Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 243 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 51.947 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:02:
[...]

http://balance-guild.eu/

6e verjaardag van de week ;) Zit er zelf pas sinds een maand of 2 maar ken mensen die daar al veel langer speelden die ons uiteindelijk over gehaald hebben om te transfferen.
Ah kijk is aan !, ik kende ze van mijn TBC tijdperkje daaro zat toen in schitzophrenia
Altijd goeie gasten teminste wat ik van toen herriner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Jveer schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:53:
Lich King lukt ons nog niet (tactic wise), en de boss in Baron Hold lukte ons ook niet eens om z'n health naar 2/3de te droppen :(
Wil je een easy tactic voor Baradin Hold.
Hunterpet (flame-turtle)

2 healers, geen tankswitch meer nodig en je hebt hem neer in 4min want je hebt 1 DPS-er meer.
Enigste class die een beetje in de buurt komt of over-agroed is een ret-paladin, voor de rest komen we niet boven de 60% treath uit.

En natuurlijk wel dispellen:p
Als je healers nog geen goede mana-regen hebben kan je het ook door een dps-er laten doen.
Ik doe het vaak, en het kost me misschien 1k dps omdat ik members moet dispellen ipv straight dps maar de healers hebben iig genoeg mana over.

YouTube: Hunter Pet Tanks Baradin Hold (10)

[ Voor 5% gewijzigd door sabriel op 03-05-2011 16:06 ]

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
sabriel schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:03:
[...]

Hunterpet (flame-turtle)

2 healers, geen tankswitch meer nodig en je hebt hem neer in 4min want je hebt 1 DPS-er meer.
Enigste class die een beetje in de buurt komt of over-agroed is een ret-paladin, voor de rest komen we niet boven de 60% treath uit.

Als je healers nog geen goede mana-regen hebben kan je het ook door een dps-er laten doen.
Ik doe het vaak, en het kost me misschien 1k dps omdat ik members moet dispellen ipv straight dps maar de healers hebben iig genoeg mana over.

Holy crap die had ik niet zien aankomen :O:O
Is dat toevallig een Exotic pet? Dus moet ik er Beast Master voor zijn?

Dit ga ik iig zeker proberen met de guild volgende week, thx voor de tip en filmpje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:02
Is een turtle niet exotic, maar BM spec is hier wel voor aan te raden ivm met pet agro via Kill Command.

.. hmmm ..

eens zien of ik dat ook kan denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Net het filmpje en de spec's bekenen en meteen me collega erbij geroepen. We hadden allebei een WTF moment, vervolgens al snel een evil mastermind lachje :P Dit gaan we dus zeker proberen!

Ontzettend bedankt voor het filmpje, kan nog steeds niet geloven dat een Hunter zo goed kan tanken met een pet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:17
NMe schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:39:
Ik vind het zo nice niet, goeie CC was ook altijd een vak apart. Nu is er natuurlijk geen kunst meer aan.
Het CC-en zelf (en her-CCen) is natuurlijk niet veranderd, maar ik vind het wel fijn dat als een PUG mage per ongeluk al begint te sheepen ofzo, niet de hele groep op ons af komt rennen terwijl de healer nog OoM is.

Ja het meer idiot-proof geworden, maar aangezien anderen in dit geval het meest last hadden van de idiot, vind ik dat niet erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazkar schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:35:
[...]

Het CC-en zelf (en her-CCen) is natuurlijk niet veranderd, maar ik vind het wel fijn dat als een PUG mage per ongeluk al begint te sheepen ofzo, niet de hele groep op ons af komt rennen terwijl de healer nog OoM is.

Ja het meer idiot-proof geworden, maar aangezien anderen in dit geval het meest last hadden van de idiot, vind ik dat niet erg :)
jep helemaal mee eens.. als tank was ik soms ook nog aan het typen en dan moest ik als een dolle de idiot zijn/haar fout rechzetten.

Zoals in de post ook al werd aangegeven is CC in de dungeons (geen za/zg) vrijwel niet meer nodig. Ik plaats minimaal met macro's CC op mobs, maar 1 cc per groepje is vaak toch wel het verschil tussen totale controle of net ff dat kleine panic momentje/irritatie. Merk wel dat meer pug het ook gewoon vertikken om te CC nu en ik vertik het daarna om de aggro van de gemakte mob te pakken :P
[...]

Hunterpet (flame-turtle)

Erg cool. had het hier maanden terug al over met een guildy dat hij eens moest proberen te tanken met zijn pet en ik als echte tank in oude raid content etc. is nooit verder onderzocht, maar ik ga hem dit zeker mailen.. vette saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Zo, nu vanavond maar weer eens wat PvP-ers gaan irriteren omdat ik de Child's week achievement wil (1 na laatste voor WALSTIHB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

[...]

Hunterpet (flame-turtle)

Heh die heb ik naar mijn GM gestuurd die een hunter heeft als main.

Oh sinds vandaag een super addon gevonden. Healers have to die. Geeft een rood plus teken (+) boven op de nameplate.
Moet je ze wel aan hebben. Ook hoor je een ding als met je muisover een healer gaat.
Ik zit nu bijna 90% bovenop de healers in BG's als prot warrior. Blijft ook een erg leuke spec om mee te pvpen heb ik gemerkt. :)

[ Voor 36% gewijzigd door junglebeast op 03-05-2011 17:27 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Ja is zeker een leuke spec. Alleen lastig om goede dmg mee te doen. Welke spells gebruik jij het meest? Hier heroic strike, revenge en shield slam. Volgende patch komt recklesness en retaliation naar de prot. Dus dat wordt nog fun.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Meestal zoveel mogelijke stuns, dus charge, shockwave, en interupts met pummel en con blow.
Daarna rend er op, devastate voor armor reduc en rammen maar met hs, revenge, shield slam.
Gaat bij mij niet op de damage maar gewoon dat je gruwelijk vervelend kan zijn voor de tegenstander.
Terwijl ze op jouw aan het inhakken zijn maken mijn makkers ze af. :) Ik speel dus echt als een tank en hou zoveel healers bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
junglebeast schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:24:
[...]
Heh die heb ik naar mijn GM gestuurd die een hunter heeft als main.
we hebben hem op deze manier al 7 keer gekilled.
2 dingen om rekening te houden:

Blijf altijd achter de pet staan
na een phase-change, draaid de boss 180 graden.

en we hebben de hunter TotT(5 man heroic) laten tanken, en hij heeft alle 4 de bosses getanked.
Gewoon om te kijken of het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

HawVer schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:44:
Ja is zeker een leuke spec. Alleen lastig om goede dmg mee te doen. Welke spells gebruik jij het meest? Hier heroic strike, revenge en shield slam. Volgende patch komt recklesness en retaliation naar de prot. Dus dat wordt nog fun.
Dat zag ik ook. Eindelijk :*) . Begon het een beetje zat te worden dat ik eerst naar battle stance moest gaan om retaliation te poppen voordat ik pull.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
[...]

Hunterpet (flame-turtle)

Pffh wat is het moeilijk om die Terrorpene te vinden zeg!!! Ben nu al 2 uur lang op en neer aan het vliegen in The Throne of Flame en ben hem nog niet tegen gekomen. Op Wowhead heeft iemand gepost dat die een respawn tijd heeft van 14 uur... Hoop van niet, anders zit ik hier nog wel een flinke tijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jveer schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:50:
[...]

Pffh wat is het moeilijk om die Terrorpene te vinden zeg!!! Ben nu al 2 uur lang op en neer aan het vliegen in The Throne of Flame en ben hem nog niet tegen gekomen. Op Wowhead heeft iemand gepost dat die een respawn tijd heeft van 14 uur... Hoop van niet, anders zit ik hier nog wel een flinke tijd :p
welkom voor 5maanden tlpd farming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Mektheb schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:14:
[...]

welkom voor 5maanden tlpd farming.
Zo een avondje campen achter de rug, met tussen door nog een guild run HC Black Rock Caverns. Die is nog best lastig zeg :o We hebben het wel gehaald, maar die viel toch nog tegen. Throne of the Tides was een stuk makkelijker. Wel leuk natuurlijk ;)

Oh en me fishing is met 20 lvl's gestegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:51:
Zyll: Dat is precies waar je officers voor zou moeten hebben, om de boel dan in het gareel te houden :-(

Doet de GL / RL niet teveel zelf? Deed de onze ook, delegeerde niet en zat zelf heel kort op de bal, en daardoor gebeurde er een hoop niet als hij er niet was; de officers waren het niet gewoon om officer te zijn...
Ja, beetje wel. Bij het raiden wordt ook alles tot in den treure herhaald en iedereen bij het handje genomen. Op zich hoeft dat niet slecht te zijn, maar ik vind het gewoon bizar dat alles nou ineens zo op z'n gat moet liggen. Het is ook niet zo dat de officers niets zouden kunnen hoor, tis meer een gebrek aan..

Vandaag ook aangegeven dat er twee alts in de guild zitten die aan de verkeerde persoon zijn gelinkt. In plaats van direct even zo'n note te wijzigen, blijft dat even liggen. Dat zijn gewoon dingen die bij mij echt naar irritatieniveau hoog gaan. Ben ik misschien zelf ook wel ongeduldig in hoor.. En inmiddels ook meer nieuws over de GL, situatie is minimaal zeer ernstig te noemen. Is natuurlijk ook een behoorlijke domper op de zaak.

Al met al lijkt het dat het vanaf woensdag weer allemaal wat beter zou moeten gaan; iedereen wordt gewoon verwacht te signen en het bericht dat we gewoon door blijven gaan met de guild. Desnoods tijdelijke pauze in het raiden en dan in 4.2 vol aan de bak. Ik vind de guild ook echt geweldig en zal dus ook wel zo lang mogelijk rond blijven hangen (a.k.a. ten onder gaan met het schip), maar blijf er toch wel vaag gevoel bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:23:
[...]

