharato? Google wil me niet verder helpen.

• sloth
  • Niet online
Ik wil een USB dongle doormappen naar een guest, maar het wil niet werken.

De dongle wordt herkend in ESXi bij Configuration - Storage als "Local USB CD-ROM (mpx.vmhba37:C0:T0:L0)".
Wanneer ik bij een guest add hardware - usb device wil doen, is deze optie greyed out.

Host ondersteund geen VT-D, ben ik nou echt out of luck? :(

• FireDrunk
Het is waarschijnlijk een U3 stick? Dan gaat dat niet werken denk ik.
Je moet overigens eerst een USB Controller toevoegen voordat je USB kan doorgeven.

VT-d heeft niets met USB passthrough te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door FireDrunk op 20-09-2012 08:58 ]

Even niets...

Verwijderd

iemand ervaring met een simpele 2ports SATA 300/600 PCI-e 1x kaart die lekker werkt onder ESX ?
Ik kom net 2 poortjes te kort op mijn nieuwe setup

zag er al wat in de pricewatch staan :

Conceptronic PCI Express Card SATA 600
Delock SATA-300 PCI Express Card, 2 Port

de laatste is gebassseerd op Sil3132 chip
ik lees daarover wat problemen onder ESXi 5.0/5.1

• FireDrunk
Ik zie op VM-help dat de Silicon Image Sil3512 ook supported is onder 4.1, maar daar hebben ze nog weinig over 5.0/5.1.

Misschien is dat een betere optie?

Even niets...

Verwijderd

FireDrunk schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:18:
Ik zie op VM-help dat de Silicon Image Sil3512 ook supported is onder 4.1, maar daar hebben ze nog weinig over 5.0/5.1.

Misschien is dat een betere optie?
4.1 werkt het idd.. maargoed ik moet nu nog een controller aanschaffen kies liever voor 1 die werkt onder ESX 5.1

Edit: is ook maar een SATA 150 chip

Edit 2: de Marvell 88SE9128 is dat niet wat ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 11:43 ]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Synology zou bezig zijn met patches voor het Vsphere 5.1 issue
http://kendrickcoleman.co...pgrade-to-vsphere-51.html

• sloth
  • Niet online
FireDrunk schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:58:
Het is waarschijnlijk een U3 stick? Dan gaat dat niet werken denk ik.
Je moet overigens eerst een USB Controller toevoegen voordat je USB kan doorgeven.

VT-d heeft niets met USB passthrough te maken.
Het gaat om een Vodafone "USB-modemstick", beter bekend als een Huawei K3765 dongle.
Ik heb het inmiddels werken, je had gelijk i.v.m. U3 :)

De oplossing bestond erin via een AT commando de dongle als "modem only" te configureren. Dan kan je 'm gewoon toevoegen in ESXi.

• FireDrunk
Klopt, als een device word herkend als zijnde bruikbaar, gaat hij uit de passthrough lijst ;)
Geld voor wel meer apparaten volgens mij.

Even niets...

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42
Ik gebruik een dell optiplex 960 SFF als ESXI server.
Er zit nu 8GB geheugen in. En dit begint aardig vol te raken.
Wat vrij snel gaat als je 3 Gb alloceert voor je mediaportal tvserver's timeshift ramdisk.
Echter kost 16GB ddr2 rond de 500 euro!
Voor dit geld kan je een complete nieuwe ESXI server in elkaar schroeven.
Hebben jullie nog advies? SSD als swap gebruiken? echter is 300MB/s lang niet zo snel als dedicated ram

Edit:typo

[ Voor 3% gewijzigd door rikm op 20-09-2012 16:25 ]

Where ever you go, there you are

• FireDrunk
Tja, upgraden :)

Even niets...

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jup, zelfs voor het geld van 8gb kun je al een mobo+cpu+mem kopen.
Dus, men neme 300 euro, koop een i3, 16gb ddr3, mobo = 250 euro? met i5 rond de 300?

Uitgaande dat je de rest mee kunt nemen...

[ Voor 10% gewijzigd door defusion op 20-09-2012 17:10 ]

• FireDrunk
Precies, Ivy Bridge i3-tje heb je al voor 100,- en 32GB RAM kost dan nog maar 150 euro ofzo...
Moederbordje van 60-70 euro en voor 350 euro heb je een prachtig ESXi setje.

Even niets...

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Ben 2 jaar geleden begonnen met een i3 540, samen met 8 GB op het wel bekende MSI bordje.

Bevalt prima, alleen de need for speed komt toch weer om de hoek.

Heb laatst een Hp SmartArray in gestopt samen met een extra 8Gb aan geheugen. En een dual intel NIC, denk dat het zuinige er wel van af is.

• FireDrunk
En waarom een HP Smart Array? Draai je windows? :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Ultimation schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:32:
Ondanks de SSD..

[...]

Draait het volgende op:
- Windows Server 2008 R2 (Kerioconnect).
- nas4free. (NAS)
- Ubuntu 12 Server (sabnzbd, couchpotato, headphones, sickbeard, masharato).
- 2x CentOS (Apache/MySQL).
- pfSense. (netwerk/VPN)
Jouw setup lijkt me wel enorm leuk, ben zelf aan het kijken om een server'tje in elkaar te steken om hetvolgende te draaien.

