Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
The Wizard schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:00:
Dat heeft de S1 ook, je moet haast naast de router staan voor het volledige bereik. Mijn ervaring is dat de S1 een stabiele verbinding houdt bij minimaal 1 streepje (het puntje niet mee gerekend).
Dat is inderdaad zo, die streepjes op de SGS1 zijn niet erg handig wat dat betreft. Heeft de SGS2 dezelfde Wi-Fi chip/configuratie?
Menthix schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:33:
[...]
Eerste 3 zijn over de WiFi thuis. Die 14.53 ligt volgens mij gewoon aan een brakke server, op die zelfde server ook de 1.21 over Vodafone. Na de screenshot nog een paar keer geprobeerd op andere servers, allemaal rond de 20.
Uit die resultaten lijkt het mij in ieder geval wel te gaan om een chip met maximaal 65~72 Mbps linkspeed.

[Voor 33% gewijzigd door Nivk op 08-05-2011 21:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 17:49
Floxie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:41:
Het is momenteel bewolkt in Gent :(
Hopelijk wordt het straks weer zonnig zoals vanmiddag.

Btw: ava zo beter? :p

*Edit* Geen probleem, ik doe het plezier :)
zeker geen zon meer gehad? zou toch wel handig zijn als je de leesbaarheid in direct zonlicht wilt proberen...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 19:27
AtlAntA schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:00:
Zou je misschien even kunnen proberen om met je SGS2 en je laptop wat verder van je router af te gaan en kijken welke het eerst disconnect?
Dat zit er momenteel even niet in. AP staat op de 1e verdieping, beneden/zolder/tuin prima ontvangst op beide (ondanks wat de bars soms claimen), zo groot woon ik ook weer niet :). En om nou 's avonds door de straat te wandelen met je laptop in je ene hand en je phone in de ander...

[Voor 3% gewijzigd door Menthix op 08-05-2011 21:27]

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-06 21:19
Menthix schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:25:
[...]
Dat zit er momenteel even niet in. AP staat op de 1e verdieping, beneden/zolder/tuin prima ontvangst op beide (ondanks wat de bars soms claimen), zo groot woon ik ook weer niet :). En om nou 's avonds door de straat te wandelen met je laptop in je ene hand en je phone in de ander...
Nee wat zouden de buren wel niet denken! :P
Zoals hierboven al werd gevraagd ben ik ook wel benieuwd naar de wifi chipset. Dan kan ik even googlen naar bepaalde eigenschappen e.d.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 19:27
AtlAntA schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:40:
Zoals hierboven al werd gevraagd ben ik ook wel benieuwd naar de wifi chipset. Dan kan ik even googlen naar bepaalde eigenschappen e.d.
Waar kan ik die vinden?

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
Menthix schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:44:
[...]
Waar kan ik die vinden?
Ik heb 0,0 android ervaring dus ik kan je niks met zekerheid vertellen. Misschien dat er een systeminfo app in de market ergens is te vinden die dit voor je uitzoekt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 22:05
En hier zijn mijn wifi verbindingen:
- om 9:32 was ik in de tuin op ongeveer 20m van de router (geen streepjes meer zoals je kan zien op screen)
- om 7:45 was ik op het gelijkvloers onder de router.
- om 7:44 was ik op 7-8m afstand van de router
- om 7:43 was ik op 2m afstand van de router

*Edit* En neen, geen zon meer gehad. Als het zonnetje morgen schijnt, dan zal ik nog een filmpje maken :)

[Voor 15% gewijzigd door Floxie op 08-05-2011 21:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
Floxie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:46:
En hier zijn mijn wifi verbindingen:
- om 9:32 was ik in de tuin op ongeveer 20m van de router (geen streepjes meer zoals je kan zien op screen)
- om 7:45 was ik op het gelijkvloers onder de router.
- om 7:44 was ik op 7-8m afstand van de router
- om 7:43 was ik op 2m afstand van de router

[afbeelding]
Die 20m van router; zaten daar erg veel obstakels tussen? Vindt 20m persoonlijk toch wat weinig. Als ik helemaal achter in de tuin zit is de afstand 45-50 en heb ik met mijn laptop toch nog zat ontvangst van wifi. Ben toch wel van plan om daar heel wat zonnige uurtjes met mijn sgs2 door te brengen. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
Hmm, er zaten geen (betonnen) muren tussen, maar wel een soort van veranda (veel glas dus) en de router zelf bevindt zich in een afgesloten houten kast. Ben er trouwens van overtuigd dat ik nog veel verder kan. Straks nog eens proberen.

Trouwens, heb net eens een GPS testje gedaan:
- Hotfix kwam er na -letterlijk- 6 seconden -> 4 satellieten, na 11 seconden -> 7 satellieten (max)
- Coldfix kwam er na 2 min

*Edit* nog een speedtest gedaan op:
- 30m: 2044 kbps download, 1434 kbps upload, 22 ms
- 35m: 1648 kbps download, 1384 kbps upload, 25 ms
- verder kan ik niet :p

Ik durf met zekerheid zeggen dat er niets mis is met de wifi antenne. Oké, de streeps zijn niet altijd vol, maar ik heb GEEN disconnects, geen trage verbindingen enz... Ik denk dat 35m met glas+hout+trap als obstakels zeker niet slecht is voor een gsm toestel. Geen zorgen, je kan lekker ver wifi'en :) PS: vergeet ook niet dat dit heel afhankelijk is van welk soort wireless acces point je hebt. Ikzelf heb een Cisco E2000 router.

[Voor 42% gewijzigd door Floxie op 08-05-2011 22:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• florejaen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-03 17:38
En hoe accuraat is de gps?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:43
Floxie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:04:
Hmm, er zaten geen (betonnen) muren tussen, maar wel een soort van veranda (veel glas dus) en de router zelf bevindt zich in een afgesloten houten kast. Ben er trouwens van overtuigd dat ik nog veel verder kan. Straks nog eens proberen.

