De grootte zou ongeveer hetzelfde moeten blijven. Een andere indicatie is dit: hoe lang duurde het voordat de nieuwe versie klaar was? Bij remuxen kopieert hij als het ware het bestand, en hoeft hij niet te encoderen (wat lang duurt en zeer CPU-intensief is). Dat duurt dus vrij kort.Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:58:
Ik weet trouwens niet zeker of het geremuxed is. Ik heb gewoon een proggie gedownload die m'n MKV omzette in MP4.. Hoe kan ik dit zeker weten? ^^
Ter info: de bestandsgrootte werd verzesvoudigd. Ik veronderstel dat dit niet hoort bij een remux?
@Floxie (of anderen die hem al hebben):
Heb je de push notificaties van whatsapp/gtalk al kunnen testen?
En zou je het misschien nog een keertje kunnen doen bij je Gmail? Ik vond 2 minuten van gisteren toch wel heel erg lang. Dit zou vrijwel instant moeten zijn.
Heb je daarnaast al een mogelijkheid gehad om USB on the go te checken??
Thanks!
Heb je de push notificaties van whatsapp/gtalk al kunnen testen?
En zou je het misschien nog een keertje kunnen doen bij je Gmail? Ik vond 2 minuten van gisteren toch wel heel erg lang. Dit zou vrijwel instant moeten zijn.
Heb je daarnaast al een mogelijkheid gehad om USB on the go te checken??
Thanks!
Dat hoort niet nee..klinkt als een transcode. Heb je de links die ik poste gelezen? Het progje wat ik voor windows noemde zou moeten remuxen, op het geluid na.Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:58:
Ik weet trouwens niet zeker of het geremuxed is. Ik heb gewoon een proggie gedownload die m'n MKV omzette in MP4.. Hoe kan ik dit zeker weten? ^^
Ter info: de bestandsgrootte werd verzesvoudigd. Ik veronderstel dat dit niet hoort bij een remux?
Verzesvoudigd is wel erg veel! Als dat puur video zou zijn, zou die 120mbps moeten zijn..?! Da's 12 megabyte per seconde. Da's absurd veel.
[EDIT] @Floxie Speelt deze link? Dit is een 100% transmux (zowel audio als video)
[Voor 26% gewijzigd door brama op 09-05-2011 16:19]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ja de transcoded file was ineens 300 mb ipv de originele 50 mb.
Bedankt voor die file brama, want ik ging net stoppen met zoeken naar remux proggies.
Ze deden het allemaal niet (de ene had nero nodig, de andere gaf een error, etc)
Resultaat: YouTube: Samsung Galaxy S II H264 into MP4 container
De GPU acceleration doet dus heel goed zijn werk!
Bedankt voor die file brama, want ik ging net stoppen met zoeken naar remux proggies.
Ze deden het allemaal niet (de ene had nero nodig, de andere gaf een error, etc)
Resultaat: YouTube: Samsung Galaxy S II H264 into MP4 container
De GPU acceleration doet dus heel goed zijn werk!
[Voor 4% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 16:40]
van XDA forum:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1068567
Maar lijkt er ook op dat het neer komt op fragmentatie van de android markt, het is meer een probleem van de devvers dan de Mali chip.
Dat zou toch wel jammer zijn als hierdoor een hoop games niet zullen gaan werkenjust a short info for everyone who wants to use x-plane (the best flight-sim atm) as well as some other high-end games on the sgs2:
since i have my sgs2 i wasn't able to run the game "x-plane", it always gave me the error message "Error detecting texture compression formats"
yesterday i wrote an email to folks @laminar research! today they contacted me and asked me if i could provide a logcat protocol of the x-plane crash. few minutes later i received a reply from Chris, stating that the reason is indeed the Mali-400 MP used by our SGS2!
"the Mali-400 GPU doesn't support any texture compression formats that XPlane requires (PVR, ATITC, DXT). It only supports ETC which we cannot use for various reasons."
perhaps this info is usefull not only for x-plane users, because
"A lot of premium content games are going to hit this issue as well. I'm a bit astounded at this discovery but their own documentation confirms it."
also laminar was very friendly and offered me a refund!
i hope this can be fixed in the future...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1068567
Maar lijkt er ook op dat het neer komt op fragmentatie van de android markt, het is meer een probleem van de devvers dan de Mali chip.
[Voor 7% gewijzigd door Verderf op 09-05-2011 16:49]
| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |
Ben zeer benieuwd hoe de GPS ontvanger presteert t.o.v. de SGS1. Heb nu een custom ROM (2.3.3) draaien op mijn SGS1 en moet zeggen dat navigeren redelijk gaat, maar nog altijd niet helemaal zoals het hoort. Kort gezegd is en blijft de GPS ontvanger van de SGS1 brak. Of het nu een software-matige of een hardware-matige issue is.
Weet iemand welk type GPS ontvanger in de SGS2 zit en of deze verschilt met zijn voorganger?
Weet iemand welk type GPS ontvanger in de SGS2 zit en of deze verschilt met zijn voorganger?
I used to be schizophrenic, but we are okay now.
Ik denk eerlijk gezegd dat zoiets wel te fixen is met een firmware upgrade oid. De telefoon zal best populair worden dus misschien dat de gamemakers er ook wel iets op vinden. Geen goed nieuws iig!Verderf schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:47:
van XDA forum:
[...]
Dat zou toch wel jammer zijn als hierdoor een hoop games niet zullen gaan werken
@Floxie: Goed bezig! +1. De enigste test die ik nu nog kan bedenken is: Hoe houdt de teleoon zich als het via de post wordt verstuurd nadat de originele zegel op de originele verpakking is gebroken? Ik geef je wel even een adres en dan zijn we er snel genoeg achter.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Zegt genoegActually there is nothing wrong with Mali. Its fully OpenGL ES 2.x complaint.
And its about time someone made the move Samsung made with Mali.
All texture compression formats that OP mentioned are proprietyformats.
DXT, PVRTC, ATITC are not part of OpenGL ES API.
All current devices support OpenGL ES. Tegra, PoweVR, Mali all must support it to be OpenGL ES complaint. But all of them for their own interest support some propriety
compression formats and so far game developers had been using them.
So dont complain to Samsung, but rather demand game developers to stick to the standard that all devices will be following.
Its about time the so called hardware fragmentation is dealt with properly. And it can be achieved only by sticking to the open Standards that are in place.
So if you have bought X-Planes, complain to developers and demand a version that uses the standard API and not sticking to propriety standards.
And if someone can force this change, its Samsung. The game developers simply cant ignore the Samsung devices with shear number of devices they will be selling. Its good for the Android gaming scene. And I am glad that this happened.