Ja, beetje wel. Bij het raiden wordt ook alles tot in den treure herhaald en iedereen bij het handje genomen.
Ik ben daar zelf als raid leader redelijk allergisch voor. :P Ik ben zelf guild master en raid leader, en een van de officers is ook raid leader. Ik ben van het type "Hoi jongens, dit is Maloriak. Maloriak heeft drie vial-phases die zich elk twee keer herhalen en een burn-phase. Bij rode vial in de cauldron: group up. Bij blauwe vial in de cauldron: spread en zorg dat je de ice blocked mensen bevrijdt als ze weer wat health hebben. Bij groene vial: nuke adds. In de laatste phase: boss burnen, adds met rust laten, niet in vuur of frost patches staan. Gedurende de hele fight niet interrupten tenzij je die of die bent. Als je kan dispellen: dispell remedy." Niet echt de simpelste fight, maar wel redelijk makkelijk uit te leggen aan nieuwe spelers die je geen verantwoordelijkheid geeft op de fight zelf. Meer dan deze info hebben ze dan niet nodig, en deze info heb ik dus in een seconde of 20-25 wel overgedragen. Mijn collega-raidleader is van het andere type. Het type dat op elke ability in gaat en precies zegt waar je moet staan, hoe je er moet staan, hoe je erheen moet lopen, waarom het moet, wat je daar gaat doet, wat er gebeurt als je het niet doet, wat hij met je doet als je het niet doet (:+), enz, enz, enz, enz. Mijn uitleg duurt een halve minuut at most; bij hem kun je uitgebreid een grote boodschap gaan doen zonder dat je gemist wordt. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

@NME

Ja die 'collega' raidleader hebben ik nu ook. Hele aardige gast maar is zo'n 10 min bezig met tactics.
Maar eenmaal aan de gang dan zijn de tries ook vrij snel op elkaar volgend.

Inmiddels ook mijn 5 of 6de HC getanked. Was Grim Batol. Alleen 2de baas was ff tricky met goed kitten van die mace phase. Voor de rest heel mooie run, wel af en toe de aggro van onze mage moeten taunten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik heb ook zo'n hekel aan mensen die elke ability gaan uitleggen en vertellen hoe het allemaal werkt, welke spell-ID het krengt heeft, hoe vaak men deze mechanic heeft gebruikt in WotLK en hoe het allemaal heet en waarom het zo leuk was om deze weer te gebruiken.

I don't care. Waar moet ik NIET (in) staan, waarvoor moet ik opletten(bijvoorbeeld dat Iceblock en Phasechange), en wat moet er waaneer dood. Dat is alles wat ik wil weten en dat kun je binnen 1 minuut vertellen. Erna gaan met die banaan. Heb je daar niet genoeg aan, dan zijn er video's en legio How-To's, maar ik hou er niet van om elke keer weer 10 minuten uitleg te besteden aan een boss, zelfs als ie op farm staat :') .

[ Voor 4% gewijzigd door Darkasantion op 04-05-2011 01:41 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Ik begin me een beetje te ergeren op mij WOW. Telkens als ik even aan het spelen ben blijft de game hangen. De game freezed gewoon maar het muziekje blijft doorspelen. Als ik dan dmv control-alt-delete de game wegdruk en opnieuw opstart blijft de game freezen in het laadscherm (volledig geladen). Heb geen flauw idee waar dit aan kan liggen. Heb ook op google gekeken maar kan niks vinden. Heb hier eerder nooit last van gehad. Wel is me dit meerdere keren in Stormwind gebeurd.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Wij hanteren de regel 'tacts moeten in 1 macro passen' ^^. Mijn vriend, tevens mt, is RL en die zorgt er altijd voor dat de tactics dusdanig simpel verwoord worden dat 1 macro genoeg is. En tot op heden werkt dat meer dan prima. Na een wipe vragen waarom mensen doodgaan en daar snel op reageren door aanpassing van tactic, nogmaal aanstippen van dingen etc.

Game freezes etc: momenteel hebben meerdere mensen uit mijn guild problemen met latency etc. Vooral NL'ers met UPC hebben problemen. Zodra ik in SW ben dan schiet mijn latency omhoog en resulteert regelmatig in dc's terwijl ik dat voorheen vrijwel nooit had. Ook een andere guildie heeft erg veel problemen. Framerates van 2, dc's etc. Ik begreep dat recount uitzetten voor sommige mensen geholpen heeft, maar zelfs dat is geen garantie.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Mik! schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:16:
Wij hanteren de regel 'tacts moeten in 1 macro passen' ^^. Mijn vriend, tevens mt, is RL en die zorgt er altijd voor dat de tactics dusdanig simpel verwoord worden dat 1 macro genoeg is. En tot op heden werkt dat meer dan prima. Na een wipe vragen waarom mensen doodgaan en daar snel op reageren door aanpassing van tactic, nogmaal aanstippen van dingen etc.

Game freezes etc: momenteel hebben meerdere mensen uit mijn guild problemen met latency etc. Vooral NL'ers met UPC hebben problemen. Zodra ik in SW ben dan schiet mijn latency omhoog en resulteert regelmatig in dc's terwijl ik dat voorheen vrijwel nooit had. Ook een andere guildie heeft erg veel problemen. Framerates van 2, dc's etc. Ik begreep dat recount uitzetten voor sommige mensen geholpen heeft, maar zelfs dat is geen garantie.
Wat bedoel je precies met recount? Kan ik dat ergens bij de opties vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Heeft iemand een goede vervanger voor grid ?

GRID is nog steeds niet ge-update en geeft bij mij per fight 11 errormeldingen.
Ik ben op zoek naar een volwaardige vervanger.
Ik hoor mensen praten over vugho, hoor dat het even wat werk is om correct in te stellen, maar dat het daarna wel lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 15:47

Nibbz

Postmaster General

sabriel schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:29:
Heeft iemand een goede vervanger voor grid ?

GRID is nog steeds niet ge-update en geeft bij mij per fight 11 errormeldingen.
Ik ben op zoek naar een volwaardige vervanger.
Ik hoor mensen praten over vugho, hoor dat het even wat werk is om correct in te stellen, maar dat het daarna wel lekker werkt.
wat is er mis met de standaard raidframes? Ik gebruikte in wotlk ook altijd Grid in combinatie met Clique. Maar sinds cata (toen zijn toch de nieuwe raidframes ingevoerd?) gewoon de standaard raidframes gebruikt, omdat, zoals je zegt, grid niet/slecht geupdate werd.

doet eigenlijk precies hetzelfde, je kunt alleen de corder size niet groter maken : o (om de debuffs te zien). Clique erbij.. en healen maar!

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39
Lief dagboek,

Dit was het voor mij...

Gister begonnen met Zul'Gurub als DPS. Op de eerste boss een wipe. Meteen gaat er 1 dps weg. Die is snel vervangen. Opnieuw buffen, en de boss gaat netjes neer.
Al snel staan we voor de 2e boss. Alles gaat netjes. 1 wipe voor mij en 1 andere dps. Maar die lieve spirits brengen mij weer tot level. Ik vond zelf dat ik wel redelijk mee deed met meeste blue's en een paar blue's heroics. Ik zat ongeveer op 11k dps gemiddeld over dungeon. Op weg naar de volgende boss staan we still. KICK. Ik sta weer in stormwind. De "elite" spelers willen me er niet bij hebben denk ik. Toch vervelend dat het 2 minuten duurt voordat de boss neer is. |:(

Nog maals in de queue als healer voor een heroic. Ik kom de dungeon binnen, zie 1 dode speler liggen. Ik loop naar die speler. Staat er een mob achter mij (mijn spawn plek), dus heb ook direct aggro. Ik begin de 3 spelers die weer level te healen, zodat deze mij kunnen helpen. KICK. Ik sta weer in stormwind met 10 min cooldown op mijn dungeon finder. |:(

Het gedrag van de gemiddelde WoW speler is goed achter uit gegaan. 1 wipe is te veel, alles moet makkelijk zijn. CC in een dungeon is niet nodig, de healer moet alles maar opvangen. Een minimum van 10k dps is nodig voor een normal dungeon. In een BG is alles goed zolang we winnen, anders is het alleen maar op elkaar schelden.

De meeste quests zijn te makkelijk op level 85. De verhaal lijnen zijn nog wel een pluspunt. Maar helaas is de opdracht achter het verhaal te makkelijk. En ik begin door de quests heen te raken.

Tijd voor mij om afscheid te nemen van Azaroth. Het was een leuke tijd zolang het mocht duren. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Of zorg dat je in een guild zit waarmee je wel leuk kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Speelt er hier trouwens iemand op Zenedar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:22
Tjeerdtq schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:49:

Het gedrag van de gemiddelde WoW speler is goed achter uit gegaan. 1 wipe is te veel, alles moet makkelijk zijn. CC in een dungeon is niet nodig, de healer moet alles maar opvangen. Een minimum van 10k dps is nodig voor een normal dungeon. In een BG is alles goed zolang we winnen, anders is het alleen maar op elkaar schelden.
Ik ben het absoluut met je eens dat het niveau van de gemiddelde WoW speler dramatisch is gezakt. Dit is geen aanval op mensen, maar een constatering. Ik heb nu een priest geleveld met instances healen, en toegegeven die zijn te makkelijk tot cataclysm (weinig healing nodig, dus easy te healen). Nu ga ik regelmatig een HC 5 man in, en daar is het voor mij toch soms nog pittig healen. Sterk afhankelijk van de groep ook trouwens. Regelmatig runs met PvP geared mensen die zich afvragen waarom ik ze niet continu op 100% heal (en dan heb ik het over DPS), Druid tanks met 137K HP full buffed (15% buff ook) die zich afvragen waarom ze zoveel dmg nemen in hun quest greens (en HCs inkomen met PvP gear in hun bags) en ga zo maar even door.