Trouwens, heb net eens een GPS testje gedaan:
- Hotfix kwam er na -letterlijk- 6 seconden -> 4 satellieten, na 11 seconden -> 7 satellieten (max)
- Coldfix kwam er na 2 min
Ben daar zeer benieuwd naar, de gps-fix.
Waar heb je het gedaan? En met of zonder gsm-mast assistentie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
Ach, kort filmpje: YouTube: Samsung Galaxy S II Hotfix GPS Test

Is gedaan met A-GPS aan ja. Hoe zet je die trouwens uit?

De nauwkeurigheid niet echt op gelet, in het filmpje staat die op 24m, maar ben gestopt, en die was volgens mij nog verder aan het dalen zoals je kan zien in het filmpje. Ik zal even testen na een paar min wachten.

*Edit* Nieuw filmpje

[Voor 7% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 11:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 06-06 19:36
Accuraatheid is eigenlijk nog belangrijker dan fix. Volgens mij kun je dat ook in het scherm zien.

Hier helaas ook nog geen android ervaring, maar wel ervaring met N97 gps. De N97 van mij heeft vrij snel een fix, maar accuraat is hij totaal niet. Je kunt hem bijvoorbeeld niet voor navigatie gebruiken want hij is de hele tijd de weg kwijt. Na de afslag aangeven dat de afslag eraan komt, aangeven dat je op de parallelweg rijd, enz. Dat ding zit altijd zo'n 150 meter van de plek te zitten, dan waar hij in werkelijkheid is. Leuk een snelle fix, maar het moet wel op de goede plek zijn.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 7 Pro Hazel 256

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie

8m nauwkeurigheid na een 2-tal minuten wachten.
Dit was het minimum dat ik gemeten heb, meestal rond de 10-12m na wat rondstappen in de tuin ^^

*Edit* Pff, ik begin nu pas enthousiast te worden over dit toestel. Jongens, dit mag voor mij de smartphone van het jaar worden :9~

[Voor 25% gewijzigd door Floxie op 08-05-2011 22:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Floxie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:38:
[afbeelding]

Dit was het minimum dat ik gemeten heb, meestal rond de 10-12m na wat rondstappen in de tuin ^^
Die waarden geven hoop! Op XDA had iemand snelle fix maar niet acuraat.

Pc build in progress: Evolv Shift Air/X570/32gb 3600CL16/RTX2070s/500gb Samsung Evo/2tb Intel 660p/Bequiet SFX-L 600w - RTX3000/Ryzen 4000 here i come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
pffff eindelijk kan ik straks mijn telefoon weer voor navigatie gebruiken.
thnx!

Ik gebruik op dit moment mijn oude N95 voor navigatie, die ik dus extra mee moet nemen omdat die N97 niks waard is. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nivk
Floxie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:04:
Ik durf met zekerheid zeggen dat er niets mis is met de wifi antenne. Oké, de streeps zijn niet altijd vol, maar ik heb GEEN disconnects, geen trage verbindingen enz... Ik denk dat 35m met glas+hout+trap als obstakels zeker niet slecht is voor een gsm toestel. Geen zorgen, je kan lekker ver wifi'en :) PS: vergeet ook niet dat dit heel afhankelijk is van welk soort wireless acces point je hebt. Ikzelf heb een Cisco E2000 router.
Naja die streepjes zijn gewoon erg misleidend net als op de SGS1, met ~10Mbps (9:32) zou je eigenlijk wel nog tenminste 1 streepje verwachten. Ze zouden er beter aan doen om de signal strength gerelateerd aan die streepjes wat gunstiger aan te passen, zoals Appel dat deed met de 3G balkjes.
Maar goed het is dus zo te zien een single-stream 2,4GHz 802.11n Wi-Fi chip zonder fat-channel (40MHz) ondersteuning, resulterend in max 65Mbps verbindingssnelheid (of ~72Mbps met short guard interval).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
Golf2vr6 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:42:
pffff eindelijk kan ik straks mijn telefoon weer voor navigatie gebruiken.
thnx!

Ik gebruik op dit moment mijn oude N95 voor navigatie, die ik dus extra mee moet nemen omdat die N97 niks waard is. :D
Was ook ooit van plan mijn N96 te gebruiken voor navigatie zoals ik dat ook deed met mijn n80 met tomtom software. De n96 liet echter alleen maar zien waar 1 minuut eerder was geweest zo traag was dat ding!

@menthix en floxie: Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en het ingaan op onze requests. Ik krijg in ieder geval alleen maar meer zin in deze phone!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:42
@floxie

hartstikke mooi dat je ons op de hoogte houd van de phone.
Zou je ook is willen proberen hoe de "maps" app werkt met de GPS qua nauwkeurigheid?

Keep up the good work!

Apple - MacBook Pro 13” 2020 | 14 Pro Max | Watch S7 45mm | TV 4k ||| Smarthome - Homekit | Philips Hue | Aqara | Synology | Unifi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:23
glennl schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:55:
Volgens Samsung zijn er tot eind april al meer dan 3 miljoen pre-orders geweest voor de SGS2...
Dat is echt redelijk gestoord zeg 8)7 Of gingen de iPhones daar destijds nog overheen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:43
glennl schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:55:
Volgens Samsung zijn er tot eind april al meer dan 3 miljoen pre-orders geweest voor de SGS2...
Geen idee wat jouw bron is.
maar (pre)orders in de orde van 7 cijfers wereldwijd kan ik me goed voorstellen.

Ik denk dat we goed zitten met het uitrollen vd SII...
US wordt even overgeslagen, en daar is een grote markt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04 00:10
Ik krijg in YouTube: Filmpje verwijderd door gebruiker...
Floxie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:26:
Ach, kort filmpje: YouTube: Samsung Galaxy S II GPS Hotfix

Is gedaan met A-GPS aan ja. Hoe zet je die trouwens uit?

De nauwkeurigheid niet echt op gelet, in het filmpje staat die op 24m, maar ben gestopt, en die was volgens mij nog verder aan het dalen zoals je kan zien in het filmpje. Ik zal even testen na een paar min wachten.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adrB
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 19:05
Hey Foxie, leuk dat je het toestel al in bezit hebt!