-pfSense
-sabnzbd, couchpotato, headphones, sickbeard (geen idee wat masharato is)

Maar ik zou er ook xbmc op willen draaien en zo laten afspelen op TV. Dus ik zit nu even vast want ik volgens mij kan ik geen HyperVisor als basis laag draaien en dan zorgen dat XBMC perfect 1080 accelerated video's kan afspelen.

Dus mijn gedacht is.
Linux distro (CentOS met KVM erop)
Daarop
- VM met pfSense
- VM met een ubuntu (of CentOS) voor sabnzbd, couchpotato, headphones, sickbeard
- VM om nog wat te prutsen met vanalles en nog wa

Mijn vraag is nu gaat pfSense deftig kunnen draaien op deze manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Je kan natuurlijk gewoon Ubuntu 12.04 Desktop Edition installeren en daar VM's op draaien.
Dan is je hypervisor ook je HTPC.

Of je zo'n constructie wil, hangt compleet van jezelf af.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Laatst online: 18-04 09:41
Ja dat is zowat ik eigenlijk al aan het denken was want anders zal ik nooit xbmc goed kunnen laten werken.
Mijn grootste vraag is eigenlijk die pfsense die wil ik ten volle gebruik van kunnen maken.

2NIC's (1 extra + onboard) of 3NIC's (2extra + onboard)

EDIT : het lijkt erop dat je daar niet volledig eens mee bent, enige reden waarom je dit niet zou verkiezen ?

[ Voor 17% gewijzigd door BioHzRd op 21-09-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Waarom zou zo'n miniscuul VM-tje het niet goed doen?

Omdat XBMC en die hele santekraam nou niet bekend staan om hun veiligheid.
En je wil eigenlijk wat meer security op je HyperVisor.

Maar voor thuisgebruik en een beetje spelerij maakt het weinig uit.

[ Voor 66% gewijzigd door FireDrunk op 21-09-2012 08:49 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
FireDrunk schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:11:
Precies, Ivy Bridge i3-tje heb je al voor 100,- en 32GB RAM kost dan nog maar 150 euro ofzo...
Moederbordje van 60-70 euro en voor 350 euro heb je een prachtig ESXi setje.
Inderdaad wordt dus upgraden, had even een extra zetje nodig:)
edit: Heb ik dan niet minstens een i5(en compatible mobo) nodig vanwege passthrough van mn dvb-kaart?

Heb sinds kort ook al een synology DS412+
Deze wordt voornamelijk gebruikt voor opslag van Films.
Zit 3x3TB schrijven in, idee is om een crosscable te gebruiken voor een ISCSI target. hebben hier meer mensen ALLE vm's op hun synology draaien? Is het misschien aan te raden om dan ook extra schijf te plaatsen = meer IOPS?

[ Voor 7% gewijzigd door rikm op 21-09-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:27:
[...]

4.1 werkt het idd.. maargoed ik moet nu nog een controller aanschaffen kies liever voor 1 die werkt onder ESX 5.1

Edit: is ook maar een SATA 150 chip

Edit 2: de Marvell 88SE9128 is dat niet wat ?
iemand die nog een goede controller weet ?

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 18:25
Ik zou graag een combinatie van onderdelen willen voorstellen die ik in dit topic nog niet voorbij heb zien komen. Het gaat om een upgrade van mn bestaande zuinige esxi server, een storage schijf heb ik nog liggen. Er komen een 3 tal pakketten op te draaien welke globaal bestaan uit een exchange -, een AD - en een media server.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3220 Boxed€ 107,95€ 107,95
1Samsung 830 series 128GB€ 88,10€ 88,10
1Corsair CMV16GX3M2A1333C9€ 61,50€ 61,50
1Gigabyte GA-H77M-D3H€ 75,90€ 75,90
1MSI H77MA-G43€ 72,-€ 72,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,45

De processor is nog niet heel lang beschikbaar maar ik lees op diverse review sites dat hij met name idle erg zuinig is en het leek mij in deze prijsklasse de meest krachtige zuinige processor.

Het moederbord is een lastige keus. Op de MSI H77 zou de onboard netwerk kaart gevonden worden op esxi 5 maar jumbo pakketten schijnen niet te werken. Nu heb ik geen idee hoe belangrijk deze zijn in een situatie als deze. Een andere optie kan de Gigabyte zijn omdat deze nog een PCI slot heeft waar ik mijn oude Intel Pro netwerk kaart in kan doen. Deze is sowieso ondersteund.

Wat denken jullie ervan?

• FireDrunk
Waarom geen Intel?

Even niets...

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aangezien Intel diverse producten maakt is het wel zo handig om er even bij te vermelden welk product je dan van Intel bedoelt ;) Ik gok dat je het moederbord bedoelt en ik denk dat hier de prijs doorslaggevend is (z'n mobo voorstellen zitten rond de 72~75 euro). Dat brengt mij bij de vraag: wat is het budget?

Wat betreft jumbo pakketten is het verhaal redelijk simpel. Het is leuk voor gigabit netwerken omdat het je vaak een betere snelheid kan opleveren. Helaas kan het je ook vaak een slechtere snelheid opleveren en allerlei andere problemen. Er zijn zat gevallen waarbij het gebruik van jumbo pakketten ook niet nodig is, met de gewone pakketten haal je ook prima de gigabit snelheden. Hier geldt vrij vaak dan ook "baat het niet dan schaadt het niet" en als het toch schaadt dan zet je het uit.

