Ik zit in dubio. Ik mag deze maand nog verlengen (dus nog net voor het gedoe met het verlagen van de smartphone kortingen en dat hele data-geblabla, al heeft dat laatste met mijn belgedrag niet echt invloed

) maar ik zit op dit moment dus met een desire met 512MB intern geheugen, en een hoop gedonder om dat naar gingerbread te krijgen. Dat is of via customroms met A2SD+ en dat soort noodgrepen (die overigens prima werken), wat HTC nu onmogelijk aan het maken is met gelockte bootloaders en garantie-verval voor nieuwe toestellen, of via rare halve officiele upgrades die niet OTA aangeboden worden. Ik was dan ook zo blij als een kind toen ik zag dat HTC eindelijk verstandig was en de Evo3D 4GB intern geheugen mee ging geven.
In de states

In nederland krijgen we wederom een magere 1GB, wat voor GB en eventueel HC wel genoeg lijkt, maar ik zie het hele gedonder alweer komen als er straks over een jaar Icecream sandwich op de markt komt, net zoals nu met de desire en GB al het geval is. Ik vind HTC met de sense-schil een prachtig merk (de vormgeving van de toestellen is so-so, maar dat heb ik altijd voor lief genomen

) en het werkt nu al een jaar ontzettend fijn, maar ik ben wel een beetje klaar met het gekloot er omheen (GB update desire, gelockte boatloaders en sowieso een marketingafdeling die allemaal geen flauw idee lijken te hebben wat ze willen), en neig steeds harder naar een SGSII, of zelfs een iphone4/5 (al vind ik android een stuk prettiger werken en is 3,5" een tikkeltje aan de kleine kant

), als ik maar van het gerommel af ben. Custom roms zijn leuk, het moet kunnen met een telefoon, maar het moet niet _moeten_.
En wat ik eigenlijk hoop te bereiken met dit verhaaltje is, behalve wat gal spuien over het merk dat ik haat/waar ik van hou/haat/hou/haat, dat iemand me toch over kan halen bij HTC te blijven, of misschien kan vertellen dat een jaartje vreemdgaan met samsung helemaal geen slecht plan is

wellicht dat er al wat info is over Icecreamsandwich of iets wat betreft het aan opslag op gaat vreten. Ik ben ook al een aantal winkels langsgeweest in de hoop dat ik de toestellen (SGSII/Sensation/Evo3D) naast elkaar kon houden, maar de sensation lijkt al onvindbaar, laat staan de evo... Het leek me in de eerste instantie echt een no-brainer welk toestel ik ging halen, maar het gedraaikont van HTC gaat me steeds meer tegenstaan. En zo'n super amoled 4,3" in de SGSII tov een gewone LCD in een sensation/evo3D helpt daar niet bij
enniewee, ik vraag het in een HTC topic, maar is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?