Hoe vaak er na 1 wipe wel niet gevraagd wordt: "Healer WTF, are you geared for this? Waarop ik dan antwoord, ik denk met ilvl 345 dat het wel moet lukken...

Volgende heroic echter heb je weer een tank die nauwelijks damage neemt, en dps die weet wat ze doen, en dan is het wel weer leuk om te healen.

En nog 1 opmerking voor Blizz:

ZORG EENS VOOR EEN FATSOENLIJKE WAND DROP, IK HANG AL DAGEN OP ILVL 345!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het gedrag van de gemiddelde WoW speler is goed achter uit gegaan. 1 wipe is te veel, alles moet makkelijk zijn. CC in een dungeon is niet nodig, de healer moet alles maar opvangen.
De WoW kindertjes he. Tergend. Zodra je het ziet meteen zelf leaven. Bespaart je een hoop ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan dus wel, gisteren bear run net gemist. Een minuutje meer en we haddedn het gehaald, met een PuG.

Wat een heerlijke groep de hunter en mage markten zelf hun cc target van afstand en cc zodra ze in range waren. De tank verloor geen enkele keer agro en pakte adds snel op en alle dps zat op 12k+

Verder gebruikte de tank z'n cooldowns op trash als ik zat te drinken zodat ze alvast verder konden zonder mij. Waarna ik als ik full mana was nauwelijks hoefde bij healen.

En dat terwijl iedereen random gequeued was, ik was niet in een 4 mans guild groep terecht gekomen!

Dat had ik wel nodig na de dramatische pugs sinds de laatste patch.
Nibbz schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:31:
[...]
wat is er mis met de standaard raidframes? Ik gebruikte in wotlk ook altijd Grid in combinatie met Clique. Maar sinds cata (toen zijn toch de nieuwe raidframes ingevoerd?) gewoon de standaard raidframes gebruikt, omdat, zoals je zegt, grid niet/slecht geupdate werd.

doet eigenlijk precies hetzelfde, je kunt alleen de corder size niet groter maken : o (om de debuffs te zien). Clique erbij.. en healen maar!
Mijn Grid werkt foutloos. Het enige wat ik mis is debuffs. In WotLK gaf grid standaard alle dispellable debuffs voor me weer. Nu moet ik iedere debuff handmatig invoeren en precies weten hoe die heet (en dat is soms anders dan de spell die de debuff aanbrengt.

Mateloos irritant is dat, maar ik kan de hottimers echt niet missen :( Ik heb naar Vuhdo en Healbot Cont. gekeken, maar ik weet blind wat iedere corner in mijn grid laat zien en daar staan geen vierkantjes meer, maar timers.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Oxigeon schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:18:
[...]

Wat bedoel je precies met recount? Kan ik dat ergens bij de opties vinden?
Sorry, recount is inderdaad een add-on die door veel mensen gebruikt wordt. Als je deze niet draait dan zal het daar bij jou in ieder geval niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Mik! schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:54:
[...]

Sorry, recount is inderdaad een add-on die door veel mensen gebruikt wordt. Als je deze niet draait dan zal het daar bij jou in ieder geval niet aan liggen.
Ik draai hem inderdaad niet. Dus daar zal het ook niet aan liggen. De freezes heb ik alleen Stormwind. Tevens lijkt het wel dat ik de freeze alleen krijg als ik op mijn mount zit in Stormwind. Hopen dat hij vandaag weer gewoon doet laden en ik weer gewoon verder kan. Gisteren kon ik dus niet meer inloggen omdat hij op het einde van het laadscherm ook bleef hangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:39:

Mateloos irritant is dat, maar ik kan de hottimers echt niet missen :( Ik heb naar Vuhdo en Healbot Cont. gekeken, maar ik weet blind wat iedere corner in mijn grid laat zien en daar staan geen vierkantjes meer, maar timers.
Zelfs blizzard raid frames (ook voor party inschakelbaar) zit dit allemaal in... en dat is een grid clone geworden sinds cataclysm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:39:
Mijn Grid werkt foutloos. Het enige wat ik mis is debuffs. In WotLK gaf grid standaard alle dispellable debuffs voor me weer. Nu moet ik iedere debuff handmatig invoeren en precies weten hoe die heet (en dat is soms anders dan de spell die de debuff aanbrengt.

Ik had in WotLK mijn grid zo ingesteld dat ik mijn druid HoTs (incl. lifebloom stacks en WG) in een cornertext kon weergeven. Nu ben ik ondertussen een computer verder en heb ondervonden dat grid cornertext niet meer up to date is en ook de WG status addon is kaput. Nu moet ik het maar met fx doen, maar dat is gewoon niet zo handig als in grid zelf. Ben zelf geen addon wonder en gebruik een vrij default versie van Lui. Misschien toch maar eens kijken voor een vervanger, ben de interface een beetje beu sinds 4.1 aangezien ik elke 30 seconden een !Buggrabber melding krijg dat ie teveel errors/second krijgt en daarom 30s uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

deTwisj schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:19:
[...]

Ik had in WotLK mijn grid zo ingesteld dat ik mijn druid HoTs (incl. lifebloom stacks en WG) in een cornertext kon weergeven. Nu ben ik ondertussen een computer verder en heb ondervonden dat grid cornertext niet meer up to date is en ook de WG status addon is kaput. Nu moet ik het maar met fx doen, maar dat is gewoon niet zo handig als in grid zelf. Ben zelf geen addon wonder en gebruik een vrij default versie van Lui. Misschien toch maar eens kijken voor een vervanger, ben de interface een beetje beu sinds 4.1 aangezien ik elke 30 seconden een !Buggrabber melding krijg dat ie teveel errors/second krijgt en daarom 30s uit gaat.
Wat ik heb gedaan is bij Help->interface' (of Interface->help, zit niet achter WoW) LUA errors oid uitvinken. Grid werkt namelijk gewoon prima alleen wordt je gek van de foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Omgomg, gister een epic battle in 2vs2 arena...
Ik (Resto Shaman) en een vriend (SPriest) vs een Resto Druid en volgens mij een Prot Pala.
Focus op de Pala -> Druid healed Pala vol en kan zelfs drinken tijdens de HoT's (out of combat raken).
Focus op de Druid -> Pala stunt, silenced en de Druid doet paar HoT's en gaat van 10k HP naar 70k HP...
Ik kreeg hier een daar een Cyclone en Hammer op m'n dak en soms praktisch oom... Even totems, trinkets, shields goed zetten en we kunnen weer door...
En zo ging het iets van 30 minuten door. Tijdens het gevecht nog in guild chat gevraagd hoe we die plat gingen krijgen, maar alle tips en adviezen hebben niet geholpen...

Duurde zo lang, dat we alle 4 uit de arena geboot zijn _O-

En dat met 1 stuk PVP gear en 1 epic uit BH aan... Rest allemaal crap PVE gear. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:34
[
Lui heeft voor 4.1 een update uitgebracht, op wowinterface is deze te downloaden. Ik heb daar verder geen enkele problemen meer mee, als tank hoef ik me echter niet veel bezig te houden met healer hots in Grid ;-)

Gisteravond na 50 tries eindelijk chimearon op 10 man heroic down, wat een rot baas is dat op heroic zeg! Er hoeft maar één klein foutje gemaakt te worden door een tank of healer en het is een whipe op dat gevecht... En vervolgens heb je nog eens de RNG in phase 3, hebben beide (of 3) tanks geen dodge van een attack, is het alsnog een whipe...

Chimaeron hoef ik even niet meer te zien ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Thysiej schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:42:
[...]

Lui heeft voor 4.1 een update uitgebracht, op wowinterface is deze te downloaden. Ik heb daar verder geen enkele problemen meer mee, als tank hoef ik me echter niet veel bezig te houden met healer hots in Grid ;-)

Gisteravond na 50 tries eindelijk chimearon op 10 man heroic down, wat een rot baas is dat op heroic zeg! Er hoeft maar één klein foutje gemaakt te worden door een tank of healer en het is een whipe op dat gevecht... En vervolgens heb je nog eens de RNG in phase 3, hebben beide (of 3) tanks geen dodge van een attack, is het alsnog een whipe...

Chimaeron hoef ik even niet meer te zien ;w
Ik vind het op normal al niet leuk. Leukste gevecht vind ik tot zover nog wel Cho'Gall. Pittig, veel verschillende dingen die moeten gebeuren maar wel goed te managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
rodie83 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:49:
[...]
Ik vind het op normal al niet leuk. Leukste gevecht vind ik tot zover nog wel Cho'Gall. Pittig, veel verschillende dingen die moeten gebeuren maar wel goed te managen.
Als healer vond ik Chimaeron op normal juist wel leuk ^^ Op hc is het nog zoeken (slechts 1 avond gedaan), maar het blijft een leuke fight. Nu moet ik wel zeggen dat Chimaeron op normal nu gewoon een eitje is en dus weer wat minder leuk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Ik wil wel weten hoe Sinestra uiteindelijk is, Maloriak op heroic lijkt me ook leuk. Daarin wordt een extra phase toegevoegd, waarin allerlei puddles verschijnen (waarin je natuurlijk niet mag staan) en nog meer adds:-)
Mik! schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:52:
[...]
Als healer vond ik Chimaeron op normal juist wel leuk ^^ Op hc is het nog zoeken (slechts 1 avond gedaan), maar het blijft een leuke fight. Nu moet ik wel zeggen dat Chimaeron op normal nu gewoon een eitje is en dus weer wat minder leuk wordt.
Ik ga als tank op normal altijd al sowieso dood, ik ben de eerste die phase 3 tanked. Op heroic is het tijdens de feud redelijk pittig als healer denk ik om de tank die de feud tanked (wij doen het met 1 tank die de feud in het geheel tanked) op full health te houden.
Als tank vind ik zelf halfus heroic een leuk gevecht, in het begin lekker chaotisch en het blijft leuk tot de laatste drake down is of iedereen naar halfus switched

[ Voor 64% gewijzigd door Thysiej op 04-05-2011 10:56 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Hoe komt het dat de RDF dikwijls een 30 mins duurt?