Beetje hetzelfde verhaal als Nvidia geprobeert heeft te doen op de PC Markt (while failing at it)
[Voor 4% gewijzigd door Verderf op 09-05-2011 16:55]
| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |
Lees even een paar pagina's terug en daar heeft Floxie een filmpje gepost over de GPS inclusief verhaal. Tevens doet de zoekknop wonderen.NRGetic schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:52:
Ben zeer benieuwd hoe de GPS ontvanger presteert t.o.v. de SGS1. Heb nu een custom ROM (2.3.3) draaien op mijn SGS1 en moet zeggen dat navigeren redelijk gaat, maar nog altijd niet helemaal zoals het hoort. Kort gezegd is en blijft de GPS ontvanger van de SGS1 brak. Of het nu een software-matige of een hardware-matige issue is.
Zou je voor mij de GPS kunnen testen met "maps" qua nauwkeurigheid
Deze was nou niet bepaald nauwkeurig op de SGS
Hopelijk is hij op de SGS2 beter
Apple - MacBook Pro 13” 2020 | 14 Pro Max | Watch S7 45mm | TV 4k ||| Smarthome - Homekit | Philips Hue | Aqara | Synology | Unifi
Nu alweer ja? Welnu: AtlAntA in "Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 2"QempZoR schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:28:
Nickname does not reflect reality
@ Snoop: heb nog 2 mailtjes gestuurd naar mezelf met Gmail.
De eerste kwam deze keer al na 15 seconden aan en de tweede kwam na 10 seconden aan.
Strange dat het gisteren zo lang duurde, misschien ligt dat wel aan Google zelf i.p.v dit toestel?
Gtalk/Whatsapp gebruik ik niet, dus nog niet kunnen testen. Sorry!
De eerste kwam deze keer al na 15 seconden aan en de tweede kwam na 10 seconden aan.
Strange dat het gisteren zo lang duurde, misschien ligt dat wel aan Google zelf i.p.v dit toestel?
Ik heb de zoekfunctie even voor je gebruiktQempZoR schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:28:

YouTube: Kanaal van samsungmobilerdom
http://domarmstrong.blogs...-2-gps-with-mytracks.html
@Brad Pitt: Ja de post er recht boven he..

offtopic: Wat is er met het ABBO topic aan de hand?
[Voor 10% gewijzigd door AtlAntA op 09-05-2011 17:43. Reden: offtopic stukje +reactie op brad pitt]
Ah kijk, dat lijkt er meer op.Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:39:
@ Snoop: heb nog 2 mailtjes gestuurd naar mezelf met Gmail.

Over whatsapp en gtalk maak ik me verder geen zorgen meer en zal ik zelf wel uit testen als ik het toestel (hopelijk deze week) binnen heb.
zoals je ook in het betreffende abonnementen en levertijdentopic kon lezen was het topic tijdelijk in onderhoud. Het is daarom ook niet nodig om hier off topic te posten.offtopic: Wat is er met het ABBO topic aan de hand?
[Voor 61% gewijzigd door Bullet NL op 09-05-2011 19:06]
Denk wel dat het op prijs wordt gesteld als je je post even bewaart tot het ABBO topic weer open is.Crimineliz schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:52:
[...]
Dan drop ik het hier maar.
Zojuist tergende berichten van Vodafone te horen gekregen. Samsung Galaxy S II verwacht eind volgende week, maar het is niet zeker. Lekker blijven gissen en hopen dus..
Slightly ontopic: Stukje over SD kaarten: http://androidforums.com/...y-find-answer-within.html
Zou de SGS2 doorvoersnelheden aankunnen die een class10 kaartje biedt?
[Voor 0% gewijzigd door AtlAntA op 09-05-2011 17:56. Reden: typo]
Ah, daar heb ik overheen gekeken.AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:41:
[...]
Ik heb de zoekfunctie even voor je gebruikt![]()
YouTube: Kanaal van samsungmobilerdom
http://domarmstrong.blogs...-2-gps-with-mytracks.html
@Brad Pitt: Ja de post er recht boven he..![]()
offtopic: Wat is er met het ABBO topic aan de hand?
Bedankt! de GPS ziet er goed uit

Apple - MacBook Pro 13” 2020 | 14 Pro Max | Watch S7 45mm | TV 4k ||| Smarthome - Homekit | Philips Hue | Aqara | Synology | Unifi
De 42 mbps (van die birds video) loopt niet eens lekker op mijn huidige computer (q6600 + GTX275) 
Deze telefoon wordt echt snel