• FireDrunk
Probleem met jumbo frames zit hem meer in de Realtek afhandeling ervan, die is vooral prut.
Intel netwerkkaarten kunnen zonder problemen gewoon Jumbo Frames gebruiken.

Ik zei waarom geen Intel, omdat die zuinigere moederborden hebben.
Gigabyte staat nou niet echt bekend als zuinig, de MSI wel, en dat is dan ook een goede keus.

Intel borden heb je ook met Intel netwerkkaarten, dat maakt ESXi erop draaien weer leuk.

Even niets...

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
HikL schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:04:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3220 Boxed€ 107,95€ 107,95
1Samsung 830 series 128GB€ 88,10€ 88,10
1Corsair CMV16GX3M2A1333C9€ 61,50€ 61,50
1Gigabyte GA-H77M-D3H€ 75,90€ 75,90
1MSI H77MA-G43€ 72,-€ 72,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,45
Waarom geen Intel Core i3 3225 ? Die heeft een 4000 GPU, de 3220 een 2500.

• FireDrunk
Waarom zou je als je Esxi draait?

Even niets...

• ppl
  • Niet online
FireDrunk schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:02:
Probleem met jumbo frames zit hem meer in de Realtek afhandeling ervan, die is vooral prut.
Bij jumbo frames ben je niet alleen afhankelijk van je netwerkkaart, je bent afhankelijk van de rest van je infrastructuur. Merk is hierin ook niet de bepalende factor, je moet gewoon fatsoenlijke apparatuur hebben.

Zoals gezegd maakt het allemaal weinig uit, er zijn zat netwerken waar men geen jumbo frames gebruikt en waar er geen problemen zijn met gigabit snelheden, compatibiliteit, enz. Op werk hebben we dat bijv. niet terwijl we prima in staat zijn om de diverse gigabit links die we hebben helemaal vol te trekken :)

Ik zou dan eerder kijken naar compatibiliteit met ESXi want dat is een veel groter probleem. Ook hier geldt dat het hebben van een Intel kaart zeer zeker geen garantie voor succes is. De bekende 82579LM en 82579V kaartjes worden niet door ESXi ondersteund, daarvoor zul je zelf een of andere homemade driver in ESXi moeten prutsen en zal een goede werking ook niet gegarandeerd zijn (lees: het kan vriezen, het kan dooien). ESXi 5.1 brengt hierin helaas geen verandering. Als je Intel gaat houdt het dan bij de 82574L, een kaart die sowieso bij ESXi al de meeste en beste support oplevert.
abusimbal schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:58:
Waarom geen Intel Core i3 3225 ? Die heeft een 4000 GPU, de 3220 een 2500.
Denk niet dat je daar veel van zal merken als je het bij Windows server versies houdt. Als je daarvan ook nog eens de core versie gebruikt is het al helemaal overkill.

• FireDrunk
True :)

Probleem met Jumbro Frames is dat elke fabrikant zijn eigen 'limieten' aanhoudt als zijnde maximum grootte... Als je een MTU van 9044 instelt, is het bij Intel zo dat dan de encapsulatie meetelt (dus headers enzo) bij Realtek was het dacht ik zo dat de data size 9044 bytes word.

Als je switch het een wel kan, maar het ander niet... Hebbie shit...
Maar inderdaad, je zou ook zonder moeten kunnen.

Vooral voor sequentiele tranfers die door gare protocollen heen moeten (*kuch* SMB *kuch*) heeft het soms zin. En voor iSCSI heeft het heel veel zin.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me nu ook aan het verdiepen in ESXi om er meer kennis mee op te doen en om zo ook meer servers te kunnen draaien.

Mijn config is:
intel DH61BE moederbord
8gb geheugen
120gb ssd
intel i5 3450

Nu alleen wat ik niet goed krijg:
Ik heb vm hypervisor geinstalleerd op een 2gb stick
Maar als ik de PC uitzet en dan laat booten zegt die dat er geen besturingssysteem is.

Wat heb ik gedaan:
Boot op usb gezet
SSD AHCI mode aangezet.

Ik moet iedere keer met opstarten dan de hotkey intoetsen om in het boot menu te komen,
en dan moet ik zelf weer voor de usb stick kiezen want dit zie ik in mijn boot order:

IBA 4.0.22 slot1381
usb kingston 2gb
ocz vertex 4

Nu heb ik google natuurlijk al gebruikt en alles maar hoe krijg ik na de reboot van systeem dat hij direct via de usb boot en direct de esxi hypervisor doorstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Legacy USB aanstaan?
Overigens zit er in sommige BIOS-en ook een optie met "Boost USB boot Priority".

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 18:25
FireDrunk schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:02:

Ik zei waarom geen Intel, omdat die zuinigere moederborden hebben.
Gigabyte staat nou niet echt bekend als zuinig, de MSI wel, en dat is dan ook een goede keus.