Is dit omdat er teveel mensen op de server zitten, of dat er een gebrek is aan mensen die queuen hiervoor?
Dat is me nog niet zo duidelijk. Misschien een gebrek aan tanks?

Dit komt voor op men lvl 55 Druid Healer/DPS en op men lvl 24 Shaman DPS :s ( Beide op burning legion)

Nu kan ik beide niet meer levelen :x

ps: hoe levelen jullie snel? Door quests of gaan jullie met vrienden tesamen in DG's?

[ Voor 5% gewijzigd door BitchCrew op 04-05-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
Ik doe het met een heirloom set, guildbonus, rested bonus (ik level niet zo heel vaak) en dan gewoon quests runnen :) Al werkt een paar keer geboost worden door een instance ook wel leuk :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind levellen zo saai. ben nu bezig met een resto druid toon en die level ik door alleen instances te healen. Gaat aardig snel. Tussendoor dailies en achievs om de tijd te doden en wat rondvliegen om herbalism te levellen. Dood de tijd aardig;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:07:
Ik vind levellen zo saai. ben nu bezig met een resto druid toon en die level ik door alleen instances te healen. Gaat aardig snel. Tussendoor dailies en achievs om de tijd te doden en wat rondvliegen om herbalism te levellen. Dood de tijd aardig;-)
Dé reden voor mij om geen alts te levellen. Ik speel geen spellen om de tijd te doden, ik speel ze alleen als het leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
The maintenance has been extended for all realms. We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your patience while this is being resolved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Op end-game zijn die alts ook leuk, alleen moet je dan wel door die levelling-periode heen ;) Maar als je met je main goed uit de voeten kunt heb je inderdaad geen alts nodig, ik wil zelf alle professions hebben dus dan 'moet' je wel :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we kunnen weer!
Ja, snap ik, dit is ook mijn tweede toon pas om diezelfde reden. Maar vind de resto druid te leuk om links te laten liggen, dus dat zal mijn nieuwe main wel worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Mik! schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:52:
[...]

Na 100 wipes vind je 't vast niet zo'n leuk gevecht meer ;( Wij hebben (te laat) besloten om Chim HC maar even links te laten liggen. Met name voor de DPS is er echt weinig aan, zeker als je precies weet wat je moet doen om de boss te killen, maar het puur op executie aankomt. Pre 4.1 Chim 10HC staat erom bekend RNG afhankelijk te zijn. Nu er geen back to back Feuds meer zouden moeten voorkomen is die RNG-factor in elk geval weggenomen. Blijft alleen nog over de RNG-factor van tank dodges in P2. En eventuele aanwezigheid van rogues, mages en hunters om kortstondig te 'tanken'.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
2 vragen dan (wss niet zo spannend)
1) hoe werkt dat boosten dan
2) wat bedoel je met instances? ( geen idee eigenlijk was dat is :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
BitchCrew schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:14:
1. Boosten is in een groep gaan zitten met hogere level players, waardoor de dungeon in kwestie enorm simpel wordt, waarbij jij wel een hoop XP/items krijgt;
2. Een instance is een stuk van het spel (meestal dungeon) die speciaal voor jou en je groep wordt "aangemaakt". Zo kan niemand je in de weg lopen in je dungeon die niet tot je party behoort. Voor elke party wordt van dezelfde dungeon dus een aparte instance aangemaakt, zodra ze erin lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Rodie zei;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als Rodie het al zei, wat heeft jouw post dan zonder verdere inhoud nog voor zin? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 04-05-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
BitchCrew schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:14:
Instances zijn die dingen waar je in komt als je RDF (Random Dungeon Finder? Ik ken hem als LFD, Looking for dungeon :P) gebruikt. Boosten doe je door daar in te gaan met iemand die een veel hoger level heeft (meestal 80 of 85) waardoor je er alleen maar achteraan hoeft te rennen om te looten terwijl alles om je heen dood neervalt.

Beste doe je dit met één iemand met een hoog level en zo veel mogelijk mensen van jou level, het gemiddelde level van de groep bepaalt hoeveel XP je krijgt lijkt het.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NME: ik zal me aan de topics houden, maar dat was damn funny;-)

Hoe zit het eigenlijk met de xp die je krijgt als een lvl 80-85 als enige met je meerent door een instance? Beter dan met groep of minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Blistimo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:12:
[...]
Na 100 wipes vind je 't vast niet zo'n leuk gevecht meer ;( Wij hebben (te laat) besloten om Chim HC maar even links te laten liggen. Met name voor de DPS is er echt weinig aan, zeker als je precies weet wat je moet doen om de boss te killen, maar het puur op executie aankomt. Pre 4.1 Chim 10HC staat erom bekend RNG afhankelijk te zijn. Nu er geen back to back Feuds meer zouden moeten voorkomen is die RNG-factor in elk geval weggenomen. Blijft alleen nog over de RNG-factor van tank dodges in P2. En eventuele aanwezigheid van rogues, mages en hunters om kortstondig te 'tanken'.
Ik dacht inderdaad ook dat blizzard het gefixt had, echter kwamen wij er gisteravond achter dat de back-to-back feuds nog steeds mogelijk zijn. Alleen tijdens de allereerste massacre komt er geen feud, na de eerste feud zijn alle feuds weer random. Wij hebben met 10 man de kill uiteindelijk gedaan met 5 feuds, in 7 minuut 21. Het gevecht is best wel leuk, maar nadat je er veel te vaak gewhiped hebt is er niets meer aan. En het zijn altijd van die kleine foutjes die zorgen dat je whiped, zoals een healer die op Grid 10k health ziet staan maar dat het naar boven af is gerond etc. etc. Arrgh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Capa schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:39:
Ik (Resto Shaman) en een vriend (SPriest) vs een Resto Druid en volgens mij een Prot Pala.
Focus op de Pala -> Druid healed Pala vol en kan zelfs drinken tijdens de HoT's (out of combat raken).
Focus op de Druid -> Pala stunt, silenced en de Druid doet paar HoT's en gaat van 10k HP naar 70k HP...
Ik kreeg hier een daar een Cyclone en Hammer op m'n dak en soms praktisch oom... Even totems, trinkets, shields goed zetten en we kunnen weer door...
En zo ging het iets van 30 minuten door. Tijdens het gevecht nog in guild chat gevraagd hoe we die plat gingen krijgen, maar alle tips en adviezen hebben niet geholpen...

En dat met 1 stuk PVP gear en 1 epic uit BH aan... Rest allemaal crap PVE gear. O-)
Ja leuk gevechten zijn dat. Check ook de arena finals in youtube. Het verschil wordt uiteindelijk gemaakt doordat beide tegelijk geccd worden. Je kunt dan een klein voordeel behalen om één van de twee uit te kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het verschil wordt gemaakt door timing. Op het juiste moment(als de cc van tegenstander op cd is) de juiste cc gebruiken zodat je eentje neer kan nuken(en de ander op dat moment is weggekite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:27:
Hoe zit het eigenlijk met de xp die je krijgt als een lvl 80-85 als enige met je meerent door een instance? Beter dan met groep of minder?
Veel minder. Beste vraag je dan ook even in /1 of er meer mensen mee willen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Blistimo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:12:
[...]

Geloof ik ook wel ^^ Ik vond Chim als healer gewoon leuk, kan er weinig aan doen. DPS lijkt me erg rechtlijnig en als tank ook nog wel redelijk (al blijft timen van cd's wel erg belangrijk), maar als healer ligt het verschil bij jou. Het is alleen af en toe stress als het gaat om het op tijd healen van iedereen voordat massacre hit. Dat zorgde in mij geval nog wel eens voor stress vanwege cast tijd op heals. Maar goed, het wordt voorlopig rustig afwachten tot het moment komt waar we weer een goede setup hebben qua beschikbare mensen. Voor 10m normal is het geen probleem, hc modes zijn wel afhankelijk van setup en die zit vaker tegen dan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Mik! schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:42:
[...]

Geloof ik ook wel ^^ Ik vond Chim als healer gewoon leuk, kan er weinig aan doen. DPS lijkt me erg rechtlijnig en als tank ook nog wel redelijk (al blijft timen van cd's wel erg belangrijk), maar als healer ligt het verschil bij jou. Het is alleen af en toe stress als het gaat om het op tijd healen van iedereen voordat massacre hit. Dat zorgde in mij geval nog wel eens voor stress vanwege cast tijd op heals. Maar goed, het wordt voorlopig rustig afwachten tot het moment komt waar we weer een goede setup hebben qua beschikbare mensen. Voor 10m normal is het geen probleem, hc modes zijn wel afhankelijk van setup en die zit vaker tegen dan mee.
Ik vind dat juist DPS ook een grote rol in deze fight heeft met selfhealing.
Als iedereen tijdens iedere massacre een bandage gebruikt dan kan dat ERG veel schelen m.b.t. healing.