[Voor 26% gewijzigd door germania op 09-05-2011 18:46]
Maar loopt hij wel lekker op een GS2?germania schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:42:
De 42 mbps (van die birds video) loopt niet eens lekker op mijn huidige computer (q6600 + GTX275)
Op mijn iPhone 4 perfect (en die heeft dezelfde CPU/GPU combinatie als de Galaxy S 1 als ik me niet vergis), maar op mijn q6600 met VLC in OS X inderdaad ook niet, maar dat komt omdat VLC voor OS X geen gebruik maakt van de videokaart. Als je Windows draait, zijn er zat spelers die dat wel doen en dan moet je de 42 mbps video zonder moeite af kunnen spelen (VLC voor Windows heeft een optie voor GPU acceleratie, zoals elders in dit topic vermeld).
[Voor 6% gewijzigd door Cinner op 09-05-2011 18:52]
Nee hij loopt niet lekker op een SGS2. Zullen wel nieuwere versie van videoplayers komen die alle kracht van de SGS2 goed zullen gebruiken.Cinner schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:50:
[...]
Maar loopt hij wel lekker op een GS2?
Op mijn iPhone 4 perfect (en die heeft dezelfde CPU/GPU combinatie als de Galaxy S 1 als ik me niet vergis), maar op mijn q6600 met VLC in OS X inderdaad ook niet, maar dat komt omdat VLC voor OS X geen gebruik maakt van de videokaart. Als je Windows draait, zijn er zat spelers die dat wel doen en dan moet je de 42 mbps video zonder moeite af kunnen spelen (VLC voor Windows heeft een optie voor GPU acceleratie, zoals elders in dit topic vermeld).
@ Cinner: en dat is een onaangeroerde birds 42 mpbs H264 MKV ? Geen compressiemethode of niets?
Zoals in voorgaande filmpje al te zien was ( YouTube: Samsung Galaxy S II High Profile MKV Playback ) ondersteunt de standaard Samsung applicatie geen H.264 MKV. Rockyplayer doet dit wel, weliswaar zonder GPU acceleration.
*Edit* In een MP4 container doet hij het gewoon wel: YouTube: Samsung Galaxy S II H264 into MP4 container (vanaf 0:24)
Zoals in voorgaande filmpje al te zien was ( YouTube: Samsung Galaxy S II High Profile MKV Playback ) ondersteunt de standaard Samsung applicatie geen H.264 MKV. Rockyplayer doet dit wel, weliswaar zonder GPU acceleration.
*Edit* In een MP4 container doet hij het gewoon wel: YouTube: Samsung Galaxy S II H264 into MP4 container (vanaf 0:24)
[Voor 18% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 19:02]
Anoniem: 304064
Ik heb dit filmpje gezien op youtube juist...
Vergelijking tussen nexus s en galaxy s2.
Wat opvalt is de blauwe schijn over het scherm van de galaxy s2, de helderheid van de 2 staan alletwee op maximum.
YouTube: Video Confronto tra Samsung Galaxy S2 e Nexus S by batista70phone
Vanaf minuut 8.00. Waarschijnlijk hebben de meeste dit al gezien, is dit echt zo? Het nexus scherm ziet er beter uit...
Echter bij een vergelijking tussen een iphone4 en een galaxy s2 is het scherm van de laatste wel goed. En men zegt toch dat het scherm van de iphone 4 oh zo goed is...
Wat opvalt is de blauwe schijn over het scherm van de galaxy s2, de helderheid van de 2 staan alletwee op maximum.
Vanaf minuut 8.00. Waarschijnlijk hebben de meeste dit al gezien, is dit echt zo? Het nexus scherm ziet er beter uit...
Echter bij een vergelijking tussen een iphone4 en een galaxy s2 is het scherm van de laatste wel goed. En men zegt toch dat het scherm van de iphone 4 oh zo goed is...
Zoiets is heel moeilijk te beoordelen via een youtube filmpje. Er spelen vele factoren mee: Youtube compressie. Camera die gebruikt is. Lichtinval etc.Anoniem: 304064 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:36:
Ik heb dit filmpje gezien op youtube juist...
Wil je meer zekerheid? Wacht dan totdat je ze allebeide zelf in de hand hebt in een winkel oid om te vergelijken.
Ik kan een (korte) vergelijking doen met een HTC Desire als jullie dat willen?
Trouwens @ dat vergelijkingsfilmpje met de Nexus S: er zijn 3 verschillende "warmte standen" in het Display menu.
- Dynamisch: heel warme en saturated kleuren
- Standaard: ..
- Film: meer natuurheidsgetrouwe kleuren
Trouwens @ dat vergelijkingsfilmpje met de Nexus S: er zijn 3 verschillende "warmte standen" in het Display menu.
- Dynamisch: heel warme en saturated kleuren
- Standaard: ..
- Film: meer natuurheidsgetrouwe kleuren
[Voor 58% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 19:54]
Dat zou geweldig zijn, heb je een htc desire dan? 

Anders zou hij het niet vragen denk je wel?