Intel borden heb je ook met Intel netwerkkaarten, dat maakt ESXi erop draaien weer leuk.
Bedankt voor de reacties. Mijn originele budget was 300 euro, dus daar zit ik eigenlijk al boven. ;) Maar als ik de reacties zo lees heb ik een aantal opties:

1. De MSI-H77MA zonder jumbo packets. Als ik geen lekkere netwerk snelheden haal moet ik voor 25 euro een intel netwerk kaart kopen. (gegokt en verloren)
2. Een duurder Intel moederbord en minder kans op een niet werkende NIC en iets beter energie verbruik.
-edit- Wat hierboven al geschreven werd: De 82579V wordt niet standaard gesupport onder esxi, dus deze optie vervalt enigszins.
3. Een (Intel) moederbord met andere chipset. Ik krijg eigenlijk weinig hoogte van het belang van de chipset voor esxi. Ik zie dat de H77 en H67 populair zijn maar kan iemand mij vertellen of dit de enige twee opties zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door HikL op 23-09-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
FireDrunk schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:43:
Probleem met Jumbro Frames is dat elke fabrikant zijn eigen 'limieten' aanhoudt als zijnde maximum grootte... Als je een MTU van 9044 instelt, is het bij Intel zo dat dan de encapsulatie meetelt (dus headers enzo) bij Realtek was het dacht ik zo dat de data size 9044 bytes word.
En dat terwijl er gestandaardiseerd is op een MTU van 9000 :X
Vooral voor sequentiele tranfers die door gare protocollen heen moeten (*kuch* SMB *kuch*) heeft het soms zin. En voor iSCSI heeft het heel veel zin.
iSCSI kun je wat dat betreft ook onder de "gare protocollen" rekenen. Er zijn heel veel mensen die door al die problemen met iSCSI naar NFS switchen (liefst NFSv4). Niet dat NFS zo geweldig is want daar heb je weer lui bij zitten die van NFS naar iSCSI zijn gegaan. Maar ja, het is goedkoop en vrijwel alles ondersteund het wel.
HikL schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:48:
Bedankt voor de reacties. Mijn originele budget was 300 euro, dus daar zit ik eigenlijk al boven. ;)
Bekend probleem :(
2. Een duurder Intel moederbord en minder kans op een niet werkende NIC en iets beter energie verbruik.
-edit- Wat hierboven al geschreven werd: De 82579V wordt niet standaard gesupport onder esxi, dus deze optie vervalt enigszins.
Dat is gewoon een kwestie van goed zoeken en ook weer wat je bij optie 1 als alternatief aangeeft: een NIC aanschaffen die wel compatible is. Dat goed zoeken kun je doen door eens naar de setups hier te kijken maar ook die op hardforum.com en natuurlijk de diverse whitebox sites.
3. Een (Intel) moederbord met andere chipset. Ik krijg eigenlijk weinig hoogte van het belang van de chipset voor esxi. Ik zie dat de H77 en H67 populair zijn maar kan iemand mij vertellen of dit de enige twee opties zijn?
Ik denk dat dit zich beperkt tot de functionaliteit (denk usb3 vs usb2). Denk dat het handiger is om je te beperken tot moederborden die met ESXi werken, dat maakt veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

HikL schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:48:
[...]

Bedankt voor de reacties. Mijn originele budget was 300 euro, dus daar zit ik eigenlijk al boven. ;) Maar als ik de reacties zo lees heb ik een aantal opties:

1. De MSI-H77MA zonder jumbo packets. Als ik geen lekkere netwerk snelheden haal moet ik voor 25 euro een intel netwerk kaart kopen. (gegokt en verloren)
Zo'n groot probleem is de 82579V nu ook weer niet, ESXi 5 iso aanpassen en de custom driver toevoegen, howto staat hier.
Er zijn verschillende chipsets die onder ESXI willen werken, de clou zit hem in de eventuele 'verified compatible" status. VmWare checkt niet iedere chipset maar eigenlijk enkel de server type chipsets van Intel (o.a. de c204/c206) en AMD. Dit wil niet zeggen dat ESXi niet wilt draaien, maar je kunt tegen problemen aanlopen met o.a. VT-d e.d.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag :

- Intel i3 2120
- 4x 8Gb DDR3 1333
- MSI B75MA-P45

besteld dus upgrade na 32Gb DDR3 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:36:
ik heb vandaag :

- Intel i3 2120
- 4x 8Gb DDR3 1333
- MSI B75MA-P45

Welke 4x8 GB DDR3 heb je besteld??.

Van Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C10 (kit van 2x8GB) kan ik bevestigen dat 32 GB probleemloos werkt op een Asrock B75 Pro3-M en een Intel Core i3 2120.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pantagruel schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:38:
[...]

Welke 4x8 GB DDR3 heb je besteld??.

Van Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C10 (kit van 2x8GB) kan ik bevestigen dat 32 GB probleemloos werkt op een Asrock B75 Pro3-M en een Intel Core i3 2120.
ik had eerst kingston besteld was helaas niet leverbaar meer dus uiteindelijk dit setje

Corsair XMS3 CMX32GX3M4A1333C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Zelfde kit alleen ene is officieel quad channel en de andere dual channel? Of mis ik iets?
Misschien wel handig om een kleine 'white-list' bij te houden welke typenr's allemaal werken in bepaalde borden.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireDrunk schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:54:
Zelfde kit alleen ene is officieel quad channel en de andere dual channel? Of mis ik iets?
Misschien wel handig om een kleine 'white-list' bij te houden welke typenr's allemaal werken in bepaalde borden.
zodra ik alles binnen heb zal ik even screenshotje plaatsen en specs vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

FireDrunk schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:54:
[mierenn3\/kers mode on ;) ]

Niet dezelfde modules:

- Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C10 16GB Dual Channel DDR3-kit @ PC3-14900
- Corsair XMS3 CMX32GX3M4A1333C9 32GB Quad Channel DDR3-kit @ PC3-10600

Niet dat die verschillen zoveel uitmaken.