Klein vraagje, hoe zit het eigenlijk met de speaker? Is dat nog redelijk te doen met muziek of is een draagbare speaker een betere oplossing (vooral als bijvoorbeeld achtergrond muziek). :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:16
Heb hier nog niet gepost in dit topic, wel veel meegelezen....maar ik ben ook om. Heb al paar jaar een N95 8gb, maar het gaat binnenkort een SGSII worden !

Nu nog een goed abbo uitzoeken, pff wat een gedoe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
@ N0stradamus: Ja klopt, ik heb de video even verwijderd. Er komt een nieuwe online vanmiddag. Ik loop gewoon niet graag te koop met mijn locatie op youtube. Straks een papiertje leggen dus :p

@adrB: Hmm, dat hangt eigenlijk vooral af wat voor geluidskwaliteit je verwacht. Ik kan je wel vertellen dat deze speaker luider gaat dan de gemiddelde phone zonder echt vervormd te worden. Achtergrondmuziek moet wel lukken, maar ja het blijft een smartphone speaker. Ik zal vanmiddag nog even vergelijken met mijn netbook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarijnL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 21:16
Ik volg het topic nu al een tijdje (van begin af aan), maar heb toch maar een account aangemaakt!

Ik zit op het moment bij Vodafone, en kan 25 mei een nieuw toestel uit kiezen! Dan ben ik eindelijk van mn Nokia N97 af, en hoop ik ook een S2 te kunnen bemachtigen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:34
@MarijnL, prima dat je een account aanmaakt, maar kom dan wel met een inhoudelijke post. Dit soort loze opmerkingen zijn hier op GoT niet gewenst.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
l3art schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:47:
@MarijnL, prima dat je een account aanmaakt, maar kom dan wel met een inhoudelijke post. Dit soort loze opmerkingen zijn hier op GoT niet gewenst.
:o

Welkom Marijn, dit topic is meer bedoeld voor discussie over het toestel zelf.
Voor abo, levertijden, provider dingen icm S2 kun je hier terecht:
[ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic
en voor accessoires e.d hier:
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII

[Voor 38% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-05-2011 09:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
Golf2vr6 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:57:
[...]

:o

Welkom Marijn, dit topic is meer bedoeld voor discussie over het toestel zelf.
Voor abo, levertijden, provider dingen icm S2 kun je hier terecht:
En daar laat je hem alle 101 pagina's door lezen? bruut.. >:)

[Voor 13% gewijzigd door AtlAntA op 09-05-2011 09:26. Reden: vroege vogel korting]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:24:
[...]

En daar laat je hem alle 101 pagina's door lezen? bruut.. >:)

Ontopic: Iemand al bericht gehad van coolblue? Zouden vandaag toch de eerste batch binnen krijgen en verzenden volgens mij/
mwah, hij kan toch gewoon op last klikken :p

Wat ik begrepen heb beginnen ze pas met verzenden als ze meer binnen hebben, 18mei of zoiets. Maar ik kan het ook helemaal mis hebben.

Oja, dit hoort hier thuis:

:+

[Voor 26% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-05-2011 09:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 30-05 08:52
Ik kwam nog 2 filmpjes tegen, een van 20 minuten, en een van 35 minuten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
Kan me niet herinneren dat dit langs is gekomen. Maar kwam het tegen in een review van MobileBurn..
Er is geen search knop, alleen een menu, back, en home button. Als je echter de menu button ingedrukt houdt, ga je naar de zoekfunctie. 2 knoppen in 1 dus :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
Dit ziet er toch wel goed uit:

[Voor 19% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-05-2011 10:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!
l3art schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:50:
Kan me niet herinneren dat dit langs is gekomen. Maar kwam het tegen in een review van MobileBurn..
Er is geen search knop, alleen een menu, back, en home button. Als je echter de menu button ingedrukt houdt, ga je naar de zoekfunctie. 2 knoppen in 1 dus :)
Mag toch daadwerkelijk hopen dat dit gewoon reeds bekende informatie was voor de meeste mensen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
Zou goed kunnen dat het op de SGS ook al was hoor, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Heb altijd al een zoekfunctie knop gehad op mijn Android toestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
l3art schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:01:
Zou goed kunnen dat het op de SGS ook al was hoor, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Heb altijd al een zoekfunctie knop gehad op mijn Android toestellen.
Volgens mij is "dit" gewoon zo op elke Android telefoon zonder fysieke zoek-toets :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
Nieuw kort GPS filmpje: YouTube: Samsung Galaxy S II Hotfix GPS Test

Resultaten zijn minder dan gisteren. Duurde iets langer voor een hotfix, iets minder sats en dus ook minder nauwkeurig. Ik vermoed dat dit door het weer komt. Het is zeer bewolkt hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:07:
Nieuw kort GPS filmpje: YouTube: Samsung Galaxy S II Hotfix GPS Test

Resultaten zijn minder dan gisteren. Duurde iets langer voor een hotfix, iets minder sats en dus ook minder nauwkeurig. Ik vermoed dat dit door het weer komt. Het is zeer bewolkt hier.
Zou je misschien kunnen proberen om die birds sample van die BBC docu af te spelen? Zijn op internet verschillende versies te vinden met verschillende bitrates. Ben wel benieuwd hoe ver de SGS2 kan gaan.

edit: Als je wilt kan ik je wel een NZB sturen maar die is wel 367 dagen oud dus een payserver is gewenst. Kan zo geen andere bronnen vinden. Of je klikt hier even op: http://binsearch.info/?b=....nl+%28theking%29&max=250

[Voor 17% gewijzigd door AtlAntA op 09-05-2011 11:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 14:37
Floxie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:38:
[afbeelding]

Hmm dat is wel slecht. :( Mijn N1 geeft normaliter na 30 seconden een nauwkeurigheid van 2m of hooguit 4m aan. En als ik dan de satelietbeelden in google maps er bij pak haalt hij dat ook (kan zien aan welke kant van het fietspad ik sta enzo).

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
Die samples willen niet afspelen. Hij zegt: "Kan video niet afspelen"

Maar ik vond dit:

"The native player does play MKV files, but note that MKV is just a container format which can contain various codecs, only a small subset of which the Samsung Galaxy S can play.