@Floxie: Elke filmpje van de SGS2 is goed maar vergelijkingsmateriaal is beter!
@senser86: Er is hier een filmpje gepasseerd waarin ook wordt gezegd dat het wit van de GS2 niet van zo'n goede kwaliteit is als de iPhone en blijkbaar ook Nexus S.
Ook als je vanaf 8:00 kijkt zoals je zelf zei, hoor je hem na een tijdje zeggen dat het wit van de GS2 niet zo helder is als dat van de Nexus S. (Niet dat ik Italiaans spreek ofzo maar als je een beetje algemene talenkennis hebt versta je het wel.)
@Floxie: Hoe meer filmpjes, hoe beter zou ik zo zeggen
Ook als je vanaf 8:00 kijkt zoals je zelf zei, hoor je hem na een tijdje zeggen dat het wit van de GS2 niet zo helder is als dat van de Nexus S. (Niet dat ik Italiaans spreek ofzo maar als je een beetje algemene talenkennis hebt versta je het wel.)
@Floxie: Hoe meer filmpjes, hoe beter zou ik zo zeggen

Steam: Grim
Yes, volledig onaangeroerd, maar wel geremuxed in een MP4 container, want anders speelt de iOS videospeler hem niet af (die kan geen MKV's spelen). Dit is overigens op een jailbroken iPhone 4, en ik heb de video zonder tussenkomst van iTunes op de iPhone gezet (want anders gaat iTunes comprimeren denk ik).Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:58:
@ Cinner: en dat is een onaangeroerde birds 42 mpbs H264 MKV ? Geen compressiemethode of niets?
Maar goed, het punt is dat als een iPhone 4 1080p 42 mbps H264 High Profile kan afspelen, ik verwacht dat de Galaxy S 2 hardware dit ook makkelijk moet kunnen, echter lijkt het er op dat de software er nog niet klaar voor is. Tenminste, als iemand dit nu daadwerkelijk getest heeft (niet de MKV versie maar de geremuxte MP4 versie)?
Edit: Hier is de video in kwestie: birds (42 mbps).mp4
[Voor 7% gewijzigd door Cinner op 09-05-2011 20:14]
Hmm vraag ik me toch af wat dan het voordeel is van het Super Amoled Plus scherm als het niet de hoogste resolutie heeft en ook de kleuren en/of helderheid niet goed zijn.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Het zwart, zwarter kan nietPhusebox schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:06:
Hmm vraag ik me toch af wat dan het voordeel is van het Super Amoled Plus scherm als het niet de hoogste resolutie heeft en ook de kleuren en/of helderheid niet goed zijn.

Kleuren zijn juist toch beter?
Wit is minder wit...klopt
[Voor 9% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-05-2011 20:10]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 7 Pro Hazel 256
Waar haal je vandaan dat de kleuren niet goed zijn?
- Samsung Omnia 2 - WiMo - Geen enkele mobiel in mijn omgeving kon/kan er aan tippen qua kleuren (Eerste "AmoLED" versie)
- Samsung Galaxy S - Android - Merkbaar beter scherm Qua kleur ook (iets nieuwer scherm "Super AmoLED")
- Samsung Galaxy S2 - Android - Pentile Matrix, nog scherper maar geen qHD maar nogsteeds gangbaar("Super AmoLED PLUS")
[Voor 20% gewijzigd door spanx op 09-05-2011 20:15]
Damn it's good 2b a Tweaker!
Volgens mij had de Omnia HD toch echt het eerste AMOLED scherm.spanx schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:09:
Waar haal je vandaan dat de kleuren niet goed zijn?
- Samsung Omnia 2 - WiMo - Geen enkele mobiel in mijn omgeving kon/kan er aan tippen qua kleuren (Eerste "AmoLED" versie)
- Samsung Galaxy S - Android - Merkbaar beter scherm Qua kleur ook (iets nieuwer scherm "Super AmoLED")
@ Cinner: YouTube: Samsung Galaxy S II H264 into MP4 container (transmux) (vanaf 0:23) Deze is ook een H264 in een MP4 container. Wel de 20 Mpbs versie. Als je de 42 mpbs versie wilt uploaden dan wil ik het gerust proberen.
@ Phusebox: Witwaarden zijn misschien minder, maar de zwartwaarden zijn immens goed, alsook de kleuren zijn prachtig. Misschien niet natuursgetrouw, maar het oogt o zo mooi. Dit scherm trekt alle aandacht als je een kleurrijke foto opent.
En het is nog zuinig ook! Je kan (nog) niet alles hebben lijkt me. 
@ Phusebox: Witwaarden zijn misschien minder, maar de zwartwaarden zijn immens goed, alsook de kleuren zijn prachtig. Misschien niet natuursgetrouw, maar het oogt o zo mooi. Dit scherm trekt alle aandacht als je een kleurrijke foto opent.

[Voor 3% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 20:13]
Ik bedoelde AmoLED versie 1 (generatie 1)Paksoy schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:12:
[...]
Volgens mij had de Omnia HD toch echt het eerste AMOLED scherm.
Damn it's good 2b a Tweaker!
Dus eigenlijk is SAMOLED + het beste scherm op het moment, behalve het wit is niet perfect ?
@Floxie: netjes, loopt vloeiend met hardware acceleratie
Zin om de 110Mbps sample te testen? 