Grotere selfhealing uiteraard tijdens de feud gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
bazkar schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:47:
[...]

Ik vind dat juist DPS ook een grote rol in deze fight heeft met selfhealing.
Als iedereen tijdens iedere massacre een bandage gebruikt dan kan dat ERG veel schelen m.b.t. healing.

Grotere selfhealing uiteraard tijdens de feud gebruiken.
Dat is heel erg mooi als dps selfhealing gebruikt, echter zakt je dps er heel erg van en (iig op heroic) kan je de enrage timer bereiken, wat sowieso een whipe betekend. Als pala tank switch ik na mijn initial threat periode naar Seal of Insight, waardoor ik inderdaad mijzelf heal. Het goed gebruiken van cooldowns is inderdaad zeer belangrijk op dit gevecht en zelfs dan kan het nog gebeuren dat je als tank doodgaat (hits van 120k op een tank zijn ook geen pretje). Als healer lijkt het me vooral moeilijk om mensen met de debuff te healen en om iedereen boven 10k te hebben, vooral op 10 man (op 25 man gaat het gemakkelijker). Opzich hebben healers meer dan genoeg tijd om dps en offtank boven de 10k te houden, ook tijdens feud is het healen als iedereen op elkaar stacked niet echt een probleem merk ik.

Op heroic moeten healers tijdens de feud ook nog de gehele tijd de tank volledig healen omdat chimaeron doorgaat met zn normal attacks... Als pala hield dit in dat ik tijdens de eerste feud die ik tank Lay On Hands moet gebruiken en vervolgens direct mn sterkste cooldown, Guardian of the Ancient kings. Meestal gebruikt de andere tank dan ook nog divine guardian zodat ik nog 20% damage reduction heb tijdens de double attack.
Voordat je chimaeron op heroic naar phase 3 pushed wil je nog één feud hebben zodat je niet 2 raidmembers random dood kan hebben door de debuff. Hier liepen wij over het algemeen tegen het probleem op dat mijn cooldowns dan nog steeds niet te gebruiken waren en dat ik of tijdens de feud of net als hij phase3 in getikt wordt dood ga. We hebben iets van 10-15 van de 50 whipes gehad op 4% door deze grappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:32
Zo, goedemiddag!!

Gisteren voor het eerst deadmines hc getankt.. pff wat zijn die laatste twee bosses een ramp zeg!
Bij "cookie" had ik nog al wat moeite om al het eten optijd weg te krijgen na 3 wipes toch neer gekregen.

Laatste boss was zo mogelijk nog erger, eerste miniboss met alleen de healer gedaan dps was dood door in het vuur te blijven staan. tweede miniboss kregen we gewoon niet down. Iedereen pakte teveel dmg van die spiders...

Heb begrepen dat je in de hoek moet blijven staan, spiders moet ignoren en full nuke op de boss. echter werkte dit niet voor ons...

Iemand tips hoe dit beter aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chim hc zou nu toch echt een stuk makkelijker moeten zijn.

Shaman totem & druid tranq op 3 min. Geeft je 2 zeer goede cooldowns voor feud waar je voorheen eigenlijk alleen disc priest barrier had. ( reden waarom wij op 25 mans dit altijd met 2 disc priest deden)

Verder je dps een bandage laten gebruiken zeker na een masacer zou dit helemaal niet nodig moeten zijn. Je hebt dan 8 sec als healers om je raid boven 10k te krijgen. Dat zou bijna elke healer nog solo moeten redden.

P2 als je paladins bij hebt kun je nog leuke dingen doen met een bop op tank 1 en zorgen dat tank 2 in de andere hoek van de kamer staat. Kun je behoorlijk veel tijd mee winnen.Zodra je tanks dood zijn kun je ook met de dps classes die een agro reset hebben nog een beetje ping pong spelen met de boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Het eten wegkrijgen? Wij negeren dat altijd tenzij je in de groene swirlies staat, dan eet je een groene en daarna een gele :P
Iedereen pakte teveel dmg van die spiders...
Gewoon dood laten gaan dan, moeten ze maar niet AoE'en. Single target nuke op de boss en de spiders vallen (afaik) niet een aan :) Edit: Blijkbaar wel :P Hebben er nog nooit last mee gehad, in de hoek staan is zodat je er niet teveel oppakt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Paul op 04-05-2011 12:05 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Bij cookie moet je eerst de good food eten (met het goude randje), daarna de bad food. Als iedereen dat doet gaat het prima. Meestal doe ik het tegenwoordig niet eens meer.

Op de laatste boss moet je inderdaad de spiders ignoren. Ik mark aan het begin van dat gevecht de mob (ben even zn naam vergeten) en vervolgens die je inderdaad een full nuke in de hoek van die ruimte. Als er veel spiders komen maak ik gebruik van aoe abilities en gebruik ik mn defensive cooldowns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Wat mij met name bij Chimaeron tegenvalt is dat het een enorm uitzonderingsgevecht is in de nieuwe healingstyle die Blizzard voor Cata had bedacht. Langere casts, minder directe damage waardoor je kunt nadenken over wat voor heal je volgende heal gaat zijn en over het algemeen een beloning voor slim healen.

Ik ben group healer op Chim 10HC. Ik heal over het algemeen een groep met 1 van de tanks, en dus 4 man die geen andere healing-aandacht dan van mij krijgen. In de andere groep zitten 2 tanks. RNG-technisch komt het vaak voor dat ik 2 targets in mijn group na de Slimes moet healen. Dit houdt in dat ik twee Regrowths MOET casten, omdat ik anders niet op tijd ben voor de volgende Slime. Regrowth heeft in mijn spec een ~80% kans om te critten. Gebeurt dat niet, healt Regrowth nét niet genoeg om boven de 10k uit te komen. Gelukkig heb ik Wild Growth etc om wat te helpen met heals, en het komt nog maar uiterst zelden voor dat ik iemand verlies door een non crit.

Als ik maar 1 persoon in mijn group hoef te healen kan ik een Nourish casten, eventueel gevolgd door een Rejuv (met instant heal).

Soms komt het voor dat door brainlag of überhaupt andere bezigheden -Lifebloom up houden op de DA-tank) ik niet direct doorheb dat ik 2 targets moet healen. Als ik dan al bezig ben met een Nourish ben ik hoe dan ook te laat om de tweede persoon te healen. Met mazzel is die tweede persoon geen target voor een Slime, maar het komt maar al te vaak voor dat dat wel het geval is. Persoon dood > wipe.

Ik vind het prima dat er stricte timers zijn op heroic fights, maar deze manier van spam healen druist volgens mij gewoon lijnrecht in tegen de nieuwe healing style van Cata die Blizzard heeft lopen promoten. Ze hebben zelf gezegd dat ze niet tevreden waren met de spam stijl van WotLK, maar bij dit gevecht lijkt het ze weinig uit te maken.

En ik vind het ook prima dat er een specifiek healer gevecht is, maar een gevecht waarbij een gemiste crit op een heal (of een gemiste taunt van een tank) DIRECT een wipe betekent vind ik echt een té drastische afwijking van de nieuwe filosofie. Als ik een tank down zie gaan omdat hij 5 seconden geen heal heeft ontvangen -prima, dat was dan mijn fout. Maar tig keer wipen op een gimmick wordt gewoon frustrerend :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Paul schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:03:
[...]
Het eten wegkrijgen? Wij negeren dat altijd tenzij je in de groene swirlies staat, dan eet je een groene en daarna een gele :P

[...]
Gewoon dood laten gaan dan, moeten ze maar niet AoE'en. Single target nuke op de boss en de spiders vallen (afaik) niet een aan :)
Ze vallen dan wel aan (healeraggro ftw) maar daar kan je prima doorheen healen. Als het met full dps niet lukt op de miniboss dan doe je of te weinig dps, of je aoe't de spiders tussendoor, of je speelt met verschrikkelijke slackers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Blistimo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:05:
Ik ben group healer op Chim 10HC.....
Maar tig keer wipen op een gimmick wordt gewoon frustrerend :P
Een gemiste taunt van een tank? Die kunnen niet meer missen, dan is de tank aan het slapen ;-)

In ons geval hoeft 1 healer op 10m HC nooit 2 mensen te healen die de slime krijgen. Wij hebben twee healers die beide verantwoordelijk zijn voor 1 van de 2 slimes. De derde healer is bezig om de tanks te healen. Zo krijg je nooit dat je afhankelijk bent van crits, een healer heeft altijd genoeg tijd om zn mark boven de 10k te krijgen.

Als laatste, Blizzard heeft ook aangegeven dat ze de gevechten weer meer Epic wilde maken. Ik kan mij ICC heroic nog herinneren, dat stelde helemaal niets voor vergeleken met de HC modes van cataclysm. Het is weer lekker uitdagend nu, dat bevalt mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:02:
Chim hc zou nu toch echt een stuk makkelijker moeten zijn.

Shaman totem & druid tranq op 3 min. Geeft je 2 zeer goede cooldowns voor feud waar je voorheen eigenlijk alleen disc priest barrier had. ( reden waarom wij op 25 mans dit altijd met 2 disc priest deden)

Verder je dps een bandage laten gebruiken zeker na een masacer zou dit helemaal niet nodig moeten zijn. Je hebt dan 8 sec als healers om je raid boven 10k te krijgen. Dat zou bijna elke healer nog solo moeten redden.

P2 als je paladins bij hebt kun je nog leuke dingen doen met een bop op tank 1 en zorgen dat tank 2 in de andere hoek van de kamer staat. Kun je behoorlijk veel tijd mee winnen.Zodra je tanks dood zijn kun je ook met de dps classes die een agro reset hebben nog een beetje ping pong spelen met de boss.
DPS tijdens Feud phases eten als het goed is allemaal de Slime debuff en missen toch 9 van de 10 attacks. Ze kunnen best bandagen.