In particular, it cannot play MPEG-2 encoded video at all. It also cannot parse any MPEG-2 Program Stream containers.

It can play MPEG-4, H.264/AVC, Dolby Digital (AC-3) and MPEG Audio Layer III (MP3), but also not in all possible variations. E.g. it cannot play some H.264/AVC options. It can play H.264/AVC streams with CABAC, but possibly not with B-Pyramid.

I found that to convert MPEG-2 videos, I can use ffmpeg with the options "-sameq -acodec copy" and specify an output file with .mp4 ending. Then ffmpeg will transcode the video to MPEG-4, copy the original audio stream and put it all in an MPEG-4 container - and so far, the Samsung Galaxy S can play those files. Only when the original file contains an LPCM stream (uncompressed audio), this will not work. Dropping "-acodec copy" fixes this, resulting in the audio to be transcoded to MPEG-4 AAC."

Bron: http://www.samsunggalaxys...o/does-it-play-mkv-files/

[Voor 4% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 11:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 12:24
maar dat gaat over de S, niet de S2 toch?

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:35:
Die samples willen niet afspelen. Hij zegt: "Kan video niet afspelen"

Maar ik vond dit:

"The native player does play MKV files, but note that MKV is just a container format which can contain various codecs, only a small subset of which the Samsung Galaxy S can play.

In particular, it cannot play MPEG-2 encoded video at all. It also cannot parse any MPEG-2 Program Stream containers.

It can play MPEG-4, H.264/AVC, Dolby Digital (AC-3) and MPEG Audio Layer III (MP3), but also not in all possible variations. E.g. it cannot play some H.264/AVC options. It can play H.264/AVC streams with CABAC, but possibly not with B-Pyramid.

I found that to convert MPEG-2 videos, I can use ffmpeg with the options "-sameq -acodec copy" and specify an output file with .mp4 ending. Then ffmpeg will transcode the video to MPEG-4, copy the original audio stream and put it all in an MPEG-4 container - and so far, the Samsung Galaxy S can play those files. Only when the original file contains an LPCM stream (uncompressed audio), this will not work. Dropping "-acodec copy" fixes this, resulting in the audio to be transcoded to MPEG-4 AAC."
Jammer. Ik kan je zo niet vertellen welke codecs de samples gebruiken. Toch bedankt voor het proberen.
Misschien zijn er andere soortgelijke test samples die wel willen afspelen?

edit: Zou je even *#*#4636#*#* in kunnen toetsen en kijken wat je batterij doet? Schijnt een bug in gingerbread te zitten die je batterij leeg vreet. 1of ander suspend proces.

[Voor 5% gewijzigd door AtlAntA op 09-05-2011 11:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
@ Verderf: Ja inderdaad, maar ik vermoed dat de S2 gewoon dezelfde codecs ondersteunt als de S1. En zoals er in die post staat is .mkv maar een container en kan hij dus allerlei codecs bevatten die (niet) ondersteunt worden. Nu ja, ik ben niet echt thuis in die dingen, maar volgens mij gaat het hier om een niet ondersteunde codec die gebruikt werd bij die bird samples.

@martijnve: ik geloof dat je phone een goede nauwkeurigheid heeft, maar een nauwkeurigheid van 2m in een telefoon lijkt me heel sterk.. Tenzij je telefoon EGNOS ondersteunt.. Ik vermoed dat het om een Nexus 1 gaat? Spijtig genoeg heeft deze de QualCom QSD8250 "SnapDragon" chipset en de specs voor die chipset zeggen namelijk niets over WAAS/SBAS capaciteiten (zie Wikipedia: Wide Area Augmentation System ) noch staat de Qualcomm chip in de EGNOS receiver list (zie http://egnos-portal.gsa.e...per-toolkit/receiver-list )

*Edit* Maar een simpele screenshot bewijst het tegendeel natuurlijk :P

[Voor 3% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 11:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
Uitgebreide videopreview van de Samsung Galaxy S II

http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/14483

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nivk
Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:46:
Nu ja, ik ben niet echt thuis in die dingen, maar volgens mij gaat het hier om een niet ondersteunde codec die gebruikt werd bij die bird samples.
MediaInfo zegt dit:
Format : AVC
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
birds (20 mbps).mkv <---- your typical 1080p rip of adequate compression
birds (24 mbps).mkv
birds (28 mbps).mkv
birds (34 mbps).mkv
birds (38 mbps).mkv
birds (42 mbps).mkv <---- this is as high as a Blu Ray disk will go!!
birds (50 mbps).mkv <---- anything from here down is purely to test CPU
birds (55 mbps).mkv
birds (60 mbps).mkv
birds (70 mbps).mkv
birds (80 mbps).mkv
birds (90 mbps).mkv
birds (100 mbps).mkv
birds (110 mbps).mkv

[Voor 70% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-05-2011 12:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
Nivk schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:56:
[...]
MediaInfo zegt dit:
Format : AVC
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Aha, dus die MPEG4 i.c.m AVC geeft dus problemen?
Volgens de quote uit m'n vorige post kan MPEG4 zelf wel afgespeeld worden, maar niet met AVC ofzo?

Naja, als iemand zich geroepen voelt om een ander formaat te testen.. Geef maar een linkje naar een dergelijke file!

@Golf2vr6: zijn dat de originele files, of aangepaste? Want de originele staan namelijk al op mn S2, maar kunnen dus niet worden afgespeeld.

[Voor 13% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 12:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:02:
[...]

Volgens de quote uit m'n vorige post kan MPEG4 zelf wel afgespeeld worden, maar niet met AVC ofzo?

Naja, als iemand zich geroepen voelt om een ander formaat te testen.. Geef maar een linkje naar een dergelijke file!