[/mierenn3\/kers mode off]

Een whitelistis op zich handig. Wat ook wel lonend is, is de memory support list van diverse producent voor moederborden met dezelfde chipset te checken. Ik ben me er van bewust dat die slechts beperkt testen en hoofdzakelijk modules van 1,2 en 4 GB en dan beperkt tot de modules die ze voor handen hebben.
Voor bijv. de Asrock B75 Pro3-m zie je dat de memory list vooral bevolkt word door 1 GB modules. Gigabyte heeft voor z'n Gigabyte GA-B75M-D3V bordje al wat meer 8 GB modules getest. Als je nu bijv. naar de lijst van geteste modules van de Intel DB75EN kijkt zie je helemaal geen 8 GB modules en slechts schamele modules van 4GB als getest staan. Maar de optelsom van de drie geeft een aardig idee hoe het met de ondersteuning gesteld is.

[ Voor 4% gewijzigd door Pantagruel op 25-09-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omemanti
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-08 21:22
Vraagje, wil zelf een ESXi servertje in elkaar draaien maar ben nog opzoek naar een redelijke cpu.

Ik heb een DH67BL (b3), crusial m4 64gb ,be quite 300w voeding liggen en her en der zweeft nogwat ddr3 rond.

Maar mn twijfels heb ik nog de cpu.
Voorkeur gaat uit naar een i3, maar als er goede redenen zijn om een g630 te nemen sta ik hier ook voor open.

Streven is een zuinig servertje met 3 vm's die veel idle zullen zijn.

Alvast bedankt,
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omemanti schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:10:
Vraagje, wil zelf een ESXi servertje in elkaar draaien maar ben nog opzoek naar een redelijke cpu.

Ik heb een DH67BL (b3), crusial m4 64gb ,be quite 300w voeding liggen en her en der zweeft nogwat ddr3 rond.

Voorkeur gaat uitnaar een i3, maar als er goede redenen zijn om een g630 te nemen sta ik hier ook voor open.

Streven is een zuinig servertje met 3 vm's die veelzullen zijn.

Alvast bedankt,
Mark
hebben die 3 vmtjes cpu kracht nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omemanti
Niet echt, veelal idle servertje zijn.

Samba, ftp, webmail, webserver en 1 remote workstation.

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:23
Kan je met ESXi ook meerdere VM's aan 1 fysieke koppelen met RDM? Heb nu 1 VM aan een fysieke schijf gekoppeld, maar zou eigenlijk meerdere machines aan een fysieke schijf willen koppelen, is wat makkelijker om bestanden tussen 2 VM's te delen.

Of zit ik helemaal verkeerd te denken? Hoe lossen jullie dit normaal gesproken op als je bestanden/mappen op een fysieke hardeschijf hebt staan waar meerdere virtual machines bij moeten kunnen?

Ik heb namelijk maar 2 schijven in m'n systeem, een 2.5" schijfje waar m'n virtual machines op staan, en dan nog een 2TB dataschijf, die nu NTFS geformatteerd is met allerlei media erop. Deze dataschijf wil ik niet omzetten naar VMFS, puur omdat hij nu met NTFS redelijk makkelijk uit te lezen is als de boel crashed.

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 25-09-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Dat moet je niet willen, dan krijg je geheid corruptie... Als 2 disks dezelfde NTFS metadata moeten updaten, zitten ze elkaar in de weg.

(los van het feit dat VMware het waarschijnlijk niet toestaat.)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oke.

Ik begin het nu een beetje te snappen. Ik zie dat de meeste mensen hier een schijf via RDM aan een VM met FreeNAS hangen. Deze FreeNAS shared dan bepaalde mappen (NFS wordt hier vaakste voor gebruikt dacht ik?), en die mappen zijn dan weer beschikbaar op de andere VM's...

Dan zou ik dus ook niet hoeven te formatteren.

Zit mij ook in te lezen over ZFS, klinkt allemaal erg mooi, maar dat kan dus niet met 1 schijf. Op dit moment kopieer ik de belangrijke data via eSATA naar een externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
ZFS kan prima met 1 schijf hoor.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Maar wat heeft het dan voor voordelen tegenover een niet-ZFS share vanuit FreeNAS?

Met 1 schijf heb je toch geen beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Jawel, tegen bitrot. En je hebt nog steeds de mogelijkheid tot Snapshots enzo.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmm klinkt goed, toch maar eens proberen dan. Maar stel dat m'n hele ESXi en FreeNAS naar de poeier is. Zou ik dan de HDD los kunnen koppelen, en via een liveCD (of FreeNAS op USB stickje ofzo) de schijf zo weer uit kunnen lezen in m'n desktop computer?