En de timer tussen de Massacre en de eerste Slime is 15 seconden. Daar gaat een beetje 'group up' tijd vanaf, maar je houdt hoe dan ook ruim 10 seconden over om je group naar 80%-ish te healen. Wél eet iedereen in de 10m versie ruim 180k damage, dus alleen naar 100% healen is vaak niet genoeg. PW:B en Spirit link Totem helpen natuurlijk behoorlijk mee, alsook Nature res. Pre 4.1 gebruikten wij PW:B voor de eerste Feud, ToL van mij op de tweede en AM en Tranq van een balance druid voor de derde. Áls we al een vierde kregen die niet tot P2 leidde kon PW:B weer gebruikt worden, en soms hadden we geen back to back Feuds en kon PW:B alweer in de derde Feud gebruikt worden. Tranq popte ik alleen vlak voor P2 om iedereen zo hoog mogelijk te krijgen. Ik denk dat vrijwel iedere combinatie van 3 healers voor 10HC wel genoeg CDs heeft om Feuds te overleven, dat was bij ons ook zelden een probleem.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Juok schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:38:
Het verschil wordt gemaakt door timing. Op het juiste moment(als de cc van tegenstander op cd is) de juiste cc gebruiken zodat je eentje neer kan nuken(en de ander op dat moment is weggekite).
Nou, dat CC'en viel nodig aardig tegen, iig met onze combo...
Druid hexen heeft geen zin... Fearen / hexen ging ook niet lekker, Druid doet HoT's, travelform en gaat weer om de crates (Dala sewer arena) heen rennen om de HoT's te laten ticken.

Ook jammer dat ze naast mijn Elementals ook Heroism uit de arena gesloopt hebben... Flikker dan van mages ook hun mirror image weg, ontneem pala hun bubble, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Jullie hebben maar 3 feuds op 10 man heroic? Dan doen jullie een stuk meer dps dan wij, wij deden op de killing try gisteravond 82k dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Thysiej schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:14:
[...]

Een gemiste taunt van een tank? Die kunnen niet meer missen, dan is de tank aan het slapen ;-)

In ons geval hoeft 1 healer op 10m HC nooit 2 mensen te healen die de slime krijgen. Wij hebben twee healers die beide verantwoordelijk zijn voor 1 van de 2 slimes. De derde healer is bezig om de tanks te healen. Zo krijg je nooit dat je afhankelijk bent van crits, een healer heeft altijd genoeg tijd om zn mark boven de 10k te krijgen.

Als laatste, Blizzard heeft ook aangegeven dat ze de gevechten weer meer Epic wilde maken. Ik kan mij ICC heroic nog herinneren, dat stelde helemaal niets voor vergeleken met de HC modes van cataclysm. Het is weer lekker uitdagend nu, dat bevalt mij wel.
Mja, dit heb ik eerder ook ergens langs zien komen, healer 1 die links boven in Grid begint met healen, en de ander rechts onder, zodat je altijd maar 1 target hebt. Klinkt idd een stuk minder mana inefficient. Wij hebben het gevecht al een hele tijd niet meer op HC gedaan, dus dat is wel iets om naar te kijken. En met gemiste taunts bedoelde ik meer het te vroeg taunten voor een DA, waardoor de Breaktank aggro terug pakt voordat de DA is geweest (ja, dat komt voor, zeker als je een DPS als tank gebruikt die soms bergen aggro genereren) of juist Break tanks die aggro terugpakken terwijl je Feud in gaat, waarin zij niet behoren te tanken.

Ugh, als ik zou moeten opnoemen waar we op Chim al op zijn gewipet, ik denk dat je maar weinig andere manieren kunt bedenken waarop het nog meer mis kan gaan :P

"Oeps, vergeten de bot vrij te laten..."

--Edit

Vierde Feud was altijd de P2-push Feud ja. Tenzij de vierde Feud al na 3 minuten plaats had, maar dan was de try sowieso al gedoemd te mislukken :P DPS is bij ons ook nooit het probleem, we hebben een aantal belachelijke DPSers rondlopen die bijna wekelijks WoL top noteringen behalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Blistimo op 04-05-2011 12:22 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Haha, de bot vrij laten, das een goede:P

DBM gebruikt raid marks voor de mensen die de slime hebben. Als je in Grid bijvoorbeeld die marks aan hebt staan, weet je altijd welke mensen de slime hebben. Aangezien het altijd dezelfde marks zijn, kan je 2 healers de taak geven om de marks te healen, dan kan dat eigenlijk niet fout gaan.

Hebben jullie ook het idee dat 10man heroic een stuk moeilijker is dan 25 man heroic? de 25mans zijn over het algemeen meer gebalanceerd dan de 10 mans en er zijn veel meer cooldowns beschikbaar.

Hmm, dan doen jullie het over het algemeen hetzelfde als wij. Normaliter hadden wij ook de 4e feud als push feud. Zou je eens willen kijken wat jullie dps average was op chim 10 hc? Als dat kan iig

[ Voor 15% gewijzigd door Thysiej op 04-05-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hele 10 mans is moelijker dan 25 mans verhaal is me laats toch wel duidelijk geworden dat dat niet helemaal klopt.

Wij zijn een 25 mans guild , maar noodgedwongen laats wat 10 mans moeten doen.
Alle heroics die we op 25 mans neer hadden gingen net zo makkelijk of makkelijker neer op 10 mans , geen problemen what so ever.

Omnitron hadden we al +50 whipe tries op zitten op 25 mans. En nooit lager geweest dan 23%.
Op 10 mans lag ie in 4 tries op ze gat.

Valiona , op 10 mans , 9 tries was ie dood. Op 25 mans zijn we er nog niet eens aan begonnen.

Mischien dat het komt omdat je met 25 mans altijd wel een paar slack spelers mee hebt. die toch links of rechts een foutje maken , niet op letten enz enz. Maar dit heeft bijna elke 25 mans guild.
Dus op papier zijn 10 mans mischien wel moellijker , maar in praktijk is het maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Mooi dat ik de andere kant van het verhaal ook een keer hoor. Wij hebben met 10mans ook altijd een paar slackers, als je die niet hebt is 10man natuurlijk beter te leiden ook en heb je meer speelruimte waardoor het makkelijker kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Capa schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:39:

Toevallig gisteren [School of Hard Knocks] "moeten" doen. Heb wel een Holy PvP setje liggen maar had echt totaal geen zin om the healen in BG's. Dus maar mijn Prot set aangetrokken, wat Ret PvP gear uit de bank gehaald en nog 3 stukjes bij de vendor kunnen halen. Bij elkaar een whopping 1400 resi.
En ik moet eerlijk zeggen, het was fun. Je bent erg moeilijk neer te krijgen met Seal of Insight. Kregen me allen neer met 2-4 dps met stuns. Nadeel is wel als je gestunned bent, en ze houden je gestunned dan ben je wel zo neer. Maar de damage is erg lekker, zeker met meerdere mensen dicht bij elkaar. Je kunt healers en casters lekker vervelen met je Avenger Shield die lekker vaak proct. En je survivability is uitstekend.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren op mijn paladin voor het eerst Argaloth getankt. Niet echt moeilijk zou je zeggen, maar op zo'n 20% taunt de andere tank hem meteen terug en legt het loodje.

Vervolgens heb ik met cooldowns en side jumpen solo door getankt tot ik op 1% wanhopige smeekbedes van de andere tank in chat zag. Hij was ervan uitgegaan dat het een wipe werd met 1 tank en gereleased :P

Ik ben maar even sociaal geweest en ben gaan zitten en de dps stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:32:
Dat hele 10 mans is moelijker dan 25 mans verhaal is me laats toch wel duidelijk geworden dat dat niet helemaal klopt.

Wij zijn een 25 mans guild , maar noodgedwongen laats wat 10 mans moeten doen.
Alle heroics die we op 25 mans neer hadden gingen net zo makkelijk of makkelijker neer op 10 mans , geen problemen what so ever.

Omnitron hadden we al +50 whipe tries op zitten op 25 mans. En nooit lager geweest dan 23%.
Op 10 mans lag ie in 4 tries op ze gat.

Valiona , op 10 mans , 9 tries was ie dood. Op 25 mans zijn we er nog niet eens aan begonnen.

Mischien dat het komt omdat je met 25 mans altijd wel een paar slack spelers mee hebt. die toch links of rechts een foutje maken , niet op letten enz enz. Maar dit heeft bijna elke 25 mans guild.
Dus op papier zijn 10 mans mischien wel moellijker , maar in praktijk is het maar de vraag.
Als die hard 10m verdediger wil ik dan van je weten of je een ideale setup had voor de gevechten. Ik denk namelijk dat jullie het gemakkelijk vonden omdat:

1) Je een ruimere pool van raiders had om uit te kiezen. Een 25 mans guild heeft gewoon een bredere basis om spelers uit te kiezen als ze een keer tussendoor een 10m raid doen. Stricte 10m guilds kunnen niet meer dan 14 man op hun raiding roster hebben staan, omdat anders de ervaring (en de gear) te veel verspreid wordt. En die 14 man kunnen nu eenmaal niet iedere mogelijke spec met zich meebrengen.

2) Je zoals je zegt waarschijnlijk de mensen met de meeste ervaring op de 25m versie van die gevechten hebt meegenomen. Doordat mensen gewend zijn aan, bijvoorbeeld, 25m interrupten op Omnotron gaat het interrupten ze op 10m veel gemakkelijker af. Je haalt letterlijk de slack uit je 25m raidteam.