@Golf2vr6: zijn dat de originele files, of aangepaste? Want de originele staan namelijk al op mn S2, maar kunnen dus niet worden afgespeeld.
Heb je *#*#4636#*#* al geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
Oh ja, ik zie niets speciaals..
Er wordt een menu geopend met Telefooninformatie (imei, netwerk, ..) , Batterijgegevens, Gebruikersstatistieken en Wifi information. Als ik druk op Batterijgegevens dan wordt er wat info gegevens over:
- Batterijstatus: "ontladen"
- Voedingsstekker: niet aangesloten
- Batterijniveau: 91
- Batterijschaal: 100
- voltage, temp, enz
Niets te bespeuren over suspend process.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:11:
Oh ja, ik zie niets speciaals..
Er wordt een menu geopend met Telefooninformatie (imei, netwerk, ..) , Batterijgegevens, Gebruikersstatistieken en Wifi information. Als ik druk op Batterijgegevens dan wordt er wat info gegevens over:
- Batterijstatus: "ontladen"
- Voedingsstekker: niet aangesloten
- Batterijniveau: 91
- Batterijschaal: 100
- voltage, temp, enz
Niets te bespeuren over suspend process.
Wat staat er bij batterijgegevens en gebruikers statistieken? Ben benieuwd hoeveel % van je batterij naar het android os gaat namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
Ik heb mijn post net een edit gegeven, de links zijn nu direct downloads ipv megaupload links.
Verder heb ik het nog niet nagekeken, zal ik zo ff doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
Golf2vr6 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:13:
[...]

Ik heb mijn post net een edit gegeven, de links zijn nu direct downloads ipv megaupload links.
Verder heb ik het nog niet nagekeken, zal ik zo ff doen.
Aan de bestandsnamen te zien denk ik dat het dezelfde files zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
Yep, dezelfde :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Dat is H.264. Je hebt echter ook nog zgn. Profiles, waarbij de meeste hardware decoders in mobiele devices alleen maar Baseline Profile H.264 kunnen afspelen. High Profile (zoals meestal gebruikt op blu-ray) lukt dan niet. Als het goed is geeft MediaInfo hier ook informatie over.

[edit] Format profile : High@L4.1

Voor de 20mbps versie. High Profile dus.

[Voor 9% gewijzigd door brama op 09-05-2011 12:35]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
Kleine minpuntjes die ik al tegengekomen ben:

- als de S2 geconnecteerd is met m'n laptop via USB dan lagged het touchscreen precies. (iets wat ik met de S1 ook had)

- als je hem wilt mounten via USB, dan moet je naar Instellingen -> Draadloos en netwerk -> USB-hulpprogramma's gaan. Dan klikken op "Opslag verbinden met pc" en dan USB kabeltje insteken. Bij de S1 kon je instellen wat er gebeurde als er een USB connectie gemaakt werd (Kies starten, massa opslag, ...) Hier dus niet. Bovenstaande stap is verplicht. (Tenzij ik ergens heel hard overkijk)

@AtlAntA:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
brama schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:28:
[...]

Dat is H.264. Je hebt echter ook nog zgn. Profiles, waarbij de meeste hardware decoders in mobiele devices alleen maar Baseline Profile H.264 kunnen afspelen. High Profile (zoals meestal gebruikt op blu-ray) lukt dan niet. Als het goed is geeft MediaInfo hier ook informatie over.
De SGS2 kan High profile H.264 afspelen mits hij uitgerust is met de Exynos en niet de Tegra2 chipset. Dus daar zal het niet aan liggen.

@Floxie: Bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 00:13

Quindor

Switching the universe....

AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:33:
[...]

De SGS2 kan High profile H.264 afspelen mits hij uitgerust is met de Exynos en niet de Tegra2 chipset. Dus daar zal het niet aan liggen.

@Floxie: Bedankt.
Op 1080p heb je absoluut gelijk (hoewel de volledige specs van Exynos nog niet op tafel liggen volgens mij). Op 720p is het laatst woord nog steeds niet gezegd. De tegra 2 zou dat moeten kunnen, maar er is nog geen software welke van de mogelijkheden gebruik maakt.

Is deze er al wel voor de Exynos?

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, Mijn vakantie CampZone

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brama
  • Niet online
AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:33:
[...]

Ik hoop het. Dan is dit een uitstekende test! @Floxie probeer anders eens een 1080p baseline profile mkv? Moet je die wel ergens kunnen vinden, ik weet er helaas zo geen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
Quindor schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:36:
[...]

Is deze er al wel voor de Exynos?
Ging er een beetje van uit dat de video player in de sgs2 dit wel zou ondersteunen :+

@Floxie: Misschien een 3rd party player installeren en het daarmee nog eens proberen? Kan je geen goeie aanraden omdat ik geen android ervaring heb. Maar als VLC player erbij staat dan kun je die proberen. Die draait op de PC alles iig wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quindor

Quindor

AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:39:
[...]

Ging er een beetje van uit dat de video player in de sgs2 dit wel zou ondersteunen :+

@Floxie: Misschien een 3rd party player installeren en het daarmee nog eens proberen? Kan je geen goeie aanraden omdat ik geen android ervaring heb. Maar als VLC player erbij staat dan kun je die proberen. Die draait op de PC alles iig wel.
Ah, ja, begrijpbaar, maar ik ben er helaas al langer mee bezig om uit te zoeken wat nu wel waarop gaat draaien en wat niet.

Het aller belangrijkste op dit moment is software support voor de hardware. Dat is zeker bij de Tegra2 op dit moment het probleem. De chip kan het volgens de specs, maar er zijn alleen nog maar baseline decoders geschreven voor Android door de fabrikanten zelf.

Wat er inmiddels af is voor de Exynos in software support voor de GPU's te gebruiken, geen idee. :S Op de PC's heeft dit ook vele jaren geduurd voor dat dit eindelijk op orde was!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brama
  • Niet online
AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:39:
[...]

Meridian Player (eigen favoriet) ondersteunt het sowieso.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
Hij komt, hij komt.
Goed en slecht nieuws.
Nog even geduld, filmpje is aant uploaden

[Voor 34% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 13:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 07:50

Laguna

Connaisseur

Je hoeft je iig weinig zorgen te maken dat je die battery cover sloopt.