Dat is het enige waar ik een beetje bang voor ben namelijk, dat door die vreemde filesystems ik niet bij m'n data kan zonder heel veel omwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ja dat kan gewoon. ZFSGuru live CD booten, en op search existing pools klikken.

Maar als je de snapshot functies niet gaat gebruiken, is alles omzetten van NTFS naar ZFS veel moeite...

Er zijn ook meer tools die NTFS kunnen lezen dan ZFS. Tis maar net wat je makkelijk vind.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nouja de snapshot functie is juist hetgene wat mij aantrekt om ZFS te gaan gebruiken.

Grootste gedeelte van de data op m'n 2TB is muziek, series, films, maar ik sla ook kopieën van de bestanden van de PC's hier in huis op, en dan zou de snapshot functie wel erg makkelijk zijn. Kijk als ik de films e.d. kwijtraak zou niet heel erg zijn, dat valt wel opnieuw te verkrijgen.

En ik kan het natuurlijk eerst even testen met een oude schijf die ik nog heb liggen ;) Even kijken of ik dan erbij kan via liveCD bijv ;)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
...bitrot detectie, bij mijn weten niet het afvangen. Om bitrot daadwerkelijk op te kunnen vangen moet je aangeven dat van een file één of meerdere kopieën moeten worden opgeslagen. Gaat de hele schijf eraan dan ben je uiteraard nog altijd alles kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door Dadona op 25-09-2012 16:18 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
True, goed punt!

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omemanti
Omemanti schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:10:

Voorkeur gaat uit naar een i3, maar als er goede redenen zijn om een g630 te nemen sta ik hier ook voor open.

Streven is een zuinig servertje met 3 vm's die veel idle zullen zijn.
Samba, ftp, webmail, webserver en 1 remote workstation.

Alvast bedankt,
Mark
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Het algemeen beleid
Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omemanti
oeps,, srry

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
rikm schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:15:
Ik gebruik een dell optiplex 960 SFF als ESXI server.
Er zit nu 8GB geheugen in. En dit begint aardig vol te raken.
Wat vrij snel gaat als je 3 Gb alloceert voor je mediaportal tvserver's timeshift ramdisk.
Echter kost 16GB ddr2 rond de 500 euro!
Voor dit geld kan je een complete nieuwe ESXI server in elkaar schroeven.
Hebben jullie nog advies? SSD als swap gebruiken? echter is 300MB/s lang niet zo snel als dedicated ram

Edit:typo
Wat doet zo'n optiplex SFF aan verbruik?

• ThinkPad
Volgens mij rond de 45W idle... maar ligt beetje aan de processor die erin zit. Heb hier een GX620 met Pentium D 3Ghz processor, en die zuipt wel meer, denk dat ie wel op 60W idle zit.

• FireDrunk
Sommige USFF systeempjes doen het wel netjes... HP heeft er een paar, en Dell ook. Ook nog een paar budget merken hebben wel leuke idle verbruiken.

Even niets...

• ThinkPad
Waar je overigens wel op moet letten dat zo'n bakje behoorlijk warm kan worden omdat het allemaal zo samengedrukt zit in een kleine behuizing met weinig airflow. Vooral de voeding wil dan wel behoorlijk warm worden als hij 24/7 aanstaat.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 26-09-2012 09:23 ]

• rikm
ThinkPadd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:23:
Waar je overigens wel op moet letten dat zo'n bakje behoorlijk warm kan worden omdat het allemaal zo samengedrukt zit in een kleine behuizing met weinig airflow. Vooral de voeding wil dan wel behoorlijk warm worden als hij 24/7 aanstaat.
In de Dell Optiplex 960 zit een e8400, deze heeft een Max TDP van 65 W. Het verbruik zit denk ik lager aangezien de cpu gemiddeld op 600Mhz zit (volgens esxi)

edit: volgens een ZDnet artikel:
verbruikt deze tijdens het afspelen van een DVD gemiddeld 54 Watt.

Deze komt binnenkort te koop:)

[ Voor 8% gewijzigd door rikm op 26-09-2012 10:15 ]

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
Lijken me aantrekkelijke systemen. Al zie ik dat mijn DC7900 (SFF) ook max 60W trekt nu hij 3 VM's staat te booten, dus de winst zal niet enorm zijn.

• rikm
De winst is inderdaad verwaarloosbaar.
De DC7900 is ook wat ruimer van binnen, verwacht daarom ook iets cooler
heb namelijk een laptop HD moeten vast ty-rappen aan de onderkant van de slimline dvd speler.
past gewoon nergens anders.

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
gompy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:22:
[...]

Hoi,

Ik heb nu ook het zelfde MB, maar krijg mijn SATA niet aan de praat, zowel niet in IDE als AHCI.
Daarnaast krijg ik mijn geheugen niet in 1600Mhz.

Kan je aangeven wat je extra gedaan hebt?

dank
Gompy
Je drivers in je ESXi installatie cd/usb stick slipsteamen. Met det de ESXi-Customizer.
Ik heb dat ook gedaan met de onboard intel adapter van mijn Asus Maximus Gene V board.
Deze past de .iso file aan en heb deze vervolgens op bootable usb stick gezet via UNETbootin

• ThinkPad
Kun je een fysieke seriële poort eigenlijk doorgeven aan een VM in ESXi als je geen VT-D of de AMD variant hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Volgens mij wel.