De kans dat je slackers hebt is bij 25m raids weliswaar groter, maar de 25m raids bieden daar wel meer ruimte voor. Om maar met een dooddoener af te sluiten: als 1 persoon in een 25m raid in een stukje vuur blijft staan maakt dat niet heel veel uit. In een 10m raid ben je ineens je enige interrupter kwijt en is het een wipe.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Blistimo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:32:
[...]
1) Je een ruimere pool van raiders had om uit te kiezen. Een 25 mans guild heeft gewoon een bredere basis om spelers uit te kiezen als ze een keer tussendoor een 10m raid doen. Stricte 10m guilds kunnen niet meer dan 14 man op hun raiding roster hebben staan, omdat anders de ervaring (en de gear) te veel verspreid wordt. En die 14 man kunnen nu eenmaal niet iedere mogelijke spec met zich meebrengen.
Oh ligt het daaraan...
Onze 10-man 'raiding-pool' heeft 29 members (spelers dus, nog een aantal meer als je alle alts meetelt) heb ik net even in de DKP admin nagezocht. Uiteraard zijn ze niet allemaal even actief, maar ze hebben allemaal minimaal 1 T11 raid meegelopen.

Nadeel van een 'casual' raiding guild waar de gemiddelde leeftijd tegen of boven de 30 is en er geen minimum attendance required is denk ik dan

Vind het ineens minder erg dat we pas op 8/12 zitten en hier iedereen constant over HC modes babbelt :)

[ Voor 10% gewijzigd door bazkar op 04-05-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

bazkar schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:47:
[...]

Oh ligt het daaraan...
Onze 10-man 'raiding-pool' heeft 29 members (spelers dus, nog een aantal meer als je alle alts meetelt) heb ik net even in de DKP admin nagezocht. Uiteraard zijn ze niet allemaal even actief, maar ze hebben allemaal minimaal 1 T11 raid meegelopen.

Nadeel van een 'casual' raiding guild waar de gemiddelde leeftijd tegen of boven de 30 is en er geen minimum attendance required is denk ik dan

Vind het ineens minder erg dat we pas op 8/12 zitten en hier iedereen constant over HC modes babbelt :)
Ik kan uit ervaring spreken dat zowel het casual raiden als het strictere raiden leuke kanten heeft.

Tijdens TBC waren wij door beperkingen in het spel een sociale, casual 10m guild. We hebben ons best gedaan de stap naar 25m raiding te maken, maar doordat we niet vanaf het begin van de expansion als zodanig bekend stonden werden wij als springplank gebruikt door mensen om hun chars te gearen in Kara om vervolgens naar een al established 25m guild te gaan (en daar vervolgens gekickt te worden). Hierdoor runden we twee 10m raiding teams met gemiddeld succes. We hadden een raiding pool van ongeveer dezelfde grootte als jij aangeeft, maar verder dan een paar bosses in SSC en ZA zijn we nooit gekomen. Tegen het eind van TBC bleef er een redelijk klein team over.

In WotLK hebben we toen met dat team besloten dat we ons tot het eind van de expansion wilden bezig houden met de moeilijkste raiding content, maar we wilden ons niet de lasten van het onderhouden van een 25m raiding team op de hals halen. In Naxx konden we nog geregeld alt runs en friend runs organiseren, maar die content was daar dan ook geschikt voor. Gedurende Ulduar en TotGC bleek toch dat de hard modes wat strictere setups vereisten, wat uiteindelijk tijdens Lich King HC zijn hoogtepunt bereikte. We zijn uiteindelijk als world #5 10strict de expansion ge-eindigd. Dat wil niet zeggen dat wij nou zo onwijs goed waren hoor, maar het betekende destijds wel dat je geen mensen kon recruiten die 25m kills onder de gordel hadden, en het betekende dat je maar een beperkt aanbod aan raid content voor je guild had. Dus bleef je raiding roster aardig beperkt.

Als je nu in Cata redelijk snelle progress wilt boeken in 10m raids, waarbij iedereen die wil raiden ook redelijk wat raids wil meemaken kun je niet 20 man tevreden houden. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat zelfs met een harde kern van 14 man al lastig is, met name omdat bepaalde HC fights een specifieke setup vereisen. Nu hebben wij geluk dat we een redelijk hechte groep vrienden zijn en dat we dat kunnen koppelen aan redelijke progress, maar een wat meer bijeengeraapt zooitje mensen had al veel meer drama opgeleverd. Of veel minder progress. Waar overigens niks mis mee is hoor. Als ik een avond op vent kan doorbrengen met 10 man waarmee ik kan lachen boeit mij de progress niet zo. Maar het is wel een leuke bijkomstigheid :)

Uiteindelijk heeft toch iedereen doelen in het spel. Sommige mensen spelen puur voor de lol, anderen spelen om het hoogst haalbare te bereiken. Dat is niet altijd even gemakkelijk te combineren.

[ Voor 3% gewijzigd door Blistimo op 04-05-2011 14:13 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Casual betekend bij ons dus 1 a 2 raids per week max, waarbij er (vanwege het goede weer enzo) er de laatste tijd maar 0-1 per week doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Wij plannen een woensdag, vrijdag en zondagraid, en kijken welke twee van die drie avonden de meest optimale setup voor progress hebben. En soms houdt dat in dat dat de twee raids zijn waarvoor zich 10 man in hebben geschreven :P

Zomerslack komt er ook weer aan natuurlijk, maar ik heb goede moed dat de nieuwe raid content van 4.2 daar wel een goede remedie tegen is :)

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend verhaal ...
In Classic bijna gestopt met spelen, doordat ik na een server wissel vrij laat 60 was. (vlak voor de AQ opening)

Gelukkig een groep mensen gevonden die allemaal graag wilden raiden en daarmee 20 mans begonnen. Allemaal casual en de stap naar 40 mans was te groot. Uiteindelijk dus alleen ZG en AQ20 gedaan en een keer met 30 man naar MC om te wipen ;)

In TBC met dezelfde guild casual verder gegaan. Eerst twee teams karazhan en gezamelijk Gruul en Maggy en daarna door tot en met Illidari council. Bij release van WotLK guild drama door de 10 mans raids. Een core groep wilde wel in de guild blijven, maar alleen 10 mans gaan doen. Wie een beetje oplette wist dat de rest van de guild dan flink aan zou blijven modderen met de mindere goden.

Na wat omzwervingen uiteindelijk bij een casual maar serieuse raiding guild terecht gekomen ten tijde van ulduar / TotC. En uiteindelijk hebben we op 10 man ICC heroic uitgespeeld en op 25 man alles behalve LK op heroic.

Nu Cataclysm en we struglen op heroics. Op 25 mans lukt het niet echt, teveel mensen die fouten maken. Op 10 mans kan het niet omdat je dan saved bent voor 25 mans en we zijn een 25 mans guild. Idee is nu om 1 raid per week vrij te laten voor 10 mans heroic runs. Maar dat wordt drama straks bij 4.2 met maar 1 raid!

Wat ik ook jammer vindt is dat we nu nefarian/cho'gall al een tijdje niet meer hebben gezien, aangezien we steeds beginnen met 25 mans heroic pogingen, waardoor we uiteindelijk te weinig tijd hebben om het af te maken. Gezien de resultaten en de fouten die er door sommigen zelfs op normal mode nog worden gemaakt kunnen we naar mijn mening op 25 man beter normal blijven doen. Er zijn ook nog wel wat mensen die graag de tier items willen hebben van de eindbosses.

Ik vermaak me sowieso wel, maar denk dat er nog wel wat drama kan komen met 4.2 van sommige anderen.
Blistimo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:32:
[...]
De kans dat je slackers hebt is bij 25m raids weliswaar groter, maar de 25m raids bieden daar wel meer ruimte voor. Om maar met een dooddoener af te sluiten: als 1 persoon in een 25m raid in een stukje vuur blijft staan maakt dat niet heel veel uit. In een 10m raid ben je ineens je enige interrupter kwijt en is het een wipe.
Helemaal waar, maar op 25 man zijn het wel altijd dezelfden die dood gaan, die neem je naar 10 man dus niet mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Wij zijn ook 10m strict met 2 raidavonden per week en nu dus de teller op 12/12. Hc modes zijn tot op heden beperkt gebleven tot pogingen op Chim en op patchday enkele tries op Halfus. En dat komt simpelweg door het ontbreken van flexibiliteit op vooral healing gebied. We hebben op papier 4 healers, maar onze druid healer zit met onregelmatigheid op het werk. 3 healers is veelal genoeg, maar als we tactieken willen gebruiken met 3 tanks, dan switch onze pala healer naar tank en dan heb je een gat. Meer recruiten is niet mogelijk (kwaliteit op de server is) en ook niet wenselijk (teveel mensen die we dan tevreden moeten houden). Qua dps hebben we nu een redelijke buffer, maar toch proberen we inderdaad zo veel mogelijk dezelfde mensen mee te nemen, simpelweg voor tactieken, op elkaar ingespeeld raken, gear etc. Soms zou ik dus willen dat we een 25m guild waren, gewoon om wat van die zaken op te lossen. Aan de andere kant wil ik echt niet meer in een 25m guild zitten vanwege de hoeveelheden drama die ik tot op heden mee heb gemaakt en de grote kans op slackers. We hebben nu 10/14 dedicated mensen in de groep en dat wil ik zo houden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Laatst online: 05-03 12:59
Deze week bij ons valiona & theralion neergegaan en de conclave of wind beide heroic 25m. Als ik zo kijk naar de gevechten is het allemaal zo erg niet, zo'n 30-40 wipes per baas en hij is neer. Dus ondanks dat we vrij laat begonnen zijn met raiden maken we toch lekkere progress en hopen nog alles te clearen voor de volgende patch is.

Dan toch mensen klagen over dat het allemaal zo traag gaat kan ik het niet mee eens zijn. LK 25 HC heeft ons destijds toch ruim 300 wipes gekost, en ook nog eens een stuk of 150 voor de normal modus. ondanks het verschil tussen een begin en een eind raid is dat toch wel een groot verschil.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Na een week niet gespeeld te hebben, en de week daar voor ook minder gespeeld (easter holidays :S ).
Gister voor het eerst ingelogd sinds de patch, moet zeggen dat (disc aa priest) Holy Fire toch wel heerlijk is :)

Eerst even een normale HC gedaan voor het Test effect, Vortex Pinnacle kan het nog makkelijker :)
Lekkere warm up met een squishy tank, eindelijk 3 button healing in heroics.

Shield > Holy Fire > Smite in plaats van Shield > Smite en af en toe een Prayer of Healing.

1ste baas, haalde ik een leuke 8k dps waar ik voorheen 6k haalde, 2k dps meer is niet gek :)
2de baas die met de wind richting, 3rd op de lijst van dps was best vermakelijk een leuke (bijna) 11k dps hier.
Laaste baas 5k dps met de occasional PoH/Dispells.

Vond het wel leuk :)

Geen guildy's online (was vrij gister \o/ ) en zag dat Call of Arms op healing stond vor de nieuwe ZA/ZG dungeons. Dus ja waarom niet, snap een beetje waarom er een CoA op healing stond. Tis toch ff een stapje meer focus nodig. Ik was dus niet prepared qua tacts maar aangegeven te hebben dat ik aantal fights op youtube heb gezien kreeg ik netjes een snelle recap van de fights. (Betreft ZG.)

Later in de avond ZA gedaan, met guild.

Vind de dungeons vermakelijk, minder Holy Fire/Smite trash en op boss fights werkt de combinatie HF/Smite heerlijk (glyphed voor 20% meer damage/healing op smite als de HF dot loopt). Waar nodig AoE healing en Barrier CD. Leuke fights niet te moeilijk lekker gebalanceerd van wat ik er van heb gezien.

Al is in ZA die bird boss minder handig in een melee heavy group, daar waar ik gister alleen ranged me had.

Kan me wel vermaken met deze dungeons, mooi gear me smokkelen voor Offspec Holy/Shadow en Offset pieces die weer geschikt zijn voor raid healing disc :) Ideaal voor rerolling mains of gearing alts wat goed werkt in 10mans guilds :)

Mealstrom Crystals zijn iig al in prijs gezakt lol en flink ook...

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
tsjiller schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:01:
Zo, goedemiddag!!

Gisteren voor het eerst deadmines hc getankt.. pff wat zijn die laatste twee bosses een ramp zeg!
Bij "cookie" had ik nog al wat moeite om al het eten optijd weg te krijgen na 3 wipes toch neer gekregen.

Laatste boss was zo mogelijk nog erger, eerste miniboss met alleen de healer gedaan dps was dood door in het vuur te blijven staan. tweede miniboss kregen we gewoon niet down. Iedereen pakte teveel dmg van die spiders...

Heb begrepen dat je in de hoek moet blijven staan, spiders moet ignoren en full nuke op de boss. echter werkte dit niet voor ons...

Iemand tips hoe dit beter aan te pakken?
Cookie, als je hier op wiped dan pakt niemand de "goede meat" (geel/goud circle on het stukje vlees).
Sommige tanks rennen rond om bad meat te eten aangezien ze minder dps doen.

Tis een dps race, pak je goede vlees en je krijgt hem neer. Geen id welke class jij bent, maar ik als healer pak de vlees op die niemand pakt en 3 stukjes is voldoende voor mij. Als Disc AA spec is deze fight een cookie.

van Cleef Dreamstate phase.
Boss 1

Stack in de hoek maar sta niet LoS ofc ;)
Tank pull iedreen Nuke ignore de spiders, zodra je dat doet komen de spiders niet.

Boss 2 Tank and Spank maar de Mario sectie is waar mensen falen.

Boss 3 Worgens Heal de NPS als je de healer ben dps een beetje me.
Laaste worgen dps de worgen neer als healer (name tags werkt niet op de nps) heb ik mijn muis op de NPS om de healthbar te zien, als nodig is heal ik haar.

Vanessa van Cleef:
Nuke Adds > Kill Boss > Jump Ropes rince and repeat.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
[...]

Hunterpet (flame-turtle)

Nou Sabriel, nu kan het pet tanking beginnen, ik heb zojuist Terrorpene getamed!! :D Ik logde in om is te kijken of die er al was en ja hoor, daar ging NPC scan ineens af :+ Nu even de goede specs kiezen en misschien kijken of ik andere gear moet gaan gebruiken en daarna is het nog een keertje Baradin Hold 8)

Edit:
Wat ik me nu ineens af vraag, betekend dit ook dat ik straks de oude 40 man raids solo aan kan? Bedoel ik ben 85 en heb op zich niet hele slechte gear, maar heb unbuffed op het moment 98k HP. Heb je dit iemand als wel is zien doen met z'n flame turtle? :)

[ Voor 29% gewijzigd door Jveer op 04-05-2011 17:58 . Reden: Mogelijk solo vanilla raid? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
DrFlash schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:42:
Deze week bij ons valiona & theralion neergegaan en de conclave of wind beide heroic 25m. Als ik zo kijk naar de gevechten is het allemaal zo erg niet, zo'n 30-40 wipes per baas en hij is neer. Dus ondanks dat we vrij laat begonnen zijn met raiden maken we toch lekkere progress en hopen nog alles te clearen voor de volgende patch is.

Dan toch mensen klagen over dat het allemaal zo traag gaat kan ik het niet mee eens zijn. LK 25 HC heeft ons destijds toch ruim 300 wipes gekost, en ook nog eens een stuk of 150 voor de normal modus. ondanks het verschil tussen een begin en een eind raid is dat toch wel een groot verschil.
Als je het puur qua whipes bekijkt vind ik het allemaal ook nog meevallen inderdaad. Wij doen als guild 2 raids per week (soms gaat er is een niet door) waarvan we gemiddeld één avond met progress bezig zijn en de andere avond gebruiken om proberen zoveel mogelijk te killen voor loot/vp/offspec/feeling. De 50 whipes die we op Chimaeron hadden waren daardoor over meer dan een maand uitgespreid en dan vind ik het ineens nogal lang duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker, Omnotron bugged elke keer als de eerste mob tijdens z'n patrol aan de linkerkant aankomt, daarna niet te targeten en lijkt alleen op te lossen met n reset. Schiet op zo... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

Oxigeon schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:03:
[...]

Ik draai hem inderdaad niet. Dus daar zal het ook niet aan liggen. De freezes heb ik alleen Stormwind. Tevens lijkt het wel dat ik de freeze alleen krijg als ik op mijn mount zit in Stormwind. Hopen dat hij vandaag weer gewoon doet laden en ik weer gewoon verder kan. Gisteren kon ik dus niet meer inloggen omdat hij op het einde van het laadscherm ook bleef hangen :(
Probeer eens de optie, optimize network for speed uit te schakelen via het menu. Sommigen zeggen dat het daardoor wat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

W00t Nefarian 25 man heroic down :). Kostte ons 69 wipes totaal.
En natuurlijk was mijn hdd net vol (van eerdere fraps attempts) waardoor fraps de attempt niet opgenomen heeft :(. En de titel is bugged op het moment, alleen /script SetCurrentTitle(187) werkt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5LADi.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Jerry op 04-05-2011 23:50 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Welke addon is dat die al die achievement spam zo netjes op één regel zet? :o Oh, en gratz natuurlijk. :D

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 05-05-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren melde ik hier een probleem dat mijn WoW steeds bleef hangen etc. Ook met opnieuw opstarten bleef hij als de laadbalk 100% was hangen. Dit heb ik opgelost door een driver van de videokaart te updaten naar de laatste nieuwe.

Verder heb ik gisteren nog wat aan mijn cooking skill gewerkt lvl( 110 nu). En ben ik via de Dungeon finder in de dungeon Gnomeregan terecht gekomen. Heerlijk gespeeld en ook overwonnen uiteraard. Een mooie achievement erbij. Als ik nu in mijn achievement lijst kijk zie ik echter wel dat ik de deadmines ook nog een keer moet doen. In Gnomeregan ben ik dan ook gerankt naar level 29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:39
Jerry schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:47:
En natuurlijk was mijn hdd net vol (van eerdere fraps attempts) waardoor fraps de attempt niet opgenomen heeft :(. En de titel is bugged op het moment, alleen /script SetCurrentTitle(187) werkt.

[afbeelding]
Nogmaals grats! :D Nu volgende week weer over doen zodat ik 'um ook mag halen :+ Vond het zeer jammer dat ik niet mee kon op deze kill.
*Is benieuwd naar het praatje met de healing officer vanavond, gaat over mijn trial! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Jerry schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:47:

[afbeelding]
Gz! Was meer geluk dan wijsheid, gezien de hoeveelheid dood? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:54
Wat ik wel irritant vind aan 10m is de hoeveelheid loot die dropt. Wij raiden 1x per week 10m en clearen over het algemeen altijd beide instances (winds shit laten we vaak zitten). En het valt me op dat het echt lang duurt voordat die laatste paar items droppen. Van alle items die er droppen gaan er misschien 4 ofzo naar een mainspec. Had het idee dat op 25m dat toch een stuk minder ernstig was. Ik moet nog een stuk of 4-5 items maar elke week droppen ze weer niet, het begint echt irritant te raken. :(
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.