[Voor 34% gewijzigd door Laguna op 09-05-2011 13:10]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:50
Kunststof kan over het algemeen vrij veel hebben :) maar toch mooi om te weten dat ook dat lullig uitziende batterij cover niet snel stuk zal gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
@ Laguna: Inderdaad, die battery cover is echt zo flexibel :p

Hier is hij dan: YouTube: Samsung Galaxy S II High Profile MKV Playback

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 302361

Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:14:

Loopt alleen niet bepaald soepel :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:22
Crazyanz schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:09:
[...]

Kunststof kan over het algemeen vrij veel hebben :) maar toch mooi om te weten dat ook dat lullig uitziende batterij cover niet snel stuk zal gaan.
Heb wel wat plastic zijn knappen met kou wanneer je het iets buigt. :/

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
Anoniem: 302361 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:17:
[...]

Idd, het goede nieuws is dat de I9100 wel in staat is om high profile MKV af te spelen (met de juiste player), maar het slechte nieuws is dan dat de framerate niet echt denderend is. Trouwens, ik denk wel dat er ruimte is voor optimalisering, mja daar kan je best lang op wachten natuurlijk ^^

[Voor 6% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 13:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verderf
Nou moet je je natuurlijk ook afvragen waarom je uberhaupt dit formaat zou willen afspelen op een klein schermpje.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoomBoomBecker
  • Laatst online: 30-04-2020
Wanneer komt de 32gb? Al bekend, kan er niets over vinden dan waarschijnlijk later

[Voor 84% gewijzigd door BoomBoomBecker op 09-05-2011 13:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 405908

Na lang lezen heb ik toch maar een accountje gemaakt. Zag een stukje lopen over video afspelen en wilde erop reageren.

Heb zelf een samsung galaxy s op dit moment en ik speel videos altijd vloeiend af met mvideoplayer. Die heeft ook speciale ondersteuning voor de SGS en haar codecs.

Dus Floxie, kun je het filmpje nu met mvideoplayer proberen af te spelen? Als het niet soepel gaat, hoop ik dat de ontwikkelaars achter mvideoplayer de videoplayer geschikt maken voor de S2.
BoomBoomBecker schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:26:
Dit soort onvriendelijke berichten zijn hier overigens ook niet gewenst. Je kunt het ook op een normale manier brengen. Wanner komt die 32 gb trouwens?
[...]
Vind het niet zo onvriendelijk eerlijk gezegd.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 405908 op 09-05-2011 13:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Het lijkt er dus op dat er ook nog geen hardware acceleratie is voor high profile in combinatie met een exynos proc. hetzelfde probleem als bij de Tegra 2.

De player die hem wel speelt, is dezelfde player die dit voor elkaar krijgt op elke andere SOC. Via de CPU inplaats van de GPU. Dat gaat met deze CPU's nooit werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Quindor schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:29:
Het lijkt er dus op dat er ook nog geen hardware acceleratie is voor high profile in combinatie met een exynos proc. hetzelfde probleem als bij de Tegra 2.

De player die hem wel speelt, is dezelfde player die dit voor elkaar krijgt op elke andere SOC. Via de CPU inplaats van de GPU. Dat gaat met deze CPU's nooit werken.
Hardware acceleratie zou juist wel mogelijk moeten zijn. Denk dat het een kwestie van software dan hardware is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
@ Bombaclot: Spijtig genoeg wilt hij met deze player ook niet afspelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:33:
Hmmm nou laten we hopen dat ze het meenemen in de ondersteuning in een volgende versie. mvideoplayer werkt met sgs echt perfect. Vooral omdat het ook SSA subs kan afspelen. Erg handig als je fan bent van anime :)

@hieronder: als je alleen high-profile materiaal hebt dan wel ja. Maar ik denk dat je grotendeels alles wel kan afspelen. Niet zo negatief jongen ;P, wees blij dat de SGS veel wel afspeelt vergeleken met andere merken :D

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 405908 op 09-05-2011 13:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:18
Hmm daar gaat "eens een filmpje kijken bij iemand omdat je je telefoon + kabel toch bij je hebt".

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Je kan ook nog RockPlayer proberen ;) (maar eerlijk gezegd denk ik dat nog geen enkele player het goed kan afspelen puur omdat er nog geen correcte ondersteuning voor de S2 is).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0Henk 'm!

Laguna schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:44:
[...]

Je kan ook nog RockPlayer proberen ;) (maar eerlijk gezegd denk ik dat nog geen enkele player het goed kan afspelen puur omdat er nog geen correcte ondersteuning voor de S2 is).
In het filmpje kun je zien dat hij het met RockPlayer lite heeft geprobeerd, maar ik ben bang dat RockPlayer niet gebruik maakt van de gpu. Hierdoor gaat het ook niet vloeiend.

Bij mvideoplayer heeft het ook een tijd geduurd voordat er ondersteuning kwam voor de SGS. Maar zodra het er was, werkte het ook erg goed.

Het is een kwestie van wachten voor de mensen die per se high-profile willen spelen.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 405908 op 09-05-2011 13:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
Anoniem: 302361 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:17:
[...]

Nee niet echt. Maar kom op zeg, ik ken mediastreamers die het slechter af spelen. Dit is één van de zwaarde HD filmpjes die er zijn. Vind het al netjes dat hij het überhaupt afspeelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Precies hetzelfde als op mijn tegra2 tablet zo te zien. Maar daar ligt het aan de MKV-container. Dezelfde videostream in een MP4 container werkt namelijk wel, behalve dat de tegra2 geen High Profile doet, en de samsung wel. Dus ik denk dat de 'fix' is dat de video "gemuxed" moet worden naar mp4. "Gemuxed" betekent dat je niet de video opnieuw encodeert, maar dat je de bestaande videostream opnieuw inpakt in een container. Als dat werkt betekent het iig dat het vrij snel zal gaan, zodat je niet lang hoeft te wachten.

[edit] De tegra2 doet overigens ook nog eens geen ac3 h/w decoding, doet de samsung dat wel?