Even niets...

• ppl
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:45:
Kun je een fysieke seriële poort eigenlijk doorgeven aan een VM in ESXi als je geen VT-D of de AMD variant hebt?
Dat gaat niet zonder slag of stoot, vooral niet wanneer je bepaalde applicaties hebt die specifieke zaken met een seriële poort moeten doen. Het meest handige is een usb-serieel gevalletje door te geven aan de vm. Kijk anders eens wat je op het forum van VMware kunt vinden hierover. De diverse usergroups (vmug.nl bijv.) hebben hier vaak ook wel wat info over.

• ThinkPad
Thanks.

Het gaat om een zelf gesoldeerde 433Mhz zender: [howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

Ik test het wel gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:57:
[...]

zodra ik alles binnen heb zal ik even screenshotje plaatsen en specs vermelden
Vanavond krijg ik alles binnen helaas wel G.Skill geheugen geworden ivm niet kunnen leveren van kingston en corsair.
ken het merk niet volgens leverancier zou het moeten werken op het moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ppl schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:08:
[...]

Dat gaat niet zonder slag of stoot, vooral niet wanneer je bepaalde applicaties hebt die specifieke zaken met een seriële poort moeten doen. Het meest handige is een usb-serieel gevalletje door te geven aan de vm. Kijk anders eens wat je op het forum van VMware kunt vinden hierover. De diverse usergroups (vmug.nl bijv.) hebben hier vaak ook wel wat info over.
Bij deze: confirmed working :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:36:
ik heb vandaag :

- Intel i3 2120
- 4x 8Gb DDR3 1333
- MSI B75MA-P45

G.Skill 32Gb DDR3 1333 werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
32Gb is ook niet zo bijzonder dat heeft tegenwoordig elke moderne PC wel. :Y

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:32:
32Gb is ook niet zo bijzonder dat heeft tegenwoordig elke moderne PC wel. :Y
is dat zo ? 8)7

Ontopic :

De volgende combi werkt perfect wellicht handig voor mensen die ook overwegen een machine in elkaar te zetten.

-MSI B75MA-P45
-G.Skill 32GB DDR3-1333 F3-1333C9Q-32GAO

In combi met een i3 2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Corsair 32GB kits zijn inderdaad moeilijk leverbaar. Echter, ik heb bij 4launch nadat het wat lang duurde gewoon 2x16GB kit besteld. Zijn exact dezelfde modules alleen in 2 doosjes in plaats van 1 :) Werkt prima op het MSI bordje.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
BBG is niet wat mensen hebben maar wat aan te raden is...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Beter lezen. ;)
Kijk maar in de BBG de meesten PC's hebben zelfs het dubbele.
32Gb is ook niet zo bijzonder dat heeft tegenwoordig elke moderne PC wel.
Er staat nergens dat de meeste mensen 4GB of meer hebben. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Heeft is toch verlden tijd? Of moet ik terug naar de basisschool? :+

iig, het ging mij er meer om dat je direct zijn blijde mededeling over zijn nieuwe geheugewinst afkraakt :)

Laat hem er lekker blij mee zijn :P

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik kraak het niet af, maar volgens mij heeft hij 8 keer zoveel gekocht dan de 32Gb die hij noemde. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Zucht... muggenzifter :P

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Laatst online: 13:56
ThinkPadd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:59:
Thanks.

Het gaat om een zelf gesoldeerde 433Mhz zender: [howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

Ik test het wel gewoon :)
Werkt, mijn 433MHZ zender word ook doorgestuurd naar een machine ICM winLIRC en dat werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hier dus ook, gaaf dat dat gewoon werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn jouw laatste post een aanwinst in dit topic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escapee
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 21:05
Ben al lang dit topic aan het volgen, en gisteren er eindelijk aan toe gekomen om mijn oude pc te upgraden om ESXi 5.1 te draaien. Bedoeling is om zowel ervaring op te doen met VMware alsook voor Windows Server 2012 studies. Geweldig dat je onder ESXi opnieuw een hypervisor kan installeren :)

Heb er meteen 32GB in gestoken daar ik zowel met ESXi zelf als Hyper-V wil spelen, alsook het gaan virtueel draaien van een DC, file server en WSUSwsus voor ons thuis netwerk.

Onderstaande heb ik nieuw gekocht, voor de de rest zit er nog een HP NC360 nic, 3x 500GB en 1x 1000GB Samsung schijven. Alles werkt out-of-the-box, installatie van ESXi is gedaan op een USB stick van 8GB, VT-D is in orde moest ik dit in de toekomst nog willen gebruiken.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 172,30€ 172,30
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 36,-€ 36,-
2Corsair CMV16GX3M2A1333C9€ 59,-€ 118,-
1MSI B75MA-P45€ 54,95€ 54,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 381,25

Nu alleen nog uitzoeken hoe ik de 1TB disk als pass-through kan geven aan een VM :?
Kan ik onder Hyper-V met de ogen dicht, tot vandaag nog niks van ESXi gezien.