[Voor 24% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-05-2011 20:29]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Tof, ik heb de video toegevoegd aan mijn bericht hierboven: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36002299Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:12:
@ Cinner: YouTube: Samsung Galaxy S II H264 into MP4 container (transmux) (vanaf 0:23) Deze is ook een H264 in een MP4 container. Wel de 20 Mpbs versie. Als je de 42 mpbs versie wilt uploaden dan wil ik het gerust proberen.
Mijns inziens dus niet 'het beste scherm'. Net zoals ik me gruwelijk heb geërgerd op het 'roze' grijs van mijn Desire vorig jaar, ga ik me nu vast weer ergeren op het 'lichtblauwe' wit van de GSII...Moonstrike schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:15:
Dus eigenlijk is SAMOLED + het beste scherm op het moment, behalve het wit is niet perfect ?
*weg*
[Voor 97% gewijzigd door RoD op 10-05-2011 15:13]
Hier klopt inderdaad geen reet van. De Exynos 4210 bevat de quad-core variant van de Mali 400 niet de dual-core variant. De Adreno 220 is single-core. Dat wil niet zeggen dat dit qua prestaties wat uitmaakt. (Benchmarks tot nu toe leunen wel naar de Adreno 220)Verderf schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:26:
http://www.androidplanet....er-verkocht-in-pre-order/
Die orpheo met zn blaat verhaal, volgens mij klopt dat niet helemaal toch?
[...]
Verder is de MSM8x60 niet gebaseerd op Cortex-A9, maar op een aangepaste variant van Qualcomm's Scorpion architectuur, welke asynchroon geclockt kan worden.
http://www.qualcomm.com/snapdragon/specs
Ikzelf leun eigenlijk ook wel een beetje naar de MSM8x60 qua prestaties (de Mali 400 presteert toch wel een beetje onder de maat), maar zijn verhaal is gewoon pure onzin.
*knip*
[Voor 115% gewijzigd door RoD op 10-05-2011 15:14]
@Floxie: Zat er een andere handleiding bij dan deze?
http://dl.dropbox.com/u/2..._UM_EU_Eng_D04_110408.pdf
thnx golf2vr6
http://dl.dropbox.com/u/2..._UM_EU_Eng_D04_110408.pdf
thnx golf2vr6

Lees ik het nou verkeerd of vertel jij nu dat de processor van de SGS2 asynchroon loopt?M-en-M schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:34:
[...]
Hier klopt inderdaad geen reet van. De Exynos 4210 bevat de quad-core variant van de Mali 400 niet de dual-core variant. De Adreno 220 is single-core. Dat wil niet zeggen dat dit qua prestaties wat uitmaakt. (Benchmarks tot nu toe leunen wel naar de Adreno 220)
Verder is de MSM8x60 niet gebaseerd op Cortex-A9, maar op een aangepaste variant van Qualcomm's Scorpion architectuur, welke asynchroon geclockt kan worden.
http://www.qualcomm.com/snapdragon/specs
Ikzelf leun eigenlijk ook wel een beetje naar de MSM8x60 qua prestaties (de Mali 400 presteert toch wel een beetje onder de maat), maar zijn verhaal is gewoon pure onzin.
[Voor 106% gewijzigd door AtlAntA op 09-05-2011 20:41]
WootFloxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:58:

Da's mooi, dan is de 'fix' dus gewoon remuxen. Onder linux:
code:
1
| ffmpeg - i input.mkv -acodec copy -vcodec copy output.mp4 |
Gaat supersnel, dus met een uurtje heb ik al m'n mkv's zonder kwaliteitsverlies wel omgezet.
Yep, in het echt gaat het nog dat ietsje vlotter dan het youtube filmpje vertoond. Ik vind het zeker smooth genoeg om een film op een aangename manier te bekijken.brama schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:43:
[...]
WootDat liep helemaal schokvrij (moeilijk te beoordelen zo) ? Lijkt er wel op..
Da's mooi, dan is de 'fix' dus gewoon remuxen. Onder linux:
code:
1 ffmpeg - i input.mkv -acodec copy -vcodec copy output.mp4
Gaat supersnel, dus met een uurtje heb ik al m'n mkv's zonder kwaliteitsverlies wel omgezet.
Filmpjes zijn onderweg.
Ben alleen nog benieuwd of AC3 ook door de h/w decoder afgespeeld wordt, dat is bij de tegra2 ook weer niet het geval. Zal straks nog wel een testfilmpje daarvoor bouwen.Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:49:
[...]
Yep, in het echt gaat het nog dat ietsje vlotter dan het youtube filmpje vertoond. Ik vind het zeker smooth genoeg om een film op een aangename manier te bekijken.
Filmpjes zijn onderweg.
Ik ben de 110Mbps versie aan het uploaden. Ultieme test 

Bespaar je de moeite, wat ik je nu al kan vertellen is dat de 42 mbps maar half en half werktPetervanakelyen schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:52:
Ik ben de 110Mbps versie aan het uploaden. Ultieme test

Er moest ergens een limiet liggen. 20Mbps loopt vloeiend en dat is al een goede prestatieFloxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:55:
[...]
Bespaar je de moeite, wat ik je nu al kan vertellen is dat de 42 mbps maar half en half werkt

Hier is de 42 Mpbs sample dan: YouTube: Samsung Galaxy S II H264 into MP4 container 42 Mpbs bitrate (transmux)
Hij werkt eerst heel vlot en dan blijft hij plots hangen. Iets met buffer ofzo? Iemand een idee wat dit kan zijn?
Hij werkt eerst heel vlot en dan blijft hij plots hangen. Iets met buffer ofzo? Iemand een idee wat dit kan zijn?
Da's al ruim 5 MiB/sec, dus is misschien al een te grote belasting op het geheugen?Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:06:
Hier is de 42 Mpbs sample dan: YouTube: Samsung Galaxy S II H264 into MP4 container 42 Mpbs bitrate (transmux)
@FloxieMyrddinLXXIIX schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:09:
[...]
Da's al ruim 5 MiB/sec, dus is misschien al een te grote belasting op het geheugen?
Draai je hem van een SD kaartje af of van het interne geheugen?
Als het van een Sd kaartje af is, welke klasse gebruik je?
In het filmpje zie je dat hij vanaf SD speeltAtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:10:
[...]
@Floxie
Draai je hem van een SD kaartje af of van het interne geheugen?
Als het van een Sd kaartje af is, welke klasse gebruik je?