[edit 2] als je een mac hebt, kun je hier makkelijk mee remuxen: http://code.google.com/p/subler/

[edit 3] windows tooltje (deze transcode wel ac3 audio naar aac): http://www.videohelp.com/tools/mkv_avi_to_mp4#features

[edit 4] en anders pik je er hier eentje uit : http://www.videohelp.com/...n-one-mkv-to-mp4-avchd-ts

[Voor 22% gewijzigd door brama op 09-05-2011 14:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Laguna schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:03:
[video]
Je hoeft je iig weinig zorgen te maken dat je die battery cover sloopt.
Velen maken de fout dat plastic slechte bouw betekent of snel kapot gaat. Mijn ervaring is dat plastic juist duurzaam is, zoals we dat met die battery cover kunnen zien. Een aluminium of magnesium behuizing wil je niet eens 1x laten vallen. Het voelt wel duurzaam en stevig, maar thats it.

Mijn sgs is meer dan 10x op de grond gevallen en het is nog steeds net zo stevig en duurzaam als in het begin. Komt deels ook door een magnesium chassis en de flexibele plastic battery cover.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 405908 op 09-05-2011 14:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:32
Anoniem: 405908 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:01:
[...]

Een magnesium smartphone wil je niet eens 1x laten vallen. Het voelt wel duurzaam en stevig, maar thats it.

Mijn sgs is meer dan 10x op de grond gevallen en het is nog steeds net zo stevig en duurzaam als in het begin. Komt deels ook door een magnesium chassis en de flexibele plastic battery cover..
Contradictie? magnesium mag je niet laten vallen, maar daarom is hij wel stevig en heb je hem laten vallen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
l3art schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:51:
[...]

Nee niet echt. Maar kom op zeg, ik ken mediastreamers die het slechter af spelen. Dit is één van de zwaarde HD filmpjes die er zijn. Vind het al netjes dat hij het überhaupt afspeelt.
Helemaal mee eens. Daarom suggereerde ik dit onderzoek ook bij Floxie. Ik ben zeer onder de indruk. Al helemaal omdat de software blijkbaar nog niet geoptimaliseerd is.

[Voor 0% gewijzigd door AtlAntA op 09-05-2011 14:20. Reden: typo..]

Acties:
  • 0Henk 'm!

dangerousp schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:15:
[...]

Contradictie? magnesium mag je niet laten vallen, maar daarom is hij wel stevig en heb je hem laten vallen?
Ik bedoelde een magnesiumbehuizing. Heb mijn post even wat duidelijker gemaakt. De SGS heeft een magnesium chassis welke dus niet direct te maken krijgt met vervorming bij een val, maar wel voor stevigheid zorgt. Een plastic behuizing neemt het meeste van de energie zelf op die vrijkomt bij een val op de grond.

Metaal is makkelijk plastisch te vervormen vergeleken met plastic welke eigenlijk pas bij een 10x hogere belasting plastisch vervormd. Wikipedia: Yield (engineering)

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 405908 op 09-05-2011 14:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verderf
http://www.androidplanet....er-verkocht-in-pre-order/

Die orpheo met zn blaat verhaal, volgens mij klopt dat niet helemaal toch?
het scherm van de sgs2 is zker ‘beter’ (doch minder pixels) maar het is echt niet waar dat de exynos beter is.

de msm8260 van qualcomm heeft kortere pipelines, heeft een quadcore GPU, en een eigen geheugen, waar de exynos dat dus niet heeft. die tapt z’n geheugen van het algemene RAM af, heeft een dualcore GPU, is minder zuinig, langere pipelines, en is geen complete SoC, waar de 8260 dat dus wel is.

de adreno220 is sowieso gewoon sneller dan de mali m400. de malim400 is slomer, kan minder tasks tegelijk aan, kan minder grote schermen aan, kan minder snel ‘nadenken’, en heeft geen eigen geheugen, wat de adreno220 dus wel heeft.

ze zijn beiden gebaseerd op de arm cortext A9, wat natuurlijk ook niet anders kan, omdat de A8 slechts singlecore is. het is dus niet dat er 2 A8′s naast elkaar zijn geplakt.

Nog een voordeel van de 8260 vs de exynos. ze zijn beiden asymmetrisch, akkoord. maar de 8260 heeft een extra in en output, en kan onderling met z’n kernen communiceren (1 task over 2 kernen, hardwarematig, daar heeft ie geen externe software voor nodig). de exynos wel.

het is zo grappig, er word wat geblaat, maar niemand zoekt het eens uit. zelfs engadget, gizmodo en boy genius report zoeken het niet uit.

en op de vraag waar ik dat vandaan haal: heel, heel, heel erg goed zoeken, en tech-specs van qualcomm vergelijken met die van samsung.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Verderf schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:26:

[...]
Ja hij loopt veel te verdraaien om zijn verhaal te ondersteunen dat de Exynos slechter is. En om eerlijk te zijn, zijn manier van schrijven getuigt helaas niet van professionaliteit. Kan hem dan ook niet serieus nemen.

Verder kun je niet al concluderen dat de qualcomm krachtiger is, omdat de enige benchmarks zijn gemaakt met een 1,5 ghz dualcore processor en een geoptimaliseerde exynos nooit is meegenomen in de benchmarks. Verder beperkt Samsung de grafische kracht van de mali door een fps-limiet.

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 405908 op 09-05-2011 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brama
  • Niet online
AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:20:
[...]

Helemaal mee eens. Daarom suggereerde ik dit onderzoek ook bij Floxie. Ik ben zeer onder de indruk. Al helemaal omdat de software blijkbaar nog niet geoptimaliseerd is.
Dit ga je met cpu-rendering nauwelijks beter krijgen, dus je hebt er feitelijk niets aan. Vraag is dus of het met een snelle remux wel soepel afspeelt. Niet ideaal, maar voor mij iig geen probleem, kan die mkv's wel makkelijk in een batch omzetten dan.

[...]
Dit is een typisch gevalletje 'veel te diep ingaan op de specs'. Leuk voor de die-hard nerds die precies willen weten hoe het allemaal werkt, maar aan het eind van de dag gaat het er simpelweg om hoe het zich vertaalt in real-world applicaties. Dus je merkt vanzelf wel wanneer een game beter draait op telefoon A of B.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat de GPU sowieso supersnel is voor een android-telefoon, dus je hoeft niet bang te zijn dat er games zijn die niet gaan draaien op de sgs2.