Verbruik is niet geweldig laag (dankzij de niet zo recente disken veronderstel ik?), maar met de ECO instelling in de BIOS, staat de meter nu op 77watt. Zou veel beter kunnen met recentere/zuinige hd, maar dit is 50% minder dan de vorige pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Passthrough van SATA (DAS) disks is officieel niet supported, en moet via de commandline.

[ Voor 3% gewijzigd door FireDrunk op 11-10-2012 08:54 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escapee
FireDrunk schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:54:
Passthrough van SATA (DAS) disks is officieel niet supported, en moet via de commandline.
In dat geval, is het misschien beter (as in waarom moeilijk doen) om de file server vm een extra virtuele disk te geven van 1TB?
Volgens http://blogs.vmware.com/apps/2011/11/virtualized-exchange-storage-vmdk-or-rdm-or.html is er 'geen' performace verschil tussen RDM en VMDK en de 2TB limiet per .vmdk file is voor mij geen probleem.

Volgende pagina's gevonden ivm hoe de passhrough te doen:
http://www.tumfatig.net/20120226/raw-device-mapping-of-local-sata-disks-on-esxi/
http://www.vm-help.com/esx40i/SATA_RDMs.php
Lijkt me zelfs voor mij als commandline noob niet onoverkomelijk om te doen, maar kies dan toch voor de supported manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
'Probleem' is dan wel dat je alle data in een .vmdk hebt staan. Waarschijnlijk zal je daar toch een beetje performanceverlies op hebben. En 2e nadeel is dat je alleen via ESXi bij je data kan. Als je ESXi bak is gecrashed kun je niet via een andere PC bij je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Je hele hardware pakket is ook niet supported, en je draait ESXi, dus naar support kan je sowieso fluiten...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escapee
ThinkPadd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:42:
'Probleem' is dan wel dat je alle data in een .vmdk hebt staan. Waarschijnlijk zal je daar toch een beetje performanceverlies op hebben. En 2e nadeel is dat je alleen via ESXi bij je data kan. Als je ESXi bak is gecrashed kun je niet via een andere PC bij je data.
Kwa performance blijkt dat heel goed mee te vallen, eigenlijk kan ik zeggen dat ik er niets van merk. Heb ondertussen een aantal GB's gekopieerd naar de file server vm, en de snelheid is beperkt door de computer waar de data nu opstaat. Netwerk is 1Gbit, en de snelheid die ik haal tijdens het kopieren ligt rond de 30MB/s bij grote files. Data staat op een USB 2.0 schijf, en lokaal kopieren van deze schijf naar een pc geeft me hetzelfde.
FireDrunk schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:27:
Je hele hardware pakket is ook niet supported, en je draait ESXi, dus naar support kan je sowieso fluiten...
Sorry, verkeerd uitgedrukt. Ipv supported bedoelde ik eigenlijk iets wat standaard in ESXi zit, wat simpel kan opgezet worden zonder te gaan knoeien in de commandline. Het knoeien slaat dan op mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Commandline heeft niets met knoeien te maken? Tis gewoon een andere vorm van control...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf heb ik ook een tijdje 2x 2tb schijven (stripe) via RDM gekoppeld aan mijn ZFS machine. In performance merkte ik hier geen vertraging op. Als ik vanaf die disk probeerde te booten gaf de netjes aan dat het een zfs disk was en er niet van kon booten.

Ik raad eerder aan om RDM te gebruiken ipv VMDK. De allermooiste oplossing is een raidcontroller in passthrough.

Je kan aanhikken tegen het feit dat het niet supported is, maar ik denk dat 9/10 hier thuis een machine hebben staan die niet supported is.. Dit houdt niet direct in dat het niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Deveon schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:48:
Zelf heb ik ook een tijdje 2x 2tb schijven (stripe) via RDM gekoppeld aan mijn ZFS machine. In performance merkte ik hier geen vertraging op. Als ik vanaf die disk probeerde te booten gaf de netjes aan dat het een zfs disk was en er niet van kon booten.

Ik raad eerder aan om RDM te gebruiken ipv VMDK. De allermooiste oplossing is een raidcontroller in passthrough HBA.

Je kan aanhikken tegen het feit dat het niet supported is, maar ik denk dat 9/10 hier thuis een machine hebben staan die niet supported is.. Dit houdt niet direct in dat het niet gaat werken.
FTFY.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escapee
Ondertussen is er al een deel van de data gekopieerd, geen zin om terug alles terug te kopieren en weer uren te wachten hierop. Ben momenteel namelijk thuis deze week dus heb nu de tijd om de physieke server naar ESXi om te zetten (tussen opdrachten in). Had misschien inderdaad vanmorgend effe de tijd moeten nemen om de RDM op te zetten.
...

Ondertussen ook gevonden dat ESXi geen templates en cloning ondersteund zoals bvb VMware Workstation.
Hoe doen jullie dit voor het opzetten van test omgevingen? Altijd opnieuw de installer doorlopen van het OS dat je wil installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
vCenter gebruiken.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escapee
Sure, voor thuisgebruik kan het voor die prijs er zeker nog bij ... :)
En ik dacht dat Virtual Machine Manager duur was.
Pagina: 1 ... 34 ... 116 Laatste

Let op:
Let op: Dit is geen 'algemeen ESxi-topic'. Ook je algemene VT vragen horen hier niet thuis!

Lees voor je begint goed de start post en blijf ontopic.