Ik draai het filmpje vanuit het interne geheugen. Ik kan eens proberen met mijn externe SD kaartje, maar dit kaartje is spijtig genoeg al enkele jaren oud (Ik moet dringend eens een nieuw kopen!) Ben even aan het uitzoeken welke class het kaartje is..
Stel dat het Class 4 is -> 32 Mbps -> 4 MiB/sPetervanakelyen schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:13:
[...]
In het filmpje zie je dat hij vanaf SD speelt
Nee want dan is het pad anders. Iets van external_sdcard ofzo.Petervanakelyen schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:13:
[...]
In het filmpje zie je dat hij vanaf SD speelt
edit: Zie post van Floxie hierboven.
Denk niet dat het nut heeft om dan een SDcard te proberen aangezien dat altijd langzamer zal zijn dat het interne (Nand?) geheugen van de sgs2.
[Voor 27% gewijzigd door AtlAntA op 09-05-2011 21:18]
Misschien dat het bij de SGS anders is, maar op mijn telefoon is de SD-kaart gewoon gemount onder /sdcard.AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:16:
[...]
Nee want dan is het pad anders. Iets van external_sdcard ofzo.
Heb het filmpje gekopieerd naar mn externe SD kaart en zelfde probleem...
Desire (AMOLED versie) vs S2 browser filmpje: YouTube: Samsung Galaxy S II vs HTC Desire short browser compare
Desire (AMOLED versie) vs S2 browser filmpje: YouTube: Samsung Galaxy S II vs HTC Desire short browser compare
Ik heb even gezocht maar kan het exacte pad zo snel niet vinden. Waren meer mensen in de war met die vreemde benaming. Het interne geheugen wat je mag gebruiken voor media en files heet /sdcard en het werkelijke SD kaartje wat je erin drukt krijgt als pad /external_sdcard oid.Petervanakelyen schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:17:
[...]
Misschien dat het bij de SGS anders is, maar op mijn telefoon is de SD-kaart gewoon gemount onder /sdcard.
@Floxie: AC3 sample toevallig al geprobeerd?
De toestellen liggen naast elkaar en toch 2 andere plaatsenFloxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:23:
Heb het filmpje gekopieerd naar mn externe SD kaart en zelfde probleem...

Power to the beat.
Klopt!AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:25:
[...]
Ik heb even gezocht maar kan het exacte pad zo snel niet vinden. Waren meer mensen in de war met die vreemde benaming. Het interne geheugen wat je mag gebruiken voor media en files heet /sdcard en het werkelijke SD kaartje wat je erin drukt krijgt als pad /external_sdcard oid.
@Floxie: AC3 sample toevallig al geprobeerd?
/sdcard = interne geheugen
/sdcard/external_sd = extern geheugen
Neen, ik wacht op brama z'n sample

Je kan ook nog bijvoorbeeld 34Mbps of 38Mbps proberen. Wel beide MKV's.
[Voor 48% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-05-2011 21:36]
Zal ook wel moeten want mijn linkje naar een legale zoekmachine met een legale zoekterm is verwijderd.Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:26:
[...]
Klopt!
/sdcard = interne geheugen
/sdcard/external_sd = extern geheugen
Neen, ik wacht op brama z'n sample

Ben ook wel benieuwd of ie AC3 af zal spelen. Begint een best mediabeest te worden zo.
@mod: Snap de verwijdering wel hoor daar niet van.
H264 MKV speelt ie sowieso niet af met GPU acceleration. Ik denk dus dat we brama opnieuw zullen moeten laten transmuxen in een MP4Petervanakelyen schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:35:
Je kan ook nog bijvoorbeeld 34Mbps of 38Mbps proberen. Wel beide MKV's.

Het ffmpeg commando van brama werkt ook onder Windows 
Edit: geconverteerd, alleen ontzettend trage upload hier.
Als je het zelf wil doen: gewoon de gewenste mkv downloaden en de Windows-build van FFmpeg (link), uitpakken en code uitvoeren.

Edit: geconverteerd, alleen ontzettend trage upload hier.