[Voor 42% gewijzigd door brama op 09-05-2011 14:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA

[...]
Heb toch wel redelijk goed en lang gezocht maar nergens was te vinden dat de exynos asynchroon loopt dus dat hele verhaal lijkt me een beetje 'off'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
brama schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:29:
[...]

Dit ga je met cpu-rendering nauwelijks beter krijgen, dus je hebt er feitelijk niets aan. Vraag is dus of het met een snelle remux wel soepel afspeelt. Niet ideaal, maar voor mij iig geen probleem, kan die mkv's wel makkelijk in een batch omzetten dan.
Misschien dat de players nog geen dual core gebruiken? Of dat ze alleen de cpu en niet gpu gebruiken?
Weet het niet.. Just throwing it in there.

edit: oeps had even in 1 post gemoeten.

[Voor 3% gewijzigd door AtlAntA op 09-05-2011 14:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verderf
Ik vermoed dat die kans vrij groot is. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brama
  • Niet online
AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:31:
[...]

Misschien dat de players nog geen dual core gebruiken? Of dat ze alleen de cpu en niet gpu gebruiken?
Weet het niet.. Just throwing it in there.
Alleen de CPU is inderdaad het probleem; ik heb het sterke vermoeden dat het opgelost is zodra het dezelfde video is in een MP4 formaat (zie boven).

Gezien de rendersnelheid lijkt het me dat dual core al wel gebruikt is, voor pure cpu-kracht is het namelijk wel redelijk indrukwekkend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:14:

Achja die birds filmpjes zijn verder niet zo boeiend bitrate ligt gewoon belachelijk hoog vergeleken bij normale releases (maar ik begrijp dat mensen graag willen weten of het technisch mogelijk is). Ik zou zeggen probeer eens een sample van een 1080p film (daarbij ligt de bitrate gemiddeld op zo'n 10 Mbps). Als dat wel lukt biedt dat wel perspectieven, zoals even je S2 aansluiten met een kabeltje op een Full HD TV en een 1080p film bekijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
Birds fragment wordt nu omgezet naar .MP4 formaat.

@Laguna: heb je een fragmentje voor me? Dan moet ik niet altijd zoeken :p

*Edit*

Hier is het filmpje: YouTube: Samsung Galaxy S II MP4 1080P playback

Duidelijk een verschil in framerate tussen de 2 videospelers!

Btw kleine offtopic: ik moet zeggen dat dat birds fragment ook niet soepel loopt op m'n Core i3 laptop. Divx & Windows Media player spelen hem "+-ok", maar VLC vindt het bestand absoluut niet leuk..

[Voor 61% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 15:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verderf
Damn, dat loopt nog relatief soepel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:54:

*Edit*

Btw kleine offtopic: ik moet zeggen dat dat birds fragment ook niet soepel loopt op m'n Core i3 laptop. Divx & Windows Media player spelen hem "+-ok", maar VLC vindt het bestand absoluut niet leuk..
Over je offtopic stukje. Dan heb je exact hetzelfde probleem als op je smartphone. Software. Alle moderne laptops kunnen dit afspelen. Maar, een i3 kan het niet met alleen je CPU. Hiervoor moet je de GPU gebruiken, en deze doet dat op zijn sloffen. Maar of dat gebeurt of niet zit puur in je afspeel software.

VLC kan dat prima, maar zal standaard alles over je CPU doen. Hiervoor moet je hardware rendering aanzetten, maar ik weet niet op VLC Intel kaarten via DXVA ondersteund, ik verwacht van wel. Dit zit onder preferences --> all -> input / codecs -> FFmpeg en dan het vinkje bij "hardware decoding".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:54:

*Edit*

Nice :) Dit was dus een geremuxte versie (niet transcoded)?

Bij mij loopt deze scene wel 100% soepel op een i3-laptop met VLC. Recente versies moeten dat gewoon goed doen als je een ATI of NVidia kaart hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 22:19
De reden waarom die bird-clip ook wel de killersample genoemd wordt en vaak als referentie gebruikt wordt is nou juist dat hij verkeerd ge-encodeerd is. Als ik het goed begrepen heb ik er geen maximum aan bitstream toegekend (16 ref-frames?!) waardoor juist deze clip zo zwaar is. Als je die nu gaat her-encoderen in MP4 is dit effect verloren en zul je een normale 1080p stream krijgen denk ik die dus helemaal niet meer zo'n zware belasting is!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 04-06 10:51
Leuk om te zien dat jullie aan het uitpluizen zijn welke video's de SG2 precies kan afspelen, ik was hier ook zeer benieuwd naar _/-\o_

Ik zie dat de 20 mbps versie van het filmpje getest wordt: kun je ook eens testen hoe de 42 mbps versie draait? Deze loopt namelijk perfect op mijn iPhone 4 (tot mijn verbazing), dus dan mag je van de GS2 verwachten dat het ook probleemloos verloopt toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 04-06 10:51
Razor109 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:52:
De reden waarom die bird-clip ook wel de killersample genoemd wordt en vaak als referentie gebruikt wordt is nou juist dat hij verkeerd ge-encodeerd is. Als ik het goed begrepen heb ik er geen maximum aan bitstream toegekend (16 ref-frames?!) waardoor juist deze clip zo zwaar is. Als je die nu gaat her-encoderen in MP4 is dit effect verloren en zul je een normale 1080p stream krijgen denk ik die dus helemaal niet meer zo'n zware belasting is!
Je hebt gelijk, maar het filmpje wordt hier geremuxed (als het goed is), en dat is wat anders dan her-coderen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floxie
Ik weet trouwens niet zeker of het geremuxed is. Ik heb gewoon een proggie gedownload die m'n MKV omzette in MP4.. Hoe kan ik dit zeker weten? ^^

Ter info: de bestandsgrootte werd verzesvoudigd. Ik veronderstel dat dit niet hoort bij een remux?

[Voor 27% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 16:00]

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee