• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-02 15:29
Mede-auteur:
  • thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 14:51

thijsje66

Samsung Galaxy SII

Intro
Op 13 februari 2011 heeft Samsung de Galaxy SII geïntroduceerd. De belangrijkste kenmerken zijn de 4,3" Super-AMOLED Plus scherm, 1,2 Ghz Dual-core Exynos/Tegra 2 processor en een NFC-reader. Daarnaast beschikt het toestel over een 8MP-camera waarmee tevens 1080P video geschoten kan worden.
Het Super-AMOLED Plus scherm is de volgende generatie SAMOLED schermen zoals we die kennen van de Wave en Galaxy S. De 2e generatie SAMOLED-schermen maken gebruik van een RGB-matrix wat het scherm stukken scherper (50% meer subpixels) moet maken in vergelijking met de eerste generatie SAMOLED-schermen. Let op: in bepaalde gebieden word de Samsung Galaxy SII geleverd met een SLCD-scherm.

Dit topic is bedoeld om over de Samsung Galaxy S II te praten. Discussies over accessoires, providers, prijzen en abonnementen horen in aparte topics en zijn dan ook ongewenst!!

Inhoudsopgave
Specificaties
Chipset ARM Cortex A9 – Exynos 4210 / Tegra 2 (bepaalde gebieden)
Kloksnelheid2 x 1,2 Ghz (Exynos) / 2 x 1 Ghz (Tegra 2)
BesturingssysteemAndroid 2.3 (Gingerbread) met Touchwiz 4.0
Scherm4.3-inch SAMOLED Plus touch screen 480 x 800 resolutie (rgb-matrix)
ROM16GB / 32GB
RAM1 GB
GeheugenuitbreidingmicroSD™ memory card (SD 2.0 compatible); max 32GB
Gewicht116 gram
Afmetingen125.3 x 66.1 x 8.49 mm
Netwerk HSPA+ 21Mbps/ HSUPA 5.76Mbps, EDGE/ GPRS Class 12, Quad band GSM 850/900/1800/1900, Quad band UMTS 850/900/1900/2100
GPSJa, intern
Wifi IEEE 802.11a/b/g/n WiFi, WiFi Direct
SensorenInternal GPS antenna, A-GPS, NFC-reader, G-Sensor, Gyroscoop, Digital compass, Proximity sensor
Camera8.0 MP camera met auto focus en LED flashlight
Camera Front2.0 MP
BluetoothBluetooth 3.0 + HS
Audio3,5 mm stereo audio-aansluiting, Stereo FM Radio met RDS
MicrofoonActive Noise Cancellation met dedicated mic
AansluitingStandaard micro-USB (5-pin micro-USB 2.0)
Camera video opnemen1080P Full HD video recording
Batterij1650 mAh
Batterijduur--
Websitehttp://www.samsung.com/global/microsite/galaxys2/html/
Handleiding--

Terug naar de inhoudsopgave
Features
  • Lost Phone Management
  • Easy Set-up (WPS PIN/PBC, Wi-Fi Direct)
  • AllShare (DLNA1.5)
  • Samsung Kies 2.0, Samsung Kies air
  • Social Hub Premium: de toekomst van communicatie; spreek met wie je wilt en hoe je wilt vanaf één plek: je contactenoverzicht. Je hebt de communicatiegeschiedenis en updates van je contacten op sociale netwerksites in beeld. Vanuit het contactenoverzicht leg je direct contact via e-mail, sms of sociale netwerkdienst. Of je belt gewoon. Je contactenoverzicht op de Samsung Galaxy S II wordt dé hub voor jouw sociale leven.
  • Readers Hub: met de Samsung Galaxy S II heb je altijd een bibliotheek aan boeken, tijdschriften en kranten bij je. Dankzij speciale samenwerkingsverbanden biedt de Samsung Readers Hub meer dan 2,2 miljoen boeken aan, 2.000 kranten in 49 talen en 2.300 populaire tijdschriften in 22 talen.
  • Game Hub: Game Hub biedt de eenvoudigste manier om de beste mobiele games te downloaden en te spelen. Met de gyroscopische sensor met drie assen opent Samsung een wereld aan gamingmogelijkheden. Probeer games gratis uit en download eersteklas titels van partners zoals Gameloft. Of daag vrienden uit met de Social Network Games (SNG) van mobage, inclusief ngmoco’s ‘We Rule and We City’.
  • Music Hub: de Samsung Galaxy S II is je persoonlijke muziekmanager met toegang tot meer dan 12 miljoen tracks van 7Digital. Ontdek wat hot is volgens de hitlijsten, zoek je favoriete muziek op, ontvang aanbevelingen van albums, luister naar previews en download ze direct op de Samsung Galaxy S II
Enterprise solutions
  • Cisco AnyConnect Virtual Private Network
  • Sybase Afaria Mobile Device Management
  • Cisco WebEx
  • Cisco Mobile
Mobile Audio/Video Interface
  • MHL: Samsung Galaxy S2 has a MHL (Multimedia High-definition Link) connector, which basically allows the Micro-USB to do much more than just be a Micro-USB connector. It can for example output 1080p with a Micro-USB to HDMI cable and it can do USB host stuff such as USB keyboards. At the same it will be charging your phone.
(P)Reviews
Phone Arena - Samsung Galaxy S II Preview
http://www.phonearena.com...alaxy-S-II-Preview_id2712

GSMarena - Samsung I9100 Galaxy S II preview: Second encounter
http://www.gsmarena.com/s...alaxy_s_ii-review-588.php

Mobile-Review - Preview of Samsung Galaxy S II i9100. Part 1 & 2
http://www.mobile-review....amsung-galaxy-s2-en.shtml
http://www.mobile-review....sung-galaxy-s2-2-en.shtml

Brighthand - Samsung Galaxy S II Review
http://www.brighthand.com...+Android+OS+2.3+Dual-Core

Foto's

Youtube
HDblog
YouTube: Samsung Galaxy S2 RAM Info e Hardware tour ENG

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II user interface demo
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II user interface

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample

GSMArena - Flash in browser test
YouTube: Samsung Galaxy S II Flash in browser performance test

Samsung Galaxy S2 ondersteunt Mobile High-Definition Link (MHL)
YouTube: Mobile High-Definition Link (MHL)

Changelog
Pre: Topic opgezet door BobWarley :*)
13-02-2011: Officiele introductie van de Samsung Galaxy S2 (Overgenomen door Relief2009)
13-02-2011: Eerste actuele informatie SGS2 toegevoegd
13-02-2011: Video + meer specs toegevoegd.
14-02-2011: jump-tags gemaakt
14-02-2011: 'Video's' renamed naar 'Youtube' en 'Hands-on' verplaatst naar '(P)Reviews'
15-04-2011: Hands-on oude filmpjes verwijderd
15-04-2011: Nieuw plaatje, kleine wijzigingen in Specificaties en nieuwe filmpjes toegevoegd
15-04-2011: Deel 2 van het topic geopend :9
24-04-2011: thijsje66 is nu mede-auteur. Welkom!

• Relief2009
Mocht iemand mede-auteur willen worden, op en aanmerkingen hebben over dit topic of mij willen wijzen op belangrijke previews, reviews en/of video's, graag DM'en!

-- Ook gereserveerd voor toekomstige onderwerpen --

[Voor 19% gewijzigd door Relief2009 op 15-04-2011 18:57]

• Relief2009
Phone Arena preview
http://www.phonearena.com...-II-Preview_id2712/page/3

Probably the most important take from our preview of the Samsung Galaxy S II is that it is future-proof. It has those highly-regarded and distinguishing features that won't make it obsolete in just a few months' time. The dual-core Exynos chipset chirps along capturing excellent Full HD video clips, whereas the 4.3” Super AMOLED Plus screen offers the best playback experience we've seen on a phone to date, with hardwired DivX/Xvid and .MKV video formats support.
...
Samsung's Android peak for this season is future-proof not only with its powerful chipset and vivid display, but also with the top-notch connectivity options. You won't find 21Mbps HSPA +, Bluetooth 3.0 HS, DLNA, and the new MHL port combined in any other Android handset, and these are technologies that are about to become mainstream. Nothing wrong with having them here and now, on the excellent Samsung Galaxy S II, a worthy sequel to the handset that set new standards for the high-end Android range.