[Voor 88% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-05-2011 21:51]
Je leest het verkeerd, ik had het over de Scorpion architectuur. Cortex-A9 kan normaal niet asynchroon lopen. Sorry als/dat er iets mis was met m'n zinsopbouw.AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:38:
[...]
Lees ik het nou verkeerd of vertel jij nu dat de processor van de SGS2 asynchroon loopt?
Denk eerder dat er iets mis is/was met mijn manier van lezen. Bedankt voor de clarificatie!M-en-M schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:57:
[...]
Je leest het verkeerd, ik had het over de Scorpion architectuur. Cortex-A9 kan normaal niet asynchroon lopen. Sorry als/dat er iets mis was met m'n zinsopbouw.
Wat ik wel bezwaarlijk vind overigens. Eigenlijk wil je gewoon je MKV's direct op je Galaxy zetten zonder tussenstappen. Ik snap ook niet waarom een MKV geen acceleratie heeft, maar een MP4 met dezelfde video/audio als de MKV wel.Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:43:
[...]
H264 MKV speelt ie sowieso niet af met GPU acceleration. Ik denk dus dat we brama opnieuw zullen moeten laten transmuxen in een MP4
Wat gebeurt er als je de MKV hernoemt naar .mp4? Speelt hij dan wel met acceleratie af toevallig?
Klaar met omzetten & testen:Cinner schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:21:
[...]
Wat ik wel bezwaarlijk vind overigens. Eigenlijk wil je gewoon je MKV's direct op je Galaxy zetten zonder tussenstappen. Ik snap ook niet waarom een MKV geen acceleratie heeft, maar een MP4 met dezelfde video/audio als de MKV wel.
Wat gebeurt er als je de MKV hernoemt naar .mp4? Speelt hij dan wel met acceleratie af toevallig?
- birds (24 mbps).mp4 speelt hij goed
- birds (28 mbps).mp4 speelt hij goed
- birds (34 mbps).mp4 speelt hij +- (een hapering rond seconde 6-7, daarna speelt hij normaal verder)
- birds (38 mbps).mp4 speelt hij niet goed (hapering rond second 6, seconde 9, seconde 16)
- birds (42 mbps).mp4 zie voorgaand filmpje
MKV hernoemen naar MP4 geeft "Kan video niet afspelen" als resultaat.
Dat heb ik me ook al afgevraagd. Wellicht dat de Android video player wel zo slim is video niet op extensie te herkennen maar op mime-type. Bij mij is de 34Mbps overigens juist geupload 
Edit: conclusie is dus dat de Galaxy S2 1080p video in MP4-formaat met een bitrate tot ±30Mbps zonder problemen trekt. Mooi zo

Edit: conclusie is dus dat de Galaxy S2 1080p video in MP4-formaat met een bitrate tot ±30Mbps zonder problemen trekt. Mooi zo

[Voor 28% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-05-2011 22:34]
@Floxie
Had je die mkv sample van mij nog geprobeerd naast al die samples met belachelijke bitrates?
Had je die mkv sample van mij nog geprobeerd naast al die samples met belachelijke bitrates?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Een MKV file is gewoon een container. Er kunnen zat codecs e.d in zitten. Kan ook best zijn dat andere mkv's wel goed spelen. Misschien dat Floxie enkele random mkv's van verschillende opbouw kan proberen? Je kan mediainfo wel gebruiken om verschillen in de files op te sporen.Cinner schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:21:
[...]
Wat ik wel bezwaarlijk vind overigens. Eigenlijk wil je gewoon je MKV's direct op je Galaxy zetten zonder tussenstappen. Ik snap ook niet waarom een MKV geen acceleratie heeft, maar een MP4 met dezelfde video/audio als de MKV wel.
Laguna z'n sample: YouTube: Samsung Galaxy S II 1080p MKV sample
Speelt perfect!
*Edit* Zonder geluid wel.. Via rockplayer heb ik wel geluid, maar dan heb ik geen GPU acceleration en dus geen smooth playback.
Speelt perfect!
*Edit* Zonder geluid wel.. Via rockplayer heb ik wel geluid, maar dan heb ik geen GPU acceleration en dus geen smooth playback.
[Voor 32% gewijzigd door Floxie op 09-05-2011 23:16]
Was die getransmuxte ac3 mp4 nog gewild? Zo ja, klik hier!
Is een 720p MKV met AC3 audio transmuxed naar mp4, wederom met ffmpeg.
Nou Floxie komt der maar in! Als ie dit ook nog goed afspeelt ben ik wel heel erg onder de indruk.brama schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:24:
deze pc waar ik nu op zit kan hem in ieder geval niet spelen (i5, 4gb geheugen).brama schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:24:
Als de samsung hem ook neit kan spelen zou ik wel teleurgesteld zijn hoor

Ik kan hem prima afspelen op mijn 3 jaar oude laptop(intel core duo 2.1ghz )Nomad schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:39:
[...]
deze pc waar ik nu op zit kan hem in ieder geval niet spelen (i5, 4gb geheugen).
Denk toch dat het niet afspelen bij jouw softwarematig op te lossen is.
+ bijna 1 (hier 2ghz)AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:42:
[...]
Ik kan hem prima afspelen op mijn 3 jaar oude laptop(intel core duo 2.1ghz )
firefox pakt hem gewoon in de browser
[Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-05-2011 23:48]
Beuh? Works for me (VLC).Nomad schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:39:
[...]
deze pc waar ik nu op zit kan hem in ieder geval niet spelen (i5, 4gb geheugen).
Op internet kan ik hem niet afspelen (chrome, firefox ook niet ), downloaden wel. VLC althans, WMP doet zonder geluid!
Mijn laptop is een Intel celeron 900@ 2.20 Ghz met 3 gb geheugen
[Voor 14% gewijzigd door Oekol op 09-05-2011 23:54]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nu de vraag of de SGS2 hem ook afspeelt. Vooral audio natuurlijk.Leoon. schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:52:
Op internet kan ik hem niet afspelen (chrome, firefox ga ik nu proberen ), downloaden wel. VLC althans, WMP doet zonder geluid!
Ik dacht dat er hier nog iemand naast Floxie was die de SGS2 ook al had? Misschien dat diegene ook zou willen helpen? We leggen wel veel werk druk op Floxie

Nice om te zien dat hij een standaard 1080p bestand qua video probleemloos af kan spelen. Hij kan dus geen DTS stream decoden, waardoor je dus elke mkv met DTS stream zal moeten converten wil je geluid hebben, totdat andere mediaplayers een eventuele update hebben uitgebracht.Floxie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:09:
Laguna z'n sample: YouTube: Samsung Galaxy S II 1080p MKV sample
Speelt perfect!
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Haha, eigenlijk wel hè? Ik heb het idee - denk dat het ook heel normaal is - dat Floxie op het moment aan het slapen is!AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:55:
[...]
Nu de vraag of de SGS2 hem ook afspeelt. Vooral audio natuurlijk.
Ik dacht dat er hier nog iemand naast Floxie was die de SGS2 ook al had? Misschien dat diegene ook zou willen helpen? We leggen wel veel werk druk op Floxie
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
De specs van de Galaxy SII staan bij Samsung NL online...
http://www.samsung.com/nl...rchword=Galaxy+S+II+i9100

http://www.samsung.com/nl...rchword=Galaxy+S+II+i9100
dus eindelijk gedaan met zeuren over wat wel en wat niet!
Ik zie niks nieuws. Die site is al weken onlineKenny1001 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:45:
dus eindelijk gedaan met zeuren over wat wel en wat niet!

En daarbij:
SAMSUNG benadrukt hierbij uitdrukkelijk dat de informatie betreffende de specificaties van de mobiele telefoons, kan verschillen per land en er geen rechten kunnen worden ontleend aan deze informatie. SAMSUNG adviseert u bij eventuele vragen of onduidelijkheden contact op te nemen met SAMSUNG.
[Voor 95% gewijzigd door Golf2vr6 op 10-05-2011 10:40]
Heb even gezocht maar krijg nogal tegenstrijdige berichten. Is het mogelijk om elke willekeurige Micro-USB auto lader te gebruiken icm de SGS2?
Lijkt me wel, bij mijn desire kon dat ook gewoon. Ik heb een samsungautolader voor mijn htcAtlAntA schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:41:
Heb even gezocht maar krijg nogal tegenstrijdige berichten. Is het mogelijk om elke willekeurige Micro-USB auto lader te gebruiken icm de SGS2?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC
Als het goed is, moet dit gewoon kunnen. Het is voortaan universeel bij heel veel fabrikanten, door regels van de EU geloof ik.AtlAntA schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:41:
Ryzen 5600X-RTX3070 Gamebak // iPhone 13 Pro // HP zBook Studio G8
2021 Ford Fiesta ST-Line MHEV // 2017 BMW R1200R
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat sommige laders nogal verschillende output hebben door ???BioHazard schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:47:
[...]
Als het goed is, moet dit gewoon kunnen. Het is voortaan universeel bij heel veel fabrikanten, door regels van de EU geloof ik.
Lijkt me sterk bij een autolader maar toch. Ben geen elektrotechnicus maar dat had je vast al in de gaten.
Er zijn zat autoladers die bijvoorbeeld zo weinig leveren dat wanneer je je mobiel ook gebruikt om te navigeren deze alsnog gewoon leeg loopt. Daar heb je inderdaad niets aan.AtlAntA schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:49:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat sommige laders nogal verschillende output hebben door ???
Lijkt me sterk bij een autolader maar toch. Ben geen elektrotechnicus maar dat had je vast al in de gaten.
Juist dat bedoel ik dus. Stel je navigeert naar je vakantieadres en ergens midden in parijs valt je telefoon uit omdat de lader het niet bij kan houden. Nu heeft de SGS2 best snelle boot tijden maar toch.Brad Pitt schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:54:
[...]
Er zijn zat autoladers die bijvoorbeeld zo weinig leveren dat wanneer je je mobiel ook gebruikt om te navigeren deze alsnog gewoon leeg loopt. Daar heb je inderdaad niets aan.
Nog koop advies dan?
Zolang het maar 1A of meer is zit je wel goed.AtlAntA schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:57:
[...]
Juist dat bedoel ik dus. Stel je navigeert naar je vakantieadres en ergens midden in parijs valt je telefoon uit omdat de lader het niet bij kan houden. Nu heeft de SGS2 best snelle boot tijden maar toch.
Nog koop advies dan?
Ik zou het hier posten, verdwijnt het ook niet in deze grote grabbelton van info:AtlAntA schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:57:
[...]
Juist dat bedoel ik dus. Stel je navigeert naar je vakantieadres en ergens midden in parijs valt je telefoon uit omdat de lader het niet bij kan houden. Nu heeft de SGS2 best snelle boot tijden maar toch.
Nog koop advies dan?
Golf2vr6 in "Accessoires voor de Samsung Galaxy SII"
Klopt. Zou zelf gaan voor een >=1.5A model aangezien het toch geen kwaad kan om "meer" te hebben en navigeren met je scherm aan nogal veel "trekt", ook met het zeeeer zuinige scherm van de S2Phusebox schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:01:
Zolang het maar 1A of meer is zit je wel goed.

De 32 GB versie komt misschien niet eens??
Van facebook:
Dank je wel. In Nederland komt de Galaxy S ll uit met 16GB gebruikersgeheugen. Of de 32GB uberhaupt nog gaat komen is nog onbekend. Dus wij adviseren de 16GB te kopen om snel te gaan hobbyen
Van facebook:
Dank je wel. In Nederland komt de Galaxy S ll uit met 16GB gebruikersgeheugen. Of de 32GB uberhaupt nog gaat komen is nog onbekend. Dus wij adviseren de 16GB te kopen om snel te gaan hobbyen

Speelt af op de standaard movie app , maar ook zonder geluid..brama schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:24:
Met Rockplayer speelt hij het bestand relatief goed af (met geluid) om het zonder GPU acceleratie te stellen.
Filmpje YouTube: Samsung Galaxy S II 720p MP4 with AC3
Dit topic is gesloten.