Dit geeft heel mooi aan waarom je voor de SGS2 moet gaan. Het zit volgestampt met zoveel (nieuwe) technieken dat je de komende jaren wel zoet bent.

[Voor 6% gewijzigd door Relief2009 op 15-04-2011 19:47]

• Relief2009
Jo... schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:03:
Video preview van PhoneArena:

[video]
Damn Touchwiz 4.0 is toch wel stukken beter dan touchwiz 3.0. Met 3.0 kan je eigenlijk bijna niks. Zitten vele handigheidjes in. Vooral dat selecteren van widget en dan met motion homescreen flippen.

Ook de verschillende modes voor kleuren is nieuw. Samsung heeft flink veel nieuwe features ingebouwd. Ook de camera is veel beter.
MIQ schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:00:
Aan de topicstarter, in het deel over (P)reviews staat:

[...]

Dit moet ook Preview zijn aangezien het ook een pre-productiemodel betreft.
Zij noemen het zelf review, dus vandaar dat ik het ook zo noem.

[Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 16-04-2011 00:59]

• Relief2009
Golf2vr6 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 08:16:
[...]

AtlAntA, heb jij misschien een brilletje nodig je ziet de laatste tijd nogal wat niet. :9 O-) :*)

Bevestiging van 2 versies SGS2:
[afbeelding]

Waarschijnlijk:

[...]

Geen SLCD......
Volgens AllAboutPhones krijgen we in Nederland bijna zeker de Exynos + SAMOLED Plus :)

http://www.allaboutphones...-Samsung-Galaxy-S-II.html

Er valt me 1 ding op wat ik nog niet eerder ben tegengekomen: Active Noise Cancellation met dedicated mic! Ik dacht dat ik het verkeerd had gehoord, maar in een preview hoorde ik al iets over dual mic en dat dit voor goede audio zorgt in video's.

Edit: startpost maar meteen geupdate :*)

• Relief2009
Syncen met Gmail gaat gewoon met de ingebouwde mailclient op de iPhone. Hij synct zowel je kalender, mail als contacten.

Ik had een 3G hiervoor en alles werd netjes gesynct op mijn SGS.

@Phusebox
Je kunt ook vaak via xda met CWM extra lock-screens installeren op Android. Dat komt dan netjes bij Display als extra menu-optie.

@de rest
Het viel me op dat de balk in de laatste SGS2-software (Dom) nu ook zwart is? Of ligt het aan mijn ogen :P

It feels good to be back from a ban :+

[Voor 40% gewijzigd door Relief2009 op 24-04-2011 21:15]

• Relief2009
Phusebox schreef op maandag 25 april 2011 @ 08:43:
[video]
Hmm geen NL voice recognition dus... beetje een domper.
Dat is dan ook Vlingo (externe partij). Is Google Voice niet al in het Nederlands verkrijgbaar?

• Relief2009
Dus het geribbelde achterkantje verdwijnt? Mat is ook wel mooi, maar geribbeld vond ik wel chiquer staan.
Oplaadtijden van games zijn stukken sneller bij de SGS2. Dat is natuurlijk te verwachten, maar mooi om het "live" te zien.

Die livewallpaper van de stad + verkeer op de SGS2 is trouwens wel erg slick! Ik heb nu een SGS, maar me SGS lijkt net speelgoed vergeleken bij de SGS2.

[Voor 41% gewijzigd door Relief2009 op 25-04-2011 11:54]

• Relief2009
Jo... schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:44:
[...]

Ik zie bij dat filmpje niets van de achterkant? Hoe kom je erbij?
Vanaf 0.13 kijken. Aan het einde van het filmpje draait de SGS2 en zie je de achterkant langskomen. Die is mat en glad. Het kan ook een hele slechte rendering zijn.

Verder heb ik ook ergens in een live hands-on een matte achterkant langs zien komen.

• Relief2009
iklucas schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:52:
[...]

Weet je zeker dat je naar het goede filmpje hebt gelinkt? Hij laat ze het hele filmpje lang op de tafel liggen
Mijn excuses. Heb twee keer hetzelfde filmpje gequote. Nu staat het wel goed.
Snoop schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:54:
[...]

check youtube.com/mattsgreenuk

hij heeft een UK retail unit en deze heeft een matte achterkant voor zover ik kan zien.
Yep dat is hem! Hij zegt ook overduidelijk matt finish. Vraag me wel af waarom ze op het laatste moment hebben besloten om het geribbelde achterkantje te vervangen door een matte.

[Voor 41% gewijzigd door Relief2009 op 25-04-2011 11:58]

• Relief2009
Jo... schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:07:
Hm, Dom Armstrong had ook een UK retail toestel en deze had wel een geribbelde achterkant dacht ik.
Bij Dom heb ik nog geen achterkant gezien eerlijk gezegd.

Bij nader inzien vind ik de matte achterkant toch wel wat hebben. :)

• Relief2009
Phusebox schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:13:
Als mat ook betekend dat het een soort van soft-finish heeft, en dus meer grip heeft ben ik voor. Als het gewoon mat plastic is gaat het echt cheap uitzien IRL.
Ik ga ervan uit dat het een soft-finish is, anders heb je echt geen grip.

• Relief2009
Phusebox schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:24:
[...]

In de commercial vind ik het er nog semi glanzend uitzien eerlijk gezegd.
Ach, volgens Matt Green heeft een veel betere grip. Dus ik blijf hopen op een soft-finish.

Semi glanzend is nog steeds geen matt ;)

• Relief2009
Brad Pitt schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:40:
[...]

Hoe ongelooflijk jammer. Was zó blij met die niet Fisher-Price uitziende bobbelige achterkant en nu dit weer :'(
Alles ziet er lelijk uit in een overbelichte filmpje :P Ik vind het er niet slecht uitzien.

• Relief2009
*knip*

[Voor 114% gewijzigd door pven op 25-04-2011 19:42]

• thijsje66
Ik kan alleen maar bevestigen wat Eldar zegt, echt een toptelefoon!

Ik heb geen leuke ondertitel.

• thijsje66
M-en-M schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:07:
[...]

Ik neem aan dat hij 'm bij de dealershow (Samsung Smart Living) in handen heeft gehad.
Als je er een hebt meegekregen/bent opgestuurd: Pics, plz? :>
Haha, nee had ik 'em maar hier :P
Ik heb hem twee keer in handen gehad, tijdens Samsung Smart Living inderdaad, en tijdens TeleVisie in Nieuwegein. Oh, ik wil dat ding zo graag... Ik krijg hem ergens deze maand of begin mei, maar er zijn natuurlijk meer journalisten die zo'n ding willen ;)

• thijsje66
ronaldm3 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:39:
[...]

En weet je iets over NFC??? _/-\o_
NFC wel in Nederland, net als Exynos en Super AMOLED Plus :*)

• thijsje66
Golf2vr6 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:34:
[...]

Met hoeveel zekerheid kun je dit melden en wie/wat is de bron?
(dit vraag ik omdat er zoveel over gezegd wordt dat het onderhand niet meer te checken valt)
NFC niet meer zeker, de bron is Erwin van der Valk, countrymanager mobile devices Samsung Benelux. En ja, da's een lange titel ;)

• thijsje66
Thomasthomas schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:56:
Damn. Ik heb net een HTC Incredible S gewonnen met het HTC paasei event, en wil m'n SGS verkopen. Het lijkt me eigenlijk nog niet zo'n gek plan om ze allebei te verkopen en dan een GSII te kopen. Ziet er fantastisch uit.
Zou ik doen, de Galaxy S II is ook gewoon veel beter (Touchwiz 4 O+ )
Ik ben blij met m'n Desire Z, bovendien krijg ik de Galaxy S II binnenkort binnen als review sample, ik laat je er dan wel even mee spelen ;) Charlie is toch blind.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsje66
gabn88 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:15:
[...]

Waar kan ik de speciale adapter kopen? :D
.
Ik ging er dus al vanuit dat hd-films kijken op mijn tv vanaf mijn SG2 onmogelijk werd doordat de batterij het niet lang genoeg vol houdt;)
Je batterij houdt het wel 2 uur vol hoor, zelfs op een HD-film ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsje66
AtlAntA schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:28:
[...]

Gesundtheit! ;)

Enthousiasme in toom houden.. O-)

Iemand al enig idee wanneer we de tweakers review mogen verwachten? Heb gelezen dat men er al mee bezig is namelijk.
De review samples zijn bij mijn weten nog niet uitgeleverd. Arnoud werkt zijn reviews meestal binnen een week of twee uit, soms zelfs minder. Ik zeg max. een week of 3.
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij de SGS2 al met een nda heeft gekregen en binnen drie minuten de review plaatst natuurlijk :+

• thijsje66
Bij deze nodigen we je van harte uit voor de introductie van de Samsung Galaxy S II op 11-05-11

We weten dat er enorm uitgekeken werd naar deze opvolger van de zo succesvolle Galaxy S, en we zijn dan ook verheugd dat we het toestel SNELler kunnen introduceren dan we oorspronkelijk verwacht hadden.

Vorig jaar introduceerde we de voorloper van de Galaxy S II tijdens het zgn 'bootje varen' op Loosdrecht, en we hebben besloten om dat dit jaar nog eens DUNnetjes over te doen.

Bij deze het programma van de dag:

13:00 – verzamelen bij SVL te Loosdrecht

14:00 – varen en presentatie + demo

17:00 – terugko

17:30 – BBQ

19:00 – einde

Graag ontvangen wij je RSVP op *******@samsung.com en zien we je dan woens VL te Loosdrecht.

Let op, we hebben maar n beperkt aantal plaatsen, we kunnen daarom maar 1 persoon per titel ontvangen (dus als je vindt dat je collega hier bij moet zijn dan graag zelf switchen).

Groet

Maurice

ps We hopen op lekker warm weer met een SCHERP zonnetje dus vergeet je zonnebril en zonnebrand niet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsje66
You'll get reviews! Leden van de pers krijgen hem volgende week woensdag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsje66
Anoniem: 290605 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:39:
volgende week woensdag??
Als ik het abbo en levertijden topic lees is dat nadat veel tweakers hem krijgen????
Dat is de officiële release presentatie, ik weet er het fijne ook niet van. Wat ik in ieder geval weet, is dat de leden van de pers hem daar krijgen. Ik verwacht dat dan ook de eerste toestellen worden geleverd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsje66
Floxie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:26:
Heb nog even een foto proberen schieten van de rand:
[afbeelding]

Heb ter vergelijking mijn netbook (met "chroom" rand) genomen. Zo zou het wel duidelijk moeten worden dat de S2 géén chroom rand heeft. Het is gewoon zeer reflectief materiaal, waardoor al snel de chroom rand look ontstaat in combinatie met licht. In werkelijkheid is het meer een mengeling van zwart/grijs/bruin antraciet. Ik vind dat bovenstaande foto wel redelijk de werkelijke kleur benadert. Het is zeker geen blauw :+

Zijn jullie eventueel geinteresseerd in een paar benchmark of boot filmpjes?

*Edit* En ik heb 'm inderdaad van expansys
Zou je misschien wat benchmarks kunnen draaien? Quadrant, Neocore, Linpack enz?
Zit de MHL kabel erbij? :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsje66
l3art schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:00:
Hebben we nog niet genoeg benchmarks voorbij zien komen dan??? ;)
Niet van een retail exemplaar volgens mij.
En ik wil best wel wat nieuwe zien, die oude waren volgens mij allemaal prototypes. Ik heb ook wel eens een prototype gebenchmarked, en daar kwam in Quadrant 2100 uit, dat lijkt mij nou niet de goede score voor dit dingetje ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Relief2009
Kunnen we de discussie hier stoppen en in Deel 3 verdergaan? Topic gaat namelijk op slot.

Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 3

Alvast bedankt en veel plezier!

[Voor 3% gewijzigd door Relief2009 op 10-05-2011 20:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Relief2009
Graag in Deel 3 verdergaan.

[Voor 11% gewijzigd door Relief2009 op 10-05-2011 21:03]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee